שרשור חדש
שמתם לב?!?!ענת=)
לה"ו.

שהתמונה של הפורום השתנתה[צד ימין למעלה]
איזה תמונה חמודה!!! נכון השם נראים זוג מושלם?!
מעט מן הטוב רב שנכנס לאתר המחודש. רק צריך לחפש זאת!
ועל כך אפשר לומר: זוגיות היא כמו החיים וכמו חידוש הפורום, צריך לחפש את הדברים הטובים שבו

ל"ג בעמר שמח!!
האתר עצמו בעעעעע לא יודע מה איתךקשלש
מתחיל להימאס עלי ..
העיצוב השתנה,האתר נשאר כמו שהוא...ענת=)
לה"ו

ואף שודרגו בו דברים.
נכון שמראה זה דבר שמושך את העיין והלב.
וכל אחד והטעם שלו.
שנא': על טעם ועל רייח א"א להתווכח!
האתר משלב חיקוי של דברים טובים שנמצאים באתרים רביםkobyssh
דווקא אהבתי.
וכמו לכל דבר, צריך זמן להתרגל.
 
הגיע הזמן באמתבין השמשות
בס"ד
 
לשים בני אדם במקום תוכים.
דווקא אנישרבוב
לא אהבתי את התמונה.
נכון שתוכים זה מוזר,
אבל זה לא  ה כ י   צנוע....
עדיף תוכים
(לא אמרתי שאסור.. אבל עדיף..)
 
 
והעיצוב...
לפעמים נחמד ולפעמים לא...
למשל מעצבן אותי שלא רואים את השרשור נעוץ או לא
תוכים??שירו למלך
מממששש לאאאאא
!!!
 
מה לא צנוע בזוג חמדמד שמסתכל לעבר האופק?
גם אנכיאבא שמואל
הקטן, חושב שיש חוסר צניעות בתמונה.
הזוג נראה קרוב מדי!
איזה חוסר צניעות?!ענת=)
לה"ו.

קרוב מידי.. נראה לי זה רק נראה כך דרך עדשת המצלמה.
לא משנה מה הסיבהאבא שמואל
עובדה שהזוג נראה קרוב מדי!
אז מה?שירו למלך
הם נשואים!
מה יש לכם?
אהה?עב"מ
אני מקווה שלא תיקח אישית בכלל את מה שאני הולכת להגיד, זה הולך להיות משהו כללי לגמרי, אבל די קשה:
אנשים נהיים בזמן האחרון סרוטים בשכל בשם ה"דוסיות" שלהם.
הגעתי למסקנה הזאת בצורה הכי ברורה שיש כשבאולפנה שאני מכירה (לא שלי) היו בהכתרה שתי בנות שגילמו עכברון ועכברונת (אפילו לא בוגרים!) וכשהשכבה הכינה את ההכתרה ההנהלה הודיעה שאסור שהעכברון יגע בעכברונת.
ואני זוכרת שישבתי עם מורה לתיאטרון שהייתה אמורה לעזור להם להכין את ההכתרה והיא סיפרה לי על זה ואמרתי לה שצניעות זה מאד חשוב ומאד יפה, אבל רבנן, זה לא צניעות! זה ההפך מצניעות!
א"א לראות עכברון נוגע בעכברונת בלי שיתחילו לרוץ כל מיני סרטים בראש??
וזה יותר מזה- ברגע שקם צורך לא להראות לחבורה של אולפניסטיות עכברון שנוגע בעכברונת, זה מצביע על איזה כשלון בחינוך לענ"ד, כי אם יש צורך כזה כנראה שבאמת מתחילים לרוץ סרטים בראש.
ואם לא, אז פתאום קמה מישהי שהייתה נורמלית עד אז ומגיעה למסקנה שכשהיא רואה עכברון בן שנה נותן יד לעכברונת יש בזה משהו מאד לא צנוע ללא ספק. ואז הסרטים מתחילים לרוץ. בדיוק ככה מאבדים את הראש.

ריבונו של עולם, בחיים לא ראיתם את אמא שלכם עומדת קרוב לאבא שלכם??
עזבו, אין שם אפילו מגע!
אבא ואמא שלכם עומדים קרוב אחד לשני.
זה נראה לכם לא צנוע ואתם מורידים את העיניים?!
מה נסגר??
שכוייח על התגובהשירו למלך
 
ואם הם נשואיםאבא שמואל
זה עדיין חוסר צניעות!

לא אמרנו שזה אסור, אמרנו שיש חוסר צניעות בתמונה.

עב"מ: יש משהו בדברייך, אכן אם היתה תמונה של עכברון ועכברונת, הייתי ממלא פי מים. אבל כמו שאת מבינה לבד, יש חוסר צניעות בתמונה!

אני גם מסכים איתך, שמי שמבחין בחוסר הצניעות (בפרט בתמונות כגון אלו, שחוסר הצניעות פחות מורגש), צריך לבדוק את עצמו...(ואנכי ביניהם). אבל כל זה לא מצדיק פרסום של תמונה כזו.

אם לא היו מתייחסים כלל לתמונה, לא הייתי מצביע על חוסר הצניעות שבה, אך היות וכבר עלה הנושא לדיון, חייבים לומר האמת.


אכן. בחורה עם ראש טוב.מישהו10אחרונה
היא יפה דווקא...איזה טוב^
 
-שתי צמות-....האדמו"ר מסאטמר
את פה???
אם כן תועילי נא בטובך להתחבר לאתר בשמך
זה חשוב ביותר..
בכבוד רב..
 
למה ?אני12345
העכבר לא מסמן באדום כל כינוי? למה חלק כן וחלק לא?
עוד שאלה בעקבות השינויליצנית לרגעאחרונה
אפשר לראות את ההיסטוריה של ההתכתביות עם החברים???
 
אני ממש חייבת משהו..
ראשון הקרב..."סוד הנישואין"...בואו בהמוניכם..אודה לך ה'
 
לג' שמח!אבא שמואל
חשוב מאד!אבא שמואל
כל מי שיכול להגיע לחומש, חשוב מאד להגיע!!!
ל"ג שמח!!!משה4אחרונה
 
שאלה.אני12345
משהי מהעבודה שלי מתארסת. האם להביא משהו לחינה שלה? מה?
אצלנו נהוגאמונה ובטחון
שלחינה מביאים חפצים שקשורים לבית: סטים של צלחות, פוכים ושמיכות וכדו'
ובחתונה כמובן- כסף!!! 
 
אבל..אני12345
זו משהי מהעבודה ואין לי ..עם כל השמחה איתה..כ"כ קשר אליה מעבר לעבודה..ואין לי כ"כ יכולת להויציא עכשיו כסף...גם ככה כל פעם כשיש למישהו בעבודה יום הולדת הם עורכים מגבית .
לענ"דפרת משה רבינואחרונה
אם יש אפשרות להביא משהו סימלי - אגרטל או כלי הגשה. אם לא - לא סוף העולם... בעז"ה בחתונה משתתפים עם עוד כמה.
היי היום ערב ל"ג בעומר ושמעתי..|(תפתחו ותקראו..)מיכליוסף
שמעתי מחברה שכדי להדליק 17 נרות היום בערב כנגד המילה טוב בגימטריה
וכנגד ה- 17 ימים שבין ל"ג בעומר לשבועות
ושיהיה טוב כל השנה בעזרת ה'...
 
ושיהיה ל"ג שמח!
 
(ועוד שאלה קטנה איך משנים את השם המשתמש??? עברתי את גיל 19...)
גמני שמעתי זאת!ענת=)אחרונה
לה"ו.

בשיעור של הרבנית ימימה.
רק הזהרו לא לשרוף את הבית

לגבי שינוי הכינוי פני למשה-Admin
למישהו יש משהו לנשמה ללג בעומר לספר מיסביבלמדורה ,אנונימי (פותח)
ככה להיתרוממות רוח משהו חזק כזה!!!!!!!!!!!!!!!
אם אפשר בזמן הכרוב למה אתם יודעים זה עוד מעט
תודה וחג שמח
 
ומה הייתם עונים לבחורה לא דתיתאני12345
שמספרת לכם על זה שהיא רוצה לגור עם חבר שלה, אבל באמת חוששת שיתרגלו זה לזה ואח"כ לא תאהב אותו?
מה עונים לה אם היא מתלבטת על האופי שלו ואם הם מתאימים?
 
הייתי מפנה אותה לאדם מתאיםאבא שמואל
שיכול להסביר לה בדרכי נעם שמהלך זה הרסני עבורה.
מי יכול להיות אדם מתאים עבורה?!ענת=)
לה"ו.

כשאדם בא לבקש עצה מחבר הוא פונה אליו כי הוא קשור אליו,מכיר אותו,סומך עליו...
ויודע ששיעץ לו מה שטוב עבורו.
לדעתי אדם אחר, כלומר שהוא זר עבורה. היא פחות תקבל את דבריו.
אז מה בכ"ז אומרים?אני12345
 
זה חלק מהבעיה של הסינוורקשלש
של מגע פיזי

שמתרגלים לעצם המגע ולא לבן אדם
וזה חלק מהיופי של היהדות בדבר הזה

כי הקב"ה נתן ושמר את היופי של המגע
בין איש לאשתו לחזק את הקשר הזוגי ביניהם
ולא בשביל ל"בזבז" אותו על כל אחרי פרחי מזדמן
תשוחחו ביחד~א.לאחרונה
על מה יש באופי ומה אין,מה היא מוכנה לקבל על אף הקושי והאם יש לה את הכוחות נפש הללו להתמודד.כל שנראה לך לנכון.מבלי לחשוב מידי וליצור איזשהי שיחה מובנת וטיפה מעיקה.כך גם היא תרגיש חופשיה לחשוף ואולי להסתכל טיפה יותר נכון..
 
לא תמיד זה מבטיח שזה יעזור ישירות:היא לא בהכרח תפנים,אבל זה כן יחלחל.
 
לא סתם אומרים שאהבה מקלקלת את השורה:היא משנה את כל הסדרים של האדם.וכשזה נוגע למישהי שאינה דתית אז אני מניחה שיש עוד נדבך שמקשה על ההסתכלות הנכונה הזו על המציאות(המגע).
 
בהצלחה וכל הכבוד שאת דואגת לה
תקשיבו. זה אולי מצחיק. אבל אני רצינית..אני12345
במקום העבודה שלי, החליטו לשעים אותי כקופאית. זה אומר שאצטרך לעמוד מול אנשים ולקבל כרטיס אשראי וצ'קים ולעשות זיכויים וכל מיני. העניין הוא שבאמת אני לא טובה בעמידה מול קהל. לא- טובה לא טובה לא טובה. אני מרגישה שאני צריכה לתפוס את עצמי להרגיש בנוח וזה לנסות להיות ככה ולשחק ככה במשך כל שעות העבודה ופעם כשלמדתי חינוך, הרגשתי שזה כבר כ"כ קשה ומעיק עליי כל המשחק הזה שלא עמדתי בזה וזה עשה לי עוד יותר רע. בקיצר..מה אני מקשקשת..שרע לי!ואני לא רוצה את זה! ואף אחד פשוט לא מבין שאני באמת מרגישה נורא! ולא בא לי שיראו עלי ועוד אעשה מליון טעויות! וזה כסף של אנשים. והכי רע זה שבסוף יגלו באמת שאני לא טובה בזה ואז ארגיש דפוקה.
ולא שאני דפוקה . אלא..שבזה אני כ"כ לא רוצה להיות! אולי פשוט זה מראה שאני צריכה לחפש עבודה אחרת..
אולי אם תחליטימשה4
שאת לא כזאת גרועה, ובוודאי שאת לא עושה מליון טעויות, ושאת לא חייבת לתפוס את עצמך להרגיש בנוח - אולי אז פתאום תרגישי ממש בנוח עם העבודה הזאת ולא תחשבי שהגאולה נמצאת בעבודה אחרת.....
מה אתה חושב על קופאיות?אני12345
 
מה כבר יש לחשוב?kobyssh
את מרגישה שהעבודה שלך מציבה אותך במעמד מסוים?!
לא הייתי מסכים עם זה.

כמה זמן את כבר בעבודה הזאת? זה קצת נשמע כאילו את לא יותר מחודש עובדת שם..

לפעמים צריך להיות חזקים ולהמתין ולהתרגל.
ואז את מתרגלת, יוצרת קצת קשרים עם חברים בעבודה ושומעת על הקשיים שלהם (לכולם יש קשיים!) וצרת רבים הופכת לחצי נחמה. ולאט לאט מתרגלים גם ללקוחות שחוזרים על עצמם וכבר לא מתרגשים מכלום..

מקווה שעזרתי!
אני שם כבר 3 חודשים...................אני12345
אבל באמת מה אתם חושבים על קופאיות........................??
אני גם שמה לב שאני מחייכת לפעמים בלי להקשיבאני12345
מה השני אומר.
ממש כמו קופאית.
די!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
טוב..ככה:אני12345
אנסה להיות מרוכזת בזה ותוך כדי אחפש עבודה אחרת. ואולי גם אנסה לחשוב שזה רק לשעות העבודה. וזהו ואני לא מתחתנת שם עם אף אחד. ואם לא אדע אז לא. ואם אתבלבל ואנשים יהו עצבניים אז שיהיו. אם ה' ברא אותי ככה כנראה שככה אני. לא???????????????
הלפפפפפפפפפפפ.
אני לא חושב שהקב"ה ברא אותך "ככה"kobyssh
זה רק איך שאת רואה את עצמך...
אם תסתכלי על זה באור קצת פחות שלילי ועם קצת פחות ביקורת עצמית ("אני פחדנית מאוד") וקצת יותר אמונה וביטחון עצמי, תוכלי להתמודד יותר בקלות ואפילו להתגבר על הקושי הזה ..
יש לי וידוי קטן...ביצת עין
ממש מצחיק אבל תמיד חלמתי להיות קופאית...
 
אני מאמינה שאני מסוגלת לעשות גם דברים אחרים, אבל תמיד אני אומרת לבעלי שמה שחשוב זה הפרנסה שאפשר לגדל ילדים, אז מה חשובה העבודה...
 
וחוץ מזה זה תמיד היה נראה לי כייף, לעמוד בקופה לחייך לאנשים, (ודרך אגב מספיק לפעמים אפילו חיוך קטן ואמיתי בשביל לעשות למישהו את היום... יש אנשים שזה חסד לא קטן לעשות איתם - נקודה למחשבה), וסה"כ עבודה אחלה, סבבה.
 
ועד היום עולה בליבי הרצון לעבוד כקופאית, אולי בגלל שאני מכורה למחשבים...
 
נ.ב. תדעי שכל התמודדות שתצליחי לעמוד בו, יתן לך הרבה כח , וכח רצון לעמוד בנסיונות וקשיים אחרים.
 
המון המון בהצלחה.
יפה לך!kobysshאחרונה
אבל אף פעם לא היית קופאית אז את לא במקום לומר שזו סבבה של עבודה..
אני ממש מסכים לגבי העניין של לעמוד ולחייך לאנשים הצובאים על הקופה. במילא צריך לעשות את העבודה , אז למה להזעיף פנים כל היום, כשאפשר (לפחות לחלק מהאנשים) לחייך וגם לקבל חיוך קטן חזרה. זה יכול לעשות (לאנשים המסוימים) את היום - אבל יותר מכך - לך לעצמך...

חבל שאי אפשר לראות מי כאן בלי להיכנס לרשימת החבריםאני12345
 
ואיך אני נכנסת לשם של מישהו כשאני לא רואה את שמואני12345
פה?
זה נורא מתסכל..לא רואים מי מחובר.........חלי1
 
יותר נורא:צבע אדום
שכל הרשימו חברים לא מתואמןת, חלק מראות שהמשתמש מחובר, חלקן מראות שלא..
השירשורים נשארים במקום למרוש מגיבים..
אווחח.
 
אולי תטפלו בזה?!
מסכים ^^קשלשאחרונה
ליהודית- בבקשה עני בשידור,דחוף ליאנונימי (פותח)

בס"ד

תודה על כל שיחותיך ברדיו-נעזרים מאוד

בעלי שמח בשמחותי ומשדר זאת ואני ממורמרת.

אפרט להסבר- אם יש שבת משפחתית או ארוע בצד שלי, הוא בטבעיות לוקח אחריות על הילדים כדי שאהנה במקסימום ולא מצפה שאקדיש לו זמן רב וכדומה.

לעומת זאת כשזה הפוך, אני מצפה ממנו לעזרה ולא מפרגנת ושמחה בשמחתו.

איך עובדים על הרגש?

(בשכל כמובן אני מבינה את טעותי)

ככלל הוא בעל מדהים עם מידות נעלות והלוואי והיה לי חצי ממש שהוא-ב"ה זכיתי

תודה מראש

שירה, שם בדוי

סגולה לזייוג מאת הרב משה לוי זצ"לעדיאל
לסוע לבבא סאלי ולקרוא את התהילים פעמיים בעמידה
 
אני לא חסיד של סגולות אבל הפעם מסיבות שונות אני מעוניין לעשות זאת.
 
אי לכך ובהתאם לזאת נאי מעוניין לסוע ביום רביעי בבוקר ומחפש מצטרפים לדלק..
מי שמעוניין מוזמן לשלוח בפרטי
 
שבוע טוב!
מי ששאל בפרטי אני לא מצליח לפתוח מסריםעדיאל
תשלח בשיחה אישית
ד"א זה בדוק!צבע אדום
לכל בקשה... לאוו דווקא זיווג.
אמא שלי ודוד שלי קראו את התהילים בעמידה ליד קברו.
 
 
ואם אתם באים, קפצו לבקר...
מקפיץעדיאל
 
פינג' פינג'...[הכדטר מקפץ]ענת=)אחרונה
 
תהיותאמת.
אז איך מסתדרים?
איך מחליטים שהגיע הזמן להתחתן ולא למשוך את החברות יותר מידי?
איך יודעים שזה באמת זה?
איך לא מתפדחים ושואלים את בן הזוג שאלות שהן לפעמים מביכות?
איך מבררים עליו/ איתו דברים שקשורים לתכונות שלו [בלי שזה יראה נורא]? 
איך מסתדרים עם משכורת של אברך ולימודים גבוהים במקביל?
וכשיש כבר ילד?
וכשיודעים שהלימודים הם ל4 שנים?
והכי חשוב- איך פותחים אדם, דיי מופנם, שכבר התחיל בתהליך אבל יש הרגשה שהוא מתנדנד קצת, כאיל והוא הולך בצעדי עקב-אגודל ולא מתקדם כמו שנפתח עד עכשיו?
 
|מיואשת|
 
כל השאלות האלו ממש מציקות, ולמרות שבע"ה זה יקרה רק בעוד שנתיים, זה עדיין מטריד לדעת שלא הכל דבש. ככה אני, דואגת להכל גם כמה שנים לפני...
 
 
 
בשביל זה יש אבא בשמייםאבא שמואל
שממתין שנשאל אותו את כל אלו השאלות.
אענה לך בהזדמנות בשיחה אישית..בעזרת ה' יתברך
 
אין לך מושג מה תפילה אחת ממש מהלב יכולה לעשות..הרבי מיאוטו
אולי תתחילי בשיטה של פרה פרהיהודית פוגלאחרונה
את תוקפת יותר מידי נושאים בבת אחת. לשאלתך הראשונה איך מסתדרים? אומר לך: הרי לא יוצאים לדרך ללא תכנית מתאר כלשהיא. שזה אומר מה התכניות שלנו מה אפשרי כרגע ומה יצטרך לחכות קצת. המציאות היא שכל הזוגות מסתדרים ב"ה וכך או אחרת מגיעים למטרות שלהם.
 
לשאלה השניה: מתי מחליטים להתחתן: כאשר המצב הנוכחי מיצה את עצמו ויש רצון להתקדם, כאשר אחד הצדדים מאוד רוצה להתמסד, וכן, גם הלחץ הגלוי והסמוי של ההורים....
 
לשאלות הבאות - בהמשך
 
בהצלחה
 
 
הדבר הכי נורא באמת זה לגור לבד כשאין לך אף חבר.אני12345
אף פעם אל תעשו את זה. זה יכול לגרום לכם להשתגע.
הדבר הכי נורא זה לגור עם ההורים שמשגעים אותך...אמונה ובטחון
אף פעם אל תעשו את זה. יכול לגרום לכם להשתגע ..
גם זה נכון.אני12345
 
הדבר הכי נורא זהצבע אדום
לא להיות מרוצה מאיפה שאתה.
 
בין אם זה בבית ההורים ובין אם זה לבד...
 
הדבר הכי נוראעמית-טליה
זה לגור במעונות בסוג של אולפנא הרחק מהחום של אמא
 
*עמית טליה שמתחילה לעכל את מר גורלה*
זה הכי נכון.אני12345אחרונה
 
יאלה חבר'ה!עמית-טליה

תביעו דעתכם,אבל תשתדלו בלי לרדת על המגזר השני אלא מוכיחים את האמת מהטוב שקיים אצלנו.ולבעייתים שכאן-לא להוציא מילה על הרב אבינר כי הוא לא הנושא!

(כמה שהמכתב הזה חיזק אותי..אתם לא מבינים!!)

איגרת דומעת לרב שלמה אבינר

הרב יעקב ב. פרידמן והרב שלמה אבינר ערכו, לרגל יום העצמאות, עימות כואב, שיתפרסם מחר בעיתון 'בקהילה' • הרב יעקב ב. פרידמן עם טור מיוחד של 'מפנקסו של בן ישיבה'


הרב יעקב ב. פרידמן
תאריך: 29/04/2009 9:25:00

1.

השיחה עמך, הרב אבינר, נסכה בי עצב גדול מהכיל.

היית, הרב אבינר, מקל עלי מאוד, לו הייה מוכן להיות, למעני לפחות, ולו לשעה אחת, אדם אטום, או הזוי; או לפחות חסר-מידות, ונטול אופקים, או כלוא בבית-הסוהר של עקשנות ודעות קדומות.

מה שהקשה עלי, היה מאור הפנים שלך, החמימות המופגנת, הענווה ושפלות הברך הפנימית, הטהורה, שבקעה מאישיות פנימית מאד. ומוארת מאד.

ובעיקר היושר הפנימי, נקיון הנפש החף מכל פופוליזם ורצון להתבלטות.

הרגע המרשים ביותר, שנגע לליבי, היה, כאשר נטלת אותי לסיור ברחבי ממלכת הספרים שחיברת. (למעלה ממאה). גם כאן זהרה הפשטות ועושר הצניעות. מאות ספרים דחוסים בכמה עשרות מדפי פח, בפינת המסדרון. שם בין היתר ניצבו ספרי 'אברי' שכתבת עבור ילדים. שאלתי אותך בעדינות, אם אתה מרגיש נוח לכתוב מאמרים וספרים לילדים, תחת שם העט 'אברי'. האם אין בכך שמץ פחיתות-קומה? ותהית, הרב אבינר יקר, על עצם השאלה:

"מה רע לחזק ילדי ישראל?"

זה היה רגע יפהפה.

לצד כל זה בלטה התמימות, שנבעה ללא ספק מעדינות שעלתה על גדותיה. לאחר שיחתנו למדתי, שלפעמים הפשטות, אהבת האדם, והאמון המוחלט בטוב שבאדם, גם אם קוראים לו דארווין שבעט באלוקי ישראל, עפ"ל, או הרצל עוכר-ישראל, ששיגר את רבניו לקסרקטינים.

הוארתי אותו רגע בהבנה, מה ראו על ככה אנשים מביני דבר, ישרי דרך, אוהבי אדם וחריפי שכל, להוביל בשיטתיות את החברה שלהם לאבדן דרך מוחלט.

התמימות. חוסר ההשלמה הנפשי עם ה'רע' בעולמנו. וחוסר המסוגלות להבין, שגם המלחמה ברע, גם הקנאות לה' – הם לעיתים חלק מ'טוב'.

יש משהו חינני בתמימות. אין אבל כל חינניות, בתמימות של אדם המנהל מוסדות חינוך, ומנווט דעות של אלפים.


2.

אתה כינית אותי, הרב אבינר, במהלך שיחתנו, כמייצג זולות הטיעון והניצוח. הלוואי, הרב אבינר, הלוואי שהייתי "מייצגו של זולות הטיעון". החיים שלי היו קלים ונינוחים יותר. עד אלוקים חיים: מה שמתחולל בחברה הדתית לאומית גורם לי אישית, מסיבות שונות, כאב לב גדול מהכיל. אני נתקל בעבודתי בצעירים מבולבלים ותועי דרך מהחברה שלך, רואה את היובש הרוחני. רואה את העדר הקדושה, וההיסחפות לבליינות ותרבות חילונית; ונפשי, הרב אבינר יקר, בוכה במסתרים.

על הבזבוז. על העוול הנורא. רבבות נערים טהורי עיניים ולב, שהיו יכולים להאיר את העולם בתורתם ויראתם, מנוונים את חייהם בתוהו לא דרך. נעים בין תרבות חילונית מזוהמת, להשקפות עולם הזויות. הכרתי חלקים רחבים מתוכם, בשנים שערכתי את ספרי הגרח"י גולדוויכט זצ"ל מ'כרם ביבנה', וזכיתי לשהות במחיצתו.

הזדמן לי לשוחח עם קבוצת נערים מישיבה תיכונית ידועה. שאלתי מהו שמו הפרטי של הרב קוק? הם לא ידעו. שאלתי על שם השוער בקבוצת 'ריאל מדריד' הם ידעו את שתי שמותיו הספרדיים... הצבעתי על תמונה של ה'חזון איש' והרב קוק, ובקשתי להבין מה ההבדל ביניהם, אמר לי אחד, הכובעים שלהם שונים. לזה כובע פרווה ולזה כובע לבד.

אהה! האווירה המנשבת היום בישיבות תיכוניות. מורות מהלכות בקרב נוער בגילאי 17 18, ומתמקחות איתם על 'ציונים' למבחני מזרחנות, כימייה או מתמטיקה. האם הנפש שלך רגועה, כשתלמידים מעבירים חצאי ימים על מזרחנות וקולנענות, ואנגלית, במקום ליישב את קושיות הנצח של רבי עקיבא איגר?...

האם כך נראה הרב אבינר יקר, החינוך היהודי בחמשת אלפי שבע מאות שנות גלות,

והאם כך ראוי שתיראה גאולה?


3.

אם קטון אני בעיניך – ראש התנועה הדתית לאומית אתה. מי שמייצג זרם, מי שמתווה דרכו של זרם, נושא לכאורה באחריות עצומה, מכדי שניתן לפתור את כל תחלואיו במילים רכות, נוסח: "אסור לדבר רע". "הכל טוב".

לא. לא "הכל טוב". ממש לא. מיידע אישי אני יודע. ואתה יודע.

...כל עוד הנוער הזה ניגש לדף הגמרא הקדושה - כטקסט משעמם שיש לדחוס ולשנן למבחני בגרות, בין מגמת הקולנוע למשחק הספורט מול ברצלונה...

כל עוד גבורי התרבות של הנוער הזה הם שחקני ספורט ואף לא אחד מגאוני העם היהודי...

כל עוד ראש ישיבה תיכונית ידועה, מעניק בהדר במו ידיו את 'גביע ראש הישיבה' למצטייני כדורגל של הישיבות, מה שאומר ששוקיהם של תלמידי הישיבה הזו – הם המופלאות בעולם הישיבה התיכונית...

גם הרב אבינר עם אהבת האדם המופלאה והחובקת שלו - לא יגן על השבר.


4.

קנאות אינה תמיד מידה נכונה. אבל אצלך, הרב אבינר, גיליתי קנאות להעדר-קנאות.

העליתי בשיחתנו דברים קשים המתחוללים במחניך. בחרת להשתיק ולשתוק, ולדבוק בחיוך הנצחי. אין רע. לא היה רע. לא יהיה רע. כולם טובים. הכל יפה. הדבר היחיד שגרם לך, הרב אבינר זעזוע, היה "לדבר רע על יהודים". זה הזוי.

אלפי נערים מהתנועה הדתית לאומית מבליינים את עצמם לניוון רוחני, שטופים באינטרנט, בטלויזיה, חווים עד לשד עצמותם תרבות חילונית, מציבים במכשירי הנייד ובחדריהם תמונות אלילי ספורט...

ואתה, הרב אבינר, עסוק בלאהוב.

גם התורה, שבכתב ושבעל-פה, בעשרות מקומות, מצווה לשנא את משנאי האלוקים. ללחום בשעת מלחמה. לקנא לה' בשעת קנאה. ו-כן. לעקור לעיתים, את רגש האהבה כשמדובר ברשעים.

"הלא משנאיך ה' אשנא".

בשמה של אהבת-האדם המופלאה האצורה בך, הרב אבינר, אתה מאמין שכל רע הוא בעצם טוב. אלא אם כן ה'רע' הוא אדם כמוני, הטוען שיש בכלל 'רע'.

סוג הנאיביות החמימה הזו, היא שורש התקלות של החברה הדתית-לאומית.

אסור להוסיף לי"ג העיקרים את האמונה ב'אהבה'. בכל מחיר. בכל תנאי.

"המדינה", אמרת לי הרב אבינר, "עושה דברים לא טובים. אבל היא גם עושה דברים טובים: ולדעתי המעשים הטובים הם הרוב. לא הכל שלם..."


5.

הרב יהושע צוקרמן, למשל.

מראשי ישיבת 'הר המור', וממנהיגי הזרם המכונה "ממלכתי" של הציונות הדתית, בראיון נדיר שהעניק לקראת יום העצמאות. המשפט הראשון היה מנחיל כל כך, שהכרח לצטט אותו:

"הציבור הלאומי שומר המצוות רואה אט אט את כל חלומותיו מתגשמים..."

אני עוקב אחר הציבור הזה שנים. תמיד אני מגלה שיש עדיין מקום להפתעות.

כל אחד אוהב לחלום. מעט מאד מחלומותינו מתגשמים. כיוון שאדם נשוא-פנים מדבר על 'הגשמת חלומות' - טרחתי לצאת ולבדוק עד כמה הוגשמו החלומות:

מדינה הרואה בכפירה האיומה של אבולוציית דארווין את הגירסה הרשמית של מערכת החינוך שלה. חלום? מדינה שהיא מהבודדות בעולם, שהגירסה הכפרנית הזו מוצגת במוזיאון הלאומי שלה, ולא גירסת התנ"ך. חלום? בית המשפט העליון של מדינת החלומות, עוקר וקורע יום-יום לגזרים, סיפר לי הרב אריאל רבה של רמת גן, יום יום ממש, פסקי דין רבניים, בבורות, ברשעות, ומטמיע בעם איסורים מצמררים שלא כאן הבימה לפורטם.

חלום?

טלוויזיה המשדרת בשבתות בעשרות ערוצים, בפרהסיא ובזוהמה המחרידה ביותר. בתי קולנוע ותחבורה ציבורית הרומסים בעשרות ערים את קדושת השבת...

עוד חלום שהתגשם.

ה'חלום שהתגשם' מעניקה לגיטמציה רוחנית לחגיגות ימי-הולדת למדינה המטאטאת את חוקי השולחן-ערוך בפני חוקי המשפט האנגלי...

המתירה במוצהר חיטוטי שכבי ואכילת דבר אחר, ומגדלת בקיבוציה שקצים ורמשים. שבית המשפט שלה עקר לאחרונה את הריגוש הדתי האחרון שעדיין נותר לפליטה בישימון – חוק החמץ.

חשיבותו היחידה של חלום – הוא שמקיצים ממנו בשעה מן השעות.

עורו ישנים! התרדמת בת השישים שנה הביאה איתה 45 אחוזי התחלנות שהומטו על הנוער הלאומי דתי. לא הספיק?

הרב יעקב ב. פרידמן והרב שלמה אבינר, במהלך העימות. צילום: עזרא לנדא



6.

נוצר משום מה הרושם המוזר, שככל שהמדינה מאכזבת יותר, ככל שהטומאה השוטפת את הרחובות, המסכים, האינטרנט, איומה יותר, מביכה יותר - נאטמות יותר עיניה של הציונות הדתית.

שטופי 'סימני' גאולה אנחנו! כל חילול שבת המוני ברחבי העולם – הוא 'סימן-גאולה' פורח נוסף. כל זלילת חמץ בשרימפס בליל הסדר, הוא התנוצצות גאולית מחזקת, עד כמה דוקא החושך-הלאומי-החביב הזה זמני כל-כך, ישראלי כל-כך...

סכינאות בבתי הספר, אלימות, בורות, ולמטה בקודש, הסימנים מתרבים בקצב מואץ וקסום, לקראת שכלול הגאולה השלימה, המפציעה ומרצדת "קמעא קמעא" על מסכי האינטרנט, ושאר מרעין-בישין באלפי אורות של זוהמה.


7.

45 אחוז מבניה של החברה הזו, הוקרבו למולך המדינה וקדושת כפרנותה. ה'גשר' הטראגי שלכבודו התערטלו מנכסיהם הרוחניים, פועל, כפי שניבא ה'חזון איש' כ'גשר חד סטרי'.

המספרים היבשים מדברים: רבבות חוזרים בתשובה עברו דוקא דרך חומות ה'גטו' החרדי, בודדים דרך הגשר החייכני שלמענו הקריבה החברה הזו קרוב למחצית בניה.

ומהצד האחר מדשדש הרוב המבולבל, התוהה-תועה, המוני תלמידי ישיבות-תיכון, הבקיאים בשמות החיבה של שחקני כדורגל 'ריאל-מדריד', אבל אינם יודעים מהו שמו הפרטי של הרב קוק.


8.

הליברליות הדלי"ת, הופכת ונעשית קנאית, משיחית, בהתקרב יום העצמאות. ככל שהפירכות סביב "קדושת" המדינה הולכות ומתעצמות, וככל שהמדינה יורקת מצידה בפניה של התנועה הדתית לאומית, מתפתחת מין קנאות הזוייה של 'בכל מצב ובכל מחיר':

משפט מחץ משיחי, מבטא אחד מטובי ההוגים של החברה הדתית-לאומית, הפוסק באחד מעלוני יום העצמאות בלי להסמיק:

"יום העצמאות הוא החג החשוב ביותר בלוח השנה העברי. ויסלחו לי כל אנשי האמונה. בלי לזלזל חלילה בחגי התורה. יום העצמאות הוא החג היחיד בלוח העברי, שהוא חג ארצ-ישראלי אמיתי".


9.

מילה אישית. אני מודע לעובדה שהטור הזה לוקה מאוד בהעדר מתינות, ונכשל בנגע ה'פחזות'. לראשונה בחיי, כתבתי במוצהר רק "נגד", ולראשונה הוזכרו במאמרי שמות של רבני מוסדות.

עד ה' חוקר לב, שבין שלל ביטויי-הכאב וההומור שהועלו כאן – זלגו מלבי רק דמעות.


'מפנקסו של בן ישיבה' , טורו של הרב יעקב ב. פרידמן, מתפרסם בעיתון 'בקהילה'

הרב יעקב ב. פרידמן שליט"א טול קורה מבין עיניך!שחור בהיר
אולי במקום להטיל ביקורת בציבור שלנו (על זה כבר הגיבו לך...) תסתכל על הציבור שלך.
הגישה החרדית המתנשאת שרוצה להטיף מוסר ולהחזיר בתשובה מתגלמת במאמר שלך.

על הגישה הזאת אבד הכלח. החברה החרדית מתפרקת מפנים, מריבות ופילוגים בין ליטאים לחסידים, בין אשכנזים לספרדים, בין פורוש לליצמן, בין שבבניקים לכל השאר וכו'.

גם בקיום מצוות איני רואה שום הבדל מהותי בין החרדי המצוי לבין בייניש מן השורה, ולמעשה ההבדל הוא רק בכמות ולא באיכות, ולפי המגמה המסתמנת אתם בירידה ואנחנו בעלייה.

מדברים היום על שליש שבבניקים ונושרים!! לא השכלתם להבין שא"א ליסד תורה על רוחניות בלבד וחייבים גם בסיס חומרי איתן כמאמר הרב באורות התשובה ולכן תורתכם אוורירית למדי...

גם מבחינה כלכלית רוב החרדים מתחת לקו העוני וגם מי שעובד לא מרוויח הרבה כי אין השכלה. האם זהו רצון ה'? לחיות בעוי ודוחק רב מתוך בחירה? וכשאפשר אחרת? הציבור הדל"י הוא הוכחה שאפשר אחרת ולכן אתה דואג להיכנס בו כל הזמן כדי שח"ו אף אחד לא יחשוב היות סרוג ל"ע.

ועוד לא דיברנו על בעיות הצניעות ,השידוכים והדירות, הצבא, ועל כל בעיות ההסתגרות האחרות.
אין לך זכות מוסרית להעביר ביקורת! גם לא בשם גדולי התורה שלך, שהרי יש לנו גם.

ארגון חתונה לחבר מבוגראנונימי (פותח)
בשעה טוב ומוצלחת אחד מהחברים הרווקים האחרונים שלי מתחתן. והוא ביקש ממני לעזור לו בתכנון החתונה.
 
הקטע הוא שלא יהיו בחתונה מעט מאוד אנשים מתחת לגיל 35 כך שלא ממש ירקדו שם.
חוץ מזה אוסף האנשים שם הוא ממש בלי קשר ביניהם כאילו אנשים מהעבודה שלו, שכנים, מתפללים מהבית כנסת שלו, חברים מכל מיני מקומות שלא מכירים אחד את השני בקיצור מורכב.
 
השאלה מה עושים כדי שכולם יריגשו בנוח וגם שיהיה שמח?
 
רעיונות יתקבלו בברכה
תשאל את בנדא מצוי.משה4
הוא התחנן שיהיו פה חתונות כדי שיהיה לו איפה לרקוד ולשמח.
יש אירגון של בנים ובנות שבאים לשמחנחשוניתאחרונה
לא זוכרת אם בהתנדבות או בשכר ולא יודעת איך משיגים אותם. אולי מישהו פה יודע. חוץ מזה, אם הוא היה בעזרא/בנ"ע/אריאל, אז אולי מהסניף שלו ישמחו לבוא ולשמח בחתונה. אז מה אם יש ביניהם 15 שנים ויותר. לרקוד לשמוח ולאכול משהו כולם אוהבים. ואם זה מצווה אז בכלל חבל"ז. כשהייתי בחבריא ב' בבנ"ע, ביקשו מאיתנו לבוא לשמח בחתונת עולים חדשים. ועשינו את זה בשמחה. גם הזוג, המשפחות והאורחים שמחו והתרגשו מאוד מהריקודים שלנו. הם לא הכירו כזה דבר. גם במכללה ביקשו מאיתנו לבוא לשמח זוג לא מוכר חסר משמחים, ואותו דבר אפשר לבקש מאיזה ישיבה, הסדר, מכינה, מדרשה, מכללה, מכון וכו'. מסדרים להם הסעה הלוך חזור ושולחן משמחים מכובד והשמחה רבה. 
ברוריםשרבוב

סקר...

(לא מאמינה שאני פותחת...)

1. האם אתם בעד?

2. כמה צריך לברר? כמות אנשים? אצל מי?

3. עד כמה לדעתכם ברורים משקפים מציאות ועוזרים?

 

תענו ברצינות!

(זה באמנת מעסיק אותי)

ואל תגידו שמשעמם פה.....

וזה למרות שאני יודעתשרבוב

שבציבור הדתי לאומי פחות נהוג לברר...

אבל בכ"ז....

 

וחצמזה, "עצה" ששמעתי בקשר לברורים,

לשאול שאלות ספציפיות מאוד,

ואז כבר לא יוכלו לשקר....

תשובות לא משקפתיונתן782
1) אני לא מתנגד לבירורים למרות שרוב הפעמים לא ביררתי מראש.

2) לדעתי מספיק לברר אצל אדם אחד שמכיר טוב את הנבדק.

3) טיב הבירור תלוי מאד באדם אותו שואלים ולכן אפשר לקבל תשובות שונות מאנשים שונים,
בירורים יכולים לעזור במקרה שאתה מתלבט בגלל פרטים מסוימים שמפריעים לך. במקרים כאלו בירור יכול להכריע האם להיפגש או לא...
תלוי באיזה שלבגון דו

אם יש נקודות שמנסיונך\השערתך הן קריטיות אז לברר לפני.

והשאר?

כבר ייעלה בהמשך הקשר.(כלומר תעלה שאלה ואז תבררי אותה עם חבר שלו למשל)

אבל אין צורך להילחץ ולהגזים

ובטח שאין צורך להכין רשימה של 50 דברים

לגון דושרבוב

אחרי שאני יכיר אותו אני אשאל את חבר שלו?

נשמע מוזר.

חוצמזה שבפגישה, סליחה, אבל אנשים עושים הצגות

כן-מאמע צאדיקה

תדברי עם חבר שלו- מה רע?! תקבלי תמונה יותר מדוייקת עליו....

וחוצמזה- כל בנאדם מציג את עצמו בהצגה אחרת... כך שגם ההצגה אמינה.

לי בכלל נראה מוזר לברר אצל חבראליסף ט
כאילו,ברור לי שחברים ינסו להוציא אחד את השני הכי טוב שאפשר,לפחות חברים טובים...
בוודאי שזה יכול לקרותגון דו

לכן צריך לשאול טוב.

דוגמה לתחקיר שערכתי

"מה מאפיין את ****?"

"יש לה לב טוב"

"נו,אבל היא חברה שלך.היית אמרת את זה על כל חברה שלך!!"

"לא,אבל היא באמת בן אדם מדהים במיוחד..."

"במה זה מתבטא?"

....

 

הבנת את הרעיון?

נושא חשוב!!!!!!!וופל אמריקאי

אני חושבת שצריך לברר בקווים כלליים, כי אחרי הכל לא תמיד אנשים מכירים את הבן אדם ממש, ואת הפנימיות שלו למרות שהם חושבים כך.

וגם זה טוב להגיע לפגישות בלי יותר מידי דעות על הבחור אלא להכיר אותו כמו שהוא.

קווים כללים...שרבוב

ככה לא מביניםן כמעט כלום על הבנאדם והברור לא שווה,

לענ"ד

לא בקטע של לשאול אם זה בן או בת..וופל אמריקאי

אלא הכוונה אם את רואה שמבחינה דתית, סגנון, שאיפות הוא בסדר ומתאים לדרישותייך, אז זה מספיק כי תכלס מה שקורה בנבכי נפשו לא כל אחד יודע!!

וחוצמיזה שלפעמים הבחור נראה אחרת אצל מי שאת מבררת עליו ובעינייך הוא יראה שונה.

למה אתן מדברות רק על זה שבת מבררת על הבחור ???sopa20
מה אין בנים שמבררים על הבת לפני שנפגשו איתה ???
חוץ מזה שאני חושבת שזה סוג של סטיגמה להתחיל לבחוש הרבה ולעשות את כל הברורים האלה כלומר מצד אחד צריך לעשות תלוי איך את מרגישה מהכרות הראשונית דרך משהוא אינטרנט ועוד כי זה לא תמיד מתאים לברר לפני כן כי צריך להכיר את האדם כמו שהוא אם כל ההצגות אחרי הכל גם את מציגה אולי את לא מרגישה אבל בכל מקום או חברה או אם אדם כל שהוא מתנהגים אחרת בסביבתו לכן מה שיאמר החבר או החברה לא יהיה מתאים או תואם את האישיות של אותו אדם ולכן רק אם את רוצה מאוד וזה חשוב לך להכיר מעבר לפני שאת נפגשת או שאת חוששת מהבאות ולכן את רוצה לברר אז תבררי אבל כמובן שכמו שאמרו פה צריך לקחת לתשומת ליבך את מה שאמרו לך בברורים בערבון מוגבלכי אם חבר שלו אז תמיד יספרו בשבחו וגם אם זה אדם אחר כי אחרי הכל לא רוצים לפגוע אבל גם יש דברים שלא יודעים או מכירים באותו אדם ולכן זה לא טוב.
הכי טוב לברר ולדבר אם אותו אדם לפני הפגישה בטלפוןאבל לא הרבה בכללי אבל ההכרות הרצינית זה כשנפגשים במידה ומחליטים להמשיך אז מבררים או מדברים אבל כמובן שזהתלוי באיזה שלב את בקשר ??
האם את מעונינת להמשיך לקשר רציני ואת רוצה לברר או להבהיר משהוא שלא הבנת מהכרותיך איתו אז כדי לשאול משהוא אחר אבל בלי שכל העולם ואשתו ידעו שביררת כי זה לא תמיד נעים לאדם לשמוע שבררו עליו כמובן שזה תלוי במטרה שלך ....?
בהצלחה לך....
אממממאליסף ט

1.תלוי...לא להגזים ולהפוך את זה לעיקר,אצל כן לתת יחס.

2.קצת,את השדכן/נית,ואם מרגישים צורך אז אולי עוד דמות בעלת השפעה, לדוג' אצל בנים את הר"מ וכדו'.

3.ברור שאי אפשר ללמוד מזה הכל,אבל יש דברים בסיסיים שאפשר להבין, (בהנחה שהאדם שעונה לנו על השאלות אמין ומספר לנו את האמת...) אם אומרים לך שלבחור אין טיפת חוש הומור או שכל,אז כנראה שזה נכון...

לדעתי...תולתול
1. בעד לחלוטין. לדעתי כשמגיעים עם ידע על הפגוש, הרבה יותר פנויים לראות האם הקשר זורם, יש תקשורת וכו', מאשר לבדוק הכל בפגישות...

2.צריך לברר בכלליות, מידות,וכו', לא אצל מלא אנשים. חברים קרובים בעיקר.
3. לדעתי זה עוזר, גם אם לא משקף את המציאות. כשכמה אנשים אומרים אותה תכונה על האדם,אז סימן שיש מש'ו מזה אצלו... 

מזתומרתאליסף ט
להיות פנויים לראות אם הקשר זורם...ההפך,הרי בהתחלה צריך להפתח עם נושאים לדיבור וההכרות אחד עם השני היא על ידי החלפת מידע...
אני לא רואה איך זה סותר...תולתול
אפשר להחליף מידע, גם אם יודעים אותו..

וחוצמיזה, לא צריך להיכנס בבירורים לפרטים הקטנים, קטנים. אבל זה חשוב. ועל דברים קטנים אפשר לדבר בהתחלה...
ככה אני חושבת.



אפשר לדעת הרבה מבירוריםמשה4
רק שצריך לדעת איך ומה בדיוק לשאול. (אולי לכן כדאי לעשות "שיעורי בית" ולחשוב מראש מה בדיוק הולכים לשאול)
זה עוזר..אם באמת צריך..אנונימי (פותח)
אני חושבת שזה עוזר אם יש משו שבאמת מפריע.. אבל לרוב מגלים את הדברים כבר לבד.. או מבינים לבד..

כשאני ביררתי על בחור אצל החבר הכי טוב שלו~~~חסויה~~~
התברר לי שהחבר טען שחפרתי שבירורים ...
ויותר נכון החבר הזה לא הפסיק לדבר..
 
אני מציעה שתשאלי מה שאת רוצה גם אם יחשבו שזה יותר מידי לברר.
מה שאת רוצה לדעת פשוט תשאלי , וככה גם תגיעי בטוחה לפגישה.
תשובתייהביצה שהתחפשה
בס"ד

 

 

1. כן.

2. צריך. אומנם לא עד כדי ידיעת מספר הנעליים של המועמד, אבל כן.

כמות? אין כמות. משהו ממוצע.. תלוי. ראש ישיבה, חברים, וקומבינות של דוסים [בת-דודה-של-שכן-של-סבתא-של-אחות-של-החתן]..

3. משקפים. הרי אי אפשר לגלות הכל בפגישות, ובברורים [בד"כ] מגלים דברים נוספים [בין לטוב, בין לרע].

 
 
[עניתי ברצינות!]
 
וכל הנאמר פה לענ"ד בלבד.
מסכים אם הנ"ל אבל-מתנחל גאה.
בע"ה ית'
 
בנאדם משתנה, חוזר בתשובה. ומישתנה. ואי אפשר לקבוע לפי דברים היו..
[קפץ]הביצה שהתחפשה
בס"ד
 
לכן גם לא הולכים לאנשים שהוא הכיר לפני שמונים שנה בקירוב [נתעלם מהעובדה שספק אם היה חי ]
אבל אני חושבת שאנשים שיש להם קשר עכשווי אליו [חברים מההווה, ראש ישיבה, מפקדים בצבא או השד יודע מה].
 
אה, ושיהיה בהצלחה והרבה סיעתא דישמיא
אם יש שאלות ספציפיותאנונימי (פותח)
שאת רוצה לברר -אז כן . אבל סתם בכלליות לברר על בן -אדם זה נראה לי קצת מיותר כי כל אחד רואה אותו באור אחר .
הרב/המורה שלו רואה אותו בצורה אחת וחברים שלו רואים אותו אחרת.
בכלל חברים קרובים שלו יגידו עליו תמיד רק דברים טובים כדי "למכור" אותו בצורה הכי טובה. וחברים רחוקים יותר לא באמת מכירים אותו כל-כך לעומק..
כך שלא יצא מזה כלום.......
חייבים לברר.תכלת דומה לים
בעיני זה חוסך המון.
 

 

1. האם אתם בעד? כן.

2. כמה צריך לברר? כמות אנשים? אצל מי? עד כמה שדברים חשובים לך. כמות אנשים- עד שתתקבל תמונת המצב שברורה לך דיו (עד כמה שאת רוצה). אצל מי? אנשים שמכירים טוב מהעבר הקרוב או מההוה.

3. עד כמה לדעתכם ברורים משקפים מציאות ועוזרים? משקף מאוד, ועוזר פי מליון.

 

אני יודעת שאולי זה דעת יחיד כמעט (לפי התגובות שראיתי פה), אבל זו דעתי בעניין, אחרי כמה נסיונות כבר..

 

בבירורים חשוב לדעת את מי לשאול ומה לשאוליהודית פוגלאחרונה
אבל אין טוב ממראה עיניים ומהתרשמות בלתי אמצעית. תמיד צריך לשאול מישהוא שהוא אינטרסנטי לטובתכם ויגיד את האמת, ולא מישהוא מהצוות שמעונין לחתן את כ-ו-ל-ם, וכן צריך לנסח שאלות טובות כמו: במה הוא מתעניין? מי החברים שלו? מה הוא עושה בשעות הפנאי? מהו סגנון ההתנסחות שלו? מה הוא קורא? מי הדומיננטי במשפחת המוצא שלו? ועוד.
לא מרגיש שייךאנונימי (פותח)
שלום
 
אבקש לא להתנפל דבר ראשון.
 
אני עומד לפני חתונה.אני ממוצא אשכנזי וחברתי ספרדיה.היא מרגישה שייכות למסורת לטקס למיקווה.
ואני מרגיש ניכור מוחלט.בדעותי הפוליטיות אני ימני קיצוני הכתומים מרזל כמה שיותר ימינה יותר טוב...
אולם יחסי לדת הוא שלילי לחלוטין.אפשר לומר שאני מעין שעטנז גמור שאין עוד כמוני.
 
מה אפשר לעשות??.הרי אני מודרני לפי תפיסת עולמי והיא פרימטיבית.אני לא רואה בשבירת הכוס סמל להרס בית המיקדש משהו חשוב.כל המוטיבים הדתיים מאד לא ניכנסים לי ללב ואפילו מעוררים בי דחיה מוחלטת.מבחינתי אפשר היה לסיים את העניין אצל עורך דין.בימים האחרונים אפילו יש לי סיוטים כתוצאה מחרדות ופחדים.
 
היא מתרגשת מאד ואני רועד מפחד.כבר חלמתי על מוות יותר מפעם אחת.
אני לא טיפוס שלילי או משהו דומה אני יחסית אדם מופנם.אני פשוט לא מרגיש שייך לכל הטררם שיש בארץ סביב
עניין החתונה.לדעתי זה משהו אינטימי אישי ולא משהו שצריך לחלוק עם עוד 200 300 איש.והמדינה לא צריכה בכלל להתערב פה.שלא נדבר על הרבנות.
 
בברכה.
מה שאתה מציג כאןעמית-טליה
זה השוני הכי מהותי שקיים בין המין הגברי למין הנשי.

רוב הגברים לא מבינים למה צריך לחגוג יום הולדת ולמה האישה מצפה למשהו מפתיע ומפוצץ,מצידכם מזל טוב כרטיס ברכה קטן וזה מספיק.

אין לך מה לעשות עם זה פשוט לקבל שזה רצון האישה שלך ושככה כל הנשים בנויות.
אז אישתך רוצה משהו גדול ויפה וכמו של כולם,מה שכולל את המסורת וכל זה
לענ"ד תכבד אותה למרות שזה קושי מסויים מצידך
אבל אני חושבת שאם זה לא יעשה לה היא תיהיה מתוסכלת ותאשים אותך הרבה זמן בחיים ביחד.

עיניין המקווה וכל זה,זה לא עיניינך זה בעיה שלה
אבל בקשר לחתונה מפוארת פשוט תבין ותזרום.
 
וזה לא איזה עול מעיק עלייך,זה אירוע נחמד ומשמח שרוקדים שותים ושמחים בו.
ככה שגם אתה יכול להנות בו.

מזל טוב!
תגובתיאנונימי (פותח)
זה בדיוק העניין.
אני אדם צנוע מטבעי וכל האירוע ה"שמח" הזה שרוקדים ושמחים לא ניראה לי ממש.אני מעדיף משהו שקט ורגוע יותר.זה אולי אירוע משמח אבל לי זה ניראה יותר מדי.מדוע חייבים אנו הגברים לעבור 7 מדורי גיהנום על מנת להיות מוכרים כזוג יחד עם נשותנו?
מדבריך אני מביןמשה4
שני דברים: א' - אתה חש רגש דחיה כלפי ה"טקסים" שסביב החתונה. ב' - אתה מעוניין בטקס צנוע ביותר.
אז ככה: אני מציע שאולי לפני שאתה הולך לבנות בית משותף עם מישהי שהדברים הללו כן משמעותיים עבורה, תעשה לעצמך בירור קצת יותר רציני על משמעות ה"טקסים" הללו. אני מבטיח לך - זה לא טקסים פרימיטיביים, בכל דבר יש תוכן פנימי עמוק ויש ממש צורך לשבת וללמוד כדי להגיע להבנה אמיתית במהות הדברים.
ולגבי האירוע עצמו - אם זה ממש קשה לך אפשר להסתפק בחופה צנועה ביותר בהשתתפות עשרה אנשים.(כמובן שאם רעייתך לעתיד מעוניינת במשהו יותר גדול, רצוי להתחשב בדעתה....)
בהצלחה!
אולי תנסועמית-טליה
לעשות משהו באמצע.

ומה לעשות?
כדי לקבל תעודת בגרות צריך לעבור 12 מדורי גהנום
כדי לשרת את המדינה בכבוד צריך לעבור 3 מדורי גיהנום
כדי לצאת עם תואר צריך לעבור לפחות 4 מדורי גיהנום

אז מה חשבת?
כשתקים את המפעל חיים הגדול ביותר שזה הבית האישה הילדים
לא תעבור כמה קשיים בדרך?
תעבור גם תעבור.
הבחירה שלך איך לעבור...

אני הייתי בחתונה של זוג שדי נשמע כמוכם
הבחור צנוע וממש אנטי דת ואילו היא מסורתית ויותר אוהבת טררם
והם עשו חתונה יפה צנועה ומיוחדת במצדה.

אז תנסו לעשות משהו באמצע..כל אחד צריך להתפשר כאן.

יש משפט יפה
כדי לעשות קשר משותף בין שני חוטים כל חוט צריך לוותר על הקצה שלו.
אותו דבר בזוגיות..
דני ימני היקריהודית פוגלאחרונה
קודם כל מזל טוב גדול, ושיהיה בהצלחה.
השיוכים למיניהם שמפריעים לך הם לא סתם בירוקרטיה ומטרד. הם נועדו לסדר את החיים, העולם ואת ההשתיכות. לא ניתן להיות כעלה נידף ללא שום שייכות למסורת, למדינה למשפחה ולחברה. המוטיביים הדתיים גם אם הם כרגע לא ממש מדברים אליך, אבל הם כן מדברים על ההשתייכות שלך ועל זהות העל שלך. לא הכל צריך לעשות רק אם מבינים ומתחברים, יש דברים שהם מעל למה שאני אדם הפרטי מבין ורוצה,ובהמשך יתנו לי את תחושת השייכות וההרמוניה. מעניין ממה הסיוטים?
בגלל שאתם צדיקים וגומלי חסדים..טל_טול
בס"ד=]
תקשיבו.. אני צריכה עזרה דחוף-טילים..בגלל שאתם פורום פעיל ונחמד עם אנשים צדיקים--
טוב, אני אפסיק להתחנף.. תכל'ס: יש לי מתכונות מחר אז כל מי שעשה פה את 005 במתמטיקה ומבין פחות או יותר בהסתברות, בחייאת שיעזור לי
 
 
מבני גורן, עמ' 921 תרגיל 5. להתמקד רק על ג'. לתת כיוון פתרון.
 
בעיר מסויימת חלק מהתושבים ,צעירים ומבוגרים, תומכים בבנית גורדי שחקים והשאר מתנגדים לבנייתם. אם בוחרים באקראי תושב מהעיר, ההסתברות שהוא מתנגד לבנייה היא 0.6. 20% מבין התומכים בבניה עם צעירים. ההסתברות לבחור באקראי תומך בבניה שהוא גם מבוגר גדולה פי 4 מההסתברות לבחור באקראי מתנגד לבנייה שהוא גם צעיר.
א. מה ההסתברות לבחור באקראי תושב צעיר מבין תושבי העיר?
ב. בוחרים באקראי תושב מבין הצעירים בעיר. מה ההסתברות שהוא תומך בבניה?
ג. בוחרים באקרא תושב מהעיר. מה ההסתברות שהוא תושב מבוגר או תושב (מבוגר וא צעיר) המתנגד לבנייה?
 
==>
א. עושים טבלה. ממלאים מה שאפשר. אח"כ מציבים במשוואה (יש ת'קטע של הפי 4).. יוצא ת' X. מציבים בטבלה. זהו.. מה שיוצא- זה לפי הטבלה. התוצאה:0.16.
ב. עושים מותנה עפ"י הטבלה. יוצא: 0.5.
ג. זאת הבעיה. התוצאה בספר:0.92.
 
אני ממש-ממש אשמח לעזרה
תזכו למצוות צדיקים!
---ובבקשה לא למחוק.. אם אפשר, תודה
~מקפיצה~טל_טול
 
מה שכתוב בספר צודק!אבא שמואל
לדעתי לא שמת לב לשאלה.

בשאלה מבקשים לחבר את
ההסתברות לתושב מבוגר-(לא משנה האם הוא תומך או מתנגד). שזה: 0.84
יחד עם
הסתברות לצעיר המתנגד. שזה: 0.08

0.84 0.08=0.92
רק לא 05שירו למלך
עד שסיימתי עם זה לפני שנתיים את מחזירה לי את זה?
לאאא
חוץ מיזה שעדיף לדעתי ללכת על הגיאומטריה מאשר על ההסתברות..
הסתברות כמה שלא תלמדי תמיד יתנו לך שאלה שיא הקשה, זה בכלל לא פייר!
תודה רבהטל_טולאחרונה
לא חשבתי על זה באמת..
 
ו-"שירו למלך".. כשמביאים לך גאומטרייה מהירח, עדיף ללכת על הסתברות.. מנסיון
 
טוב, אני 'אשמור' את זה למתכונת הבאה..
תודה ותזכו למצוות!
מישו דיבר פה^^ על מבחן למדוייט?מאמע צאדיקה
 
זה רק לי?אפוש
בס"S
או שגם לכם כ-ל המסר"שים נחמקו?!?
גם לי... משה?!ט'
 
?ט'
 
זה לא נמחק ליוופל אמריקאי
תיכנסו לדואר יוצא ותכנסו לקישור "מסרים שנכתבו במערכת הישנה" והכל שמור.
העיצוב החדש מאוד יפה אך מבלבל מאוווד!מה ידידות
בס''ד
 
איבדתי את כל חברי =(
 
איך רואים מי מחובר??
 
ADMIN עזור לייי!
מה ידידות כנסי....בנדא מצוי!!
למעלה ליד "צהרים טובים מה ידידות"......יש את " פתח את הטור האישי".

שם יש לך את המועדפים את החברים וכו'!
איבדת את החברים??? חברים אף פעם לא נאבדים...בתאל1
אלא אם כן הם לא חברים טובים.. חחח סתם!
אבל זה היה נשמע מצחיק.. אז הייתי חייבת להגיב..
ומה עם כל ההסטוריות של השיחות אישיות?!? אפושאחרונה
 
גם לי....צבע אדום
 
גם לי :'( מה זה??פז