איפה נשים נכנסות בתוך כל זה? מצופה מהן גם ללמוד? אם לא, במה הן צריכות לעסוק?
אשאל גם פה - חול המועד*בננית*
איפה נשים נכנסות בתוך כל זה? מצופה מהן גם ללמוד? אם לא, במה הן צריכות לעסוק?
מממ למה לא ללמוד גם אם לא מצופה?ענבל
זה מה שאני משתדלת לעשות ב"ה
*בננית*
אם נשים לא מחויבות במצוות תלמוד תורה (על אף שמקיימות בכך מצווה), הרי שמצד החובה נותר להן זמן פנוי בחול המועד.
ובכן, במה ההלכה רוצה שאישה תמלא את זמנה? (הרי מלאכות רבות אסור לעשות, ועיקר מגמת האיסור הוא לפנות זמן ללימוד תורה...)
הנחת היסוד שלך היא שתמיד יש חובה כלשהינפתלי הדג
לא הסברתי את עצמי כמו שצריך*בננית*
ביום יום יש לגברים חובת תלמוד תורה, ואין לי שאלה על מה שנשים צריכות לעשות.
העניין הוא שבחול המועד יש כמות גדולה של איסורים מכווני מטרה - לאפשר לאדם ללמוד תורה ביישוב בדעת.
(ולפי מה שלמדתי בפניני הלכה זה אחוז מאוד נכבד מהזמן בחוה"מ...)
הבעיה היא, שהאיסורים חלים על הנשים בדיוק באותה מידה, ואילו מצוות תלמוד תורה לא.
זה מותיר מרחב מצומצם של אפשרויות תעסוקה לנשים.
כלומר הגברים באידאל לומדים תורה רוב היום, ובמה הנשים יכולות להתעסק?
לא נראה לי הגיוני שהמשפחה תתפצל בחג - הגברים ילמדו תורה והנשים יצאו לטייל לבד (הכוונה לטיולים ארוכים שבאים על חשבון לימוד תורה). אז הנשים אמורות להכין את האוכל לחג? לטפל בילדים? אולי ללמוד גם כן תורה? משהו לא ברור לי כאן.
הרי ההלכות האלה אמורות לעצב מסגרת ואווירה ייחודיות כלשהן. בנוגע לגברים זה מאוד ברור, אבל בנוגע לנשים משהו קצת מעורפל. לכאורה זה מותיר חלל בלי הדרכה איזה תוכן ליצוק לתוכו.
אז האמירה היא בעצם שהנשים יעשו מה שהן רוצות בזמן שלגברים יש חובה מאוד ברורה?
או שבכלל גם הן צריכות ללמוד אם אין להם טרדות של הבית?
כל העניין הזה מוזר לי, ואני לא מצליחה לגעת בעצם הנקודה. יצא מתוסבך. 
אני לא כ"כ רואה מאיפה אפשר להוציא אמירה כזאתנפתלי הדג
איזו אמירה?*בננית*
שכל עניין חיובי חול המועד הוא לאפשר לימוד תורהנפתלי הדג
האמת שזה מפורש בהרבה מדרשים ובגמרא שמדברתא"י זה קשה
על חציו חציו, שנפסק להלכה שחובה חצי גם בחול המועד, אמנם יש מחלוקת אם צריך על הדקה או שזה בכללי בערך. בכל מקרה זו הלכה פסוקה. הגמרא גם אומרת לא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא שיעסקו במצוות. ואמורא אחד אומר שהוא היה מבטל את איסורי חול המועד אילו היה יכול כיון שאנשים לא לומדים תורה אלא חוגגים והולכים למסיבות.
מעניין, תודהנפתלי הדגאחרונה
אולי זאת רק גישת הרב מלמד?*בננית*
למדתי את זה בפניני הלכה.
אבל זה קצת תמוה, כי לא מתאים לרב לכתוב דעה יחידה כאשר יש מגוון.
מכאן:
http://ph.yhb.org.il/12-10-06/
ובפירוט:
שוב זו הלכה פסוקה. שהרבה אחרונים מביאים. לא זכור לי שו"עא"י זה קשה
אבל יש מקור ברמב"ם.
כמדומני שהתשובה לשאלתך היא אותה תשובה לגבי שבת.א"י זה קשה
בעיקרון הן פטורות בגלל מצוות גידול ילדים. אם כי ודאי שבזמן הפנוי זה חיובי וחשוב שנשים ילמדו.
האמת שלאחרונה חשבתי על כמה זה הרסני שבנות לא רגילות ללמוג ביום יום סתם ככה. גם גברים. אבל גברים דוסים לומדים אבל איך נשים דוסיות אמורות להשאר כאלה אם הן לא לומדות תורה? אם לא הייתי לומד תורה הייתי מאמין בכאלה שטויות באינספור תחומים.
שנתיים פה ורק 301 הודעות!!!!עבדו את ה'!!!!
איזה כיף זה!
![]()
![]()
![]()
![]()
בקרוב אצלכם!!
סתום את הפה. בתודה
שפיות
???זית שמן ודבשאחרונה
זה אחד הימים הנדירים הללושפיות
תסבלו אנשים
יאאאמקום אחר
להתמכר לירושלים זה פשוט כיףףף.
והיו מלאאן אנשים, בערך כל העולם.
ועשו לי הפתעה. פגשתי חברות שבכלל לא ציפיתי לראותן.
ואיזה זקן התחיל לספר לי את כל קורות חייו.
ועשינו המון כסף. זה עוצמתי בטירוף כשזה למטרה טובה, למצווה.
חבל שאנשים מסויימים לא באו לבקרני.
וגיליתי שיש לי המון אומץ.
וזה היה מספק מאוד.
טוףף לי
יא ירושלים זה אהבה!חתולה
משמח ממש ממש לקרוא!!
*בננית*אחרונה
(חבל שלא באתי לבקרך גם אני
אפילו שטיפה רחוק)
סחטיין עלייך 
אאאיכ.שפיות
חוקות הגויים כן כן
אבל שיר יפה
יאא הבילבול בדור שלנו
אוף פוף
וואיי לסחוב 10 קילו מצות זה לא קל אנשושיםם!!פרפר לבן.
עשיתי את זה הרגע..
מהאוטו הביתה..
סחבתי מהישיבה הביתה 18 קילו.ירא ורך לבב
זה לא באמת כבד.
אתה מודע לזה שהיא בת, כן?בן-ציון
זה לא בדיוק אותם הסטנדרטים. 
שובניזם! שובניזם!
מגדלור באפלה
אל תקלקל אותו.די"מ
הי, אני בת! ואני בכלל לא בגיל שלךך!!!פרפר לבן.
וואו!! זה 4 קופסאות
*בננית*
ולסחוב שק קמח של 30 קילו...?א"י זה קשה
בעצם אולי זה היה 15...
אבל אתה בן!!פרפר לבן.
ואני בת,
ואני קטנה..
ודי קרסתי אחרי זה..
נו?? וזה סיבה לא להשוויץ??א"י זה קשה
ברור
בן-ציוןאחרונה
איך מרוקאי אומר 'התפוח לא נפל רחוק מהעץ'?ההוא גברא
כלב בן כלב!
(עם מבטא)
שנות השמונים?ירא ורך לבב
בשנות השמונים הוא לא מרוקאי הוא בוכריעבדו את ה'!!!!
זהירות בנאדם. עוד תעבור את התגובה ה305שפיות
חחחחחחעבדו את ה'!!!!אחרונה
הממחפרפרת
למה? 
נמ.שפיות

סתם לסקרנות??חפרפרת
|חוקר|חפרפרת
כןכןשפיות
תנחשי
חפרפרת
3 |מפרגן|שפיות
תגידי לי.
כי בסוף אני יגיד 14-15 ואז אתשפיות
ואז יצאתי סתומה.
מה?! אני בת חמישים וארבע!! יצאת סתומה...חפרפרת
דדאאיי פאדיחה
שפיות
|מתכרבל|חפרפרת
נווו גלי לי חופרת קטנהשפיות
|פטיש| תנחשי!!!!!!חפרפרת
15שפיות
משו קרוב
נראלי.חפרפרת
איזו כיתה?שפיותאחרונה
איזה באסה, חציתי את ה10000 הודעות ולא שמתי לב
דוסית גאה!
איזה באאאסה.שפיות
מתסכלת לא, לא צריך להיסחף.. כולה הודעות בפורום
דוסית גאה!
בניק הקודם שלי הזכור לשמצהשפיות
אבל בתוך תוכי
זעקתי
ווווואאאהה
די לבזבוז הזמן
די להתקרבות לסף מכון גמילה
דדדאאאי
^^^^^^^^^^!!!!!!!!!!!דוסית גאה!
Iתוהה לעצמו מה היה הניק הקודם שלךI
ולא תגלי. בעז"ה. |מתפלל|שפיות
חח..טוב לא אנסה לגלות..
דוסית גאה!
תודה נשמה
שפיות
ואני מגזימה. הייתי פשוט מצחיקה מאודשפיות
זהו.
חחח..טובבבב...דוסית גאה!אחרונה
שעת סיפור
חפרפרת
היה לי ליל סדר ממש ממש משמעותי.. (וביום שישי הייתי עם כל הבנודודות בברכה שלהפתעתנו הייתה נפרדת!!)
דבר ראשון, היינו בבית מלון שחשבתי שלא יהיה לי כיף כי זה בית מלון, אבל טעיתי.
(בליל הסדר היינו בחדר נפרד ולא עם כל המלון...)
חוצמזה היו לנו אורחים נחמדים..
הייתה שם מלצרית חמודה שהתחלתי לדבר איתה, היא חבדניקית מצפת, עלתה לארץ לפני כמה שנים ודווקא לכל החג בקשו שהיא תהיה במלון...
הצענו לה שתשב איתנו כי גם אנחנו נרגיש יותר בנוח אבל היא אמרה שאסור לה בגלל המנהלים וכו' אז אבא שלי הלך לדבר עם מנהל שהוא בדיוק ראה והוא אמר לו..
היה שם עוד מלצר, שזה הזמן להגיד שהוא ערבי.
הזמנו אותו גם לשולחן והוא הגיע...
היא קצת פדיחה אבל הייתם צריכים לראות אותו
היו לו עניים נוצצות והוא כולו מקשיב לכל מה שאנחנו אומרים
![]()
זה היה ככ יפה לראות את זה!!
ממש ממש נהנתי ואז במוצשו"ח עשינו יומולדת לסבתא!! היה ממש טוב וסבתא נהנתה!!
היום בבוקר לא מצאתי מה לאכול אבל דברתי עם ציפי ויערה הייתה ממש מתוקה...
היה לי חשוב ככ להיות עם ציפי.. היא עשתה לי ממש טוב בלב וגם תהילה הבדודה עשתה לי טוב...
היום בצהרים כשטיילנו בעין גדי היה לי קצת מוזר כי כולם מיהרו ומיהרו ועד שטיפסתי על העץ (
) והיה לי נוח כולם רצו ללכת משם... בטטות מצויות ![]()
סיימנו לטייל ונסענו הביתה והיה לי חבל שלא הספקנו להגיד יפה להתראות ותודה רבה לסבאסבתא...
..מעיין נובע*
הלב פגוע
בנקודות קטנות שגודלות לאט לאט.
המרחק מתעצם.
אולי באמת אני לא,
לא ברמה הזאת
לא מסוגלת להיות כמו.
אבל בכל זאת
משפחה זה לא חברים,
ודווקא היא אמורה להבין את זה הכי חזק,
משפחה.
זאת פשוט הסתכלות אחרת
אולי זאת הקנאה?
זה חזק יותר ממני וזה לא יעבור לבד.
..מעיין נובע*
שדיי!
שתבין את זה!
אבל זה לא יקרה.
אין לי את האומץ
ואת המילים הנכונות שלא יהרסו את מה שנשאר.
ממ את ממש מיוחדת.שפיות
תודהמעיין נובע*
היא באמת מיוחדת. וחבל לכם שאתם לא מכירים אותה יותרמקום אחר
אני עוד אקנא.
שפיותאחרונה
יואוו. כבר שבע בערב??חפרפרת
היתערבתי עכשיו עם אחותי על מגש פיצהיהדות=דרך חיים
היה לנו וויכוח האם יהיה בבית המקדש השלישי קורבנות (בוודאי שיהיה)
אני אמרתי שיהיה קורבנות אחותי אמרה שלא יהיה. אז היא אמרה לי טוב נחכה ונראה ;)
שאלתי רוצה להיתערב על זה? מפה לשמה בעזרת ה' יתברך אני מקווה שאנצח בהיתערבות עוד השנה ואני לא אוכל לאכול מהפיצה כי אני יהיה בשרי מהקורבן.. ![]()
מה הסברא שלה שלא יהיה?ההוא גברא
הרב קוק...יהדות=דרך חיים
...ההוא גברא
אם הרב קוק היה יודע שיוציאו ממנו ראיות לביטול מצוות דאורייתא...
לדוגמא כמו שהרב הנזיר עשה...א"י זה קשה
הרב הנזיר והרב קוק אומרים שזה יתבטל כשהעולם יפסיק לאכול בשרדי"מ
אתה מניח שהקורבנות יתחדשו בקרוב..א"י זה קשה
הפסדת. קורבנות מבטא את החולשה של האדםהכל מבחוץ
כמו דהתורה ציוותה על עבד, שבימיהם היו לייבים אתזה והתורה היתירה אתזה למרות 'זה לא מוסרי.
אבל בכל זאת כתוב ביחזקאל את הקורבנות שיהיו בחנוכת בית שלישיההוא גברא
^^^ לא חסר מקורות שמדברים על חידוש עבודת הקורבנותיהדות=דרך חיים
אם הדור לא יהיה מספיק מתוקן כמו שהיה אצל יחזקאלהכל מבחוץ
יחזקאל מדבר על בית שלישי, דהיינו על הדור שלנו.ההוא גברא
לפי איך שזה נראה זה לא יהיה דורנו. אולי הבא..הכל מבחוץ
וחוצמזה אם הרב אמר אז הוא יודע

|ישלצניק|
אני לא רואה את זה בתור משו לא מוסרייהדות=דרך חיים
אבל זה לא סביר שהרב קוק יחלוק על כל הראשונים ויבטל מצוות דאורתיה ככה ש...
זה לא מה שהרב אמר..אדם כל שהוא
לפי מה שהרב אמר, נראה שיש שלב שבו לא יהיו קרבנות מן החי, אלא רק מהצומח [וצריך זהירות רבה להסביר את זה באופן שלא סותר את עיקרי האמונה], אבל קודם לכן יחזרו הקרבנות.
לדבריו, הקרבנות הם לא מתחת הרמה שלנו, אלא מעל הרמה שלנו, אלא שיש רמה גבוהה עוד יותר, בה אין קרבן מן החי, אלא רק מהצומח.
[מקורות - חזון הצמחונות והשלום, טו, אגרות הראי"ה ד, אגרת תתקצ"ד, יש גם דברים בנושא ב'לנבוכי הדור' איפה שהוא].
וחוצמזה שבנבואההכל מבחוץ
"ואין ראוי לנו לחשוב שבקרבנות מונח רק הרעיון הגס של..אדם כל שהוא
העבודה המגושמה, אלא שיש בהם טבעיות קדושה פנימית, שאי אפשר שתתגלה ביפעתה כי אם בהגלות אור ה' על עמו, ותחיה מקודשת תשוב לישראל – ואותה יכירו גם כן העמים כולם..." (הרב קוק).
זו לא השוואה מוצלחתטהר ליבנו
אין שום דבר לא מוסרי בעבדות.די"מ
יש. עבדות זה דבר לא מוסרי.הכל מבחוץ
לא רואה בזה משהו לא מוסרי.די"מ
מפורש שיש זמן בו יתבטלו קורבנות. השאלה...א"י זה קשה
השאלה היא מתי זה יהיה. לכאורה זה יהיה בזמן בו מצוות בטלות לעתיד לבוא. השאלה היא מתי זה יהיה ובאיזה אופן. בכל מקרה ברור שנגיע לדרגה מוסרית בה לא אוכלים חי.
השאלה היותר גדולה היא האם המקדש יבנה בשביל לתקן אותנו או כשאנחנו כבר מתוקנים. לא חקרתי אז אני לא יודע. יכול להיות שהמקדש בניגוד למצופה יתקיים יחד עם משחקים בטדי והופעות בהבימה. לא בטוח שהם יהיו בתקופות שונות.
מפורש גם שיש זמן שהמצוות יתבטלו...טהר ליבנו
ברור שנגיע לרמה הזו? למה החלטת שזו רמה מוסרית גבוהה יותר? (לא, לצטט את הרב קוק לא נחשב להוכיח...)
אכן הצעתי שזה יהיה באותו זמן.א"י זה קשה
החלטתי שזה רמה מוסרית גבוהה יותר כיון שהחיות סובלות שהורגים אותם וזה לא נעים להם ולכן אני מניח שזו רמה מוסרית יותר גבוהה לא להרוג אותם. סברא- למה לי קרא?..
תשובהטהר ליבנו
ב. אם נרדים אותן קודם זה בסדר?
אתה סובל? מנין לי? האם הייתי אתה?א"י זה קשה
א. מדעית יש לחיות מערכת נוירולוגית עצבית דומה לשלנו מה שאומר שאם אני מקבל שאתה סובל אז אני חייב לקבל שגם החיות סובלות. חיות הם לא כל כך שונות מבין מבחינה גופנית, אין לי סיבה להניח שהם יהיו שונות ולא ירגישו כאב.
ב. לא. זה לא כיף למות גם אם מרדימים אותך קודם. יש ערך לחיים שלהם כיון שהם יצורים חיים של הקב"ה ולכן ליטול את חייהם זו בעיה מוסרית.
טוב...טהר ליבנו

בקצרה, כאב נמצא במערכת הנוירולוגית אלא בתודעה, המערכת הנוירולוגית היא רק כלי שבאמצעותו זה מתרחש. אני לא חושב שלבהמות יש תודעה ואין לי שום סיבה להניח את זה... (אתה יכול כמובן לכפור בזה שלי יש תודעה, למשל, השאלה היא האם אתה אכן עושה את זה)
ב. כיף? מילא סבל אבל אתה מייחס גם כיף לבע"ח? טוב... גם צמחים הקב"ה ברא... למה זה רלוונטי? אני יכול לומר שהוא ברא אותם כדי שנאכל אותם
לא ממש.א"י זה קשה
התודעה נמצאת לפי מה שאנחנו יודעים במוח והתחושות עוברות מהמערכת העצבית. וכיון שמלבד היכולת לדבר (וגם זה לא מוחלט) אני לא מוצא שום דבר יחודי במערכת האנושית שיגרום לי לחשוב שרק היא מסוגלת להרגיש ורק לה יש תודעה. וכמובן שאני יכול לכפור בתודעה שלך, אבל אני משווה את התודעה שלך לתודעה של חיה ואז אני בוחר לא לכפור בשניהם. (חלילה לא בא לומר שהאדם הוא חיה אלא שמבחינות מסוימות יש דמיון רב).
ב. כוונתי הייתה שיש להם חיים כמו שיש לנו ולכן זה רע ליטול את חייהם. למה? כי זה לא מוסרי ליטול חיים. זו מדרגה מוסרית נעלה יותר שעוד נגיע אליה אבל חשוב לזכור שזה האידאל. כמו שאני בוחר שלא ליטול חיים של בני אדם (למרות שלא ברור למה הרי גם זה לכאורה מה אכפת) אז השלב הבא זה לא ליטול חיים של חיות.
כמובן בלי לגלוש לטיעונים תורניים..
^^^ נשמע הכי מסתבר מבין האפשרויות שהוצגו כאן*בננית*
התרחיש היחיד שנראה לי הגיוני לביטול הקורבנות הוא כחלק מביטול כלל מערכת המצוות.
ידוע שישנם שלבים בגאולה. בניית בית המקדש זו לא תחנה סופית בתהליך, כך שייתכן שמאוחר יותר זה יקרה (לא נראה לי הגיוני שהקורבנות ימשכו לעולמים לאור המצב קודם החטא).
"מפורש"?! לא כולן מסכימים עם זה.די"מ
אני זוכרת ששמעתי פעםמגדלור באפלה
לא נכוןההוא גברא
(יחזקאל מדבר על בית שלישי)
וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם בְּנֵי צָדוֹק, אֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִקְדָּשִׁי בִּתְעוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵעָלַי--הֵמָּה יִקְרְבוּ אֵלַי, לְשָׁרְתֵנִי; וְעָמְדוּ לְפָנַי, לְהַקְרִיב לִי חֵלֶב וָדָם--נְאֻם, אֲדֹנָי יְהוִה. טז הֵמָּה יָבֹאוּ אֶל-מִקְדָּשִׁי, וְהֵמָּה יִקְרְבוּ אֶל-שֻׁלְחָנִי--לְשָׁרְתֵנִי; וְשָׁמְרוּ, אֶת-מִשְׁמַרְתִּי.
דהיינו שהכהנים יעבדו, אבל קרבנות לא כל הכהנים יקריבו אלא רק בני צדוק שלא עבדו עבודה זרה בבית ראשון.
אגב מניין לך שהוא מדבר על בית שלישי?א"י זה קשה
^^^^^^^^^מגדלור באפלה
הפסדת.די"מ
הלכה למעשה זה מחלוקת..א"י זה קשה
גם במקרה כזה?די"מ
כן. אני זוכר מחלוקת של הרב עובדיה והרב ישראלי.א"י זה קשהאחרונה
בתכלס אני מכיר הרבה רבנים שהתירו לי את זה
עד כמה אתם מכורים?בן-ציון
מ-1 ועד "אני עושה את הסמיילים כשאני כותב עם הפנים"?

(הרגע שמתי לב שעשיתי את זה. לא את זה
או מוציא לשון, אבל בכ"ז...)
נדמה לי שאני תמיד עושה.מגדלור באפלה

תמיד כשאני בווצאפ או בהודעותשפיות

או כשאני מדברת עם החיינוק המוזר הזה זה "איפה הסמיילי שמראה לאנשים שהם מוזרים ושיעזבו אותי בשקט"

בד"כ זה פשוט הסמיילי משקף את הפרצוף שלי באותו רגע.יעלאחרונה
אם יוצא לי פרצוף כזה -
, אני אכתוב את הסמיילי הזה.
אם יוצא לי פרצוף כזה -
...
וכן על זו דרך 
ליל הסדר זה הלילה הכי עצוב בשנהיעל
יותר מתשעה באביעל
כי אנחנו עוד לא בירושלים הבנויה?Slow motion
כןיעלאחרונה
וכי מה שנשאר מקרבן פסח זה עצם קטנה עם טיפה בשר שרוף
ומה שנשאר מקרבן חגיגה זה ביצה
ומה שנשאר מאליהו הנביא זה דלת ריקה או סבא בחלוק לבן וזקן מחלק הפתעות לילדים.

