פורום עזרא (עמוד 50)

בהנהלת:
שרשור חדש
שמחתורה!! מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

ביינישי"ם? לחצו כאן.


אחח.. איך אני אוהבת את שמחת תורה!
תחשבו איזה עוד עם היה עושה חג על זה שהם קיבלו איזשהו ספר לפני אלפי שנים?
אין על עמ"י הצדיקים!

מכירים את זה שאתם באמצע הריקודים בשמחת תורה, ופתאום אתם רואים יהודים שממש לא קשורים לתורה (יענטו חילוניים, אבל לא סתם חילונים, ערסים כבדים כאלה..) באים ומצטרפים לריקודים?
חשבתם פעם מה הם עושים פה?
לא בקטע של להעיף אותם או משהו, אלא פשוט כי למה שאנשים שלא באמת לומדים תורה ומקיימים מצוות יבואו לרקוד עם התורה?..
הם כאילו לא מתאמצים בה ולומדים אותה.

אבל בעצם אנחנו מפספסים פה נקודה ממש חשובה -
בכל יהודי יש נשמה קדושה, טהורה.
לכל יהודי, גם זה שנראה הכי רחוק בעולם מהתורה [ח"ו!] - יש קשר לאבאל'ה שבשמיים, למצוות, לתורה.
רק שלפעמים הוא עצמו לא רואה את זה, כי הוא עסוק כ"כ בכסף, בפוזות, בחיצוניות - קיצור בעולם הזה.
אבל כשהוא רואה שאחים שלו רוקדים עם התורה, שמחים בה - משהו נדלק בו.
הנשמה שלו מאותת ואומרת: 'היי, גם אני פה. אני רוצה קדושה, טהרה. אני רוצה לשמוח שמחה אמיתית. אני כל כך מתגעגעת לאבא שבשמיים. אני רוצה לחזור אליו".
לא תמיד הוא מבין את זה, לא תמיד הוא באמת יודע למה, אבל פשוט יש לו דחף לרקוד, לשיר.
ואז הוא בא, ומרביץ בריקודים, כמו שהוא לא רקד מעולם.
ריקודים שיוצאים באמת מהלב.

שמתם לב פעם לזה שרק אצלנו כולם רוקדים ממש יחד?
בכל שאר המקומות בעולם אולי כולם נמצאים באותו מקום, אבל כל אחד רוקד עם עצמו, ומקסימום עם בן\ת זוג אחד\ת.
אבל אצלנו כולם נותנים ידיים, כולם רוקדים יחד במעגל.
וזה גם לא משנה לי למי אני נותנת עכשיו יד, אם היא חברה שלי או לא, או אם אני בכלל מכירה אותה - אני רוקדת איתה, שמחה איתה.

ככה גם בשמחת תורה, כולנו רוקדים יחד במעגל - הבייני"ש שכל השנה למד תורה, עם החילוני שהיום נכנס בפעם הראשונה לבית כנסת - כווולם.
זה מראה, יותר מהכל, על האחדות בינינו, ועל זה שלכל יהודי יש חלק בתורה.
השמחה בחג הזה היא לא על הידע והלימוד שיש לכל אחד בתורה, אלא על המתנה הנפלאה שאבאל'ה שבשמים נתן לנו, ועל הקשר המיוחד שיש לנו איתו בזכות מתנה הזאת.

שתדעו שבחג הזה כל שערי השמחה נפתחים, וזה ממש הזמן לאסוף שמחה לכל השנה.
תחשבו שנייה על השנה שעברה,
אם היית שמח בה - בטוח אתה מבין עד כמה זה כיף להיות בשמחה,
ואם קצת התייאשת, והיית עצובה - את בטוח מבינה כמה השמחה חשובה כדי שנוכל לחיות חיים טובים יותר.
אז הנה, ה' בא ואמר לנו - קחו כמה שמחה שאתם רוצים!!
אם תנצלו כל רגע בחג הזה, ותשמחו באמת - אתם לוקחים אתכם שמחה לכל השנה.
שווה, לא?!

אז עכשיו כשאתם רוקדים בחג, עשו טובה - תקראו גם לאלו שלא ממש שומרים תורה ותגידו להם שיבואו לראות שמחה מטורפת, משהו לא מהעולם הזה..

[נכון שעכשיו אתם רוצים לשמח מישהו?
אז בבקשה תקפיצו את ההודעה, כדי שעוד יהודים יוכלו לקרוא את הד"ת..
2 מצוות בהודעה אחת. לא שווה? ]


שבעז"ה יהיה חג שמח באמת לכל עמ"י הצדיקים!
א-מ-ן!

איזה דיכאון!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!


[גרסה יותר מבוגרת - פה]
 

כמו שבטח אתם יודעים קהלת זה ספר דיכאוני, אבל וואחד דיכאוני..
כאילו, כל מילה שנייה בו יכולה להכניס אותך לדיכאון -
"הכל הבל", "מה יתרון לאדם בכל אשר הוא עמל", "כל הדברים יגעים", "ושנאתי את החיים" ועוד, ועוד, ועוד..

ועכשיו אני שואלת -
ראינו שבסוכות המצווה הכי גדולה זה לשמוח,
אז למה דווקא עכשיו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית?!..
כאילו מה, לא מספיק שהיצר הרע רוצה כל הזמן להפיל אותנו לעצבות דווקא בסוכות - גם מכריחים אותנו להתבאס עם המגילה הדיכאונית הזאת??.. עצבני

אבל בואו נראה שנייה >>
נכון, שלמה המלך במגילת קהלת שולל את כל הדברים בעולם כמעט, ובאמת יכול להכניס אותנו לדיכאון..
אממה?!
כל הזמן הוא חוזר על זה שהקיום שלנו פה בעולם הוא ארעי.
נכון כל פעם כשיש יומולדת למישהו מהמשפחה, סבתא באה ואומרת: "יווו, אני לא מאמינה!! איך הוא גדל! אבל הוא נולד רק אתמול.."?..
באמת שסבתא לא סתם אומרת את זה -
החיים חולפים מהר, חביבי.
תסתכל שנייה אל סוכות שעבר - אתה מאמין שכבר עברה שנה מאז?!..

אז בעצם שלמה המלך רוצה להחדיר בנו דרך קהלת ש..
החיים עוברים מהר, ואם אנחנו לא ננצל אותם בשביל עבודת ה' ה-כ-ל שווה הבל.
כי כל הדברים הגשמיים אולי (ואני מדגישה את האולי, כי לפעמים זה בדיוק ההיפך..) יעשו לך טוב עכשיו, יתרמו לאורח החיים שלך, אבל אח"כ אתה לא יכול לקחת אותם איתך לעולם הבא, וגם לעולם הזה, לדור שיבוא אחריך, לא בטוח שהם יועילו.
ולכן, אחרי ששלמה המלך (שאגב היה החכם מכל אדם, אתם יודעים..) בודק וחוקר, הוא מגיע למסקנה ש -
"סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור - כי זה כל האדם. כי את כל מעשה האלוקים יבא במשפט על כל נעלם - אם טוב ואם רע".

עכשיו נחזור לשאלה הראשונה ששאלנו - למה קוראים את מגילת קהלת בסוכות?
כי בסוכות אנחנו עוברים לגור באמצע הרחוב, על שק"שים (ובמקרה הטוב מזרונים..). הכל בשביל להתנתק מהחומריות, ולהתחבר יותר לצד הרוחני.
אז קודם כל - המסקנה של ספר קהלת ממש מתאימה לסוכות, כי אנחנו מתחברים לצד הרוחני שלנו, ומסלקים את הגשמיות.

אבל זה לא ענה על למה דווקא בסוכות, 'זמן שמחתנו', אנחנו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית..
אז ככה,
שמחה אמיתית זה לא סתם להריץ צחוקים עם החבר'ה, או לראות סרט טוב -
שמחה אמיתית יכולה לבוא רק מדברים משמעותיים יותר.
כל ספר קהלת מלא בשאלות נוקבות, שבתכל'ס כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו לפחות פעם בשנה -
מה המטרה של מה שאני עושה פה בעולם? יש בכלל ערך לחיים שלי?
רק מתוך החשבונפש הזה, אתה יכול להיות שמח באמת.
אחרי שתשב עם עצמך ותגיע למסקנה שקהלת הגיע אליה - שהחיים חוליפים מהר, וצריך לנצל את העולם הזה לתורה והמצוות - תוכל לשמוח שמחה אמיתית, שמחה של מצווה.

אגב, שתדעו שספר קהלת הוא אחד הספרים היותר מעניינים בנ"ך לדעתי..
שווה לקום מוקדם לתפילה ולהישאר ערים בקריאת התורה..

שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה, לכל עמ"י!!
מועדים לשמחה!

איזה דיכאון!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!


[גרסה יותר מבוגרת - פה]
 

כמו שבטח אתם יודעים קהלת זה ספר דיכאוני, אבל וואחד דיכאוני..
כאילו, כל מילה שנייה בו יכולה להכניס אותך לדיכאון -
"הכל הבל", "מה יתרון לאדם בכל אשר הוא עמל", "כל הדברים יגעים", "ושנאתי את החיים" ועוד, ועוד, ועוד..

ועכשיו אני שואלת -
ראינו שבסוכות המצווה הכי גדולה זה לשמוח,
אז למה דווקא עכשיו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית?!..
כאילו מה, לא מספיק שהיצר הרע רוצה כל הזמן להפיל אותנו לעצבות דווקא בסוכות - גם מכריחים אותנו להתבאס עם המגילה הדיכאונית הזאת??.. עצבני

אבל בואו נראה שנייה >>
נכון, שלמה המלך במגילת קהלת שולל את כל הדברים בעולם כמעט, ובאמת יכול להכניס אותנו לדיכאון..
אממה?!
כל הזמן הוא חוזר על זה שהקיום שלנו פה בעולם הוא ארעי.
נכון כל פעם כשיש יומולדת למישהו מהמשפחה, סבתא באה ואומרת: "יווו, אני לא מאמינה!! איך הוא גדל! אבל הוא נולד רק אתמול.."?..
באמת שסבתא לא סתם אומרת את זה -
החיים חולפים מהר, חביבי.
תסתכל שנייה אל סוכות שעבר - אתה מאמין שכבר עברה שנה מאז?!..

אז בעצם שלמה המלך רוצה להחדיר בנו דרך קהלת ש..
החיים עוברים מהר, ואם אנחנו לא ננצל אותם בשביל עבודת ה' ה-כ-ל שווה הבל.
כי כל הדברים הגשמיים אולי (ואני מדגישה את האולי, כי לפעמים זה בדיוק ההיפך..) יעשו לך טוב עכשיו, יתרמו לאורח החיים שלך, אבל אח"כ אתה לא יכול לקחת אותם איתך לעולם הבא, וגם לעולם הזה, לדור שיבוא אחריך, לא בטוח שהם יועילו.
ולכן, אחרי ששלמה המלך (שאגב היה החכם מכל אדם, אתם יודעים..) בודק וחוקר, הוא מגיע למסקנה ש -
"סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור - כי זה כל האדם. כי את כל מעשה האלוקים יבא במשפט על כל נעלם - אם טוב ואם רע".

עכשיו נחזור לשאלה הראשונה ששאלנו - למה קוראים את מגילת קהלת בסוכות?
כי בסוכות אנחנו עוברים לגור באמצע הרחוב, על שק"שים (ובמקרה הטוב מזרונים..). הכל בשביל להתנתק מהחומריות, ולהתחבר יותר לצד הרוחני.
אז קודם כל - המסקנה של ספר קהלת ממש מתאימה לסוכות, כי אנחנו מתחברים לצד הרוחני שלנו, ומסלקים את הגשמיות.

אבל זה לא ענה על למה דווקא בסוכות, 'זמן שמחתנו', אנחנו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית..
אז ככה,
שמחה אמיתית זה לא סתם להריץ צחוקים עם החבר'ה, או לראות סרט טוב -
שמחה אמיתית יכולה לבוא רק מדברים משמעותיים יותר.
כל ספר קהלת מלא בשאלות נוקבות, שבתכל'ס כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו לפחות פעם בשנה -
מה המטרה של מה שאני עושה פה בעולם? יש בכלל ערך לחיים שלי?
רק מתוך החשבונפש הזה, אתה יכול להיות שמח באמת.
אחרי שתשב עם עצמך ותגיע למסקנה שקהלת הגיע אליה - שהחיים חוליפים מהר, וצריך לנצל את העולם הזה לתורה והמצוות - תוכל לשמוח שמחה אמיתית, שמחה של מצווה.

אגב, שתדעו שספר קהלת הוא אחד הספרים היותר מעניינים בנ"ך לדעתי..
שווה לקום מוקדם לתפילה ולהישאר ערים בקריאת התורה..

שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה, לכל עמ"י!!
מועדים לשמחה!

מסע סוכות---- מי יוצא?????????פזוש
למה אני צריכה לשלם 90 שקל...הדרוש=)

כשאני יכולה לעשות את זה בחינם כל יום...

בעצם אני עושה את זה כל יום...

אני חייבת- מדריכה!!מישי אחת...

הוא לא נשמע משו...

 

הקומונרית אמרה לנו להלהיב את החניכות.... אבל לא הצלחנו! כי אנחנו בעצמנו היינו לא נלהבות במיוחד!!

אני רוצה! אני בהתלבטות קשה!נעמונת!!!
תבואו זה אחד המקומות היפים...הדרוש=)
לא נראלי אני באה...פזוש
אל תלכי,כדאי שתשמרי את הכסף הזה לדברים יותר נצרכיםאנונימי (פותח)
מסע סוכות תשע'א שלא יהיו פה בלבולים-פזוש

אני יוצאת...

אני יוצאת!!!!!!!!!!!!!!!!!1לולי...XD!!!
גמאני...ברור!!!שירה!!!אחרונה
תמיד בשמחה [ד"ת לסוכות]מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!


[הגרסה לביינישי"ם - פה.]

 

"מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה בימיו"
כולה שופכים מים יחד עם הקורבנות, במקום לשפוך רק יין...
מה כ"כ משמח בזה?!..

נכון בברכת המזון ובתפילה אנחנו אומרים בפסח - 'זמן חירותנו', בשבועות - 'זמן מתן תורתנו'.
אבל בסוכות לא אומרים 'זמן ניסוך מימינו' - כמו שהיתה מצוות ניסוך המים בבית המקדש, או 'זמן סוכתנו' -
אלא אומרים 'זמן שמחתנו'.
למה סוכות הוא זמן השמחה שלנו?
כאילו בואו נדבר רגע דוגרי - מה כ"כ משמח בלשבת בסוכה, עם כל הנמלים והג'וקים, בחום הזה בחוץ?!..
ומה כ"כ משמח בניסוך המים שהיה בביהמ"ק?!..

עד יום כיפור, אנחנו עובדים את ה' ביראה,
אנחנו מזה פוחדים מה'. פוחדים לעשות כל חטא הכי קטן - כדי שלא יהיה לנו עונש.
ומשתדלים לחזור בתשובה על כל חטא, אפילו הכי קטן.
אבל עכשיו בא ה', ונותן לנו את חג הסוכות -
שמראה את האהבה הגדולה בינינו לבין ה'.
אבאל'ה שבשמים בא ואומר לנו >>
עכשיו, כשאתם נקיים, כשחזרתם אליי, אני יודע שאתם רוצים רק אותי, אז בואו נהייה יחד - ולכן, הוא אומר לנו לבנות סוכה.
בזוהר הקדוש כתוב שהסוכה זה - "בצלו חמדתי וישבתי".
מ'זתומרת?!
שאבאל'ה ממש איתנו בסוכה, הוא ה'אושפיזין' שלנו. הסוכה זה כמו בית מקדש קטן, שכל יהודי בונה למשפחה שלו.
וואי, תחשבו שניה [להבדיל מיליון הבדלות] שהרב הראשי בא אליכם ואומר לכם שהוא רוצה לגור איתכם במשך שבוע, כי אתם ממש צדיקים..
איזה שמחה.. הא?!
אז תחשבו שמלך מלכי המלכים בא ואומר לכם את זה..
השמחה כפולה פי  מיליון, לא?!..

ונכון ב"לדוד, ה' אורי וישעי" שאנחנו אומרים כל יום אחרי התפילה עד הושענא רבא כתוב -
"אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש - שבתי בבית ה'.."?
אז הנה, ה' נותן לנו להיות בבית שלו, שזה הסוכה.
ה' באמת גר איתנו בסוכה.

ועכשיו באה שמחת בית השואבה, 'ניסוך המים'.
המים מסמלים אהבה.
בקורבן של ניסוך המים אנחנו בעצם מראים לאבאל'ה שבשמים עד כמה אנחנו אוהבים אותו.
אנחנו בעצם מקריבים לה' יחד עם הקורבן גם את האהבה שלנו. שזה בעצם כל כולנו.
אחרי שהתנקנו מכל העבירות שלנו ביום כיפור, עבדנו את ה' מתוך יראה -
בא השלב של האהבה.
אנחנו מראים לה' שגם עכשיו, אחרי ה'משפט' שהיה לנו -
אנחנו עדיין ממשיכים לעבוד אותו, כי אנחנו אוהבים אותו.

אז עכשיו אתם מבינים איזה שמחה עצומה יש לנו בסוכות?!
לא סתם שמחה של "וואי, איזה כיף היה אתמול במסיבה"..
אלא שמחה פנימית, אמיתית. שמחה שבאה באמת מהנשמה.
אבל שימו 3> -
דווקא בזמן הזה, שהמצווה היא להיות שמח -
היצר הרע בא ומנסה לגרום לנו להיות עצובים.
אז כשאתם מרגישים קצת בדיכאון - תתעודדו מיד, כי זה סתם היצר הרע הזה שרוצה להפיל אותנו.

הד"ת היה ע"פ הספר 'נתיבות שלום' שכתב האדמו"ר מסלונים.

[מי שיכול להקפיץ את ההודעה - ממש ישמח אתי, וזו מצווה לשמח עכשיו, לפני סוכות.. ]

אז חבר'ה -
שיהיה לכולנו בעז"ה את החג הכי הכי שמיייח שיכול להיות!!

שכוייח!!שבלולוןאחרונה
מסע סוכות-פזוש
יאללה- מי יוצא? אם ירצה ה' אני אצא...................
 
אני!! (:קלמנטינה
אני עדיין לא יודעת..איזה מבאס זה שזההודי'ה
בחול המועד..
מסע סוכותאנונימי (פותח)
מסע  דפוק   איך אני אמור לאכול
 
וואו, איך אתה אמור לאכול.. עמוק.קלמנטינה
אני מוכנה להכין סלט גזר לכל התנועה ;)
נו במ'ת, תשרוד יום וחצי עם טונה, מה קרה?
נראלי כל סניף יארגן לעצמו ..הודי'ה
נראה לי הוא התכוון בקטע של הסוכה...ר ע ו ת
קבוצתינו החביבה החליטה פה אחד ש..-נעמונת!!!
לא יוצאים!! מי היה מאמין!!!! קבוצץ אורות בנות מסניף רמות שתמ-י-ד-! יוצאות.. ולא רק זה אלא..- הם יוצאות הכי הרבה,לא יוצאות!!
והכל למה?!?!??!
הכל בגלל המסע הדפוק הזה שדופקים לנו אותו באמצע חג של משפחה!! באמצע חול המועד!!! (מי רוצה את הסניף בחול המועד?!?!) בקיצור באסרו חג... נצא לטיול מאורגן קבוצת אורות בנות רמות(בערך 30 בנות) לאיזשהוא מקום שעדיין לא סגור!!


בוא נגיד שהמכתב היה קצת חריף!! ברור שאנחנו רוצות סניף אבל לא טיול יומיים באמצע חול המועד!!

שכל מי שהולך שיהנה~~!!
שנה טובה לכולם!
אני גם לא יודעת אם אני באה-שבלולון
כי כל המשפחה נוסעת לאיזה שהו מקום, ואני רוצה להיות עם המשפחה!!!
 
 
יבשניות.קלמנטינה
אנחנו יוצאות בעז"ה..efrat_106
בתור גרעין....
אם חברות שלי יצאו אני אצא בעז'ה........פזוש
לחץ חברתייי~קלמנטינה
;)
אורית- תרגיעי חחחחחחח ;)נעמונת!!!
בסוף אני לא יוצאת....... אני לא אצא עם עצמי.......פזוש
כמה בנות אצלנו החליטו לצאת ובעקבותן עוד כמה..נעמונת!!!
קיצור- יוצאות פתאום מלא בנות!! הם פשוט חצופות! קבענו שלא ועכשיו אני בודדה..
אבל הם יוצאות יחסית קצת למה שאנחנו יוצאות תמיד!! הם יוצאות 14 בערך!! וזה כלוווםםםםם!
אוף זה מתחיל לגדול הרשימה..נעמונת!!!
אני יודעת שאני רעה, אבל- הלוואי שמי שרצתה לשלם אתמול לא יכלה!
סתם שיהנו להם!!!! אני אהנה לי עם אחייני המתוקים!!
ועם האחיין החדש שנולד אתמול!!
מזל טובפחיחיחי
אני יוצאת עם עצמי.קלמנטינה
ואני הולכת להנות.
עם עצמי.
אתה דפוק או מה?????אנונימי (פותח)

בתשעים שקל האלה עדיף לך כבר לקנות שתי עכברים מאשר לצאת למסע המעפן הזה!!!!!!!!!

לסיכום כדי לך להשאר בבית לבקש מאמא שתסיע אותך לחנות חיות ותקנה זוג עכברים או זוג ארנבים

 

 

אני יוצאת!!!!!!!! נעמה מזל'ט...פזוש
פז את יוצאת?! סחטיין...Tehilla*

סתאאאם אבל אתם כאלה יבשות תמיד....

מי עוד יוצאת מהשבט?

וחוץ מזה באיזה יום זה בכלל?

לא נראלי שמישי מהשבט שלי בכלל יוצאת...

מה לעשות אין לי כח לדברים האלה...

מה מזל"ט? ואיך זה הגיע לפה?נעמונת!!!
וואי התבלבלו פה דברים רציני.........ודרך אגב-פזושאחרונה

אנחנו יוצאות חמש בנות.... בתאל הילה נעמי מוריה אני ומדריכתנו......

אני לא יודעת אם זה מתאים לפה... אבל...tehila *_*
יש לי ארנב וארנבת כבר חודשיים, ומידי פעם הם אוכלים את העיתונים שאני שמה להם..
אני לא יודעת אם זה יכול להזיק להם...
מישו אולי יכול לעזור לי?..
אני פשוט לא אתייחס לתוכן. |המום|קלמנטינה
מה???????????אנונימי (פותח)אחרונה

תתקשרי מצידי לוטרינר אבל מה את תוקעת את זה פה?????????

מי בא למחנהה???נועוש=]]!!
אני!...אנונימי (פותח)
מעין גנים אני חמישי -ראשון רק עם מדריכה שלי ובראשון 2 בנות מצטרפות=]
עין גנים הסניף הכי שנוא עליאנונימי (פותח)אחרונה

אני שונאת את הסניף הזה בדם שלי הם פשוט סנובים(בעיקר הבנות)

 

עזרא אפרת המלך כולם כרעים לו ברך שהוא עובר בדרך בין כל הסניפים

ירוק זה צבבבבבבע של חמאס ירוק זה צבע של חמאס

 

אז בא נגמר ונגיד שעין גנים זה הסניף הכי שנוא ועזראפרת הסניף הכי אהוב

אני חחח....אודיוש=)
הייתי אמרה לצאת עם חניכות אבל ....הדרוש=)
חברה שלי ניפטרה וגם היא אחות של חניכה אז אנחנו לא יוצאים....
"כולנו רקמה אנושית אחת חיה.."מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 
גרסה לביינישים - פה.
 
אחים שלי, מה שאני כותבת לכם עכשיו בא באמת מהמקום הכי עמוק, מהלב.
אני מקווה שבעז"ה דברים שיוצאים מהלב - גם יכנסו ללב.

נכון בתפילה ביום כיפור אנחנו אומרים 'אשמנו, בגדנו, גזלנו' וכו'?
אז למה בעצם אנחנו אומרים בלשון רבים? 
כאילו, למה לא אומרים 'אשמתי, בגדתי, גזלתי' וכו'?
וגם למה בעצם אנחנו מתוודים גם על עבירות שלא באמת עשינו?
וואלה, אתה יכול לבוא ולומר - למה לי להגיד 'גזלנו'?! אני אף פעם לא גזלתי.
 
הופה, תשמעו יסוד פשוט מדהים >>
מכירים את השיר "כולנו רקמה אנושית אחת חיה"..? 
אז זה באמת ככה. כל עמ"י הוא בעצם גוף אחד.
ראיתם פעם עוד עם בעולם שכ"כ אכפת לו מכל אחד מהעם?!
רק אצלנו זה קורה.
 
אף יהודי בעולם לא יכול לקיים תרי"ג מצוות, ידעתם?!
גם האדם הכי הכי צדיק שיש לא יכול לעשות את זה. 
איך?!
כי יש מצוות שמיועדות רק לחלק מעמ"י -
יש מצוות רק לכהנים, מצוות רק לגברים וכו'.
אז איך בעצם אנחנו יכולים לקיים תרי"ג מצוות?! >>
כל אחד מאיתנו מקיים כל מצווה בשביל כל עמ"י. אנחנו לא עושים מצוות רק בשבילנו, אלא אנחנו דואגים לכל האחים שלנו, ומקיימים מצוות גם בשבילם.
וגם אנחנו, הדתיים, עושים את המצוות גם בשביל האחים שלנו שלצערנו לא מקיימים אותן.

אז בעצם כשכל אחד מעמ"י מתפלל, הוא לא מתפלל רק בשביל עצמו, הוא מתפלל בשביל כל העם כולו.
אני לא מתפללת רק על עצמי, אני מתפללת בשביל כל אחד ואחד מהעם, מהאחים שלי,
גם בשביל מי שלצערנו לא הולך להתפלל, וגם בשביל כל הדורות שהיו בעבר.

רק כשאנחנו באים מתוך כלל ישראל, רק כשאנחנו מחוברים לכל הגוף הזה שנקרא 'עם ישראל' -
אנחנו יכולים לבוא ולבקש מהקב"ה לסלוח לנו.
למה?
כי מי אני הקטנה שאבקש סליחה ממלך מלכי המלכים?!
אין לי בת'כלס שום זכות לבקש רחמים מה', כי וואלה, באמת חטאתי.
אבל אם אני באה מתוך כלל עם ישראל - אני מבקשת מה' סליחה בתור ה
בת שלו, בשביל כל הילדים שלו -
אז יש יותר 
תוקף לבקשת הסליחה הזו.

ועוד משהו >>
לכל אחד מאיתנו לבד יש קצת מצוות -
אבל לכל עמ"י ביחד, בכל הדורות, יש 
מלא מלא מצוות.
בזכות המצוות האלו, אנחנו יכולים לבוא ולבקש רחמים מאבאל'ה שבשמים,
לבקש מאבאל'ה שיזכה את כ-ו-ל-נ-ו במשפט, כי כולנו יחד עומדים לפניו.
ז'תומרת שביום כיפור אנחנו מבקשים מאבאל'ה שבשמים סליחה גם בשם אחים שלנו, שלא עושים את זה, וגם בשמנו.

אחים שלי,
שנזכה בעז"ה באמת להרגיש חלק מכלל ישראל, ולהרגיש את הזכות הגדולה שלנו בלהיות יהודים.
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת, מלאה קדושה, צומועיל וגמר חתימה טובה.
א-מ-ן.
 
.בעזרת ה'!!אחרונה
ה-ה-כ-ת-ר-ה!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

שלום, חברים!
יש פה משהו ש'אח..' כתוב וביקש שאפרסם לקראת ר"ה,
אני אשית קראתי - וממש אהבתי.
בטוחה שגם אתם 
שתהיה בעז"ה כתיבה וחתימה טובה לכל עמ"י!

---
 
אני יושב פה מול המילים הכתובות וחושב -
בואנה, זה אתה שהתלהבת מזה שנה שעברה? כאילו, מה עבר עליך?!...
וואי. אתם לא מבינים. כל הזמן בראש שלי ש - 'וואו, יש משהו שכתבתי על ראש השנה שמזה עזר לי שנה שעברה', עשיתי חיפוש ועוד מעט תראו מה מצאתי. איזה משהו ש - נו, נחמד, אבל לא 'וואו'...
יודעים מה? בהסתכלות יותר אמיתית, זה אחד ה - דברים. אם בזכותו לא כאבו לי הרגלים שנה שעברה, 
זה אומר שהוא שווה. הרבה מאוד. אלא מה? מסתבר שצריך לקרוא ת'קטע ממש יום או יומיים לפני ראש השנה, כמה שיותר מתקרבים ל - 'המלך בשדה' ואז - 
זה נכנס חזק מאוד ללב. אז הנה לנו המהלך הבא. 'וואו' באמת.
 
 
המילה 'ראש השנה' תמיד אמרה לי = פססט, הגיע הזמן להתבלבל מחדש.
אני לא ב א מ ת יודע מה זה. יענו - 'יודע הכל על ראש השנה', אבל בלב, בנינו בשקט -
מרגיש שלא יודע כלום וכ"כ חסר בפנים על היום הגדול הזה.
 
זה ככה - 'יום הדין' מצד אחד - אמאל'ה, הולכים לדון אתנו בבית דין של מעלה,
ו - מצד שני 'לא להזכיר חטא' . יענו יום שמחה גדולה
אפילו 'אגוז' לא אוכלים בראש השנה, כי זה בגימטריא 'חט(א)'. (אגב, תגידו לחז"ל שפעם הבאה ידאגו להדגיש שלא מחשיבים את האות א' בגימטריא, למה כבר התחלתי לחשוב שאני לא יודע חשבון...)
אבל רגע, זה לא אמור להיות כאילו 'יום דין' = יום מפחיד ר צ ח...?
מה לשמוח? מה עובר?!...


אז זהו ש > 
כן. בראש השנה צריך להיות שמחים. ממש כך! 
האאמ?! הא? למה?
כי ביום הזה, אנחנו ממליכים את ה'. אבל רגע, בואו נקשה - גם ביום הזה "תופסים" אותי על חם, ועם כל הכבוד שאני 'בחור ישיבה', זה לא בדיוק משמח שהיום רואים ת'יראת שמיים שלי בסרט...
כן. בכל זאת, אנחנו מוכנים לקבל את הדין. רוצים שה' ישפוט אותנו. ברגע שהוא שופט, קרי במילים אחרות - הוא מלך! אז כן. מוכנים להשפט ולקבל עונש, ובלבד - שה' יהיה מלך!
'אין מלך בלי עם'. אנחנו עמו של ה'. הוא מלכינו. ממילא, ביום המלכת המלך - בודאי שצריכים להיות שמחים.
לכן, אנו שמחים. אפילו שאנחנו נשפטים באותו היום על השנה שעברה. 
ההכרה בדין, שאני מקבל על עצמי את הדין לבוא לבית דינו של ה' =  המלכת ה'.
איך מפילים בנין? שתי אפשרויות -
או על ידי שנדפוק בפשיט 20 ק"ג, או על ידי חפירה מתחת היסוד = ערעור יסודות הבניין. 
איך אומרים לאדם שמעמיק? 'אל תחפור'. כלומר - חפירה = העמקה. פנימה. מתחת פני הדברים.
 
חטא = זה כמו בנין. בראש השנה - אנחנו חופרים מתחת החטא בכדי להרוס את היסודות.
בראש השנה > אמרנו שממליכים את ה' >> על ידי המלכת ה', ממילא, אנחנו נכנסים מתחת ליסודות של החטאים ו - הורסים אותם. חושבים:
למה הייתי בעצם צריך לחטוא אם ה' הוא המלך ופועל הכל בעולם? זה לא שווה לחטוא...
פך! הכנסו בחטא. הרסנו אותו מלמטה. זה לא משתלם לחטוא, לא לעולם הזה  (כי הרי ה' הוא המלך והוא כל יכול)
וברור שלא לעולם הבא, אז בעצם - עכשיו נכנסת בנו ההכרה של "למה בכלל עשיתי את העבירה?!" 
ו - זו היא התשובה האמיתית. זה נקרא להכנס ביסוד החטא ולהפיל אותו לתמיד...
 
טוב, הבנו. אבל כמה אפשר לחפור? חצי שעה תפילת מוסף (לאלה 'בזול', בלי חזרת הש"ץ...) זה לא יותר מידי?!...
לא. למה? במוסף מתעמקים ב - 'מלכויות'. ו - זה...
כן, אחרי שנה כזו עמוסה בתקשורת, בכתבות, באובמות, בצילומים ובאמירות שונות שיענו יש עוד שותפים לה' בעולם שיכולים להחליט מה יהיה, דרוש הרבה מאוד זמן - חזרות שוב ושוב - 
בכדי להכניס לראש ש - ה' הוא המלך ה-י-ח-י-ד. 
 
 
 
לסיכום:
בראש השנה שמחים כי ממליכים את ה'.
המלכת ה' = העמקה ביסודות החטא ו - שם, ע"י המלכת ה' רואים בעצם ש -
החטא הוא טעות מיסודו. לא שווה לחטוא. הרי ה' הוא המלך.
ו - זו היא התשובה על החטא. להבין ולרצות ש -
'כי המלכות שלך היא'.
 
 
כשמכירים במלכות ה' ובאפסות החטא קצרה הדרך ל - 'חתימה טובה'.
אז כן, שמחה. ההכתרה ממש ממש קרובה... 
 
מי שרוצה עוד זכות לראש השנה, אפשר להגיד תודה רבה (בתגובה, האממ, להקפיץ ת'שרשור...) לרב נבנצל שליט"א, על המהלך המדהים הזה שכתוב בספרו.
 
 
בברכה לכל עם ישראל שנזכה בעז"ה כולם להכתב בספר החיים ובספר הזכרון. 
שנזכה בעז"ה במהרה לגאולה השלימה. חיים מלאי שמחה ואמונה לכולנו.
א-מ-ן. שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל! 
תגידו, יש לכם ביטוח שם למעלה?!..מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

גרסה לביינישי"ם - פה.
 

אהלן, אחים שלי!
יש פה ד"ת פשוט מדהים שכ"כ קשור לשבוע הזה, שלפני ראש השנה.
יאללה, תקדישו 3 דקות בשביל הנשמה שלכם.

"אתם נצבים היום כלכם לפני ה' אלוקיכם - ראשיכם, שבטיכם ושטריכם- כל איש ישראל" (כ"ט.ס')

בד"כ משה קודם כל הה מדבר אל האנשים החשובים שבעם, ורק אח"כ אל כל שאר בנ"י.
אז מה פתאום עכשיו הוא מדבר אל כל עמ"י יחד?!

תראו איזה תירוץ פשוט.. מתוק מביא ר' משה אלשייך:
אנחנו לא יכולים לדעת מי יותר חשוב אצל אבאל'ה שבשמים.
יכול להיות שדני, החבר'מן של הכיתה, זה שבואו נגיד את זה ככה - לא נראה הכי צדיק בעולם () חשוב יותר אצל ה' מאריאל, זה שנראה שיא הדוס.

איך זה יכול להיות?
החשבונות של אבאל'ה שבשמים והחשבונות שלנו שונים לגמרי, אנחנו פשוט לא יכולים לדעת איזה מצוות כל יהודי שנראה לא קשור בגרוש לדת עושה, וכמה קשה לו לעשות את זה - רק ה' יודע.
ולכן, אסור לנו לחשוב שאנחנו יותר טובים מאחרים, שאנחנו צדיקים יותר מאחרים. כי יכול להיות שהזאת בשבט שנראית שיא הלא דוסה שווה יותר ממך, למרות שאת נראת יותר דוסית ממנה.

ממש אותותו ראש השנה, יום הדין.
אנחנו באים ליום הזה רק עם המצוות שלנו, ולא עם מה שאחרים חושבים עלינו. לא משנה כמה דוסים אנחנו נראים, אבאל'ה שבשמים קובע לפי המעשים שלנו, ולא לפי התדמית שלנו.
אז תכל'ס - חבל לנו להסתכל על אחרים, כשנשאר לנו עוד קצת זמן בשביל לתקן את.. עצמנו.

ואם כבר הגעתם עד לכאן, יש פה ד"ת שפשוט לא יכולתי לא לכתוב, כי הוא פשוט מקסים:

"ובחרת בחיים - למען תחיה" (ל', י"ט)
למה כתוב גם 'ובחרת בחיים', וגם 'למען תחיה'?
שיכתבו רק אחד מהם, שניהם ביחד זה מיותר. לא?
תשמעו איזה יופי -

יש אנשים שבתכל'ס חיים רק בשביל הגשמיות שלהם, בלי שום מטרה.
מכירים את המשפט "יש אנשים שאוכלים כדי לחיות ויש אנשים שחיים בשביל לאכול"?
אנשים ש'חיים כדי לאכול", כאילו שאין להם שום מטרה בחיים - לא באמת חיים, אין שום ערך לחיים שלהם.
אז התורה אומרת לנו פה שבשביל שלא סתם נבזבז ת'זמן פה בעולם, בשביל שבאמת תהיה משמעות לחיים שלנו - אנחנו צריכים לקיים את המצוות.
ז'תומרת שרק אם נבחר בדרך התורה יהיו לנו חיים אמיתיים.

אז בעצם למדנו היום 2 דברים:
1. לא לחשוב שיש לי 'ביטוח' שם למעלה בגלל שאני נחשב לדוס, כי יכול להיות שאפילו זה שנראה הכי חפיפניק שווה יותר ממני בשמיים.
ולכן - אנחנו צריכים לחזור בתשובה, ולשפר את המעשים שלנו בלי קשר לאחרים.
2. אפשר לחיות חיים אמיתיים רק אם עושים את רצון ה'.

שנזכה, אחים שלי!!
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

דחוף!! דחוף!!! דחוף!!!!מישי אחת...

אני חייבת דחוף לדעת- מישו פה יודע כמה עלה הסמינריון הכשרת מנהיגות של הבנות

 

תודה!!

595 ש"ח*מישהי*
594 ש"ח =]=]..נעמונת!!!
לנו הוא עלה 495...הדרוש=)
רק הסניף שלנו משלם תמיד את המחיר המלא??!?!נעמונת!!!
גם שלנוו!*מישהי*
לא... גם שלנו!!!מישי אחת...
חח אנחנו סניף קטן ועני...הדרוש=)אחרונה

אז התנוע רוצה שנצא וניא מורידה לנו את המחירים...צוחק

ועכשיו, עם יד על הלב.. [זכיתם ב-2 ד"ת!! ]מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

מה נשמע אחים שלי?!
תקראו חמש דקות 2 וורטים שיא הקצרים.. מבטיחה לכם, זה לא בזבוז זמן, ובעז"ה לא תתאכזבו ;)

?

גרסה יותר מבוגרת תמצאו פה.

השבת פרשת כי- תבוא, הפרשה הזאת עם הקללות והברכות שנאמרו בהר גריזים ובהר עיבל.. זוכרים?!
אז אחת הקללות היא:
"ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (כ"ז, כ"ו)

למה כתוב 'לעשות אותם'? זה לא מיותר?!
כאילו, כבר כתוב שהאדם לא מקיים את המצוות, אז בכל מקרה הוא לא יעשה אותם..
הופה, תשמעו איזו תשובה מפוצצת מביא רבי יצחק עראמה >>

לפעמים יש אנשים שמקיימים את המצוות, אבל מה?!
הם לא מקיימים אותן ממטרות טובות, הם לא מקיימים אותן באמת בשביל ה' -
הם מקיימים ת'מצוות בשביל הכבוד שלהם. בשביל שיעריכו אותם.
מכיר את זה שלפעמים כשהרב עובר אתה עושה את עצמך מתפלל יותר בכוונה?!..
מכירה את זה שלפעמים את מתלבשת צנוע רק בשביל שיתפסו אותך בתור הדוסה של השבט?!..
נראלי שאם באמת נסתכל מקרוב נגלה ש.. וואלה, כולנו מכירים את המצב הזה לצערנו..

בעצם רבי יצחק עראמה אומר שהתורה התכוונה לאנשים כאלה בפסוק שלנו -
אנשים שמקיימים מצוות, אבל בשביל האינטרסים שלהם, בשביל הכבוד והערכה שהם רוצים, אבל לא באמת בשביל אבאל'ה שבשמיים. לא באמת כי 'הקב"ה צווה, אז אני עושה' - אלא בשביל ש'אני אראה צדיק, ואז יעריכו אותי יותר'.

חבר'ה, בואו נחשוב רגע באמת -
בשביל מי אנחנו מקיימים את המצוות?
למה אנחנו עושים אותן?..
בגלל שככה החבר'ה יתפסו ממני יותר, או בגלל שככה אבאל'ה שבשמים אמר?!..
סומכת עליכם שתענו לעצמכם עכשיו באמת, עם יד על הלב, ואם צריך - תתקנו את מה שצריך.
אבל לתקן זה לא אומר להפסיק ללכת צנוע, או לדבר לשון הרע חופשי. לתקן זה אומר שכשאני עושה את אותה מצווה לשים לב יותר לסיבה שבגללה אני מקיים את המצווה, ולנסות לטהר יותר את הכוונות שלי..
בעז"ה שנזכה, אחים שלי שנזכה!

ועכשיו אם כבר הגעתם עד לפה, תקראו עוד וורט קצרצר ובאמת מתוק מדבש ;) >>
"ברוך אתה בעיר" (כ"ח, ג')
המדרש אומר ש..
'בעיר - בשכר המצוות שאתה עושה בעיר'.
אבל מה יותר קשה בלקיים מצוות בעיר?..

מכירים את זה שבבית, או בביצפר אתם מברכים את ברכת המזון בכוונה, אבל כשאתם בתחנת אוטובוס או במקום חילוני אתם קצת מתפדחים כזה, ומתחילים למלמל את הברכה ולהסתיר את הפה?
למה זה בעצם קורה?
כי אנחנו מתפאדחים שיראו אותנו מקיימים מצוות, כי היום לצערנו חלק מעמ"י לא שומר תורה ומצוות..
אז התורה באה ואומרת לנו שאם לא נתבייש מהאנשים ברחוב, בעיר, ונקיים מצוות באותה כוונה גם כשאנחנו לא בסביבה הכי דוסית - אבאל'ה שבשמים יברך אותנו.
אבל מ'זה יברך אותנו?! יברך אותנו ברכה ענקית!
כי הילדים שלו בוטחים בו, ועושים את מה שהוא ביקש גם כשזה קצת קשה..
איזה נחת רוח זה מביא לאבאל'ה. וואי וואי..
(דברי שערי חיים)

?

[נהנתם?! תכתבו אפילו פסיק קטנטן בהודעה, כדי שגם אחים שלכם יוכלו להנות, והד"ת לא יעבור עמוד. סומכת עליכם!]


אז אחים שלי >>
בנימה אופטימית זו אני רוצה לברך את כל עמ"י שנזכה לקיים את הרצון של אבאל'ה שבשמיים באמת ובתמים!
ובעז"ה נזכה להתברך בכ--ל הברכות שכתובות בפרשה שלנו, ותגיע הגאולה!
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!
א-מ-ן!

יואווו איזה באסהאנונימי (פותח)
אני לא באתי למחנה
כי המדריכה איבדה את הכסף
ואז היא מצאה אבל היא כבר במחנה....
ווואה!   
חח נחמדה המדריכה שלך.. קלמנטינהאחרונה

איזה גיל את?

אתם לא מבינים!!!!!!!!פזוש
עשינו באזר צדקה לע'נ שני בוגרים מהסניף- מלכי רוט הי'ד וחיים גיא ביטון ז'ל, והיה פשוט תותח!!!!!!!!!!! באו מלא אנשים וה
הרווחנו בלי עין הרע- 3500 ש'ח!!!!!!!!!! הבאנו מתנפחים דוכנים פינת חי אוהל בדואי איפור קיוסק יצירה הגרלה....
באנה לאנשים יש לב טוב ב'ה...[
אנחנו סניף עניאנונימי (פותח)
אין לנו כלום!!!
אנחנו לא משלמים מיסים כי אנחנו חדשים...
ואנחנו בתוך אולם בית כנסת
ששם  הסניף שלנו
יש ג'וקים ועכברים!!!
ופשוט -----------
 
אני מחכה שהסניף שלי יעמיד אותו על הרגליים...
כן, אתם ממש סניף מסכן.. יוואו. P:קלמנטינהאחרונה
מ-ל-ח-מ-ה-! [ד"ת פרשת כי-תצא]מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

גרסה יותר 'מבוגרת' של הד"ת - פה.

"כי תצא למלחמה על אויביך ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו" (כ"א, י')

יש הרבה פרשנים שאומרים שהפסוק הזה מדבר על המלחמה נגד היצר הרע.
אז אם הפסוק באמת מתייחס למלחמה נגד היצר - מה ה' בעצם אומר לנו פה?
מה אפשר ללמוד מהפסוק הזה?!

אז ככה >>
הרב משה אלשייך אומר ש..
בתכל'ס היצר הרע יותר חזק מאיתנו.
אבל רגע! איך זה הגיוני שהיצר יותר חזק מאיתנו אם אנחנו ב"ה מצליחים לקיים מצוות?!
הנה, אני עכשיו לומדת תורה - זאת מצווה. אז איך אני עושה את זה?!
הופה, הנה נכנס לנו פה הפסוק -
"כי תצא למלחמה על אויביך" -
אם רק נצא למלחמה נגד היצר הרע, שהוא האויב הכי הכי גדול שלנו -
"ונתנו ה' אלוקיך בידך".

נכון, היצר הרע יותר חזק מאיתנו, אבל אבאל'ה שבשמים הוא זה שינצח אותו בשבילנו.
זאת אומרת שה' פונה אלינו ואומר לנו - אם רק תתחילו את המאבק,
אם רק תנסו לנצח את היצר -
אני אלך יחד אתכם ואעזור לכם לנצח.
אבל >>
אם לא תנסו בכלל להילחם,
אם לא תנסה בכלל להפסיק לכעוס כי 'ככה אני. יש לי פתיל קצר, מה אתם רוצים ממני?!'
אם לא תנסי לא לדבר לשון הרע כי 'אני לא יכולה לא לדבר לשון הרע, על מה אני אדבר עם חברות שלי?!'
אז תפסידו מראש במלחמה עם האויב הכי גדול שלכם.
רק אם תתחילו במלחמה - ה' יעזור לכם.
אבל מ'זה יעזור לכם? חבל על הזמן.
ממש יעשה בשבילכם את העבודה.

ועכשיו, עוד משהו ממש קטן שאומר הבעש"ט >>
איך המילים "ושבית שביו" מתייחסות למלחמה מול היצר?
צריך ללמוד ממנו את הטכניקות שלו,
צריך לשחק במגרש של היצר הרע.
ממש באותן תחבולות שהוא משתמש - תשתמש גם אתה.
היצר אומר לך שזה לא טוב ולא עוזר לך בחיים לעשות מצוות?! שזה סתם מגביל אותך?
תראה לו את החשיבות של המצוות - כמה כיף יש במצוות, כמה זה נותן לך.
ואפשר גם ללמוד מהיצר את העקשנות.
וואו, כמה חשוב להיות עקשן במאבק איתו..
היצר ניצח אותך היום? לא נורא, תאגור כוחות ומחר בעז"ה תקום.
'אח..' כתב על זה ד"ת ממש חזק, אתם מוזמנים להיכנס לפה ולקרוא.


אחים שלי, אנחנו בחודש א-ל-ו-ל.
בדיוק עכשיו המלך בשדה, מחכה לראות שאנחנו רוצים לשוב אליו..
זה בדיוק הזמן להתחיל את המאבק, להתחיל להילחם מול היצר ממש באותה שיטה כמו שלו.
להראות לה' שהנה, אנחנו רוצים לחזור בתשובה ולשוב אליו -
ואז הוא יעזור לנו להיטהר באמת, להכניע את היצר.

אחח.. אחים שלי!
שנזכה בעז"ה!
בעז"ה שתהיה שבת שלום ומבורכת, מלאה בקדושה לכל עמ"י!

תודה רבה על ההקפצה!! מתוק מדבשאחרונה

בסיעתא דשמיייא!

 

אהה, ואגב - הד"ת של הפרשה הקודמת היה על דרך הרמז..
אז שתדעו - זה לא פשט הפסוק.
ותודה רבה לאא"מ שהאירה את עייני!!
שתהיה בעז"ה שבת שלןום ומבורכת, מלאה בשמחה ואמונה לכל עמ"י!

עזרא התנועה הטובה ביותראנונימי (פותח)
  אין על סניף עזרא נריה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ווקשה לא לעשות פאדיחות לסניף החמוד שלנו!!!מישי אחת...אחרונה
עזרא. ווואו. חח קבלו וואחד ד"ת פצצה... אח..

חשבתי אתמול ש - זהו. מהיום אני כבר לא אכנס לפה יותר,

אבל הנה אני פה. פשוט לא הייתי מסוגל שלא להביא את זה, לא הייתי מסוגל.

אהה, מה גם ש - 'לא יפטר אדם מחברו אלא מתוך דבר הלכה, שמתוך כך זוכרו'.

חח יש! עכשיו יש לי 'ביטוח' שתזכרו אותי...

 

 

כל יום בחודש הזה, אתם הולכים - לחייך, חיוך מתוק - אחרי התפילה.

עם כל "קורי העכביש" בעיניים, לפחות משו אחד יהיה נורמלי בנו...

 

את הד"ת הבא שמעתי (גם מעצמי) לא פחות מ - 15 פעם,

וכל פעם מחדש, אני מתהלב - אין, זה מדהים.

היום, בתפילה, אחרי תקיעת שופר העיניים היו קצת רטובות...

 

 

אוקי, נתחיל: 

נכנסים ממש עוד מעט ל - חודש הרחמים והסליחות

(תמיד צועקים לנו "א-ל-ו-ל". וואו, צדיקים אלו - אבל, עכשיו זה משו שונה, בלי צעקות. באמת...)
בתקופה הזו, כל יום אנחנו אומרים את  מזמור "לדוד ה' אורי וישעי" לאחר התפילה.

 


"אחת שאלתי מאת ה'אותה אבקש שבתי בבית יהוה כל ימי חיי לחזות בנעם יהוה ולבקר בהיכלו"


סתירה. לא הבנתי. 
מצד אחד - דוד המלך מבקש להיות בבית ה' כל ימיו חייו.  
ובאותה נשימה - מצד שני - הוא מבקש רק להיות תייר בבית ה', פעם ב...
להיות שם, לבוא, רק לבקר בבית ה'.

 

וואו - תחליט, אתה רוצה להיות בבית מדרש בקביעות או רק לעשות שם ביקורים??

 

והתשובה נפלאה. יסוד ענק מכניס לנו דוד המלך בעבודת ה' -

דוד מבקש מה' להיות בביתו - תמיד! כל ימי חייו. אבל דוד המלך לא רוצה 'סתם' להיות שם, הוא רוצה להיות שם בהרגשה של תייר, "ולבקר בהיכלו".

מה מיוחד בהרגשה של תייר?

חח לא צריך לספר על זה. מספיק רואים את האלה מחו"ל שבאים לפה ו - מצלמים פאלפל. כאילו - "ראבק, מה אתם מתלהבים מפאלפל?!" - אבל, זה "מגניב". זו ההרגשה של תייר. בגלל שהוא לא ראה את הדבר הזה - בגלל שהוא לא התרגל אליו, הוא מתלהב מזה. מתרגש... 

כך גם דוד מבקש מה' - 'שאני יהיה שם תמיד, בביתך' - אומר דוד לה' - 
"אבל - הקב"ה, תן לי כל פעם מחדש הרגשה של תייר, של התפעלות מהתורה,
של התחדשות הכוחות, כמו שתייר מתלהב מדבר החדש לו, כך אני תמיד אתפעל, אתרגש, אתלהב ואחדש בשמחה את הכוחות שלי לתורה". זוהי בקשת דוד.

ממילא, מחר שנקרא את הפסוק אחרי התפילה, זה יהיה ככה -

'ושבתי בבית ה' כל ימי חיי ('פיזית'. מחשבתית. ת'כלס. אבל, גם -) לחזות בנועם ה' ולבקר בהכלו (בהתלהבות של ביקור. עם כל הרגש בעבודת ה'. להרגיש 'חי' ו - 'נושם' בעבודת ה')".

 

 

אז מחר, לא לשכוח להביא חיוך קטן אחרי המשפט הזה, וואו. אור...

 

ת'אמת, זה אחד הד"ת שאהבתי ממש. באמת. נכנס לי במוח. חזק.

הוא קצר, מתוק ו - אשכרה - קולע.

 

הקרדיט ל...
וואלה, לא זוכר. פעם שמעתי את זה, ו - מאז, זה ח-ר-ו-ט לי בזכרון...

בכל מקרה, תמיד מותר ורצוי להודות לאבאל'ה על הדברים הנפלאים שהוא נותן לנו!

ו - פססט, מי שנהנה אז שידע שגם אחרים רוצים להנות.
אההמ אההמ בבקשה - להקפיץ. (באמת. )

קיצור, אל תתנו לו לפול "מטה מטה". (את וגם אתה, בבקשה תשתדלו להקפיץ גם בהמשך החודש.)
שיהיה תמיד למעלה!

 

 

 

אז, חבר'ה -

בעז"ה שנזכה כולנו להיות בבית ה' כל ימי חיינו, בהרגשה נפלאה, חדשה, מתוקה

ובהתלהבות אמיתית מהתורה.

יאלה, חודש טוב ומבורך לכוווול עם ישראל!
א-מ-ן!!
  

וגרסת הביינישי"ם >>מתוק מדבש

בסיתא דשמייא!
 
יפה ממש! (אני מכירה אתזה כבר..) שכוייח!! נעמונת!!!אחרונה
שלום לכל המדריכים והמדריכות!אנונימי (פותח)
אני זוכרת שבתקופת ההדרכה היו לי מלא רעיונות בראש, ועכשיו (משו כמו 5 שנים אחרי..) השכל שלי כבר התייבש..
בקיצור, אני רוצה לעשות משחק "סוף הדרך" לאחים שלי (שמיניסטים) ואני צריכה רעיונות יצירתיים דחוף!!
אשמח ממש לקבל תגובות!
תודה!!
נצחיה יקרה...אנונימי (פותח)
אומנם אני לא מדריכה ,
אבל אמא שלי נתנה לי מלא רעיונות.
*הם צריכים לבחור משהו (מאכלים) שהם לא רואים אותם...
ואז עושים להם משקה, עם פלפל חריף ופפריקה ולימון וחלב וכו'
*ולרקוד באמצע הרחוב, זהגם מצחיק...
*אהה, וזה צריך להיות במקום גדול, ז"את שנגיד אני גרה בפיסגת זאב,
אז עשינו בפיסגת- זאב מזרח ...
יש לי אתר שיש שם מלא רעיונות!!!!!
לאתר קרואים "דתי ברשת"
תודה רבהה!!אנונימי (פותח)אחרונה
מבט לעצמי -ד"ת מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!
 
מי שרוצה לקרוא גרסה יותר מבוגרת של הד"ת - מוזמן להיכנס לפה
 
"ראה אנוכי נותן לפניכם היום"
למה כתוב 'ראה' בלשון יחיד, ולא 'ראו'?
אבל משה רבנו מדבר לפני כל עם ישראל -'לפניכם'!
כאילו מה?! משה התבלבל באמצע שהוא דיבר??

אז זהו 
>>
שאפשר ללמוד מפה רעיון פשוט אדיר!
אתם איתי?!
חבל שתפספסו את זה..

משה יודע טוב מאוד שהוא מדבר אל כל עמ"י -
אבל הוא גם מדבר אל כל אחד בנפרד.
מ'זתומרת?!

בד"כ אנחנו מסתכלים על החבר שלנו ואומרים שהוא צריך להשתנות,
שהוא לא בסדר במצווה הזאת.
ז'תומרת אנחנו עסוקים בלתקן את כל העולם, לפני שאנחנו מתקנים את עצמנו -
אבל פה משה רבנו אומר לנו בדיוק ההיפך -
המצוות מיועדות אליך. אל תסתכל אל החבר שלך
'ראה' - תסתכל קודם כל על עצמך, תבדקי אם את מתנהגת נכון.
אני צריכה להשתנות.
אני הולכת לא ממש צנוע, ולא החברה שלי,
אני לא מתפלל מספיק בכוונה, ולא זה שיושב לידי בבי"כ.

וככה גם הציווי יותר מחייב -
ה' ציווה אותך אישית במצווה הזאת,
אז תשקיע בה.
תעשי הכל כדי לעשות מה שאבאל'ה ביקש ממך אישית לעשות.
 

אחים יקרים שלי,
שנזכה באמת להסתכל קודם כל על עצמנו, לראות איפה אנחנו טובים, ואיפה קצת פחות -
קוראים לזה חשבון נפש.
וזה כ"כ מתאים לימים שאליהם אנחנו נכנסים עכשיו -
חודש אלול, חודש התשובה.
 
אם נהנתם - תקפיצו את ההודעה, בשביל שגם אחים שלכם יהנו.

שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!
ממש יפה!!!*מישהי*
.בעזרת ה'!!אחרונה