שרשור חדש
שאלה 2אנונימי (פותח)
.הרב אליקים לבנון אמר בדיון עם הרב יהושע שפירא בדיון בבשבע שבד"כ הישיבות עם חסידות ורגש יתחתנו יותר מאוחר ואלה שהישיבות שיותר שכל והחברה יותר שכלים ומיושבים יתחתנו יותר מאוחר.השאלה שלי אם זה מחייב?כי אני ממש שם דגש חזק על השכל וזה העיקר כמו שאומר הרב קוק מ-ל-ך מוח אח"כ לב אח"כ כליות מצד שני עולם הרגש שלי בכלל לא לוקה בחסר,השאלה אם זה מחייב שהגיונית אני פשוט צריך לחכות לשיעורים ד ה ו ז בשביל להתחתן כי זה ההיגיון המחייב במסגרת הישיבה שמתאימה לי.....מה אתם אומרים?
בכלל לא מחייבאליסף ט
בא אלינו לישיבה ותראה כמה זה ל-א מחייב. ממש לא.
אתה מתכוון להתחתן בגלל רצון פנימי שלךאלעד
או בגלל שבישיבה נוהגים כך או אחרת? נסה קודם לענות לעצמך אילו גורמים ישפיעו על מועד החתונה שלך.. בהצלחה!
אני עם אלעדמאמע צאדיקה
לא נכון להתחתן כי זה מה שמקובל, או בגלל לחץ של חברים\ות.
מתחתנים לפי הרגשה פנימית- גם אם תשאר הנשוי היחיד בשיעור למשך השנתיים הקרובות... (ואל תדאג- אתה לא!)
יש משהוא עדרי בגיל הנישואיןיהודית פוגל
איפה מקובל גיל 18 בחור בן 19 כבר ירגיש "זקן" ואילו מקום שמקובל רק גיל 20 לפחות, בחור בן 18 בכלל עוד לא חושב על זה. קצת קשה להיות חריג, לכאן או לכאן. כמובן שזה לא מחייב כאילו ב"חוק", אבל שוב, יש משהוא חברתי הקובע את גיל הנישואין.
רק מתי שאתה מרגיש נכון ורצוי!!המוזרהאחרונה
לא קשור אבל חשוב! רוצים לפגוע באבא שלי - עזרה קלהבנדא מצוי!!
שלום וברכה, אני מבקש ממך עזרה קטנה מאוד ופשוטה.
 השב"כ עומד לפגוע באבא שלי
אני אלעד מאיר, בן 35 מתגורר בחרשה - ישוב קהילתי פורח. לפרנסתי אני מלמד במוסד חינוכי ומגדל יחד עם אשתי בת ציון ששה ילדים כן ירבו. אני פועל לחיזוק המאחזים ביהודה ושמרון והתנגדות להריסת בתים יהודים. השב"כ באו השבוע ואיימו על אבא שלי באופן בוטה. הם אמרו לאבי: הבן שלך מעורב בכל מיני דברים, אנחנו נפעל נגדו ביד קשה, גם העיסוקים שלך יפגעו, דבר איתו שיפסיק מיד, ככה אמרו לאבא שלי. אבא שלי מאוד נלחץ מזה, הכעיס אותו שאני הולך לקלקל לו את הפרנסה.
 אני לא מבין מה זה, בשב"כ מתכננים להרוס פרנסה של בן אדם בגלל הבן שלו? אבא שלי עוסק בנושאי השואה ופיצויים מהשואה ואין לזה שום קשר אלי, אין שום סיבה שהם יפגעו באבא שלי.
 
הדבר היחיד שיכול למנוע את הפגיעה באבא שלי - הפצת הסיפור הזה, בשקיפות, לכמה שיותר אנשים. רק אם כולם יכירו את האיומים האפלים הללו - הם לא יוכלו לממש אותם. אבא שלי יוכל להמשיך בעיסוקים היקרים שלו, ואנחנו נמשיך בפעילות חוקית לשמירה על ארץ ישראל. אם המדינה כל כך נלחצת מזה סימן שאנו נוגעים בנקודה הנכונה ונמשיך בע"ה. בבקשה העבירו הלאה למכריכם, ואודה על כך מאוד מאוד. תודה!
שוב תודה רבה לכולכם -  אלעד, חרשה.
אבא שלך מתפרנס מהשואה?נמרוד
מעניין מאד.
איך הפרנסה שלו? טובה?
אפשר להרויח הרבה מהשואה?
סוג של גסות רוח -שיקמה
מתפרנס מהשואה, ממש כמו שמתפרנסים מהשואה הניצולים מקבלי הפיצויים, מארגני מסעות הנוער לאושוויץ, מפיקי סרטי השואה למיניהם ועוד ועוד.
למעשה ניתן לומר שגם אתה, נמרוד, עושה רווחים מהשואה - כי יש מקום לטעון שמדינת ישראל לא הייתה קמה אלמלא האמפתיה שזכה לה עם ישראל בעקבות השואה. אחלה של דבר זה היה.
כולנו אחמדינג'אד!!
אבא שלו כנראה דואג לפיצויים ולכל מיני מחקרים עלבנדא מצוי!!
השואה לכן הוא מתפרנס!
נחמד שישר מתחילים לזלזל בבני אדם!
וואו איזה אטימות... הוא עוזר לניצולי שואהעיצה
מה אתה רוצה?אליסף טאחרונה
מהכרות אישית עם אבא שלואלטנוילנד
אני יכול לומר, שאבא שלו הוא איש מדהים, אני שוהה בשליחות במערב אירופה, הוא בא לבקר אותנו שם.
אני מכיר אותו כבר בתור ילד קטן [הוא חבר של הורי],  ואל תזלזלו...

משעמם, נכון - אבל- מקומות לדייטים בפתח תקווה - !GOnick
פתח תקווה אכן מקום משעמםאליסף ט
רק להזהר מהאנטישמים שמסתובבים שם...
thanks for the help, dudenick
אולי משהו יותר יעיל?
אני !~א.ל
סתם..
בואו לבר אילן, נחמד שם, במיוחד בערב
 

-         בפתח תקווה יש את: 

           -  הגן שמול הקניון הגדול

-         -  גן יד לבנים ברחוב ארלוזורב

-          - בית קפה אלפרדו שנמצא בפאר אזורים בפ"ת

-          - קפה נטו (הבנתי שכל מי שיוצא לדייט מגיע לשם, אז לתשומת ליבכם)

 

בהצלחה רבה!

 

נ.ב - ביררתי על המקומות האלה, אבל לא הייתי שם בפועל.

יש עוד כמה מקומות...shimi11
יש את הספורטק בין צומת סירקין להדר גנים.
ויש את גן החקלאים בכפ"ג, וכמה מקומות יפים בכר גנים ג'.
הפארק ליד הקניון כל פ"ת מסתובבת שם אז קחו את זה בחשבון... וגם לא כ"כ יפה שם לטעמי.
יש פארק חמוד ליד משרד הרישוי ברח' גיסיןam42
ראיתי שבוע שעבררחלי3
שפתחו בצומת סגולה בית קפה חדש באוירה רוחנית משו נראה שיא במגניב נראלי שווה לנסות....
יאללה מי באה לנסותאליסף ט
הפארק מול הקניון הגדול באמת טובשירו למלך
חח הייתי שם כמה פעמים
אחלה מקום..
 
אממ חוץ מיזה אין לי כ"כ עוד רעיונות..
בהצלחה !
יש הרבה!mor_1116
ביכין סנטר יש כל מיני בתי קפה נחמדים וגם כשרים {לא מומלץ במוצ"ש כי כל העולם שם}
 
או לשבת בפארקים שבאזור כפר גנים ג' ממש גדולים ונעימים.
 
אפשר לשבת באחד הבתי קפה בקניון, בדר"כ הרוב שם מבוגרים.
 
ויש את הקפה מול הקניון הגדול,גם אחלה מקום.
 
קפה הלל-בעיר
 
בקיצור לא חסר!
 
בהצלחה רבה מאת ה' יתברך!
 
 
 
סתם רק הערה קטנה!בנדא מצוי!!
כל השירשורים האלו על מקומות לדייטים.......אם זה מקום לשבת כגון: בית קפה פיצריה או משהו אחר לאכול סתם כדאי להגיד לאנשים מה רמת הכשרות שם!

כי אם אדם מגיע במיוחד מרחוק לעשות שם דייט אבל הכשרות שם ממש ממש לא בשבילו אז מלכתחילה הוא לא היה הולך לשם!
סתם  נקודה למחשבה!
בנדא קבל ח"חחשבשבת
יישר כח והערה נכונה מאוד
הארה חשובה, כל הכבוד!!!נפשי ישובב
אז עכשיו בואו נראה אם יש לכם מקומות ואתם יודעיםבנדא מצוי!!אחרונה
להגיד גם מה הכשרות שלהם!
רבנות או מהדרין ואם מישהו יודע אפילו איזה מהדרין זה יהיה עוד יותר טוב!

כי למשל כמה מהדרינים שהם יותר גרועים מרבנות!
מחזק ביותר (אזהרה--זה ארוך !!... אבל שווה כל דקה!)~~~חסויה~~~
"מי יטפל בילדים שלי אם אמות?"
"ידעתי שהילד שלי, שסובל מאוטיזם, זקוק לי מאוד. שאלתי את השופטים בתחינה: ´מי יטפל בילדים שלי אם אמות?´". סיפורה של רויטל לוי-גלעד שחוותה מוות קליני, והבינה שלא כדאי לבזבז את החיים שניתנו לה (שוב) במתנה
08/02/10 שרה גרוס ואוה אליאסוב / הידברות סופשבוע - מוסף שישבת
בהיותה בת 16 בלבד עברה רויטל לוי-גלעד חוויה לא שגרתית של יציאת נשמה מן הגוף. היא כבר ראתה עצמה מלמעלה, רק שלדבריה, משמיים בישרו לה שטרם הגיע זמנה למות וכי עליה לחזור לעולם הזה. כשחזרה לעצמה המשיכה רויטל הלאה בחייה, כאילו דבר לא קרה, והמקרה כמעט נשכח מלבה.
לוי-גלעד, 41, אם לשלושה ילדים ונשואה בשנית ליניב לוי מזה כשבעה חודשים, מתגוררת כיום בהרצליה. הוריה חינכו אותה על ברכי המסורת, אך היא, כפר סבאית במקור, עזבה את הדת כשהגיעה לצבא, והתחתנה עם בחור חילוני.
לפני כ-13 שנה, בהיותה בת 27, כבר נשואה ואם לילדים, עברה רויטל חוויה נוספת של מוות קליני, תוך כדי שינה. הפעם היא לא יכלה להתעלם מהמקרה ששינה את חייה מן הקצה אל הקצה.
"זה קרה בלילה", משחזרת רויטל. "ישנתי עם בעלי ושני ילדיי לצידי - תינוק בן שנה והשני בן שנה ותשעה חודשים. באמצע השינה הרגשתי שאני יוצאת מהגוף שלי. אדם שלא חווה את זה לא יוכל להבין זאת. ראיתי את עצמי מלמעלה, ואת בעלי ואת ילדיי ישנים. לא הספקתי לעשות כלום, ופשוט נכנסתי לתוך מנהרה של אור, שבה נכנסתי למערבולת של אור מופלא וסוחף - אור שלא דומה לשום דבר בעולם הזה. זה היה אור עוטף ברחמים ואהבה. יש שם הרבה שלווה, אין תחושת פאניקה ולחץ. הגוף שלי היה מעורפל כמו תינוק ברחם.
"לפתע אותו אור דיבר אליי. הוא שאל אותי ברוגע: 'איך קוראים לך?'. ברגע ששמעתי את הקול - נבהלתי ולא הצלחתי לענות מרוב פחד. עברו כמה שניות, ושוב האור שאל אותי לשמי. עניתי, אך אני לא יודעת להסביר מאיפה קיבלתי את הכוחות. מיד כשעניתי מצאתי את עצמי בתוך אולם גדול עם אור מעומעם. בקצה הימני של האולם, מאחורי קיר, היה אור צהוב עדין ורך, ומשם הגיחו לפתע ההורים של סבי. שניהם נפטרו שנתיים לפני המקרה. היו שם עוד שני בני משפחה שלא זיהיתי אותם. כולם באו לקראתי בזרועות פתוחות ושמחה גדולה. היה נראה כאילו הם שרים".
מתי בדיוק הבנת שאת נמצאת בעולם האמת?
"כשהייתי במנהרת אור עדיין לא הבנתי שאני מתה. רק כשראיתי את בני משפחתי שנפטרו, נכנסתי לפאניקה עצומה כי הבנתי שעזבתי את עולם החיים ונכנסתי לעולם האמת. זה מכה בך. שם לא הצלחתי לגשת להורי סבי, הייתי נטועה במקום בכוח בלתי מוסבר. היה נראה כאילו לא הייתה רשות לאף אחד מהצדדים להתקדם".
הדבר כנראה לא התאפשר מכיוון שרויטל נקראה באותו רגע ממש לעמוד למשפט בפני בית דין של מעלה. בהמשך היא מספרת כי לא ניתן לתפוס בעולם הזה את אותם רגשות נוראיים של אימה ובושה שהרגישה נשמתה בעת המשפט. "מולי, במרחק של כעשרה מטרים, ישבו שלושה שופטים בעלי זקנים. ראו שהם רבנים, בני אדם לכל דבר. הם היו חמורי סבר. עוד לפני שהם פנו אליי התחלתי לבכות, מתוך הידיעה שאין לי לאן לברוח. פתאום אתה תופס את הראש ומרגיש עוצמות מטורפות של צער ובושה, שלא מרגישים בעולם החיים. הם שאלו אותי בכעס למה לא שמרתי שבת. התביישתי, לא עניתי. הרגשתי שזה לא ייגמר בטוב. הורי סבי נעלמו מעיניי, ולפני שהספקתי להבין מה קורה התחילו לרוץ מולי שני סרטים על מעין שני מסכי וידיאו ענקיים: אחד בצד ימין היה סרט לא טוב, וכשהוא נגמר התחיל סרט בצד שמאל, שלא יצג טוב או רע אלא פשוט הראה בפניי שחזור של חיי. הסרט הזה רץ מהסוף להתחלה - מאותה תקופה עד לזמן שבו הייתי תינוקת.
"אחרי שהסרטים נגמרו התחננתי על חיי בפני השופטים. הם כעסו ושתקו. המשכתי לבכות ולהתחנן שיחזירו אותי לעולם החיים. הם שאלו אותי למה אני רוצה לחזור, ומה המטרה. ידעתי שהילד שלי, שסובל מאוטיזם, זקוק לי מאוד. שאלתי את השופטים בתחינה: 'מי יטפל בילדים שלי אם אמות?'. ברגע  שהזכרתי את בעלי וילדיי, הסבתי את פניי ופתאום יכולתי לראות אותם ישנים. אין גבול לנשמה , מיד ראיתי אותם בעיניים", נאנחת רויטל.
"אחרי שראיתי אותם, הרב שישב מולי בצד שמאל דיבר עם שני השופטים האחרים בשקט. היום אני יודעת שזה הסנגור. ראיתי את תנועות הידיים שלו ושמתי לב שהוא משתדל לדבר לטובתי. הוא שכנע אותם. השניים האחרים היו מאוד חמורי סבר. היה מאוד קשה לצאת מזה. הרב הסנגור שאל - אם הוא יחזיר אותי, האם אני מבטיחה לו שאחזור בתשובה. צרחתי: 'כן!'. השאלה נשאלה שלוש פעמים: 'האם את מבטיחה שתחזרי בתשובה?'. צעקתי בבכי ובתחינות: 'כן!'. מיד הרגשתי שהנשמה שלי נבלעת לתוך הגוף בחזרה דרך האף. חזרתי לגופי דרך הנחיריים. היום אני מבינה מה הפירוש:'וייפח באפיו נשמת חיים'". 
השעה 3:10 בלילה. רויטל מתעוררת בצעקות ובכי, ומספרת את הכל למי שהיה אז בעלה. "פקחתי את עיניי ומיד חזרתי למצבי הרגיל- בריאה וערה", היא אומרת. "צרחתי ואמרתי לבעלי שמתתי וחזרתי לחיים. מיד החלטתי שאני מקבלת על עצמי כיסוי ראש מלא ושמירת שבת כהלכתה".
למה זה קרה דווקא לך, מה רצו דווקא ממך? במה את שונה מאלפי יהודים אחרים שאינם שומרי תורה ומצוות?
"חשבונות שמים, מי יידע. אני לא יודעת, יכול להיות שדורשים ממני יותר כאימא לילד מיוחד שסובל ממוגבלות. אולי זה בגלל שעזבתי את הדת, אני באמת לא יודעת. גם בגיל 16 יצאתי מהגוף, זו לא הייתה הפעם הראשונה. בא מישהו ולקח אותי ביד למעלה לשמיים, למקום מרוחק. למטה היה נהר אדום, כולו אש, שבלט על הרקע השחור של הלילה. ואז הוא אמר לי: 'זה לא הזמן שלך, תחזרי למטה'. מכיוון שלא קישרתי את זה לחזרה בתשובה, בגיל 27 דרשו ממני שוב לתקן דרכיי. כנראה שבגיל 16, כשלא עמדתי בפני בית דין, עוד לא הבנתי את המסר".
באופן כללי, מהו ההבדל הגדול בין העולם הזה לעולם הבא? 
"כאן בעולם הזה אפשר ליצור זכויות בכל שנייה, אפילו במחשבה. המוות בעולם הזה הוא רק לידה לעולם אחר, ששם אין יכולת לתקן שום דבר. הצער והבושה הם הדברים היחידים שהאדם שחטא ירגיש שם. כבר אין גוף כדי לעשות מצוות ולשנות את המצב. נסתם עליך הגולל - ואין לך לאן לברוח. לי הייתה זכות לחזור לעולם הזה ולזכור את הפרטים כדי לתקן".
תהליך ההתחזקות של רויטל לא היה פשוט עבורה כלל ועיקר. "בזמן החזרה שלי בתשובה חייתי עם בעל חילוני", היא מספרת. "לאחר מספר חודשים היה נראה שזה בלתי אפשרי לעמוד בכל חוקי התורה כהלכתה. הוא ניסה לשתף פעולה, אבל זה לא בא מתוך רצון פנימי שלו. ניסיתי ככל יכולתי להביא את הבית למצב של שבת כהלכתה, אבל לאט לאט הרגשתי שהיכולת הזו נשמטת לי מתחת לידיים.
"לימים התגרשתי, לא בהכרח מהסיבה הדתית. קניתי דירה וגרתי בה לבדי עם שלושת ילדיי. יום אחד הקיש על דלתי אברך צעיר לבוש שחורים שבא להתרים. כששאלתי אותו בחיוך: 'מטעם מי הגעת?', הוא ענה לי: 'הרב שלח אותי אלייך'. הוא לא הרבה לדבר, היה בחור ביישן וצנוע, אבל הוא חזר על המשפט הזה שלוש פעמים. וכששאלתי אותו 'מי הרב שלך?' הוא הראה לי תמונה".              
כשחזו עיני רויטל את דמות הרב בתמונה - פנייה החווירו. היו אלה פנים שהיא זכרה היטב. "התמונה של הרב החזירה אותי אחורה לבית דין של מעלה", היא מספרת בהתרגשות. "זו הייתה דמותו של הרב הסנגור שהבטחתי לו לחזור בתשובה. הזדעזעתי כולי, ומיד נתתי לו תיאור מדויק של צורת הדיבור ואת תנועות הגוף של הרב שלו". לאחר אותו אירוע מצמרר גמלה ההחלטה בלבה של רויטל לחזור בתשובה - הפעם עד הסוף. "החיבור שלי לקב"ה היה כל כך חזק, עד שהרגשתי שאני מדברת איתו כמו אל אב. כלום לא עניין אותי חוץ מאבא, ובתפילות שלי ביקשתי להתחתן עם בחור חרדי. מספר חודשים מועט לאחר מכן זיכה אותי הקב"ה לפגוש את בחיר ליבי - בחור ירא שמים - ולהתחתן עימו".
במשך עשר שנים שמרה רויטל על שתיקה. היא לא סיפרה על כך לאיש מלבד משפחתה, בגלל תחושת הבושה. מה שחיזק בקרב בני המשפחה את האמונה בדבר אמיתות סיפורה הייתה העובדה שרויטל החלה לחזות מראש אסונות שקרו בפועל לבני משפחתה זמן מה לאחר מכן. כך למשל הראו לה שלוש פעמים מראש כיצד סבה עובר תאונת דרכים. ואכן, כמה שבועות מאוחר יותר עבר סביה תאונה - האוטו נמחץ כליל אך הוא יצא ללא שריטה, לדבריה, היא הגיעה לבית החולים עוד לפני סביה, כי ידעה מראש על שעתיד להתרחש. אך ככל שעבר הזמן - היוותה עבורה יכולת חיזוי זו עול נפשי כבד מנשוא. לאחר שהתפללה כי ייטלו ממנה את אותה יכולת - נפסקה התופעה.
"אני יודעת ומאמינה לגמרי במציאות הבורא", מסכמת רויטל. "ה' מוכיח את מי שהוא אוהב, ואותי הוא דן לכף זכות. היום אני מבינה שכל עוד נשמה באפי - יש באפשרותי לתקן. לצערי, אני רואה איך אנשים 'ישנים בעמידה' בלי להבין את משמעות החיים שניתנו לנו במתנה, וזה הורג אותי".
מסע ארוך עבר על רויטל, מסע ממנו הסיקה מספר מסקנות חיוניות לחיים. "הרמב"ם פותח את משנה תורה לרמב"ם, בחלק מדע ואהבה, במילים: 'יסוד היסודות ועמוד כל החוכמות, לידע שיש מצוי ראשון וממציא לכל הנמצאים'. היום אני כבר יודעת. להגיע לדרגת ידיעה זה מאוד קשה. רוב האנשים חיים בדרגת אמונה. אז למה צריך שיקרה לאחרים מה שקרה לי? הרי אומרים: 'מכל מלמדי השכלתי'. אל תחכה שיקרה לך, תעבוד על עצמך כמה שיותר מהר. כולם יודעים שיש יום אחרון אבל לא נלחצים מכך. רק מי שעבר את מה שעברתי - נלחץ. צריך לזכור שתמיד רואים אותך, שתמיד מצלמים אותך. בסופו של דבר יראו לך את הסרט ולא תוכל לעשות כלום".
מאז שאזרה אומץ לשתף אחרים במסעה, עורכת רויטל הרצאות בביתה לכל המעוניינים להתחזק. כך גם עשתה במקום מגוריה הקודם, בזמן שעבדה עם קשישים. "במקום לקרוא להם עיתון, סיפרתי את הסיפור האישי שלי", היא אומרת בחיוך.
 
לפרטים, שאלות, תגובות וכל מידע נוסף בנושא ניתן לפנות לרויטל במייל  franfor@walla.com
דיברתי עם אישהשרבוב
שהיא רואה הון פעמים בחלום משהו שיקרה (והוא אח"כ קורה)
היא שאלה רב למה זה קורה לה
והוא אמר לה שכנראה יש לה כח תפילה מאוד גדול שיכול לפעול
ולכן נותנים לה הזדמנות להתפלל לביטול הגזרות...
 
 
 
נכון, זה פחיד לראות דברים מראש..
אבל למה היא ויתרה על זה?
עולם המיסטיקה הוא עצום ורחביהודית פוגל
לעניות דעתי כדאי לעבוד על אמונה תמימה ופשוטה ללא אותות ומופתים וחקירות ודרישות. כבר אמרו גדולי החסידות: אותו ומופתים בארץ חם. צריך לעבוד את ה' בתמימות ופשטות ולא לדרוש בנסתר מעינינו. אלו דברים שהצינעה יפה להם. הפרהסיה מוזילה אותם. לדעתי.
וואו מחזק מאד..תודה רבה לך!~בת ציון~
"באדמת בני חם", ותודה שהזכרת את זה.ישתבח המשובח
יש גם אנשים שחושביםנמרוד
שהם נפוליאון ופעם גם הכרתי מישהו שחשב שהוא משיח בן דוד.
אני מציע להתרחק מכל ההבלים הללו ולזכור כי מי שמת מת ומי שחי חי.
אין שום דבר באמצע.
אתה מתכוון למישהו/ו שסובל מסכיזופרניה...אור77
ויש לו "שיגעון גדלות"....
מוות קליני...Talrats
הוא מצב מסויים המוסבר בהסברים שכליים ואל לנו להתפס להבלים כפי שאמר נמרוד בצדק.  
אני לא מתחברת לסיפרים האלו.לוטמניה
אני מכירה מישהי שהיום לא דתייה ולדעתי אחד הגורמים לכך הוא מוות קליני שאמא שלה עברה.
האמונה לא יכולה להתבסס על סיפורים מעין אלו. הם אולי מלהיבים ברגעים שקוראים אותים, אך לרוב, ההתלהבות לא נשארת לזמן רב.
החתימה שלך הזכירה לימישהו10אחרונה
שראיתי פעם סטיקר על רכב בסגנון: "אם רכב זה עבר עבירת תנועה, אל תספר לאף אחד"
וואו...(ואם קראתי עד הסוף..סין שבאמת וואו!)אפוש
סימן*אפוש
שאלה מעניינת בקשר לעתיד...am42
בס"ד
 
קודם כל אקדים ואומר אני עדיין לא!שוב..עדיין לא! [לא איש קבע ועדיין לא חתמתי..]
 
אני כיום משרת כלוחם לפני שחרור במעמד של ישיבת הסדר שאומר:
בעז"ה אחרי השחרור הקרב ובא[בעז"ה 5 חודשים וקצת..]אני צריך לחזור לישיבה לאיזור השנתיים לישיבה.
אחרי השנתיים האלו אני מתכנן או:ללמוד תקשורת וצילום או לחזור לקבע אבל לא כלוחם אלא ברבנות הצבאית או משו..
 
שאלתי היא כזו:
האם הייתן מוכנות שבעלכן יהיה איש קבע?מה דעתכם על קבע בכללי?
 
כן..אני מבין את הכעס על הצבא על הגירוש בכל זאת גם אני כועס על הצבא אבל חושב על קריירה צבאית לכמה שנים הקרובות..
 
אה נכון, החילוניים יהיו גם הרבנים.....עיצה
שאלות חשובה-1אנונימי (פותח)
שאלה שמעסיקה אותי זמן רב.בבקשה תענו לי אני ממש רוצה לדעת מה חושבים.
 .חבר שלי עבר ישיבה לישיבה גבוהה רצינית יותר עם יותר לימוד ועבודת ה' יותר חזקה...בקיצור עבר בגלל רצון להתחזק וגם הישיבה החדשה יותר מתאימה לו אידאולוגית בעיקר בגלל ענין ארץ ישראל.השאלות:האם בן אדם שעבר ישיבה זה מעיד על חוסר יציבות כלשהיא שאפשר להסיק אותה גם לאפשרות של חוסר יציבות   בזוגויות? הוא עבר ישיבה והוא לא מצא ישיבתו  אז קל וחומר שאסור לו להכיר בחורה עד שהוא לא גדל ומתגבש יותר כמו שקרה במקרה של הישיבה........
 


 
אם זה חד פעמים - לא נורא.אליסף טאחרונה
אם זה מנהג קבוע אצלו להרגיש לא טוב איפה שהוא נמצא,וכל פעם שהוא מגיע למקום כלשהו לחפש מה לא טוב ולחשוב שמקום אחר יותר טוב, אז כן זו בעיה והוא צריך לחשוב מה עושים עם זה.
אני בהחלט מבינה שהנושא טחון לגמריveredd
אבל בנוגע לפאות...
ובכן, רוב הדברים שלכם גרמו לי ללא מעט עוגמת נפש. אני לא חרדייה בעלי ולא מתיימרת להיות חרדיה. אני דתייה לאומית, עשיתי שירות לאומי, אני לומדת באוניברסיטה.
מה גם, שאני הולכת צנוע (חצאיות אחרי הברך, לא צמודות, שלושת רבעי, בלי מחשופים וכו') איפור סולידי לגמרי (צלליות ואודם רק בשבת וגם אז עדינות). אבל אממה? אני הולכת עם פיאות (סקילות, בבקשה).
יש לי שיער מהמם, אני לא מתביישת להגיד את זה. לא מהמם כמו שככל בת שנייה אומרת מהמם אלא מהמם ברמה שאנשים היו עוצרים אותי ברחוב גם אם הוא היה סתם בקוקו תמים. ומעולם לא עשיתי פן או צבע- לא ניסיתי למשוך איתו תשומת לב, אבל זה קרה והרבה (אפילו בעלי הודה שזה הדבר שהכי משך אותו אליי מלכתחילה). וכשהתארסתי בגיל צעיר-18- היה לי מאוד מאוד קשה ללכת עם מטפחת. ממש דמעות ודיכאון רציני... הרכגשתי שהשיער זה חלק ממני, ומצד שני בשום פנים ואופן לא רציתי להשאיר אותו בחוץ. בקיצור, התחלתי ללכת עם פיאה בכל הווריאציות שלה, ואני מרגישה שוב אישה ושוב נורמלית. 
למה רציתי להגיד את זה? כי צרמה לי הגישה של רוב האנשים פה שפיאה הולכת לרוב עם חצאיות מיני-כאילו עד הברך ואיפור של פנסים בעיניים ואודם פרוץ. זה לא חייב להיות ככה. הפיאה שלי היא יפה וסולידית, עד הככתפיים, בלי שום רצון למשוך תשומת לב מאף אחד, רק לעצמי.
ואני מכירה עוד הרבה בנות כאלה, ממש המון. סתם שתדעו. והדיבורים שלכם על פיאות ובגנותם רק גורם לנו להצטמרר שאולי כככה אנחנו נראות לכם רק בגלל שאנחנו עם פיאה (!).
מצטער, אבל את טועה בגדולploni
בזה שאמרתי שכמה פוסקים אסרו גם מטפחת בגלל שהיא דומה לשיער, בסך הכל באתי לומר שגם 'מטפחת' זה לא דבר חלק, וגם בזה יש פוסקים האוסרים. מה לא הבנת בקטע הזה?
 
מה שאת טוענת שכל הרבנים לא דברו על הפאות של היום, זאת טעות נפוצה שהושרשה בציבור עם כל שטיפת המח של הפרסומים השונים.
 
ראשית, יש רבנים שחיו ממש בתקופה האחרונה וחיים עמנו היום: הגאון הרב בן ציון אבא שאול, הגאון הרב שלום משאש (נפטר לפני שבע שנים), הרב יוסף קאפח (נפטר לא מזמן), ואלה כתבו בפירוש שהם מדברים על פאה יותר יפה משיער עצמה (הרב קאפח כתב: "יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות"... "אין שום הלכה אצלנו שצריך לכער את האשה"... והרב משאש כתב שגם פאה שנעשית במומחיות ונראית יותר טוב משיער האשה עצמה, אין בה שום פסול) וגם הרבי מליובאוויטש נפטר רק לפני כחמש עשרה שנה, מה כבר את חושבת השתנה בפאות מאז? הכל שטויות שמנסים להכניס לאנשים לראש בכח.
 
וגם הפוסקים החיים עמנו כמו הגאון הרב עבאדי (ראש כולל אוהל תורה, תלמיד הרב קוטלר והחזון איש) שכתב בפירוש להתיר פאה מודרנית, "ואף שמשמעות כמה ספרים נראה שטעם כיסוי הראש הוא כדי שלא להראות יופיה, הנה הוא טעות גמור, ומזה יצא להם שאם היא לובשת פאה נכרית יפה זה עוד יותר גרוע, וההיפך הוא האמת..."
 
והגאון הרב אלטוסקי שליט"א, חתן הרב שיינברג, שכתב "אין לדחות דשאני פאה נכרית דמתני', דלא היו מומחים כבזמנינו והיה ניכר שאין השיער שלה, מה שאין כן כשאין להכיר שאין השיער שלה יש להחמיר בכל הדינים כאילו שיער שלה מגולה, דזה אינו דהא רש"י והשלטי גיבורים הנ"ל פירשו שעושה כן כדי "שתיראה בעלת שיער", ואם יש להכיר דאין השיער שלה איך תיראה על ידה כ"בעלת" שיער, אלא על כרחך גם בזמנם היו מומחים ואע"פ כן מותר".
 
והרב זאב שכטר שליט"א, תקראי טוב מה שהוא כתב:
 
"יש הטוענים שאין לדמות הפאה שלנו לפאה נכרית בדורות הקודמים שהתירום הפוסקים, משום שלא הצטיינו ביופיין כפאות שבזמנינו. והאמת היא שהפאה נכרית שהתירו הפוסקים היתה גם כן משיער טבעי של חברתה, ופשוט שהשיער הטבעי בדורות קודמים לא היה פחות יפה מהשיער הטבעי שבזמנינו. ונראה שהטוענים כן מתבססים על השוואות שהם ביצעו בין פאות של פעם להיום, ולא הבחינו שאת ההשוואה הם מבצעים בין פאה נכרית ישנה ומשומשת שלושים שנה או יותר לבין פאה נכרית חדשה של זמנינו, וסיבת השוני היא גיל הפאה ולא איכות היופי. והפוסקים שהתירו פאה נכרית לא חילקו, והתירו גם פאה נכרית חדשה. ויש שמבינים כי אין חילוק בין טבעי חדש מפעם להיום, אבל טוענים שהתסרוקות היום יותר דומות לשיער טבעי. אבל כבר מבואר בראשונים שהפאה נכרית היא לקישוט, וכי בדורות עברו לא ידעו לסרק הפאה שתיראה כמו קישוט, הלא כל זה מטרת הקישוט מאז ומעולם, וכי רק בדורנו יודעים לקשט ולסרק יפה. ובפרט שידוע כי בדורות שעברו היה להם טעם ליופי, ובדורנו נפוצים מאוד דברים שאין להם טעם וריח, וכל כמה חדשים יוצאת אופנה חדשה ומשונה".
 
וכעת לדברייך על ה"מציאות".
 
בוודאי שקצת שערות סבתא שיוצאות מבעד למטפחת, הרבה פחות יפות מפאה מרהיבת עין.
 
אבל מה ההבדל? ש"קצת שערות" זה איסור דאורייתא, ופאה זה כיסוי ראש מצויין לדעת עשרות רבות של פוסקים! כי זאת ההלכה!
 
ולמרות שזקנה בת 80 אסורה לגלות את שערותיה, בתולה בת 30 יכולה לגלות ואין בזה שום פסול!
 
יש פה בנות שמגדירות עצמן לא דוסיות?אנונימי (פותח)
לדג' שירצו שיער בחוץ\בלי כיסוי או טלויזיה וכד'?
 
אני צריך להתיעצות
ההתיעצות כבר לא רלונטית...אנונימי (פותח)
בזכותי?אליסף ט
עננו בזכותיה דאליסף ט עננו !!!מישהו10
חחחחחח...נפשי ישובבאחרונה
מה שנקרא: ישועת ה', הנה היא כהרף עין.. ממש!!
 
חודש טוב, שמח ומבורך עד מאד!!
מכיוון שניצלש"ו את שירשור הזה עד תום-מאמע צאדיקה
אני פותחת אותו שוב-
ונא לא לנצל"ש!!! (מי שינצל"ש- ינעל או ימחק.  או ישלח למאסר-בית על תנאי...)
 
 
" בבקשה נסו להיות עניניים... ובלי מכות...
 
יש איזה איסור תורה לגבי תערובת של בנים ובנות? תנועות נוער מעורבת וכו'?
למה כשהרבנים של תנועת המזרחי התירו תנועות נוער מעורבות כדי קרב רחוקים- זה היה בסדר?
ופאה כדי לשכנע נשים לשים כיסוי ראש זה לא בסדר? למה כשרבנים מהמזרחי לא אסרו על ערוב המינים כי "אין להם כוח לאסור" זה התקבל בשמחה רבה, ואילו כשרבנים חרדים התירו פאה כי "אין להם כוח לאסור" זה נהיה איסור תורה? "
 
 
 
להלן תגובותיכם:
גם אני אחזור על התשובהאנונימי (פותח)
פשוט מאד.. מי שהתיר תנועה מעורבת (השרידי אש) זה כדי למנוע התבוללות בחו"ל מה שלא שייך בפאה.
 
ב. אין איסור תורה בתערובת אבל יש איסור ב:
 
ייחוד הסתכלות הרהורים וכד' ועל זה תמיד עוברים בתערובת
 
 
נגיעה^אנונימי (פותח)אחרונה
משפטים, יש מצב תהיו שופטים בשבוע הזה? ;)אח..
גם אם אתם לא מבינים בדיוק מהיכן צנחתי עליכם - בחייאת אנדלובי'ץ, עשו טובה ותבינו, השעה מאוחרת...
 
האם את/ה מכיר את הגר"א? ואת ה - 'קוצקר'?
 
(1) רק את הגר"א.
(2) רק את ה'קוצקר'.
(3) מה זה? עוד ר"ת בצה"ל? או אולי קורנפלס חדש?
(4) את שניהם. ברור!
 
                                                          
 
נפתח במשהו קצר מכל אחד מהם, ואז תכריעו למה יותר התחברתם:
 
הגר"א:
 
"עין תחת עין" > למדו חז"ל שאדם שמזיק את עין חברו, לא מוציאים לו את העין - אלא ישלם כסף.
אומר הגר"א, בא וראה היכן דבר חז"ל זה רמוז בפסוק. מדוע לא נאמר 'עין בעד עין'?
אלא, הפסוק בא לרמוז לנו - תסתכלו על האותיות שמתחת המילה ע-י-ן.
ע > פ. י >כ. ן > ס. מה יצא? כסף. (כמובן שעם קצת סידור אותיות... )
לרמוז, שמה שכתוב בפסוק 'עין תחת עין' = הכוונה = 'כסף עין' ישלם תחת העין שהזיק, בדיוק כמו שלמדו חז"ל.
 
 
הרבה מקוצק:
 
כתוב בפרשה שלנו - "מדבר שקר תרחק". ישנו פסוק המוכר מן הסתם לכולנו -
'אמת מארץ תצמח' - שואל הרבה מקוצק, הרי כל דבר אם רוצים שיצמח מן האדמה, צריך לשתול קודם כל משהו,
אז מה צריך לשתול בכדי שהאמת תצא??
עונה הרבה מקוצק > אתם יודעים מה צריך לשתול באדמה בכדי שתצא האמת? את השקר
כאשר נכסה את השקר בעפר עמוק עמוק ככל שאפשר מתחת לאדמה - אז, 'אמת מארץ תצמח'...
 
 
-----                                                        
 
ו - עכשיו להכרעה ----> [האמינו, אני לא כ-ז-ה מושעמם, אבל לצורך, יש היתר לשגע אתכם ]
 
לאיזה מהד"ת יותר התחברתם?
 
(5) גר"א.
(6) קוצקר.
(7) אנחנו עדיין בעילפון מהד"ת. אנחנו לא מסוגלים להכריע...  
(8) לכלום. נאדה.
 
 
 
אנשים, בסקר זה הושקעו הרבה כוחות, אנא מכם -'כל מי שמצביע - משפיע'.
 
 
 
יאלה צדיקים וצדיקות, שיהיה לכם אחלה שבת מלאה שמחה ואור.
אל תשכחו לשיר 'מי שנכנס' בשבת, ככה לפני כניסת ראש-חודש לעולם.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל בכל מקום שהם.
א-מ-ן!
ציון: 8Talrats

יש"כTalrats
7! איזה יופי!ישתבח המשובח
8 מתוך 10?? אח..
וואו, פרגנת אחי.
 
 
סתאם. 'אין אדם לומד אלא היכן שליבו חפץ'.
בשמחה.
 
 
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
לאח...Talrats
ראה ברכה בעמלך.
שב"ש.
מעולה.. תמיד התחברתי לקוצקר..נפשי ישובב
אבל פה ממש לא הכרעתי.. כנראה אני עדיין ב-7..
7פשוטת העם
שבת שלום!
יישר כוח ושבת שלום!!מאמע צאדיקהאחרונה
מכירה את שניהם,
התחברתי הפעם למה שהבאת מהרבה מקוצק...
אבל זה בגלל שבגר"א- הבאת דרושי אותיות ולא משו חריף בעומק של הגר"א...
הלוואי!!אי''ה
שמישו יעזור לי...
 
אחרי יום שלם של קדיחת מוח מול המחשב בנסיון לעשות עבודה, גלגלי המוח שלי קצת חורקים, ואני קוראת את אותה שורה שמונה פעמים וכבר לא רואה בעינים...
 
משימה:
 
מי יכול לכתוב את הפיסקה הבאה במילים שלו -  [כשאני עייפה ורואה מילים מסובכות מול העינים אז המוח שלי ישר נאטם אותומטית....]
 
"הנושא של תנוער נוער מעורבת הוא נושא פרדוכסאלי שאין כמוהו, מפני שככל שפשוט הדבר אצל קובעי ההלכה מראשית הדורות ועד היום הזה, שזוהי צורת התארגנות שאין לה מקום על פי הרוח היהדותי הטהור- כך באותה מידה הוא מזלזל במציאות ונתפס כדבר מותר, לגיטימי, ואפילו טוב ואידיאלי. אין לך נושא בעל קוטביות כה גדולה בין חכמי ההלכה לבין שלומי אמוני ישראל, שבאופן כללי מקיימים תורה ומצוות בשלמות. "
 
[פליז לא להתחיל לדון עכשיו בתנועות נוער מעורבות ]
 
תודה.... 
אין צורך...אי''ה
תודה ליטל
ב"ה שיש ליטל!! אבל זה כתוב זוועה!!! איכס!!ברוךש
באמת זוועה...אי''ה
שונאת מילים מסובכות שצריך להתחיל לתרגם...
טוב!nick
כתב את זה קוקניק שחטף אותו פרופסור

חח מעולה!!~א.ל
בזמנך הפנוי-מאמע צאדיקה
תקראי פיסקא אחת ברב סולוסיצ'יק.
אח"כ תחזרי אלינו וננסה לתרגם לך...
לא מדויקאליסף ט
הוא אמנם מאוד מסובך אבל בכ"ז מובן.
לא בהכרח הבחירה של המילים, בעיקר הניסוח.ברוךש
חבל שאין לכותב עורך...
הכותב הואאי''ה
הרב אבינך, חסד נעורייך, עמ' 15
היי, לא הוגן. אם הייתי יודע שזה רב לא הייתי מתבדח.nick
מפתיע מאדנמרוד
לראות שהרב כותב בכאלה שגיאות בעברית (כגון בלבול בין זכר ונקבה במילה רוח)
הבורות היא כולה שלך גם זכור לנו מה היחס שלך לרבניםnick
ואפילו בעברית של היום זה נכון. עיין קישורnick
http://hebrew-academy.huji.ac.il/question3.html
לכל שטות אפשר להביא דוגמהנמרוד
וזה לא יהפוך את הסגנון הלקוי לנכון וראוי
האם הטרחת את עצמך גם לקרוא את הקישור המוצע?שיקמה
מה שהיא אמרהnick
הרב לא כתב בעברית בת ימינושירק
 
אם טרם הגשת את העבודה...ישתבח המשובח
"נושא תנועות הנוער המעורבות הוא נושא שמכיל שני עקרונות חשובים ומקודשים, אך הפוכים זה לזה, ולכן הוא נושא למחלוקות כבדות משקל.
מצד ההלכה היהודית פשוט הדבר שתנועה המערבת בנים ובנות ביחד היא התארגנות שאין לה מקום על פי רוח היהדות הטהורה, ומנגד, במציאות הקיימת היום בדורותינו, תנועת נוער מעורבת נתפסת כמותרת, לגיטימית, ואפילו טובה ואידיאלית. ולכן נושא זה הינו סלע מחלוקת בין חכמי ההלכה ובין שלומי אמוני ישראל - שדר"כ מקיימים תורה ומצוות בשלמות".
 
ונאמר אמן.
תודה אי''ה
חשדתי שמדובר ברב, ולכן לא בדקתי, ונזהרתי בלשוניברוךש
א. הדבר תמוה, מהיכרותי עם כתבי הרב אבינר, הדברים בד"כ יותר מסודרים ועוברים עריכה, במיוחד הדברים הרשמיים יותר, שנערכו ועובדו ביחד עם אנשים נוספים. אני תוהה שמא הדבר מובא בשמו, או צוטט ע"י תלמיד, וכו...

ב. כתיבה, זה דבר נרכש, אני לא מדבר על הכישרון של ביטוי או סגנון, אלא על הסדר והמבנה, וכמובן חוקי המשפט והלשון. והדבר חסר לרבנים רבים, כמו לרבים וטובים מכלל החברה, וחבל. במיוחד לרבנים שזהו כלי שרת לפניהם. והטיב לבטא את העניין הרב קוק, ובמיוחד הרב הדרי אחריו. 

ג. אני לא מקשר בין הצד הטכני לצד המהותי של הרב. מורת רוח מכתיבה או דיבור של רב, לא קשורים לכבודו או למהות הדברים שהוא אמר. כך לפחות אני רואה ומתייחס לזה. 

ד. אחד הדברים היפים באקדמיה, זה ההכרח לגרום לאנשים לכתוב, ולכתוב נכון. חבל שרק אנשי האקדמיה נפגשים עם העניין, ועוד בצורה מזערית, ולבסוף שרבים סולדים מכך. 



יש אנשים שדווקא בעיניהםישתבח המשובחאחרונה
הניסוח המקורי הוא ברור ומובן (אולי לא באמצע הלילה...)
 
ונראה לי שדווקא אנשי אקדמיה יעדיפו בדר"כ ניסוח שכזה, השימוש במילים אוניברסליות עוזר הרבה פעמים בתרגומים לשפות זרות ובהפצת רעיונות אקדמאיים, שזו אחת ממטרות האקדמיה העולמיות.
תהילים שבת משפטים - שקלים - מברכין החודשקשלש
יאלה מי מצטרף ?!

להצלחת כל עמ"י (ובכללם אני ואשתי שתחי' )

זיווג הגון לכל הרווקים

רפו"ש לכל החולים ובתוכם ר' מרדכי צמח בן מזל שליט"א

וגאולה שלימה בעז"ה


שבת שלום !
א-י כוללקשלש
אני בלי נדר
י"א- כ' כולל בלנדשרבוב
איך זה שקע????
אני לוקחת את יום שבתקראתיך
כ'-ל' כולל. שבת מלאה אור ושמחה!אחותי?!
ל'-נ' בלנ"ד=]~בת ציון~
נשארשרבוב
נ"א-פ"ט
ק"א-קי"ט
 
מי זוכה?
ק"א-קי"ט לקחתימקימי
בע"ה...
 
שבת שלום ובשורות טובות!
 
 
 
נ"א-ס' בעז"העדיין בדרך
ס- פ בע"האנונימי (פותח)
פ'-פ"ט, בלנ"ד, בע"ה.ישתבח המשובחאחרונה
הנישואין לשני אחיות של יהודית פוגלאנונימי (פותח)
א. לא היה אפשרות להגיב  במקום הנכון
ב. אפשר ונעים להתחתן עם שני אחיות אולם לעשות שני חתונות נפרדות עם פסק זמן של שבועיים
דבר תורה בחרוזים לפרשת משפטיםהרבי מיאוטו
אפשר להקריא בשולחן שבת 
או לחלק כקטע לפעולה בבנ"ע
דבר תורה בחרוזים לפרשת משפטים
טוב מזמן זה לא היה..........חשבשבת
פדיחות בדייטים..........
 
קדימה להתחיל להעלות סיפורים מצחיקים ומעניינים...
ממי,רק לפני כמה ימים נפתח שרשור דומה.תבדקי.אנונימי (פותח)
נשמה.....חשבשבת
שם זה על כללים
 
פה זה על פדיחות וסיפורים מצקיםחי
טוב, אני אתחיל!pm
פעם חברה שלי היתה בדייט והם עלו על טרמפ עם מישהי שעובדת בבנ"ע,
כל הרכב היה מלא פליירים, דגלים, ספרים ועוד...קיצור, היה ממש בלאגן.
היא נכנסה ראשונה לספסל האחורי ותוך כדי שהיא מתיישבת הנהגת מסתובבת ואומרת:
"תיזהרי יש שם...-
קרמבו!"
היא התרוממה וראתה שני קרמבואים מעוכים...
זה כמובן היה מאוחר מידי...
כל הבאסה!
המזל היחיד שלה היה שהקרמבואים היו בתוך שקית...!
אני אמשיךהמוזרה
באמצע "הדייט" פגשנו זוג אחר וגילינו ששנינו יצאנו עם המקביל \ מקבילה.
ואני חשבתי שזה מצחיק ומפתיע אבל הם חשבו שזה ממש פדיחה.
 
וגם פעם הלכנו שלוש חברות ופגשנו בחור אחד שאמר שלום לכולן עם כזה חיוך כאילו הוא עומד להיחנק ואז הסתבר שהוא "יצא" עם שלושתינו!!
חחח... ענקnick
השלישי באמת ענק!מישהו10
פאדיחה מישהו10
התכוונתי המקרה השני...
גם אני אהבתי את השני שלך...נפשי ישובב
גרפסעטרה12
פעם יצאתי עם מישו,
איזה פגישה שלישית/ רביעית והוא שאל אותי בטון הכי מפחיד:
"אפשר לשאול אותך משהו?"
ואני רועדת קלות: "ברור".
והוא: "קורה לך שאת עושה גרפס"
 
ועוד יותר פדיחה,
שהמשכתי לצאת איתו עוד חודש!!!
אני בעצמי..!~א.ל
אני תמיד עושה פאדיחות... לא רצינות בהכרח
זה פשוט קורה, בתמימות.. אין לי שליטה על זה
פדיחה שקרתה למישהו שאני מכירההמוזרה
הוא סיכם עם מישהי שיאסוף אותה עם האוטו במקום מסוים.
הוא הגיע לשם בדיוק בזמן מצא אותה, עלתה, ונסעו, אחרי כמה זמן שהם מדברים פתאום מצלצל לו הפלאפון וזו היתה הבחורה שהוא היה צריך לפגוש היא שואלת אותו איפה אתה?! הוא לא מבין שואל אזה מאה פעמים מה מי זאת...עד שהוא קלט שזו שאיתו היא בכלל מישהי אחרת....ולא כמו בסיפורים הוא פשוט הסתובב חזר, הוריד אותה ולקח תשניה.  
חברה שלי הייתה קומונריתאפושאחרונה
בס"ד
ויצאה עם מישהו...קיצר הם נפגשו וגילו שהיא  הייתה עם חולצתנועה והוא עם מדים..ושניהם צחקו שאין להם בגדים חוץ מהמדים..חחח
איזה קטע, חודשים לא הייתי פה..סתיו ירושלמי
בס"ד
 
הייתי חייבת להתחבר היום למשהו.. ומכייון שלא רציתי דרך הכינוי שלי (האמת, אין לי מושג מה הסיסמא, השבח לאל..) וגוועלד, שיקוצים-לפתוח חדש..
בקיצור- התחברתי משל חברה יקרה שלי שהביאה לי את שלה למען מטרה חשובה כלשהי.. (סקרניים? יופי..)
 
אז רציתי רק להגיד-שלום לכל מי שזוכר אותי.. (יא, חוסר סבלנות לרדת כמה שורות לקרוא מי אני.. בחי..) ושממש מוזר לי לכתוב תגובה והודעה בפורום קדוש זה...
 
שיהיה לכם שבוע סבבה..
 
ממני..
 
גייטל רייזל...
אם יש פה מישהו/מישהי שזוכר/ת אותי..
 
שוב, הכינוי הזה לא שלי, אז לכל המריצים והמעריצות-תסתדרו איכשהו.. ההערצה ככלות הכל-חולפת עוברת עם הזמן.. סתאאם. יאללה, היו שלום.
 
 
איזה חאמודה!שמחנו על הביקור אפוש
ברוכה הבאהאלעד
איך אפשר לשכוח?...
ברוכה השבה...~א.ל
או כפי שנהגו להגיד אצלנו..
ברוכה השווה..
וואו.. באמת שנים לא היית פה...אי''האחרונה
בנוגע לפאה נכרית - תגובה לאחת השואלותploni
הכותבת 'ישתבח המשובח' כתבה בתגובה לאחת התגובות שלי:
 
"שמחה שאשתך מקפידה, גם אצלנו מקפידים עם מטפחות - ללא 2 אצבעות, כך שבמקרה קיצוני אם גולש משהו באופן נדיר זה לא יעלה על 2 אצבעות עד שנספיק לתקן...
 
אין לי ידע נרחב כשלך בפסיקה ההלכתית, אבל אני כן שומעת יותר ויותר רבני קהילות (בעיקר חרדים - שם עולה השאלה) שמתבטאים בכך שאינם מדברים בגנות הפאה מפני גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, כפי שציטטת בעצמך: "אם חז"ל אמרו שאין אשה מתקנאת אלא בירך חברתה, בזמננו הן מתקנאות גם בפאת ראשה של חברתן, ואי אפשר לקבוע איסור גמור ומוחלט בדבר, כי חכמי הדור חלוקים בדעותיהם אלו מתירים ואלו אוסרים, ורוב הנשים לא תשמענה לאוסרים אלא אם כן יחליטו כן כולם או רובם ככולם. וידוע שזה לא יתכן בדורנו... ואי אפשר להיות כל איש שורר בביתו להכריח אשתו בכך, והרבה פעמים יגרום ענין זה הפרת שלום הבית, כי קשה מאוד להיות שונה מחברותיה ושכנותיה." וחלק גדול מהפסקים שהבאת מתבססים על טענה זו, או על חוסר היכולת כביכול לכסות היטב במטפחת. איזה מין טיעון זה להשביח את הפאה - לא ברור לי.
 
כמה דברים שהיו תמוהים בעיני במיוחד - רשמת:
"ושיער טבעי משובח. משום מה, עורכי ה"פשקווילים" החליטו שקאסטם זה פריצות. כל הפוסקים שהתירו פאה נכרית, דיברו על שיער טבעי לחלוטין, "משיערה או משיער חברתה" ".
ודווקא על זה למדתי - בעיקר בציבור החרדי - שאסור באיסור מוחלט לשים משערותיה שלה בפיאתה, אלא משערות חברתה בלבד, כשמדובר בשיער טבעי.
 
ועוד, שהבאת מספר פעמים את הרב משאש, שהוא דווקא אחד המקלים החשובים והגדולים בהשארת חלק משערותיה בחוץ - דווקא הרבנים שפוסקים לקולא שבקולא מסתמכים בדר"כ על הרב משאש".
 
תגובתי לדברים:
 

לידיעתך, רוב הנשים חובשות המטפחת סובלות מדבר זה של "גלישה" מידי פעם, ואין מה לעשות כנגד זה. עוד לא הזכרתי את הברטים והבנדנות והרשתות, כל כיסוי לפי כבודו ומעלתו וגלישתו.
 
כעת לדברייך - הרב רצאבי האחרון, כלל לא מתיר פאה כפי שהבנת בעצמך. הוא רק "לא אוסר" כי אין ביכלתו לאסור לפי דבריו. אבל יש עשרות עשרות של פוסקים שמתירים, ולא בדיעבד.
 
רשימה קטנה של פוסקים כאלה - אביא בתגובה הבאה, כדי לא לבלבל אותך.
 
רוב הפוסקים התירו פאה משיער עצמה, ראי את דברי הרב חיים קנייבסקי בספר "שונה הלכות":
 
"ובמקומות שנהגו לילך יש לסמוך על המקילין. ומשמע שאפי' בשיער של עצמה שנחתך ועשתה ממנו פאה מותרת". ועוד פוסקים רבים.
 
לגבי זה שהגאון רבי שלום משאש זצ"ל מתיר להשאיר שערות בחוץ - טעות בידך. מסיבה זו הוא כתב להעדיף פאה על מטפחת, כדלהלן:
 
"אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מה שכתבו הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן, כמש"כ הצמח צדק הנ"ל, שצעק הרבה על זה...
 
והנה באלו הנשים הלובשות מטפחת, אי אפשר לומר "ונקה", כי המטפחת בורחת מן הראש, וגם מי שלובשות כובע נשאר הרבה שיער חוץ לצמתן, ועיני ראו נשי הרבנים קרוב לשליש ראשן מגולה, וכסהו והתגלה...
 
ולדעת האוסרים יש מהם אומרים שזה בכלל פריעת ראש ממש ויש בזה איסורא דאורייתא. ועיין בספר דת והלכה (דף י"ח והנמשך) שהאריך בזה בשם הפוסקים להחמיר ובכללם החזו"א זצ"ל.
 
ולפ"ז כיון שגם לאלו צריך להתיר מטעם מנהג חדש שנהגו להקל וכמש"כ הראש"ל שליט"א, א"כ טוב שנקח מנהג זה שיש בו כיסוי הראש לגמרי בלי להניח שום שערה יוצאת חוץ וכו', משתלבש מטפחת או כובע ותלך אחר מנהג שיש בו מחלוקת. ולדעת צד א' יש בו משום פריעת ראש דאורייתא שנגלה שערה מגופה ממש".
 
עד כאן דברי הרב משאש, הרב הראשי וראש אבות בתי הדין לירושלים. הוא כותב בפירוש - שמנהג המטפחת יש בו מחלוקת (עד לפני שנים לא רבות, נהגו לכסות במטפחת ועליה רדיד=שאל, באופן שלא היו נראות השערות), ואפשר לבוא על ידו לאיסור דאורייתא, ועדיפה הפאה שמכסה הכל.
 
 
לדעתי, התבלבלת בין הרב שלום משאש - לרב יוסף משאש, שהיה רב ראשי לחיפה, ובאחת מהתשובות שלו בשו"ת "מים חיים" התיר לאשה ללכת בלי כיסוי ראש כלל.
 
אז ביררתי את הנושאploni
ואני אומר לך שאין שום מקור לזה.
 
ברוב המקרים השיער של הפאה בא על הפנים, אך הוא לא מסתיר את העיניים.
 
זה גם לא נוח, כמו שכתבתי.
 
ואין שום מקור בפוסקים, חוץ מהתקנונים שנוספו בשנים האחרונות, שנועדו לשלול בדלת האחורית את כל הפאות, ע"י תקנון שמתיר רק פאות העשויות מקש ותבן.
 
לגבי הרב עובדיה - אין שום בעיה ללכת בהלכה זו לפי רב זה, ובהלכה אחרת לפי רב אחר. אם תרצי - נרחיב גם בזה.
 
 
מפגש פו"פ לדתיים ומסורתיים עם נכות פיזיתקבוצת עינבר
שלום לכולם! 

ידוע שלנכים ולנכות הדתיים והדתיות הרבה יותר קשה למצוא שידוך מאשר לאדם רגיל. 
על מנת לנסות ולתקן את המצב התארגנה קבוצה של פנויים ופנויות דתיים ומסורתיים עם נכות פיזית בגילאים מ 20 עד 50. 
הקבוצה מקיימת מפגשי פו"פ פעם בחודש. המפגש הקרוב יתקיים בע"ה ביום ראשון ז´ אדר תש"ע (21/02/10) בערב. 
אפשר לראות פרטים נוספים באתר האינטרנט של הקבוצה.
יודגש כי לקבוצה אין מטרות רווח והמפגשים מופעלים ע"י מתנדבים.
אם הינכם מכירים מישהוא או מישהיא שהקבוצה מתאימה להם - בבקשה תעבירו להם מודעה זו. אם יצא מזה לפחות בית אחד בישראל - כבר זכינו במצווה עצומה.

בברכה, 
משה
מה אתם אומרים על זה......תודה ה'
היה לי היום מבחן ולא ניגשתי אליו כי חשבתי שזה מחר!!!!!!!!!
טמטום?
ריחוף?
שוקיסטיות?
הכל מתקבל, חבר'ה!!!
|המומה קשות|
גם זו לטובהיהודית פוגל
זה קורה!!שרבוב
גם לי זה כמעט קרה...
 
 
זה אומר שלא שמת לב..
אולי הפרעות קשב וריכוז?
שאת ממש רחפנית-שוקיסטית-לא מקורקעת-חסרת אחריותמאמע צאדיקה
זה בסדר, המבחן האחרון העשיתי היה עוד יותר מוזר-
רשמתי לי ביומן שיש מבחן.
זכרתי את זה- כלומר- שאני צריכה להקפיד להגיע בזמן ללימודים באותו יום.
מה לא זכרתי?
שצריך ללמוד למבחן כמה ימים קודם....
(בסוף למדתי יום אחד לפני- והיה ככה-ככה.)
 
היום אני אומרת- מה זה מבחן?
קורה, קורה.. קרה גם לי...נפשי ישובב
שילוב של רחפנות קמעא יחד עם לחץ ובשלב כשלהו בתחילת חופשת הסמסטר פשוט קמתי בבוקר וגיליתי ש... היום יש לי מבחן!!!
 
תגובה ראשונה: צחקתי מעצמי, ממש!!! (ואני לא ממש מזלזלת בלימודים, רק די משתדלת לקחת בנחת..)
 
תגובה שניה: לא נורא, נעשה מועד ב'.. חפיף..
 
ותגובה שלישית: לברר כמובן- מתי מועד ב'??
 
אז אל תדאגי, זה באמת יכול לקרות אבל קחי בנחת, אפשר לתקן דברים כאלו...
 
בהצלחה רבה, גם בלימודים, אך בעיקר בחיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נשמע שיש סיבה טובה למה ריחפת או לא שמת לב, לא ?sopa20
 
לא, זה טבעי..נפשי ישובבאחרונה
ואולי היתה אז סיבה מספקת? כבר לא זוכרת...
שאלה חשובה בהחלט!אנונימי (פותח)
איפה לעזזל נפגשים ולא בירושלים?
ולא מקום תקוע כי אנחנו מתניידים בטרמפים או אוטובוסים עדיף אוטובוסים, ולא יותר מידי.
אני מגיע מאיזור שמורון/בנימין היא מאיזור הצפון.

די דחוף ממש תודה.
יכול להיות גני יהושועבנדא מצוי!!
או אולי יפו העתיקה או אולי מגדלי עזריאלי!
תנסה באזור צפון..shimi11
יש בחיפה מלא מקומות יפים, או בנתניה-על הדרך.
אפשר גם במרינה של הרצליה, יש שם פינת יפות,.
וממש מומלץ- קסריה בלילה, שקט וקסום.
הדבר הכי טוב זה לזרום לקבוע מקום מפגשsopa20
ומשם להמשיך ברגל לאיפה שיובילו אותכם רגליכם.
אפשר גן הפעמון, או בקינג ג'ורג או בתחנה המרכזית אני חושבת שהכי טוב זה להחליט ביחד מה שנוח לשניכם ולא מה שמתאים לבת או לך.
בהצלחה רבה !
משהו באמצעאליסף ט
בית שאן?
למרות שממש משעמם שם...
כל מקום אפשרי להיפגשברוךש
אולם כדאי לחשוב על כמה דברים שרוצים שילוו את הפגישה- כמו שקט, אזור יפה (הגדרות אישיות), או אוכל.
אם יש מקום, אפשר לשאול מישהו שגר בסביבה.
וסתם כך, זה יכול להיות חלק מההתאחדות ושבירת הקרח- ההתמודדות ביחד מול בעיה משותפת.
ומגעיל....יהודי מרמ"ג
ובכן,מאמע צאדיקה
בתור מי שהיתה בסיטואציה הזו- פשוט תבדחו איזה ערים\יישובים נופלים על קוו האוטובוסים שלכם, ואז תחפשו מה יש שם.
 
שם לב- זה דורש ממך כפל אחריות שהבחורה תגיע הביתה בסוף הפגישה ולא תתקע באיזה חור.
(בי-ם להתקע זה עוד בסדר יחסית לבית שאן\ עפולה\ הרצליה פיתוח...)
פארק רעננה- די באמצע..נפשי ישובבאחרונה
מקום מקסים וגדול ושקט, אפילו עם מתקנים (למשתובבים שביננו, יש כאלה..)
הגעה די פשוטה- מצומת מורשה לצומת רעננה הראשונה- רעננה צפון, ומשם פנייה שמאלה לתוככי רעננה, הרח' הראשי- רח' אחוזה, עד הסוף.. אתם כבר תראו את זה...
 
מקום יפה ממש לא רק לפגישות... מומלץ!!
 
בני ברק- יש גן גדול בקצה רח' החזון- איש, וחוץ מזה- גם להסתובב שם במקומות שקטים (זה קיים, תתפלאו.!)
 
ותל-אביב- כמה שזה מפתיע- יש שם ה-מון מקומות יפים, ליד רכבת צפון- גן גדול על דרך נמיר, בתוך העיר- הרבה גנים קטנים וספסלים, יש גן יפה שבו משמרים בתים עתיקים והוא נמצא ממש מול הקריה בת"א, 5 דק' מעזריאלי ברגל... כדאי!!
 
בהצלחה רבה ובשורות טובות!!
מישו יודע....חשבשבת
מה עם סבב שמירת הלשון ה14?????????????????
דייי איזה כיף שיש היענות... אוטוטו נפתח מחדשרחלי3אחרונה