שהתמונה של הפורום השתנתה[צד ימין למעלה]
איזה תמונה חמודה!!! נכון השם נראים זוג מושלם?!
מעט מן הטוב רב שנכנס לאתר המחודש. רק צריך לחפש זאת!
ועל כך אפשר לומר: זוגיות היא כמו החיים וכמו חידוש הפורום, צריך לחפש את הדברים הטובים שבו

ל"ג בעמר שמח!!



בס"ד
תודה על כל שיחותיך ברדיו-נעזרים מאוד
בעלי שמח בשמחותי ומשדר זאת ואני ממורמרת.
אפרט להסבר- אם יש שבת משפחתית או ארוע בצד שלי, הוא בטבעיות לוקח אחריות על הילדים כדי שאהנה במקסימום ולא מצפה שאקדיש לו זמן רב וכדומה.
לעומת זאת כשזה הפוך, אני מצפה ממנו לעזרה ולא מפרגנת ושמחה בשמחתו.
איך עובדים על הרגש?
(בשכל כמובן אני מבינה את טעותי)
ככלל הוא בעל מדהים עם מידות נעלות והלוואי והיה לי חצי ממש שהוא-ב"ה זכיתי
תודה מראש
שירה, שם בדוי



אני12345אחרונהתביעו דעתכם,אבל תשתדלו בלי לרדת על המגזר השני אלא מוכיחים את האמת מהטוב שקיים אצלנו.ולבעייתים שכאן-לא להוציא מילה על הרב אבינר כי הוא לא הנושא!
(כמה שהמכתב הזה חיזק אותי..אתם לא מבינים!!)
| איגרת דומעת לרב שלמה אבינר הרב יעקב ב. פרידמן והרב שלמה אבינר ערכו, לרגל יום העצמאות, עימות כואב, שיתפרסם מחר בעיתון 'בקהילה' • הרב יעקב ב. פרידמן עם טור מיוחד של 'מפנקסו של בן ישיבה' הרב יעקב ב. פרידמן תאריך: 29/04/2009 9:25:00 |
1.
השיחה עמך, הרב אבינר, נסכה בי עצב גדול מהכיל.
היית, הרב אבינר, מקל עלי מאוד, לו הייה מוכן להיות, למעני לפחות, ולו לשעה אחת, אדם אטום, או הזוי; או לפחות חסר-מידות, ונטול אופקים, או כלוא בבית-הסוהר של עקשנות ודעות קדומות.
מה שהקשה עלי, היה מאור הפנים שלך, החמימות המופגנת, הענווה ושפלות הברך הפנימית, הטהורה, שבקעה מאישיות פנימית מאד. ומוארת מאד.
ובעיקר היושר הפנימי, נקיון הנפש החף מכל פופוליזם ורצון להתבלטות.
הרגע המרשים ביותר, שנגע לליבי, היה, כאשר נטלת אותי לסיור ברחבי ממלכת הספרים שחיברת. (למעלה ממאה). גם כאן זהרה הפשטות ועושר הצניעות. מאות ספרים דחוסים בכמה עשרות מדפי פח, בפינת המסדרון. שם בין היתר ניצבו ספרי 'אברי' שכתבת עבור ילדים. שאלתי אותך בעדינות, אם אתה מרגיש נוח לכתוב מאמרים וספרים לילדים, תחת שם העט 'אברי'. האם אין בכך שמץ פחיתות-קומה? ותהית, הרב אבינר יקר, על עצם השאלה:
"מה רע לחזק ילדי ישראל?"
זה היה רגע יפהפה.
לצד כל זה בלטה התמימות, שנבעה ללא ספק מעדינות שעלתה על גדותיה. לאחר שיחתנו למדתי, שלפעמים הפשטות, אהבת האדם, והאמון המוחלט בטוב שבאדם, גם אם קוראים לו דארווין שבעט באלוקי ישראל, עפ"ל, או הרצל עוכר-ישראל, ששיגר את רבניו לקסרקטינים.
הוארתי אותו רגע בהבנה, מה ראו על ככה אנשים מביני דבר, ישרי דרך, אוהבי אדם וחריפי שכל, להוביל בשיטתיות את החברה שלהם לאבדן דרך מוחלט.
התמימות. חוסר ההשלמה הנפשי עם ה'רע' בעולמנו. וחוסר המסוגלות להבין, שגם המלחמה ברע, גם הקנאות לה' – הם לעיתים חלק מ'טוב'.
יש משהו חינני בתמימות. אין אבל כל חינניות, בתמימות של אדם המנהל מוסדות חינוך, ומנווט דעות של אלפים.
2.
אתה כינית אותי, הרב אבינר, במהלך שיחתנו, כמייצג זולות הטיעון והניצוח. הלוואי, הרב אבינר, הלוואי שהייתי "מייצגו של זולות הטיעון". החיים שלי היו קלים ונינוחים יותר. עד אלוקים חיים: מה שמתחולל בחברה הדתית לאומית גורם לי אישית, מסיבות שונות, כאב לב גדול מהכיל. אני נתקל בעבודתי בצעירים מבולבלים ותועי דרך מהחברה שלך, רואה את היובש הרוחני. רואה את העדר הקדושה, וההיסחפות לבליינות ותרבות חילונית; ונפשי, הרב אבינר יקר, בוכה במסתרים.
על הבזבוז. על העוול הנורא. רבבות נערים טהורי עיניים ולב, שהיו יכולים להאיר את העולם בתורתם ויראתם, מנוונים את חייהם בתוהו לא דרך. נעים בין תרבות חילונית מזוהמת, להשקפות עולם הזויות. הכרתי חלקים רחבים מתוכם, בשנים שערכתי את ספרי הגרח"י גולדוויכט זצ"ל מ'כרם ביבנה', וזכיתי לשהות במחיצתו.
הזדמן לי לשוחח עם קבוצת נערים מישיבה תיכונית ידועה. שאלתי מהו שמו הפרטי של הרב קוק? הם לא ידעו. שאלתי על שם השוער בקבוצת 'ריאל מדריד' הם ידעו את שתי שמותיו הספרדיים... הצבעתי על תמונה של ה'חזון איש' והרב קוק, ובקשתי להבין מה ההבדל ביניהם, אמר לי אחד, הכובעים שלהם שונים. לזה כובע פרווה ולזה כובע לבד.
אהה! האווירה המנשבת היום בישיבות תיכוניות. מורות מהלכות בקרב נוער בגילאי 17 18, ומתמקחות איתם על 'ציונים' למבחני מזרחנות, כימייה או מתמטיקה. האם הנפש שלך רגועה, כשתלמידים מעבירים חצאי ימים על מזרחנות וקולנענות, ואנגלית, במקום ליישב את קושיות הנצח של רבי עקיבא איגר?...
האם כך נראה הרב אבינר יקר, החינוך היהודי בחמשת אלפי שבע מאות שנות גלות,
והאם כך ראוי שתיראה גאולה?
3.
אם קטון אני בעיניך – ראש התנועה הדתית לאומית אתה. מי שמייצג זרם, מי שמתווה דרכו של זרם, נושא לכאורה באחריות עצומה, מכדי שניתן לפתור את כל תחלואיו במילים רכות, נוסח: "אסור לדבר רע". "הכל טוב".
לא. לא "הכל טוב". ממש לא. מיידע אישי אני יודע. ואתה יודע.
...כל עוד הנוער הזה ניגש לדף הגמרא הקדושה - כטקסט משעמם שיש לדחוס ולשנן למבחני בגרות, בין מגמת הקולנוע למשחק הספורט מול ברצלונה...
כל עוד גבורי התרבות של הנוער הזה הם שחקני ספורט ואף לא אחד מגאוני העם היהודי...
כל עוד ראש ישיבה תיכונית ידועה, מעניק בהדר במו ידיו את 'גביע ראש הישיבה' למצטייני כדורגל של הישיבות, מה שאומר ששוקיהם של תלמידי הישיבה הזו – הם המופלאות בעולם הישיבה התיכונית...
גם הרב אבינר עם אהבת האדם המופלאה והחובקת שלו - לא יגן על השבר.
4.
קנאות אינה תמיד מידה נכונה. אבל אצלך, הרב אבינר, גיליתי קנאות להעדר-קנאות.
העליתי בשיחתנו דברים קשים המתחוללים במחניך. בחרת להשתיק ולשתוק, ולדבוק בחיוך הנצחי. אין רע. לא היה רע. לא יהיה רע. כולם טובים. הכל יפה. הדבר היחיד שגרם לך, הרב אבינר זעזוע, היה "לדבר רע על יהודים". זה הזוי.
אלפי נערים מהתנועה הדתית לאומית מבליינים את עצמם לניוון רוחני, שטופים באינטרנט, בטלויזיה, חווים עד לשד עצמותם תרבות חילונית, מציבים במכשירי הנייד ובחדריהם תמונות אלילי ספורט...
ואתה, הרב אבינר, עסוק בלאהוב.
גם התורה, שבכתב ושבעל-פה, בעשרות מקומות, מצווה לשנא את משנאי האלוקים. ללחום בשעת מלחמה. לקנא לה' בשעת קנאה. ו-כן. לעקור לעיתים, את רגש האהבה כשמדובר ברשעים.
"הלא משנאיך ה' אשנא".
בשמה של אהבת-האדם המופלאה האצורה בך, הרב אבינר, אתה מאמין שכל רע הוא בעצם טוב. אלא אם כן ה'רע' הוא אדם כמוני, הטוען שיש בכלל 'רע'.
סוג הנאיביות החמימה הזו, היא שורש התקלות של החברה הדתית-לאומית.
אסור להוסיף לי"ג העיקרים את האמונה ב'אהבה'. בכל מחיר. בכל תנאי.
"המדינה", אמרת לי הרב אבינר, "עושה דברים לא טובים. אבל היא גם עושה דברים טובים: ולדעתי המעשים הטובים הם הרוב. לא הכל שלם..."
5.
הרב יהושע צוקרמן, למשל.
מראשי ישיבת 'הר המור', וממנהיגי הזרם המכונה "ממלכתי" של הציונות הדתית, בראיון נדיר שהעניק לקראת יום העצמאות. המשפט הראשון היה מנחיל כל כך, שהכרח לצטט אותו:
"הציבור הלאומי שומר המצוות רואה אט אט את כל חלומותיו מתגשמים..."
אני עוקב אחר הציבור הזה שנים. תמיד אני מגלה שיש עדיין מקום להפתעות.
כל אחד אוהב לחלום. מעט מאד מחלומותינו מתגשמים. כיוון שאדם נשוא-פנים מדבר על 'הגשמת חלומות' - טרחתי לצאת ולבדוק עד כמה הוגשמו החלומות:
מדינה הרואה בכפירה האיומה של אבולוציית דארווין את הגירסה הרשמית של מערכת החינוך שלה. חלום? מדינה שהיא מהבודדות בעולם, שהגירסה הכפרנית הזו מוצגת במוזיאון הלאומי שלה, ולא גירסת התנ"ך. חלום? בית המשפט העליון של מדינת החלומות, עוקר וקורע יום-יום לגזרים, סיפר לי הרב אריאל רבה של רמת גן, יום יום ממש, פסקי דין רבניים, בבורות, ברשעות, ומטמיע בעם איסורים מצמררים שלא כאן הבימה לפורטם.
חלום?
טלוויזיה המשדרת בשבתות בעשרות ערוצים, בפרהסיא ובזוהמה המחרידה ביותר. בתי קולנוע ותחבורה ציבורית הרומסים בעשרות ערים את קדושת השבת...
עוד חלום שהתגשם.
ה'חלום שהתגשם' מעניקה לגיטמציה רוחנית לחגיגות ימי-הולדת למדינה המטאטאת את חוקי השולחן-ערוך בפני חוקי המשפט האנגלי...
המתירה במוצהר חיטוטי שכבי ואכילת דבר אחר, ומגדלת בקיבוציה שקצים ורמשים. שבית המשפט שלה עקר לאחרונה את הריגוש הדתי האחרון שעדיין נותר לפליטה בישימון – חוק החמץ.
חשיבותו היחידה של חלום – הוא שמקיצים ממנו בשעה מן השעות.
עורו ישנים! התרדמת בת השישים שנה הביאה איתה 45 אחוזי התחלנות שהומטו על הנוער הלאומי דתי. לא הספיק?
6.
נוצר משום מה הרושם המוזר, שככל שהמדינה מאכזבת יותר, ככל שהטומאה השוטפת את הרחובות, המסכים, האינטרנט, איומה יותר, מביכה יותר - נאטמות יותר עיניה של הציונות הדתית.
שטופי 'סימני' גאולה אנחנו! כל חילול שבת המוני ברחבי העולם – הוא 'סימן-גאולה' פורח נוסף. כל זלילת חמץ בשרימפס בליל הסדר, הוא התנוצצות גאולית מחזקת, עד כמה דוקא החושך-הלאומי-החביב הזה זמני כל-כך, ישראלי כל-כך...
סכינאות בבתי הספר, אלימות, בורות, ולמטה בקודש, הסימנים מתרבים בקצב מואץ וקסום, לקראת שכלול הגאולה השלימה, המפציעה ומרצדת "קמעא קמעא" על מסכי האינטרנט, ושאר מרעין-בישין באלפי אורות של זוהמה.
7.
45 אחוז מבניה של החברה הזו, הוקרבו למולך המדינה וקדושת כפרנותה. ה'גשר' הטראגי שלכבודו התערטלו מנכסיהם הרוחניים, פועל, כפי שניבא ה'חזון איש' כ'גשר חד סטרי'.
המספרים היבשים מדברים: רבבות חוזרים בתשובה עברו דוקא דרך חומות ה'גטו' החרדי, בודדים דרך הגשר החייכני שלמענו הקריבה החברה הזו קרוב למחצית בניה.
ומהצד האחר מדשדש הרוב המבולבל, התוהה-תועה, המוני תלמידי ישיבות-תיכון, הבקיאים בשמות החיבה של שחקני כדורגל 'ריאל-מדריד', אבל אינם יודעים מהו שמו הפרטי של הרב קוק.
8.
הליברליות הדלי"ת, הופכת ונעשית קנאית, משיחית, בהתקרב יום העצמאות. ככל שהפירכות סביב "קדושת" המדינה הולכות ומתעצמות, וככל שהמדינה יורקת מצידה בפניה של התנועה הדתית לאומית, מתפתחת מין קנאות הזוייה של 'בכל מצב ובכל מחיר':
משפט מחץ משיחי, מבטא אחד מטובי ההוגים של החברה הדתית-לאומית, הפוסק באחד מעלוני יום העצמאות בלי להסמיק:
"יום העצמאות הוא החג החשוב ביותר בלוח השנה העברי. ויסלחו לי כל אנשי האמונה. בלי לזלזל חלילה בחגי התורה. יום העצמאות הוא החג היחיד בלוח העברי, שהוא חג ארצ-ישראלי אמיתי".
9.
מילה אישית. אני מודע לעובדה שהטור הזה לוקה מאוד בהעדר מתינות, ונכשל בנגע ה'פחזות'. לראשונה בחיי, כתבתי במוצהר רק "נגד", ולראשונה הוזכרו במאמרי שמות של רבני מוסדות.
עד ה' חוקר לב, שבין שלל ביטויי-הכאב וההומור שהועלו כאן – זלגו מלבי רק דמעות.
'מפנקסו של בן ישיבה' , טורו של הרב יעקב ב. פרידמן, מתפרסם בעיתון 'בקהילה'
סקר...
(לא מאמינה שאני פותחת...)
1. האם אתם בעד?
2. כמה צריך לברר? כמות אנשים? אצל מי?
3. עד כמה לדעתכם ברורים משקפים מציאות ועוזרים?
תענו ברצינות!
(זה באמנת מעסיק אותי)
ואל תגידו שמשעמם פה.....
שבציבור הדתי לאומי פחות נהוג לברר...
אבל בכ"ז....
וחצמזה, "עצה" ששמעתי בקשר לברורים,
לשאול שאלות ספציפיות מאוד,
ואז כבר לא יוכלו לשקר....
אם יש נקודות שמנסיונך\השערתך הן קריטיות אז לברר לפני.
והשאר?
כבר ייעלה בהמשך הקשר.(כלומר תעלה שאלה ואז תבררי אותה עם חבר שלו למשל)
אבל אין צורך להילחץ ולהגזים
ובטח שאין צורך להכין רשימה של 50 דברים
אחרי שאני יכיר אותו אני אשאל את חבר שלו?
נשמע מוזר.
חוצמזה שבפגישה, סליחה, אבל אנשים עושים הצגות
תדברי עם חבר שלו- מה רע?! תקבלי תמונה יותר מדוייקת עליו....
וחוצמזה- כל בנאדם מציג את עצמו בהצגה אחרת... כך שגם ההצגה אמינה.
לכן צריך לשאול טוב.
דוגמה לתחקיר שערכתי
"מה מאפיין את ****?"
"יש לה לב טוב"
"נו,אבל היא חברה שלך.היית אמרת את זה על כל חברה שלך!!"
"לא,אבל היא באמת בן אדם מדהים במיוחד..."
"במה זה מתבטא?"
....
הבנת את הרעיון?
אני חושבת שצריך לברר בקווים כלליים, כי אחרי הכל לא תמיד אנשים מכירים את הבן אדם ממש, ואת הפנימיות שלו למרות שהם חושבים כך.
וגם זה טוב להגיע לפגישות בלי יותר מידי דעות על הבחור אלא להכיר אותו כמו שהוא.
ככה לא מביניםן כמעט כלום על הבנאדם והברור לא שווה,
לענ"ד
אלא הכוונה אם את רואה שמבחינה דתית, סגנון, שאיפות הוא בסדר ומתאים לדרישותייך, אז זה מספיק כי תכלס מה שקורה בנבכי נפשו לא כל אחד יודע!!
וחוצמיזה שלפעמים הבחור נראה אחרת אצל מי שאת מבררת עליו ובעינייך הוא יראה שונה.
1.תלוי...לא להגזים ולהפוך את זה לעיקר,אצל כן לתת יחס.
2.קצת,את השדכן/נית,ואם מרגישים צורך אז אולי עוד דמות בעלת השפעה, לדוג' אצל בנים את הר"מ וכדו'.
3.ברור שאי אפשר ללמוד מזה הכל,אבל יש דברים בסיסיים שאפשר להבין, (בהנחה שהאדם שעונה לנו על השאלות אמין ומספר לנו את האמת...) אם אומרים לך שלבחור אין טיפת חוש הומור או שכל,אז כנראה שזה נכון...


1. כן.
2. צריך. אומנם לא עד כדי ידיעת מספר הנעליים של המועמד, אבל כן.
כמות? אין כמות. משהו ממוצע.. תלוי. ראש ישיבה, חברים, וקומבינות של דוסים [בת-דודה-של-שכן-של-סבתא-של-אחות-של-החתן]..
3. משקפים. הרי אי אפשר לגלות הכל בפגישות, ובברורים [בד"כ] מגלים דברים נוספים [בין לטוב, בין לרע].
]
1. האם אתם בעד? כן.
2. כמה צריך לברר? כמות אנשים? אצל מי? עד כמה שדברים חשובים לך. כמות אנשים- עד שתתקבל תמונת המצב שברורה לך דיו (עד כמה שאת רוצה). אצל מי? אנשים שמכירים טוב מהעבר הקרוב או מההוה.
3. עד כמה לדעתכם ברורים משקפים מציאות ועוזרים? משקף מאוד, ועוזר פי מליון.
אני יודעת שאולי זה דעת יחיד כמעט (לפי התגובות שראיתי פה), אבל זו דעתי בעניין, אחרי כמה נסיונות כבר..



טל_טולאחרונה
אפושאחרונה
צבע אדום