אז מה, ישלך ביטוח בשמים?!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

גרסה לביינישי"ם - פה למטה.
 

אהלן, אחים שלי!
יש פה ד"ת פשוט מדהים שכ"כ קשור לשבוע הזה, שלפני ראש השנה.
יאללה, תקדישו 3 דקות בשביל הנשמה שלכם.

"אתם נצבים היום כלכם לפני ה' אלוקיכם - ראשיכם, שבטיכם ושטריכם- כל איש ישראל" (כ"ט.ס')

בד"כ משה קודם כל הה מדבר אל האנשים החשובים שבעם, ורק אח"כ אל כל שאר בנ"י.
אז מה פתאום עכשיו הוא מדבר אל כל עמ"י יחד?!

תראו איזה תירוץ פשוט.. מתוק מביא ר' משה אלשייך:
אנחנו לא יכולים לדעת מי יותר חשוב אצל אבאל'ה שבשמים.
יכול להיות שדני, החבר'מן של הכיתה, זה שבואו נגיד את זה ככה - לא נראה הכי צדיק בעולם () חשוב יותר אצל ה' מאריאל, זה שנראה שיא הדוס.

איך זה יכול להיות?
החשבונות של אבאל'ה שבשמים והחשבונות שלנו שונים לגמרי, אנחנו פשוט לא יכולים לדעת איזה מצוות כל יהודי שנראה לא קשור בגרוש לדת עושה, וכמה קשה לו לעשות את זה - רק ה' יודע.
ולכן, אסור לנו לחשוב שאנחנו יותר טובים מאחרים, שאנחנו צדיקים יותר מאחרים. כי יכול להיות שהזאת בשבט שנראית שיא הלא דוסה שווה יותר ממך, למרות שאת נראת יותר דוסית ממנה.

ממש אותותו ראש השנה, יום הדין.
אנחנו באים ליום הזה רק עם המצוות שלנו, ולא עם מה שאחרים חושבים עלינו. לא משנה כמה דוסים אנחנו נראים, אבאל'ה שבשמים קובע לפי המעשים שלנו, ולא לפי התדמית שלנו.
אז תכל'ס - חבל לנו להסתכל על אחרים, כשנשאר לנו עוד קצת זמן בשביל לתקן את.. עצמנו.

ואם כבר הגעתם עד לכאן, יש פה ד"ת שפשוט לא יכולתי לא לכתוב, כי הוא פשוט מקסים:

"ובחרת בחיים - למען תחיה" (ל', י"ט)
למה כתוב גם 'ובחרת בחיים', וגם 'למען תחיה'?
שיכתבו רק אחד מהם, שניהם ביחד זה מיותר. לא?
תשמעו איזה יופי -

יש אנשים שבתכל'ס חיים רק בשביל הגשמיות שלהם, בלי שום מטרה.
מכירים את המשפט "יש אנשים שאוכלים כדי לחיות ויש אנשים שחיים בשביל לאכול"?
אנשים ש'חיים כדי לאכול", כאילו שאין להם שום מטרה בחיים - לא באמת חיים, אין שום ערך לחיים שלהם.
אז התורה אומרת לנו פה שבשביל שלא סתם נבזבז ת'זמן פה בעולם, בשביל שבאמת תהיה משמעות לחיים שלנו - אנחנו צריכים לקיים את המצוות.
ז'תומרת שרק אם נבחר בדרך התורה יהיו לנו חיים אמיתיים.

אז בעצם למדנו היום 2 דברים:
1. לא לחשוב שיש לי 'ביטוח' שם למעלה בגלל שאני נחשב לדוס, כי יכול להיות שאפילו זה שנראה הכי חפיפניק שווה יותר ממני בשמיים.
ולכן - אנחנו צריכים לחזור בתשובה, ולשפר את המעשים שלנו בלי קשר לאחרים.
2. אפשר לחיות חיים אמיתיים רק אם עושים את רצון ה'.

שנזכה, אחים שלי!!
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

הגרסה ל'זקנים' שבינינו מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

"אתם נצבים היום כלכם לפני ה' אלוקיכם - ראשיכם, שבטיכם ושטריכם- כל איש ישראל" (כ"ט.ס')

בד"כ משה קודם כל הה מדבר אל האנשים החשובים שבעם, ורק אח"כ אל כל שאר בנ"י.
אז למה עכשיו הוא מדבר אל כולם יחד?
ר' משה אלשייך אומר שאנחנו לא יכולים לדעת מי נחשב יותר אצל ה', כי החשבונות של ה' הם לא החשבונות שלנו.
ולכן, מבחינתנו כולם עומדים לפני ה' באותה דרגה.


"ובחרת בחיים - למען תחיה" (ל', י"ט)
למה כתוב גם 'ובחרת בחיים', וגם 'למען תחיה'?
לכאורה נראה כאילו אחד מהביטויים מיותר.
אלא שיש אנשים שחיים רק בשביל הגשמיות שלהם, בלי שום מטרה.
אנשים כאלו לא נחשבים ל'חיים', כי הם לא באמת חיים בשביל מטרה מסויימת.
רק מי שמקיים את המצוות נחשב ל'חי' באמת.


אז בעצם למדנו היום 2 דברים:
1. לא לחשוב שאם יש לי תדמית של 'דוס' אני בטוח צדיק יותר מהאחרים, אלא אני צריך לשפר את המעשים שלי בלי קשר לאחרים.
2. אפשר לחיות חיים אמיתיים רק אם עושים את רצון ה'.

שנזכה, אחים שלי!!
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

שכוייח!!פעימה
חביב..שיראל.

אבל הד"ת השני מוזר לי..

נכון,יש אנשים כאלו [כולנו מדי פעם..],אבל זה לא מתרץ למה פעמיים,ועוד בנוסחים טיפה שונים..

וגם הפס' נראה לא כ"כ קשור לפירוש: "ובחרת בחיים - למען תחיה" -יש ת'ביטוי הראשון ואז מוסבר שצריך ת'ראשון בשביל השני..

בעצם,אולי זה כן קצת מסתדר [דווקא כשכתבתי ופירשתי בהרחבה זה השתנה טיפה בעיני..],אבל עדיין לא נשמע 'מי יודע מה'..

מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

אנסה לחדד קצת את הד"ת השני.
השאלה היא -
אם כבר כתוב שבוחרים בדרך החיים, אז זה ברור שחיים בדרך הזאת - כי זאת דרך החיים. נכון?
אז למה כתוב שוב 'ובחרת בחיים'? כבר בחרנו בחיים!

 

אז התשובה היא שרק מי שהולך בדרך ה' באמת חי. לחיים שלו יש באמת ערך ומשמעות, ולכן באה הכפילות הזאת - כדי להראות לנו שלחיים שלנו יש ערך רק כשאנחנו עושים את רצון ה'..

יש סיפור (אני לא ממש זוכרת אותו, אז אכתוב בקצרה ) על אדם שהרב שלח אותו לבית קברות מסוים.
בבית הקברות האיש ראה שעל כל המצבות כתובים גילאים ממש צעירים -

על רוב המצבות כתוב 5-10 שנים, על קצת מהן כתוב גיל מעל 10, מעל 20, והגיל הכי גבוה הוא גיל 30.
האיש היה ממש מופתע, ושאל את הרב שלו איך זה הגיוני שקהילה שלמה מתה בגיל צעיר כ"כ?! מילא זה היה באותן שנים, אבל זה היה בשנים שונות.

הרב ענה לו שלכל אדם בקהילה היה פנקס קטן שבו הוא כתב כמה זמן מהיום הוא קיים מצוות.
כשהאדם מת, הסתכלו בפנקס, וחישבו את כל הזמן שבו הוא קיים מצוות.
והזמן הזה נכתב על המצבה שלו.
בתכל'ס, האדם שכתוב לו 30 על המצבה, קיים מצוות 30 שנה מהחיים שלו.
נגיד הוא חי 90 שנה - שליש מהחיים שלו הוא באמת ניצל לקיום מצוות.

מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה?
שרק כשאנחנו עושים מצוות אנחנו חיים באמת.
ולכן - כדי שבאמת יהיה ערך לחיים שלנו, אנחנו צריכים ללכת בדרך ה'.

מקווה שעכשיו זה מובן יותר

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

וואו!! יפה מאד!!משהו טוב

יישר כח ענק!!

וואו, ממש יפה. יישר כח ענקרבקה...
כל הכבוד.. תודה !שיראל:)
וגם למדנו עוד משהו!!הדריכני

3. לא לזלזל באף אדם שרואים גם אם הוא לא נראה או מרגיש לי הכי דוס.

 

זה שיא החשוב

 

 

 

תודה!

תודה רבה רבה לכולם!!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

איזה תגובות..
ממש מחממות את הלב!
אשריכם, ישראל!!

 

הדריכני - צודקת לגמרי!!
עכשיו בזכותך שלחתי את הד"ת בפייסבוק עם ההוספה שלך!

איזה יפה חבל"ז.....כל הזמן שמח

ואם אפשר להוסיף עוד דבר קטן.....אפשר להתחזק מדביר האלשיך הקד שלפמים אנחנו מסתכלים על עצמינו ביאוש-"וואי אין לי כח להתפלל ללמוד"אני מגיע לבית כנסת 5 דקות  ומנסה להתפלל אבל לא יוצא לי שום מילה.....אם תסתכל על עצמייך כמו שהאלשיך כותב אז אתה יכול לגלות בך הרבה... כי אם תבדוק את הרצון והשתדלות שלך לאומת אדם "רגיל" שקל לו לבוא לתפילה וכו' אז אתה כל כך צדיק וזה כל כך אמיתי

 

 

                                                                 ושוב יישר כח,זה ממש מתוק.

מדהים! תודה רבה גם לכל הזמן שמח!דניאלה .ד.

שבאמת נזכה לשמוח תמיד..

וואלה נכון מתוקה מדבש זה נכון כ"כ.

בדיוק היתה לנו על זה אתמול 'הרצאה' מאדם צדיק.

והוא המחיש לנו ממש ת'הבחנה בין תדמית למעשים.

 

וואלה, צודק לגמרי!!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

חיזקת, אחי!

.נעמונת!!!

יישר כח!

שכוייח!ארי צלוב
מ-דה-י-םעץ על מים

מממש ממש תודה ענקית!!

מעורר ומחזק כל פעם מחדש....כל הכבוד!!!

 

 

שנה טובה ומתוקה לכולם!!!שנזכה כולנו לכתיבה וחתימה טובה ולבניין בית המקדש וביאת הגואל במהרה בימינו אמן!

קפוץ לי בזיג זג!דניאלה .ד.
ממש יפה!תל-אביבית

ושאלה- מאיפה את מביאה את הד"תים האלו?

תודה רבה על כל התגובות!!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

אלופים אתם!
שכחתי רק לכתוב שהשבת פרשת ניצבים-וילך - אז שתדעו.

כל מי שיכול להקפיץ - יהיו לו מלא זכויות בשמים..
שווה, לא?
 

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

יישר כוח!אוסקר
וואיי תודה ענקית!!!!שכוייח!!=]~הסגרונית~...
שכוייח.חסיד ה'
קפיץ קפוץ....תקראו!!עץ על מים
משו משווווו!!לירזושש
אהבתי!) שכוייח! ש"ש=]ה!2ה 2!2ה
יוו.. צ'מעו משו מגניב...נדנדה כתומה.אחרונה

ישלנו עלון כזה של הסניף.. קיצער> כל שבוע יש ד"ת.. ותנחשו איזה ד"ת שמו השבת?? כעע.. תזה שקראתם במעלה השרשור.. הקטע הוא שפשוט רואים שזה הד"ת הזה!! בלי לקרוא ידעתי שזה זה..

 

אז כל הסניף זכה לד"ת מהמםםם!! שכויייעח!!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך