שרשור חדש
מה עושים ?אילן ח.

מעיקר הדין מותר בח״ת אך ראה במשנ״ה סימן לואריק אלחרראחרונה
באות ה שכתב שזו מחלקת
ולכן הייתי ממליץ קודם לעבות את רגל ד מהצד השמאלי פנימה כך שהרגל תהיה יותר פנימה מהאמצע ואח״כ למחוק הטיפה
וזה ח״ת בכתיבה עדיף מכל השאר
מקווה שמובן
האם יש דמיון לט׳ ..???אילן ח.







הכל פסול נשחתאריק אלחרראחרונה
איזה כשרון!אות והדר

כשר וינקה

מסכים אבל עדיף שלא יכתוב מחולק אם אלה התוצאותאילן ח.
מסכיםאריק אלחרראחרונה
לא דבוק...????אילן ח.

לא דבוק,רק אין "זה אלי ואנווהו"אנונימי (פותח)
אנונימי.. מה הדין ? מותר לנקות או לש״ת אולי שינויאילן ח.
כשר אבל מכוער...הרש
ש״ת ונקהאריק אלחרר
למה ש"ת?הרש
כוון שיש חשש ת וכן בתיו פסוקה ש״תאריק אלחרר
וכן כתבו פוסקי אשכנז לעשות את היוד כלפי פנים שאם יעשה כלפי חוץ ידמה ל ת
אפילו לא נוגע כך דעתי
טוב... לא חשבתי על זה, אבל גם זה לא כ"כ דומה...הרשאחרונה
ו׳ של ועשית ?אילן ח.

ראיתי את הבעיה הזו בספיקות הסופר פעםהלוי מא

תבדוק שמה ואם יש לך ספק לגבי המציאות הזו ש"ח

פסול תוסיף דיואריק אלחרר
זה לא משנה - להשאיר ככה זה לא שייךהרשאחרונה

אז ממה נפשך - או תוסיף דיו או שתמחק...

 

בספיקות הסופר יש משו קצת יותר קיצוני מזה, והוא אומר שאולי אפשר תינוק.

ונתתיהרש

שינוי צורה לת׳ הגירוד זה ח״ת פסולאילן ח.
לא מספיק ברור בצילוםמ. שלום

יתכן והנגיעה דקה ואז ש"ת.

הייתי פוסל ממש שנוי צורההלוי מא
שלום ת׳ עם חטוטרת כשרה ולכן גם בנגיעה קלה פסולאילן ח.
מסכים עם שלום ותיו עם חטוטרת ש״ת רק תלויאריק אלחרר
איזה גובה היא
אריק לא ש״ת הוא לא מורגל בח׳ כזו כ״ש בת׳ כזואילן ח.
יש לי מגילת אסתר כתובה על קלף ישן מעל 100 שנה כתב יפיפה ויש שם ת עם חטוטרת ונקראה לפני גדולי הדור ואין פוצה פה ומצפצף בלי נדר אעלה את התמונה. ולכן אני על משמרתי אעמודה. זה שינוי צורה לת׳ ופסול.
אות ... תועיל בטובך לשאול את הרב מה דעתו.
אילן זה לא שונה מהפסק אם תינוק לא מכיר פסולאריק אלחרר
תמונה לא ברורהאות והדר

לא בטוח שיענה אבל אנסה בלי"נ

אכן לא ברור....הרשאחרונה

הייתי אתמול אצל הרב משה שאול קליין, ואמר שאין בעיה להפריד.

אם אני לא טועה- בזכוכית מגדלת הוא ראה שזה לא מחובר ממש.

האם צורת האות של ה"ויו" של "והיה" בעייתית ?בני
מסכיםהלוי מא
מסכיםאריק אלחרראחרונה
פסול יוד נשחתאריק אלחרר
אריק הקוץ שעל גג ההא מעיד על הפירוד ביניהםאילן ח.
ולכן לא ברור שנשחת וש״ת עיין כאן.




קילוף, אותיות ניכרות היטבאות והדר
לדעתי לא מועיל כלל כך קבלתיאריק אלחרראחרונה
נקבברקל

הסופר מחק אות פסולה. תוך כדי המחיקה נעשה נקב קטן מאוד שראה רק כנגד האור. הנקב נמצא על קו השרטוט. הסופר לא הבחין בנקב וכתב את האות מחדש. התוצאה: אות שאינה מוקפת גויל. הקלף במקום דק מאוד ולא ניתן לגרד קצת מהדיו כדי להגיע להקפת גויל.

 

השאלות: האם טלאי מצדו השני של הקלף יועיל לעיניין הקפת גויל? האם יש הבדל בין תו"מ, ספר תורה ומגילה?

 

אשמח לקבל מקורות

ברקל ראשית עלינו לדעת בבירור מהו גודל הנקב..אילן ח.
כך שנקב קטן כ״כ כהגדרתך שנראה רק כנגד האור ולכן הסופר לא הבחין בו.. נקרא בלשון ההלכה-נקב שנראה לעין השמש. וככזה ההלכה מתייחסת אליו כאל לא קיים. כאילו שאין נקב כלל ומותר לכתוב עליו לכתחילה. ומדוע ? מפני שזה נקרא נקב שהדיו עובר עליו וסותמו. וכבר דנו כאן בשרשורים קודמים האם בפועל צריך הדיו לסותמו או שלא חייב אלא כיון ששיעורו מעיד עליו שדיו יעבור עליו אם יכתוב עליו אז זה כבר מספיק וכאילו שלא היה כאן נקב מעולם. וכלשון חכמנו ז״ל כל נקב שהדיו עובר עליו אינו נקב.
וכבר הבעתי את דעתי בעניין זה שאם הנקב כ״כ קטן כנ״ל מותר לכתוב לכתחילה עליו וגם אם לא יסותמו בפועל אין בכך כלום וכשר. וכנידון דידן. ולמעשה תעביר עליו דיו שוב (לעבות את הגג ) וזה יסותמו ודי. ומועיל גם בתו״מ. ואיך בכך דין כסדרן. ואין צורך לעשות טלאי. אבל מאידך אם הנקב קצת יותר גדול ממה שכתבנו והדיו שתוסיף לא יסתום אותו אזי כל מה שכתבנו לעיל בכלל לא מתחיל. וגם הטלאי לא יועיל וכו..ואז אופן התיקון הוא אחר לגמרי. בהצלחה.
אילן חזקאריק אלחרר
למעשהברקלאחרונה

למעשה, לקחתי את הקלף לסופר מנוסה. הוא היה בדעה שזה נקב שהדיו סותמו וגם עיבה את הגג כפי שאמר אילן. בכל אופן גם הדביק טלאי מאחור כדי לחזק מקומית את הקלף.

הסופר לא לפנינו.. נ׳ דבוק ל-ש׳ ונראה לרגע מ׳ ????אילן ח.

אשכנזים מחמירים בזה וספרדים מקלים להפריד.אילן ח.




אות למיטב זכרוני עשינו כבר שירשור על התמונה הזאתאריק אלחרר
דעתי בזה כוון שכרגע יש ספק בצורת האות ש״תאריק אלחרר
גדול עלי להקל בזה...אות והדר

בספק ספקא כזה אפשר להתיר כמעט כל שאלה ואפילו חמורות ביותר...

אות תפריד כל מקרה לגופו..ומה שמותר מותר..אילן ח.
אם אפשר לעשות כאם ס"ס כזהאות והדר

אז למה לא לעשות בכל מקרה ס"ס, הרי תמיד תהיה שיטה בראשונים שתגבה את המתירים.

לפי מרדכי דיבוק בכלל לא פוסל אלא בשמות הקודש, נצרף גם אותו.

גם נצרף את זה שה"א שנוגעת לגגה  יש כמה וכמה ראשונים הקילו בזה כפשט הגמ' (גם כתבו כך פעם).

לדעתי אפשר להתיר ככה כל דבר ממש חוץ מחסרות ויתרות

ב"ה! חשבתי שמצב הסת"ם על הפנים, עכשיו אני רגוע יותר...

 

היה שלב שזה היה מ', לא?הרשאחרונה

ומה אח"כ?

 

יוצא שאתה עושה נ' ע"י גרירה. ככה נראלי.

 

ושמעתי שהרב אליהו היה פוסל כאלה...

הררי ישר כח - מסכיםאילן ח.
עולה בדעתי כמה ספק ספקות להתיר להפרידאות והדר
אות תסביר ???אילן ח.אחרונה
פסול מחק גג ורגל ה׳ ובטל ל מצורתהאילן ח.
קודם בטל ל', אח"כ מחק רגל וגג ה'ברקל

אחרת נשארת עם א-ל. לא תוכל למחוק וגם לא תוכל להשלים כי נעשה בח"ת

ברקל יישר כח על ההארה... לזאת כוונתי.אילן ח.אחרונה
נשחת.. מותר למחוקאילן ח.
הוה נשחת מה עם היוד אילןאריק אלחרר
יוד ש״ת אולי ר׳ קטנה אולי קישקושאילן ח.אחרונה
יוד נשחת ונראה הא עם שני רגלים פסולאילן ח.
מחק יוד ורגל ה׳ ימין וכתוב מחדש לשם קדושה
מסכיםאריק אלחרראחרונה
מחק יוד וגם ו׳ וכתוב מחדש לשם קדושהאילן ח.
מסכיםאריק אלחרראחרונה
נראה עדיין ה׳ תייפה מותר לגרד הנותראילן ח.
ש״ת ונקהאריק אלחרראחרונה
כשר תאריך רגלו תייפהאילן ח.
מסכים להאריךאריק אלחרראחרונה
אריק נקה.אילן ח.
נכון נחשון וגם אריק צודק רק שאין ספק שיקרא ק׳אילן ח.
והש״ת היא לאפוקי משאר קישקוש.. לכן לענ״ד מותר לגרד. ההא נראה ברור יותר מהל׳.
ראוי לשאלת תינוקא.צדיקאחרונה