בי"ת עם קוץ בעקבאות והדר
צורת ב׳ עליה כשר .. גרד ללא תינוקאילן ח.
מה עם הדיבוק?אות והדר
אם דבוק שם זה חשש מ, לא כן?
אכן כן... ש״ת וגרד..יישר כח.אילן ח.
פסול בטל שתיהםאריק אלחרראחרונה
צריך להיות -ע׳ מה הדין..???אילן ח.
נראה כמעטאות והדר
כשרה לצדי"ק, לענ"ד פסול ולא מועיל ש"ת
מה? כולם מסכימים?אות והדר
אכן כןהצרפ/ה לשיחה
מסכים.. זה יותר נראה צ׳ במידית מאשר ע׳.. חזק.אילן ח.
פסול לעין וגם לצדיקאריק אלחרראחרונה
???????אילן ח.
ה"א ראשונה פסולהאות והדר
גם הוא"ו ככל הנראה פסולה, לכן נשחת השם ולמחוק
למחק הוהאריק אלחרראחרונה
ל' בתוך כ של אלוהיךאיתן בן דוד
מרן הרב עובדיה ביביע אומר א כתב שבסתם ך מוחקים הו' של הל' וכותבים אותו מחדש מחוץ לך' הבנתי מדבריו שאין חק תוכות לגבי הך' שהיתה מקודם כביכול ה (בגלל הל')ונהפכה עתה לך'.
מה קורה בשם אלוהיך אם יש תגים מג' החודרים לך'
על אחד כמה וכמהאות והדר
אלא פעם הרב גרוס שאל קושיות רציניות ביותר על הקולא הזאת של הרב עובדיה ואני לא משוכנע שיש נוהגים בקולא הזאת.
אז מה הציע הרב*-) ??
הרב מועלם פסק להלכה עיין שם ותבין את הרב עובדיהאריק אלחרראחרונה
מאחלים מזל טובאות והדר
לחברינו אילן לרגל נישואי בנו בכורו היום בערב,
יהי רצון שירווה נחת יהודי מכל צאצאיו בבריאות ובשמחה
ושפע מזל טוב לחתן ולכלה שיזכו לבית נאמן בישראל מתוך אהבה ואחווה שלום ורעות.
אמן כן יהי רצוןאיתן בן דוד
לאילן ,הרבה מזל טוב לרגל חתונת הבןאלי.א
יהי רצון שיהיה בנין עדי עד!
תודה .. תודה לכולכם.. האמת מרגש לקבל כזו עטיפתאילן ח.
מזל טובאריק אלחרראחרונה
האם יש בעיה באות זי"ן?אות והדר
נראה בסדראריק אלחרר
מסכים. גרד .. זה לא משתנה לג׳ ולא לכלום ..אילן ח.אחרונה
נשחת או אפשר לגרד?אות והדר
אין שיעור לעובי האותיותדרור אל
לענ"ד נסתכל כאילו מושב השי"ן שמן מאוד ועדיין צורתה עליה.
שת או יותר פשוט להוסיף דיו וליפותאריק אלחרר
דרור אל אתה צודק אבל בנ״ד זה שונה .. יש יציאה לצדאילן ח.אחרונה
פרשיה מסוג אחראות והדר
לסקרנות שלי...דרור אל
1. מאיפה המקור לעשות תגים נוספים בח' וץ' של "חמץ, ל' ומ' של "למען", ה'יים של "תהיה" ות'ווים של "תורת"? יש עוד תגים מיוחדים בפרשייה הזאת שלא נכנסו בצילום?
2. האם צורת הבי"ת שהעקב עולה קצת גבוה היא בכוונה או במשיכת הכתיבה בלבד וללא כוונה?
3. חלק מהט', נ', ע', ש' שבכתב האר"י נכתבות בו' ולא בז', נראות כאילו יש קצת משיכה של ראש הו' שמאלה, ובכל אופן כתוב ביושר ולא בעיגול כמו ו' (ראה ט' של "פטר", נ' של "בבני", של של "בחדש" ועוד רבות). האם זה מכוון?
תודה על השיתוף בפרשייה המיוחדת.
הכל מכוון...אות והדר
1. תגים האלה נהגו לעשותם בכתב האר"י, מובא בטור ל"ו, ספר מצת שימורים וגם בספר שימושא רבה. יש כל מיני שיטות בזה לגבי איזה אותיות לתייג.
2. זה צורת הבי"ת שעשו בכתב האר"י הקדום החסידי ברוסיה
3. זה גם מכוון, כך בערך עשו בכתבי האר"י הישנים (ובכללם בכתב חב"ד) נראה זה מעין פשרה שעשו להרוויח את שני הכתבים ביחד...
עכשיו ראיתי שתמונה לא כ"כ טובה, ב"ה אנסה לצלם שוב יותר טוב
יפה מאודאריק אלחרר
באמת מקסים .. אות אתה כל פעם מפתיע מחדש..אילן ח.
תודה רבהאות והדראחרונה
חסדי ה'!
כבוד גדול לקבל מחמאה מסופרים מומחים, במיוחד מהרב אילן אחד הטובים שראיתי עד היום.
מה עושים?אות והדר
נקהאריק אלחרראחרונה
שאלת השבוע...אילן ח.
אם סופר צריך לכתוב הויה. וכיון לשם קדושה והתחיל י-ה
ועצר מסיבה כל שהיא(חשש פ״נ למשל) וכשחזר לכתוב חשב שכותב יהודה והמשיך ו-ה. מה דין השם..?
ובהמשך לשאלה .. מה הדין באותה דוגמא כשכתב למפרע
למשל בסיום השורה. קידש והתחיל לכתוב ה אחרונה ואח״כ כתב ו׳ הכל לשם קדושה וכוונה. ועצר וכשחזר המשיך בהשלמה שלא בקדושה אלא לכוונת חול..? האם השם מתקדש בסיומו עקב קיומו ובמקומו.. או שהעיקר הכוונה שלא היתה כלל בסופה ?
















