ה' אינטרסנט?תודה ה'
אל תשכחישיראל.
ה'... ה'..שמחה ואמונה
שיהיה.הסנה-בוער





]מה שהיא ^ אמרה. ו - אם תשאלי >אח..
למה? כי הוא עמל על זה. עבד. הזיע.

את בובה!135

וואלה...צודק..הוד':)אחרונה
קרעת אותי עם הסמיילי החופר!!!!!!1תודה ה'
השם הוא מעל כל המושגים האלהgolani
הקב"ה נהנה? זה גובל בכפירה..אלישע בן אבויה
למה גובל בכפירה?..שמחה ואמונה
----------אוסקר

כן, אבל יש הבדל בין 'יותר מזה' לבין 'לא קשור לזה'אלישע בן אבויה
חידות לפ"שאנונימי (פותח)
יום חמישי הזה..אחד מאלף
והיום התשיעי מכל הימים.
שעה זו תחול השבוע ביום חמישי הקרוב ט' בכסלו בין השעה - 1.43 ל - 1.56 בצהריים שלוש עשרה דקות של שעת רצון מאת בורא עולם.
שלחו וספרו לכל מי שאתם אוהבים!!!
אבל בימינו לא יודעים מתי היובל יוצא,לא?!שיראל.
נירטלי שהוא היתבלבלכל הזמן שמח
ממש לא התבלבל!נצח לנצח!!!
אם הוא לא התבלבל אז נראה לי שזו טעות,שיראל.
וגם אם הוא התבלבל זה נשמע מוזר, אחרת היו אומריםבצי.ג
ואפילו אם הדבר הזה שהופץ לא היה נכון, לא נורא, בסה"כ הרבה יהודים התפללו אל ה' -שזה טוב תמיד.
נו נו,אז מה אתם אומרים עכשיו?שיראל.
[לפי מה ששמעתי - ]אח..אחרונה
זאת חנוכת המזבחאנונימי (פותח)
היום השמיני של חנוכה מכונה "זאת חנוכה" ונרמז בפסוק- "זאת חנוכת המזבח". אנו לומדים שכל אחד ואחד מהנשיאים התנדב להביא משלו למשכן, למזבח. שמעתי מהרבי הברכת שלום זצ"ל שאמר: המילה "זאת" מורה על אמונה. "חנוכת", מלשון חינוך, דהיינו שהחינוך של האדם, צריך להיות חינוך של אמונה. ובשביל מה האדם צריך את האמונה? בכדי שיוכל לזבוח עצמו לה'. למה הדבר דומה? הדבר דומה לאיש מלחמה ותיק. אחד שכבר היה בהרבה מלחמות. אדם רגיל, נורמלי, כששומע שיש מלחמה רוצה מיד לברוח ולא להכנס היכן שיורים וכדומה, אבל אחד שכבר היה בכמה מלחמות, הוא דוקא נהנה מזה, הוא מתגעגע לימים שהיה נמצא בתוך ההפצצות. נמשל: אדם רגיל מן השורה, כשהוא מתקרב למצב שהוא צריך לוותר ולהקריב את עצמו, הוא בורח כמטחווי קשת, אבל אדם שהוא "סוס מלחמה" דוקא מעונין שיכניסו אותו למצב כזה.
רבנו בעל הסולם זצוק"ל כותב באגרת בספר פרי חכם אגרות שאם האדם היה יודע את גדלות ה', היה מוכן שיקצצו שבע פעמים ביום את בהונות ידיו ובהונות רגליו למען ה'. אז באמת אם כבוד ה' מגולה, אז אין בכך רבותא לכאורה. אבל בזמן שאדם צריך ללכת באמונה והגוף שלו שואל אותו בכל פעם מחדש על מהות עבדות ה', ובכל פעם שאדם אומר את המושג "ה'" זה נראה לו בכלל כדבר שאינו קיים, אדם כזה בכל פעם צריך להתחיל מחדש, ועבודת הזביחה קשה לו.
וזה ענין "זאת חנוכת המזבח", כלומר שהאדם צריך לחנוך את עצמו בבסיס של אמונה, ותכלית הדבר: שיהיה מוכן לזבוח את עצמו. רש"י אומר: "בכל יום יהיו בעיניך כחדשים, כאילו היום קיבלתם מהר סיני" אבל אלה שהולכים בדרך האמונה שלא עמ"נ לקבל פרס לא צריכים להתאמץ שיהיו בעיניהם כחדשים, כי באמת כל יום האדם מחדש מתחיל לחשוב: מי אומר שיש בורא לעולם? ומחדש חושב: מה הבורא רוצה ממני? והתשובה שצריך לתת לעצמו: רבינו הק' בעה"ס אומר שיש בורא לעולם מתוך השגתו, וג"כ אומר לנו שהבורא הזה רוצה מאיתנו שנגיע לאהבתו. וכל מה שרבנו בעל הסולם אמר כבר כתוב בתורה, אלא שהוא גילה לנו איך דברי התורה שייכים גם אלינו, וגילה לנו משמעויות בתורה שמדברות אל המצבים שלנו בפרט.
ומדוע הוא כך שצריך בכל יום להתחיל מחדש? מפני שאם אדם הולך בדרך של השפעה אז הגוף לא מוכן לקבל על עצמו עול מלכות שמים. ולכן בכל יום האדם צריך להתחיל מחדש, "בראשית ברא אלוקים", כל יום. משא"כ אלו שעבודתם עמ"נ לקבל שכר, אינם צריכים לחדש עבודתם כלל. האדמו"ר רבי יעקב יצחק מפסשיחא היה מכונה "היהודי הקדוש" מפני שבכל יום היה צריך לקבל על עצמו עול מלכות שמים מחדש, ולהתחיל יהדותו מחדש, ז"א לא שהוא מתחיל היום מהמקום שהפסיק אתמול, אלא הוא צריך להתחיל היום כאילו אף פעם בחיים לא התחיל. מדוע? זה שייך רק למי שהולך בדרך ההשפעה. מי שהולך בדרך החיצונית, אז באמת אין לו שייכות לזה, ובאמת לא מבין למה צריך לדבר כ"כ הרבה על אמונה, הרי ידוע שיש הקב"ה שברא את העולם, וצריך לקיים את מצוותיו, ובזה מסתכם הכל.
נמצא, בכל יום אדם צריך לחנוך את עצמו באמונה חדשה, בבורא, בהשגחתו על הנבראים בבחי' "רצונו להטיב לנבראיו", ברצונו מן הנבראים שיתקנו את עצמם בבחי' אהבה ויראה. וע"י האמונה הזו הוא באמת יכול לזבוח את רצונותיו האיגואיסטיים כקרבן לה'.
מאות יהודים התפללו היום בהר הביתמנחם בן דב
יוו,אני מכירה מישו בתמונה-בעלה של שכנה שלי..שיראל.אחרונה
חנוכה הולך מהר. כבר עברו רוב הימים...
אח..
[סתם בשביל לתת לו גם במה.]
כל המועדים עתידין להתבטל חוץ מ - חנוכה ופורים.
סליחה, אבל מה מיוחד באלו יותר מ...פסח, סוכות וכדו'.
הא?
'שעת סיפור'. [מי שיודע מאיפה זה, שיעשה לעצמו טובה ויהיה בשקט. שלא נעלה עליו איזה סדרות הוא רואה...
]
יהודה נתן למשה כסף בהלואה. משה 'עשה ביזנס' עם הכסף - והרוויח עוד סכום נכבד של כסף.
בא יהודה למשה - 'פססט. אח שלו, הכסף. תן לי גם חצי מהרווחים. הרי הרווחים הם בגלל שנתתי לך כסף'.
'סליחה' אומר לו משה - 'אני הרוחתי את זה בכוחות עצמי. אני מחזיר לך רק את מה שנתת לי אז בהלואה'.
הדין? משה מחזיר רק את הכסף שקבל אז. הרווחים - הכל שלו.
תודו שזה דומה ל - 'שעת סיפור' אי שם... 
הקב"ה 'הלוה' לכנסת ישראל מועדים - סוכות , פסח , שבועות...
יבוא הקב"ה ויגיד לנו - "תחזירו לי את המועדים שנתתי לכם".
באים עמ"י לה' - "את המועדים שנתת לנו - קח. הנה הם לפניך - פסח, שבועות, סוכות'.
'אבל, את המועדים שאנחנו הרוחנו - בכוחות עצמנו, על ידי האמונה שלנו בך -
אל תקח מאיתנו - הם שלנו'. 
סיכום:
בזמנים של נסי פורים וחנוכה היה 'הסתר פנים' לעם ישראל.
איך נצחנו? איך קבלו את החג?
על ידי האמונה שלנו בה'.
לכן -
כל המועדים עתידין להתבטל חוץ מ - חנוכה ופורים.
זה הזמן. 
מול האורות של הנרות.
לפתוח את הלב, להאיר את הנשמה. 
קפיץ קפוץ לטובת כולם
.
חנוכה שמח ומלא הארה לכל עם ישראל.
כולם עונים חזק: א-מ-ן. 
חמוד ממש! יישר כח!! חנוכה עומד להגמר
נעמונת!!!אחרונה
שאלוםאנונימי (פותח)
ארגון 'שלום עכשיו' קיים אתמול מסיבת עיתונאים ושם פירסם מס' זה על מנת
שכל מי שרואה/מכיר בניה בלתי חוקית באיו"ש להתקשר ולדווח.
אנו רוצים להציף את המערכת שלהם כך שלא יוכלו להשאיר הודעות יותר בתיבה זו.
נא להתקשר למס' זה ולדווח על חריגות בניה של פלשתינים בכפרים הסמוכים.
מי שיכול נא להקליט את השיחות ולהעביר מייל זה לתפוצה מקסימלית.
1-700-70-1967-זה תא קולי להשאיר הודעה ויחזרו אליכם.
בהצלחה
קוקה קולה....תודה ה'
פרסומת סמויה.....לא לגלות.........תודה ה'
*****אוסקר

לעבוד את הקב"ה..שירס
סתם הייתי במוזה שטותניקית, מה נבהלת?תודה ה'אחרונה
שאלה ששאלתי ונראה לי יכולה להועילתודה ה'
השאלה
שלום וברכה,
א. מישהי אמרה לי שלהורים מותר לעשות הכל ולילד אסור שום דבר. לא בציטוט, אבל זה הרעיון. וזה ממש קומם אותי! מה, אני שפחה שלהם? הם יכולים להעליב אותי, לרתק אותי לבית, ואני צריכה לשבת בשקט?! איפה הזכויות שלי? לא נראה לי שהמועצה לשלום הילד הייתה תומכת בזה...
לא בא לי שיגידו לי מה לעשות! שאני אהיה כפופה לאנשים שמפקדים עלי! בסדר, הם ילדו אותי ואני חייבת להם על זה, אבל חוב של 120 שנה?
ב. וזה מוביל אותי לאחת מהבעיות שעומדת, לדעתי, מאחרי השאלה הזו. זו בעיה ממש עמוקה שמטרידה אותי, ואני מנסה ממש הרבה זמן למצוא תשובה שתתיישב על ליבי:
זה לא פייר שה´ שלח אותי לעולם בלי שרציתי (על כורחך אתה חי)! לא ביקשתי ממנו, למיטב זכרוני, להגיע לעולם הזה. וחוץ מזה, אם כבר הוא תקע אותנו בעולם הזה, שיעזוב אותנו בשקט! למה אני צריכה לעבוד כל החיים? (אדם לעמל יולד), אין לי כח, טוב? אני רוצה לשבת רגל על רגל כל היום!
זה לא שעכשיו אם ה´ ייתן לי אישור מיוחד להסתלבט כל החיים, אני אהיה מאושרת. זה יותר התמרדות, לא רוצה שיגידו לי מה לעשות! שאני אהיה כבולה למערכת חוקים כלשהי! אם כבר אז אני יעשה מרצוני הטוב. (מזכיר לי את גדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושה, רק שכאן זה הפוך).
ואם יגידו שה´ שלח אותנו בגלל ה"נהמא דכסופא", אז הוא יכל לעשות שלא נתבייש, הרי הוא כל יכול! וכל תירוץ שיגידו (לא עולה לי כרגע) אני יכולה לתרץ בעזרת זה.
כששאלתי רבנים על זה, תמיד בסוף הגעתי למבוי סתום: אין ברירה את חייבת לעבוד! אין לך פה בחירה! אז אל תעשי כלום! דפקת את אגד!
אחרי שהתבעסתי וחשתי תסכול, אמרתי לעצמי שאני חייבת לברר קודם כל את התשובות לשאלות הנ"ל, ודבר שני, אחרי שהגעתי למבוי הסתום, איך אני עוקפת/עוברת אותו. איך אני מאהיבה על עצמי את העבודה, או כל פתרון אחר שאשמח אם הרב ייתן לי.
אשמח מאוד אם הרב לבנון יענה לי על התשובה...
תודה רבה מאו
התשובה
שלום,
א. מצוות כיבוד הורים, ומצוות מורא, הם שתי מצוות הקובעות את היחס להורינו. אם הורים צריכים עזרה במשהו, יש מצוות כיבוד. אם אנו רוצים לשבת, לא נשב על מקומם הקבוע, כי יש מצוות מורא. אבל אם הורים אומרים לנו, ´לכו ללמוד רפואה´ או הנדסה או עשו דוקטורט בפינוי אשפה, אין לנו כל חובה לשמוע.
הכלל: הורים מנהלים את החיים של עצמם. אין להם כל זכות לנהל לנו את החיים. ועם זאת, אם הם מנסים לנהל לנו את חיינו, נתייחס אליהם בכבוד, גם אם לא נשמע להם.
ב. עזבי את הקב"ה, נניח שהוא טעה כאשר גרם לך לבוא לאויר העולם, אחרי מאה ועשרים, תדוני עימו עימו על כך בבית דין של מעלה העובדה היא, שאת נמצאת בעולם.
הכל פתוח לפניך! (בחירה חופשית!) מה שתחליטי לעשות, הכל יתנהל כהחלטתך. אם תחליטי שהטוב ביותר עבורך זה "לשבת רגל על רגל כל היום", קדימה! בשמחה!
אם במחשבה שניה תחליטי שאולי כדאי בכל זאת לעשות משהו, כל מה שתבחרי, כך יהיה.
אף אחד לא כופה אותך להיות משועבדת למערכת חוקים כל שהיא. (יש מפרשים האומרים, שהבריאה בצלם אלקים, זו הבחירה החופשית שנותנים לנו).
ומעתה: קחי את החופש הגדול אשר ניתן לך, ונסי לעשות סדר בחייך.
אני בטוח שתגיעי למסקנות טובות.
בהצלחה!
הרב אליקים לבנון שליט"א
וההמשך….
השאלה
שלום, בהמשך לשאלה הקודמת, הרב אמר שיש לי חופש להחליט מה לעשות בעולם הזה. נכון, יש לי חופש, אבל השאלה מה יעשו לי אחר כך! אני אהיה בגהינם! זה הרגשה של חופש עם סכין על הצוואר. אז גם אם אני רוצה לעשות מה בא לי, יש לי את הפחד ממה שאני יקבל בסוף.
מה התשובה? איך להתמודד עם זה?
תודה!!
התשובה
שלום,
בהמשך למה שכתבתי, תתנערי מכל המחויבות שאת מרגישה. גם מחויבות לעונש.
אם תהיה לך בעיה, אני מוכן לקחת על עצמי את כל הגיהנום שלך!
העיקר, תשתחררי, ותחשבי מתוך רצון חופשי לגמרי, מה את רוצה באמת לעשות.
אני בטוח שכאשר תחשבי ממקום משוחרר לגמרי, תגיעי למסקנות מצויינות!
חזקי ואמצי!
הרב אליקים לבנון שליט"א
יפה... יישר כח שהעלת. ולגבי השאלה...שלוםג
חשוב לברר אותה כי היא עולה כמעט לכולם בין במודע ובין בתת מודע
ובאמת התשובה היא במישור אחר
"תכלית שלימות הטוב" שהקב"ה ברא אותנו בשביל לתת לנו אותו בסופו של דבר היא לא סתם איזה "שכר". שלימות הטוב הזאת היא הדבקות בקב"ה מאהבה. וזה לא במקרה.
א"א להיות דבוקים במשהו מתוך כפייה. דבקות היא מרצון. מאהבה. וא"א שהאהבה הזאת תבוא ע"י כפייה או "במקרה" דרך סיבה חיצונית. לכן האהבה הזאת חייבת לבוא מתוך רצון פנימי אישי פרטי של האדם. ובשביל זה הוא חייב להיות הוא. עצמו. עצמאי. ומתוך זה לבחור להתקרב לה'.
וזוהי כל עבודתנו בעולם. שנבראנו בעולם הזה רחוקים מהקב"ה (בכל מדרגה שלא נהיה.. הקב"ה הוא א"ס) והעבודה שלנו היא לבחור להתקרב אליו. מאהבה.
לכן היא מוכרחת. הקב"ה לא היה יכול לברוא אותנו קרובים (דהיינו דבוקים בא"ס, או ליתר דיוק א"ס בעצמנו) ומתוך כך נבחר להתקרב אליו.. כי אז היינו הוא. לא הייתה לנו בחירה. וממילא האהבה והדבקות הזאת לא הייתה אפשרית.
מקווה שהובנתי
ושוב יישר כח על ההעלאה
יפה יפה... תשובה לעניין...חנהלה 2010
חח.... ב"ה שאני מבינה !

ואוו ישר כח זה נתן לי !כחול כהה
תודה על התגובות!תודה ה'
אז אפשר לקחת סמים ולעשות חיים ואו יש כאן הזדמנותאנונימי (פותח)
תילמדי מהי המערכת יחסים שהבורא רוצה מאיתנו בפנימיותנו מתוך אהבה ולא פחד ועוד תילמדי מהו מערכות יחסים אמיתיות
תודה על ההשקעה של כתיבת התגובה,תודה ה'אחרונה
פסססט. איך סבתא קשורה לפ"ש?? הא?!אח..
'שוּלֶם זוּכֶר'.



למה הוא מתרגש אם הוא לא מאמין להם שיוסף חי??
לכן הוא לא התעלף.


נאמין שתבוא הגאולה. נאמין שעם ישראל חי וקיים.
ואז בבוא העת אף יתקיים בנו בעז"ה -
וְהוּא, יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכּל עֲונתָיו.
בחייאת אנדלובי'ץ (הוא מככב בזמן האחרון...
) תרשמו אפילו נקודה בתגובה. שהד"ת יקפוץ. 
אגב , הקרדיט לר' יוסף. כמדומני מספר 'דברי יוסף'. תודו לו. היה שווה! 
בעז"ה שנזכה לגאולה השלימה ושתמיד נזכור ש - 'עם ישראל חי וקיים'.
כולנו בעז"ה נרים ת'ידיים אל הידיים ונבקש מאבאל'ה. בשורות טובות.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל! א-מ-ן. 
מדהים ממש! תודה רבה.אחותי?!
נכון ש > 'ויגש' דומה מאוד ל - 'וישב'? ;)אח..
'וואלה , זכור לי שרש"י אומר על זה משו. בוא נפתח'.
איי. כמה זמן נשאר אתמול החיוך המתוק הזה על פני.


) לפרשתינו , שיגיד ליובעז"ה אשתדל לשלוח לו לפני שבת משו באמת חמוד...
המון המון שמחה בעז"ה.

תודה רבה!!יורבית
יישר כח!צ.מ.צ
יאפ. יש משו חמוד לחנוכה.אח..


(רק) להשבוע > ;)אח..
]
אבל ---אחי יוסף לא נראה לי היו ככה.

אז גם המשך דבריך הם שקר. כלומר , שגם לא תהיה מושל עלינו'.
[אגב , רוצים לחפש גם את הדיוקים במילים של המורים?
לא נראה לי שכדאי כל כך לחפש משהו...
]
יישר כח על הפ"ש ובמיוחד על ההתמדה.אוהבת את אבאאחרונה
נורא מעניין לקבל עידכונים, אבל זה לא קשור לפורום.אוהבת את אבאאחרונה
מקורות לשמיעת מוזיקה- שאלה בפנים.לבן כהה
יש תשובה של הרב עובדיהעדיאל
עוד מישהו?לבן כהה
אתה יכול לחפש בשו"תים אינטרנטיים,יורבית
הספר של גיא צבי מינצ - ניגון כשר מנגן כשרצחקן

שולחן ערוך אורח חיים סימן תקס סעיף גotk100אחרונה
שולחן ערוך אורח חיים סימן תקס
סעיף ג
וכן גזרו שלא לנגן בכלי שיר וכל מיני זמר וכל משמיעי קול של שיר לשמח בהם; הגה: ויש אומרים דוקא מי שרגיל בהם, כגון המלכים שעומדים ושוכבים בכלי שיר או בבית המשתה (טור), ואסור לשומעם מפני החורבן; ואפילו שיר בפה על היין, אסורה שנאמר: בשיר לא ישתו יין (ישעיה כד, ט) וכבר נהגו כל ישראל לומר דברי תשבחות או שיר של הודאות וזכרון חסדי הקדוש ברוך הוא, על היין. הגה: וכן לצורך מצוה, כגון, בבית חתן וכלה, הכל שרי (תוספות וסמ"ג והגהות מיימוני).
מזה "חזרה בתשובה"?אנונימי (פותח)
http://www.hasulam.co.il/
פרק שירה-שאלה~בת ציון~

"""""אוסקר
|
"בסד שלום רב הסוד הגדול הוא ..כי לכל רע בעולם יש גם מבט של טוב. אפילו לכלבים ..יש פן חיובי. והפן החיובי הנמצא בצד הקדושה הוא כי מצואתם מפקים חומר חזק המשמש בן השאר גם להחלקת קלפים לכתיבת סתם. אין אנו יודעים היום כיצד הפיקו חומר זה אבן כנראה שבזמן התלמוד כולם ידעו. אגב כך מוסבר בזוהר ובקבלה את סוד הגאולה ודור "עקבתא דמשיחא"... "פני הדור כפני הכלב .." "דור שבן דוד בא ",הוא משול לכלב,שיש בו גם פן חובי. יש לדור יכולת ויש לו נשמה גדולה המתגלת רק לאחר הסרת החיצוניות רק לאחר מות הכלב מפקים ממנו חומר לצורכי קודש ..גם הדור הזה הקודש מוסתר בו. ( עיין הסוף איגרת תקנ"א של הרב קוק זצ"ל.) יהי רצון שיתגלה ויעלה ויבא המשיח ונזכה לראות את החיוב שבדור אמן. בברכה |
|
התשובה התקבלה מהרב שלמה בן אליהו"
מקווה שזה עזר לך..
בהצלחה!
![]() |
תודה רבהה!
~בת ציון~אחרונה
בעקבות השירישור של לבן כהה על מוזיקה:שירה כים
והן הגישו לו רשימה של זמרים ושאלו מה כן ומה לא.
הרב הסתכל על הרשימה וענה בתגובה:
"כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע"
מה אתם אומרים?!
הרב עשה נכון בתגובתו?או שכן היה צריך לומר להן?
בכל זאת,אם הן באו עם רצון כזה לא צריך לפטור אותו במשפט אחד..
תלוי לאיזה בנות הוא דיבר...לבן כההאחרונה
ועוד שאלה-גירית
יש מצב שכן..ii
היא מן הסתם לא תוריד לך....~H.L~
נכוןשירס
וגם אם כן תוריד לך לך לפחות יהיה הרש\גשה של יושר ויעשה לך טוב על הנשמה.. 
תתפלאו חברים..בקטנה
)מבחן**בקטנה
-------אוסקר
אני הייתי מוריד.עוזיה
נראלי רוב המורים יורידו,yael...
ורים גם הם ישרים בד"כשירס
אני חושבת שזה יושר פנימי,בצי.גאחרונה
מוזר שתחיית המתים תהיה בגשמיותאנונימי (פותח)
כפירה מושלמתהרועה
'מוזר' - אבל זה מה שיהיה.אח..
ואמנם מי שזכר שאנחנו אמרנו בתחיית המתים שבמקרא שהוא משל, הוא שקר מפורסם ודבר סרה גמור מאומרו. והנה חיבורינו כבר נתפרסמו, ויקראו ויראו אנה אמרנו זה. אלא אם כן אמרנוהו במה שאמרוהו חכמי ישאל במתי יחזקאל, שחכמי התלמוד חולקין בו, וכל דבר שיש בו מחלוקת ולא יביא מעשה אפשר להכריע בו אחד משני המאמרים על חברו.
וכבר זכרנו זה בפירוש המשנה פעמים. וכן יראה לנו מן המאמרים ההם, שאלו האנשים אשר ישובו נפשותם לגופות ההם, יאכלו וישתו וישגלו ויולידו וימותו אחרי חיים ארוכים מאוד כחיים הנמצאים בימות המשיח. ואמנם החיים שאין מוות אחריהם, הוא חיי העה"ב, אחר שאין גוף בהם. שאנחנו נאמין, והוא האמת אצל כל בן דעת, שהעה"ב נפשות מבלי גופות כמלאכים. וביאור זה, שהגוף אמנם הוא כלל כלים לפעולות הנפש, כבר התבאר זה במופת. וכל מה שבגוף יחלק על שלשה חלקים:
- כלים שבהם יושלם המזון, כפה והאסטומכא וכבד ובני מעיים ובכלל כל מה שבבטן התחתון.
- וכלים שבהם תהיה ההולדה, והם כלי המשגל והולדת הזרע והולדת העובר.
- וכלים שבהם תיקון עניני הגוף, עד שימציא לעצמו כל מה שיצטרך אליו, כעיניים ושאר החושים והעורקים והעצבים והמיתרים אשר בהם ישלמו התנועות כולם, ולולי אלו לא היה אפשר לבעל חי להתנועע אל מזונו ולבקשו ולברוח ממה שהוא כנגדו ומאבד אותו ומפסיד מזגו.
וכאשר לא יושלם מזון האדם רק במלאכות שיעשם ובהזמנות רבות, יצטרך בהם למחשבה והשתכלות, נמצא לו הכוח השכלי לזכור בו המלאכות, ונמצאו לו ג"כ כלים טבעיים יעשה בהם המלאכות ההם, רצוני לומר הידיים והרגלים, כי הרגלים אינם כלים אלא להליכה לבד. ופרטי זה הכלל נודעים אצל אנשי זאת החכמה.
הנה התבאר, שהגוף כולו צורך מציאותו מפני תכלית אחת והוא קבלת המזון להתמדת הגוף והולדת הדומה להתמדת מין הגוף ההוא. וכשתהיה התכלית ההוא מסולקת בלתי צריך אליה, רצה לומר בעולם הבא, וזה שכבר בארו לנו החכמים ז"ל שאין בו לא אכילה ולא שתייה ולא תשמיש, א"כ הוא באור בהעדר הגוף. שהוא יתברך לא ימציא דבר לבטלה כלל, ולא יעשה דבר אלא מפני דבר, וחלילה לו וחס שיהיו פעולותיו המתוקנות כפעולת עובדי הצלמים: "עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו, אף להם ולא יריחון". כן השם יתעלה אצל אלו יברא גופות, כלומר איברים, לא לעשות בהם מה שנבראו בעבורו כלל, ולא לשום סבה.
ואולי בני העולם הבא אצל אלו האנשים אינם בעלי איברים, אמנם הם גופות על כל פנים. ואולי הם כדוריים מקשיים, או עמודים, או מעוקבים. אין אלו הדברים אלא שחוק, "מי יתן החרש יחרישון ותהי להם לחכמה".
והסיבה בזה כולו מה שביארנוהו, בהיות ההמון אין מציאות אצלם אלא לגוף או מה שימצא בגוף, ומה שאינו גוף ולא כוח בגוף אינו נמצא כלל, וכל אשר ירצו לחזק מציאות עניין אחד יוסיפו בו הגשמות, רוצה לומר יעבו עצם גשמו. וכבר זכרנו מזה כלל רב בביאור ב"מורה הנבוכים". ומי שירצה לחשוב לנו זה הדעת למום יעשה רצונו, ואם ירצה לשום אותו טעות ושגגה, יאמר, ואנחנו לא נקפיד בזה. שאנחנו נבחר, כמו שבארנו ב"מורה הנבוכים", שיימשך אחרינו בעל שכל על אמונת האמת, ואפילו אחד. ואם רחקו ממנו אלפים סכלים להאמינם בבטל.
דברים כאלה לא קובעים, שואלים.golaniאחרונה
שאלה שעלתה לי מעיון של הרב מוטי אלון.שלומי20104
לא כל מה שהיה כתוב..נצח לנצח!!!
גם לא כתוב כמה פעמים ביום הם שתו מים.אליסף ט
זה השאלה.שלומי20104
כנראה. - אם היתה בטוח היה כתוב..חילא דמשכנא
>הסנה-בוער
................אוסקר

והרי מה , ע"פ כל התופסים את התורה היינו הוראות התואנונימי (פותח)
והרי מה , ע"פ כל התופסים את התורה היינו הוראות התורה בחיצוניות אזי פשוט יקומו כל המתים יחד והמשיח יבוא על חמור לבן ואז יהיה קצת צפוף אבל שמח , נשמע ונראה מאד מוזר .לכן הבורא יתברך חס וחומל עלינו שבדור שלנו שהחיצוניות כל כך שולטת הגיע צדיק "בעל הסולם " [שהתעברה בו נשמת הארי" זצוק"ל] ופתח לנו את מחיצת הברזל המצויה ביננו לבין חכמת הקבלה ,אשר התאפשרה לו זו הזכות משמיים להוריד זו החכמה [ ספרים הקדמות וכו] עד כדי כך שכל אדם בינוני יוכל להבינה ולפרש התורה בפנימיות ובכך לפסוע בדרך ישרה להגיע לדביקות בבורא . " חייבים להבין שכל דברי התורה מולבשת בשפה חיצונית היינו גשמית ולכן עלינו להסיר זה הלבוש [הקליפה] ולגלות הפרי עיי כך שנוכל לתרגם את השפה החיצונית לפנימית ועיי כך ללמוד הוראות נכונות איך להגיע לתיקון הנפש לדביקות בבורא ועיי כך תהיה תחיית המתים היינו שימוש ברצון לקבל הכי גדול של הנברא [בחינה ד} בע"מ להשפיע וזהו פירוש להחיות את המת וודאי שלא מדובר במושג גשמי לעולם חולף והרי התורה ניצחית ומדברת על עולם ניצחי לעוד פרטים כנסו ותגלו את האמת -http://www.hasulam.co.il/index2.php?id=3794&lang=HEB.
מה הקשר? |מגרד בפדחתו|הסנה-בוער
שהתעברה בו נשמת האר"י?עוזיהאחרונה
שירשור חברותות!!
אחד מאלף
שכוייעך (כדאי לנעוץ) - מחפש חברותאאליסף ט
מחפשת חברותא אצינית ללימוד תורת הרב קוק בערוץ.חילא דמשכנא
אחד מאלף...זלמן לוי
שטה- לא ברור מה רצונך.אחד מאלף
נראה לי ש..הסנה-בוער
ו..הסנה-בוער
ו..אוסנת

הסנה ואוסנת-לא הבנתי מה הבעיה.וגםשיראל.
זה מורכב...אוסנת
וואואליסף ט
נכון שזה מורכב אבל,צפורה
הישן יתחדש והחדש יתקדש
בן ציון גגולה
מסכימה עם אוסנת, למעט הסיפא.רחלקה
). לכל אדם יש דרך חיים, ומסלול שבו הוא הולך. זה לא אומר שלא נכון לצטט אנשים.בסופו של דבר, הכל תלוי בנקודת המבטיאיר ויזנר
נגיד שאני מקבלת את מה שרחלקה אומרת,אוסנת
לא יאומן המ שהקווניקיות עושה לאנשיםאליסף ט
*מה,כמובן.אליסף ט
מכיון שהקו - זו האמת,אוסנת
ואני עוד מתלבט אם לבכות או סתם להתעצבן.אליסף ט
>הסנה-בוער
אני מבין את כל הטענות אבל שורה תחתונהשלומי20104
אם זה בישיבה, בכיף.אוסנת
לי לא איכפת ;)בצי.ג
)אני עוד לא מבינה את הבעיה.אפשר ללמוד בכיף אתשיראל.
או ללמוד את ספרי הרב אבינר,אוסנת
נגיד ש...אז זה אחלה.למי בא?שיראל.
תחיית המתים בגשמיות .קצת מוזראנונימי (פותח)אחרונה
והרי מה , ע"פ כל התופסים את התורה היינו הוראות התורה בחיצוניות אזי פשוט יקומו כל המתים יחד והמשיח יבוא על חמור לבן ואז יהיה קצת צפוף אבל שמח , נשמע ונראה מאד מוזר .לכן הבורא יתברך חס וחומל עלינו שבדור שלנו שהחיצוניות כל כך שולטת הגיע צדיק "בעל הסולם " [שהתעברה בו נשמת הארי" זצוק"ל] ופתח לנו את מחיצת הברזל המצויה ביננו לבין חכמת הקבלה ,אשר התאפשרה לו זו הזכות משמיים להוריד זו החכמה [ ספרים הקדמות וכו] עד כדי כך שכל אדם בינוני יוכל להבינה ולפרש התורה בפנימיות ובכך לפסוע בדרך ישרה להגיע לדביקות בבורא . " חייבים להבין שכל דברי התורה מולבשת בשפה חיצונית היינו גשמית ולכן עלינו להסיר זה הלבוש [הקליפה] ולגלות הפרי עיי כך שנוכל לתרגם את השפה החיצונית לפנימית ועיי כך ללמוד הוראות נכונות איך להגיע לתיקון הנפש לדביקות בבורא ועיי כך תהיה תחיית המתים היינו שימוש ברצון לקבל הכי גדול של הנברא [בחינה ד} בע"מ להשפיע וזהו פירוש להחיות את המת וודאי שלא מדובר במושג גשמי לעולם חולף והרי התורה ניצחית ומדברת על עולם ניצחי לעוד פרטים כנסו ותגלו את האמת -http://www.hasulam.co.il/index2.php?id=3794&lang=HEB.