שרשור חדש
להיות אברךהיהלום שכתר
לפני שאני מתחיל לצאת אני שוקל את האפשרות אם להיות אברך כי זה יכול ממש להתאים לי. אבל אני חושש מהקטע הכספי. כי אם מישהו כבר רב איך הוא יכול לפרנס את המשפחה שלו בזה?
תשובה-רות א

קודם כל יש רבנים שעובדים בתור רמי'ם, רב גן\ ביה'ס, מורים.. כך שאפשר גם להיות רב וגם לעבוד.

 

אם אתה מדבר על תחילת הנישואים שבהם אתה רוצה ללמוד תורה בישיבה, אפשר לעבוד בעבודות מהצד- ניקיון, שמירה.. 

 

דבר נוסף- כשאתה יוצא לדייטים תדבר כמובן עם הבחורה על הכוונות שלך ללמוד בישיבה, שתדע למה היא נכנסת.

 

בהצלחה!

זה תלוייוסי 7אחרונה
יש ישיבות אם מלגות גבוהות יותר ויש פחות יש ישיבות אם פתרונות דיור ויש שלא .
בכל מקרה צריך לדעת שזה לא קל מבחינה כלכלית צריך שהאישה תעבוד או לקבל עזרה מההורים.
יש כאלה שזה מאד מתאים להם ויש כאלה שלא ישרדו ככה שבוע.
מה דעתכן?מזמור לאל ידי
אלוקים נתן לבנות את השיער, והן צובעות אותו

אלוקים נתן לבנות ציפורניים, והן צובעות אותן

אלוקים לא הצליח לרצות אותן, אז מי אתה שחושב שתצליח?











הוא גם טבע בנומחודשת.
את הטבע הזה

אהה ושכחת
הוא הביא לנו גם פרצוף...
וגם אותו אנחנו צובעות..

הוא הביא לנו שערות וגם אותן אנחנו מורטות..
למה למרוט לעצמכן את השערותמזמור לאל ידי
כשאתן יכולות לעשות אתזה לנו?!🤔
עלומה!

אבל לא כל הבנות ככה

 

 

יש אנשות שיותר מחוברות לעצמן ולא עושות את זה

 

אממ לא חושבת שיש קשר ביןn.l
מחוברות לעצמן ללא עושות את זה...
הסיבה זה כי הן רוצות להיות יותר מטופחות.
טוב, אני כן חושבת שזה קצת קשורעלומה!


פשוט צביעותאשכנזי פריווילג
ממש חבורה של צבועותחיות צבעונית
כן זאת אותה בדיחה...אשכנזי פריווילגאחרונה
חיות צבעוניות כולם
כבר שאל טורנוסרופוס את שאלתךצהרים
מעשה ששאל טורנוסרופוס הרשע את רבי עקיבא: איזו מעשים נאים, של הקדוש ברוך הוא או של בשר ודם? אמר לו: של בשר ודם נאים. אמר לו טורנוסרופוס: הרי השמים והארץ יכול אדם לעשות כיוצא בהם?! אמר לו רבי עקיבא: לא תאמר לי בדבר שהוא למעלה מן הבריות שאין שולטין עליו, אלא אמור דברים שהם מצויין בבני אדם. אמר לו: למה אתם מולין. אמר לו: אני הייתי יודע שעל דבר זה אתה שואלני, ולכך הקדמתי ואמרתי לך, שמעשה בני אדם נאים משל הקדוש ברוך הוא. הביא לו רבי עקיבא שבלים וגלסקאות. אמר לו: אלו מעשה הקדוש ברוך הוא, ואלו מעשה ידי אדם. אמר לו: אין אלו נאים יותר מן השבלים?! אמר לו טורנוסרופוס: אם הוא חפץ במילה, למה אינו יוצא הולד מהול ממעי אמו? אמר לו רבי עקיבא: ולמה שוררו יוצא עמו והוא תלוי בבטנו ואמו חותכו ומה שאתה אומר למה אינו יוצא מהול, לפי שלא נתן הקדוש ברוך הוא את המצות לישראל, אלא לצרף אותם בהם. ולכך אמר דוד: (כל) אמרת ה' צרופה (תהלים יח, לא):
איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. עבר עלי שבוע מעייף. נקווה שהשבוע הבעל"ט יהיה פחות מעייף....
2. היינו בטיול ב"מאחורי הדבש" בכפר חב"ד, והיה ממש מותאם לתלמידים. ממליצה בחום❤
3. שבת נחמדה ביותר!

שבוע טוב ומבורך!
איזה טוב הסמטאות
קיטרתי מלא על המצב עם חברה שמבינה ומזדהה וזה שיחרר ועשה טוב.
הכנתי את המבחן לתלמידות שלי.
חזרתי ללימודים והיה נחמד.
איזה טוב ה'אמיץ(ה)
1. שבוע קשה קשה עם התלמידות. בעז"ה מקווה ששבוע הבא ישתפר.
2. הספקתי לראות כל כך הרבה אנשים שאני אוהבת השבוע שזה נפלא ממש!!
תלמידות חדשות?חדשכאן
איזה טוב השםשירה.
אחיינית חדשה שנולדה (ושם מכוער בהגזמה..)

זוגיות חדשה שממלאת לי את הלב
בהצלחה!חדשכאן
(מה השם?)
..שירה.
שחרית😱
מכירה 2 שזה השם שלהםתפוחית 1
אפשר גם ככהחדשכאןאחרונה
לא.אמיץ(ה)
הן פשוט בוחנות גבולות
🙂חדשכאן
ואיך את בתור מגבניקית?
סחוטה אמיץ(ה)
😏חדשכאן
בהצלחה!

חשוב שאותו אחד שמציב גבולות ידע למה הם גבולות ולמה חשוב לשמור עליהם.
איזה טוב ה'בלא כחל
1. התחלתי לימודים, בטוב! בניגוד לשנה שעברה.. ב"ה תכלה שנה וקללותיה.
2. קבעתי לשבוע הבא משהו משמח ביותר שאני מצפה לו.
3. מתחילה להרגיש טוב יותר.. אחרי מאורע לא חביב שהיה.
4. הייתה שבת טובה וממלאת!
איזה טוב ה'חסדי הים
1. התקדמתי בכתיבת סמינריון וכבר מתגבש אצלי מהלך סינתזי.
2. דברתי בפני משלחת מגרמניה והלך טוב.
3. התחלתי לקרוא את החומר ללימודים וזה מאוד מעניין.
מה לומד?חדשכאן
בקורס אחד 'מומרים וגרים'. קורס שני 'משיחיות וגאולה'.חסדי הים
איזה טוב ה'!והוא ישמיענו
לא מובן מאליו.
איזה טוב ה'אניייי
כי הוא פשוט כולו טוב גם אם עוברים עלינו בין היתר גם דברים קשים כרגע.

ותודה לה' על שבת נפלאה. שלא ציפיתי שתהיה כזו (כנראה דווקא כי לא ציפיתי)
ועל תובנות ומחשבות חדשות ומצמיחות שזכיתי להן השבת.
איזה טוב ה'גלויה
גם כשלא רואים את זה...

מסתכלת על אירועי השבוע בפרספקטיבה של שנים
ואומרת ''הפכת מספדי למחול לי''

ופתחתי השבוע (בתאריך מאוד סימלי ) את הבלוג שלי!

מיועד בעיקר לבנות אגב.

תכתבו gluyatlev בגוגל.
....עדי גריזמן
עבר עריכה על ידי ימ''ל בתאריך ה' בחשון תש"פ 20:14

 

שמי עדי מעונינת להכיר זה המייל שלי *נמחק*

עדיף לך להציג את עצמך בכמה מילים. בהצלחה!חסדי הים
עדיף גם לא לפרסם מייל פרטייהיה בסדר....
תערכי/תבקשי שימחקו
( רק מזהירה: כתוב בכרטיס האישי שהיא נשואה)לבנה כירח


באמת שלא מבין מה הקטע...מזמור לאל ידי
זהירות מהעברת פרטים אישייםימ''לאחרונה

במיוחד למשתמשים חדשים ולא מוכרים.

 

ומעבר לזה - לא זו הדרך להכיר דרך הפורום.

עד כמה זה מתעללקוד אבל פתוח
עבר עריכה על ידי קוד אבל פתוח בתאריך ג' בחשון תש"פ 08:31
לשאול בבירורים: את יכולה לספר לי על תכונה אחת שלילית שלה?

(למה התיקון אוטומטי החליף מ'בבירורים' ל'בפורום'. אני עד כדי כך מכור?)
מי אמר שאני אשאל את זה אמרתי שזה שאלה לגיטימית לגמריהפי
וזהו
זוגיותyoav52
אני אדם שנפצעתי במלחמת לבנון הראשונה התגרשתי ב2001 קיבלתי פציעה קלה שלא מורגשת אני עבדתי באסם 30 שנה יצאתי החוצה אל העולם האמיתי וראיתי שהוא לא נורא עכשו אני מתפקד מצוין רק לוקח כדורים יש לי דירה משלי רק חסר לי בת זוג אם יש מישהיא מעונינת הזוגיות טובה מ 60 ומעלה
הלם הלםםםא"י לעמ'י
נפרדתי מחבר שלי לפני חודש, היינו חודשיים ביחד והיה לנו באמת טוב!
נפרדנו מכייון שהוא מתגייס עוד מעט והוא הגיע בטענה שהוא לא מסוגל חברה בצבא כדי לא לפגוע בה שהוא ישאר בבסיס המון זמן.
והסיבה העיקרית לפרידה, שאני דתייה והוא חילוני.
לא היה קל בכלל אבל נפרדנו.
אני כבר בטוב ב"ה מהפרידה.
סתם אתמול דיפדפתי באינסטגרם ואני עוד עוקבת אחרי חבר טוב שלו והוא העלה אותו(את האקס שלי) עם מישהי וכתב זוג חדש.
אחרי כמה בירורים מסתבר שהם ביחד כבר שבועיים שעבר רק חודש מאז שניפרדנו.
ואתה זה שאמרת שאתה לא רוצה חברה בצבא.
ומסתבר גם שהיא דתייה שומרת שבת.
עכשיו ברור לי שהסיבה לפרידה שלנו לא הייתה זאת.
אבל כמה אפס אתה יכול לצאת.
והיא ככ מסכנה כי אין מצב הזוגיות שלהם מצליחה להחזיק חודש.
הוא יצא אפס וחסר עמוד שדרה!!
אז יצא לטובה שנפרדתם. עכשיו הכרת צד אצלו שלא הכרת..והוא ישמיענו
אם היית יודעת שהוא כזה מלכתחילה היית רוצה להיפגש איתו? אם היית יודעת שהוא אחת בפה ואחת בלב?
לפי מה שאת מתארת... בסוף זה לטובה.
ואני מאחל לך שתתחזקי
ממש לא!!א"י לעמ'י
ב"ה שיצא לטובה.
אבל כמה הבן אדם דפוק שהוא הולך ויפגע בעוד אחת.
הוא לא יודע מה זה המושג לאהוב בכלל.
זה סתם ממלא לו את החלל הריק.
אין סיכוי שיש בנהים אהבה.
זה הורג אותי.
מזדהה..והוא ישמיענו
אבל אני לא יודע עד כמה את יכולה לשנות אותו..
זה כואב שיש תופעה כזאת, באמת כואב.
אבל לעניות דעתי זה כבר לא באחריותך..
אנחנו משתדלים לעזור למי שכן רוצה להקשיב ולעשות עבודה עצמית. זה מה שבתחום האחראיות שלנו.

(אני מתכוון.. זה שאת כואבת את זה- זה מתבקש ומעולה. אבל מכאן ואילך.. להמשיך הלאה)
זה נכון.א"י לעמ'יאחרונה
אין לי מה לעשות , גם לא התכוונתי לעשות משהו.
שיעשו מה שהם רוצים.
מחפש להתייעץ עם זוג בו האיש קווניק והאישה למדנית-גושניקיתdoske
שלום,

יש לי איזה פלונטר....
מצד אחד אני לא מסכים עם הדרך הליברלית של הגוש, ואני הרבה יותר קרוב לישיבות הקו בתפיסה שלי. מצד שני, בחורה למדנית (כמו אלה שמוצאים בדר"כ בגוש) זה דבר שאני מאוד נמשך אליו.
האם מישהו מכיר זוג נשוי כזה שאני יכול להתייעץ איתו?
אולי כדאי בנשואים טרייםאוי טאטע!
זה לא בהכרח סותראביול
יש הרבה למדניות קווניקית, כי יש גם הרבה מדרשות קווניקיות.
לא מכירה מישהו ספציפי
נזכרתי שאני כן מכירהאביול
מוזמן לפנות באישי
למדנית או דעתנית? יש הבדל..לב אוהב

אפשר ללמוד מתוך ענווה, בשקט, בעמקות, מתוך רצון ליראת שמיים

ואפשר ללמוד מתוך רצונות פחות חיוביים, וההשפעה של הלימוד גם לא תיהיה כזאת חיובית.. 

והשאלה איך זה באופי מתבטא?

אישה עם נוכחות? שיש לה מילה? שיודעת מה היא רוצה מעצמה?

או שפשוט אתה מתחבר לעצם זה שאישה משקיעה מהזמן שלה ללמוד דברים של תורה?

(שזה יש בכל מגזר אגב...)

שימי לב, הוא כתב למדנית.השאלה.
לא אמר דעתנית, והסביר שנמשך ללמדנות הזו.
זו שאלה מצויינתdoske
זה למה פתחתי את הדיון באמת. הייתה בחורה כזאת שיצאתי איתה. וכן, היא הייתה דעתנית, מצד שני הרגשתי אצלה אהבת תורה אמיתית, והיא גם חיפשה מישהו שהלימוד הוא התשוקה שלו ומה שמצית לו ברק בעיניים. התרשמתי שהיא לא בחרה בדרך הזאת מתוך רצון להתריס, אלא מתוך אידיאליזם, היא באמת אהבה ללמוד. אפילו בפגישות הראשונות איתה היה שם משהו שהלהיב אותי ונתן לי אנרגיות מטורפות.
זה ממש לא אומר שכל הגושניקיות הן דעתניותאביול
ברור שלא.. רק נתתי נקודה לחידוד..לב אוהב


אני מכיר זוג כזהבניחותא

שהאיש למד במרכז (כמעט בטוח), והאשה מלמדת ב"נשמת"

הטוש"ע הענק בארון ספרים - יו"ד סימנים קפ"ג-ר"א, הוא שלה, ולא של בעלה...

שאלה, נשמת נחשבת בתפיסות של הגוש?עכשיו טוב
כן, די דומהאביול
אומריםבניחותא
שהמקבילה הגברית המדוייקת של נשמת היא שיח יצחק.
אבל נראה לי שזה כן באיזור של הגוש.
טוב, אף אחד לא זעק את זה, אז אני יעשה את זהאנונימי פלוס

גגווועעעלללדדד

 

זה כ"כ קריטי אם קוראת הרב סולובייצ'יק לפני השינה או שמעדיפה לקרוא מוסר אביך?

זה דבר שאמור להשפיע כ"כ בזוגיות?

 

העיקר יראת שמיים, אהבת תורה, מידות טובות, לא?

 

תקנו אותי אם יש פה עוד מורכבות שלא שמתי לב אליה. (בכל זאת כיף להגיד גוועלד...)

מאה אחוז? אלף אחוז?אורות הכתובה
לא
צודק במליון אחוז

#הצילו_הוא_עולה_להר_הבית
הר הבית זה משהו אחר..חדשכאן

אגב, גם הרב אבינראנונימי פלוס

שאמר לא ללמוד חברותא עם מי שעולה מר שאפשר להתחתן איתו..

כלפי לייא?!בניחותא
באמת?ultracrepidam


לגמרי, תחפשו באינטרנט זה כתוב איפשהואנונימי פלוס


הוא בסך הכל כתב שזה מושך אותו. שיא המובן בעיקרון..לב אוהב


נצמדת לצד השני של המשוואהאנונימי פלוס
עבר עריכה על ידי אנונימי פלוס בתאריך ב' בחשון תש"פ 21:52
עבר עריכה על ידי אנונימי פלוס בתאריך ב' בחשון תש"פ 21:51

הוא כתב שהוא נמשך ללמדניות, שזה סבבה לגמרי. אני גם מאוד מזדהה איתו באופן אישי. 

הוא כתב שהוא לא מסכים עם ה'גישה של הגוש', זה לא קשור למושך או לא מושך, זה מסכים או לא מסכים., ועל זה שאלתי האם זה כ"כ קריטי בזוגיות..

רק לי כל מה שכתוב פה סינית?הפי
אני צריכה לשאול איזה ישיבה הוא בדיוק מה הראש שלו?? לא כל כך אכפת לי יותר שהוא תמים עם ה' חי את התורה ולא רק לומד לחוד וחי לחוד
ההבדלים בין ישיבות שונותאנונימי פלוס

ממה שאני שם לב בבתי מדרש שונים בציונות הדתית יש הרבה מאוד במשותף וההבדלה העיקרית בניהם היא בדרך החינוכית. בדגשים החינוכיים השונים שהמחנכים מעבירים לתלמידים. השיח בכל מקום יהיה שונה בדר"כ.

זה לא חובה להכיר אבל זה מוסיף.

כדי לדעת דרך של ביהמ"ד באופן כללי מספיק לדעת ה'ראש' של ראש הישיבה. לדוגמא כדי לדעת את הדרך של הגוש (הישיבה הנ"ל) אפשר ע"י התבוננות בדמויות של הרב עמיטל והרב ליכטנשטיין זצ"ל.

דווקא יש בחורות למדניות שהם בעלות גישה שמרניתגושניק מצוי
לא הרבה אבל יש.
גישה קווניקית ממש(עם סגול במ' השנייה) יש פחות פשוט כי רבני הקו מתנגדים ללימוד גמרא לנשים.
נוסף על כך ישנן בנות שמה שמעניין אותם במדרשות גושניקיות זה הלימוד גמרא והלכה ברמה רצינית ופחות ההשקפת עולם. ככה שיכול להיות שהם יסכימו לקבל את דעתך בענייני השקפה וכו'.
שמרניות יחסית...מלכישועאחרונה


זוגיות זה להרגע לנוחסוג'וק

"וַיָּשֹׁכּוּ הַמָּיִם"

 

תרגם יונתן "וְאִשְׁתַּדְכוּ מַיָא" מלשון שידוך

 

ואונקלוס: "ונחו מיא"

 

 

להפךחידוש

זו המשמעות המקורית של הפועל הארמי. השימוש הראשוני בהקשר של זוגיות הוא לגבי השלב שבו שני הצדדים מגיעים להסכמה בענייני התנאים ומה שמסביב, ואז נרגעות הרוחות וזה שלב ה'שידוך' שבו חותמים על התנאים.

 

מזה נלקח בעברית המודרנית חיבור של כל שני דברים, וזה חידוש לשוני מרחיק לכת

מה היפך כאן?סוג'וק


המציאות היא להפךבת 30
הזוגיות זה המקום האחרון לנוח...
כי לא נמצאים בתודעה הזו. פשוטסוג'וק

"וּמְצֶאןָ מְנוּחָה אִשָּׁה בֵּית אִישָׁהּ" (רות)

ואז יש שרשוריםבת 30
של נשואות שנה, שנתיים שרוצות להתגרש, בעוד שלמעשה הן לא התחילו אפילו לעבוד על מה שצריך, ומה שהן רוצות זו מנוחה.
אני לא מבינה. אנחנו בלנ"ו לא בנ"ט אז למה לכתוב את זהשנזכה לשמוח
ובכלל, למה לכתוב דברים קצת מייאשים?

זה לא מייאשבת 30
כמו שמישהו כתב שחתונה זה לא ''הגענו ליעד''. חתונה זה ''הכל מוכן, אפשר לצאת לדרך''.
ועדיף להיות מודעים שזה ככה מאשר אח''כ לקבל את ההלם של החיים...
אמ לא חשובהפי
מנוחה ביא בחירה. היא לא תוצאה מבחוץסוג'וק

'שנזכה לשמוח' אל תאמיני לייאושים

הכל תלוי בבחירה, בתודעה ובהתנהגות

מז"א?הפי
אם יש לך התניות למנוחה היא תהיה מותנת. ואם לא היא תהיה טבעיתסוג'וק


זה נשמע מעניין אתה יכול לפרט ?הפי
בכללי אתה אומר שצריך לשחרר ולא להגיד יהיה לי מנוחה רק ש...?
נכוןסוג'וק


נחמד אבל קשה לביצועהפי
יותר קשה לא לשחרר להרפותסוג'וק


אופ הלוואי והייתי מצליחההפי
הבעיות בימינו, לפני חתונה ואחריה הן בגלל חוסר הרפיהסוג'וק

חוסר נוכחות

חוסר מנוחה

 

עולם התפקוד מעוות אותנו

חיי שעה שולטים וחיי עולם מוזנחים

 

זה כבר לא עניין של "נשמה", 

אלא נשמה וגוף

כשהמוח וההשרדות שולטים - אין הווה אין נשמה אין גוף אין חיים

 

מנוחה ושמחה אור ליהודים

 

אני לא מסתכלת על זה בהקשר של זוגיותהפי
אלא יותר של עבודה בזוגיות יותר קל לי להרפות . עבודה פחות
שפתיים ישק משיב דברים נכוחיםבניחותא
מה לא חשוב? הגבת לי, לא?שנזכה לשמוח
לא הבנתי אותך הפוךהפי
מתכוונת שלא הבנת את התגובה שפותח השרשורשנזכה לשמוח
כתב לי?
לאהפי
חשבתי שהבנתי אותך ומסתבר שהבנתי הפוך
אממ לדעתי זוגיות זו עבודה..n.l
אבל אין ספק שזו מנוחה לדעת שיש לך מישהו שדואג לך, אוהב אותך, ואכפת לו שיהיה לך רק טוב
יפה ממש אהבתי, תודהאורות הכתובהאחרונה
הגיוני שקשה לי לקחת הפסקה מהדייטים?חבקו"ק בנשמה!


למה לקחת הפסקה? מה מוביל אותך לקחת הפסקה?שנזכה לשמוח
מה לדעתך הטוב שיש בלקחת הפסקה כעת?
ואם עדיין לקחת הפסקה, אז למה קשה לעשות אותה?

סתם נק' למחשבה שעלו לי .. בהצלחה גדולה
הגיוני מאוד.~moriya~

הכי מבינה אותך.

יצא לי שלקחתי בכח הפסקה, כי חשבתי ממש שאני צריכה את זה,

וכל התקופה הזאת התפללתי לה' שיתן לי כח לנח, להירגע, לאגור כוחות. 

(ואני עדיין חושבת מאוד שהייתי צריכה את זה, פשוט ההרפייה לא פשוטה לנו. וההרגשה שבכל התקופה הזאת אין התקדמות ישירה, אבל בעצם יש התקדמות טובה יותר אח"כ).

בעיני, אם אתה צריך, תיקח, ותקציב לך זמן שלא יהיה קשה.

בהצלחה גדולה.

שיא ההגיוניבניחותא
כן, לגמריעלומה!

מזדהה מאד

 

 

דייטיםימ''ל

שום דבר לא הגיוני בסיפור הזה.

תכל'סעלומה!


רקשאלהאחרונה
מדויק
כך נראהאמא וגם
לא?
השכל כמעכב לנישואיםאוויל מחריש
כידוע אדם יכול להיות תקוע במצבו מכל מיני סיבות, ביניהם השכל/ הרגש וכו׳. אם מישהו מכיר את האתגרים שהשכל יוצר בתהליך אשמח מאוד לקבל עזרה בפרטי.
המציאות?אשכנזי פריווילג
אם צריך אז אולי יש גם מקור לזה התורה אבל זאת עובדה דיי אינטואיטיבית בעיני אז אני לא רואה צורך בכלל
לצאת לשידוכים בשירות לאומי?זאת אני .
היי ,
האם לדעתכם בשירות לאומי אחרי שנת מדרשה כדאי לצאת כבר ?
יש לי הצעות אבל אני חוששת שזה אולי לא הזמן ושכדאי לחכות עם העניין..
יש כאן בנות עם נסיון?
אם את מרגישה שאת רוצה אז כן*שיר*

אבל תחשבי אם את באמת רוצה או שזה לחץ חברתי

תחשבי עם עצמךאיכה
מה המשמעות של זה, תשמעי מאחרים ותחשבי עם עצמך אם מתאים לך להכנס לזה.

כדאי להיות פנויה לזה גם נפשית וגם פיזית.

אם השירות הוא אינטנסיבי דורש המון אנרגיות, הייתי מחכה עם זה קצת.

בהצלחה,
ובע''ה שהדרך תהיה קצרה, ברורה ומהירה!
כמו שכבר אמרוy a l
כדאי לצאת מתוך רצון ולא מתוך לחץ חברתי כזה או אחר, ואני חושב שצריך להיות שלם עם זה שיוצאים למטרות חתונה ולא להיזכר פתאום ש"בעצם אני לא בטוחה שאני בשלה לחתונה", תחסכי את עגמת הנפש שיכולה להווצר מפרידה כזו...
כמובן אני לא מתכוון שבגלל זה צריך לדחות ולדחות אלא להיות שלם עם זה שאני יוצא כי אני מעוניין להתחתן ולא כדי לרצות מישהו, וככה לא תהיי מופתעת כשפתאום זה נהיה רציני ותקבלי רגליים קרות ותרצי לברוח.
לא מכיר אותך, אבל עדיף כמה שיותר מוקדם.חסדי הים
למה זב נשמע משהו גורף.. כלומר שחייב שהוא יהיה הכי מוקדם?שנזכה לשמוח
אם זה לא בהכרח מתאים.. כלומר זה משהו מאוד אינדיבידואלי לכל אחד
" 'טוב לגבר (וק"ו לגברת) כי ישא עול בנעוריו'-'עול אשה (ואיש)חסדי הים
' ". [איכה רבה]
פרט ונמק. אתה דוגל בקו אידאולוגי מסויים, ומתאים שתפרט.קרן-הפוך
מהי השקפתך בעיקר בהתייחס לנשים שילכו ללמודים אקדמאיים במקצועות שדורשים השקעה בשנות הלימודים של התואר הראשון.
חתונה לא מפריעה לא ללימוד אקדמאיים ולא ללימוד תורה.חסדי הים
זה משבח אחד את השני.
חתונה אכן לא מפריעה. הולדת ילדים - כן.קרן-הפוך
תראי אני לא יכול לדעת. מה שאני כן יודע זה מחוויה הפוכה.חסדי הים
אני משקיע יחסית הרבה בלימוד תורה, לימודים אקדמאיים ועבודה וגם תחזוקת הבית שלי, ועדיין יש לי המון זמן פנוי שיכל להתמלאות בהשקעה באשה וילדים.
אתה גבר. הפוסט הפותח נכתב על ידי אישה.קרן-הפוך
גבר לא יולד, לא מניק.

אישה אחרי לידה, בשבועות הראשונים לאחר מכן, ובחודשים הראשונים שהתינוק רק יונק, נתונה לאילוצים שאתה כגבר לא נדרש להתמודד איתם ולהתחשב בהם.

בחיים האישיים שלי זה גם היה כך.
התחתנתי אחרי התואר וכבר עבדתי שנה, ובעלי היה בלימודי תואר הנדסה בסוף השנה השניה מתוך ארבע שנות לימודי הנדסה באוניברסיטת תל אביב.
אחרי החתונה נכנסתי להריון, ילדתי כעבור פחות משנה לנישואים. הפריע לו רק קצת. המבחן הראשון אחרי הלידה היה עם הציון הכי נמוך שלו בתואר.
משכורת רק אני הבאתי עד לסיום לימודיו. הוא התחיל לעבוד ממש עם סיום הלימודים.
מה את רוצה לעשות עם עצמך מייד אחרי השירות הלאומי?קרן-הפוך
במה תרצי לעבוד? מהי ההכשרה הנדרשת לכך?
האם תוכלי לשלב לימודים והקמת משפחה?
האם השקפת העולם שלך הולכת עם נישואים אך מניעה בתחילת הנישואים ולמשך תקופה ממושכת, בהתחשב בצרכים אישיים אחרים?
כן זה סבבההפי
אם את חוששת שזה שלב אחד מוקדם מידי- אז ככה עדיף דווקאבינייש פתוח

צריך לקחת בחשבון שהחיפוש לוקח שנים,  ואי אפשר לדעת כמה. לא השתמשתי בזה ולכן התחלתי בקושי לצאת בסוף שיעור ה (רציתי להתחיל לעבוד ולגור לבד לפני שאני גר עם אשה) ועכשיו נתקעתי שנים בחיפוש (בלי לעשות מה שחברים שלי עשו, התייעצו עם אברכים, מזל שהפורום הזה מאזן אצלי קצת את המצב)

גם מעניין אותי מאיזה סיבה את חושבת שזה לא הזמן?הפי
בגלל שאת בשירות? את אחרי שנה מדרשה זה כן מעצב ועוזר בנושא הזה.
זה לא שאת בחורה שיצאה מהאולפנה שהלכה לשנת שירות שעדיין לא חשבה ולא דיברו איתה על מה היא באמת רוצה .
אני חושבת שבמדרשה נוגעים בזה הרבה לכן את שונה מבחורה שסיימה יב אתמול
תתייעצי עם דמות בוגרת שמכירה אותךחצילוש
ושאת סומכת עליה. ואל תצאי אם את לא שלמה עם זה. יש לי חברה שיוצאת והיא סופר רצינית ומנגד אחרת שיוצאת רק בשביל הריגוש שבזה ותמיד חוטפת רגליים קרות. תלוי בך. את מבינה את כל הכרוך בהקמת משפחה? לא מתחתנים כדי לשחק באבא ואמא. ייתכן שכל התשובות נכונות אז יאללה, תצאי, תכירי, תגדלו ותבנו יחד, אם התשובה היא לא- חכי קצת שתהיי יותר סגורה על עצמך..
דוגמא טריה לחוסר בשלות לנישואים במהלך שנת השירות לאומי.קרן-הפוך
את יודעת שהיא לא בשנה הראשונה שלה ? שהיא עשתה מדרשההפי
לא מבינה מזה ההפחדות האלה
יש כאלה שהתחתנו והם בוגרים ...
זה באמת עניין שלה
את מרגישה מוכנה ? לכי על זה
חייכתי לקרוא אותך, כי אני חושבת שפספסת את השאלה שלה.קרן-הפוך
מה הסיבה שהיא פנתה אלינו בשאלה?

היא לא יודעת האם היא מרגישה מוכנה.
היא ביקשה לקבל נקודות התיייסות של אנשים נוספים כדי להתגבש בינה לבין עצמה.

אז מה, ברגע שמציגים בפניה דילמות, שאלות (ראי תגובה שלי גם יותר מוקדם היום), עצות - אנחנו לא בסדר? אנחנו מפחידים אותה?
זה לא עניין של לא בסדר חחהפי
לפי דעתי היא כותבת את זה כי יש אמירה שזה לא חכם לצאת בשירות
אני באה לכתוב היא כבר עשתה מדרשה זה שונה בעיני
מאשר בחורה שסיימה יב .
חידשת לי. לא שמעתי את הדיעה שזה לא חכם להתחיל בש״ל.קרן-הפוך
דעתי שמי שמרגישה בשלה לנישואים, בוגרת ומוכנה לצאת לחיים עצמאיים ובית משלה - אז בוודאי להתחיל לצאת. אין סיבה לדחות.
כןהפי
את צודקת
הבעיה מתחילה עם אנשים שחושבים שהם בוגרים מספיק והפתעה הם לא
אז אני מבינה את השאלה שלה ואני מבינה גם את האמירה הזאת.
אני פשוט אומרת שזה כבר לא תופס כי היא כבר שנה ב נקרא לזה (;
סליחה אבל זה קצת קיצוניתפוחית 1
אני גם גדלתי בסביבה דוסית וממש לא רואה עלי או על חברותי את הלחץ הזה
אי אפשר להשליך ממקרה פרטי על כלל החברה
ולפותחת- מדרשה לרוב מבגרת ומכינה קצת לנישואים אז אם את מרגישה בשלה תצאי למה לא?
אלא אם כן התקן אינטנסיבי בטירוף..
לאמזמור לאל ידי
עדיף להתבשל קצת
להגיר את עצמך מה את רוצה מעצמך
ובעיקר ממנו.
נישאוין זאת עבודה לכל דבר ועניין
כיפית ומענינת אמנם
אבל גם מאתגרת!

חייבים לצאת בראש בוגר ורציני
אחרי שכבר עברנו דבר או שנים בחיים.
אתה עונה בצורה נחרצת..חצילוש
בכל מה שקשור לאנשים בדרך כלל זה לא שחור ולבן.
אני תמיד כותב את דעתי האישית.מזמור לאל ידי
לא פחות
ולא יותר.
השאלה היאאמא וגםאחרונה
האם את רוצה להתחתן ומרגישה בשלה להכנס לזה על כל המשתמע.
אם התשובה היא לא: כן!
אז נראה לי שמוטב לחכות..
אבא תרחם.לב אוהב

דווקא שאני צריכה אותו, אני לא מסוגלת לדבר איתו. לא מסוגלת. 

תתפללו עליי  

חדשכאן
בהצלחה. שיהיה טוב
אעעחיות צבעונית
שיתן לך(וגם לנו על הדרך) הרבה כוח ואור בהירות הדרך. שתדעי שהוא איתך גם כשאת לא מרגישה ולא מסוגלת להתפלל..
💜
אמן ! תודה לך ♥לב אוהב

ותודה גם @חדשכאן

אוליהשאלה.
השיתוק הפנימי הזה נועד כדי שהגל יעבור עלינו, שלא יהיה מה שימנע ממנו לעבור עלינו. בבחינת "כל משבריך וגליך עלי עברו"
וגם כשאנחנו מנסים את כל התחבולות האפשריות בכלים שלנו, נמנע מאיתנו הכלי הנכון, שיסדר את המצב. ורק אחרי זמן מה הוא מופיע, אחרי שכבר עברנו את העניין.

עוד נקודה, הרגשות שלנו עולים למעלה כדבר מוחשי מאוד. מה שאת מרגישה מועבר הלאה ובעז"ה יטופל
ואו. עמוק. ואכן זה קרה ב"ה. הצלחתי לדבר עם ה'! לב אוהב


רבי נתןחלל הפנוי
כותב שגם אם לא מצליחים לדבר דיבורים של אמת עם ה' אז לקשר את עצמך לדיבור של האמת של אותו היום וזה גם מדהים!!
זה מחיה לשמוע דברים של ר' נתן!!! תודהלב אוהב


בטח!חלל הפנויאחרונה
הגיון לביחסדי הים
מה דעתכם על זה?צהרים



ראיון בבשבע עם הרב יוסף אליהו
זה לא נשמע טוב, אבל אני לא חושב שצריך לשפוט אותו לפי זהultracrepidam

גילוי נאות: מנסיון שלי ושל אחרים שהכרתי, אני ממש לא אוהב אותו ואת הגישה שלו. אבל עדיין צריך להיות הוגן כלפיו

 

התיאור של הכתב "הוא קובל" מציג את זה כאילו בעיניו שיפור מעמד האשה הוא דבר רע.

בפועל, מה שהוא אומר זה שיש לזה תופעת לוואי שלילית.

 

אפשר לשאול ולהקשות:

האם זה אכן סיבתי?

באיזה חלק של שיפור מעמד האשה זה תלוי?

האם לפני כן לא היתה היכולת לפסול כך? אם היתה היכולת, מה השתנה?

 

אבל לא חושב שאפשר לשלול שאכן לשיפור מעמד האשה בדור האחרון היתה השלכה על בררנות של בנות וכתוצאה מזה על שיעורי הרווקות המאוחרת. השאלה היא עד כמה (ואם ראוי להציג את זה כך...)

מעמד הביניים הבורגנירוגנטפלאז

שם יש תופעה נרחבת של נשים בעלות אוריינטציה אקדמאית שבאמת מתנהגות כך (שזה דבר שכמובן לא היה מצוי טרם מה שנקרא הפמיניזם ושיפור מעמד האשה). וגם לגברים שם לא חסר גאווה, הרי יכלו בנקל להתחתן עם אשה מדרגה נמוכה יותר בסולם החברתי.

 

וברור שמבחינה אובייקטיבית, שיפור מעמד האשה בעולם המערבי היה גרוע יותר מהטלת פצצת מימן.

מספיק להסתכל על העליה המטורפת באחוזי הגירושין, רווקות מאוחרת, הפלות, אמהות חד הוריות, ריבוי טבעי שלילי וכו'.

השיפוט צריך לקחת בחשבון את כל התוצאות, לא רק נזקיםultracrepidam

ברור שיש נזקים, אבל אם לצורך הענין הצלתי חיים של מישהו ועכשיו יש לו כאב בטן, אני חושב שלא הייתי אומר ש"זה רק בגלל זה".

 

ומאד קשה להעריך את כל מכלול התוצאות. אז אני לא טורח לשפוט משהו שלא אוכל לשנות אותו גם אם ארצה

 

ובקשר לעצם השאלה - כתבתי שיש הרבה שאלות עובדתיות לחקור, עד כמה התוצאות האלה נובעות מעליית מעמד האשה ועד כמה ממגוון שינויים חברתיים וכלכליים ב150 השנים האחרונות.

 

לא יודע את העובדות, וכנראה גם לא אדע

"לא אוהב את הגישה שלו"מלכישוע

מי שמך במקום לחלוק עליו?

שידכת עשרות זוגות?

הדרכת עוד רבות ששידכו מאות?

 

הבנאדם שידך זוגות רבים, כולל מבוגרים שחיפשו זמן רב.

פעמים רבות הוא "תוקף" את הרווק בניסיון להציב לו מראה למה שמעכב אותו, ויש רבים שלא אוהבים שמאשימים אותם שהם  מעכבים את עצמם, במקום להאשים את העולם...

אני לרוב לא כותב בחריפות, אבל זה לא פעם ראשונה שאתה כותב נגד הגישה שלו, ואני חושב שזה מעט (או בעצם הרבה) יומרני.

 

ולגופם של דברים, אתה צודק

הוא לא קובל פה על השינוי במעמד האשה

הוא קובל על הדרישות המוגזמות וההזויות, שלדעתו נובעות מנקודה זאת.

וכפועל יוצא - רווקות מאוחרת

גם אדם שעושה טעויות, עושה דברים טוביםultracrepidamאחרונה
עבר עריכה על ידי ultracrepidam בתאריך ד' בחשון תש"פ 20:12

בכל תגובה שבה כתבתי את התנגדותי אליו, ציינתי שיש כאלה שהוא מועיל להם, ושכדאי לנסות לפנות אליהם כי אולי זה כן יועיל

 

אבל עדיין, אחרי שדיברתי איתו אישית יותר מפעם אחת, ואחרי ששמעתי אותו מדבר וקראתי אותו מתראיין יותר מפעם אחת, ואחרי ששמעתי דברים דומים מאנשים אחרים שפגשו אותו (לא מכולם! יש כאלה שהוא הועיל להם), מותר לי לומר ש:

אני חושב שיש לו טעויות עובדתיות

אני חושב שיש לו טעויות בהבנה של המציאות

אני חושב שיש לו גישה שלפעמים היא הרסנית

אני חושב שלפעמים הוא פונה לרווקים או מביע את דעתו עליהם בדרך שגורמת הרבה יותר נזק מתועלת והרבה סבל מיותר

אני חושב שחלק מההדרכות שלו לשדכנים ולמשודכים הן בעייתיות, ולפעמים מבוססות על הבנה לא נכונה של המציאות הכללית או הפרטית

 

לא תמיד, ולא בכל הזדמנות.

אבל כמו שמחנך יכול להיות טוב ל90% מהמחונכים שלו, ואז יש מקום להזהיר של10% הוא לא טוב והשיטה שלו מסוכנת, וזה לא גורע מהזכויות שלו בקשר ל90% האחרים - גם כאן

צריך לשאול אותווהוא ישמיענו
על סמך מה הוא אומר את זה.
ייתכן שהוא חקר או בדק את הענין.
לא מאמין שהוא סתם אומר (תסלחו לי) 'תחושת בטן'.
ואז אפשר לחלוק על הבדיקה שלו,
אבל תצטרכו לחקור בעצמכם או להסתמך על מישהו אחר שבדק.

ו@ultracrepidam הביטוי 'הוא קובל' זה ביטוי פרשני של כותב המאמר, ומתייחס אך ורק למשפט "הוא שיבש את היוצרות"
זה מה שאמרתי - השיפוט השלילי הוא פרשנות של הכתבultracrepidam


אה סבבה, לא שמתי לב. מחילה!והוא ישמיענו
בעיקרון, נראה לי ברור..אדם כל שהוא

שהשינוי במעמד האישה, והפמניזם וכו' משפיעים על תופעת הרווקות המאוחרת, ביחד עם שינויים חברתיים נוספים. 

האם זה אומר להחזיר את הגלגל לאחור - ברור שזה לא שייך. צריך לחפש דרכי התמודדות רלוונטיים במציאות של ימינו. אפשר אולי לאמץ מעט ממה שהיה רווחו בעבר, אבל אי אפשר, ולא צריך, לשחזר את המצב שהיה פעם בשלמותו.

 

לגבי הדוגמא שהוא נותן - לא הייתי חושב עליה, ולא כ"כ הייתי משייך אותה למעמד האישה דווקא. אבל יכול להיות שהוא צודק, איני יודע.

לדעתירק שמחה#
אם כל הבנות היו מסכימות להתחתן עם הגברים שהיו מבקשים את ידם, לא הייתה בעיית רווקות. אבל היו בעיות זוגיות.
עליית מעמד האישה אכן השפיעה על הרבה דברים. בן היתר, לבנות יש יותר דרישות מלפני מאה שנה. אם זה רע? לא בהכרח.
אוי לא! לנשים יש רצונות משלהם גוואעלד!אשכנזי פריווילג
ממתי לחפצים יש רצונות?
^^ חרפהאורה2x
באיזה מובן אתה שואלאורות הכתובה
הוא צודקהפי
אבל לא הייתי חושבת עד כדי פסילה אולי פחות משיכה לשמוע את ההצעה
טובאורה2x
זה נכון.


אבל מה עם הצד השני?
"מאז השינוי שחל במעמד האישה, גם לבנים יש מדדים איך לבדוק את הבחורה עוד לפני שנפגשו איתה.
אם היא סייעת ולא גננת, אם יש לה תואר ראשון ולא דוקטורט, חלק מהבנים בציבור הדתי פוסלים אותה, כי זה מעיד על יכולות פחות גבוהות ומשכורות בהתאם."

קיצר, בואו לא נהיה צבועים....
לגמרי...בוז
דווקא יש כאלהחדשכאן
שיפסלו על דוקטורט 😏

בנים דתיים 🙄
נכון, אז הנה עוד פיסקה קובלתאורה2x
"אחד הדברים שהשפיעו יותר מכל על תופעת הרווקות המאוחרת הוא השינוי שחל במעמד האישה, גם לבנים יש מדדים איך לבדוק את הבחורה עוד לפני שנפגשו איתה.
אם יש לה דוקטורט, חלק מהבנים בציבור הדתי פוסלים אותה, כי זה מעיד על יכולות גבוהות ומשכורות בהתאם."

יש שני צדדים לתופעה.
אין בעיה. אז עכשיו בואו נחשוב איך מתקנים את התופעהוהוא ישמיענו
לא איך מתגוננים.
כלומר, כן, זה הדדי. אבל התופעה הזאת היא לא טובה לא משנה מאיזה צד היא מגיעה
וואו.. ישר כוח צדיק! בהצלחה!אורה2x
חסר גלגל? אתה גלגל!
אני משתדל אף פעם לא לפסול לפני שאני מכיר קצתוהוא ישמיענו
את הבחורה..
אבל גם אני כמו כולם לא מושלם בזה

והיי, אני אוהב את המשפט הזה. של טרומפלדור..
אני לא בטוח שזה ההסבר ושזאת התופעהultracrepidam

ההנחה שרווקות מאוחרת היא בעיקר בגלל זה נראית לי לא אמינה.

 

לא יודע אם אפשר לבדוק מה המשקל היחסי של התופעה כגורם לרווקות

לדעתך מהו הגורם?והוא ישמיענו
(שואל סתם.. מעניין לשמוע)
אין לי שום דרך לדעתultracrepidam

צריך לעשות מחקר רציני

 

1 הרב יהושע שפירא טוען שזה בגלל שהיום אדם לא נשוי יכול להסתדר בחיי היום-יום בצורה סבירה. זאת נראית לי סיבה משמעותית - אם אנשים היו באמת חייבים להתחתן, הם היו מוותרים על הרבה דברים בשביל זה, וזה היה הופך גם לנורמה חברתית, שחתונה אין משמעותה "מצאתי את החצי השני שלי" אלא "מצאתי מישהי שאני שמח שתמלא תפקיד חיוני ונצרך בחיי".

 

לגבי עצמי אני יודע על חלק מההסברים שאפשר לתת לזה שאני לא נשוי (כמובן יש אנשים נשואים שגם להם יש אותן תכונות, אבל התכונות האלה הן גורם מאט)

 

2 עוד גורם מאד משמעותי זה חוסר היעילות של החברה בתפעול של המערכת - לא יודע להשוות, אבל ברור לי שהמערכת לא יעילה, (לא מאשים, רק מציין. הפירוט הוא ארוך מאד) ואם היא היתה יעילה היה מצבנו טוב יותר

3 ומודעות גבוהה יותר לבעיות בזוגיות, שגורמת לפחדים וחששות מוצדקים לגמרי, אבל בדורות קודמים פשוט לא היה אכפת. בין השאר בגלל שמעמד האשה היה נמוך ואז היה ברור מי אמור לשלוט בבית וממילא אין בעיות זוגיות.

4 עוד משהו זה המגוון העצום של אידאולוגיות ותרבויות בחברה קטנה כל כך. כל מי שהוא טיפה אדם חושב ורגיש להבדלים, ואם הוא טיפה לא מתאים לקו המדויק של מיינסטרים כלשהו (מתוך, נאמר, 30 "מיינסטרימים" קיימים), מאד קשה למצוא מישהי שתתאים לו מבחינת אידאולוגיה ותרבות - שזה מאד משנה, עיין שוב #3

 

זה רק סיבות שחשבתי עליהן עכשיו... בטח יש עוד.

מאד קשה לבודד את הסיבות האלה ולומר מה מהן הוא הגורם. לא את כולן אפשר לשנות. היחידה שלדעתי כדאי ואפשר לשפר במובהק זה #2, כלומר היעילות של המערכת, וזה ידרוש הרבה שיתוף פעולה ונכונות של המשדכים והמשודכים, וגם כנראה מחקרים מעמיקים על איך מתאימים נכון

את כל הסיבות שמנית הרב יוסף אליהו אמר בראיון בבשבעוהוא ישמיענו
הבעיה היא שבפתיחת השרשור הובא רק חלק מסויים ממה שהוא אמר,
וחלק מהתגובות כאן גם התעלמו כנראה מהמילים במשפט הפותח ''אחד הדברים שהשפיעו" (והציגו כאילו זו הסיבה היחידה לדבריו)..

רק חשוב לי לאזן את התמונה..
קראתי את הכתבה השבת בבשבע.
הוא דיבר גם על הצד של הגברים והוא לא מתבסס על שמועות אלא על דברים שנתקל בהם בעיסוקו רב השנים בתחום הזוגיות
קראתי את הראיון לפני שהגבתי, קראתי עכשיו שובultracrepidam

כששואלים אותו מה הסיבה - זה מה שהוא עונה. הפסקה שהביאו כאן זאת התשובה שלו לשאלה "מה הסיבה". הוא מציין עוד דברים, אבל לא בתור "הסיבה".

 

השאלה היא מה המשקל של זה, ומה אפשר וכדאי לעשות. כי עם הבעיה הזאת - יש מעט מאד שאפשר וכדאי.

 

מה שטענתי היה שיש עוד הרבה סיבות (שאכן הוא אומר דברים שקשורים אליהן), ולתלות הכל בבררנות של הבנות זה לא מוצדק - בין אם זה מה שהוא אמר או הבנתו המוטעית של המראיין.

 

לא אמרתי שהוא מתבסס על שמועות, אבל איך לנתח איך הנתונים זה מאד גמיש. ואחרי ששמעתי אותו מדבר בכמה הזדמנויות, וניהלתי איתו כמה שיחות באופן אישי, אני לא בטוח שהוא מנתח את המציאות תמיד בצורה נכונה. זאת דעתי האישית, אני יודע שיש הרבה אנשים שנעזרו בו והם אסירי תודה לו ולדרך שלו, אני לא.

מי שרוצה להיעזר בו - בשמחה, והלוואי שזה יעזור. אבל אם ניסיתם וזה לא עזר לכם, תדעו שאתם לא לבד.

לא רציתי לגרור את השרשור לדיון באיש ובמפעלו החשוב, אבל ככה יצא.

אוקיי. רק אומר שמוטב היה שהפותח יביא את הראיוןוהוא ישמיענו
כולו בפני הציבור
שבוע טוב. כאן הפותח.צהרים
תראה, הראיון כולו זמין לכל הדוסים פה מעצם העובדה שהגלישה מתבצעת באתר ערוץ שבע.. רציתי לשאול על נקודה ספציפית אז העליתי צילום של הפיסקה הרלוונטית. לא חושב שהייתה פה הוצאה מהקשר כמו ש@ultracrepidam הסביר יפה.
צודק. מחילה. התכוונתי שמי מהמגיבים שמביע דעתו על הרב-והוא ישמיענו
שיקרא תחילה את הראיון כולו ואז יגיב
זהחדשכאן
מעיד שהיא עסוקה בקריירה יותר ממשפחה ובטח פחות תורנית כי למדה באוניברסיטה

(כמובן <צ>)
(לפעמים זה נכון)אורה2x
נכוןחדשכאן
הלוואי ובנים דוסים היו חושבים שזה רק ציניברוקולי
טאדאם!!!חדשכאן
😁
מסכים מאוד.מזמור לאל ידי
מנסהמחפש את

1. בן 22 (23 עוד מעט).
2. דתי לאומי. תורני. (אני ממש לא תלמיד חכם. ולא מתיימר. אך רוצה להקים בית של ומתוך תורה).
3. לא סובל לדבר על עצמי. אבל- רגיש, מקשיב, נראלי שבחור טוב בסך הכל. לא אוהב להבליט את עצמי, אוהב לפעול מאחורי הקלעים- אך לפעול ולארגן. הייתי אומר שמזיז ומארגן מטבעי, תמיד הייתי מהאלה שכל הזמן במטבח שעושים דברים עם החבר'ה, או בישיבה התיכונית וכו... מבין עניין, זורם (נראלי). ביישן, מתפדח מחר. ולא כל כך החלטי- מתלבט הרבה. אוהב לעזור לאנשים, אם אפשר למה לא?!.
5. ± 6. שיעור ה בישיבה. מטעמי חוסר רצון להחשף ע"י גורמים עויינים (ניקים שמכירים אותי אישית🤭😕🤔😜) אפרט למי שרוצה בפרטי.

7. השאלה הגדולה-
בחורה תורנית שמבינה את חשיבות התורה ורוצה בית מתוך תורה. לב טוב, ובעלת חסד. עם רצון לתרום וחיבור לעם ישראל.
זורמת, מבינה עניין, חכמה, אשת שיחה טובה.


אפשר לשאול עוד בפרטי..
בהצלחה! ממליצה בנוסף לכתוב בשרשור הכרות הנעוץתפוחית 1
ככה יש סיכוי שזה פחות יבלע..
האמת שכתבתי שם. רק לא יודע כמה נכנסים לשם אז מנסה גם פה. תודמחפש את
מקפיצה. בהצלחה!עיגול קטן
כל הכבוד!ברוקולי

אם תרצה שנהיה צד ג׳ מוזמן לפנות אלינו

@ברוקולי ו @ימ''ל
תודה על התגובות. מקפיץ.. שבוע טובמחפש אתאחרונה
שווה לשדכניםביינשון
מה, ויותר נכון- איך, אתם עונים כששואלים אתכם למה אתם חושבים שזה יכול להתאים?
כמובן גם המשודכים יכולים לענות מהצד השני- מה אתם מצפים לשמוע?
* שאלהביינשון
אם אני חושב שזה מתאיםבניחותא
ומכיר את שניהם טוב, (שזה אירוע שקורה אחת לירח כחול) - צריך סיבה מאוד טובה למה לא, ואם לא, תהיה לי תרעומת עליהם.
ואם לא, שזה המקרה בדרך כלל, אז לא אכפת לי למה לא. כל אחד והשיקולים שלו. העיקר שיהיה באופן מכבד.
זו לא הייתה השאלה...ביינשון
תודה על התגובה, אבל כנראה לא הובנתי נכון- השאלה הייתה על השלב בו אני מציע הצעה לחבר, מספר לו על הבחורה,
ואז הוא שואל אותי 'למה אני חושב שהם מתאימים' (או משהו בסגנון..).
איך עונים על השאלה הזו?
למה באמת אתה חושב שהם מתאימים?חדשכאן
תשתף אותו ושיחליט אם זה משנה לו
(זה לא באמת אמור לשנות)
נכון, אבלביינשון
הבעיה שלא תמיד זה כל כך פשוט להסביר את זה במילים, לפעמים זה דבר שפשוט רואים/ אינטואיציה...
אז תגיד את זהחדשכאן
חושב שיותר הייתי רוצה לשמוע שע"פ אינטואיציה אנחנו מתאימים, מאשר ע"פ נתונים כאלה ואחרים. האופן השני יכול להתאים להרבה לעומת האופן הראשון שהוא יותר אינדיבידואלי.
אהה מחילהבניחותא

אני מתמקד בהתאמות באופי, ובדברים שעשויים לעורר עניין אצל המשודך.

אם יש לי תחושה חזקה שזה מתאים, אבל אני לא יודע בדיוק - אני אומר את האמת "אני ממש רואה אתכם מסתדרים ביחד", "זה מרגיש לי נכון".

אם אני לא בטוח אם הם כל כך מתאימים - אני גם אומר את האמת: אני לא בטוח, אבל נראה לי שיש מה לבדוק. ושוב - מתמקד בדברים שיעוררו אצלו עניין.

כעומד מן הצד המשודך, לטעמי הכי גרוע - זה לשמוע דברים על התאמה מגזרית, מגדרית, אידואולוגית, או כל מיני סברות למיניהן, צריך לעורר עניין, לגרות. "היא ממש מגניבה"; "מצחיקה"; "חמודה בטירוף"; "חכמה"; "מנגנת"; "שרה"; "שמחה"; "יפהפיה"; "כולה בעבודת ה'"; "דוסית אש אבל זורמת טילים". בקיצור, תריך למצוא את הנקודות הרגישות של המשודך ולהתמקד בהן. לגרום לשני להבין שיש מצב רציני שהיא נוסעת בדיוק בכביש שלו.

אני אישית כשרואה דימיון יפה באישיות, ברוח, זרימה.הריוניסטית
לפעמים כשרואה תכונות משלימות.
רואה ששניהם מחפשים משהו בסגנון אחת של השניה ואין איזו סתירה. ואז מסתכלת על האופי (בדכ עם היכרות של אחד הצדדים) וחושבת אם זה יצליח לטווח הרחוק.
יפה, תודהביינשון
לפי תכונות משלימות ודומות, השקפת עולםאניייי
שאיפות דומות, תכונות אופי ייחודיות דומות.אנונימי פלוס

לגבי תכונות משלימות זה יותר עדין. לא מצפה ששדכן יענה לי על זה.

אהבתי את שאלתך אורות הכתובה
לענ''ד, תענה את מה שבאמת הביא אותך לחשוב עלזה.
בד''כ כששואלים אותי, התשובה שלי היא לא 'ממוקדת תכונה', אלא יותר בכיוון של 'תחושה כללית', ואז אני לא מספק להם תשובה קונקרטית, זה פשוט עניין של תחושה. אם נפגשתי עם מישהי, ולא התאים, ופשוט יש לי תחושה לקשר בינה ובין חבר מסויים שלי. לא כולם אוהבים את התשובה הזו, אבל אני חושב שזו התשובה הכי טובה שאפשר לקבל.
אני במשך הזמן למדתי גם לא לנסות ולשכנע.
אני מציע,
אתה רוצה? קח,
לא רוצה? לגיטימי ולשיקול דעתך

יש מצווה להציע
משם זה כבר לא עניין שלי
מהניסיון המועט שליהשקט הזהאחרונה
אם יש באמת משהו ספציפי שגרם לי לחשוב שזה יכול להתאים אני אומרת אותו.
אם זה לא המקרה אני אומרת שזו תחושה, שאולי אין לה בסיס אבל בוא/י תשמע/י עליו/ה ותחליט/י בעצמך אם את/ה חושב/ת שזה יכול להתאים..
(בינתיים הזוג שאמרתי להם את זה יוצאים כבר חודש..)
פעם כתבו פה על שדכנית טובה בגוש עציוןמקלידה משהו

אפשר בבקשה לקבל את השם והמשפר שלה?

תודה!

אורים ותומיםחיים של
יש מצב לזה?
כמעטאורות הכתובה
אינטואיציה
לא מספיקחיים של
נכון. אבל עובדים עם מה שישאורות הכתובה
לא בטוח שאת מעוניינת-אבישג ה

עלולה לקבל תשובה שלא תרצי..

בוחרת בבחירה החופשית שלי.

אבלחיים של
יש דברים שהם באמת רק תשובה של כן ולא
אבל משהו שאתם עדיין לא יודעים
במצבים כאלהאבישג האחרונה

כן, צודקת. היה יכול לעזור בהחלט.

היי הרבה זמן לא כתבתי כאןחלל הפנוי
ב"ה חח לא בגלל שהייתי בקשר אלא הפוך הגעתי למצב שאיכשהו לא היו הצעות ועבדתי על מידת השמחה... לא משנה לא בגלל זה פתחתי שרשור.

ב"ה הגיעה הצעה אמרנו כן ומפגשנו.. אבל היו פערים מסויימים אחד בנושא יחס למדינה ואחד ביחס לחומרות ודברים שלוקחים על עצמנו.. ממש מתלבט אם יש על מה להמשיך... כי אם הדעה שלי או הדעה שלה ישארו איך שהם אז זה לא כל כך מסתדר אבל אם אחד מאיתנו נשנה את הדעה שלנו אז זה יכול להסתדר... שתי הנושאים הם לכיוון של שאיפה לקדושה וראיית העולם. שאלו דברים שחשובים לי.. אז אני ממש מבולבל... אשמח לעצות אם יש.. (לא אמרתי בדיוק את הנושאים שלא יהיה אאוטינג)
נניח שלא תסכימו על הדברים ותתחתנו?קוד אבל פתוח
מה יקרה?
נשמע לי לא סביר שעל זה יהיו המרובות שלכם
^^ מה שבאתי לשאולמבקש אמונה


עניין של ציונות זה משהו חשובחלל הפנוי
חשוב בשביל מה?קוד אבל פתוח
בשביל לשים על השולחן מפה לבנה או רגילה ביום העצמאות?

זה מעבר לגשמיותחלל הפנוי
זה עניין של אמונה...
ברור שזו נקודה מהותיתקוד אבל פתוח
אבל היא לא רלוונטית לזוגיות בכלל.
אז איפה היא מהותית?חלל הפנוי
כי היא קשורה לכלל ישראלקוד אבל פתוח
למרות שהיא לא נוגעת במעשים של כל פרט פרט.
שוב, אשמח להסבר למה שזה יפריע בזוגיות?

אני חושב שכאשר נמצאים שנים בישיבה ודנים המון בנושאי השקפה, שזה כמובן נהדר, עלולים לחשוב על הפערים בין ההשקפות השונות, בתוך היהדות, בתור גדול הרבה יותר ממה שהוא. וצריך להיזהר מזה.
יחס למדינה זה כל כך לא רלוונטי לדעתיפ' מקגונגל
זה לא משפיע על הבית, האהבה, החינוך... לא נשמע לי ביג דיל. זה לא כזה חשוב, בעיני זה די סוגיה תיאורטית כזו.
בנוגע לחומרות, זה כן משמעותי לבניית הבית. אני מהמרת שלך חשוב יותר להקפיד על חומרות ולה לא. אז לעניות דעתי, להתחתן בגישה של "אני רוצה להחמיר על עצמי ועל ביתי" היא מאד לא בריאה, לא לזוגיות, ולא למשפחה. יש הלכה שעליה כולם מסכימים, אבל להוסיף לבני ביתך חומרות עלול ליצור מתחים ותחושה שאתה מחנך אותם, מגזים, או קשה איתם. זה דבר שאגב חוזרים עליו הרבה בהדרכת כלה וחתנים. אני חושבת שגישה כזו עלולה להיות בעייתית ולהעיב על הנישואין, ולכן אני חושבת שכדאי לך ללכת קצת לכיוון השני (גם אם תחתוך מהבחורה הספציפית.) חשוב לי לומר שלהחמיר על *עצמך* ולהתקדם בעבודת ה' זה אחלה, אבל אף פעם לא על חשבון בת הזוג והילדים. אם מדובר בתחום זוגי וזה מצער אותה זה ממש לא טוב.
דווקא הפוךחלל הפנוי
היא זאת שלוקחת חומרות יתירות
אז תלוי האם זה רק בנושא מסוייםפ' מקגונגל
אם זה באופן כללי שהיא תמיד רוצה להחמיר, נשמע לי לא בריא, קצת אובססיבי, או פשוט רמה תורנית מאד שונה ולא כדאי לך להתעסק עם זה לעניות דעתי.
אם זה בנושא מסויים, אפשר אולי לדבר על זה, למה היא חושבת ככה? למה אתה חושב ככה? ולראות האם יש מצב שאתם קצת יותר מסכימים על הנושא הזה. אם אתה רואה שאתם כלל לא מסכימים וזה נושא שישפיע מאד על החיים שלכם ויפריע לך, לחתוך לדעתי.
ועניין של יחס למדינה זה מאוד משנהחלל הפנוי
איך מתייחסים לכל מה שקורה פה בארץ ואיך מחנכים את הילדים
זה יכול להיות בסדר מכירה משפחה מדהימה שההורים כאלהאניייי
בעיני, זה בסדר גמור כל עוד ש:
הדיעה של השני לא מפריעה לך בצורה מאוד משמעותית
ושאף אחד לא כופה על השני את דעתו
או
על הילדים מבלי ששתי ההורים החליטו את זה ביחד.

אגב,
לילדים יש בזה משהו בריא לדעתי, זו דרך שגורמת לזה שהם לא יגדלו בצורה שהם חושבים שיש דרך אחת מסוימת מאוד מאוד לחיות. אלא שגם לאותה מטרה יש כמה דרכים שונות כל אחד לפי השקפתו ואישיותו. אבל זה לפעמים דורש יותר מהילדים כי מחייב אותם ממש לבחור השקפה ודרך לחיים ולא יכולים פשוט להמשיך ולגדול בדרך של ההורים.

במשפחה הזו שאני מכירה, הילדים בחרו כל אחת בדרך קצת שונה אחד מהשני. (כולם שומרי תורה ומצוות ואף אחד לא עושה משהו שההורים לא שמחים איתו ולהורים יש נחת מכולם ב'ה)
וזה כנראה בגלל מה שכתבתי.. זה לא מתאים לכל אחד אבל לדעתי יש בזה המון יתרונות

(הרחבתי הרבה על הילדים כי אני מכירה אותם דרך הילדים שלהם)
רק, קח מה שכתבתי בערבון מוגבל בסופו של דבר, כי בסוף זה תלויאניייי
כי בסוף זה תלוי מאוד מאוד במה ההבדלים,
ואם יש להם משמעות פרקטית ברורה או לא..

בכל מקרה, הצגתי את הצד החיובי אבל בטוחה שזה לא בהכרח כזה פשוט בכל המקרים..

(אגב, אני חושבת שאולי הייתי מתייעצת עם רב שאני מעריכה שמכיר אותי ואת הסוגיות)

בכל מקרה ממש בהצלחה!
אלה לא דברים קריטיים עד כדי כךאביול
הגיוני שבעל ואישה לא יסכימו על הכל.
אבל מלבנים ביחד את הדברים, דנים על זה, ומגיעים לפשרה. זה ככה בהרבה מאוד נושאים.
הנושאים שהעלית לא נשמעים לי כמו משהו שיםריע לסוגיות, אלא סתם הבדל בדעות.
אהלן!נפש חיה.
לי הייתה דילמה דומה
כל עוד מכבדים את השני ומסתדרים ביחד
ומדברים הרבה על הכל
והמידות טובות
והעין טובה




לא צריך לדאוג מידי.
העיקר שמכוונים לרצון השם.
האמת, לא נראה לי כזה קריטיבת 30
אם יש נעימות ושיחה טובה, סתם חבל להפסיק בגלל דעות שונות בתחומים כאלה.
בכלל, לפעמים דעות הן לא פועל יוצא של השקפה שכלית, אלא פועל יוצא של אישיות ותכונות נפש.
למה היא מחמירה?
למה היא מרגישה כך וכך כלפי המדינה?
בקשר לדעת מדינה זה לא צריך להפריעadar
בקשר לחומרות זה כן יכול להפריע השאלה אם אתם יכולים לבוא אחד לקראת השני ולתת לכל אחד את המקום שלו
זה תלויוירושלים של זהבאחרונה
הרבה פה כותסים שזה לר נשמע להם כל כך קריטי, אבל השאלה, כמה זה קריטי בחיים שלך?

זאת אומרת, כמה זה מה שמנחה אותך, כמה אתה מתעסק בזה ביום יום, מה היחס שלך לדיעה האחרת - יש לך איזה הבנה לגביה? הכלה?
מי מחליט מה קריטי ומה לא?
אז בדוגמא בזאת מי שענה חושב שזה לא קריטי, אבל זה לא עניין אובייקטיבי.
מה העניין שלך בעולם? האם זה סותר? האם זה מעכב אותך להיות בעשייה? לתקן?
אולי נפסיק להתבייש?עלומה!

אז מי הציע לך אותו

 

שתיקה

 

מהאינטרט, מה הבעיה שלך להגיד?

 

הא, משבע ברכות?

 

לא

 

אז הכרת אותו מהאינטרנט?

למה אנחנו מתביישים בזה?

 

זה כבר די נהפך לרגיל

זה אחלה מקום להכיר

 

למה יצאה מין סטיגמה כזאת?

 

 

 

(טוב, אצלי זה בכלל סיפור אחר, חרדים וזה...אבל אני בכלל לא מחפשת דווקא חרדי)

 

 

אז למה אני מתביישת, באמת?

ממתי אכפת לי מה מקובל?

 

 

כי יש להכיר באינטרנטחדשכאן
ויש להכיר בפורום 🤭🙈
אני לא מתביישקוד אבל פתוח
אבל אני ממש מבין את מי שכן.

זה מוזר...
חחח נורמליאנונימי פלוס

מה הבעיה להיות מוזר?

למה? באמת תוהה למה בושה להכיר בפלטפורמות שונות?קראנץ שוקולד
אממחיות צבעונית
אולי התביישת פעם? וגם אם לא, אפשר להבין מאיפה זה מגיע ועדיין לא להזדהות עם זה.
אמרתי שאני מביןקוד אבל פתוח
מה את רוצה ממני?|מפוחד|
סיימתחדשכאן
ב"זה מוזר.."

זה מוזר 🙃

(לא בטוח שהיא שרשרה נכון)
זה מוזר להכיר ככה.קוד אבל פתוח
נראה לי שהיא ניסתה להסבירתופסת אומץ
שאולי אתה מבין את מי שמתבייש כי בעבר גם התביישת. למרות ששוב, זה לא בהכרח הסיבה.
מאוד פשוטאנונימי פלוס

היא רוצה להבהיר לך את ההבדל בין הבנה להזדהות.

האימרה 'אני מבין את זה' יכולה להתפרש כהזדהות.

 

נכוןחיות צבעונית
תודה
אבהירקוד אבל פתוח
אני מבין את מי שכן

זה מוזר להכיר ככה.

עכשיו אני מובן?
מוזר, אבל העיקר שהמטרה הושגה..אביול
ובתור אחת מוזרה, זה ממש סיעתא דשמיא כמו כל שידוך
..n.l
מסכימה איתך..חצילוש
אין במה להתבייש.. מכירה מישהי שמספרת תמיד שהכירו בערוץ 7.. להיפך.. יש פה חבר'ה איכותיים בעיני
יש סיבה לזהאוי טאטע!
שזה לא מקובל, זה לא סתם
פורום נתפס בעיני אנשים כמקום שיש בו/שמוביל לערוב בין המינים ולא דווקא לצרכי חתונה (מה שנכון אצל חלק) במידה לא ראויה
ולכן אצל דוסים זה פלטפורמה לא מקובלת כי היא מסוכנת ויש בה אופציה לערבוב, ואף אחד לא משגיח פה, וגם אם האדם נזהר ושומר על עצמו זה בהחלט להיכנס להתמודדות יותר גדולה ולקחת סיכון
ולכן זה פדיחות לומר שאתה בפורום כי הוא נתפס כדבר בעייתי או לפחות שמציב בפניך התמודדות יותר קשה, ודוסים מעדיפים תמיד להתרחק ממקומות בעייתיים/מאתגרים (בצדק מסוים)
מקווה שהתנסחתי טוב והצלחתי להסביר...

קצת כמו שאני קורא לסמארטפון שלי בצחוק "טרף"(טרעיף)(כניגוד לפלאפון "כשר')
אני לא חושב שהוא בעייתי לי ולכן יש לי אותו
אבל אני מבין שיש בו סיכון ובחלק מהחברה שגדלתי בה הוא נחשב כבעייתי ולכן אני קורא לו טרף

על השאלה האם באמת צריך להתפדח מלומר את זה(למרות שאתה מאמין בזה) והאם זה מועיל ונכון, אולי אכתוב מחר בעז"ה
רק רציתי להסביר למה זה מפדח
יפה , תודה לך ולכל העוניםעלומה!


וואו, מעניין מה שאתה אומראביול
אני חשבתי שזה מוזר כי פורום נתפס כמשהו לאנשים משועממים (מה שגם נכון) או הזויים.. למרות שכאן זה ממש לא נכון
לא מתביישתברוקולי

היום יש יותר לגיטימציה
ספציפית על הפורומים אנשים לא מכירים ולכן לא מבינים איך זה מתנהל ונשמע להם לא טוב..
אני בעדךחופשיה לנפשי
אבל אנשים נודניקים וחופרים אז....
אצלנו זה ממש ככהאביול
הכרנו בפורום ערוץ 7..
מה?
מכיר את ערוץ 7 ?
כן, מה הקשר?
יש שם פורום..
ו... איך הכרתם?

קיצר... תמיד השיחות האלה מצחיקות
בדיוק כךעלומה!אחרונה


כי זה *אינטרחטאאשכנזי פריווילג
יש שדכנית למדרשת תכלת בצפת?הלב בוער למלך!
אני גם אשמח לדעתחבקו"ק בנשמה!
הבנתי שהרבנית טובה אליהוגעגועים למלך!


אין.. אבל יש מישהי שדי נכנסה לזה כרגעלעבדך באמת!
לא הבנתי - אז יש או אין?חבקו"ק בנשמה!
לא מוגדרת.. אבל סוג של יש.לעבדך באמת!
היא מנסה לשדך בין הישיבה למדרשה
אולי אני יכולה לעזורמי.תהוםאחרונה
ממש ממש אולי אני טיפה עפה על עצמי פה...