זירת הפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארהצילום: מד"א

חייל צה''ל בשנות ה-20 לחייו נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שאירע הבוקר (חמישי) בכיכר עינאבוס בכפר חווארה בשומרון.

המחבלת בתה -26 נוטרלה ונעצר על ידי לוחמי צה"ל המוצבים במקום.

צוותי מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לפצוע בסיוע כוח רפואה צבאי ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב "רק לפני מספר שעות לכדו את המחבלים שרצחו את בנות משפחת די וכבר אנחנו בפיגוע נוסף. זו ההוכחה שחיסול מחבלים חשוב ככל שיהיה לא עוצר את הטרור. האירוע הזה הסתיים בפצוע קל והיה יכול להסתיים בעוד משפחה שכולה. אנחנו דורשים עכשיו יציאה למבצע התקפי בקיני הטרור של הרשות הפלסטינית עד לאיסוף כל הנשקים והחזרת כל המחסומים הביטחוניים. כמה מתים ופצועים עוד נספור עד שהממשלה תעשה את תפקידה?".

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א מוטי דהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע כשהוא יושב בהכרה מלאה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ובסיוע כוח רפואה של צה"ל הוא פונה לבית החולים במצב קל".

מוקדם יותר הבוקר, בפעילות משותפת של שב"כ, מג"ב, ימ"מ וצה"ל חוסלו שני המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד בפיגוע ירי בצומת חמרה בבקעת הירדן. המחבלים הם חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, שאותרו בדירת מסתור בקסבה בשכם. חוסל גם פלסטיני שסייע להם.

עם התרחשות הפיגוע החל מאמץ מודיעיני ומבצעי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו שני הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים.

בדירת המבוקשים אותרו שני רובי M16 וקלצ׳ניקוב. המבצע לחיסול המחבלים נמשך שעה וחצי, עם 200 לוחמים של צה''ל והימ"מ.

המפכ"ל קובי שבתאי שיבח את הכוחות שנטלו חלק בפעולת חיסול המחבלים ומסר: "עוד ביום הפיגוע אמרתי כי לא נעצום עין ולא נשקוט עד אשר נסגור מעגל ונגיע אל המחבלים. את אותם הדברים אמרתי גם באופן אישי לאבי המשפחה ליאו די במהלך ביקור ניחומים בביתו עוד בימי השבעה. היום , בתום מאמץ מודיעני שבו נטלו חלק כל כוחות הבטחון בהם צה"ל שב"כ הימ"מ ומג"ב המעגל נסגר והמחבלים חוסלו. שוב הוכח כי ידה הארוכה של מערכת הבטחון מגיעה בעבודה נחושה לכל מי שעוסק בטרור רצחני. ברצוני לשבח את המקצועיות ושילוב הזרועות בין צה"ל שב"כ משטרת ישראל ומג"ב אשר מוביל לא אחת לסיכולם של מעשי טרור מתוכננים והתארגנויות טרור והבוקר יכולות אלו הובילו לחיסול המחבלים ומעצר המבוקש".

כלב הימ"מ שנהרג בשכם
כלב הימ"מ שנהרג בשכםצילום: דוברות משמר הגבול

כלב הימ"מ "ג׳אנגו" נהרג בפעילות המבצעית בקסבה של שכם, במהלכה חוסלו המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן בו נרצחו לוסי די ושתי בנותיה מאיה ורינה הי"ד.

במסגרת הפעילות, תוך חילופי אש כבדים, נהרג כלב הימ"מ "ג׳אנגו", בן ה-7, אשר מנע בגופו פגיעה בחיי הלוחמים בעת שהמחבלים פתחו בירי לעברם.

ג׳אנגו היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בהם לחם לצד לוחמי היחידה בפעולות לסיכול טרור ומעצר מבוקשים.