שרשור חדש
מישו יודע אם ריסים צומחות מחדש??תהילול

ובבקשה לענות רק מי מבאמת יודעע

לפי מה שאני יודעת הן לא צומחות מחדש.אנונימי (פותח)


בטח שכן- אבל מאוד מאוד לאט.ניצן-חדש

 

תהילה איזה שטות עשית הפעם?הדר!ש=)
דוקא לי הייתה נשירת ריסים-אנונימי (פותח)

וצמח לי יחסית ממש מהר..

לא עשיתי שום שטות.. ;)תהילול
פשוט כל פעם שאני שמה מסקרה אס נושרות לי איזה 5 ריסים ומישי אמרה לי שריסיםהלא צומחות אז נלחצתי..
למה נושרות לך ריסים?? תבדקי ת'עינין..הדר!ש=)
אל תשימי מסקרה. לא יחרב העולםאנונימי (פותח)
שימי וזלין על הריסים לפני השינהת-ה-י-ל-האחרונה

ובבוקר
זה יצמח שוב

השיער שלי משתנה....פיתה פיתה

הוא ממש חלק כזה והוא התחיל להיות יותר קשיח ואפילו להתנפח טיפה....

לנפח תמרחי שמן זית...מיריצ'י =)
מנסיון.. זה עבר לי אחריי שבועיים שמרחתי רצוף..מיריצ'י =)
לא נראלי,זה עובר לי אחרי שאני מסתרקת.פיתה פיתהאחרונה

וזה גם לא כזה מפריע לי,הבעיה שלאמא שלי בהתבגרות השיער הפך לשומני...איכס.

סתם היה מצחיק לפרק ת'קוקס הפיצפוני שלי (שיער קצר ודליל) ולגלות שהשיער שלי מנופח...

נמחקדרדסבבא

 

עזרהנערת חווה

עשיתי השבוע חינה בשיער, יש ריח ממש חזק, והשבת יש לי ארוע...

 

רעיונות מה אפשר לעשות??...

להמשיך להתקלח מרב.

תכל'ס נראלי רק חפיפה עוזרת..

תבדקי עם מסרק סמיך שלא >>[=!!smile

שלא נשארו לך גרגירים של חינה בשיער, ותשימי שמפו / מרכך עם ריח חזק שאולי יסתירו את הריח של החינה..

תחפפי כמה פעמים ברצף, זה באמת באמת טוב..tchykuavnnua1אחרונה
אוווףף !!! תקשיבו השיער שלי כ"כ מגעיל >>>>&דודה שוקו

יש לי שיער יבש, מלא קשרים, נפוח ומתולתל ושלא תחשבו שיש לי תלתלים יפים הם מכוערים וסוררים ..





מה לעשות ????????????

אוייייש גמלי אותו בעיה בדיוווק...~סעבשבש"ית~

ואין נראלי מה לעשות- אלא להיתקע עם קוקס עד שתבוא המטפחת בעז"ה (:

מקפיצה ..דודה שוקו
ממ החלקה יפנית? מסכות שיער? להשלים עם זה?מתו"ש
בניית תלתלים..תהילול
מזתומרת בנית תלתלים??דודה שוקו
מרככים שטובים לשיער כמו שלך...מיריצ'י =)

והיום לא חסר ב"ה

כמו איזה למשל ??דודה שוקו
קפייייייץדודה שוקו
אולי קרם יעזור?רוזמרין

אני כמעט בטוחה שיש כזה קרם להסדרת השיער.. יענו שיראה יותר טוב..

תבדקי בסופר פארם... (: בהצלחה נשמה

את יודעת אולי על איזשהוא קרם ספציפי ??דודה שוקו
את יודעת אולי על איזשהוא קרם ספציפי ??דודה שוקו
את יודעת על איזשהוא קרם ספציפי ??דודה שוקו
אוופס .. קפצו לי כל ההודעות בטעות..דודה שוקו
לכי לספרית או משהו.עכבר הכפר

היא תדע להמליץ לך על שמפוו / או קרם כלשהו שיעזור לך לשיער..=) בהצלחה!!!=)

יש לי גם שיער כזה, יש מה לעשות :יעל נ
אוקי, יש לי שיער מתולתל, נפוח ומאוד מאוד יבש,
גם אני התייאשתי ממנו בהתחלה...
עד שהבנתי שאסור להשאר עם אותו קרם הרבה זמן - חייבים להחליף מדי פעם!
וגם את הקרם שמים רק מיד אחרי המקלחת כשהשיער רטוב מאוד ונוטף מים ממש -אסור לחכות! חייבים לשים את הקרם מיד!
השיער צריך להיות מסורק לפני ששמים את הקרם, צריך לשים המון קרם וממש להכניס אותו לתוך השיער -אני עושה את זה ע"י סירוק השיער -אני שמה את הקרם ופשוט מסרקת את השיער כדי שהקרם יכנס.
איזה קרם את שמה ??דודה שוקו
כרגע את הקרם של panteneיעל נ
אבל אני מחליפה קרם כל כמה זמן,
הקודם שהיה לי הוא של carnelian
איזה קרם מומלץ יותר ??דודה שוקו
פנטן, הוא מעולה ממש!!שייטת


כן, זה נכון, הקרם של פנטן באמת טוב יותריעל נ
רק-חשוב להחליף קרם מדי פעם,
אסור להרגיל את השיער לקרם, כי כשהשיער יתרגל אז הקרם לא ממש ישפיע ...
בגלל זה חשוב להחליף קרם, מובן שאחרי שהחלפת קרם -אז את יכולה לחזור לקרם שהיה לפניו, אין צורך לחפש קרם שלישי!
הקרם שאני רואה שהוא טוב יותר הוא של פנטן
אני גם משתמשת בפנטן הוא הכי טובב!!(:אור15

ו..כל בוקר אני מרטיבה את השיער שיהיה ממש רטוב..כמעט כמו אחרי מקלחת!! ואז אני מסרקת אותו ושמה קרם..שורד הכי טוב וניסיתי כמעט הכלל!!זה מעצבן אבל מתמודדים...

לא פיתרוןניצן-חדש

השיער יהיה ישר- ויבש.

לשתות המון המון מיםניצן-חדש

ולקנות מסכת שיער טובה.

שמעתי שיש איזה ספריי - Gelis הוא יעזור ?דודה שוקו


(אינלי מושג איך כותבים את זה ..)דודה שוקו
בניית תלתלים - > פתיחת תלתלים .ע*נ2!ש

 

הקרם של קרמה טוב? (crema)דודה שוקו
הוא סבבה...מרב.

אני משתמשת בו, והוא משאיר לי ת'תלתלים בד"כ לכל היום, ולפעמים גם ליום שאחרי.. [תלוי במוזה של השיער באותו יום..]

גם השוונצים המעצבנים הקצרים לא קופצים לי- מודבקים טובטוב למוח [אבל זה לא נראה מתוח או משו..]

תזונה נכונה משפיעה מאוד מאוד מאודאמא שלה

צר לי יקירתי,אין פתרונות קסם..

תתייעצי עם מומחה (טבעי) אבל בעקרון אכילה נכונה קשורה מאוד למבנה השיער(ולכל דבר אחר בגוף שלנו שאנחנו נזכרים להתייחס אליו רק כשהוא מפריע לנו)

גם לחברה שלי היה משו בסגנוןמישי[=

והיא עשתה פתיחת תלתלים וזה הרבה יותר טוב[=

מומלץ מאוד ממרכך בשם נטוראל---ולפי מה שממליצים לךחלומות נעימים

שם אם זה לשיער פגום ויבש או תלתלים ועוד!

הם חברה ממש טובה וכל מי שהישתמש בה אומר שזה ממש מיפה אותם

החלקה זה הפיתרוןאנונימי (פותח)

לכי על החלקה יפנית ..

החלקהאנונימי (פותח)אחרונה


עזרה.. בקשה כנסוו..>[=!!smile

טוב.. מישי יודעת איפה יש סטנד כזה לתכשיטים.. (עגילים, שרשראות..)

ואם לא--למישי יש הצעה אחרת איך לסדר את התכשיטים?..


תודה..



>>>תותים בקצפת

את יכולה לבקש מחנויות תכשיטים כאלה

יש להם הרבה מיותרים.. 

ככה אני עשיתי אבל שילמתי להם..(סכום מועט) כי לא היה לי נעים.

בהובי/ אבגד(אני לא יודעת איפה את גרה, אבל בכל חנותמאדניקית

של חרוזים וכאלה יש גם סטנדים

בת"א יש הרבה...

מישי יודעת איפה יש, לא באזור ת"א?אש להבה
איזה איזור את צריכה?הדר!ש=)
חדרה, פרדס חנה..אש להבה
יויו -נושי104

בפרדס חנה , יש שמה במרכז , חנות עם כל מיני כאלה דברים , ויש שמה גם סטנדים לתכשיטים .. 

[פשוט צריך לעבור בחנויות שמה , אני לא זוכרת בדיוק איפה זה ..]

אם את יצירתית...אנונימי (פותח)

יש לי מן מתקן כזה שהכנתי  מעץ לעגילים ושרשראות...

אבל זה קצת מסובך להסביר...

 

אהה, וגם קיבלתי לבת מצווה כזה מתקן לשרשראות...אנונימי (פותח)

 

תודה.. מישי יודעת באיזור מודיעין?[=!!smile

לא יש לי באזור הצפון.. אבל נראה לי שיש בלוד משו..הדר!ש=)
אממנושי104

יש בכפר רות [מול האיזור תעשייה של צומת שילת שמה ..] חנות כזאתי של יצירות וכאלה [אם את מכירה שמה - במתחם של האופניים], אמור להיות שמה גם סטנדים כאלה .. - כאילו שמכינים , מעץ ..


ויש גם בצומת שילת , מתחת רמי לוי [ליד אחותי , כל נעל סנטר וכאלה ..] גם חנות כמו ההיא .. יש מצב שבעצם שהעבירו מכפר רות לשמה ..


ונראלי יש גם בקייזר , למטה - ליד הכל בדולר שמה ..


בקיצור , בכל החנויות הובי כאלה , יש סטנדים כאלה שאפשר להכין - מעץ .. אאל"ט ..


אה , וגם בקניון במודיעין , אז בדוכנים של ימי רביעי - אמור להיות ..


בהצלחה ערב טוב !!

נושי.. תודה [=!!smile

והחנות מתחת לרמי לוי - זה מה שהיה פעם בכפר רות..


במודיעין- אם את בקטע של לקנות אז באודם יש כמהSimplePlanאחרונה

סנטדים לעגילים ושרשראות ממש יפים

וסתם ככה רעיון - אחותי לקחה פילים(של צילום) של פעם, הדביקה צד אחד למדף ככה שהצד השני משוחרר, ובחורים של הצד השני היא שמה את העגילים.. אבל זה עובד רק עם עגילים לא צמודות..

שיער... שלא גדל=)לוחמת תמורות

בס"ד!

 

היי,

לפני כמה חודשים תרמתי שיער, וכמו שזכרון מנחם שולחים במכתב שלהם-

"אנחנו יודעים שגזרת את השיער קצר, אולי אפילו קצר מידי לטעמך..."

 

אז השיער שלי מאד קצר כרגע

ולמרות שאני מאושרת שתרמתי, אני גם מתגעגעת לשיער שעובר את כל הגב...

 

דיברתי קצת עם חברות, ומהשוואות שעשיתי איתם התברר שהשער שלהם גדל בממוצע פי 5 יותר מהר משלי...

 

איך אני גורמת לו לגדול מהר יותר?

 

תודה, זה ממש חשוב לי!!!!

 

 

גם שלי כזה גודל לאט לאט ,מה לעשות?!לחכות..-pnina-
גם שלי ולכן אני מפחדת להסתפר!ציפי1111
תעשי קצוות נגיד כל שבועיים, ואז יצמח יותר מהר.. [=!!smileאחרונה

...

בנות, איך אתן מסירות שיער??yardenzen

תשמעו אתן לא מבינות מה היה לי עכשיו... יש לי חברה מזוכיסטית שנהנית לעשות לי שעווה, אבל נשבעת לכן אכשהו מאז שהיינו ילדות זה רק נהיה יותר ויותר כואב... אני לא מבינה את זה, אולי זה הגיל בכל מקרה החלטתי שאני שמה סוף לעניין הנוראי הזה, ועכשיו אני מחפשת משהו אחר... הבעיה היא שאין לי זמן ללכת לקוסמטיקאית (זאת הסיבה שחברה שלי מגיעה אליי מתי שנוח לי) ככה שאני צריכה איזה משהו מהיר, ביתי כזה... 

אפשר במכונה...מרב.

אני אישית עושה עם שעווה, שדווקא אצלי מפעם לפעם זה כואב פחות.. [אולי תנסי עם שעווה יותר איכותית? עשיתי עם שני סוגים- אחד מעולה!!! אני לא מרגישה כלום!!! והשני היה זוועה!!!]

אבל רוב החברות שלי עושות מכונה- אפשר לקחת לכל מקום, אם צריך פתאום... תכל'ס- שימושי... אבל לפי מה שהבנתי- גם כואב...


בחיים, אבל בחיים- לא סכין!!! מתחרטת על כל שניה ושניה שעשיתי עם סכין! פשוט נורא!!!

לא סכין ולא שעווהאנונימי (פותח)

לא לסבול??? זה מאוד כואב...

בעבר הלכתי למכון לייזר אבל זה היה ממש יקר וגם לא נוח כל פעם לנסוע. היום עם מכשיר ביתי בבית בזמן שלי זה הכי נוח ואמור מתישהו להפסיק את הצמיחה...

מחזקת את התגובה של דפנהשלומית27

עד שאת לא אדון לעצמך ועושה לעצמך בבית מתי שנוח לך את לא מבינה איזה ביזבוז זמן וכסף הוצאת עד עכשיו על מכונים/קוסמטיקאיות וכו'...

בקיצור יש המכשיר של me סינרון - אם עוד לא שמעתי עליו אז הגיע הזמן, ממש נוח ויעיל!

 

 

 

בפעם המאה- מכונה!לירזושש

השקעה של 500 שקל ואת חלקה למשך חודש.

חח סוכר השקעה של 20 ש"ח וחלק גם למשך חודש..!הדר!ש=)
שלומית, שתפי עוד yardenzen

אני רואה שיש פה רוב גדול למכונה ביתית...תכלס אני מסכימה איתכן שמדובר בהשקעה חד פעמית שבטח תשתלם אבל יש מלא מכשירים ואני לא יודעת מה ההבדל... שלומית מה זה ה-me הזה? איך זה עובד? 

האמתי שאני ממש רוצה שעווה אבל אני גרה בחורדניאל!!

ועד שאני ילך לקוסמטיקאית כבר עדיף לי להוריד עם סכין אפילו שהייתי מעדיפה פי 100 שעווה!!

נו סבבה גם ה-me הזה הוא מכשיר בייתישלומית27

הוא משלב טכנולוגיית אינפרא אדום וגלי רדיו לייעילות (ומניעת כוויות) אני יכולה להגיד לך על עצמי שאחרי 7 טיפולים בערך הצמיחה התמעטה בטרוף ויש איזורים שלמים שכבר חלקים.

אגב, לפני זה היה לי מכשיר רגיל להסרת שיער של בראון וגם לעשות כל שלושה שבועות זה התעסקות מיותרת מבחינתי בגלל זה החלפתי.

עוד לא הבנתי למה לעשות עם שעווה!אש להבה

אם יש סכין, זה קל, זה נוח, זה נגיש, (ואני אישית גם הולכת אם חצאיות ארוכות אז לא כ"כ רואים לי את הרגליים..)למה לבזבז זמן וכאב?

כל אחת ומה שמתאים לה.demonik
מממרב.

טוב, זה שאת הולכת רק עם ארוך זה יתרון לסכין..

אבל--

סכין מחזק ת'שורש בטירווף, והשערות גדלות שחורות יותר, עבות יותר וחזקות יותר וגדלות מהר יותר.


עכשיו, אחרי שנה וחצי שאני עושה ר--ק עם שעווה- עדיין ישלי שערות מתחת העור, שלא יורדות בשעווה, אלא השעווה מוציאה אותם אל מחוץ לעור, וצריך לעשות שוב שעווה אחרי יומיים כשהן גדלות.

מבאס~

וזה כל חודש חוזר לי מחדש!!!! אני בד"כ מוציאה ת'שערות החדשות עם פינצטה, אבל לפעמים צריך גם עם שעווה שוב, כי יש מלאא שערות. זה מדכא.. וזה תוצאה של הסכין ימ"ש.

שלומית,מעפר אני באה

כמה המכשיר עולה? וכמה זמן את כבר משתמשת?

ל-גילוששלומית27

לי עלה בסביבות ה-2000 ש"ח אבל זה תלוי כי כל הזמן יש מבצעים וצריך לברר. הכי טוב להכנס לסופר פארם ולבדוק.

אני כבר עשיתי 7 טיפולים (טיפול כל שבועיים) ואני ממש מרוצה.

 

2000?!?!?!אש להבה

זה באמת שווה את זה??

אני חושבת ששעווה זה יותר טוב-טומי-אחרונה

וגם אצל קוסמטיקאית היא עושה לך ב5 דק'

ושעושים לעצמך זה פול זמן

מה אתם אומרים על התופעה הזאת? גם אני מתלבטתאנונימי (פותח)

אני מעתיקה כתבה מאתר אחר:

זה התחיל בקטן, והפך לתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה. המגזין הדתי לאומי ´נשים´ מבית ´מקור ראשון´, מדווח בהרחבה על התופעה ● לאחר שנים רבות שהפאה היתה סמל היכר לאשה החרדית, הגבולות מטשטשים, ומחזה נפוץ הוא לראות נשים דתיות לאומיות חובשות פאה לראשן ● ומה אומרים פוסקי ההלכה במגזר?

´אמרי לי מה על ראשך, ואומר לך מי את´, זו אמנם קלישאה, אך היא מתארת נשים רבות העוטות על ראשן כיסוי ראש, המשייך אותן למגזר או לחוג דתי מסויים. אורנה, למשל, נישאה לבחור שלמד בישיבת מרכז הרב, וכמו כל הנשים מסביבה, אספה את שיערה במטפחת. "במשך שנים התנוססה על ראשי המטפחת", היא מספרת. "אבל לאחר שילדתי תאומים, עברתי תקופה קשה. היו לי כמה ילדים קטנים בבית, בנוסף לשני התינוקות, ופתאום מאסתי בכיסוי הראש. חשתי צורך לשנות. לא רציתי להוריד את הכיסוי לגמרי - גם מבחינה הלכתית, וגם כי, בינינו, דוקא ללא כיסוי הייתי נראית לעצמי מבוגרת יותר. אז קניתי פאה קצרה".

בעלה של אורנה התנגד נחרצות לשינוי. "בעלי נבהל מעצם המחשבה. לו הייתי מבקשת ממנו להוסיף לי זוג קרניים עם זיקוקים על הראש, הוא לא היה מופתע יותר. תוסיפי גם את המשפחה שלו, המבטים, התמיהה. הם שיפדו אותי רק על עצם הרעיון. הוא לקח ממני את הפאה ודרש שאחזיר אותה לחנות. בכיתי במשך שעות, אבל לא ויתרתי. הרגשתי שאם לא אעבור לפאה, אשבר נפשית, זה היה שינוי שהייתי זקוקה לו ביותר".

בכדי לנסות להגיע להסכמה, ניגשו בני הזוג אל אחד מרבני הישובים הסמוכים למקום מגוריהם. הוא האזין להם ברוב קשב, ופסק כי במקרה שלה עדיף שתחבוש פאה, משתישבר נפשית או תבקש שינוי אחר שאינו צנוע. "בעלי קיבל את פסיקתו של הרב, ואכן, קניתי פאה חדשה. אני לא יכולה לגמרי להסביר זאת, אבל אני מרגישה טוב יותר עם עצמי כשאני קמה בבוקר ויוצאת עם הילדים חבושה בפאה, ללא מטפחת. כאילו השיבו לי מעט מנעוריי".

בבית אל מפרגנים

גם שרה לנקרי, אם לשבעה, עברה לאחרונה מחבישת מטפחות וכובעים לפאה. "עברתי שינוי גדול בחיי, והפאה היא חלק ממנו", היא מסבירה בחיוך. "לפני כמה שנים עליתי במשקל, והרבה", היא טוענת, ואני מתקשה להאמין לה כשאני ניצבת מול דמותה הרזה והמטופחת. אבל היא שולפת תמונה מן העבר של אשה מלאה, חבושת כובע, שאין כמעט כל דמיון בינה לבין הדמות שמולי.

"הלידות, ההריונות, החיים, עשו את שלהם, ולא הרגשתי טוב עם עצמי", היא אומרת. בעזרת סבלנות ודיאטה שהרכיבה בעצמה, ובעיקר הרבה אימוני כושר והתמדה, היא עשתה את הבלתי אפשרי, והשילה כארבעים קילוגרמים ממשקלה.

"לאחר שירדתי במשקל החלטתי לגשת ללימודי איפור מקצועי. למדתי אצל ירין שחף, קיבלתי תעודה, והיום אני אוהבת לאפר בעיקר כלות ואימהות ביום החתונה", היא מספרת על המהפך הכולל שעשתה בחייה.

"מלבד זאת, הפאה לא זרה לי. אמא שלי ואחיותיי חובשות פאה, כך שזה היה טבעי לי במובן מסויים, ולאחר שרזיתי והרגשתי טוב עם עצמי, פשוט הרגשתי צורך לשנות"..

איך הגיבה החברה מסביבך?

"אני גרה בבית-אל, וזכיתי רק לפרגונים. כולם החמיאו לי, וגם אם למישהי היתה ביקורת, אליי היא לא הגיעה".

"מעניין, דוקא הילדים התקשו בתחילה להתרגל. הם אמרו לי שאני פחות אימהית עם פאה, שהם רגילים לראות אותי אחרת, ובכלל, הם היו צריכים להתרגל לאמא שהיא שליש מהאמא המקורית..."

לעומת הקלות שבה מדברת לנקרי, תרצה מוכנה להתראיין רק בשם בדוי. קשים לה המבטים מסביב, והתגובות הלא פשוטות שקיבלה לאחר שעברה לפאה. "אני באה מבית שבו כולן עם מטפחות ראש, והמטפחת היתה סימן הזיהוי שלי. אפילו באירועים חגיגיים הייתי עם מטפחת בד. אלא שאז צצו השערות שהאפירו, וזה צרם לי. היה קשה לי לראות את הצבע הזה ניבט בצדדים. נכון שכיסיתי היטב, ובכל זאת, התדמית שלי בעיני עצמי ירדה. הרגשתי ביטחון עצמי ירוד בעבודה, חששתי שאנשים רואים כל הזמן רק את האפור האפור הזה", ולפני שאני מספיקה לתהות, היא אומרת "ואל תשאלי אותי על צבע לשיער, מדובר בעוד מטלה שדורשת מיומנות וזמן. בעצתו של בעלי, ובאישור הרב שלנו, עברתי לפאה. אין ספק, הרגשתי טוב יותר", היא מסכמת.

ויש גם מקרים שבהם הדרישה לפאה מגיעה דווקא ממקור חיצוני. זיוה מתארת כי "ביקשתי להתקבל לעבודה בבית ספר, והמנהלת הודיעה לי באופן חד משמעי שהיא מקבלת רק מורות חובשות פאה, כי בית הספר שייך לזרם הליטאי חרדי. עד היום לא הבנתי למה, התלבטתי, אך בעלי תמך בי, ואמר כי הוא מקבל את החלטתי". זיוה, אגב, החליטה שלא לעבוד בבית הספר הזה, שדרישותיו החיצוניות נראו לה כאפליה, אך באופן אישי, בכל זאת, עברה לפאה...

במהלך העבודה על כתבה זו, פגשתי עוד ועוד נשים שעברו באחרונה ממטפחת לפאה. חלקן היו מוכנות לדבר בקלות על השינוי, אחרות סירבו או בקשו ששמן יוותר עלום. תהיתי האם מדובר בתופעה שולית של בודדות, או שזהו טרנד חדש בתחום כיסוי הראש.

הפאנית נחמי ארנברג, בעלת סלון פאות במלון רמדה בירושלים, משוכנעת שזו תופעה שהולכת ומתפשטת בקרב הציבור הדתי-לאומי. לדבריה, יותר ויותר נשים מחליפות את כיסוי הראש שלהן, וממירות אותו בפאות.

ארנברג מספרת כי היא רואה מקרים רבים - מצעירות המבקשות שיער בדיוק כפי שהיה להן לפני החתונה, ועד לנשים שמקום העבודה שלהן מחייב מראה אלגנטי יותר. "הסלון שלי ממוקם במלון. ביני ובין אחת הנשים שמגיעה למקום דרך קבע, התפתחה ידידות. לפני כחצי שנה היא סיפרה לי שבנה חוגג בר-מצוה, והיא מרגישה שהמטפחות שבהן היא מורגלת אינן הולמות את השמלה שתפרה במיוחד לאירוע. הצעתי לה לקנות פאה, והיא רק הנידה בראשה והסבירה לי שבעלה מתנגד. ובכל זאת, מידי שבוע היא חלפה כאן, עד שלפני כחודש, ערב בר המצווה, הצעתי לה לשכור פאה לערב אחד, ועדיין בעלה התנגד. אמרתי לה ´לערב האירוע אני נותנת לך פאה´. היא חזרה ביום המחרת ורכשה אותה..."

ארנברג מספרת עוד: "הגיעה אליי כלה צעירה, ובזמן מדידת הפאות שלה, אמה, שתמיד הלכה עם כיסויי ראש, התרגשה מאוד והחליטה למדוד אחת בעצמה. התוצאה היא שגם האם החליטה לעבור לפאה". עם זאת, חשוב לה להדגיש כי מעולם לא ניסתה לשכנע אשה להחליף את המטפחת לפאה; חלק מהנשים שמגיעות אליה משתפות אותה בלבטיהן, הן מעוניינות לעבור לפאה, אך הבעל בבית מביע התנגדות. "אני מעדיפה כמובן לתת שירות גם כשהבעל שותף לקניה, כך השמחה יותר שלימה", היא אומרת בחיוך.

ומה אומרים פוסקי ההלכה במגזר?

יש לא מעטים פוסקי הלכה במגזר הדתי לאומי, שהתירו לנשים ללבוש פאות. החל מהגאון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל, שהיה הרב הספרדי הראשי ראשון של המדינה, נשא בתואר הראשון לציון והיה נשיא תנועת "המזרחי", בספרו "משפטי עוזיאל", וכלה ברב מרדכי אליהו זצ"ל, שאף הוא היה ראשון לציון, ואשתו הלכה בכיסוי חלקי של פאה, שדעתו היתה להעדיף פאה על כיסוי ראש שמעט מגולה (תשובה באתר כיפה).

גם הגאון רבי איסר יהודה אונטרמן זצ"ל, שהיה הרב הראשי לישראל, וממנהיגי תנועת המזרחי, כתב להתיר לבישת פאה בספרו "שבט מיהודה".

אף הגאון הרב יוסף קאפח זצ"ל, שהיה מפוסקי ההלכה הבולטים של הציבור הדתי לאומי, ושימש כחבר בית הדין הרבני הגדול, כתב להתיר פאה. בחוברת "המשביר", שהיא אוסף תשובות מכתב ידו של מהר"י קאפח, מובאת תשובתו: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור (=מעצב) כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית".

גם תלמידו, בספר "ברכת משה" על הלכות ברכות, ציין: "וכן כתב מורי הגאון זצ"ל בתשובה כתב יד וזה לשונו, גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא (=וכך מובא במשנה, וזה כיסוי ראש מעולה)".

גם הרב אליהו אברג´ל שליט"א, אב בית הדין הרבני בירושלים, ורבה של שכונת בקעה, מתיר לבישת פאה.

כך היא גם דעתו של הרב הגאון רבי אברהם יצחק הלוי כלאב שליט"א, אב בית הדין הרבני בירושלים וראש הכולל לדיינות בפסגות.

גם הגאון הרב משה אלחרר שליט"א, רב העיר שלומי וראש בית המדרש שערי עוזיאל, כתב להתיר לאשה ללבוש פאה.

גם הגאון הרב זלמן מלמד שליט"א, רב הישוב ´בית אל´ וראש הישיבה שם, נשאל באתר ´ישיבה´, בנוגע ללבישת פאה: "בעלי רוצה שאני אלך עם פאה ארוכה קסטם ולא של סבתות אבל אני חוששת שזה לא על פי ההלכה. רציתי לקבל תשובה ברורה בנושא כי אני רוצה שיהיה אצלינו שלום בית אמיתי. אז השאלה, האם יש בעיה ללכת בפאה קסטם וארוכה מעבר לאורך הכתפיים"?

ותשובתו היתה: "פאה שקשה לזהות שאינה השער הטבעי של האשה אינה לרוחה של ההלכה. ואולם אם את גרה במקום שכולן הולכות כך וידוע שזו פאה, אם זה יגרום לשלום בית יש מקום להקל".

גם הרב ש. יוסף וויצן שליט"א, רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל, כתב בתשובה באתר ´ישיבה´, במענה לאשה ששאלה האם מותר לה ללכת עם פאה: "מותר לך ללכת עם פאה, אולם זאת בתאום ובהסכמת בעלך. אם יש לך צורך ללבוש פאה משום שרק כך את מרגישה בנוח עם עצמך, אין חסרון בצניעות".

מאידך יש גם רבנים שדעתם לאסור, כמו הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע, וכמו בכל מחלוקת הלכתית, יש דעות לכאן ולכאן. אך התופעה של חבישת פאה בקרב נשים דתיות לאומיות, כאמור, תופסת תאוצה עם כל יום שעובר.

כנסיי..שווגי =)

קראתי את הכתבה כבר בעייתון עצמו.. ואני איישית ממש לא אוהבת פאוות..

אני חוושבת שזה הרבה פחוות צנווע מכיסוי ראש.. וגם הרבה פחוות יפה..

חלק מהייחודיות של הנשיים הדתיות לאוומיות זה כייסוי ראש.. אני אישית בעז"ה מתכוונת ללכת עם כייסוי ראש וח"ו לא עם פאה..
לא להתנפל עליי, אבל זה אחד הדבריים שמגעילים אוותי..


שווגיחפרנית גאה=)

גם אני כמוך אלך עם כיסוי ראש...

אבל שלא כמוך אני לא חושבת שפאה זה לא יפה... להפך יש נשים שדווקא זה מאד מחמיא להם ודווקא בגלל זה אני די שוללת את התופעה הזאת. "שיער באשה ערווה" אמנם זה לא שיער אמיתי אך ברוב הפיאות הוא נראה מאד כמו אמיתי ולפעמים זה הרבה יותר יפה מאשר השיער האמיתי. ולכן הרבה רבנים בעיקר במגזר החרדי שוללים את התופעה הזאת. היופי של האשה צריך להשמר לבעלה.. זה לא שאני אומרת שאשה צריכה להיות מכוערת אבל יש דברים שהיא צריכה עפ"י ההלכה להסתיר ואחד מהם הוא השיער. כשיש פאות שנראות כמו שיער אמיתי יש פה בעיה הלכתית גדולה.

א'- עלולים לטעות ולחשוב שהאישה אינה נשואה ולהתחיל לנסות לדבר איתה וכו'

ב'- מבחינה צניעותית  האישה אמנם מסתירה את השיער שלה אך שמה שיער אחר במקום?! אז במה הועלנו?! שתלך כבר אם שיער גלוי וזהו. אני מאד מבינה את הבעלים שהתנגדו לתופעה.

למה שהם ירצו שהאשה שלהם תראה כנערה לא נשואה?! היא שלהם!!!

זה מה שיש לי להגיד... אני בעז"ה אלך אם מטפחות מלאות...אבל מצד שני אני לא אשלול נשים עם פאה... גם הם בנות אדם בדיוק כמוני....

יש לך כמה טעויות בסיסיותאנונימי (פותח)

גילוי שיער האשה נאסר מהתורה ללא טעם, וזה "גזירת הכתוב". אין שום מקור האומר שאשה צריכה לכסות את שערה דוקא בכיסוי המכער אותה, או שכיסוי בדמות שיער טבעי אינו כיסוי.

 

בגמרא במסכת עירובין מובא הטעם, מדוע נאסר לאשה ללכת בגילוי ראש - משום שחוה אמנו התקללה שתהיה עטופה כאבל. זוהי קללה, ולא "חוסר צניעות".

 

אם שיער היה פריצות - כמובן שגם בנות רווקות בגיל 20 ו-30 היו אסורות בגילוי ראש.

 

הבעיה שעלולים לטעות ולחשוב שהאשה אינה נשואה אלא רווקה, אינה בעיה הלכתית. בימינו הרווקות הן נידות ואיסורן לא פחות חמור מאיסור אשת איש (רק שבאשת איש היא נאסרת על בעלה, וגם יכול לבוא ממזר לעולם).

 

אין שום מקור בחז"ל ובראשונים, שאשה נשואה צריכה להיות בעלת "היכר" שהיא נשואה.

 

והיות ופאה מכסה את השיער בשלימות, בניגוד למטפחת המחליקה מידי פעם מהשיער, היו הרבה מגדולי הדור שהעדיפו דוקא כיסוי ראש בפאה. אפשר לקרוא עוד כאן.

עם מטפחת לפחוות רואיים שאת נשוואה/חוושביים ככה..שווגי =)


אוי, זאת טעות כל כך מושרשתאנונימי (פותח)

וטעות זאת מובילה לטעות הפטאלית, שכיסוי ראש חלקי זה בסדר, והעיקר "שיש היכר".

אבל אין שום זכר לכך בהלכה, או במקורות לאיסור גילוי הראש.

לשון הגמ' בכתובות (עב.) היא "אזהרה לבנות ישראל", ומשמע רווקות ונשואות, ולא מוזכר כלל שצריך להיות היכר בין נשואה לבתולה, וכן כתב הב"ח (אה"ע כ"א), וכן פשט לשונם של הרמב"ם והשו"ע "אחת פנויה ואחת אשת איש".

וגם הטעמים שנאמרו בגמ' לאסור גילוי שיער, אם משום ניוול (בכתובות שם) שזהו עיקר הטעם, אם משום קללת חוה (עירובין ק ואם משום שיער באשה ערוה ששיבחו הכתוב (ברכות כד.), שייכים בין בנשואה ובין ברווקה.


ורק מפני המנהג הרווח בימינו שבתולות יוצאות פרועות ראש, נדחקו האחרונים בביאור הגמ' ובביאור דברי הרמב"ם, וכתבו שלרווקה מותר לגלות שיער, כי כך נהגו.

גם הטענה שנשואה יותר "מושכת" אינה נכונה. אדם המחפש אשה תמיד יעדיף רווקה ולא יסתבך עם נשואה.

כמו כן, "מים גנובים ימתקו" שייך במדה שווה בנשואה ורווקה, כי כל דבר שאינו שייך לאדם, הוא בבחינת "מים גנובים".

גם הרווקות היום לא טובלות במקווה, ואיסור נדה הוא חמור כמעט כמו איסור אשת איש, זה סקילה וזה כרת, אין שום הבדל.

בקיצור - כיסוי הראש הוא לא היכר, וטעם כיסוי הראש לא שייך דוקא בנשואות. אלא שברווקות אנחנו נוהגים להקל.

 

ולכן כיסוי ראש מלא, עדיף תמיד מכיסוי ראש שאינו מכסה הכל, וצניעות היא דוקא כיסוי שמכסה הכל!

 

אפשר לראות עוד כאן, בתשובתו של הגה"צ מוהרא"ש, באתר ברסלב סיטי.

שכל אחד יעשה מה שטוב לו.ניצן-חדש

אני אישית חושבת שיש בעייתיות נורא גדולה בפאה מבחינת צניעות.

צניעות איננה כיעור!אנונימי (פותח)

באמת יש הרבה אנשים שחושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות".

ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב מרובה.

וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער פריצות כלל, כי נהגו כל הנשים ללכת בשערותיהן, ונהגו הרווקות לגלות את שערותיהן, ונהגו רוב החרדיות ללכת בפאה. ובפרט לשיטת הרמב"ם והרי"ף שמותר לקרוא ק"ש כנגד שיער אשה נשואה, מחמת שאין כלל דין ערוה בשיער. 

ולא מובא בשום מקום שטעם מצוות כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. נהפוך הוא, מהרמב"ם משמע בפירוש ששיער אינו פריצות כלל (כי התיר לקרוא ק"ש כנגדו, ואסר לקרוא כנגד שאר איברים), וגם הגמ' עצמה נצרכה להביא פסוק מיוחד לאסור לקרוא קריאת שמע מול שיער שרגיל להיות מכוסה (כמובא ברא"ש בברכות שם), "שערך כעדר העיזים", ולא הסתפקה בעצם מצוות כיסוי הראש, וגם מזה מוכח שהטעם אינו כלל משום צניעות.

ואםהטעם היה משום צניעות, לא היה שום היתר לרווקות ללכת ב"פריצות" ולגלות את שערותיהן.

 וצריך לדעת שאיסור גילוי ראש הוא גזירת הכתוב - ללא טעם, כמו שכתב הגאון רבי אהרן וירמש זצ"ל, רב ואב"ד בעיר מיץ, מתלמידיו הגדולים של בעל "שאגת אריה", בספרו "מאורי אור" (חלק "קן טהור" למסכת נדרים דף ל', וחלק "באר שבע" למסכת שבת דף ס"ד. נדפס בשנת תקע"ט): "וגם החוש מכחיש, דשיער אינו הרהור כגילוי שוק וקול זמר. והלא לא אסרו לקרות כנגד פנים יפות. אלא על כרחך שיער [נאסר] מטעם כמוס, שליטת הקליפה, ואינו תימהון דוקא במחובר. וכמו בשיער אשה מונח לפניו, אינו כלום. וכמה דברים שלא נגלו טעמם... אלא טעמם ונימוקם עמם".

וכשאנחנו בכל זאת מחפשים טעם, הרי עיקר הטעם מובא בגמ' בעירובין (דף ק, "עשר קללות נתקללה חוה, ואחת מהם עטופה כאבל", ופירש רש"י "בושה לצאת בראשה פרוע". מפתיע גם לראות מה שכתב הגאון רבי יוסף חיים, ה"בן איש חי", בעירובין שם, בספרו "בן יהוידע":

"כי אתא רב דימי אמר עטופה כאבל [פירוש, אחת הקללות שנתקללה חוה וכל הנשים, שעטופה כאבל ובושה לפרוע שיער ראשה]. ונראה לי בס"ד, כי הני אינם קללות גמורות, דכיסוי הראש יש כמה נשים דניחא להו ביה, כדי לעשות תכשיטין וקישוטין נאים בכיסוי הראש שלהם". מעניין שהבן איש חי לא הבין שעיקר הטעם הוא צניעות ולא קישוטים ותכשיטים נאים...

כמו כן, הטעם המובא ברש"י על הגמרא בכתובות (דף עב, הוא שפריעת שיער היא ניוול לאשה, ולכן נצטוותה לכסות שערה. וע"פ טעם זה הסיק הרב יוסף משאש שכיום אין ניוול בגילוי שיער, ולכן מותר לגלותו. וחלק עליו בן דודו מרן הגר"ש משאש, ורוב הפוסקים.

וכתב ע"ז אחד הרבנים: "לעניות דעתי פשוט מאוד שלהלכה אסור לדון לפי טעם המצווה, אלא רק לפי גדריה ההלכתיים. כי אם הולכים לפי הטעמים של המצוות כל ההלכה נהרסת לגמרי. שהרי יש שאומרים, לא מבני תורה, שכיוון שכוונת התורה ששבת תהיה מנוחה, ובימיהם היה טורח להדליק אש, ולא היה מפריע למהלך החיים אם לא מדליקים, שרק לבישול וחימום אפשר להדליק לפני שבת, לכן אין לאסור בימינו חשמל ונסיעה במכונית וכיו"ב, שאין טרחה להדליק, וחסרונם מפריע למהלך החיים וזה היפך ממנוחה אלא עול והכבדה, ואין זו כוונת התורה לאסור באופן זה. יש כאלה שחושבים שמכירת חמץ, או שעון שבת, או היתר עסקה בריבית, או היתר מכירה בשביעית למי שסובר שהוא על פי הדין, או עירוב תחומין, הם לעקוף את כוונת התורה....

בחנוכה מכיוון שכוונת המצווה היא לפרסם את הנס, במקום נר נוכל להדליק זרקורים ולשים שלטים גדולים ומנגינות בראש חוצות. במקום מזוזה נוכל לשים על המשקוף מדבקה יפה שתזכיר לנו את ייחוד הבורא, וכך כמעט בכל עניין. אין צורך להאריך בדוגמאות עד כמה ההליכה אחרי מה שנדמה לנו שאנחנו מבינים את כוונת התורה היא שכחת התורה גמורה. במקום להחליט שאנו מבינים את כוונת התורה ולנהוג לפי זה, יש לנו להקשיב לתורה כיצד היא אומרת לנו לנהוג.

יש בתורה הלכות ויש חובות הלבבות, וגם חלק חובות הלבבות יש ללמוד אותו בעיון גדול כמו את חלק ההלכה, ולהקשיב גם בו מה כתוב ומה אומרים לנו. גם בחלק חובות הלבבות נדרש עמל התורה ככל גדריו ולפי דרכי הלימוד שהורו גדולי מוסרי התורה שבכל דור, וכפיפת אוזן והתלמדות, וגם בו אסור להחליט מה שנראה לפי דעתנו העצמית.

גם נבל ברשות התורה הוא עניין שיש ללמוד. יש מצוות קדושים תהיו, שבאה להורות על דברים שלא תמיד נכללים בפרטי הדין. וגם מצווה זו טעונה לימוד ועיון ועמל התורה ככל מצווה אחרת. וגם בה אסור ללכת לפי ההרגש הטבעי והדעה העצמית כמו בכל מצווה אחרת. ומה שאמרו שדעת בעלי בתים היא היפך דעת תורה, נאמר גם על זה.

לפי עניות דעתי אחרי שבחלק מהקהילות נהגו גדולי הדור בפאה נוכרית ואף נשותיהם שלהם עצמם, גם בדור הקודם וגם בדור שלנו שהפאות כבר היו דומות מאוד לשיער אמיתי, אין לנו הקטנים כלל לדון בשאלה אם זה נגד כוונת התורה או דרכי הצניעות או קדושים תהיו  וכל כיו"ב".

 וגם אם נלך לפי הטעם שכתב רש"י, שכל ענין כסוי הראש בא למנוע ניוול, הרי לפי זה יש להתיר פאה, כמו שכתב הגאון הגדול רבי יצחק עבאדי שליט"א, מגדולי תלמידי החזו"א והגר"א קוטלר, בשו"ת אור יצחק סימן ג':

"ובענין פאה נכרית לאשת איש אי שרי או לא, הנה לפי מה שכתבנו שכל הטעם של כיסוי הראש הוא שלא תיראה מנוולת, וא"כ בפאה נכרית הרי היא מקיימת מצוות הכיסוי שאינה נראית מנוולת, ואדרבה פאה נכרית הרי היא כקליעה, ובקליעה כבר הבאנו ראיה מהגמ' לעיל דזה נוי לאשה והיפך מניוול.

ואף שמשמעות כמה ספרים נראה שטעם כיסוי הראש הוא כדי שלא להראות יופיה, הנה הוא טעות גמור, ומזה יצא להם שאם היא לובשת פאה נכרית יפה זה עוד יותר גרוע, וההיפך הוא האמת.

והנה כתוב מפורש בגמ' (שבת צה.) ויבן ה' אלהים את הצלע, מלמד שקילעה הקב"ה לחוה והביאה אל האדם, ע"כ. הרי דהשערות כשהם קלועות הוי נוי, והרי היא מקיימת שני דברים, גם כיסוי הראש וגם שתיראה נאה, וכמו אלה שמכסות ראשיהן במטפחת או בכובע, וכידוע שגם באלה יש מכל המינים, יפים יותר ויפים פחות, ובוודאי שלא יעלה על הדעת לומר לאשה ללבוש מה שפחות יפה, וכל אשה עם הטעם שלה, והרי כל בנות ישראל בנות מלכים הן וראויות הן לאיצטלה היפה ביותר.

ואף שיש פאה נכרית כזאת שבאמת האשה נראית בהם מנוולת על ידה, באופן שהשערות מפוזרות לכאן ולכאן ולכל ד' רוחות השמים, מ"מ הרי את ראשה היא כיסתה, והרי היא כלובשת בגד שמנוול אותה [שהרי אין זה שיער מחובר], וזה לא נוגע לדין כיסוי הראש".

ולמעשה היו צריכים להתיר לגמרי לגלות את הראש בזמנינו, ורק משום גזירת הכתוב, נותר האיסור על כנו.

וכמו שכתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל בשו"ת "שמש ומגן" (אה"ע ח"ב סימן ט"ז):

"ואם באנו לשפוט לפי ההגיון והסברה, כבר כתבתי בספרי תבואות שמש חלק אה"ע (סי' קל"ח), שאין שום הרהור כלל בגילוי הראש בזמנינו גם בנשואות, דאיזה שכל והגיון יאמר דשעה אחת או רגע אחד קודם שתקבל טבעת אחת של קידושין לא היה בה הרהור, ותיכף שקיבלה הטבעת ועדיין גלויה לפנינו יחזור להיות בה הרהור, ואיזה שינוי נעשה בגופה שיביא לידי הרהור חדש? וקרוב להיות הדבר בהיפך, שקודם נישואין יש מקום להרהור כיון שהיא מותרת וחזיא לנישואין לכל גבר. לא כן אחר הנישואין דלא חזיא והיא מיוחדת לבעלה, ההרהור פחות הרבה כיון שיודע שאי אפשר להשיגה, וכמש"כ הראב"ע גבי לא תחמוד. וזה היה בימי קדם שהנשואות היו מכסות ראשן, ואם תראה אותה אח"כ מגולה, יש שינוי בגוף וראיה חדשה ויש בזה הרהור, אבל בזמן שלא נשתנה בה שום דבר, גם שיהיה באיסור, אבל לגבי ההרהור לא התחדש שום דבר.

והאיסור שלה לא מפני הרואים, אלא מפני החציפות שעושה בגילוי ראש, שדרך הנשים לכסות במטפחת או בפאה נכרית והיא נשארה מגולה, ועוברת על דת משה, ולכן די לנו לקבל את מה שאסרה תורה בפירוש בגילוי שערה ממש, ואף שהיום פג הטעם דחציפות כיון שהכל עושין כך, עכ"ז גזירה דאורייתא נקבל. אבל אין לנו להוסיף עליה שום דבר קטן או גדול, כיון דבעיקרא דמילתא אין כאן חציפות ואין הרהור".

וכמו שכתב הגר"מ שטרנבוך שליט"א בשו"ת "דת והלכה" (סימן א'):

"ומהאחרונים שדנו שגילוי שערות מביא לידי הרהור וכבגדי צבעונין שלה, וזהו שורש חיוב כיסוי הראש באשה, וא"כ אפי' יש עלה פאה נכרית כיון שאינו מכיר מיד שזוהי פאה הלוא בא לידי הרהור, ומהאי טעמא גופא פירשו דלא מהני פאה נכרית, שמחויבת לכסות אפי' הפאה נכרית שלה, מטעם זה אין לאסור בזמנינו כלל. שאם שורש איסור גילוי שערות מפני שמהרהר בה, בזמנינו שכל הנשים פרועות ראש רחמנא ליצלן אינו מהרהר כלל, והוה לן להתיר לגמרי איסור פריעת ראש בזה הזמן".

וכמו שכתב הגאון רבי יוסף משאש זצ"ל, רבה של חיפה:

"מידי הוא טעמא בבתולות משום שאין הרהור ברגיל לראות, הוא הדין בנשואות הרגילות האידנא, אין הרהור ברגיל, וכל אדם מבשרו יחזה, שרואה נשים עוברות לפניו יום ויום בראש מגולה, ואינו שם לבו להן ומהרהר. והמהרהר, לא מחמת שיער גלוי מהרהר".

ומעין זה כתב גם הגר"ע יוסף שליט"א, בשו"ת יביע אומר (חלק ו' סימן י"ג):

"לכאורה נראה שמכיון שנשים אלה רגילות לצאת לרשות הרבים בגילוי ראש, ודרכן בכך, אין בזה משום הרהור... וכעין מ"ש ראבי"ה (סי' ע"ו) דהני מילי בדבר שאין רגילות להגלות, אבל בתולה הרגילה בגילוי שיער לא חיישינן דליכא הרהור בכה"ג. וכן בקולה לרגיל בו. וכ"ה בהגמ"י (ספ"ג מה' ק"ש). ובמרדכי (פ"ג דברכות סי' פ'). וכן פסק הרא"ש והטוש"ע לגבי שיער בתולות... יש לחלק בין גילוי שוק באשה שלא הותר מעולם גם לבתולות פנויות, לשיער שהותר בבתולות פנויות, וא"כ י"ל דלא שכיח הרהור כ"כ בזה... והכי נמי לענין זה, ודוקא בזמנם שלא היו רואים אשה בחוץ שכל כבודה בת מלך פנימה, ובראיית אשה מיד באים לידי הרהור במחשבה שבלב, משא"כ עתה שהנשים עוסקות במשא ומתן, ומורגלות בינינו, ואין האדם מתפעל בראייתן ובשיחתן לבוא לידי הרהור... נשים שהורגלו לצאת לרה"ר בגילוי הראש, וכל אדם העובר ברה"ר יראה כהנה וכהנה, ואין הרהור מצוי כ"כ בזה מרוב הרגלן בינינו, אין בזה משום שיער באשה ערוה אע"פ שעושות כן שלא ברצון חכמים, דלגבי דידן הו"ל כבתולות שרגילות בכך".

וואאוו.. לא רוצה לפגוע.. אבלל>>אנונימי (פותח)

ח. בן מנחם.. נראלי אפ אחת לא קראה את זה.. אולי רוצה לתמצת..? אנשים עסוקים וזה..

^^^^אנונימי (פותח)
אנונימי ראשונה-טומי-אחרונה

בטח שזה לא צנוע!!!!!!!!


ניצן חדש כבר ילדה?אנונימי (פותח)

ומה??

איפור לפורים!!shirat123

בואו נפתח שרשור בנושא איפור לפורים!!!!!

תעלו תמונות רעינות והסברים....

באלי.....

אם אני לא טועה- אחראית הפורום היא מאפרתרוזה?

והיא העלתה בעבר תמונות מהממות של איפור!!

אז איפה הן?אש להבה
וואי מהמם~!!אפרת..=]
ממש מהמם! כישרון(:רוזמרין
תמונה אחת מיקי מאוסדיסה
חיפושיתדיסה
פרפרדיסה
ארנבדיסה
נמרהדיסה
ואווו מהמם!!ahr
אהבתי את הארנב-pnina-
וואוואנונימי (פותח)

ממש יפה!!

מהממם!1hadar1
חח בתחפושת של הפרפר ניסיתי לאפר מישי בלונדינית ו..דודה שוקו

צבעתי לה ת'גבה באדום!! נכון פאדיחה ?! הייתה לה גבה אחת צהובה וגבה אחת אדומה..

אבל מזל שהיא ילדה קטנה כזאת והצילה אותי מהבושה, היא אמרה לי לצייר לה כתר באדום !

חחחח..^^.אבל הנמר ממש מכוער....אנונימי (פותח)
רעיונות אחרים לנמריםדיסה
 
 
 

וואאוו!! את מוכנה להעלות עוד?demonik
עבר עריכה על ידי dominik בתאריך י"ב אדר תשע"ב 15:02
בוב ספוגדיסה
כלב דלמתידיסה
ברץדיסה
יפניתדיסה
זה מדהיייים!!!!!רוזמרין
חחף אהבתי את הבוב ספוגאש להבה
מעניין..אנונימי (פותח)

מה קורה כשהיא פותחת את העיניים?!
אבל בסך-הכל רעיון מדהייים!!

הבראץ הכי מפחידה שראיתי בחיי!!!!מירב!!אחרונה
ואוווו...זה ממש מדהיים..אבל..אנונימי (פותח)

עדיף להפסיק בשלב השלישי! זה הרבה יותר יפה

איזה מתוקי=)מרשמלולית=)
בקרוב אני אעלה תמונות מהשנה=ניצן-חדש

סליחה שנעלמתי.. ככה זה בסוף הריון אין זמן לנשום . מחכה כבר ללידה ולחופשה כדי שאוכל לחזור במלא הכוח..!

שתזכי ללידה כלה!הדר!ש=)

תעדכני..

ב"הצלחה!


אכן שתהיה קלה... בעז"ה..demonik
מחכה שתעלי תתמונות!..demonik
לידה קלה!אש להבה


לידה קלילה!!! והמשך סוף-הריון קל מיריצ'י =)

תמונות מהממות דיסה !!

לידה קלה !!!!דודה שוקו
תודה אבל לא צלמתי את התמונותדיסה
עצה קטנה-אש להבה

מישהי יודעת מה עושים עם שומן בקפלים של האף? (הצלחתם להבין את ההגדרה?:)

יש לי סבון פנים עם גרגירים, אבל כשאני משתמשת בו זה רק מגביר לי את השומן..

כנראה הסבון לא מתאים לסוג עור.שייטת


ו... מה כן?אש להבה
אי אפשר לדעת בלי לראות את העור.. ולהרגיש אותוהדר!ש=)אחרונה

אני מציעה לך שתלכי לקוסמטיקאית או לסופר פראם ויש שם כמה שמבינות אבל רק כמה.. לכן עדיף לקוסמטיקאית..כי המוכרות שם כ"כ רוצות למכור לאנשים דברים שהם לא שמים לב כמה הם הורסים את העורשל נשים רבות רק בגלל כסף..

ממש היה לי בא לצבוע את השיער...bingo

וקניתי צבע של גרניה,גרניו, משו כזה... והוא פשוט לא עושה כלום!!! ניסיתי כמה פעמים עם כמות קטנה על קבוצה קטנה של השיער, ופשוט לא רואים כלום... ניסיתי גם עם נייר כסף וגם זה לא עזר...

אז מה, הם כאילו עבדו עלי? נכון, יש לי שיער די כהה אבל היה כתוב שזה כן יצבע (יש שם גם קרם מי חמצן) 

מישהי מכירה את זה? צבעה עם זה פעם? יש המלצות לסוג צבע אחר?

 

ודבר שני- אני רוצה לעשות טיפה גוונים, לא את כל השיער- זה סיכון מטורף לעשות לעצמי/ שחברה תעשה לי או שממש קריטי ללכת למישהי מיקצועית? כי זה עולה מלא כסף...

אשמח לתשובות! תודה! חיוך

אם אין מי שתצבע לךמרים*

אני גם ממש רציתי לצבוע..השקעתי 150 ש"ח

והלכתי למספרה...

תהני

ערבבת עם מי חמצן לפי ההוראות?הסהר האיתן

אני צבעתי בגרנייה וזה עשה לי מצויין,השארתי איזה 30 דקות על השיער 

סבתא שלי צבעה לי היא טובה בזה וצובעת טוב.

שצובעים צובעים קודם את השורשים עם מברשת מלמטה צמוד לראש

עד למעלה ואז את כל השיער. 

אם את רוצה גוונים אז תקני אבקה הבהרה יחד עם מי חמצניצן-חדש

ונייר כסף.

צבע בהיר לא יצבע לך את השיער לבהיר.

כנראה לא בעת טוב . וזה לא עולה מ-ל-א כסף>ע*נ2!שאחרונה

את מעדיפה שיער יפה ב-100 ש"ח או לתת לחברה ל'התעלל' ל בשיער ולכי תדעי מה התוצאות

שאלה...על משחה להורדת שיעראנונימי (פותח)

אשמח שתענה רק מי שבאמת מבינה

אני משתמשת במשחה מיוחדת להורדת שיער

ברגלים,וקו ביקיני

היתרונות...בשונה מסכין זה לא חותך,לא מוריד דם

ולא כואב כמו מכונה\שעווה

אבל חבר שלי הלחיץ אותי שאולי יש בזה חומרים כימיים שלא בריאים לעור..לגוף..

מישי יודעת אם זה נכון?

או שאם זה באישור משרד הבריאות זה בסדר?

תודה רבה!!!

 

ממנושי104

לפי מה שאני יודעת , אם זה באישור משרד הבריאות אז זה אחלה ..

[כדאי שתקראי גם באתר הזה - http://www.veet.co.il/index.php כאילו יש מצב שכתוב שמה על זה ..]


ואפרופו את כבר מדברת על זה , של איזה חברה את עושה ? כאילו אני יודעת ששל veet  , מסריח ממש , אז סתם באסה לעשות .. כאילו זה ממש בעע . 

וזה כאילו כמו סכין ? כאילו מוציא לא מהשורש , וגדל זוועה אח"כ ? 


תודה ! שבוע טוב

יש בזה חומרים כימיים=ניצן-חדשאחרונה

שלא טובים לעור.

יש בזה אינזימים שאוכלים את השיערה ואז את העור.

 

והתוצאה היא כמו סכין ממש-זה מגלח- אז אם כבר עדייף סכין ולא משחה.

 

גבות...מתנחלת(=

היי,

שאלה קטנה, אני רוצה להתחיל לסדר גבות... 

בעיקרון התחלתי מזמן לסדר ואז סידרתי רק את הף כזה שלא יהיה מכוער...

ועכשיו אני רוצה לסדר נורמאלי... יעני את כל המסביב וגם שיהיה צורה אחרת..

  • איך אני עושה את זה??
  • אמא שלי מחדת לסדר לי, היא טוענת שהיא לא יודעת יפה... 
  • ואני לא מכירה מישי שמסדרת נורמאלי... אמא שלי גם רוצה שזאת תיהיה מישי טובה 
  • שלא תוריד לי חצי גבה... 
  • מישי מכירה אחת כזאת מבאר שבע?? 
  • יש דרך אולי שאני יכולה לעשות את זה לעצמי??? 
  • ואי שיא התודה מראש...(: 
לא מכירה מישי מבאר שבע אבללירזושש

את בהחלט יכולה לבקש מהקוסמטיקאית להשאיר לך גבות ולא לדקק לך יותר מידי. הרי בכל אופן בעל המאה הוא בעל הדעה, הלא כך?!

 

בהצלחה!

 

אגב, אני חושבת שדווקא פעם ראשונה כדאי שמישי שיודעת לעשות תעשה לך. אחר כך את יכולה לנקות לבד את מה שגודל מסביב לצורה .

בת דודה שלי סוג של גרה בבאר שבע והיא למדה איפורהדר!ש=)אחרונה

וטיפוח וכל זה ויש לה תעודה של קוסמטיקאית..

אם בא לך באישי אבל אני צריכה גם לברר איתה..

אווווווךנמו

איך מורידים שומנים מהפרצוף?

נהיתי עיגול!!!ה' יעזור!!!

בשו"ט

......אנונימי (פותח)

ואם מישיש יודעת איך מורידים ספצפית שומן מלחיים בפנים?

כשעושים דיאטה..דברי שיר.אחרונה

המקום הראשון שמרזים בו הוא הפרצוף.. וכשמשמינים (לדוג' אחרי פורים) המקום הראשון שמשמינים בו הוא הפנים.. אם את רזה בד"כ אל תקחי את זה קשה זה ירד.... ב"הצלחה

שטיפת פניםנפשי תערוג

כן אני בן, ואני אמור להיות מודר מהפורום הזה.

אבל רגע, תחכו כמה שניות עם האבנים!


רציתי לדעת האם זה בריא או לא לשטוף פנים עם סבון נוזלי פשוט ורגיל.

כי יש כאלה שטוענים שזה לא בריא וזה מייבש וכו' (אולי זה סתם טריק כדי למכור לי סבונים יקרים יותר)


אני לא סובל ח"ו מאקנה או דברים דומים

אבל אני חושב שזה בריא לשטוף את הפנים עם סבון, בדיוק כמו כל חלק בגוף! (סתם בשביל לקבל פרופרציה, בנים בד"כ לא עושים את זה)


טעונים לכאן או לכאן יתקבלו בברכה

אם אפשר גם הסבר שבנים יכולים להבין,

תודה רבה





לא עם סבון רגיל!אנונימי (פותח)

תקנה סבון פנים....זה מנקה את כל הליכלוך על הפנים..פשוט מיד אח"כ תשים קרם לחות...(מיוחד לפנים)..

שטויות.סטיגידיש

אפשר גם עם סבון רגיל. 

אחים שלי שוטפים פנים עם סבון רגיל ונראים מעולה.

(סתם בשביל לקבל פרופורציות- רוב הגברים שאני מכירה שוטפים פנים עם סבון)


אנונימי- גבר לא יטרח לשים קרם פנים

לי אמרו...רוזמרין

שכששוטפים את הפרצוף עם סבון רגיל זה עושה חצ'קונים..

יש מצב שזה סתם חארטות


יש סיכוי שזה הגיוני-דאץ

כי סבון רגיל יכול להיות לא הורג את החיידקים של החצ'קונים, ובשטיפה עם סבון רגיל פשוט מדביקים את כל הפנים.

זה מייבש תפרצוף.מרב.

סבון רגיל מייבש ת'פרצוף רצח.. [גם ת'חצ'קונים, ב"ה.. אבל גם את כל הפרצוף..]

מה הבעיה לקנות סבון פנים? זה אחלה דבר  

^^^[=!!smile

זה ממש מייבש את הפנים.. וזה לא חרטות..

לי אמרו שזה מוריד חצ'קוניםאני17

שרשור בנים נהיה פה...

זה באמת מוריד חצ'קונים.מרב.

אבל גם הורס ת'פרצוף.

אז צריך לקנות סבון שמיועד לפנים ולא הורס ת'עור~

פשששש..אנונימי (פותח)

זה לא טוב לשטוף עם סבון רגיל.. עדיף שתשאל את האישה בסופר פארם בהצלחה!!! וכל הכבוד שיש סוף סוף בן עם קצת היגיינה

וסבון רגיל עם יותר אחוזי לחות יותר טוב?נפשי תערוג

כי אני לא מתכוון להכנס למקלחת עם 7 סוגי סבונים.




מממרב.
זה כולה עוד סבון אחד,ונשאירים אותו במקלחת ביחד עם השמפו..
ישמצב שכן,אבל זה אני כבר לא יודעת..
לפי מה שאני יודעתעכבר הכפר

סבון רגיל מייבש את עור הפנים, שהוא עדין יותר. בסבון פנים יש חומרים שהם במיוחד לפנים ולכן עדיף להשתמש בו ולא בסבון רגיל.

באופן כללי גם לכל הגוף עדיין להסתבן עם סבון ללא סבניצן-חדש

ללא בסון= ללא אלקלי.. שזה ללא מלחים.

הבעיה העיקרית בסבון רגיל הואניצן-חדש

הנתרן והמלחים שיש בו . ויחד עם המים הארץ ישראליים זה יותר מידי מלחים- מה שיכול לפגדוע לאורך זמן בעור הפנים שגם ככה הוא עדין-וחשוף כל היום לנזקים ושמש וסביבה.

 

זה לא בריא זה מייבש ולכן רצוי לקנות סבון מתאים..

זה ממש לא חרטות.אנונימי (פותח)

חברה של מאחותי אמרו לה שזה טוב לישון עם סבון ובבוקר היא קמה וכאב לה לחייך (אחרי שהיא שתפה) ועשהיא דיברה כאב לה והיא היתה נראת כמו בפרסומתצ של ישראל מתייבשת=]

תקנה סבון פניםע*נ2!ש
שאני שמתי סבון רגיל זה מייבש תפניםאנונימי (פותח)
תקנו סבונן פנים ....ולא יותר מדי דברים!!אנונימי (פותח)אחרונה

בסו,ף תהפכו להיות בנות..חיח

אממ שאלה-מעפר אני באה

עיפרון כחול:

אם אין לי עיניים בגוון הזה,  ולא שומדבר קשור, אני צריכה להתאים לבגדים או שזה לא קשור ואפשר ללבוש איתו כל דבר?

אם הבנתינמואחרונה

עיפרון כחול-ברעיון מתאים כמעט להכל....ויפה לרוב העיניים (בעצם לכווולם)

ו...לא ממש צריך להתאים אותו לבגדים (את לא יוצאת לדייט או משו

תהני

יש מסקרה לבלונדיניות?אנונימי (פותח)

אני רוצה ריסים כהים יותר כי הם די שקופים (וגם די ארוכים! חבל עליהם...) אבל אפילו אם אני שמה מסקרה חומה זה מכוער ונראה כמו שלט: "שמתי מסקרה!"

יש לכם פתרון למראה יפה אבל טבעי..?

תודה רבה!

יש שקוף...מיריצ'י =)

שזה מבליט את הריסים (איפלו הכי בהירות !!) ואם את רוצה צבע, לכי לביוטיקר...ראיתי שם פעם מסקרה ירוקה!!

כן, ירוקה!! אני רציניתת!!

איפה קונים? לא אכפת לי גם לשלם על איכות...אנונימי (פותח)

כי תמיד כששאלתי אמרו לי שיש שחורה או חומה וזהו.

 

תודה על העזרה!

.אנונימי (פותח)
מישהי יודעת..?אנונימי (פותח)

תודה

תשאלי מאפרתדיסה
לכי לסופר פארם ותשאלי שם...אנונימי (פותח)
אני ראיתי גם ירוקה/אדומה/סגולה ועוד צבעים מגוונים!אנונימי (פותח)
למה את ניראת כ"כ גרוע עם מסקרה שחורה???אפרת..=]
לי יש כחול ושקוף מביוטיקר ואני בכלל לא ממליצה;גולי =]

מסקרה מביוטיקר זה לדעתי הורס את הריסים, מקטין אותם!

ט'חחח מקטין אותם?!?!?!demonik

איזה שטויות במיץ!!

כעיקרון אין דבר כזה-ניצן-חדש

אולי את רק צריכה להתאמן על המריחה הנכונה כדי שיראה יותר טבעי?!

לדעתי תשימי חום אבלקוקי...!

תקפידי לשים מההתחלה ממש שיראה יותר אמין..


לדעתיבעזרת ה'!!אחרונה

את יכולה לקנות מברשת לריסים(זה כמו מכחול שנראה כמו מסקרה בלי צבע כמובן)

ורק ליישר את הריסים וכך הם יתארכו ולא יצבעו.

איפור קבועאנונימי (פותח)

מישהי מתמצאת באיפור קובע?

הבנתי שיש 2 סוגים- אחד נחשב ככתובת קעקע ואסור הלכתית,

השני עמיד למספר שנים ואם הזמן מתחלש, ואין בעיה הלכתית.

האם אתם מכירות מישהי באיזור ירושלים או גוש עציון שעושה איפור קבוע?

יש מישהימרים*אחרונה

בישוב בית אל...

פרטים באישי...

איפה קונים מחליק לשער טוב.numb
עבר עריכה על ידי סיפור בדוי. בתאריך י"א אדר תשע"ב 17:11
עבר עריכה על ידי סיפור בדוי. בתאריך י' אדר תשע"ב 21:24

אבל זול?

אני מתכוונת- זול=גג 100 שקל...


כי אני לא צריכה מחליק ממש מעולה-יש לי שער דיי חלק.. גלי כזה..


אני צריכה בירושלים כזה...


אה..ו שמעתם על מיני מחליק? זה עולה יותר זול מהרגיל?


אם את מוצאת- ספרי לי.סטיגידיש
אמרו לי שיש בביוטיקר ב40 שקל...numb

בטח הוא דפוק...קורץ

אבל נראה לי  שאני יקנה אותו...

במאה זה טיפה בעייתי ב120 כבר יש לי להמליץ לך..דברי שיר.
לנו יש שעלה 99 (אאל"ט) וקיבלו אותו במבצע...מוריה!
*אמאשלי קנתה פן והיא קיבלה את זה..מוריה!
זה שיש בביוטיקר הוא מעוולה !!!מיריצ'י =)אחרונה

^^ אם זה עדיין רלוונטי כמובן..