שרשור חדש
שאלות על השופטיםJustMe

מי..

1. ישב בשמיר בהר אפרים

2.שפט שבע שנים

3.שפט את ישראל עשרים שנה

4. גאל את בנ"י מאויב שהעביד אותם שמונה עשרה שנה.(שני שופטים שעשו זאת)

5. אחריו הארץ שקטה שמונים שנה

6.גאל  את ישראל מאויב שהעביד אותם שמונה שנים.

7. הכה שש מאות איש במלמד הבקר

8.היו לו ארבעים בנים ושלושים בני בנים רוכבים על שבעים עיירים.

9.שפט את ישראל עשר שנים.

10.עלה דרך השכוני באהלים מקדם לנובח ויגבהה

 

בהצלחה וחג שמח

תשובותיהודה סעדה

1. ישב בשמיר בהר אפרים-תולע בן פועה

2.שפט שבע שנים-הלל הפרעתוני

3.שפט את ישראל עשרים שנה-שמשון

4. גאל את בנ"י מאויב שהעביד אותם שמונה עשרה שנה.(שני שופטים שעשו זאת)-אהוד בן גרא, שמשון.

5. אחריו הארץ שקטה שמונים שנה-שמגר בן ענת.

6.גאל  את ישראל מאויב שהעביד אותם שמונה שנים.-עתניאל.

7. הכה שש מאות איש במלמד הבקר-שמגר בן ענת.

8.היו לו ארבעים בנים ושלושים בני בנים רוכבים על שבעים עיירים-יאיר הגלעדי.

9.שפט את ישראל עשר שנים-אבצן.

10.עלה דרך השכוני באהלים מקדם לנובח ויגבהה-גדעון.

אשמח לתיקונים, תודה!

תשובותישראל12-$

1 תולע בן פועה

2 אבצן

3 שמשון

4 יפתח ואהוד

5 אהוד

6 עתניאל

7 שמגר

8 עבדון בן הלל

9 אילון

10 ירובעל (גדעון)

תודה רבה אשמח לתיקונים והשלמות.

...יהודה פ.

 

1. ישב בשמיר בהר אפרים-תולע בן פואה

2.שפט שבע שנים-עבדון בן הלל?

3.שפט את ישראל עשרים שנה-שמשון

4. גאל את בנ"י מאויב שהעביד אותם שמונה עשרה שנה.(שני שופטים שעשו זאת)-אהוד ויפתח 

5. אחריו הארץ שקטה שמונים שנה-אהוד בן גרא

6.גאל  את ישראל מאויב שהעביד אותם שמונה שנים.-עתניאל בן קנז

7. הכה שש מאות איש במלמד הבקר-שמגר בן ענת

8.היו לו ארבעים בנים ושלושים בני בנים רוכבים על שבעים עיירים.אלון הזבולוני?

9.שפט את ישראל עשר שנים.אבצן?

10.עלה דרך השכוני באהלים מקדם לנובח ויגבהה-גדעון

יפה. תשובות:JustMeאחרונה

1.תולע בן פואה.

2.אבצן.

3.שמשון.

4.אהוד בן גרא,יפתח.

5.אהוד בן גרא.

6.עותניאל בן קנז.

7.שמגר בן ענת.

8.עבדון בן הילל הפרעתוני.

9.אילון הזבולוני.

10.גדעון.

משחק הגדרות (המשך לשרשור הקודם)~מישי~

בגדים שבהם הולבש יוסף

בגדי ששיהודה פ.

המחנה היה בטח

עם גדעון וזבח וצלמונעישראל12-$

יש אותו דבר ה'

מיכהיו בן ימלה?יהודה סעדה

היחיד שזכה לקבורה מבני משפחתו.

אתה מתכוון לאביה בן ירבעם?~מישי~

התשובה לשאלה של ישראל היא אלישע.

 

"ויעש כן משה לעיני זקני ישראל"-מה עשה משה?

הכה בצור והוציא ממנו מיםאלישע בן אבויה

בס"ד

 

"ישימך ה' כ_____ וכ_____" (הכוונה לא לאפרים ומנשה).

כאחב וכקוליה אשר קלם מלך אשור באשיהודה סעדה

התשובה היא אכן אביה.

 

השופר אצלו.

נחמיה ''והתוקע בשופר אצלי(נחמיה ד')אנונימי (פותח)

ישעיה מנבא שהם ''ילמדו לקח''?

רוגנים (בדקתי לוודא)~מישי~

לאחות העם- ברוכה הבאה לפורום!!

 

יש לו חמשה עשר בנים ועשרה עבדים

 

אולי התכוונת עשרים עבדים-ציבאיהודה סעדה

"ויגבה לבו בדרכי ה'".

אכן לזה התכוונתי. תודה על התיקון.~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ח תשרי תשע"ג 10:23

נראה לי יהושפט, לא בטוחה. (בכ"מ זה מדבה"י ב)

 

דרך שבה "גדר מזה וגדר מזה"

בלעם עבר במשעול הכרמיםישראל12-$

"לדבר אל ליבי" מוזכר אצל

עבד אברהם, התשובה לחידתי היתה יהושפטיהודה סעדה

שני אנשים שהוזכר אצלם:"ארבעים יום וארבעים לילה".

משה ועזרא הסופר~מישי~

על מה נאמר: "נתנה עלי בקולה על כן שנאתיה"?

משה ואליהויהודה פ.


נכון התבלבלתי~מישי~

היה לי בראש "לחם לא אכל ומים לא שתה"...

אולי עזראיהודה סעדהאחרונה

על מי נאספו ערבים עמונים ומואבים למלחמה?

מי שלמד ירמיהו יכול להעלות שאלות?אני אשמחאנונימי (פותח)

כיווון שזה מאוד ארוך כל החומר בירמיהו

 

20 פרקים זה הרבה???חנהודיהאחרונה
שאלותישראל12-$

כי אתה ה' כאשר חפצת עשית

כן תעשה כאשר דיברת

ויהי ככלותו לדבר והנה....

לדבר על לבה

וידבר על לב הנערה

ותעמד שם ושם...

וישכרו 

מקוה

מתכסים בשקים

בין קדש ובין שור

בין קדש ובין ברד

בהצלחה שבוע טוב!

....יהודה פ.

1

2

3רכב אש וסוססים עם אלישע ואליהו?

4חנה? כי היא דברה על לבה.

5אליעזר

6אבן גדולה

7 אחי יוסף אצלו בארמון

8

9 יושבי נינוה,אנשי בן הדד

10גרר?

11באר לחי רואי

תשובות~מישי~

 

כי אתה ה' כאשר חפצת עשית- המלחים בספינה ביונה

כן תעשה כאשר דיברת- המלאכים לאברהם

ויהי ככלותו לדבר והנה....עבד אברהם- רבקה יוצאת..

לדבר על לבה-האיש הלוי בסיפור פילגש בגבעה?

וידבר על לב הנערה-שכם על דינה

ותעמד שם ושם...-העגלה עם ארון ה' כמדומני

וישכרו-נראה לי האיש הלוי אצל פילגשו (בית אביה שבבית לחם).

מקוה-ישראל ה' מושיעו בעת צרה.. בירמיהו

מתכסים בשקים-אנשי נינוה

בין קדש ובין שור-גרר

בין קדש ובין ברד-באר לחי רואי

 

אשמח לתיקונים והשלמות.

שבוע טוב וחג שמח!

השלמותישראל12-$

לפי התשובות של תהילה 

1-2 נכון

והנה בני המלך באו.. בהריגת אמנון

נכון

נכון

נכון

וישכרו לא מלשון יין שכר אלא וַיִּשְׂכְּרוּ

מקוה חשבתי על מקוה סוחרי המלך

מתכסים בשקים סופרי חיזקיה

נכון

נכון

חג סוכות שמח!

תודה על התיקונים!!~מישי~

הערות (השוואות וכו'):
על אנשי נינוה כתוב: "ויתכסו שקים"
"וישתו וישכרו עמוו" (מלשון שכר)- אחי יוסף עם יוסף..

"וישכרו" מלשון לשכור בכסף (כמו ששאל ישראל): בני עמון שראו שנבאשו בדוד שכרו את ארם בית רחוב ואת ארם צובא, את איש טוב ואת מעכה.

לגבי מקוה- כמובן יש גם את זה שלמקוה המים ה' קרא ימים (בבריאת העולם.. לא בחומר השנה), ואת "ועתה יש מקוה לישראל על זאת"- שכניה בן יחיאל בעזרא לגבי נשיאת נשים נכריות
ולגבי ירמיהו התבלבלתי בציטוט יש פעמיים:1. "מקוה ישראל מושיעו בעת צרה"
                                                      2."מקוה ישראל ה' כל עזביך יבשו"

 

 

אצל רבקה ואליעזר זה''והוא טרם כילה לדבר''אנונימי (פותח)אחרונה
חידהישראל12-$

מי אמר ש"ראה את אלוקים"  לא ציטוט

תכתבו את התשובה בתוך ההודעה ולא בכותרת שגם אחרים יוכלו לחשוב ולענות

שנה טובה לכולם.

 

 

 

תשובהיהודה פ.

מיכיהו בן ימלה

...חידוניסט לשעבר

יעקב "כי ראיתי אלקים"

דווקא אני חשבתי משהו אחרישראל12-$

אשת בעלת האוב אלוקים ראיתי עולים מן הארץ

כנראה שיש הרבה... יש לי עוד שניםמתי666

ישעיה פרק ו,א-

ואראה את ה' 

 

עמוס, פרק ט,א-
ראיתי את ה' 

 

 

גם גדעון ''שלום לך אל תיראלא תמות''אנונימי (פותח)אחרונה
לכבוד סוכות~מישי~

כמה שיותר פעמים שמוזכרת המילה סכה (על הטיותיה השונות בתנ"ך)-

"כי יצפנני בסכו"
"ונותרה בת ציון כסוכה בכרם כמלונה במקשה כעיר נצורה"
סוכות- מסעי בנ"י במדבר
סוכות עם יעקב
סוכות עם גדעון
בן הדד והמלכים שאיתו היו בסוכות
חג סוכות בתורה..
סוכות אצל שלמה ובעזרא ונחמיה
 

זהו לבנתיים. תמשיכו אתם..

....חידוניסט לשעבר

יונה "ויעש לו שם סכה"

בתהילים "ויהי בשלם סכו"

בישעיהו ד' יש "וסוכה תהיה לצל יומם"

 

אין לי זמן כרגע, אולי בהמשך אחשוב על עוד... ישר כח

עודישראל12-$

 


בַּיּוֹם הַהוּא אָקִים אֶת סֻכַּת דָּוִיד הַנֹּפֶלֶת

וישת חשך סביבותיו סוכות ..

...חידוניסט לשעבר

בין סכות ובין צרתן-  עם שלמה

בנוסף- "סכות בנות"- אחת מהעז"ה של העמים שהובאו לארץ.

...אביעד-נציג נחת

"סכת לראשי ביום נשק"

"ואתה סכת בעדו"

 

בין סוכות ובין צרתן רחוק מאוד מאדם העיראנונימי (פותח)אחרונה

שם עברו בני ישראל את הירדן

משחק הגדרות~מישי~

כל אחד כותב הגדרה ואז מי שעונה כותב את ההגדרה הבאה. אם לא מצליחים לענות נותן עוד הגרה לאותה תשובה .

 

חיבק ונשק לבן אחותו

נכון~מישי~

הוספה: יעקב קרע את שמלותיו אחרי שהאחים הביאו לו את הכותנת עם דם השעיר.

 

אני אפתח שירשור חדש...

שאלותישראל12-$

  על מי נאמר : וַיַּשְׁלֵךְ אֶת-נַפְשׁוֹ מִנֶּגֶד 

מי אמר  וָאָשִׂים נַפְשִׁי בְּכַפִּי

 וָאָשִׂימָה נַפְשִׁי בְכַפִּי

על מי נאמר : וַיָּשֶׂם אֶת-נַפְשׁוֹ בְכַפּוֹ

מי אמר וָאֶקְרָאֶה לְךָ לְהוֹדִיעֵנִי מָה אֶעֱשֶׂה

ברוך ה' אלקי ישראל

על מי נאמר ומתי : וה' ענהו

וְלֹא עָנָהוּ בַּיּוֹם הַהוּא

 וְאֵין עֹנֵהוּ

וְלֹא עָנָהוּ ה'


תשובהיהודה פ.

1- גדעון

2-גדעון

3-יפתח?

4-אהוד בן גרא?

5-שאול?

6-הכושי לדוד

7-

8-

9-הבעל בהר הכרמל

10-שאול

ננסה~מישי~

לפי הסדר: ירבעל 
               נראה לי בעלת האב בעין דר, יפתח או שזה הפוך בסדר
                על דוד
                אם אני לט טועה שאול
                לא יודעת
                שמואל?
                שאול?
                שאול
                 שאול?
יש דברים שלא למדתי הרבה זמן.. אשמח לתשובות. תודה רבה!

בקשר ל-2 ו-3אחת העם...

רמז שעוזר:

בגלל שיפתח היה איש דברים (עם מלך בני עמון וכו') - הוא אמר ואשימה, מאריך בדברים.

בעלת האוב לא מוזכר שהיא מדברת יותר מדי ולכן כתוב ואשים

וישם נפשו בכפו - מישהו אחר מדבר על הבנאדם, וזה יונתן שניסה לפייס את דעת שאול בנוגע לדוד.

תעלה תשובותיהודה פ.
רמז יותר טובישראל12-$

אומרים חמישה בנים

חמש בנות 

ואשימה יפתח

ואשים בעלת האוב

תשובות יותר מאוחרישראל12-$
השלמותישראל12-$אחרונה

 

 על מי נאמר : וַיַּשְׁלֵךְ אֶת-נַפְשׁוֹ מִנֶּגֶד  גדעון

מי אמר  וָאָשִׂים נַפְשִׁי בְּכַפִּי בעלת האוב

 וָאָשִׂימָה נַפְשִׁי בְכַפִּי יפתח

על מי נאמר : וַיָּשֶׂם אֶת-נַפְשׁוֹ בְכַפּוֹ דוד

מי אמר וָאֶקְרָאֶה לְךָ לְהוֹדִיעֵנִי מָה אֶעֱשֶׂה שאול לשמואל באוב

ברוך ה' אלקי ישראל דוד לאבגיל

על מי נאמר ומתי : וה' ענהו שמואל

וְלֹא עָנָהוּ בַּיּוֹם הַהוּא שאול

 וְאֵין עֹנֵהוּ                     שאול

וְלֹא עָנָהוּ ה'             שאול

שאלותישראל12-$

היפלא מה' דבר

הממני יפלא כל דבר

הִנֵּה-נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל-אֲדֹנָי, וְאָנֹכִי עָפָר וָאֵפֶר

 וַיֹּאמֶר אַל-נָא יִחַר לַאדֹנָי, וַאֲדַבֵּרָה

אַל-יִחַר אַפְּךָ בִּי, וַאֲדַבְּרָה אַךְ הַפָּעַם

הִנֵּה-נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל-אֲדֹנָי

אל-נָא יִחַר לַאדֹנָי, וַאֲדַבְּרָה אַךְ-הַפַּעַם

בהצלחה ושבת שלום!

תשובות~מישי~אחרונה

 


היפלא מה' דבר-לאברהם

הממני יפלא כל דבר-לירמיהו

הִנֵּה-נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל-אֲדֹנָי, וְאָנֹכִי עָפָר וָאֵפֶר-אברהם לה'

 וַיֹּאמֶר אַל-נָא יִחַר לַאדֹנָי, וַאֲדַבֵּרָה-אברהם

אַל-יִחַר אַפְּךָ בִּי, וַאֲדַבְּרָה אַךְ הַפָּעַם-גדעון

הִנֵּה-נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל-אֲדֹנָי-אברהם

אל-נָא יִחַר לַאדֹנָי, וַאֲדַבְּרָה אַךְ-הַפַּעַם-אברהם

תודה רבה ושבת שלום!

 

אני חדשה בכל העניין הזהאנונימי (פותח)

יש לכם עצות איך ללמוד??

כמה פרקים ממולץ ללמוד כל יום??

WELCOME!תנ"ך ב-3>

בע"ה.

 

 תראי, העניין משתנה כל אחד לומד לפי הכוח והזמן שיש לו..

וכמה עצות:

עדיף ללמוד לפי הסדר של הפרקים כי ככה זוכרים יותר טוב.

עדיף ללמוד שאת ממש מרוכזת כי תנ"ך זה מאוד מורכב וצריך לזכור הרבה פסוקים בע"פ.

עדיף לסמן פסוקים דומים ולשנן אותם בע"פ כי יש מלא פסוקים שהם נראים כמעט אותו דבר ורק מילה אחת יוצרת את ההבדל לדוגמא: על מי נאמר:"ויבן מזבח לה' ויקרא בשם ה'"-אברהם אבינו ועל מי נאמר:"ויבן מזבח ויקרא בשם ה'"-יצחק אבינו..ההבדל פה הוא רק המילה ה' שמופיעה פעמיים אצל אברהם אז כדאי מאוד לזכור את זה כי זה מאוד מבלבל.

והעיקר לא ללמוד בשביל התחרות אלא מתוך אהבת התנ"ך.. (-:

מקווה שעזרתי ושיהיה לך מלא ב"הצלחה וגמר חתימה טובה!

אני מתכננת ללמוד בעיקר בשביל השלב הראשוןאנונימי (פותח)

גם בשבילו צריך ללמוד הבדלים כאלה??

 

בד"כ לאחידוניסט לשעבראחרונה

אבל גם בשביל השלב הבית ספרי צריך לדעת להבחין בין פסוקים דומים.

את יכולה לראות כאן קישור לאתר מקראנט בו מופיעים כמה מן החידונים הבית ספריים מהשנים האחרונות ולהתרשם מסגנון המבחנים ומרמתם.

http://www.cet.ac.il/mikranet/bible-quiz/questionnaires.asp

 

בהצלחה רבה!

מה קורה? מזמן לא נכנסתי לפורום.....ארץ ושמים

ככה זה כשאתה בפנימיה.

 

טוב, אז רציתי לאחל לכולם (מוקדם, כדי שאני לא אשכח אח"כ) כתיבה וחתימה טובה ושנזכה לביאת גואל במהרה!!!!!!!!

 

וסליחה אם פגעתי במישו/מישי...

 

נשיקות!!! נשיקה

 

ובהצלחה....

ברוך ה'...אביעד-נציג נחתאחרונה

, אמן...

רק עניין קטן- ראיתי שהתעניינת קודם בלימוד התנ"ך שארגנו בנח"ת. וזה לא נותן לי אפשררות להגיב באשכול ההוא..

אז ככה- הלימוד הזה מומלץ מאוד לדעתי. הוא נותן ידע מקיף ובקיאותי בכל התנ"ך, (גם מעבר לחומר לחידון..קורץ מה גם, שכשלומדים את הספר על הסדר, אז הפרקים שמופיעים בפני עצמם בחומר מקבלים הקשר ברור יותר...) וגם יוצר לימוד קבוע ומחויב בספר הספרים, המקרא הבסיסי..

אפשר להיכנס לעמוד המיועד לכך באתר: https://sites.google.com/site/atarnachat/dailynch. כדאי גם לבדוק באתר של התנ"ך היומי (קישור מופיע בעמוד לעיל) שם יש המון פרטים והסברים נוספים, וכן את לוח הלימוד היומי להדפסה ועוד.. אנחנו כרגע בתהליכים לעבוד יחד עם אחראי האתר ההוא ולהוסיף חומרים והעשרה שיעלו לאתר או ישלחו לתפוצת המייל.. (נשמח אגב לרעיונות מעניינים..)

הלימוד הבא מתחיל מיד אחרי שמחת תורה, ושווה מאוד להצטרף ולסיים עד לשמחת תורה תשע"ד את כל התנ"ך...

 

שנה טובה וגמר חתימה טובה!

 

 

שלום!אביעד-נציג נחת

אמנם שם המשתמש די רשמי, אבל זה לא בדיוק הכוונה..

עד לפני שנתיים הייתי גם אני חידוניסט מושבע (האמת שגם היום, אבל קצת זקן מדי...) וכרגע אני עובד יחד עם מט"ח (האחראים על אתר מקראנט ובכלל על החידון בתחום הארצי שלו) על קיום החידון, כנציג נח"ת.

המטרה העיקרית של היותי שם היא להביא דעה על תכנים והחלטות מנקודת מבט חידוניסטית, ולהשפיע על דברים שיתאימו לכך. זה כולל מעבר על השאלות ובחינת הרמה שלהם (לטובה ולרעה. חשוב שיהיה אתגר..;)), השפעה על מהלך החידון, ועוד.

אני אהיה פה כדי לדווח לכם על דברים חשובים שזזים (בתקווה שההודעות יצאו באופן רשמי גם על ידי האחראים.) וגם כדי לשמוע מה יש לכם לומר, ובמקרה הצורך לייצג את זה בדיונים והחלטות. [ניתן לדמות את התפקיד הזה לתפקיד הכהנים המביאים את קרבנות העם ומייצגים אותם לפני ה', וגם מלמדים אותם את חוקיו ותורותיו]

לצערי לא אוכל לשחק אתכם את משחקי החידות והשאלות (אולי רק לענות קצת פה ושם) כיוון שאני אכיר את השאלות הקיימות..

 

בהצלחה לכולכם, ושנה טובה!

 

לדעתיחידוניסט לשעבר

מאחר וזה לא פורום רשמי של החידון, עדיף שהודעות על שינויים תפורסמנה לא רק פה. ישנם מתמודדים רבים שלא נכנסים לפורום הזה, ולכן כדאי לפרסם שינויים גם במקראנט. ישר כח.

כמובן!אביעד-נציג נחת

זה חלק ממה שאני מנסה לדאוג שיהיה.

צריך הודעות מסודרות מול המתמודדים, מה שלא תמיד היה. ולא רק במקראנט...

תודה רבהחנהודיה

שנשמע בשורות טובותחיוך

מצטרפת..ארץ ושמיםאחרונה
דחוף!!שיבת-ציון

נא להתפלל לרפואת נועם אברהם בן רויטל, תושב מעלות ולומד בישיבה באיתמר שנפצע קשה מנפילה מסוס.

ממצבו התדרדר בלילה!! ניסו להעיר אותו והגוף לא הגיב.

מצווה להפיץ את ההודעה הזאת לכמה שיותר אנשים שיתפללו וילמדו תורה לרפואתו.

 

נועם אברהם בן רויטל.

 

שנשמע בשורות טובות!

אמרו משהו על מקוםיהודה פ.

2-3 שגם יוכלו לעלות מהמחוזי מה עם זה?

סבלנותישראל12-$
יש חדשות?יהודה פ.
יש קצתאביעד-נציג נחתאחרונה

מהמשתמע כרגע- המקומות השניים יבואו למבחן נוסף ומתוכם יעלו שניים. אני לא בטוח שזה סופי, אז לא לתפוס אותי על המילה..

התייעצות קטנה..תנ"ך ב-3>

בע"ה

 

היי,

רציתי להתייעץ אתכם על איזה בעיה..

אני מאוד רוצה לגשת לחידון אבל נראלי שזה לא ממש מותר על פי ההלכה, כלומר יש את המחנה הכנה הזה שזה בנים-בנות, וצריך לענות על שאלות אז בעיקרון בנות צריכות לדבר אל מול קהל וכולם מסתכלים עליהם, וזו בעצם הבעיה שבנות לא יכולות להציג בהצגות או לקרוא קטעים בטקסים.. וגם מתחלקים לזוגות ויכול להיות שייצא זוג של בן ובת ובקיצור יש מלא בעיות של בנים-בנות וצניעות..

אז מה אתם אומרים על זה? איך בכל זאת אתם ניגשים?

תודה רבה ושבת שלום (-;

מה??ישראל12-$

המחנה הכנה זה לא לפני העולמי ?

ואיזה זוגות יש בכלל?

זוגות כבר אין- היה פעם בשלב האחרון של הארצי מסכם~מישי~
מה הקשר?תנ"ך ב-3>

בע"ה

 

אפילו אם אין זוגות יש המון בעיות הלכתיות לדעתי.. וגם עדיין יש זוגות בצילומים לפני..

והמחנה הכנה נראלי שהוא לפני העולמי (שבועיים לפני או משו כזה..)

לדעתי זה אותו דבר כמו להיות בביצפר מעורב - זה חברה מעורבת ואי אפשר להגיד שלא..

איך בכל זאת ניגשתם?

באמת זה חברה' דתים ושתגיעי לעולמי ...ישראל12-$
אולי אתה לא יודע, יש גם חבר'ה חילונים..תנ"ך ב-3>

בע"ה

מי אמר לך שאני לא אגיע לעולמי?

וגם אז אם ככה, מה הבעיה ללכת לסניף מעורב??או לביצפר מעורב? זה ב-ד-י-ו-ק אותו הדבר!

 

טוב גם אם תגיעי לעולמיישראל12-$

נגיד סניף עזרא זה בנים בנות אבל לא מעורב בשבט עצמו.. ככה גם בחידון התנך 

וובצפר מעורב זה אחרי זמן של היכרות ,וכולם בחידון תנך שומרים נגיעה ואני לא בטוח שזה חובה להיות במחנה הזה כל הזמן אם את באמת מקפידה אז אל תלכי מה שבא לך ואנשים כל הזמן לומדים במחנה הם לא מתעסקים בשטויות

טוב, נראלי אני אעשה בכל זאת שאלת רב..תנ"ך ב-3>

בע"ה

 

אני אעשה שאלת רב כדי להיות בטוחה שאין עם זה שום בעיה.. לעדכן אתכם מה התשובה? 

הרב דב ליאור החזיר לי תשובה:תנ"ך ב-3>אחרונה

בע"ה.

 

הוא כתב שמותר ללכת רק אם שומרים על כל גדרי הצניעות, ואלי זה לא הידור אבל מותר..

 

שנה טובה לכולם וסליחה אם פגעתי בטעות.

זה ממש לא אותו הדבר!~מישי~

מספר דברים:
1. בקשר לענין הצילומים- לנו בצילומים השנה נתנו דף שהיינו צריכים לכתוב עדיפויות-מתי מתאים לנו (לכל זוג היה צילומים במועד אחר).ואמרו לכתוב הערות ובקשות אם יש לנו. באופן כללי הם השתדלו להתחשב כמה שאפשר. אם אתה רוצה את יכולה לכתוב בקשה להיות בצילומים עם בת אני בטוחה שהשתדלו להתחשב.
ואפילו אם לא- את לא חייבת לדבר עם מי שאת בצילומים.(וגם אם כן דיבורים קצרים ועניינים- אלא אם כן אתה רוצה לדבר) בסה"כ מביאים אתכם שואלים אתכם שאלה בעלת שתי סעיפים ונותנים לך איזו משימה. זה אפילו לא משהו ממש ממש ארוך. 
2.בכלל אין כ"כ הרבה זמן לדבר עם כל הבנים. לכן זה בשום צורה לא סניף כי זה בסה"כ רואים את הבנים ביום של החידון. וגם אז את יכולה לשבת בצד וללמוד. וגם אם כן מדברים לרוב מדברים על הלימוד ובכל אופן אם זה מפריע לך אף אחד לא הכריח אותך לשבת ולדבר. ואת אפילו לא תהיי חריגה. בטח בחידון המחוזי שיש מלא אנשים וכל אחד עם החבר'ה שלו (אני יכולה לדבר עם חברות מבית הספר\סתם בנות שפגשתי בחידון) ואפילו בארצי מסכם (שלדוג' לנו ביום של הפומבי היה הרבה זמן פנוי..) את יכולה לעשות מה שאת רוצה. זה לא באמת כולם בתוך כולם- חלק מדברים, חלק בצד. כל אחד מוצא את המקום שלו. אם את יודעת שזה לא טוב לך ולא מתאים לגישה שלך להיות מעורב- אז תשבי בצד עם בנות או שתשבי בצד לבד ותלמדי. זה לא ביג דיל. ובחידון עצמו - באמת שאין משמעות למעורב- אתה מרוכז בענין של החידון. לחוץ מה יהיה איתך... אין משמעות לזה שמתמודדים גם בנים.

3.גם במחנה יש בנות ותוכלי למצוא את המקום שלך באותו אופן.. ובאופן כללי גם לא משחנשים ומדברים צחוקים כל הזמן. זה חבר'ה רציניים.. וגם מנצלים את המזן ללמוד.
4.באופן כללי בחידון לכל אדם יש את המקום שלו ונותנים לו אותו. מעצם הענין של חידון של לימוד תורה, קורה הרבה פעמים שיש חבר'ה דתיים שמפריע להם הענין המעורב והם הולכים ומסתדרים עם זה. 

 

אגב לגבי שאלת רב- כשלעצמו זה דבר טוב רק אני לא בטוחה שהוא ידע מספיק טוב את הפרטים ואת הסיטואציה.. אותי רבני האולפנא עודדו ללכת (ודוקא אולפנא שחשוב לה הקטע של נפרד) . אז אני לא צריכה שאלת רב. בכל מקרה אני מאוד ממליצה לך להשתתף בחידון. וגם אם יש דברים שלפעמים קצת מפריעים (לדוג' הופעה מעורבת בחידון הפומבי המחוזי לממלכתי..- שנה שעברה הפריע לי בעין. אבל את גם לא חייבת להכנס ולראות והפומבי הדתי בסדר הלכתית.) ,

 בכל מקרה מרוויחים כ"כ הרבה מבחינה דתית לדעתי.

שנה טובה וסליחה אם פגעתיישראל12-$
מצטרפת.~מישי~


כנ"לחידוניסט לשעבר

כתיבה וחתימה טובה

שנה טובה ולכולם וסליחה אם פגעתי בטעות.יהודה סעדהאחרונה
אפשר לבקש מהם שיוסיפו לפסוקים טעמים זה יכול מאדיהודה פ.

לעזור

כמה שאלות יש בבית ספרי?ארץ ושמים
עבר עריכה על ידי קרית גתית בתאריך ה' אלול תשע"ב 10:09
לאחרונה- 25 שאלותחידוניסט לשעבר
תודה! ארץ ושמיםאחרונה
כנסוארץ ושמים

בע"ה

 

שמעתם על היוזמה של נח"ת?- לומדים כל יום במשך שנה חוץ משבתות ויו"ט פרק אחד (לפי הסדר העברי) וככה במשך שנה גומרים את כל הנ"ך (כי את התורה קוראים בשבתות)...

 

מישהו התנסה/ניסה/ינסה?

שמעתי..~מישי~

אפילו עשיתי את זה איזה פעמיים. בעיקרון זה טוב, אבל רק אם משתמשים בפרשנים\דעת מקרא לנביאים אחרונים (ומומלץ גם לכתובים) כי מתי שניסיתי להצטרף לזה הם היו באמצע ישעיהו ולא היה לי פנאי לשבת ממש אז פשוט קראתי את זה מהר ללא פרשנים ואז זה לא לימוד רציני וחבל.

כרגע אני לא עושה את זה אבל אם זה טוב לך לעשות לעצמך לימוד יומי מסודר אז כדאי לך.

סבבבבבבבבבה...תודה! יומטוב!ארץ ושמיםאחרונה
בהצלחה לכולם בלימודים ושנה טובה!!!ישראל12-$
כנ"ל..~מישי~


ושוב... כנ"ל..ארץ ושמיםאחרונה
איך אפשר לשלב לימוד לחידון תוךיהודה פ.

כדי הלימודים בי"א זה ממש לחוץ?