שרשור חדש
שלכולם משעמם...חני.

אני רואה שהרוב משועממים..

אז כאן כל אחד יכול להגיב משבלו..

או נגיד לשים משו יפה...

טוב..

לי יש משו חמוד...

20070617135252.pps

על מגן דוד...

מממ....???חני.
דיייי מגניב ממש!!!!אנונימי (פותח)
נו באמת.. שימוט גמת'םחני.
*שימוחני.אחרונה
מה?אנונימי (פותח)
טחחחחחח נגהה.. מה עובר?[:HoDiאחרונה
היי ;אנשים מה עושים...........אנונימי (פותח)
כשנמצאים בדיכאון רציני??????????????
.....................................לאל
לוידעת מה עם אחרים, אני אוכלת שוקולד- ועדיף (לעניות דעתי;)
שוקולד מריר...=]]]]]]]
לוניראלי שכזה עזרתי, אבל זה עוזר לפחות לכמה דקות=]]]
אח"כ המצברוח משתפר לבד=]

אוהבתתת=]
אני עכשיו בדיוק במצב הזהסירת עץ
זה היום הכי גרוע בחיים שלי! שבועיים חיכיתי לתשובה מקייטנה שאני רוצה להדריך בה ובסוף לא התקבלתי ובנוסף,עברתי אודישן לסרט ישראלי חדש,והתקשרו אלי היום להגיד לי שיש קיצוצים והתפקיד שלי יורד! בא לי להרוג מישהו!!!!!
שומעים מוזיקה בפול ווליוםיהודה הכריש
שומעים מוזיקה מקפיצה שלא מכירים...איתי'ה
לק"י.

זה עוזר...



או סתם שירים שאוהבים.....


ואני לא טובה בזה...;)
יש הרבה דרכים.רעות =)
ויש כאן אחרים שיכולים לכתוב כל מיני רעיונות. כל אחד ומה שמתאים לו.
אני יכולה להגיד לך שהכי חשוב זה לזכור שהכל מהקב"ה והכל לטובה. (דברי עם ה'.. הוא תמיד עוזר..)
בוכים!!!!!!!!ארטיק
זה עוזר....
וזה תלויי למה את בדיכאון...
יש כלמיני דברים...
אבל תלויי למה את בדיכאון
ובכולופן...
שיהיה לך טוב ושכבר תצאי מהדיכאון!!!
לשמוע מוזיקה טובה ואיכותיתפלורה
וכן לפעמים גם לבכות עוזר.
מוזיקה זה באמת עוזר ממש...פלספנית
מניסיון =)=( (לוידעת אם לצחוק או לבכות...)
אוכלים!שוברת גלים
בס"ד



יאללה חברים, כולם ללכת לישון!
היום אני רוצה להישאר לבד ברשימת משתמשים פעילים שם למטה..

אז קדימה..
זה לא יכול לקרותמשה
אני וחלק גדול מהצוות של הערוץ, כמו גם סתם גולשים תמיד מחובר (מחשב דלוק 24/7, אחד לפחות)
לאאאאאא!!שוברת גלים
בס"ד

אז תתנתקו!

אוף.


אני יכול לנתק (אני לא, אבל נניח שכן)משה
אבל מה עם גולשים אחרים?
חוץ מזה שאני יודעת שאתה תמיד מחובר.שוברת גלים
בס"ד

התכוונתי להישאר לבד חוץ ממך.
(להתעלם לרגע)
23 מחוברים.שוברת גלים
בס"ד
יאללללללהה לכו לישון..
מאוחר כבר!

אני מתעקשת להישאר לפחות בין האחרונים.
30שוברת גלים
בס"ד
מה הם נזכרים להתחבר עכשיו..בטטות שכמותם..
יש הרבה יותר מ-23משה
רק שאת לא רואה אותם (בעוד שאני כן).

בעיקרון, השעות הריקות פה הן סביב 4-5 לפנות בוקר, וגם שם יש כמות יציבה של 15-20 מחוברים.
טוב.אז אין סיכוי.שוברת גלים
בס"ד

לעולם, אבל לעולם חלומי לא יתממש!
כמה חבל!

|מיואשת|

מוזר.עכשיו אין אף אחד למטה.שוברת גלים
בס"ד

זה לא שווה אבל, כי גם אני לא שם..


האמת שאפשר לממש את החלום שלךמשה
אבל זה דורש קצת עבודה בפוטושופ.


פרטים במסר...
הי אנשים מה זה ה-נצש"ל??=)שירה
נצל"ששוברת גלים
בס"ד

ניצול שירשור.
אם המחשב שלי מחובר 24 שעות אז הוא אומר שאני מחוברתפלורה
גם?
שומעיםחברוני
נגונים של חיליק פראנק
וואי אמא שלי אוהבת ת'ניגונים האלה...פלספנית
וואי אמא שלי אוהבת ת'ניגונים האלה...פלספנית
חח..הוא היה בחתונה של אח שלי....מחורפנת
צועקים לה' עד מתי ;מכאל 2 3
לא שואלים שאלה כזאת בפורום כזה..חב"דניקית
כי תשובה נורמאלית<עם את רוצה> לא תקבלי פה...;)..
פשוט לכי לישון!!! ותחלמי/דמיני דברים טובים!
חבדניקית למה את מלכלכת לא ראית איזה יופי של תשובותיהודה הכריש
רשמו לה...
צודק, לא חייב לסכל כל ניסיון להעלות תרמה של הפורום420mal
...
יש כזה שיר.של עזרי טובי.יוווהההווו!!שוברת גלים
חושבים על דברים טובים..מוריה
בס"ד

ואפשר לבכות..
ממליצה לך לדבר עם מישו, ולספר כל מה שמעמיס על הלב, ואם את רוצה לבכות-תבכי תוך כדי. שימי פס..

בשורה תחתונה, תחשבי טוב! על דברים טובים!
זוכרים שהכל אבל ה-כ-ל מה' יתברך!אנונימי (פותח)
וסומכים עליו שהוא עושה הכל לטובתינו=)
כשבאמת מפנימים אתזה, הכל נראה כ''כ טוב ושמייחD:
אממ..יעל(י)אחרונה
בע"ה
דבר ראשון-תוציאי מהראש שאת בדכאון..
את לא בדכאון,אלא רק בלי כ"כ הרבה מצב רוח,
ומותר לך..

דבר שני-תעשי משהו שאת אוהבת,
אני למשל אוהבת "להציק" לחברה ולשתף אותה..
ב-19:30 ההפגנה הגדולה ברחוב בר אילןחנניה בן עקשיא

איש בל יעדר (תרתי משמע)

משה תודה..! על........חב"דניקית
 על זה שחידשת את המסרים ועכשיו זה בהרבה יותר נוח!! תודה!!!!!!!
זה לא כיף כי עכשיו זה נראה#גליה#
כאילו יש לי רק קצת מסרים... חח סתם....
אבל זה נוח.פלורה
תודה רבה! אפילו מהפון זה יותר נוח.
חידש??? למה רק אני לא מעודכנת? מה עשו למסרים?ישתבח שמו
הודעתו של משה בעניין נמצאת כשלושה עמודים אחורה.פלורה
שיו מה זו השפה הזו?
לא ראית שיש לךארטיקאחרונה
פיתאום הרבה פחות מסרים? (במסרשי..)
זה פשוט מחשיב את הדואר נכנס ויוצא בנפרד.....
(ואיי איזה חכמה אני...עד שקלטתי ועכשו אני אפילו יכולה להסביר!!(יותר נכון מפגרת).....
שלום אני חדשאנונימי (פותח)

 

בואו נעשה שידשור של אקורדים...

ברוך הבא!פלורה
אני לא מבינה בזה דבר וחצי.
שירשור של אקורדים?!יא מצ'ועמם...קראתיך
ברוך הבא!חב"דניקיתאחרונה
וכשערביי השומרון משחיתים קברים...יהודי מא"י
.
.
 
 
 
 
 
לפני השיקום 
 
 
אחרי השיקום 
 

עוד במדור
פרסום ראשון: 11/06/07, 16:24

וכשערביי השומרון משחיתים קברים

מסתבר שלא על כל השחתת קברים בשומרון התקשורת נזעקת וצה"ל ממהר לתקן ולשפץ. מה קורא כשערביי האזור "מצפים" קברי קדושים בגרפיטי?
ארי גלהר

יו"ר ועד שוכני שומרון, חיים רייכר, קורא את הדיווחים אודות השחתת קברים וקשקוש גרפיטי על בתי הערבים ולא מאמין, "כותבים בתקשורת" הוא אומר לערוץ 7 "שיהודים שבאו להתפלל בכפר חארס השחיתו מצבות. מדובר בכמה בודדים מתוך אלפים שבאו להתפלל. להאשים את כולם זה דבר בלתי הגיוני".

כדי להוסיף לדבריו הוא מציג בפנינו תמונות שצולמו יום לפני (יום חמישי) הכניסה לכפר בהם ניתן לראות את הקבר אחרי צביעה, נקי כחדש, ומנגד "צילומים שצולמו ביום שחזרנו לנקות ולתקן את הנזק שנגרם לערבים ומצאנו את הקבר מרוסס בכתובות גרפיטי, לשאלתינו, הם (הערבים) רק החזירו לכם על מה שאתם עשיתם". הוא מספר כי זו לא הפעם הראשונה שהקבר מושחת על ידי ערבים. "הרי אנחנו עצמנו צבענו אותו כמה פעמים ובכל פעם אחרי הצביעה ובלי שום התגרות מצדינו חולל הקבר. אבל הדבר שהכי מקומם אותי", מסכם חיים "זה שכשמשחיתים קברים שלנו, אף אחד לא פוצה פה וכשאיזה קומץ מצדינו עושה זאת כולם יוצאים נגדנו.
27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000><embed src='http://194.90.181.246/banners-he/ntink_250x170.swf' quality=high wmode='transparent' width='250' height='170' type='application/x-shockwave-flash' pluginspace='http://www.adobe.com/go/getflashplayer' allowScriptAccess='always'></embed>


גם חבר הכנסת אורי אריאל טוען שהתקשורת נוהגת 'איפה ואיפה' בסיפורים מן הסוג הזה ומזכיר את מקרה קבר יוסף בו השחיתו ערבים את הקבר ואף אחד לא פצה פה "בכוונתי", הוא אומר "לפנות לצה"ל ולמנהל האזרחי ולבקש מהם שאם הערבים לא יודעים לשמור על המקומות הקדושים ליהודים אז כנראה שאנחנו נצטרך לשמור עליהם בכוחות עצמנו".
במדינת ;'ישראל' ;עדיף להיות ערבי ;יהודי מא"יאחרונה
העונש לחילול קברי יהודים – אזהרה
גילם של שני ילדים ערבים שחיללו קברי יהודים בהר הזיתים, בהם קבר הרבי מגור, מנע אפשרות להענישם. השוטרים הסתפקו ב"נו-נו-נו".
שמעון כהן


תופעת חילול קברי יהודים בהר הזיתים שבירושלים הפכה לדבר שבשגרה במרוצת השנים האחרונות. תמונות בהן נראות מצבות שבורות ומחוללות בכתובות גרפיטי, תמונות של פסולת ומכשירי עישון מתגוללים בין המצבות, כל אלה הפכו לחלק בלתי נפרד מהדיווחים הקבועים שנשמעו מהעולים לפקידת קברי יקיריהם במתחם ההר.

אצל גורמים שטיפלו בעדויות הצטברו ההערכות כי לא מדובר במעשי וונדליזם של צעירי העיר המשועממים, אלא שמעורבת במעשים גם מגמה לאומנית ערבית. דיווחים רבים שפורסמו בתקשורת הירושלמית המקומית הציגו את טענותיהם של יהודים רבים הקובלים על התעלמותה לכאורה של המשטרה ואי אכיפת החוק. כמו כן טענו כי ניתן היה למנוע את המעשים במתחם ההר תוך הגברת כוחות השיטור.

באירוע זכור שפורסם לאחרונה כששבו בני משפחה מזועזעים ממראה מצבת יקירם המנותצת ספגו גם השלכת אבנים וקריאות נאצה ואיומים מבני נוער ערבים שנכחו במקום. גם הם קבלו על היעדר כוח משטרתי ראוי שימנע את המעשים.

במהלך השבוע שעבר נלכדו בידי משטרת ירושלים שני ילדים ערבים משכונת ראס אל עמוד שבמזרח העיר. השניים נחשדו בכך שהיו ממנתצי המצבות ומחללי בית העלמין. בחקירתם הודו השניים בכך שאת מעשי הוונדליזם היו מבצעים בכל יום בשעה ששבו מבית ספרם. בחקירה עלה כי בין השאר חיללו השניים גם את מצבת קברו של הרבי מגור. בהמשך גוללו את האופן המדויק בו נהגו לשבור בתי נר ועציצים שהוצבו לצד המצבות ועליהן בידי בני המשפחות.

בתום החקירה שבוצעה בנוכחות הוריהם של השניים מצאו את עצמם שוטרי הבירה בבעיה, שכן גילם הצעיר של השניים, 12, לא מאפשר הענשתם. כיוון שכך נאלצו השוטרים להסתפק ב"נו-נו-נו", כלומר השניים הוזהרו שלא יבצעו שוב את המעשים ושוחררו לבתיהם.


מי שמעלי שרשור מחודש.רוחמה הקראסיבה
מי שמעלי זה הכותרת שלי אוך התמכרתי למשחק הזה.
מי שמעלי יודעת על מה שהיא מדברת.פלורה
אני תמיד צודקת. חח איך זה נשמע..
שבוע טוב!!חב"דניקית

פתחתי של שבת שלום..למה שאני לא יפתח של שבוע טוב?!

איך היה שבת???? לי היה ממש ממש כיף!! אני מדריכה בקבלת שבת לבנות בכיתה ג' והלכנו איתם לבחוץ <תמיד זה בבתים משחקים ומתפללים -ומקבלים מנתק - קיצר שיחקנו איתם תופסת<אני והמדריכה השניה..> היה פשוט כיף!! שנים שלא רצתי ככה..חחח

חח שמתם לב שלא רשום את המישתמשים פעילים??חב"דניקית
היה חביב.פלורה
בסדר עד כמה שאפשר להנות.. שבת אחרונה בפנימיה. אז זהו. בני דודים שלי היו פה בעיר ופגשתי אותם וזה היה הכי חביב. חחח גוט וואך.
שבוע טוב..רעותותי
לחלקינו השבוע האחרון לשנת הלימודים תשס"ז.. חח..
שבוע טוב וחודש טוב.420mal
היתה שבת מצויינת ברוך ה'
שבוע טוב..מוריה
בס"ד

משעממת.. ואל היה לנו אורחים לסעודה שלישית, כי הם נסעו לסבא וסבתא שלהם...
שבוועעעע טובבב=]]=]][:HoDi
היהה מזה כיףףף.. ההורים שלי לא היו בבית אז אני ועוד 2 בנות אכלנו בבית שלי בערב ובבוקר אצל חברה שלי שגם ההורים שלה לא היו.. היהה כיףף!!=]]=]
שבוע טובמכאל 2 3
שבוע וחודש טוב!!!!!!!!= )תמי!
אני ממש נהנתי בשבת (היו אצלנו בשבת את סבא וסבתא שלי,חבר של אח שלי (באסה-אבל נורמאלי (אנחנו מאמצים אותו כי הוא מדריך חוץ...))ואצל חברה שלי היתה חברה שלי לא מהישוב- קיצור היה ממש ממש כיף!!!, ב"ה!)
שבוע טוב ומבורך לכל עם ישראל!!רוח חדשה
נגמר חודש סיוון.. מתחיל תמוז!! חודש טוב..

אבל סיוון זה החודש שלי.. ולא שמתי לב שהוא עבר..
שבוע הכיטוב שיכול להיות!!!ישתבח שמו
שבת היתה מצוינת- ב"ה...היינו כל צד אמא ביחד...

שבוע טוב!!!בשמחה תמיד!!אחרונה
אהלן אנשים!רכס כפרה!

שיהיה שבוע מטורף לכוולם וחודש טוב ומבורך!!

התגעגעתי...

לילה מדהים!!

וואו אתה בין הנוסטלגים פה..!פלורהאחרונה
ברוך השב...! שבוע טוב.
ירושלים מלחמה!!AEB
כל יום,
מ 21:30 במאה שערים.
כיכר השבת, תקחו למטה ברחוב מאה שערים, ישר עד הסוף.

סימני זיהוי?
עשן, והרבה
פחי זבל שרופים,
אשפה מתגלגלת ברחובות,
ניידות,
רעש,


כולנו באים!
מי שלא בא- מה יעשה ביום פקודה?



למען ירושלים לא אשקוט!




תגיד אבל מה הקטע לשרוף פחים?אולי לשרוף את הצועדיםיהודה הכריש
יותר יועיל...
חחחחאוריין
בס"ד
חחח אהבתי!
דרך אגב ההפגנה גם לבנות?
תבואי אם יעשו לך בעיות נסדר לך כניסה להפגנה....יהודה הכריש
לא. ההפגנות שם בהחלט לא מיועדות לבנות מכמה בחינותסבא גפטואחרונה
אציין את הציניות [והאמיתיות] שבהן.

החסידים יכסחו לך את הצורה.

בנות שנמצאות שם, הם נמצאות בקרבת מקום - שמואל הנביא. גועל נפש של תוצרת של הציבור החרדי [מה שלא נופל מהציבור החרד"ל/והד"ל בכלל! וד"ל!!!]
שלום לכולםחברוני
ושבוע טוב לכל החבר'ה שנמצאים פה משלומכם הרבה זמן לא הייתי פה אם מישהו יודע מה קורה ביום חמישי מה שמכונה המצעד של הבהמות אז שיודיע לכל אנ"ש בתומ"ר ושבוע טוב חברוני 
סיפור מדהים!AEB
חובה לקרוא!

הרצאות השבוע


הגעגוע של סוואמי ויג´יאננדה
הגורו בן ה-93 נולד כאברהם יעקב, יהודי חרדי באירופה שלפני המלחמה. פגישה מופלאה ומרגשת עם יהודי חכם שמקבץ סביבו אמונה ומדבר על יהדות והינדואיזם, מוסר ופוליטיקה, אמונה והתפתחות רוחנית

אלחנן ניר



על גדות הגנגס (ג')



הסיבה העיקרית, שבעטיה נסעתי הפעם להודו, לא הייתה הקומבמלה ואף לא הביקור בווראנאסי, שאותם תיארתי בהרחבה בפעמים הקודמות, אלא כדי לפגוש יהודי בן תשעים ושלוש, שהיה שם לאחד מגדולי הגורואים.

סיפור.


פרולוג כפול
פרולוג א':סיפור שראשיתו בעקבות הספר 'מהודו ועד כאן' (הוצ' ראובן מס), שראה אור, בעריכתי, לפני כשנה, ובו ניסיתי לפענח, יחד עם כותבים נוספים, הוגים, חוקרים ואנשי רוח, את הסוד שיש בהודו; כיצד הפכה בעשרים השנים האחרונות, בתהליך מתפתח, לתחנת ההתבגרות האולטימטיבית של הצעיר הישראלי; מה השפעתה על אלו שהיו בה, ועל אלו שלא היו בה. ואף לנסות ולבחון, האם יש נקודות ממשק בין היהדות וחדריה הפנימיים, להודו ולדתות המשמעותיות בה, ההינדואיזם והבודהיזם.

פרולוג ב': קבוצה של עשרים נשים מקיבוצי עמק הירדן יצאה, בתקופת החגים האחרונה, למסע בהודו, לבחינת המפגש האישי שלהן עם יהדותן. הספר שליווה אותן היה 'מהודו ועד כאן', כך שכל יום היתה מרכזת הקבוצה, הבימאית אֵלה אלתרמן, קוראת באוזניהן פסקה מפרק המבוא שכתבתי לספר. בלילה האחרון לטיולן, והם בעיר הארידוואר, המקום הקדוש ביותר להינדים, עם הפוג'ות (-טקסים דתיים) החזקות והחשובות ביותר על הגנגס, ניגש מורה הדרך המקומי אל אלה, ושאל כממתיק סוד אם ירצו לפגוש את הגורו שלו, שהוא "גורו יהודי". אלה לא האמינה, היה נדמה לה שהוא חומד לה לצון, אבל החליטה לקחת את ההימור. וכך, בעשר בלילה, עשרים נשים משער הגולן ומאשדות יעקב, מעין גב ומדגניה, מוצאות את עצמן בחצר אשראם גדול, באחד האזורים השקטים והגבוהים של העיר ההודית הרועשת הזו, שרות 'ירושלים של זהב' עם גורו הודי-יהודי בן תשעים ושלוש. אלה שוחחה איתו, וכשסיפרה לו עלי, מן המעט שידעה המצוין בספר, הוא ביקש לפגוש אותי. כאשר שבה לארץ אלה החלה לחפש אותי, האיש שמאחורי הספר, ולאחר שהתקשרה אלי, נפגשנו. היא ביקשה להפגיש אותי עם הגורו הזקן, ואף להסריט את המפגש בינינו. כעבור חודש כבר הייתי על המטוס בדרך אליו, טרם יודע, עדיין, את נס הפלא הרוחש ובא אלי.


א': מהמחתרת למהרישי

הרידוואר. לילה. מחר נפגוש אותו. הספירה האישית שלי אל עבר המפגש המקווה הנה ומגיעה אל קצה. אנחנו בחדר המלון העלוב שלשפתו זורם הגנגס. בחוץ, במתחם הרקיפורי המקודש, מסתובבים עדיין מאמינים מקומיים, נוגעים בידיהם בנהר, משתהים זמן מה אחר הפוג'ה הצפופה והרועשת, משיטים נר הדבוק לפרח להצלחה ופריון. המדריך, מגלה ה"גורו היהודי", בא והביא לנו את הספר 'חיים חדשים - חמישים מערביים מחפשים את עצמם בהודו הקדושה' (הוצ' הינדיקה), כדי שנקרא מעט על האיש שאנחנו הולכים לפגוש. במאמר עליו, הפותח את הספר, הוא מספר כי נולד בשנת 1914, למשפחה יהודית חרדית במֵץ שעל גבול גרמניה-צרפת, בשם אברהם יעקב ויינטרוב. אביו היה מלמד תינוקות וסבו היה רב העיר, ואצלו גדל מאז נפטר עליו האב בצעירותו. הוא היה ילד שחותר לאמת ללא הנח, למד תנ"ך ותלמוד ואף הספיק לטעום מעט חסידות וקבלה, וחונך להמשיך את השושלת המשפחתית הרבנית. בסוף שנות העשרה שלו הפך לאתאיסט, והחל לקרוא בכתבי ניטשה ולעסוק באופן אינטנסיבי במדיטציה. באותה עת גם למד רפואה, ובמלחמת העולם השנייה אף לחם כרופא במחתרת הצרפתית.

אחרי המלחמה נסע למרסיי והתכוון לעלות לישראל, אולם הפקידה שם סיפרה לו שהמצב בארץ קשה, והוסיפה כי מכיוון שכבר עבר מספיק מלחמות בחייו הקצרים, כדאי שישקול שנית את עלייתו. הוא התקשר לחבר, שהיה כאן בארץ במציאות הטרום מדינתית הסבוכה, והשתכנע שלא לעלות לישראל באותו שלב, אלא לעשות הפוגת-מלחמה במקום שקט ולעלות למדינת היהודים בשלב מאוחר ושקט יותר. בשנת 1950 הוא עלה על מעבורת מצרפת להודו, שהה על סיפונה חודשיים, ותכנן לפגוש את ראמנה מהרישי, מאנשי הרוח הבולטים של הודו החדשה, שהיה פופולארי למדי במערב. אולם להוותו, עד שהגיע אל מהרישי, מהרישי נפטר. אברהם יעקב לא אמר נואש, ופנה לחפש אחר אורובִינדוֹ גְהוש, איש רוח הודי אחר שחיבר את 'היוגה האינטגראלית', אלא ששחוק הגורל המשיך להתל בו כמו במתכוון, וגם הלה נפטר מספר ימים קודם שהגיע אליו. הצעיר היהודי מצרפת החליט כי מעתה יקדיש את חייו לחיפוש, ואז, במקדש של אורובינדו, נודע לו על אנאנדאמאי. גורו נשית זו, המכונה ומוכרת בשם "מָא", הפכה למורה הרוחנית שלו מאז עד היום.

מיד כשפגש במָא, חש אברהם יעקב כי היא המורה הרוחנית אשר חיפש ("היא שאלה אותי שאלות מדויקות לחיי ולשאיפותיי, והתמלאתי כלפיה בהערכה") וכי הוא רוצה לקשור את גורלו בגורלה. הוא לא עזב אותה מאותו היום עד יום מותה ב-1982, וגם לא עזב את הודו. הביקור בישראל נותר על הפרק, אבל הוא עדיין בדחייה. בתקופה הראשונה עדיין המשיך ללבוש בגדים מערביים, אך בשלב מאוחר יותר התחיל ללבוש לבן כדרך המקום, ולהתרשל בהופעתו ("כדי שנשים לא יימשכו אלי"), ואחר-כך החל ללבוש את גלימתה הכתומה של מָא - שאותה העניקה לו כאקט סימבולי רב משמעות להמשכיות שאותה מצאה בו. הוא הסתובב עם מא בכל רחבי הודו וגר לצידה שש עשרה שנים בהרי ההימלאיה, עד שקבעה את משכנה בהרידוואר, ומאז גם הוא שם.

היום הוא ראש המסדר על שם מא, וראש האשראם שבו היא קבורה. יומו מתחיל באחת עשרה בבוקר, בשלוש שעות מדיטציה. לאחר מכן הוא אוכל מעט לחם ויורד לשעתיים לחצר, לקבל את מאמיניו. אחר כך הוא מתפלל, עושה יוגה, עונה לטלפונים ולדואר אלקטרוני מכל רחבי העולם, והולך לישון רק קרוב לאור הבוקר. יש לו תלמידים מקומיים, ותלמידים מצרפת, מאנגליה ומבלגיה, וגם מדרום אפריקה.


ב': מערת המכפלה שלי

אלה רצתה שניסע אליו כמה שיותר מהר, פחדה מן הפחד הסמוי-גלוי כשמדובר במישהו שכבר חצה את התשעים. בדרכנו להודו התקשרנו מאיסטנבול להודיע על בואנו אליו, והתלמיד הנפאלי שמטפל בו אמר שהוא נפל ושבר את עצמות רגליו, וכעת הוא בבית חולים בדלהי. אולם החשש שמילא את הלב, שמא הגורל ששיחק בו עם מהרישי ועם אורובינדו משחק גם בנו, התפוגג כאשר התקרבנו לאזור הרידוואר, והתלמיד הנפאלי המלווה אותו כבר עשרות שנים בישר לנו בשיחת טלפון כי הגורו חזר לאשראם והוא חש בטוב. השמחה על רפואתו הבהירה לי פתע עד כמה כבר לפותים חיי בחיי האדם הזה שעוד טרם הכרתי וראיתי.

יום רביעי, לקראת ערב, ואנו באים בשער. שער מברזל לבן, פשוט.

הודי זקן מסמן לנו לחלוץ את הנעליים בכניסה. נקי כאן. יותר נכון: מוקפד. מוכוון. המדריך, אותו מדריך שלראשונה גילה את קיומו של הגורו היהודי לאלה, מכניס אותנו פנימה, אלה מחכה בחצר, שכן נשים אינן מורשות לעלות מעלה, ואני עולה איתו לקומה השלישית, לחדר הנזירי שבו חי אברהם יעקב כבר עשרות שנים. אני רואה זקן, שהולך בעזרת מקל ועיניו מאירות באור של תבונה עתיקה ונדירה. אני מתקרב אליו, והוא פולט בהתרגשות, ביידיש ובהגייה אשכנזית: "הו! אַ-ישיבא בוחֵער! א-ישיבא בוחער!", ובוחן אותי באיטיות, מלמעלה למטה ושוב מלמעלה למטה.

ירדנו מחדרו אל החצר, שהיתה מלאה בתלמידים שחיכו לו. הוא עצר מול מקום הקבורה של מא, הניח ידיו על הקיר, התפלל, ואמר לי: "זו מערת המכפלה שלי". הגענו לחצר. הוא התיישב בכיסא הפלסטיק המיועד לו, החווה בחיוך עדין ודק קידת שלום לכל העוברים הקדים לו עמוקות ביראה, וביקש מאלה וממני שנשיר לו את "ירושלים של זהב", ושרנו, ונהרה גדולה עלתה בפניו, וביקש ששוב נשיר והפעם אף הצטרף אלינו, האיש המוקף והבודד הזה, ושר עמנו מילה במילה ובהתרגשות גלויה על העיר אשר בדד יושבת ובלבה חומה. וביקש שאשיר לו "א-חסידיש סונג", ושרתי לו "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד", ו"כל העולם כולו גשר צר מאד והעיקר לא לפחד כלל", ועצר רגע כמשתהה ואמר, והוא כולו נוצץ, שבאמת העיקר הוא לא לפחד ושבעיניו שני השירים הללו הם בעצם כל היהדות כולה.


ג': מול שוק מחנה יהודה

אחר כך הבאנו לו ספר תהילים קטן כרוך בעור והתחיל לעלעל בו בהתרגשות עזה, כמו לוכד בזהירות את האותיות שהכיר כל כך מקרוב, ולצטט באיטיות, כמו אוחז אש בפיו: "צמאה לך נפשי, כמה לך בשרי, בארץ ציה ועייף בלי מים"; "תהום אל תהום קורא לכל צינוריך, כל משבריך וגליך עלי עברו", ושוב חזר על "משבריך וגליך עלי עברו", מדגיש בהגייתו האשכנזית את ה"עלי" ומושך את הלמ"ד והעי"ן מעלה מעלה, מיתמר איתן באיטיות. ופתחתי לו בפרק קל"ז, ואמרנו "על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו בזכרנו את ציון", והעיר שאת הפרק הזה לא אמר דוד שהרי לא היה כלל על נהרות בבל, וכיוון לדברי הגמרא (גיטין נז, ב) כי אכן שלא בדרך הטבע אמר זאת דוד. ואנחנו ארבעה מטרים מנהר הגנגס, מטעינים יחד במובן מחודש את 'נהרות בבל', את אותן בכיות, ואת זכר ציון. וביקש שאשיר לו שיר מתוך תהילים, שיר שהוא בעיני אחת מתמציות היהדות, ובחרתי לשיר לו את דברי דוד הידועים המתחתרים וזוחלים אל נקיקי הנפש: "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה, סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורודפהו". וכשסיימתי נהרו פניו שוב, ופנה לתלמידיו ואמר להם, שהשיר-פסוק הזה הוא גם בעיניו אחד מפסגות התמצית האנושית בעיניו, וכי מי שהולך איתו בהכרח יגיע לקומה רוחנית גבוהה.

והמדריך שלקח אותנו אליו שאל אותו מהו הספר הקטן שבידיו, שהוא כל כך מתרגש ממנו, ואברהם יעקב, שכאן הוא נקרא סוואמי ויג'יאננדה (או בקיצור אצל תלמידיו: סוואמי-ג'י), השיב שזהו תהילים, וזה ספר התפילות העתיק של היהודים. והמדריך המשיך ושאל אם זה קדוש כמו האופנישדות, והסוואמי ענה לו: כן, כן, אותו דבר, והכניס את התהילים אל כיס גלימתו, הודף קלות ובחיוך את ניסיונות תלמידיו לקחת לו את הספר לחדרו, כפי שהם נוהגים תמיד במתנות אותן הוא מקבל.

ואמרתי איתו תפילת "מודה אני לפניך", וביקש שנאמר עוד תפילות ואמרנו יחד גם את תפילת הבוקר "א-לוהי נשמה", ומלמל את המילים יחד איתי, הוגה אותן באיטיות כמו מושך אותן מעליית גג גבוהה ומלאת געגוע, וציין שכבר שבעים שנה לא עשה כך. וסיפר לי על אביו, ועל סבו, ועל שושלת משפחתו המגעת עד דוד המלך, והתעניין במוצאה של משפחתי, וכשסיפרתי לו על מוצא משפחתי מחסידות בעלז, התלהב מכך מאוד וסיפר לחסידיו שישבו לידנו, מחכים לכל מילה אשר תצא מפיו, על חסידות ועל בעלז, ועל כך כי בעלז היא "משפחה מאד חשובה ונחשבת אצל היהודים". ושאל, ועיניו יורדות ערגה, אם שמעתי על הבעל שם טוב, ובאנו בדברים על הבעש"ט ועל נינו רבי נחמן, וביקש ממני שני משפטים, אחד המתמצת את תורת הבעש"ט לידי משפט אחד, והשני את תורת רבי נחמן. אחר כך נתגלגלנו עוד בדברים ודיברנו על ה'שפת אמת', והוא כל הזמן פלט: 'הו גור-א-רבי, הו גור א-א-רבי'. ואז, כמשיח לפי תומו שאל אם הייתי בקבר של בנו של השפת אמת, ה'אמרי אמת', הקבור בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים. "כן, כן, ממש מול השוק", אמר לי בעודי נאלם.

אחר שדיברנו על משפחתי שלי, שאלתי אותו אם בשל מוצאו הצרפתי הרבה אז לעסוק ביצירתו של רש"י. "הו רש"י, רש"י, א-ודאי, מטרואה", קפץ כנשוך. וסיפר כי כנער עסק רבות בפירושו של הפרשן הגדול מטרואה הן למקרא והן לתלמוד, "אבל כבר שבעים שנה לא עסקתי בדבריו", סיים. וחשבתי ששמעתי בקולו געגוע גדול, משפחתי.


ד': להתגבר על האגו

עכשיו, בשלב הזה, נכנס שליח עם גיליון עיתון מקופל תחת ידו והגיש לו את העיתון. זה היה עותק של הג'רוסלם פוסט, שאותו מקבל סוואמי ויג'יננדה בכל שבוע (באיחור של חודש) מהארץ. הוא ידע מי הוא ראש הממשלה בישראל, ודיבר על שרנסקי ועל אבו מאזן, ואפילו הציע הצעת ייעול, שאת מוסד הנשיאות תאייש מעתה אישה. "שאז לא יהיו שם בעיות כמו עכשיו. אולי ציפי לבני תהיה", אמר וצחק אל עצמו. והוסיף שמאוד אהב בשנות הארבעים את ההרואיקה של החלוצים, אבל היום יש בישראל שחיתות, וכל כך קשה לו לראות את זה, ולבש לרגע עצבות.

ובמעבר חד מהפוליטיקה הישראלית שאל אותי כיצד אני מבין את דברי המשנה במסכת חגיגה (ב, א): "אין דורשין במעשה בראשית בשניים ולא ב[מעשה] מרכבה ביחיד, אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו", והקשה, שאם הוא חכם ומבין מדעתו מדוע יש ללמד אותו, הרי הוא מבין הכל לבד ואין לו כלל צורך ללמוד; וענה, שאמת נכון שיכול הוא ללמוד לבד, אלא שאז יצטרךִ לעמול קשה להתגבר על האגו, שהתעצם וטפח לאחר שהצליח ללמוד לבד. לכן עדיף שילמד ממישהו.

שאלתי אותו איך הוא רואה את היחס שבין היהדות וההינדואיזם, שהרי שתיהן הדתות העתיקות ביותר בעולם. וחשב רגע, כמו מהרהר קלות, פוגש אותן מחדש, ואז השיב: כאשר מגיעים לפסגת ההר, מגלים שכל הדרכים מובילות למעלה, אל הא-להים. ואמר שכל הדרכים מובילות למעלה, ושאדם צריך להמשיך את דרכו באופן שבו נולד. ומיד, כמשיב על עצמו, אמר שהשואה טרפה את מקומות ההולדת ואנשים בחרו אז בעל כורחם במקום לידה חדש, והוא בחר בהודו. והוסיף שהעיקר הוא שאדם יעבוד עבודה מוסרית בכל יום, ושלא יניח לעצמו מזה. וכששאלתיו אם פעמים אינו מתחרט על החלטתו, אמר שעם כל הגעגוע הגלוי שבו, הוא שלם עם החלטתו לחיות כהינדי. אחר כך, כשדיברתי עם התלמיד-מטפל הנפאלי והצעתי-שאלתי שאחר מותו יביאוהו לקבורה, הוא אמר שהוא קדוש הינדי, וכמנהג המקום יניחוהו להיסחף בגנגס (ולא להישרף על המוקד), אבל כמסייג מעט את נחרצותו הוסיף בחיוך: "אבל דע לך כי הסוואמי מעולם הוא לא הסתיר בפנינו את יהדותו".

התעייף. ביקש לשוב למעלה ונפנה ללכת, ואז רכן אלי ביקש שאתפלל עליו בכותל: "אברהם יעקב בן איטה חנה". תשים קוויטל (-פתק). וחזר ואמר כמתחנן את שמו היהודי המלא.


ה': געגועים אל הנוסח הראשון

יום שישי. היום הוא חוגג חמישים ושש שנים למפגש שלו עם מָא. ביום הזה רבים מתלמידיו המסורים באים מכל רחבי העולם, לחגוג איתו את היום המשמעותי ביותר בעבורו. הוא התפלל באשראם שלו, נטול לחלוטין צלמים ואיידולים, תפילה קצרה, התיישב בחצר על כסא הפלסטיק הקבוע ומסביבו התיישבו על הרצפה כשבעים מתלמידיו. הרבה מהם הניחו עליו זרים והביאו לו בחיוך שקיות ממתקים, שוקולד ופירות, שמיד חילק אותם ודאג שכולם, מבלי לפסוח ולו על אחד, יקבלו מן התשורה. אני מביט במחזה הסוריאליסטי הזה ונסחף בדמיוני, רואה אותו עורך טיש למאות חסידים המצפים למוצא פיו על הטריבונות הרעועות בבית המדרש שלו בירושלים, מחלק להם שיריים, מברך ב'לחיים'. עכשיו אני שב למציאות: דוברי האנגלית שבין חסידיו שרים לו את לחנו של ר' שלמה קרליבך לתפילת שלוש הרגלים "והשב ישראל לנוויהם", וכשהוא שואל של מי הלחן, והם משיבים, הוא כמו ניעור לחיים ומספר לכולם באנגלית ובצרפתית (הוא דובר שבע שפות) על פיקחותו היהודית של קרליבך, וכי היה מאותם היהודים הבודדים שהבינו את זמנם.

שבת. שרנו איתו 'שלום עליכם', וביקש גם שנשיר 'אשת חיל', ופנה לתלמידים והסביר להם עד כמה ביהדות, שלא כמו בהינדואיזם, עומדים הנישואין בראש סדר החשיבות (הוא, אגב, מעולם לא נשא אישה). אחר כך ביקש שנשיר איתו את 'התקווה', ושר בנוסח הראשון של אימבר, וכשהגענו לסוף השיר, למילות הרעד "ארץ ציון ירושלים", מלאו עיניו דמעות גדולות, עבות, נוהר אל הנהר את געגועיו אל המקום שאף פעם לא היה בו. כנראה שגם כבר לא יהיה בו.

לפני סיום, אלה, לה קרא כל הזמן בהתרגשות גלויה 'א-אידיש מאמע', שאלה אותו מהי העצה שהוא מציע לישראל בימים הסבוכים הללו, והוא השיב במכתם של מורה הודי אחר, סוואמי שיבאננדה מרישיקש, שאמר: "היה טוב ועשה טוב", והוסיף כי בשביל לשלוט בארץ צריך להיות מחובר וקשור לתורה. "קשה היום לשמור תורה, אני יודע, אבל צריך שיותר אנשים בישראל יהיו בתורה". וחזר לחדרו, וטרם נפרדנו שב וביקש שאזכיר אותו בכותל ושאשים לו שם פתק וחזר על שמו המלא: אברהם יעקב בן איטה חנה.


אפילוג:

חזרנו לארץ. והארץ, כמו הארץ, עודנה תוהה ובוהה ומתחשכת עלינו לא מעט. ועדיין היא שלנו. ועדיין אנחנו באים בארץ ציון וירושלים ומהלכים בה ברחבה; ומהלכים בה לא כמשה שלא בא בה וקברו מהלך בכל הארצות, משאיר שם נפשות גדולות שאוהבות לה כמאהב נדיר אך אינן באות בה, אלא דווקא כאברהם וכיעקב שהלכו בהריה ובגאיותיה, שירדו ושבו ונטעו וחפרו ונעקרו וזרעו, ולעולם לא הסתפקו בגעגוע.

ושיעור על הנפש. ועל הגעגוע. ועל היהודי הפלא האור הזה. ועל ההר שבו הוא מהלך. ועל העיניים שלו שבאורן חיים.

מקור ראשון
יש!!רוח חדשה
שינו פה ואני יכולה לכתוב הודעה חדשה ולהגיב למסרים!!
כיף לך!!אנונימי (פותח)
לי נימחקו כל המסרים ניכנסים והם לא חזרו...<העיקר שהיוצאות נישארו..!
שבת שלום!
וואי גם לך???חב"דניקית
גם לי בדיוק אותו דבר....
שבת שלום!
מעולההה!!![:HoDi
פעם היו לי 1968 מסרים ועכשיו זה כותב שיש לי 1010.. מוזרר...
לא נחמק..מוריה
בס"ד

בעבר הוא חישב את הנכנס והיוצא יחד, עכשיו הוא מחשב כל אחד בנפרד...
מגניב...פלספניתאחרונה
יש לי אותו מספר ביוצא ובנכנס...
חומר למחשבה-ערביי ישראל.. משהו יפה..מתנחל גאה.

ערביי ישראל - חומר למחשבה



 לא ברור מי הכותב, אבל ברור שהוא כותב מכל הלב, שווה מחשבה

חברים יקרים :
במקביל לפסיקת בג"צ מאתמול הגיעני אימייל זה.
נא לקרוא אותו בעיון ולחשוב, ואפילו לתרגם לאנגלית ולשלוח לחו"ל, כך לעניות
דעתי...
"ערביי ישראל", מסכנים שכמותם. הם כל כך מקופחים, שכשאני הולך לקרוע את התחת
שלוש שנים כדי לשמור עלי, על משפחתי ועל עם ישראל מפני הרצחנות שלהם ושל
אחיהם, הם הולכים לאוניברסיטה ולומדים איך לדפוק אותי.

כל כך מקופחים, שכשאני נאלץ ללכת למילואים, הם "מפגינים" עם דגלי אש"ף החמאס
והחיזבאללה, זורקים אבנים, בקבוקי תבערה ומוטות ברזל, או סתם מסייעים לביצוע
פיגועים נגד המשפחה והחברים שלי.

כל כך מסכנים, שלמרות שהם מהווים 20% מאוכלוסיית המדינה, הם זוכים ב-50%
מתגמולי הביטוח הלאומי. הם כל כך אומללים, שגביית המיסים במגזר הערבי היא
מגוחכת, והנתונים על כך ידועים לכל מי שמעוניין לדעת אותם. מילא שמדובר במיסי
המדינה כמו מס הכנסה ומע"מ, אבל הם גם לא ממש טורחים לשלם את המיסים העירוניים
שלהם, ועוד מצפים מהממשלה לכסות את הגירעונות שהם יוצרים.

כל כך מקופחים, עד שברשויות המקומיות שלהם הם מעסיקים את כל החמולה, וכל שתי
דקות דורשים ומקבלים מענקים מהממשלה כדי שהרשויות לא יקרסו. ואם מענק כזה
יתעכב אפילו ביום, זאת כמובן ההוכחה לכך שישראל היא "גזענית".

כל כך מופלים, עד שכל המגזר הזה חי בבתים צמודי קרקע, יעני וילות, ולמעשה -
טירות ענק. מאות אלפי בתים במגזר הערבי נבנו שלא כחוק, ואל תספרו לי ש"אין להם
תוכניות מתאר". אין תוכניות, כי הם לא עושים שום צעד בכיוון של תכנון המרחב
העירוני. אם אתם לא יודעים, ועדת התכנון המקומית היא זו המאשרת תוכניות מתאר
מקומיות, וזו האחריות של הרשויות המקומיות הערביות לדאוג לאנשיהם. אבל הרבה
יותר קל לבנות בניגוד לחוק בישראל. אף אחד הרי לא מעז להרוס בית של ערבי, בעוד
שאם אני רק אתקין פרגולה או אסגור מרפסת שלא כחוק, יעמידו אותי לדין ויחייבו
אותי בהוצאות ההריסה ובהוצאות משפט, בנוסף על הקנס.

כל אחד מהם חי על ג'בל משלו כאילו האדמה היא משאב לא מוגבל בארץ הזו. תושבי
סכנין מתלוננים על "הפקעת
אדמות". הם רק שוכחים לציין שבסכנין חיים 20 אלף איש על שטח של 8,000 דונם,
בעוד שברמת גן לדוגמא חיים למעלה מ-150 אלף על שטח של 12,000 דונם שרבע ממנו
הוא פארקים וגנים. חיים טוב, הערבים. מספיק לנסוע בוואדי עארה ולראות על איזה
שטח יושבים יישובים כמו אום אל פאחם ומוסמוס.

הם כל כך מסכנים, עד שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה ערבי יכול
לבחור ולהיבחר בבחירות דמוקרטיות חופשיות, שבה ערבי נהנה מכל החירויות
האזרחיות שבמדינות ערב אנשים אפילו לא חולמים עליהן, ושבה ערבים יכולים להפגין
בלי לחטוף כדור בראש. ולמי שעוד לא הבין - מה שקרה כאן באוקטובר 2000 לא היה
"הפגנות", אלא סיוע פעיל לאויב שפתח באותם ימים ממש במלחמה נגד ישראל. בכל
מדינה אחרת, אוכלוסיה שהייתה מנסה לחסל את אזרחי מדינתה-שלה בכבישים באמצעות
אבנים, בקבוקי תבערה, מוטות ברזל ונשק חם הייתה סופגת 13,000 הרוגים, ולא 13.

הם כל כך אומללים, עד שמותר להם להזדהות בגלוי עם הגרועים שבאויבינו - איראן,
חיזבאללה, החמאס, סוריה, הג'יהאד
האיסלמי וכל שאר הכולרות - ואיש אינו מעלה על הדעת ברצינות לדרוש מהם נאמנות
מינימלית למדינתם.

הם כל כך מקופחים, עד שלעולם לא תראו שבמסגרת "איחוד משפחות" איזשהו ערבי יבקש
"להתאחד" ב"פלסטין", "ירדן", "מצרים" או "סוריה". הפלא ופלא - תמיד תמיד הם
מעוניינים להתאחד דווקא במדינה ה"גזענית" הזו!באמת מעניין. אולי כדאי שמישהו
ייתן פעם את דעתו על התופעה המרתקת הזאת.

הם כל כך מופלים, עד שבכל מדינת ישראל לא תמצאו ערבי אחד שמוכן לעבור
ל"פלסטין" - מדינה שבה כל האזרחים הם בני עמו, דוברים את שפתו, מאמינים בדתו
ומנופפים בדגל האהוב עליו. הם אפילו לא מוכנים להישאר במקומם ושגדר הגבול
תעבור ממערב להם ותשאיר אותם בשטח "פלסטין", בלי שייאלצו לעזוב את הבית. אפילו
תושבי אום אל פאחם - רובם תומכי התנועה האיסלאמית וההסתה האנטישמית של ראאד
סלאח - אינם מוכנים לשמוע על האפשרות שהגדר תעבור ממערב להם והם יסופחו
ל"פלסטין" על בתיהם ורכושם. אבל הרי הם "פלסטינים", לא? והרי לא טוב להם
במדינה יהודית "גזענית", לא? מה
לעזאזל קורה כאן?

השמאל הוא הבעיה , לא הערביםיהודי מא"י
מכוון לממלכתים.. שנגד "תגמול" לערבים..מתנחל גאה.
לא לך יונתן...
אני דביר אבל לומשנה...יהודי מא"י
סתם.
חחחחפלורה
מה הקשר ממלכתים?החיפושית
אני ממלכתית ואני שונאת בדם שלי ערבים!!
צודק מאוד.... פשוט נכון.איתי'ה
ממש!!! ;(...נכון)=)שירה
מהרסיך ומחריביך ממך יצאו - השמאל גרוע מהכל!!!!!!!!יהודי מא"י
"יהודים עומדים מאחורי הקריאה לחרם אקדמי"


העיתון "ג'ואיש כרוניקל" פירסם תחקיר לפיו יהודים וישראלים בקהילה האקדמית בבריטניה יזמו את הקריאה להטיל חרם אקדמי על ישראל. פרופ' חיים ברשת, הדמות הראשית מאחורי המהלך: "אני יהודי וישראלי - אבל עד מתי יימשך הכיבוש?"

חגית קלימן, לונדון פורסם: 15.06.07, 11:38

מהרסיך ומחרביך ממך יצאו? מי שעומד מאחורי הקריאות שנשמעו בבריטניה לחרם אקדמי על ישראל הם יהודים וישראלים - כך טוענים עורכי תחקיר של העיתון "ג'ואיש כרוניקל" שהתפרסם אתמול (יום ה'). מהתחקיר עולה שהסיבה לעמדה הקיצונית של אותם יהודים אקדמאים היא רצונם העז לסייע במאבק הפלשתיני לסיום הכיבוש.

על פי הפרסום, חלק הארי של האקדמאים היהודים שדוחפים להטלת החרם, פעילים מאוד בארגון המרצים הבריטים שיזם את המהלך. הסברות בבריטניה היו כי מי שעמד מאחורי הקריאות לחרם בינלאומי על ישראל היו קבוצות שמאל קיצוניות וארגונים איסלמיים קיצוניים, אך מהתחקיר עולה ששלושה גורמים היו שותפים ליוזמה ואיחדו כוחות: מקבץ של אקדמאים וחברי איגודים מקצועיים, קבוצה של יהודים שפעילה במסע הקורא להכרזת חרם על מוצרים ישראלים

הדמות הראשית מאחורי הקריאה להטלת החרם היא פרופסור ישראלי ששמו חיים ברשת, חוקר תקשורת ותרבות באוניברסיטה במזרח לונדון. פרופ' ברשת אמר ל"ג'ואיש כרוניקל" שההחלטה לקרוא להטלת חרם אקדמי לא היתה דבר קל בעבורו. "אני יהודי וישראלי ואין בכוונתי לפגוע בשום צד, אבל עד מתי יימשך הכיבוש? מה שאנחנו מבקשים זה לא נקיטת אלימות כלשהי. זו קריאה או פעילות אזרחית נגד הכיבוש הצבאי", הסביר ברשת.

בארגון הבריטי שתומך באוניברסיטאות ברשות הפלשתינאית רשומים כמה חברים יהודים, ובהם בני הזוג האקדמאים הילרי וסטיבן רוז. במאמר שפירסם באינטרנט תקף פרופסור רוז את אלו שרואים בפעולתם פעילות אנטישמית וביקר את תקיפת ה"שליחים שבאים עם המסר". לדבריו, יש להתמודד עם המסר עצמו, שאומר שמעשיהּ של ישראל "פשוט לא מתקבלים על הדעת".

זה מוכר, ודי ישן.תכלת דומה לים
אני לא באה לייבש, אבל זה לא מאתמול ולא משבוע שעבר... רק הבהרה..
ידוע...אז מה? אז זה כבר לא נכון?איתי'האחרונה
יפהה ונכון!! קראתי חציע והבנתי ת'קטע...מיטל
ברור... שלחו לי את זה מזמןןןןןן.....מתנחל גאה.
כוכב נולד!#גליה#
מישהו רואה כאן כוכב נולד??
לא אני.פלורה
ואני לא היחידה כאן..
לאא..קראתיך
אני ;רואה לפעמיםיהודה הכריש
רק אם ממש אין מה ליראות אז אני יראה למה אני חושב שזה משעמם והתוכנית הזאת פשוט נימאסה ואני שונא בימיוחד את צוות השופטים שחוזרים כל שנה על אותם בדיחות בקיצור העונה החמישית זה סתם זבל ומי שלא רואה תאמינו לי אתם לא מפסידים כלום
איזה שטויות...#גליה#
זה ממש יפה....
העונה הקודמת עוד היתה בסדר פחות או יותריהודה הכריש
אבל העונה הזאת ממש דפוקה ואני חושב גם שערוץ 2 בכלל צריכים לשפר את כל לוח השידורים שלהם חוץ מהישראלים וארץ נהדרת ומסודרים לא היה להם תוכניות מי יודע מה טובות בשנה האחרונה
בעיקרון זה קשור לטעם...#גליה#
אז אין קטע להתווכח אם זה דפוק או לא...
הייתי באודישנים!סירת עץ
ועברתי את השלב הראשון אבל לא עברתי את השני....ואני אף פעם לא רואה כוכב נולד,כי זה פשוט פתאטי שהם מושכים את זה לעונה חמישית....
באמת???#גליה#
באיזה עונה?
בעונה הזאתסירת עץ
את רצינית?איתי'האחרונה
סירה צודקתיהודה הכריש
אין באמת סיבה לימשוך את זה כ"כ הרבה ולכן זה משעמם כבר
אני תמיד רואה את השלב האחרון וזהו..יעל(י)
חחחחח #גליה#
לדעתישירושקי
זאת תוכנית חסרת ערכים,נמרכת,לוצנועה,מכוערת,מושכת וכו' וכו'
באינטרנט..מוריה
אני לא.. אולי אני יראה תגמר...מיטל
לא מבעיות תניעות או משו.. פשוט זה נהיה משעמםםםם

שנה שעברה ראיתי רק את הגמר ונהנתי
דווקא זה נראה לי מעניין ויפה. אבל לא צנוע, וגםתכלת דומה לים
התכנים זוועה, לכן לא רואים!!
טוב, בנוסף לעובדה שאין טלויזיה בבית, ואני באולפנא רוב הזמן..=]
חולהה עלל זההה!!!!!!!!!!![:HoDi
המשך..[:HoDi
אני רואהה!! ואני רוצה את דניאל.. הוא כזה חממודד.. אהה וגם את דניאל.
פחח טעות..[:HoDi
וגם את עדן..
אממ בעיקרון אני לא יודעת מה זה בדיוק וזה גם לא מענפלורה
יין אותי בדיוק.
חח זה שיא המעניןן!![:HoDi
חחחחחחחח זה היה ברור שיהיה את האלה שיתקעו כאןיהודה הכריש
תוכנית זוועה לא צנוע וכו'
מה אתה רוצה??[:HoDi
חחחחחח
חח דוגרי... הוודיה איזה כיף שהגבת...#גליה#
חח חמודההה..[:HoDi
חחח מה רצית? ש=א=נ=י לאיגיבב?? כחחח
זה ממש דחוףףףףףףףף תושבי שדרות רוצים עזרה!!אנונימי (פותח)
יכולים להרים את המורל לשדרות!!!!!!!!!
תושבי שדרות מבקשים שיעודדו אותם וירימו להם את המורל!!!

מה אפשר לעשות???

מבצע "כל ישראל - שדרות" לפרטים: http://84.229.23.213/kol.htm

שבכל מקום בארץ יצאו ויגידו עירינו עם שדרות!!!

בבקשה בבקשה תעזרו!!!!!!!!!!
שבת שלום לכולם!!!!!!!!!!חב"דניקית
מוריה עם את לא אוהבת את השירושים האלה אז תימחקי אל תינהלי..
תינעלי...חחחחב"דניקית
אהם שירשורים.פלורה
שבת שלום. אין לה בעיה עם השירשורים כמו שבת שלום אבל לא עשרים כאלה.
אז אפחד לא ליפתוח עוד אוקי?? שמוריה לא תתעצבן!חב"דניקית
ומוריה לא אני לא צוחקת עליך ולא אין לי משהו נגדך ואני לא רוצה שתחשב שאני מעליבה אותך או משהו כזה אוקי?! אני רק רוצה לידאוג שלא יעצבנו אותך....!<ופלורה זאת לא אני!!!!!!
חחח פלורה זו אני.פלורה
ניחושים יתקבלו בשמחה באישי.
כאילו וקשה לזהות..חב"דניקית
אנשים מה עובר?? סיגנון אי אפשר לשנות!!!!!!!!
<ולמה את כותבת גם בכינוי הקודם שלך?
בכדי שלא יזהו שזה אני.פלורה
צלילים נשמעים עוד רגע המסך נפתח. חחח אני רואה את הסרט הנל עכשיו סגנון בהחלט ניתן לשינוי. סיגלתי לעצמי שפת דיבור וכתיבה שונה בהחלט. אך אם יש כאן מישהו שלא עלה עלי אז אני צנצנת. חחח
שב"ש!! לכל מי שמנוף איילון-מיטל
יש לנו שם שבת שכבה השבת!!
תהנו!פלורה
איפה אתן ישנות שם? יש שם בית ארחה?
שבת שלום לכווולם:+}$$$$
חח אנחנו ישנות במתנ"ס בשקש"ים על הרצפה.... (=מיטל
איזה באסה.פלורה
לנו היה בבית ארחה בגולן.
וואי זה היה כיף!! <בעלוני הבאשן..איך שכותבים את זהחב"דניקית
..!
אלוני הבשן.רוחמה הקראסיבה
שיו כמעט תפסו אותי עם הפון.
נכון היה כיף חיים!פלורה
חוץ מ<אהמ אהמ>.
פלורה-פלספניתאחרונה
בית הארחה בנוף איילון??? הגזמת... (זה יישוב כזה קטן...)
זה בנוף אילון...???אנונימי (פותח)
אני מנוף איילון...פלספנית
איזה שכבה את???
וואי מגניב לכם...
שבת שלום!! לנו יש שבת אולפנא אחרונהתכלת דומה לים
שבת אחרונה בשביעית.. איזה עצוב=[

חחח גם לנו.פלורה
שבת אחרונה בבית ספר הזה איה.
שבת שעברה היה לנו שבת כיתהה..[:HoDi
והשבת אין לי ממש איפה ליהיות..
בבית?פלורה
ההורים שלי נוסעיםם!!!!!אנונימי (פותח)
גוט שעבס...חני.
לי יהיה שבת משעממת...
אווף..
מוזמנת לקפוץ.פלורה
חזרתי אתמול. ודי יהיה משעמם פה. תביאי גם את חב`.
שבש....איזה כייף יהיה השבת!!!אנונימי (פותח)
שב"ש.420mal
שבת שלום לכולם!!החיפושית
זאת נראה לי פעם ראשונה שאני כותבת כאן שבת שלום...
ללא כותרתחעחעחעחע
שבת שלום. מה זה שירושים?
שבת שלום אחים שלייהודה הכריש
שבת שלום!!#גליה#
רוחמה הסגרת את עצמך חחח
שב"ש.....אני בחברון..!!(=איזה טוב ה'..מתנחל גאה.
שבת שלום.ליטללל
שבת מבורכת שיהיה..רעותותי
לכול עמ"י הקדוש..
תשמחו אנחנו ילדים של מלך..!!!
מה למה?פלורה
אני זו לא חבדניקית..!
שבת שלוםמכאל 2 3
ב"ה

שבת שלום שנזכה לראות את הרבי שליט"א בעניים שלנו בגוף ונפש וכו' יחד אם הגאולה השלמה עוד לפני ג' תמוז יחי המלך

שבת שלום לכולם!!=]!!אוריין
שבת שלום ומבורך לכווולם!(=קראתיך
שבת מוארת מלאה בקדושה אמיתית!!והמון שמחה!!(=בקיצר-אחלה של שבת!!
שב"ש לכולם...מתנחבל 2007
חומש..!פלורה

<בשביל מוריה>

בשרשור הזה תכתבו את כל מה שהיה בחומש <מי שהיה>, ולא לפתוח שרשור חדש.

קדימה!

...מתנחבל 2007
ממש לא התכוונתי אלייך! התכוונתי לר חדשה.. סליחה.
מי היה בסיבוב שערים?פלורה
איך היה מה היה? ספרו למי שלא היה אפשרות להגיע.
היה יפה מאד, פשוט מדהים כמו כל חודשיהודי מא"י
ב'ישע ניוז' נכתב שהיו כשלושת אלפים איש. הרה"ח ר' יצחק גינזבורג כיבד את הארוע בנוכחותו ונשא דברים. היה באמת יפה מאד.
איזה יופי.פלורה
הלואי שהיתי יכולה ללכת.
היה אחלה סיבו"שהאריאלניקהנאמן
במיוחד בנוכחותם של אנ"ש(אריאל) 3 בנים הגיעו עם חת"ת ועוד 4 עם חולצות מחנה, ו10 עם חולצות סניף, אצל הבנות לא יודע לא ראיתי אשרינו!!!

היה אחלה סיבו"ש באמת מוצלח!
تتت تلل نמתנחל גאה.
ابسيلس اמתנחל גאה.
כן.. שמתי לב.. ראיתי.. כמעט קרעתי ....מתנחל גאה.
אל תדאג עוד יהיו רבים כאלו...האריאלניקהנאמן
מה??פלורה
אני היחידה שלא מבינה מה הולך פה?
אז אני אסביר לך...צעיר ושרוט
היינו בקפה אינטרנט שהמקלדת שלו היתה בערבית... נחמד לא??
אני היי'תי...רוח חדשה
כל הסיבו"ש תכננתי איך לקחת אלה לשוטר.. הי'ה צחוקים..

יחסית היו מעט אנשים
היה ממש יפהתח"ל
היה פשוט יפה ושמח!!תכלת דומה לים
היה לי ממש כיף! מלא מהמשפוחע שלי הגיעו פעם ראשונה...

וגם פעם ראשונה שהגעתי הרבה לפני שזה התחיל.
היה לבתדודה שניה שלי אזכרה, היא נרצחה בפיגוע ליד מרכז כלל לפני 4 שנים, והיא היתה מורה חיילת. אז כל שנה יש סיור לזיכרה, השנה זה היה בעופל- קשת דידוידסון למי שמכיר. היה יפה!
קיצור, נישאר לי טיפה זמן אחרי שזה נגמר, והספקתי להתפלל בכותל!!!

זו הקשת ההיא שהיה פעם בית כנסת ודי קרוב לכותל?פלורה
זה לא החורבה.. (אם לזה התכוונת..)רעות =)
קשת דוידסון זה בכותל הדרומי, צמוד לכותל, בתקופת בית ראשון זאת היתה קשת ענקית שעברו עליה הרבה אנשים.
היא ערבבה שני דברים.תכלת דומה לים
בקשת רובינסון לא היה ביכ"נ, היה קשת, שעליה עלו להר הבית ולבית המקדש.
וכן, זה הדבר הבולט הזה שנמצא בכניסה לכתל מצד ימין.
אה אוקי אז אני יודעת מה זה.פלורה
איזה באסה שלא יכלתי לבוא!!קראתיך
אני הייתיצעיר ושרוט
היה קצת פדיחות... עיין ערך תכלת ומתנחל(ועוד רבים כמוהו) אבל היה נחמד...
כן.. מעניין מאוד.. במיוחד בקבר דוד.....*******(=מתנחל גאה.אחרונה
ושבו בנים לגבולם - תהיליםרעות =)

ב"ה

שנה לחטיפת הבנים: מבצע ארצי לקריאת תהילים בתפילה לשחרורם

עם הגיע ימי השנה לחטיפתם של אודי גולדווסר, אלדד רגב וגלעד שליט, הנתונים בצרה ובשביה (25 ביוני ו-12 ביולי), יוצא לדרך מפעל קריאת תהילים כלל ארצי שייוחד לשובם הביתה בשלום של שלושת החטופים ולשלום עם ישראל וכל הנעדרים.

כל משתתף בפרויקט יתבקש לקרוא 5 מזמורים בלבד הפרקים כ' פג' קכא' קל' קמב'.

את הקריאה נקיים כולנו יחד, בכל רחבי הארץ, בתאריך מיוחד בין שני מועדי חטיפת הבנים: יום ג', צום י"ז בתמוז, בשעה 10:00.

אנו קוראים לכל אחד ואחת לקחת חלק בפרויקט זה ומקווים כי ביחד נצליח לקדם את שובם של הבנים הביתה. 

 

הפרויקט ביוזמת קהילת בית חב"ד עין כרם ירושלים

בתמיכת משפחות גולדווסר, רגב ושליט

לפרטים :  יונתן שפיצר  0546-409770 ;  077-5402108,  מייל:chabadek@gmail.com

צר לי לאכזבפלורה
|איזה לשון כבדה חח| אך יש כבר שרשור בנושא הנל. אבל כל הכבוד!
למה?? חכי למוריה! אולי היא תסכים ולא תינעל..!חב"דניקית
מוריה תפרש את זה בתור העלבה..!
אבל זה סתם שתי שרשורים באותו נושא.רוחמה הקראסיבה
ולפעמים זה מחרפן.פלורה
אני ראיתי את זה.רעות =)
אומנם שניהם על השבויים, אבל כתוב בהם דברים שונים. ולכן פירסמתי את זה, כדי שישימו לב לזה.
אה אוקי.פלורהאחרונה