ועכשיו, עם יד על הלב.. (2 ד"ת פרשת כי תבוא )מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

מה נשמע אחים שלי?!
תקראו חמש דקות 2 וורטים שיא הקצרים.. מבטיחה לכם, זה לא בזבוז זמן, ובעז"ה לא תתאכזבו ;)

 

גרסה יותר מבוגרת תמצאו פה בהודעה למטה..

השבת פרשת כי- תבוא, הפרשה הזאת עם הקללות והברכות שנאמרו בהר גריזים ובהר עיבל.. זוכרים?!
אז אחת הקללות היא:
"ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (כ"ז, כ"ו)

למה כתוב 'לעשות אותם'? זה לא מיותר?!
כאילו, כבר כתוב שהאדם לא מקיים את המצוות, אז בכל מקרה הוא לא יעשה אותם..
הופה, תשמעו איזו תשובה מפוצצת מביא רבי יצחק עראמה >>

לפעמים יש אנשים שמקיימים את המצוות, אבל מה?!
הם לא מקיימים אותן ממטרות טובות, הם לא מקיימים אותן באמת בשביל ה' -
הם מקיימים ת'מצוות בשביל הכבוד שלהם. בשביל שיעריכו אותם.
מכיר את זה שלפעמים כשהרב עובר אתה עושה את עצמך מתפלל יותר בכוונה?!..
מכירה את זה שלפעמים את מתלבשת צנוע רק בשביל שיתפסו אותך בתור הדוסה של השבט?!..
נראלי שאם באמת נסתכל מקרוב נגלה ש.. וואלה, כולנו מכירים את המצב הזה לצערנו..

בעצם רבי יצחק עראמה אומר שהתורה התכוונה לאנשים כאלה בפסוק שלנו -
אנשים שמקיימים מצוות, אבל בשביל האינטרסים שלהם, בשביל הכבוד והערכה שהם רוצים, אבל לא באמת בשביל אבאל'ה שבשמיים. לא באמת כי 'הקב"ה צווה, אז אני עושה' - אלא בשביל ש'אני אראה צדיק, ואז יעריכו אותי יותר'.

חבר'ה, בואו נחשוב רגע באמת -
בשביל מי אנחנו מקיימים את המצוות?
למה אנחנו עושים אותן?..
בגלל שככה החבר'ה יתפסו ממני יותר, או בגלל שככה אבאל'ה שבשמים אמר?!..
סומכת עליכם שתענו לעצמכם עכשיו באמת, עם יד על הלב, ואם צריך - תתקנו את מה שצריך.
אבל לתקן זה לא אומר להפסיק ללכת צנוע, או לדבר לשון הרע חופשי. לתקן זה אומר שכשאני עושה את אותה מצווה לשים לב יותר לסיבה שבגללה אני מקיים את המצווה, ולנסות לטהר יותר את הכוונות שלי..
בעז"ה שנזכה, אחים שלי שנזכה!

ועכשיו אם כבר הגעתם עד לפה, תקראו עוד וורט קצרצר ובאמת מתוק מדבש ;) >>
"ברוך אתה בעיר" (כ"ח, ג')
המדרש אומר ש..
'בעיר - בשכר המצוות שאתה עושה בעיר'.
אבל מה יותר קשה בלקיים מצוות בעיר?..

מכירים את זה שבבית, או בביצפר אתם מברכים את ברכת המזון בכוונה, אבל כשאתם בתחנת אוטובוס או במקום חילוני אתם קצת מתפדחים כזה, ומתחילים למלמל את הברכה ולהסתיר את הפה?
למה זה בעצם קורה?
כי אנחנו מתפאדחים שיראו אותנו מקיימים מצוות, כי היום לצערנו חלק מעמ"י לא שומר תורה ומצוות..
אז התורה באה ואומרת לנו שאם לא נתבייש מהאנשים ברחוב, בעיר, ונקיים מצוות באותה כוונה גם כשאנחנו לא בסביבה הכי דוסית - אבאל'ה שבשמים יברך אותנו.
אבל מ'זה יברך אותנו?! יברך אותנו ברכה ענקית!
כי הילדים שלו בוטחים בו, ועושים את מה שהוא ביקש גם כשזה קצת קשה..
איזה נחת רוח זה מביא לאבאל'ה. וואי וואי..
(דברי שערי חיים)

 

[נהנתם?! תכתבו אפילו פסיק קטנטן בהודעה, כדי שגם אחים שלכם יוכלו להנות, והד"ת לא יעבור עמוד. סומכת עליכם!]


אז אחים שלי >>
בנימה אופטימית זו אני רוצה לברך את כל עמ"י שנזכה לקיים את הרצון של אבאל'ה שבשמיים באמת ובתמים!
ובעז"ה נזכה להתברך בכ--ל הברכות שכתובות בפרשה שלנו, ותגיע הגאולה!
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!
א-מ-ן!

גרסה לבייניש"ים >>מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

"ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (כ"ז, כ"ו)

למה כתוב 'לעשות אותם'?
לכאורה זה נראה מיותר, כי אדם שלא מקיים המצוות בכל מקרה לא יעשה אותן.
רבי יצחק עראמה אומר שהתורה התכוונה לאנשים שמקיימים מצוות, אבל בשביל האינטרסים שלהם, בשביל הכבוד והערכה שהם רוצים, ולא באמת בשביל ה'.
אנשים כאלה [שלפעמים יכולים להיות גם אנחנו..] נקראים ארורים.



"ברוך אתה בעיר" (כ"ח, ג')
המדרש אומר ש..
'בעיר - בשכר המצוות שאתה עושה בעיר'.
ומה יותר קשה בלקיים מצוות בעיר?
שבעיר אנחנו מתביישים מהסובבים אותנו, כי לא כולם שומרי תורה ומצוות, ואנחנו לא רוצים שיראו אותנו כמיושנים.
התורה אומרת לנו שנזכה בברכה אם נקיים את המצוות ולא נתבייש, למרות האנשים שעלולים ללעוג לנו.

(דברי שערי חיים)

[נהנתם? תכתבו אפילו פסיק קטן בהודעה, כדי שעוד חברים יהנו בעז"ה..]

אחים שלי >>
בנימה אופטימית זו אני רוצה לברך את כל עמ"י שנזכה לקיים את הרצון של ה' באמת ובתמים!
ובעז"ה נזכה להתברך בכ--ל הברכות שכתובות בפרשה שלנו, ותגיע הגאולה!
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!
א-מ-ן!

שכוייח! תודה!!פינג
אשרייך! תודה רבהפעימה
מדהים ממש.....עץ על מים

פשוט תודה כ"כ נכון ומחזק!!

ואיי.. ממש יפה!! אהבתי!)ה!2ה 2!2ה
נייסס..=)אנונימי (פותח)
שכוייח!ארי צלוב
וואי! מהמם ממש!! שנזכה!!!נמלה
צדקת! יישר כוחדוסית גאה!
שכוייח!סוסת פרא

כיף לראות את המקורות והפסוקים...

 

אגב, צ'מעו משהו על הדרך- "כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם", מכירים?

אם לא יישמתם עד עכשיו- זה הזמן ליישם!

פאדיחה, אבל עוד לא שמעתי משהו שיודע מי אמר את המשפט הזה......

נחמד שיראל.

והנה של שנ"ש -

20100826194859.doc

את נורמאלית?!^(לשיראל)נעמונת!!!

לא היית יכולה להביא את זה אתמול?!

כשנברתי וחיפשתי את זה בהודעות הפורום?!

ומתוק מדבש- תודה רבה=] יישר כח!

|מקפיץ| חבר'ה, תקראו!! זה ממש יפה!! יעל =)
וואווו מדהים!!!אורי=]

ואם אפשר להוסיף משו חמוד על הפיסקה הבאה:
"מכירים את זה שבבית, או בביצפר אתם מברכים את ברכת המזון בכוונה, אבל כשאתם בתחנת אוטובוס או במקום חילוני אתם קצת מתפדחים כזה, ומתחילים למלמל את הברכה ולהסתיר את הפה?
למה זה בעצם קורה?
כי אנחנו מתפאדחים שיראו אותנו מקיימים מצוות, כי היום לצערנו חלק מעמ"י לא שומר תורה ומצוות..
אז התורה באה ואומרת לנו שאם לא נתבייש מהאנשים ברחוב, בעיר, ונקיים מצוות באותה כוונה גם כשאנחנו לא בסביבה הכי דוסית - אבאל'ה שבשמים יברך אותנו.
אבל מ'זה יברך אותנו?! יברך אותנו ברכה ענקית!
כי הילדים שלו בוטחים בו, ועושים את מה שהוא ביקש גם כשזה קצת קשה..
איזה נחת רוח זה מביא לאבאל'ה. וואי וואי..
(דברי שערי חיים)"
[מהד"ת הזה"]

הייתי ממליץ גם על זה...http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t315449

פשש... מהמם!דניאלה .ד.

צדיקה אשרייך.. שבת שלום ומבורכת לכולם!!

.......הוד':)

ממש ממש מקסים.

 

אבל יש דבר כזה שאת מברכת ברכת המזון נגיד באולפנה יותר בכוונה אבל בבית פחות. בגלל שאת לא רוצה שיצפו ממך להיות כל הזמן צדיקה כי בעצם זה ממש ממש מחרפן!!

אז את פשוט מעדיפה בגלל זה לא להראות ככה בבית.

וואו מדהים!!!!שכוייח=] שבת שלום!=][=~הסגרונית~...
וואו! כל הכבוד! שב"ש!=]]נושי104
שכוייח (:אביה14

מדהים, תודה!
שבת שלום!

בושות זה עבר עמ' קפיץ!עץ על מים
קפיץ...עץ על מים

למה כל הזמן זה עובר עמ' הלו חבר'ה!!

קפוץ..עץ על מים

למה רק אני מקפיצה???|נעלב|

וואי, 'ישראלית בנשמה' - אשרייך לגמרי!! מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

כמה זכויות יש לך עכשיו בשמים על ההקפצות האלה..
כי בזכותך עוד יהודים קראו את הד"ת

וכולם - באמת באמת תודה רבה על התגובות!
אתם פשוט מדהימים!!
זה כ"כ משמח לראות שאתם נהנים מהד"ת..
וגם אתם בת'כלס הקפצתם את הד"ת, אז גם לכם יש מלא זכויות בשמיים!

כל מי שיכול לכתוב אפילו נקודה קטנה בתגובה - בזכותו עוד יהודים יקראו את הד"ת..
שווה, לא?

 

שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

חח מתוק מדבש לקחת אותי קשה אה?עץ על מים

סתם צחקתי....תודה אבל!

 

מדהים..

נורא יפהה! אשרייך שככה את מזכה את כולנו!לירזושש
מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

דווקא גם אם לא היית אומרת את זה, הייתי כותבת. קורץ

וואאיי מהמם!!!! חבר'ה תודה על ההקפצות...כפרעלייך!!=)אחרונה

כי בזכותכם קראתי את זה... כי יש לי את זה גם בפייסבוק ואין לי כ"כ כח לקרוא את זה שמה... אז ממש תודה!

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך