סמוטריץ':הפרקליטות נהגה בטפשות ורשעות

שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף דחה הבוקר (ראשון) את ערר המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את הקטין המואשם במעורבות בתכנון הרצח בדומא.

הקטין ישהה כאמור במעצר בית מלא ויוטלו עליו שורה ארוכה של תנאים מגבילים, הכוללים איסור יצירת קשר נרחב מאוד וכן איזוק אלקטרוני.

בהחלטה שנתן השופט גרוסקופף נאמר, "ההחלטה במשפט זוטא יוצרת כרסום של ממש בעוצמת הראיות ביחס לאישום הנוגע לפיגוע בדומא וביחס לאישום חמור נוסף: הצתת וחילול כנסיית דורמיציון".

סנגורו של הקטין, עו"ד ציון אמיר, מסר "ללא ספק דחיית ערר המדינה ע"י בימ"ש העליון נעשתה כדין וכצדק. אמנם חלפו כשנתיים וחצי של מאבק משפטי ארוך ונוקב אך יש להתנחם בשני דברים, האחד בשחרורו ממעצר, השני הקביעות אותם קבע בימ"ש על העינויים אותם עבר הקטין במהלך חקירותיו שכתוצאה מכך נפסלו ההודאות שנגבו באמצעים פסולים כאלו".

"אני מקווה מאד שהפרקליטות תלמד ותפנים את העמדה שהובאה בהחלטות בימ"ש המחוזי וגם בבימ"ש העליון ותשקול את ביטול ההליכים או לפחות את חלקם המכריע המתנהלים כנגד הקטין", הוסיף עו"ד אמיר.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף את החלטת פרקליטות המדינה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, "ערר המדינה טוב שלא היה מוגש כלל, והוא סימל רדיפה ואת המשך העינויים כנגד הקטין, ובעיקר העדר הפנמה ואי קבלה של הכרעת משפט הזוטא בידי הפרקליטות".

"בימ"ש העליון מקבל את טענותינו, כפי שקבע גם בימ"ש המחוזי, וקובע כי החלטה של משפט הזוטא יוצרת כרסום של ממש בעוצמת הראיות בעיקר כלפי האישומים החמורים. לאחר פסילת הראיות שהיווה את סיומו המוחץ של השלב הראשון במשפט זה, נתפנה כעת להמשך המשפט כאשר הקטין משוחרר, עד לזיכויו המוחלט", הוסיף קידר.

מנכ"ל ארגון חוננו, שמואל מידד (זנגי), קרא לאחר ההחלטת בימ"ש העליון לשחרר את הקטין ממשפט דומא ממעצר, לשחרר מיד גם את עמירם בן אוליאל הנאשם הנוסף בתיק, "בית המשפט המחוזי קבע לפני מספר שבועות כי גם בן אוליאל וגם הקטין עונו במהלך החקירות, בנוסף קבע בית המשפט שהעינויים הובילו אותם למסור דברים שלא מרצונם החופשי, דבר שהוביל את בית המשפט לפסול את ההודאות שנמסרו בעינויים והודאות נוספות".

"בית המשפט עשה הפרדה מלאכותית ואכזרית, בין הקטין לבגיר, והחליט שאצל בן אוליאל כן ניתן להכשיר מספר הודאות נוספות, למרות שברור לכולם כי נגבו לאחר עינויים ובנוכחות אנשי השב"כ שעינו אותו", הסביר מידד.

לדבריו, "הסיבה היחידה להחלטה זו, היא הרצון לרצות את הציבור כפי שנראה לתקשורת. לא משפטנות ולא צדק יש כאן, אלא רק רצון וריצוי ולהביא אשם בכל מחיר. משפטנים בכירים מאד, גם בישראל וגם בחו"ל, לא מבינים מדוע בימ"ש הפריד בין הקטין לבגיר".

"אל תשאירו שעיר לעזאזל בתיק הזה. עשו צדק. יש לשחרר גם את בן אוליאל לביתו. השב"כ ניהל חקירה רשלנית ובלתי חוקית, שלא הובילה לחקר האמת אלא לתוצאות אותם הם רצו להשיג מראש. השב"כ הביא למצב שלעולם לא נדע מה קרה בלילה ההוא בכפר דומא. הדבר לא צריך ליפול על כתפיו של בן אוליאל ויש לשחררו מיד", קרא מידד.