מאות יהודים נכנסו אמש (רביעי) לתפילה בקבר יוסף בשכם, תחת אבטחה כבדה של צה"ל ומשמר הגבול.

בעת כניסת היהודים לשכם, מחבלים פלסטינים ביצעו ירי לעבר כוחותינו שהשיבו באש. הפלסטינים דיווחו כי בן 18 נהרג בעימותים עם כוחות צה"ל וכי 31 בני אדם נפצעו, בהם 3 במצב אנוש.

זוהי הכניסה הראשונה לקבר מאז הפיגוע בקבר יוסף במהלכו נפצע בין היתר מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג מכדור שנורה לעברו.

לקבר יוסף נכנסו בין היתר, ח"כ אופיר סופר מסיעת 'הציונות הדתית', ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מועמדי הליכוד דן אילוז וניסים ואטורי, ופעיל הימין צבי סוכות שמתמודד בפריימריז לרשימת 'הציונות הדתית'.

דגן אמר כי "הכניסה הלילה לקבר יוסף היא אמירה חדה וברורה שאנחנו נמשיך להיכנס לקבר יוסף. לא נכנע לניסיונות לעצור את הנוכחות היהודית בקבר יוסף. דווקא עכשיו יש להגביר את הכניסות, כדי להעביר מסר ברור לאויבינו. לא נכנע לטרור".

"הפיגוע בקבר יוסף כמו גם ההשחתה הברוטלית בחסות ה'רשות הפלסטינית' הרצחנית, הם ההוכחה לכך שרק מדינת ישראל מסוגלת להגן על קבר יוסף. יחד איתנו, הגיעו לכאן חברי הכנסת החדשים של הליכוד שיתחילו לשרת את עם ישראל, שבחרו להגיע לכאן מיד לאחר שנבחרו, לקברו של יוסף הצדיק אנחנו. מתחזקים מהגעה שלכם לכאן, שואבים כוחות יחד מיוסף הצדיק, להילחם על כל ארץ ישראל על השומרון על כל מרחבי ארץ ישראל ומכאן אנחנו יוצאים בדרישה ברורה מהממשלה, להפסיק את הביזיון הזה. אנחנו לא צריכים להגיע לכאן כמו גנבים בלילה".

ח"כ אופיר סופר אמר כי "בעקבות אירועי הירי האחרונים הגעתי הלילה יחד עם מאות מתפללים, באמירה ברורה שקבר יוסף הוא שלנו לעד והטרור לא ירתיע אותנו. מי שלא רוצה אותנו פה, לא רוצה אותנו גם בגליל, בנגב ובמרכז. רק מאבק עיקש ואמונה בזכותנו על ארצנו, יביא למצב בו יהודים יוכלו להתפלל בבטחה ובאור יום בקבר יוסף".

צבי סוכות הוסיף: "טוב עשה צה"ל שהמשיך את הכניסות גם מול איומי הירי של ארגוני הטרור. יחד עם זאת נמאס להיכנס כמו גנבים בלילה, יש לחדש את הנוכחות היהודית הקבועה בקבר יוסף כפי שנקבע אפילו בהסכמי אוסלו. עברו 22 שנה יותר מידי שהקבר נטוש - הגיע הזמן לחזור".

אליהו רביבו מס' 19 ברשימת הליכוד לכנסת ציין כי "הזכות המוקנית לנו בארץ ישראל נטועה עמוק בקברי אבותינו והיא זכות יסוד לכל יהודי. אין ספק שעם שזוכר את עברו מקדש את קדושיו ומוקיר את אבות אבותיו ראוי לו להשתכן בארץ הזאת. ככל שאנחנו מתחברים לשורשינו אנחנו בוודאי נזכה לברכת אבותינו שתחול עלינו".

"אין ספק שתפקידנו מעתה בכנסת ישראל לוודא את העמקת הזהות היהודית בצורה ברורה ובגאווה ללא שום מורא, אנחנו נדאג שמוסדות החינוך במערכת החינוך ישרישו את ההבנה הבסיסית שהיא זכות קיומנו כאן בארץ ישראל, להגיע למקומות הקדושים וללמוד את כל מה שעשו אבותינו שבמעשיהם קידשו את החיים", דברי רביבו.

ניסים ואטורי, מס' 21 ברשימת הליכוד לכנסת הוסיף: "כמו שהטומאה לא נגעה ביוסף במצרים כך היא גם לא תיגע בו פה. אנחנו לא נאפשר לאף אחד מהמחבלים שמנסים לכבוש את המקום הזה, כמו שניסו במקומות אחרים כאן באיזור. כל סנטימטר בארץ ישראל שייך לעם ישראל, ארץ ישראל היא שלנו וזה מתחיל מהנקודה הזאת. אם נוותר על קבר יוסף נוותר על כל ארץ ישראל, אם נוותר על יהודה ושומרון אנחנו נפסיד את ארץ ישראל. צריך להילחם על כל נקודה ואנחנו צריכים לשמור על ארץ ישראל".

דן אילוז מס' 33 ברשימת הליכוד סיכם, "אנחנו פה אחרי הפריימריז קודם כל כדי להישבע אמונים לארץ ישראל. אני עליתי מקנדה וכשהייתי ילד קטן וחלמתי על ארץ ישראל עם כל אהבתי לתל-אביב לא חלמתי על תל-אביב, חלמתי קודם כל על שכם, על חברון, על בית לחם וגם כמובן על ירושלים. אנחנו צריכים לחזק את הנוכחות שלנו כאן, ולעשות הכל כדי שתהיה כאן ריבונות אמיתית, ואנחנו היום באנו לפה חברי הכנסת החדשים כדי להתחייב שזה יהיה המאבק שלנו".