מי שקנה אותו,נתן אותו
מי שקיבל אותו,לא ראה אותו...
מה זה?
עזרא - ארכיון
הרבה חידות
1.האדונים אדמוני, כחלוני, וירקונינרגשים. הם מתלבשים לקראת המסיבהבבית צבעוני.
ברשותם 3 חולצות. צבעיהן ,כמובן, אדום כחול וירוק.
גם 3 עניבות... ניחשתם נכונה... באותם צבעים.
כדי להגביר את האחווה והצבעוניות סיכמו שאיש לא ילבש פריט בצבע שמו, וכל אחד ילבש חולצה ועניבה שצבעיהן שונים זה מזה.
אם אדמוני בחר בחולצה הכחולה, איזו עניבה לבש כחלוני? 
2.שוד בוצע .כספתו של מר כספי נפרצה, וכסף רב נעלם. בדיקה קפדנית של המנעול הפרוץ הראתה כי את הפריצה ביצע איטר יד ימינו.
שלושה אנשים נמצאו באותה שעה בבניין: מר זכאי, מר אמין ואדון אמיתי. אחד מהם הוא השודד. כל אחד מן החשודים השמיע שתי טענות:
זכאי: אינני שמאלי
לא גנבתי דבר
אמין: אני שמאלי
לא גנבתי דבר
אמיתי: אינני שמאלי
אדם שמאלי ביצע את השוד
רק שתיים משש הטענות 
3.
עם שללם הסתתרו במערה אבודה
כל אחד את כספו ספר ומנה
ואז ל"עובדים" - הן מתוקה השינה
(במיוחד לאחר יום מוצלח לעילא -
מספר מטבעות הזהב מעל מאה עלה!)
אך באמצע הלילה בדיוק באחת
התעורר הראשון - וללא חת
לקח לו חצי משלל הגנב השני
וגם חצי מן השלישי שהרי "אם אין אני"...
שעה אחר כך כאשר הראשון
על יצועו נשכב וחזר לו לישון
התעורר השני את ידיו לא טמן
וחיש מהר בטרם יחלוף לו הזמן
משני צרורות חבריו לקח חצי מהתכולה
ואז על יצועו חזר ועלה
עוד שעה חלפה - ניחשתם נכונה
השלישי חצי מבספי חברו לו מנה.
הגיע הבוקר, השמש להם זרחה
וכל אחד התבונן בצרור בו זכה
והנה "הצדק ניצח" - התברר
כל אחד קיבל - לא פחות ולא יותר
את מספר מטבעות הזהב שהביא
כמה בדיוק? מי ידע, מי נביא?
כדי לאפשר את פתרון החידה
נוסיף עוד פיסה אחת של מידע
באמתחת כל אחד ואחד
לא היו יותר משישים מטבעות בבת אחת.
כמה מטבעות היו לכל אחד מהגנבים?
בקבוצת כדורסל מפורסמת משתתפות הדמויות הבאות:סביב שולחן עגול יושבים 18 אנשים. חלקם אבירים וחלקם נוכלים, האבירים אומרים תמיד אמת, אלא אם כן הם טועים והנוכלים תמיד משקרים.
כל אחד מהיושבים סביב השולחן טוען שהוא יושב בין אביר לבין נוכל.
א. בהנחה שאיש מן האבירים לא טעה, כמה אבירים סביב השולחן?
בשל קשריו הטובים של פרופ' מספראי עם "אלף אפס" התרבו לאחרונה החובבים והמתעניינים במתמטיקה בקרב הארכיאולוגים.
עזרא - ארכיון
תחשבו לפני שאתם עונים.
השאלה בעיקרון לפיזיקאים.
אם מניחים על כף אחת קילו נוצות ועל השנייה קילו ברזל מה יתברר כבעל משקל גדול יותר בשיטה זו?
הייתי צריך משהו שיסיח את דעתי מהצום.
יש על חבל כביסה 3 מגבות, שלכל אחת לוקח חצי שעה להתייבש.
תוך כמה זמן יתייבשו כל המגבות?
חבר'ה, אולי כבר תפסיקו עם החידות המטופשות האלו?
אלו שבסגנון של: "משה גר ליד בית קברות. יום אחד הוא מת. למה?"
ואז התשובה היא שהיה לו התקף לב או משו כזה!
זה לא חידה זה! זה משחק ניחושים מטופש! אם אין לכם חידה אז אל תשימו חידה!
מקווה שהבהרתי.
איך אפשר להכניס 7 כבשים ל-4 מכלאות כשבכל מכלאה יהיה
את אותו מספר כבשים?
1.שתי נשים שנראות אותו דבר,נולדו באותו תאריך באותה שעה באותו מקום, הן היו אותו גובה אותו משקל אותו צבע עיניים אותו צבע שיער. הכל היה אותו דבר. כשנשאלו שתי הנשים האם הן תאומות הן ענו שלא! איך יכול להיות ששתי הנשים שנראות בדיוק אותו דבר אינן תאומות?
2.זלמן ברקוביץ' גר בקצה הרחוב. לילה אחד ישב בסלון וצפה בטלווזיה. לפתע נכנסו לביתו שני גנבים וגנבו לו את כל רכוש הבית. זלמן ראה אותם ולא הגיב. מדוע זלמן לא עשה כלום
3.אישה אחת הופיעה בקרקס כל יום. בהופעתה בקרקס היא עמדה ועל ראשה תפוח, ואיש אחד מכוסה עיניים היה צריך לפגוע בתפוח בעזרת סכין. כל יום האיש הצליח לפגוע בתפוח. יום אחד האישה באה לקרקס על ראשה תפוח, והאיש מכוסה עיניים פגע בה במצח. למה דווקא באותו יום האיש פגע בה במצח?
כל החידות מאתר: http://my.area.co.il/view.php?siteid=76109
![]() | התשובה ב היא התשובה לשאלות: א. 4 ו-5 בלבד ב. 5 בלבד ג. 2 ו-3 בלבד ד. 3 בלבד | ![]() | התשובה הנכונה לשאלה זו מופיעה במקום: א. זהה לשאלה הקודמת ב. זהה לשאלה הבאה ג. כמו בשאלה 4 ד. כמו בשאלה 5 | |||
![]() | מספר השאלות שהתשובה עליהן היא א הוא: א. 0 ב. 1 ג. 2 ד. 3 | ![]() | השאלה הראשונה שבה התשובה הנכונה היא ג היא: א. מס' 1 ב. מס' 3 ג. מס' 4 ד. מס' 2 | |||
![]() | מספר השאלות שהתשובה להן ד הוא: א. 1 ב. 0 ג. 2 ד. 3 | ![]() | השאלה שבה התשובה היא באותו מקום כמו התשובה לשאלה זו היא: א. שאלה מס' 4 ב. שאלה מס' 2 ג. שאלה מס' 3 ד. שאלה מס' 1 |
| התשובה הנכונה לשאלה מס' 1 היא: התשובה הנכונה לשאלה מס' 2 היא: התשובה הנכונה לשאלה מס' 3 היא: התשובה הנכונה לשאלה מס' 4 היא: התשובה הנכונה לשאלה מס' 5 היא: התשובה הנכונה לשאלה מס' 6 היא: | ![]() |
למחרת המורים מבקשים מכל תלמיד לרשום את שמות שלושת חבריו הטובים, ומבטיחים שכאשר הכיתה תפוצל כל תלמיד יזכה להיות לפחות עם אחת משלוש הבחירות שלו. האם גם עכשיו התלמידים יכולים למנוע מהמורים לפצל את הכיתה?
