שירשור שאלות שמות קודשאות והדר
הבהרה והזהרה!אות והדר
חברים יקרים
מובאים כאן מידי יום מקרים ודיונים הלכתיים ע"מ ללמוד מהם וללבנם.
כל אחד מביא את הסברות שלו ולא פעם אנו מביאים שמועות ממו"צים חשובים ומרבנים גדולים.
יש להזהיר את ציבור הקוראים וגם את המשתתפים האקטיביים שאין לסמוך על שום שמועה שמובאת כאן להלכה ולמעשה, אלא כל אחד יברר את ההלכה ע"פ רבותיו ובעצמו.
אין מטרתינו בפורום לפתור בעיות הלכתיות התלויות ברובן על בלימה אלא מטרתינו כאן לעורר את השאלות, לתת כיוונים להפנות למקורות, בדיבוק חברים ובדרכי נועם.
ישר כח
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
זיוף מזוזותישי פרל
שלום!
אני ישי פרל. אני עושה מחקר על היקף זיופים במזוזות. לצורך המחקר אשמח אם תוכלו לענות על הסקר הקצר שלי.
אני מתחייב שלא להשתמש בפרטים האישיים של ממלא השאלון.
הנה קישור לשאלון/סקר. מחקר כמות מזוזות מזוייפות
מחפש סופר לכתיבת תפילין, דחוף!נוטה שמיים
שלום וברכה
איבדתי את התפילין שלי בלחימה בעזה, מחפש המלצות לסופר יר"ש שכותב תפילין בית יוסף. עדיפות לסופר שכותב שם הוי"ה בכוונה וחילוק אותיות כזוה"ק.
טווח מחירים - 3500-5000
איזור ירושלים והסביבה
האם יש בעיה בצורת האות ג' ?kosah49506
כולם כשרים בעיקרוןטוב שםאחרונה
אם כי היה מקום לדון באות ג שב 2*2, אבל נראה שהיא בסדר, אם צריך נימוק ומקור אוכל מחר.
כמה שווה מזוזה כזו מחיר מקסימום ?אביחי אביטל
לגבי לימוד סת"םאנונימי (פותח)
אני רוצה ללמוד כתיבת סת"ם ברמה שזאת תהיה הפרנסה שלי. ומהסתכלות קצרה בשאלות פה הבנתי שלא כדאי ללמוד במכון סת"ם אלא אצל אדם פרטי. דיברתי עם הרב שלי והוא דווקא רצה להמליץ לי על מכון מסוים(הרב שלי בעצמו סופר סת"ם), עכשיו אני לא מבין בזה, אני באמת שואל את אלו שבתוך הנושא ועוסקים בזה ומכירים קצת, האם לימוד במכון לא יכול לקדם אותי לרמה של פרנסה מזה? או שזה תלוי רק בי ואם אשקיע ואתמיד אז אצליח? או שפשוט הרמה שם במכונים היא די נמוכה ולכן עדיף באופן פרטי?
ועוד שאלה, אם זה מכון קטן ומצומצם של עד 10-15 תלמידים, יש חילוק או שזה אותו דבר ועדיף ללכת למישהו פרטי?
ושאלה אחרונה מה המחיר שמישהו פרטי יקח? בערך כמובן, מבין שיהיו יותר ופחות.
בממכונים שאני בדקתי המחירים נעים בין 2500-10000
גם במכון זה טובטוב שם
פשוט להצליח להכנס לעתחום טוב צריך הרבה השקעה של פרסום, וזהו. (כמובן בהנחה שכותב טוב ויפה).
עניתי על מה ששאלתטוב שםאחרונה
אחר שתלמד במכון, אם תעבוד קשה לפרסם ותצליח לכתוב טוב זה מספיק.
המקום שממנו למדת לא הכי קריטי, כי בסה"כ אין הרבה דינים של סת"ם, תלמד הגמרות הראשונים האחרונים והפוסקים, ותתאמן על הכתיבה ומה שצריך ואין עוד מה שחסר פה.
עבודה אונליין מהביתנטע ברזני
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!
עבודה 11נטע ברזני
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!





