באמת. 'סכנתא חמירא מאיסורא' 
בייניש אחד יוצא לדייט.
העלמה |במבט מתמוגג| : תראה איזו שקיעה מדהימה...
הבייניש: עדיין לא, יש עוד 5 דקות.
תשבעו יש כאלה ביינישי"ם... 
"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" (פרשת תרומה)
ה' מדבר עם משה ואומר לו שיגיד לבני ישראל:
בפרשה שלנו ה' מצוה קודם על המשכן. בפרשת 'כי תשא' (עוד מס' שבתות קדימה) ה' ציווה על השבת.
כשמשה מדבר עם בני ישראל ואומר להם את הדברים:
קודם כל הוא אומר להם את 'מצות השבת', ואח"כ את 'מצות המשכן'.
ו - השאלה זועקת עד השמיים,
למה יש שוני בין הסדר שבו נאמרים הדברים?! פה המשכן קודם ופה השבת קודמת, למה יש שינוי?
משכן = כבוד עם ישראל. מה הכבוד? שה' שוכן בתוכו. כדרשת חז"ל: 'ושכנתי בתוכם' - בתוכו לא נאמר, אלא בתוכם.
שבת = כבוד ה'. מעיד על מעשה בראשית. שהרי זה בא לסמל את יום המנוחה שה' שבת ממלאכתו.
ממילא, מתורצת בטוב טעם הקושיה שלנו. מה שאלנו? למה יש שינוי בסדר? התשובה: תלוי מי המדבר -
שה' מדבר עם משה ---> הוא מקדים את כבוד עם ישראל לכבודו.
שמשה מדבר עם עם ישראל ---> הוא מקדים את כבוד ה' לכבוד עם ישראל.
(כלי יקר)

מה לנו יש ללמוד מזה? 
רק אם נלמד דבר אחד - וואלה, שווה הכל. לכבד את האחר. כן, גם אם את/ה חושב שאתה יותר חכם/עשיר/גבור/מדהים וכדו' ממנו. אם ה' מקדים את כבוד עם ישראל לכבודו, רגע - שוב, ה'? מקדים? את כבוד עמ"י? לכבודו? כן. נשמע הזוי, אבל זה מה שנכתב ב'ספר היצרן' בשבילנו - אז בודאי שאנחנו צריכים להדבק במידותיו של הקב"ה, צריכים לכבד מאוד את החבר/המכר/או סתם מישהו ברחוב שראינו. אגב, איך מגיעים לכבוד כזה? לזכור שבעצם כל אחד מאיתנו הוא צלם אלוקים. ואז - אין שום סיכוי שאני לא אכבד אדם שהוא 'צלם אלוקים' שה' בראו.
שנזכה. 
סקר קצרצר:
איזה גופן יותר (או הכי) נוח לקריאה בשבילכם?
ה'חדש' או הרגיל? או אולי משהו אחר?
יאלה אחים ואחיות שלי, שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת מלאה אור ושמחה.
וכמובן לא לשכוח - 'מי שנכנס אדר מרבים בשמחה'. באמת.
א-מ-ן!
