שרשור חדש
ממליץ!יחנע

על ספר "קורמו מסע הגאולה"

ספר חייתי שמתאר את השיעבוד והיציאה ממצרים.

ספר הזוי!

חידה מוסיקליתנחמיה17
שמעתי שאת אולי בירושליםנחל
כנראה שלא, אבל אולי אולי.פוסעת

אם אני אצליח לעות מתכונת במ"מ ומכונת בלשון.

יאללה בואי.נחל
באלי לדעת מי את.
אוף. תעזרי לי ללמוד?פוסעת


חח ברור נחל
יש לי ככ הרבהפוסעת


אני סובלתפוסעת


לא מקנאה בך נחל
גם אני לא מקנאה ביפוסעת


את בג'רוסלם?הללי~
יאפנחל
אם את רואה אותי בטעות, תגידי שלום הללי~
אם את רואה אותי בטעות, תגידי שלום הללי~
יאאלהנחל
את בעיר?
כרגע לאהללי~
עוד מעט באיזור הכותל-עיר-רובע

עד מתי את בעיר הקודש?
עכשיונחל
בואי לווצאפ. אני כמה דק מהכותל.
עוד מעט זה שעה אצלי..הללי~
סבבה
חח סבבהנחל
כשאהיה באיזור אעדכנךהללי~
סבבה..נחל
אחכ את ממשיכה לעיר?
בע'ההללי~אחרונה
לא לברוח לי
ברוך דיין האמת ghgh


מהה ברוך דיין האמתפוסעת


כל כך עצוב..אדם מיוחד מאד.פסגות
עצובמבשר שלוםאחרונה
אבידה גדולה לעם ישראל ולציבור שלנו.
ברוך דיין האמת
אוי ויי ברוך דיין האמת ענבל
עצוב ממש החזקתי ממנו הרבה..נצח נצחים

רב ישר ואמיץ שאומר מה שהוא חושב

ויחד עם זה כולם אוהבים אותו...נצח נצחים

ברוך דיין האמת

יש הצלחתיחולה רוח


לא הבנתי מה אתה רוצהיחנע


הוא כבר הצליחזית שמן ודבש


רק רציתי לדעת איך מתייגיםחולה רוח


..האש בוערתאחרונה
@חולה רוח גם לי זה לא עבד בהתחלה... מחרפן...
פתחורגע שלם

עלה פה לא מזמן דיון לגבי העליה להר הבית.

בעקבות כך ברצוני לברר את העניין לעומק יותר בע"ה

אשמח להמלצות של ספרים שעוסקים בעניין

תודה רבה.

הממתכלית הכוסף

יש ספר "הר הבית" של הרב גורן, חוברות יש אינסוף בערך, יש גם ספר של הרב ישראל אריאל שנקרא "אורו של עולם" אם אני לא טועה...

 

לצד השני- יש "ומקדשי תיראו" של הרב טאו, יש ספר של הרב עדס בעניין, תשובה של מרן הרב זצ"ל במשפט כהן סימן צו, יש תשובה של הרב עובדיה אאלט ביביע אומר חלק ו, ועוד משהו בלנתיבות ישראל אאלט

 

 

זה מה שאני מכיר וזוכר כרגע אבל בטוח יש יותר...

 

 

תודה רבה רגע שלם


קודם כלמבשר שלום
לצערי אני אומר שנכנס הרבה פוליטיקה והרבה לכלוך בנושא הקדוש הזה,וזה באמת כואב.
מסכת מידות,אחר כך ברמבם בהלכות ביאת המקדש,ורק אחר כך ספרים...
יש מקדשי תיראו של הרב טאו שליט"א,חוברת של הרב עדס,ושל הרב אב"י סליבטצקי-כוחם נגד העלייה.
אני אישית למדתי,ולאחר שהגעתי למסקנה,שאלתי את הרב שלי-אם אמת ונכון הדבר,ובדקתי שהפוסק של המשפחה באמת מתיר.
כל אחד לפי רבותיו כמובן..רגע שלם

ואני באמת רוצה לדעת מתוך מקום הלכתי בע"ה

בלי פוליטיקה, כי זה מעוות...

 

אהה ותודה רבה

המרכזיים:אבינו מלכנואחרונה

בעד- ''אל הר המור''- הרב איציק שפירא, ''לשכנו תדרשו''- לא זוכר של מי.

נגד- החוברת של הרב סילבצקי (באתר של מרכז)- יצא חוברת תשובה לזו של הרב סילבצקי (יש בפורום הר הבית).

אזהרה: כל הספרים הנ''ל מסובכים עם המון מושגים הלכתיים (הר הבית זה סוגיה מסובכת...)

היום יום אחד לעומרעברי אנכי

הרחמן הוא יבנה בית המקדש ויחזיר העבודה למקומה במהרה בימנו.

אמן.

אני ספרדי.עברי אנכי

ואם תראה גם נוסח הרמחן הוא לא בדיוק כמו אצל כולם.

אני יודע.

יש נוסחים ויש נוסחים.

אני כותב את שלי..

 

אני רק מזכיר לאנשים - בתקווה שאולי מתישו שרשור כזה יציל מישו מלשכוח.

זה באמת הציל אותי מלשכוחמעייןןן
עפ הקבלה עדיף שלא תספרי עברי אנכי


כל הכבוד..סיבה לשמוח
תתיג אותי עד סוף החופש..
וואו תודה כמעט שחכתימתנחלת גאה!
אשמח גם לתיוגמתנחלת גאה!
^^ כנל. תודה!כבתחילה
אממ שיהיה ברור כולםעברי אנכי

זה עובד אצל הבנות ככה:
לכולן מותר לספור.

רק אשכנזיות מברכות.

עפ הקבלה עדיף שבנות לא יספרו בכלל.

נו.. לספור בלי ברכה..לעשות רצונך!
מה הפואנטה
עפ הקבלה עדיף גם שלאעברי אנכי


ובכןרוקדת בגשם
לבנות אסור ללמוד קבלה
אז לבנות אסור לאסור על עצמן לפי הקבלה
אממ.. ההתחלה לא מדוייקתעברי אנכי

כאילו זה נכון - אבל לא מדוייק. לאמשנה נו..

ו.. לי ולכל הבנים בעולם מותר לאסור עלייך לפי הקבלה

אתה יכול לתייג גם אותי?פועל במה

(אני תמיד שוכח)

יש תזכורת גם בווצאפ ובסמס אם אתה ממש שוכחכבתחילה
כן. יש אפליקציה ממש טובהעברי אנכי

בתקופה שהיה לי סמארפון היא הצילה אותי

תכתבו ספירת העומר וזה תמונה של שיבולים על רקע כחול כזה של שמיים.

יש שמה תזכורת אני שמתי תזכורת ב9 וחצי כל יום - ככה זה הציל אותי בוודאות

היה לי אותה לפני שנתיים ועבדה מעולהכבתחילהאחרונה
שנה שעברה משום מה לא עשה לי תזכורות.
אה וואלהפוסעת


אממרוקדת בגשם
העה שנה שעברה רובוט שעשה את זה אוטומטית, לא?
אני לא פה שנה...עברי אנכי


קישור לאפליקציה עם תזכורתעברי אנכי

Sefirat Haomer Widget - Apps on Google Play

 

 

מתייג:
@סיבה לשמוח

@פועל במה

ואתייג גם ת'בנות שביקשו למרות שעפ הקבלה עדיף שלא יספרו בכלל   :
@רוקדת בגשם

@מעייןןן

@מתנחלת גאה!

@כבתחילה

לאחרונה אני משוטטת יותר מידי בלנ"ו. שמישהו יעצור אותיMasterpiece
כאן אף אחד לא יעצור אותךרגע שלם

כולם כאן בלחים,

ונהפוכו רק ישדלו אותך לבלחיו"ת

למה?את בגיל...תמשיכי להיות שם!נצח נצחים


אוי מה שהבלחיזם עושה לאנשיםSolomon
אבל אני לא בלחית Masterpiece
צר לי להודיע לך..Solomon
אבל יש לך את כל התסמינים של המחלה..
משוטטת 'בל"נו'
מה שזה אומר שאת כן בלחית
מי אתה שתאבחן אותי?!Masterpiece
הוא בלח אז..זמרת מיוחדת


למי אכפת. הוא גם ילדוןMasterpiece
אני בלח האמתSolomon
והדבקנו אותך בבלחיזם האיוםחיחיחיח חי צחוק מרושע
לא הדבקתם אף אחד.Masterpiece
רק יש פה איזה אחתSolomon
הולכת לטיל בל"נו..
המלצה שלי.
זה לא עוזר להכחיש את המחלה.
שבן אדם יודע מה המחלה שלו זה כבר חצי רפואה
אני בעד להדביק עוד אנשיםזמרת מיוחדת


תסמינים?! נשמע כמו מחלה נוראיתזמרת מיוחדת


זאת מחלה נוראית בהחלטMasterpiece
איזה מזל שאני לא חולה בה
אממ..זמרת מיוחדת

|מתלבטת| |מחליטה| כן את חולה בה

לא אני לאMasterpiece
מה אתם מבינים בכלל י'צעירים
כן את כןזמרת מיוחדת

אנחנו המומחים לבחליזם

חחחSolomon
הם מספר רב של שנות וותק
כן אה?! מגיל שנתיםזמרת מיוחדת

אני אפילו מומחית בכיסויי ראש

חח.זה לא מחלהSolomon
זה בסדר..ירא שמים!
כולנו ככה |ידפרצוף|
לא מתים מזה.. פשוט מתחתנים בסוף.. בדכ..
עם מישהו מפה?!?!?! אווייי גוועלדדדדMasterpiece
לא אמרתי את זה⁦⁦ירא שמים!
ששש...חולות
פרופיל נמוך, בן...
איזה אבא קשוחירא שמים!אחרונה
יואוו
זכיתי להעלות עוד אנשים להר! איזה זכות ב"ה!המקדש השלישי בדרך


אשרייך! צדיק! עבודת קודשקשה זה טוב :-)אחרונה
מי שצריך.. לי זה עזר..קשה זה טוב :-)
מוצרים עליהם נכתב
צריך - כלומר: צריך הכשר לפסח.
לא צריך - אין צורך בהכשר מיוחד לפסח.
רצוי - אם משיגים בקלות עם הכשר - עדיף. אם לא משיגים עם הכשר - אפשר להשתמש גם ללא הכשר מיוחד לפסח.

אשריךפוסעתאחרונה


בנוווות(אפשר גם בנים אבל אתם לא מבינים בזה מיודעמה)נוצת זהב

כל הזמן אני עם לק בהיר

ורוד בהיר סגלגל בהיר תכלת בהיר כל מני בהירים בהירים בהירים

עכשיו

האם להשים קצת כהה? כמו בורדו יין כזה? או להשאר בבהיר?

שוווטוטוטווווו

למה לא?מעייןןן
דיי יפה
כע? אבל זה ציפורניים ארוכות..שלא יראה מכשפהנוצת זהב


מעייןןן
ציפרניים ארוכות יותר יפה בהיר..
אבל מה שבאלךך
טוב אז בהיר וזהונוצת זהב


או גרושהפוסעת


חח אין קשרנוצת זהב


נו אבל זו הסטיגמאפוסעת


אמא שלי גרושה בלי צפורניים ארוכותנוצת זהב


התכוונתי לחלק של הלק האדום זוהר.פוסעת

ואמא שלך לא גרושה של הסיגמות.

כפרעל אמא שלך.

תלוי מה את לובשת😏כבתחילה
כע אה...פפףף די נמאס לי ככה כל בוקרנוצת זהב


חח אז תשימי צבע ניטרלי לכל השבועכבתחילה
הורוד הבהיר שלי נטרלי..אבל נממאס ממנונוצת זהב

תגידי עוד צבעים נטרליים אני יגיד לך אם יש לי

לבן, אפרסק, כחול רויאל, טורקיזכבתחילה
לא.. בהיר זה הכי יפהפוסעת


אבל נמממאס לי מבהייר כל הזזמן אני עם בהירנוצת זהב


באלי לבוא אלייךפוסעת


כעכעכע בואי בואי בווואאאאינוצת זהב


אבל י לי מלאן דבריםפוסעת


טוב ברביעי את באה למפגש?נוצת זהב


אוליפוסעת


ברור שבהיר בת מלך.רגע שלםאחרונה

אדום זה לשבורות גרושות..

אז הברית הייתה בשישיפוסעת

וקוראים לו רזיאל חיים.

מאד מפתיע.

כן.. וואושקיעה


הבן של הרב רזיאל?האש בוערת
אחייןפוסעת


אה. עצוב.האש בוערת
או בעצם שמח...האש בוערת
נראה לי יותר שמח..פוסעתאחרונה


4:00ghgh

לילט

בוקר''טההוא גברא
בוקר טובghgh

בוקר סבירההוא גבראאחרונה
ברוך דיין האמת.רוקדת בגשם
חסרי זכויות שכמונו.
יששששששששששששששששש!!!!!!!!!!!!זמרת מיוחדת

מגשימים לי חלוםםם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

טיול קברי צדיקיםםםםם

 

גם בכללי הסגנון כתיבהSolomon
שמישהו יסביר ליחולה רוח

איך עושים תיוג?

 

אבל איך?? סליחה על הבורותחולה רוח


אתה צריך לעשות @אהבת ישראל בנשמה

ואז מופיע השם המתוייג

 

>>>זית שמן ודבש

אתה לוחץ על @ ומיד אח"כ על  2 האותיות הראשונות של שם המשתמש.

מתחת למה שאתה כותב נפתחת חלונית על אפשרויות בחירה- ואתה לוחץ על האפשרות שמתאימה לך.

 

ורק בתוך התגובה עצמה, כן?

סבבה תודהחולה רוח


למה את מי רצית לתייג?יחנע


לא מצליחחולה רוח


תנסה לכתוב את השם המלאזית שמן ודבשאחרונה


מזל טוב ממשמבשר שלום
שתזכי שהערפל בחייך יתפזר,וחייך יהיו בהירים כרקיע השמים.
ושתזכי לכתוב עוד הרבה דברים יפים.
מזל טוב!יחנעאחרונה


מזל טובאודה ה'


טוב אם רק קצת ערפאאאאלרץ לשום מקום

שקצת לא רואיייים

אולי במקרה אולי לפעמים

מזל טוב

מזל טוב...סיבה לשמוח
מזלטוב!!!מתארחת בעולם

שיהיה לך רק טוב בעז"ה

..שיכור מצלילים

שלום לכם

רותה קבלת פנים?מעייןןן
|מרגיש ותיק למרות שהוא בעצמו חדש|
מי אתה?יחנעאחרונה

פצלש?

ומה שהכי נכוןשיכור מצלילים

אין לי דעה מגובשת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כל רגע משתנים הנתונים

אוהב היום מחר אדחה את אותם הפנים...יחנעאחרונה


המשהו חשוב (חגיגית!!!)נחמיה17

סליחה על זה שזה בא בצורה הזו.

כתבתי את זה בין 00:00 ל2:40 (עם הפסקות) בלילה כך שאיך שזה יצא בהתאם.

יצא אורך ולא ערוך (ואם היה ערוך זה כנראה גם לא כ"כ היה ארוך) אבל זה מה יש.

[יש איגרת של ר' שמשון מאסטרופולי (העיר של ר' הרשל'ה- המשב"ק השנון והחריף של ר' ברוך ממעז'יבוז', שמעתי שמייחסים את הרשל'ה לר' שמשון אבל לא מצאתי מקור) שיש לו מאמר שם בקבלה על דצ"ך עד"ש באח"ב והוא אומר שמי שיקרא אותה בער"פ- מובטח לו "שינצל באותה שנה מכל מכשול וממיתה משונה, ושום אדם לא ימשול בו, וכל אויביו יפלו תחתיו, והוא על במותימו ידרוך, ובכל אשר יפנה יצליח ובכל עסקיו ירויח, עד ביאת הגואל אמן סלה"- אני לא יכול להבטיח הבטחות כאלו אבל ללא ספק- לא  תפסידו מזה]

 

מתיישב לכתוב.

|שואף|

|נושף|

פסח פסח…

מה צריך בשביל פסח?

הרבה פעמים הסוף הוא השיא, אבל פסח?

פסח השעה הראשונה שלו היא מתחילה בקידוש וישר הקידוש עצמו הוא כוס מארבע כוסות…

אז שלושים יום לפני כבר לומדים את ההלכות (אני עוד לא גמרתי…).

למעשה- זה לא נכון שהשעה הראשונה שלו ישר אנו בעניין. אנחנו מתחילים עוד לפני.

ערב פסח כבר אסור לאכול חמץ מחצות (משעתיים לפני מדרבנן), מקריבים קרבן פסח וחגיגה וראיה ושלמים ומה לא?

טוב. אני לא בא לעסוק בציור של בית המקדש.

 

הנושא הפעם הוא מה עושים במצבנו כעת?

אז חוץ מהלכות, מצוות מעשיות ומנהגים. (לימוד הלכות, השבתת חמץ, אמירת קרבן פסח).

נו- איך אני בא בתחושה של פסח! של ליל הסדר!

 

איי איי איי.

קודם כל- מנסיוני הדל וכן מעצת זקנים- להירגע!

 

מרן רה"י אמר לי הרבה פעמים שתמיד אומרים "פורים שמח" ו "פסח כשר" אבל באמת צריך חיזוק בכשרות של פורים ובשמחה של פסח…

 

להירגע. לשמור על המצוות, שלא להחמיץ. בלי סערות וגעשים, בלי לתפוח. ברוגע. בנחת…

 

טוב. אחרי שנרגענו.

מה פסח? אוירה משהו?

(שני המחשבים בבית פנויים באחד מהם יש לי המון שירים, אני אשים לנו כמה, בעיקר לכם, לכם יש אוזניות ולי אין וכולם ישנים…)

 

טוב. כל בייניש (וגם אולי קצת ביינישיות, אבל זה סיפורים לפעם אחרת) מכיר את העסק הזה…

 

[אנחנו, מברכים לעסוק בדברי תורה, כמו אנשי עסקים. החליפה שלנו זה הפיאות/ הסנדלים והגרביים/ העת בכיס/ החזות התורנית משהו שיש לנו בלי סממן ספציפי.

ולפעמים- אנשים רואים איש בחליפה- וישר רוצים ביזנעס]

 

עולים על טרמפ- "שלום שלום" "מה אתה עושה" "באיזו ישיבה" ו… "נו! תן לנו איזה חידוש!" וורטאלאך!

וורטים לטרמפים.

אז קודם כל- תמיד כדאי להסתובב עם משהו בכיס (מטאפורי, אבל  אפשר  בהחלט גם פיזי) לשלוף (אם זה פיזי- שלפו לפני, תלמדו כשאתם מחכים לטרמפ, אל תקריאו, זה מייבש!) …

 

כי- גם באמצע זמן- מה תגיד לו? ספק ספקא מתהפך אליבא דתוס' והמג"א?

אז אומרים רש"י על הפרשה, משהו. ובבין הזמנים- אווה! בקושי שניים מקרא אתה עושה וכבר ההוא נופל עליך  אחרי שאתה שפוך מהדרך למעיין והשריצה בו…

 

אבל הפעם- הטרמפ נחת עליי כשאני בשרעפיי… שרעפים שלקראת פסח בבין הזמנים.

"רחלים!"

-"רחלים!" הכרזתי ברשמיות נחרצת כמודיע לכל שאר הטרמפיסטית שהיתה בתחנה בחזמא.  לא עלתה.

"אפשר עד עפרה?"

"כן, בטח"

"שלום שלום" וכו' איפה לומד? לאן נוסע?

 איפה זה "הביתה"? אז למה לעפרה? אה, מנחה…

-"כן, אתה יודע מתי שקיעה?" "ברחלים מנחה בעשרים ל?" "סבבה. ארד בעפרה תודה.."

 

"נו! תן לנו איזה…" המארח שלי בקש… סוף- סוף! (לא יודע מה איתכם ביינישים- אני אוהב את זה!)

 

"קשה לבוא לא מוכנים לפסח" התחלתי להגיד לו.

"כלומר" מהרתי להסביר, שלא יחשוב שאני מתחיל להשמיס שצריך להתכונן- "פסח הוא בעקרון סיפור של 'וגם צידה לא עשו להם' כל העניין שלו- זה שלא מוכנים.

זה עניין שאנחנו לא מסדרים  את הדברים שלנו לפי הסדר שאנחנו רואים. השם משמואל   (ע"פ המהר"ל, ככמדומני )  אומר שליל הסדר- זה  סדר עליון. בסדר הזה, אמר לי הרב אוהד קרקובר-

ה"קדש" לפני ה'רחץ'- איך יכול להיות? ' טהרה מביאה לידי… קדושה'?!

אלא פה יש סדר עליון.

העניין האלהי מתגלה בעולם דרך עמ"י.

יש פה הופעה של קדושה עליונה. לא משנה מה נעשה או יעשו לנו.

אנחנו בתוך מ"ט שערי טומאה- הקב"ה מצילנו וגואלנו.

זה עניין שלא משנה כלום."

 

כאן היתה שתיקה, ציפיתי שהמארח שלי יעיר לי משהו, אבל או שהוא היה עסוק בנהיגה, ולא שם כ"כ לב או שלא היה לו משהו להוסיף, ואני- אני כבר הייתי בטראנס, על שעתיים שעות שינה אחרי  שהתרוצצתי איזה 10 שעות על הרגליים לסדורים וקניות. אז המשכתי, לא הרגשתי חוסר נעימות גם לא הרגשתי שהוא מרגיש. פשוט המשכתי, ואני לא עומד לכתוב שוב  על אותן השתיקות אבל תדעו שמדי פעם הם היו כי  בכל זאת, יש תודעת שירות מסויימת ומותאמת למצב- אני אורח שבקשו ממנו וורט...

 

"ולכן- בלילה הזה העניין שלו זה להתחבר לעמ"י.

הרב קוק אומר שהגאולה הראשונה והגאולה האחרונה- זה תהליך אחד ארוך של בירור והופעת שם ה' בעולם. יש עליות, יש ירידות. אבל הכל זה תהליך אורגני הסטורי אחד."

 

"נו, ואני? מה אני קשור לזה? למה אני לא צריך לעשות משהו בשביל זה?" שאל המטרמפפ היקר שלנו.

 

"ברור שצריך לעשות כמה שאפשר כדי למהר את התהליך ולהוסיף כמה שניתן משלנו" מיהרתי לפני שיחשוב עליי שאני מקמעאקמעא את עמ"י. "אבל אנחנו קשורים אליו בעל כרחינו, לא יעזור לנו כלום. הקב"ה ברא אותנו ככה.

זה קצת מזכיר את פורים.

כמו שניסח יפה הרב דוד אמיתי

'היהודי הכי צדיק והיהודי הכי רשע- 90% הם אותו הדבר ההבדל הוא זה מה הם עשו ב10% ההבדל'

אנחנו, עמ"י בריאה קדושה מטבענו. לכן בפורים אנחנו בלי דעת. להראות את קדושת הגוף הישראלי"

 

-"רגע, אז מה ההבדל בין פורים לפסח?"

 

"טוב, באמת צריך עיון. אבל זה נראה לי פשוט. פסח זה דוקא ראשית עמ"י, ראשית כל התהליך של הגאולה. זו הופעה עליונה וגדולה, משהו חד פעמי. אבל פורים? 'מה השחר סוף הלילה אף אסתר סוף כל הניסים' זה דוקא אפי' הכנה לגלות. להסתר פנים, זה כאילו לומר לנו שלמרות הגלות יש בכל אחד מאיתנו עוד קדושה אבל פסח- פסח זה הראשית של הכל. זה הגילוי הראשוני הבהיר והכולל יותר של כל זה"

 

"אז אתה אומר שזהו, לא משנה מה קורה אנחנו חלק מזה"

 

"כן, אבל צריך לזכור שאפשר להוציא את עצמנו מן הכלל, וזה 'לכפור  בעיקר' כמו שאנו אומרים בהגדה על הבן הרשע 'אילו היה שם לא היה נגאל'. לכן בפסח אנחנו דוקא מגלים את העניין הזה בתוכנו, אנחנו  חלק  מהתהליך הזה, מהבריאה הזו שנקראת עמ"י, זה עניין של עם, אנחנו מתקשרים לעם הזה כל דור כאילו עכשיו העם נברא ונקרא עליו השם הזה של עמ"י.- איך שקבלנו את השם "עם" נגאלנו כמו שאומר המהר"ל שהיה צריך שנהיה לשישים ריבוא (גברים בלבד)וישר אחרי זה נהיינו עם,

ומזה זה די מובן למה דוקא אז זה הזמן להתקשר לאמונה בבורא כמו שאומר הרמב"ן שליל הסדר זה להזכיר את האמונה שנובעת מזה שעמ"י ראה עין בעין את יד ה' על העולם, שעשה שפטים נסיים למצרים במצריים והכה אותם על הים וכלכל אותנו 40 שנה במדבר והרג מפננו את סיחון ועוג והשעין לנו את הרי האמורי לגבול מואב. אנחנו נקשרים לזה כאילו אנו בעצמינו הולכנו במדבר וראינו נסים ונפלאות- זה חלק מהיותנו עם ה' ובזה שאנחנו כל שנה מתקשרים להיות חלק מהעם- אנו נקשרים ממילא לאמונה הזו של ראיית בעל הבירה איך הכל מונהג"

 

"רגע רגע" הוא שאל, איזה כיף שהוא עוד איתי, ואין לו צליל של 'שנזכה'... אנחנו כבר עוברים את תחנת הדלק  "מה העניין של פסח האמונה או ההקשרות לעמ"י? מה הקשר"

 

"זה בא ביחד, כמו שגם מסביר יפה הרב אליעזר מלמד בפניני הלכה" (תמיד תקשרו למקורות עיקריים) "עמ"י הוא הדרך לגילוי ה' בעולם 'אתם עדיי' 'עם זו יצרתי לי תהלתי יספרו'.

ויוצר מזה! עצם קיומנו הוא גילוי של השגחת ה'.

הרבה פעמים יצא לי לראות ממה שמדברים עם נוער וכותבים בספרים לנוער על הוכחות לתורה וקיום הבורא וכו', בד"כ, מבאים את טיעון העד שעיקרו הוא העניין של ליל הסדר.

אבל לאחרונה מתרבה גם העניין של הגילוי של ה' בולם בגאולה אחרונה. זו תופעה חד פעמית שעם שלם נופל לגמרי,  גולה ממקומו, חסר ממלכה וכו' ו- קם! קם לתחיה מעפר ממש, אין לזה עוד דוגמה, אימפריות קמות ונופלות וזהו ,והעם הזה- חוזר לחיים. שוב- זה אותו תהליך שבו ה' מתגלה בעולם ועצם הקיום של עמ"י זו נקודה מרכזית בו"

"כמובן, יש הרבה מה  להרחיב בזה, גילוי ה' בעולם הוא דבר שבעצם כולל את כל המציאות וישלו הרבה סעיפים ונחלים ודרכים, זה דבר שיש לו המון פרטים ובאמת כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח, בין אם זה על מכאן ועד קיום מצוות ומה זה התורה בתוך כל הסיפור הזה, ושבת וחגים- ואיך ה' מתגלה? ומידה כנגד מידהץ וכמובן ואולי הכי חשוב-

סיפור יציאת מצרים!

איך ה' התגלה. ההשרשה היא העיקר, התיאור של גילוי ה' הנסיי שהיה שם."

"ונקודה עקרית בכל זה סוף סוף- איך אנחנו מקבלים את ההתרשמות שלנו מכל זה? בתור 'דור אשר לא ידע' לכאורה. ואיפה אנחנו נמצאים בתוך התהליך הזה שהתגלה אז? ומה התפקיד שלנו?

 

באמת, הרב אוהד אמר, שלכל דור יש את ה"יחץ" שלו. את איפה המצה האמצעית נחצית, איפה אנחנו?"

וכאן נהייתי כמעט ניאו קונסרבטיבי, והוספתי משהו משלי- שבמבט לאחור הוא ממש לאו דוקא

"וסתם משהו שאני חושב עכשיו- החלק הגדול, בסופו של דבר, תמיד יהיה הצפון"

 

"?" תמה מארחי.

 

"הרצי"ה אומר שאנחנו בתוך תוך תהליך הגאולה וזה נראה מוזר כי הגאולה השלימהף נביאים בקרבנו, זה נראה רחוק, לפי קצב ההתקדמות שלנו, אבל באמת זה כמו איילת השחר- היא הולכת ורבה ואז מגיע הנץ החמה ו'בום'"

 

'טלמונים' כיתוב הענק על השלט ליד עפרה סימן לי את ה'שנזכה'  שלי עצמי…

 

"בכולופן- עדיין, יש מה להתבונן באותו הלילה, אבל הכל זה מאותה נקודה שאנחנו עמ"י אנחנו חלק מזה גם אם לכאורה אנחנו לא ראויים- על כרחנו אנו חלק מזה עם ה'."

 

[הערה אני יושב וכותב שורות אלו ולא בטוח שזה כל העניין, וכמו תמיד אני אומר לעצמי- טוב, זו בחינה מסויימת מה  שאמרתי אבל תכל'ס יש גם בחינה של להתכונן- ואז הגעתי לשורה של המצה וזה, טוב די שכנע אותי-]

 

"זה גם טעם של המצה, כמו שאומר הזוהר שהיא רק חומרי היסוד שלה, זה סמל לענוה, לחוסר הוספה משלי, למה שאני עשוי ממנו- זה מה שאני. וגם כמובן רואים, שהיא היא סמל האמונה כמו שגם אומר הזוהר"

 

והנה אני רואה את האנדרטה החדשה והיפה שעשו לאלחי טהרלב

והשנזכה מגיע מכיוון המטרמפפ

באדיבות של 'תודה רבה'

 

"נו, אז הנה הכנת אותי- אני  לא מוכן.... יישר כח"

הוא  עוצר בתחנה

ואני אומר לו "בשמחה, תודה רבה, חג שמח!" כולי מאושר מתיר את החגורה ומוריד את  רגל ימין לכיוון המדרכה, מתלבט את ההתלבטות הקבועה אם להגיד בשבילו את היעד שלו לטרמפיסטים בתחנה. והאיש הנהדר מקדים אותי

"רחלים"

אני יורד

רואה את מבטי התמיה ומכריז ברשמיות נחרצת "רחלים" לשאר הטרמפיסטים שהיו בתחנה.

 

וכמו הרבה פעמים, למרות שהפטפטן שכמוני הוא מי שאמר את רוב המילים-הרגשתי שהשיחה הזו (כמעט הרצה יא חפרן!) הכינה אותי אולי אפילו יותר ממנו.

 

פסח שמח וכשר!

האגרת של ר' שמשוןנחמיה17

למעוניינים

אל תצפו להבין מילה

אגרת רבי שמשון מאוסטרופולי – ויקיטקסט

יפה מאוד!ghgh

חשוב מלמד

 

 

תודה רבה!

אשריך...נחמיה17

בשמחה רבה אביב הגיע.

ו...תיוגים!נחמיה17

@נצח

@אגל טל (אני יודע, ספק ספיקא מתהפך אליבא וכו'... ;) )

@פוסעת

@זמרת מיוחדת

@חוני המעגל פינות

@עברי אנכי

@ירא שמים!

@עמירם

@חלילית אלט

@אנא ערף מי עוד- מי שיכול

 

צ'מעו, יש שרשור מקביל בנוג"ה, אז אם תגיבו שם יהיה נהדר...  המשהו חשוב!!!! (חגיגית) - נוער וגיל ההתבגרות

 

@תיוג המוני

קראתי. יישר כח!זמרת מיוחדת


אשריך.חולות
תודה רבה.
שימחתני
קראתי, תודה רבה!הללי~
ואוואו. ארוך.פוסעתאחרונה