שרשור חדש
אשאל גם פה - חול המועד*בננית*
למדתי שהעניין המרכזי בחול המועד הוא לימוד תורה.
איפה נשים נכנסות בתוך כל זה? מצופה מהן גם ללמוד? אם לא, במה הן צריכות לעסוק?
מממ למה לא ללמוד גם אם לא מצופה?ענבל
זה מה שאני משתדלת לעשות ב"ה *בננית*
עבר עריכה על ידי *בננית* בתאריך ט"ז בניסן תשע"ו 18:34
שאלתי שונה -
אם נשים לא מחויבות במצוות תלמוד תורה (על אף שמקיימות בכך מצווה), הרי שמצד החובה נותר להן זמן פנוי בחול המועד.
ובכן, במה ההלכה רוצה שאישה תמלא את זמנה? (הרי מלאכות רבות אסור לעשות, ועיקר מגמת האיסור הוא לפנות זמן ללימוד תורה...)
הנחת היסוד שלך היא שתמיד יש חובה כלשהינפתלי הדג
ואני לא כ"כ מבין מאיפה היא נובעת.
לא הסברתי את עצמי כמו שצריך*בננית*

ביום יום יש לגברים חובת תלמוד תורה, ואין לי שאלה על מה שנשים צריכות לעשות.

 

העניין הוא שבחול המועד יש כמות גדולה של איסורים מכווני מטרה - לאפשר לאדם ללמוד תורה ביישוב בדעת.

(ולפי מה שלמדתי בפניני הלכה זה אחוז מאוד נכבד מהזמן בחוה"מ...)

הבעיה היא, שהאיסורים חלים על הנשים בדיוק באותה מידה, ואילו מצוות תלמוד תורה לא.

זה מותיר מרחב מצומצם של אפשרויות תעסוקה לנשים.

כלומר הגברים באידאל לומדים תורה רוב היום, ובמה הנשים יכולות להתעסק?

לא נראה לי הגיוני שהמשפחה תתפצל בחג - הגברים ילמדו תורה והנשים יצאו לטייל לבד (הכוונה לטיולים ארוכים שבאים על חשבון לימוד תורה). אז הנשים אמורות להכין את האוכל לחג? לטפל בילדים? אולי ללמוד גם כן תורה? משהו לא ברור לי כאן.

הרי ההלכות האלה אמורות לעצב מסגרת ואווירה ייחודיות כלשהן. בנוגע לגברים זה מאוד ברור, אבל בנוגע לנשים משהו קצת מעורפל. לכאורה זה מותיר חלל בלי הדרכה איזה תוכן ליצוק לתוכו.

אז האמירה היא בעצם שהנשים יעשו מה שהן רוצות בזמן שלגברים יש חובה מאוד ברורה?

או שבכלל גם הן צריכות ללמוד אם אין להם טרדות של הבית?

 

כל העניין הזה מוזר לי, ואני לא מצליחה לגעת בעצם הנקודה. יצא מתוסבך.

אני לא כ"כ רואה מאיפה אפשר להוציא אמירה כזאתנפתלי הדג
בפסוקים זה ודאי לא נמצא.
איזו אמירה?*בננית*


שכל עניין חיובי חול המועד הוא לאפשר לימוד תורהנפתלי הדג
האמת שזה מפורש בהרבה מדרשים ובגמרא שמדברתא"י זה קשה

על חציו חציו, שנפסק להלכה שחובה חצי גם בחול המועד, אמנם יש מחלוקת אם צריך על הדקה או שזה בכללי בערך. בכל מקרה זו הלכה פסוקה. הגמרא גם אומרת לא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא שיעסקו במצוות. ואמורא אחד אומר שהוא היה מבטל את איסורי חול המועד אילו היה יכול כיון שאנשים לא לומדים תורה אלא חוגגים והולכים למסיבות.

מעניין, תודהנפתלי הדגאחרונה
אולי זאת רק גישת הרב מלמד?*בננית*

למדתי את זה בפניני הלכה.

אבל זה קצת תמוה, כי לא מתאים לרב לכתוב דעה יחידה כאשר יש מגוון.

 

מכאן:

http://ph.yhb.org.il/12-10-06/

 

ובפירוט:

http://ph.yhb.org.il/12-01-05/

http://ph.yhb.org.il/12-01-06/

שוב זו הלכה פסוקה. שהרבה אחרונים מביאים. לא זכור לי שו"עא"י זה קשה

אבל יש מקור ברמב"ם.

כמדומני שהתשובה לשאלתך היא אותה תשובה לגבי שבת.א"י זה קשה

בעיקרון הן פטורות בגלל מצוות גידול ילדים. אם כי ודאי שבזמן הפנוי זה חיובי וחשוב שנשים ילמדו. 

האמת שלאחרונה חשבתי על כמה זה הרסני שבנות לא רגילות ללמוג ביום יום סתם ככה. גם גברים. אבל גברים דוסים לומדים אבל איך נשים דוסיות אמורות להשאר כאלה אם הן לא לומדות תורה? אם לא הייתי לומד תורה הייתי מאמין בכאלה שטויות באינספור תחומים.

כואב לי הראש משהו לא נורמליריעות.
יש עכשיו משו עם כאבי ראשחפרפרת

שהיה גם לאח שלי השבוע.. היה לו דלקת בשקדים אז הוא לקח אנטיביוטיקה...

אבל אני בטוחה שזה בגלל הקיץ שמתחיל

אני עם מיגרנות מאז שנולדתיריעות.
חפרפרתאחרונה

פטיש

 

שנתיים פה ורק 301 הודעות!!!!עבדו את ה'!!!!

איזה כיף זה!

ננה-בננהננה-בננהמוציא לשוןמגניב

בקרוב אצלכם!!

סתום את הפה. בתודה שפיות
???זית שמן ודבשאחרונה


זה אחד הימים הנדירים הללושפיות
שאני חופרת וחופרת וטוב לי עם זה.
תסבלו אנשים
ספירת הגומר...ההוא גברא

היום שני ימים לבין הזמנים

 

הרחמן הוא יחזיר את זמן קיץ למקומו במהרה בימינו אמן.   למנצח...

היום חמשה עשר יום לבין הזמנים שהם שני שבועות ויום אחדההוא גברא


יאאאמקום אחר

להתמכר לירושלים זה פשוט כיףףף.

והיו מלאאן אנשים, בערך כל העולם.

ועשו לי הפתעה. פגשתי חברות שבכלל לא ציפיתי לראותן.

ואיזה זקן התחיל לספר לי את כל קורות חייו.

ועשינו המון כסף. זה עוצמתי בטירוף כשזה למטרה טובה, למצווה.

 

חבל שאנשים מסויימים לא באו לבקרני.

וגיליתי שיש לי המון אומץ.

וזה היה מספק מאוד.

טוףף לי

יא ירושלים זה אהבה!חתולה
משמח ממש ממש לקרוא!! *בננית*אחרונה

(חבל שלא באתי לבקרך גם אני אפילו שטיפה רחוק)

 

סחטיין עלייך

אאאיכ.שפיות
שיר מגעיל שמסתובב לו בראשי
חוקות הגויים כן כן
אבל שיר יפה
יאא הבילבול בדור שלנו
אוף פוף
וואיי לסחוב 10 קילו מצות זה לא קל אנשושיםם!!פרפר לבן.

עשיתי את זה הרגע..

מהאוטו הביתה..

סחבתי מהישיבה הביתה 18 קילו.ירא ורך לבב

זה לא באמת כבד.

אתה מודע לזה שהיא בת, כן?בן-ציון

זה לא בדיוק אותם הסטנדרטים.

שובניזם! שובניזם! מגדלור באפלה

@ההוא גברא

 

 

 

 

 

 

 

אל תקלקל אותו.די"מ
בעזרת השם הוא עוד יהיה פמיניסט גדול.
הי, אני בת! ואני בכלל לא בגיל שלךך!!!פרפר לבן.


וואו!! זה 4 קופסאות *בננית*
אני קורסת בהרבה פחות מזה
ולסחוב שק קמח של 30 קילו...?א"י זה קשה

בעצם אולי זה היה 15...

אבל אתה בן!!פרפר לבן.

ואני בת,

ואני קטנה..

 

ודי קרסתי אחרי זה..

נו?? וזה סיבה לא להשוויץ??א"י זה קשה


ברור בן-ציוןאחרונה


איך מרוקאי אומר 'התפוח לא נפל רחוק מהעץ'?ההוא גברא

כלב בן כלב!

 

 

(עם מבטא)

שנות השמונים?ירא ורך לבב


בשנות השמונים הוא לא מרוקאי הוא בוכריעבדו את ה'!!!!


זהירות בנאדם. עוד תעבור את התגובה ה305שפיות
חחחחחחעבדו את ה'!!!!אחרונה


אממשפיות
@חפרפרת
בת כמה את?
הממחפרפרת

למה?

נמ.שפיות
ככה
סתם לסקרנות??חפרפרת


|חוקר|חפרפרת


כןכןשפיות
תנחשי חפרפרת


3 |מפרגן|שפיות
לא רוצה לנחש.
תגידי לי.
כי בסוף אני יגיד 14-15 ואז אתשפיות
מהה??! אני בת 54.
ואז יצאתי סתומה.
מה?! אני בת חמישים וארבע!! יצאת סתומה...חפרפרת


דדאאיי פאדיחה שפיות
|מתכרבל|חפרפרת


נווו גלי לי חופרת קטנהשפיות
|פטיש| תנחשי!!!!!!חפרפרת


15שפיות
השם הצליח דרכי |נופל על הברכיים ונענה בכניעה לקריאת הhands up!|
משו קרוב נראלי.חפרפרת


איזו כיתה?שפיותאחרונה
איזה יום שמח לי היום. איזה יום!שפיות
|מרוגש|חפרפרתאחרונה


איזה באסה, חציתי את ה10000 הודעות ולא שמתי לבדוסית גאה!


איזה באאאסה.שפיות
הרגשה מתסכלת למדי.
מתסכלת לא, לא צריך להיסחף.. כולה הודעות בפורוםדוסית גאה!


בניק הקודם שלי הזכור לשמצהשפיות
העמדתי פנים שאני שמחה כשחציתי עוד אלף ועוד אלף ועוד -
אבל בתוך תוכי
זעקתי
ווווואאאהה
די לבזבוז הזמן
די להתקרבות לסף מכון גמילה
דדדאאאי
^^^^^^^^^^!!!!!!!!!!!דוסית גאה!

Iתוהה לעצמו מה היה הניק הקודם שלךI

ולא תגלי. בעז"ה. |מתפלל|שפיות
חח..טוב לא אנסה לגלות..דוסית גאה!


תודה נשמה שפיות
וואי... העבר האפל שלי.. יעלה בכל אחד צמרמורת. |קול רוטט ומלחש|
ואני מגזימה. הייתי פשוט מצחיקה מאודשפיות
ולא בקטע השנון.
זהו.
חחח..טובבבב...דוסית גאה!אחרונה


שעת סיפור חפרפרת

היה לי  ליל סדר ממש ממש משמעותי.. (וביום שישי הייתי עם כל הבנודודות  בברכה שלהפתעתנו הייתה נפרדת!!)

דבר ראשון, היינו בבית מלון שחשבתי שלא יהיה לי כיף כי זה בית מלון, אבל טעיתי.

(בליל הסדר היינו בחדר נפרד ולא עם כל המלון...)

חוצמזה היו לנו אורחים נחמדים..

הייתה שם מלצרית חמודה שהתחלתי לדבר איתה, היא חבדניקית מצפת, עלתה לארץ לפני כמה שנים ודווקא לכל החג בקשו שהיא תהיה במלון...

 

הצענו לה שתשב איתנו כי גם אנחנו נרגיש יותר בנוח אבל היא אמרה שאסור לה בגלל המנהלים וכו' אז אבא שלי הלך לדבר עם מנהל שהוא בדיוק ראה והוא אמר לו..

 

היה שם עוד מלצר, שזה הזמן להגיד שהוא ערבי.

הזמנו אותו גם לשולחן והוא הגיע...

היא קצת פדיחה אבל הייתם צריכים לראות אותו היו לו עניים נוצצות והוא כולו מקשיב לכל מה שאנחנו אומרים

מת בעין

זה היה ככ יפה לראות את זה!!

ממש ממש נהנתי ואז במוצשו"ח עשינו יומולדת לסבתא!! היה ממש טוב וסבתא נהנתה!!

היום בבוקר לא מצאתי מה לאכול אבל דברתי עם ציפי ויערה הייתה ממש מתוקה...

היה לי חשוב ככ להיות עם ציפי.. היא עשתה לי ממש טוב בלב וגם תהילה הבדודה עשתה לי טוב...

היום בצהרים כשטיילנו בעין גדי היה לי קצת מוזר כי כולם מיהרו ומיהרו ועד שטיפסתי על העץ ( מוציא לשון) והיה לי נוח כולם רצו ללכת משם... בטטות מצויות פטיש

סיימנו לטייל ונסענו הביתה והיה לי חבל שלא הספקנו להגיד יפה להתראות ותודה רבה לסבאסבתא...

 

..מעיין נובע*
זה כואב
הלב פגוע
בנקודות קטנות שגודלות לאט לאט.
המרחק מתעצם.

אולי באמת אני לא,
לא ברמה הזאת
לא מסוגלת להיות כמו.

אבל בכל זאת
משפחה זה לא חברים,
ודווקא היא אמורה להבין את זה הכי חזק,
משפחה.
זאת פשוט הסתכלות אחרת
אולי זאת הקנאה?

זה חזק יותר ממני וזה לא יעבור לבד.
..מעיין נובע*
והרצון לצעוק לה חזק
שדיי!
שתבין את זה!

אבל זה לא יקרה.
אין לי את האומץ
ואת המילים הנכונות שלא יהרסו את מה שנשאר.
ממ את ממש מיוחדת.שפיות
בהצלחה יקרה.
היא באמת מיוחדת. וחבל לכם שאתם לא מכירים אותה יותרמקום אחר


אני עוד אקנא. שפיותאחרונה
יואוו. כבר שבע בערב??חפרפרת


יונה על הגגשפיות
משתלטת על הפורום
ומקשקשת שטויות שטניות
מוואאה
הא הא האחפרפרתאחרונה


לא מוכן להתקרב למועדון שמסכים לקבל את חברתישפיות
ממ.
תכלס
זה אש הנשמה שלי אני אשששפיותאחרונה
היתערבתי עכשיו עם אחותי על מגש פיצהיהדות=דרך חיים

היה לנו וויכוח האם יהיה בבית המקדש השלישי קורבנות (בוודאי שיהיה)

אני אמרתי שיהיה קורבנות אחותי אמרה שלא יהיה. אז היא אמרה לי טוב נחכה ונראה ;)

שאלתי רוצה להיתערב על זה? מפה לשמה בעזרת ה' יתברך אני מקווה שאנצח בהיתערבות עוד השנה ואני לא אוכל לאכול מהפיצה כי אני יהיה בשרי מהקורבן.. ליקוק

מה הסברא שלה שלא יהיה?ההוא גברא


...ההוא גברא

אם הרב קוק היה יודע שיוציאו ממנו ראיות לביטול מצוות דאורייתא...

לדוגמא כמו שהרב הנזיר עשה...א"י זה קשה


הרב הנזיר והרב קוק אומרים שזה יתבטל כשהעולם יפסיק לאכול בשרדי"מ
כרגע העולם אוכלים בשר ותעשיית הבשר םורחת. ככה שיקח זמן עד שהקרבנות. יתבטלו גם לשיטתם.
אתה מניח שהקורבנות יתחדשו בקרוב..א"י זה קשה


הפסדת. קורבנות מבטא את החולשה של האדםהכל מבחוץ
שלמרות שהאדם עובד אל רוחני הוא חייב לעשות פעולה גשמית.
כמו דהתורה ציוותה על עבד, שבימיהם היו לייבים אתזה והתורה היתירה אתזה למרות 'זה לא מוסרי.
אבל בכל זאת כתוב ביחזקאל את הקורבנות שיהיו בחנוכת בית שלישיההוא גברא


^^^ לא חסר מקורות שמדברים על חידוש עבודת הקורבנותיהדות=דרך חיים


אם הדור לא יהיה מספיק מתוקן כמו שהיה אצל יחזקאלהכל מבחוץ
אז יהיו קורבנות. אבל הדור כן יהיה מתוקו ולכן לא יהיו. בכלל תחשוב עלזה שקרבן זה חסר משמעות, זה לא באמת קידם אותך לשום מקום, גם כן עוד טקס מוזר
יחזקאל מדבר על בית שלישי, דהיינו על הדור שלנו.ההוא גברא


לפי איך שזה נראה זה לא יהיה דורנו. אולי הבא..הכל מבחוץ
בכל אופן זה לאמשנה, התורה אמרה אתזה כי אנשים לא יכלו לתפוס עבודה של אל בצורה אחרת אבל אנחנו לא נעשה אתזה כי זה לא מוסרי.
וחוצמזה אם הרב אמר אז הוא יודע
|ישלצניק|
אני לא רואה את זה בתור משו לא מוסרייהדות=דרך חיים

אבל זה לא סביר  שהרב קוק יחלוק על כל הראשונים ויבטל מצוות דאורתיה ככה ש...

זה לא מה שהרב אמר..אדם כל שהוא

לפי מה שהרב אמר, נראה שיש שלב שבו לא יהיו קרבנות מן החי, אלא רק מהצומח [וצריך זהירות רבה להסביר את זה באופן שלא סותר את עיקרי האמונה], אבל קודם לכן יחזרו הקרבנות.

לדבריו, הקרבנות הם לא מתחת הרמה שלנו, אלא מעל הרמה שלנו, אלא שיש רמה גבוהה עוד יותר, בה אין קרבן מן החי, אלא רק מהצומח.

[מקורות - חזון הצמחונות והשלום, טו, אגרות הראי"ה ד, אגרת תתקצ"ד, יש גם דברים בנושא ב'לנבוכי הדור' איפה שהוא].

 

וחוצמזה שבנבואההכל מבחוץ
השוו הכל לדורו של יחזקאל
"ואין ראוי לנו לחשוב שבקרבנות מונח רק הרעיון הגס של..אדם כל שהוא

העבודה המגושמה, אלא שיש בהם טבעיות קדושה פנימית, שאי אפשר שתתגלה ביפעתה כי אם בהגלות אור ה' על עמו, ותחיה מקודשת תשוב לישראל – ואותה יכירו גם כן העמים כולם..." (הרב קוק).

זו לא השוואה מוצלחתטהר ליבנו
התורה לא מצווה אף אחד להיות בעלים על עבד, היא מתייחסת למציאות הזו. לעומת זאת, היא כן מצווה על קורבנות...
אין שום דבר לא מוסרי בעבדות.די"מ
יש. עבדות זה דבר לא מוסרי.הכל מבחוץ
כמובן לא עבדות כפועל אלא עבדות כמו עבד כנעני, או ילדיו של עבד עברי
לא רואה בזה משהו לא מוסרי.די"מ
מפורש שיש זמן בו יתבטלו קורבנות. השאלה...א"י זה קשה

השאלה היא מתי זה יהיה. לכאורה זה יהיה בזמן בו מצוות בטלות לעתיד לבוא. השאלה היא מתי זה יהיה ובאיזה אופן. בכל מקרה ברור שנגיע לדרגה מוסרית בה לא אוכלים חי.

השאלה היותר גדולה היא האם המקדש יבנה בשביל לתקן אותנו או כשאנחנו כבר מתוקנים. לא חקרתי אז אני לא יודע. יכול להיות שהמקדש בניגוד למצופה יתקיים יחד עם משחקים בטדי והופעות בהבימה. לא בטוח שהם יהיו בתקופות שונות.

מפורש גם שיש זמן שהמצוות יתבטלו...טהר ליבנו
אולי זה יהיה אותו זמן?
ברור שנגיע לרמה הזו? למה החלטת שזו רמה מוסרית גבוהה יותר? (לא, לצטט את הרב קוק לא נחשב להוכיח...)
אכן הצעתי שזה יהיה באותו זמן.א"י זה קשה

החלטתי שזה רמה מוסרית גבוהה יותר כיון שהחיות סובלות שהורגים אותם וזה לא נעים להם ולכן אני מניח שזו רמה מוסרית יותר גבוהה לא להרוג אותם. סברא- למה לי קרא?..

תשובהטהר ליבנו
א. החיות סובלות? מניין לך? פעם היית חיה?
ב. אם נרדים אותן קודם זה בסדר?
אתה סובל? מנין לי? האם הייתי אתה?א"י זה קשה

א. מדעית יש לחיות מערכת נוירולוגית עצבית דומה לשלנו מה שאומר שאם אני מקבל שאתה סובל אז אני חייב לקבל שגם החיות סובלות. חיות הם לא כל כך שונות מבין מבחינה גופנית, אין לי סיבה להניח שהם יהיו שונות ולא ירגישו כאב.

ב. לא. זה לא כיף למות גם אם מרדימים אותך קודם. יש ערך לחיים שלהם כיון שהם יצורים חיים של הקב"ה ולכן ליטול את חייהם זו בעיה מוסרית.

טוב...טהר ליבנו
הצריך בשביל הדיון הזה להניח יסודות עמוקים יותר ממה שאספיק ככה בערב החג...
בקצרה, כאב נמצא במערכת הנוירולוגית אלא בתודעה, המערכת הנוירולוגית היא רק כלי שבאמצעותו זה מתרחש. אני לא חושב שלבהמות יש תודעה ואין לי שום סיבה להניח את זה... (אתה יכול כמובן לכפור בזה שלי יש תודעה, למשל, השאלה היא האם אתה אכן עושה את זה)
ב. כיף? מילא סבל אבל אתה מייחס גם כיף לבע"ח? טוב... גם צמחים הקב"ה ברא... למה זה רלוונטי? אני יכול לומר שהוא ברא אותם כדי שנאכל אותם
לא ממש.א"י זה קשה

התודעה נמצאת לפי מה שאנחנו יודעים במוח והתחושות עוברות מהמערכת העצבית. וכיון שמלבד היכולת לדבר (וגם זה לא מוחלט) אני לא מוצא שום דבר יחודי במערכת האנושית שיגרום לי לחשוב שרק היא מסוגלת להרגיש ורק לה יש תודעה. וכמובן שאני יכול לכפור בתודעה שלך, אבל אני משווה את התודעה שלך לתודעה של חיה ואז אני בוחר לא לכפור בשניהם. (חלילה לא בא לומר שהאדם הוא חיה אלא שמבחינות מסוימות יש דמיון רב).

ב. כוונתי הייתה שיש להם חיים כמו שיש לנו ולכן זה רע ליטול את חייהם. למה? כי זה לא מוסרי ליטול חיים. זו מדרגה מוסרית נעלה יותר שעוד נגיע אליה אבל חשוב לזכור שזה האידאל. כמו שאני בוחר שלא ליטול חיים של בני אדם (למרות שלא ברור למה הרי גם זה לכאורה מה אכפת) אז השלב הבא זה לא ליטול חיים של חיות.

 

כמובן בלי לגלוש לטיעונים תורניים..

^^^ נשמע הכי מסתבר מבין האפשרויות שהוצגו כאן*בננית*
נראה שמערכת מצוות ללא קורבנות לוקה מאוד בחסר (שהרי אחוז המצוות שקשורות לקורבנות עצום).

התרחיש היחיד שנראה לי הגיוני לביטול הקורבנות הוא כחלק מביטול כלל מערכת המצוות.

ידוע שישנם שלבים בגאולה. בניית בית המקדש זו לא תחנה סופית בתהליך, כך שייתכן שמאוחר יותר זה יקרה (לא נראה לי הגיוני שהקורבנות ימשכו לעולמים לאור המצב קודם החטא).
"מפורש"?! לא כולן מסכימים עם זה.די"מ
אבל כן כולם מסכימים שיהיה זמן בו *כן* יקריבו קרבנות.
אני זוכרת ששמעתי פעםמגדלור באפלה
שבבית המקדש השלישי יעבדו רק הבכורים.
לא נכוןההוא גברא

(יחזקאל מדבר על בית שלישי)

 וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם בְּנֵי צָדוֹק, אֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִקְדָּשִׁי בִּתְעוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵעָלַי--הֵמָּה יִקְרְבוּ אֵלַי, לְשָׁרְתֵנִי; וְעָמְדוּ לְפָנַי, לְהַקְרִיב לִי חֵלֶב וָדָם--נְאֻם, אֲדֹנָי יְהוִה.  טז הֵמָּה יָבֹאוּ אֶל-מִקְדָּשִׁי, וְהֵמָּה יִקְרְבוּ אֶל-שֻׁלְחָנִי--לְשָׁרְתֵנִי; וְשָׁמְרוּ, אֶת-מִשְׁמַרְתִּי.

 

דהיינו שהכהנים יעבדו, אבל קרבנות לא כל הכהנים יקריבו אלא רק בני צדוק שלא עבדו עבודה זרה בבית ראשון.

אגב מניין לך שהוא מדבר על בית שלישי?א"י זה קשה


הפסדת.די"מ
אסמכתא לא קניא.
הלכה למעשה זה מחלוקת..א"י זה קשה


גם במקרה כזה?די"מ
נראה לי זה תלוי במציאות.
כן. אני זוכר מחלוקת של הרב עובדיה והרב ישראלי.א"י זה קשהאחרונה

בתכלס אני מכיר הרבה רבנים שהתירו לי את זה

עד כמה אתם מכורים?בן-ציון

מ-1 ועד "אני עושה את הסמיילים כשאני כותב עם הפנים"?

 

(הרגע שמתי לב שעשיתי את זה. לא את זה או מוציא לשון, אבל בכ"ז...)

נדמה לי שאני תמיד עושה.מגדלור באפלה
אפילו לא במודע
תמיד כשאני בווצאפ או בהודעותשפיות
מתסכל אותי כי "אוף למה אין את החושף שיניים הזה הוא כל כך נחוץ לי עכשיו"
או כשאני מדברת עם החיינוק המוזר הזה זה "איפה הסמיילי שמראה לאנשים שהם מוזרים ושיעזבו אותי בשקט"
בד"כ זה פשוט הסמיילי משקף את הפרצוף שלי באותו רגע.יעלאחרונה

אם יוצא לי פרצוף כזה - , אני אכתוב את הסמיילי הזה.

אם יוצא לי פרצוף כזה - חיוך ממית...

וכן על זו דרך

ליל הסדר זה הלילה הכי עצוב בשנהיעל


יותר מתשעה באביעל


כי אנחנו עוד לא בירושלים הבנויה?Slow motion


כןיעלאחרונה

וכי מה שנשאר מקרבן פסח זה עצם קטנה עם טיפה בשר שרוף

ומה שנשאר מקרבן חגיגה זה ביצה

ומה שנשאר מאליהו הנביא זה דלת ריקה או סבא בחלוק לבן וזקן מחלק הפתעות לילדים.

ושוב, הארי פוטר..בן של מלך
ב"ה

מי יודע מה היה הפטרונוס של לונה לאבגוד?
אני לא ממש זוכרת. נמיה אולי? או לוטרהריעות.
עוד שאלהבן של מלך
ב"ה
מה הפטרונוס של הרמיוני, ומה הפטרונוס של רון וויזלי?
של רון לוטרהפיתה פיתה


הרמיוני-לוטרה מאה אחוז!ֱדניאלה הגיטרה


הרמיוני לוטרהשפיותאחרונה