שרשור חדש
נו"ן, האם כשר?אות והדר
למה לא?הלוי מא
נראה כמו למ"דקשלש

התג ממש עבה 

אבל אני ממש לא בר סמכאקשלש

אומר מה שנראה לי ככה בעין 

כשרקולמוסאחרונה

כשר משום שאין שעור לאותיות

תפיליןאות והדר

יהודי שהביא לי, סיפר לי שיש לו צרות איומות רח"ל. הצעתי לו בדיקה ואלו התפילין...

 

לא כיף לאכול מעות נשמע כואב בשינייםהלוי מא
בשניה הראשונה באתי להעיר עלנחשון מהרחברון

חוסר תגים - דיעבד  ועוד כמה אותיות. ואז קלטתי... זה כל הצ' שלו גם מערים וגם בעאתי

מזעזע כל הלכות סתם במונה אחת ממש מומחהאריק אלחרר
אויקולמוסאחרונה

הובאו לפני זוג תפילין....ריקות!!!!

פסול.. הרגל מחוץ לגגאילן ח.
מסכיםאריק אלחרראחרונה
פתרון לשיעור פרשהאות והדר
אות.. נראה שהפתרון הזה נעשה לא ע״י סופרי וחכמיאילן ח.
אותו הדור. אלא בזמנינו האחרון. ואל תשכח שקראו כך גדולי החכמים בדור ההוא. ומן הסתם ודאי ידעו מה שאנו לא ידענו... כמו שנאמר- מה שראו משם לא רואים מכאן..וד״ל.
עיין הרמבם פרק שמיני וכן פסק בשו״ע סימן רעדאריק אלחרראחרונה
שכשר כך לכתחילה
..גמד טרוט עינים
עבר עריכה על ידי גמד טרוט עינים בתאריך י"ב בסיון תשע"ד 12:11


התחלתי מגילת אסתר קטנה וקומפקטיתנחשון מהרחברון

על יריעה שהיא בעצם מזוזה 12... זה קטן וממש נוח כתב ספרדי יפה וקריא.

 

מישהו מכיר מיהו שמעוניין לקנות?

 

לא מכיראות והדר

ספרדים אוהבים גדול...

פעם כתבתי מגילה 42 שורות ב14 ס"מ נתקעתי אתה הרבה זמן

אבל ב"ה נמכרה בדיוק בזמן שהייתי צריך, ובהרבה יותר ממה שחשבתי

 

המטרה של המגילה (בניגוד לתפילין ומזוזות) היאאלעד

שיקראו אותה.

משמע- כמה שיותר גדול שיותר טוב.

 

אולי תצליח למכור אותה במחיר מופקע ע"י שתכנה אותה "מגילת בוטיק" וכיוצא בזה, באריזה מהודרת עבודת יד

אם תמצא יש לי גם אחת ויש לי מגילות של תלמידיםאריק אלחרר
1000 קלף +כתיבה
יצא לי יפה וקריא להדהים בגודל הזהנחשון מהרחברוןאחרונה

העריכו לי אותה ב4000 שקל אולי אעלה תמונה. יש לה מקל עבודת יד נלך על הבוטיק...

ל' קטנההר-רי
לא מצליח לראות את התמונהאילן ח.
הנההר-רי

נכון, כשרה ללמ"דאות והדר
מסכיםאריק אלחרראחרונה
קצת לשטוף את העיניםאות והדר

ספר תורה ישן מאוד, יותר 300 שנה לפי מה שהיה חרוט בעצי חיים משנהב 

לצערי ההס"ת היה במצב חיצוני נורא קרוע, עם עובש ועוד...

ובכל זאת הדיו נשאר שחור כביום כתיבתו. 

 

ריבונו של עולם, איפה קונים תפילין?אנונימי (פותח)
רכשתי בעבר זוג ברמת הידור גבוהה ביותר מאחד מהמפעלים הידועים ביותר. בבדיקה התגלה שהכתב באמת יפהפה, אבל הייתה טעות עקבית באות מסויימת. מו''ץ מומחה הצריך שאלת תינוק שאמנם הכשיר את הפרשיות, אבל זה ממש לא מהדרין....
היום אני רוצה לרכוש תפילין חדשים, פצפונים רש''י ור''ת, בית יוסף, אבל מאיפה???? אחרי נסיוני הנ''ל, אני כבר אובד עצות...
לעצתכם אשמח ואודה
ממליץ על מנהל הפורום!הלוי מא

כנס לאתר הפרטי שלו

 

 
ואי תודה, אבלאות והדר

לפני שקונים שתי זוגות פצפונים בית יוסף שזה השקעה גדולה ויקרה ביותר,

הייתי ממליץ לך לקבל עוד חוות דעת מחכם שני,

לחלופין, אם תוכל להעלות לפורום תמונה של הפרשיות או חלק מהן, יש כאן חברים מאוד מאוד מומחים.

המטרה שלי חלילה לא להתיר מה שאסור וכו' אלא מניסיוני הקט אני רואה כל יום,

איך ירדה חולשה לפסיקה בתחום הסת"ם מנפחים כל בעיה קטנה עושים ממנה פיל,

לכן רוצה להיות בטוח שלא תינזק סתם  

 

האנונימי הפותחשמאי
(למה זה נשלח כאנונימי??)

האמת שהפרשיות המדוברות עברו תחת הרבה עיניים של מומחים: מדובר בכ''ף פשוטה בכמה מקומות שנראית כמו רי''ש גדולה. הראשונים התלבטו, המומחה היותר גדול נטה לפסול אבל ברוב צדקותו לקח אותם למומחה עוד יותר גדול, שהוא זה שפסק שאלת תינוק . אבל אולי בנזדמנות אעלה לכאן את הצילום של ההגהת מחשב, להתרשמותכם.
אך כל זה היה רק כדי להסביר למה אני אובד עיצות ולא יודע איפה לקנות, לאור הניסיון שלי דוקא עם מפעל ידוע ומפורסם. אבל בלי קשר אני רוצה להשתדרג ולרכוש פצפונים. בעז''ה אבדוק את ההמלצה שקיבלתי כאן.
מסכים עם הלויאילן ח.אחרונה
כ דאכל מה הדין?הלוי מא

 

כפי שאתם רואים הקלף רגיש מאוד האם יש /שינוי צורה או לגרד??

 

 

 

 

לא רואה בעיהאות והדר
תודה אילן אריק האם אתם מסכימים לדעתוהלוי מא
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ז באדר תשע"ד 20:28
שת לרווחא דמלתאאריק אלחרר
תשובת הרב גרוסהלוי מא

לתקן.(אין חשש לפ"א)

יישר כחאילן ח.אחרונה
טוב, ככהאות והדר

בתקופה אחרונה, הרגשתי לא כ"כ טוב בגלל איזה שפעת שבא והלך וחזר והלך וחזר...

לא היה לי כח,

וכן הייתי בחו"ל,

ולא יצא לי כ"כ להשקיע בפורום

היה שקט כאן...

חזרתי משם עם כמה אוצרות, תמונות מעניינות, כתבים מעניינים ויפים...

נאגרו לי לא מעט תמונות מעניינות מהתקופה הזאת

וב"ה מקווה שיחזרו החיים לפורום 

כי לא מעט אנשים נכנסים לכאן, והפורום פותח להם צוהר לעולם שנסתר  

 

 

הספר זכרון אליהו על הלכות תפיליןרחמים-

 

הפעלתי את טובי סוכני הספרים בעירי ולא מצאתי

 

אם מישהו מכיר את ההוצאה או חנות עם סטוק של ספרים ישנים או כל דרך אחרת להשיג את הספר אשמח למידע.

אפשר גם משומש. 

בירושלים אפשר להשיגאות והדר

במקור ברוך יש חנות שמדפיס את זה ברשות המחברים. 

יש שם אפשרות להדפיס כמעט כל ספר שאי פעם יצא לאור.

אבל עולה בסביבות 150 ש"ח 

ספר זכרון אליהוnati

איפה במקור ברוך?

מול זכרון משהאות והדראחרונה

02-5377957

ג׳ שרגל ימין וירך שמאל שווים בכתב ואליש (ספרדי)???אילן ח.
לספרדים כשר..אילן ח.
אפילו לכתחילה .. וכן כתב בספר כתיבה תמה שכן נהגו בכתב ואליש ספרד. וכן ראינו בדורות הקודמים שכתבו ג׳ עם רווח בין הרגל לירך ולא הקפידו שדווקא רגל ימין יהיה יותר ארוך מירך שמאל ואדרבא לפעמים ימין קצר מעט משמאל. ובמיוחד שהכתב הספרדי במקורו הועבר מדור לדור מרב לתלמיד ושונה ממדינה למדינה בשינויים קלים. וגם מה שהעתיק מר״ן החיד״א בספרו לדוד אמת צורת אותיות ספרד הביא מספר מור וקציעה שמעיד על עצמו שכתב מהזיכרון בלבד ממה שראה. ובסיום כתב מרן החיד״א על כן יראו הסופרים ויבחנו אם צורת אותיותיהן כמו שכתבו הגדולים מהר״ם זבארו מגירוש ספרד. ומהר״י אבוהב. ורבינו סולימאן אוחנה וכו... מגורי האריז״ל. שלא נמצא בכתביהם שום פסול וכו.. עי״ש. מה שאין כן בכתב בית יוסף (אשכנז) הקפידו בדבר כמו שכתב בברוך שאמר. ופסלו רגליה שווים. ומקור דין זה בגמרא לא יעשה גימל צדי וכו.. שאם רגליה שוות ויהפכנו לג׳ יהיה ץ. ולכן מאריכים רגלה הימנית. וכו.. עי״ש.
היוצא מדברינו שבכתב ואליש לספרדים לכתחילה עדיף לעשות כדי לצאת מידי מחלוקת וכדברי הגמרא כנ״ל. ואם לא הקפיד הסופר אין בכך כלום וכשרים ולא פסולים ולא בדיעבד. ולכתב אשכנז כדברי מר״ן שהעתיק מהברוך שאמר. אם עשה רגליה שוים פסול ומותר לתקן גם בתו״מ משום שצורת אות עליה ואין בזה משום שלא כסדרן. וכדין קוץ ר״ת ביוד. ואביא תמונות בהמשך של גדולי רבותינו הספרדים שלא הקפידו ברגליה שוים. וה׳ יאיר עינינו בתורתו. עכלד״כ.
תמונות...אילן ח.







מסכים לכל מילהאות והדר

אפילו שכמה וכמה חכמים כתבו לפסול בזה, הדבר מוזר ביותר, כאמור האות כצורתה ואין לו שום דמיון לשום צדי"ק.

וכן לענ"ד כשר בכתב אשכנז, וכן ראיתי בספרים ישנים האשכנזים שממש לא הקפידו בזה. 

וכן כתב בקול יעקב והרב מועלם רק יש להעיראריק אלחרראחרונה
שדין זה לא שייך בכתב הספרדי העתיק שהגימל היא נון עם עקב
האם יכול להמשיך לכתוב ואח״כ להפריד ל-ה ???אילן ח.

כן, זה שום דבראות והדר
להפרידאריק אלחרראחרונה
לקלוף או למחוק ???אילן ח.

זה ג'.הר-רי

מסכיםמ. שלום
אמנםאות והדר

זאת דומה לגימ"ל ובכל זאת לקלוף 

או לשאול תינוק (לפי הרב גרוס בשם הרב אלישיב לשאול ב' תינוקות) ורק אם קורא גימ"ל מותר למחוק

אות.. אני קלפתי. אבל לא בגלל שזה ספק אם צורתה עליהאילן ח.
ברור שיש כאן שינוי צורה גם ללא ש״ת. אבל בגלל שהרב של הסופר אינני זוכר את שמו - אמר לקלוף. קלפתי כמנהגי. אבל עדיין לא זכיתי להבין למה אחינו האשכנזים מחמירים... אולי בגלל כסדרן בשם ? למי שיש סברא שיעלה..
האם היית מכשיר גימ"ל כזה?אות והדר
לכל היותר הייתי ש״ת... אבל ה׳ היא לאאילן ח.
לגבי הקליפה הסברא שלי היאהלוי מא

שהורו לקלוף בגלל שהאות המדוברת היא משורש ה' ולא נטפלת באם הייתה נטפלת אז אולי היה מקום לשאלה 

שינויי צורה פסול ל ה וגם ל ג מותר במחיקהאריק אלחרראחרונה
למה הורידו לי את המודעה שלי???????מאיר

ניחוש: כי היא הכילה תוכן פירסומי?אלעד
נכון, אני מחקתי אותהאות והדראחרונה

כי אסור לפרסם כאן 

בהצלחה

מה אתם אומרים???אנונימי (פותח)
כתב יה של יהיה ומסתפק אם כתב בלי שום כוונה כלל או שחשב שזה שם (לא חשב לקדש במחשבה בצד הזה אלא חשב שזה שם) מה הדין?
לא מקומו וספק אם קידש ימשיך יהיה בלי לחשושאילן ח.
ס״ס
זה גם מה שענה הרב מועלם.. יישר כח..אליאבאחרונה
יעצו לי לפרסם את זה גם כאן . מעונין במגילהגדעון ארליך

 

 הכותרת במקום האחר היתה :

להעדיף כלכלית את יהודי יהודה ושומרון – קונה מגילה .

 יעצו לי לפרסם גם כאן , ואני מפרסם כמות שהוא .

 

 

בנוסף לכל דבר לתמיכה באחיזת עמנו בארצנו, כדאי לחשוב על חיזוק היהודים שביהודה ושומרון גם מבחינה כלכלית.

 

שונאי ישראל לוחמים באחינו ששם בכל דרך . למשל גוש שלום הקימו אתר ובו רשימת מוצרים מעבר לקו הירוק שהם קוראים להחרים.  כמובן שמי שדוקא בעד היהודים  ייכנס ויעדיף את מה שברשימה .

 

 תיכנסו לכאן : http://www.activismos.com/?p=59  תסתמו את האף מהסירחון האנטישמי ששם , ותורידו את הקובץ ב WORD.

 

ידעתם שיקבי תל-ארזה זה במישור אדומים ?  שגבינות משק צוריאל זה משדמות מחולה ? וביצי הרדוף מאיתמר ?

 

 

 

 טוב ונחמד להפיץ את השיר הזה   http://tinyurl.com/kcq8sy5  שמכוון לתואמי שלום עכשיו ברחבי העולם . אבל כדאי בדרך כלל  לחשוב  להקל על היהודים  שמשקיעים כל כך בקיומנו בארצנו.

 

 חשבתי למעשה על משהו כזה ומבקש סיוע של מי שיכול.

 

לקראת פורים אני מעונין במגילת אסתר.

 

 אז אם אתם מכירים מישהו  מיישוב ביהודה או בשומרון (עדיפות ראשונה : "נער גבעות" או "מבוגר גבעות"  במאחז מבודד , עדיפות שניה : יישוב קטן ) דתי ברצינות שכותב מגילה בכתב בית-יוסף במחיר נוח לשנינו , נא התקשרו   למייל ehrlichgid@gmail.com . תודה .

 

 

 

עזרהמאיר

אני סופר יחסית חדש ואני רוצה להתחיל לכתוב ספר תורה אשמח אם מישהו יכול להפנות אותי ללקוח או סוחר אמין ישר כח

מה הרמה שלך?הרש
יחסית בסדרמאיראחרונה

אם תרצה תן לי את המייל אני אשלח לך תמונה

שינוי צורהאות והדר
מסכים. מותר למחוק אבל עדיף כאן לקלוף.אילן ח.
קלוףאריק אלחרראחרונה
אות ... בטוח התבלבלת. זה שינוי צורה. זה לא יוד.אילן ח.
צודק, הסתכלתי ל"מימים ימימה"אות והדר
אילן אם אתה זוכר כששאלתי אותך גם אתה התבלבלת חחחאריק אלחרר
מסכים לאילןאריק אלחרראחרונה