שבוע טוב!משה
אני רעבtin man
רעיונות?
גם אני רעבהההה לא אכלתי כלום מאתמול בבוקר חוץ מעוגיהLOVE ME
איך יכול להיות? אתמול היה שבתמינימאוס2
לא נוהגים אצלכם בשבת לאכול?! ![]()
חחח אכלתי קצת בשבת בבוקר וזהוLOVE ME
לסעודה שלישית אכלת את הלב במקום חלות?!מינימאוס2
חחחח בחורף אני לא אוכלת סעודה שלישיתLOVE ME
חבדניקית?!מינימאוס2
ממששש לאאאאאאLOVE ME
אם אכלת רק עוגיה, אז גם סעודה שניה לא ממש אכלת
חיה רוז
יאלה לכי לאכול...
חחחחח אל תידאגי אכלתי בצהרייםLOVE MEאחרונה
אני חושב שאכלתי דווקא כל כך הרבה אתמולtin man

משהו ישן שמצאתי (זהירות, זה ארוך)הרוזן!
בסביבות הסערה שהיתה סביב חוק הגיור, מצאתי ברשת איזה סיפור שמישהו כתב. עיצבן אותי, אז עשיתי לו פראפרזה.
המקור
זה עלול לקרות כבר בעוד עשר שנים, לכל היותר בעוד חמש-עשרה שנים. נכדתו של ציוני דתי בכיר, פוליטיקאי לשעבר, תגיע לפרקה. יום אחד היא תתייצב בביתו, סמוקה כסלק, ותגיד שיש לה שתי בשורות בשבילו, אחת טובה ואחת פחות.
"צופיה מותק, כולי אוזן", הוא יתמלא דריכות.
"ממה להתחיל, סבא?"
"מהבשורה הטובה, כמובן".
"התארסתי!"
"יופי, מזל טוב, שהחיינו וקיימנו. עכשיו תגידי מה הבשורה הפחות טובה? הבחור גרוש או משהו?"
"חס וחלילה. חתן יד ראשונה".
"אז אולי הוא חרדי או חילוני או שמאלני? לא נורא, נסתדר. כולנו יהודים".
"כמעט כולנו, סבא".
"מה זאת אומרת כמעט כולנו?"
"החתן שלי לעתיד, צוק, כמעט יהודי".
???
"אבא שלו יהודי, אמא שלו חסרת דת. עולים מרוסיה".
"אוי ווי, צופיה שלי, את הולכת להתחתן עם גוי?!"
"מבחינה הלכתית כן, מבחינת התחושה לא. צוק נולד בארץ, היה קצין בצה"ל ולמד מחשבת ישראל באריאל. נדמה לי שאפילו עשו לו בר-מצווה ליד הכותל".
"אם עשו לו בר מצווה הוא יהודי".
"לא, הוא לא. פשוט מאוד: הגבאים בכותל פחות מחמירים מהפקידים ברבנות. כשמגיע לשם ילד בן שלוש-עשרה ורוצה לעלות לתורה, לא מעבירים אותו מבדקי יהדות מפרכים".
"אבל קוראים לו צוק. זה שם עברי".
"בטח עברי, הוא נולד פה. בקושי יודע מילה ברוסית".
"תגידי, צופיה, לא יכולת להתארס עם הסדרניק?"
"הסדרניק שידך בינינו. הם היו יחד בצבא"
סבא של צופיה יספוק כפיים, וישאל אם באמת מנוי וגמור עמה, בוגרת בני עקיבא ואולפנה, להתחתן עם אהוב לבה הלא יהודי. הוא יזכיר לה מה היה נהוג פעם בעם ישראל כשמישהי התחתנה עם גוי. צופיה תיעלב עד עמקי נשמתה. בקול בוכים תטען שאינה מתחתנת עם נוצרי אדוק או מאהב מוסלמי, אלא עם מישהו שהוא בעצם אחד משלנו. רק אחרי שיצאו חודשיים והתאהבו התברר לה שלפי ההלכה אינו יהודי.
גם סבא של צופיה יתחיל לבכות קצת. הוא יציע שצוק יתגייר במהירות ("אני יכול לעזור בזה, יש לי עדיין קשרים במשרד הדתות"). צופיה תמשוך בכתפיים ותגלה שצוק מסרב, כי מבחינתו הוא יהודי גמור. רק אם אביו ישתכנע שצריך להתגייר, אולי גם הוא ישתכנע. כדאי לדבר אתו.
כבר למחרת תתארגן פגישה. אבא של צוק יקדם במאור פנים את סבא של צופיה, יגיד שהוא מבין ללבו, אבל רוצה שיבינו גם את הצד שלו. איזה צד, יתהה סבא של צופיה. אבא של צוק ישמיע "אוהו" ארוך ויפצח במונולוג מכאיב:
"אולי אתה כבר לא זוכר, אבל אני זוכר מצוין: באלפיים ושלוש-עשרה היו בחירות. קיבלתם שנים-עשר מנדטים. למרות שאני לא דתי ולא מתנחל הצבעתי בשבילכם, כי תמיד אהבתי דתיים שהולכים לצבא. אתם לא משתמטים. אכפת לכם מהמדינה. אכפת לכם מהעם. האוזניים שלכם קשובות גם למה שקורה מחוץ לבית הכנסת ולישיבה. ככה, לפחות, האמנתי אז. בבחירות הבטחתם לטלטל את מערך הגיור, ואני כל-כך שמחתי. הרי עוד כשאשתי הייתה בגיל של צוק רציתי שתתגייר. הרבנות לא רצתה. הם ציפו שאולגה תהיה לפחות משה רבנו, ואולגה, מה לעשות, בסך הכול אולגה. היא התכוננה הרבה לבחינות שלהם, אבל כנראה לא עשתה רושם מספיק טוב על הרבנים. הם חשדו שאנחנו עלולים לפתוח מטריה בשבת או לאכול תפוח עץ בתענית אסתר. אז חזרנו הביתה בלי להתגייר וקיווינו לנס".
"כשהמפלגה שלכם הופיעה פתאום, והודעתם שמשהו חדש מתחיל, קיוויתי שהנס באמת הגיע. כבר תכננתי לקחת את אולגה וצוק לאח מהרכבי הגיור המקומיים שהבטחתם להקים. אבל אז משהו התקלקל. הגעתם להסכם עם מה-שמו, שטרן, על הליך גיור שלא יהיה כפוף ישירות לרבנות הראשית, אבל כשהחוק הגיע לכנסת במארס 2014 – סליחה שאני זוכר תאריכים בעל פה, כי זה מאוד כואב לי – לא רק שלא הצבעתם בעדו אלא אפילו הכרזתם על מרד קואליציוני נגדו. יישרתם קו עם דרעי ואייכלר וגפני. נתתם לרבנות הראשית החרדית זכות וטו בכל הרכב גיור, ובכך בעצם הנצחתם את המצב הישן והרע. לא היה אכפת לכם שמתוך שלוש-מאות אלף עולים רק אלפיים יוכלו להתגייר כל שנה. התנהגתם כאילו יש לכם את כל הזמן שבעולם, ואפשר לחכות עוד אלפיים שנה עם הבעיה הבוערת הזאת. הרבנות הראשית לישראל היתה חשובה לכם יותר מעם ישראל".
"סבא של צופיה, אני זוכר אותך מופיע בטלוויזיה, ומבטיח חגיגית שהמפלגה הציונית-דתית לא תיפול בפח של שטרן ולא תפקיר את הגיור לרפורמים. עכשיו תגיד לי, בבקשה, מאיזה רפורמים פחדתם כל-כך? כמה רפורמים יש כבר בישראל? למה שניים וחצי קונסרבטיבים הצליחו להפחיד אתכם יותר ממאה אלף צעירים פסולי חיתון? איך לא לקחתם בחשבון שאם אתם מפריעים לעולים מרוסיה להתגייר, הבת שלכם, הנכדה או מקסימום הנינה – יתחתנו יום אחד עם שייגעץ. חשבתם שיש לכם חסינות, אה? אז זהו, שאין. עכשיו רק תגיד לי בבקשה באיזה אולם אתם מציעים שנעשה את החתונה. אנחנו מאוד מכבדים את צורכי הכשרות שלכם".
הפראפרזה
זה עלול לקרות כבר בעוד עשר שנים, לכל היותר בעוד חמש-עשרה שנים. נכדתו של ציוני־דתי בכיר, פוליטיקאי לשעבר, תגיע לפרקה. יום אחד היא תתייצב בביתו, סמוקה כסלק, ותגיד שיש לה שתי בשורות בשבילו, אחת טובה ואחת פחות.
"צופיה מותק, כולי אוזן", הוא יתמלא דריכות.
"ממה להתחיל, סבא?"
"מהבשורה הטובה, כמובן".
"התארסתי!"
"יופי, מזל טוב, שהחיינו וקיימנו. עכשיו תגידי מה הבשורה הפחות טובה? הבחור גרוש או משהו?"
"חס וחלילה. חתן יד ראשונה".
"אז אולי הוא חרדי או חילוני או שמאלני? לא נורא, נסתדר. כולנו יהודים".
"כמעט כולנו, סבא".
"מה זאת אומרת כמעט כולנו?"
"החתן שלי לעתיד, צוק, כמעט יהודי".
???
"אבא שלו יהודי, אמא שלו חסרת דת. עולים מרוסיה. הם התגיירו קצת אחרי שהוא נולד, אבל כל הרבנים פוסלים את הגיור, כי זה לא היה דרך הרבנות ואי־אפשר לדעת אם זה היה על־פי ההלכה".
"אוי ווי, צופיה שלי, את הולכת להתחתן עם גוי?!"
"מבחינה הלכתית כנראה שכן, מבחינת התחושה לא. צוק נולד בארץ, היה קצין בצה"ל ולמד מחשבת ישראל באריאל. הוא התגייר כשהוא היה קטן, רק מחוץ לרבנות, אז לא מחשיבים את הגיור שלו. מצאנו רב שלא אכפת לו ומוכן בכל־זאת לחתן אותנו, ומבחינה חוקית זה מספיק, אז אנחנו אפילו מסודרים לגמרי מבחינה חוקית".
"אם הוא התגייר אז הוא יהודי".
"זה לא כל־כך בטוח. פשוט מאוד: יש פוליטיקאים שהספיק להם גיור גם בלי מעקב צמוד ובדיקה הלכתית. אף רב לא מקבל את הגיורים האלה, כי אי־אפשר לדעת עד כמה הגיור היה כשר, אבל הפוליטיקאים בכל־זאת העבירו חוק שמאפשר את זה. כשמגיעים לשם אמא וילד קטן, לא תמיד מעבירים אותו מבדקי יהדות שמספיקים לאנשים שחשוב להם שיהיה גיור כהלכה".
"אבל קוראים לו צוק. זה שם עברי".
"בטח עברי, הוא נולד פה. בקושי יודע מילה ברוסית".
"תגידי, צופיה, לא יכולת להתארס עם הסדרניק?"
"הסדרניק שידך בינינו. הם היו יחד בצבא".
סבא של צופיה יספוק כפיים, וישאל אם באמת מנוי וגמור עמה, בוגרת בני עקיבא ואולפנה, להתחתן עם אהוב לבה הלא־יהודי. הוא יזכיר לה מה היה נהוג פעם בעם ישראל כשמישהי התחתנה עם גוי. צופיה תיעלב עד עמקי נשמתה. בקול בוכים תטען שאינה מתחתנת עם נוצרי אדוק או מאהב מוסלמי, אלא עם מישהו שהוא בעצם אחד משלנו. רק אחרי שיצאו חודשיים והתאהבו התברר לה שלפי ההלכה אין כל אפשרות לסמוך על הגיור שלו.
גם סבא של צופיה יתחיל לבכות קצת. הוא יציע שצוק יתגייר שנית במהירות דרך אנשים שיש להם גם סמכותית הלכתית לגייר, ולא רק סמכות חוקית ("אני יכול לעזור בזה, יש לי עדיין קשרים במשרד הדתות"). צופיה תמשוך בכתפיים ותספר שצוק מסרב, כי מבחינתו הוא גר־צדק גמור. רק אם אביו ישתכנע שצריך להתגייר שוב, אולי גם הוא ישתכנע. כדאי לדבר אתו.
כבר למחרת תתארגן פגישה. אבא של צוק יקדם במאור פנים את סבא של צופיה, יגיד שהוא מבין ללבו, אבל רוצה שיבינו גם את הצד שלו. איזה צד, יתהה סבא של צופיה. אבא של צוק ישמיע "אוהו" ארוך ויפצח במונולוג מכאיב:
"אולי אתה כבר לא זוכר, אבל אני זוכר מצוין: באלפיים ושלוש-עשרה היו בחירות. קיבלתם שנים-עשר מנדטים. למרות שאני לא דתי ולא מתנחל הצבעתי בשבילכם, כי תמיד אהבתי דתיים שהולכים לצבא. אתם לא משתמטים. אכפת לכם מהמדינה. אכפת לכם מהעם. האוזניים שלכם קשובות גם למה שקורה מחוץ לבית הכנסת ולישיבה, ואתם מוכנים לעגל פינות בהלכה במקרים קשים. לגבי הפוליטיקאים לפחות, זה היה נכון, אבל אף־אחד לא סיפר לנו שעיגול פינות בהלכה זה לא דבר פשוט. בבחירות הבטחתם לטלטל את מערך הגיור, ואני כל-כך שמחתי. הרי עוד כשאשתי הייתה בגיל של צוק רציתי שתתגייר. הרבנות לא רצתה. הם ציפו שאולגה תהיה לפחות משה רבנו, ואולגה, מה לעשות, בסך הכול אולגה. היתה להם איזושהי מחשבה מוזרה, כאילו מי שמתאים לו להיות יהודי ומרגיש יהודי, צריך עדיין לעבור תהליכים, כאילו זה לא מספיק שהיא מרגישה יהודייה. משהו על זה שיהדות זה דבר רציני ואי-אפשר בבום להיעשות יהודי. לא הסכמנו איתם, אבל היא התכוננה הרבה לבחינות שלהם. הם כנראה הרגישו שאנחנו לא מסכימים איתם בנקודה הזו, והם חשדו שאנחנו נמשיך לפתוח מטריה בשבת או לאכול תפוח־עץ בתענית אסתר. אז חזרנו הביתה בלי להתגייר וקיווינו לנס".
"כשהמפלגה שלכם הופיעה פתאום, והודעתם שמשהו חדש מתחיל, הבנתי שהנס באמת הגיע. כבר תכננתי לקחת את אולגה וצוק לאחד מהרכבי הגיור המקומיים שהבטחתם להקים, אולי הם יבינו שכשאתה מרגיש יהודי, אתה בטוח צודק, כי ההרגשה שלך בוודאי מבטאת את כל הצדדים הדרושים כדי להיות יהודי. הגעתם להסכם עם מה-שמו, שטרן, על הליך גיור שיהיה מסוגל לגייר גם אנשים כמונו, אבל הבעיה היתה שניתקתם בינו לבין הרבנות הראשית. כשהחוק הגיע לכנסת במארס 2014, החוק עבר, והיא התגיירה ביחד עם צוק. לא סיפרתם לנו שזה מספק רק חלק מהאנשים ולא את אלה שחשוב שזה יספק אותם, את הרבנים. שבועיים אחר־כך – סליחה שאני זוכר תאריכים בעל־פה, כי זה מאוד כואב לי – הרבנים התחילו להשמיע את הקול שלהם. אז גילינו שעבדתם עלינו, והגיור שעברנו, שגם הוא לא היה קל, לא שווה כלום אצל אף רב שיש לו סמכות הלכתית בענייני גיור. אבל את עצמכם סיפקתם, הכל כבר היה בסדר מבחינתכם. במקום לפתור את הבעיה עם הרבנות, זרקתם אותנו לפתרון מדומה שלא שווה בעיני אף בר-סמכא לעניין, ועשיתם לעצמכם הרגשה טובה. במקום לשכנע אותם בדעה נכונה יותר, זו שגם אני מחזיק בה, שהם טועים והם ממציאים סתם דברים שכאילו דרושים לגיור – כי הרי הגיור הוא לא איזה תהליך שהמתגייר צריך לעבור, אם הוא כבר מרגיש יהודי. זה בסך־הכל לעשות את זה רשמי, לשנות את הסעיף בתעודת־הזהות, גם אם צריך איזה טקס טבילה קטן וברית מילה כדי לעשות אותו. במקום להבהיר להם את זה, יישרתם איתם קו לגמרי, הלכתם איתם עד הסוף, ומאז הגיור החוקי בישראל לא מספיק לרבנים, והם רוצים גיור שכשר גם הלכתית. בפועל, הרבנים לא התחשבו בחוק, והטילו וטו נגד גיורים שלא מפוקחים הלכתית. בכך בעצם הנצחתם את המצב הישן והרע, לפיו צריך יותר מאשר הרגשה פשוטה שאני יהודי. ברגע שסידרתם את החוק, לא היה אכפת לכם שבפועל, מתוך שלוש-מאות אלף עולים בקושי אלף יוכלו להתגייר בכל שנה, כי לא כולם יודעים שבעצם צריך ללכת לרבנים בעלי סמכות הלכתית, שדורשים מהמתגיירים להשתנות בשביל שהם יסכימו עם ההרגשה הפשוטה שלהם. התנהגתם כאילו הבעיה נפתרה, כשבעצם היא בערה ביתר־שאת. הגיורים כהלכה היו חשובים לרבנים יותר מהתחושות האישיות של אנשים שבטוחים לגמרי שזה פשוט להיות חלק מעם־ישראל; אבל את זה לא סיפרתם לנו מראש. כל זה כבר לא היה איכפת לפוליטיקאים, כי לא באמת היה איכפת להם מעם־ישראל, אלא רק ממה שיגידו עליהם בתקשורת, שהם פתרו את בעיית הגיורים".
"סבא של צופיה, אני זוכר אותך מופיע בטלוויזיה, ומודיע חגיגית ובמאור־עיניים שהמפלגה הציונית־דתית שינתה את הגיור מקצה לקצה, וכל מי שירצה להתגייר, גם אם הוא מאמין שהוא יהודי אפילו בלי הגיור, יוכל מעכשיו לעשות את זה - אז למה לא? עכשיו תגיד לי, בבקשה, איזה גיור בדיוק תיקנתם? למה חשבתם שעל־ידי שינוי חוקתי בלבד, צעירים פסולי חיתון יפסיקו להיחשב פסולי חיתון, למה חשבתם שדעת הרבנים לא קובעת בעניינים של גיור ופסול־חיתון? איך לא לקחתם בחשבון שאם אתם נותנים לעולים מרוסיה להתגייר שלא דרך הרבנות, הבת שלכם, הנכדה או מקסימום הנינה – יתחתנו יום אחד עם אנשים שהתגיירו בגיור פשוט יותר, הגיוני יותר, שמחוייב לתחושה של האדם ולא להלכה. חשבתם שיש לכם חסינות, אה? אז זהו, שאין. עכשיו רק תגיד לי בבקשה באיזה אולם אתם מציעים שנעשה את החתונה. אנחנו מאוד מכבדים את צורכי הכשרות שלכם".
כמה עצוב- ככה מציאותי+mp8
^^^^חיה רוזאחרונה
קצת (הרבה) מפחדת-התייעצות.**נו ניימ**
שלום לכולכם שבוע טוב,
בסוף החודש אי"ה אני נוסעת (באוטובוס) לאוניברסיטת אריאל במטרה להתרשם מהאוניברסיטה לצורך לימודים שם.
השאלה היא לא על טיב האונ' אלא על הסכנות הכרוכות בללמוד שם, ובכלל, לגור שם במעונות, הנסיעה לשם, וכו'.
אני גרה במרכז, לא כ"כ רחוק משם אבל עדיין... בחיים לא הייתי שם ורציתי לשאול -
האם הנסיעה לשם באוטובוס מסוכנת? אני ממש ממש מפחדת. גם מהשהייה שם במעונות אבל יותר מהכל מפחדת מהנסיעה עצמה.
אשמח לתשובות הוגנות וכנות
תודה
מממ..נקודה טובה
תשמרי על עצמך, אבל אל תתני לפחד לנהל אותך.
בהצלחה
האוטובוסים ממוגני ירי. ככה שהם אמורים להיות בטוחים יותר.ותן טל
בנוסף, הבנתי שבעקבות ההוראה החדשה של שר הביטחון, מספר הפלסטינים שנוסעים באוטובסים חייב להיות הרבה יותר קטן ואולי בכלל לא יהיו, כיוון שהם חייבים לעבור דרך מחסום מסויים - מה שעוד יותר, לדעתי, מקטין את החשש. (פרטים במציאות - אנשים שנוסעים קבוע/בתדירות גבוהה יוכלו לספק לך. לא אני)
אבל אני לא גר שם ולא הרבה פעמים בחיי נסעתי לאריאל עצמה באוטובוס - ואם כבר, אז מירושלים ולא מהמרכז - אז עדיף שתקבלי התרשמות מאנשים שגרים יותר במרכז ומכירים את הדרך יותר ממני.
לא להטעות!האוטובוסים לא ממוגני ירימרים*
אה. אוקיי. אני כאמור דיברתי על י-ם כי זה מה שאני מכיר.ותן טל
אם הטעתי לגבי המרכז אז אני מתנצל...
אגב מתי מעיפים מהאוטובוס לשם את הערבים?חליל הרועים
זכור לי שלפני חודש הוא קבע שהם לא עולים לאוטובוס הזה
אבל בפועל ראיתי שהם כן
מישהו יודע?
אני ניהלתי את החיים שלי בעבר הרבה על פי פחדיםtin man
כל זה כשבאמת הפחד הוא בעיה אצלי ולא פחד שקיים במציאות. ובמקרה הזה יש עשרות אנשים שעושים את הנסיעה הזו בכל יום, אז הפחד כנראה הוא משהו שמזמין אותך להתמודד עם ממשהו פנימי.
בהצלחה

אני גרה באריאל..מוזמנת לשיחה אישיתמרים*
הרבה יותר מסוכן במרכזמאמע צאדיקה
וכל הכבוד לך שאת מוכנה להתמודד עם הפחדים שלך, לפרק אותם, ולא להישאר במוחין דקטנות בגללם
נסיעת האוטובוס לאריאל עובדת דרך כביש 5 - כביש שכמעט אין לאורכו כפרים או עיירות ערבים. יחסית היו בו מעט אירועי טרור ביחס לכבישים אחרים
העיר אריאל עצמה די בטוחה- למיטב ידיעתי בחורה יכולה לעשות שם הליכה בלילה גם בלי ליווי של גבר (וזה לא המצב לגבי כמה וכמה מקומות ב"מרכז"....). הסבירות שיש בה לפיגועים דומה או נמוכה יותר מאשר בערים אחרות בארץ. הסבירות לנפילות של "חפצים מעופפים" מכיוון עזה נמוכה הרבה יותר מאשר בערי "המרכז".
מה יכול להיות מסוכן בלגור במעונות?
מה שמסוכן במעונות בכל מוסד, עם נטיה קלה להשפעה של איכויות הסטודנטים על האווירה שיש במעונות
איך כדאי להתמודד עם זה?
לברר מראש עם מי כדאי לך לבקש להשתבץ בדירה (חברות של חברות שהולכות ללמוד שם זה אחלה דבר.) או לעשות הכירות מראש עם הבנות ששובצת איתן (סוג של דייט) כדי לדעת אם לבקש החלפה.
סתם כי בא לי לקנטר-
האם היית פעם בחו"ל? כמה היה מפחיד?
(אם לא היית- את לא מפסידה כלום, בדקתי, אכן- מפחיד שם...)
יש כאלה שלדעתם לשאול שאלה כזאת זה לא לגיטימי
יוני
האוטובוסים מתל אביב/ פ''ת לאריאל הם אחלה אם נוסעים בשעות מסויימות וסיוט בעיקר בשעות שהפועלים הערבים חוזרים מהעבודה..
הדרך עצמה לענ''ד לא מסוכנת יותר בין המחסום לאריאל או המחסום לתל אביב/פ''ת..
אז בעצם הבעיה העיקרית היא הערבים שעל האוטובוס.
ומאריאל לכיוון המרכז זה פחות בעיה כי האוטובוס יוצא מתוך הישוב וסתם ככה אין עליו ערבים.
(ואיך שכחתי את הנהגים הערבים
) את אריאל והמעונות אני כבר לא מכיר..
אבל בכלל, להרים את הראש ולא לפחד. ללכת עם הראש מורם כבעלי הבית..

לא היה אמור להיגמר כבר הקטע עם הערבים בעקבות התקנה שלותן טל
שר הביטחון? מה התקדם עם זה?
אני לא חושבת שיש איך לאכוף את זה בשטחהכל ממנו
למאי נפקא מינא נהג ערבי?ותן טל
ופשוט - אם במחסום שהאוטובוס עובר בו בדרכו לאריאל, יעלה שוטר/חייל, ויפנה לכאלו שנראים לו ערבים, ויבקש תעודת זהות, יגלה שאין ומדובר בפועל מהשטחים ויורה לו לרדת מהאוטובס כי הוא לא יכול לעבור ככה - אז אחרי תקופה קצרה הם יבינו שזה לא משתלם להם וסתם עולה להם יותר כסף כי אף אחד לא יחזיר להם את הכסף ששלמו בדרך לשם, ועוד צריכים לחזור וכו' - והם יפסיקו לנסוע באוטובוסים האלה ויעברו לדרכים האחרות שיש, ומה שהם צריכים לעשות ובמחסום שהם צריכים לעבור.
כנראה שלא מספיק אכפת להםשוקולד לבן
כבר נסעתי בהרבה אוטובוסים מלאים בערבים, לא יודעת מה עם התקנה של שר הביטחון
תנסי ליסוע לשם באוטובוס כמה פעמיםשמש אא
בדרך כלל אחרי כמה נסיעות זה עובר
לא לפחד!פרח-בר
לא נראה לי שאת אמורה לפחדשוקולד לבןאחרונה
הנסיעה לאוניברסיטה היא בדיוק הפוכה לנסיעה של הערבים.
הערבים יוצאים בבוקר למרכז וחוזרים בצהרים\ ערב לכיוון אריאל
ולאוניברסיטה יוצאים מהמרכז בבוקר וחוזרים לשם בצהרים\ ערב.
כך שלא סביר שתסעי כמעט (אם בכלל) באוטובוסים מלאים ערבים. וגם אם יהיה מבחן בצהרים את תמיד יכולה לצאת מוקדם יותר וללמוד באוניברסיטה (אני תמיד מנסה לתזמן את הנסיעות כדי לא לנסוע במוקדם בבוקר למרכז או בצהרים לאריאל)
התחנות באריאל בטוחות ואריאל בטוחה אף היא, והאוטובוס נכנס לשם, כך שגם לא תצטרכי לעמוד בטרמפיאדות מלאות ערבים
וזריקות אבנים על מכוניות ואוטובוסים לצערנו יש היום בכל מקום בארץ..
נראה לי זה לא אמור להיות שיקול בבחירת מקום הלימוד (מה גם שתחנה מרכזית ת"א או מזרח ירושלים מפחידים יותר..)
מה דעתכם על מפלגה חדשה בקונספט חדש.שירק
נניח שקוראים לה : מפלגת העם. הפתק כמובן יהיה אותיות עם
הרעיון שלה הוא שהיא תהיה תנועה דמוקרטית אמיתית.
מפלגה שהנציגים בה באופן מעשי לגמרי, מצביעים בממשלה לכל ההחלטות כפי שבוחריהם היו רוצים.
איך זה יעבוד? ע"י אתר אינטרנט שבו כל החלטת ממשלה תעלה להצבעה לקהל הבוחרים, וכל מה שיישאר לנציגים לעשות הוא להצביע לפי ההחלטה שהתקבלה.
אפשר לפתח את זה לעוד כיוונים - שנניח שתהיה אפשרות לבוחרים להציע הצעות חוק שאם יתקבלו באהדה ע"י אחוז ניכר מהבוחרים, הנציגים יצטרכו להגיש אותן.
מה אתם אומרים על הרעיון?
באופן אישי - איך אתם רואים את עצמכם משתתפים בכזאת מפלגה,
ואם לא רואים את עצמכם - למה.
הרעיון מעניין, אבל אין דרך להוכיח שמישהועוגי פלצת
שטוען שהצביע למפלגה הזו בכנסת, אכן הצביע.
היום יש אנשים שמתפקדים למפלגה שהם לא מדמיינים להצביע לה בבחירות.
אז גם כאן, אנשים יצביעו בקלפי למפלגה אחרת.
אגב, עוד חשש הוא לתת כוח פוליטי בכנסת למיזם, כשרוב החברים בו
בעלי השקפה שונה משלי ברוב השאלות, ובהתחשב בכך שככל הנראה
המפלגה לא תזכה (לפחות בבחירות הראשונות) להרבה מנדטים, רק דעתו
של רוב המצביעים תזכה לביטוי משמעותי כל שהוא.
נדמה שבכל תסריט שהוא, השיטה הקיימת יותר קרובה לבטא את רצון הבוחר.
מעניין. זה למעשה ההבדל בין דמוקרטיה ישירה לייצוגיתאלאדין
^^^^^^^ יפההעוגי פלצת
מטפל בעוד הרבה שאלות שעלו לי,
כמו למשל: איך המפלגה תפעל בועדות הכנסת
גם אם נניח שזה היה אפשרי טכנית (וזה לא בגלל חשאיות הבחירות)ותן טל
אתה באמת סומך על כך שכל בוחר יודע על מה הוא מדבר כשהוא מצביע על משהו?
לכל אדם יש יועצים בעניינים שונים שמבינים בנושא ומייעצים לו מה כדאי לו להשפיע באותה מפלגה?
ברור שלא. העם לא מספיק חכם כדי לדעת הכל בעצמו. לכן עושים דמוקרטיה יצוגית - העם בוחר אנשים שמבחינתו הם אמינים ומייצגים בכללי את רעיונותיו, והוא יודע שהם כבר יודעים איך לעבוד בכנסת, ושיש להם יועצים חכמים שמבינים בנושאים שונים, וגם חברי הכנסת עצמם חשופים להרבה יותר חומר משאר האנשים (כמה מצביעים יטרחו לקרוא אפילו מאית מספר הצעת התקציב?.
לא רואה את עצמי או כל אחד אחר שפוי משתתף באמת במפלגה כזאת, או שהיא תהיה ממש מפלגה נחשלת ונלעגת שברור שאין לה כוח והיא לא מבינה כלום מהחיים שלה.
|סופר את הזמן לאחור עד שינעלו את השרשור
|
נתת דוגמה טובה ליתרון ההצבעה הדמוקרטיה ישירה,11111
לנבחרי הציבור אין שום אפשרות לקרוא את הצעת התקציב, נקודה.
לעומת זאת בדמוקרטיה ישירה אפשר להסתמך שכל אדם יקרא לפחות חלק, ויסב את תשומת לב אחרים.
כנ"ל 120 חברי הכנסת חשופים ליותר חומר מ120 אזרחים, אבל לפחות חומר מ8 מיליון אזרחים.
(אני לא יודע אם המצב כרגע מאפשר דמוקרטיה ישירה)
לא נכון. כיוון שאין דבר כזה "להסיב את תשומת לב האחרים".ותן טל
כל אחד, הרי אם "יגיד" לאחרים - כתוב כך וכך כאן וכאן - מה זה יעזור להם? הם יאמינו לו? או שגם הם צריכים לראות מה בדיוק כתוב שם?
חוץ מזה שאתה בהחלט מצפה שנגיד 50 אלף אנשים יקראו ביחד את הכל ואז כל אחד יגיד מה דעתו בנושא? אנשים יתאבדו הרבה לפני שהוואצאפ החפרני הזה ייגמר...
120 חברי כנסת, אומנם לא יעברו על כ-ל ספר התקציב - אבל יש להם יועצים שמבינים, והם בעצמם רוב כבר חוו העברת תקציב אחת או שתיים, ויודעים מה סדרי עדיפויות חשובים, ועוד ועוד.
והם, לרוב, יותר מבינים בנושאים האלו.
עלי לא הייתי סומך בהעברת תקציב, על ביבי נתניהו הרבה יותר - כי הוא איש כלכלה מומחה שמבין טוב בכלכלה.
וכמו שהודית בסוף בסוגריים -זה בכל מקרה לעולם לא יקרה... אין שום דמוקרטיה ישירה בעולם כיום, ובצדק. זה בלתי אפשרי...
לגבי השורה אחרונה שלך אני אגיב כרגע:11111
אולי אם יחליפו את כל השלטון לממוחשביוני
) הניסיון הוכיח שהמפלגה הזו לא עברה את אחוז החסימהחיה רוז
בבחירות הקודמות.
והיא גם לא התקרבה אליו.
אבל תמיד יש הזדמנות נוספת... ![]()
אותי זה היה מגניב לגמרי, אבל למעשה למי יש זמן?איזו נחמה
למי יש זמן להתעסק בכל הצעת חוק ולהבין אותה? הרי העם צריך לעבוד לפרנסתו... מי שמקבל משכרת בשביל הפעילות הזאת, יכול להקדיש לה את כל עיתותיו..
לא, כי אני לאו דווקא בדעת 'העם'.כתר הרימון
^^^^עוגי פלצת
לא הגיוני בכללמינימאוס2
הרי בעקרון כל אחד מהחכים אמור ללמוד הרבה חומר לפני שהוא מצביע על חוק
מה ההשלכות שלו מה העלות שלו מה הוא אומר מבחינה דתית בטחונית ועוד אלף דברים
אני מוכן להצביע למי שמבטיח להתנגד לכל חוק חדשמשהאחרונה
ולעודד ביטול חוקים קיימים (גם אם הם לטובתי).
מחלת החקקת...
צעיר? בהחלט, מעל עשרים- עוד שבוע
הגולש האחרון
עצוב לי להיפרד מגיל העשרה,אני מרגיש מזדקן..
עוד שניה צבא וזהו, נגמרו החיים![]()
אני בן 20?? לא רוצה!![]()
החיים רק התחילו, אח שלי... ומזל"ט
ותן טל
לסדר לך פעוטון?!גאולה
למחוקמחכה לשקט
הו, ברוך הבא החיים המתחיליםמינימאוס2אחרונה
כל מה שהיה עד עכשיו זה רק בכאילו
איזה טוב ה'נפשי תערוג
התחדשנו בכמה דברים
שבת עם אורחים
סבתא מרגישה טוב יותר
שבוע טוב
איזה טוב ה'יטבתה

ואני מתקדמת בעבודה הסמינריונית ב"ה.
שבוע טוב

איזה טוב ה'יעל מהדרום
1. עשיתי השבוע קניות בעיר הולדתי, והיה ממש נחמד!
וגם יצאתי לדייט עם אחותי

2. התקדמתי בענייני עבודה.
3. היתה לי יומולדת בשבת- גדלתי בשנה ב"ה.
שבוע טוב ומבורך


מזל טוב!
מאמע צאדיקה
איזה טוב השם
יצאה לי עוגה טעימה
ראינו אנשים שלא ראינו הרבה זמן
מזל טוב!
ותן טל
מזל טוב! הרבה ברכה ואושר... הצלחה בכל מעשה ידייך!פנסאיאחרונה
איזה טוב ה'!ת.מ.
הייתה שבת נחמדה ועברנו אותה בלי אירועים מיוחדים

שמרת לי אחד? בחיים לא אכלתי כזה...מאמע צאדיקה
נשאר הרבה יותר מ1...ת.מ.
איזה טוב ה'
עוגת גבינה.
באו אורחים בשבת והיה נחמד ממש!!
הכנתי עוגות שמרים ויצא לי ממש ממש טוב 
ראיתי את האחיינית המהממת שלי 
בשורות טובות ושבוע טוב!
השארתם לנו קצת מהעוגה אני מקווה...נקודה למחשבה
הבאתי לאמא מגש גדול ואם לא יש לנו קצת.עוגת גבינה.
איזה טוב ה'!נולאית
שבת שקטה
קראתי ספר מהמם! אני לא אוהבת ספרים שכתבו סופרים ישראלים או ספרים שהעלילה קוראת בישראל.
אבל הספר הזה היה מהמם!
אני מתחילה ללמוד ב... וב....
והצלחנו למצוא כרטיסים אחרונים
שבוע טוב!
ותודה ה'!
איזה טוב ה' 
משיח נאו בפומ!
"במקום שנגמרות המילים, מתחילה הנפש לדבר"מחכה לשקט
דממה,
הס לא נשמע
באווישת הרוח
היא שומעת קולות
קולות בעלטה
לוחשים מעבר
פיות נוטפי ארס
בצחוק מר.
דמים מתערבבים,
זולגים כמטר
רביבים עלי מים
נושקים לעפר.
חורבן,
עצמות דיכאת
קום, נשא ידך
והחזירם אל חיקך.
"אל נקמות ה'
אל נקמות הופיע
עד מתי רשעים יעלזו
עד מתי בבכי עצור
תאלמנה שפתיים?!
עד מתי אב רחום
יבכו נפשות במים?!
גוויה מוצפת
משוטטת יחפה
עיינים עצומות
פה פעור
בדממה.
ריקודים אלטרנטיבים לבנים....הנסיך חצוי-הדם
מישהו מכיר מסגרת ללימוד ריקוד לגברים?
אני מאוד מתחבר לריקוד ומחול ומעוניין ללמוד זאת בצורה מקצועית וצנועה.
הנקודה היא שלגבר דתי האפשרויות לרקוד מוגבלות לריקוד הורה ישיבתי בחתונות ובשמחת תורה... מצב די מתסכל ומצמצם.
ות'אמת שדי נמאס לי מהורה...
אני מחפש מסגרת ללימוד ריקוד אלטרנטיבי המבוסס על תנועות של היחיד או בזוג.
ת'אמת שלא צריך בדווקא מסגרת לימודית אשמח לשמוע גם על מועדון ריקודים לגברים דתיים (נפרד יעני..)
שמעתי על מישהו שמעוניין לפתוח מועדון כזה, אבל אני לא יודע אם יש משו כזה כבר בארץ.
תודה רבה אשמח לשמוע כל הצעה גם אם היא לא תואמת בדיוק את הנ"ל...
כל עצמותיי תאמרנה.בקטנה
מקבלים רק נשואים..הנסיך חצוי-הדם
באמת? למה?הרוזן!
בגלל העוצמות הנפשיות שזה דורשהנסיך חצוי-הדם
לפחות ככה פורסם בכתבה עליהם בעולם קטן לפני שנה בערך.
אז זה יכול להוות לך תמריץ להתחתן..
|לנ"ו!!!!!!!!|ותן טלאחרונה
פתח יוטיוב בבית ותלמד משםמושיקו
כל הפואנטה הוא האווירה והריקוד בחברה...הנסיך חצוי-הדם
אוהו היה לוקח לי 100 שנהחליל הרועים
מאתגר מאד
אולי תחפש ריקודי היפהופ. נראה לי יש קבוצותלשם שבו ואחלמה
חשוב גם פחות או יותר שתהיה אווירה דתית...רציני...ותן טל
כיוון שריקוד זה דבר שיכול להיות חושני ומיני מאוד - חשוב שהקבוצה תהיה מורכבת מאנשים שחשוב להם לשמור על אווירה ראויה ועל ההלכה - ולא כל קבוצת גברים מתאימה לזה, גם אם היא נפרדת...
באמת שמעתי על מה שבקטנה הציעה, כע"ת - כל עצמותיי תאמרנה - אבל לא ידעתי שהם מקבלים רק נשואים כמו שהנסיך אמר... חבל...
לא ממש ריקוד-הקולה טובה
אבל יש כל מני סוגים של אומנויות לחימה שיכולות אותי לתת לך את התחושה.
משהו כמו קפווארה או טאי צ'י.
מכירה מישהו שהלך לזה מתוך אהבה לתחום של הריקוד.
ומן הסתם יהיה יותר קל למצוא קבוצות לגברים..
מי ער? (עגול!)משה
|מוקדש לעמיר בניון|מחכה לשקט
אנשי האמת
אנשי הדממה
אנשים בלי מילים
אנשים של שתיקה
אנשי האמת
אנשי הדממה
מעטים, בודדים
אנשים של חידה
אנשי האמת
אנשי הדממה
נלחמים בלי מדים
אנשים של סיבה
חזק!!!גאולה
זה יפה . אבלנולאית
זה יפה, נכון. אבל האם יש לך ניק ב-- (לא רוצה להגיד בגלל אולי שאתה לא רוצה לעשות לעצמך אאוטינג. ) אם כן, אז ניחשתי נכון לפני הרבה זמן כשרק התחברתי לאתר ואפילן לפני. אדיר!
אם אתה רוצה שאני אכתוב מאיפה זהיתי אז בשמחה.
tnhrtnhrמחכה לשקט
נולאית, לא קשור ה'אבל'חליל הרועים
צודק. אז במקום האבל- תדמיינו שכתבתי 'וחוץ מזה'נולאיתאחרונה
חוץ מזה שדיברתי על אתר ולא על פייסבוק, אבל ניחא.
למה בבתי-חולים וברפואה בכלל, אין הפרדה עד כמה שאפשרחסדי הים
לדוגמה: זה מפדח שאחות נוגעת בך לקחת בדיקות דם, ורואה את התוצאות של בדיקת הדם שלך. אני מניח שאשה אצל רופא גבר, זה פי כמה וכמה מפדח. בכלל מפדח להכנס למשרד של רופא כדי לטפל בגוף שלך, ויש שם מזכירה שמתווכת, והרבה פעמים שמה לב למטרת בואך, וסתם לא נעים שיש נשים מסביב.
כמו שיש פנימיות נפרדות, מקלחות נפרדות, שירותים נפרדים. לפענ"ד כל טיפול בגוף, צריך שאיפה שיהיה נפרד.
[אני מבין שפעם כאשר כמעט כל הגברים היו רופאים, אז היה קשה יותר לעשות הפרדה, וזה היה מותר הלכתית, כדברי הש"ך הידועים. אבל היום שיש הרבה רופאים משני המינים, למה לא לחתור להפרדה עד כמה שאפשר.]
מזעזע. איזה זלזול במטופליםאורין
שיר לשבת - פרשת וישלח
מרדכי
בס"ד
מתוך הפרשה:
"קטונתי מכל החסידים ומכל האמת אשר עשית עם עבדך כי במקלי עברתי את הירדן עתה הייתי לשני מחנות הצלני נא" (בראשית ל"ב, י"א)
(קטונתי - יונתן רזאל)
"ויותר יעקב לבדו ויאבק איש עימו עד עלות השחר" (בראשית ל"ב, כ"ה)
(ונשגב - להקת נושאי הכלים)
שבת שלום! 
אפילו גוי מבין מה שאנחנו לא מבינים..חליל הרועים
אמירה באמת מפתיעה מצד פוטיןגוונא
בהתחשב במדיניות החוץ הרוסית.
הי! זה מעניין. זה אומר שהעסק מתחיל לחלחל...משה
וואוהרוזן!אחרונה
כיף לראות דברים כאלה.
תזכורת קטנה על מה שהעולם כולו יודע אי־שם בלב, שהר הבית שלנו.
משהו קטן...מחכה לשקט
מסופר בגמרא שחנוני שהניח נר ברה"ר
ועבר גמל טעון פשתן ונשרף
החנוני חייב.
אך אם זה נרות חנוכה
החנוני פטור.
ומפרשים בדרך הסוד
שחנוני זה יוחנן כה"ג
ש80 שנה היה כה"ג ונעשה צדוקי.
כשהגיע לשמים לא פסקו דינו
והיה מטלטל,
עד שבא מתתיהו בנו
ןנלחם מלחמת מצוה
והעלו לגן עדן.
וזהו הפשתן=דינים שנשרפו בזכות נרות חנוכה.
חג חנוכה הוא חג האור והשמחה
שפע רוחני וגשמי!
אני מאחל לכם שתזכו
לענג את אבותכם בעוה"ב.
ושתזכו לצאצאים שיתנו לכם עונג ונחת בלי די!
ושנזכה שישרפו כל הדינים
ולאור הגאולה השלימה כבר היום!
שנאיר תמיד תמיד את כל סביבתנו
ונגרש את החושך בכל מקום!
שבת שלום!
שבת של אורה ושמחה בלי גבול וקץ!
שכל משאלותיכם,בקשותיכם ותחנונכם יתגשמו לטובה!
ושתהיו רצוים תמיד לפני ה' יתברך!
(מבוסס על שיעור ששמעתי מהרב פלופר שליט"א בשם הזוהר אאל"ט)
בברכה
המחכה ומצפה לביאת גואל צדק בקרוב ממש!
כפיר גולן
יומקסימלאושרוחניותר![]()
לילה טוב!
תולעת השני
(מספיק עם ההתמכרות הזו.)
האם אתם רוצים לקבל על עצמכם משהו קטן וחשוב?
רוצים לשתף?
לילה טוב!אלעזר300
אני רוצה - להתחיל לדבר בעיקר כשצריך, ובכל מקרה לא כשהדיבור מזיק. ללמוד גם להיות בשקט לפעמים.
לא השתתפתי כי הפלאפון שלי היה מכובה
tin manאחרונה
אני חושב שאקבל על עצמי להמשיך תהליך קשה ומשמח שהתחלתי אתמול
יש לי הרגשה חזקהאריק מהדרום
ששכחתי משהו לעשות לפני שאני הולך לישון אבל אני כל כך עייף שאני לא מתאפס על עצמי וחושב מה.
אני ער.יוניאחרונה
רעיונות לעבודה סמינריונית בתושב"ע ,מישהו?שפתותנו שבח
בלי סוף רעיונותמאמע צאדיקה
לקחת מישו ולעשות סקירת רוחב ולכן גם עומק על השיטה שלו- אמורא או ראשון או אחרון (למשל- כל סוגיות המחלוקת של רבי אמי ורבי אסי, או קווים שיטתו ההלכתית וההגותית של רבי ישמעאל, או כנל על הריטבא, )
או לעבוד לרוחב על סוגיה מסויימת בגמרא- כל מה שנכתב עליה אי פעם
או בספר אחר
או עבודה בכיוונים יותר מחקריים- למשל ההשפעה ההיסטורית של תקופה כל התפתחות התורה שבעל פה שנוצרה בימיהם (למשל- היכן בהלכות של רבי עקיבא ובני דורו רואים עקבות של חורבן ביתר?)
אפשר לגשת לנושאים של מבואות לתושבע- סידור תורה שבעל פה, השתלשלות המסורות, מחלוקות מהותיות בין עידות על נוסחים או מנהגים, מחלוקות בשיטות ראשונים בנושאים של מבוא לתושבע
אפשר ללכת לכיוון יותר דידקטי של תושבע- סקירה של דרכי הוראה ומתודיקה שונות לאותה יחידת לימוד (גמרא או הלכה)
אפשר לכתוב משו על היחידת בגרות "החמישית"- בית חינוך ומשפחה (פתוח ליצירתיות שלך)
אפשר לכתוב על נושא הלכתי כלשהוא בתולדות ימי ישראל (חברה שלי כותבת על נישואי קטנות בתק' הראשונים. אתה מוזמן לכתוב על תנאי כתובה באירופה הימיביניימית, או על נישואין לשתי נשים בתימן, או על מנהגי ביעור חמץ בערב פסח שחל להיות בשבת בשלל זמנים ומקומות, או לכתוב על סדרי בתי דין לממנות תחת שילטון גויי בארצות שונות, רק למשל...)
אפשר לכתוב על משפט עברי- השקות או סתירות בין הלכות התורה למשפט החוקי במדינת ישראל.
או סתם לקחת סוגיה מסדר נזיקין ולכתוב עליה, ואם בא לך להיות מעניין לכתוב גם השקות לחוק הישראלי מעבר לכל מה שתכתוב על המקורות התורניים בסוגיה
מספיק? צריך עוד רעיונות?
אם לא- פשוט תעבור על המחברות שלך מכל הלימודים עד כה- ותראה מה ממה שלמדת מעניין לך להמשיך לחקור את הנושא
חחחחחחחחח וי שכוייח גדול עצום וענק. צדיקות של ממששפתותנו שבחאחרונה
מישהו יודע/ת?נולאית
איך משיגים כרטיסים להתוועדות בבנייני האומה של הרב גינזבורג? בי"ט כסליו?
לא מצליחה למצוא באינטרנט..
הכניסה היא חופשית ע"פ כנס ותרוםשפתותנו שבח
תודה!נולאית
הפנייה וכן לכל המעוניינים/ותשפתותנו שבח

אם אני לא טועה עולה 10 שקלים להכנס לכל המתחםמרדכיאחרונה
בס"ד
(למעט לאלה שעושים את המבחנים)
