מחבל דאעש בעיראק
מחבל דאעש בעיראקרויטרס

העיתונאי שראשו נערף על ידי מחבלי דאעש שמר על יהדותו בחשאי בימי שביו אצל מחבלי הארגון. כך מדווח הבוקר 'ידיעות אחרונות' בהסתמך על עדויותיהם של חבריו של העיתונאי.

על פי הדיווח העיתונאי היהודי אמריקאי סטיבן סוטלוף הקפיד לצום בחשאי ביום כיפור ואף התפלל לכיוון ירושלים. בן ערובה ששהה יחד עם סוטלוף בשבי דאעש סיפר כי העיתונאי ידע שיבולע לו אם ייחשף דבר היותו יהודי ומשום כך סירב לאכול בתואנה שהוא אינו חש בטוב. 

באשר לכיוון התפילה חישב סוטלוף את הכיוון הכללי כשראה לאיזה כיוון המוסלמים מתפללים וכיוון את תפילתו מעט הצידה, כך על פי עדותו של החבר ששהה עמו.

יצוין כי מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה כי צוות מטעמה יבחן את אמיתות הסרטון בו נראה איש דאעש כשהוא מאיים על נשיא ארה"ב בהרג נוסף של אזרחים אמריקאיים ומיד לאחר מכן עורף את ראשון של סוטלוף. לדברי דוברת מחלקת המדינה במידה ואכן הסרטון אותנטי ארה"ב מזועזעת מהמעשה ותבחן את תגובתה.

דוברת מחלקת המדינה הוסיפה כי ליבה של ארה"ב עם משפחת סוטלוף שהודיעה כי היא מתאבלת בפרטיות על מותו של בן המשפחה.

נזכיר כי רוצחו של סוטלוף פנה בדבריו לנשיא האמריקאי והודיע לו כי ארגונו ימשיך בהרג אזרחים אמריקאיים ומערביים כל עוד הוא, אובמה, תוקף את המדינה המוסלמית שארגונו מקים. לדברים אלה הוסיף וקבע כי הבא בתור להיהרג יהיה עיתונאי בריטי המוחזק בידי אנשי הארגון.