הורשע. נפאע
הורשע. נפאעפלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר הבוקר (חמישי) שנת מאסר בפועל על חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת בל"ד, סעיד נפאע, בגין קיום מגע עם סוכן זר ונסיעה לסוריה, המוגדרת מדינת אויב, בשנת 2007.

בחודש אפריל הורשע נפאע בנסיעה לסוריה ובפגישה עם סגן מזכ"ל החזית העממית טלטל נאג'י. עם זאת, בית המשפט זיכה את נפאע מחמת הספק מהאישום של הניסיון להיפגש עם ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל.

כתב האישום נגד חבר הכנסת לשעבר נפאע מבל"ד, ונגד 16 שייחים דרוזים, הוגש בדצמבר 2011, בעקבות ביקורים שערכו בסוריה ובלבנון בשנים 2007 ו-2010.

על פי כתב האישום, נפאע נסע לסוריה, המוגדרת כמדינת אויב, חרף איסור מפורש שקיבל משר הפנים, ונפגש שם עם טלאל נאג'י, סגן מזכ"ל החזית העממית. בהמשך ניסה להיפגש גם עם ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל.

ב-2010 דחתה ועדת הכנסת את בקשתו של נפאע להקנות לו חסינות מפני העמדה לדין ומפלגת בל"ד החליטה להדיח אותו משורותיה. ההחלטה התקבלה בין היתר בשל פגישות שקיים נפאע עם מנהיג הדרוזים בלבנון, ואליד ג'ונבלט, ללא ידיעת המפלגה וסירובו לקיים את הסכם הרוטציה שנקבע עם חבר המפלגה, עבאס זאכור.

ח"כ נפאע (בל"ד) ביקש מיו"ר ועדת הכנסת לא להסיר את חסינותו בעקבות ההחלטה להעמידו לדין על ביקור שערך בסוריה וטען כי כל פעילותו נעשתה במסגרת תפקידו כחבר כנסת וכי העמדתו לדין תפגע בו כאיש ציבור.

נפאע הודיע כי יערער על ההרשעה ועל גזר הדין. בסביבתו טענו כי מדובר ברדיפה פוליטית.