להיות אברךהיהלום שכתר
תשובה-רות א
קודם כל יש רבנים שעובדים בתור רמי'ם, רב גן\ ביה'ס, מורים.. כך שאפשר גם להיות רב וגם לעבוד.
אם אתה מדבר על תחילת הנישואים שבהם אתה רוצה ללמוד תורה בישיבה, אפשר לעבוד בעבודות מהצד- ניקיון, שמירה..
דבר נוסף- כשאתה יוצא לדייטים תדבר כמובן עם הבחורה על הכוונות שלך ללמוד בישיבה, שתדע למה היא נכנסת.
בהצלחה!
זה תלוייוסי 7אחרונה
בכל מקרה צריך לדעת שזה לא קל מבחינה כלכלית צריך שהאישה תעבוד או לקבל עזרה מההורים.
יש כאלה שזה מאד מתאים להם ויש כאלה שלא ישרדו ככה שבוע.
מה דעתכן?מזמור לאל ידי
אלוקים נתן לבנות ציפורניים, והן צובעות אותן
אלוקים לא הצליח לרצות אותן, אז מי אתה שחושב שתצליח?



הוא גם טבע בנומחודשת.
אהה ושכחת
הוא הביא לנו גם פרצוף...
וגם אותו אנחנו צובעות..
הוא הביא לנו שערות וגם אותן אנחנו מורטות..
למה למרוט לעצמכן את השערותמזמור לאל ידי

עלומה!
אבל לא כל הבנות ככה
יש אנשות שיותר מחוברות לעצמן ולא עושות את זה
אממ לא חושבת שיש קשר ביןn.l
הסיבה זה כי הן רוצות להיות יותר מטופחות.
טוב, אני כן חושבת שזה קצת קשורעלומה!
פשוט צביעותאשכנזי פריווילג
ממש חבורה של צבועותחיות צבעונית
כן זאת אותה בדיחה...אשכנזי פריווילגאחרונה
כבר שאל טורנוסרופוס את שאלתךצהרים
איזה טוב ה'יעל מהדרום
1. עבר עלי שבוע מעייף. נקווה שהשבוע הבעל"ט יהיה פחות מעייף....
2. היינו בטיול ב"מאחורי הדבש" בכפר חב"ד, והיה ממש מותאם לתלמידים. ממליצה בחום❤
3. שבת נחמדה ביותר!
שבוע טוב ומבורך!
איזה טוב ה
סמטאות
הכנתי את המבחן לתלמידות שלי.
חזרתי ללימודים והיה נחמד.
איזה טוב ה'אמיץ(ה)
2. הספקתי לראות כל כך הרבה אנשים שאני אוהבת השבוע שזה נפלא ממש!!
תלמידות חדשות?חדשכאן
איזה טוב השםשירה.
זוגיות חדשה שממלאת לי את הלב
בהצלחה!חדשכאן
..שירה.
מכירה 2 שזה השם שלהםתפוחית 1
אפשר גם ככהחדשכאןאחרונה
לא.אמיץ(ה)
🙂חדשכאן
סחוטה
אמיץ(ה)
😏חדשכאן
חשוב שאותו אחד שמציב גבולות ידע למה הם גבולות ולמה חשוב לשמור עליהם.
איזה טוב ה'בלא כחל
תכלה שנה וקללותיה.2. קבעתי לשבוע הבא משהו משמח ביותר שאני מצפה לו.
3. מתחילה להרגיש טוב יותר.. אחרי מאורע לא חביב שהיה.
4. הייתה שבת טובה וממלאת!
איזה טוב ה'חסדי הים
2. דברתי בפני משלחת מגרמניה והלך טוב.
3. התחלתי לקרוא את החומר ללימודים וזה מאוד מעניין.
מה לומד?חדשכאן
בקורס אחד 'מומרים וגרים'. קורס שני 'משיחיות וגאולה'.חסדי הים
איזה טוב ה'!והוא ישמיענו
איזה טוב ה'אניייי
ותודה לה' על שבת נפלאה. שלא ציפיתי שתהיה כזו (כנראה דווקא כי לא ציפיתי)
ועל תובנות ומחשבות חדשות ומצמיחות שזכיתי להן השבת.
איזה טוב ה'גלויה
מסתכלת על אירועי השבוע בפרספקטיבה של שנים
ואומרת ''הפכת מספדי למחול לי''
ופתחתי השבוע (בתאריך מאוד סימלי ) את הבלוג שלי!
מיועד בעיקר לבנות אגב.
תכתבו gluyatlev בגוגל.
....עדי גריזמן
שמי עדי מעונינת להכיר זה המייל שלי *נמחק*
עדיף לך להציג את עצמך בכמה מילים. בהצלחה!חסדי הים
עדיף גם לא לפרסם מייל פרטייהיה בסדר....
( רק מזהירה: כתוב בכרטיס האישי שהיא נשואה)לבנה כירח
באמת שלא מבין מה הקטע...מזמור לאל ידי
זהירות מהעברת פרטים אישייםימ''לאחרונה
במיוחד למשתמשים חדשים ולא מוכרים.
ומעבר לזה - לא זו הדרך להכיר דרך הפורום.
עד כמה זה מתעללקוד אבל פתוח
(למה התיקון אוטומטי החליף מ'בבירורים' ל'בפורום'. אני עד כדי כך מכור?)
מי אמר שאני אשאל את זה אמרתי שזה שאלה לגיטימית לגמריהפי
זוגיותyoav52
הלם הלםםםא"י לעמ'י
נפרדנו מכייון שהוא מתגייס עוד מעט והוא הגיע בטענה שהוא לא מסוגל חברה בצבא כדי לא לפגוע בה שהוא ישאר בבסיס המון זמן.
והסיבה העיקרית לפרידה, שאני דתייה והוא חילוני.
לא היה קל בכלל אבל נפרדנו.
אני כבר בטוב ב"ה מהפרידה.
סתם אתמול דיפדפתי באינסטגרם ואני עוד עוקבת אחרי חבר טוב שלו והוא העלה אותו(את האקס שלי) עם מישהי וכתב זוג חדש.
אחרי כמה בירורים מסתבר שהם ביחד כבר שבועיים שעבר רק חודש מאז שניפרדנו.
ואתה זה שאמרת שאתה לא רוצה חברה בצבא.
ומסתבר גם שהיא דתייה שומרת שבת.
עכשיו ברור לי שהסיבה לפרידה שלנו לא הייתה זאת.
אבל כמה אפס אתה יכול לצאת.
והיא ככ מסכנה כי אין מצב הזוגיות שלהם מצליחה להחזיק חודש.
הוא יצא אפס וחסר עמוד שדרה!!
אז יצא לטובה שנפרדתם. עכשיו הכרת צד אצלו שלא הכרת..והוא ישמיענו
לפי מה שאת מתארת... בסוף זה לטובה.
ואני מאחל לך שתתחזקי
ממש לא!!א"י לעמ'י
אבל כמה הבן אדם דפוק שהוא הולך ויפגע בעוד אחת.
הוא לא יודע מה זה המושג לאהוב בכלל.
זה סתם ממלא לו את החלל הריק.
אין סיכוי שיש בנהים אהבה.
זה הורג אותי.
מזדהה..והוא ישמיענו
זה כואב שיש תופעה כזאת, באמת כואב.
אבל לעניות דעתי זה כבר לא באחריותך..
אנחנו משתדלים לעזור למי שכן רוצה להקשיב ולעשות עבודה עצמית. זה מה שבתחום האחראיות שלנו.
(אני מתכוון.. זה שאת כואבת את זה- זה מתבקש ומעולה. אבל מכאן ואילך.. להמשיך הלאה)
זה נכון.א"י לעמ'יאחרונה
שיעשו מה שהם רוצים.
מחפש להתייעץ עם זוג בו האיש קווניק והאישה למדנית-גושניקיתdoske
יש לי איזה פלונטר....
מצד אחד אני לא מסכים עם הדרך הליברלית של הגוש, ואני הרבה יותר קרוב לישיבות הקו בתפיסה שלי. מצד שני, בחורה למדנית (כמו אלה שמוצאים בדר"כ בגוש) זה דבר שאני מאוד נמשך אליו.
האם מישהו מכיר זוג נשוי כזה שאני יכול להתייעץ איתו?
אולי כדאי בנשואים טרייםאוי טאטע!
זה לא בהכרח סותראביול
לא מכירה מישהו ספציפי
נזכרתי שאני כן מכירהאביול
למדנית או דעתנית? יש הבדל..לב אוהב
אפשר ללמוד מתוך ענווה, בשקט, בעמקות, מתוך רצון ליראת שמיים
ואפשר ללמוד מתוך רצונות פחות חיוביים, וההשפעה של הלימוד גם לא תיהיה כזאת חיובית..
והשאלה איך זה באופי מתבטא?
אישה עם נוכחות? שיש לה מילה? שיודעת מה היא רוצה מעצמה?
או שפשוט אתה מתחבר לעצם זה שאישה משקיעה מהזמן שלה ללמוד דברים של תורה?
(שזה יש בכל מגזר אגב...)
שימי לב, הוא כתב למדנית.השאלה.
זו שאלה מצויינתdoske
זה ממש לא אומר שכל הגושניקיות הן דעתניותאביול
ברור שלא.. רק נתתי נקודה לחידוד..לב אוהב
אני מכיר זוג כזהבניחותא
שהאיש למד במרכז (כמעט בטוח), והאשה מלמדת ב"נשמת"
הטוש"ע הענק בארון ספרים - יו"ד סימנים קפ"ג-ר"א, הוא שלה, ולא של בעלה...
שאלה, נשמת נחשבת בתפיסות של הגוש?עכשיו טוב
כן, די דומהאביול
אומריםבניחותא
אבל נראה לי שזה כן באיזור של הגוש.
טוב, אף אחד לא זעק את זה, אז אני יעשה את זהאנונימי פלוס
גגווועעעלללדדד
זה כ"כ קריטי אם קוראת הרב סולובייצ'יק לפני השינה או שמעדיפה לקרוא מוסר אביך?
זה דבר שאמור להשפיע כ"כ בזוגיות?
העיקר יראת שמיים, אהבת תורה, מידות טובות, לא?
תקנו אותי אם יש פה עוד מורכבות שלא שמתי לב אליה. (בכל זאת כיף להגיד גוועלד...)
מאה אחוז? אלף אחוז?אורות הכתובה
צודק במליון אחוז
#הצילו_הוא_עולה_להר_הבית
הר הבית זה משהו אחר..חדשכאן

אגב, גם הרב אבינראנונימי פלוס
שאמר לא ללמוד חברותא עם מי שעולה מר שאפשר להתחתן איתו..
כלפי לייא?!בניחותא
באמת?ultracrepidam
לגמרי, תחפשו באינטרנט זה כתוב איפשהואנונימי פלוס
הוא בסך הכל כתב שזה מושך אותו. שיא המובן בעיקרון..לב אוהב
נצמדת לצד השני של המשוואהאנונימי פלוס
הוא כתב שהוא נמשך ללמדניות, שזה סבבה לגמרי. אני גם מאוד מזדהה איתו באופן אישי.
הוא כתב שהוא לא מסכים עם ה'גישה של הגוש', זה לא קשור למושך או לא מושך, זה מסכים או לא מסכים., ועל זה שאלתי האם זה כ"כ קריטי בזוגיות..
רק לי כל מה שכתוב פה סינית?הפי
ההבדלים בין ישיבות שונותאנונימי פלוס
ממה שאני שם לב בבתי מדרש שונים בציונות הדתית יש הרבה מאוד במשותף וההבדלה העיקרית בניהם היא בדרך החינוכית. בדגשים החינוכיים השונים שהמחנכים מעבירים לתלמידים. השיח בכל מקום יהיה שונה בדר"כ.
זה לא חובה להכיר אבל זה מוסיף.
כדי לדעת דרך של ביהמ"ד באופן כללי מספיק לדעת ה'ראש' של ראש הישיבה. לדוגמא כדי לדעת את הדרך של הגוש (הישיבה הנ"ל) אפשר ע"י התבוננות בדמויות של הרב עמיטל והרב ליכטנשטיין זצ"ל.
דווקא יש בחורות למדניות שהם בעלות גישה שמרניתגושניק מצוי
גישה קווניקית ממש(עם סגול במ' השנייה) יש פחות פשוט כי רבני הקו מתנגדים ללימוד גמרא לנשים.
נוסף על כך ישנן בנות שמה שמעניין אותם במדרשות גושניקיות זה הלימוד גמרא והלכה ברמה רצינית ופחות ההשקפת עולם. ככה שיכול להיות שהם יסכימו לקבל את דעתך בענייני השקפה וכו'.
שמרניות יחסית...מלכישועאחרונה
זוגיות זה להרגע לנוחסוג'וק
"וַיָּשֹׁכּוּ הַמָּיִם"
תרגם יונתן "וְאִשְׁתַּדְכוּ מַיָא" מלשון שידוך
ואונקלוס: "ונחו מיא"
להפךחידוש
זו המשמעות המקורית של הפועל הארמי. השימוש הראשוני בהקשר של זוגיות הוא לגבי השלב שבו שני הצדדים מגיעים להסכמה בענייני התנאים ומה שמסביב, ואז נרגעות הרוחות
וזה שלב ה'שידוך' שבו חותמים על התנאים.
מזה נלקח בעברית המודרנית חיבור של כל שני דברים, וזה חידוש לשוני מרחיק לכת
מה היפך כאן?סוג'וק
המציאות היא להפךבת 30
כי לא נמצאים בתודעה הזו. פשוטסוג'וק
"וּמְצֶאןָ מְנוּחָה אִשָּׁה בֵּית אִישָׁהּ" (רות)
ואז יש שרשוריםבת 30
אני לא מבינה. אנחנו בלנ"ו לא בנ"ט אז למה לכתוב את זהשנזכה לשמוח
זה לא מייאשבת 30
ועדיף להיות מודעים שזה ככה מאשר אח''כ לקבל את ההלם של החיים...
אמ לא חשובהפי
מנוחה ביא בחירה. היא לא תוצאה מבחוץסוג'וק
'שנזכה לשמוח' אל תאמיני לייאושים
הכל תלוי בבחירה, בתודעה ובהתנהגות
מז"א?הפי
אם יש לך התניות למנוחה היא תהיה מותנת. ואם לא היא תהיה טבעיתסוג'וק
זה נשמע מעניין אתה יכול לפרט ?הפי
נכוןסוג'וק
נחמד אבל קשה לביצועהפי
יותר קשה לא לשחרר להרפותסוג'וק
אופ הלוואי והייתי מצליחההפי
הבעיות בימינו, לפני חתונה ואחריה הן בגלל חוסר הרפיהסוג'וק
חוסר נוכחות
חוסר מנוחה
עולם התפקוד מעוות אותנו
חיי שעה שולטים וחיי עולם מוזנחים
זה כבר לא עניין של "נשמה",
אלא נשמה וגוף
כשהמוח וההשרדות שולטים - אין הווה אין נשמה אין גוף אין חיים
מנוחה ושמחה אור ליהודים
אני לא מסתכלת על זה בהקשר של זוגיותהפי
שפתיים ישק משיב דברים נכוחיםבניחותא
מה לא חשוב? הגבת לי, לא?שנזכה לשמוח
לא הבנתי אותך הפוךהפי
מתכוונת שלא הבנת את התגובה שפותח השרשורשנזכה לשמוח
לאהפי
אממ לדעתי זוגיות זו עבודה..n.l
יפה ממש
אהבתי, תודהאורות הכתובהאחרונה
הגיוני שקשה לי לקחת הפסקה מהדייטים?חבקו"ק בנשמה!
למה לקחת הפסקה? מה מוביל אותך לקחת הפסקה?שנזכה לשמוח
ואם עדיין לקחת הפסקה, אז למה קשה לעשות אותה?
סתם נק' למחשבה שעלו לי .. בהצלחה גדולה
הגיוני מאוד.~moriya~
הכי מבינה אותך.
יצא לי שלקחתי בכח הפסקה, כי חשבתי ממש שאני צריכה את זה,
וכל התקופה הזאת התפללתי לה' שיתן לי כח לנח, להירגע, לאגור כוחות.
(ואני עדיין חושבת מאוד שהייתי צריכה את זה, פשוט ההרפייה לא פשוטה לנו. וההרגשה שבכל התקופה הזאת אין התקדמות ישירה, אבל בעצם יש התקדמות טובה יותר אח"כ).
בעיני, אם אתה צריך, תיקח, ותקציב לך זמן שלא יהיה קשה.
בהצלחה גדולה.
שיא ההגיוניבניחותא
כן, לגמריעלומה!
מזדהה מאד
דייטיםימ''ל
שום דבר לא הגיוני בסיפור הזה.
תכל'סעלומה!
רקשאלהאחרונה
כך נראהאמא וגם
השכל כמעכב לנישואיםאוויל מחריש
המציאות?אשכנזי פריווילג
לצאת לשידוכים בשירות לאומי?זאת אני .
האם לדעתכם בשירות לאומי אחרי שנת מדרשה כדאי לצאת כבר ?
יש לי הצעות אבל אני חוששת שזה אולי לא הזמן ושכדאי לחכות עם העניין..
יש כאן בנות עם נסיון?
אם את מרגישה שאת רוצה אז כן*שיר*
אבל תחשבי אם את באמת רוצה או שזה לחץ חברתי
תחשבי עם עצמךאיכה
כדאי להיות פנויה לזה גם נפשית וגם פיזית.
אם השירות הוא אינטנסיבי דורש המון אנרגיות, הייתי מחכה עם זה קצת.
בהצלחה,
ובע''ה שהדרך תהיה קצרה, ברורה ומהירה!
כמו שכבר אמרוy a l
כמובן אני לא מתכוון שבגלל זה צריך לדחות ולדחות אלא להיות שלם עם זה שאני יוצא כי אני מעוניין להתחתן ולא כדי לרצות מישהו, וככה לא תהיי מופתעת כשפתאום זה נהיה רציני ותקבלי רגליים קרות ותרצי לברוח.
לא מכיר אותך, אבל עדיף כמה שיותר מוקדם.חסדי הים
למה זב נשמע משהו גורף.. כלומר שחייב שהוא יהיה הכי מוקדם?שנזכה לשמוח
" 'טוב לגבר (וק"ו לגברת) כי ישא עול בנעוריו'-'עול אשה (ואיש)חסדי הים
פרט ונמק. אתה דוגל בקו אידאולוגי מסויים, ומתאים שתפרט.קרן-הפוך
חתונה לא מפריעה לא ללימוד אקדמאיים ולא ללימוד תורה.חסדי הים
חתונה אכן לא מפריעה. הולדת ילדים - כן.קרן-הפוך
תראי אני לא יכול לדעת. מה שאני כן יודע זה מחוויה הפוכה.חסדי הים
אתה גבר. הפוסט הפותח נכתב על ידי אישה.קרן-הפוך
אישה אחרי לידה, בשבועות הראשונים לאחר מכן, ובחודשים הראשונים שהתינוק רק יונק, נתונה לאילוצים שאתה כגבר לא נדרש להתמודד איתם ולהתחשב בהם.
בחיים האישיים שלי זה גם היה כך.
התחתנתי אחרי התואר וכבר עבדתי שנה, ובעלי היה בלימודי תואר הנדסה בסוף השנה השניה מתוך ארבע שנות לימודי הנדסה באוניברסיטת תל אביב.
אחרי החתונה נכנסתי להריון, ילדתי כעבור פחות משנה לנישואים. הפריע לו רק קצת. המבחן הראשון אחרי הלידה היה עם הציון הכי נמוך שלו בתואר.
משכורת רק אני הבאתי עד לסיום לימודיו. הוא התחיל לעבוד ממש עם סיום הלימודים.
מה את רוצה לעשות עם עצמך מייד אחרי השירות הלאומי?קרן-הפוך
האם תוכלי לשלב לימודים והקמת משפחה?
האם השקפת העולם שלך הולכת עם נישואים אך מניעה בתחילת הנישואים ולמשך תקופה ממושכת, בהתחשב בצרכים אישיים אחרים?
כן זה סבבההפי
אם את חוששת שזה שלב אחד מוקדם מידי- אז ככה עדיף דווקאבינייש פתוח
צריך לקחת בחשבון שהחיפוש לוקח שנים, ואי אפשר לדעת כמה. לא השתמשתי בזה ולכן התחלתי בקושי לצאת בסוף שיעור ה (רציתי להתחיל לעבוד ולגור לבד לפני שאני גר עם אשה) ועכשיו נתקעתי שנים בחיפוש (בלי לעשות מה שחברים שלי עשו, התייעצו עם אברכים, מזל שהפורום הזה מאזן אצלי קצת את המצב)
גם מעניין אותי מאיזה סיבה את חושבת שזה לא הזמן?הפי
זה לא שאת בחורה שיצאה מהאולפנה שהלכה לשנת שירות שעדיין לא חשבה ולא דיברו איתה על מה היא באמת רוצה .
אני חושבת שבמדרשה נוגעים בזה הרבה לכן את שונה מבחורה שסיימה יב אתמול
תתייעצי עם דמות בוגרת שמכירה אותךחצילוש
דוגמא טריה לחוסר בשלות לנישואים במהלך שנת השירות לאומי.קרן-הפוך
את יודעת שהיא לא בשנה הראשונה שלה ? שהיא עשתה מדרשההפי
יש כאלה שהתחתנו והם בוגרים ...
זה באמת עניין שלה
את מרגישה מוכנה ? לכי על זה
חייכתי לקרוא אותך, כי אני חושבת שפספסת את השאלה שלה.קרן-הפוך
היא לא יודעת האם היא מרגישה מוכנה.
היא ביקשה לקבל נקודות התיייסות של אנשים נוספים כדי להתגבש בינה לבין עצמה.
אז מה, ברגע שמציגים בפניה דילמות, שאלות (ראי תגובה שלי גם יותר מוקדם היום), עצות - אנחנו לא בסדר? אנחנו מפחידים אותה?
זה לא עניין של לא בסדר חחהפי
אני באה לכתוב היא כבר עשתה מדרשה זה שונה בעיני
מאשר בחורה שסיימה יב .
חידשת לי. לא שמעתי את הדיעה שזה לא חכם להתחיל בש״ל.קרן-הפוך
כןהפי
הבעיה מתחילה עם אנשים שחושבים שהם בוגרים מספיק והפתעה הם לא
אז אני מבינה את השאלה שלה ואני מבינה גם את האמירה הזאת.
אני פשוט אומרת שזה כבר לא תופס כי היא כבר שנה ב נקרא לזה (;
סליחה אבל זה קצת קיצוניתפוחית 1
אי אפשר להשליך ממקרה פרטי על כלל החברה
ולפותחת- מדרשה לרוב מבגרת ומכינה קצת לנישואים אז אם את מרגישה בשלה תצאי למה לא?
אלא אם כן התקן אינטנסיבי בטירוף..
לאמזמור לאל ידי
להגיר את עצמך מה את רוצה מעצמך
ובעיקר ממנו.
נישאוין זאת עבודה לכל דבר ועניין
כיפית ומענינת אמנם
אבל גם מאתגרת!
חייבים לצאת בראש בוגר ורציני
אחרי שכבר עברנו דבר או שנים בחיים.
אתה עונה בצורה נחרצת..חצילוש
אני תמיד כותב את דעתי האישית.מזמור לאל ידי
ולא יותר.
השאלה היאאמא וגםאחרונה
אם התשובה היא לא: כן!
אז נראה לי שמוטב לחכות..
אבא תרחם.לב אוהב
דווקא שאני צריכה אותו, אני לא מסוגלת לדבר איתו. לא מסוגלת.
תתפללו עליי
חדשכאן
אעעחיות צבעונית
) הרבה כוח ואור בהירות הדרך. שתדעי שהוא איתך גם כשאת לא מרגישה ולא מסוגלת להתפלל..💜
אוליהשאלה.
וגם כשאנחנו מנסים את כל התחבולות האפשריות בכלים שלנו, נמנע מאיתנו הכלי הנכון, שיסדר את המצב. ורק אחרי זמן מה הוא מופיע, אחרי שכבר עברנו את העניין.
עוד נקודה, הרגשות שלנו עולים למעלה כדבר מוחשי מאוד. מה שאת מרגישה מועבר הלאה ובעז"ה יטופל
ואו. עמוק. ואכן זה קרה ב"ה. הצלחתי לדבר עם ה'!
לב אוהב
רבי נתןחלל הפנוי
זה מחיה לשמוע דברים של ר' נתן!!! תודהלב אוהב
בטח!חלל הפנויאחרונה
הגיון לביחסדי הים
מה דעתכם על זה?צהרים
זה לא נשמע טוב, אבל אני לא חושב שצריך לשפוט אותו לפי זהultracrepidam
גילוי נאות: מנסיון שלי ושל אחרים שהכרתי, אני ממש לא אוהב אותו ואת הגישה שלו. אבל עדיין צריך להיות הוגן כלפיו
התיאור של הכתב "הוא קובל" מציג את זה כאילו בעיניו שיפור מעמד האשה הוא דבר רע.
בפועל, מה שהוא אומר זה שיש לזה תופעת לוואי שלילית.
אפשר לשאול ולהקשות:
האם זה אכן סיבתי?
באיזה חלק של שיפור מעמד האשה זה תלוי?
האם לפני כן לא היתה היכולת לפסול כך? אם היתה היכולת, מה השתנה?
אבל לא חושב שאפשר לשלול שאכן לשיפור מעמד האשה בדור האחרון היתה השלכה על בררנות של בנות וכתוצאה מזה על שיעורי הרווקות המאוחרת. השאלה היא עד כמה (ואם ראוי להציג את זה כך...)
מעמד הביניים הבורגנירוגנטפלאז
שם יש תופעה נרחבת של נשים בעלות אוריינטציה אקדמאית שבאמת מתנהגות כך (שזה דבר שכמובן לא היה מצוי טרם מה שנקרא הפמיניזם ושיפור מעמד האשה). וגם לגברים שם לא חסר גאווה, הרי יכלו בנקל להתחתן עם אשה מדרגה נמוכה יותר בסולם החברתי.
וברור שמבחינה אובייקטיבית, שיפור מעמד האשה בעולם המערבי היה גרוע יותר מהטלת פצצת מימן.
מספיק להסתכל על העליה המטורפת באחוזי הגירושין, רווקות מאוחרת, הפלות, אמהות חד הוריות, ריבוי טבעי שלילי וכו'.
השיפוט צריך לקחת בחשבון את כל התוצאות, לא רק נזקיםultracrepidam
ברור שיש נזקים, אבל אם לצורך הענין הצלתי חיים של מישהו ועכשיו יש לו כאב בטן, אני חושב שלא הייתי אומר ש"זה רק בגלל זה".
ומאד קשה להעריך את כל מכלול התוצאות. אז אני לא טורח לשפוט משהו שלא אוכל לשנות אותו גם אם ארצה
ובקשר לעצם השאלה - כתבתי שיש הרבה שאלות עובדתיות לחקור, עד כמה התוצאות האלה נובעות מעליית מעמד האשה ועד כמה ממגוון שינויים חברתיים וכלכליים ב150 השנים האחרונות.
לא יודע את העובדות, וכנראה גם לא אדע
"לא אוהב את הגישה שלו"מלכישוע
מי שמך במקום לחלוק עליו?
שידכת עשרות זוגות?
הדרכת עוד רבות ששידכו מאות?
הבנאדם שידך זוגות רבים, כולל מבוגרים שחיפשו זמן רב.
פעמים רבות הוא "תוקף" את הרווק בניסיון להציב לו מראה למה שמעכב אותו, ויש רבים שלא אוהבים שמאשימים אותם שהם מעכבים את עצמם, במקום להאשים את העולם...
אני לרוב לא כותב בחריפות, אבל זה לא פעם ראשונה שאתה כותב נגד הגישה שלו, ואני חושב שזה מעט (או בעצם הרבה) יומרני.
ולגופם של דברים, אתה צודק
הוא לא קובל פה על השינוי במעמד האשה
הוא קובל על הדרישות המוגזמות וההזויות, שלדעתו נובעות מנקודה זאת.
וכפועל יוצא - רווקות מאוחרת
גם אדם שעושה טעויות, עושה דברים טוביםultracrepidamאחרונה
בכל תגובה שבה כתבתי את התנגדותי אליו, ציינתי שיש כאלה שהוא מועיל להם, ושכדאי לנסות לפנות אליהם כי אולי זה כן יועיל
אבל עדיין, אחרי שדיברתי איתו אישית יותר מפעם אחת, ואחרי ששמעתי אותו מדבר וקראתי אותו מתראיין יותר מפעם אחת, ואחרי ששמעתי דברים דומים מאנשים אחרים שפגשו אותו (לא מכולם! יש כאלה שהוא הועיל להם), מותר לי לומר ש:
אני חושב שיש לו טעויות עובדתיות
אני חושב שיש לו טעויות בהבנה של המציאות
אני חושב שיש לו גישה שלפעמים היא הרסנית
אני חושב שלפעמים הוא פונה לרווקים או מביע את דעתו עליהם בדרך שגורמת הרבה יותר נזק מתועלת והרבה סבל מיותר
אני חושב שחלק מההדרכות שלו לשדכנים ולמשודכים הן בעייתיות, ולפעמים מבוססות על הבנה לא נכונה של המציאות הכללית או הפרטית
לא תמיד, ולא בכל הזדמנות.
אבל כמו שמחנך יכול להיות טוב ל90% מהמחונכים שלו, ואז יש מקום להזהיר של10% הוא לא טוב והשיטה שלו מסוכנת, וזה לא גורע מהזכויות שלו בקשר ל90% האחרים - גם כאן
צריך לשאול אותווהוא ישמיענו
ייתכן שהוא חקר או בדק את הענין.
לא מאמין שהוא סתם אומר (תסלחו לי) 'תחושת בטן'.
ואז אפשר לחלוק על הבדיקה שלו,
אבל תצטרכו לחקור בעצמכם או להסתמך על מישהו אחר שבדק.
ו@ultracrepidam הביטוי 'הוא קובל' זה ביטוי פרשני של כותב המאמר, ומתייחס אך ורק למשפט "הוא שיבש את היוצרות"
זה מה שאמרתי - השיפוט השלילי הוא פרשנות של הכתבultracrepidam
אה סבבה, לא שמתי לב. מחילה!והוא ישמיענו
בעיקרון, נראה לי ברור..אדם כל שהוא
שהשינוי במעמד האישה, והפמניזם וכו' משפיעים על תופעת הרווקות המאוחרת, ביחד עם שינויים חברתיים נוספים.
האם זה אומר להחזיר את הגלגל לאחור - ברור שזה לא שייך. צריך לחפש דרכי התמודדות רלוונטיים במציאות של ימינו. אפשר אולי לאמץ מעט ממה שהיה רווחו בעבר, אבל אי אפשר, ולא צריך, לשחזר את המצב שהיה פעם בשלמותו.
לגבי הדוגמא שהוא נותן - לא הייתי חושב עליה, ולא כ"כ הייתי משייך אותה למעמד האישה דווקא. אבל יכול להיות שהוא צודק, איני יודע.
לדעתירק שמחה#
עליית מעמד האישה אכן השפיעה על הרבה דברים. בן היתר, לבנות יש יותר דרישות מלפני מאה שנה. אם זה רע? לא בהכרח.
אוי לא! לנשים יש רצונות משלהם גוואעלד!אשכנזי פריווילג
^^ חרפהאורה2x
באיזה מובן אתה שואלאורות הכתובה
הוא צודקהפי
טובאורה2x
אבל מה עם הצד השני?
"מאז השינוי שחל במעמד האישה, גם לבנים יש מדדים איך לבדוק את הבחורה עוד לפני שנפגשו איתה.
אם היא סייעת ולא גננת, אם יש לה תואר ראשון ולא דוקטורט, חלק מהבנים בציבור הדתי פוסלים אותה, כי זה מעיד על יכולות פחות גבוהות ומשכורות בהתאם."
קיצר, בואו לא נהיה צבועים....
לגמרי...בוז
דווקא יש כאלהחדשכאן
בנים דתיים 🙄
נכון, אז הנה עוד פיסקה קובלתאורה2x
אם יש לה דוקטורט, חלק מהבנים בציבור הדתי פוסלים אותה, כי זה מעיד על יכולות גבוהות ומשכורות בהתאם."
יש שני צדדים לתופעה.
אין בעיה. אז עכשיו בואו נחשוב איך מתקנים את התופעהוהוא ישמיענו
כלומר, כן, זה הדדי. אבל התופעה הזאת היא לא טובה לא משנה מאיזה צד היא מגיעה
וואו.. ישר כוח צדיק! בהצלחה!אורה2x
אני משתדל אף פעם לא לפסול לפני שאני מכיר קצתוהוא ישמיענו
אבל גם אני כמו כולם לא מושלם בזה
והיי, אני אוהב את המשפט הזה. של טרומפלדור..
אני לא בטוח שזה ההסבר ושזאת התופעהultracrepidam
ההנחה שרווקות מאוחרת היא בעיקר בגלל זה נראית לי לא אמינה.
לא יודע אם אפשר לבדוק מה המשקל היחסי של התופעה כגורם לרווקות
לדעתך מהו הגורם?והוא ישמיענו
אין לי שום דרך לדעתultracrepidam
צריך לעשות מחקר רציני
1 הרב יהושע שפירא טוען שזה בגלל שהיום אדם לא נשוי יכול להסתדר בחיי היום-יום בצורה סבירה. זאת נראית לי סיבה משמעותית - אם אנשים היו באמת חייבים להתחתן, הם היו מוותרים על הרבה דברים בשביל זה, וזה היה הופך גם לנורמה חברתית, שחתונה אין משמעותה "מצאתי את החצי השני שלי" אלא "מצאתי מישהי שאני שמח שתמלא תפקיד חיוני ונצרך בחיי".
לגבי עצמי אני יודע על חלק מההסברים שאפשר לתת לזה שאני לא נשוי (כמובן יש אנשים נשואים שגם להם יש אותן תכונות, אבל התכונות האלה הן גורם מאט)
2 עוד גורם מאד משמעותי זה חוסר היעילות של החברה בתפעול של המערכת - לא יודע להשוות, אבל ברור לי שהמערכת לא יעילה, (לא מאשים, רק מציין. הפירוט הוא ארוך מאד) ואם היא היתה יעילה היה מצבנו טוב יותר
3 ומודעות גבוהה יותר לבעיות בזוגיות, שגורמת לפחדים וחששות מוצדקים לגמרי, אבל בדורות קודמים פשוט לא היה אכפת. בין השאר בגלל שמעמד האשה היה נמוך ואז היה ברור מי אמור לשלוט בבית וממילא אין בעיות זוגיות.
4 עוד משהו זה המגוון העצום של אידאולוגיות ותרבויות בחברה קטנה כל כך. כל מי שהוא טיפה אדם חושב ורגיש להבדלים, ואם הוא טיפה לא מתאים לקו המדויק של מיינסטרים כלשהו (מתוך, נאמר, 30 "מיינסטרימים" קיימים), מאד קשה למצוא מישהי שתתאים לו מבחינת אידאולוגיה ותרבות - שזה מאד משנה, עיין שוב #3
זה רק סיבות שחשבתי עליהן עכשיו... בטח יש עוד.
מאד קשה לבודד את הסיבות האלה ולומר מה מהן הוא הגורם. לא את כולן אפשר לשנות. היחידה שלדעתי כדאי ואפשר לשפר במובהק זה #2, כלומר היעילות של המערכת, וזה ידרוש הרבה שיתוף פעולה ונכונות של המשדכים והמשודכים, וגם כנראה מחקרים מעמיקים על איך מתאימים נכון
את כל הסיבות שמנית הרב יוסף אליהו אמר בראיון בבשבעוהוא ישמיענו
וחלק מהתגובות כאן גם התעלמו כנראה מהמילים במשפט הפותח ''אחד הדברים שהשפיעו" (והציגו כאילו זו הסיבה היחידה לדבריו)..
רק חשוב לי לאזן את התמונה..
קראתי את הכתבה השבת בבשבע.
הוא דיבר גם על הצד של הגברים והוא לא מתבסס על שמועות אלא על דברים שנתקל בהם בעיסוקו רב השנים בתחום הזוגיות
קראתי את הראיון לפני שהגבתי, קראתי עכשיו שובultracrepidam
כששואלים אותו מה הסיבה - זה מה שהוא עונה. הפסקה שהביאו כאן זאת התשובה שלו לשאלה "מה הסיבה". הוא מציין עוד דברים, אבל לא בתור "הסיבה".
השאלה היא מה המשקל של זה, ומה אפשר וכדאי לעשות. כי עם הבעיה הזאת - יש מעט מאד שאפשר וכדאי.
מה שטענתי היה שיש עוד הרבה סיבות (שאכן הוא אומר דברים שקשורים אליהן), ולתלות הכל בבררנות של הבנות זה לא מוצדק - בין אם זה מה שהוא אמר או הבנתו המוטעית של המראיין.
לא אמרתי שהוא מתבסס על שמועות, אבל איך לנתח איך הנתונים זה מאד גמיש. ואחרי ששמעתי אותו מדבר בכמה הזדמנויות, וניהלתי איתו כמה שיחות באופן אישי, אני לא בטוח שהוא מנתח את המציאות תמיד בצורה נכונה. זאת דעתי האישית, אני יודע שיש הרבה אנשים שנעזרו בו והם אסירי תודה לו ולדרך שלו, אני לא.
מי שרוצה להיעזר בו - בשמחה, והלוואי שזה יעזור. אבל אם ניסיתם וזה לא עזר לכם, תדעו שאתם לא לבד.
לא רציתי לגרור את השרשור לדיון באיש ובמפעלו החשוב, אבל ככה יצא.
אוקיי. רק אומר שמוטב היה שהפותח יביא את הראיוןוהוא ישמיענו
שבוע טוב. כאן הפותח.צהרים
צודק. מחילה. התכוונתי שמי מהמגיבים שמביע דעתו על הרב-והוא ישמיענו
זהחדשכאן
(כמובן <צ>)
(לפעמים זה נכון)אורה2x
נכוןחדשכאן
הלוואי ובנים דוסים היו חושבים שזה רק ציניברוקולי
טאדאם!!!חדשכאן
מסכים מאוד.מזמור לאל ידי
מנסהמחפש את
1. בן 22 (23 עוד מעט).
2. דתי לאומי. תורני. (אני ממש לא תלמיד חכם. ולא מתיימר. אך רוצה להקים בית של ומתוך תורה).
3. לא סובל לדבר על עצמי. אבל- רגיש, מקשיב, נראלי שבחור טוב בסך הכל. לא אוהב להבליט את עצמי, אוהב לפעול מאחורי הקלעים- אך לפעול ולארגן. הייתי אומר שמזיז ומארגן מטבעי, תמיד הייתי מהאלה שכל הזמן במטבח שעושים דברים עם החבר'ה, או בישיבה התיכונית וכו... מבין עניין, זורם (נראלי). ביישן, מתפדח מחר. ולא כל כך החלטי- מתלבט הרבה. אוהב לעזור לאנשים, אם אפשר למה לא?!.
5. ± 6. שיעור ה בישיבה. מטעמי חוסר רצון להחשף ע"י גורמים עויינים (ניקים שמכירים אותי אישית🤭😕🤔😜) אפרט למי שרוצה בפרטי.
7. השאלה הגדולה-
בחורה תורנית שמבינה את חשיבות התורה ורוצה בית מתוך תורה. לב טוב, ובעלת חסד. עם רצון לתרום וחיבור לעם ישראל.
זורמת, מבינה עניין, חכמה, אשת שיחה טובה.
אפשר לשאול עוד בפרטי..
בהצלחה! ממליצה בנוסף לכתוב בשרשור הכרות הנעוץתפוחית 1
האמת שכתבתי שם. רק לא יודע כמה נכנסים לשם אז מנסה גם פה. תודמחפש את
מקפיצה. בהצלחה!עיגול קטן
תודה על התגובות. מקפיץ.. שבוע טובמחפש אתאחרונה
שווה לשדכניםביינשון
כמובן גם המשודכים יכולים לענות מהצד השני- מה אתם מצפים לשמוע?
* שאלהביינשון
אם אני חושב שזה מתאיםבניחותא
ואם לא, שזה המקרה בדרך כלל, אז לא אכפת לי למה לא. כל אחד והשיקולים שלו. העיקר שיהיה באופן מכבד.
זו לא הייתה השאלה...ביינשון
ואז הוא שואל אותי 'למה אני חושב שהם מתאימים' (או משהו בסגנון..).
איך עונים על השאלה הזו?
למה באמת אתה חושב שהם מתאימים?חדשכאן
(זה לא באמת אמור לשנות)
נכון, אבלביינשון
אז תגיד את זהחדשכאן
אהה מחילהבניחותא
אני מתמקד בהתאמות באופי, ובדברים שעשויים לעורר עניין אצל המשודך.
אם יש לי תחושה חזקה שזה מתאים, אבל אני לא יודע בדיוק - אני אומר את האמת "אני ממש רואה אתכם מסתדרים ביחד", "זה מרגיש לי נכון".
אם אני לא בטוח אם הם כל כך מתאימים - אני גם אומר את האמת: אני לא בטוח, אבל נראה לי שיש מה לבדוק. ושוב - מתמקד בדברים שיעוררו אצלו עניין.
כעומד מן הצד המשודך, לטעמי הכי גרוע - זה לשמוע דברים על התאמה מגזרית, מגדרית, אידואולוגית, או כל מיני סברות למיניהן, צריך לעורר עניין, לגרות. "היא ממש מגניבה"; "מצחיקה"; "חמודה בטירוף"; "חכמה"; "מנגנת"; "שרה"; "שמחה"; "יפהפיה"; "כולה בעבודת ה'"; "דוסית אש אבל זורמת טילים". בקיצור, תריך למצוא את הנקודות הרגישות של המשודך ולהתמקד בהן. לגרום לשני להבין שיש מצב רציני שהיא נוסעת בדיוק בכביש שלו.
אני אישית כשרואה דימיון יפה באישיות, ברוח, זרימה.הריוניסטית
רואה ששניהם מחפשים משהו בסגנון אחת של השניה ואין איזו סתירה. ואז מסתכלת על האופי (בדכ עם היכרות של אחד הצדדים) וחושבת אם זה יצליח לטווח הרחוק.
יפה, תודהביינשון
לפי תכונות משלימות ודומות, השקפת עולםאניייי
שאיפות דומות, תכונות אופי ייחודיות דומות.אנונימי פלוס
לגבי תכונות משלימות זה יותר עדין. לא מצפה ששדכן יענה לי על זה.
אהבתי את שאלתך
אורות הכתובה
בד''כ כששואלים אותי, התשובה שלי היא לא 'ממוקדת תכונה', אלא יותר בכיוון של 'תחושה כללית', ואז אני לא מספק להם תשובה קונקרטית, זה פשוט עניין של תחושה. אם נפגשתי עם מישהי, ולא התאים, ופשוט יש לי תחושה לקשר בינה ובין חבר מסויים שלי. לא כולם אוהבים את התשובה הזו, אבל אני חושב שזו התשובה הכי טובה שאפשר לקבל.
אני במשך הזמן למדתי גם לא לנסות ולשכנע.
אני מציע,
אתה רוצה? קח,
לא רוצה? לגיטימי ולשיקול דעתך
יש מצווה להציע
משם זה כבר לא עניין שלי
מהניסיון המועט שליהשקט הזהאחרונה
אם זה לא המקרה אני אומרת שזו תחושה, שאולי אין לה בסיס אבל בוא/י תשמע/י עליו/ה ותחליט/י בעצמך אם את/ה חושב/ת שזה יכול להתאים..
(בינתיים הזוג שאמרתי להם את זה יוצאים כבר חודש..
)פעם כתבו פה על שדכנית טובה בגוש עציוןמקלידה משהו
אפשר בבקשה לקבל את השם והמשפר שלה?
תודה!
אורים ותומיםחיים של
כמעטאורות הכתובה
לא מספיקחיים של
נכון. אבל עובדים עם מה שישאורות הכתובה
לא בטוח שאת מעוניינת-אבישג ה
עלולה לקבל תשובה שלא תרצי..
בוחרת בבחירה החופשית שלי.
אבלחיים של
אבל משהו שאתם עדיין לא יודעים
במצבים כאלהאבישג האחרונה
כן, צודקת. היה יכול לעזור בהחלט.
היי הרבה זמן לא כתבתי כאןחלל הפנוי
ב"ה הגיעה הצעה אמרנו כן ומפגשנו.. אבל היו פערים מסויימים אחד בנושא יחס למדינה ואחד ביחס לחומרות ודברים שלוקחים על עצמנו.. ממש מתלבט אם יש על מה להמשיך... כי אם הדעה שלי או הדעה שלה ישארו איך שהם אז זה לא כל כך מסתדר אבל אם אחד מאיתנו נשנה את הדעה שלנו אז זה יכול להסתדר... שתי הנושאים הם לכיוון של שאיפה לקדושה וראיית העולם. שאלו דברים שחשובים לי.. אז אני ממש מבולבל... אשמח לעצות אם יש.. (לא אמרתי בדיוק את הנושאים שלא יהיה אאוטינג)
נניח שלא תסכימו על הדברים ותתחתנו?קוד אבל פתוח
נשמע לי לא סביר שעל זה יהיו המרובות שלכם

^^ מה שבאתי לשאולמבקש אמונה
עניין של ציונות זה משהו חשובחלל הפנוי
חשוב בשביל מה?קוד אבל פתוח
זה מעבר לגשמיותחלל הפנוי
ברור שזו נקודה מהותיתקוד אבל פתוח
אז איפה היא מהותית?חלל הפנוי
כי היא קשורה לכלל ישראלקוד אבל פתוח
שוב, אשמח להסבר למה שזה יפריע בזוגיות?
אני חושב שכאשר נמצאים שנים בישיבה ודנים המון בנושאי השקפה, שזה כמובן נהדר, עלולים לחשוב על הפערים בין ההשקפות השונות, בתוך היהדות, בתור גדול הרבה יותר ממה שהוא. וצריך להיזהר מזה.
יחס למדינה זה כל כך לא רלוונטי לדעתיפ' מקגונגל
בנוגע לחומרות, זה כן משמעותי לבניית הבית. אני מהמרת שלך חשוב יותר להקפיד על חומרות ולה לא. אז לעניות דעתי, להתחתן בגישה של "אני רוצה להחמיר על עצמי ועל ביתי" היא מאד לא בריאה, לא לזוגיות, ולא למשפחה. יש הלכה שעליה כולם מסכימים, אבל להוסיף לבני ביתך חומרות עלול ליצור מתחים ותחושה שאתה מחנך אותם, מגזים, או קשה איתם. זה דבר שאגב חוזרים עליו הרבה בהדרכת כלה וחתנים. אני חושבת שגישה כזו עלולה להיות בעייתית ולהעיב על הנישואין, ולכן אני חושבת שכדאי לך ללכת קצת לכיוון השני (גם אם תחתוך מהבחורה הספציפית.) חשוב לי לומר שלהחמיר על *עצמך* ולהתקדם בעבודת ה' זה אחלה, אבל אף פעם לא על חשבון בת הזוג והילדים. אם מדובר בתחום זוגי וזה מצער אותה זה ממש לא טוב.
דווקא הפוךחלל הפנוי
אז תלוי האם זה רק בנושא מסוייםפ' מקגונגל
אם זה בנושא מסויים, אפשר אולי לדבר על זה, למה היא חושבת ככה? למה אתה חושב ככה? ולראות האם יש מצב שאתם קצת יותר מסכימים על הנושא הזה. אם אתה רואה שאתם כלל לא מסכימים וזה נושא שישפיע מאד על החיים שלכם ויפריע לך, לחתוך לדעתי.
ועניין של יחס למדינה זה מאוד משנהחלל הפנוי
זה יכול להיות בסדר
מכירה משפחה מדהימה שההורים כאלהאניייי
הדיעה של השני לא מפריעה לך בצורה מאוד משמעותית
ושאף אחד לא כופה על השני את דעתו
או
על הילדים מבלי ששתי ההורים החליטו את זה ביחד.
אגב,
לילדים יש בזה משהו בריא לדעתי, זו דרך שגורמת לזה שהם לא יגדלו בצורה שהם חושבים שיש דרך אחת מסוימת מאוד מאוד לחיות. אלא שגם לאותה מטרה יש כמה דרכים שונות כל אחד לפי השקפתו ואישיותו. אבל זה לפעמים דורש יותר מהילדים כי מחייב אותם ממש לבחור השקפה ודרך לחיים ולא יכולים פשוט להמשיך ולגדול בדרך של ההורים.
במשפחה הזו שאני מכירה, הילדים בחרו כל אחת בדרך קצת שונה אחד מהשני. (כולם שומרי תורה ומצוות ואף אחד לא עושה משהו שההורים לא שמחים איתו ולהורים יש נחת מכולם ב'ה)
וזה כנראה בגלל מה שכתבתי.. זה לא מתאים לכל אחד אבל לדעתי יש בזה המון יתרונות
(הרחבתי הרבה על הילדים כי אני מכירה אותם דרך הילדים שלהם)
רק, קח מה שכתבתי בערבון מוגבל בסופו של דבר, כי בסוף זה תלויאניייי
ואם יש להם משמעות פרקטית ברורה או לא..
בכל מקרה, הצגתי את הצד החיובי אבל בטוחה שזה לא בהכרח כזה פשוט בכל המקרים..
(אגב, אני חושבת שאולי הייתי מתייעצת עם רב שאני מעריכה שמכיר אותי ואת הסוגיות)
בכל מקרה ממש בהצלחה!
תודהחלל הפנוי
אלה לא דברים קריטיים עד כדי כךאביול
אבל מלבנים ביחד את הדברים, דנים על זה, ומגיעים לפשרה. זה ככה בהרבה מאוד נושאים.
הנושאים שהעלית לא נשמעים לי כמו משהו שיםריע לסוגיות, אלא סתם הבדל בדעות.
אהלן!נפש חיה.
כל עוד מכבדים את השני ומסתדרים ביחד
ומדברים הרבה על הכל
והמידות טובות
והעין טובה
לא צריך לדאוג מידי.
העיקר שמכוונים לרצון השם.
האמת, לא נראה לי כזה קריטיבת 30
בכלל, לפעמים דעות הן לא פועל יוצא של השקפה שכלית, אלא פועל יוצא של אישיות ותכונות נפש.
למה היא מחמירה?
למה היא מרגישה כך וכך כלפי המדינה?
בקשר לדעת מדינה זה לא צריך להפריעadar
זה תלויוירושלים של זהבאחרונה
זאת אומרת, כמה זה מה שמנחה אותך, כמה אתה מתעסק בזה ביום יום, מה היחס שלך לדיעה האחרת - יש לך איזה הבנה לגביה? הכלה?
מי מחליט מה קריטי ומה לא?
אז בדוגמא בזאת מי שענה חושב שזה לא קריטי, אבל זה לא עניין אובייקטיבי.
מה העניין שלך בעולם? האם זה סותר? האם זה מעכב אותך להיות בעשייה? לתקן?
אולי נפסיק להתבייש?עלומה!
אז מי הציע לך אותו
שתיקה
מהאינטרט, מה הבעיה שלך להגיד?
הא, משבע ברכות?
לא
אז הכרת אותו מהאינטרנט?
למה אנחנו מתביישים בזה?
זה כבר די נהפך לרגיל
זה אחלה מקום להכיר
למה יצאה מין סטיגמה כזאת?
(טוב, אצלי זה בכלל סיפור אחר, חרדים וזה...אבל אני בכלל לא מחפשת דווקא חרדי)
אז למה אני מתביישת, באמת?
ממתי אכפת לי מה מקובל?
כי יש להכיר באינטרנטחדשכאן

אני לא מתביישקוד אבל פתוח
זה מוזר...
חחח נורמליאנונימי פלוס
מה הבעיה להיות מוזר?
למה? באמת תוהה למה בושה להכיר בפלטפורמות שונות?קראנץ שוקולד
אממחיות צבעונית
אמרתי שאני מביןקוד אבל פתוח
סיימתחדשכאן
זה מוזר 🙃
(לא בטוח שהיא שרשרה נכון)
זה מוזר להכיר ככה.קוד אבל פתוח
נראה לי שהיא ניסתה להסבירתופסת אומץ
מאוד פשוטאנונימי פלוס
היא רוצה להבהיר לך את ההבדל בין הבנה להזדהות.
האימרה 'אני מבין את זה' יכולה להתפרש כהזדהות.
בדיוק^תופסת אומץ
נכוןחיות צבעונית
אבהירקוד אבל פתוח
זה מוזר להכיר ככה.
עכשיו אני מובן?
מוזר, אבל העיקר שהמטרה הושגה..אביול
..n.l
מסכימה איתך..חצילוש
יש סיבה לזהאוי טאטע!
פורום נתפס בעיני אנשים כמקום שיש בו/שמוביל לערוב בין המינים ולא דווקא לצרכי חתונה (מה שנכון אצל חלק) במידה לא ראויה
ולכן אצל דוסים זה פלטפורמה לא מקובלת כי היא מסוכנת ויש בה אופציה לערבוב, ואף אחד לא משגיח פה, וגם אם האדם נזהר ושומר על עצמו זה בהחלט להיכנס להתמודדות יותר גדולה ולקחת סיכון
ולכן זה פדיחות לומר שאתה בפורום כי הוא נתפס כדבר בעייתי או לפחות שמציב בפניך התמודדות יותר קשה, ודוסים מעדיפים תמיד להתרחק ממקומות בעייתיים/מאתגרים (בצדק מסוים)
מקווה שהתנסחתי טוב והצלחתי להסביר...
קצת כמו שאני קורא לסמארטפון שלי בצחוק "טרף"(טרעיף)(כניגוד לפלאפון "כשר')
אני לא חושב שהוא בעייתי לי ולכן יש לי אותו
אבל אני מבין שיש בו סיכון ובחלק מהחברה שגדלתי בה הוא נחשב כבעייתי ולכן אני קורא לו טרף
על השאלה האם באמת צריך להתפדח מלומר את זה(למרות שאתה מאמין בזה) והאם זה מועיל ונכון, אולי אכתוב מחר בעז"ה
רק רציתי להסביר למה זה מפדח
יפה , תודה לך ולכל העונים
עלומה!
וואו, מעניין מה שאתה אומראביול
לא מתביישתברוקולי
היום יש יותר לגיטימציה
ספציפית על הפורומים אנשים לא מכירים ולכן לא מבינים איך זה מתנהל ונשמע להם לא טוב..
אני בעדךחופשיה לנפשי
אצלנו זה ממש ככהאביול
מה?
מכיר את ערוץ 7 ?
כן, מה הקשר?
יש שם פורום..
ו... איך הכרתם?
קיצר... תמיד השיחות האלה מצחיקות



- לקראת נישואין וזוגיות