שרשור חדש
משהוא שהכנתי לארוסתי לכבוד רה"ש...דעתכםאנונימי (פותח)

בס"ד...

 

מדהיםליצנית לרגע

בס"ד

 

שוב מזל טוב..

נחמד.. מ-זל טוב!~א.ל
מיצג אומניסטי ברמה גבוההמעשיה נאה

מזל טוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

ואו! זה מישהו הכין?כאילו זכר הכין את זה?מדהים!אפוש
אי אמון גורף ביכולת האומנותיתעין הקורא

של עולם הגברים...

חח זה בדיוק מה שעבר גם לי בראש אי''ה

כנראה יש בעולם בנים מוכשרים... [אולי כמה יחידי סגולה ]

כנראה יש בנים משקיענייםמאמע צאדיקה

זה פשוט יפה

ממש

למה אני לא מצליחה לראות?בעזרת ה' יתברך
גמני לא!עיצה
קוראים לזה אינטרנט רימון...אמור לחכמהאחרונה

שלא מאפשר לך לראות תמונות(אלא אם כן אין לך.....קורץ)

או חוסם תמונות או סתם שהדף לא נטען כמו שצריך...

יפהפה , ישר כח ומזל טוב! איזה כיף לה,זכתה!אחותו
מי שלא מצליח לראות בגללמעשיה נאה

שהוא מרבה זכויות כרימון באינטרנט רימון.

חברים וחברות יקרים...am42

בס"ד

 

אמנם בזמן האחרון אני לא ממש בפורום מסיבות משמחות בעז"ה אך בכל זאת אני רוצה לאחל לכולם אחד אחד בלי הבדל שנזכה לשנה טובה ומתוקה מדבש מלאה שמחות ובשורות טובות שעוד יגיעו מכולנ"ו בעז"ה וסליחה מכל הלב אם מישו/מישי נפגע/ה ממני בצורה כל שהיא..

 

הכל שריר וקיים וגם אני החבר מסכים על כל הנ"ל...

 

שנה טובה!

תהילים ליום א' של ראש השנהשרבוב

יום חמישי.

 

כ"א לוקח מס' פרקים שרוצה.

בעז"ה מקווה שנזכה לגמור ספר בכ"א מהימים

 

שנה טובה!!!

אשרייכם!

א'-כ' כולל בלנ"דשרבוב
א'-י' בעז"ה ובל"ד שנה טובה ומתוקה(,")
תיקון- כ"א-ל' בעז"ה ובל"ד, כתיבה וחתימה טובה...(,")
קי"ט בע"האור-נא
פרקים לא- מ כולל בל"ד ובע"המיקי מאוס
מ'-ס' בעז"ה בלנ"דמעריצה של אבא
סא - צ כולל בע"ה ב"נאנונימי (פותח)
צא - קו כולל בל"נעין הקורא
קז- קי בל"נמיקי מאוס
קיא-קיחעדיין בדרך
נשאר ק"כ-ק"נ.. מי זוכה??עדיין בדרך
אני!anonimit_1אחרונה

בע"ה בלי נדר..

וכמובן...תהילים לשבתשרבוב

 

כ"א לוקח מס' פרקים שרוצה.

ומכוון על מי שרוצה.

 

שבת שלום!

אשרייכם!

 

 

------

לרפואת יעל בת אסתר,

בתוך שאר חולי עמ"י.

א'-ט"ז כולל בלנ"דשרבוב
יז-כ' בל"ד ובע"ה, שבת שלום...(,")
כ'-ס בעז"ה בלנ"ד שב"ש!!!מעריצה של אבא
ק"כ - ק"נ בל"נ. שנה טובה!עין הקורא
סא - צ כולל בע"ה ב"נאנונימי (פותח)
צא- צט שנה טובה בע"ה!לטובה

שנשמע הרבה בשורות טובות!

ק'-קי' כוללוהוא פלאי
קיא-קיחעדיין בדרך
נשאר רק את קי"ט.. מישהו לוקח?עדיין בדרך
בסדר לקחתי ב"נ...חליb4אחרונה
באווירת ערב ר"ה...**אושר**

אני מבקשת סליחה מכל מי שפגעתי בו כאן...

 

סליחה!!!

שנה טובה ומתוקה~!

אני גם רוצה לאחלאי''ה

לכולנ"ו שנה טובה ומתוקה!!

בריאות, שמחה, עשיה, בניה, צמיחה, שנזכה לחזור לכל חלקי ארצינו הקדושה, [ונתיישב בכל אי"ה ]

 

שנה של בשורות טובות!!!! עוד השנה!! [בעצם נשאר רק עוד יום אחד... אז קדימה ]

 

סליחה אם פגעתי...

שנה טובה ומתוקה! שבע"האפוש

בס"ד

כולנו נזכה לשנה של בחירות נכונות שלווה אהבה בריאות ורוגע...

ובע"ה לזיווגים בעיתם ובזמנם ובעצה טובה!

סליחה אם..ש..

ממש מעריכה אתכם!

אפרת

יאללה שנה מצוינת לכולם!!!כן לציפור

וסליחה כמובן אם פגעתי במישהו איכשהו מתישהו איפהשהו....

וגם שבת שלום!!!

גם אני רוצה להצטרףמאמע צאדיקה

א. לבקש שכל מי שנפגע או נפגעה ממשו שכתבתי- אם המשירשור או מחפירה או ממסר אישי-- אני מאוד מבקשת להודיעני על כך!!

ומבקשת מחילה

 

ב. שנה טובה לכולם

שנה שכל מה שטוב- ירגיש גם מתוק

אוללה..~א.ל

כיוונת לברכה שחילקתי לכל מכריי וחברותיי

במילים פשוטות: שתהיה שנה טובה וגם מתוקה!

עכשיו לבסוף גם אני יכולברוךשאחרונה

שיהיה לכולם שנה טובה טובה ומתוקה!

כל הברכות שבעולם, בתוך גאולת העם והעולם.

תהילים ליום ב' של ראש השנהשרבוב

יום שישי.

 

כ"א לוקח מס' פרקים שרוצה.

בעז"ה מקווה שנזכה לגמור ספר בכ"א מהימים

 

שנה טובה!!!

אשרייכם!

א'-כ' כולל בלנ"דשרבוב
בעז"ה קי"ט, שנה טובה...(,")
כ"א-כ"ה כולל כ"ה.בל"נ,שנה טובהמיקי מאוס
ק"כ-ק"לד בל"מיקי מאוס
כ"ו-נ' בלנ"ד בעז"המעריצה של אבא
נא - צ כולל בע"ה ב"נאנונימי (פותח)
קז - קיח כולל בל"נעין הקורא
צא-צט כולל בע"ה בלי נדרשירה 21
קג-קו בל"דמיקי מאוס
ק'-ק"ב+ קל"ה-ק"נ.. ב"ה סיימנו ספר!עדיין בדרךאחרונה
מדוע דווקא תפוח בדבש???חשבשבת
היום בבוקר שאלתי את אבי מדוע דווקא תפוח בדבש??והוא לא ידע לענות
אבל איך שפתחתי את האינטרנט בהשגחה פרטית מצאתי תתשובה..
 
מדוע תפוח ומדוע בדבש? ● הגיגים ופרפאות

 

בשולחן ליל ר"ה נבחר הדבש לסימן וסמל למוצר ממתק ולא הסוכר או חומרים ממתיקים אחרים... משום מה? ● התפוח הנטבל בדבש מסמל את עבודת התשובה של היהודי הממשיכה אור חדש אלוקי בר"ה ממקור עצמותו יתברך והוא מתגלם בטעם התפוח ובמידת הרחמים  הממלאים את הפגמים וממתיקים  את גבורת הדינים של המלאכים ● לקריאה

 

רבקה ערנטרוי
כח אלול ה'תש"ע (07.09.2010)
בשולחן ליל ר"ה נבחר הדבש לסימן וסמל למוצר ממתק ולא הסוכר או חומרים ממתיקים אחרים... משום מה?

הדבש מסמל עוצמה שיכולה לחלוש ולכבוש את מרירות הגבורות שבקטרוג המלאכים ביום הדין ולהמתיקה. מדוע?
 
וכשהגבורה המרה נחבשת ונכבשת היא עוד מוסיפה עונג אין סופי וערבות יתרה לגורל העם ממש כמו תבלין הקקאו ההופך לשוקלד מענג וממש כמו הריח המר שבשומן חית המושק, ההופך את הבוסם המיוצר ממנו לראש הבסמים הערבים ביותר, והתורה מכנה אותו בראשית פרשת כי תישא "ראש מר דרור",
 
מרירות בוסם זה מסמלת עפ"י החסידות את העוצמה והבערה העזה שבנפש הבהמית המעשירה ומוסיפה עוצמה לנפש האלוקית, וההופכת אותה לתדמית של בוסם משכר, משיב נפש...
 
יסוד הדבש הוא מתוק בבחינה של מידת החסד (ולכן אכילה מוגזמת שלו מביאה לתחושה של בחילה בשל מתיקות מופרזת) אך הוא מצטיין אף במידת הגבורה, המכווצת, ולכן הוא חובש וכובש את יסודות המזון, הנמתק בו, ולכן טעמו של הדבש שורף וגם מרפא היות והוא מחטה ומבער חיידקים בגבורה המכלה שבו.
 
ע"י כבישה וחבישה זו של מזון בדבש מתכווצים ארבעת היסורות המרכיבים אותו ואין אפשרות למינרלים השונים באוויר לחלחל למזון מבעד לסדקיו ולמרכיביו המתפוררים ולהחמיץ ולהבאיש אותו...

בכבישה זו גוברת מתיקות הדבש על המזון, והיא ממתיקה אותו. (מה שאין כן הסוכר שמידתו היא חסד והנטול גבורה, מביא להתפזרות המרכיבים בסמל של מידת החסד המתפשטת, ואין כאן שמירה כמעין זו אשר של הדבש)
 
מידת הגבורה שבדבש מסמלת את המרירות שבעבודת התשובה של סגופים וענויים, המחטים את הזוהמה של הנפש ומרפאים אותה ולולא החלמה זו אין הנפש מסוגלת להתענג על טעמם המהנה של המאכלים.

ואכן, בר"ה לאחר עבודת התשובה וההחלמה של הנפש מזוהמתה בשל הדבש השורף, מחטה ומכלה, זוכה היהודי לטעום את המתיקות האדירה ביותר שבחיי העולמים המתגלמת באכילת התפוח...
 
עבודת התשובה של היהודי מדומה לשוששנה שגוונה, האדום המסמל חטא, מיטהר ומתלבן בעבודת התשובה והוא הופך את קטרוג המלאכים לכח של סנגור.
 
החוחים שבשושנה הנתחבים בעלי הכותרת שלה ודוקרים אותן, מבאים להתנדפות הריח הערב והמבסם שלה.

דווקא הנפש הבהמית בסמל של חוחים דוקרניים, בה שוכן הנצוץ היהודי, היא שמהווה אתגר וכח מדרבן ליהודי להתעורר.
 
רחמיו העצמיים של היהודי נכמרים על שפל מצבו בשל היות הניצוץ היהודי שבו שוכן בשפל הדרגה של חומריות הנפש הבהמית ומאוויי ההבל שלה והוא כמה ומשתוקק להתרומם, להתנשא ולהתעלות....
 
וכך פונה הקב"ה אל עמו במליצה המובאת בשיר השירים:

"כשושנה בין החוחים, כן רעייתי בין הבנות"

וכנס"י משיבה לו: "כתפוח בין עצי היער כן דודי בין הבנים"
 
המונח "דודי" מסמל את אהבת ה' לעמו המתעוררת בהבחינו בעבודת התשובה בסמל של שושנים שנתחבים בהם חוחים דוקרניים המביאים להתנדפות הריח הערב, אזי ממשיך אליה ה' את אהבתו העמוקה והעצומה ביותר המדומה לתפוח.
 
אהבה זו של המשכת י"ג מידות הרחמים בימי אלול, בהיות המלך בשדה, מתעוררת מאליה מלמעלה ואין בכחה לכפר על החטא, אך בעבודת התשובה היא נמשכת בתור זיו והארה אח"כ בר"ה ובהמשך הימים הנוראים בשל התעוררות התחתונים והיא מכפרת ומלבנת את החטאים למרות היותה רק הארה וזיו, היות ומקורה הנעלה מחדיר בה עוצמה עזה זו.
 
מדוע מתגלמת אהבה זו בתפוח?

הצל של עץ התפוח הוא מועט היות ועליו מועטים ולכן בהיותו בין עצי היער הוא זוכה  בצילם אך מה שמאפיין אותו על שאר העצים שהוא מבורך בפרי התפוח בעוד המה עצי סרק.

מה מלמדת עובדה זו?

עצי היער הם מלאכי הגבורה, הממשיכים את אור ה' לעולם באופן של צמצום וצללים כדי להאפיל על האור האלוקי, המסנוור ע"מ שתתאפשר קליטתו, אך ביחד עם גבורה וצמצומים אלו, הם ממשיכים תביעות ודינים.
 
צילו של עץ התפוח הוא מועט כי הוא מסמל את אור ה' הנמשך ממקור עצמותו בטרם הצטמצמותו, ללא מקיפים מצלים.

בנוסף לכך פרי התפוח גדל בטרם ניצניו ורעיון זה מביע את העובדה שבעבודת המצוות והתשובה (פרי) של היהודי הוא חולש ומתרומם למעלה מהמלאכים, היות ובמצווה טמון האור הגדול בעוד המלאכים רק מגשרים ומעבירים לנו את האור, אך מקורו שוכן בקרב העם.
 
גם גווניו של התפוח מורים על מידת רחמנותו של ה', המבערת את הסיגים והכתמים מהעם. הכיצד?

הגוון הלבן מורה על מידת החסד וההאהבה האלוקית, המתגלמת באכפתיות ורגישות לזולת ואילו הגוון האדום מורה על מידת הגבורה, הנלחמת ונאבקת נגד אויבי העם ומשטיניו.
 
ההרמוניה בין גווני האהבה והחסד יוצרים את הגוון הירוק שהסמל שלו הוא רחמים...

טבילת התפוח בדבש היא ממחישה את העובדה כיצד עבודת התשובה בסמל של שושנה (הניצוץ האלוקי) מתעורר בשל החוחים, היות והם מעוררים את רחמיו העצמיים על השפל בו הוא שרוי ואז בשל דקירת החוחים בעלי הכותרת של השושנה מתנדף הריח הערב המשיב נפש, זוהי התגלמות של מצב בו הדבש ממתיק היות ואהבת ה' בסמל של תפוח מתעוררת ועל אף היותה רק בחינת זיו והארה של המשכת י"ג מדות הרחמים, מתכפרים העוונות ואודם השני של השושנה מתלבן ומזדכך...
 
בר"ה נמשכת רק ההארה. בסוכות היא מתגלמת במקיפים של סוכה ווסכך ובכל יום נמשך מקיף חדש ומהווה סיבה לשמחה בשל ההתחדשות.

בשמיני עצרת חודרים מקיפים אלה ונעצרים (נקלטים) פנימה ומהווים את המניע לשמחת הבלתי גבולי.
 
הצל של עצי היער הוא סמל של הסוויה והאפלה על האור הבהיר של ה' באופן של מקיפים שהמלאכים ממשיכים אל היהודי.
 
ללא השראה כזו אין היהודי עשוי להתעורר ולהתחבר, ואולם בשל היות השפעת מלאכי הגבורה מאפילה ומצמצמת בשל מידת הגבורה שלהם, היא הופכת להקפדה ודינים.

בעבודת התשובה ובמעשה המצוות חולש היהודי ומתעלה עליהם ומכלה את הדינים וקטרוגם ומשתמש במרירות זו לתהליך של המתקה...
 
פרי התפוח המלבלב טרם עליו, מדגים את העובדה שלמעשה התשובה והמצוות של היהודי יש דין קדימה והתעלות על המשכת המקיפים של המלאכים, המדומים לעצי היער המצלים בעליהם.

העלים המצלים האלו הם משניים אצל עץ התפוח ואילו שאר עצי הסרק שביער נטולים פירות, נטולים אור ה' בעצמותו, הם רק אמצעי להמשכתו בצמצמו אותו.
 
התפוח הנטבל בדבש מסמל את עבודת התשובה של היהודי הממשיכה אור חדש אלוקי בר"ה ממקור עצמותו יתברך והוא מתגלם בטעם התפוח ובמידת הרחמים  הממלאים את הפגמים וממתיקים  את גבורת הדינים של המלאכים.
 
מלאכי הגבורה מכונים בנים היות והם תובעים את כבוד אביהם, יתרה מעבד התובע את כבוד אדונו, ותביעה זו הופכת לגזרות ודינים.
 
גם גווניו של התפוח מגלמים את המתקת גבורת הדינים וטעם זה שנעשה ערב ביותר בשל המרירות שהתמתקה בו, מתגלמת בטעם התפוח הערב והמתוק.
 
הגוון הלבן שבתפוח מסמל את מידת החסד והאהבה האלוקית, הגוון האדמומי מסמל את מידת הגבורה והירוק את התמזגות האדום והלבן לצבע הירוק שמידתו היא רחמים.
 
רחמים אין היא מידה שרק חשה ברגישותה ושכואבת את כאבה ונאקתה של הזולת אך יש כאן גם מידה של גבורה, הנאבקת באויב להכניע אותו ולשחרר ממנו את הקרבן.

מידה זו מתגלמת בגוון הירוק שבתפוח.
 
וכך ניתן להבין את הפסוק בשיר השירים:

"כשושנה בין החוחים כן רעייתי בין הבנות" (עבודת התשובה)

"כתפוח בין עצי היער כן דודי בין הבנים..." (הבנים המה מלאכי הגבורה המצמצמים את אור ה' בסמל של עלים וצל)

התפוח היא אהבת ה' המתגלמת בי"ג מדות הרחמים הנמשכת תחילה בימי אלול ועדיין אינה מכפרת היות וההתעוררות באה מלמעלה ואולם אח"כ בשל התשובה נמשכת אהבה זו בר"ה בטעם הפוח ואח"כ היא נמשכת באופן של חבוק מקיף בצלה של הסוכה

"חמדתי וישבתי  בצילו" (בצל הסוכה של סוכות)  עד שבשמיני עצרת, נקלט הטעם המתוק בקרבו של העם.

"פריו מתוק לחיכי...."

(ע"פ אור התורה לשיר השירים למאמר זה)
לכל חברי וחברות הפורום היקריםאלעזר נאור123

הנני העני ממעש בא לפניכם היום בבקשת סליחה ומחילה ושנה טובה ומצטער אם פגעתי העלבתי הרגזתי וכ'ו ובעזרת ה' שנזכה למצוא את הזיווג השלם והנכון שלנו חג  שמח ומלא קדושה

הצעה מפתה-רננ.

יש לי הטבה של ויזה CAL לקנות תיק גב של אאוטדור למחשב, אני חושבת ברשת למטייל, ב- 130 ש"ח במקום ב- 219. זה די מגניב, אבל כבר יש לי תיק. זה מוגבל לעוד שבוע, אז מי שרוצה, (או יודע על מישו שרוצה...) מוזמן לפנות אלי בהקדם.

הצעה - כדאי שתצרפי תמונה של התיקמישהו10אחרונה
צריככה עזרה קצת דחופה - ברכהאנונימי (פותח)

אני מחפשת קטע יפה שאפשר לכתוב על סידור כהקדשה לחתן שלי.. בנוסף למילים אישיות.. 

מישהו יכול לעזור לי? תודה

מממ..בעיתה אחישנה

יש קטע של חידושי המאירי מהמם..

 

"לעולם יהא אדם נזהר בתפילה

ולהאריך בה ביותר

ואפילו רואה עצמו שאין תפילתו נשמעת,

אל יתייאש הימנה

כי ברוב הימים ימצאנה.."

(חידושי המאירי ליומא כט)

 

יש קטע יפה של הרב זצ"ל אך לא מצאתיו עכשיו..

 

בהצלחה רבה

תנסי להאזין לקול לבך, איזה פסוק עולה במוחךיהודית פוגל

כשאת חושבת על החתן שלך בהקשר של תפילה?? נסי להתחיל מפה. לטקסטים מוכנים יש  איזשהוא טעם לואי...

מדרש שוחר טוב ק'והוא פלאי

אמר רבי איבו:  כשתהיה עומד להתפלל יהא ליבך שמח עליך, שאתה מתפלל לאלהים שאין כיוצא בו. 

יש-סה"רוריתאחרונה

יש הקטע: "לפני התפילה אני מתפלל שבשעת התפילה אתפלל.."

 

לא יודעת אם זה הציטוט המדוייק וגם לא יודעת מי כתב אותו... (אולי כתב את זה רבי חיי'ם מצ'אנז.. אבל ממש לא בטוחה... )

 

בהצלחה! ומזל טוב

שאלה בנושא שדכניםעיצה

"גדול המצווה ועושה" - שדכנים שעובד בשכר מתחלקים לשני סוגים - שדכן שמשלמים לו כשהשידוך קורה בלבד, ושדכן שגם משלמים לו גם סכום כלשהו בהתחלה. 

מובן שהשדכן הראשון נראה לנו הרבה יותר קורץ, אבל האם שכרנו בא בהפסדנו? הרי לא שלמתי כלום, הוא לא חייב לי כלום, ולכן הוא יכול לשכוח ממני, ולא להציע כלום חודשים, או אף פעם, ועדיין לא לחוש ברגשי אשמה כלל.

 

קיצר בינתיים אני מנוסה באכזבה עם הסוג הראשון. וכאן לפרקטיקה (לא כל כך מעניין אותי הדיון אלא אם כן אתם מכירים שגם שדכנים מהסוג השני מרשים לעצמם להתעלם ממך):

האם אתם מכירים שדכנים שמשלמים להם סכום צנוע מראש, (נגיד עד ~300) ועוסקים בציבור התורני (אל תתנו לי את ישפה זה לא נחשב - השדכנים שלהם מתנדבים, והכסף הולך לאדמיניסטרציה) ויש להם "לקוחות" איכותיים מאוד ויש מהם הצעות?

דווקא אני מאוד בעד ישפהmenachem27

הם מצויינים , וכל השדכניות שם על אף שהן מתנדבות עושות עבודת קודש. אני חושב שלישפה יש יתרונות מובהקים. כמו למשל הגישה של השדכניות של לא ללחוץ להכיר מישהי שלא מתאימה, כמו זה שהן מבינות שלגטימי ואף חשוב להראות לפני תמונה, ובכלל הגישה שלהם של קודם כל להבין אותנו, ואז להציע. אגב, הגישה הזו מתחילה מלמעלה מחיים פלק שהוא ראש ישפה והוא בהחלט בראש של הצעירים, ונכון תמיד לעזור, ולכן הוא זוכה להצלחה רבה.

 

בקיצור, אני רשום בישפה. ואני ממליץ לכל אחד להירשם לישפה.

דווקא אני מאוד בעד ישפהmenachem27

הם מצויינים , וכל השדכניות שם על אף שהן מתנדבות עושות עבודת קודש. אני חושב שלישפה יש יתרונות מובהקים. כמו למשל הגישה של השדכניות של לא ללחוץ להכיר מישהי שלא מתאימה, כמו זה שהן מבינות שלגטימי ואף חשוב להראות לפני תמונה, ובכלל הגישה שלהם של קודם כל להבין אותנו, ואז להציע. אגב, הגישה הזו מתחילה מלמעלה מחיים פלק שהוא ראש ישפה והוא בהחלט בראש של הצעירים, ונכון תמיד לעזור, ולכן הוא זוכה להצלחה רבה.

 

בקיצור, אני רשום בישפה. ואני ממליץ לכל אחד להירשם לישפה.

מה זה "לקוחות איכותיים"?עין הקורא

יש לשדכנים האלה ראייה שונה? הם רואים רק את הבנים/בנות הטובים/ות ולכל השאר נשאר הבררה?

 

אני לא מאמין בשדכנים טובים. דוקא השדכנים ה"נחשבים" שהייתי אצלם לא היו קרובים בגרוש, וההצעות הכי טובות שקיבלתי היו מאנשים בלתי מוכרים לי וגם זרים למקצוע השדכנות בכלל.

 

אני לא אומר שלא צריך להשתדל ואפילו לזרוק קצת כסף אצל שדכן זה או אחר.

אבל שדכנים עם "לקוחות איכותיים"?

 

לא השדכן הוא המשדך.

מי שאמר לשמן שידלק יאמר לשדכן ה"נחשב" שישרף.

 

יש מצב שאיכותי זה אינדיבידואליעיצה

בכל מקרה כוונתי היא לאליטה של הנושאים שחשובים לי.

 

למשל אם חשוב לי "תורנית" אני אחפ שאת השדכנית שהולכות אליה הבנות הממש תורניות, מ"האליטה התורנית", וסביר שיש שדכנית שגם תגיד לך שיש אצלה תורניות אבל זה יהיה תכל'ס אולי תורניות וואנבי.

אותו דבר מבחינה כלכלית-חברתית - אם מישהו מחפש מעמד משכיל כזה או לא יודע מה - יש שדכנים שמתפארים באקדמאיות של לקוחותיהם.

 

אני אישית מחפש מחפש את ה elite (אולי נשמע פחות גרוע מאליטה) של תחומים מסוימים שאין צורך לפרטם פה. אני חושב שהמילה הכוללנית "איכותי" יחסית מכוונת טוב לקבוצה הזאת. ועובדה שיש שדכנים כאלה ויש כאלה.

 

 

וואו, כל זה יכול להשמע נורא גאוותני, אבל זה מבטא נכון את המחשבה, וגם אתם לא מכירים אותי, אז זה בסדר...

אני לא התכוונתי למשודכים עצמםעין הקורא

למרות שאולי ככה זה נראה ואני מתנצל אם הייתי מדי חריף.

 

אני התכוונתי למצב שבו שדכן נחשב, שיודע שהוא נחשב כי הוא בנה את עצמו ככזה, פונה אליך מיוזמתו(!): "שמעתי עליך ואני רוצה לעזור לך", ואני בתמימותי משליך עליו יהבי "כי עני הוא ואליו הוא נושא את נפשו", והאדון השדכן הנכבד מושך אותי באף חודש וחצי כדי להציע לי מישהי שכבר נפגשתי איתה והוא יודע שנפגשתי איתה, ובסוף כשזה לא הולך הוא מודיע לי שאני לא רוצה להתחתן.

 

זה קרה.

 

אני יודע שזה מקרה קצת קיצוני, אבל גם לחכות שבועיים לתשובה זה הרבה, ויש שדכנים שאצלם זו שיטה.

 

כתבתי בלשון זכר אולם כל האמור נכון גם בלשון נקבה.

אה, ונזכרתי בעוד משהועין הקורא

פעם אחת קיבלתי הצעה מאשתו של הרב שלי. הצעה טובה, שידעתי מי הבחורה ודי רציתי להיפגש איתה.

 

הבחורה הסכימה, ורק רצתה לשאול שדכנית חשובה אם זה בסדר.

השדכנית החשובה אמרה לה "נראה לי שהוא לא מתאים לך"... וכך זה נגמר.

 

למותר לציין שהשדכנית הכירה אותי מפעמיים או שלוש שהיא דברה אתי בחיים. נכון שזה המקצוע שלה ושעל טביעת העין שלה היא מתבססת, אבל איך אומרים? ניתנה רשות לרופא לרפא! אם השכנים באמת עובדים לשם שמים, אז איך אפשר? אני הייתי המום.

 

אולי מישהו יוכל להסביר לי? במיוחד לפני ר"ה...

למה לא שאלת אותה שתגיד הסברמעשיה נאה

יש לה איזה אינטרס? היא בסך הכל רצתה לעזור.

אני חושבעין הקורא

שהיא באמת חשבה שזה לא מתאים, אבל אני גם חושב ששדכנית, או אף אחד אחר בעצם, לא יכול לקבוע כזה דבר, וזה שהיא עשתה את זה מוכיח שהיא כבר לא חושבת על עצמה כשדכנית כלומר מזהה אנשים שיכולים להתאים (לא מתאימים - י כ ו ל י ם  להתאים), אלא כמין יועצת על לעניני תאימות מוחלטת, הקובעת בהנף שיחת טלפון מי יתאים ומי יפרד.

ובהתאם לגישה זו היא גם מודיעה למה אתה לא מתחתן, מה אתה צריך לעשות בשביל להתחתן, ומתי זה יקרה אם בכלל.

 

זה לא איפה שהתכוונתי להגיע, אבל כמו שכתבתי קודם, הרגשתי שזה מעשה שלא יעשה.

 

אני טועה? אשמח אם מישהו יתקן אותי...

אולי בכל זאת מישהו רוצה לעזור?עיצה
בקשר לשדכניותאנונימי (פותח)

מה שאני מכירה זה דוקא שדכנית מהסוג הראשון, אולי אפילו היית אצלה,

אבל באמת היא עובדת לשם שמיים,

ובאמת רוצה לעזור לכל מי שבא אליה,

(וכמובן שצריך סיעתא דשמיא)

 

ואם היא לא היתה חייבת - היא לא היתה לוקחת כסף בכלל.

היא מאוד משקיעה, הרבה מעבר לשדכנות נטו...

 

אה, ובאים אליה הרבה חבר'ה איכותיים!

 

אם זה מעניין אותך - תחזירי לי מסר.

 

מלא הצלחה!

עיצה.....~א.ל

אפשר לתת פה רשימה של שדכנים, אבל אני חושבת שאם כבר פנית לכמה- כמו שזה נשמע, תמיד יכול להיות שזה לא יתאים או שלא יהיו הצעות.

 

כפי שאני אומרת תמיד- בטח בה'. יהיה בסדר

זה ענין של סטטיסטיקה, ליטלעיצה

ולכן אולי זה כן יעזור. אבל אני לא רוצה רשימה שלמה אני רוצה מעט טובים. שיש מהם הצעות, ושיהיו שייכות

אני לא הייתי נותנת כסף בלי לקבל תמורה ביד אפוש
אני הכרתי את חבר שלי באתר "שליש גן עדן"אנונימי (פותח)

 

אני חושבת שצריכים לעשות "השתדלות" נרשמתי לאתר.. כי חברה שלי הכירה דרכו. אמרה שזה אתר חדש. הכל בחינם. וכו.. אין אפילו פרסומות מציקות וכו.. לבנתיים אני יוצאת עם מישהו שבועיים. אבל בהחלט הציבור שם מאוד איכותי יש ציבור חרדי ויש מסורתי יש דתי לייט ויש דתיים תורניים.. ממש בנו אותו נכון למגזר. אם כי לפי מה שהבנתי לא את כל הבנים הם מקבלים. והם מוחקים מי שכותב שטויות אז עדיף להיזהר..

אופס.. אני רשומה פה על מייל של אחי.. אנונימי (פותח)אחרונה
קפיצה לגובה - זה לא משחק ילדים... אח..

הנה הלכה מוזרה:

 
'אף מי שאינו נזהר מפת של כותים, בעשרת ימי תשובה צריך ליזהר'.

 
 

 
לא מבין. משחקים פה תופסת עם הקב"ה? אם אתה רוצה להזהר - אז תזהר כל השנה.
לא רוצה, אז כלום. מה? רק כשיש דין אתה משתדל יותר? זו ממש צביעות!...
ועוד הכי מוזר פה שזה בשם ההלכה! יענו חכמים אומרים לך - 'תשחק אותה ילד טוב עכשיו'...
 
 
כשהייתי ילד צעיר ראיתי אדם מתאמן בקפיצה לגובה, וואו.
הוא רץ - ואז מרים את כל כולו מעל המוט. בואנה, מגניב ביותר.
אבל תגיד, אתה הולך לעשות את זה מחר ברחוב?! בשביל מה זה?!...
מה התשובה? הבחור הזה רוצה להראות לעצמו עד איפה הוא י-כ-ו-ל להגיע.
נכון, מחר הוא לא הולך להשתמש בזה, וגם לא בעוד עשר שנים, מסתבר...
אבל כן - עכשיו, אחרי הקפיצה - הוא יודע שיש בו כוחות להגיע לגובה של 2.36 מטר.
 
בדיוק ככה גם אנחנו. יש לנו 'עשרת ימי תשובה',
בהם אנחנו רוצים להראות לעצמינו שבאמת אנחנו יכולים גם מעבר למה שנראה...
זה העניין ב - 'חומרות הזמניות'.
לקחת את הכוחות שלנו, להוציא אותם זמנית
אל הפועל -
בכדי שנדע בודוואות > יש בנו בתוכו כוחות מעבר למה שנראה...
 
 
אז כן. יש עניין עכשיו דוקא לקחת חומרות או קבלות - זמניות. ל - 10 ימים.
בכמה ימים האלה אקום יותר מוקדם - בכמה ימים האלה אלך יותר צנועה -
בכמה ימים האלה אשתדל מאוד שלא לכעוס -
אשתדל מאוד שלא ל... - השלימו את החסר כל אחד ואחת לפני ההרגשה שלו...
נכון. אמנם זה זמני - אבל דוקא משום שזה זמני -
הזמני מראה לנו את הקבוע, בפנים. את הנסתר שנמצא שם באמת.
 
 
 
אגב, זהירות! עד עכשיו דברנו על קבלות 'זמניות' בלבד.
רגע, ומה לגבי הקבלות התמידיות לשנה הבאה?...
אז הנה, חייבים לדעת ת'יסוד הבא, תלחצו פה -
 
 
 
 
אגב, יש פה עוד שני קטעים יפים לכבוד ראש השנה >
 
 
 
 
 

וואו, הקטע הבא הוא אחד היפים, בעז"ה יהיה -
 'מתקלחים רק כשמלוכלכים', קיצור יהיה משהו בטוב טעם וריח...  קורץ
 
 


וואו, עוד מעט שנה חדשה. בתפילה שכולנו נכתב לחיים טובים ומתוקים.
אגב, אגב, שאלתם את עצמכם למה הכפילות? למה גם מתוקה וגם טובה?
לפעמים יש דבר טוב, שהוא ממש לא מתוק. מאוד לא. כמו ניתוח...
לפעמים יש דבר מתוק, שהוא ממש לא טוב. מאוד לא. כמו סוכריה...
אז שומעים? שנזכהיבעז"ה לשנה טובה ומתוקה.
מתוקה, הכי מתוקה שאפשר,
אבל גם טובה, הכי טובה שאפשר... חיוך




 
אני חושב שזה יותר מזה.עין הקורא

זה שבימים גדולים גם המצוות והעברות גדולות יותר.

 

כמו מישהו שבשבת קם ותיקין. או קובע עתים לתורה.

או בפסח מקפיד לאכול בד"ץ.

ובעשי"ת - על פת נכרי...

 

אגב יש הלכה כזו שבשבת מותר לאכול פרות ממי שאינו נאמן על מעשרות אם הוא אמר שזה מעושר, כי עם הארץ לא משקר בשבת!

ויש הרבה מקורות על זה שעברות בשבת ובחגים הם חמורות יותר ואין צורך להאריך.

 

האומר שלי שלך ושלך שלי עם הארץ. שנזכה בשנה זו להיות לפחות כזה עם הארץ, שלא עושה עברות בשבת וכל מה שיש לו הוא נותן לחברים שלו... 

אפשר גם להגדיר זאתמעשיה נאה

שמערת ימי תשובהמקבלים כוחות לכל השנה כמו הראש שמזרים כוחות לכל הגוף כך גם רש השנה, עשרת ימי תשובה זה הזמן להשתנות ולא כמו בנימין החמור המפורסם שלא השתנה בכלום, ורק היה מניע את חוטמו הארוך.

אשריך, חזקת אותי!עין הקוראאחרונה

צוחק

מחפשת קטעשירה 21

היי, אני מחפשת קטע לברכה, אני לא זוכרת בדיוק של מי הוא, אבל מסופר בו על רב שהיה מברך את החתן והכלה בחופה שתמיד ישארו כמו מאורסים, מישהו מכיר ויכול לעזור לי בקשה??
 

ואם לא, אז מישהו מכיר עוד קטעים יפים על אירוסין???


תודה רבה! ובשורות טובות!

כן!אי''ה

הרב קרליבך!!!

 

אם תחפשי ולא תמצאי אני יכולה לנסות לחפש

אני מחפשת די הרבה ולא מצאתישירה 21אחרונה

אם תוכלי לעזור לי אני אשמח.. תודה רבה!

"מסדר המפקד" - לשנה טובה ומתוקה! ובשמחות!סוג'וק

מה מהותם של ימי ראשית השנה? מה קרה וקורה בימים אלו? ומה עושה לו צום גדליה דווקא בתוך ימים אלו?
 
כל חג יהודי הינו זכר למאורע היסטורי לאומי וגם בר"ה וביו"כ אנו אומרים "זכר ליציאת מצרים", ומה קרה לעם ישראל בר"ה וביו"כ? במסכת ר"ה נאמר שבר"ה בטלה עבודה מאבותינו במצרים. עד אז היו משועבדים ובר"ה פסק השעבוד, בשנה בה היו מכות מצרים. זהו המאורע הראשון שהיה בתהליך היציאה ממצרים ובו החלה החירות הישראלית. שנה לאחר מכן, ביו"כ היתה קבלת התורה ולוחות שניים, והוא היום שסיים את תהליך יציאת מצרים. שנה ועשרה ימים עברו בין 2 מאורעות אלו בשנת היציאה ממצרים. בנוסף, בר"ה נפקדו שרה רחל וחנה ועוד לפני ירידת ישראל למצרים, יוסף יצא מבית האסורים בר"ה והומלך על כל מצרים.
 
ר"ה הוא זמן גילוי המלכות - "אדון עולם אשר מלך... לעת נעשה בחפצו כל - אזי מלך שמו נקרא". המלכות מתגלה רק כשמסתיימת הבריאה ויש אדם בן חורין על הארץ.  מלכות ה' מתגלה בסיום השעבוד במצרים בר"ה ומאז שבה ומתגלה המלכות מחדש בימים אלו. בר"ה תוקעים בשופר שבו ממליכים את המלך, אומרים "מלכויות זכרונות ושופרות" בנוסח מיוחד לימים אלו בלבד, ואפילו יוצאים ל"תשליך" למעיין או מקור מים אשר שם ממליכים את המלכים.
 
תנאי בסיסי בנפש לקבלת מלכות שמיים היא החירות. החירות הפנימית היא המודעות לנשמה, עוד לפני קבלת תורה. הניצוץ הנשמתי רוצה לבוא לידי ביטוי. בימי התשובה, קודם כל שבים למקור הפנימי הנשמתי, לחירות הפנימית ולמימוש העצמי. "תשובה קדמה לעולם", עוד לפני כל חטא וגורמיו. רק אדם משוחרר בן חורין יכול לעמוד בדין על מעשיו.
 
מסדר המפקד
 
יש מי שעבודתו עבודת עבד "מצוות אנשים מלומדה", רק לצאת ידי חובה, שלפי חז"ל זה מסיבות החורבן, ויש מי שעבודתו עבודת בן או שר אשר רשאי ומצפים ממנו שיבין (בן לשון בינה) ויפעל עם א-ל ולעזרת ה' בגיבורים, ישראל - שרי אל.
 
בר"ה יש פקידה, משל לחייל ברמה זו או אחרת, אשר שב ומתחבר למפקדתו הדורשת בשלומו. החייל הוא חלק מהמפקדה ("חלק א-לוה ממעל"), הוא שליח המפקדה, כעבד, כבן או שר. יש לו "תפקיד" ו"הנחיה", "זכויות" ו"חובות", יש לו שייכות כללית ומשמעות גם פרטית בהשתייכותו למפקדה. הפקידה יכולה להתפרש כעול כבד והחזרה לפסים כחובת הפקוד וטובת המפקדה, ויכולה להתפרש כדרישת זכויות הפקודים וטובתם השלמה מתוך שייכותם למפקדה הכללית. הפקוד יכול לחוש חייב ויכול לחוש את חייו..
 
ר"ה מורכב משני ימים - א' וב' תשרי וכתוב בספרים שיש חלוקה מסוימת ביניהם. היום הראשון הוא היותר כללי ונוגע לכלל הבריאה שהתחילה ביום זה - המפקדה הכללית. היום השני יותר נוגע לכללות ישראל - המפקדה הישראלית, כשם שביום ב' תשרי המקורי היה זה יום השבת המיוחד דווקא לישראל. שניהם יחד הם כיום אחד ארוך, בבחינת יחוד קוב"ה ושכינתיה. ימי ר"ה הם ימים כלליים ללא איזכורים פרטיים ודווקא מתוך ההתכללות בכלל ישראל יוצאים זכאים בדין שהרי "עמך כולם צדיקים"!
 
התגלות מלכות ישראל בעולם
 
הנביא זכריה מדגיש שימי צומות החורבן יהפכו לששון ולשמחה ולמועדים טובים. מדוע לא מספיק שפשוט יתבטלו? אלא שמהותם של ימי הצומות טובה מעיקרם ויש צורך שיחזרו לטובתם ולשמחתם. בי"ז בתמוז היה אמור להיות חג ה' בקבלת התורה כשמשה יורד עם הלוחות, ט' באב היה אמור להיות יום שמחת הכניסה לא"י אם לא היו חוטאים במרגלים. ג' תשרי - צום גדליה, הוא על שארית הממלכה הישראלית אשר אבדה גם היא בזמני החורבן ושבה ומתעלה בגאולה - ראשיתה בדרגת מלכות ככל האומות ואף מכח האומות עצמן, כמו יוסף שהוצא מהבור וישר הומלך במצרים וכמו החירות הבסיסית שהחלה בחודש תשרי לפני יציאת מצרים, עוד טרם נקבע חודש ניסן הראשון לישראל והמייחד אותנו כאומה.
 
מלכות ישראל מבטאת במהותה את מלכות ה' בעולם - "וַיֵּשֶׁב שְׁלמה עַל כִּסֵּא ה' לְמֶלֶךְ" וטבעי ומתבקש בעת מתגלה מלכות ה', שתקום השכינה ותתעלה מלכות ישראל בעולם! כנסת ישראל נמשלה ללבנה ור"ה הוא החג היחיד החל בתחילת חודש כשהלבנה נולדת מחדש. בניגוד לחודש ניסן - הראשון והמיוחד לעם ישראל במדרגתם העצמית, חודש תשרי, השביעי, הכלל עולמי מבטא את הופעת המלכות בעולם, כדוגמת ספיראלה אשר עולה בכל שנה ושנה - מצד אחד מתחילה בתשרי בחירות הבסיסית ככל האומות ומצד שני, לאחר ההתכנסות החורפית, מתחילה בניסן בדגש הלאומי הפנימי שאיננו תלוי בהכרח במעשים ושוב הולכת ומתבטאת החוצה עד השפעה עולמית בחגי תשרי...
יהי רצון שהשנה, בסימן השבת שדוחה את הצום וממשיכה את ימי המלכות, ובדרישת מלכות שמיים וכבוד ישראל, נראה בעליית קרנם של ישראל בעולם, "ויתן עוז למלכו וירם קרן משיחו"! (סיום תפילת חנה בהפטרת יום א ר"ה).

 

תכלה שנה וברכותיה, תחל שנה וריבוי ברכותיה! 

חזק וברוךעם אחדאחרונה

בס"ד

 

שלום,

חזק וברוך על דברי התורה.

          

             בתודה ובברכת

          שנה טובה ומבורכת

לכבוד השנה החדשה- תופסת אומץ...אנונימי (פותח)

אז הצעות דווקא יש, רק שלאחרונה הבנתי שמוטב לי לא להסכים להן... סתם, אבל אני באמת מרגישה שאולי עדיף לי לחפש בכוחותי שלי (ואז לא יהיה לי את מי להאשים, איזה באסה...)

בכל מקרה- אני אספר קצת על עצמי על מה שאני רוצה פחות או יותר, מכאן והילך יהיה מה שיהיה.

בת 24, סטודנטית. קורות החיים שלי נשמעים כמו של דוסית מארץ הדוסיות (אולפנה, הדרכה באולפנה, מדרשה, מכללה של בנות וכו') אולם בפועל אני בחורה די פתוחה. מוסיקות שונות ומשונות, חו''ל אם יסתדר, ועוד. יש בי צד מאד מקפיד, אפילו על הלכות שכוחות, ויש בי צד מאד פתוח. בלבוש אני די ממוצעת- חצאיותי קצרצרות והסגנון הכללי שלי הוא לא שמרני כזה, קצת שישסטי איכשהוא.

אני עוסקת בתחום אומנותי כלשהוא בצורה די רצינית. בכלל- יש בי צד מאד רוחני ועמוק, וצד שמאד לא. בגדול- עם כל העומק כבדות זאת תכונה שמאד מרחיקה אותי ולא שייכת אלי.

מה אני מחפשת?

ואמן ולא אשמע בררנית, פשוט אלו מסקנותי מכל מה שהיה לי עד היום. חשוב לי להגיד שכלום לא גורף.

גילאים- מעדיפה מישהו בגילי או קטן ממני, כמובן אפשר קצת יותר.

מישהו שיודע על היותו דת''ל בלי סיבוכים, אחד כזה ששייך למגזר. שירות צבאי- חשוב לי.

אדם מטייל, חי, שמח, מקשיב, אוהב. אוהב אדמה ואדם.

לא כבד, לא מבוגר- לא במראה ולא באופי.

ואם כבר מראה- נורא קשה לי לתאר את עצמי... אני לא גבוהה, לא שמנה (אבל לא דקיקה), לא בהירה... Jומה אני כן? אני נראית בסדר, נראה לי, כך אומרים.

ומה חשוב לי? ממש סליחה אם זה יפגע במישהו מכאן, אבל חשוב לי מישהו רזה. לא סגנון ביניי''ש, מישהו יותר טיילן כזה, זורמת גם עם שיער ארוך וכאלו, אבל כמובן גם עם אחרים.

לא מאמינה שעשיתי את זה, אבל מה כבר יכול להיות...?

 

שנה מבורכת.

וואו איזה אומץ! יש לי רעיוןאלירז

בואי ביום כיפור לישיבת עתניאל!

(את יכולה לתאם אצלי לינה..)

נראה לי שזה בדיוק הסגנון שאת מחפשת!

ויש הרבה היצע!

 

 

[לא בשבילי! אל תחשבו על זה אפילו!]

 

האמת?אנונימי (פותח)

שעותניאל זה באמת מה שאני מחפשת, כלומר שתיים מתוך שלוש משם שיצאתי איתם היו ממש לטעמי.

 

אבל מכאן ועד לבוא יוה''כ...

 

תודה מותק!

אם כך- תפני לרב שמה. בד"כ בכל ישיבה יש איזהאחותו

רב או רמ שמתעסקים בשידוכים לחבר'ה

אם התגברת בפורום- בטוח תוכלי למצוא אומץ לפנות לרב.

וישר כח באמת!

הרבה הצלחה ובשורות טובות. שהקב"ה יראה את השתדלותך ותזכי בשנה הבאה להגיע נשואה לראש השנה!

את יודעת כמה בנות מגיעות לעתניאל ביו"כ?!?!?אלירז

אל תתפדחי!

 

(בהזדמנות זו- אחמיא לעצמי, על הקליעה לטעמך -

שיואו תותחית שכמוני! חחח)

 

רק תגידי אם כן, כי כדאי שאשמור לך מקום בישיבה..

ויצאו לא מעט שידוכים מזה

לדעתי זה לא נואש, זה לגיטימי ומעולה!!

ויש לך אפילו מקום לינה!! אצלי!!

אין בנים בבית שלי ביום כיפור...

הם בישיבה של אבא..

 

 

בכל אופן אם את מוותרת על ההזמנה,

ובכל זאת רוצה טלפונים של נשות הר"מים-

דברי איתי באישי..

 

 

איזה מתוקה את.אנונימי (פותח)

באמת!

 

אבל מה לעשות ויש דברים שהם מעבר ליכולת ההשתדלות שבידי..

 

באמת מחמאה עבורך!

 

תודה!

בהצלחה!! איזה אומץ.. כל הכבוד!והוא פלאי
לדעתי זה שכתבת את זה ...אפוש

בס"S

זה כבר יעזור לך...(לפעמים לראות את הדברים כתובים עוזר לנו לכוון עצמנו..)

ודווקא נראה שאת מאוד יודעת מה את צריכה!

ב"הצלחה רבה

נשמעת בחורה מאוד לעניןמעשיה נאה

מעניין למה לא חוטפים אותה.

איזה אומץ! אם הייתי בחור הייתי שולחת לך הודעה P:ת-ה-י-ל-ה
מעניין באמת...אנונימי (פותח)

 

 

אתה יודע, אני צריכה שהחוטף יהיה ראוי

נו... למה אתה מחכה?אחותואחרונה
יודעת ולא יודעת...אנונימי (פותח)

לפעמים קצת מפחיד לדעת, ח''ו להנעל, כי רק הוא באמת יודע.

 

תודה בכולופן.

סתם סקר קטן לבנות...תמיד טוב

1) כמה שנים עשית/רוצה לעשות שרות לאומי???

2) מתי התחלת/רוצה להתחיל ללמוד מקצוע??

זה די דחוף לי אשמח על שיתוף פעולה

תודה רבה

אני מאמינה שזה כבר ידוע,יעלי_א

1) עשיתי שנה אחת

2) אני מתכננת להתחיל ללמוד בע"ה בשנה הבאה.

אי כרגע עושה שנת מדרשה. עוד קומה בדרך לבניית בית בע"ה.

רווקים?ת-ה-י-ל-ה

תלכו לבית אבות

אני עושה שירות במועדון לקשישים וכל היום הם מציעים לנו שידוכים

יש לי נכד בשבילךךךךךךך

רציני- תוך יום יש לכם איזה 5 הצעות

חחח, גדווול!מיץ פטל הארנב
השאלה הפשוטה, יש משהו שבאמת יש סיכוי ללכת אליו? כלומר מצאת מההצעות האלו מישהו שמתאים לך?
חח למה לאת-ה-י-ל-האחרונה

לא ניסיתי אבל אם אני באמת ארצה הם יביאו לי פרטים או אפילו יביאו את המועמד לשם חח חמודים הזקנים שלי D:

מתנה בפגישה שלישיתאנונימי (פותח)

הבחור הפתיע ונתן לי מתנה בפגישה שלישית

 

האם יש עם זה בעיה ? שאלתי ואמרו לי שעדיף לא לתת כי יש בזה ספק קידושין

זה נכון??

 

מה אתם חושבים?

תבדקי הלכתית. מה זה משנה מה אנחנו חושבים?no name102
יש כאן בחורי ישיבה שיודעים מה ההלכה המקרה הזה?אנונימי (פותח)
מממ...עטרה12

קצת מוזר...

יש סיבה מיוחדת?

התערבות?

או שהוא מרגיש (יש דבר כזה אצל גם אצל בנים) משהו כלפייך?

 

אני הייתי ממש מתתרגשת אם זה היה ממשהו שמצא חן בעיני.

ממש נלחצת ממישהו שאני לא יודעת מה אני חשה כלפיו.

ומחזירה למישהו שנראה לי שלא....

 

הייתי שמחה לדעת קצת יותר על הנסיבות...

הוא כל כך מתלהב לכן הוא הביא את המתנהאנונימי (פותח)

והאמת היא שאני מתלהבת פחות ממנו...

ולכן נכנסתי למצב קצת לא נעים ...

 

תודה עטרה על הרצון לעזור

את יכולה לספר איך הוא בכללי חוץ מזה?מאמע צאדיקה

(אני רואה את הגלגלים של המוח של כל הבנות פה רצות לאותו כיוןן... מה לעשות- ככה זה לפעמים... עדיף טיפה לחשוד -ולהבין שאין בעיה.. מאשר להיות שאנננים ולהצטער על זה...)

תודה צדיקה ! זה באמת קצת מחשיד מה לעשות...אנונימי (פותח)

אבל יכול להיות גם שהכוונות שלו טובות מאוד והחשדות שלי לשוא

 

והאמת היא שמה שמפריע לי במתנה הזו הוא שזה קצת מהר בשבילי ויכול להיות שהקשר יסתיים אז בשביל מה המתנה?!

לכן את חייבת לפרט עוד עליו ועל הקשר!! >>מאמע צאדיקה

כמה הוא מתקשר אלייך- נורמאלי או כל החיים?

כמה הוא מסמס?

כמה הוא לחוץ עלייך?

אם את מאחרת לו בטעות- מה הוא אומר? מה הוא מתייחס?

אם את טועה או עייפה או לא במיטבך לרגע- מה הוא חושב על זה?

 

ויש עוד מה לשאול...

כדי להיות בטוחה שאת שוללת את זה- וממשיכה הלאה בביטחה

צדיקה, תודה על הרצון לעזור והאיכפתיותאנונימי (פותח)

אבל לא אוכל לפרט, זה ארוך....

מספיק שרק תעני לעצמך.. את לא חייבת לי תשובות בכתבמאמע צאדיקה

 

אני גם כמובן לא אומרת שכל מתנה זה חשוד או משו-

יכול להיות הוא סתם אחד כזה שיש לו מידת נתינה יפה וטובה

 

אבל כדאי לשלול דברים... רק כדי להיות בטוחה ורגועה

לא כל מי שמביא מתנה בפגישה שלישיתעין הקורא

הוא מועמד לבעל מכה, רוב מביאי המתנות בעולם הם סתם אנשים טובים...

 

אבל אין ספק שזו הצגה מדהימה.

לגבי מתנה.ברוךש

קודם כול מבחינה הלכתית: ספק קידושים ברור שאין, 

פעם ראיתי דעת יחיד שאומרת שאפשר פשוט להגיד שזה לצורך מתנה ולא קידושין. 

ראיתי רבנים שכתבו שאם נפרדים אז צריך להחזיר את המתנות- בגלל שהן ניתנו במחשבה להקים בית וכו, ולכן מן הראוי להחזיר.

 

מעבר לזה, אני לא יודע כמה שייך להביא מתנות בשלב כל כך מוקדם. יש צד מאוד חזק שרוצה להשקיע ולפנק, אבל מאידך בשלב כל כך מוקדם, בתוך מסגרת המשודכים של החברה הדתית- אני לא יודע כמה זה שייך. 

 

המלצתי - תעשו מה שנראה לכם מתאים. 

תודה ברוך על תשובה מפורטת ולענייןאנונימי (פותח)
ספק קידושין זה שטויותמשה

צריך שיהיו 1001 תנאים ע"מ שאישה תהיה מקודשת.

 

 

אבל לעצם העניין - מתנה בעשרה שקלים או במאה? יש הבדל בהתייחסות משני הצדדים.

שווי המתנה להערכתי 50 שח בערךאנונימי (פותח)
ספק קידושין.מעשיה נאה

כדי שאשה תתקדש צריך ש.

הבעל יאמר "הרי את מקודשת לי"

ושניהם יסכימו להיות נשואים

כמו"כ צריך שהמתנה תהיה שוה פרוטה לפחות.

יש כמה מקרים של קידושי שחוק שבהם הסתבכו הפוסקים אולם למעשה התירו.

מעשיה,אי''ה

את מכירה מתנה שאפשר להביא שהיא לא שווה פרוטה?

 

[ולא, לא נראה לי שמישו יביא למדוייטת שלו עטיפה של קרמבו...]

אני בן.מעשיה נאה

ויכול להיות למשל שהוא יתן לה לגמור את הבורקס וכולי.

(אבל בסך הכל יכמתי את ההלכות. )

לא יודעת איפהראתה קונה את הבורקסים שלךאי''ה

אבל בקפה נאמן הם עולים כמעט 3 שקלים לאחד... זה דיי יקר בשביל בורקס ובהחלט שווים כמה פרוטות

 

 

לרגע חייתי בעולם דמיונימעשיה נאה

וחלומי שבורקס עולה בו עשר אגורות, תודה שקרקעת אותי למציאות הקודרת והאכזרית,  בברכה שנתרגל כולנו ליוקר המחיה ולקחת הכל בקלות.

בחור אמר לי פעם...אלירז

שאם בת מביאה לבן מתנה הוא מסיק מזה ישירות שהיא מעוניינת בקשר רציני...

אם בן מפרש את זה כך, אני מניחה שהם באמת נותנים מתנות כאשר הם מעוניינים!

ודי לפאניקה על הבעל מכה!

צדיקה- בכלל לא התחילו להסתובב לי הגלגלים בראש לכיוון הזה...

מבחינה סטטיסטית רוב הבחורים אינם מכים!

אז נשימה עמוקה!

חשוב לכם להבין את המטרה שאותהיהודית פוגל

באה המתנה לשרת, ולראות איך את מרגישה עם זה. נעים לך? מלחיץ אותך? פתטי בעיניך?  היית בוחרת צורה אחרת להביע את מה שהמתנה היתה אמורה להביע? אינני מתייחסת להיבט ההלכתי, אותו עליך לברר בצורה הכי מוסמכת שאפשר. כ"ט

המתנה הלחיצה אותיאנונימי (פותח)

את צודקת לגבי אופן ההסתכלות על המתנה מבחינתי

תודה

רררת-ה-י-ל-ה

מישו הביא לי מתנה על הדייט הראשון ועד היום אנחנו ביחד סוו.. זה היה די מוזר אבל פשוט תשמחי שהוא משקיע

אלירז אחת מכל 10 נשים היא מוכה ככהחילא דמשכנא

שכדאי לחשוש על עניין.

**מתאפקת*****אושר**

רק בגלל שאנו לפני ראש השנה.

די כבר עם הנשים המוכותחשבשבת

לא כל גבר שעושה תנועה חשודה הוא גבר מכה וכד'...

 

הנשים לעולם לא תבנה את עולם הגברים הבעיה שהן חושבות שהן מומחיות בתחום ניתוח האישיות הגברי.

 

כעיקרון לדעתי זה נובע מהתלהבות קצת ורצון לעשות טוב על הלב והרבה איכפתיות.- ואם הוא לא נראה לך למה את מושכת אותו כ"כ חתכי וזהו- למה לגרום לו לתלות נפשית,אפילו קלושה???

לא אומר שלא צריך לחשוש. א-ב-ל!והוא פלאי

    הרבה מכל הרעש על גברים מכים ולהזהר וכו' וכו' זה השפעות תרבותיות מאוהבינו משכבר הימים האירופאים והנוצרים.  סוג של זריעת יאוש מהתא המשפחתי.  אז להזהר, אבל חשוב לשים לב גם לזה..

הרב מלמד אמר לי שלא כדאיאליסף ט
פעם נשים ידעו להראות לבעליהם את הכיווןמעשיה נאהאחרונה

אסתר המלקה למשל.

שידוך מיוחדאנונימי (פותח)

שלום
אני כותב את ההודעה בשביל ידיד שלי.
מדובר בבחור בריא לחלוטין אולם למשפחה שלו יש בעיה גנטית של בעיות בלב. הידיד שלי בריא לחלוטין, אולם לאחר בירור רפואי מקיף הובהר לו על ידי הרופאים שרק באמצעות הפריית מבחנה ניתן להבטיח שילדיו יוולדו בריאים.
לפיכך הוא מחפש שידוך עם בחורה שיש לה גם בעיה רפואית שיכולה ללדת בעזרת הפריית מבחנה, להקמת בית שמח וכשר בישראל.
מדובר בבחור תורני, בעל רקע ישיבתי רחב, נחמד, בעל מידות טובות ולב טוב. גובהו כ167.
הוא מוכן להפגש עם בנות מהמגזר הדתי לאומי ומהמגזר החרדי. וכן עם בנות שגדולות ממנו בכמה שנים.
תזכו למצוות.
לפרטים ניתן לפנות אלי במייל
cjur25@walla.co.il
 

למה אי אפשר לדבר איתך בשיחה אישית?מעשיה נאה
למה לעזאזל הוא מחפש בחורה עם בעייה??אנונימי (פותח)

מה רע לו לחפש גם בריאות? בגלל שלו יש בעייה?

סביר מאוד לחפש במקרה כזה בחורה עם בעייהאדם כל שהוא

א. האם לא עדיף שמישהו שזקוק להפריית מבחנה יתחתן עם מישהי שבלאו הכי תיאלץ לעבור את הטיפול הזה, כדי שלא שני זוגות יצטרכו לעבור את הסבל הזה? 

ב. משהו שנכון גם לבעיות בריאות וכדו' אחרות- רבים פוסלים/פוסלות בגללם, בלי תלות בשאלה האם זה מוצדק, עדיין ייתכן שאדם הסובל מבעיה שיחפש מישהי שגם סובלת מבעיה, יצליח למצוא מהר יותר בת זוג. 

לו- לא רע לחפש+mp8

לבחורה- רע למצוא.

 

 

למה שבחורה רגילה ובריאה תכניס את עצמה מראש למשהו כזה??

האם כל המגיבים יודעים לפחות חלקית במה מדובר???

יתכן שבמכון פועה עוסקים בשידוכים כאלהאדם כל שהוא

בקישור https://www.puah.org.il/page.aspx?id=177 מופיע כתוכנית עתידית של המכון שידוכים לבעלי בעיות פוריות.

יתכן שכבר קיים משהו כזה. (אני מבין שתתאים מישהי שזקוקה להפרית מבחנה, מסיבה דומה- בעיה גנטית, או בגלל בעיית פוריות)

לא, אני פשוט לא מבין. מאיפה המחשבה הזאת?אנונימי (פותח)

מזכיר לי גם שאמרו פה לשדך בעלי מוגבלויות.

פשוט גועל נפש.

הסיכוי שבחור כזה ימצא מישהי שמתאימה לו עם אותה בעייה, הוא אפסי לדעתי, ובכלל למה להיכנס לפינה הזאת?

אם הוא ימצא בחורה שמתאימה לו, והם יאהבו אחד את השני, הבעיה היחידה תהייה שהם יצטרכו לעשות הפריית מבחנה. בסדר, יסתדרו. האהבה חשובה מהכל. והרפואה מספיק מתקדמת היום.

 

הלואי ויסתדרואלעד
אני מניח שהבחור שם לב שכולן פוסלות אותו בגלל הבעיה הספציפית הזאת, ולכן מראש הוא פונה לבנות בעיות אותה רמת בעיה
מה כ"כ מסובך?
אני מקווה שהוא לא חושף את הבעייה מוקדם מדי...אנונימי (פותח)

אף אחד לא ירצה בנאדם שבא ואומר, שלום קוראים לי מוישה זוכמיר, ואני לא יכול להביא לעולם ילדים, אלא בהפרייה חוץ גופית...

צריך לחשוף את הבעייה לאחר כמה פגישות, בשלב שכבר יש הכרות, ובסיס שעליו אפשר לספר דבר כזה.

להגיד את זה מראש, זה לא חכם בכלל.

להסתיר את זה- עוד הרבה פחות חכם+mp8אחרונה

ואפילו על גבול ההונאה.

"והרפואה מספיק מתקדמת היום."מאמע צאדיקה

במיוחד עם סיכויי ההצלחה הככ גבוהים שיש להפריות מבחנה היום... <צ> ממש...

 

 

אני חושבת שזה יפה מאוד שבחור חושב על האישה שתהיה איתו- שלא להעביר מישי סבל וחולי מיותר- אם זה לא דרוש...

וגם צריך לזכור שנישואין זה לא רק כדי להביא ילדים- אלא גם כדי לבנות זוגיות

 

גם ראוי לברר באמת מה כוונת הרופאים- האם יש 100% סיכוי של חולי-לב לכל ילד שיוולד ממנו? האם אלו אחוזי-סיכוי כמו כל נשאות גנטית אחרת?

כדאי מאוד מאוד להתייעץ עם מכון פועה על זה

(חוצמזה ששמעתי שפועה עובדים על מאגר של משודכים עם בעיות פוריות... אז כדאי לשאול בלי קשר...)

 

שלום לכולם, דוסית בת 23 לא נשואה, אומר משהו??אנונימי (פותח)

בס"ד

אני מקוה שלא תהרגו אותי על השאלה הזאת..

בחורה בת 23 רצינית שבאה ממקום שיש שמתחתנים יחסית מוקדם  (- 20 ואפ' יש שלפני) האם זה אומר עליה משהו?

יכול להיות שיש בה איזה פגם שתוקע אותה? בררנות יתר? או שפשוט ה' יתברך חושב אחרת ומעכב לה את הזיווג??

תגובות רבותיי..

לא. זה עדיין לא אומר עליה כלום.אלעד
ובכל מקרה כדאי לברר ולא לפסול בגלל סברות לא מבוססות
סיפור קצר ....גבריאל97

אחד ביקש לדעת פרטים על אחת מהיישוב שלי  שהציעו לו אותה

 

ובסוף הוא שאל אותי שאלה שדי הבנתי על ההחתלה שזו השאלה שהוא רצה לדעת את תשובתה ..

 

הוא שאל אותי למה היא עוד לא התחתנה מתוך הנחה שאם היא בגיל יחסית מבוגר (26) ועוד לא התחתנה

 

כנראה שאולי היא לא יפה או שהיא התחזקה רק בשנים האחרונות וכיוצ"ב מההנחות האלו

 

עניתי לו בצורה הפשוטה (אז הוא היה בן 27 ) האם הוא יודע למה הוא עדיין לא התחתן ...?

 

נראה לי שאז הוא הבין לבד שהוא טעה בשאלתו ....

 

מ"מ כדאי לעשות חשבון נפש ולבדוק אולי טעינו מתיאשהו ואיפשהו בדרכנו הלא קלה כדי שבע"ה תהיה כלה .

סתם מחשבה...אורית ה

אני תמיד תמהה לגבי השאלה הזאת "למה היא/הוא עוד לא התחתן/נה"...

רגע, אתם מאמינים שההצעה שלכם רלוונטית?

אז ברורה הסיבה.

היא/הוא פשוט עוד לא פגשו את הזיווג המיועד להם..

איך יכלו להתחתן?

עם סתם מישהו אחר שפגשו בדרך?....

23?! זה עדיין קטן..הקולה טובה

מה את\ה בלחץ? אני מכירה כמה בנות שרק התחילו לצאת בגיל הזה.. (דוסיות רציניות)

זה אומר שלקב"ה יש כרגע תוכניות אחרות עבורה.

זה אומר שלא הלך לה עד עכשיו.

זה אומר שטרם הגיע האביר על הש"ס הלבן

וזה לא מחייב כלום!

לא לנו לעשות חשבונות שמיים לאנשים אחרים.

לא לנו לקפוץ למסקנות שאח"כ יתקעו עוד יותר את האנשים האלו.

זה פשוט לא קשור.

בטח שזה אומר!אליסף ט

זה אומר שהיא לא מצאה את הדוס הלא נשוי שלה.

מכירה "דוסית" שהתחתנה עם תלמיד חכם גדולאני12345

והיא היתה קרובה ל-30.

לנסות לנסות לנסות........shilo30

אם היא היתה מספיק בוגרת והחליטה שהיא לא בשלה בגיל מוקדם ועכשיו כן אז מה הבעיה בכך, אפילו הפוך זה אומר שהיא בחורה רצינית ובוגרת שתחפש קשר רציני ולא הרפתקאה

אבל כל מקרה לגופו

 

לכן לך ותכיר............ועם הרבה תפילות גם תצליחו

 

מהממצפה לישועות

שילה

מה אתה רוצה לשמוע?אבא שמואל
תקרא\י את השרשור שפתחתי על מחשבות. זאת התשובהens62
סליחהשושנהא

למה להתעסק בהגדרה האם מישהו הוא בסדר או לא??? ואם מדובר בעצמך אז עם יד על הלב, שאלה כזו מצריכה שהאדם יכיר אותך ע"מ להעלות אופציה של מניעות , אם יש בכלל.....

בהצלחה!

זה לא אומר כלום.פלפלתי

אם נצא מההגדרות והתבניות של גילאים יהיה לנו ולחבר'ה האחרים הרבה יותר קל בחיים ולא יהיה צורך להעלות כאן דיון כזה.

בגדול היא בסדר גמור.

להתחתן עם עציץ רק כי ככה כתוב ואומרים זה לא פיתרון. תזכרו את זה.

23 זה גיל צעיר*שלי*

אבל זה יחסי.

זה לא בסדרעטרה12

לשאול שאלות כאלה!!!

בתור אחת שמתקרבת לגיל הזה...אי''ה

[אמל'ה.. לא רוצה לחשוב על זה...]

 

אני דווקא פסדר גמור, ותודה ששאלת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סתם, נשמה,

גיל 23 הוא סבבה לגמרי יש המון בנות מקסימות ומתוקות שמגיעות לגיל הזה ואפילו יותר גדול, וכן, הם עדיין לא נשואות.. וזה לא אומר כלום!!!

זה אומר עליה דבר אחד- דבר מאוד החלטי ונחרץ!מאמע צאדיקה

שהיא לא נשואה עדיין...

פשוט פשוט ככה

 

 

מי שמנהל את העולם הזה- זה השם- לא אנחנו.

אז די לחשבונות

עם עולם כל כך מסובך.מעשיה נאהאחרונה

זה באמת הקלה להיזכר שבתכלית השם מנהל אותו, מה שאומר שבאמת מותר לנו לנוח קצת.

סליחה..והוא פלאי

    לפני כמה ימים כתבתי תגובה חריפה מאד לאבא שמואל.  למרות שממש איני חוזר בי מהתגובה ומהחריפות, קשה לי מאד מאד עם הדיבור בצורה הזו לאבא שמואל, יהודי יקר גדול ממני בחכמה ובשנים.

    שנזכה כולנו לאהבה ואחווה שלום ורעות! 

מי כעמך ישראל!פפריקה--

ר' לוי יצחק מברדיטשוב היה עושה מהסליחה הזו (ומעוד כמה שרשורים כאן) מטעמים...קורץ.

אז שנה טובה טובה טובה טובה לכולכם.

ובשורות טובות!

|מקפיצה| ----מאמע צאדיקה

רציתם לעשות שירושור על הזכויות של עמ"י ?!

אז הנה לכם זכות עסיסית לגמרי!

התרגשתי מהכנות.הביצה שהתחפשה

בס"ד

 

וואי, באמת.

 

שתהא שנה טובה ומתוקה לכל עמ"י.

אשרינו!

זה כל כך יפה ועמוק.מעשיה נאהאחרונה

טוב לראות את זה כסיום חמוד לשנה טרופת עצבים. בברכת

 תכלה שנה וקללותיה.