
😂😂אייסקפה

הידדוש!אייסקפה
סיימתי לסכם את כל החומר (חוץ מהחלק שחסר לי בחנוכת המשכן..🤫) אלא אם צריך גם את תגובות משה ואהרון למות נדב ואביהוא..! 
..אייסקפה
בשעה טובה ומוצלחה, יש לנו מבחן בתורה. 
אז בבקשה לא להגיב לכל השרשור, כדי שאני אוכל לערוך כמה שבא לי.
(כלומר, שאני אוכל לכתוב פה גם את הסיכומים של ר' המסכמת הראשית של הכיתה...
🤫)
שיהיה לנו לימוד מוצלח בעז"ה![]()
![]()
קורבן אשםאייסקפה
לפי רמבן-
חטאת- החטאת המטרה, בטעות, בשוגג
אשם- שממה, מי שעשה את החטא היה צריך להיות שמם ואבד=חסר חיים
קורבן יחיד
חובה
קודשי קודשים
יש שלושה מצבים בהם צריך להביא קורבן אשם.
אשם מעילות
אשם תלוי
אשם גזילות
מעילות-
אדם שבטעות השתמש בהקדש או השתמש בשגגה שימוש של חול בדבר שהוא קודש (לדוג'- קורבנות, נכסי המקדש, אוצרות שמיועדים לתיקוני המקדש)
מביא קורבן איל בתוספת קנס של חומש= חמישית ממה שלקח
לומדים מכאן שלמרות שנעשה בשגגה צריך להביא אשם, כי כניסה למקדש או קרבה לקודשים מחייבים ריכוז ומודעות ואסור לו להיות במצב של הסח הדעת
תלוי-
אדם שלא ידע בוודאות אם עבר עבירה שחייבים עליה כרת
הדוגמא שרש"י מביא- שהיתה לפניו צלחת שהיה בה שומן וחלב שהם דומים זה לזה ואכל אחד מהם כיוון שחשב ששניהם זה שומן אבל אחרי זמן נודע לו שהיה שם גם חלב אבל הוא לא יודע מה מהם הוא אכל.
מביא אשם תלוי כיוון שהוא 'מגן עליו' כל עוד הוא לא יודע, אבל ברגע שיודע שחטא בוודאות- צריך להביא גם חטאת
לומדים גם מכאן שעבודת ה' מחייבת ריכוז ומודעות בפרט בנוגע למצבים חמורים שיש עליהם עונש כרת. וגם על הסח הדעת אדם נותן את הדין
גזילות-
אדם שמכחש בחוב שחייב לחברו ונשבע לשקר כדי להוכיח את חפותו
ישנם חמישה מקרים:
"בפקדון" - התכחשות לפיקדון שניתן לו לשמירה
"בתשומת יד" - התכחשות לממון שניתן לו כהלוואה או לצרכי עסקיו
"גזל" - גזל רכוש רעהו
"עשק את עמיתו" - אינו משלם שכר על עבודת רעהו
"מצא אבידה" - התכחשות למציאת אבדת רעהו
מעילה= בגידה באמון
התכחשות= סרוב להודות
תנאי- בכולם הוא כופר, מכחיש וגם נשבע לשקר
העונש- מביא את שווי הרכוש+ חומש+ קורבן אשם
מזיד--> כרת
שוגג--> חטאת
ספק--> אשם תלוי
כבר שמחתי שסיימתי עם קורבן אשם, ואז ראיתי שכתוב גם בדף אחרכך
"נפש כי תחטא ומעלה מעל בה'..." (פס' כ"א)
אם זה עבירה שבין אדם לחברו, למה התורה רואה בזה כמעילה בה'?
רש"י-
מתכחש לא רק להוכחות שלווה (עדים ושטר), אלא מתכחש שה' רואה את כל מעשיו.
הוא בעצם מתכחש להשגחת ה'
על אשם מעילות כתוב "כי תמעל מעל" ועל אשם גזילות "ומעל מעל בה'"
מעילה בה' מיוחסת דווקא למעילה ברכוש
~אחח..
חסר לי כאן כמה שורות.. 
אשם מעילות ואשם גזילות-
דומה-
*נקראים אשם
*קשורים לפגיעה ברכוש
*מקריבים איל
*מחזירים את שווי הרכוש+ חמישית
שונה-
*מעילות- בין אדם למקום, גזילות- בין אדם לחברו
חזק וברוך. 
ימי המילואיםאייסקפה
מטרת בניית המשכן- מקום שהשכינה שורה בו, ודרכו מתקרבים לה'
השראת שכינה= נוכחות אלוקית "בריכוז גבוה"
בעקבות חטא העגל משה עולה לקבל לוחות שניים. כשמשה יורד בפעם השניה הוא מצווה להקים את המשכן
המשכן נבנה כדי לשמש כמקום התגלותו של ה' בתוך עמ"י.
דרך המשכן אפשר להתקרב לה', זה מקום השראת השכינה בעמ"י
במשך מספר חודשי עבדו עמי על בניית המשכן.
כשהגיע הזמן ה' ציווה את משה לקחת את אהרון ובניו, לקדש אותם, ולתת להם הוראות איך לעבוד בקודש.
במשך שבעה ימים משה עושה את עבודת הקורבנות והכהנים לומדים ממנו את עבודתם
בטקס חנוכת המשכן נוכחים משה, אהרון וכל העם
בפסוקים ה'- י"ג
הפעיל זה משה
והסביל זה אהרון ובניו
למה משה עושה את הפעולות ולא אהרון ובניו?
כי הכהנים עדיין לא יודעים את תפקידם ומשה מלמד אותם
(לפחות ארבעה מ)מעשי מה בפסוקים-
רוחץ את אהרון ובניו, מלביש אותם, מושח בשמן את המשכן ואת כל מה שיש בו, מושח את אהרון
בפסוקים ל"ג- ל"ו
המצויים בפסוקים אלו הם אהרון ובניו
והציווי הוא לא לצאת מהמשכן שבוע
בסוף הפרק מופיע הביטוי "ויעש אהרון ובניו"
לפי רש"י
גדולתם של אהרון ובניו באה לידי ביטוי במילים אלה כדי לומר בשבחם שלא חשבו לעשות יותר\פחות ממה שנאמר להם, ושמחו למרות שמשה אמר להם את זה ולא ה'.
בפרק מוזכר הביטוי "כאשר ציווה ה' את משה" 7 פעמים
המשמעות של החזרה על ביטוי זה-
1. כל מה שמשה עושה לאהרון ובניו זה ציווי ה'. והוא לא עושה את זה סתם
2. ?
פרקים א'- ה'
ציווי לעם להקריב קורבנות על פי המצבים השונים
>>
פרקים ו'- ז' לימוד תיאורטי
ציווי לכהנים כיצד להקריב את הקורבנות השונים
>>
פרק ח' לימוד דרך צפייה
הכהנים צופים במשך שבעה ימים במשה עושה את עבודת הקורבנות
>>
פרק ט' עבודה מעשית
ביום השמיני הכהנים מתחילים בעבודת הקורבנות בעצמם
שכוייח🤪
איזה מזל שיש לנו בכיתה בנות שכל הדפים שלהם מלאים..😅🤫
היום השמיני - חנוכת המשכןאייסקפה
א' ניסן- יום הקמת המשכן
פסוקים א'-ז'
הכנה להקרבת קורבנות היום השמיני
ביום השמיני משה קורא לאהרון, לבניו ולזקני ישראל והוא מנחה אותם מה לעשות.(להקריב את הקרובנת)
פסוקים ח'- כ"ב
אהרון מקריב את קורבנות היום השמיני ועושה את עבודתו כפי שציווה אותו משה בשבעת ימי המילואים
אהרון מסיים את עבודתו (פס' כ"ב) "וישא אהרון את ידיו אל העם, ויברכם. וירד מעשות החטאת, והעולה, והשלמים"
עכשיו מחכים להשראת השכינה.
כמו שמשה אמר מראש- כל מטרת היום השמיני היא השראת שכינה
[להעתיק סיכום של מישהי (ר' אני בונה עלייך..
) כי לי חסר🤭🤫]
מות נדב ואביהואאייסקפהאחרונה
מה היה חטאם של נדב ואביהוא? [תשובות מפרשנים שונים,]
רש"י:
רש"י מביא שני פירושים. של רבי אליעזר ושל רבי ישמעאל
רבי אליעזר: שהורו הלכה בפני משה רבם
רבי ישמעאל: שנכנסו למשכן שיכורים
ואיך יין קשור? שאחרי שמתו נדב ואביהוא- הזהירו את הכהנים שאסור להיכנס שיכורים למשכן
רשב"ם:
שהדליקו אש שלא צוו להדליק
כי משה רצה שהעם יראה שה' מדליק את האש, והם בעצם פגעו במעמד
(כמו בסיפור עם אליהו ומזבחות הבעל, שאליהו אמר לא להדליק שום אש, כדי שיראו שזה ה' לבדו)
הרש"ר הירש:
בקורבנות צריך לעשות בדיוק מה שה' אמר, והם הקריבו מעצמם
לומדים את זה מהמילים "אשר לא ציווה אותם"
מדרש ספרא:
המדרש מביא 4 סיבות
קירבה- שנכנסו מעבר למה שהיה להם מותר (נכנסו לקודש הקודשים)
הקרבה- הקריבו קורבן שלא נצטוו
אש זרה- אש פשוטה ולא מהקודש
שלא נטלו עצה- כל אחד עשה את זה מעצמו
|סוכריות מעזרת נשים| |מתגוננים עם הטליתות| |מחזירים בחזרה| |ילדים זוחלים| ני ני ניני סוכריות עליי, ני ני ניניני סוכריות עליי, נינינייננני נינינ ינינינ יני ני נינ ינינינייי נהנהנהנה נהנהנה נה נה נהנהנהנהנההה 
יויויויויויויויופצלשית~
רק עכשיו ירד אסימון שנולד להם בן
אני אומרת יקראו לו נחמן מרדכי או נתן מרדכי או בלי המרדכי
יאא בן ראשון קולולולולולולו![]()
איל או אייל ??אייסקפה
אני תוהה לעצמי..🤔
ואי, אני שונאת שהמורה מביאה לנו דפים של השלמותאייסקפה
שחלק מהדף זה סיכום של המורה, וחלק זה להשלים
אבל פשוט כל הדף חוזר על עצמו..
הסיכום וההשלמות באותם המילים..!
פשוט מציק!
באה לה אייס טובת לב ושמחה רוצה לסכם את החומר,
אבל הוא חוזר על עצמו כל הזמןן
מהה
יואו
אייס שלנופצלשית~
בהצלוחה במבחן
אני יעשה לך מי שברך
"מי שברך ..........הוא יברך את אייסקפה זרובבלה בת שוקו שתצליח במבחן בויקרא .............."
וכל מי שרוצה שיתפלל על אייסקפה זרובבלה כהן בת שוקו להצלחה במבחן
קולולולולולווווו נרשמם לך בשמיים 100%=מבחן ויקרא, יפה יחכמה אחת 👏
ה' ירחמני שאני יצליח גם ..
חחח תודה רבה!!אייסקפה
אגב, השם המלא זה אייסקפה זרובבלה..🤭😌
(ואין צורך לתייגיני בשרשורים חדשים, כי ישלי פה עקוב
)
לא אייסקפה זרובבלה כהן?
חתול עם רישיון
כהן זה השם משפחה
אייסקפה
שינתי חוח תוצאות שיעמוםפצלשית~

אייסקפהאחרונה
קורבן אשםאייסקפה
לפי רמבן-
חטאת- החטאת המטרה, בטעות, בשוגג
אשם- שממה, מי שעשה את החטא היה צריך להיות שמם ואבד=חסר חיים
קורבן יחיד
חובה
קודשי קודשים
יש שלושה מצבים בהם צריך להביא קורבן אשם.
אשם מעילות
אשם תלוי
אשם גזילות
מעילות-
אדם שבטעות השתמש בהקדש או השתמש בשגגה שימוש של חול בדבר שהוא קודש (לדוג' קורבנות, נכסי המקדש, אוצרות שמיועדים לתיקוני המקדש)
מביא קורבן איל בתוספת קנס של חומש= חמישית ממה שלקח
לומדים מכאן שלמרות שנעשה בשגגה צריך להביא אשם, כי כניסה למקדש או קרבה לקודשים מחייבים ריכוז ומודעות ואסור לו להיות במצב של הסח הדעת
תלוי-
אדם שלא ידע בוודאות אם עבר עבירה שחייבים עליה כרת
הדוגמא שרש"י מביא- שהיה לפניו צלחת שהיה בה שומן וחלב שהם דומים זה לזה ואכל אחד מהם כיוון שחשב שזה שומן אבל אחרי זמן נודע לו שהיה שם גם חלב אבל הוא לא יודע מה מהם הוא אכל.
מביא אשם תלוי כיוון שהוא 'מגן עליו' כל עוד הוא לא יודע אבל ברגע שיודע שחטא בוודאות צריך להביא גם חטאת
לומדים גם מכאן שעבודת ה' מחייבת ריכוז ומודעות בפרט בנוגע למצבים חמורים שיש עליהם עונש כרת. וגם על היסח הדעת אדם נותן את הדין
גזילות-
אדם שמכחש בחוב שחייב לחברו ונשבע לשקר כדי להוכיח את חפותו
ישנם חמישה מקרים.
"בפקדון" - התכחשות לפיקדון שניתן לו לשמירה
"בתשומת יד" - התכחשות לממון שניתן לו כהלוואה או לצרכי עסקיו
"גזל" - גזל רכוש רעהו
"עשק את עמיתו" - אינו משלם שכר על עבודת רעהו
"מצא אבידה" - התכחשות למציאת אבדת רעהו
מעילה= בגידה באמון
התכחשות= סרוב להודות
תנאי- בכולם הוא גם כופרף מכחיש וגם נשבע לשק
העונש- מביא את שווי הרכוש+ חומש+ קורבן אשם
מזיד--> כרת
שוגג--> חטאת
ספק--> אשם תלוי
כבר שמחתי שסיימתי עם קורבן אשם, ואז ראיתי שכתוב גם בדף אחרכך
"נפש כי תחטא ומעלה מעל בה'..." (פס' כ"א)
אם זה עבירה שבין אדם לחברו, למה התורה רואה בזה כמעילה בה'?
רש"י-
מתכחש לא רק להוכחות שלווה, אלא מתכחש שה' רואה את כל מעשיו.
הוא מתכחש להשגחת ה'
על אשם מעילות כתוב "כי תמעל מעל" ועל אשם גזילות "ומעל מעל בה'"
מעילה בה' מיוחסת דווקא למעילה ברכוש
אחח..
חסר לי כאן כמה שורות.. 
אשם מעילות ואשם גזילות-
דומים-
*נקראים אשם
*קשורים לפגיעה ברכוש
*מקריבים איל
*מחזירים את שויי הרכוש+ חמישית
שונה-
*מעילות- בין אדם למקום, גזילות- בין אדם לחברו
חזק וברוך. 
ימי המילואיםאייסקפה
מטרת בניית המשכן- אממ, אייס יא תלמידה סוררת, תשלימי.
השראת שכינה= נוכחות אלוקית "בריכוז גבוה"
בעקבות חטא העגל משה עולה לקבל לוחות שניים. כשמשה יורד בפעם השניה הוא מצווה להקים את המשכן
המשכן נבנה כדי לשמש כמקום התגלותו של ה' בתוך עמ"י.
דרך המשכן אפשר להתקרב לה', זה מקום השראת השכינה בעמ"י
במשך מספר חודשי עבדו עמי על בניית המשכן.
כשהגיע הזמןה' ציווה את משה לקחת את אהרון ובניו, לקדש אותם, ולתת להם הוראות איך לעבוד בקודש.
במשך שבעה ימים משה עושה את עבודת הקורבנות והכהנים לומדים ממנו את עבודתם
בטקס חנוכת המשכן נוכחים משה, אהרון וכל העם
בפסוקים ה'- י"ג
הפעיל זה משה
והסביל זה אהרון ובניו
למה משה עושה את הפעולות ולא אהרון ובניו?
כי הכהנים עדיין לא יודעים את תפקידם ומשה מלמד אותם
(לפחות ארבעה מ)מעשי מה בפסוקים-
רוחץ את אהרון ובניו, מלביש אותם, מושח בשמן את המשכן ואת כל מה שיש בו, מושח את אהרון
בפסוקים ל"ג- ל"ו
המצויים בפסוקים אלו הם אהרון ובניו
והציווי הוא לא לצאת מהמשכן שבוע
~~~
בפרק מוזכר הביטוי "כאשר ציווה ה' את משה" 7 פעמים
~~~
~~~
ואו, למה חסר לי פה חצי דף? 
~~~
פרקים א'- ה'
ציווי לעם להקריב קורבנות על פי המצבים השונים
>>
פרקים ו'- ז' לימוד תיאורטי
ציווי לכהנים כיצד להקריב את הקורבנות השונים
>>
פרק ח' לימוד דרך צפייה
הכהנים צופים במשך שבעה ימים במשה עושה את עבודת הקורבנות
>>
פרק ט' עבודה מעשית
ביום השמיני הכהנים מתחילים בעבודת הקורבנות בעצמם
חזק וברוך🤪
אני חייבת להשלים את הדף הזה..
בהצלוחהמשרד החיוך(:
לנו היה צריך להיות מימיזמן מבחן על הפרקים האלה אבל זה נדחה כי היה איזה משהו חריג לא עלינו ..
ואז זה היה אמור להיות מחר ובסוף המורה אמרה שהיא רוצה ללמד עוד פרק ואז לעשות גם עליהם ..🤦♀️
חחח בהצלחה לכן.
אייסקפה
...פצלשית~
לא אני סתומה של הליבפצלשית~
איך את צוחקת בלי דמעות שכחתי זה מתסכל...?
ליף*אייסקפה
ואת לא..
: D
אה תודה ננסה
פצלשית~
אייסקפהאחרונה
בקרוב...חתול עם רישיון
היכונו היכונו לתוצרהשיעמום הבא של אלי................![]()
![]()
גללו כבר למטה
בקרוב ממש
והנה זה.........
אההה בקרובחתול עם רישיוןאחרונה
דאייפצלשית~
אני יאלדה עם בעיות
דפקת
.
סוף
🤦♀️(הסמיילי הזה עווזר לי רבותה)
אעעאייסקפה
הדו שיח הזה ממש ממש הזכיר לי את זה שש' ות' היו צכות להציג כלמיני דברים ואז היה להם דייט בלי שהם מכירים לפני..

חח ואי,
זה היה מישעשע.
שניהם..
יקרים,אייסקפה
לא הבנתם את הפואנטה,
אז סתמווווו
כי אתם רוצים מה שלא אמור להיות, כי,
לאא הבנתםם אתת הפואנטהה
ארגגג

לא לא לאאאאייסקפה
אני לא מוכנה לזה.
נהיינו שוב פעם כתומים.
וזה אומר ש,
זוכמיר וזוכמירה ילמדו מהביתת
לאלאלא!
עד שהם הלכו להםם 
לפחות בדיוק עכשיו אני הולכת לאולפי אבלאבל..
הם לא יכולים ללמוד מהבית!
זה אסון.
ובני נוער יקרים,
לכו להתחסן, למה בגללכם אנחנו לא יישוב מחוסן,
ולכן אם אנחנו כתומים לומדים מהבית. 
לכו תלמדו מהזקנים! כבר 98% מהם התחסנו.
יאללה, גם כן אתם.😑
,,אייסקפה
עשו כזה גם על סבא..
טכנולוגיה מפתיעה: הרב קוק חוזר לחיים
זה ממש מגניב.
חח והצחיק אותי,
אצלנו לא מצליחים להתמודד עם 2 זוכמיר,
ולהם יש לכל אח יש בן זוכמירובצ'יק, (זתומרת, חמישה בנידודים עם אותו שם..
)
והם מסתדרים יופי.

לא אל תידאגי ילדה הכל היה בסודר
משרד החיוך(:
אני מרגישה באיזה סמינריון
אעאע,אייסקפה
השיר הזה עושה לי לבכות😟
לפני שנה רינת החליטה שהיא חוזרת בתשובה
אייסקפה
אהודדדדאייסקפה
תפסיק לצרוח!!
יאו,
אני שונאת לשמוע ככה שירים
זה צורחחח, והפס אחד פחות זה שלא שומעים🤦♀️
אין, נוקיות זה עם..