אני ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש בדיכי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מה עושים?!?!?!?!?!?
]:
..אני עושה מסיבת סיום לכיתה ג'..ואני חייבת פעילות מקורית ויפה לסיום.......
יש לכם רעיונות?????
עושים לנו מחר חיסון. נגד טטנוס.
אני מפחדת!

מוריהאחרונה

יש מישו שמכיר ת'שיר "רוצה מצוות" של חובבי ציון,

ויכול לשלוח לי ת'מילים של השיר במסר"ש או למייל שלי??
תודה בכולופן, לאלוש=]]
ומחר אולי יהיה בצפת....אמאלה.......!!!!!!!!!!!!
יש עכשיו הזעקה מהכיוון של "פיקוד צפון"....

איתי'ה
למשחקים עם קישור איכשהוא למתמתיקה???? (דברים בסיסים... )
כי אנחנו רוצות לחגוג בשיעור האחרון, אבל המורה אמרה שאם לא יהיה משהו שקשור למתמתיקה אז אנחנו נמשיך ללמוד!!!! זה ממש ממש ממש דחווף!!!!!!
יעל(י)תשובה: במדרש שוחר טוב (מזמור כג) שנינו, רבי אליעזר בן יעקב אומר, "למען יברכך ה' אלהיך בכל מעשה ידיך אשר תעשה". יכול יהא יושב בטל? תלמוד לומר "בכל אשר תעשה". אם עושה, מתברך ואם אינו עושה אינו מתברך. ומבואר שעל האדם מוטלת חובת ההשתדלות לפרנסתו, אלא שעליו לבטוח בה', שעל ידי השתדלותו ימציא לו פרנסתו. כי כך טבע ה' יתברך בעולמו, שיתנהל בדרך כלל בדרך הטבע, כי אין רצון ה' שיתנהל עולמו בדרך ניסית, אלא שיתנהל כמה שאפשר בדרך הטבע, ואמנם לעיתים עושה ה' ניסים לעמו ולחסידיו, אך אין הנהגתו עמנו כן בדרך כלל.
ואמנם שנינו במשנה במסכת סוטה (דף מח
משנחרב בית המקדש פסו (כלומר פסקו) אנשי אמנה, שנאמר, "הושיעה ה' כי גמר חסיד כי פסו אמונים מבני אדם", ומפרש בגמרא, אנשי אמנה, אלו המאמינים בקדוש ברוך הוא, כמו ששנינו, רבי אליעזר הגדול אומר, מי שיש לו פת בסלו (כלומר, שיש לו די צרכו לאותו יום שנמצא בו) ואומר מה אוכל למחר (שדואג מה יהיה לו לאכול ביום למחרת) אינו אלא מקטני אמנה. כי היה לו לבטוח בה' יתברך שיספק לו מחיה ומזון בכל יום לאותו יום.
אולם מבואר בחידושי המהרש"א, שזוהי משנת חסידים, כלומר, אין הנהגה זו שתובע רבי אליעזר הגדול חיוב על כל אדם, אלא לחסידים המאמינים בכל נפשם שהקדוש ברוך הוא זן ומפרנס לכל, מקרני ראמים ועד ביצי כינים (לבעלי החיים הגדולים ביותר ועד הקטנים ביותר). ולכן הזכירו על זה במשנה את הפסוק הושיעה ה' כי גמר "חסיד" וכו'. ומשמע שעל כל פנים אין איסור מן הדין אם משתדל להשיג יותר מצרכיו של אותו יום לצורך מחרתו, ובלבד שלא יסיר מבטחו מה' יתברך, ולא יאמר כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה (בזכות כוחי חכמתי ותבונתי אני מצליח).
ואמנם החסיד הגאון רבי אברהם ישעיה קרליץ זצ"ל, בעל ספר חזון אי"ש, לא היה לו בדרך כלל כסף מיותר בביתו, ופעם אחת אמרה לו אחותו, ראה כמה אתה יגע בתורה עד שנתעלית כל כך, ובכל זאת לא הזמין לך ה' יתברך ממון רב. נענה לה הרב, וכי מה חסר לי?, אינני צריך שיהיה לי כסף מונח לו בחשבון הבנק. אלא בכל יום ויום מזמן לי ה' יתברך כל מחסורי.
ואמנם כאמור כל זה ראוי לצדיקים השלימים מן השרידים אשר ה' קורא, השמים מבטחם בכל נפשם בה' יתברך, איש איש לפי מעלתו ודרגתו, אבל סתם אדם הצובר לעצמו ממון בכדי שיהיה לו לעתיד לבא, אינו עובר על איסור מן הדין.
ובבבריתא במסכת ברכות (דף לה.) שנינו "ואספת דגנך", מה תלמוד לומר? (כלומר מה רוצה הכתוב ללמדינו בפסוק זה?) לפי שנאמר "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך", יכול דברים ככתבם? (כלומר, שהיינו חושבים שבאמת ציוונו ה' יתברך שלא נפסיק מלימוד התורה אף לצורך פרנסתינו) תלמוד לומר "ואספת דגנך", הנהג בהם מנהג דרך ארץ, (כלומר התנהג כדרך שהאדם צריך לעשות למחייתו) דברי רבי ישמעאל. וכמו שפירש רש"י, הנהג בהם מנהג דרך ארץ, שאם לא יעסוק בשום מלאכה, אלא יסמוך על כך שאחרים יפרנסוהו, כגון שיתפרנס מן הצדקה, סופו להבטל אף מדברי תורה. ואף שמבואר שם בגמרא שרבי שמעון בר יוחאי חולק על רבי ישמעאל וסובר שאין לאדם העוסק בתורה להתעסק בשום דבר, מכל מקום מבואר בגמרא שמידת רוב בני אדם לנהוג כדעת רבי ישמעאל, ודברי רבי שמעון לא שייכים אלא ליחידים מבני עלייה.
אנחנו רוצות לקנות למורה שלנו מתנה לסופשנה-משו צנוע,יפה וסמלי
אני יתן לכם קצת רקע על המורה: צעירה(ברוחה ובגופה),בת 26,נשואה(בלי ילדים-לצערנו),פשוטה ובעיקר-משקיענית
הסכום שיש לנו הוא 90 ש"ח. יש 2 אפשרויות:
א.שכל אחת תוסיף עוד שקל ואז נוכל לקנות משו ענק(שעון ענקי מעץ,משו מדהים)!
ב. שנשאר עם אותו מחיר ונקנה לה בית מזוזה מהמם מפימו ועוד משו קטן.
אולי מישו יוכל להואיל בטובו ולתת לי עצה נאותה...(אל תשימו לב למליציות...)
בארץ | כ"ט סיון תשס"ז, 15 יוני 07 | ||
פרסום ראשון: 15/06/07, 10:50 חסידי ברסלב: נעלה לקבר יוסףחרף ההתרעות הבטחוניות ואזהרות צה"ל הודיעו חסידי ברסלב כי בכוונתם להיכנס לקבר יוסף. "הפעם צריך להתפלל גם לביטול מצעד התועבה". ארי גלהר חסידי ברסלב והמתיישבים מאזור גב ההר שבשומרון נערכים לקראת ההילולא של יוסף הצדיק שתערך ביום ראשון הקרוב. בימים האחרונים הודיע צה"ל לראשי המארגנים, כי הוא לא יאפשר את כניסת המתפללים למתחם הקבר בעיר שכם, ביום ההילולא בשל התרעות בטחוניות. חסידי קבר יוסף שקיבלו את התשובה השלילית כבר נערכים לכניסה בלתי חוקית, והחלו מייד בתליית מודעות רחוב הקוראות לציבור לבוא וליטול חלק בכניסה לעיר שכם במטרה להשתטח על קברו של יוסף הצדיק. במודעות שהופצו, מסבירים המארגנים על דרכי ההגעה במטרה להקשות על הצבא בעצירת המסתננים בדרך פנימה. בשונה מהפעמים הקודמות, הפעם רואים החסידים בכניסה הקרובה חשיבות כפולה, בשל אמונתם כי על ידי תפילה במקום, הם יוכלו להביא לביטולו של מצעד הגאווה המתוכנן להתקיים בירושלים. עוד טוענים החסידים, כי הפעם רשויות הצבא מסרבות לאפשר להם כניסה מסודרת, בשל המהומה התקשורתית שנוצרה עקב חילול הקברים בכפר חארס, והביקורת שהוטחה לעברו של צה"ל. קצין בכיר בפיקוד מרכז ששוחח עם ערוץ 7, שולל מכל וכל את טענות החסידים. ומונה מספר סיבות לחוסר היכולת של הצבא לאפשר את הכניסה. ביניהם עליית המתיישבים לחומש והתרעות ממוקדות שקיימות באזור שכם. צה"ל הבהיר כי חל איסור מוחלט על אזרחים ישראלים להיכנס לשטחי A וכי הכניסה מסוכנת, אסורה ובלתי חוקית. "לאור ההתראות הקיימות בידי מערכת הביטחון על כוונת גורמי טרור לפגוע באזרחים המתכוונים להיכנס לעיר ובהתאם להערכת המצב הנגזרת משיקולים רבים ובראשם סוגיית ביטחון האזרחים המבקרים, צה"ל שב ומבהיר כי על פי הוראות מפקד פיקוד מרכז חל איסור מוחלט על אזרחים ישראלים להיכנס לשטחי A", נכתב בהודעה. |

לק"י.
http://news.walla.co.il/?w=//1123985
נהג - עצם זה שעשית רשיון הוא התחייבות לשמירה על חוקי התנועה, כמו"כ מי שעובר על חוקי התנועה עובר על "ונשמרתם"(לשאלת מישהו על כך ש"ונשמרתם נכתב על ע"ז- נכון, אבל הגמרא השתמשה בזה ע"מ ללמוד הלכות פיקוח נפש. ע.ה) ומסכן אחרים
הולך רגל - חובה לשמור על חוקי התנועה ואין בזה "שומר פתאים ה'" מכיוון ש"דשו בו רבים" הוא סימן ולא סיבה ולכן אם אנחנו רואים שהחברה מענישה על זה בכל זאת זה אסור וכמו"כ גם מפני שאנו רואים שה' אינו שומר את הפתאים
טרמפיסט - אם עלית על טרמפ והנהג אינו שומר על חוקי התנועה עליך לבקש לרדת מיד מהטרמפ אא"כ המקום הוא כביש מהיר או איזור ערבי שאז יש לבקש ממנו לעצור לך במקום הראשון בו זה אפשרי.
אדם הרואה נהג עובר על חוקי התנועה - מותר להלשיון עליו לשלטונות ואינך מוסר שכן יש עליו "דין רודף" (עד כדי כך! ע.ה.)


