בבית נועם בקריית אונו מחפשים בנות עם נשמה, אהבה לעבודה עם אנשים ורצון בתרומה משמעותית.
הסיירות בעיצומן!
פני עוד היום לנעמה: 052-8782425
או לרחלי: 050-9852410
בבית נועם בקריית אונו מחפשים בנות עם נשמה, אהבה לעבודה עם אנשים ורצון בתרומה משמעותית.
פני עוד היום לנעמה: 052-8782425
או לרחלי: 050-9852410
מוזמנות לבקר, להתרשם ולהתחבר....

מקום בעולםסגרתי עם חברה טובה ולא מרגישה שהשירות פגם בקשר שלנו או בהתחברות שלנו לבנות האחרות.. להפך, גם התחברנו יותר.
גם עזר ממש בתחילת שירות במקום חדש לגמרי שהיה איזשהו "עוגן" שיעזור לעבור את ההתחלה
בעקבות הסרטון של ארגון חותם והדיון הציבורי שהתעורר בנושא גיוס נשים לצה"ל, התפרסמה הכתבה הבאה באתר כיפה (מצוטט בהמשך):
מאמר של הרב אילעאי עופרן, אתר כיפה
שאלתי היא לא לגבי הצבא, אלא לגבי שירות לאומי, מה אתן אומרות לאור דבריו?
כבר שנים שאני מנסה להבין את פשר ההתנגדות לגיוס בנות. תמיד היה נראה לי ש"עיקר חסר מן הספר" - ברמת הטיעונים והאידיאולוגיה, אני פשוט לא מצליח להבין במה עדיף שירות לאומי על צבאי?
צניעות
עשויים בהחלט להיות אתגרים בתחום הצניעות בשירות הצבאי, ולמרות הפקודות המחמירות בעניין, יש בכל זאת לא מעט תקלות. אך זה נכון באותה מדה גם בשירות הלאומי. לא רואה הבדל מהותי בין תורנות שמירה בעמדה מבודדת של חיילת וחייל לבין משמרת אמבולנס בתחנה מבודדת של בת שירות ונהג.
איסור הלכתי
כבר כואבת האוזן מלשמוע את השטות של "מרשות אביה לרשות בעלה", כנימוק "הלכתי" לכך שאסור לאשה לקבל מרות ממפקד גבר. ראשית, משום שזו המצאה חסרת שחר שלא כתובה בשום מקום. שנית, משום שע"פ ההלכה, מגיל 12.5 נערה נחשבת "ברשות עצמה", שלישית משום שגם בשירות לאומי יש מרות של גברים, ורביעית משום שרוב החיילות שאני מכיר משרתות תחת מרות של נשים.
ועוד דבר - לו היתה בעיה הלכתית אמיתית, המאבק היה צריך להיות כנגד "גיוס בנות" ולא כנגד "גיוס בנות דתיות". כפי שלגבי שבת או כשרות הדאגה איננה לחיילים הדתיים אלא לכלל הצבא. האמנם יכול צה"ל לוותר על עשרות אלפי חיילות במערך המודיעין, השלישות, הרפואה ועוד ועוד, ועדיין לנצח?
גדולי ישראל התנגדו?
זה אמנם נכון, אך זה נכון גם על שירות לאומי. הרב עובדיה כתב למשל כי "אסור באסור מוחלט לבנות להתגייס לשירות צבאי ואף לשירות לאומי", והרב צבי פסח פרנק, הוסיף וכתב "קשה יום גיוסן של נשים לשירות לאומי כיום חורבן בית המקדש".
בשירות לאומי, בניגוד לצבא, אפשר לפרוש בכל עת
אי אפשר לטעון שבנות שירות תורמות ועושות עבודות חשובות וקריטיות, ויחד עם זאת שלא יקרה כלום אם הן יחליטו לפרוש פתאום. האמנם בת שירות שעובדת בקלט חירום בבית ילד יכולה פתאום לפרוש? האמנם בת שירות שעובדת בחדר ניתוח יכולה באמצע היום להחליט שהיא הולכת הביתה? הטיעון הזה לגמרי לא נכון, ואילו הוא היה נכון, זו היתה סיבה למה לא ללכת לשירות לאומי.
הטרדות מיניות
זוועה. הצבא אמנם השתפר, אך עוד הדרך רב. מצד שני - הסטטיסטיקה מראה שהמצב לא יותר טוב בבתי חולים, מוסדות חינוך או מרכזי קליטה.
אז אם אין עדיפות אמיתית, במה עדיף שירות לאומי על צבא? נראה לי שבכל זאת התשובה פשוטה - שירות לאומי כרוך בשיוך מגזרי. שירות צבאי מעצם מהותו לא כרוך בכך. כל הנשים צריכות ללכת לצבא, אך רק הנשים הדתיות הולכות לשירות לאומי. כשצעירה מחליטה ללכת לשירות לאומי היא עושה מעשה מובהק של השתייכות למגזר. דבר שלא קיים כלל בגיוס לצבא (ואולי אפילו להיפך).
במובנים רבים אני חושב שזו גם ההתעקשות של בתי ספר דתיים על כך שבנות יבואו בחצאיות. לא בגלל הצניעות. כבר כתב הרב עובדיה שלפעמים מכנסיים צנועים יותר. אז למה? כי חצאית זה שיוך מגזרי, מעין "כיפה" של בנות. ככה מזהים ברחוב דתיות.
וכאן מגיע הטוויסט בעלילה - עם הטיעון הזה אני מסכים לגמרי! אני חושב שיש ערך אדיר לתחושת שייכות. השתייכות לקבוצה היא אחד הגורמים הקריטיים בעיצוב הזהות של אדם. לא הכל אידיאולוגיה, ערכים והשקפה. יש גם פסיכולוגיה בעולם.
בספר "לוחות ושברי לוחות" מספר הרב שג"ר על הרב נריה "שהיה מודאג הרבה יותר כשבחור מוריד את הכיפה מאשר כשהוא מפסיק להניח תפילין... על אף שחבישת כיפה היא מנהג ותו לא ואילו התפילין הם מצווה דאורייתא". ההסבר פשוט - לשיוך החברתי המובהק ישנה השפעה קריטית על עיצוב הזהות. הרבה יותר מכל מצווה ספציפית, חמורה וחשובה ככל שתהיה.
אני אמנם לא מסוגל להוציא מהפה את השקר ש"לפי ההלכה אסור לבנות להתגייס", אבל אני חייב לומר בכנות שאם זו הנקודה שעומדת בבסיס ההתנגדות לשירות בנות, אז אכן יש בה משהו, והיא בהחלט מעצימה ומחריפה את האתגר האישי והחינוכי שבדרך שאני מאמין בה.



רחליOס
* גרעיון בנות שירות מונה כ- 20 בנות מגובשות כקבוצה
רכזת מיוחדת - אמא , חברה, מדריכה , רכזת מחנכת והכל 24 שעות ביממה
שבתות גרעין, ישיבות גרעין ופעילויות גיבוש - שוות !
יש בית מדרש חובה פעמיים בשבוע- בנות השירות בגרעין מספרות כמה השיעורים האלה תרמו להן באופן אישי הבית מדרש מורכב משיעורים שונים ופותח בפני בנות השירות עולם שלם של לימוד תורה בהמון סגנונות.
משפחה מאמצת מהגרעין משפחות ,רב ורבנית מלווים
למי זה מתאים?
אז הגרעין בנות שירות - הבנות תורניות, אידיאליסטיות שבאות לשנה של תרומה ורואות את שנת השירות שלהן כשליחות, בנות שמוכנות לעבוד 24 שעות ביממה ולהרגיש סיפוק
אם יש לך עוד שאלות מוזמנת לשאול
תפוחיתאשמח ממש לספר אם תרצו 
אני זוכרת שברמת השרון יש
תחפשי 'שירות עם מדרשה' יש בהרבה יחסית מקומות
מוזמנת לשאול שאלות קצת יותר ממוקדות פה או בפרטי.
בקטע הדוסי- למיטב ידיעתי יש בתי ספר שדה ומדרשות טיולים מכל גווני הקשת הדתית. תמצאי את מה שמתאים לך, דברי עם בנות ממקומות שונים כדי לוודא.
רק אזכיר כאן שיש תקני שרות לאומי בהדרכת טיולים במספר גופים: החברה להגנת הטבע, אשכולות (איגוד המדרשות), רשות הטבע והגנים ונדמה לי שגם בקק"ל ובשל"ח.
מבחינת אישיות- שאלה מורכבת...
דורש גמישות, אחריות, רצון ללמוד, אהבה לטבע וטיולים, חיבור לילדים... אני מניחה שכל אחת שתשאלי תענה לך משהו קצת אחר...
מתייגת כאן את @פנונו , אולי היא תוכל לעזור לך גם. (סליחה על הסינג'ור, פנונו...)
בהצלחה רבה!
חרות
(מוזמנת לפנות בפרטי אם את מחפשת קשר לבנות ממקומות שונים או מספרים של רכזים ומנהלים.)
אשמח לדעת אם משהי יודעת אם יש אפשרות להתנדב עם תקן דירה או רק בנות מירושלים.
ומה הסיבה שהתקשרתי אמרו לי שמחפשים רק בנות שגרות במרכז. ואם אני מתחייבת להישאר גם בחמישי בערב בסביבות ירושלים ולחזור הביתה בשישי יש למה לנסות להתקבל?
וגם בכללי אם עכשיו פונים אל זכרון מנחם יש מצב שיבדקו או שנגמרה ההרשמה?
תודה מראש
אולפנית טבריה, והיא שילבה עם הרובע. כן, זה נסיעה..

מוזמנות לפרטי
מישהי........אשמח לשמוע אם משהי יודעת איך נרשמים לסיירות לשמחה לילד ומתי הן מתחילות.
תודה מראש


בעיר חדשה, זה המקום שלך לפרוח ולהפריח! מחפשים אותך!!!
