שרשור חדש
סגור עליך מעלה לבונה!!!!!!חח.......מור ואנונו

איזה כיף....רעות אני הצלחתי להכנס,קיצור....נווווווווווו איך היה לך במעלה לבונה היום?!

יאללה כבר תתחברי יותר.....  תתחברי לאי סי קיו דחוף!!!!!!!!!!!!!!!

וואי... איזה לחוצה...צחקןאחרונה

ב"ה

ויש לך רק שני מכתבים?

לא בסדר!

חחח

מזל-טוב לברוריה מהגוש..הודיה מהדרום

בס"ד

 

400+ הודעות. כולם לאחל לה מייד מזלטוב!!

חעחעחע..תתרגלי..סתם..עיזבי..לוחשוב..כרגע בכל אופן. (ל"תהודיה מהדרום
מה דעתכם על הספר בין אור לחושךאנונימי (פותח)

ידיד העניק לי במתנה את הספר החדש בין אור לחושך שהוציא אותו רב מחב"ד בשם הרב שלום וולפא, הספר מוכיח כי המדינה אינה ראשית צמיחת גאולתנו ומאד בעד הנוער הכתום שהתנער מהמדינה. מה דעתכם על הספר והאם מישהו קרא אותו חוץ ממני. הספר נשמ ע מאד מעניין. כבר מספר שבועות אני מתהלך סביב עצמי והשאלות שמעלה הרב וולפא מנקרות את מוחי. אחרי הגירוש הנוראי ולאחר שהייתי בשירת הים, אני רואה יותר ויותר שהרב וולפא צדק.

לויודעת... בא לי לקרוא...ברוריה מהגוש
לרב וולפא יש הרבה זכויות במאבק בגירושמשה
ומכיוון שכך - את ספריו אני רואה באור אחר מאשר כל חרדי אחר.
 
לעצם העניין - זה לא סוד שהמדינה שלנו דפוקה וגרועה. תמיד שאמרנו הלל ראינו את חצי הכוס המלאה בה בעת שידענו שיש עוד חצי ריק. אז נכון שהיום יש שני שליש ריק ורק שליש מלא, אבל עדיין צריך להודות על מה שיש.
 
יש אמת בדבריו של הרב וולפא, אולם הוא קצת מפספס את העובדה שהקדוש ברוך הוא נתן לנו מדינה, שזה יותר טוב מכלום.
משה, אולי תקנה את הספר (שתדע על מה מדובר?)צחקן
אני ;לא קראתי.. כדאי לנסות?3יפי
לדעתי כן... ;צחקן
טוב... אני אלך לקנות או להזמין... על מה זה?3יפי
חבר אמר לי שקרא את הספר והשתכנע שחלק גדול מהדבריםאנונימי (פותח)
נכונים. גם ראש ישיבת הסדר חשוב אמר שבעקבות כל הארועים האחרונים יש להסיק מסקנות והרב וולפא בדרך הנכונה.
אם אתה אומר...ברוריה מהגוש
מאיפה אפשר להשיג?
בקטיף נט הי'ו פרסומות לזה. ;צחקן
אה, אז אולי מתישהו אני יסתכל...ברוריה מהגוש
אהבתי את דבריו של הרב וולפא!הודיה מהדרום
איפה קראת אותם? ;צחקן
כן, הוא באמת צודק!ברוריה מהגוש
כן, הוא באמת צודק!ברוריה מהגוש
נכון!ב-100% וגם הרב שמואל אליהו.הודיה מהדרום
ברור שזה נכון. כי אני אמרתי את זה.הודיה מהדרום
לא את אמרת הרב אמר..ברוריה מהגוש
אני אמרתי שדבריו נכונים..הודיה מהדרוםאחרונה
עזרה!!! שיא הדחיפות!!!אנונימי (פותח)
איך מגיעים (בטרמפים) לעמונה? מצומת הגוש?
עמונה זה בכלל בבנימיןמשה
נוסעים לי-ם ומי-ם אחר כך לכיוון עפרה (דרך הגבעה הצרפתית). אני יודע איך עושים את זה באגד...
איפה אתה? איזה גוש?ברוריה מהגוש
עציון נראה ליצחקן
אהה, אז אני לא מבינה בזה...ברוריה מהגוש
תכף תביני. מזל"ט ל500 ;צחקן
תודה תודה...ברוריה מהגוש
והלואי שאני לא יצטרך להכיר...
למה ? ;צחקן
כי לא יהיה שמה בלאגן.הודיה מהדרוםאחרונה
יהיה פינוי --- 2?אנונימי (פותח)

כן

לא

אהה. לא. זה היה לזה. טוב. לוחשוב.הודיה מהדרום
הי, ת'הודעה הזאת כתבתי ממחשב!!ברוריה מהגוש
עב"מ בעצמך..הודיה מהדרום
קדימה...צחקן

ב"ה

תהנו...

עיצבתי לבד.

פחחח..Molotov Coctail
מקווה שנהנת.צחקן
ושכל זו לא טעות... ;צחקן
ממממ.... יפה...ברוריה מהגוש
אני יכול לעשות עוד כאלה. אם יש לכם רעיונות.צחקן
ביכורים לא פרסמו את זה.צחקן

ב"ה

ממלכתיים, נמאסתם !

לכל הרחות...

 

 

 

באמת נמאס כבר מהממלכיזם..הודיה מהדרום
נכון !!צחקן
נכון !!3יפי
אהה.. מה שסיפרת לי עליו.. נחמדמדי...הודיה מהדרום
איזה יופי....3יפי
מה שהוא עיצב.....3יפי
תודה רבה ! ;צחקן
זה חמדמדי.. חעחעחע..הודיה מהדרום
תהני....צחקן
אב"מצחקן
אחורה!אנונימי (פותח)
למעלה. ברוך הבא. ;צחקן
חעחעחע.. למעלה?הודיה מהדרום
כן ! הנה בא מטוס משםצחקן
ששרון ימות. כאילו?הודיה מהדרוםאחרונה
קדימה,י'טמבל..Molotov Coctail
תודה תודה לך.. תודה רבה לך..הודיה מהדרום
אני רוצה לפתוח אי-מייל חדשMolotov Coctail

איפה אני יכול לפתוח במקום נורמאלי?

 

אמרו לי לא לפתוח שם..Molotov Coctail
כמה שזה טוב..מוריה
בס"ד

עדיף שלא..

לי יש שם כבר אימייל 2.5 שנים. אז קשה לי לעזוב אותם.

אבל אחרי כתבה מגעילה שהם כתבו המלצה אישית לא כדאי להיות שם.
נכון..אז איפה?Molotov Coctail
אני לא יודעת...מוריה
בס"ד

אולי נענע? הוטמייל? גימייל (צריך לקבל שם משו כדי לפתוח אימייל.. לא יודעת בדיוק..)
רוצה הזמנה ל-GMail ?משה
לי יש ב-yahoo, שאומרים שזה ממש טוב....3יפי
יש גם את INTERMIALצחקן
ולך יש שמה?הודיה מהדרום
הי'ה.צחקן
ולמה עכשיו כבר אין לך?הודיה מהדרום
יש לי. אבל עברתי למשה... ;צחקן
פתחתי בנענע..Molotov Coctail

בסדר...באמצע..

נענע הם גם לא בדיוק אוהבי ישראלצחקן
טוב.., שיהיה..הודיה מהדרוםאחרונה
אהה.. הבנתי אותך..הודיה מהדרום
מה קורה בסוף עם עמונה וחברון? יהיה גירוש?! או לא.. (ל"תמור
הם מתכננים שכן.צחקן
הלוואי שלא..הודיה מהדרום
בעז"ה...3יפי
הוא יעזור כמו בגוש?הודיה מהדרום
זה מה שהתוונתי....3יפי
כוונות טובותצחקן
הלוואי שלא יהיה...ברוריה מהגוש
נסיויצחקן
לא עבד. עוד ניסיון תגובה כושל לאשכול נעול. ;צחקן
א הבנתם אותי נכוןמור
הכוונה מה יהיה בשטח בשבוע שבועיים הקרובים....
לא יודע.צחקן
ניראה לי גם שכן..הודיה מהדרום
מה שכן ? ;צחקן
מה שמור אמרה, אני חושבת.הודיה מהדרום
אה... תוודה שהסברתצחקן
*תודהצחקן
משמעותי מאוד...!הודיה מהדרוםאחרונה
ודע מה שתשיב לממלכתי - 2צחקן

ב"ה

/article.php3?id=5322 

המאמר לברוריה ולכותבי הפלאפונים :

"באבוד רשעים רנה"



 שלח מאמר  הדפס מאמר  דף הבית

מאמר לבירור דעת חז"ל בעניין אירוע מוחי בו לקה ראש הממשלה.

מבוא
פרק א. כמה פסוקי מקרא
פרק ב. פרקי משנה
פרק ג. דברי גמרא
פרק ד. דברי מדרש וברייתות
פרק ה. דברי גדולי הפוסקים הראשונים
פרק ו. דברי חלק מגדולי האחרונים
פרק ז. דברי הראי"ה קוק

מבוא

עד לתאריך ה' טבת שנה זו, הייתה דעתם של רבים מכשרי ישראל (בין מהציונים הדתיים ובין בעולם החרדי) שלילית מאד בעניין אריאל שרון. הראשונים התנגדו אליו מפני זוועת ההתנתקות, כלומר מעשה מסירת חבלי מולדת ארצנו לידי אויבינו הטרוריסטים הערבים, ומפני גירושם של עשרת אלפים אנשים מבתיהם, ממקומות פרנסתם, להיותם נע ונד בארץ, מפוזר ומפורד, עם כל הבעיות הנפשיות ומשפחתיות הכרוכות בכך. והציבור החרדי כעס עליו מפני ביטול המשרד לענייני דתות, קיצוץ בתמיכה בישיבות, עיכוב משכורותיהם של כמעט כל רבני הארץ, ביטול פעולות המועצות הדתיות; בנוסף לקיצוצים דרסטיים ב"קצבת ילדים" מטעם "ביטוח לאומי".
הא כיצד נצטער אם הקב"ה קיבל את תפילותינו לסלק מהזירה הפוליטית אותו האיש שהשחית להיות "מוסֵר" רכוש יהודי לגויים, והחריב 22 מוסדות תורה וחינוך, והרס 16 בתי כנסת וכו', והחליש את מצבה הביטחוני של המדינה (הפצמ"רים על אשקלון ושדרות יוכיחו)

למעלה מארבעים אחוז מאוכלוסיות הארץ ירדו מתחת לקו העוני. בנוסף לכך, צצו שוב ושוב כמה פרשיות של שחיתות בענייני ממון, אשר "חברים טובים" בפרקליטות טרחו להסתיר או להקפיא את הטיפול בהם. דבר ברור הוא שמי שזהו ה"רקורד" שלו, מה יש להצטער אם חלה, והוא יצא מכלל פעולה?

ובכל זאת רבנים רבים בארצנו, בין מהסקטור הציוני ובין בעולם החרדי, טרחו לארגן תפילות לשלומו ולהבראתו. היו ישיבות שהדריכו לתלמידיהם "לנדב" זכות כל לימודם לשם הצלת חיי ראש הממשלה. היו רבנים שקיימו "שיחות וועידה" עם י"ב קהילות בחו"ל, לומר בעת ובעונה אחת פרקי תהילים. היו "מקובלים" שבאו לעשות "תיקון הנפש" ליד מיטתו. הרבנות הראשית הכריזה על פרקי תהלים לומר בכל קהילה בעת פתיחת ארון הקודש בשבת, ועוד גוזמאות כאלה.

מניין לקחו התלהבות זו? מאמר חז"ל "בנפול אויבך אל תשמח" שימש להם מקור בלעדי לחנינה תמוהה זו. הוסיפו לכך את מאמר חז"ל (סנהדרין ל"ט, ע"ב) שהקב"ה איננו שמח באבדן רשעים. והיו שטענו כי כבוד מדינת ישראל תלוי בכבודו של העומד בראשה. ובתחילה הרבה אנשים פשוטים, הרגילים להשתמש בשכל ישר, היו המומים ונבוכים. הא כיצד נצטער אם הקב"ה קיבל את תפילותינו לסלק מהזירה הפוליטית אותו האיש שהשחית להיות "מוסֵר" רכוש יהודי לגויים, והחריב 22 מוסדות תורה וחינוך, והרס 16 בתי כנסת וכו', והחליש את מצבה הביטחוני של המדינה (הפצמ"רים על אשקלון ושדרות יוכיחו).
כל הפורשים מדרכי הציבור...וכן המינים והמשומדים והמוסרים, כל אלו אין מתאבלים עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים, שהרי אבדו שונאיו של הקב"ה, ועליהם הכתוב אומר: 'הלוא משנאיך ה' אשנא'

- הרמב"ם

כיצד נצטער אם הקב"ה כבר עזר לנו והציל אותנו מפראיותו? ועוד יש לשאול, נניח שאדם מרחם עליו אישית, אבל כיצד יבקש על רפואתו כי הרי בחזרתו לתפקידו עוד ימשיך בהתנתקויות חד צדדיות, עד למסירת תשעים אחוז משטחי יש"ע לאויב. כמו שהוא עצמו התרברב והצהיר בפומבי כשעתיים לפני האירוע המוחי? הרי אי אפשר לבקש טובתו האישית כאשר כרוך בכך נזק עצום למאתיים אלף תושבים נוספים ביש"ע? בצדק כותב הרמב"ם: "כי הרחמנות על הרשעים המשחיתים, אכזריות [היא] על כל הבריות" (מורה נבוכים, חלק ג', סוף פרק ל"ט).

אבל סוף כל סוף, הרבנים הללו ציטטו מאמרי חז"ל? הלא עלינו לכוף דעתנו לפני פסק הלכה שלהם? לכן באתי במאמר עיוני זה לברר מה באמת אמרו חז"ל. וכאשר ביררתי את הדברים משך עשרות שעות, הבנתי כי דברי חז"ל תואמים באמת את השכל הישר. אין בהם נפתל ועיקש, אלא מחמת אפולוגטיקה נמוכה נכשלו כמה בהבנת דברי חז"ל. נוכיח דברינו מהמקרא, מהמשנה, מהברייתות, מהמדרשים, מדברי גדולי הפוסקים הראשונים ואף מדברי גדולי האחרונים.

פרק א', כמה פסוקי מקרא

ראשית כל עלינו לקבוע עמדה כי המקרא מלא הוכחות שיש לבקש מה' שיעניש את הרשעים הגדולים. כל ספר תהילים מלא מקללותיו הנמרצות של דוד מול רודפיו, ומול המלשינים שהסיתו נגדו, וגם מי שציער את הציבור. ולא נביא כאן מה שכתב לעניין אומות העולם, אלא דווקא מה שכתב נגד יהודים, אותם יהודים שהיו רשעים מוחלטים שעברו את "קו האדום".

[א] "בור כרה ויחפרהו, ויפול בשחת יפעל. ישוב עמלו בראשו וכו' (תהילים ז', ט"ו-י"ז).

[ב] (נגד אלו שניהלו מריבה נגדו בלשונם, קלל) "יהיו כמוץ לפני רוח, ומלאך ה' דוחה. יהי דרכם חושך וחלקלקות וכו' כי חנם טמנו לי שחת רשתם וכו' תבואהו שואה לא ידע" (תהילים ל"ה, ה'-ח').

[ג] "ועוד מעט ואין רשע, והתבוננת על מקומו ואיננו וכו' חרב פתחו רשעים וכו'. חרבם תבוא בליבם וקשתותם תשברנה וכו' כי רשעים יאבדו, ואויבי ה' כיקר כרים" (תהילים ל"ז, י'-כ').

[ד] "מה תתהלל ברעה הגיבור וכו' כתער מלוטש עושה רמיה. אהבת רע מטוב וכו' גם אל יתצך לנצח, יחתך ויסחך מאוהל וכו' ויראו צדיקים ויראו ועליו ישחקו" (תהילים נ"ב, ג'-ח'). וכן בפרק ק"ט האריך. ובפרק קל"ט (כ"א-כ"ב) "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים, לאויבים היו לי". ונקצר כאן ולא נביא כל הפסוקים השייכים לנושא זה. ובכמעט כל המקומות רד"ק, "מצודות" והספורנו מציינים שמדובר על יהודים רשעים ו"רודפים" או מלשינים (כמו דואג ואחיתופל).

וזו גמרא מפורשת (ברכות דף י') אשר דוד אמר "ברכי נפשי" כשראה מפלתם של רשעים. ואני יודע שהמפקפק ישאל מתשובתה של ברוריה (בדף ההוא) ועניתי על כך בספרי "אוצרות האגדה" (על הדף ההוא) עיין שם על פי חמש הוכחות. [הרי לפנינו כי רש"י (תהילים ק"ד, ל"ה) כותב: "חטאים, חוטאים". וכן בעשרות מקומות בנ"ך מילת "חטאים" הוא ריבוי לחוטא מורגל ומושחת. וההבדל להבין אם מדובר בריבוי עצם החטא, או ריבוי האנשים העושים, הוא להבחין בין ניקוד פתח רגיל לבין חטף פתח. עיין שם בביאורי פשט דברי ברוריה]. הרי המקרא עוד קובע "ובאבוד רשעים רנה" (משלי י"א, י') והא כיצד יסבירו זאת הרבנים החומלים על הרשע? ואי אפשר לומר שהפסוקים סותרים את עצמם, כי כתוב גם "בנפול אויבך אל תשמח". אלא עלינו להבין מה החילוק ביניהם, כדלהלן.

פרק ב', פרקי משנה

קבעו חז"ל "מיתתן של רשעים, הנאה להם והנאה לעולם" (סנהדרין ע"א, ע"ב). ועוד אמרו במשנה אחרת: "שכל זמן שהרשעים בעולם, חרון אף בעולם. אבדו רשעים מן העולם, נסתלק חרון אף מן העולם" (סנהדרין קי"א, ע"ב, ע"ע תוספתא על סוטה פ"י מ"א). והוסיפו שם בגמרא: "רשע אבד מן העולם, טובה באה לעולם, שנאמר 'ובאבוד רשעים רנה'" (סנהדרין קיג ע"ב).

פרק ג', דברי הגמרא

אמנם עומד נגדנו מאמר חז"ל (סנהדרין ל"ט, ע"ב) לעניין רנה שהייתה במחנה מפני קטילתו של אחאב המלך הרשע. והקשו חז"ל הרי הקב"ה איננו שמח במפלתם של רשעים, וכמו שאמר למלאכי השרת בעת קריעת ים סוף "מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?" אלא השואל שאלה כזאת לא סיים כל דברי חז"ל שבאותו דף גמרא. שם אמרו "הוא אינו שש, אבל לאחרים הוא משיש". כלומר ודאי הקב"ה עצמו איננו שמח שהרשע מת בלי תשובה, אבל אותם הניצולים ממנו הם ודאי צריכים להגיד הלל ושבח. וכן כתב מהרש"א שם במקום.

ואמנם התוספות (בבא קמא י"ז ע"א ד"ה והלא לפני אחאב) שאלו הרי גם הצדיקים שבדור ההוא הלכו חלוצי כתף לאות אבל על מותו של אחאב? ענה על כך מהר"י עמדין (בגליון שכתב, וזה נדפס בסוף מסכת בבא קמא, בעמוד ל"ט בדפים שאחרי פירוש מהרש"א) "גם הצדיקים מוכרחים היו לילך חלוצי כתף מפני אימת מלכות. מכל מקום שמחים היו בלבם".

[ויש לתמוה על ה"בית יוסף" (טור או"ח סי' ת"צ ד"ה כל הימים) שהביא ממדרש נדיר ("הרנינו") שאין אנו אומרים הלל שלם בשאר ימות פסח, מפני שטבעו אז המצרים ואין ראוי לנו לשמוח. שלוש תמיהות יש על דבריו.

[א] מדוע הזניח טעם אחר ("אין חלוקין בקרבנותיהם") שניתן בגמרא (ערכין י' ע"ב) והעדיף טעם של איזה מדרש?

[ב] לפי מדרש זה, כיצד שר משה וכל ישראל "אז ישיר" בזמן טביעת המצרים?

[ג] ניחא אם היה מתרץ מדוע לא אומרים הלל שלם ביום שביעי של פסח, כי אז הייתה הטביעה, אבל הרי לא אומרים הלל ששה ימים אחרונים של פסח? לכן, אין להתחשב בטעם שנתן הב"י.]

בסיכום, ממאמרי חז"ל ברור לנו שחז"ל אמרו כי יש לשמוח במפלת הרשעים.

פרק ד', דברי המדרש והברייתא

אבל לכאורה כקיר ברזל עומד נגדנו מאמר בפרקי אבות, "בנפול אויבך אל תשמח, ובכשלו אל יגל לבך". והוא גם פסוק בספר משלי (כ"ד, י"ז). והא כיצד ניישב סתירה זו נגד "ובאבוד רשעים רנה"? אלא החילוק כל כך פשוט, שאחרי ששומעים אותו תמהים אנו על שלא הבננו בתחילה. מאמר זה בפרקי אבות מדבר על "אויבך", מי שהוא אויב פרטי שלך, המצער אותך בדיני ממונות או בצרכי הגוף. [עיין "תורה שלמה", משפטים פרק כ"ג, פסקא מ"ו, בשם מכילתא, ר' נתן]. אבל לא מדובר על רשע מוחלט שהוא אויבו של הקב"ה. בזה נאמר "ובאבוד רשעים רנה". וכך מפורש במדרש "תנא דבי אליהו רבה" (סוף פרק י"ח) שאם מי שהוא נצחך בויכוח, אל תשמח במפלתו. "אבל אם אחד מישראל שהוא רוצה לשמוח במפלתן של רשעים, באותם המבקשים לעשות רעה לישראל חברו, שהם רשעים גמורים, מותר לשמוח ברעתם" עכ"ל.

[וב"ספר חסידים", פסקא תר"ז, "וכל המצטער על צער רשעים שהיו אכזרים, נפרעים ממנו, וכתיב "ובאבוד רשעים רנה"].

וכן הוא בברייתא של "מסכת שמחות" [עניני אבלות, שנדפסו בסוף מסכת עבודה זרה) פרק ב', הלכה י': "כל הפורש מדרכי ציבור וכו' קרוביהם לובשים לבנים וכו' ואוכלים ושותים ושמחים שנאבד שונאו של מקום, שנאמר: 'הלא משנאיך ה' אשנא' וכו'.

פרק ה', דברי גדולי הראשונים

הרמב"ם פסק דין זה, וכך לשונו: "כל הפורשים מדרכי הציבור, והם האנשים שפרקו עול המצוות מעל צווארם ואין נכללים בכלל ישראל בעשיית המצוות ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות, אלא הרי הם כבני חורין לעצמם כשאר האומות, וכן המינים והמשומדים והמוסרים, כל אלו אין מתאבלים עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים, שהרי אבדו שונאיו של הקב"ה, ועליהם הכתוב אומר: 'הלוא משנאיך ה' אשנא'" עכ"ל.

והטור בספרו (יורה דעה, סוף סי' שמ"ה) הביא דין זה בקיצור, ושם הוסיף ה"פרישה" (ס"ק ו') מטעם "ובאבוד רשעים רנה". הרי לפנינו חילוק ברור בין "אויב" רגיל, למי שהוא "שונאו של הקב"ה" כמו המוסרים והמינים.

חילוק זה הוזכר ע"י אחד מגדולי הראשונים התשב"ץ (ר' שמעון בן צמח דוראן, נפטר בשנת 1444) בביאורו על אבות "מגן אבות" וז"ל: "וכן אם הוא מפושעי ישראל, מותר לשמוח לו, לא מפני שנאתו אותו אלא מפני שהוא שונאו של מקום" (והביא שם בשם ירושלמי, והוא אצלנו במסכת שמחות פ"ב, כי כאשר המשומדים מתים, קרוביהם שמחים וכו' כמובא לעיל).

פרק ו', דברי כמה מגדולי האחרונים

וכן כתב הגאון ר' יעקב עמדין, בביאורו על אבות, וז"ל בסוף דבריו: "וזה דוקא בשונא שלא נתכווין למרוד בקונו, משא"כ בשונאו של מקום וכו' טוב לצדיק לשמוח באבדו. עליו נאמר 'ישמח צדיק כי חזה נקם' עכ"ל. [ושם על תהילים נ"ח, י"א, מפרש רד"ק שמדובר בפושעי ישראל, וכנ"ל].

וכן כתב הגאון ר' נפתלי הירץ וייזל בספרו "יין לבנון" על אבות: "ואמנם לפעמים אויבו שנפל הוא גם כן רשע גמור אויב חרף ה', ואז ראוי לשמוח במפלתו ובכשלונו, וכגון המחטיאים את הרבים, וכדכתיב 'ובאבוד רשעים רנה'" עכ"ל.

וברור לענייננו, כיוון שאריאל שרון נהג במקאביליות, כפה את השרים או פיטר אותם, ואיים בכמה מיני סנקציות על חברי כנסת ממפלגתו שיסכימו למהלך ההתנתקות, ושם במאסר חיילים שסירבו למלאות פקודותיו, ואיים שהשוטרים שלא ישתפו פעולה בגירוש היהודים יפסידו את מקור פרנסתם לשאר ימות חייהם, אין לך מסית ומדיח, או מוסר וכו' כמו זה. וגם אותם כאלף הרוגים יהודים, מאז האינתיפאדה הנוכחית, הם פרי שיטתו של "איפוק זה כוח". או כדבריו המשתמטים: "רואים מכאן מה שלא רואים משם".

[כאן עלינו להעיר על שיטת מהר"ל. בביאור משנה זו של "בנפול אויבך אל תשמח" (עמ' ר"א). הוא מחדש כי מאמר חז"ל אודות "באבוד רשעים רנה" נאמר רק כאשר מת מחמת רשעו, כי בית דין דנו לו עונשו. ויש קושיא חזקה נגד דבריו. הרי בסנהדרין (ל"ט ע"ב) אמרו זאת על אחאב, והוא מת במלחמת ישראל נגד אויביו, ולא מחמת בית דין?!. ושם בדף ר' אומר מהר"ל "באבוד רשעים רנה, כשנאבד הרשע יש לשמוח מפני כבוד המקום"].

פרק ז', דעתו של מרן הראי"ה קוק

אמנם למען האמת עלינו להביא כאן גם דיעה אחרת שיש להרב קוק. בביאורו לברכת "ולמלשינים" ("סידור עולת ראיה", עמ' רע"ח. ונביא כאן לשון המדויקת יותר מן "עין איה", ברכות פ"ד פסקא מ') הוא מבאר כי אך ורק שמואל הקטן היה יכול לחבר תפילה זו, כי הוא שקיים בטהרה משפט "בנפול אויבך אל תשמח" בלי שנאה אישית. וז"ל: "אמנם התפילה שבתוכה אצור שנאה ומשטמה, צריכה לבוא דוקא מלב שכולו טהור וקדוש לה', שטבע השנאה אין בלבבו כלל. ורק מפני התכלית הכללי [כלומר התועלת לציבור] שחסר לצאת, ע"י תקלת הרשעים המכשילים, יעתור אל ה' להרוג אותם" עכ"ל. והרי לכאורה, אין מקום לשמוח היום? כי מי הוא זה היכול להעיד על עצמו כי מתכוון אך ורק לכבוד שמים, בלי שום הרגשה פרטית של שנאה?

אבל יש להקשות על דברי מרן.

[א] ראשית דבר, אין שום קשר בין עניין התפילה שה' יהרוג למינים ולמוסרים, לבין עניין השמחה על מפלתם. הם שני עניינים שונים. כי התפילה נאמרת היא בתקופה שהרשע עוד שליט, ועושה צרות בעמנו כרצונו. ועניין השני הוא השמחה על שהקב"ה כבר הושיע לנו. וכיצד נאמר ששני המושגים הם אותו דבר? ומה שהראי"ה היה סבור כי לכן בחר רבן גמליאל בשמואל הקטן כי דווקא הוא היכול לערוך נוסח תפילה זו, נ"ל פירוש אחר לזה שהוא יותר מרווח. שמואל הקטן בא להודיע כי אמנם אין לשמוח במפלת אויב הפרטי שלך ("בנפול אויבך"), אבל ודאי אין בכלל זה אויבו של הקב"ה! ולחדד חילוק זה בא דווקא שמואל הקטן.

וכך מבאר הגר"י קאפח: "כיון שכל התפילה כולה היא בקשת רחמים, וכאן רוצה לבקש נקמה ופרעון, עמד שמואל וקבע שהנקמה מן הרשעים, היא החמלה והרחמים על הציבור, ותיקן ברכת המינים. ועיין דברי "מורה נבוכים" (ח"ג פל"ה, הקבוצה הששית)".

[ב] כיצד ייתכן לומר שאמנם שמואל הקטן עצמו היה לו לב טהור מטינא, ולכן על סמך זה יהיה מותר לכולנו להתפלל "על פי דעת המייסדים האלוקיים" (דברי "עין איה", שם פסקא מ"א) אפילו מי שליבו נגועה בשנאה. סוף כל סוף כל יהודי מתכוון לפי כוונותיו הוא, ולא תועיל "העברה" מיסטית מנשמה לנשמה. ואיפה ראינו בחז"ל סברא כזו, להתפלל על דעתם של קדמוננו? וכיצד התירו לכל יהודי לבטא מילים אלו של קנטור ושנאה, למרות שאיננו בדרגת הצדיקים הטהורים? והרי לשון הרמב"ם די ברורה: "בימי רבן גמליאל רבו המינים בישראל והיו מצירין לישראל ומסיתין אותם לשוב מאחרי ה'. וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם, עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני ה' לאבד המינים, וקבע אותה בתפילה כדי שתהיה ערוכה בפי הכל" (הלכות תפילה פ"ב, ה"א).

הרי זו בקשה לבבית מכל יהודי בעולם באשר הוא וכפי מדרגתו הרוחנית, ולפי מצב לבבו באשר הוא עם כל המטען של שנאה לצוררי ישראל. והא כיצד נטען שיגיד מילים "כל המינים כרגע יאבדו, ומלכות זדון תעקור ותשבור במהרה בימינו" [נוסח מכת"י תימן, רמב"ם מהד' הר"י קאפח, סוף ספר אהבה, עמ' תשי"ז]. פירושו של מרן הראי"ה נראה לא רק דחוק, אלא גם בלתי אפשרי בדברי הרמב"ם. וגם לא מצאנו מהקדמונים או מחז"ל מי שיסכים איתו לזה.

וכן הוא לעניין עשרות מקומות אשר דוד מקלל לרשעים. והמזמורים נכתבו כאילו הם אקטואליים עבור כל תקופה ובמיוחד בזמננו: "כי פי רשע ופי מרמה עלי פתחו, דברו אתי לשון שקר. ודברי שנאה סבבוני וילחמוני חנם. תחת אהבתי ישטנוני, ואני תפלה. וישימו עלי רעה תחת טובה, ושנאה תחת אהבתי. [לכן דוד המלך מקלל] הפקד עליו רשע, ושטן יעמוד על ימינו. בהשפטו יצא רשע, ותפילתו תהיה לחטאה. יהיו ימיו מעטים וכו' אל יהי לו מושך חסד וכו' וכו' יען אשר לא זכר עשות חסד, וירדוף איש עני ואביון וכו' ואני הייתי חרפה להם וכו'. אודה ה' מאד בפי ובתוך רבים אהללנו. כי יעמוד לימין אביון, להושיע משופטי נפשו" (תהילים ק"ט, ב'-ל"א). כלום אפשר לומר שכל מצוק נפש יבטא מילים אלו בלב טהור מרגשיות אישית, ועל דעתו של דוד המלך? הדברים נראים כהררים תלויים בשערה.

[ג] דברי הראי"ה מוסבים על פירושה של ברכת המינים, ולשם כך הביא מאמר שמואל "בנפול אויבך אל תשמח". אבל אין בדבריו שום פירוש ישיר על מאמר זה בפרקי אבות. והרי על זה אנו דנים במאמרנו כאן. ודאי כי הרב קוק היה צדיק וחסיד קדוש ועליון. אבל מוסכם על כולם שאין ביכולתו להתנגד לכל המקראות, ולמאמרים במשנה, ובגמרא, ובמדרשים, ובברייתות, והפוסקים ראשונים ואחרונים. לכן נניח דבריו בנושא אשר דן בו, בעניין ברכת המינים. אבל הנושא שלנו כאן הוא שמחה על מפלת המוסרים והמסַכנים את המשך קיום מדינתנו. וברור מאד שאין לנו לעשות שום אלימות. מדובר כאן רק על ביטויי שמחה על ישועת ה'.

ודאי אם שרון היה ממשיך בתפקיד כראש ממשלה, היה ממשיך בעקשנות ובמרץ רב לפַרק נכסי ישראל, ולאַמלל רבבות אלפי ישראל. על כל אותם הרבנים המביעים צער על חוליו, ועל העורכים תפילות על הבראתו, עליהם לחשוב ברצינות באיזו אחריות הם גורמים בכך לנזק כה גדול ועצום לשאר הציבור? ואם יאמרו כי הם מוסיפים תפילה ובקשה שיחזור בתשובה, אבל כלל הוא בידינו "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים" (ברכות ל"ג, ע"ב). ה' איננו מתערב בזה. וכל ציפייה שיחזור בתשובה היא ספק בלבד. אבל ההרס שמתכנן לעשות לעשרות ישובים בארץ ישראל הוא ודאי, ואין ספק מוציא מידי ודאי.

ונוסף על כך, מפורש ב"ספר חסידים" (פסקא תפר"ח) "מי שמחטיא את הרבים וחלה, אין מתפללין עליו שיתרפא". וברור שהפקודות המכריחות לחיילים ולשוטרים לפנות שאר היהודים מיש"ע ("מפת הדרכים") היא בחינת "מחטיא את הרבים". ואמנם מהר"י אייבשיץ ("יערות דבש", דרוש ראשון) מלמד שיש להתפלל על הרשעים שיחיו ויחזרו בתשובה, אבל זה נאמר על "רשע" בין אדם למקום, ולא על אדם "רע" המזיק בין אדם לחברו (עיין על כך קידושין מ' ע"א, ההבדל בין "רשע" ל"רע"). שלא יהיה "התופס לבעל חוב במקום דחב לאחרים" (גיטין י"א, ע"ב).

ומה שתמוה, חלק מהמעוררים לתפילה דאגו לכך שדברים יגיעו לידי התקשורת ויפורסמו היטב. מהם אשר באו לבית החולים עצמו, ולא התפללו בצינעא בתוך ביתם. ושבתי וראיתי שאין לחשוש מאומה לתפילותיהם של אותם המלמדים זכות עליו. כמפורש במסכת סוטה (מ"א, ע"ב) "כל אדם שיש בו חנופה מביא אף לעולם וכו' ולא עוד אלא שאין תפילתו נשמעת".

ה' יצילנו מכל הסכנות העתידיות העלולות לבוא על כלל ישראל, ויקיים בנו את גאולתנו המובטחת.
 


אין לי כח.. ארוך.. ואני בפלאפון עכשיו..הודיה מהדרום
לקראת הודעת ה-2000מדינה חסרת יש'ע

כנראה שאני יעבור את ההודעה ה2000 יכנס לכולנו BUGמטורף..והמחשבים יתחילו לשיר ולרקוד כבלרינות רולות

אני רוצה להחליף את שמי..תציעו ותגידו מה יפה מאלו..

Molotov CocTaiL

MoonLighT

SettLeR=מתנחל..

ZanY=משוגע..

תגידו אתם..

זה נחמד להצטרף למישהו.צחקן
ניסו שחם.Molotov Coctail
מישהו אמר נאצי?
ראשי : מאמרים : ארץ ישראל לעם ישראל : תת ניצב ניסו שחם: "תיתן להם מכות, שיישרפו"

תת ניצב ניסו שחם: "תיתן להם מכות, שיישרפו"

תמליל השיחה

להורדת הקלטת השיחה: http://rotter.net/User_files/forum/42e27fbd1b66743a.zip

"הכתבה מתוך ידיעות אחרונות, 22.7.05: (לחצו להגדלה)

מתוך הכתבה בערוץ 10:

לחצו כאן למעבר לעמוד המכיל את כל התמונות.

 
תודה תודה..הודיה מהדרום
USB (מאמר)צחקן

ב"ה

בעקרון זו תגובה, אבל כיוון שלא יתייחסו אלי'ה, אשים אותה כאן :

אלא גם ל :

mp3, עכברים, מקלדות, כרטסי קול חיצוניים, קוראי כרטיסים חיצוניים, מדפסות, סורקים ועוד..

ככה זה נראה:

ובMP3 :

מכפיל USB :

מאריך USB :

מאוור אישי על.... USB !!!

ממיר (קבל) מ USB ל PS2 :

מכפיל USB מסוג אחר :

יש עוד מכפיל, שעובד על חשמל (שראיתי אותו היום) שהוא בנוסף למחשב מקבל חשמלף ומאפשר חיבור עד 4 מוצרי USB שדורשים גם חשמל בנוסף להעברת מידע.

(שמועה אומרת שיש מטר קפיץ שהמדריכים לוקחים מהחניך בסוף השבת ומחברים לUSB ובודקים את הקירבה.  מוקדש למשה).

מקור : גוגל

קיימת גם יציאת מיני USB, ואם תרצו אפרט גם  עלי'ה.

 

בברכה,יצחק

לכן ירבו..הודיה מהדרום

בס"ד

 

אני באולפנא עכשיו..

אוףף..3יפי
בזמן האחרון אני מפסיקה להבין מה ההבדל ביני לבין ממלכתיים (חוץ מהיחס לחיילים...)....
ממצחיק אותך?!הודיה מהדרום
חזרתי - אני מתרגשיום כתום

שלום,

אתם זוכרים אותי?

נתנאל בלכמן ("יום כתום")!!!!!!!!@!!!!!!

הייייייייי

תעדכנו אותי בכל מה שקורה פה בזמן שלא הייתי

תודה רבה

באמת זה העיקר..הודיה מהדרום
אנשים!אנונימי (פותח)

איך מוחקים הודעות מהמסרישי? נראלי שבגלל שהמסרישי שלי מפוצץ אז אני לא יכולה לפתוח ת'הודעות ששולחים לי..

תודה!

ואתה לא חש חצוף?<חצי בניסוי..>הודיה מהדרום
מישהו שוב אמר..Molotov Coctail
חייבים לקרוא!!Molotov Coctail
נאצים נאצים
אין לי כח... אח"כ.ברוריה מהגוש
מאיפה זה?הודיה מהדרום
מי גולש שם בכלל ? גועל נפש!צחקן
מזה בכלל?הודיה מהדרום
חולי נפש.צחקן
אבל איזה אתר?הודיה מהדרום
שהוא נתן קישור. ;צחקן
אבל מה זה בדיוק?!הודיה מהדרום
תקראי.צחקן
נכנסתי לשמה. אבל של מה זה בדיוק?הודיה מהדרום
לא יודע. לא מעניין אותי. ;צחקן
אוקיי.. סבבה..הודיה מהדרום
עלולים לתבוע אותך לדין.צחקן
כן ! ;צחקן
הכותבת ה ה**** (אני לא יודע לקלל ב"ה)צחקן
כסף.צחקן
אבל היא כתבה את זה. לא?הודיה מהדרום
אז תחזירי לה טביעה, אבל היא יכולה לטבוע אותו. ;(ל"צחקן
לא הבנתי למה.. לוחשוב לי במיוחד גם..הודיה מהדרום
תהני עם סדר העדיפויות שלך.... ;צחקן
אהה?! לוחשוב.. זזתי לי..הודיה מהדרום
להת'... ;צחקן
בוקר טוב!הודיה מהדרוםאחרונה
יש סקר בNRG מעריב על המתנחלים בשוק בחברוןאנונימי (פותח)

'מממשים זכות אבות או למעצר עכשיו?'  (משהו כזה)

תיכנסו למעריב ותצביעו לפני שהסקר נסגר!

 

דוד, קבל הקפצה חינם!!!צחקן
ההודעה ה-2000 הנכספת.....3יפי
היי אני הזכרתי לך..Molotov Coctail
שמתי לב לבד....3יפי
ב2000 כולם כותבים. חוץ ממני. ;צחקן
מממזל טוב!ברוריה מהגוש
מזל טוב..Molotov Coctail
 Bouquet.מתנה.. 





די.... בשבילי?...3יפי
כן..גם זה..Molotov Coctail

עושה את עצמי טמבל(כמו תמיד..) Hammer Head 

שוקולדים..לא יודע אם כשר..Love Chocolate

 Angel 2Angel 3שהמלאכים ישמרו אותך..

  





ברוכה למועדון שעזבתי מממזמןצחקן
הצטרפתי לכאן (=נרשמתי) הרבה הרבה הרבה אחריך!!!3יפי
אז מה. אבל שברת רגל!!צחקן
אני תמיד חוזר אחורה..אני לא אוהב כל כךMolotov Coctail
הרבה הודעות..
למה?3יפי
זה באסה..Molotov Coctail
למה ? ;צחקן
מה הבעיה באמת?!3יפי
לא יודעצחקן
שאלתי אותו.3יפי
ולה הההודעה כ"כ נכספת ונחשקת? ;צחקן
מזל טוב לך.. חעחעחע..!הודיה מהדרום
את צוחקת בפי שדניים מלמעלה... ואני בכמעט ;פי 4 (ל"צחקן
*שנייםצחקן
אז מה?! זה משנה מאוד?הודיה מהדרוםאחרונה
קבלו בדיחהצחקן

ב"ה

ממלכתי אחד הולך ביער.

לפתע הוא רואה ארי'ה שהולך לטרוף אותו.

הוא אומר "לא נורא, נשפיע מבפנים"...

 

כי היא הגיבה כבר.. ומלמעלה יותר......הודיה מהדרום