האם יש כאלו שמעולם לא נפלו בזה? אי אפשר לדעת בוודאות, אבל ככל הנראה כן.
הנתונים מצביעים על כך שבין 10-20% מעידים על עצמם שאין להם עניין בזה. זה לא אומר שהם לא בדקו אם יש להם
פעם אחת או פעמיים בתור נערים(או בגיל יותר מאוחר בחברות סגורות יותר).
כתבתי למעלה שמבחקר אורך בחברה, לא נמצאו הבדלים בין בעלי הזדהות דתית לכאלו שלא, 90% העידו על לפחות היחשפות
אחת מרצון בחייהם.
אני מכיר כמה וכמה אנשי תורה, יראי שמיים, שעובדים כטכנאי מחשבים. חלקם עובדים צמוד עם מחשבים של רבנים ולומדי תורה,
באופן ברור וגורף הם אמרו לי כמה וכמה פעמים שאין דבר כזה מחשב נקי שאין עליו סינון. אבל יש מחשבים עם סינון שהם לא נקיים.
אני ארצה לחדד בדברים הבאים כמה נקודות בנושא-
קודם כל- אין שום היתר, הסבר, או "ריכוך" של הנושא הזה. זה דבר נמוך, מזיק, חטא ועוון.
זה מצד כל איש ואישה כלפי עצמם.
מהצד של הנפגש\נפגשת.
1. יש נזק גדול מעישון, כולם יודעים את זה. אבל יש גם הבדל בין מישהו שניסה פעם אחת ולא נגע בסיגריה יותר למישהו שעישן עשר ביום והפסיק, למישהו שעישן פאקט ביום והפסיק ומישהו שמעשן כרגע.
לכן כשנכנסים ל"זה פוגע בכל הדימוי הנשי, פוגע בזוגיות" וכו'- צריך להירגע ולנשום עמוק. הוא נפל בזה פעם אחת? לפני כמה וכמה שנים? הסיכוי שהוא ניזוק והנזק נשאר הוא נמוך ביותר. לא מדובר על התמכרות או תופעה כפייתית(שקיימת והיא צריכה להדאיג), אלא על חשיפה מינורית שהשפעתה גם כן מינורית.
2. זה לא סיפור חדש. מעבר לעובדה שהיום אפשר למצוא תוכן ויזואלי לבד בבית, הבעיה של שמירת הברית והמחשבה בטהרה מגיעה כבר מלפני הרבה שנים. מספיק לקרוא את הדיונים על תפילין לנערים שחלק מהפוסקים הורו שנערים לא יניחו תפילין כי הם לא מסוגלים לשמור על מחשבה נקיה מספיק לתפילין.
ואם זה לא מספיק- כבר חז"ל הכירו בזה, כפי שמובא על אלישע, שהאישה השונמית רואה כי "איש אלוקים הוא", וחז"ל מפרשים בגמרא, שלא ראתה קרי במיטתו. כלומר- המציאות של גבר שלא רואה קרי, היא מציאות של איש קדוש. אז צריכים לשאול כל בחורי ישראל "ונחנו מה כי תלינו עלינו"?
3. הבחור שיצאת איתו לצערו ולצערך לא הלך בהדרכה של רב. רוב הרבנים מורים להלכה שאם אין בעיה כפייתית אין לספר על כך בשידוכים ואפילו לא בנישואים. אישה לא מבינה את זה. אישה לא תבין את זה. זו התמודדות של גבר מול עצמו ומול אלוקיו. אין לך את היכולת להבין באמת מה עובר על גבר שנופל בזה, ולכן את מפרשת את הדברים בהכרח בצורה לא מדוייקת, ועושה עוול לאדם הזה. הקב"ה יודע לשפוט את האדם לבד ויודע לקבל תשובה, אנחנו בני אדם ואין לנו את הכוח הזה תמיד. תניחי לגבר להתמודד עם היצר שלו, ואם את רוצה באמת להיות לעזור כאישה תשאלי מה יכול לעזור לו להימנע. יש גישה רבנית היום שמתירה ספקות רבים בהלכות בין איש ואישה להקל על מנת לעזור להימנע מהנפילות הללו.
4. לא באמת צריך אינטרנט בשביל ליפול בדברים הללו. מה שמפריע לך לא קשור לאינטרנט בעצם אלא למשהו אחר.
5. צריך להחזיר את הדברים לפרופורציות- יש בחור שיש לו קושי עם התמודדות הלכתית מסויימת. זה יכול להיות תפילה במניין, שמירת הלשון, שמירת שבת ושמירת הברית. זו עוד עברה.
הזוהר הקדוש טורח לספר לנו שהמצווה הכי חמורה בתור היא? גם זו וגם זו וגם זו... אז בואו נחזור לפרופורציות. זה לא אומר שהתפיסה שלו נשים פגומה, או שהתפיסה הזוגית שלו פגומה, הוא שהוא סוטה או מגעיל. זה אומר שהוא חוטא. ושהוא באוב המקרים נלחם בחטא.
6. לצערנו יש תופעה לא פחות בעייתית שהיא הכיוון ההפוך- ואת זה שמעתי מכמה רבנים, מחנכים וחוקרים בנושא- לא מעט מאלו שלא נחשפו יש להם בעיות עם הנושא הזה. או שיש להם חסימות בנושא הזה וחוסר יכולת לתפקד, או נטיות שונות ומשונות שגורמות להם "לאבד עניין". אני לא אומר שכולם, ככל הנראה גם לא רובם, אבל זו בעיה לא פחות מורכבת.