יוו זה נשלח מלא פעמים.!! מנהלים?
סיוון
נערךסיוון
חברים! יש זוג פורום שגדל פה בנוג"ה אז תגידו קולולולו ומזל"טדניאלה .ד.
לב.ש. וחזרזיר היקרים שהתארסו אתמול!!

הם היו מארגנים מלא התנדבויות והיו פעילים כאן אינסוף!
ותוסיפו מלא סמיילים של חגיגה כי כתבתי את זה מהפלאפון!!

הם היו מארגנים מלא התנדבויות והיו פעילים כאן אינסוף!
ותוסיפו מלא סמיילים של חגיגה כי כתבתי את זה מהפלאפון!!
מזל טוב גדול!!
בניין עדי עד*בננית*
מזל טוב!איזה יופי!!!נפש חיה.
יווווו מזלטוב!!!Pumpin blood
ב"ה איזה כיף לשמוע




חזרזיר!!! למה לא ידעתי על זה???
רייצ'ל=)
מזל טוב!!!!

קולולולו


קולולולו

מזל טוב מזל טוב!
אביגיל.
הרבה נחת ואושר!
ואו!! מזל טוב!!
רעיה123
מזל טוב!!Look Smile
מזל טוב !! איזה כיף לשמוע!!
סתמישוו
מזל טוב!!חסויה
![]()
( תופים) ( תופים)אבטיח מלון
מזל טוב!!!!!
מזל טוב!!!!
מישהי=)
מזל טוב ענק!!!
שיח סוד
כל הערוץ מוזמן לחתונה?![]()
![]()
![]()
![]()
חחחחחחחחחחחחחחמדמדה
ואוו וואוו וואוו איזה מטוורף!!! מזל טובב!!!shira935אחרונה
נוער לומד
פיתה פיתה
בוקר אור.
נוער-אתם לומדים? לבד? בחברותא? בשיעור?
מה אתם לומדים?
אז אני, בתור נוער לומד (חברותות. הרב עמיטל, הרב קוק, תנך וקצת גמרא) חשבתי על לרכז כאן את כל מה שאתם חושבים שיכול לעזור לנוער ללמוד.
ללמוד תוך כדי הלימוד לבגרויות, תוך כדי הפעולות בסניף וההתנדבות בעמותה הזאת או האחרת.
אז-
איזה ספרים אתם ממליצים ללמוד?
איך?
איך בוחרים עם מי ללמוד?
איך יודעים מה מתאים לי?
ו-
איך מוצאים מרץ וזמן ללמוד?
איך מוצאים את החדווה הזאת?
איך הופכים את הלימוד למשמעותי וקבוע?
(@*בננית*)
ה' עימכם.
אשמח להוסיףמוטי113
אמנם לא הצלחתי השנה מסיבות כאלה ואחרות אך אני רואה את עניין הלימוד כדבר שצריך לקבוע לו עיתים.
מקיץ לפני שנתיים סידרתי "נוהל בוקר" ו"נוהל ערב" כאשר נוהל בוקר מתחיל בלצאת מהמיטה ונגמר כשהגמרא נסגרת אחרי התפילה.
ברגע שאדם קובע זמנים מסודרים וקבועים ביום ללימוד, גם אם זה לא לימוד ארוך אלא 20 דקות סך הכל, זה עושה אותו משהו שונה לגמרי.
כדאי לעסוק בזמנים הללו בחשיבות לימוד התורה והעיסוק בה- יש את אורות התורה ותפארת ישראל שאפשר ללמוד אותם (הם מורכבים, כדאי לשמוע שיעורים באינטרנט על הספרים הללו)
אויקמנו ונתעודד
בס"ד
הזכרת לי כמה אני מתגעגע לגמרא שלי...
לומד שמו"ת, גמרא, רמב"ם ולפעמים קצת אורות.
לבד ובחברותא עם אבא.
כמו שמוטי אמר, הקביעות היא הדרך הטובה ביותר לגרום לעצמך ללמוד.
וחוץ מזה צריך פשוט לאהוב את זה. ולכן צריך למצוא את מה שהאדם יהנה ויאהב ללמוד
קראתי מה אמרתמוטי113
והזכרת לי שני דברים מאד חשובים!
האחד - אדם צריך ללמוד איפה שטוב לו. כלומר ראוי לחפש ביכנ"ס שנעים לך ללמוד בו וטוב לך בו.
השני - ע"פ פסקה של הרב קוק (שוב בעוונותי אני לא זוכר איפה היא) יש לאנשים מסויימים שייכות יותר לאגדתא ולאחרים לשמעתתא, כלומר על האדם ללמוד דברים שהוא חפץ ללמוד, שטוב לו ללמוד ושהוא מרגיש שמפתחים אותו.
בשלב הראשון של הלימוד לדעתי אדם צריך לעסוק רק במה שטוב לו, זה בא מהאמונה שמתוך שלומד וטוב לו ילמד דברים שלעתים הוא פחות מתחבר אליהם.
בעיהשואף לאופק
מה אעשה ואני לא נהנה ללמוד כמעט כלום?
ואם אני מתחיל ללמוד תמיד יש דברים שאחשוב עליהם? ( גם אם זה בלימוד בקביעות)
קשה לי להאמין שעברת על כל התורה ולא נהנת מכלוםמוטי113
יש כל כך הרבה ספרים וכל כך הרבה דברים שאפשר ללמוד, בטוח שיש משהו אחד, אחד! שתתחבר אליו.
עזרהשואף לאופק
יש מצב שתתן כמה סוגים של דברים שאפשר ללמוד מסגנונות שונים שיכולים לעניין גם אנשים רחפנים שלא אוהבים להתעמק יותר מדי אבל מצד שני רוצים ללמוד משהו מעניין ובעל משמעות
ר צדוק. ר מברדיצב. ר נחמן. רמבם. ר' קוק...נפש חיה.
ר צדוק-צדקת הצדיק. פרי צדיק. עוד ממנו...
הברדיצ'ובר- קדושת לוי
ר נחמן על שלל ספריו-השתפכוצ הנפש משיבת נפש לקוטי הלכות ליקוטי עצות
רמבם-הלכות דעות. תשובה. היד החזקה ללמוד על הסדר את היד החזקה.
הרב קוק-אור. אורות. אורות הקודש.. החמישייה הלבנה.....
הכשרת האברכים
חובת התלמידים
שניהם של אדמור מפיאסצנה
בן איש חי-מחולק לפי פרשות השבוע.
הלכה אגדה מוסר ודרש .
מה עוד?
ספרי החפץ חיים-גם הקונטרסים שלו.
יש לו מהממים....
יש ב"מכון מאיר" באתר אינטרנט הרבה סוגי הרצאות ושיעורים בנושאים שונים.
כנל באתר החרדי יותר "הידברות".
רק לבחור.
לטעום ולראות מה אוהבים....
בהצלחה גדולה!
הברדיצ'ובר- קדושת לוי
ר נחמן על שלל ספריו-השתפכוצ הנפש משיבת נפש לקוטי הלכות ליקוטי עצות
רמבם-הלכות דעות. תשובה. היד החזקה ללמוד על הסדר את היד החזקה.
הרב קוק-אור. אורות. אורות הקודש.. החמישייה הלבנה.....
הכשרת האברכים
חובת התלמידים
שניהם של אדמור מפיאסצנה
בן איש חי-מחולק לפי פרשות השבוע.
הלכה אגדה מוסר ודרש .
מה עוד?
ספרי החפץ חיים-גם הקונטרסים שלו.
יש לו מהממים....
יש ב"מכון מאיר" באתר אינטרנט הרבה סוגי הרצאות ושיעורים בנושאים שונים.
כנל באתר החרדי יותר "הידברות".
רק לבחור.
לטעום ולראות מה אוהבים....
בהצלחה גדולה!
רציתי להוסיףנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך א' באב תשע"ה 00:38
שלקרוא רק פשט- עם מפרשים- זה מאד מאד יפה!
אפשר להתמקד כל פעם במפרש אחר.
ממליצה- רש"י כבסיס.
על גביו להוסיף כל פעם קצת.
מה שאוהבים.
מתיקות התורה מובטחת....
בהנאה!!
- השיר הנ"ל לא לשמיעה כרגע [כי הוא עם מוזיקה] - אבל הוא... מתוק...-
"אם היו בני אדם מרגישים
את מתיקות וערבות טוב התורה
היו משתגעים ומתלהטים אחריה
ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב- למאומה
כי התורה
כל הטובות שבעולם
יש לי המלצהקמנו ונתעודד
בס"ד
תתחיל בללמוד מה שבכל מקרה חייבים ללמוד, גם אם לא אוהבים. שמו"ת והלכה.
ובעז"ה זכות התורה והעמל יעמדו לך שיפתחו בפניך גם שאר מקצועות התורה.
בעיקרון השנה היה לי די פשוטמאיר.
למדתי בבוקר לפני התפילה(כשקמתי בזמן) בלימוד של שני פסקאות ברב סלוביציק ב"על התשובה"
ואחרי התפילה השאיפה הייתה לשני פרקי תנך
בערב גמרא ורמבם יומי
ובין לבין קראתי ספרי הגות של הרב ליכטנשטין הרב שג"ר והר עמיטל
ולפני שבת בחורף בעיקר את הרב מדן על פרשת השבוע
למדתי די לבדי...אבל לפעמים כשיצא עם אחשלי גמרא אז היה לימוד עצבני
מדי פעם הייתי לוקח איזה צעיר מהחמישית ולומד איתו
בעיקרון זו עבודה סיזיפית
אתה לומד ולומד ולא רואה את הסוף
אבל הפסוק אומר לב חכם לימינו ולב כסיל לשמאלו
חכם רואה כמה למד והספיק
הכסיל רואה כמה עוד נשאר
וזה נותן כוחות המון כוחות
רעיון יפה (:ב.ש.מאחרונה
שני פרקים בתנ"ך כרגע ספר שמואל ביום (פשט וקצת פירושים)-לבד, הרמב"ם היומי-לבד,
גמרא עם אבא בשבתות,
ובמסגרת של בית מדרש לנוער פעמיים בשבוע עם מרצים שונים,רק בחופש.
---
לדעתי לא כדאי תמיד ללכת דווקא לדברים הכי רחוקים וקשים,ללמוד מה שמספק אותך.
ולא תמיד יש באמת כוח ומרץ אבל אתה יודע שאם תוותר לעצמך רק היום על פרק זה ילך ויישכח (מניסיון), אז בהתחלה אתה צריך להכריח את עצמך קצת ואח"כ זה כבר בא מתוך שמחה,ככה זה אצלי..
מקומות התנדבות?..מסטיק
היי
אני חדשה פה ורציתי לשאול אם אתם מכירים מקומות בירושלים שזקוקים למתנדבים למשך הקיץ ושנה הבאה. ניסיתי כל מיני מקומות שלא ממש צריכים ואני ממש מחפשת
תודה למגיבים!
אני חדשה פה ורציתי לשאול אם אתם מכירים מקומות בירושלים שזקוקים למתנדבים למשך הקיץ ושנה הבאה. ניסיתי כל מיני מקומות שלא ממש צריכים ואני ממש מחפשת
תודה למגיבים!תייגת את האדם הלא נכוןדי"מ
כן בטח.
גאהלהיותיהודיה
"ייראה - מתנדבים לעידוד העלייה להר הבית"
------------------------
בכדי לעודד עליה להר הבית ובע"ה להשפיע על הדיון הציבורי בנושא, פרויקט קיץ משותף של ארגוני המקדש יוצא לדרך בימים אלו!
החל מיום שני הקרוב (ד' אב), נעמוד אי"ה בכל יום, בשעות בהן ההר פתוח ליהודים, בכניסה להר הבית, וננעים את האווירה על ידי חלוקת עוגות, פירות, שתיה קרה, חומרי עיון בנושא ההר ועוד.
בע"ה נהפוך את ההמתנה המייגעת בכניסה להר לנעימה יותר לעולים, נעודד אותם, ונוכחותינו בשעות פתיחת ההר תביע כמה חשובים לנו העולים להר, ואיזו מעלה טובה יש בזה!
נודה לכל סיוע.
אנו זקוקים למתנדבים בשטח, כיבוד ותרומות.
כל מי שביכולתו/ה לאפות או לתרום- יבורך.
מי שיכול להקדיש לפרוייקט בוקר או יותר, לבד או עם חבר - מתבקש ליצור איתנו קשר בהקדם.
* ההתנדבות מתאימה גם למי שלא עולה להר
* ההתנדבות חוקית
בברכת נבנה המקדש,
אפרת- 054-2197170
תפארת - 054-7944877
אלישמע- 055-6676764
קישור לשיבוץ למשמרות:
https://goo.gl/tTfxyt
@די"מ תודה על התיוג
בכיףדי"מ
אחלה חתימה.גאהלהיותיהודיה
דוקא חתימה מבאסתדי"מ
לפחות הסיבה ששמתי אותה.
יש בה משהו מנחם.גאהלהיותיהודיה
לא אותי.די"מ
לבנתיים לפחות.
אולי היא תקדים תרופה לפני הפעם הבאה.גאהלהיותיהודיהאחרונה
זה גם משהו.
סתם שאלה...google
קראתי את הפרשה ועלתה לי שאלה דיי קשה...בפרשת שבוע לומדים על הצבא של בני ישראל שהרגו את המידיינים,בהתחלה הם הרגו רק את הזכרים ואז אחרי זה שהם חוזרים משה מתעצבן עליהם למה הם לא הרגו את הנשים הרי הן גרמו ליהודים לחטוא...
אז הוא מדגיש "כל אישה היודעת איש הרוגו...וכל הטף אשר לא ידע...החיו לכם"...
רש"י שם אומר (וכל אשה יודעת איש- ראויה להבעל אף על פי שלא נבעלה) שבעצם הם היו מצווים להרוג את כל הנשים של מדיין גם את האלה שלא עשו כלום,נשים של מדיין שלא השתתפו בלהחטים את עם ישראל...
מה ההיגיון פה? למה להרוג את כולם? למה לא להרוג רק את מי שהחטיאו? איפה המוסריות פה?
במקום להעריך את הנשים של מדיין שלא השתתפו בלהחטיא את עם ישראל(אע"פ שהמלכים שלהם עודדו את זה) הורגים אותם גם??
אשמח לתשובות
אולי לא הסברתי טוב...שוב..פשושון
כתוב במדרש שהם פתחו חנויות... שמו זקנה בחוץ וילדה בפנים... הזקנה והילדה מתווכחות ביניהם בכמה למכור לו..
ואח"כ הייתה יוצאת בחורה ומפתה את האיש שנכנס...
וגם רש"י כותב שם על המילים "הן הנה" שהיו מכירים אותן... וזה מדובר על אותן ילדות..
מאן רואים שהילדות האלה היו גם בתרגיל להחטיא את ישראל
האם אפשר להוציא משהו טוב מהנפילות?אל תיראי
"בעת אשר ירגיש האדם נפילה, מפני חולשת רוח או מעידה מוסרית, ישים אל ליבו שממעמקי התהומים הוא צריך לדלות מרגליות יקרות, וישוב ויעלה, ויחדש כוחו בגבורה ושלווה"
בשתי מילים הגדיר הרב קוק את התחושה הקשה של האדם בזמן נפילתו: "ממעמקי התהומים". כך הייתה תפילתו של דוד המלך: "ממעמקים קראתיך ה'". האדם החוטא חש שהוא נפל לתהוםשאין ממנה תקומה. קירות ענקיים ומפלצתיים חוסמים את דרכו מכל הכיוונים והוא חש שאין לו יכולת לצאת מזה. אבל מבט עמוק יוביל את האדם הנופל לתחושה אחרת לגמרי.
האוצרות הגדולים והיקרים ביותר נמצאים בתוך האדמה. הזהב, הכסף, הנפט והגז אינם גלויים אלא חבויים עמוק באדמה...
דווקא בתהום, במקום שבו נראה שאין סיכוי לעלות, אפשר למצוא מרגליות יקרות ולגלות את העתיד ואת התקווה. התחושה הקשה של האדם שנפל מגלה מה האמת באישיות שלו: הוא טוב. והוא רוצה רק טוב.
מכאן והלאהצריך להתרומם ולהתגבר על המכשולים בגבורה, ולהתמלא בשלווה גדולה על כך שאני עולה למעלה עם מרגליות - דברים טובים ומעודדים שגיליתי על עצמי. שנזכה בעזרת ה'! (מתוך 'בשביל הנשמה')
בשתי מילים הגדיר הרב קוק את התחושה הקשה של האדם בזמן נפילתו: "ממעמקי התהומים". כך הייתה תפילתו של דוד המלך: "ממעמקים קראתיך ה'". האדם החוטא חש שהוא נפל לתהוםשאין ממנה תקומה. קירות ענקיים ומפלצתיים חוסמים את דרכו מכל הכיוונים והוא חש שאין לו יכולת לצאת מזה. אבל מבט עמוק יוביל את האדם הנופל לתחושה אחרת לגמרי.
האוצרות הגדולים והיקרים ביותר נמצאים בתוך האדמה. הזהב, הכסף, הנפט והגז אינם גלויים אלא חבויים עמוק באדמה...
דווקא בתהום, במקום שבו נראה שאין סיכוי לעלות, אפשר למצוא מרגליות יקרות ולגלות את העתיד ואת התקווה. התחושה הקשה של האדם שנפל מגלה מה האמת באישיות שלו: הוא טוב. והוא רוצה רק טוב.
מכאן והלאהצריך להתרומם ולהתגבר על המכשולים בגבורה, ולהתמלא בשלווה גדולה על כך שאני עולה למעלה עם מרגליות - דברים טובים ומעודדים שגיליתי על עצמי. שנזכה בעזרת ה'! (מתוך 'בשביל הנשמה')
יפה מאד!!תודה לך!!נפש חיה.אחרונה
חברה טובה שלי נכנסת להדרכה..ה' הוא המלך !!
מה אפשר לעשות לה?
אשמח אם למישו יש רעיון למה לכתוב לה!!
תודה !!
קלסר הדרכהמי נהר!
מאחורה כזה תמונות שלכם או כזה קטע יפה על הדרכה.. לוידעת תקשטי יפה,שימי בפנים קטעים יפים ורעיונות לצופרים, שאלונים וכו..
אחלה רעיון! תודה רבה!!ה' הוא המלך !!
יש פיסקה של הרב קוק..סתמישוו
אבל זה קצת על דרך השלילה , אז לא יודע אם תרצי את זה ..
בכל מקרה, אני אביא את זה פה
"באים מחנכים מלומדים, מסתכלים בחיצוניות, מסיחים דעה גם הם מן האני, ומוסיפים תבן על המדורה, משקים את הצמאים בחומץ, מפטמים את המוחות ואת הלבבות בכל מה שהוא חוץ מהם, והאני הולך ומשתכח, וכיון שאין אני, אין הוא, וקל וחומר שאין אתה."
כלומר, המחנך צריך לדעת להסתכל באני הפנימי של הילד ולא בחיצוניות שלו.. רק ככה אפשר להגיע ל'אתה'. אתה זה גוף שני, נוכח. זה הבנאדם שמולך - החניך (לצורך העניין).
ועוד לפני שהמדריך מסתכל באני הפנימי של החניך, הוא צריך להסתכל באני הפנימי של עצמו כי לפני שמחכנים אחרים צריך להכיר את עצמנו, לדעת מה אנחנו רוצים.. שהחברה שלך תדע מה השאיפות שלה לפני שהיא נכנסת להדרכה כדי שתוכל לממש אותן !
בכל מקרה, אני אביא את זה פה
"באים מחנכים מלומדים, מסתכלים בחיצוניות, מסיחים דעה גם הם מן האני, ומוסיפים תבן על המדורה, משקים את הצמאים בחומץ, מפטמים את המוחות ואת הלבבות בכל מה שהוא חוץ מהם, והאני הולך ומשתכח, וכיון שאין אני, אין הוא, וקל וחומר שאין אתה."
כלומר, המחנך צריך לדעת להסתכל באני הפנימי של הילד ולא בחיצוניות שלו.. רק ככה אפשר להגיע ל'אתה'. אתה זה גוף שני, נוכח. זה הבנאדם שמולך - החניך (לצורך העניין).
ועוד לפני שהמדריך מסתכל באני הפנימי של החניך, הוא צריך להסתכל באני הפנימי של עצמו כי לפני שמחכנים אחרים צריך להכיר את עצמנו, לדעת מה אנחנו רוצים.. שהחברה שלך תדע מה השאיפות שלה לפני שהיא נכנסת להדרכה כדי שתוכל לממש אותן !
יש קטע הרבה יותר יפה של הרבינו בחיי על המדריךמאיר.
אני אחפש...
יש מצב שאתה מחפש בשבילי? תודה !ה' הוא המלך !!אחרונה
אני קיבלתי קלסר הדרכה..מיצ'ל
יש בתוכו קובץ שנקראני משחקידה אני מתארת לעצמי שהוצאו את זה מהאינטרנט וכתוב מלא סוגים של משחקים כמו למעגל לאוטובוס להיכרות וכו. .
ויש כמה קטעים כזה שקשורים להדרכה, ודפים עם שמות של החניכים ומקום לעוד פוטנציאליים. .
זה היה ממש טוב..
אפשר להוסיף עוד דברים בעיניי זאת מתנה מעולה!
ויש כמה קטעים כזה שקשורים להדרכה, ודפים עם שמות של החניכים ומקום לעוד פוטנציאליים. .
זה היה ממש טוב..
אפשר להוסיף עוד דברים בעיניי זאת מתנה מעולה!
תודה לכולם!! שבת שלום וחודש טוב.ה' הוא המלך !!
התנדבות נוג"ה בשני הקרוב בירושלים - יכולים?*בננית*
(העברתי לשרשור חדש)
כל מי שיכול שיגיב כאן במהלך היום
כל מי שיכול שיגיב כאן במהלך היום

אשמח להגיע
אביגיל.
(אם זה יהיה אחה"צ)
כנראה שכןשיח סוד
נראלי שכן. אעדכן סופית יותר קרוב לשני..נחל
איפה בירושלים?עוד מישי
אשתדל להגיע..
נפרד? סתם לידע כללי..אל תיראי
עוד בנות?*בננית*
(כרגע נראה שאין בנים בעניין)
בירושלים נפגשים בתחנה מרכזית.
בירושלים נפגשים בתחנה מרכזית.
באיזה שעה?עוד מישי
אני חושבת שכן..... אגיע עם חברה בעז"החיית המתכת
אני בע"הקול דממה
רק תלוי באיזה שעה
שפיציתפיתה פיתה
אני לא אוכל להגיע. בהצלחה!
באיזו שעות אתן יכולות פחות או יותר?*בננית*
בוקר/צהריים..נחל
עדיף מהצהריים ככהקול דממה
לא
פוסעת
אז מ12 והלאהקול דממה
אני לא אוכל להגיע לפני 12
יכול להיות שאוכל... אבל רק משעה 14:00סופריקה
אם זה יהיה אחהצ ערב זה יהיה לי מושלם.טובי =][=
יה. בא לי התנדבות נוגה.
וסתם שתדעו שהמחלקת ילדים החדשה מהממת
וסתם שתדעו שהמחלקת ילדים החדשה מהממת
בשערי צדק?*בננית*
יואו. בא לי שתבואי!!
ונראה לי שגם ככה זה יהיה צהריים 
בעז"ה אני.פינג.
ואולי גם @הנסיך הקטן.
אני חייבת שתאשרו הגעה, הם רוצים לדעת כמה מגיעות.*בננית*
אם זה יתחיל בשעה 12:45 בתחנה מרכזית, מי תבוא?
אני צריכה תשובות זריזות בעיקר בנוגע לשעות 12:45-15:00 (כי הם רוצים שנתחייב להגיע בכמות מסויימת ושלא נבטל להם).
@מישי' מאפושו' (לא הצלחתי לתייג)
אבדוק עם אמא שלי בטוח, אבל השעות זה אחלהקול דממה
(תהיה גם אחרי 15:00 התנדבות בע"ה, פשוט לא באותו מקום)*בננית*
אני לא יודעת עדיין.. בעז"ה אודיע היום בלילה..עוד מישי
ב11:00 אני אהיה בעז"ה בירושלים אבל באזור אחר,אביגיל.
אז יש מצב שאני אאחר בשעה בערך
איך זה שרק בנות מגיבות לזה...נער מתבגר
היה שרשור אחר לפני כמה זמן שבו שאלתי מי יכול לבוא.*בננית*
בגלל שלא הייתה היענות מספיקה של בנים, ההתנדבות מיועדת רק לבנות.
אי אפשר לבוא בזרימה?טובי =][=
11 מוקדם מידי בשבילי.. סורי.
אולי אוכל משתיים
אולי אוכל משתיים
מדובר על רבע ל-1. את בכיף יכולה לבוא בזרימה,*בננית*
פשוט רציתי שתהיה כמות מינימלית שבטוח תגיע. בכל אופן לא קבעתי איתם בסוף (כי לא מספיק אישרו הגעה) אז זה בסדר 

אז לא תהיה התנדבות?עוד מישי
אני יכולה להגיע..
תהיה בע"ה
*בננית*
(דיברתי על מקום ספציפי שלא סגרתי איתם)
אני בעז"ה!!!
רייצ'ל=)
למה תמיד בירושלים..?
בואו נגוון מתישהו...
רייצ'ל=)אחרונה
צה"ל הצבא המוסרי ביותר בעולם! עזרה!ואחד עם כיפה
עזרה מחפש בדחיפות קטע/ מאמר על מהות צה"ל הקמתו תפקידו, ויתרונותיו, חוזקו
ועל כך שהוא מוסרי!
אם מישהוא יכול לעזור לי לחפש באינטרנט, או קטע שיש לו אשמח שהוא יעלה לפה!!!
מה לעשות רימון לא פותח הכול ואני זקוק לעזרתכם!
צריך את הקטע בשיא הדחיפות!!
תודה מראש!
ברור שלא אנחנו קובעיםאביחי מנחם
ה' קבע. המוסר של התורה הוא ניצחי לעטמת מוסר בני האדם שמשתנה מדור לדור
מי יודעת מה המספר של ביני לנדאו להזמין הופעות?שונאת ערבים
באישיסוף שביעית!אחרונה
תהילים לשבת קודש
קול דממה
פרשת מטות-מסעי 


הפרקים:
א-י
יא-כ
כא-ל
לא-מ
מא-נ
נא-ס
סא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קיג-קיח
קיט-קכא
קכב-קל
קלא-קמ
קמא-קנ +יה"ר
שיהיה שבת שלום לכולם




הפרקים:
א-י
יא-כ
כא-ל
לא-מ
מא-נ
נא-ס
סא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קיג-קיח
קיט-קכא
קכב-קל
קלא-קמ
קמא-קנ +יה"ר
שיהיה שבת שלום לכולם


קיג-קיח לוקחת רמקולקול דממה
קיט-קכא לוקחת נפש חיהקול דממה
קלא-קמ לוקחת תן חיוך=)קול דממה
קמא-קנ + יה"ר לוקחת הכל דבש.. תודה!קול דממה
קכב-קלא"י לנצח
לא-מ בעז"ה, שבת שלום!יאירוש
תודה, נשאר ככה:קול דממה
א-י
יא-כ
כא-ל
מא-נ
נא-ס
סא-ע
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
אשרייכם, מי שלקחו!
יא-כ
כא-ל
מא-נ
נא-ס
סא-ע
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
אשרייכם, מי שלקחו!

כא-למיצ'ל
א-י בע"הקול דממה
עא-פ בלנ"דקמנו ונתעודד
בס"ד
שבת שלום
נא-סdawn
י"א -כ' בע"החסויה
מא-נ~כנפי רוח~
וואי, איך זה ירד כל כך?? מקפיצההקול דממה
נשאר:מיצ'ל
נא- ס
סא- ע
פא- צ
צא- ק
קא- קיב
סא- ע
פא- צ
צא- ק
קא- קיב
ס"א- ע' בעז"ה. שבת שלום!חידניסטית
ק"א-קי"ב בלנ"דשיח סוד
נא-ס. בעזרת ה' ! שבת שלום!!ה' הוא המלך !!
צא-ק.
אמונה..
אחרון חביב?? מי זוכה?
קול דממה
לקחתי בעז"ההחיים דבש!אחרונה
מה הופך סניף לסניף טוב?Look Smile
בס"ד
אהלן,עוד מעט אני נכנס להדרכה בסניף אריאל
כשהייתי חניך הסניף היה סניף פעיל,בזמן האחרון הוא קצת מצוקמ'ק,
פחות חניכים,מדריכים של כ"כ משקיעים מבנה קצת מוזנח...
ניסו כמה פעמים להרים אותו,היהו תקפות טובות וגם פחות.
ב"ה אני מתכוון לתרום בו כמה שאני יכול,
אז מה לדעתך הופך סניף לסניף טוב?
אשמח לשמוע רעינות הצעות נקודות או כל דבר אחר,
שיכולים לעזור לשפר את הסניף או לעזור בהדרכה 
תודה מראש 
נתנאל
קודם כל, הדבר הכי חשוב זה להאמין בסניף!סבבה אגוזים!
אח"כ (לדעתי) מאוד חשוב לתת לחניכים הרגשה טובה! שתמיד יהיה שמח בסניף! זרימה!
שיהיה שווה כזה.... ושהכל יהיה פעיל.
זה מה שיש לי בנתיים... ברוכה והצלוחה...
תודה
Look Smile
הופ טרללה
Look Smile
קומונרית/קומונר יכולים לצ'קמק סניף בשניות.מגדלור באפלה
ובאותה מידה להעיף אותו לגבהים מטורפים. הנקודה היא לאוו דווקא קומונר/קומונרית אלא בכללי המובילים של הסניף- אם זה לא הקומונרית זה צריך להיות הצוות. צוות טוב זה סניף טוב.
להפיל על הקומונר זה תמיד נוח וקלדי"מ
אבל צריך לזכור שהקומונר צריך צוות שישתף איתו פעולה בלי זה אין לו הרבה מה לעשות
אתה.חפרנית גאה=)
קודם כל נתחיל בקטן- אתה כמדריך תשקיע בשבט שלך- (פעולות כל שבוע וכו') והם ירצו לבוא.
בגדול יותר- תסחף את הצוות להרים עוד דברים. פעולות סניפיות שוות, מבצעים לגיוס חניכים וכו'..
והכי חשוב, באמת, בלי טיפת ציניות, להאמין שיש לך את הכוח. להאמין שאתה יכול לשנות. להאמין שאתה יכול להרים את הסניף. ואם יש לך את הרצון להרים את הסניף, אז עוף על זה!! בהצלחה רבה!!
בגדול יותר- תסחף את הצוות להרים עוד דברים. פעולות סניפיות שוות, מבצעים לגיוס חניכים וכו'..
והכי חשוב, באמת, בלי טיפת ציניות, להאמין שיש לך את הכוח. להאמין שאתה יכול לשנות. להאמין שאתה יכול להרים את הסניף. ואם יש לך את הרצון להרים את הסניף, אז עוף על זה!! בהצלחה רבה!!
גאוות יחידהאני תמיד
תחדירו לחניכים שאנחנו (יכולים להיות) סניף טוב. שהם טובים תשירו מורלים תמציאו מורלים. גאוות יחידה זה חשוב לסניף. מאוד.
תודה רבה
Look Smile
קודם כל אתה מדריך ודואג לשבט שלך.מישהי=)
לסניף, יש את הקומונר שהוא דואג לטכני של הסניף
למדריכים וכו'..
בתור מדריכה, קודם כל השבט שלי היה לי חשוב
אח"כ הקומונרית ושאר הסניף והצוות וכו'.
למה? כי אני לא באה לשנות את הסניף
אני באה לשנות את השבט שלי.
להפוך אותם לאנשים עם ערכים, והם, כשהם יהיו מדריכים
הם גם ישנו את השבט שלהם, וככה זה יימשך.
בקשר לסניף, בישבצים אתה יכול לנסות להציע
לעשות יום שפ"ה, שזה יום שיפור הסניף-
ניקיון, צביעה (חודש ארגון וזה)
ולעשות פעילויות סניפיות, שיגבשו את כולם.
אבל קודם השבט שלך לשבטים אחרים ולסניף.
כי אותם אתה מחנך, בהם אתה משקיע וגם אותם אתה תאהב.
זה ממש טוב שבאים מלאי רצון ומוטיבציה, זה כיף לראות את זה.
ואם כל מדריך ישקיע בשבט שלו, יהיו אחלה שבטים.
ותקוו שיהיה קומונר טוב
תודה על הנקודה,קיבלתי
Look Smile
תיצרו מטרה לסניף
שירה חדשה~
ברגע שיש מטרה לקבוצה, היא נהיית הרבה יותר איכותית.
חוצמזה שברגע שהמדריכים איכותיים ועושים הכל בשביל החניכים שלהם-החניכים מחזירים אהבה..
חפירה... אבל משתלמת
תמימוש
דבר ראשון, כל הכבוד על השאלה!
זה מראה שאתה לתפקיד מתוך רצינות ואכפתיות וכאלו מדריכים תנועת נוער צריכה!!
דבר שני, כמו שאמרו פה-
למדריך יש 2 תפקידים עיקריים,
להיות מדריך של הקבוצה שלו על כל המשתמע מכך... (אפרט בהמשך בעז"ה).
והתפקיד השני זה ברמת הצוות והסניף.
סניף:
כדנ שיהיה סניף! טי אפשר שכל קבוצה תפעל לבד.
לכן יש צוות מדריכים, והם צריכים לדאוג לא רק לפעילויות קבוצתיות אלא גם לפעילויות סניפיות.
אחד הדברים שמעלה את כמות החניכים ואת הרצון שלהם לבוא לסניף, זה שיש פעילויות באופן רציף, שלא תהיה תקופת יובש.
מצד שני, חייב לשים לב שהפעילויות ברמה!
כי אם הם יהיו מאורגנות ברגע האחרון, בלי פרסום מספיק ובלי השקעה- זה לא יעבוד!
במקרה כזה עדיף פחות פעילויות ושהקצצ פעילויות שיהיו, יהיו ברמה!
כמובן שאפשר לעשות גם הרבה פעילויות וגם על רמה וזה הכי טוב!
מהנסיון שלי זה מעלה את הכמות של החניכים בצורה משמעותית.
כמובן שטפשר לעשות סתם פעילויות בשביל הכיף, אבל כדי להפוך סניף לאיכותי לא רק בכמות אלא במידות ובאישיות- מומלץ לעשות פעילויות שילמדו מהי ערבות הדדית, עזרה לאחר, בקיצור פעילות ערכית!
בנוסף, כמו שכבר אמרו פה, יש מרכיב מאוד משמעותי והוא המורל הסניפי.
הסניף חייב להרגיש שהוא הסניף הכי טוב, ליצור מורלים חדשים בפעילויות תנועתיות לשים צופר סניפי וכל דבר שיעלה את הגאווה הסניפית.
כמובן שאת כל הדברים האל אי אפשר לעשות לבד, וחייב צוות שיפעל כמו שצריך.
איך עושים את זה?
דבר ראשון ישיבות צוות, זמן שבו מתכננים ארועים, מסכמים דברים שעשיתם ועוד.
דבר שני, כמו שהחניכים צריכים הוואי סניפי וקבוצתי ככה גם הצוות צריכים הוואי צוותי, וזה על יגי ערבי צוות, שיחות לצוות וכו'...
דבר שלישי, הרבה פעמים קורה מצב שלא כל הצוות פעיל, אחד מהדברים שעוזרים זה חלוקת הצוות לוועדות.
לדוגמא: ועדת אירועים, פרסום, הוואי, מפקד ותפילה, בוגרים וכו'
החלוקה לוועדות עוזרת בכך שיש ליותר אנשים מהצוות מקום להביע את עצמם ולפעול.
וגם ככה דברים לא נופלים מתחת לשולחן...
כמו פרסום, צופרים וכו'...
כי לכל אחד יש אחריות.
הגענו לקבוצה...
נכנסת להדריך קבוצה, ויש לך מספר ילדים ונשמות שאתה עכשיו הולך להיות דמות מאוד משמעותית ומשפיעה עבורם.
זה אחריות עצומה!! כל מעשה קטן שלנו משפיע!
אז איך עושים את זה ?!
דבר ראשון, אישיות לדוגמא!
אתה צריך להיות כמה שיותר אישיות בעבורם.
בלבוש, קיום מצוות, ערכים, יחס, סגנון דיבור, השקעה וכו'...
הרבה מהפעולות שמעבירים אחרי כמה שנים משתכחות, ומה שנשאר זה החוויה עם המדריך, מה שלמדנו ממנו, מהאישיות שלו.
דבר שני,
הפעולות עצמם!!
הרבה מדריכים לצערי מכינים ברגע האחרון, ולא מושקע, ולפעמים סתם משחק כדורגל...
יש לך כלי עצום בידיים!
הצניכים באים לשמוע ממך פעולה!
אתה יכול להפוך אותה סתם שיהיה להם כיף, ואתה יכול להפוך את הכיף הזה למשמעותי!
להתחיל לחשוב גבוה!
לא רק ברמה שהיום רוב המדריכים חושבים. כמו: גיבוש והקשבה.
שזה חשוב!! אבל את כל הדברים האלה כמו ערבות הדדית, עזרה לאחר, קבלת השונה אפשר להעביר להם בתוך פעילות יותר עמוקה.
ככל שתדרוש מהם יותר, הם יעלו יותר וגם יהנו יותר.
כמובן שצריך להכין את הפעולה בצורה שתתאים להם, ולומדים את זה.
דבר שלישי,
מה קורה מעבר לפעולות...
אננ ממליצה לעשות לעצמך רשימה של החניכים
(מנסיון זה עובד)
ןלרשום בה תכונה טובה של החניך, כשרון מיוחד, משהו שצריך שיפור , שאתה רוצה לעזור לו לקדם...
ולמלא עם הזמן ולהשתמש בזה!
איך משתמשים?
לדוגמא יש לך חניך כריזמטי, אתה תבנה פעולה שיש לו מקום לסחוף אחריו את הקבוצה למשהו חיובי, תדבר איתו בשחנ"ש על זה שראית שיש לו את הכוח הזה וכמה ד רים אפשר לעשות איתו- זה נקרא להעצים את החניך.
חניך שמבחינה חברתית הוא לא משהו בקבוצה, ואתה רוצה לעזור לו-
יכול להיות שהוא טוב בציור, בהצגה או משהו אחר
ותתן לו מקום בקבוצה להביע את זה, וככה הקבוצה תקבל אותו ותתן לו מקום.
דבר רביעי,
קביעת מטרות קבוצתיות:
הרבה פעמים נוהגים לזלזל בזב- כי למי יש זמן וכוח... אבל זה משמעותי!
אם אתה רוצה לנצל את ההדרכה שלך, ולא לצאת עם תחושת פספוס אח"כ ממליצה בחום לעשות את זה!
לקבוע במה אתה רוצה לקדם את הקבוצה, איזה ערך בוער אצלך ואתה רוצה שגם בקבוצה יבער, מה צריך לשפר, מה צריך לחזק
כל כמה חודשים לעשות את זה,
ולפי זה לבנות את הפעולות והפעילויות!
זה משמעותיייי!!!
טוב חפרתי ממש...
עוד משהו שחשוב לדעתי,
זה לדעת לשלב, אומנם כתבתי פה הרבה דברים וזה דורש זמן והשקעה
אבל חשוב לא להזניח את הבית, המשפחה, הלימודים, החברים...
גם זה דוגמא אישית לחניכים וזה חשוב כי זה יתן לך כוח!
ולסיום, לשאוף למצויינות, לעשות כל דבר בצורה הכי טובה שאפשר!!!
בהצלחה רבה!
זה מראה שאתה לתפקיד מתוך רצינות ואכפתיות וכאלו מדריכים תנועת נוער צריכה!!
דבר שני, כמו שאמרו פה-
למדריך יש 2 תפקידים עיקריים,
להיות מדריך של הקבוצה שלו על כל המשתמע מכך... (אפרט בהמשך בעז"ה).
והתפקיד השני זה ברמת הצוות והסניף.
סניף:
כדנ שיהיה סניף! טי אפשר שכל קבוצה תפעל לבד.
לכן יש צוות מדריכים, והם צריכים לדאוג לא רק לפעילויות קבוצתיות אלא גם לפעילויות סניפיות.
אחד הדברים שמעלה את כמות החניכים ואת הרצון שלהם לבוא לסניף, זה שיש פעילויות באופן רציף, שלא תהיה תקופת יובש.
מצד שני, חייב לשים לב שהפעילויות ברמה!
כי אם הם יהיו מאורגנות ברגע האחרון, בלי פרסום מספיק ובלי השקעה- זה לא יעבוד!
במקרה כזה עדיף פחות פעילויות ושהקצצ פעילויות שיהיו, יהיו ברמה!
כמובן שאפשר לעשות גם הרבה פעילויות וגם על רמה וזה הכי טוב!
מהנסיון שלי זה מעלה את הכמות של החניכים בצורה משמעותית.
כמובן שטפשר לעשות סתם פעילויות בשביל הכיף, אבל כדי להפוך סניף לאיכותי לא רק בכמות אלא במידות ובאישיות- מומלץ לעשות פעילויות שילמדו מהי ערבות הדדית, עזרה לאחר, בקיצור פעילות ערכית!
בנוסף, כמו שכבר אמרו פה, יש מרכיב מאוד משמעותי והוא המורל הסניפי.
הסניף חייב להרגיש שהוא הסניף הכי טוב, ליצור מורלים חדשים בפעילויות תנועתיות לשים צופר סניפי וכל דבר שיעלה את הגאווה הסניפית.
כמובן שאת כל הדברים האל אי אפשר לעשות לבד, וחייב צוות שיפעל כמו שצריך.
איך עושים את זה?
דבר ראשון ישיבות צוות, זמן שבו מתכננים ארועים, מסכמים דברים שעשיתם ועוד.
דבר שני, כמו שהחניכים צריכים הוואי סניפי וקבוצתי ככה גם הצוות צריכים הוואי צוותי, וזה על יגי ערבי צוות, שיחות לצוות וכו'...
דבר שלישי, הרבה פעמים קורה מצב שלא כל הצוות פעיל, אחד מהדברים שעוזרים זה חלוקת הצוות לוועדות.
לדוגמא: ועדת אירועים, פרסום, הוואי, מפקד ותפילה, בוגרים וכו'
החלוקה לוועדות עוזרת בכך שיש ליותר אנשים מהצוות מקום להביע את עצמם ולפעול.
וגם ככה דברים לא נופלים מתחת לשולחן...
כמו פרסום, צופרים וכו'...
כי לכל אחד יש אחריות.
הגענו לקבוצה...
נכנסת להדריך קבוצה, ויש לך מספר ילדים ונשמות שאתה עכשיו הולך להיות דמות מאוד משמעותית ומשפיעה עבורם.
זה אחריות עצומה!! כל מעשה קטן שלנו משפיע!
אז איך עושים את זה ?!
דבר ראשון, אישיות לדוגמא!
אתה צריך להיות כמה שיותר אישיות בעבורם.
בלבוש, קיום מצוות, ערכים, יחס, סגנון דיבור, השקעה וכו'...
הרבה מהפעולות שמעבירים אחרי כמה שנים משתכחות, ומה שנשאר זה החוויה עם המדריך, מה שלמדנו ממנו, מהאישיות שלו.
דבר שני,
הפעולות עצמם!!
הרבה מדריכים לצערי מכינים ברגע האחרון, ולא מושקע, ולפעמים סתם משחק כדורגל...
יש לך כלי עצום בידיים!
הצניכים באים לשמוע ממך פעולה!
אתה יכול להפוך אותה סתם שיהיה להם כיף, ואתה יכול להפוך את הכיף הזה למשמעותי!
להתחיל לחשוב גבוה!
לא רק ברמה שהיום רוב המדריכים חושבים. כמו: גיבוש והקשבה.
שזה חשוב!! אבל את כל הדברים האלה כמו ערבות הדדית, עזרה לאחר, קבלת השונה אפשר להעביר להם בתוך פעילות יותר עמוקה.
ככל שתדרוש מהם יותר, הם יעלו יותר וגם יהנו יותר.
כמובן שצריך להכין את הפעולה בצורה שתתאים להם, ולומדים את זה.
דבר שלישי,
מה קורה מעבר לפעולות...
אננ ממליצה לעשות לעצמך רשימה של החניכים
(מנסיון זה עובד)
ןלרשום בה תכונה טובה של החניך, כשרון מיוחד, משהו שצריך שיפור , שאתה רוצה לעזור לו לקדם...
ולמלא עם הזמן ולהשתמש בזה!
איך משתמשים?
לדוגמא יש לך חניך כריזמטי, אתה תבנה פעולה שיש לו מקום לסחוף אחריו את הקבוצה למשהו חיובי, תדבר איתו בשחנ"ש על זה שראית שיש לו את הכוח הזה וכמה ד רים אפשר לעשות איתו- זה נקרא להעצים את החניך.
חניך שמבחינה חברתית הוא לא משהו בקבוצה, ואתה רוצה לעזור לו-
יכול להיות שהוא טוב בציור, בהצגה או משהו אחר
ותתן לו מקום בקבוצה להביע את זה, וככה הקבוצה תקבל אותו ותתן לו מקום.
דבר רביעי,
קביעת מטרות קבוצתיות:
הרבה פעמים נוהגים לזלזל בזב- כי למי יש זמן וכוח... אבל זה משמעותי!
אם אתה רוצה לנצל את ההדרכה שלך, ולא לצאת עם תחושת פספוס אח"כ ממליצה בחום לעשות את זה!
לקבוע במה אתה רוצה לקדם את הקבוצה, איזה ערך בוער אצלך ואתה רוצה שגם בקבוצה יבער, מה צריך לשפר, מה צריך לחזק
כל כמה חודשים לעשות את זה,
ולפי זה לבנות את הפעולות והפעילויות!
זה משמעותיייי!!!
טוב חפרתי ממש...

עוד משהו שחשוב לדעתי,
זה לדעת לשלב, אומנם כתבתי פה הרבה דברים וזה דורש זמן והשקעה
אבל חשוב לא להזניח את הבית, המשפחה, הלימודים, החברים...
גם זה דוגמא אישית לחניכים וזה חשוב כי זה יתן לך כוח!
ולסיום, לשאוף למצויינות, לעשות כל דבר בצורה הכי טובה שאפשר!!!
בהצלחה רבה!
וואו בכלל לא חפרת,ממש תודה!קיבלתי
Look Smile
משפחתיות...ariko
במיוחד בסניפים קטנים יותר, חשוב לגבש א הסניף בתור סניף, ולא רק את השבטים...
לעשות כל כמה זמן פעולות דו שבטיות, ולאו דווקא שבטים צמודים בגיל,
שהמדריכים יהיו ביחסים טובים ויכירו גם את החניכים מהשבטים האחרים וכו'
סניף טובמוטי113
סניף טוב לדעתי נמדד במספר מדדים:
א. כמה הוא מהווה חלק מחיי החניך. אם הסניף מהווה חלק גדול בחיי החניכים והם רואים בו סוג של בית וטוב להם וכיף להם לבוא אליו, מדובר בסניף ביתי וטוב.
ב. כמה הוא חינוכי. סניף שהמדריכים בו מעבירים מסרים (לא דווקא בפעולות אלא בעיקר לא בפעולות) חינוכיים וערכיים לחניכים שלו, ושבכל ההחלטות שלו והדברים שהוא עושה מעורבת חשיבה חינוכית, מדובר בסניף חינוכי וטוב.
ג. הבוגרים. זה מדד מעט בעייתי, בגלל שבוגרים בדרך כלל הולכים לסקאלה רחבה של סגנונות (תלוי באיזה סניף אבל בגדול הקביעה הזו נכונה) קשה לפעמים לומר איזה סוג של אנשים הסניף מוציא החוציא. אני חושב שסניף שהבוגרים שלו הם אנשים שבחרו בדרך חיים חיובית, ערכית, תורנית, מעיד על הסניף שיש בו איכות. זה אומנם לא מדויק כי הרבה פעמים זה גם חינוך מהבית, אבל אם סעיף א + ב + ג באים טוב לידי ביטוי זה אומר שלסניף היה חלק משמעותי בחינוך הנער.
ד. יש שיאמרו שהסעיף הזה הוא הבסיס להכל, אני לא בטוח בזה, אבל יש בסעיף הזה חשיבות ענקית בעיניי:
כמה תורניות יש בסניף. לטעמי, סניף, אפילו יש בו בנים בנות אבל הוא תורני והערכים שבו הם תורניים והתפילות בו רציניות הוא סניף מוצלח וטוב.
כתבתי את הסעיפים מהבסיס אל שאר אבני הבנין. כך אני גם רואה את זה- לדעתי זה המבט הראוי.
אפשר להוסיף עוד מדדים כמו כמה הצוות מתפקד, כמה חניכים באים לפעילויות, כמה הבוגרים שותפים במה שנעשה בסניף אבל אני רואה את המדדים הללו כמדדים משניים ולא כמדדים ראשיים כמו הסעיפים שלמעלה.
לך, כמדריך שנכנס להדרכה, אשמח לומר שלא משנה איך תדריך או כמה חניכים ואיפה, הכי חשוב שתיגש למשימה ברצינות. אל תזרוק על ההדרכה. תבוא בראש של לעבוד קשה.
בהצלחה רבה.
תודה
Look Smileאחרונה
טטאאאוב ככה, אני צכה משפטים\אמרות יפים,עמוקים קצרים כאלהלפיד בוער!
לכתוב על קנבסים קטנים..
(של הרב קוק,הרב נריה,קרליבך,ר' נחמן או סתם אמרות חכמות וכו'...)
בתודה
יש לי איזה משהו חמוד. לא יודעת אם לזה התכוונת אבל בכל זאת...הלב והמעין.
'אל תלך לפני כי אולי לא אלך אחריך, אל תלך אחרי כי אולי לא אדע להוביל, תלך לצידי והיה ידידי'
יש אימרה יפה בשם הרבי מקוצק אם אני לא טועה...פשושון
מה ההבדל בין שונא שקר לאוהב אמת..
שונא שקר- שונא את כולם כי בכולם יש קצת שקר
אוהב אמת- אוהב את כולם כי בכולם יש קצת אמת
אהבתי
*בננית*
כן לכאלה...
תודההה!!עוד??לפיד בוער!
יש לי קישור על אתר עם אמרות שונות של הרב קוקשיח סוד
צריך\צריכה?
----->שיח סוד
כששואלים אדם מה שלומו, והוא עונה 'רע' אומר לו הבורא: 'זה רע בעיניך?! אראה לך מה זה רע!' אבל אם עונה 'טוב' אומר לו הבורא: 'זה טוב בעיניך?! אראה לך מה זה טוב!'
- רבי נחמן מברסלב
http://www.pitgam.net/data/%5B%D7%94%D7%A8%D7%91+%D7%A7%D7%95%D7%A7%5D/1/1/0/
(זה כתובת לאתר)
^^^^כן!! תודההלפיד בוער!
אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה. מצווה גדולה להיות בשמחה תמידאל תיראי
כוון אותינשאהיה כלי לשליחותך
מדרגה גבוהה היא לחשוב כמו שמרגישים ולהרגיש כמו שחושביםariko
הרב נריה זצ"ל
פסוקים משיר השירים! וגם:הדובדבן שבקצפת
-משניות כלמיני מפרקי אבות.
-הרבי מקוצק: "יוסיף דעת יוסיף מכאוב"- אז בגלל זה לא נוסיף דעת?
-הרב נריה: "גדולים החולמים חלומות..."
-ר נחמן: "צריך שכל איש ידע וישקול כי מטבע בריאתו יחיד הוא בעולם, ולעולם איש לא ידמה לו. לו היה אי מי דומה לו, אזי חפץ לא היה בקיומו שלו. אך אל נכון, כל אחד ואחד משהו חדש הוא בעולם, וטוב אם יעשה את יחודו לשלמות, כי בהעדר אותה שלמות תתמהמה ביאת המשיח."
-החתימה שלי.
-הרב נריה: "קדושה אני מבקש..."
-משפטים משירים , נגיד: "שאנו על כנפי השכינה מעבר לגבולות אל ארץ ישראל"
וגם: "כל העולם כולו- ארמונו של מלך"
ועוד שירי ביני לנדאו.
וכו' וכו'
חחח משהו שכתוב אצלנו באולפנה על קנבס:אביה!!!
"הכל תלוי ברצון, אף הרצון..."
או של הרב נריה\של הרב קוק... לא זוכרת בדיוק...
^^(זה של הרב נריה)הולך ככה:"הכל תלוי ברצון,הכל-אף לרצות.."
לפיד בוער!
ואי!! אני אוהבת את המשפטים האלה
רעיה123
תמיד שמים אותם כזה בכל מיני ברכותליומולדת וכאלה..
יש--פוסעת
"נר לרגלי דברך ואור לנתיבתי"
משו כזה...
אחלה של משפטים!! יש למישו עוד???
לפיד בוער!
חחחח כמה? ובשביל מה זה אם יורשה לשאול
שיח סוד
כמה שיותר..וכתבתי בהתחלה..לרשום על קנבסים קטנים..לפיד בוער!
כשהנשמה מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעיםאל תיראי
יש כמה:חסויה
1. עם מכלול הקוצים והצמחים שנכנסו לי לגוף אפשר להקים ערוגה של מטר על מטר אבל אילו לא סתם קוצים אלו קוצי ארץ ישראל!(אוריאל פרץ הי"ד)
2. היופי לא הולך לאיבוד אף פעם הוא רק עובר מהפנים אל הלב
3. אם היה לי את השכל של היום לא הייתי עושה את הטעויות של עם אבל השכל של היום בא בגלל הטעויות של פעם!
4. איננו מחדשים דבר בעולם אנחנו רק מגלים את הטוב החבוי בו
5. יש הרבה טיפות בים המים יש הרבה כוכבים בשמים אבל בכל העולם מקצה אל קצה אדם כמוך לא ימצא.
6. בימי הנעורים לומדים לדבר בימי הזקנה לשתוק וזו מגרעתו הגדולה של אדם שלמדו לדבר לפני שידעו לשתוק (ר' נחמן מברסלב)
7. כשיש משהו למעלה ששומר עליך לא קיים משהו על האדמה שישבור אותך.
8. גם בשעה הכי קשה יש רק 60 דקות
9. חיוך הוא קו עקום שמישר הכל
10. כמים פנים לפנים, כן לב האדם לאדם
11. אדם מדליק נר מנר זה נהנה וזה אנו חסר
12. לכעוס פירושו להעניש עצמך על טיפשותם של אחרים
13. אל תסתכל על חצי הכוס המלאה או הריקה היה מאושר מעצם קיומה של הכוס
14. עצבות נועלת שערי שמים תפילה פותחת שערי שמים ושמחה בכוחה לשבר חומות!
מקוה שעזרתי...
יש לי כמה...מוריוש
- יהודי צריך להיות כארז בענייני רוחניות, ולהשפיל נפשו כאזוב בענייני גשמיות. וזקוק הוא גם לשני תולעת, הוא חוט השערה המבדיל בין השניים, מתי ינהג כך ואימתי כך. (אוהב ישראל)
-ניתן לכבות את הנר, אבל את מהות האור לא ניתן לכבות (הרבי מגור)
- אי אפשר לגרש את החושך במקלות. את החושך מגרשים על ידי מעט אור.
משפטים יפיםרבקהסו17
''מי שלא מדליק נרות שלא יתלונן שחשוך''
''מי שלא נשם אבק דרכים לא ישאף אויר פסגות''
''מי שמחפש חבר ללא פגם נשאר עם פגם ללא חבר''
''כשאתה מנסה ליצור רושם זה בדיוק הרושם שאתה יוצר''
''אל תבטיח כשאתה שמח. אל תענה כשאתה כועס. אל תקבל החלטות שאתה עצוב''
''אם אתה מתפלל רק כשאתה בצרות אז אתה בצרות''
''תכאיב לי עם האמת אבל לעולם אל תנחם אותי עם השקר''
''כשאתה יורד לעומקם של דברים אתה מגיע לפסגתם''
''אין לי זמן לשנוא את השונאים אותי מפני שאני עסוק בלאהוב את האוהבים אותי''
''אם ה' איתי מי יכול נגדי''
אם את רוצה עוד אז תגידירבקהסו17
ככןןןן!!
כמה שיותר!! תודההההה
לפיד בוער!
עודרבקהסו17
''תעבוד קשה בשקט ההצלחה תעשה כבר רעש''
''אי אפשר להחזיק לפיד כדי להאיר את דרכו של האחר מבלי להבהיר את הדרך שלנו!''
''האמיצים אולי לא יחיו לנצח אבל הפחדנים לא חיים בכלל...''
''כדי לקבל את מה שבאמת מגיע לנו, עלינו להשתחרר מכל מה שמונע ממנו לקבל''
''תלבשו חיוך שזו הדרך לפתור בעיות ותאמצו שתיקה שזו הדרך למנוע בעיות''
''אם לא תעשה שום דבר לא יהיה בסדר, יהיה אותו דבר!''
''צחק כשאתה יכול, התנצל כשאתה צריך, והרפה מהדברים שאינך יכול לשנות''
''נעורים ללא חלומות כזקנה ללא זכרונות''
''איך שאתה גורם לאנשים להרגיש לגבי עצמם אומר המון לגביך''
''אם אתם באמת רוצים משהו אתם תמצאו דרך. אם לא-אתם תמצאו תירוץ''
''האמונה אינה לא שכל ולא רגש, אלא גילוי עצמי היותר יסודי של הנשמה''(הרב קוק)
''במקום לתת לעצמך סיבות מדוע אתה לא יכול תן לעצמך סיבות מדוע אתה כן יכול''
''כשהכיס מלא והלב קודר זה לא עוזר''
''הדבר הכי עצוב בבגידה שהיא לעולם אינה באה מהאויבים שלך...''
עוד כמה:חסויה
קל הוא המעשה המזהיר החד"פ קשה הוא המעשה האפור היומיומי.
חיפשנו אתכם ומצאנו אותנו (רחלי פרנקל- על שלושת הנערים)
תגישי אם את צריכה עוד...
עוד כמהarikoאחרונה
חיוך בין אנשים-כאור השמש לפרחים
העולם דומה למים מלוחים, נדמה לאדם שמראה את צמאונו,ונעשה צמא עוד יותר(אגרת הגר"א)
האהבה היא התרופה הבדוקה ביותר לפצעי הנשמה(ר' נפתלי מרופשיץ)
דבר, בכדי שיהיה מוצלח במאת האחוזים צריך להיות כמו שהוא ראוי להיעשות, בזמן הנכון ובמקום הנכון(הקדמת הפרי מגדים)
פעמים, אדם יכול לראות ולשמוע את הקולות, ואפילו להזדעזע, ובכל זאת לעמוד מרחוק(הקוצקר)
ציניות היא דרך לא נעימה לומר את האמת לאמיתה...
עצבות-באה מגאווה, כי מדמה בנפשו שמגיע לו יותר ממה שיש לו, וכיון שאין לו, הרי הוא עצוב.
נאמנים פצעי אוהב ונעתרות נשיקות שונא(משלי)
זה ארוך קצת אבל אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי וחייבת עזרה!!וטהר לבנו
אני בת שש עשרה מדריכה בסניף בני עקיבא בישוב שלי.. יש מדריך בצוות הוא בן 17 שנה הבאה י''ב אנחנו בקשר טוב ומדברים הוא צדיק לומד בשיבה שנחשבת טובה ושומר מאה אחוז נגיעה (גם אני) לפני שבועים עשיתי לחניכות שלי פעולה שתוך כדי התחיל פיצוץ ענקי בשבט ומריבות וזה הגיע לרמה של קללות ומכות שלא חשבתי שאני אשמע(אני מדריכת הרא''ה)ניסתי לפתור את העינים אבל זה רק הסתבך יותר ונגמר בזה שאחת מהבנות התחילה לזרוק כיסאות בסניף אחד מהכסאות פגע לי בראש ונפלתי על הרצפה המדריך ראה את זה ורץ לעזור הרים את הכסא ופיזר אותם הבייתה אני ישבת בצד הממומה ועם כאב ראש חזק הוא רץ לבית כנסת ליד והביא לי מים התיישב לידי וניסה להרגיע אותי שזה קורה ולא להתרגש ושזה לא בגללי ואז פשוט מתסכול התחלתי לבכות ושפכתי כל מה שהיה לי מאז שנכנסתי לשבט המורכב הזה... הוא היה בשוק ואז פשוט חיבק אותי ההיתי בשוק ולא ידעת איך להגיב אחרי שתי דקות קמתי הלכתי בשבת הוא בא אלי בערב שבת בזמן שהסתובבתי עם חברות לקח אותי הצידה וניסה להסביר למה הוא עשה את זה הוא אמר שכל כך כאב לו לראות מישהי ככה ולא לעשות כלום שהוא היה חייב לעשות את זה והתנצל מלא פעמים עכשיו אני ממש לא יודעת מה לעשות כי אני הכנסתי את עצמי למצב הזה ההיתי צריכה לא לבכות להתאפק לידו הכנסתי את עצמי לסיטואציה בעיתית ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי כי חוץ מזה גם המדריכה שאיתי סיפרה לי שהוא דיבר איתה עליי ושיש לו משו כלפי אני לא יודעת מה לעשות להמשיך בהדרכה ולדעת שאני מכניסה את עצמי לסיטואציה בעיתית או להשאר ולהתעלם? בבקשה תענה דחוףף!!!
קשר שלא לשם נישואין אסור לפי הדרכת התורהשואף לאור
ולפי תיאורה בודאי לא מדובר בדבר כזה,ולכן יש בעיתיות רבה מבחינת צניעות והשלכה אפשרית לזה היא כפי מה שקרה .הזהירות הנדרשת מפני מי שנפל בזה היא להתרחק מפני סיטואציה כזו.נפילה אחת יכולה לפתוח פתח לאחרת מכיוון שגדר ההרתעה התעמעם כשחצו אותו
תשעת הימים מה לעשות?מישהיאחמודה
אני בת 15
ועכשיו שהגיע תשעת הימים אסור לעשות הרבה דברים ואני ךא רוצה לשבת בבטלה כל היום .
אשמח לרעיונות לפעילויות מגניבות
ועכשיו שהגיע תשעת הימים אסור לעשות הרבה דברים ואני ךא רוצה לשבת בבטלה כל היום .
אשמח לרעיונות לפעילויות מגניבות

את יכולה להתנדבנער מתבגר
נראלי שאני אתחיל עבודות חופשמי נהר!
בכלל לא התחלתי |מבועת| ויש מלאא מתמטיקה לשון ואנגלית..אבל דוקא זה אחלה אם לא היה תשעת הימים בחיים לא הייתי עושה תעבודות האלו..
וואי ישלי ספר שלם עם בגרויות במתמטיקה לפתור....שיח סודאחרונה
וישר בתחילת שנה מבחן עליו ...
ואני לא מבינה כלוםםם 
מקווה שלא שמו את זה כאן כבר... כנס הנוער של מכון המקדש.חנניו
קפיץגאהלהיותיהודיה
קפוץדי"מ
אכן. מאד מומלץ!!נפש חיה.
מאד מאד!!!גאהלהיותיהודיה
אבל זה נופל על התאריך של שנ-אור, לא?פוסעת
זה היוםגאהלהיותיהודיה
מה היום?פוסעת
תעשו לי סדר...
שנאור גנים וכדים זה -
כנס המקדש זה-
