אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים?פוסעת
כןקפיץ
אז אלוהים לא יכול להרים אבן?פוסעת
השאלה היא אם הוא יכול לברוא כזו. כלומר להגביל את עצמו.אז כןקפיץ
אז אם הוא יכול להגביל עצמו אז אחרי ההגבלה הוא מוגבל.פוסעת
אהה. אבל השאלה שואלת אם הוא יכול להגביל את עצמוקפיץ
חסידות למדת...?
שיח סוד
כל הנושא הזה הכי שם. כל כך.
חסידות זה אחד הדברים אין ספקתכלית הכוסף
אגב, השבוע קראתי כמה וכמה מאמרים על אדה"ז ותורת חב"ד...היה יפה מאוד.
פחחח לאפוסעת
אז תנסי ללמוד, התשובות נמצאות שם.שיח סוד
ובלי לזלזל בקשה.
הממפוסעת
טוב... לא חייבת
שיח סוד
אבל חבל להשאר עם שאלות ואי הבנות 
בסדר.. יש לזה תשובות במקומות נוספים. חוצמה שזה התחיל בצחוקץץפוסעת
טוב... בהצלחה שיהיה
שיח סודאחרונה
ביום שתאיר תלמד חסידות, אני הופך להיות גושניק.תכלית הכוסף
לא יקרה.
זה יקרה.עמירם
אם כבר כשתאיר תהיה הרמורניקית.
יש יותר סיכוי שאהיה הר המורניקית מחסידית..פוסעת
הוא דיבר על ללמוד חסידות, לא להיות חסידית.עמירם
הממ זה אני לא יודעת איזה סיכי גוברפוסעת
היא תהיה הר המורניקית יום אחדתכלית הכוסף
הר ברכה הם קווניקים רק עם קו מקביל...יום אחד הם יכירו באמת.
הממפוסעת
אנחנו שומעים תהיגיון מאחורי הדברים
אנחנו גםתכלית הכוסף
לא יכול להיות. לכם אין הגיון.פוסעת
את פשוט לא מכירהתכלית הכוסף
נכון, אזמה.פוסעת
בא לי שתבוא לשנה בישיבה פה. אפילו לא שנה. כמה שבתותפוסעת
ותדבר עם הרב.

תכלית הכוסף
האמת שחשבתי לבוא לשבת אבל לא.
עכשיו דוגרי. אין לי בעיה עם אף זרם ביהדות כל עוד הוא צמוד להלכה ולא ממציא הלכות ודברים וכדו', ואני לא מזלזל באף רב אפילו שהוא חושב אחרת ממני או מהרבנים שלי. אממה, לענ"ד כל אדם צריך שתהיה לו דרך, והדרך שאני בחרתי היא של רבנים מסוימים מכיוון שאני חושב שהיא הכי מתאימה ונכונה לי, ובה אני מצליח לעבוד את ה' כמו שצריך. כל שאר הבדיחות והדאחקות- זה לגמרי בצחוק ולא ברצינות. סגור סוגריים.
אני מסכימה איתך חלקית.פוסעת
כילו, אם אני אניח שרפורמים הם הדרך הנכונה לעבוד את ה', אז אני אהיה רפורמית? (ברור שהקצנתי)
אני כן חושבת שכל אדם צריך למצוא את הדרך שלו, אבל צריך להיצמד לאמת.
הממתכלית הכוסף
הרפורמים הם לא דוגמא, כיוון שהם לא מאמינים בנצחיות התורה ובסגולת ישראל.
אין הכי נמי, אם אני חושב שהדרך של הרב טאו היא הקרובה ביותר לאמת, אני אלך בדרכו. ואם את חושבת שדרכו של הרב מלמד היא האמת, לכי בדרכו.
השאלה אם זו באמת האמת..פוסעת
יש אמת אחתתכלית הכוסף
והיא התורה. יש הרבה דרכים כדי להגיע לאמת הזו, וכל אחת היא לגיטימית כל עוד אין בה דברים בעייתיים הלכתית (לכן, לדוג', הייתה התנגדות עצומה לחסידות בתחילת דרכה).
בא לי שתלכי שנה למדרשת הרובע או כל מדרשה קווניקית אחרת.עמירם
נראה מה שיצא
אני אצא קווניקיץפוסעת
מה שאני תמיד אומר!עמירם
ותיהי אברכית בהר המור. דמיון פרוע.
ומבסוטטט יצא הרברכהניק.


בטח. איכס. אברכית לעולם לא, בעז"ה.פוסעת
אז לכי למדרשת אוריהתכלית הכוסף
זה כזה באמצע
איפה זה? ואני כנראה הולכת למדרשת הר ברכה.פוסעת
יש שם מדרשה בכלל?עמירם
כןפוסעת
נראלי גבעת שמואלתכלית הכוסף
פיכפוסעת
אכןתכלית הכוסף
גבעת שמואל.עמירם
זה באמצע? על פי מה שידוע לי זה די קווניק.
לא כ"כ מכיר אבל נראה לי שזה די באמצעתכלית הכוסף
לא משנה מה זה, מצידי שתלך למגדל עוז, העיקר שתצא כבר מהיישוב הזה שלה.
מזכיר לי, שבוע שעבר הייתי בבית אל, יש שם אשכרה בחורים שאבא שלהם למד בבית אל, והם נולדו וגדלו שם, ולמדו בבני צבי והמשיכו לישיבה הגבוהה בבית אל אח"כ, ומתחתנים עם מישהי מרעיה, וגרים שם. ממש "מי שנולד בבית אל, ימות בבית אל". הזוי פשוט.

עמירם
גם את לא תצא, שתדע שיש עוד ישובים טובים בארץ.
לך תדעתכלית הכוסף
לא יודע מי מאכילים אותם שם.
איןפוסעת
חח צוחקים על בנות הר ברכה שאפילו קבר כבר יש להן פהפוסעת
רק חסרה ישיבה תיכונית.
ויצאתי מהישוב, לא מצאתי אוצרות.
זה לא מצחיק זה עצוב.עמירם
תראו עולם!
אתה יודע איזה נוף יש פה? זה מטורף!פוסעת
את יודעת איזה נוף יש פה? זה מטורף!
עמירם
לא|חוב|פוסעת
גם אני לא יודע איזה נוף יש בחור שלך.עמירם
מה קשור חוב?
אתה מפסידפוסעת
חושב*
ממש לא!עמירם
ממש כןפוסעת
נחשוב על זה.עמירם
אני אפילו יכולה להאמין שתחשוב כי אתה לא קווניקפוסעת

עמירם
אני בעד עליה להר ל"ע!
התקדמנו שלב בחייםפוסעת
זה ממזמן. תשאלי את חיוס איזה חיבוק קיבלתי במפגש.עמירם
באמת יש נוף מטורף אצלכם, וזה לא אומר שאסור לצאת.האש בוערת
זה לא אומר שאסור לצאת.פוסעת
פשוט הוא אמר לי לצאת לראות קצת עולם אז אמרתי שיש אצלנו אחלה נוף ואין צורך..
זה שיש אמלכם אחלה נוף לא אומר שאין צורךהאש בוערת
אני לא חשה צורךפוסעת
טוב, בעיה שלךהאש בוערת
תכלס.עמירם
קווים מקבילים נפגשים באינסוף.
מחר אני מתחילה!פוסעת
סגורתכלית הכוסף
יום חמישי הבא אני חוזר הביתה, עושה לך מבחן.
סבבה. מה להתחיל?פוסעת
מה שבא לךתכלית הכוסף
אני הייתי ממליץ בתור התחלה ללמוד את "כתר שם טוב".
מה זה??פוסעת
ספר חסידות יסודיתכלית הכוסף
ואם את רוצה הקדמה בכללי לחסידות אז אני אישית ממליץ על "חסידות הלכה למעשה" של הרב אהרלה הראל או "באמת ובאהבה" של אבי רט, אחלה ספרים שבעולם בשביל להכיר באמת את החסידות.
היי אבי רט. היתה עליו כתבה השבוע.פוסעת
לא ראיתיתכלית הכוסף
בבשעב או אתנחתאפוסעת
לא קוראתכלית הכוסף
גמאני לא ממש. ראיתי שיש.פוסעת
איזה ספר?עמירם
אחרי ההגבלה הוא לא מוגבל בלהוריד את ההגבלהחוני המעגל פינות
עדיין יש פרק זמן הוא מוגבלפוסעת
לא, אם את מחליטה להגביל את עצמל מלאכול שוקולדחוני המעגל פינות
כןפוסעת
הרב זצל יכול לכתוב פסקה שהוא לא יכול להבין?חוני המעגל פינות
זה כן. ברור. את הפיסקאות שלו אפחד לא מבין.פוסעת
הרב זצלמבשר שלום
ובכלל,הרב זצל זה אדם גדול,אבל אדם.
וחלות על מרן הרב כל מגבלות בני האדם.
מממ, נשאל שאלה יותר קשה!חוני המעגל פינות
שהרב טאו לא יוכל להבין
תראהמבשר שלום
או ואוורוקדת בגשם
אולי הוא פשוט אף פעם לא ניסה...מתיישב בנשמה
לאפסידונית
זאת לא בעיה שלו אלא בעיה של ההגדרה. זה אוקסימורון, כמו האם אלוקים יכול לברוא עיגול שהוא משולש. התשובה היא לא.
פששפוסעת
?.פסידונית
ההגדרהפוסעת
אוקיי...פסידונית
אולי לכבוד יום המגבת נשאל שאלות רציניות עליו.קפיץ
זו שאלה רצינית
אה-הפוסעת
מה השאלה? לא מצליח להיזכר.. לצערי הלכתי בלי המדריך.שה"י פה"י
לפי ההוכחה שםקפיץ
אין הוכחה שההפך הוא הנכון
ניסית?רוקדת בגשם
זה בעצם שאלהמבשר שלום
זה דומה ללשחק שחמט,ולהיות גם השחור וגם הלבן,זה בחירה של ה' איזה כל ינצח…
הרב סעדיה גאון שואל בספרו אמונות ודעות אם ה' יכול להעביר את כדור הארץ דרך טבעת,מבלי להקטין את כדור הארץ או להגדיל את הטבעת…
זה היה ביוני לביא..אהבת ישראל בנשמה
לא...נגרינסקי
אז א.להים לא יכול?! נכון... א.להים לא יכול...
הא כיצד?
'יכול' הוא ניסיון תיאור שלפועל ביחס לפעולה מסויימת... לא התיאור שלפעולה, או היחס עצמו אלא הפועל עצמו...
ומכיוון שבלתי אפשרי לתן תואר לבורא כיוון שכל ניסיון לתן תואר כזה יגדיר אותו ויגביל אותו ובעצם יוציא אותו מהיותו הא.ל, אי אפשר בכלל לומר עליו שהוא 'יכול'... לגבי שום דבר... הא.ל אינו יכול להרים אבן בכלל... כל אבן...
פשוט בדיבור הרגיל שלנו כאשר אנחנו מדברים על הבורא, קשה לנו לפרט את השלילות הידועות לנו עליו כי א. קשה לאדם להשיג דברים מופשטים... ב. הזמן שנבזבז על לנסות להפשיט את הבורא לא שווה את זה... ג. רמת שלילה שלאדם אחד לא שווה לרמה שלאדם אחר...
לכן כל עת שאנו משתמשים בתואר 'יכול', החכמים יבינו שהכוונה היא ששוללים ממנו את אי-היכולת...
איך כן צריך לשאול את השאלה הזו נכון?
-האם תתכן בריאה שלאבן אותה בלתי ניתן להרים?
בנוסח השאלה הזו, אנו מייחסים אל הפעולה (בריאה) ואל הנברא (האבן) עליהם אפשר לשאול ולכן זו שאלה תקנית...
והתשובה - לא... כיוון שאבן בהגדרתה היא ברת הרמה... וכמו שאשאל האם יתכן עיגול בעל ארבע צלעות... לא... כייון שבהגדרה שלעיגול הוא מחוסר צלעות...
וכמו ש @פסידונית היטיבה להסביר...
אוקסימורון...
וואהליפוסעת
פשש תשובה יפה... דע מה שתשיב לאפיקורס..האש בוערת
אני הכי אפיקורסית שיש
פוסעת
נראלי את לא יודעת מה ההגדרה שלאפיקורוס...נגרינסקי
בטח שכן! אלוהים יודע הכל!פוסעת
פחחח...נגרינסקי
אל תפחחחה אותיפוסעת
בטח שאני זוכרת
אני ררק עושה תצמי לומדת.
חוצמזה מי אמר שאני האלוהים שברא את העלם?
אני אפחחחח כמה שאני רוצה...נגרינסקי
אז בראת עולם מקביל?
חי בסרטפוסעת
כי אלוהים לא צריך לתת הסברים
לא, אתה מאמין באחדות האל?
לא... את...נגרינסקי
יענתו, את סתם מתחזה...
נניח...
אני לא חיה, אני אלוהים.פוסעת
לא הוא לא
אז עכשיו תורי לפחח
האם א.להים יכול להיות אפיקורוס?נגרינסקי
תפחחי... פוחחת... את חושבת שזה משפיע עלי?
אלוהים יכול להיות הכל, אז כן.פוסעת
לא הוא לא.
לא אמרתי שזה משפיע עליך. זה ילדותי לחשוב ככה.
א.להים לא יכול...נגרינסקי
כן הוא כן...
ברור... כי שום דבר לא משפיע עלי...
לא חחח חס ושלום... פשוט זה תשובה על האם השי"ת יכול לברוא אבןהאש בוערת
אבל אני כן אפיקורסיתפוסעת
אז זה תשובה בשבילך סבבה? מה זה משנה...!האש בוערת
עכשיו אני גם מעצבנת
פוסעת
מממ בערךהאש בוערת
זו שאלה שליהודים שרוצים להשיג את האמת...נגרינסקי
נו שוייןהאש בוערת
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם



- לקראת נישואין וזוגיות