ומה"מ....
חיכיתי להם כבר שנה- מהמם 
סיום מועיל- ושיהיה כבר סיום הגלות ותחילת הגאולה
ומה"מ....
חיכיתי להם כבר שנה- מהמם 
סיום מועיל- ושיהיה כבר סיום הגלות ותחילת הגאולה
הרי "קול באישה ערווה"- ופה מדובר בילדה קטנה שספק אם הגיעה לגיל מצוות! גם אם יש מי ששומע אותה, האם עובר על איסור חמור כ- כרת <צ>?
אמנם נכון שיש עניין של "גיל חינוך" אבל בכ"ז....עד היכן?
בכלל אם נראה שהרבי מתייחס בחביבות יתירה אל ילדים קטנים, מדוע להחמיר כאשר יש מקילים?
--הבהרה: אין פה ולו שמץ קנטרנות, אלא רצון להבין לשורשו של עניין- גרידא!.
ותודה לעונים.
לבת ומגיל 9 לבן
בוידוא הנ"ל הרבי עסר את גיל 9 והילדה את גיל שלוש.
כנ"ל לגבי שאר האיסורים
נניח שזה בגלל ההחמרה. אישית- לא נראה שזה הגיוני כי אדם רגיל לא יעשה כך. ויש קולות.אז
למה ההחמרה הזו? [שוב, אין פה שום קינטור אלא למידה נטו.]
בכל הדברים חב"ד מחמירים יותר- ולא מחפשים הקלות 
והבאתי את הלכות ייחוד- כי מהם למדים לכל שאר ענייני צניעות
תוך חברים מקשיבים:
פסק ר´ משה פיינשטיין, וכן כתוב בספר קדושים תהיו: "ומותר לשמוע בנות עד הגיען לגיל בגרות" (ובסעיף הקודם כתבנו – גיל אחת-עשרה). ומוסיף שם ר משה פיינשטיין: "... ובלא צורך אין להתיר כלל כי בדברים כאלו המחמיר קדוש יאמר לו".
הבן איש חי כותב עד גיל 6.
ב"ה
ויש לזה סימוכין בתורתנו הקדושה:
ידוע המדרש על יעקב ועשיו, עוד כשהיו בבטן רבקה, האחד נמשך לקדושה והשני לע"ז.
המון נשים בהריון מרבים באמירת תהילים ובלימוד.
מיד לאחר הלידה ובימים הסמוכים לה קוראים ליד התינוק את 12 הפסוקים וקרית שמע שעל המיטה.
מברכים אם התינוק את הברכות לפני האכילה גם אם הוא עוד לא מדבר, לפחות שישמע.
הבעש"ט נתן הדרכה מפורטת לאימו של בעל התניא לימי הריונה.
אני לא מבין מה השאלות, ביום כיפור כשיש אישה בהריון שמתאווה למאכל כתוב שלוחשים לה באוזן שיום כיפור היום, ואם היא נרגעת מה טוב אם לא ע"פ דין חייבים לתת לה את מבוקשה. האישה היחידה בהיסתוריה שהתעקשה לאכול חיא אימו של שבתאי צבי שר"י.
הוא שייך ל"משנת חסידים"
ואנחנו לחלוטין לא מחויביים לכל מה שהחמיר
בס"ד,
השבוע בעזרת ה' נקרא את הציווי לבניית המקדש! אנו פותחים כעת בקריאת פרשיות המשכן!
מכון המקדש יוצא במבצע ענק!!!! עלון קיר לכל תנועות הנוער, אולפנות, בתי כנסת וכו' ובו הידעת, קומיקס, חידושים שונים והכל בנושא המקדש! אם בית המקדש חשוב לך וברצונך להפיץ לרבים את/ה להוריד את הקובץ ולתלות במקום מגוריכם ובנוסף לשלוח במייל!20120222143652.pdf
רציתי לדעת האים יש ענין באמת שהגרטל יהיה עבודת יד או לא זה רק להכניס יותר כסף ? ואם כן אני שואל למה הרי זה לא מצוה או כמו ציצית וטלית .... ? והאים זה אפשרי לעשותו ע''י גוי ?
זה יותר יפה "זה קלי ואנוהו"
בא נגיד אם אני עושה יצור משלי של גרטלים במישי זה בסדר אתה חושב או שדוקא עבודת יד יקנו
ואני גם לא מבין הרי זה כמו שתגיד לי סירטוק בעבודת יד ? מה העינין ? אני מבין שלרבי היה זה מספיק לי אבל על זה אני שואל יש עינין ספציפי שהרבי רצה דוקא שיהיה בעבודת יד או לא ?
רק המחיר שתוכל לדרוש לא יהיה כמו גרטל עבודת יד
הרבנית חיה מושקא, התאפיינה בפיקחות גדולה, צניעות עד הקצה האחרון, ועזרה בתחומים שונים לבעלה -הרבי. ידוע שגם היתה מסייעת בהקראת מכתבים אשר קיבל הרבי.
בהיותה אשתו של מנהיג שנערץ על ידי אלפים ואשה מלומדת וחכמה בזכות עצמה, הרבנית היתה עשויה לזכות בכבוד מלכים, אך היא סלדה מפרסום והתרחקה מכל גינוני כבוד ולפיכך נודעו רק מעט מאוד פרטים על חיי היום-יום שלה, וכל ימיה התקיים אצלה "כל כבודה בת מלך פנימה". רק לאחר פטירתה, החלו מכריה לחשוף מעט מאישיותה המיוחדת.

הרבי הסביר בשיחה על כ"ב שבט בתשנ"ב, שהתחיל שלב מתקדם יותר בגאולה מאז הסתלוקתה
יש לי מטלה להגיש,
שבה אני צריכה לכתוב על תופעת השליחות בחב"ד.
אני יודעת שזה התחיל מהרבי הריי"ץ,
ולא מעבר.
אשמח למידע ומקורות...
זה די דחוף...
תודה ממש!!
זו דת 
להכין את עצמו ואת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו"
ביקשת חומר על שלוחי הרבי שיל"ו מה"מ ,שפותחים בית חב"ד בכל מקום:
אני מצ"ב קישור עם מקורות בעניין:
http://chabadpedia.co.il/chabadpedia/index.php?title=%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA
לכל פרקי "שלוחי אדוננו": » פתח דבר » מבוא » פרק ראשון » פרק שני » פרק שלישי » פרק רביעי » פרק חמישי » פרק שישי » פרק שביעי » פרק שמיני » סיכום
ממליצה בחום לקרוא את הספר "השליחות האחרונה"- הוא מסביר שם בצורה בסיסית ביותר על העניין.
בכל שאלה בעניין אני אשמח לעזור לך.
יש כמובן המון ספרים בנושא ומה שהבאתי זה חלק מהתמצית
בהצלחה
נפגש בגאולה 
אלעד- כמו שאבא שלי אומר:
הדת שהכי קרובה ליהדות:d
שלא תבינו לא נכון- אבא שלי מקבל מהם, הכל ברוח טובה!!
http://www.chabad.info/images/notimage/66682_he_1.pdf
מעלת חוש הציור- ליקוטי דיבורים (ךחקוט ז' נראלי)
מרוב שזה ספרים מסהימים- כל לילה לומדים פה ליקוטי דיבורים- פשוט כיף.
כיף להיות חבדניק
כיף להיות חסיד
כיף להיות מקושר לרבי שליט"א באמת 
שאני קורא/לומד ספר הזכרונות על הסדר
בייגל'ה (חיטה) עם בירה (שעורה) לנווט את הבהמה אל דרך המלך...
מה מספרות הפירות?
... חיטה
בתוכנו שתי נפשות
האחת - נפש אלוקית שנקראת אדם
והשניה – טבעית המחיה את הגוף ונקראת נפש בהמית.
החיטה היא מאכל אדם בניגוד לשעורה שהיא מאכל בהמה.
החיטה,הראשונה בשבעת המינים
מזכירה לנו את סדר העדיפויות בחיים
הדבר החשוב והבסיסי
הוא לחיות כיהודי.
לתת ביטוי לנשמה במעשה טוב
בצדקה, בתפילה ובלימוד תורה
שעורה
השעורה היא מאכל בהמה
והיא מזכירה לנו לא להזניח את הגוף...
לא להשאיר אותו אי שם נמוך
מנותק מכל החיים הרוחניים
אלא להיפך להשתמש בכל אותם
כוחות טבעיים ואפילו בהמיים
ולרתום אותם לעשיה
של טוב וקדושה בעולם.
גפן
מהגפן - הענבים מכינים את היין
ואתו אנו מאחלים לחיים לחיים
הוא מזכיר לנו
שעבודת ה' צריכה להיות תמיד בשמחה
גם אם לא תמיד היא בקלות ואפילו קצת קשה
תאנה
מעלי תאנה הבגדים נתפרו הבגדים הראשונים בעולם
וזה מזכיר לנו את עבודת תיקון הבגדים.
בתורת החסידות מוסבר
שלנפש שלושה לבושים: מחשבה, דיבור ומעשה.
העבודה בעולם היא לדאוג שהלבושים יהיו
שלמים מתוקנים וגם יפים..
שהמחשבות תהיינה טהורות מפרגנות ושמחות
שהדיבור ישמש למילה טובה, לברכה ותפילה
ותמיד תמיד נרבה במעשים טובים.
רימון
המוני הגרעינים המתוקים ברימון
מזכירים לנו שכל יהודי מלא במצווות – ממש המון..
כי בעצם בכל רגע ממש
יש הזדמנות למעשה טוב חדש
לומר בוקר טוב ולחייך
להודות לה' על יום נפלא
להחזיר תיק שאבד לחברה
להתאפק כשמישהו מרגיז ולא לכעוס
וכך אין סוף של רגעים
אותם ניתן למלא בהמון גרגרים.
הגרגרים נפרדים,
כי כל מצווה עומדת בפני עצמה
זו ממש לא עסקת חבילה...
כל מצווה בכבודה מונחת...
בדיוק כמו גרגרי הרימון על הצלחת...
זית
הזית הוא פרי מריר בטבעו..
ולנו הוא מזכיר לא לברוח ממצבים מרירים.
גם להם יש סיכוי לשינוי והתפתחות
ולהפוך לזית פיקנטי או לשמן איכות.
זוהי בעצם העבודה של כולנו
בזמן הגלות המרירה
כאשר עדיין יש איום של אויבים..
עדיין יש עניים בעולם..
ועדיין אף אחד לא מושלם..
להפוך את המר למתוק
ואת החושך לאור
וגלות לגאולה
אמיתית ושלימה.
תמר
כתוב בגמרא שצמיחת התמרים היא לאחר שבעים שנה...
כלומר רק לאחר הרבה השקעה,יגיעה ומאמצים
נקבל דבש ותמרים מתוקים
התמר לנו מזכיר לא להתייאש
בסוף המאמץ ישתלם
לאחר עבודה עם נפש אלוקית ונפש בהמית
עבודה של עשיית טוב
ועבודה של תיקון המקולקל..
נגיע בסוף לתכלית המצופה...
הגאולה הטובה.
עכשיו. ממ"ש
מתוך השיעור ביום ב' האחרון:
האבא של הרבי מביא את הפסוק "ישת חשך סתרו" ומדבר על "יתרון האור מן החשך". הוא אומר שיש שני מיני חשך שצריך להפוך לאור, ובעצם "הא בהא תליא". יש חשך תחתון, כמו שאמרנו כרגע שיתרו בא מכל החשך שיש בעולם, מכל השיטות למיניהן (בפרט השיטות הפסיכולוגיות למיניהן הן בחינת חשך, שמנסות לחטט בתת-מודע שכולו חשך ולא אור, ובאמת כולם מגששים באפלה ללא הארת אור אמת), ומתוך כל החשך הזה הוא מוצא את האור, מתקרב לאור והופך את החשך לאור. בהפיכת החשך לאור הוא גם מוציא ניצוצות קדושים מתוך כל אותן שיטות שהוא למד. הוא הופך את החשך, את מה שאפשר להפוך ממש, באופן חיובי, ועושה ממנו אור. יש עוד פירוש ל"כיתרון האור מן החשך", שמדובר בחשך העליון, לא בחשך התחתון. גם על כך כתוב "כיתרון האור [דווקא] מן החשך". מהו החשך העליון? עליו כתוב "ישת חשך סתרו", שהקב"ה הריהו בחינת העלם עצמי – אי אפשר לדעת את ה', "לית מחשבה תפיסא ביה כלל", וממילא ה' הרבה פעמים מכונה בעצמו חשך. כאשר יש תופעה של "אור חדש", כמו בבטוי "אור חדש על ציון תאיר", הוא יוצא מהחשך – הוא "אור חדש" להיות אור, שלא היה בגדר אור כלל וכלל קודם לכן, הוא היה חשך גמור, ופתאום החשך העליון הזה מתגלה.
לצפי'ה בשיעור:
עשיתי כעין קיצור מהמשך השיעור (אולי יותר טוב לקרא לזה "מיפוי" ולא קיצור)
http://chabad8.org/yisro-5772/
ב"ה
סליחה אבל לא מצאתי מילה יותא מתהימה !!!
שוב ושוב ושוב מנסים להכניס לנו בכל דרך אפשרית על קיומו של כביכול דור שמיני,
באיזו שפה צריך להגיד לכם על מנת שתרדו לנו מהוריד !!!
אין אתם אטומים !!!!
על זה נאמר בשיעור הנפלא הנ"ל - שהיצר בביטול הזולת - לצערנו מאד נפוץ כיום בחב"ד - הוא הוא היצר הרע.
לא לתת מקום לשני, לא לתת מקום לדעה שלא בדיוק תואמת את דעתו - זהו בדיוק היצר הרע, עליו דיבר הרב בשיעור ביום ב' האחרון.
הפלא הוא, שהרי כל תורת החבד היא תורת ה"ביטול" - ובכל זאת ישנם כמה וכמה שאצלם ה"ביטול" הוא מופנה כלפי הזולת - לבטל את הזולת בלבד.
אז סליחה אדון חיים, לא אתה ולא עוד כמותך יקבעו לנו מה זה חבד ומה זה לא חבד, מה זה רבי, ומה זה, סליחה על המילה, פולחן קדום הדומה לע"ז ח"ו המשפיל את כבודו של הרבי לעפר ממש (וכבר חשש יעקב אבינו שלא יעשוהו מצרים עבודה זרה, והנה בדור שלנו התממש לדאבוננו, לא אצל מצרים, אלא אצל יהודים לכאורה, הנמצאים ב"מצרים" - מצריים של המוחין, מצרים של המידות, ממילא הכל קפוא ומקובע אצלם, אז הם ודאי צריכים "עבודה זרה", ומונעים מרבים וטובים להתקשר לצדיק חי, אילנא דחיי, בטענה כאילו מצד הקדושה ומצד ה"התקשרות" - שהרבי שלהם חי.
אמרתי פעם ואחזור על זה עוד הפעם - אותו שטן ואותה סטרא אחרא שבשעתו בלבל את העולם ש"משה רבינו מת" - היום בא בלבוש שונה, ומבלבל את העולם עם טענה הפוכה - "משה רבינו חי". ודי למבין
שבוע טוב לכולם
ב"ה
אני אמרתי מילה על הרב (כן הוא רב בישראל ולא חבר שלך שתקנה אותה בשמו בלי התואר המתאים לו) גינזבורג ????
אני מדבר אך ורק על ה"טרולים" שכל שני וחמישי דוחפים מכיוון זה או מיכוון אחר על דור השמיני.
וסליחה אבל כל ה"טרולים" האלו הם פחדנים, כשהם נמצאים בסביבה חב"דית מהמסד הם לא יגידו מילה וחצי מילה. וכשהם נמצאים בסביבה משיחיסטית הם מכריזים "יחי" ומכוונים לרב.
והגיעו לכאן בערוץ 7 בסביבה של כיפות סרוגות וכאן הם מרשים לעצמם לשפוך את הבליהם.
אין להם את האומץ להגיד את דבריהם כבל עם ועדה לעומתו של הרב זימרוני או הרב וילשנסקי, הם עושים הכל בסתר גם התגובות הכם עושים בתור אנונימי.
בשיעור האחרון שמענו מהרב "ווארט" מופלא ע"ד "יצר הרע" של הקב"ה לברוא את העולם, ו"יצר הטוב" של הקב"ה לא לברוא את העולם, וה"קונפליקט" ב"נפש" של הקב"ה
דבר ראשון כמובן כולם מוזמנים
- דברי אלקים חיים ממש.הרעיון הזה של "יצר הרע" של הקב"ה- חשבתי על זה הרבה בשבת, וזה מה שיצא לי:
ומכאן עוד כמה רעיונות בכללות משמעות תורתו של הרב שליט"א
בתגובה לכתבה בYNET
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4186329,00.html
נכתבה תגובה והנה לשונה: (מס.7)
"הם באמת בלתי חוקיים
מדובר בחסידי חב"ד מהכת המשיחית, כידוע לחלקכם קיימת בחב"ד מיעוט של חסידים המאמינים שהרבי חי וקיים דבר שהוא מעל השכל ואין לו שום קשר למציאות, אותם שני ישראלים שייכים למגזר שנלחם בכל המוסדות הרשמיים בחב"ד ולכן הם מוגדרים כשוהם בלתי חוקיים גם עבור תנועת חב"ד המנוהלת על ידי המרכז לעניני חינוך שהיושב ראש הוא הרב יהודה קרינסקי וגם כבלתי חוקיים עבור השלטון המקומי בהודו."
זהו כבר אין בושה בחב"ד, שופכים את דם אחיהם, ללא ריסון.
ואני הקטן רוצה לשאול, למרות שאני אהיה בוטה, האם כשקרא האסון בבומבאי, מישהו מ"הכת" לא הזיל דמעה, לא השתתפף בהלוויה ??? למרות שיש כאלו שסברו שהכל כולל ההספדים שהיו בכפר לא היו מצד הממסד יותר מיחסי ציבור.
אני מאוד מודאג כי אם השנאת אחים בחב"ד תמשיך כך, ח"ו, משיח לא יבוא לעולם.
אני אישית נגעל מהתגובה, מה איתכם?
הם צריכים להגיע לבירור למשטרה המקומית בשבועיים הקרובים, אם הם לא יגיעו אז הם יגורו שכחו לעדכן מה יקרה אם הם כן יגיעו
ב"ה
למרות שגם ע"ז אפשר למלא עמודים שלמים ומפאת "כבוד ליובוויטש" אני נמנע מכך.
אני דיברתי על חסיד מן השורה שמכבס את הכביסה המלוכלכת מחוץ לכתלי הבית. מי מינה אותו לכך?
בצעירותי הקרתי אדם דגול, הרב שלמה, שה' יתן לו אריכות ימים ושנים טובות, שהיה מנהל בית רבקה בעיר "יער" שבצרפת. האיש היה בבעיה תמידית מצד משפחתו (בין בני משפחתו היה הרב קהון ז"ל, שהיה שליחו של הסטייפלער להקים כוללים בצרפת, מתנגדים שרופים כשיטת החז"א) היה מקוטלג כחב"דניק ומצד חסידי חב"ד היה מקוטלג כמתנגד). הקונפליקט הזה לא הפריעה לו לנהל במשך שנים רבות בעידודו של הרבי את המוסד בית רבקה.
צר לי אבל אני נחשב כ"אנטי" מצד ה"צפתים" כי אני הולך לאוהל, וכ"משיחיסט" אצל "האנטים", כי אני אומר והולך אם כיפת "יחי".
זה שאתה שלוימי שונא אותי על כך, הבעיה היא אצליך, לא אצלי.
וזה לא ימנע אותי לאהוב אותך ולא להתעלם ממך בעת צרה גם אם תדקלם מיליון פעמים ביום זי"ע, זי"ע, זי"ע.
הנקודה שמפריע לי בתגובה של אותו אחד, היא מאוד פשוטה:
אם היה מדובר בעברין סמים כמו טננבוים, באשר הוא יהודי, צריך לעשות הכל לשחררו ואם מדובר באיש "הכת" שירקב בכלא ההודי, זה נראה לך "נורמלי"?
עכשיו בו תחשוב הפוך, מה הייתה אומר אם במצב דימיוני שלטונות החוק בארצ"ה היו עוצרים את הרב קריסקי לשנים רבות ואני הייתי פותח "שולחן" עם פורבייסען ומשקה כיד המלך. לא הייתה זועם ונגעל? ובצדק.
חילוקי דעות לא צריכים להביא לשנאת אחים.
עוד נקודה למחשבה בכיוון אחר:
משנת חב"ד בעניני הציונות, ברורה וידועה, היא אפילו יותר רדיקלית ממשנת סטמאר, זה לא הפריע לרבי לפעול ולגנות בכל דרך אפשרית את התקיפות נגד העם היושב בציון ולהיות הכי קיצוני בעניני שלמות הארץ מה שנקרא "אף שעל". אפשר בו זמנית לחשוב שבן גוריון טעה, אבל זו לא סיבה למסור את בשרו לכלבים.
ב"ה
אני נוכח לדעת שקיבלת מנוי לאחליט מי כן חסיד חב"ד ומי לא !
רק תגלה לנו מי מינה אותך?
כנראה שזה הרבי. ואם כן איך קיבלת את המנוי?
דרך נבואה, דרך חלום או דרך אגרות קודש?
ואם זה לא מהרבי מאין לך לדעת שזה דעת עליון?
המלך זקן וכסיל עובד שעות נוספות !
גם אם הרצה לבחון מחדש את מצבי, חסיד או לא, לאחר שאתה מערר עליו,
לפני מכתב של הרבי שבו הוא כותב לי:
הוו"ח אי"א נו"נ וכו'
מוה' חיים שי'
ולעומת זה שלוימי הקנאי טוען שאני ישראל שחטא.
דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין ???
שלוימי, ידידי היקר תחזור לפרופורציה, אף אחד לא מינה אותך לנהל את העולם, ועאכו"כ לאחליט מי חסיד חב"ד ומי לא. מי חוטא ומי לא.
סלח לי אבל מדבריך נודף ריח של "עולמשך": "אני מחוייב", כפה עליהם הר כגיגית, אצלינו החסידים אומרים "ומלכותו ב ר צ ו ן קיבלו עליהם".
אל תסמוך על הקב"ה, הוא לא בן אדם, הוא לא יחזיר אף אחד בתשובה, תחזור לבד !!!
ב"ה
תבזבז אנרגיות בצורה חיובית, תערוך את התגובות שלך, עכשיו יש אפשרות, תעדן את כל המילים כמו "משיחיים" יש לזה משמעות נוצרית, אנרכיסטים וכו' בקיצור תשנה סלנג בתקליטים.
חבר יקר! רצוננו להרים את פרוייקט הפצת העלון "אוצר הנפש" ב5500 בתי כנסת ממגזר הדתי לאומי בארץ (60000 עותקים). עלות חודשית של פרוייקט – 28000 ₪.
הרב שליט"א פעם ראה את העלון הזה, ושמע שהדפסנו 1000 עותקים, חייך ושאל: "כמה? 100000"? מכאן, שעלינו להשתדל להגיע לפחות ל100000 עלונים כפשוטו!
כל מי שתורתו של רבינו שליט"א יקרה לו, ומעוניין לקחת חלק במצוה נעלית של הפצת מעינותיו, שהיא בציפור נפשו ממש, והיא מצילה נפשות כפשוטו, וכידוע שביאת המשיח וגאולת ישראל תלויים בהפצת מעיינות החסידות דוקא, ולהפיץ את העלונים - בבתי כנסת וכיו"ב מקומות ציבורייים - מוזמן לבוא ולקבל את הכמות העלונים הדרושה לו להפצה מידי יום שני בהשיעור של הרב שליט"א.
עדיף להזמין מראש אם מדובר על כמות גדולה. ומי שלא מתאפשר לו לבוא - צרו קשר בטל' 0527634307 או דרך "צור קשר" של האתר, ונחשוב יחד איך לשלוח.
אשמח אם תוכלו להשתתף בהוצאות במחיר העלות (לפחות כ10 אג' לדף)
בכבוד ובברכה
יצחק רויטמן
עורך האתר "חינוך יהודי" ו"צלם בחצר"
הרבי במאמר יוד שבט מדבר על "אתכפיא המביאה לידי אתהפכא". שמענו לאחרונה איזה דיוק על זה מהרב שליט"א.
רשמתי כאן איזה התבוננות במשמעות המילים "אתכפיא המביאה לידי אתהפכא" שנראים לי מאד חשובים, ממש "מילות מפתח" - לכל עבודת הדור
והלוואי שנזכה לי' שבט אמיתי פה עם הרבי לעיננינו -בלי מסכים והעלומות והסתרים עוד היום אמן!!!
י' שבט -היום בוא הראה לנו הרבי שאי אפשר דור בלי מנהיג \רועה -
רעבע -רוצים לראות את זה במוחש בלי רק להאמין -
יאלה אינשלה שיבוא כבר!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה יחי המלך המשיח!!
שנזכה להיות מקושרים באמת! ווי וואנט ראבע נאו!! יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
נפגש בבית המקדש...
אנו לא מסתפקעם בלא עזב הרועה צאן מרעיתו..בעיני בשר יחד עם מה"מ תמ"י ממש...
כתבתי כאן כמה שורות בעניין של התקשרות.
http://chabad8.org/harav-shedome-lemalach/#more-226
כמובן אני מדבר כאן בעיקר על התקשרות התלמידים אל רבינו, אבל לדעתי הנושא הוא הרבה יותר כללי.
אפשר להיות מקושר אל הרבי, ואפשר לעשות מהרבי ג"כ "עגל זהב". אז מי יהי' הרבי - תלוי בי ובך.
ואותו דבר כמובן על הקשר שלנו עם רבינו שליט"א - שהוא הוא ה"חי וקיים בגוף הגשמי" של הרבי של הדור הקודם, כמובן לכל מי שפעם עילעל בדא"ח.
ע"פ משכתבת, יש הבדל בין לעשות את הרב ל"עגל זהב" - חיצוני שתלויים בו
לבין לקבל ממנו לעבודת ה' הפרטית [ע"י ההתקשרות וכו'].
א"כ שאלתי- איפה ההבדל?
הרי, עם כל הכבוד- והההערכה רבה באמת, הרבי הוא סה"כ אדם -בדיוק כמונו.
זה שהוא זכה להיות ל"ראש בנ"י" ואנחנו מושפעים ממנו ומקבלים הרבה טוב רוחני מההתקשרות ,
לא מוציא אותו מכלל בנ"א.
אז למה לומר "שליט"א"? הרי הוא נפטר- יוצא מכך ש הוא כבר לא "חי וקיים בגוף גשמי" ....
אשמח להבהרה בנושא.
תודה רבה!
הוא זיכף את גופו באופן שהוא גוף אחר ממה שאנחנו מכירים
נשמתו היא גובהה באין ערוך לגבי נשמותינו, מכיון שכך הטבע של הרבי הוא אחרת מאיתנו, טבע שאנחנו לא יכולים להבין רק להאמין.
אנחנו "מושפעים" כביכול והוא "משפיע". עד כאן- בסדר גמור!
הבעיה מתחילה לענ"ד באמירה "יחי אדוננו".. ו" הרבי שליט"א"- מיתה זה דבר שכל בן אנוש מגיע אליו, אם ירצה ואם לאו.
מעלתו וזכות הרבים שעומדת לו [ע"ע- הפצות, בתי חב"ד, מפצעים, שלוחים וכד'....]
לא סותרת את העובדה שהוא נפטר. ויה"ר שזכותו תעמוד לנו.
מעבר להנהגה בצורה נעלית יותר, עד כדי כך שהם מתעלים מן הגוף,
חלילה לפרש הסתלקות בתור כילוי וסיום, הסתלקות בצדיק זה מעבר ויציאה מהגבלות הגוף,
זה בכל צדיק, על אחת כמה וכמה בנשיא הדור הרבי זיע"א,
עצם אמירת יחי אדוננו אינה מצביעה על זהותו של המדובר, הרבי מאריך בזה שהכרזת יחי המלך היא קבלת מלכות מה"מ.. אז ככה שזה לא פתגם של אלה שאומרים הרבי שליט"א,
מה גם ידוע שהשליט"א הזה שמרגלא בפיהם של המשיחיים נוא פרי הזייה של שוליים..!
יש כל כך הרבה מה ללמוד ובמה לחזק.. אבל מה הפינטאלע???
השייכים לשנה זו
אם תהיה מישהי מתנדבת -אני אהיה מוכנה ללמוד איתה...
(יש בעיה ללמוד את המאמר עם בן פה מהפורום?)?....
אז העתקתי לפה סתם משהו נחמד כדי להחיות את הפורום, וקדימה- תגיבו, תהיו נחמדים וכנסו לפה יותר, להחיות קצת את הפורוםפ השומם הזה!
מה זה ליהות חבדניק???...
ליהות חבדניק זה....
-ליהות חבדניק זה לקבל על עצמך ללמוד רמב"ם, תורה אור ולקוטי תורה. וזה קורה כל שנה.
-ליהות חבדניק זה ללבוש גומי על הציצית.
-ליהות חבדניק זה לתלות מפתח על הגומי של הציצית.
-ליהות חבדניק זה להגיע לפחות פעם אחת בחיים עם כובע שמש לבית כנסת.
-ליהות חבדניק זה להוריד את הכפתור הרזרבי שתפור לחולצה.
-ליהות חבדניק זה להניח תפילין בזמן שהאישה מדליקה נרות שבת.
-ליהות חבדניק זה לומר ש"יש עוד 18 דקות..."בזמן שבחוץ נראים כוכבים.
-ליהות חבדניק זה לפגוש את החבר שלך שכבר כמה דקות לא ראית אותו, וליפול עליו ולנשקו.
-ליהות חבדניק זה חסידים, ופחות המשפחה.
-ליהות חבדניק זה לצאת למבצעים רק עם כובע.
-ליהות חבדניק זה לקום מוקדם (יחסית) בשבת מברכים לומר תהילים, ולסיים את הספר במוצ"ש.
-ליהות חבדניק זה לא לחזור לארץ בלי להביא למשהו סיגריות מהדיוטי פרי.
-ליהות חבדניק זה אומר שיש לך לפחות סיפור ניסי אחד מאיך שהשגת ויזה.
-ליהות חבדניק זה אומר שיש לך לפחות סיפור ניסי אחד מאיך שהשגת רישיון.
-ליהות חבדניק זה אומר שיש לך לפחות סיפור ניסי אחד מאיך שהשגת כרטיס.
-ליהות חבדניק זה להגיד שאין על וודקא 'סמירנוף', גם אם אתה לא ממש מבין בזה.
-ליהות חבדניק זה לצאת לתהלוכה בשמחה תורה ולדעת בוודאות שאתה לא תחזור יבש.
-ליהות חבדניק זה ללכת לפחות פעם אחת לתהלוכה בקווינס. ולומר שלכם זה לקח רק שלוש וחצי שעות.
-ליהות חבדניק זה לומר לצעירים "אתם זה כבר דור אחר...".
-ליהות חבדניק זה לא להודות שלא הבנתם חצי מילה בשיחה שנאמרה באידיש, אבל אתם מהנהנים עם הראש.
-ליהות חבדניק זה להתעטף בשבת במגבת כאילו היתה צעיף.
-ליהות חבדניק זה להגיד כל פעם מחדש שהקעמפ של השנה היה ה-כ-י מוצלח!
-ליהות חבדניק זה 'שיר המעלות' בעגלה, בסלקל, במשקוף, בארנק, בסלון, ובכל מקום.
-ליהות חבדניק זה לעשות פנים רציניות ולומר "חב"ד זה כבר לא מה שהיה".
-ליהות חבדניק זה לזהות בחו"ל ישראליים עוד לפני שהם פותחים את הפה.
-ליהות חבדניק זה להגיד :אין כמו אלעל.
-ליהות חבדניק זה להגיד שאין כמו לופטנזה.
-ליהות חבדניק זה להגיד שאין כמו ישראייר.
-ליהות חבדניק זה לא לדעת לקשור עניבה, גם לא בגיל מתקדם.
-ליהות חבדניק זה לא להודות שבעצם לא מרגישים אף הבדל בין סוגי הוויסקי השונים.
-ליהות חבדניק זה לומר שאין כמו 'הבייגל של אהרלה'.
-ליהות חבדניק זה להגיד שאין כמו ה 'אייס כרים' (גלידה) של משה.
-ליהות חבדניק זה להתחתן בתאריכים "פוטוגנים" (י"ד כסלו, י' שבט ,ח"י אלול, ה' טבת...)
-ליהות חבדניק זה להגיד שלא פחדתם במלחמת המפרץ.
-ליהות חבדניק זה זה לעצור ברמזור באדום ומיד לבדוק מי הנהג ברכב הסמוך.
-ליהות חבדניק זה לספר איך יש לך 'מוסכניק' מהמבצעים שעושה לך מחיר, בו בזמן שהוא עושק אותך.
-ליהות חבדניק זה לספר איך אתה שובת רעב בפסח.
-ליהות חבדניק זה להבריח לפחות פעם אחת מוצרים במכס.
-ליהות חבדניק זה זה לקנות דיסקים של 'ניחוח' ולהשמיע אותם רק כשרוצים לעשות רושם על האורחים.
-ליהות חבדניק זה לגעת כל פעם במזוזה, אבל לא לנשק.
-ליהות חבדניק זה ללבוש חליפה חדשה ונוצצת לכבוד החתונה של אחיך, אבל להופיע עם החולצה בחוץ.
-ליהות חבדניק זה לפחות פעמיים בשבוע להתנגב עם הבגדים, כי שכחת להביא מגבת.
-ליהות חבדניק זה להעביר לפחות לילה אחד ב749.
-ליהות חבדניק זה לומר שבכל אירוע ש'השתתפו מקורבים'.
-ליהות חבדניק זה לפחות נס אחד מהאגרות קודש.
-ליהות חבדניק זה לעלות בתשרי מהסבוואי עם שקית של 'גאפ'.
-ליהות חבדניק זה להגיע כל המשפחה להפרד בנתב"ג, גם אם מדובר רק על טיסה לאילת.
-ליהות חבדניק זה לספר איך ישר קיבלת קב"ן בלי לשכנע אותה יותר מדי.
-ליהות חבדניק זה להחביא את המפתח מעל המשקוף של החדר, ולחשוב שזה המקום הכי מוגן.
-ליהות חבדניק זה לשאול במבצעים "איפה היית בצבא?", כאילו שזה משנה לכם.
-ליהות חבדניק זה להגיד במוצאי יום כיפור ש"השנה הצום היה מה-זה קל"....
ממה ש"עלה במחשבה" בשבת קודש פ' שמות
כתוב – על ירבעם בן נבט "אשר חטא והחטיא את ישראל"
מה עשה? כידוע – העמיד שני עגלי זהב א' בדן וא' בבאר שבע, שלא יבואו להשתחוות בבית המקדש אשר בירושלים
חשבתי לעצמי:
הרי הוא הי' תלמיד חכם עצום, ולא שייך לומר שהוא בעצמו טעה. רק – משיקולים פוליטיים נטו הוא עשה את מה שעשה – כנראה שאצלו האינטרס הפוליטי הי' עולה על אינטרס דתי.
שכרו ג"כ מפורש – הוא מאלה שאין להם חלק לעולם הבא.
כלפי מה אני אומר את זה?
כלפי המצב כיום בחב"ד
הגעתי למסקנה מצערת למדי, שהמצב הנוכחי בחב"ד, האמונה ה"לוהטת" ב"הרבי חי וקיים" כפי שהורגל בפי ה"עמא דבר" להאמין – אינה אלא פרי פעלם של כמה "ירבעם בן נבטים" – שאך אינטרס פוליטי הי' לנגד עיניהם כשהם המציאו את השיטה הנפוצה דהיום של "אמונה בהרבי" הנוגדת את שכל הישר, הנוגדת את מסורת החסידות מדורי דורות, הנוגדת הנהגה בפועל במשך 3000 שנה, ועל מה היא "מתבססת" – על הבנה מילולית של כו"כ שיחות מובחרות.
וכוונתם ברורה – ואולי אפי' רצוי'ה – לשמור על "אחדות המחנה"…
ואיך משיגים "אחדות המחנה"? – כנ"ל – מעמידים שנים – או יותר – "עגלי זהב" (טוב, נפרש בשמם – אגרות קודש, "הכרזת קודש", "נסיעה לרבי", וידאו, תמונות וכו')
ניתן לומר אולי ש"עגל" – זה משהו עגול – המרמז על מקיף, וכידוע שיניקת החיצונים היא מהמקיף, אז "עגלי זהב" – זהו בחינת מקיף, ויכול להיות שהמקיף כשלעצמו הוא מאד נעלה, אבל כל כוונתם – ע"י ה"מקיפים" האלה – למנוע את העם מלהגיע לצדיק אמת, "דבר א' לדור", להגיע ל"ירושלים" – יראה שלימה.
בודאי שההתקשרות עם הצדיק אחרי הסתלקותו היא ג"כ דרגא נעלית – אבל היא ס"ה מקיף, וכפי שמפורש בכו"כ שיחות של הרבי בעצמו.
אבל זה עדיין התקשרות מקיפית, וכפי שרואים בפועל – שישנם עניינים שבהם "התקשרות" היא חזקה מאד – כמו לדוגמה ב"שיעורי חיתת", ויש דברים שהתקשרות שמה חלשה ביותר – כמו כל ענייני השליחות, ענייני שלימות הארץ וכו'. בקיצור – איפה שיש "חסרון כיס" – כבר אין התקשרות כ"כ ניכרת. כנ"ל כי היא סה"כ מקיף אפי' אצל אלה התמימים והרציניים.
(מה גם – שכפי שכתוב בהפטרה – ה"עגלי זהב" האלה מלווים ב"ניסוך מים, ניסוך יין וניסוך משקה – וכפי שישעי'ה הנביא מתאר את ה"התוועדות החסידית" של אותו הדור…)
אבל אם המקיף הזה מונע מהבן אדם להתקדם הלאה ולהגיע לירושלים, לצדיק אמת של הדור – הרי זה עבודה זרה ממש ח"ו.
זה פחות או יותר מה שחשבתי ומה שאמרתי לכו"כ אנשים.
לא מספיק אנשים אמרו שאתה כותב שטויות?
תורת החסידות הבסיסית סותרת כל מלה שאתה כותב כאן
תגובה לעניין, אין מה לומר...
אני שואל שאלה פשוטה, שעדיין לא זכיתי שמישהו יענה עלי'ה: מי קבע שההבנה הנפוצה של שיחות מסויימות - היא היא ההבנה הנכונה? רק תשאל את השאלה הנכונה - אתה כבר תקבל את התשובה הנכונה ממילא.
ולומר "הרבי אומר ברור" - זוהי עם הארצות מאין כמוה. "שיחת תלמידי חכמים צריכה לימוד". צריכים להבין משהו, לפני שמעיינים בשיחות - אחרת פשוט לא מבינים נכון, או שמבינים ממש לא נכון. צריכים רקע, צריכים בקיאות בכתבי החסידות - מה שהרבי דרש שילמדו חסידות בשופי ולא רק בעיון, שילמדו "ארום" של חסידות - היסטורי'ה, סיפורים וכו' - אז מבינים על מה מדובר, אז מבינים איך להתייחס לתופעה זו או אחרת.
בדור שלנו גדל דור שלם של בורים ועמי הארץ, שבקיאים ס"ה בכמה שיחות בודדות של הרבי - בעיקר משנות נ"א נ"ב- ומוצצים מאצבע כמה פירושים מפוקפקים הנוגדים את ההלכה ואת המסורת של חסידות ואת השכל הבריא ואת דברי הרבי בעצמו - וצועקים בקולי קולות - היא היא הדרך של חב"ד!
שומו שמים!
ב"ה
אדון יצחק הנכבד,
הנני מציאה לך ללכת לחסיד חב"ד שיסביר לך את השיחות, והכוונה שלי בחסיד חב"ד היא אך ורק לעצמיך אל תלך לאף חסיד אחר כי הוא מסלף, לא מבין וכו' לדעתך.
לך לעצמיך 18 שנה רוורסרס, איך אתה הבנת את השיחות האלו, אותם שיחות לפני 18 שנה.
האם כשהרבי אמר שנלך לגאולה האמיתית והשלימה ללא הפסק בינתיים, האם אז הבנת שזו משאלה של הרבי או שזה מה שיהיה !!!
האם לפני 18 שנה, כשהרבי אמר שנשיא הדור הוא משיח שבדור, האם חשבת לרגע שהרבי דיבר על הריי"צ או על הרב גינזבורג???
אם אתה עונה "כן" אתה פשוט שקרן, גם ה"פסימיסתיים" ביותר בחב"ד דאז, לא חשבו לרגע שיקרא ג' תמוז.
אז בבקשה תהיה קצת כנה אם לא איתנו לפחות אם עצמיך, ןאל תתיל דופי בחסידי חב"ד היראים והשלמים ש"אמונתם גובלת בע"ז" כי משהו לא מסתדר לך בראש !!!!!
ריבוי פעמים עניתי לך בפורום זה, שאם רצונכם בכך לכו ותכתירו את הרב גינזבורג על ראשכם שיבוסם לכם, לנו יש רבי שהוא נושא הפכים, הוא יכול להיות בו זמנית בקבר במוטפיאורי וגם חי וקיים ב-770, אין לנו שום בעיה אם זה, כי איצלנו הרבי לא "מוגבל" בחזרת שיחות ובחלוקת דולרים (לזה יש כספומט, ויש טייפים).
אם ראשך מוגבל, תעשה טיפול הולם, לנו יש ראש פתוח.
אני מוכרח ולחזור עוד פעם על הנקודה ממה שכתבתי:
התקשרות - במקיף - קיימת אף אחרי ההסתלקות.
אבל מי שחושב שההתקשרות המקיפית - ע"י וידאו, אגרות, תמונות, ואפי' לימוד שיחות וכו' - יכולה לשמש תחליף לקשר חי עם צדיק חי - אפי' אם הוא בבחי' "יפתח בדורו כשמואל בדורו" - טועה ומטעה.
והנקודה השני'ה - שאפי' אם תאמר שפשוטי עמך מבולבלים בין מקיף ולפנימי, ואינם רגילים בלשון הרבי ושפת החסידות והחסידים בכלל - ייתכן שהם טועים בעצמם - אבל אי אפשר להעלות על הדעת ש"ראשי עם" שרויים באותה טעות. אז מה שהם שותקים ובכך הם בעצם נותנים גושפנקא לפירוש הנפוץ ב"רבי חי" - שלא צריכים לחפש מישהו אחר - זהו בבחי' "מחטיאי הרבים".
וכבר כתב על זה רבי רש"ב בא' הקונטרוסים שלו (איני זוכר כעת הלשון המדוייקת אבל בערך כך):
יבוא יום והדור הצעיר יבוא בתביעה נפשית: למה לא אמרתם לנו את האמת, את כל האמת של התורה?
וכבר באה העת.
הרבי דווקא לא סובר כך, החסידים ברוסיה שלא יכלו לכתוב להתקשר לרבי באופן ישיר התקשרו דרך חפץ של הרבי, תורתו וכו'
תן שיחה של הרבי לאחד שלא מכיר את תורת חב"ד ותן לא להסביר לך ואז תבין באופן אוביקטיבי כל מיני דברים שכרגע אתה תופס בהם צד ולכן אינך יכול להבין אותם כראוי.
הכניסו בספר של הרבי וקיבלו דרך זה תשובות
פלא בעיני - האם ההנהגות האלה - של אותם החסידים באותה המדינה - זה הי' "הוראה לרבים"? זה הי' "תמידים כסדרן"?
לא ולא!
כ"ש שאי אפשר להשוות את החסידים של היום להחסידים של אז.
ועוד ועיקר - אז הי' מצב בלית ברירה. עכשו - הברירה בידי כל אחד ואחד לפקוח את העינים ולהפסיק לרמות את עצמו שכך הוא "רצון הרבי"
רצונו הק' של הרבי - שיתקשרו להרבי החדש שממשיך דרכו
ב"ה
בגלל שאף אחד לא נכנס לאתר שלך לקרוא את האגיגים שלא מענינים אף אחד חוץ ממיך, אתה חייב להכנס לכאן כל שני וחמישי ולדגדג לנו בפופיק !!!!!
קח את הרגלים שלך ולך לרבי החדש, אנחנו לא מעונינים, אין המשיחיסטים ואין האנטים.
תעוף לנו בבקשה מהנוף, לבסוף הרבי יתגלה ומרוב השטויות שהפצת את עינינו לא נהיה מסוגל לראותו !
די, לך אם כל החברים שלך תזכירו בית בתל אביב או באילת, בבת עין ביצהר בשכם או איפו שתרצו אפילו בכפר חב"ד ותקימו חסידות חדשה.
ממש צורת הדיבור שלך מראה על אהבת ישראל...(ועוד על אחיך החבדניקים...)
ב"ה
שלוימי הגיעה הזמן לאחליט אם הוא מת אז הוא לא מתהפך ואם הוא חי הוא לא בקברו !!!
ובנוסף מי אתה שתחליט שזה לא חב"ד???
מנדי בליניצקי הוא נכדו של ר' ישראל נח הגדול, אחד מהתלמידים הראשונים של תומכי תמימים בליובאוויטש עוד בזמן מייסדה האדמו"ר הרש"ב.
כמה דורות אתה בחב"ד? סליחה כמה שבועות אתה בחב"ד?
אני מכיר רק חוג אחד שטוען שרק הוא יהודי וכל השאר גויים, זה סטמאר.
אם נעשה קצת חיפוש בשורשים נגלה שמעט מאוד ממה שאתה קורא חסידי חב"ד מקורם בחב"ד השורשית.
ואם הקביעות שלך לקטלג חסידי חב"ד היא מידת ה"אנטיות" שלהם, אז יאיר לפיד הוא החסיד האמיתי, ב"ה" הידיעה, הוא לא מאמין משהרבי הוא המשיח בדיוק כמו קריסקי , אהרונוב וברוד.
אז אנא תפרט לנו מה המתכון לזהות חסיד חב"ד.
ב"ה
יש בית דין לחב"ד? מתי הוא התכנס בפעם האחרונה?
אני יודע אני ציני יש ויש בית דין, אבל האחד רוצה לשרוף את כיפות יחי, השני מעודד את הכתיבה באיגרות, על השלישי אימו לפטר כי הוא השתתף בגופו בכינוסי הגאולה, דרך הגב גם הרב חנזין ע"ה השתתפף בכל הכינוסים.
הבית דין של העדה החרדית מתכנס מידי שבוע, מתי הבית דין שלנו אם כל הנושאים הבוערים התכנס לו פעם אחת?
כל האחלטות גם לגבי מינוי מחליף לר' שלוימע מיידנציק ע"ה בהנהלת אגו"ח התקבלו דרך הטלפון כשבכוונה לא משתפים את הרב של אילת, מה קרא הוא לא חלק מהבית דין??? נו זה רציני, זה הבית דין שאמור להוביל אותנו לגאולה? שאמור לקשור את החסידים לרבי?
ולגבי הבד"צ דשכונת המלך השתיקה יפה, אחד לא יושב אם השני, אהבת ישראל ודוגמה למופת !!!
נתקלתי במחבר ספר הלכות ששלח את סיפרו, לכל חברי הבד"צ בנ.י., אחד הרבנים שראה שהשני נתן הסכמה סירב אפילו לקבל את הספר לעיון, ממש ממש חב"ד בתפארתה !!!
לחב"ד יש דובר?
האיש לאחר פטירת הדובער האגדי (ר' בערקה ע"ה וואלף) שכן קיבל מינוי מהרבי, מינה את עצמו ורץ לכל כלי התקשורת !! בשום תיעוד או מכתב של הרבי לא מוזכר לגביו התואר דובר חב"ד אולי הוא דובר צא"ח לא יותר.
למרכז השליחות יש הנהלה
בוואדי שיש והיחיד שקיבל את מינוי הרבי לכך הוא הרב סימפסון, אבל הוא משיחיסט, אז סילפו את דברי המלך ושוב מינו את עצמם.
ולגבי החדשים מקרב באו
הרב ווילשאנסקי הוא חדש??? הוא גם מהצאיצאים !!!! הרב זימרוני, נכון למד בישיבת הסדר, אבל הוא הבית חב"ד הראשון, עד נ"ב הרבי הסתובב אם עיתון הגאולה כמו שהסתובב אם הדבר מלכות והרמב"ם לעם לעיני כל, אבל יש תמונות שאתם מעונינים להעלים מהנוף החב"די.
כמה שתנסו לתשתש את ההיסטוריה, זה לא יעזור, הרבי עידד בשארית כוחותיו במשך שנתיים תמימות את שירת "יחי". ועוד לפני כן הרבי עידד את "החתימות" של קבלת המלכות.
הרב אבעלסקי הוא חכם, הוא ברח מהקלחת שנקראת חב"ד בארץ הקודש, ויצא בשליחות הרחק הרחק ממה שר' ראובן דונין ע"ה היה מתאר כדרעק. שמונץ למי שלא מבין עברית !!! סירחון בערבית !!
ואנא אל תיקח כדוגמה ההוא מאיביזה, כי גם באנגליה יש שליח מהשלוחים הותיקים שסרח מחבר רב מכר בעיני מ... "הרב" שמואל בוטח, עוד פופוליסט אחד שרצה למצוא חן בעיני העולם הגדול ועשה מחב"ד קירקס.
כשיהיה לך תשובות עיניניות לכל הנ"ל בבקשה תחזור אלי.
ב"ה
האם מי ששואל פוגעה בכבוד הרבי או מי שאחראי למצב????
המצב הוא פשוט:
כמו שבחסידות מסברים שאם הראש מלא בחסידות אז אין מקום למחשבות זרות.
אבל אם המלך הוא עירום, אל תתפלא שעשבים שוטים תופסים את המקום הריק !!!
לא ענית לשום שאלה ששאלתי, הבי"ד במקום לשפוט בין הצדדים הוא "שפוט" של צד אחד, למרבה הפלא בצד של "הכסף" בארה"ק ומעבר לים בצד של הנדל"ן.
אדרבה, תענה, תכחיש, תקדש את ש"ש !
אבל אין תשובות, כי זה המציאות, כמה אנשים בחב"ד מעונינים בהמשך המצב המעורפל, אם הרב זימרוני כזה גרוע, למה לא מזמינים אותו לבית הדין ומעמידים אותו על מקומו, הסיבה היא פשוטה מאוד, הבי"ד מפולג ובינם לבין עצמם הם לא יודעים מה לאחליט.
להזכירך האחלטה הראשונה של הבי"ד לאחר ג' תמוז היתה להמשיך לכתוב "יחי" בשער של ה"עיתון המפלגתי" ובהשתדלותו היתרה של ה"דובר המהולל" הבי"ד חזר בו, למרות שהיחיד שהתנגד לאחלטה היה המזכיר, הרב ירוסלבסקי.
הרב אשכנזי היה במשך שנים רבות בצד המשיחיסטי של המפה (הוא זה שהלך לקבל את פניו של הרב מרלו ע"ה בי"א ניסן נ"ד כשהגיע לרגל כינוס של הרב זימרוני), עד שהופעל עליו לחצים כבדים מאוד.
אתה רוצה עוד שאלות??? נשאיר משהו ללאחר שנקבל תשובות ולא התחמקויות !!!
ב"ה
אני רוצה להצמד להבנה של השיחות כמו שכל חסידי חב"ד כולל הדובר ומנהל צא"ח הבינו אותם בב' תמוז התשנ"ד, לא פחות ולא יותר, גם כמו בעל היתבררו ויתלבנו הבין אותם והסביר אותם אז !!!
הרבי לא השתנה השיחות לא השתנו, רק הפירושים שהם באמת מקרב באו השתנו, למה?
כי ל"דובר" נגמרו המילים? כי לפני ג' תמוז משיח היה אין והיום אחלטם שהוא האוט?
ואני הקטן שואל האם האנשים המוזכרים האמינו פעם שהרבי הוא משיח, או שהאמינו שדרך המשיח ניתן לשלוט על ההמונים והיום כבר לא?
חביבי "מת המשלח נגמרה השליחות", כולם הביתה !
פעם מישהו התחיל לשאול שאלות על הרבי,בהתועדות של ר' ראובן, אז ר' ראובן שאל אותו - למה פרה מוציאה צואה בגוש גדול ועז בגושים קטנים?, הוא ענה לו שהוא לא יודע, אז ר' ראובן אמר לו אם בצואה אתה לא מבין ברבי אתה מבין?
אתה מביא פה את האני מאמין שלך בלי יחכולת הקשבה ובלי יכולת להתעניין באחר- בגסות רוח....
להבין ברבי???!
אין אפחד כזה חוץ מהרבי בעצמו...
עד כאן חדל התפלמסות- כי האגרסיביות שלך רק מראה מי אתה באמת-
בחור הקורא לעצמו חבדני"ק של יודע א"ב של חסידות- אני לא אומר ללמוד תשיחות של הרבי
תלמד תניא בעיון- ממש להבין מה שכתוב ולא רק לקרו- תמצא אוצר נפלא ונפשך תתעדן לגמרי.
וגם תלמד לחייך ולהבין את השני על אף חילוקי הדעות- ותזכה להיות מקושר לרבי- שהוא בקשר עצמי איתך ובכל מקום איתך,ולא נראה שהיה רוצה לשמוע כאלה דיבורים והעלבות בוטות חלולות מכל תוכן
המון הצלחה.
בברכת חסידים.
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!
ב"ה
1. כשהאדמו"ר הזקן יצא ממאסרו קיבל עליו תנאי להיפגש אם שלושה מגדולי המתנגדים.
אני מקצר כי הסיפור ממש ערוך.
בביתו של אחד מהם הוא נשאל שאלה שאותו גאון שאל את הגר"א:
במדרש בפרשת כי תשא (נדמה לי) מובא שלכפר על חטא העגל היה צריך עשרה צדיקים, 7 שהיו בדור של משה בתוספת אברהם, יצחק ויעקב והנה לנו עשרה.
במקום אחר במדרשאותו "תסריט" רק ששם ביקשו 110 צדיקים, עשרה לכל שבט ושבט.
7 צדיקים של הדור של משה + 70 הזקנים ואברהם יצחק ויעקב והמדרש מסיים גדולים המתים מן החיים.
והגאון הנ"ל שאל גם את האדמ"ה שענה שזה מחלוקת תנאים במסכת הוריות, האם צריך כפרה לכל העם ואז מספיק 10 צדיקים או שצריך כפרה על כל שבט ושבט ואז צריך 11*10=110.
77 הוא 7*11 ואיך מגיעים למנין של 110? אברהם יצחק ויעקב הצטרפו לכל שביעה לכל שבט ושבט, לכן המדרש מסיים גדולים המתים מן החיים כי החיים נמנים רק פעם אחת לעומת האבות שנמנו והשלימו מניין לכל שבט ושבט.
אז המתים לא מצטרפים למנין הם מצטרפים לבמה מנינים בו זמנית.
2. הרבי אולי התנגד לפרסום זהותו של המשיח (גם קביעה זו בערבון מוגבל, ראה תשובה לרב ברנארד, דרום אפריקה), אבל הרבי דחף לפרסם את המשיח, מה שהושבת כליל ע"י גורמים אינטרסנטים לאחר ג' תמוז.
3. מה זאת אומרת ההנהגה של הרבי השתנתה??? השיחות לא אותם שיחות?? תורה זו לא תהיה מוחלפת, ואף אחד לא יסביר לנו שמה שהרבי דיבר משנת תשי" עד תשנ"ד, יש לו הסבר אחר ממה שכל בר דעת הבין אז (נ"ד זו לא טעות, מנ"ב עד נ"ד הרבי עשה רק דבר אחד לעיני כל הוא עידד את ה"הימנון יחי").
עניתי לכל השאלות עכשיו תורך, אדון שלוימי.
ואם ברצונך להיות "רציונל" ושמת לא מטרף למינין, אז תהיה רציונל עד הסוף, איך בן אדם בן 94 משותק לאחר שטראוק חריף יכול לקבוע בהזזת הראש אם פלוני בן פלונית יעשה ניתוח או שפלוני יתחתן אם פלונית. איך בכלל גם לפני נ"ב יכול לשבת ראביי בנ"י ולדעת מה קורא בחדרי חדרים של המוסד?? רבי זה לא רק מנהיג, כמו שאמר הרבי לאחר שאחד אמר לו ביחידות שהוא רוצה ברכה ליתקשר לריי"צ ושדרכו הוא יתקשר למעלה, והרבי אמר לא רציתי לבייש אותו אבל לנו אין למעלה מזה. תבין את המשפט הזה איך שתרצה, בכל אופן אני מחכה לתשובות עיניות ולא להתעסקות אם אשר יצר !!!
ב"ה
במקום לענות עינית אתה זורק אשמות כבדות (אפיקורסים וכו') באוויר.
שיבוסם לך, אני כאן סיימתי אין טעם להמשיך.
אז מה אם גדלת בבית חב"די, 99% מהמפאייני"קים גדלו בבית חסידי אם לא חב"די.
גם ראש עירית תל-אביב מר חנין מהגזע, מה נשאר לו מזה היום ???? גם את הבית הכנסת העתיק של חב"ד בת"א הוא רוצה להרוס.
גם ברי גוראריה היה מהגזע שבגזע ולא הפריע לו להכנס לקודש פנימה ולמכור את אוצרות המלוכה.
כל אחד נמדד לפי מצבו העכשוי ולא לפי מה היו סב סב סבו.
לסיום אספר לך סיפור של מי שכונה החייל של הרבי, ר' איצקה גינזבורג ע"ה, כשחב"ד היו עוד עורכים ערבי חב"ד בקיבוצים, הוא נשאל כמה חב"דניקים יש בכלל בעולם והוא ענה בחינניות האופינת לו: "תלוי, לפני או אחרי הערב הזה !"
בוודאי שאינך חב"דניק, חב"דניק מקיים ונפשי כעפר לכל תהיה, אתה להיפך הופך את כל האחרים שלא חושבים בדיוק כמוך לעפר ואפר ונהנע לדרוך עליהם, אתה פרובוקטור ממדרגה ראשונה, מלעיב את המחלוקת, שופך דלק למדורה, ומה הדליק אותך? הכתבה במעריב שהצרואין בה שהוא כזכור גם מהגזע, הוכיח שלמרות החילוקי דיעות גם הקיצוניות, חסידי חב"ד מסוגלים לשבת כתף ליד כתף. מה אני צאצא של מיסד חסידות חב"ד ישב ליד קיבוצניק שרק שמע בהרצאה על הרבי, למה מי הוא? אתה מדבר על האחרים שלא חושבים בדיוק כמוך שהם גועל, הגועל היחיד בכל הסיפור הזה זה אתה הגזען מהגזע, אני מקווה באמת ובתמים שיבוא יום ותתעורר, תשמיע לעצמיך בבקשה כמה פעמים ביום את השיר של החסיד אריאל זילבר "תתעורר תתעורר".
יהודי כמו ר' חיים אפיקורוס?
אני גם לא פעם, הולך לבית חב"ד ומטפס על הקירות מרוב דוגמתיות של ד"ת המשיחיסטים
אבל לקרוא להם אפיקורסים?
מעשיהם מוכיחים שהם לא!
ב"ה
ידוע הסיפור אם רבי ישראל מסלנט, רבה של ירושלים, שהגיע אליו אחד שקינה את עצמו כאפיקורוס, והרב אמר לו בא לביתי נלמד ביחד ונבחון אם אתה אפיקורוס או סתם ע"א?
והוסיף שאפיקורוס בהגדרה האמיתית הוא אחד שיודע את ריבונו ומתכוון למרוד בו.
כדי להיות אפיקורוס צריך לדעת את ריבונו, ואלוואי שאחרי 120 שנה בעולם הזה , בלי רגע אחד של ביטול תורה נגיע לדרגה זו !!!
הרי הדרגה הזו של לידע את ריבונו היא השאיפה של הרמב"ם בסוף ספר הלכות מלכים שהוא גם הסוף והמסכנה של היד החזקה: "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד..... כי מלאה הארץ דעה כמים לים מכסים".
ומכוון שאנו במוצ"ש וזה סגולה לספר סיפור על הבעש"ט, ידוע שהנודע ביהודה היה מתנגד חריף לכל תנועת הבעש"ט בפרט ולתנועת החסידות בכלל ובספרו בשער רשם "ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם וחסידים יכשלו בם". נכדו שהתקרב לבעש"ט, הדפיס מחדש את הספר של סבו ותיקן לפי הפסוק המקורי: "ישרים דרכי ה', צדיקים ילכו בם ורשעים יכשלו בם", ואז הבעש"ט אמר לו, לא טוב עשית ! סבך הפך את כל הרשעים לחסידים ואתה להיפך הפכת את כל החסידים לרשעים !!!
כך היית מדבר על אבא שלך?
יעלה את דבריו קצת בשפה יותר מכובדת!!
ובלי כל מיני תארים למיניהם!