מעונינת לתת שיעורים פרטיים:
- אסטרטגיות למידה כיתות ד' עד ט' (למדתי באוניברסיטת בר אילן)
- עברית לעולים חדשים
( כולל מבוגרים).
- תנך- תלמידי תיכון
(הכנה לבגרות).
השיעור מתנהל באווירה נעימה , יחס אישי וחם לכל תלמיד.
תמי בלנק
פלפון: 0544722760
אמא_מאושרתשלום וברכה
מי יכול לתת לנו 2-3 רעיונות לפעילות משחק בתנאי שטח. אנחנו רוצים לצאת עם הנוער המתגבר שלנו (גילאי 10-15 +-) לטיול, ורוצים ליצור חיבור מיוחד אל הילדים דרך משחק ויצירה בשטח. משהו שיגרום דיבור משותף ושחרור, ולא רק שכל אחד יהיה שקוע בסמארטפון שלו...
מטרת הטיול היא ליצור שיח והתקרבות (מעבר לכיף שביציאה עצמה).
הבו רעיונות בבקשה...
מיליארדי תודות
משתובבים
כל לב שובים
עליזים
מפזזים
רצים
וגם קופצים
----
הבטתי עליכם מרחוק
עם המון עייפות ומתח עמוק
הן רק לאחרונה -----
רקדנו למנגינה
במעגל יחד כולנו
קיפצנו,
ניתרנו,
בקולי קולות משמחה צרחנו
וכמובן שרנו
הקפצתי אתכם באוויר
עם צחוקים ושיר
המון מרץ וסבלנות
נדרשים לי כדי אתכם להנות
הסכמתי שתזמינו חבר
כי את לבכם ממלא באושר
מעלה את בטחונכם העצמי
להראות לו משחקים ולקבל צומי
אף שאותי החבר מעייף
רציתי לנוח לי בכיף
על רצוני אוותר בשמחה
העיקר.... שלכם תהיה התרגשות ותחושת הרווחה
הראיתם אותי אנשים, ברחובה של עיר?
הראיתם את עיניי הכהות והמבט הלחוץ והמהיר?
כולי מלאת עייפות, חולשה וכבדות
לעיתים.... נגמר בי הכוח להפגין נחמדות
אך.... אל נא תראוני שחרחורת, חבריי
הן זו הסיבה שילדיי כה מאושרים! בזכותי, אשריי!
כל כוחי ומרצי נתתי להם
עד שלא נותר בי כמעט כלום.... כמו כל אם
מכוחי----ומכוח הקב'' ה--- הם כה עליזים
שרים ומפזזים
שלווים ובטוחים
על ארוחותיי וסבלנותי סומכים
חשה כמו העץ הנדיב
שנתן כל אשר לו, עד להכאיב
אינני מבקשת שאי מי מהם לי ברבות הימים ישיב
אף לא בדל של שביב....
בשעות העייפות, לא נותר בי צל של אדם
והם.... מרץ אינסופי להם.... שום דבר כמעט לא ימנע בעדם
אל נא, חבריי, אל נא
אל נא תראוני שחרחורת, עייפה או קדושה מעונה
הן כל שמחתם - ממני (ומהקב'ה בעיקר כמובן!)
ולכן אל נא תסתכלו רק על הקצפת או הדובדבן
תסתכלו לאמיתו של דבר
מי פעל, עשה, השקיע וקשיים עבר
על אף פניו העייפות....
הן בזכותו ומכוחו ----כולם פה באירוע בסבר פנים יפות....
אל נא תשפטו את העייף או החלש, עם דכאון בעיניים
וכי אולי עבר לילה לבן עם תינוק שבכה והצמיח שינים?!
העייף
הוא לעתים האחד שבזכותו - כולם פה בכיף
כולם נקבצו אליו בצילו להצטופף
והוא נותר רופף ומצטנף.... מתכופף...
התעייף....
אודה לעזרתכן
יש לי ילדה בת 2.5- ילדה אהובה מאוד.
הילדה ב"ה השיגה בזמן את כל אבני הדרך המצופות ממנה ( הליכה, הצבעה, מילים ראשונות, ביי ביי, קשר עין, מענה לשם, מבינה הוראות וכו...).
לפני חודש גם נגמלה די מהר מחיתול.
הילדה מדברת ב"ה די יפה ביטויים בני 3-5 מילים.
* אציין כי האיחור היחיד של הילדה מאז שנולדה היה בצירוף של שתי מילים אותו השיגה בגיל שנתיים וחודש ( ולא בגיל שנתיים- חודש איחור). ב"ה בגיל שנתיים וחודש החלה לצרף ביטויים של שתיים- שלוש מילים ומאז הדביקה את הפער ואף מעבר.
הילדה מאוד מאוד אוהבת אותי , מחבקת אותי, רוצה לישון איתי, רוצה שאני אשחק איתה כל הזמן ומראה לי דברים ( "אמא תראי") ולמעשה רוב הזמן רוצה בחברתי. אם אני הולכת היא שואלת לאן אמא הלכה וכו..מאוד שמחה בחזרתי הבייתה... ( חיבוק, אמא לאן הלכת וכו..). היא גם מאוד חמה אליי- אם אני עצובה היא מחבקת אותי ומנחמת אותי.
היכן הבעיה- הילדה לא חברותית בכלל.
הילדה לא אוהבת בני משפחה ( סבתא / דודה),לא אוהבת לשחק עם ילדים בגינה, אם אנחנו פוגשים אדם חדש ברחוב היא יכולה להתחבא לידי במקרה הטוב ואף לעשות " אחורה פנה" . אם אדם חדש פונה אליה היא לא תענה לו. תמיד אני צריכה להגיד "הילדה ביישנית"/ "הילדה לא מכירה" / "הילדה עייפה" ולהתנצל ( אני פחות מוטרדת מהסובבים אלא ממנה). לפני כמה זמן לקחתי אותה במיוחד למשחקייה יפה ומושקעת והיא לא רצתה לשחק שם.
אציין שעד לפני כמה חודשים הייתה אצל מטפלת בבית, מאז הייתה בבית עימי וכעת מתחילה גן חדש ( עוד לא ממש נכנסה לגן בשל החגים ...). גם המטפלת שלה בזנמנו אמרה שהיא לא רוצה לשחק עם ילדים בגינה ( היא כן אהבה את המטפלת אך לא את בני ביתה).
אציין כי לפני כ-10 חודשים לערך עשיתי ממש מאמצים שתאהב גם את האבא שלה ובמשך תקופה ממושכת האבא שמר עליה בזמן שאני יצאתי מהבית, ולאחר תקופה ניתן לומר כעת כי היא מאוד מחבבת אותו. כיום היא כן אוהבת לצאת מהבית "כמשפחה" ואם הוא לא בא לטיול היא שואלת אותו אם הוא רוצה לבוא איתנו.
עם מי היא כן משחקת חוץ ממני? עם בייביסיטיריות שלה נערות בנות 16 לערך ששומרות עליה לעיתים תכופות אחה"צ. הן מדווחות שהיא ילדה חמודה מאוד ושכיף בחברתה. על רקע זה אני מרבה גם להביאן והן באות לשחק איתה ועם אחותה פעמיים בשבוע לערך (אני יוצאת מהבית בכוונה בשעה זו).
יש לה אחות בת 7.5 שאני לא יודעת אם היא מחבבת מאוד אך כן משחקת עימה בכדור ובמשחקים, ובעיקר מחקה אותה ( רוצה לשחק במה שהיא משחקת, רוצה לשחק לה במשחקים ובצבעים, רוקדת כמותה, רוצה להתלבש כמותה וכו...). אנחנו הרבה פעמים שמים שירים משמחים בבית ורוקדות כולנו בסלון והיא עושה את התנועות שלי ושל אחותה. יחד עם זאת הרבה פעמים היא באה להתכרבל איתי או לעשות משהו כיף ואני אומרת בואי נקרא לאחותך והיא אומרת "לא צריך" "לא צריך". לפעמים הגדולה באה לקבל חיבוק ממני והיא אומרת לה לכי מכאן.
אני הולכת עימה כמעט כל יום לגינה שם היא משחקת במשחקים ( מעתיקה מילדים אחרים מה הם עושים) אך תמיד אני מרגישה כי היא לא רוצה בחברת הילדים. מעדיפה לשחק היכן שאין המולה, או שהיא ממתינה שהילד יסיים את המתקן ואז היא תעלה ועושה כמותו. לפעמים היא מעדיפה ללכת לטיול גם ללא הגינה ( היא מעדיפה שנלך לטייל סתם ברחוב ולא לגינה, אני בכוונה מגיעה איתה לשם כל יום).
בערב החג היא רצתה ללכת והסברתי לה שאם נלך לא ייתנו לנו אוכל וקינוח אז היא הסכימה להישאר וסך הכל התנהגה יפה (מזל שהיא אוהבת לאכול...). אציין כי היא לא כל כך מחבבת את הסבתא ( לא באשמת הסבתא חלילה) כי לאורך הזמן ידעתי שהיא מאוד קשורה אליי אז גם לא הבאתי את הסבתא לשמור על מנת שלא יהיה בכי כשהסבתא באה ואני הולכת.
אציין כי היא כן צוחקת ומשתובבת עימי ועושה "שטויות" לעיתים, אך לא הייתי אומרת עליה שהיא ילדה שמחה במיוחד ( פעם הבייביסיטר שלחה לי סרטונים שהיא משתובבת וצוחקת וממש התרגשתי).
אני מוטרדת מאוד, בלשון המעטה, והמחשבות שלי רצות לכיוונים רבים.
האם הסיטואציה מוכרת? האם עליי לעשות משהו? אני לא ישנה בלילות מהעניין הזה. כל הזמן שואלת את עצמי למה היא לא ילדה חברותית ומה יהיה?
מאוד מאוד אודה לעזרתכן ומניסונכן ולכל שיתוף.
תודה רבה על הקריאה!

הוא ישן רק שעה וחצי- שעתיים בבוקר אצל המטפלת וזהו. מנסה לשים אותו בלול באזור 8 בערב והוא צורח, לא מוכן בשום אופן. נסיתי הכל, מקלחת תמיד לפני שינה, מטרנות, טקס שינה קבוע, לשבת לידו, סרט מרדים לפני השינה, לשבת וללכת, לתת לו לבכות כמה דקות או יותר והוא לא נרגע, אני חוזרת והוא מנסה לטפס לצאת מהלול , מצידו לבכות שעה שעתיים פשוט לא מתייאש. מה עושים????????????????????????. חייבת עזרה הוא רוצה לצאת מהלול ולהמשיך לשחק ומתחיל להתעייף לא לפני 11 בלילה!! עצות בבבקשה בבקשה??
היתה הולכת לישון יחד איתנו וזה אכן לא משאיר זמן פנוי בכלל.
אין לי עצה ספציפית, בסוף זה עבר כשהפסיקה לישון צהריים (כשהגיעה לגן חדש)
בכ"א יכול לומר שהילדים האלה הם משהו מיוחד, הם לא נרדמים כי הם סקרנים ומלאי חיות,
וכשהם גדלים הם הופכים להיות ילדים מאוד בוגרים וחכמים.
היי,
אני חיבת עזרה דחופה!!!!
יש לי ידידה קרובה שמחכה לילד ראשון ברוך הי אך לא עלינו יש לה יד פעילה אחת בלבד.
אשמח לקבל עצות ורעיונות יעילות ופרקטיות על אייך להחליף טיטול ולקלח ביבי-תינוק עם יד אחת.
אם אתם תכירים מישהי/ו עם נסיון בתחום אשמח.
ממש תודה ושנה טובה מלאה בריאות וגזרות טובות, אמן!
עד עכשיו לא היה לה ילדים....
לשנה זו
אך אמרו שאפשרות ההגשה ככל הנראה תפתח אחרי החגים.
אפילו לא הספקתי להכיר מי הצוות
אם_שמחה_הללויה

שלום לכולם,
הבן שלי בן שנה ו-11 חודשים.
אנחנו רוצים להתחיל לו אבחון לאוטיזם, אני מאוד מודאגת, אשמח לתשובותיכן הכנות.
1. כשהוא רואה אותי או את בעלי בוכים, הוא לא מגיב, מבחינתו הכל כרגיל. אנחנו דיי בטוחים שזה לא תקין.
2. אוצר המילים שלו מאוד מצומצם, כ-20 מילים.
3. נדיר מאוד שהוא באופן ספונטני מחבק/מנשק את בעלי או אותי.
4.כשיש הרבה אנשים/כשהוא מתרגש/עייף, הוא מתחיל לעשות קול של הימהום חוזר.
5.לפעמים הוא מכבה ומדליק את האור בחדר שינה כמה פעמים רצוף.
6.מפחד מאוד מרעשים חזקים (של מקדחה).
מהצד השני, הוא מצביע על דברים שהוא רוצה/דברים שהוא רוצה לשתף, מחייך, מוחא כפיים, עושה ביי ביי, יוצר קשר עין, מחקה תנועות שאנחנו עושים, כשאנחנו משחקים איתו בלהאכיל בובה הוא משתף פעולה, משחק יפה בקוביות/מכוניות/מחבואים, מגיב ברוב המוחלט של הפעמים שקוראים בשם שלו, התחיל ללכת בגיל שנה וחצי.
מה אתן חושבות על התסמינים שציינתי? כמה מהדברים פה מוכרים לכם אם בכלל?
תודה.
הכל פה נשמע די תקין. הבת שלי קצת יותר קטנה ממנו, וממש לא מעניין אותה כשבוכים, היא מהמהמת די הרבה ופוחדת מרעשים חזקים. נשמע לי שממש חבל על מה שאתם עוברים סתם כך, וכדאי שתתיעצו עם מישהו שמבין בזה.
למען האמת, לפי מה שכתבת, אני לא מבין למה את חושבת שהוא אוטיסט.
יכול להיות שיש לו עיכוב שפתי אבל אני לא רופא ואם יש לכם חשד לקושי התפתחותי - לכו לאבחון.
אם הוא משתף אתכם בחוויה (בונה מגדל ומחכה שתסתכלו, למשל) או משחק משחקי דמיון (להאכיל בובה) - אז כנראה (ושוב, אני לא רופא התפתחותי) שזה לא אוטיזם. (ובמידה ובכלל קיימת בעיה).
מה שכן, 20 מילים זה מעט בגיל הזה - במיוחד אם הוא לא מחבר מילים - אז לדעתי קחו אותו לאבחון וכמה שיותר מוקדם, אפילו אם זה רק בשביל השקט הנפשי שלכם.
זה הדבר היחיד שנראה לי בעייתי במה שתיארת.
(מה שכן, ב"להגיד מילים" לא הכוונה להגיד בדיוק את המילה בצורה נכונה, אלא אפילו אם יש הברה כלשהי שברור למה כוונת הילד - זה נחשב למילה. למשל, אם הוא אומר "תא" במקום סבתא, אז זו מילה מהבחינה הזאת).
ובעיני, זה ממש חוסר אחריות לכתוב דבר כזה.
אבחון יכול לתת המון וממש לא חייב לתת טיפול תרופתי.
ילד אוטיסט או עם קשיי תקשורת אחרים מקבל טיפולים (קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי אם יש בעיות בויסות החושי ועוד), מעון תקשורת וגן תקשורת.
בלי שום טיפול תרופתי.
וזה מאוד רלבנטי וכמה שמתחילים טיפולים יותר מוקדם, כך יש יותר סיכוי לילד להתקדם.
מעבר לזה, ילד אוטיסט גם מקבל קצבה מהביטוח הלאומי וההורים שלו מקבלים נקודות זכות במס ההכנסה ותעודת נכה - כך שגם מהבחינה הכלכלית והאישית, יש לזה המון משמעות.
ילד אוטיסט מקבל אוטומטית קצבה של 100% נכות.
בלי שאלות.
ומקבלים את זה רטרואקטיבית בהתאם לתהליך האבחון. (כלומר, מרגע שיש הוכחה לכך שההורים שמו לב שמשהו לא בסדר עם הילד).
ובגיל שנתיים זה בהחלט רלבנטי - זו הסיבה שיש מעונות תקשורת לילדים בגיל הזה.
כמו כן, הורה לא יידע איך לטפל במצב של הבן שלו בלי הכוונה ואבחון - יש כל מיני גישות טיפול, אבל צריך להכיר אותן כדי לטפל.
וטיפול תרופתי כמעט לא ניתן לילדים אוטיסטים ככה סתם - זה בעיקר אם יש להם אפילספיה שגורמת או נוספת לאוטיזם או שהם אלימים וסובלים מהתפרצויות.
אין תרופה שמיועדת לטיפול באוטיזם.
ASD - הספקטרום האוטיסטי - מי זכאי לקצבת ילד נכה? (לפי מחלות וליקויים) | ביטוח לאומי
מה שכתבתי, נכון בודאות - ילד אוטיסט מקבל קצבת נכות בשיעור של 100% - אלא אם הוריו של הילד לא מבוטחים בישראל, הילד לא נמצא בישראל או שהילד נמצא במוסד\אשפוז.
ילד ישראלי אוטיסט שנמצא בביתו זכאי לקצבת נכה בשיעור של 100% ללא יוצא מן הכלל.
זה לא נתון לשיקול דעתו של אף אחד ברגע שיש אבחון.
מסכימה איתך שבלי קשר לאבחון אם יש בעיה כדאי להתחיל לטפל ולא לחכות לקופה (יכול לקחת חודשים), אבל צריך לקחת בחשבון שהטיפולים יקרים
תראי, אני לא יודעת אם הוא אוטיסט או לא כי אני לא אשת מקצוע, אבל בתור אמא לילד אוטיסט אני רוצה לכתוב שיש שלושה דברים משמעותיים שכתבת שהם סימנים טובים: הוא יודע להביע את הרצון שלו, משתף בחוויה ומשחק משחקי דימיון.
כן יכול להיות שיש לו עיכוב שפתי, אבל זה מאוד שונה מאוטיזם. האם עשיתם לו בדיקת שמיעה? אם לא אז בקשי הפנייה, צריך את זה בשביל אבחון.
לגבי זה שכתבת שהוא לא מגיב כשאתם בוכים, אני לא חושבת שזה חריג (אבל למה אתם בוכים??), אבל אין לי כל כך למה להשוות...
בכל אופן, זה לא ממש משנה מה אני או אנשים פה חושבים, אם את מודאגת - גשי אתמול לרופא הילדים ובקשי הפנייה להתפתחות הילד. זה בכל מקרה לוקח הרבה מאוד זמן וגם אם יש לו "רק" עיכוב שפתי תצטרכו את זה.
במקרה של אוטיזם, כל חודש הוא חשוב. לא רק בגלל שצריך להתחיל לטפל כמה שיותר מוקדם, אלא גם כי יש ועדות שצריך לעבור בזמן בשביל להגיע למסגרת מתאימה (תאמיני לי שאתם לא רוצים לפספס).