מה עושים ?אילן ח.
מעיקר הדין מותר בח״ת אך ראה במשנ״ה סימן לואריק אלחרראחרונה
ולכן הייתי ממליץ קודם לעבות את רגל ד מהצד השמאלי פנימה כך שהרגל תהיה יותר פנימה מהאמצע ואח״כ למחוק הטיפה
וזה ח״ת בכתיבה עדיף מכל השאר
מקווה שמובן
האם יש דמיון לט׳ ..???אילן ח.
הכל פסול נשחתאריק אלחרראחרונה
איזה כשרון!אות והדר
כשר וינקה
מסכים אבל עדיף שלא יכתוב מחולק אם אלה התוצאותאילן ח.
מסכיםאריק אלחרראחרונה
לא דבוק...????אילן ח.
אנונימי.. מה הדין ? מותר לנקות או לש״ת אולי שינויאילן ח.
כשר אבל מכוער...הרש
ש״ת ונקהאריק אלחרר
למה ש"ת?הרש
כוון שיש חשש ת וכן בתיו פסוקה ש״תאריק אלחרר
אפילו לא נוגע כך דעתי
טוב... לא חשבתי על זה, אבל גם זה לא כ"כ דומה...הרשאחרונה
ו׳ של ועשית ?אילן ח.
ראיתי את הבעיה הזו בספיקות הסופר פעםהלוי מא
תבדוק שמה ואם יש לך ספק לגבי המציאות הזו ש"ח
פסול תוסיף דיואריק אלחרר
זה לא משנה - להשאיר ככה זה לא שייךהרשאחרונה
אז ממה נפשך - או תוסיף דיו או שתמחק...
בספיקות הסופר יש משו קצת יותר קיצוני מזה, והוא אומר שאולי אפשר תינוק.
ונתתיהרש
שינוי צורה לת׳ הגירוד זה ח״ת פסולאילן ח.
לא מספיק ברור בצילוםמ. שלום
יתכן והנגיעה דקה ואז ש"ת.
הייתי פוסל ממש שנוי צורההלוי מא
שלום ת׳ עם חטוטרת כשרה ולכן גם בנגיעה קלה פסולאילן ח.
מסכים עם שלום ותיו עם חטוטרת ש״ת רק תלויאריק אלחרר
אריק לא ש״ת הוא לא מורגל בח׳ כזו כ״ש בת׳ כזואילן ח.
אות ... תועיל בטובך לשאול את הרב מה דעתו.
אילן זה לא שונה מהפסק אם תינוק לא מכיר פסולאריק אלחרר
תמונה לא ברורהאות והדר
לא בטוח שיענה אבל אנסה בלי"נ
אכן לא ברור....הרשאחרונה
הייתי אתמול אצל הרב משה שאול קליין, ואמר שאין בעיה להפריד.
אם אני לא טועה- בזכוכית מגדלת הוא ראה שזה לא מחובר ממש.
ש״תאילן ח.
פסול יוד נשחתאריק אלחרר
אריק הקוץ שעל גג ההא מעיד על הפירוד ביניהםאילן ח.
קילוף, אותיות ניכרות היטבאות והדר
לדעתי לא מועיל כלל כך קבלתיאריק אלחרראחרונה
נקבברקל
הסופר מחק אות פסולה. תוך כדי המחיקה נעשה נקב קטן מאוד שראה רק כנגד האור. הנקב נמצא על קו השרטוט. הסופר לא הבחין בנקב וכתב את האות מחדש. התוצאה: אות שאינה מוקפת גויל. הקלף במקום דק מאוד ולא ניתן לגרד קצת מהדיו כדי להגיע להקפת גויל.
השאלות: האם טלאי מצדו השני של הקלף יועיל לעיניין הקפת גויל? האם יש הבדל בין תו"מ, ספר תורה ומגילה?
אשמח לקבל מקורות
ברקל ראשית עלינו לדעת בבירור מהו גודל הנקב..אילן ח.
וכבר הבעתי את דעתי בעניין זה שאם הנקב כ״כ קטן כנ״ל מותר לכתוב לכתחילה עליו וגם אם לא יסותמו בפועל אין בכך כלום וכשר. וכנידון דידן. ולמעשה תעביר עליו דיו שוב (לעבות את הגג ) וזה יסותמו ודי. ומועיל גם בתו״מ. ואיך בכך דין כסדרן. ואין צורך לעשות טלאי. אבל מאידך אם הנקב קצת יותר גדול ממה שכתבנו והדיו שתוסיף לא יסתום אותו אזי כל מה שכתבנו לעיל בכלל לא מתחיל. וגם הטלאי לא יועיל וכו..ואז אופן התיקון הוא אחר לגמרי. בהצלחה.
אילן חזקאריק אלחרר
למעשהברקלאחרונה
למעשה, לקחתי את הקלף לסופר מנוסה. הוא היה בדעה שזה נקב שהדיו סותמו וגם עיבה את הגג כפי שאמר אילן. בכל אופן גם הדביק טלאי מאחור כדי לחזק מקומית את הקלף.
הסופר לא לפנינו.. נ׳ דבוק ל-ש׳ ונראה לרגע מ׳ ????אילן ח.
אשכנזים מחמירים בזה וספרדים מקלים להפריד.אילן ח.
אות למיטב זכרוני עשינו כבר שירשור על התמונה הזאתאריק אלחרר
דעתי בזה כוון שכרגע יש ספק בצורת האות ש״תאריק אלחרר
גדול עלי להקל בזה...אות והדר
בספק ספקא כזה אפשר להתיר כמעט כל שאלה ואפילו חמורות ביותר...
אות תפריד כל מקרה לגופו..ומה שמותר מותר..אילן ח.
אם אפשר לעשות כאם ס"ס כזהאות והדר
אז למה לא לעשות בכל מקרה ס"ס, הרי תמיד תהיה שיטה בראשונים שתגבה את המתירים.
לפי מרדכי דיבוק בכלל לא פוסל אלא בשמות הקודש, נצרף גם אותו.
גם נצרף את זה שה"א שנוגעת לגגה יש כמה וכמה ראשונים הקילו בזה כפשט הגמ' (גם כתבו כך פעם).
לדעתי אפשר להתיר ככה כל דבר ממש חוץ מחסרות ויתרות
ב"ה! חשבתי שמצב הסת"ם על הפנים, עכשיו אני רגוע יותר...
היה שלב שזה היה מ', לא?הרשאחרונה
ומה אח"כ?
יוצא שאתה עושה נ' ע"י גרירה. ככה נראלי.
ושמעתי שהרב אליהו היה פוסל כאלה...












