שרשור חדש
מיצב לצבמה המצב? מיצב!

 

מיצב, מיצב שעל הקיר,

מי ביה"ס הכי מוכשר בעיר?

התעוררה משפחת מיצב, שיפשפו עיניהם,

והתווכחו אל מי מופנית השאלה מביניהם.

 

מיצב אנגלית, זקף ראשו ואמר במבטא:

דונט יו נו? שאלה כה פשוטה!

השאלה הופנתה לשפה השלטת,

אין אול דה וורלד האנגלית כה בולטת.

שירים, חנויות, פיצריות ומוצרים,

בניו יורק ומנהטן את עצמם מפארים.

ובבית ספרנו הרכזת משקיעה ומחכה שכבר יגמר,

אוורי סקול וונט טיצ'ר לייק הר.

מוסדנו יזכה בדירוג איכותי,

ונשב כל הצוות על קאפ אוף טי!

 

השתחל לו פתאום לתוך הדברים,

מיצב עברית, מעונב, מסורק ומרשים:

מחילה על הפרעתי, לשוני לא תידום,

עדיפים אנו על פני כל עם ולאום.

ניכר עמנו בכך שלא שינה לשונו ושפתו,

וכי יש עוד מקצוע מובחר כמותו?

בניינים, שורשים, התפעל ונפעל,

מעט גאווה לא תזיק לעמנו הדל.

רכזנו משלב מילותיו במשלב לשוני כה גבוה,

היוכל בית ספרנו שלא להצליח?! אתמהה!

 

שלח מבטים זועפים וציקצק בלשון,

עמד שלוב זרועות, כך המיצב בחשבון.

חישב מה השעה ואם כדאי לענות,

עשה אחד ועוד אחד ושיתף במסקנות:

וכי בשפות עסוקים, השכחנו חוכמה?

חישובים, נוסחאות ותרגילים קומה על קומה.

חוכמת המספר היא כלל עולמית,

לא שפה מצומצמת, פרטית ומקומית.

וכי כיצד תוכלו להתקדם בחיים,

בלא לדעת לפתור תרגילים ושברים?!

רכזנו בוגר פקולטה להנדסה לשעבר,

הצלחתנו מובטחת. הדיון נסגר!

 

נדחף ביניהם מיצב קטן ושמנמן,

הסתכלו עליו ותמהו מיהו החוצפן.

פתח המיצב ובקול צייצני הכריז:

פנו דרך למיצב אקלים! קדימה, זריז!

אין חשוב ממני, ואינכם יודעים עד כמה,

בלעדיי, ביה"ס תלוי על בלימה.

האם ניגשתם בחודש האחרון למפקחת?

מה מספר הפעמים השבוע שנשברה כאן צלחת?

אלו שאלות מהות, תשתית ויסוד,

האם הייתם ממליצים לחבריכם בבית ספרנו ללמוד?

אך ההנהלה לא דואגת, והכל יעבור בשלום,

משחדים תלמידים, ודואגים מי לא יגיע באותו יום.

 

 

עד שהסתיים הויכוח, משרד החינוך כבר סגר,

תלה שלט האומר: שיגעתם את השכל. אחזור מחר.

ענו לו כל בתי הספר ולא בפוליטלי קורקט: 

אנחנו שיגענו?! נרביץ לך עם מחבט!

איך אפשר לחיות בכפיפה אחת עם משפחת מיצב?

דוחקת, מגבילה ויושבת על הזנב!

"תנו לנו קצת חופש!", צעקו הרכזים והמורים,

ואחריהם החרו-החזיקו כל התלמידים.

"תנו לי קצת חופש!", זעק כל העולם,

-אז לכו למילואים, זה הפיתרון המושלם...

 

 

יפה מאד מאד!!!נפש חיה.
וואו. נהדר וגאוני למכביר. בקצרה
מקסים! גאוני ממש! אהבתי שוקולד לבן


תודה רבה! מה המצב? מיצב!


צו לצו קו לקומשהאחרונה

אני רוצה שלום עכשיו...

 

זה יפה!פסידונית

 

We are all here on earth to help others; what on earth the others are here for I don't know. - W. H. Auden

יפהdoraאחרונה
אתם יודעים מה מדהים אותי בציבור שלנו?kly3

הכבוד שלנו לכל רב באשר הוא.

 

מתפרסמת עכשיו כתבה בערוץ למשל אל האדמו"ר מסאטמר שמבקר בארץ.

האדמו"ר תוקף על בסיס קבוע באופן חריף ביותר את המתנחלים ומפעל ההתיישבות ועדיין הכתבה מכבדת אותו כבוד מלא ויפה.

 

איזה עוד ציבור מסוגל להכיל רבנים שתוקפים אותו באופן חריף ביותר? אין כזה. בגלל זה עשיתי סוויץ' בין השאר לציבור הדתי לאומי.

קצת נחת בגל טרור מעצבן....

אני חושב שאת ממש טועהיוני
לא קראתי את הכתבה ההיא אבל רוב הציבור הדת"ל ממש לא מכבד את אדמור מסאטמר (לא רוצה לומר בוז שנאה וכו' כי זה רק חלקים נכבדים ולא רוב..)
^^^נפתלי הדג
השאלה היא אם זה שלילי...
חשוב לכבד רבנים בספקטרום כמה שיותר רחב, אבל בשלב מסוים זה נהיה חילול התורה, לא?
זה חיובי לגמרי.kly3

לכבד רבנים שחושבים אחרת ממך? אין יותר חיובי מזה.

 

למה חילול תורה? כל עוד לא מדובר על רבנים שסרחו, אין כאן עניין של חילול תורה.

אתה צודקנפתלי הדג
התכוונתי ללא לקבל, לא ללבזות.
יתכן שאתה צודק, אבלשום וחניכה

הרבה יותר דת"ל למדו את ה'ויואל משה' או שמעו לפחות על עיקרי שיטתו, מאשר סאטמרים או חרדים שלמדו את 'אורות' של הרב קוק. וגם זה סוג מאוד מכובד של כבוד...

 

ולעצם העניין: מרגלא בפי שבדורינו כל המחלוקות כבר איבדו את טעמן וחינן. פעם באמת היה אידיאל, היה קרדום לחפור בו, אבל היום גם האנטי ציונים, הם אנטי ציונים בלאי. על משקל מה שאומרת הגמ' (חלין יג: ) שגויים שבחו"ל אינם עובדי ע"ז באמת אלא מנהג אבותיהם בידיהם, כך גם אלו. לפעמים רק מצטטים מנטרות חוזרות ונישנות, ללא כל תוכן אמיתי, למרות שלאמיתו של דבר באמת שיש כזה.

תראה, אתה צודק.kly3

זה בדיוק העניין. לדעתי כמעט בכל ישיבה דתית לאומית תוכל למצוא לא רק את ויואל משה של רבי יואליש, אלא גם את מאמר ארץ ישראל ומאמר שלשת השבועות שלו.

 

זה בדיוק העניין. בגלל זה אני רווה נחת מהציבור בנושא הזה. לא שהציבור חף מטעויות כן? כמו כולם.

 

לגבי המחלוקות שבדורינו, לדעתי אתה צודק אבל זה היה אפילו לפני הדור שלנו.

ר' יואל והאדמו"ר הנוכחי זה שתי חיות שונות לחלוטיןעוד סתם אחד

אני חושב שכל דתי שהציונות היא באמת מרכיב משמעותי מהדתיות שלו חייב להכיר את 'ויואל משה'. קשה לי לומר את זה על האדמו"ר הנוכחי. 

אתה צודק באופן הרחב של ה"אדמו"רות" היום.kly3

אין היום לצערי אדמו"רים old school....

 

רב יואליש היה מתנגד חריף לציונות, אבל הוא אהב את עם ישראל. גם האדמו"ר של היום.

 

אבל בכל מקרה, אין היום אדמו"רים כמו פעם.

ובכלל העולם הרבני הוא עולם של שררה ולא הנהגה לצערי הרב. אבל עדיין, מי שיודע יותר תורה ממני, אני אכבד אותו באופן אישי (מבלי לחסוך ביקורת על התנהלות ציבורית)

כידוע מסורת יום העצמאות בבני ברקטוביה2

בפונוביץ מנפים דגל - כי זו המסורת - (הרב כהנמן היה ניצול שואה וזה היה חשוב לו) ולא כי זה משנה למישהו היום

והתתי"ם הקנאים באים למחות - כי זו המסורת - ולא כי הם באמת חוששים לציונים

בפוניביץ' מניפים דגל ישראל ביום העצמאות?!kly3

רציני? בחיי שלא ידעתי.... מגניב לגמרי

זה לא כזה מגניבטוביה2

זה בלי אידאלים - פשוט עניין של מסורת 

(ככה אמרו לי חברה שלומדים שם)

"מתוך שלא לשמה יבוא לשמה"kly3


ה'לשמה' כבר נעלם...צריך עיון
דווקא ממך ציפיתי ליותר הבנהkly3

כלפי ת"ח שלא חושבים כמונו. לא? 

דיברתי ספציפית על המקרה הזהצריך עיון
כשהקימו את ישיבת פונוביץ' הרב כהנמן תלה דגל ישראל ('לשמה', מתוך אידיאל) ובהמשך האידיאל נעלם ונשאר רק הדגל בתור מסורת.
אה אוקייkly3

חשבתי כיוונת לזה שאצל האדמו"ר מסטמר הלשמה נעלם....

לשם מה?טוביה2
הפסקה השניה בעלת טעם.אלעזר300


אני טועה? במה שכתבת עכשיו *אתה* טועה.kly3

הרוב כן מכבד ומוקיר את תורתו.

 

שאלתי המון אנשים גם בקהילה, גם בלימודים, גם בעבודה, גם בחברים לגבי מה הם חושבים עליו.

כולם נורא התעצבו(מלשון להיות עצובים) מהדברים שהוא אומר אבל כיבדו אותו כבוד גדול.

ילדי כאפותמאמע צאדיקה

האיש הזה כופר בדברים הכי בסיסיים בתורה, ומחטיא אנשים אחרים בטעויות שלו. 

 

השם ירחם עליו ויחזיר אותו בתשובה 

מסכים לגמריעוד סתם אחד

עכשיו הוא גם האשים את המתנחלים בפיגועים, ואמר שזה עונש על כך שאנחנו מרגיזים את האומות. אידיוט (כי סופות בנגב, כידוע, גם היו בגלל שהרגזנו את האומות...).

ולא, לא מדובר בסתם רב שחושב אחרת ממני; לצורך העניין למדתי אצל רבנים שמאלנים, ואני מכיר רבנים שמאלנים ומעריך אותם כרבנים. אבל אף אחד מהם לא יגיד שהפיגועים הם עונש על מדיניות ימנית. אולי יגידו שזו מדיניות לא חכמה שמביאה לפיגועים - ויש הבדל משמעותי מאד באופן הניסוח הזה. 

חס וחלילה!kly3

לקרוא לת"ח כופר זה חמור מאוד.

 

אנחנו לא מסכימים לשיטתו, אבל כופר? הוא ת"ח גדול.

 

באמת שאין צורך בכינויי גנאי, מה גם שזה לא מחוקי הפורום.

אני לא מביןעוד סתם אחד

למה מאחר שיש לו תחפושת של תלמיד חכם אז אני צריך לכבד אותו. 

 

יש עוד כמה כאלו שהואשמו בשנה האחרונה בדברים חמורים ביותר. 

 

החילוק בין 'התנהלות ציבורית' לבין האדם כשלעצמו איננה נכונה. הוא קורא לי יציר שטן. הוא לא רק אומר שהוא חולק עליי. בגללי יש פיגועים, לדעתו. אז שילך לעזאזל, במובן הכי פשוט ובסיסי של הביטוי: הוא לא מעניין אותי, והוא לא בן אדם מבחינתי, ואין לי טיפת כבוד אליו. 

 

הטענה שלך שזה קשור לאגו היא בערך כמו להגיד שהגר"א התנגד לבעש"ט בגלל אגו. לא. היתה ביניהם מחלוקת מהותית, ולדעת הגר"א החסידות באמת היתה סכנה רוחנית - לא משנה מה אנחנו חושבים על כך (ועל התנהלותו של הגר"א בעניין) היום. ובטח שאני מבין למה חסידים לא מחבבים את הגר"א... 

משתדלים לכבד כל יהודי שומר תורה ומצוותמושיקו

למרות שדעתו שונה והוא לפעמים מדבר שטויות.

 

פשוט לא לקחת את זה באופן אישי - ביחוד שהם עדיין לא ניסו לרצוח שום מתנחל..

 

ואפילו עובדים אצלם ואיתם מאחורי הקו היורוק

 

זה רק מראה שזה רק דיבורים..

גם לא שומרי תורה ומצוות kly3


לא הבנתי, מה המעלה ב"להכיל" מישהו שלא "מכיל" אותך?מוטיז


זו מעלה כי אתה שם את האגו בצד.kly3

שם דיעה קדומה בצד. יוצא ממקום הנוחות שלך, שבו כולם חושבים, למקום שהוא מעצבן אותך נורא אבל עדיין מכיל.

זו עבודה על המידות נהדרת. בדיוק כל מה שמנסים ללמד אותנו, עבודה על המידות.

 

 

מה גם שהוא לא "לא מכיל" אותנו אלא הוא לא מכיל את הדרך שלנו.

הוא לא "מכיל" אתכם.מוטיז

ומה קשורות פה מידות או אגו, האידיאולוגיה הדתית לאומית היא עניין אגואסטי?

חבל שאלוקים לא "מכיל" כל מיני.. וגוזר עליהם מיתה למשל..

 

אתה צודק,ד.אחרונה

שהיכולת לכתוב בכבוד על רבנים - גם כאלו שאומרים דברים כמו שהזכרת -

 

מראה על מעלה גדולה.

 

ללא קשר לכך שיש מקום לתלמידי חכמים לחלוק בבהירות על  עמדות ואמירות שנראות להם לא ראויות לגמרי. אבל היחס המכבד לכל ת"ח מצד עצמו, הלוואי על כולם.

עזרה במשהו טכנינולאית
בס"ד

איך קוראים לתרשים הזה ואיך עושים אותו בוורד? (או שיש תוכנה אחרת לזה?)

(דוגמה)

זה נקרא תרשים זרימהימ''ל

ובוורד הוא לא נמצא בקטגוריה של תרשימים אלא של צורות

ומה עם הקווים? מוסיפים אותם בנפרד?נולאית
תלוי איזה תרשים את רוצה לעשותימ''ל

יש תבניות מובנות של תרשימי זרימה בסמרט-ארט (ליד התרשימים). אם את רוצה לעשות פשוט אז יש בלשונית עיצוב אובייקט הוספת צורות - יותר פשוט, פחות מקצועי.

תודה! הסתדרתי רק הייתי צריכה את השםנולאית
קטע! פעם ראשונה אני מגלה שיש בזה תבניות!פנסאי
תודה עם השירשור והמידע
הרגע הזה שאת מגלה שהתוכנת וורד שלך היא בכלל מ2003 נולאית
בס"ד
אבל הסתדרתי
איך מורידים את התוכנה של פאוורפויינט(מצגות) למחשב? אני לא מצליחה להוריד למחשב שלי אף אחד מהקבצים להורדה בחינם שיש באינטרנט
אני חושב שצריך להוריד את כל החבילה של officearixon
שזה כולל את PowerPoint בין השאר.
קשה להסביר דרך פורום, עדיף שתשאלי מישהו/י מהחיים האמיתיים שמבין קצת במחשבים.
תודה נולאית
הייתי שמח לעזור יותרarixon
זה ממש 2 דקות למי שקצת מבין
פשוט מאדימ''לאחרונה

חיפוש בגוגל אופיס להורדה, להוריד ולהתקין.

מה עושים כשפתאום התפנה לכם היום?אוריה,
חותמים חוזה על פרוייקט חדש וניגשים לבצע אותומשה


בדיוק מה שקרה לי היום !אייסקרים

עושים חופש..

זה הכי כיף בעולם

מנקים לפסחdora
מסדרים ארון מבולגן
נפגשת עם חברות שעצבניות עלי
או הולכת למקום שקט רצוי מול נוף ויושבת לבד!
עושה דברים שאני באמת אוהבת בלי מצפון של בזבוז זמן..
^^^ (רק השורה השלישית - בתוכן)מבקש אמונה


חח סטלן.dora
תכתוב לבד
לא זוכר שקרה לי דבר כזה...צריך עיון
חופש הכי כיף בעולם ללכת לטייל ולקנות דבריםadar


ובמקרה זה גם העשירי?אושר תמידי
ממש סימן משמים
לא הבנתיאוריה,
עשירי לחודש? משכורת וזה...אושר תמידי
מקבלים משכורת ב10?אוריה,
לא ידעתי
לידע כללי:שמן פשתן

לפי החוק אמורים לקבל בראשון.

לפי החוק המעסיק לא יחויב לשלם הלנה עד 9 ימים איחור. 

בפועל מעסיקים רבים גונבים יום נוסף, אם לא יותר,  וזה לא חוקי!

 

 

 

רציני? ווואוושוברת גלים
^^^^^Yes we can!!!מוטיבציה


עדכוןאוריה,
תקוע עם חבר אידיוט לשעתיים הבאות.
הדביל חושב שאם הוא חונה בחניית נכים (רכב של הוריו עם תו נכה), הוא צריך לצאת מהאוטו בצליעה.
קורא ספר...עוד סתם אחד

כמה זמן לא עשיתי את זה

התחיל המואזין.טוביה2
בוקר אור
יש נקודות יפות והנחלים מקסימיםטוביה2

אבל ברמות של נוף עם מרחק זה לא מתחיל בכלל

חבר שלי עשה אתר לביקורת סרטים מכמה בחינותאיש השקים
http://nivdak.co.il/

מה דעתכם על האתר?

מה דעתכם בכללי זה חיובי או שלילי?

המטרה שלא יצפו בסרטים שלא רוצים..
הם מעדכנים מה יש אנחנו קובעים אם זה צנועאיש השקים
תזכורת: היום ערב ראש חודש אדר ב'.אין אומרים תחנון במנחהאגוז מוסקט

בס"ד

 

 

 

משנכנס אדר מרבים בשמחה!

תודה רבה אחי!arixon
אם לא היית כותב לא הייתי יודע שר"ח מחר.
צה"ל צה"ל..

ממש תודה
רבים ,כל השנה, לא נוהגים לומר תחנון במנחהיותש


ב"ה. בכיף צדיק!אגוז מוסקט


דרך אגב,כמעין הנובע
למה שלא תוריד אפליקציה של לוח עברי?

אפשר להגדיר שהתאריך יופיע לך באופן קבוע על מסך הבית או/ו בהתראות וככה לא תפספס
יש לי, אבל לא ידעתי שיש אפשרות להתראותarixon
אבדוק את העניין..
תודה גם לך!
בכיףכמעין הנובע
זו האפליקציה שהסמל שלה באדום ורשום את האות א' בגדול ומתחתיה "תשרי"
ובשביל שיהיה רשום קבוע למעלהפאי פקאן

צריך לשלם

לשלם?! אני האחרונה שישלם על אפליקציות.כמעין הנובע
אתה בטוח?
באפליקציה הזו?!
מי אמר פורום של קמצנים אוריה,
וואי איך ידעתי שאתה תגיב על זהכמעין הנובע


וזה אגב לא נקרא קמצנות
ברור חסכנותאוריה,
רק חסכנותכמעין הנובע
על האפליקציה עצמה לא צריך לשלםפאי פקאן

זכור לי שלא מזמן עדכנו את האפליקציה והוסיפו את האפשרות של תאריך עברי בשורה למעלה (לא יודע איך קוראים לה, עם השעה, הסוללה וכו'), האפשרות הגיעה אוטומטית ובחינם ואחרי כמה ימים הגיעה הודעה שאם רוצים להמשיך צריך לשלם.

וואלה?כמעין הנובע
טוב מעניין.
הפלאפון שלי לא נותן לי לעדכן אפליקציות כבר בסביבות החצי שנה (אפילו יותר) כך של ידעתי זאת.
גם לא ניסיתי לשים בשורת ההתראות כי זה מציק בעין..
בכל אופן, בעיני במסך הבית זה הכי טוב
ממני הוא לא דרש לשלם אבל הורדתי את זה לא מזמןת.מ.אחרונה
כי זה הפריע לי שיש יותר מידי דברים בשורת התראות...
**נערך**שמן פשתן


..כמעין הנובע
יפה שערכת
שמן פשתן

מחמאה מעליבה משהו

אוי למה?כמעין הנובע
להיפך.

סליחה אם פגעתי..
בכלל לא בכוונה.
כחולבן מחר!!קולולולולוששש!!!! איזה יופינפש חיה.
רבי נחמן יומי לראש חודש!!נפש חיה.
לְשַׂמֵּחַ אֶת עַצְמוֹ בְּכָל אֲשֶׁר יוּכַל"
מִצְוָה גְּדוֹלָה לִהְיוֹת בְּשִׂמְחָה תָּמִיד, וּ
לְהִתְגַּבֵּר לְהַרְחִיק הָעַצְבוּת וְהַמָּרָה-שְׁחוֹרָה בְּכָל כֹּחוֹ,
וְכָל הַחוֹלַאִים הַבָּאִין עַל הָאָדָם, כֻּלָּם בָּאִין רַק מִקִּלְקוּל הַשִּׂמְחָה ...
וְהַכְּלָל,
שֶׁצָּרִיךְ לְהִתְגַּבֵּר מְאֹד בְּכָל הַכֹּחוֹת
לִהְיוֹת אַךְ שָׂמֵחַ תָּמִיד,
כִּי טֶבַע הָאָדָם לִמְשֹׁךְ עַצְמוֹ לְמָרָה-שְׁחוֹרָה וְעַצְבוּת מֵחֲמַת פִּגְעֵי וּמִקְרֵי הַזְּמַן,
וְכָל אָדָם מָלֵא יִסּוּרִים,
עַל-כֵּן
צָרִיךְ לְהַכְרִיחַ אֶת עַצְמוֹ בְּכֹחַ גָּדוֹל לִהְיוֹת בְּשִׂמְחָה תָּמִיד, וּלְשַׂמֵּחַ אֶת עַצְמוֹ בְּכָל אֲשֶׁר יוּכַל,
וַאֲפִלּוּ בְּמִלֵּי דִּשְׁטוּתָא [דברי שטות].
(ליקוטי מוהר"ן תנינא, תורה כ"ד)

תודה רבה!הדסי שושהאחרונה
שראל העיף מבט מהיר אלקראנץ שוקולד
הספידומטר לפני שהאט. המחוג הראה 105 קמ"ש, במקום שבו המהירות המותרת היא עד 60 קמ"ש. זו הפעם הרביעית שהוא נתפס על מהירות בשנתיים האחרונות.

איך זה יכול לקרות לי? חשב.

הוא שמע את כרזת השוטר בניידת שהופיעה לפתע במראה. השוטר הורה לו לעצור בצד. ישראל האט את רכבו ועצר בשולי הדרך והניידת מאחוריו. ישראל הביט במראת הצד וראה את השוטר יוצא מן הניידת ופוסע לעברו. עוד מבט לעבר פניו של השוטר וכולו נתמלא פליאה, הרי זה יעקב, אחד המתפללים מבית הכנסת. הוא פוגש אותו כל שבת והם מברכים זה את זה בברכת שבת שלום.

הוא לא ידע שיעקב מתנדב במשטרת התנועה, במדים יעקב נראה אחרת. עתה חש הקלה. חיש מהר יצא ישראל מרכבו וקידם בברכה את יעקב:
"שלום יעקב, אני מופתע לראות אותך כך במדים".
"שלום ישראל" השיב יעקב בארשת פנים רצינית.
"אני מניח שתפשת אותי על חם כי אני ממהר הביתה . אשתי והילדים מחכים לי".
"כן, אני מתאר לעצמי", ענה יעקב כמעט בלחש.
"אתה יודע, בימים האחרונים עבדתי עד מאוחר ועתה אני ממהר הביתה וכנראה לא הקפדתי הפעם על המהירות המותרת", אמר ישראל בצורה מבודחת.

השוטר לא ענה ועלעל בפנקס הדו"חות ..
"אתה יודע, אשתי טלפנה ואמרה לי משהו על עוף בתנור ותפו"א חמים לארוחת ערב, אתה יודע למה אני מתכוון?"
"כן אני יודע למה אתה מתכוון, אני גם יודע שיש לך עברות קודמות רבות" , סח יעקב.
אוי ואבוי, חשב ישראל לעצמו, זה הולך להיות לא טוב. הוא בטח ירשום לי דו"ח. צריך לשנות גישה.
"על מה עצרת אותי, יעקב?"
"105 קמ"ש. האם תואיל בבקשה לשבת ברכבך?"
"רגע, חכה רגע יעקב, אני הסתכלתי בדיוק במד המהירות ובקושי נסעתי 80", שיקר ישראל, העיקר שלא לקבל דו"ח.
"בבקשה ישראל, לך שב ברכב", ביקש יעקב בנימוס.

ישראל חש נבוך, נכנס לרכבו וטרק את הדלת בתסכול. הוא הביט במראה לעברו של יעקב וראה אותו רושם בפנקסו. למה הוא לא ביקש ממני רישיונות, תמה ישראל, איך זה יכול להיות? החרא הזה רושם לי דו"ח? מעניין איך תהיה הפגישה בינינו בבית הכנסת? איזה פרצוף יהיה לו לעמוד מולי?

דפיקה קלה על שמשת החלון קטעה את הרהוריו של ישראל. הוא הסב את פניו וראה את יעקב מסמן לו לפתוח את החלון כשהוא מחזיק בידו דף מקופל. ישראל פתח את החלון כדי חריץ קטן, יעקב השחיל דרכו את הניר המקופל ופסע חזרה אל הניידת מבלי לומר מילה. ישראל חשב לעצמו, מעניין כמה יעלה לו הקנס, הפעם, ופתח את הדף.

רק רגע, מה זה? בדיחה? זה לא דו"ח, וישראל קרא:
"ישראל היקר, לפני שנתיים הייתה לי בת. היא הייתה בת 6 כאשר נדרסה למוות. אתה ודאי מנחש שהיה זה נהג אשר נסע במהירות מופרזת. הוא קיבל קנס קטן ו- 3 חודשים בכלא. כעת הוא חופשי לחבק את אשתו ואת שלוש בנותיו. לי הייתה בת אחת ואני צריך לחכות עד שאגיע לשמיים כדי שאוכל לחבק אותה שוב. מאות פעמים ניסיתי לסלוח לנהג ההוא. מאות פעמים אני מנסה לסלוח לנהגים כאלה, ואפילו עכשיו, איתך. אז תסלח לי, ישראל, ותיסע לאט כי יש לי עוד בן אחד בלבד ואני פוחד עליו מאד מאד".

ישראל הרים את מבטו מן הכתב והספיק לראות את יעקב נוסע במורד הרחוב. הוא הביט בו עד שנעלם.
הוא נותר לשבת נטוע במקומו עוד דקות ארוכות מהרהר בדברים שקרא ואז התניע את רכבו והחל לנסוע אט אט אל ביתו כשבליבו תפילה, רק לראות, לחבק ולחוש שוב את אשתו וילדיו. הוא ראה אותם בדמיונו מחייכים וצוהלים לקראתו והדמעות זלגו מעיניו. הם לא הבינו מדוע היה נסער ונרגש כל כך כשהגיע הביתה...

החיים יקרים מפז – בואו כולנו ננהג בזהירות בבקשה.
בואו נמנע צער וסבל מיותרים.

בואו ניסע בשיא הזהירות כדי שכולחם יזכו לפגוש את כולם!

ועוד בקשה קטנטנה – נא להעביר את המסר החשוב הזה הלאה.

תודה!
וואו איזה סיפור.הולם במיוחד
חזק, מעולה.
(אני כרגע עוסקת בלמצוא שיטות לנזוף בהורים בלי להיות חצופה..)
וזה באמת סיפור מדהים. אני זוכרת שפעם היתה תחרות סיפורים כאלה בעיתון כלשהן, וקראתי את המקום הראשון, והוא היה אמור להיות חזק ומשמעותי, אבל הוא היה יותר מדי קיצ'י ולא מציאותי. אז דווקא זה שזה פשוט והגיוני כזה, אבל כתוב נהדר.. זה פשוט מעולה.
חשוב..doraאחרונה
כל הביינישים לכאןהשואל


....אילתי
לא ראיתי ש@ט@טוביה2 פתח
כמעין הנובעאחרונה
קרה לי גם
מי בא לשיעור של סיוון הערב?בן של מלך
זה לא לנשים בלבד?חוף השנהב
לא.. לא.. זה פתוח לכולםבן של מלך
כמעט הלכתי.כמעין הנובע
הייתי לפני שבועיים פעם ראשונה
הפריע לי שזה ישיבה מעורבת..

הלכת?
כן, וממש נהנתי!בן של מלך
^^ הוא יודע להנות מהחיים.אוריה,
משפט ראשון נכון שלך היוםכמעין הנובע
יפה.
הנאה זה בחירהבן של מלך
ב"ה
שני אנשים שעושים את אותו הדבר, האחד בוחר להנות, והשני בוחר לסבול..
כן. פעם שעברה שהייתי שם חיכיתי כבר לפעם הבאה..כמעין הנובע
רציתי שהיא תמשיך ולא תגמור


מעניין. אף פעם לא אהבתי לשמוע שום דבר שלה. אבל כלום כלום.
כנראה שבנושא זה היא באמת טובה.
..RTY3
עבר עריכה על ידי RTY3 בתאריך ל' באדר תשע"ו 09:52


מי זאת?צריך עיון
סיוון רהב מאירכמעין הנובע
מכיר?
על מה השיעור שלה?ה-מיוחד
פרשת שבועכמעין הנובעאחרונה
אבל עיוני כזה, והיא גם משליכה את זה על חיינו- מה ניתן ללמוד מזה בהתאם לסיטואציות שמתרחשות כיום..
סקר נפיץאריק מהדרום
האם הציבור הדתי לאומי מונהג על ידי רבנים?
הנה הנפיץ שלךמאמע צאדיקה

התשובה היא בוודאי שלא! 

הציבור הדתי לאומי לא מונהג על ידי רבנים

והרבנים שהתיימרו להנהיג את הציבור הזה- "פוטרו" מהנהגתם אחרי שגוש קטיף נחרב

 

הרבנים שבימינו נמצאים בקשרי הנהגה מול אנשים בציבור הדתי לאומי-

קשה לתת להם מאפיין אחד... 

אבל סהכ הם יותר נותנים לאדם ולקבוצה ולהתקדם, ופחות לוקחים את המושכות ההנהגה המפורשת

בוקר טובצריך עיון
@מה שאני חושבת, לא הבנתי את הבדיחה בלילה

@משיח בן דוד, מספיק מוקדם?
בוקר טובפאי פקאן
הגבתי בעיקר בשביל ההקפצה
תודהצריך עיון
באמת הרגשתי כישלון צורב...
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
בוקר טוב!הדסי שושה
אני לא מצליחה להתמודד עם הפיגועים.כמעין הנובע
מה עושים?
רק שומעים על אחד, מקבלים שוק, צמרמורת וכבר פיגוע נוסף.
אולי עדיף לברוח?


בוקר טוב.
לא לשמוע חדשותאוריה,
אכן הייתי מכורה לחדשותכמעין הנובע
זה היה בשבילי כמו וריד אבל ראיתי שזה הורג אותי עם המצב אז הפסקתי..
אבל עדיין, קופצות התראות, אנשים מספרים..
וגם זה העם שלך. אי אפשר להתנתק ככה
חס וחלילה לברוח!kly3

צריך להיות כמו הברסלבר מאתמול בפתח תקוה! אחלה גבר הוא......

מגיע לו צל"ש...אדם גיבור מנע אסון גדולהדסי שושה
ה' ישמור אותו!
בוקר טוב!משה

התחיל טוב, נקווה שימשיך ככה.

בעזרת ה' נחשוב טוב יהיה טוב!הדסי שושה
צהריים טובים! ..דברים נוראים בסדר עולה:הולם במיוחד
1- הכלב שלך מת
2- נכשלת במועד ב'
3- הכנת קפה וגילית שאין חלב.



חלב? תזכירי לי מה זה?צריך עיון
ומה הקשר שלו לקפה?
אני איתך בנושא הזה...kly3

קפה שותים שחור.... בלי סוכר.

כולם קרו לך הבוקר? מוטיבציה


הו, לא!הולם במיוחד
מטרת הרשימה היתה להדגיש כמה נורא האחרון מביניהם, שהוא כן קרה לי.
אוך😢אילתי
צריך עיון? ההסבר באותו מקום. עיין שם.מה שאני חושבת


למה הגבת בדיוק?צריך עיון
(מומלץ לצפות -
תשתדלי לשרשר נכוןצריך עיון
אני חושבת ששירשרתי נכון. להודעה הראשית.מה שאני חושבת


מחילה, עכשיו הבנתי אותךצריך עיון
התכוונתי להראות לך שלא חזרתי אחרי ההודעה בלילה, ראיתי את התגובה שלך רק בבוקר
הכל טובמה שאני חושבת

בכל מקרה תודה על ההסבר של הסרטון כן

תודה..צריך עיוןאחרונה
סקר: איך אתם משננים/זוכרים דברים?אגוז מוסקט

בס"ד

 

אני מרגיש צורך לייעל את דרכי השינון שלי ורוצה לדעת איך אתם עושים את זה?(בין אם זה נוסחאות במתמטיקה או

קטעי טקסט של כללים כלשהם ולא בהכרח מתמטיקה או כל דבר אחר שצריך לזכור)

 

כותבים כמה פעמים על דף? (אם כן אז כמה?)

אומרים בקול הרבה פעמים? (אם כן אז כמה?)

משתמשים הרבה פעמים עד שזוכרים?

איך מצאתם את הדרך הטובה ביותר עבורכם לשנן/לזכור דברים?

 

וכל טיפים אפשריים לשינון וזכירת דברים יתקבלו בברכה

תודה!

יש מלאammyy admin

ספרים על זה.

ממש דברים מדהימים.

 

(:

לילה טוב ינשופיםט'


לילה טוב זריזה. חודש טובמשה
לילה טובdora
לילה טובה-מיוחד
עם שפעונת
טוב טוב לילה טוב:+) ליבי ליבי ובשריהולם במיוחדאחרונה
השמחה הזאת...!!
שאלה לגבי משהו שציפי חוטובלי אמרהkly3
ראיתי פרק של גב האומה איתה.
בין השאר שאלו אותה אם היא בעד מדינת הלכה והיא ענתה שלא. יהיא אמרה שמדינת הלכה זה קונספט איראני והיהדות לא דוגלת במדינת הלכה. יכול להיות?

ובכלל מה הכוונה במדינת הלכה? האם הכוונה למשפט המתבסס על המשפט העברי, או שהכוונה למדינה שבה ההלכה המחמירה וה"לכתחילית" היא הקובעת?

איפה בכלל כתוב שהאידיאל זו מדינת הלכה לכתחילית ולאו דווקא בדיעבדית?

לדעתי זה היבוש הגדול ביותר בהיסטוריה של הפורוםkly3

צוחק

 

מה, כבד מידי?!?

התחלתי לכתוב משהו והסתבכתי, אז עזבתימוטיז

תראה, שלטון דמוקרטי שואב את כוחו מהנתינים, ממילא ההלכה לא רלוונטית לגביו..

מערכת משפט זה עניין אחר, זו מערכת של צדק ובירור אמיתות וכו'

אוקיי אבלkly3

מה באמת היחס למדינת הלכה? האם זו השאיפה שלנו? מדינת הלכה?

ולמה היא התכוונה בזה שהיהדות לא דוגלת במדינת הלכה?

האמוטיז

כוונתה מן הסתם לזה שה"יהדות" רוצה שתהיה בחירה, ולא שהחוק יחייב וכו'.. 

 

ואני לא יודע מה זה בדיוק מדינת הלכה..

מה עשית ממנה רבנית. אז אמרה...מבקש אמונה


לא קשור לרבנית. פשוט לא ציפיתי לזה.kly3

זה סתם היה סיפור רקע כדי לשאול את השאלה שלי.

 

עד עכשיו חשבתי(לא בררתי את זה אף פעם למעשה) שהאידיאל הוא מדינת הלכה, ומתברר שלא כן הוא.

 

אז רציתי לשאול מה זה מדינת הלכה, איפה כתוב  שצריך מדינת הלכה אם בכלל, והאם זו השאיפה שלנו?

כי עושה רושם שלא.

 

אז למה הכוונה כשאומרים כל הזמן שהמדינה צריכה ללכת ע"פ חוקי התורה ולא ערכאות גויים וכאלה....

איך התברר לך שלא? אני תמיד ידעתי שכןמבקש אמונה

בזמן שהיה סנהדרין היו מלקים\ כופין\ מוציאים להורג אפילו את מי שעובר על התורה... או על דברי הסנהדרין (זקן ממרא)

 

זה לא נקרא מדינת ההלכה?

 

מדינת הלכה ללא משיח זה מתכון לשחיתותאוריה,
בדיוק כמו דעאש
אם למשל היה מתמנה לסנהדרין אחד מהרבנים הגדולים שהתגלה כנואף, והיה בשם התורה שורף/סוקל/עורף ראשים של גברים שיש לו רומן עם בת זוגם.
או רב גדול שהתגלה כרודף בצע היה מנכס לעצמו רכוש באותה דרך דלעיל.
וכולי...
בתקופת בית שניkly3
גם כשהיה סנהדרין, היו קונים כהונה גדולה בכסף.

מדינת הלכה זה ממש לא מתכון לחפות משחיתות.
לדעתי הטעות היא בעצם ההשוואה לאיראן.חרותיק
אם באיראן הולכים לפי השריעה וזה מצדיק לעשות פשעים נגד אנשים תמימים,
אז זה בהחלט לא מה שאנחנו רוצים.
אנחנו כן רוצים מדינה ששובתת בשבת, וששומרת שמיטה, ושיש בה דין צדק וכו׳ נכון?
וכן הולכת לפי חוקי התורה. בודאי.

ואם סנהדרין, לא כ"כ מהר סנהדרין הורגת ומלקה.
צריך עדים והתראה בכל מיני תנאים בשביל להגיע לזה.
וחשבונות שמיים גם ככה אנחנו משאירים לשמיים.
המדינה שובתת בשבתkly3
הפרהסיה ומוסדות הציבור שובתים, פשוט המדינה לא מתערבת בחיי הפרט של מי שמחליט לחלל.

רז השאלה האם זה כבר נחשב מדינת הלכה ( לפחות בנושא הזה ) או שצריך גם להכריח לשמור שבת שבת למשל?
לא נכוןטוביה2

הפרסיה לא שובתת - תגורי ליד כביש בעיר ותביני עד כמה

מוסדות הציבור לא ממש עובדים כל השבוע אבל בלי קשר יש זיקה בין השלטון לבין רצון לקבלת תרומות מיהודי העולם אז קצת מראים יהדות ולכן יום השביתה הוא בשבת זה לא שחס וחלילה שובתים בשביל השבת

שמירת שבת במרחב הציבורי - משמעותה אי חילול שבת בפרסיה

יום המנוחה הרישמיkly3
הוא יום שבת. *בהגדרה* יום המנוחה חל ביום שבת *בגלל* מסורת ישראל. הכנסת ומוסדות ציבור לא עובדים בשבת כי החוק קבע שזה יום המנוחה, והוא נקבע יום המנוחה בגלל המסורת.

התאריך הרישמי של המדינה הוא תאריך עבריי. בספר החוקים, על כל חוק רשום התאריך העברי שלי.

אסור למכור חמץ בפסח באופן רישמי. יש אנשים שלא מקשיבים לחוק הזה ומעדיפים לקבל קנסות, אבל החוק קיים.

אסור לגדל חזיר בארץ. יש קיבוצים שעוקפים את זה אבל החוק קיים.

נישואין וגירושין *בהגדרה* הם לפי הרבנות. זה מעוגן בחוק.

ולאחרונה רצו לעגן בחוק את ערך לימוד התורה כערך לאומי. דווקא בחוק הגיוס של לפיד רצו לעגן את הערך הזה.

בחוק הישראלי יש חוק יסוד שאומר שבמקרה ובחוק הרגיל מתקשים להגיע להכרעה, פונים אל המשפט העברי כדי להכריע.

כבר היום יש הרבה שופטים שבפסיקה שלהם הרבה פעמים שואבים מהמשפט העברי את הפסיקה שלהם. אליקים רובינשטיין הוא כזה

כל הדברים האלה ועוד הרבה אחרים הם לא "מקרה". הם מלכתחילה באו מתוך המסורת והתרבות היהודיים.
מזל שאנחנו יהודים, אה?חרותיק
אז ב"ה יש הרבה התקדמות בעניין.
אבל התכוונתי שממש כולם ישבתו.
חוץ מחירום כמו בי"ח ומכבי אש וכאלו.
שלא רק שלא יצאו לבלות, אלא לא יהיה איפה לבלות בלילות שישי (בלשון העם).

צר לי לבשר לך, המצב היום הוא ממש לא האידיאל שלנו לגבי שמירת שבת.
אולי זה יום המנוחה הרשמי, אבל זה גם יום הטיולים והים הרשמי.
כשגרתי אצל ההורים אף פעם לא היה שקט בכביש מתחתינו.
מלא יולדות, אה? נפתלי הדג
הלוואי.חרותיק
כנראה רצו לידה טבעית בים, עם גלגל ים וקרם שיזוף וכל המשפחה מסביב.
בימינו הכל אפשרי..
לא אמרתי שהמצב אידיאלי.kly3

אמרתי שהמצב הוא טוב, ואפילו טוב מאוד ביחס ל 2,300 שנות גלות מאז בית ראשון.

 

לדעתי, מבירור קצר יחסית שעשיתי, בשביל להגיע למצב של מדינת הלכה, קודם כל צריך שכל העם ירצו לשמור על ההלכה. לכונן מדינת הלכה כשהרוב עדיין לא רוצה, זה לא האידיאל. קודם שירצו, אח"כ שיכוננו. כי אי אפשר לכפות הלכה על מי שלא רוצה לשמור עליה. לזה כנראה ציפי חוטובלי התכוונה שזה קונספט איראני. כלומר, לכפות הלכה גם על מי שלא רוצה.

שאלת מה אנחנו רוצים.חרותיק
מה בתכל׳ס אפשר לעשות היום? זה שאלה מאד שונה.
ועליה אני חושבת שהתשובה היא הרבה קירוב לבבות ומפגשי פנים אל פנים.
לא נראלי שאפשר ליצור היום מציאות של מדינת תורה והלכה כמו שבאמת היינו רוצים,
אבל צריך לזכור מה השאיפה ולשם לכוון..
אבל מה זה קשור למדינה?עוד סתם אחד

אתה מתכוון לחברה. האם המדינה צריכה לדעתך לכפות דברים כאלו? 

 

אם לא - אז זו בדיוק נקודת המחלוקת בינך לבין ציפי חוטובלי. 

דיברת אלי? כי התגובה שלך היא אלי.חרותיק
ואני בת, אגב..
כן, דיברתי אלייך. סליחה על הטעות המגדרית עוד סתם אחד


אז אני אענהחרותיק
אני לא יודעת.
מדינה, מדינה דמוקרטית בעצם, זה משהו חדש, המצאה של הדורות האחרונים. אין איך ללמוד על זה מהעבר..
בעבר בימי מלכות דוד ושלמה העם שמר מעצמו,
ובימי יאשיהו היו כופים אותם לשמור.
כנראה שלמלך היתה סמכות לכפות.

והיום, זה די מבלבל, כי דמוקרטיה מצד אחד מזכירה לי את איש הישר בעיניו יעשה,
שזה ממש לא עושה קונוטציה חיובית.
מצד שני, נשמע מוזר באמת לכפות על כולם שמירת מצוות.

אני חושבת שבעוד X שנים, (קשה לי להאמין שבקרוב ממש)
כשהנהגת המדינה תהיה דתית ותורנית,
אז החוקים שלה יהיו גם הם כאלו.
ומי שיעבור עליהם ויתפס, ייענש, כמו כל דבר היום.
מי שיעשה בבית, אז כמו פעם, העונש כנראה יגיע בידי שמיים.
ככה אני רואה מדינת הלכה.
וזה לא נשמע לי כ"כ גרוע.
סה"כ אנחנו רוצים שיעזרו לנו לשמור על התורה, שלא יהיו פיתויים ומכשולים..

יש לי תחושה שגם ציפי חוטובלי חושבת ככה,
אבל כשהיא אומרת מדינת הלכה ויודעת מה האנשים ששומעים אותה מבינים מזה, אז היא אומרת, לא זה לא מה שאנחנו רוצים.
תכל׳ס גמני אומרת..
כשמדברים על המדינה כמו שהיא היום, ולהפוך אותה למדינת הלכה בכוח, נשמע לי אסון.
ובמלים אחרות,עוד סתם אחד

את בעצם אומרת שהאידיאל הוא שאנשים יקיימו את הדברים מרצונם, ולא בכפייה. הווה אומר: זה לא קשור למדינה, אלא לחברה. 

 

אני חושב שזה דבר די בסיסי שאם בן אדם סבור שישנה אמת, ושהוא די קרוב אליה, שהוא ירצה שגם השכן שלו יהיה קרוב אליה. ולכן בד"כ אנשים דתיים רוצים שאנשים יהיו דתיים כמותם, ואנשים חילוניים רוצים שאנשים יהיו חילוניים כמותם. אבל זה לא קשור לשאלה האם אני רוצה שהמודל שהמדינה שלי תתנהל בו יהיה להפוך את כולם לדתיים / חילוניים כמוני. 

 

לצורך העניין, אני לא חושב שהסנהדרין הוציאה אי פעם להורג מישהו מדין תורה. יש סיפורים על 'מיגדר מילתא' בשל כך שהדור היה פרוץ בעריות. אבל על פי ההלכה של גזר דין מוות מדאורייתא? 

אני בספק אם יכולה באמת להתרחש קונסטלציה שבה שני עדים רואים פלוני עומד לעשות עבירה חמורה, מתריעים בפניו, הוא עונה להם "על מנת כן אני עושה" ותוך כדי דיבור מבצע את העבירה. 

אם זה מה שאת מתכוונת ב'מדינת הלכה' - אני לא חושב שמישהו בעולם יתנגד לזה... אבל זה לא מה שאת מתכוונת אליו, אלא כאמור - למשהו יותר חברתי, שאני לא רואה סיבה לערב בו את המדינה. 

 

בנוגע לתקופת דוד ושלמה - אני לא בטוח שאני מסכים עם הנתונים (לפחות נשותיו של שלמה עבדו עבודה זרה, ולא סביר להניח שהוא הקים במות לכל אליל שקיים רק בשבילן. סביר שהיה לזה ביקוש נוסף. הסיפורים על מה שקורה בתוך ביתו של דוד לא מלמדים בהכרח שהיחס לרצח, לאונס ולניאוף היה הכי אידיאלי בעולם). 

בכל מערכת חוקים יש כפיהה-מיוחד
נו, ו-עוד סתם אחדאחרונה

אז מה? השאלה היא מה תוכן הדברים שהמדינה צריכה לכפות עליהם, לא האם מדינה צריכה לכפות בכלל. כל ההצדקה לקיומה של מדינה הוא כי היא כופה על אזרחיה מערכת חוקים מסוימת. 

 

אבל - בדיוק כמו שאם היית חי בחברה נוצרית לא היית רוצה שיכפו עליך חוקים נוצריים, אלא רק חוקים 'אזרחיים', כך גם החילוני המצוי לא מעוניין שבמדינה דתית-יהודית (לא משנה כרגע מה ההגדרה של מדינה כזאת) היו כופים עליו חוקים דתיים-יהודיים, אלא רק חוקים 'אזרחיים'. 

 

 

ודרך אגב, אני בן.kly3
איך הלכה מחמירה זה לכתחילה?עוד סתם אחד

הנחת יסוד בעייתית ביותר. 

 

ואני באמת לא חושב שצריך לעשות 'שטייגען' מדברים שמישהו אמר בגב האומה. 

ממש לאkly3
זה היה בשביל לברר את העניין.

אחרי הכל היא מלב ליבו של הציבור שלנו, אז מעניין אותי לדעת מה היחס מבחינת לימוד למדינת הלכה ביהדות.

האם זה משפט עברי, שזה דיני ממונות בעיקר או בעצם הלכה כמו סנהדרין של אז?

ומה היחס לחוקים "אזרחיים" במדינה?

לדעתי עמוד הימיני לרב ישראלי מרחיב על זה.

כמו בהרבה ויכוחים,עוד סתם אחד

הכותרת נועדה להסעיר את הרוחות. 

 

אנשים חילונים שומעים 'מדינת הלכה' וישר מזנקים לשוחות (לא כולם, אגב - בדיוק כמו שלא כל הדתיים ימסרו את נפשם למען זה). וזאת למרות, שכפי שציינת בהודעה אחרת כאן, הם חיים במדינה שהרבה מהפרהסיה שלה מתנהלים על פי קביעות הלכתיות (ובראש ובראשונה שאלות של זהות אזרחית: גם אם נותנים היום אזרחות למי שאבא שלו יהודי - היהדות של אבא שלו ודאי נקבעה על פי האמא שלו... ועוד כהנה וכהנה). האם כשתעמיד אותם על הנתונים הללו הם יגידו שהם באמת מעדיפים שלא יישאר כל זכר למשהו שאי פעם כתב מישהו הנושא את התואר רב בפרהסיה של מדינת ישראל? ספק בעיניי אם תמצא אחוז אחד שיענה שזו אכן משאת נפשו (אבל אולי אני אופתע. מי יודע?). 

 

במלים אחרות - אין דבר כזה 'היחס למדינת הלכה ביהדות'. יש דעות לגבי האופן שבו יש לעצב את המדינה שיהודים אמורים לנהל בארץ ישראל. וכיוון שבמשך אלפי שנים יהודים לא דנו בנושא, מגוון הדעות שתשמע היום (גם מרבנים, לא רק מציפי חוטובלי) יהיה רחב ביותר, ולעתים גם מפתיע ביותר (רבנים חרדיים קיצוניים בכלל לא יחשבו שיש משמעות לשאלה הזאת; ורבנים שנחשבים למקלים ביותר באי אלו עניינים שמעלים לקוראי ערוץ 7 את הסעיף עשויים לסבור שמבחינה עקרונית במדינה האידיאלית צריך למנות רב לראש הממשלה, גם אם זה לא ישים כרגע). וגם אחרי מגוון הדעות הזה - השאלה מה ישים גם עשויה להשפיע על העמדה שהדובר ינקוט בה.

כנ"ל שאלות בנוגע להבחנות כלליות במציאות ישפיעו על התשובה: אח שלי, נניח, באמת מאמין שרוב ככל אזרחי המדינה ישמחו שדברים יתנהלו יותר על פי ההלכה, ושהמתנגדים הם קומץ בעל עמדות כוח בתקשורת, ולכן שומעים בעיקר אותם - ממילא המוכנות שלו להרחיק לכת בנוגע לכפייה על נושאים מסוימים הרבה יותר גדולה משלי, שחושב שכיום בסך הכל רוב האנשים לא מעוניינים שירדו לחייהם. מה זה אומר לגבי מה שאני חושב על המדינה האידיאלית? לא יודע אם יש דבר כזה. האם המדינה של דוד המלך היתה אידיאלית? האם אני מעדיף לחיות בתקופתו? לא. אני מעדיף לחיות היום - ואם המחיר שדרוש הוא פחות כפייה דתית אז אני מוכן לשלם אותו... 

 

בקיצור - תגדיר טוב יותר את השאלה ואז אוכל לענות לך שוב באריכות...

 

 

ומה חשוב מה אמרה? היא מנהלת לנו את המחשבות? מיותר לחשוב עליהיותש


אם לא מדברים על דברי השרה אלה על דעתנו האישיתטוביה2

אז מדינת הלכה בעני היא מדינה שכופה את שמירת ההלכה במרחב הציבורי ושמערכות הממשל שלה הן לפי התורה (איסור נבחרים לא יהודים, צבא כהלכה, וחינוך לדרך ה').

לגבי המרחב הפרטי - די ברור לי שגם לפי ההלכה לא כופים אבל זה כבר מקום לדיון אחר

 

בכול מקרה השלטון הנוכחי כמובן לא קשור לתורה בשום צורה ולפי חלק מהפוסקים גם אינו נחשב לטון ישראל - אלה מעין "אוטונומיה" המנוהלת על עדי ישראל וע"י הוראות מגבוה של אומות העולם 

זה לא כזה "כמובן" כהגדרתךkly3
יש דברים שהם בוודאי כן לפי רוח ההלכה במדינה. יש גם דברים שלא אבל מכאן להשליך שאין שום דבר במרחב הציבורי שהוא לפי ההלכה המרחק רב.

ע"פ כל הסקרים של הלמ"ס הציבור זז ימינה ויותר חוזר לשורשים של היהדות.
מה זה קשורטוביה2

הידעת כי בארצות הברית מקפידים על חלק מעשרת הדברות??

 

זה שבדך מקרה הכללים שהשלטון מחליט לכפות עלינו דומים לחוקי ה' זה לא הופך את המדינה ליהודית

אין דבר כזה מדינת הלכה.נפתלי הדג
לפחות לא מדינה של ההלכה היהודית...
ההלכה לא נועדה להוות מערכת משפט חוקתית לחיי היום יום אלא משהו מעבר לזה שמתייחס לרמה מסוימת בחיי היהודי. באופן יסודי, לצד ההלכה אמורות להתקיים שתי מערכות חוקתיות - דין המלך ותקנות העיר, של הרבה מהדעות הן מערכות חוץ-דתיות שיכולות אפילו לסתור את ההלכה לפעמים (!).
תגדיר מדינת הלכהmatan

האידאל הוא אכן מדינה שמנוהלת על פי עקרונות ההלכה ומטרתה היא אחת ועיקרית - הגדלת שם ה' בעולם.
יש הלכות מדינה והלכות ציבור, ויש גדולים שעסקו בזה.
למעשה יש מעט מאוד כתבים בנושא מכיוון שזה היה לא רלוונטי לחלוטין במשך אלפי שנים.
יש את הרמב"ם, יש אחריו את "הלכות מדינה" שנפסקו לפני דור ע"י הציץ אליעזר, כרך שלם שנועד לזה בשו"ת שלו(היום כבר קשה למצוא את הספר, כי הבן, שהוא בעל הזכויות לא מוכן להוציא לאור מסיבותיו שלו), באופן מסודר קשה למצוא חוץ מזה

קבצים שמיוחדים אך ורק לכך.
האידאל הוא אכן מדינה שחיה את חזון הנביאים על פי ההלכה שבידינו.
כן, יש הלכות מלכים, ברמב"ם, ויש הלכות למערכת המשפט ולמערכת המדינית ולמערכת הכלכלה והצבא, וכל אלו צריכים וחייבים
להתקיים במדינה יהודית, וזה האידאל שלפחות אני קיבלתי מרבותיי.
ובמדינת הלכה הסמכות הפוסקת היא אכן הסנהדרין הגדולה ואם לא סנהדרין אז בית דין, והוא פוסק על פי דיני תורה.
ובמדינת הלכה כופים על המצוות, כי זו ההלכה ואדם שיחלל את ה' בכל אחד מאיסורי תורה או חכמים יכפו אותו.
במדינת הלכה לא נכנסים לבית של אנשים ולא בודקים אם ברכת אחרי שיצאת מהשירותים או כמה זמן אתה מתפלל עמידה,
אבל כן- הציבוריות הכללית עומדת במבחן ההלכה.
ושלא תטעה ותחשוב שהמציאות כרגע היא שלא נכנסים לך, פשוט מגדירים אחרת, יש איסור התרעטלות בציבור, מעוגן בחוק,

ואפשר לקבל על כך קנסות כבדים, השאלה היא מה ההגדרה של התערטלות. אז היום ההגדרה היא כמה שנוח למדינה כרגע,
במדינת הלכה זה יוגדר על פי ההלכה. יש הגבלות על עסקים, משפט וכו'- על פי דעת המדינה(חוק עות'מאני ובריטי, רגולציות

כלכליות והסכמים בינלאומיים כלכליים, התחייבות והסכמי מסחר).
בנוסף לכך יש הגדרה למי ראוי ויכול להיות מלך בישראל, יש מחלוקת האם ראש ממשלה שנבחר בדמוקרטיה יש לו דין מלך,
ואם יש כמה חזק הדין ולאיזה עניינים...
 

אם כבר מדברים...ה-מיוחד
הזכרת את הציץ אליעזר וזה שהבן שלו לא מוכן להוציא לאור, יש לזה בסיס הלכתי?
למה?matan


אני חושב שהיא התכוונה להלכתחילית והמחמיר מדינת הלכהרחמו
אבל מדינה על פי ההלכה בלי חומרות וזה .. אני חושב שכל דתי רוצה .. מה הם לא רוצים גאולה? שיהיה מדינת הלכה
ה' זושא רעבאוריה,
אתה זושא?צריך עיון
זושא לא היה רוצה שתהיה זושא...
אני רעבאוריה,
תבשל/תקנהצריך עיון
חוסר מוטיבציהאוריה,
ואין משהו באזור
בשביל זה צריך חבריםצריך עיון
הם מארגנים הזמנה ואתה רק מצטרף
אוריה ראש חודש עכשיו!!תתארגן על משהו טובנפש חיה.
ובשביל לזכור מה לקנות
תרשום ראשי תיבות....
יוני
מי היה מאמין שאת תעודדי כאן כאלו דברים!



לא שיש לי משהו נגד אבל מצוות פורים להשתכר, לא להתמסטל...
אוריה תראה!נפש חיה.
🔷🔶🔷צל הארון
"ויעש בצלאל את הארון" - בצלאל, האמן והחכם המופלא, ידע לצרף אותיות שנבראו בהם שמים וארץ. אם עוסקים בצירופי אותיות, נשים לב למשמעות השם בצלאל - צל א-ל, הצל של הקב"ה. זו בדיוק המהות של ארון הקודש, שעליו היתה השראת השכינה, בצל כנפי הכרובים. בצלאל הכניס את הצל של הא-ל בשמו לתוך הארון, הטביע את החותם שלו במעשה ידיו.

🔷🔷 פורים יום יום
ש פסוק בקהלת "כי לאדם שטוב לפניו נתן [האלקים] חכמה ודעת ושמחה". פסוק זה הוא ממש אחד המקורות ששמחה היא במקום בינה. כתוב כאן "חכמה ודעת ושמחה", שלישיה שאיני מכיר, והכי קרובה לה היא השלישיה של חכמה בינה ודעת (שחוזרת כמ"פ בתנ"ך). כאן יש פתאום משהו חדש, "חכמה ודעת ושמחה", אז באופן מובהק ביותר השמחה כאן נכנסת במקום הבינה – זה עצמו חיזוק עצום לקביעה של החסידות שפנימיות הבינה היא שמחה, "אם הבנים שמחה".

מי זה "כי לאדם שטוב לפניו"? על פי פשט זה אדם שמוצא חן בעיני הקב"ה, שטוב בפני ה', אבל אפשר לפרש לא כך אלא על האדם עצמו. "כי לאדם שטוב לפניו" זה אדם שטוב לפניו, טיפוס שטוב לו בחיים, אז ה' "נתן חכמה ודעת ושמחה" – על דרך "יהב חכמה לחכימין". אותו אחד שטוב לפניו, ה' נותן לו מנה יתרה של "חכמה ודעת ושמחה". לכן אפשר להבין יותר טוב למה הכל שמחה כאן, כי מזה הכל התחיל – זו הזכות שלו. את הכל הוא קבל בגלל שמיסודו יש לו כלי שהשמחה תחול בו, כי הוא "אדם שטוב לפניו". הפשט זה טוב לפני ה', אבל יש "אדם שטוב לפניו", כמו רבי זושא וכל הצדיקים הגדולים – שטוב להם.

אפשר לפרש יותר בעומק, ש"טוב" לו בגלל שהוא "לפניו", "אתהלך לפני הוי' בארצות החיים", גם בקירובים וגם בריחוקים. מי שלפני ה' בכל מצב, תמיד טוב לו. אבל זה דרוש, כמו שאמרנו שה' אוהב אנשים שאוהבים אחד את השני גם בלי לחשוב עליו – כמו שדברנו בסעודת משיח – כך ה' אוהב אדם ש"טוב לפניו", שטוב לו, ולו ה' נותן "חכמה ודעת ושמחה". אם כן, כדאי מאד להיות "טוב לפניו". לכן, כמו שאדמו"ר הזקן מביא באגה"ק יא, חכמי האמת הרחיקו את מדת העצבות מאד מאד – אין דבר שפוגם בעבודת ה' יותר מהיפך השמחה. 

(ר"ח אדר תש"ע)


@אוריה,
אני נשמע לך בדיכאון?:/אוריה,
סתם.
קראתי תודה!
זה לזושאנפש חיה.
חחח נו נו... תראה עוד לא פורים ונפש חיה.
ני מדרדרת פה
את הציבור...
ממש מסיתה
ואני בכלל התכוונתי לארוחת ערב.....נפש חיה.
זה הסיפור?בקצרה
@מוטיבציה תעזרי ליהודי
אני אשכרה מתפקעת עכשיו מצחוק בגלל זהRTY3
‏‎
ה' שמע את זושא?dora
כן, מה, את לא מכירה את הסיפור?‎RTY3
מניחה שאת זושא המקורי שמעו..dora
לאאוריה,
הוא הכין לעצמו אוכל
תנסה פעם אחרת..dora
מה זושא אכל לעצמו לבסוף?כמעין הנובע
2 סנדוויציםאוריה,
שווים לפחות?כמעין הנובע
אפשר לקדש איתםאוריה,
אישה או יין?כמעין הנובע
אישהאוריה,
וגם יין כשאין
לא עונים על שאלות רטוריות כמעין הנובע
מה שמת בסנדוויץ'?

אני חזרתי מארוחה בשרית כיד המלך
גולדבנד, גבינה וגמבהאוריה,אחרונה
שכוייח
שאלו את המן: מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? הוא אמר:סוג'וק

אממ תלוי

חיוך גדול

 

חודש נאדר

קורץ

חודש טובdora
מי התנא הכי גדול בהיסטוריה?אוריה,
ביגתנא
אני פה צחקתי בקול בתחנה... נו נו נפש חיה.
dora
חח האמת שלקח כמה שניות..
מדפסת hpאוריה,
רק כמה שניות.. לא צריך להגזיםdora
חודש שמח!כמעין הנובעאחרונה
אלוקים, תודה על השמשמוטיבציה
ועל הציפורים
ועל הים, אפילו על עצם זה שהוא קיים. גם אם אני ממש לא שם...
ותודה על זה שבכל יום לומדים משהו חדש,
תודה על כל מה שכאילו מובן מאליו
ועל מה שלא.
תודה על אנשים טובים ועל צחוק של ילדים
ועל המוזיקה
ועל חול של ים
ועל הדמעות עכשיו
ועל קיץ
ועליך.
מה הייתי עושה בלעדיך?

בכללי על תאמין לגרפולוג שמוציא לך דברים בשליפה.ציף
וזה לא אומר על כל הגפולגיה שהיא לא נכונה. לנתח כתב ככה זה ממש לא מקצועי.