1. חג ראשון ושבת עברו בנעימים ב"ה בחברת משפחתי.
2. לשבוע זה מתוכננים מפגשים נחמדים.
שבוע טוב ומועדים לשמחה




איזה חג כיפי, ישנים ומקיימים מצווה...
כתוב בדרכי משה אפילו לשחק בקוביות (שש-בש?) בסוכה
חג ראשון ושבת היו אחלה סה"כ,
כמה שיחות עם בני משפחה שלא יוצא לדבר איתם הרבה.
יש לי אתרוג מדהים, אני כל יום מבסוט עליו אש
מקווה שגם רגל גאווה אל תבואיני בהתאם...
שבוע טוב ומועדים לשמחה 
רחפת..עוזר לגאווה כי...? 
עוד מעט החגים נגמרים ![]()


שריקהאחרונהאז עכשיו אני כבר יכולה להגיב.
איזה כיף שאני מרגישה את זה...
איזה טוב ה'!!!!



טוב. טוב. טוב!!!
חיוך מאלוקים בשיבוץ של הימים שלי לשנה הבאה.
איך פרטים קטנים ושוליים לכאורה, יכולים לשנות לי כ"כ הרבה.
מרגישה שהוא שלח לי חיבוק חם, עם הפרט הקטן הזה, שכ"כ יעזור לי טכנית.
זה ממש מרגיש איך הוא דואג לי, במיוחד לי. פשוט סידר בשבילי את הענינים.



שמחת בית השואבה כ"כ יפה ומרגשת!!!
איזה שמחה!
וכמה טוב!!!
יואוו, זה חג כ"כ יפה



לצאת (לשמחת בית שואבה
) עם חברה ישנה,
ופשוט להנות מלהיות איתה



כמה שיחות שוות עם אמא שלי בעניני לנ"ו.
כיף להרגיש את האהבה והדאגה שלה



ואחינים מדהימים 
שבאים לבקר בסוכתינו היפה.
אין אין אין כמו חיבוק של ילדה בת שנתיים. בעולם!!!



טודרוס בן יהודה אבולעפיה היה משורר ספרדי, שחי קצת אחרי רבי יהודה הלוי.
כמו רבי יהודה הלוי, גם הוא כתב שירים, ובעיקר שירי חול, לרבות שירי אהבה.
שיר אהבה אחד שלו מרגיש מאוד אקטואלי.
הוא כותב על התהליך ההתבגרות שלו כנער ובוגר ולדרך הארוכה שעבר
עד שהגיע למסקנה שעדיפה בחורה יראת שמים, צנועה ונאמנה על פני יופי.
"ושבתי מחשוק עלמה, לבד / אם כבודה היא ובת מלך פנימה".
מעין "אשת חיל" של תור הזהב.
מצאה חן בעיני השורה
"ויש אומרים: הלפלונית תחכה / ובזבול היא, אמת, סהר וחמה?"
שנשמעת כמו הצורה הקדומה ל: יש לך דרישות בשמים.
(ואולי על סמך השורות הבאות, מרמז בכלל על אשתו שנפטרה?)
כמעט אלף שנה וכלום לא השתנה פה... ![]()
לקוח מכאן.

קטנתי מלדרג, אבל איזה גובה...!
אגב, ידוע לך אם הוא קשור לרמ"ה?
אבל הוא היה טודרוס בן יוסף.
לכן ציינתי "בן יהודה". 
כי בשמחה תצאו.חבל).
(וגם לכנות את האהובה "צביה", "יעלה" וכו').
אם זה מוצא חן בעינייך, תאהבי את הסגנון.
בעניין "הרווקות מאוחרת"
חשבתי להראות כיוון אחד בהסברה של הרווקות המאוחרת ומתוך כך פיתרונה, לאור דברי הרב קרליבך (בחוברת עומק הלב) שהאישה מראה את הפנמיות שלי, והאנשים ששקועים בחיצוניות קשה עליהם להתחבר לאישה ולמצוא את זיווגם, ויש לכוון הדברים בדברי מרן הרצי"ה זצוק"ל בשיחותיו (ומקור לזה באיגרת הרב קוק מורה דורותינו בתשובה לביתו אשת ריב נתן זצוק"ל כמדומני, וגם במהר"ל כתוב שהאישה יותר אלוקית מהאיש והיינו שעניינה רגש) שהאישה עניינה רגש והאיש עניינו שכל, ועל כן גבר שהינו יותר מידי שכלתני חסר שמץ של רגש [והשכל הוא צימצום חיצוני] קשה עליו חיבור לאישה שבמהותה היא רגשנית [ומאופיינת ברוחב פנימי, כי הרגש לית לו מגרמיה כלום והוא מופיע את האור הפנימי שלא בצימצום כמבואר באיגרת הרב קוק הנ"ל], ולזה מתכוונים האומרים (כמדומה ששמעתי זאת פעם מהרב דוק' אבולעפיה) שעל מנת להשתדך יש "למצוא את האישה שבתוכך"! היינו פתיחות והתעוררות לרגש ורק אח"כ יוכל להתחבר לאישה שמחוץ לו, וכן הפוך לגבי האישה שעליה למצוא את הגבר שבתוכה על מנת להתחבר לגבר שמחוץ לה,
ולאור דברי רבותינו הקדושים העצה היעוצה למתקשים בשידוכים, לרווקים מאוחרים, שישילו מעליהם קצת מתוקף השכלתניות ותכונת הסדר שמאפיינת אותם, ובהדרכה ברורה יותר הייתי ממליץ להרבות ב"התבודדות של הרב קוק" שבה הכוח הפועל בזמן ההתבדלות מהחברה [במקום שמביא הרגשה טובה, כגון שיש נוף יפה וכדו'], הוא "כוח המחשבה בצורה לא מרוכזת אלא משוחררת" וללא דיבור!, כשהמגמה של האדם זה להתחבר אל "העצמיות" הפנימית שלו, מין "אני" יותר פנימי שמסתתר ממנו ביום יום ויכול להתעורר בזמן ההתבודדות, שבאותו "אני ניסתר" אתה מתעלה אל חוויה אחדותית שהיא "מעל הסדר הפרטני"! (דלא כ"ההתבודדות הברסלבית" שכל ענינה זה לברר באדם את תכונת "הסדר" – את "האמת" – ובלשונו של רבי נחמן שם בתורה נב דביקות בתכונת "מחויב המציאות" של הקב"ה [והיינו אמת כמבואר ברמב"ם, מהר"ל הוו"ד בשפתי חיים מידות ח"א בוועדי "מידת האמת"], ועל כן ההתבודדות הברסלבית צריכה להיות דווקא בכוח הדיבור כמפורש בשיחות הר"ן ועוד), ובכך יוכל להיפתח אל הנשים ולמצוא את זיווגו בעז"ה.
ולגבי הנשים הרווקות המאוחרות, לפי דברינו ההסברה של רווקותם נובעת מהשתקעותם ברגש, וחוסר הפתיחות כלפי השכל, ועל כן קשה עליהם החיבור לאיש שמהותו תכונת "הסדר", וההדרכה נראית להרבות "בהתבודדות ברסלבית", שמשתמשת בכוח הדיבור דייקא, ומגמתה לעורר הקשר אל השם, אל בחינת "מחויב המציאות" שבו כמש"כ רבי נחמן שם בתורת ההתבודדות, ובלשון חז"ל "חותמו של הקב"ה אמת", ובשני לשונות האלו ["מחויב המציאות" "ואמת"] הכוונה אל חווית "הסדר" שנמצאת בקשר אל השם (בדיוק הלשון "קשר", שהוא תפיסה חיצונית של האלוקות, ולא ב"אחדות" שבה האלוקות נתפסת כנמצאת בתוכינו פנימה ולא מחוצה לנו כמורחב ברב קוק, ושמדריגה זו נמצאת בשפע אצל האישה, ועליה דווקא לעורר את הבחינה החיצונית שחסרה שלה, על מנת שתוכל למצוא את זיווגה, והוא זה שישפיע עליה את החיצוניות באופן איכותי כפי הניצרך לה) שמתעוררת מתוך ההתבודדות הברסלבית, עצה נוספת ע"פ רבי נחמן (מובא בליקוטי עצות ערך אמת) שכתב שהקשר אל תלמידי חכמים גדולים מועיל לאמת, ועל כן ראוי להם ללכת לשיעורים של אנשי גמרא והלכה דייקא! שרגש הירא"ש ומוסריות התורה [שמביאים תכונת "סדר"] נמצא אצלם ביתר שאת מאנשי האמונה שעיקר דביקותם היא בשכינה הקדושה, וגם רגשי התורה והירא"ש שאצלם הינם מושפעים מתוך ההארה הפנימית והבהירה כמש"כ ברב קוק וברזי לי של הרב חרל"פ, על כן פחות לילך לאנשי אמונה פנמיים [אם כי אין צריך להימנע כלל כי נשמם דורשת את זה, ע באורה"ק פיסקת המלמעלה למטה שבד בבד עם העליה הפנימית יעסקו הרבה בבניית הקומה החיצונית וכן נימצא בספרי חסידות כגון בני מחשבה טובה ועוד] ומאידך להרבות לילך לאנשי הלכה, ובכך תוכל לעורר את תכונת "הסדר הנפשי", ולהיפתח כלפי גבר ולמצוא את זיווגה בעז"ה.
אני רוצה להוסיף שבאמת הרווקים המאוחרים שאני פגשתי נתאפיינו בשכלתניות גדולה, או בתכונת סדר ודייקנות גדולה, ומאידך רווקות מאוחרת שיצא לי לראות במשפחתי המורחבת ועוד, שמתי לב שהם ניחנות בריבוי רגשנות, וריבוי רצונות פנמיים [כדוגמת משיכה לקבלה, ורצון שבעלה ילמד קבלה וכדו'], כל דברינו הם רק נסיון להראות כיוון מחשבה ומתוכו פיתרון, ואת הכל יש לקחת בספק בגלל קטנות דעתי וחוסר נסיוני בכלל, ובפרט בעניינים האלה.
אפשר אולי לסדר אותם לפי מספור, או לתמצת את העיקר,
כי סתם ככה קשה להוציא מתוך כל מה שנכתב את המסקנות...
תודה רבה!
שלמה גראחרונהפשוט רוצה לדייק את החיפוש שלי![]()
מחפשת ספר על הקמת בית, נישואין, זוגיות...
אבל משהו שבעיקר מתעסק בדרך לשם...שלב הפגישות, ההכרות, התהליך הראשוני...
כמובן גם בחשיבות של בית לעתיד וכו' אבל פחות דברים של הלכות כבר בתוך הנישואין ופחות הסברים טכניים על חיי הזוגיות.
יותר רעיונות מופשטים שמביאים את הבסיס בכלל לרעיון של למה להתחתן וכו'.
בקיצור משהו שיסדר לי קצת את הראש...
תודה רבה 
למי להתייחס ולמי לא![]()
משיח בן דוד
צוחק מה יש לך ![]()
יש הרב גינזבורג, לחובבי הז'אנר,
יש הרב בלייכר, שזה די סטנדרטי,
יש הרב שגר והרב דרייפוס, שוב, לחובבי הז'אנר, הפוסט ומה שביניהם,
ויש סדרת ספרים חרדיים, שכחתי את שמם, שעוסקים בזה.
[בלי נדר אבדוק היום או מחר (אם יתאפשר, ובעיקר אם אזכור)],
יש שם גם ליטאים, גם חסידים וגם ר' צאי מאיר זילברברג.
אבל האמת, לדעתי את פשוט צריכה לעבור עם עצמך תהליך,
קצת לשחרר את כל החשבונות וההתחשבנויות.
הצורך להתחתן, בטח אצל בנות, הוא פשוט צורך.
תני לו להגיע בטבעיות, זה הכי נכון שיש.
בהצלחה!!
בנוגע להתליך עם עצמי.
תודה אך לא מקבלת ההמלצה.
מומלץ.
)
גלויהב"ה
!
תוציאו מהקשר הזה את כל הטוב שאפשר
אוריה,האם בניין בית הוא חיזוק הקשר עד כדי בניין בית,
או שמא הוא דבר נפרד מהקשר, שמגיע מתוך הקשר.
ודוק, כי חפרתי 
בס"ד
![]()
![]()
את לא צריכה לעשות עם האצבע את מה שאני עושה איתה בסדרי בוקר,
את צריכה לקדם את הקשר! 
בהצלחה לכם
המטיילת בארץ
בהשתדלותי
️*צועד*
דובשניהבהצלחה לכם 
חיהל'ה
לב טהור:)
חיהל'ה
יטבתה
רחפת..
אוריה,
ארץ השוקולדאחרונהוקיבלתי איחולים איחולים להתחתן בקרוב (עם בחורה טובה כמובן) שבע או שמונה פעמים לפחות.
️
קורה גם לי...נגרינסקיאתה יודע איך הזיכרון לטווח קצר גיל הזה...
בע"ה!! מהרה, מהרה...

חיהל'ה
כי בשמחה תצאו.לרמת המי שברך לא הגעת...
(ברור שהבנתי, חייכתי)



חיהל'ה
גריאחרונהאבל זה היה ממישהו שלא הכיר אותי. בע"ה שזה יהיה סימן טוב.
מועדים לשמחה.
אמרו לי עוד משהו קטן ושמעתי אותו לא פעם ולא פעמיים (במצטבר, לא רק בימים האחרונים ) לא לעשות כמו אח שלי (הוא רווק בן 30 לצערנו...)![]()
![]()
![]()
למישהו יש פרטים עליה? קיימת כזו?
מרים שפרן - 0556685589
לאיזה סגנונות היא מכוונת?
הבנתי שהיא לוקחת את העניינים מאוד ברצינות.
אין לה סגנון מסוים, כל החבר'ה של מכון לב ומכון טל הם מאוד מגוונים...
נראה שנמחקו התמונות מהפרופילים... גם לכם?
גם לי נמחקה התמונת פרופיל..
לך דומיה תהילה
שאיזה מישהו דוס רצח פרץ לאתר והחליט להוריד את כל התמונות
לדעתו צריך להכיר רק בדרך הטובה והישנה ![]()
הולכת לבדוק ולצחוק
נראה לי שאלה פשוט התמונות הכי טובות

מקווה שתמשיכי להיות מאושרת,
ולמרות שאת לא צריכה סיבות חיצוניות -
שיבואו כמה שיותר, והבחורצ'יק איתם 
האושר שלי הוא מזה שאני מקבל כ"כ הרבה טוב מהקב"ה,
שאני זוכה (אחרי כל הביקורת וכו')
לחיים,
בריאות (מלא פרטים),
משפחה (מלא אנשים),
חברים (גם מלא אנשים),
מעטפת, ישיבה, עבודה...
לא יודע למה אני ראוי לכ"כ הרבה טוב,
אבל משתדל לקיים "ושמחת בכל הטוב"
אמן אמןניצניםאחרונהגם אני מקווה
שככה בפשטות, וככה בבחירה שלך.
שדואגים לי מאד כל אחד בדרכו.. שיש לי אחיינים מתוקים כל כך!!
ושה' באמת עוזר לי..![]()
פסיפלורה1אחרונהולא תברח אחרי החג

זהו הגיע תקופת החגים והוצפת.
וחשבת שאת יותר חזקה מזה
ה' רואה,ה' מקשיב,צריך להאמין שכל רגע משהו יכול להשתנות
אבל באמת?את באמת מאמינה בזה?
אם כן,איך? איך את יושבת עצובה,וכולם שואלים למה?
ואת ממלמלת שאת עייפה
ואת אומרת לעצמך, די זוהרת ה' רואה ה' מקשיב.
ובלב את חושבת שלא, וכמה פעמים אני אפול ואכשל במבחן האמונה שקצת קשה?
למה?זה לא מגיע לו,פשוט לא
הןא מעריף עליי כל כך הרבה טוב, אז קצת קשה ונשברים?
זה פייר, הוא לא רוצה לראות עצב, הוא רוצה לראות אותך ושמחת בחגך.
תאמינע בניסים, אבל למה זה צריך להיות בגדר נס?
זה רצון ה' להקים בית.
אז אני רוצה, ואתה רוצה, זה לא אמור להיות יותר פשוט?
אני כל כך רוצה לשמוח בחגים,באמת רוצה ועובדת על זה.
ואני אלופה בלהגיד לכולם שיעורי אמונה בלי סוף.
ומאמינה בזה ומתחזקת.
ובסוף בשעות האלו,אחרי שייעצת לשתי חברות שלך איזה הצעה נשמעת שיותר תתאים להן.
ואחרי שייעצת לחברה אחרת איזה מתנה לקנות לסוף מסלול של הבחורצעק שלה
ואחרי שייעצת לחברה נוספת מה לקנות לבייניש..
וכולן לא מבינוצ,איך אין לך הצעות?ואיך את לא נשואה.
וכן ב'ה אנשים חושביפ עליי, אבל זה נופל עוד לפני שההצעה הגיעה אליי.
ופשוט הגיע הזמן להגיד
שקשה לי,קשה לי
אחרי אינספור השתדלויות,ואינספור אמונות
לא רוצה ליפול ולהתייאש,לא רוצה.
עשה למענך אם לא למעננו,עשה למענך והושיענו...
לב טהור:)בס"ד
בא לי לתת לך אחד אמיתי ככ חזק!!
מהממת שלי!
את באמת תמיד מחזקת את כולם!! ועכשיו מגיע לך חיזוק אמיתי שמיועד רק לך!
ואני ממש רוצה להיות זו שתתן לך אותו!
בעז"ה מקווה מחר שנצליח לדבר ואצליח לחזק אותך מתוך כל הטוב שיש בך!
ולהשיב לך את השמחה והחיוך לפנים..
אוהבת אותך יקרה ומיוחדת שלי!!!



המטיילת בארץ
שבי בסוכה, תתפללי כמה שאת יכולה. ה' רואה וייתן לך את הכי טוב מאחלת לך שזה יגיע בקרוב בעזרת ה'!!!מקווה שתראי ישועה בקרוב!
וחוצמזה, נראה לי שנוצר פה ערבוב די מסוכן.
זה את מאמינה, וברור לך שהבחור יגיע,
לא סותר לרגע את זה שכרגע כואב לך.
כמו ניתוח כואב, שברור שהוא מרפא,
אבל עכשיו הוא כואב.
הכאב הזה לא הופך אותך לפחות מאמינה או משהו כזה,
הוא בסך הכל נובע מהיותנו בשר ודם, שזה אחלה...
פשוט ראיתי שקצת התערבבו הכאב, היאוש וחוסר האמונה,
היה חשוב לי לומר לך שאת מאמינה גדולה, ופשוט כואב לך וקשה...
המון המון שמחה גדולה בקרוב בע"ה

אני יודעת שזה נושא שמדברים עליו הרבה, וזה יכול להישמע ממש שטחי..
ואני בעצמי לא מבינה למה זה כזה מפריע לי! אני מנסה להימנע מזה ולא להכניס למשבצות אבל זה כן משנה לי.
אז מה כל כך משנה לי? אם בחור היה בקרבי או לא. אפילו מביך אותי להגיד את זה.
כן זה משמעותי בעיניי ולא יודעת אם זה בגלל שזה נחשב אולי יותר גברי או בגלל שזה באמת נותן לבחור להתמודד עם הרבה דברים ולהפוך אותו לבוגר יותר. ונכון שגם מי שלא היה בקרבי יכול להיות בוגר.
אבל מה אני יכולה לעשות שזה משהו שהוא בונוס מבחינתי?? אני מרגישה רע שאני בכלל מתייחסת לזה. אבל כמו שלאחת חשוב שלבחור יהיו X שאיפות, ככה לי חשוב לדעת שהוא נתן מעצמו ונבנה מזה..זה כזה רע שאני מסתכלת על זה? אני תמיד מנסה להגיד לעצמי שזה לא מעיד על כלום אבל זה לא עוזר כי אני כן מסתכלת על זה.
בנות - לדעתכן זה משהו שבכלל צריך להתייחס אליו?
בנים - לדעתכם זה משהו שכן נותן ערך מוסף לבן אדם שאי אפשר לקבל במקום אחר?
רק להגיד שחשוב לי שיהיה עם יראת שמיים ומידות טובות הרבה יותר מאשר שיהיה בקרבי. אבל עדיין. מבאס אותי לדעת שהבחור שאני יוצאת איתו לא עשה שירות כזה(אני לא יוצאת עם אף אחד כרגע). ואני לא רוצה שזה יבאס אותי.
רק לא יודעת איך לייחס לזה פחות חשיבות. אני יודעת שזה שטחי אבל לא מצליחה להוציא את המחשבה הזאת מהראש..

)