למה צריך בכלל אבא במשפחה?מיץ פטל הארנב
כדי שיביא כסףאליסף ט
גם אבא יכול לטפל בתינוק!מעפר אני באה
למה בצחוק?בתאל1
כדי שיביא יציבות ובטחוןעדיאל
קח את התינוק על הידיים, תדבר אליו, תחייך אליו,ד.
אמממיץ פטל הארנב
בשתי מילים-אלעד
זה היה קצת יותר משתי מיליםאי''ה
תנסה לנסח שנית את השאלהנמרוד
אז שיהיה ברור, אני לא נשוי בכללמיץ פטל הארנב
ולגבי מה ששאלתמיץ פטל הארנב
לגבי השאלה השניה-אתה באמת רוצה לדעת?עדיין בדרך
)זה קצת יותר מפורט אצל פרויד...בתאל1אחרונה
אני חושב שקשה להסביר את הקשר הנפשי העמוקנמרוד
חינוך, סמכות, ביטחון, חום, וכו וכוברוךש
למה?מאמע צאדיקה
) אתה תהיה ב"האליש123
משו קפץ לי לעיניים - "מאיזה תרבות אתה בא"?!עיצה
"תרבות"מאמע צאדיקה
נכון. הוא אבא. ולכן התפקיד החינוכי שלו מתבטא אחרתnick
ואגב - אע"פ שהמנהל אישר - זה משאיר טעם רעnick
גם לי זה עשה טעם רעמאמע צאדיקה



ובהמשך לדבריה של צדיקה:ישתבח המשובח
) אבל ה' ברא את כל המערכת כך שהבעל הוא איתה, מתחילת ההריון ועד סוף החיים שניהם שותפים בגידול ילדיו, כל אחד בדגשים ובתכונות הספציפיות שלו, שנטע בו ה' לצורך הזה. צא וראה כמה קשה היומיום של נשים חד הוריות, כאשה נשואה ב"ה באמת שאין לי מושג איך אפשר לגדל ילד לבד. ועל התפקידים השונים של אבא ואמא במשפחה יש גדולים וטובים ממני שמלמדים הרבה, כדאי לחפש שיעורים בנושא וללמוד.תשובה מצוינת ומחכימה!!~א.ל
מצטרף!ד.
ואיך בדיוק יהיה תינוק בלי אבא???רולי
לא לא לא אל תגידו לי שעניתם לו ברצינות!|נקרעת|אפוש
היי אני לא עניתי ברצינותאליסף ט
בביולוגיה סינטטית באמת לא צריך אבא.אינטרנט?!
אין חובה "להיקרע"..הרבה פעמים עונים לאחד ומתכד.
אבא הוא עמוד התווך, המשענת של כל הביתאנונימי (פותח)
תשובהאנונימי (פותח)
אתה טועה מאדנמרוד
גוולעדאומן ר''ה
אני לא מאמינה שנשאלת בכלל כזאת שאלה!!!meitafish
משתתפי פורום יקרים, האם יש לבעל רשות להתערביהודית פוגל
לפי דעתיאי''ה
באופן טבעיאלעד
תלוי בהרגלאנונימי (פותח)
להתערב?!לעזור?!חלוקה?!מאמע צאדיקה
אני דווקא לא בטוחה...veredd

לא הבנתי מה הבעיה בזהנועמיק
מבחינת נקיון,זה לא פחות נקי בגלל שזה היה על שולחן של חמץ.ומבחינת חמץ,אין בעיה.
אני בעיקרון בעד שותפות בדברים כאלה,אבל אם את מציעה שכל אחד ישאר בתחום המומחיות שלו,כדאי שתביני שחמץ זה לא תחום המומחיות של האישה בדרך כלל.
ולאישה מותר להתערב?מסכת יומה
שם תפקיד האישה הוא רק- לנדנד, להזכיר, לתמוך ולהעיר...
.
פסחנקי כשר ושמח!להתערב זאת לא המילה..פז
במחילה, מה הקשר "למלא את ההוראות שלה"?ד.
להתערב זה מושג שלא נעים לשמוע..~א.ל

הייתי מחלק את השאלה ל2moson
- כמות המשאבים שמקדישים לנושא - כסף, זמן ועוד - כאן לדעתי צריך להתחשב בשני בני הזוג שכן הנושא משפיע על שני בני הזוג.
- מתוך הזמן שמקדישים מה הם סדרי העדפיות (הרבה פעמים לא ניתן לעשות הכל). כמובן שסדרי העדפיות בעיקר מושפעים מההלכה אבל מעבר לזה בד"כ יש כאן יותר השפעה של האישה - שזה יותר התחום שלה.
אחלה ניסוח!ההוא מהנוף
מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?אבא שמואל
ואם אנו מדברים על בדיקת/ביעור חמץ, המצב הבריא הוא שבעל הבית (ולא דוקא עיקר הבית) מופקד על עניינים אלו. ז"א בבית שיש גם איש וגם אישה, ראיתים שהאישה עושה בדיקת חמץ/ מברכת על ביעור חמץ?
איך אפשר בלי להזכיר, שאבק זה לא חמץ, וילדים (והאישה) הם לא קרבן פסח.
דעתי, יש לנקות את הבית כמו לקראת כל חג ומועד. והאישה והילדים יכולים לעזור בבדיקת החמץ (בעיקר על ידי זה שלא יפריעו
)ברור שמנקים ביחד!אנונימי (פותח)
חחח... אם זה כל כך ברור, למה לפתוח כינוי חדש ?!nick
בתקופת שרותי בצבאמשה
שאלה מאלפת בימים אלה, בהם הפנימיסטיות מתבכיינותאנונימי (פותח)
אצלינורויזא
אי"ה כתבת את זה בצחוק, נכון?meitafish
מה פתאום בצחוק?!?!?!אי''האחרונה
מי הפוסק של עיתן בשבע?? יש דבר כזה?עדיאל
זה טעות.. תרגע..עוד אריאלניקית
גם את לא צריכה לזעוםעדיאל
אני לא זועמת..עוד אריאלניקית

ב"ה כל הכבוד!עדיאל
מה הבעיה?משה
מה קרה? על מה אתם מדברים?~א.ל

כן ישאליסף ט
הרב אליעזר או זלמן?עדיאל
לא יודעאליסף ט
לפי מה שקראתי קרתה טעות באיזור י-םעדיאל
מישהו מוכן להסביר לי מה קרה??אלעד
אין לי מושג על מה מדובר, אבל זו עצם הבעיה, כינפשי ישובב
וכן, ערוץ 7 ירד לגמרי מהפסים, כבר מזמן..נפשי ישובב
בלשון המעטהמשה
העיתון בשבענפשי ישובב
מה ? על מה את מדברת ?מישהו10
על פסי רכבת!בת ההרים
אני מדברת עלנפשי ישובב
הפרסומות- חוסר צניעות בפרסום ובכלל תמונות נשים.. לשוה"ר בכתבות מסוימות- מידע מיותר ולא רלוונטי, וצהובוניות יתר (המצאתי מילה או הטיה?..)
שאלת המפתח המעסיקה אותי בכל העסק הזה היא: מהי מטרת העיתון? מה הבשורה שהוא מביא לנו? לאן רוצה להוביל ומה התוכן שמעביר לנו? ועל זה נאמר כבר במקורותנו- צ"ל, צריך עיון..
אני לא קורא בדייקנותמישהו10
מה זה הקשקוש הזהאליסף ט
יצאתי מזמן מנק' ההנחה הזו... לצערי.נפשי ישובב
אם את יוצאת מנקודת הנחה כזואליסף ט
הכתבה על העולם החרדי מעניינת ורלוונטיתמשהאחרונה
רק שתדעיעדיאל
רק שתדעומישהו10
להציע/לא להציע?קצת xחרת
*החליטקצת xחרת
בוקר טובאלעד
נראה לי שהתשובה הזאת מתאימה גם למקרה שלך
בשאלות כאלה יש תמיד לשקלל עוד נתונים כמו:יהודית פוגל
נראה ליאליסף ט
לא החלטתיקצת xחרת
אז צאי מנקודת הנחהאליסף ט
לא להציעCurious
למה לא??פז
מכיון ש....Curious
ממש לא מסכימה..נפשי ישובב
רק אם הבנתי אותך נכוןCurious
שוב, אולי לא רוצה שיציעו לה כינפשי ישובב
)שוב, לפי מה שהיא כותבת....Curious
ולכן לא מסתדר לי שמצד אחד את אומרת להיזהר עם ההצעה ומצד שני את חולקת על מה שאני כותבת....בעיה טכנית - כותבת מחדש: שוב, לפי מה שהיא כותבת...Curious
) ולכן לא מסתדר לי שמצד אחד את אומרת (שם..) להיזהר עם ההצעה ומצד שני את חולקת (כאן...) על מה שאני כותבת....אנסה להבהיר את דבריי..נפשי ישובב



)מבינה מה שאת אומרת בקטע הראשון...Curious
אז אולי צריך לברר מהן מידות??!נפשי ישובב

למה אשפה?!אליסף ט
מכיון שמה שמפריע לה...Curious
היא פגשה אותו פעם אחת.אליסף ט
אז?Curious
אז היא לא יודעת כלום על המידות שלואליסף ט
חולקת עליך...Curious
כמו מה למשל?~א.ל
מה??? הבנתי נכון?אנונימי (פותח)
עם מי היא אמורה להתחתןנמרוד
אחיו~א.ל
אההמ..נפשי ישובב

בדיוק בגלל מה שכתבתי..
נפשי ישובבאחרונה
אם אין סיבה יוצאת דופן אז למה לא?נמרוד
עדיין חשוב...Curious
אני אמנם לא כ"כ בגיל המתאים..אחת מהשומרון
>>>>>אי''ה

אני מביאה משירשור אחר-- כי זה דורש יחסמאמע צאדיקה
אני יכולה לעשות טבלה של מה שאני יודעתשוברת גלים
לכי^^ על זה!! כל אחד יתרום מה שהוא יודע!מאמע צאדיקה
עוד הצעה..~א.ל
כן!! כן!! כן!!מאמע צאדיקה
מעולהשוברת גלים
ישיבת הר ברכהבת ההרים
נכון.אליסף ט
מגניבמישהו10
יינעץ רק אחרי שיכיל כמות מידע נורמאלית...מאמע צאדיקה
ישיבת נחלת יצחק בת"אלטובה
אורית אופיר ובעלה 0545776696 / 03-6961991
הוא לא גווע.. אני פשוט לא הייתי מחוברת לנטשוברת גלים
שניה שניה שניהשוברת גלים
בשביל מה הם שדכנים אם לא בשביל זה?אליסף ט
בשביל מה יש 144 אם לא בשביל זה?!מאמע צאדיקה
א. לא, הוא לא מפורסם.שוברת גלים

חידוש...חשבשבת
נכון... חידוש מעיק וחצוף במיוחד, לפרסם את הנייד...נפשי ישובבאחרונה
הופ!שוברת גלים

מישהו יודע? שדכנים לפרק ב'אני פה
מאיזה מגזר?~א.ל
דתי לאומי/חרדיאני פה
ממש עוד מעט, בעזרת ה'שוברת גלים
יש לי באג רציני!!תודה ה'

חחחחח.........מטורף!!איך חשבת על זה???דניאל91
לא אני חשבתי על זה..תודה ה'
אשר יצר את האדם.. בחכמה וברא בו..עדיאל
....יפה....מתקדמים!תודה ה'
באמת הייתי בחתונהמאמע צאדיקה
גדול...אליסף ט
אאוץ', גם אני שמעתי את זה אבל נראלי ממש לא שייךנפשי ישובבאחרונה
שלום שלום רבותי!אבישפ
זה רק סקר..אבישפ
אה כן, סקר....nick
חחח בשעה טובה בכ"א. ואם לא עכשיו..~א.ל
אצלנו זה לא היה חודש וחצי....אור77אחרונה
סבב הי"דשל שמירת הלשון יוצא לדרך...חשבשבת
שאלה שמציקה לי רבות...אנונימי (פותח)
מה זה מריבה? באיזו רמה?אליסף ט
אני לא מכיר זוג שלא רב לפחות פעם ב...am42
לא נעיםאליסף ט
|חיבוק|מאמע צאדיקה
צדיקה אחותך צודקת..בנתיים את יכולה לקרוא תהיליםam42
אוי, קשה! זוהי אחת ההתנסויות הכי קשות בחייםיהודית פוגל
זה יעבור..פז
יש משפחות שאצלם זה היה שלב הכנה לגירושין...קראתיך
לא נעים..אבל טבעי וקורה..לא צריך להכנס לאפניקה ;)אפוש
תבשרי לנו טובות בהקדם!am42
יש בשורות טובות כבר?am42
קןרה....הקולה טובה
לילדים זה נורא, ושום עצה לא תעזור.אנונימי (פותח)
תשובה על שאלתך הכאובהאנונימי (פותח)אחרונה
מה עם תהלים לשבת קודש פרשת ויקרא??
נפשי ישובב
נתחיל מהסוף- ק"כ- ק"נ- תהלים של שבת בלנ"נפשי ישובב
קיט~א.ל
כול מומזרי המעלות קכ עד קל''דאומן ר''ה
ק"י-קי"ח כוללעדיין בדרך
א-י כוללקשלש
צ-קחשבשבת
קא-קח כוללתמר!!
י"א-כ' כוללמקימי
כ"א-נ' בלנ"ד~בת ציון~אחרונה

כמה קשה להקריב...אח..

)
]אז נכון שאני לא אשה ואף פעם לא אהיה. אולי תוכלו להגיד שאני לא מבין בזה. אבל עם היסוד הזה כולנו נפגשים - בנים ובנות - יום יום - בין אם זה לקום כל יום לתפילה או לא לדבר לשון הרע, ובין אם זה ללכת בצניעות או לא לשיר מול גברים, כולנו שותפים למצב הזה שנקרא 'הקרבה'.
אדם כי יקריב מכם = לפעמים, האדם צריך להקריב גם מהכישורים שלו...
למה שאני אעשה את זה?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^חשבשבת
הופ למעלה. לפני שבת...אח..

קפיץ קפוץ..
נפשי ישובב
=)פז
עוד הופ לפני שבת...
אח..אחרונה
פרשת השבוע בחרוזיםהרבי מיאוטו
והשאלה שליחשבשבת
ברור שלא!הקולה טובה
לדעתי ע"י חוסר בשמירה על קירוב בין המיניםעדיאל
ממש לא זו הבעיהמשה
חשוב מאוד לקרוא:אבישפ
אבישפ צדיק- יישר כוח!! ותתפנק על מקש "אנטר"מאמע צאדיקה
אבישפ כתב יפה.אור77
אמנם הוא כתב דברים נכונים וחשוביםnick
למה? כי יש כאן שני ענינים מעורבבים:
1. הקפדה על קיום מצוות.
2. תחזוקה של זוגיות.
אני רוצה להדגיש פה - אין שום ערובה ש"תחזוקה" של הקשר תמנע כל חטא. ע"ע אנשים לא דתיים, שהרבה פעמים משקיעים הרבה שנים עד...
חשוב מאוד לשים לב - שכתוב בתלמוד "אוהבה כגופו" וזה לא תיאור מצב, אלא ציווי! כלומר, זה מצווה. וזה כמובן בעיקר שמירה על איסורים קודם כל, ייחוד, וכן הלאה. אם אדם מקיים את הלא תעשה הללו, ואת העשה של האהבה, יהיה בסדר.
הסעיף השני הוא הקומה הנוספת שהיא משתנה לכל זוג, והיא גם ודאי פונקציה של מספר שנות הנישואין, ועוד מליון דברים.
מצטרפת!~א.ל
איזה כיף! תודה ליטל גל. (ליטל~)nick
חח מה כ"כ כיף??~א.ל

מה לא??nick

.בוודאי ובוודאי שכן..
~א.ל
נו. זה מה שאמרתי...חחnick
אהמ...אמור לחכמה
^^^^^^^^^^חשבשבת
חשוב לדעת גםנמרוד
זה ממש לא חשובחשבשבת
כתבתי את הדבריםנמרוד
"הרואה סוטה בקלקלולה יזיר עצמו מן היין"מאמע צאדיקה
מה הפלא ומה התדהמה, לא שמענו שיצה"ר לקחיהודית פוגל
העניין לא קשור (ישירות) ליצר הרעאנונימי (פותח)
אני חולק נחרצותאליסף ט
נכון...^^^^^חשבשבת
הוא אשר אמרתיאנונימי (פותח)
או במקומות שבהם אתה חלש אואמור לחכמהאחרונה
דתיות הן כנראה לא.אליסף ט
מה זה דתי?הקולה טובה
פשוט לא מקדש שם שמים להיתעסק בזה.'ערבות הדדית'
אובד עצות
רוחקטנה
לצעוק אל השםמאמע צאדיקה
שחבר טוב יצעק עליךאלעד
להיפך, שהוא יצעק בשביל חבר טובשירק
לשנות פאזה, ולהתחיל לחפש במקום אחרמשה
אולי זה יעניין אותךעטרת

תודה רבה
לעזרה כזו בדיוק קיוויתירוחקטנה
רעיון....~א.ל
ליטל, שום דבר אף פעם לא נעשה מעצמו.רוחקטנה

אם ניסית הכל, אולי זה דווקא כן.~א.ל
בעברית זה נקרא: "הרפו ודעו את ה'.."
..נפשי ישובב


מתוקה. אכן..~א.ל

תצא להפסקה..הקולה טובה
וואלה.. מישהו יכול להסביר לי..וופל אמריקאי
לא תמיד כשיש הצעות זה מציאה ואושר..שלום-בית
לא אמרתי שזה אושר, אני גם לא חושבת כך..וופל אמריקאי
כשמתחילים עם חלק מהרכבת מגיע המשך של הרכבתשלום-בית
חח.. זה בסדר, אני דווקא שואלת מהכיוון השני
וופל אמריקאי
בע"ה, הלואי וזה היה נכוןרוחקטנה
קשה לי להאמין שאין בארץ בנות טובות ורציניות שהן עדיין רווקות (ואני לא כזה זקן אגב
בשבת היה לי יום הולדת 25)יהיה בעז"ה הכי טובליצנית לרגע

שבוע חדש ! חודש חדש!אנונימי (פותח)
חיזקת מאד עם דברייך המופלאים.. תודה רבה!!נפשי ישובב

שכוייחשירו למלך
לשמוח,לרקוד, ולשמוח ולרקוד..'ערבות הדדית'
כל מילה אמת.שלום-בית
חייכתירוחקטנהאחרונה
ישועת ה' כהרף עין!!!בעיתה אחישנה

עצה חשובהאומן ר''ה
אני לא יודעת אם אני במקום הנכון, אבל אולי..אני פה
סיבוב השערים, למה אף אחד לא מעדכןמישהו10
גם לי שלחו הודעה...אי''ה
טוב, זה קצת באשמתימישהו10
כדי לצמצם את החיכוךמאמע צאדיקה
באמת חבל..נפשי ישובב



מקדשי הר הבית משתי הדתות??!!!!אינטרנט?!
חס וחלילה!! איך הגעת לזה ממה שכתבתי??נפשי ישובבאחרונה
חס וחלילה, זה פגיעת בפולחן הדתי שלהם !מישהו10
אפשר להירשם להודעות כל סיבובמאיר770
מי מתכוונן\ת השנה לצאת באמת ממצרים ?הרבי מיאוטו
לפני כשנה זכינו לחדש את המסורת – יצאנו קבוצה של 17 ישראלים-יהודים דתיים וחילונים וחגגנו פסח כהלכתו בעקבות אבותינו – בגלגל, בערבות יריחו. השנה אנו ממשיכים במסורת!
בערב החג נבקר במקום חציית בני ישראל את הירדן (´קצר אל יהוד´).
את החג עצמו נחגוג בערבות יריחו בסמוך לגלגל המקראית. במהלך החג נקיים ארוחות חג כיד המלך, שירה ושמחת החג, הרצאות הקשורות לפסח הראשון ולכניסת בני ישראל לארץ.
אנו מזמינים אתכם לקחת עימנו חלק בחוויה רוחנית זו ולחגוג ליל סדר שאינו שגרתי, אולם משמעותי מבחינה היסטורית לעם ישראל.
לינה
בשטח, כל אחד מביא עימו אוהל אישי ושק"ש.
סעודות חג
בשטח, עם כסאות ושולחנות.
תפילות
במניין, עם ספר תורה, בחוות בית חגלה הסמוכה (מרחק של 1 ק"מ, 20 דקות הליכה).
עלות
כרגע המחיר הוא 300 ₪ לאדם, אך הוא צפוי לרדת, המחיר תלוי במספר המשתתפים, הקייטרינג, השכרת ציוד ועוד. מחיר לילדים – כמה שנראה לכם. אין לנו מטרה להרוויח, אך גם אין לנו מטרה להפסיד...
כשרות
אנו חוגגים פסח כהלכתו – כפי שחגגו אבותינו.
הגעה
עם רכבים פרטיים (בהמשך נצוות אנשים נטולי רכב לבעלי רכבים).
רשמים משנה שעברה
היה מדהים, אין מילים...
כאמור, במידה והחלטתם להצטרף אלינו למסע, אנא תנו תשובתכם הסופית עד יום שלישי ר"ח ניסן 16.03.10, בכדי שנוכל להתארגן לפי מספר הנרשמים (ניתן להודיע במייל או במספרי הטלפון המופיעים למטה).
בברכת אהבת ארץ ישראל והתנ"ך
דביר רביב 0508359958 dvirraviv@gmail.com
אלימלך רון-טל 0523388943 rontal.e@gmail.com
"והגדת לבנך ביום ההוא לאמורמאמע צאדיקה
מה הבעיה לפרסם את זה??נפשי ישובב
מה הבעיה?אלעד
טוב טוב, אנחנו לא באמת חושדים פה באף אחד בפאשיזםnick
מה הבעיה?מאמע צאדיקה
סיבוב שערים זה לא פרסום,בת ההרים
א-ו-ק-יnick
קודם כל, ריגורוזית, שליטה הדוקה וטוטליטארית היא פאשיזם. אבל מה לנו לעסוק ברגורוזיה?...
כן- נסיון לכפות בדקדקנות שליטה כזאת, הוא מוגזם. ודאי ששימוש במושגים כמו "גזל" היכן שהם ודאי לא שייכים (אפשר לשאול רב) הוא חלק מזה.
אני חושב ש"הרבי מיאוטו" הוא חלק מבאי הפורום. לא נפל כאן פתאום כדי לפרסם. זה לא למטרות רווח. וכנראה לא מפריע לרוב האנשים פה. (תקנו אותי אם אני טועה בנקודה הזו).
חוצמזה אם זו איננה דעת המערכת, ואני בטוח שהדוברת לעיל יודעת היטב מה דעתה
של המערכת, אז בכלל אין טעם לאסור. וגם אם היה אוסר - זה היה אמנם אסור -אך טוטליטארי ומוגזם. פורום ביסודו הוא מדיה חופשית מאוד יחסית, וכך ראוי שיהיה - מינימום התערבות.הערה: אולי אני נשמע טיפטיפונת חריף לפעמים, אך בכל זאת הכל ברוח טובה וחברית.

ככה-מאמע צאדיקה
) 












מצטער, פשוט כל פעם שקופץ למתנחל השד הצנזורי אניnick
א. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%99%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%99%D7%95%D7%AA
ב. לא טיעון. לפי זה אסור לערוץ 7 לעשות כתבה שאגב הכתבה יוצא פרסום.
ג. נראה לי שזה מיעוט.. יוכיחו אלפי גולשי הפורום הפוך ויגיבו
ד. חח ... מן הסתם
טוב,טוב |ניכנע|מאמע צאדיקה
נא לכתוב בעברית מדוברת..
נפשי ישובב
)
חחח... אני מניח שמשפט זה נאמר אחרי או תוך כדיnick
אצלנו, לומדי המדעים, מעולם לא עלה בדעתנו שהאקדמיה הופכת אותנו לפחות "אנשי קודש"....
כבר אינני טירון באונ' ולא זכור לי (כמעט) מקרה שמרצה פתח את פיו בנושא שאיננו מספרים וכדו'.
וגם - נראה לי שיש איזה רב שהכניס לספרי הקודש שלו (רח"ל) מילים בלעז! והרבה! נראה לי שקוראים לו אצלכם הרב מיפו או משו?
*(למתקשים)מאחל לך ולכל יוצאי בר אילן (ושות') שיזכר לכם חסד נעורים ונחדש ימינו כקדם.
*הרב
אני לא מבר אילן.. רח"ל...
נפשי ישובבאחרונה

בת"א ברחוב הקרוי על שמו כתוב מתחת לשם "משורר והוגה דעות", משו כזה..
יכול להיות שזה קשור לשפה המיוחדת של הרב, מי יודע?..
ושנתחדש כבר בימינו כקדם, כולנו, אמן!!!!עוגת שוקלוד עם קצפת ודובדבנים!המוזרה






























בלונים...חשבשבת
















גיסנו, ברכת ה' !מישהו10
תודה צדיקים!!אמור לחכמה


וואו! יומולדת שמח!!שבלולאחרונה
טיולי יום שישי ד' ניסן 19.3 בשומרוןהרבי מיאוטו
דברי תורה ויקראאמת מארץ
בס"ד
דבר תורה נקודתי
השבת אנו קוראים את פרשת ויקרא, המתחילה לעסוק בענייני הקורבנות. התורה מלמדת אותנו מהי הסיבה להבאת כל קורבן, החל מקורבנות הבאים על שמחה שהתרחשה לאדם, דרך קורבנות פחות שמחים, ועד קורבנות שמביא האדם בכדי לכפר על חטאיו. כשמתארת התורה את קורבנות ה"חטאת" – הקורבנות שמביא האדם שחטא, משתמשת התורה בלשון "וכי" או בלשון "ואם": "ואם נפש אחת תחטא" "נפש כי תחטא בשגגה" וכו'. אולם, כאשר מגיעה התורה לפרשה המדברת על מצב בו חוטא הנשיא, חורגת התורה ממנהגה, ומשתמשת בלשון "אשר נשיא יחטא". חכמינו ז"ל מסבירים לנו שהמילה "אשר" היא מלשון "אשרי". אשרי נשיא המוכן להודות קבל עם ועולם – שהוא חטא.
כל אחד מאתנו הוא נשיא. לכל אחד מאתנו יש גאווה או שררה מסוימים, והיכולת שלנו להודות בטעות, היא הכרחית כדי להתקדם הלאה, לתקן את מעשינו, להתקדם ולהשתפר. ואם נעשה כן, אשרינו!
שבת שלום!
דבר תורה מעמיק
השבת אנו קוראים את פרשת "ויקרא", הפרשיה המתחילה את החומש. כבר הזכרנו בעבר, שלשם הפרשה ישנו משמעות עליונה, ולא בכדי נבחר שם זה דווקא כדי להוות "הכותרת" של פרשה זו. כאשר מדובר במילה שהיא גם שמו של ספר, וגם שמו של חומש – בוודאי ישנו עניין רב במילה זו.
אם נתבונן במילה זו בצורה שהיא כתובה בספר תורה, נגלה תופעה מעניינת – האות א', המסיימת את המילה ויקרא, כתובה בכתב קטן יותר משאר האותיות המרכיבות את המילה. לצורת כתיבה זו ישנה חשיבות עליונה, עד כדי כך שייתכן שספר תורה בו האות א' במילה ויקרא נכתבה כרגיל – יהיה פסול. מקרה זה הנו חלק ממספר מצומצם של מילים בהם אותיות מסוימות נכתבות גדולות או קטנות מהרגיל. צורת כתיבה זו התקבלה מאת בורא עולם כחלק ממתן תורה, והיא מרמזת לסודות העמוקים ביותר והכמוסים ביותר בעולם התורה.
גדולי התורה שבכל הדורות הסבירו לנו כי צורת כתיבה מיוחדת זו מביעה על שני רבדים של קריאת המילה. כאשר הרובד הגלוי יותר הוא קריאת המילה בשלמותה, והרובד הנסתר הוא הגדלת/הקטנת האות השונה.
"ויקרא אל משה, וידבר ה' אליו". כאמור, האות א' המסיימת את המילה "ויקרא" היא א' זעירא, כלומר א' קטנה. המדרש מגלה לנו את הסוד הגדול מאחורי א' זעירא זו. ישנו כלל ידוע כי כל הנביאים התנבאו ב"מקרה". לנביאים לא הייתה יכולת "לזמן לעצמם נבואה". כאשר היה מגיע רגע מסוים, הם היו חווים חוויה מדהימה ומקבלים נבואה, אולם לאף אחד מהם לא הייתה יכולת לדבר עם ה' ולקבל תשובה בדרך הנבואה בכך עת שיחפוץ. משה רבנו, גדול הנביאים – אשר לא היה כמוהו ולא יהיה כמותו, אינו כן. "לא כן עבדי משה, בכל ביתי נאמן הוא, פה אל פה אדבר בו, במראה ולא בחידות". משה, שהגיע לדרגה הכי גבוהה שבן אדם יכול להגיע עדיה, היה מקבל נבואה בכל עת שיחפוץ.
משה כתב את ספר התורה הראשון מפי ה' ישירות. כאשר הגיעו ה' ומשה למילה "ויקרא", ביקש משה מבורא עולם לכתוב את המילה "ויקר" מלשון מקרה, לשון בו התורה משתמשת כשהיא מדברת על בלעם. משה רבנו, העניו מכל אדם, האיש השפל בעיניו – לא רצה שיראו עד כמה מדרגתו הייתה גבוהה מעל שאר בני האדם עשרות מונים, ואף מעל שאר הנביאים. משה חפץ היה שייכתב "ויקר" כדי לומר שה' דיבר אליו במקרה, ובכדי להבליט את המרחק הגדול בין ה' לבני האדם. משה עם כל גדלותו ידע את אפסותו לעומת ה' יתברך, ורצה להדגיש הבדל זה.
אולם בורא עולם לא הסכים. מעלתו של משה חייבת להיכתב, למען דעת כל עמי הארץ כי תורת משה אין לה הפסק. משה העביר את כל דברי הבורא אלינו בשלמות, לא החסיר דבר ולא הותיר. יסוד גדול זה של האמונה בה' ובמשה עבדו הוא אחד מי"ג עקרי האמונה המרכיבים את היהדות, ובין החשובים והמוכרחים שביניהם. אולם ה' קיבל את בקשת משה בצורה חלקית, ואת האות א' הורה לכתוב בכתב קטן.
לקח גדול ועצום למדים אנו מפרשה מדהימה זו. לקח הכולל שני רבדים: רובד גלוי ורובד נסתר. הלקח הראשון הוא הכרה בערך עצמנו. הידיעה בגודל מעלתנו וביכולת וחובת ההשפעה שלנו אל מציאותנו וסביבתנו, ומצד שני – הידיעה הברורה באפסות שלנו כבני אדם, ובמרחק האינסופי בינינו לבין השלמות והטוב האלוקי המוחלט.
לקחים אלו נבחרו, בתור ה"כותרת" לפרשה ולחומש המדברים על ענייני הקורבנות. עבודת האדם את ה' בעולם, עבודה שבאה לידי ביטוי בעבר ע"י עבודת הקורבנות, ואנו מקווים שתשוב ותחודש במהרה בימנו – מתבססת על עקרונות אלו, מצד אחד הידיעה הברורה באפסותנו, ומצד שני ההכרה ביכולת ובמחויבות שלנו להשפיע ולשנות את העולם. לקחים אלו חייב כל אחת ואחד מאתנו לקחת עימו כצידה לדרך. צידה שתשמש אותנו לאורכו של חומש ויקרא, ותהווה נכס צאן ברזל למסע חיינו כולו.
שבת שלום!
אנו מתחילים חומש חדש, ומתחדשים..
כולם מוזמנים להגיב ולהביע דעה:
http://www.facebook.com/topic.php?topic=13157&uid=160950736023
בעקבות כל מיני שרשורים בימים האחרונים שאלה קטנה ליאלטנוילנד
האם מי שחוטא מפסיק להאמין בקב''ה ולהיות יהודי שומרמאמע צאדיקה
אני חושב שגם תוך כדי החטאאלטנוילנד
לא זו רק רוח שטותחשבשבת
בדיוק מה שאמרתי... רק שהבאתי גמרות ולא חסידות....אלטנוילנד
חיזוק לדבריך:אומרת שירה
ההבדל הוא קטן, אבל מהותי.הקולה טובה
בדיוק.אלעד
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^6חשבשבת
אלעדיאלטנוילנד
לדעתיבעזרת ה'!!
אך בשביל להתקדם הוא צריך לכפר על החטא,ללמוד ממנו,לא לחזור עליו,להתקדם,
להבין ממנו דברים וכך בעצם גם החטא שלכאורה נראה רע מקדם אותו.
אדם שחטא הוא לא אדם שאינושומר תורה כבר הוא מעד ונפל בסיטואציה מסויימת
ובעזרת ה' הוא יצליח להתקדם ולצאת ממנה אדם טוב יותר!
