אולי תוכלו לעזור לי,
אני מחפשת שיר למתנת/מכתב פרידה,
למישהו שליווה אותי בתחילת דרכי המקצועית.
משהו על לסלול/ לכוון/ להדריך,
סימני דרך,
משהו בכיוון...
יש רעיונות?
תודה רבה!
כל דקה קופצת לי פרסומת אחרת
ולאחרונה גם התקנות חדשות שאינלי מושג מי הזמין אותן בכלל.
ויש כזאתי ששברה את הגב של קש הגמל ודי- צריכה לכבות תמכשיר כדי שתיעלם!
ולכל פרסומת הלחצן סגירה במקום אחר או באופן אחר.
מעולם לא הורדתי למכשיר משחקים ואני לא מבינה מאיפה זה בא.. מה המכשיר הזה רוצה מהחיים שלי!?

תכל'ס, מי יותר שווה:
אריק ובנץ או טימון ופומבה?

מי זה אריק ובנץ????
מי זה אריק ובנץ?!?!?!?!?!?!?!
חוסר ידיעת מי זה "הצמד הראשון" לא פוטר מעונש. להפך.
תקווי שחכמים לא יגזרו עלייך נידוי על שאלה כזו...
;)
חפשי ביוטיוב ותוכלי להתבשם קמעה מניחוחם.. (אם אין לך רימון שחוסם משום מה...)
עם כל אהבתי לתמימות של אריק.
יש ביניהם הרמוניה מושלמת לעומת המתח הסמוי התמידי בין אריק ובנץ.
מצד טימון - עם היותו מנהיג טבעי, בהשוואה לבנץ הוא עדיין נינוח וחברותי.
פומבה - אמנם מובל אחרי טימון, אבל יש לו מודעות עצמית עמוקה ביחס לאריק.
והם גם יודעים למצמץ.
שזה יתרון חשוב.
גלויה
מכוון כלפי המצמוץ.אז נרשמתיבסוגייה עצמה- טרם הכרעתי..
מור ולבונה
אז נרשמתיתסגל לך תורת חיים
יש ספק בכלל? ברור שטימון+פומבה ![]()
אבל אז למדתי לאהוב אותם
סתם, ברור שטימון ופומבה. את אריק ובנץ אני כמעט לא זוכרת, וגם אז הקול של אריק עיצבן אותי תמיד...
כוחות שמימייםממש ניצלת ברגע האחרון.
(מוחה זיעה מהמצח)
ניל"ס![]()
או

???
תולעת השני

)
יטבתהאחרונהמה שאמרתי זה שחובת הלבבות מלמד מתוך מערכת שמניחה הנחות מסויימות, ואי אפשר
לקחת שלב מסויים בתוכה אחרי ההנחות האלו ולבנות ממנו תפיסה שלמה.
כלומר- אחרי שהנחנו ייחוד(שער א) ואחרי שהנחנו שיש הטבה(שער ב) ואחרי שהנחנו שיש חובה מוסרית להטיב למטיבך אז יוצא שמזה שהקב"ה מטיב לך(שער א+ב) הוא מחייב אותך בעבודתו.
אבל אי אפשר ללמוד מזה על מה היה קורה אילו לא היה מטיב, שכן הנחת היסוד היא שהוא מטיב. ולכן אתה לא יכול להגיד מכאן שאם הקב"ה לא היה מטיב איתך אתה לא היית צריך לעבוד אותו.
הכל נתון לפרשנות. קשה למצוא פרשנות אחרת למושג, וגם מקריאה של כל הפרק מובן מאוד,
גם החזרה על העיקרון - "במצוותיו ולא בשכר מצוותיו" וכו'.
לא התכוונתי לזה בכלל. שכן אני אומר שאפילו אם לא היה "טוב" - אזי היינו צריכים לעבוד אותו.
אי אפשר סתם לעבוד את מי שברא אותך.
אני אגיד לך למה טענתך לא מתקבלת עליי.
אם כל הבסיס זה הכרת הטוב- יש מקום להגיד למה בכלל אני צריך הכרת הטוב,
הרי כל החיסרון שלי הוא מעשה ידיו של הבורא, אז על מה להכיר לו טובה, על שברא
אותי חסר ועכשיו הוא ממלא את החסרון שהוא יצר לי?
ולכן אם זה הבסיס, אזי הוא נשמט, בקלות.
אדם שאומר "טוב מותי מחיי" לא יהיה מחוייב? אתה תגיד לו שמטיבים עימו? הוא לא בחר
להיברא ולא בחר להיות מדוכא בייסורים.
ולכן, קשה לי להגיד ש"הכרת הטוב" היא כל היסוד לעבודת ה'.
היא אמנם יסוד מרכזי, אבל לא ממנה נמשך החיוב. החיוב נמשך מהיותנו קנויים לו ית'
ולכן, גם אם היה בורא רע ומתעלל, הוא ברא אותנו לעבודתו וזה כל מה שמשנה.
מור ולבונה
הזדמנות
אניוהוא
מבקש אמונהותבוא לבקר אותי בחדר יולדות תראה מה יצא
מבקש אמונה![]()
יצא לי ילד יפה כמוני.
תודה לכולם על התמיכה 
ומי שקנה כבר טיטולים או מוצצים יכול לשמור אותם לפעם הבאה
מבקש אמונהלא כל-כך הבנתי את התיקון...
ה' ירחם, הוא תבע מישהו? או שפחד מהקטע של הרב עוזי משולם זצ"ל?
...הדוכס מירוסלבלבין יהודים מפולין.
ומוזכר באבן ספיר שהתימנים הם "המיוחסים ביותר בכל עם ישראל".
שתהיה בריא, מאיפה הקרצת את השטות הזאת?! 
קצת מקורות, כדי שתחזור בך.
DNA מויקיפדיה:
"Y-DNA of the Jews of Yemen
The studies of Shen[44] and Hammer et al.[13] show that the paternal genes of Yemenite Jews is very similar to that of other Jewish populations. Y haplogroups (A3b2, E3b3a, E3b1, E3b1b, J1a, J2e, R1b10 and the lowest frequency found was Haplogroup T (Y-DNA) 2/94 2.1% in one sample."
לגבי הטענה שלך על גרות, זאת טענה שחוקרי הDNA דוחים לחלוטין:
"In sum, neither Yemenite Jewish mtDNA nor Y (chromosome)data support the origin theory of large-scale conversions of Yemeni Arabs to Judaism during the fifth to sixth centuries CE"
פה זה נידון בהרחבה:
אתה מוזמן לפתוח שם את המקורות ללמוד קצת נתונים.
לגבי האבן ספיר, זה מופיע בפרק הודו-קוגין, משפחות השחורים [של ההודים, הביא מהתימנים ראיה על יחוסם של הקוצ'ינים], כינה אותם "הלא מוחזקים המה ליהודים היותר מיוחשים שבעולם".
אם רב גדול בחר להביא ראיה מיהדות תימן על יחוס ליהדות ועוד אמר במפורש שהם היהודים המיוחסים ביותר בעולם, אתה מטיל דופי ביחוסים שזה עבירה נוראית.
ולא יודע על איזה מחקר אתה מדבר, במחקרים שם כתוב במפורש שהטענה על גרות נדחתה לחלוטין...
עידכנתי עכשיו בעריכה.
תבורך צדיק!
היה שלטון יהודי בתימן (כולל מלך) והם גיירו שם מי שהיה תחת שליטה שלהם.
אבל זה ברור שליהודי תימן יש מסורת שהראשונים הגיעו בזמן בית ראשון
ובטח שלא בכוח
הדוכס מירוסלבאחרת יכל העונה לומר שהמסורת שגויה וכו'
מעורבים בזה (כולל חרדים כביכול).
בנינו...
אין על תימנים!!!!!
מבקש אמונהאחרונה"הרב" שמתיר לאיוונקה טראמפ לטוס בשבת
https://www.facebook.com/actualic.co.il/videos/1126578734152907/

אבל במקרה של משפחת טראמפ,
לעבור ממחלקה ראשונה למחלקת תיירים יכול להיחשב טיסה בשינוי? ![]()
הדוכס מירוסלבלא התכוונתי בכלל לפתוח פה פלפול הלכתי.
אני לא כל-כך מבין מה הבעיה במקרה שלה, הרי זה מטוס שלא קונים אליו כרטיס, לא?
ומי שמטיס הוא גוי והוא מטיס בשביל גוי, לא?
לא מספיק בקיא בדיני גוי של שבת חח
על הפלגה בספינה עד שלושה ימים לפני שבת.
והאמת היא שאפשר לדון בזה, אבל לא רוצה לתת אחשיבי לסברות האלה...
פעם היה בעל חנות שהיה פותח את החנות בשבת. כשאבא שלו נפטר הוא
כמובן לא פתח אותה כל השבוע. הוא בא לרב עובדיה יוסף כדי להתיר לו לפתוח
את החנות בשבת, כי הרי הסיבה שהוא סוגר היא שהוא שרוי באבל, ואם כן סגירת
החנות בשבת היא אבלות בפרהסיה!
כמובן שהוא קיבל על הראש. ![]()
(מובא במקראי קודש של הרב הררי על חנוכה, בקונטרס על הרב עובדיה).
{ר}ציניתאחרונהשמותר שהוא בכלל לא רב ואפילו לא תלמיד חכם ק"ו לא פוסק...
Sealלרגל חופשת הסמסטר המשמשת ובאה, אנחנו רוצות 3-4 חברות לעשות טיול בצפון. מתלבטות בין ים לים לשביל הגולן.
עשיתם את המסלולים האלה פעם? איזה מהם מתאים יותר לבנות שלא בדיוק בקטע לתקתק את המסלולים אלא יותר בנחת? מן הסתם גם נסחוב את הכל על הגב, אז מה מומלץ יותר?
בנוסף, אפעם לא בדיוק התנסנו בניווטים וגם בכללי טיולים רציניים זה פחות הקטע החזק אצלנו.. יש הבדל בדרגת קושי בין שני המסלולים שאחד עדיף לנו משמעותית על פני השני?
תודה לעונים 
רציתי לשאול מישהו שעשה את שניהם כדי שאדע מה יותר מתאים לסגנון שלנו.. 

שביל הגולן צריך לעשות באביב
ענבל
Sealאעדכן אם זה באמת ייצא לפועל.. חמישה ימים פנויים במושגים של סטודנטים זה נצח...
באירופה חלתה אשה במחלה קשה. סוג מיוחד של סרטן, והיתה קרובה למות. לדעת הרופאים תרופה מסוימת אחת היתה עשויה להציל את חייה.
תרופה זו היתה סוג של רדיום, שגילה זה עתה רוקח באותה עיר. הכנת התרופה לא היתה אמנם יקרה, אבל הרוקח דרש תמורתה פי עשרה ממחיר העלות שלה.
הרדיום עלה לו 200 דולר, ואילו הוא דרש 2000 דולר תמורת מנה קטנה של התרופה. בעלה של החולה, היינץ, פנה לכל מכריו וביקש ללוות מהם כסף, אבל הוא הצליח לגייס רק את מחצית הסכום הדרוש. הוא סיפר לרוקח שאשתו גוססת, וביקש לקנות את התרופה במחיר זול יותר או בתשלומים, אבל הרוקח עמד על שלו וענה:
"לא, אני גיליתי את התרופה ואני רוצה להתעשר ממנה!"
היינץ נתקף ייאוש, וחשב על פריצה לבית המרקחת כדי לגנוב את התרופה.
האם המעשה שלו היה ראוי או לא ולמה?
שוטו.
Talp01
ענבל


כמו הימים האחרונים: לומד ![]()

והלילה זוהי מטלה מקוונת. קשה לי.
(דווקא במקצוע קודש, לימוד שהיה מעניין ואפילו מהנה אם לא הייתי צריכה לקלוט אותו בלחץ ולענות תשובות בהירות ומדוייקות)

*תות בננה*מי שבא לה מוזמנת לפנות אלי באישי...

adar
תולעת השני
נפש חיה.אחרונה