ניצנה דרשן לייטנר
ניצנה דרשן לייטנרצילום: ארגון שורת הדין

יושבת-ראש ארגון "שורת הדין" ניצנה דרשן-לייטנר מצטרפת לרשימת הבית היהודי לכנסת ותשובץ במקום ה-4 ברשימה.

דרשן-לייטנר היא עורכת דין ומומחית למשפט בינלאומי, העומדת בראש ארגון "שורת הדין" אותו היא ייסדה, אשר נלחם בארגוני טרור בארץ ובעולם בשמם של קורבנות טרור ומשפחות שכולות.

דרשן-לייטנר בוגרת תואר ראשון מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני מאוניברסיטת מנצ׳סטר. זוכת פרס מוסקוביץ לציונות לשנת 2012 ונבחרה לאחת מ-50 הנשים המשפיעות ביותר בישראל לשנת 2011, ואחת מ-50 היהודים המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2014, כמייצגת וכמובילה של המאבק המשפטי בטרור. ניצנה נשואה ואם לשישה, מתגוררת ביישוב חשמונאים שבמועצה האזורית מטה בנימין.

יו"ר רשימת הבית היהודי שרת הפנים איילת שקד: "אני שמחה ונרגשת על בחירתה של ניצנה להצטרף לרשימת הבית היהודי. ניצנה היא אישה מיוחדת במינה, שנאבקת משפטית יום יום בגופי טרור ומדינות שמתנגדות לקיומה של מדינת ישראל. אין לי ספק שניצנה תהווה כוח משמעותי וכתובת לציונות הדתית. ניצנה, ברוכה הבאה!".

מספר 2 ברשימה, ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני: "אני מברך את ניצנה על הצטרפותה לבית היהודי. ניצנה היא כוח משמעותי, לוחמת צדק שפועלת לילות כימים למען מדינת ישראל. אין ספק שכנסת ישראל תתכבד בה"

ניצנה דרשן-לייטנר: "כבת הציונות הדתית, כתושבת ההתיישבות ביהודה ושומרון וכאשת ימין הנאבקת במשך עשורים בארגוני הטרור ולמען הלגיטימציה של מדינת ישראל ובעולם, החלטתי להצטרף לביתי הטבעי, הבית היהודי. אני מודה לשרת הפנים איילת שקד וליוסי ברודני ולכל חברות וחברי הבית היהודי על התמיכה והרוח הגבית. יחד נעשה ונצליח".

מוקדם יותר היום החליטה מפלגת נעם על כניסה לרשימה של סמוטריץ' ובן גביר במקום ה-11 כפי שהוצע לה. "לאחר ישיבה ממושכת עם רבני המפלגה הוחלט להיענות לבקשתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו להצטרף לאיחוד בציונות הדתית במקום ה-11 בבלוק טכני", נמסר.

בצהריים הגיע ראש הממשלה לשעבר נתניהו לפגישה בביתו של הרב צבי טאו, המנהיג הרוחני של מפלגת נעם, כדי לשכנע את הרב טאו שלא להתמודד עצמאית בבחירות לכנסת ה-25.

נתניהו ביקש להסביר באופן אישי לרב טאו מדוע כדאי שמפלגת נעם תקבל את המקום ה-11 ברשימה של בן גביר וסמוטריץ', ולא תרוץ לבד בבחירות.

הפגישה נערכה בביתו של הרב טאו בשכונת מעלה הזיתים בירושלים, והשתתף בה גם יו"ר מפלגת נעם חבר הכנסת אבי מעוז.