
אני צכה עזרה!אוףףף...אנונימי (פותח)

דבר ראשון לא לזלזל באחריםהרועה
זה באמת מאוד קשור לנושא הפורוםאליסף טאחרונה
שאלה שעלתה לי...זכוכית מגדלת
אם הוא דתי באמת הוא לא ייצג. גם חילוני עם מוסר לא~~אני~~
אומר שהוא לא שפוי ותחת השפעה של כדורים וכו'....~H.L~
אני אענה לך כמו עורך דין:עוזיה
~~~~~אוסקראחרונה

שאלה..נצח לנצח!!!

עד מתי אפשר להתפלל תפילת שחרית?
אם אני לא טועה-שיראל.
ברכות ק"ש ----אח..
(לגבי ברכות ק"ש - ק"ש עצמה אפשר לקרוא כל היום כ"קורא בתורה".)

*****אוסקר
בשעות זמניות:נועמיקאחרונה
תפילת שחרית עד סוף שעה רביעית(זמנית),במקרה של שיכחה או אם לא היתה אפשרות להתפלל,עד חצות,ואם גם כאן נשכח,אחרי מנחה.
בכל מקרה,אם עברת את הזמן בכוונה,אי אפשר להשלים(חוץמתפילה שאולי אפשר עד חצות)
שמעתי דבר שציער אותי מאוד..בקטנה
א.זה לא א-נ-ח-נ-ו שהחלטנו,שיראל.
מצטרפת.אוריה שמחה
מי שמתפטר לא מקבל פיצויים מהעבודה.אלישע בן אבויה
זה כל עוד אתם בהנחה שכל מי שמתאבד הוא רשע ומוזר..בובספוג
לא קשוראלישע בן אבויה
לא אנחנו שופטים. ממש לא.אוסנת
כתוב 'לא תרצח'. אסור לרצוח גם את עצמך~~אני~~
עד כמה שידוע לי לא מדובר על מי שהתאבד בגלל כאביםפיתוןאחרונה
השתכרות..יעל =)
יש איסור מההלכה להשתכר סתם ככה??
ואם כן - אז למה בשבתות וחגים צריך לקדש על היין?
תודה רבה לכל העונים..

דעת הרמב"ם...Talrats
נדמה לי שגם בדעת הרמב"ם יש חולקיםעדיאל
נכוןTalrats
אבל דבריהם קשיםTalrats
אם כבר הכנסו לזהעדיאל
לא..Talrats
מה דעת החולקים על הרמב"ם?יעל =)
שמותר להשתכר סתם?
לא..Talrats
חלק גם אומריםאלישע בן אבויה
אז לפי כל הדעות אסור להשתכר סתם?יעל =)
אז למה צריך לקדש דווקא על היין?
ואיך זה מסתדר עם מה שכתוב בתלמוד: "אין שמחה אלא בבשר ויין".
ו-"ויין ישמח לבב אנוש" [אני לא זוכרת את המקור..]
תודה לכל העונים

כבר כתבתי...Talrats
(((((((אוסקר
למה התורה כתבה "לא תרצח"? לא ברור לך???מלמעלה אלוקים
.......אוסקראחרונה
'ויחי'. 2 ד"ת. קריאה מהנה ----- ;)אח..


]

) את הילדים שיהיו כמו 'אפרים ומנשה'. 




יישר כח.. שבת שלוםנעמונת!!!אחרונה
שאלה בשערי תשובה >>-Rעות-
******אוסקר

מספר דברים:עוזיהאחרונה
מישהו יודע מה המקור סיום מסכת ברוב עם?עדיאל
להראות שהלימוד שלנו הוא לא רק שלי לבדנועמיק
&&&&&אוסקר
תודה!עדיאלאחרונה
בעיהקוגל ירושלמי
לא לברך.ספק ברכות להקל.שיראל.
לשאול רב. אבל הנה בנתיים:אח..
מצווה מהתורה שאחר שיאכל אדם פת וישבע יברך לה´, שנאמר (דברים ח, י): "וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת ה´ אֱלֹוהֶיךָ עַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר נָתַן לָךְ". ולמדו חכמים שברכת המזון צריכה לכלול שלושה עניינים: ממה שנאמר: "וּבֵרַכְתָּ אֶת ה´ אֱלֹוהֶיךָ", למדו שצריך לברך את ברכת ´הזן´, בה אנו מברכים לה´ על המזון. ומזה שנאמר: "עַל הָאָרֶץ", למדו שצריך לברך ולהודות על הארץ. ומכך שהוסיפה התורה לומר: "עַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר נָתַן לָךְ", למדו שצריך לברך על הטוב והמובחר שבארץ, היינו על ירושלים (ברכות מח, ב).
ועיקר המצווה לברך את ה´ כאשר אדם אכל ושבע, שנאמר (דברים ח, י): "וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת ה´ אֱלוֹהֶיךָ עַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר נָתַן לָךְ". מפני שכאשר אדם שבע הוא עלול להתגאות ולשכוח שהכל מאת ה´, ועל כך ממשיכה התורה להזהיר (שם יא-טז): "הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת ה´ אֱלוֹהֶיךָ לְבִלְתִּי שְׁמֹר מִצְוֹתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וְחֻקֹּתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם. פֶּן תֹּאכַל וְשָׂבָעְתָּ, וּבָתִּים טֹבִים תִּבְנֶה וְיָשָׁבְתָּ. וּבְקָרְךָ וְצֹאנְךָ יִרְבְּיֻן, וְכֶסֶף וְזָהָב יִרְבֶּה לָּךְ, וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ יִרְבֶּה. וְרָם לְבָבֶךָ וְשָׁכַחְתָּ אֶת ה´ אֱלוֹהֶיךָ הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים. הַמּוֹלִיכֲךָ בַּמִּדְבָּר הַגָּדֹל וְהַנּוֹרָא נָחָשׁ שָׂרָף וְעַקְרָב וְצִמָּאוֹן אֲשֶׁר אֵין מָיִם, הַמּוֹצִיא לְךָ מַיִם מִצּוּר הַחַלָּמִישׁ. הַמַּאֲכִלְךָ מָן בַּמִּדְבָּר אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּן אֲבֹתֶיךָ, לְמַעַן עַנֹּתְךָ וּלְמַעַן נַסֹּתֶךָ לְהֵיטִבְךָ בְּאַחֲרִיתֶךָ".
מהתורה חייב אדם לברך ברכת המזון כאשר אכל ושבע, שנאמר (דברים ח, י): "וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ". וחכמים הוסיפו ותקנו, שגם אדם שאכל כ´זית´, כיוון שנהנה, יברך את כל ברכת המזון. ואמרו חכמים (ברכות כ, ב), שטענו המלאכים לפני הקב"ה: "רבונו של עולם, כתוב בתורתך (דברים י, יט): אֲשֶׁר לֹא יִשָּׂא פָנִים וְלֹא יִקַּח שֹׁחַד, והלא אתה נושא פנים לישראל, שנאמר (במדבר ו, כו): יִשָּׂא ה´ פָּנָיו אֵלֶיךָ. אמר להם: וכי לא אשא פנים לישראל? שכתבתי להם בתורה: "וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת ה´ אֱלֹוהֶיךָ", והם מדקדקים על עצמם ומברכים עד כזית".
כאשר התעורר לאדם ספק אם בירך ברכת המזון על מה שאכל, אם שבע, כיוון שהספק הוא במצווה מהתורה עליו להחמיר ולברך את ברכת המזון. ואם לא שבע, כיוון שהספק במצווה מדברי חכמים, לא יברך (שו"ע קפד, ד).
תודה על התיקון אח.שיראל.
תודהקוגל ירושלמי
--------אוסקר
:הפיתרון הכי טוב:נועמיקאחרונה
כשאת מתחיל לאכול,תדמייני שיש בתוך הסנדוויץ' איזה ברכון,שברכת המזון כתובה על השניצל,או שהירקות בסלט הם אותיות מברכת המזון,בקיצור:כל מיני דברים מוזרים שיעזרו לך לקשר בין האוכל לברכת המזון.וככה בע"ה לא תשכחי יותר!
הצטרפו לעצומהנדב!!!
לדעתי זה לא מכובד שתמונה של הרב תהיה על שטר....תודה ה'
והאם מכובד שרח' יקרא על שמו?נדב!!!
למה זה לא מכובד ? שמים היום תמונה של רבנים גדוליםבן ציון גגולה
צודק!נדב!!!
אולי אם זה יבוא במקום התמונה של רבין אז זה שווה...otk100
למה? גיסי אמר ליאלישע בן אבויהאחרונה
מה עושים אםאור-נא
וואו. שאלה מודרנית.אח..
וואלה, שאלה מפתיעה.אוהבת את אבא
לא. מחזק יד עוברי עבירה....יהודי מרמ"ג
>>>יאיר ויזנר
א.יכול להיות שאותה מישהי ששלחה לך בקשה לחברות, גרה בחו"ל?(ואז יכול להיות ששבת עוד לא נכנסה אצלה)
ב. אולי היא גויה?
ג. לדעתך, היא עשתה את זה במזיד או בשוגג(אם היא יהודיה)?
ד. יכול להיות שהיא שלחה לך בקשת חברות לפני שבת, והבקשה נשלחה אליך אחרי כניסת השבת?
יש משהו במה ש"פנאט מיתס"ה" אומרgolaniאחרונה
למה לא??רחלקה
חכי את החצי שעה אחרי שבתמשה
בשביל לענות אני צריך פרטים מכם...עוזיה
------------אוסקר
נכון שזה היה מזמן אבל רק עכשיו נכנסתי...אור-נא
כל הכבוד לךעדיאל
לפני התשובה ההלכתית תבקש ממנה לא לשלוח בשבת מסריםבן ציון גגולה
הנכם מוזמנים לנסיעה מאורגנת לקבר רחל אמנו!אנונימי (פותח)
בס"ד
הנכם מוזמנים לקבר רחל אמנו הקדושה
יום שישי ט"ו בטבת ה - 01/01/2010
08:30 התכנסות ברכבת ארלוזורוב ת"א (מסוף אל על לשעבר).
09:00- יציאה מתל אביב לירושלים.
במהלך הנסיעה: תועבר הדרכה על כוחה של תפילה בציון של רחל , יחולקו תפילות ייחודית לפרנסה , לזיווג, לרפואה ועוד
אשר ישמשו אתכם בציון. התפילות בהשראת רבי נחמן מברסלב.
כמו כן במהלך הנסיעה נלמד על "כוחה של ההתבודדות" מתוך תורתו של רבי ישראל הבעל שם-טוב.
הגעה לקבר רחל אימנו ותפילה חופשית .
הפרשת חלה משותפת תוך כדי הדגמת קליעות ייחודיות וחלוקת סדר הפרשת חלה. בתום ההדגמה, כל אחת מהמשתתפות
תקבל בצק/לחמנייה קלועה לאפייה בבית .
הגעה לרכבת ארלוזורוב בשעה 13:00 בצהריים.
עלות הנסיעה : 72 ש"ח .
לבירורים והרשמה :
הילה- 0527958033
ולפרטים נוספים אודות הטיולים לקבר רחל וטיולים נוספים לקברות צדיקים בארץ , כנסו לאתר:
ד"ת על אהבת ה' לפרשת 'ויגש' -------אח..




ועכשיו, ישנם, אבל פחות 1 - שהרי יוסף לא קיים כעת!
אַחֲרֵי רְאוֹתִי אֶת פָּנֶיךָ, כִּי עוֹדְךָ חָי = שהרי אתה חי ובריא, והתקיים מה שה' אמר לי.
'אבאל'ה, אוהב אותך אפילו במוות' > 'בכל נפשך'. באמת.

אולי אפשר לשאוב את העניין של 'בכל נפשך'. נחשוב לרגע, 'אפילו נוטל את נפשך'. זוכרים? ר' עקיבא.



אין אין אין!!!!פשוט טוווב!!!-Rעות-
הערה בקשר למה שאמרת על המרוקאים..אורושקושאחרונה
בבקשה תייעצו לי באמת!כנרית על הגג=)
תקראי.בעזרת ה'!!
לכל אחד יש שלב בחיים שפתאום הוא שואל את עצמו
שאלות כאלה.
תמשיכי להתפלל גם אם את מרגישה שזה מקובע ולא מדבר אלייך.
שמעת על "מתוך שלא לשמה יבוא לשמה"?מתוך זה שתתפללי מתוך הסידור
עם האותיות המרובעות והרחוקות תגיעי בסוף לקדושה אמיתית.
וזה יקרה מתישהו.ותמשיכי לדבר אליו בתוך התפילה-בשמע קולנו או בסיום התפילה.
ובאמת אל תלחצי מזה.
זה יעבור.באמת.זה שלב בחיים שקורה לכולם(כמובן שבצורה
כזו או אחרת).
בהצלחה!!!
'וידעת היום -אח..

^^^^^^^^^אוסקר

תמלאי את התפילה בדברים שאת רוצה להתפללנועמיק
בשביל לייעץ לך יעוץ אמיתי צריך מישהי שמכירה אותךבן ציון גגולהאחרונה
מעז צורצ.מ.צ
לגבי רוב בניובן-אלי
זרובבל היה ממנהיגי העליות הראשונות בשיבת ציוןמאמע צאדיקה
שתי תשובות נכונות:עוזיה
תודהצ.מ.צ
חיפשתי וחיפשתי -עוזיה
*******אוסקר


תודה.צ.מ.צ
לגבי רוב בניו- מה שכתב בן-אלישלוםג
והגמרא שם (בדעה האחרונה) אומרת שהיו לו 208 בנים כמניין "ורׂב" לפי הכתיב בפסוק.
אבל באמת גם בלי זה צודק עוזיה ואוסקר שרוב הכוונה לריבוי בניו ולא כהנגדה לכל בניו. כמו בברכת הגשמים שחותמים "רוב ההודאות" ובנשמת כל חי בשבת שאומרים (לפי חלק מהגרסאות) "המהולל ברוב התשבחות" שבשניהם בוודאי שאין הכוונה לרוב ולא כל...
לגבי "וקנייניו על העץ תלית" באמת אין לי תשובה. ייתכן שאוסקר צודקת אבל זה צורם לי קצת- זה המקום היחיד בשיר שהדברים לא כפשוטם. עכשיו גם התחדש לי בס"ד שאולי קנייניו הכוונה לאשתו (בבקשה לא להיפגע..). מסכת קידושין פותחת "האשה נקנית.." אבל אני לא בטוח.. צריך לברר..
תודהצ.מ.צ
--שלוםגאחרונה
למרות שעכשיו שאני חושב על זה לגבי המן ייתכן וזה היה הפן היחיד...





בכולופן יישר כח על הבירור
שבוע טובנצח לנצח!!!
אוווצ' קפץ..נצח לנצח!!!
??????????????זית שמן ודבש
עכשיו אני כבר לגמרי מעריץ את הרב אבינראלישע בן אבויה
אפשר בבקשה לדעת על מה אתם מדברים?זית שמן ודבש
השאלה היא אם המקורות האלו נכוניםבצי.ג
על מה למען ה' כולכם מדברים?זית שמן ודבש
לא מסובך..>>נצח לנצח!!!
מזעזע..שמחה ואמונה
היי היי..ii
אממשמחה ואמונה
זה כן מופיע שם..ii
ואולי ב"לא מובן"מאמע צאדיקה
זה באמת לא מובןנועמיק
אז במקום להבין את המשפטים האלה כפשוטם,שאז המסקנה היוצאת מזה,זה לא שרבי נחמן אכן כך,אלא שהוא בכלל לא רב,כי רבנים לא אמורים לומר דברים כאלה;הרב אבינר כתב שהדברים האלה לא מובנים, ובכל זאת אין בעיה ללמוד את שאר תורתו של רבי נחמן מברסלב.
שהרב אבינר הוא בנאדם (רב..) מדהים.שיראל.אחרונה
אפשר עזרה בבקשה? תודה!!שמחה ואמונה
מקפיצה=]שמחה ואמונה
פרשנים לנ"ך? בדקת?מאמע צאדיקה
מזמור על ביטחון בה'נועמיק
-----------אוסקראחרונה

שאלה..שירס
כל מטרת בריאת העולם היא קידוש שם שמיים שיתפרסם שמוotk100
ולכן תפקידו של כל יהודי הוא לעשות כמה שיותר קידוש השם ולהלחם כמה שיותר בחילול השם !!!
הרב כהנא היה דוגמא טובה מאוד של יהודי שכל חייו קידש שם שמיים ונלחם בחילול שמו - למשל לפני הגרוש מימית רצו להוציא סטיקר "לא לפינוי ימית - מתנגדים לעקירה " הרב כהנא נזף בהם ואמר מה זה 'מתנגדים לעקירה' ?? תכתבו ' מתנגדים לחילול השם '
אפשר לעיין באור הרעיון בפרק קידוש השם שם הרב כהנא מסביר ומביא מקורות לגבי החובה על כל יהודי לקדש שם שמיים ברבים
רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק הotk100
רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ה
הלכה א
כל בית ישראל מצווין על קדוש השם הגדול הזה שנאמר ונקדשתי בתוך בני ישראל, ומוזהרין שלא לחללו שנאמר ולא תחללו את שם קדשי, כיצד כשיעמוד עובד כוכבים ויאנוס את ישראל לעבור על אחת מכל מצות האמורות בתורה או יהרגנו יעבור ואל יהרג שנאמר במצות אשר יעשה אותם האדם וחי בהם, וחי בהם ולא שימות בהם, ואם מת ולא עבר הרי זה מתחייב בנפשו.
הלכה ב
במה דברים אמורים בשאר מצות חוץ מעבודת כוכבים וגלוי עריות ושפיכת דמים, אבל שלש עבירות אלו אם יאמר לו עבור על אחת מהן או תהרג, יהרג ואל יעבור, במה דברים אמורים בזמן שהעובד כוכבים מתכוין להנאת עצמו, כגון שאנסו לבנות לו ביתו בשבת או לבשל לו תבשילו, או אנס אשה לבועלה וכיוצא בזה, אבל אם נתכוין להעבירו על המצות בלבד, אם היה בינו לבין עצמו ואין שם עשרה מישראל יעבור ואל יהרג, ואם אנסו להעבירו בעשרה מישראל יהרג ואל יעבור, ואפילו לא נתכוין להעבירו אלא על מצוה משאר מצות בלבד.
הלכה ג
וכל הדברים האלו שלא בשעת הגזרה אבל בשעת הגזרה והוא שיעמוד מלך רשע כנבוכדנצר וחביריו ויגזור גזרה על ישראל לבטל דתם או מצוה מן המצות, יהרג ואל יעבור אפילו על אחת משאר מצות בין נאנס בתוך עשרה בין נאנס בינו לבין עובדי כוכבים ה.
הלכה ד
כל מי שנאמר בו יעבור ואל יהרג ונהרג ולא עבר הרי זה מתחייב בנפשו, וכל מי שנאמר בו יהרג ואל יעבור ונהרג ולא עבר הרי זה קידש את השם, ואם היה בעשרה מישראל הרי זה קידש את השם ברבים כדניאל חנניה מישאל ועזריה ורבי עקיבא וחביריו, ואלו הן הרוגי מלכות שאין מעלה על מעלתן, ועליהן נאמר כי עליך הורגנו כל היום נחשבנו כצאן טבחה, ועליהם נאמר אספו לי חסידי כורתי בריתי עלי זבח, וכל מי שנאמר בו יהרג ואל יעבור ועבר ולא נהרג הרי זה מחלל את השם, ואם היה בעשרה מישראל הרי זה חילל את השם ברבים ובטל מצות עשה שהיא קידוש השם ועבר על מצות לא תעשה שהיא חלול השם, ואעפ"כ מפני שעבר באונס אין מלקין אותו ואין צריך לומר שאין ממיתין אותו בית דין אפילו הרג באונס, שאין מלקין וממיתין אלא לעובר ברצונו ובעדים והתראה שנאמר בנותן מזרעו למולך ונתתי אני את פני באיש ההוא מפי השמועה למדו ההוא לא אנוס ולא שוגג ולא מוטעה, ומה אם עבודת כוכבים שהיא חמורה מן הכל העובד אותה באונס אינו חייב כרת ואין צריך לומר מיתת בית דין, קל וחומר לשאר מצות האמורות בתורה, ובעריות הוא אומר ולנערה לא תעשה דבר, אבל אם יכול למלט נפשו ולברוח מתחת יד המלך הרשע ואינו עושה הנה הוא ככלב שב על קיאו, והוא נקרא עובד עבודת כוכבים במזיד והוא נטרד מן העולם הבא ויורד למדרגה התחתונה של גיהנם.
הלכה ה
נשים שאמרו להם עובדי כוכבים תנו לנו אחת מכן ונטמא אותה ואם לאו נטמא את כולכן יטמאו כולן ואל ימסרו להם נפש אחת מישראל, וכן אם אמרו להם עובדי כוכבים תנו לנו אחד מכם ונהרגנו ואם לאו נהרוג כולכם, יהרגו כולם ואל ימסרו להם נפש אחת מישראל, ואם יחדוהו להם ואמרו תנו לנו פלוני או נהרוג את כולכם, אם היה מחוייב מיתה כשבע בן בכרי יתנו אותו להם, ואין מורין להם כן לכתחלה, ואם אינו חייב מיתה יהרגו כולן ואל ימסרו להם נפש אחת מישראל.
הלכה ו
כענין שאמרו באונסין כך אמרו בחלאים, כיצד מי שחלה ונטה למות ואמרו הרופאים שרפואתו בדבר פלוני מאיסורין שבתורה עושין, ומתרפאין בכל איסורין שבתורה במקום סכנה חוץ מעבודת כוכבים וגילוי עריות ושפיכת דמים שאפילו במקום סכנה אין מתרפאין בהן, ואם עבר ונתרפא עונשין אותו בית דין עונש הראוי לו.
הלכה ז
ומנין שאפילו במקום סכנת נפשות אין עוברין על אחת משלש עבירות אלו שנאמר ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך אפילו הוא נוטל את נפשך ז, והריגת נפש מישראל לרפאות נפש אחרת או להציל אדם מיד אנס, דבר שהדעת נוטה לו הוא שאין מאבדין נפש מפני נפש, ועריות הוקשו לנפשות שנאמר כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה.
הלכה ח
במה דברים אמורים שאין מתרפאין בשאר איסורים אלא במקום סכנה, בזמן שהן דרך הנאתן כגון שמאכילין את החולה שקצים ורמשים או חמץ בפסח או שמאכילין אותו ביוה"כ, אבל שלא דרך הנאתן כגון שעושין לו רטיה או מלוגמא מחמץ או מערלה, או שמשקין אותו דברים שיש בהן מר מעורב עם אסורי מאכל שהרי אין בהן הנאה לחיך הרי זה מותר ואפילו שלא במקום סכנה, חוץ מכלאי הכרם ובשר בחלב שהן אסורים אפילו שלא דרך הנאתן, לפיכך אין מתרפאין מהן אפילו שלא דרך הנאתן אלא במקום סכנה.
הלכה ט
מי שנתן עיניו באשה וחלה ונטה למות ואמרו הרופאים אין לו רפואה עד שתבעל לו, ימות ואל תבעל לו אפילו היתה פנויה, ואפילו לדבר עמה מאחורי הגדר אין מורין לו בכך וימות ולא יורו לדבר עמה מאחורי הגדר שלא יהו בנות ישראל הפקר ויבואו בדברים אלו לפרוץ בעריות.
הלכה י
כל העובר מדעתו בלא אונס על אחת מכל מצות האמורות בתורה בשאט בנפש להכעיס הרי זה מחלל את השם, ולפיכך נאמר בשבועת שקר וחללת את שם אלהיך אני ה', ואם עבר בעשרה מישראל הרי זה חילל את השם ברבים, וכן כל הפורש מעבירה או עשה מצוה לא מפני דבר בעולם לא פחד ולא יראה ולא לבקש כבוד אלא מפני הבורא ברוך הוא כמניעת יוסף הצדיק עצמו מאשת רבו הרי זה מקדש את השם.
הלכה יא
ויש דברים אחרים שהן בכלל חילול השם, והוא שיעשה אותם אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות דברים שהבריות מרננים אחריו בשבילם, ואע"פ שאינן עבירות הרי זה חילל את השם כגון שלקח ואינו נותן דמי המקח לאלתר, והוא שיש לו ונמצאו המוכרים תובעין והוא מקיפן, או שירבה בשחוק או באכילה ושתיה אצל עמי הארץ וביניהן, או שדבורו עם הבריות אינו בנחת ואינו מקבלן בסבר פנים יפות אלא בעל קטטה וכעס, וכיוצא בדברים האלו הכל לפי גדלו של חכם צריך שידקדק על עצמו ויעשה לפנים משורת הדין, וכן אם דקדק החכם על עצמו והיה דבורו בנחת עם הבריות ודעתו מעורבת עמהם ומקבלם בסבר פנים יפות ונעלב מהם ואינו עולבם, מכבד להן ואפילו למקילין לו, ונושא ונותן באמונה, ולא ירבה באריחות עמי הארץ וישיבתן, ולא יראה תמיד אלא עוסק בתורה עטוף בציצית מוכתר בתפילין ועושה בכל מעשיו לפנים משורת הדין, והוא שלא יתרחק הרבה ולא ישתומם, עד שימצאו הכל מקלסין אותו ואוהבים אותו ומתאוים למעשיו הרי זה קידש את ה' ועליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר.
שאלה טובה מאוד. [כדאי להכנס --- יסוד ענק וחשוב!]אח..

שאלה להוספה שעלתה לי בראש..שירס
ה' רודף כבוד?!אח..
בשורות טובות. חנוכה שמח!
טוב.. תודהשירס
נגיד...?אח..
כמו - 'ממשלה' , 'כבוד' וכדו'.]

לא הבנתי..שירס
בכל מידה -אח..
----------אוסקראחרונה


אנחנו משחקים לידיים שלוזית שמן ודבש
|לא מבין|יאיר ויזנר
צודק. אבל בפועל הוא שולט בנו. או קיי?זית שמן ודבש
אי - נפילה (עמידה במקום), פירושה: התקדמות.אח..

לא מקבל.זית שמן ודבש
לא מושלם - בהחלט.אח..
אולי אתקן את דברי:זית שמן ודבש
*גם המנוול= גם אם המנוול
זית שמן ודבש
אכן.אח..
הרוחנית שלנו ולהתרומם מעלה מעלה במעלות התורה והיראה.

אמן. בהצלחה לכולנו! ואם היצר הרע אומר לי עכשיוזית שמן ודבש
שאלהיאיר ויזנר
אבל אני דווקא הבנתי שבלעדי היצר לא היינו יכולים להתקדם, אחרי הכל זה מה שמבדיל אותנו מהמלאכים, לא?
לא סותראנונימי (פותח)
אולי אין יצר לדבר מסויים-אך לדבר אחר יש יצר מאוד גדול.
וכן...-בלעדי היצר אין אנו יכולים להתקדם מסיבה פשוטה-שכמו שאמרת היינו כבר בדרגת מלאכים
ומקיימים מצוות בשלמות באין מפריע.
היצר נמצא-ומעקב אותנו בכל דבר שנעשה,זה חלק מהניסיון,
אך באותה עת הוא מקדם ומרומם אותנו-בעזרתו אנחנו מגלים כוחות עצומים התמונים בנו.
בעזרת העיקוב,בעזרת המלחמה אנו מגיעים למטרה מתעלים ומתקדמים יותר.
הממ..יאיר ויזנר
מהסיבה הפשוטה, שאין מצב שאין יצר, אפילו משהו קטן. בכל מקום הוא יהיה - "לפתח חטאת רובץ".
לעומת זאת, אני בהחלט מסכים איתך שלכל אחד יש את נקודות החולשה שלו, שבהן היצר יהיה חזק יותר.
אבל הנקודה שהכי עניינה אותי בכל מה שכתבת הוא שכתבת ש"היינו כבר בדרגת מלאכים".
הרי בני האדם הם במדרגה יותר גבוהה מהמלאכים, בגלל שלנו יש את חופש הבחירה - היצר.
אם לא היה יצר לא היינו חוטאים, לא היינו יכולים לחטוא בגלל שלא היה לנו שום רצון/צורך לחטוא - וזה בדיוק המצב אצל המלאכים.
כתוצאה מכך שלא היה לנו יצר גם לא היו לנו מצוות, בגלל שלא הייתה אפשרות אחרת מבחינתנו כל עוד החלק שגורם לנו לרצות/לנסות לחטוא לא נמצא אצלנו.
ולכן, היצר בכלל לא מעכב אותנו. הנסיון הוא עצם הימצאותו של היצר, וברגע שמקיימים את "ואתה תמשול בו" עוברים את הנסיון ומתקדמים.
>>>אנונימי (פותח)
תמיד קיים ורוצה להפיל אותנו.
אולי בנ"א הם בדרגה יותר גבוהה ממלאך [אף פעם לא שמעתי את זה]כי מהמלאך ניטל חופש הבחירה אך בנ"א שועבד על מידותיו ולא נכנע ליצרו בהחלט יכול להגיע לדרגה הקרובה למלאך.
[לא חסר דוגמאות של אנשים ענקים שכאלה בהיסטוריה]
"כתוצאה מכך שלא היה לנו יצר גם לא היו לנו מצוות"-אם כך אתה בטוח תוכל לענות לי:
אומרים שמשיח בן דוד יבוא הקב"ה ישחוט את היצר הרע[מלאך המוות,השטן].אך בכל זאת נקיים מצוות וננהג לפי התורה-למה?במי יש לנו להאבק?
ועוד-לפני ההסבר שלך אנחנו לא ניקרא כבר בנ"א אלא מלאכים לא?!
>>>יאיר ויזנר
(ד"א, הרב שלי הראה לי לא מזמן שהרצון האמיתי של היצר הוא שנשלוט בו, בלנ"ד אני אשאל אותו ואביא את זה בהיז' הנה.)
בפסקה השניה שלך קצת הלכתי לאיבוד.
א) אם את מסכימה איתי שבני האדם נמצאים בדרגה יותר גבוהה ממלאך, אז למה שאדם שעובד על מידותיו ירד לדרגת מלאך?
ב) אאל"ט, לאדם ניתן חופש הבחירה, שלא היה קיים עד שהקב"ה נתן אותו לאדם. למלאכים מעולם לא היה את חופש הבחירה.
אף פעם לא שמעתי שהקב"ה ישחט את היצר הרע.
אבל אני מאמין (ומן הסתם גם תסכימי איתי) שהיצר הוא לא מלאך המוות, השטן, והיצר ביחד.
באמת אין לי תשובה על זה, אבל יש לי רעיון שאולי יוכל להתגבש מתישהו לתשובה רצינית:
את יודעת, חז"ל קוראים ליצר הרע גם "יצר טוב מאוד", אז אולי הקב"ה ישחט את החלקים הרעים של היצר, ובכ"ז ישאיר לנו אותו. ואז יהיה לנו "יצר טוב מאוד"
לפי מה שהרגע כתבתי - לא.
>>>אנונימי (פותח)
אדם שהוא בתור אדם-יצרים יהיו לו!-גם אם היצר לא ישלוטב משהו אחד,בדבר השני נוכל לתת לו גם כתר ושרביט ביד.
[זה יהיה נחמד אם תביא את ההוכחה של הרב שלך]
בפיסקה השניה בהחלט שלא ניסחתי בצורה נכונה,ואני אסביר:
אתה אומר שאדם בדרגה יותר גבוהה ממלאך-אולי,אני לא שמעתי על זה אף פעם.
אני יודעת-שמלאכים הם בדרגה יותר גבוהה מבני אדם בפני שהם לא חטאו אף פעם[לא ניכנס לכך אם יש \אין להם יצר]ולכן בנ"א העובד על מידותתיו ולא נכנע ליצרו יכול להגיע לדרגה הקרובה למלאך.["כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא"]
והיצר ומלאך המוות והשטן זה אותו אחד.והרי ההוכחה:
אמר ר' שמעון בן לקיש: הוא שׂטן הוא יצר הרע הוא מלאך המוות.הרי שביאר את כל מה שצִּיַנּוּ ביאור שלא יקשה על בעל-הבנה. שהרי התברר לך שֶּמְּכַנִּים עניין אחד בשלושה שמות אלה, ושכּל הפעולות המיוחסות לכל אחד משלושת אלה הן כולן פעולתו של דבר אחד. כך גם אמרו במפורש קדמוני חכמי המשנה. הם אמרו:
תנא: יורד ומתעה, עולה ומשטין, נוטל רשות ונוטל נשמה.התברר לך שמה שראה דוד במראה הנבואה בשעת הַדֶּבֶר וחרבו שלופה בידו, נטויה על ירושלים (דברי הימים א', כ"א, 16), שהוא הראהו זאת רק כדי להצביע על משמעותו של עניין זה עצמו, הנאמר גם כן במראה הנבואה באשר לעבירה של בני יהושע הכהן הגדול: והשטן עמד על ימינו לשִטנו (זכריה ג', 1). אחרי-כן הבהיר את ריחוקו ממנו יתעלה באומרו: יגער ה' בך השטן ויגער ה' בך הבחר בירושלים (שם, שם, 2). והוא גם אשר ראה בלעם במראה הנבואה בדרך (במדבר כ"ב, 31) כאשר אמר לו: הנה אנכי יצאתי לשטן (שם, שם, 32).
דע ששׂטן גזור מן שְטֵה מֵעָלָיו וַעֲבר (משלי ד', 15), כלומר ממשמעות ההסתלקות והעזיבה, כי הוא בלי ספק המסיר מדרכי האמת ומשחית בדרכי התעייה. על עניין זה עצמו גם נאמר: כי יצר לב האדם רע מנעֻריו (בראשית ח', 21). יודע אתה מה מפורסמת דעה זאת בתורתנו, כלומר, יצר טוב ויצר רע, ודברם בשני יצריך. ואמרו שיצר הרע נוצר באדם עם לידתו: לפתח חטאת רבץ (שם, ד', 7), וככתוב בתורה: מנעֻריו (שם, ח', 21), ואילו יצר טוב נמצא לו רק לאחר ששׂכלו מגיע לשלמות. לכן אמרו: יצר הרע נקרא מלך גדול (קהלת ט', 14) ויצר טוב נקרא ילד מסכן וחכם (שם, ד', 13) במשל הנמשל לגוף האדם וכוחותיו השונים בדברו עיר קטנה ואנשים בה מעט וגו' (שם, ט', 14-15). כל אלה דברים מפורשים מפורסמים של (החכמים) ז"ל.
ומכיוון שהם הבהירו לנו שיצר הרע הוא השטן והוא מלאך בלי ספק, כוונתי שגם הוא קרוי מלאך כי הוא בחבורת בני האלהים, לכן גם יצר טוב מלאך באמת. מכאן הדבר המפורסם הזה בדברי החכמים ז"ל, שאל כל אדם מתלווים שני מלאכים, אחד מימינו ואחר משׂמאלו, שהם יצר טוב ויצר רע. בגמרא שבת אמרו (החכמים) ז"ל מפורשות על שני מלאכים אלה: אחד טוב ואחד רע.
((((((((((((אוסקר

>>>אנונימי (פותח)
ואם אין תוצאות- או שלא התאמצנו מספיק או שאנחנו משלים את עצמינו שהתאמצנו.
אני לא חושבת שאנו יכולים להיות יותר ממלאכים-מפני שלמאלכים ניתנו כלים שונים מבנ"א,
אנו יכולים לשאוף,לרצות-להיות בנ"א גדול,אבל בהגדרת אדם.
כן אבל היצר עושה לנו צרות והרבה נופליםזית שמן ודבש
אבל אנחנו צריכים ויכולים לשלוט עליובצי.גאחרונה
צ'אנס אחרון לפני הגמרשמחה ואמונה
חברים החתימה הסופית של הימים הנוראים מגיעה.....
"זאת חנוכה" (היום האחרון של חנוכה)
מי שמרגיש כבדות בימים אלה - אשריו! כנראה נשמתו הרגישה מרגישה את אימת הדין.
ר' ישראל מרוז'ין אומר ש"זאת חנוכה" - יום של ישועה!!!!!!!
ור' אלימלך מליז'ענסק אומר -
שיש 3 עיתות רצון שאפשר לבקש על גשמיות.
א. סעודת מלווה מלכה
ב. שמיני עצרת
ג. זאת חנוכה
גמר חתימה הכיטובה לכולנו בכללי ובפרטי!!!!!!
שבת - שלום!
ד"ת לפרשת מקץ. מסר לחיים - אשכרה.אח..



את האמא והתינוק בוכים לפני המוות.
ר-ק אדם שרואה את הנולד. רק, החכם. הנבון. שידמיין את העתיד וכך יציל את כולם מהרעב.


העולם הזה = שנות השובע. העולם הבא = שנות הרעב.



