שימו בבלנדר ארבע או חמש עוגיות אוראו, שתי כפות גלידת וניל וכוס חלב ולטחון הכל, בהנאה![]()
שייק אוראו זה אחד הדברים-משה ר-
אבל זה חלב נוכרי!!!הודעה
יש פטנט טעים לחלב ישראל? 
אה לא?
תודה.
אבקת חלב לא חלב..-משה ר-
כן, התבלבלתיהודעה
נו עדיין... 
הבדל גדול-משה ר-
אבקת חלב הרבה פוסקים מקלים לאכול בעוד שחלב נוכרי נאסר כמעט על כולם..
כן אני יודעתהודעה
אני אשמח אם להבא תוכל לתת המלצות לחלב ישראל זה יהיה מלבלב ומרגש , כי אין הרבה טעימים לצערי
יש גרסאות מקבילות פרווההרועה
זה תוצרת חו"ל!!
~א.ל
העם איתך...יטבתה
סתם נו, אפשר עוגיות לוטוס- ביחד זה מעדן!
משמין
הלליש
טעים
-משה ר-
על זה אין ויכוח
הללישאחרונה
מתאים לי עכשיוחלקיק האלוהי
ביי ביי מוזיקה. ניפגש עוד שלוש שבועות...ותן טל
עד אז, נחזור לוואקלי מימי ספירת העומר עד ל"ג בעומר.
לנוחיותכם, מצרף שוב את הקישור לשרשור לשירים וואקליים:
שרשור שירים וואקליים לשלושת השבועות
הוא יופיע גם החתימה שלי.
צום קל ומועיל מחר לכולם! זכרו - כמה מים שתשתו עכשיו או מוקדם בבוקר (נראה לי לפני 4) - זה יועיל לכם ביום הארוך שיש מחר... למרות שזה צום רק מהבוקר, זה צום בקיץ - אז זה אחד הצומות הקשים...
ב"הצלחה לכולם.
יופיע? הוא עוד לא ירד מספירת העומר...
בקצרה
הופיע, מופיע ויופיע..יעלי_א
הוא ירד...ותן טל
החלפתי חתימה. אומנם אחרי יחסית הרבה זמן, אבל כעת עשיתי פעולה אקטיבית של הכנסת השרשור שנית לתוך החתימה...
עדה
נקודה טובה
אכן. עכשיו לא הצלחתי להכניס הכל
ותן טלאחרונה
וזה מוזר כאשר אני רואה חתימות הרבה יותר ארוכות משלי...
מבאס. הלוואי ומחר בבוקר נקום לגאולהנקודה טובה
הקדמת אותי בפרסום...מרדכי
קלרינט מגזר - המצאה פשוטה ומבריקה-משה ר-
לקלרינט אלא סקסופוןבנדא מצוי!!אחרונה
לו"ז בגבעת עוז וגאו"ןהקולה טובה
לו"ז בגבעת עוז וגאו"ן
חברים יקרים,
הנוכחות היהודית בגבעה קריטית.
אנו קוראים לכם לבוא לגבעה ולקיים שם את הפגישות והישיבות שלכם, לימוד בחברותא, שיעורים, הרצאות,
ימי הולדת, פיקניקים משפחתיים וכו'...כן ירבו האירועים . חשוב שיגיעו אנשים במשך כל שעות היום.
לרשות הציבור נמצאים בגבעה פרגולה, שולחנות וספסלים, ציליות, שירותים ומים לנטילת ידיים.
להלן התוכנית לשבוע הקרוב-אנא הפיצו לכולם
תוכנית יום ג' י"ז בתמוז 15/7
8:15 שחרית (יש ספר תורה בגבעה)
16:30 – 17:15 הרב יואל בן נון – על מה צמים באמת?
17:30 פעילות לילדים: סדנת ציור עם דניאלה גור. הנושא: ציורי טבע בטבע
17:25 – 18:10 מר יעקב דון, אלון שבות
18:20 – 19:00 הרב חיימסון- עם יד על הלב למי באמת חסר בית המקדש?
19:15 מנחה
19:45 הרב צבי רימון, רב אלון שבות דרום
20:15 מעריב
20:30 שבירת הצום
יום ד' י"ח בתמוז 16/7
8:15 תפילת שחרית
17:30 סדנת אומנות עם יהודית אייזנברג
19:30 מנחה
19:45 שיעור הרב שוקי רייך, מכללת הרצוג
20:15 תפילת מעריב
20:45 הרב יהודה בן ישי , ראש קהילת אמונה בבקעה וראש מדרשת מכון אורה
יום ה' י"ט תמוז 17/7
8:15 שחרית
17:30 פעילות לילדים עם טליה קמחי
19:30 מנחה
20:15 מעריב
20:30 שיחה מפי לוחם המחתרת עזרא יכין
יום שישי כ' תמוז 18/7
8:15 שחרית
9:00 שיעור מפי דוד נתיב , המורה לתנ"ך
הכנות לשבת בגבעה- משפחות מוזמנות לבואלשבת לגבעה ע”פ הרשמה 050-5500834
יום ראשון כ"ב תמוז 20/7
8:15 שחרית
17:30 פעילות לילדים
19:30 מנחה
20:15 מעריב
20:30 שיחה עם חגי אהרוני, מנהל תיאטרון המרתף
יום שני כ"ג 21/7
8:15
17:30 פעילות לילדים
19:30 מנחה
20:15 מעריב
20:30 שיחה מפי ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון – החיפושים
אחרי שלושת הנערים החטופים.
בנוסף לפעילות התרבותית, נעשות בגבעה עבודות סיקול אבנים, ניכוש, ופיתוח שבילים המתאימים לכל אחד ולכל גיל.
תודה לליסה מלמד שהכינה עוד 2 סרטוני תמונות על הגבעה:
לפרטים:
נשים בירוק: יהודית קצובר 050-7161818 נדיה מטר 050-5500834
המדרשה הציונית : מיכל לוקינסון 054-7679043 חיה טל 052-6028499
אשריכם. חשוב.ד.
אשריכם! אני צריך לקפוץ לשם, ואז לבקר את אחותי שגרהחסדי הים
בעז"ה שיתקיים:"וּנְטַעְתִּים עַל אַדְמָתָם וְלֹא יִנָּתְשׁוּ עוֹד מֵעַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם אָמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ."
וואוו, איזו השקעה!!הללישאחרונה
כיפת ברזל וימי בין המצריםחלקיק האלוהי
הרב שמואל אליהו שליט''א כתב בפרשת אחרי מות תשע''א על כיפת ברזל שזאת לא הדרך.
כיפת ברזל היא שכבה אחת. היא לא הכל.ותן טל
כמובן שמלבדה צריך לתקוף, להגן על עצמנו אקטיבית ולא פסיבית - אבל לדעתי זה קצת לא "פייר" לצאת נגד כיפת ברזל ולהגיד שהיא לא טובה ולא כלום. האם זה פשע שמדינה עושה צעדים כדי להגן על עצמה גם מבחינת הגנה ולא רק דרך התקפה?
האם כעת אף אחד לא צריך להיכנס למקלט - כי זאת לא הדרך, ואנחנו לא צריכים להתמגן אלא לתקוף?
וודאי שלא. אלא - צריכים גם לתקוף, ובעת ובעונה אחת לפתח אמצעים שיגנו עלינו.
כיפת ברזל היא המצאה מופלאה שמגנה על יהודים רבים ועוזרת למנוע הרוגים ופצועים.
האם כיום, בדיעבד, היית מוותר על כיפת ברזל?
הייתי מוותר עליה מלכתחילה.חלקיק האלוהי
אז גם על הממ"דים היית מוותר לכתחילה?ותן טל
גם על מערכת "מעיל רוח" שמגנה על טנקים היית מוותר? גם על שרביט קסמים? גם על אפוד מגן היית מוותר? גם על על כל מערך ההגנה של מדינת ישראל שהוא לא התקפי?
נראה לי קצת הזוי מה שאתה אומר...זה שצריך להתקיף לא אומר שצריך לזנוח לגמרי את צד ההתגוננות. אז כן, צריך ממ"דים, צריך מקלטים, צריך מערכת מעיל רוח לטנקים, וכן גם כיפת ברזל היא כלי מבורך שמגן מפני טרור. זה לא סותר את זה שצריך להשמיד את הטרור, עד כמה שניתן.
ממש מסכים איתך-משה ר-
במדינה נורמלית לא היינו צריכים כיפת ברזל מכיוון שבטיל הראשון שהיו יורים הם היו מושמדים, רק אצלנו מהללים את זה ושוכחים בעצם שזה בה לכסות על הרפיסות של השילטון ובעצם היא מונעת תגובה חזקה יותר..
ראינו שבעופרת יצוקה ובמלחמת לבנון שלא היו את המערכות כמה נפגעים היו והתגובה גם הייתה חזקה בהתאם אבל עכשיו? יש כיפת ברזל, הציבור יכול להרגע ולהמשיך לספוג בשקט..
פחחחחהללישאחרונה
זה על העיקרון שיש זרמים ביהדות שטוענים שהיו מוותרים על מדינת ישראל מלכתחילה בגלל איך שקמה.
הדבר הזה מציל חיים.
טילים ירו גם במלחמת המפרץ- אממ, אז לא היה פיתוח כזה טכנולוגי.
צריך לדעת להשתמש בחכמה שהקב"ה הוריד לעולם, הדבר הזה מציל חיים!!
כמה זכויות יש למי שפיתח את זה!!!
אז נכון שאנחנו לא מסכימים למציאות הזו,
ובע"ה ה' ייתן שכל למנהיגים שלנו ויפקח את עיניהם לראות כיצד צריך לנהוג כדי שזה ימוגר,
אבל לשעת מלחמה- זה מציל חיים!!
אנחנו לא יושבים בבית ואומרים "סבבה, יש כיפת ברזל"
יש צווי 8, צה"ל פועל.
צריך לדעת לראות את הטוב שבדברים להודות עליהם ולהעריך אותם.
במציאות שיש לך כיפת ברזל- אתה יכול לשבת בנחת ולומר שהיית מוותר,
אבל אם היית במציאות שאין, היית מאוד מאוד מעונין שתהיה המצאה כזו, בטוח.
קונפירציההרועה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000953982
ד"ר מוטי שפר טוען שכיפת ברזל לא מיירטת אף טיל והכל שקרים
אבל המציאות מוכיחה אחרת..יעלת חן
קראתי את זה הבוקריטבתה
matan
לא הבנתי - ממה נפשך? אם הכיפה עובדת, מצויין, ואם לא- אז כל מה שהם יורים הם מחטיאים? עוד יותר מצויין!
אלא מאי, שזה מבזבז כספים? זו שאלה חשובה. אבל אין למדינה אינטרס לבזבז כסף יקר מאוד על טילים שלא עוזרים,
אפשר בקלות לקנות טילים זולים בהרבה.
וגם את הטענה על השלום לא הבנתי-
אם המדינה לא רוצה שלום אלא מלחמה עם הערבים - אז למה לשים כיפת ברזל? בלי כיפת ברזל הציבור יהיה יותר כעוס,
אז כיפת ברזל מונעת מלחמה...
בקיצור...
כנראה שמישהו פה נפגע שלא קיבלו את הרעיונות שלו...
אם הוא באמת מנסה להרוס מקנאה... ה' יעזור..דוסית גאה!
נשמע מונפץ ברמה הזויה..
ברור! הטילים נעלמים מעצמם <צ>יעל מהדרום
מצחיק שאפילו בדפי הרשתות הערביות צחקו עליו...-משה ר-
מנותק מכל הגיון. אבל יאמר לזכותולבי ובשרי
אשמח לראות אחד כזה
כל האינטרנט מפוצץ בסרטונים כאלהb.n
לא מצאתי אחד כזה
לבי ובשרי
בכל אלה שראיתי עד עכשיו, רואים את טיל היירוט נורה ומתפוצץ. לא רואים את הרקטה.
ראיתי כמה כאלה מאז המבצע...b.n
איך אין נפילות?נפשי תערוג
מנפחים את המספרים של הירי ומיירטים אווירהרועה
סתם מריצים אנשים למקלטים?לבי ובשרי
לדעתי? לאהרועה
עניתי לפי מה שהוא אומר.
אלון בן דוד אמר אתמולחלקיק האלוהי
עד עכשיו ירו 1050 רקטות וכיפת ברזל יירט 189.
גם חוקרים מmit אמרו שכיפת ברזל לא פוגעת בדיוק ברקטות אלא קרוב אליהם.
כיפת ברזל מזכירה את הסיפור של נחש הנחושת
''אלא בזמן שישראל מסתכלין מעלה ומשעבדין את ליבם לשמים היו מתרפאים'' .
פוגע או לא צריכים להודות להקב''ה על הניסים שעשה איתנו.
נקודה טובהאחרונה
שיהיה בריא האדם הזה..הקב"ה תפתח לו קצת את העיניים. פליז. חבל על הצחוק שהוא עושה מעצמו.
חברים וחברות יקרים
התנערי מעפר
ממחר י"ז בתמוז מתחילים שלושת השבועות בלי שירה ומוזיקה.
אז נצלו את השעות שנותרו עד מחר לשמיעת מוזיקה אהובה 
צום קל ומועיל!
ובבנין המקדש במהרה!
גם שעות אחרונות להסתפר... |בן|מרדכי
בס"ד
תענוג להוריד את הרעמת שער שהצטברה שם לאחרונה 
אשכנזי אחדמופים
זה ממש מוזר שכל האשכנזים מגיעים לכבוד י"ז תמוז עם תספורת חדשה
כי אנחנו מאמינים שלא נצטרך לצום ומתכוננים לחגיגותמרדכי
בס"ד
![]()
![]()
בעז"ה שנזכה לזה!!!
אפשר לשאול על זה?הרועהאחרונה
למה אתה מקלל?דוסית גאה!
הוא חלק לו מחמאהתילה
חלק לבם עתה יאשמומישהו10
אני עדיין מקוה לחגוג מחר בסעודה של יו"ט.חרותיק
^^^^^^^ אמן!!!!!משיח נאו בפומ!
^^^נועם ה
^^^ בעז"ה
מרדכי
אמן!דוסית גאה!
אמן!!!!אילת השחר
אמן!!b.n
צום מועילבת-שבע77
לא ניצלתי![]()
לא הספקתי לשמוע שירים כבר שבועיים
לפחות שנזכה לנצל את שלושת השבועות
להתחזק באהבת חינם
אולי מישהו יודעצעיף ורוד
מישו פה אולי יכולל לעזור לי בבקשה-
יש כזאת אפשרות לראות באינטרנט הצגה של הבימה?
להצגה קוראים "משוגעת" וזה עלה בתאטרון הבימה(אנערף מתי)
אם מישו יודע על דרך לראות אותה באינטרנט- אשמח מאוד מאוד.
תודה רבה ובשורות טובות!
מסע לפולין..זוהרת בטורקיז
בהחלט העלה נקודה שלא חשבתי עליה..! מעניין אותי לשמוע את דעתכם

יש בזה הרבה אמתefraim37אחרונה
אבל גם לצד השני יש מין האמת.
מה לעשות אבל ארצנו הקדושה לא יכולה לתת לנו את החויה של לעמוד בשלג במיידנק ולנסות להרגיש את מה שהרגישו היהודים שם. את זה יד ושם לא יכולים לשחזר.
שבוע שלם של לחיות את יהדות אירופה והשואה בצורה מרוכזת, ביקור ביד ושם יתקשה לתת.
זה כמו להשוואת שיעור עיוני עם שיעור מעשי.
אגב, זה גם מחזק את הרגשת הניכר למקומות אלה, אבל אולי זה לא שיקול.
אם יש לך שאלה על מה שכתבתי אפשר לפנות אלי במייל. על גבי הפורום אולי אני לא אראה.
מה היה אומר על כך יונה הנביא?גלי ישראל
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/596/162.html
מושל נינווה: "דאעש" יתפנו בקרוב ממוסול
אסיל אלנג'יפי הצהיר כי חמושי הארגון הודיעו לאנשי העיר הגדולה שכבשו בעיראק כי ייסוגו כשיוקם שלטון עצמאי אסלאמי בעיר
ועשרים מהתוקפים נהרגו. רבים מכלי הרכב שלהם הושמדו בקרבות, כך הוסיף דובר הצבא. הוא גם ציין שחיל האוויר תקף בעיר המחוז רמאדי, המרוחקת 110 קילומטרים ממערב לבגדד, וכן גם בפלוג'ה. יעד נוסף למתקפה של חייל האוויר היה מעבר הגבול אל-קיאם ליד סוריה, אשר עבר לפני כמה שבועות לשליטת המורדים. לטענת גנרל אתא, עשרים מהמורדים נהרגו בהפצצה.
בתוך כך, אסיל אלנג'יפי, מושל מחוז נינווה, אחד הגדולים במדינה שבו שוכנת העיר מוסול, אמר אתמול בריאיון לרשת "שומריה ניוז" בערבית שחמושי "דאעש" הודיעו לאנשי מוסול כי בכוונתם לסגת מהעיר ומערים אחרות לאחר שתקום שם תנועה אשר תהיה מסוגלת למשול בעיר, בתנאי שתנהיג את השלטון על פי חוקי הזרם הנשקבנדי באסלאם.
מחר יש בית ספר (במתכונת מצומצמת-רק 10 ילדים)יעל מהדרום
תתפללו שיהיה שקט פה..
כי ממש לא בא לי שתתפוס אותי אזעקה בדרך הלוך או חזור

כנ''ל..יטבתה
מי יהיה אחראי אם יקרה משהו??!! מה שונה היום מכל שאר הימים? פשוט לא מבינה אותם!!
פסיכים! ההורים לא רוצים לשלוח את הילדים מחר ובצדק-משה ר-
הם מחכים שיהיו נפגעים? לא מספיק המצב הזה?
ממש!!יטבתה
מה בסדר?! מה אני אמורה לעשות בזמן אזעקה עם 20+ ילדים מבוהלים והיסטריים?!
חוסר אחריות משווע!!
יטבתה את עובדת מחר???טאבולה ראסה
וזה שלבית הספר/ לגן אין קפיצת הדרך?!יעל מהדרום
לפחות זאת האחריות על ההורים.
ויטבתה- לפחות מצבי טוב משלך..
רק עשרה ילדים עם שתי מורות וכנראה שתי סייעות, מנהלת, יועצת ומורה שהוא רכז ביטחון.
אצלינו יש הורים שרוצים..יעל מהדרום
קשה להם ובצדק.
אבל שיעשו טובה..
זאת נראה לי יותר המנהלת שלנו..יעל מהדרום
ובחרו ילדים שקשה איתם בבית הכי הרבה (כמו שאני מבינה), וזה רק לחצי יום, וההורים מביאים ומחזירים.
אין לי כח לזה

נקווה שלא יחזרו למתכונת רגילה עד סוף השבוע, שלפחות אני ארוויח עוד חופש, אחרי שאני אתפטר מזה מחר.
אצלנו לא עובדיםטאבולה ראסה
אבל הבנתי מהסייעת שהיא עובדת- מסתובבת במקלטים להפעיל...
חבל שאין לי מקלט בבניין
לבינתיים אני בגלות בירושלים

תודי לה' על מזלך הטוב..יעל מהדרום
אני חייבת להגיד- שהיה יום ממש נחמד בעבודה!יעל מהדרום
היו רק 7 ילדים וחמישה אנשי צוןת!
והיה כיף לפגוש את הצוות

וב"ה שקט פה..
היה חסר שני אנשי צוות נוספים
אייכה!
אל דאגה!! חוץ ממנו היו עוד כמה..יעל מהדרוםאחרונה
המנהלת, המזכירה, מורה שהוא הרכז ביטחון, עוד מורה, אב הבית ושומר.


הרבי מילובאביץ׳ על המצב, כמה שזה נכון..-משה ר-
כמה פשוט זה יכול להיות..אייכה!
בפרשת פנחס..משיח נאו בפומ!אחרונה
מג"ד התחיל מסכת תענית בשובו אחים וסיים בצוק איתןמושיקו

התמונה הזאת צולמה ביום ראשון שעבר, והיא נשלחה אליי יחד עם הטקסט הבא:
"לאחר לילה ויום של תנועה וסריקות אחרי החטופים בכפר עוין צמוד לחברון הגענו להפוגה בבית נטוש. רוב הכוח הלך לישון על מנת לצבור כוח להמשך. פתאום, אחרי לילה בלי שינה, הוציא מפקד הגדוד מסכת תענית והתחיל ללמוד דף יומי. אמרנו לו שילך לישון אבל הוא ענה שהוא עוד צריך כמה דקות לסיים את הדף של היום, כדי לקבל כוחות".
טשטשתי כאן את פניו של המג"ד וגם את מפת השטח שפרוסה מולו, אבל את מסכת תענית דף ד' אפשר לפרסם בלי בעיה. תדע כל אם עברייה.
(מתוך הטור ב"בשבע")
אשרנו שאלו מפקדנו
בנה ביתך
ישראל קדושים. מפעים מאד. זכות גדולה.ד.אחרונה
קטע מעניין, מומלץ! (אוזכר אגב אצל אראל סגל הבוקר)גלי ישראל
בכלל ממליץ על ׳לא סותם תפה׳ בגלי ישראל.גלי ישראל
על הקשר בין המונדיאל והלאומיות הגרמנית של ימינו:גלי ישראל
http://m.sport5.co.il/Mondial/articles.aspx?FolderID=5292&docID=172001&lang=HE
הי!!אתה!!
כמה שנים לא ראינו אותך.ותן טלאחרונה

זהו.
תילה ומשיח נאוריבוזום
רציתן משחק.
תצטרכו להציע משהו.
בצמ"ע.. עברתי ברפרוף על העמוד לראות על מי אפשרשוקולד לבן
לשאול..
למי יש יותר חוש הומור לדעתם, לגברים או לנשים?לשם שבו ואחלמה
זה לא קשור לחוש הומורטוביה2
אולי לכמה שהחוש (במידה שישנו) מוחצן
רוצה להרגיש בשדה קרב?יוסי77
אני עושה את זה ואפילו נהנה.
צריך להעלות את המורל של הישראלים. וזה מעלה מנסיון.
קיבלת את עיטור העוזשורש וגרביים
^^^הרועה
משמעות חדשה למושג "לוחם סייבר"שורש וגרביים
ורק אני עוד מצפה לאיזו אמירה חיובית?אלעד
כמה נחמדה כבר יכולה להיות דמות הנגטיב?
אויש למה להיות מגעיללשם שבו ואחלמה
לך תמצא חילונים לזרוק עליהם אבנים
לא יודעהרועה
חחחחפייגליניזיתאחרונה
"דרכו של שורש להסריח"
אולי תכתוב גם תנ"ך חדש
משמעותיהרועה
הופתעתי לטובה מהדיווחהרועה
http://edition.cnn.com/2014/07/09/world/meast/mideast-tensions/index.html?hpt=hp_t1
כרגיל בתגובות אנחנו חלשים
מה דעתכם?יעלת חן
http://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/studentfilms/1.2053262
"וזר לא יבין זאת"
לענ"ד הסרט גאוני.
זה משקף את המציאות?
חבל שאין גם את הגירסה הנשית. יש קווי דמיון..
לא זוכרת את מהות הסרטשוברת גלים
רק זוכרת שהוא עשה לי ממש ממש רע ![]()
לדעתי הוא מאוד לא אמין. ביינישים הסכימו איתי
מוטיבציה
במיוחד הסוף.
הבחור עובר הרבה דברים במהלך הסרט והסוף הוא מן "בוּם" מפתיע ולא ממש ברור מה קרה ואיך.
זה נראה מהצד כאילו הרב ´מורם מעם´ ולמרות שהבחור אפילו לא ממש דיבר איתו (אלא רק הושיט לו יד?) זה כבר השפיע עליו (שוב, לא ממש אמין, לענ"ד).
מסכים ולא מסכיםmatan
אני גם לא חובב את סוף ה"בום". הוא מרגיש לי חסר מאוד.
הוא לא משקף באמת את תהליך היציאה, כי אין פתרונות קסם
אבל - יש משהו שאי אפשר להסביר ביציאה ממשבר.
אני חושב שהסצינה עצמה, הצורה שבה זה עומד, מבקשת לתת תשובה יותר עמוקה.
רה"י(שהוא במעמד מיוחד) מסמל את המטרה, התורה שמשולבת בשמחה, והוא נמצא בתוך מעגל שלא מאפשר להגיע
אליו. אז הוא נלחם ונאבק במעגל, מנסה לגעת במשהו ממשהו בזה. בקושי מצליח לשמוע את הדברים.
ואז הרגע של הנגיעה- הוא בעצם שבירה של המעגל הזה.
כשכל זה קורה בפורים, שזה חג מאוד עוצמתי בישיבה(וזר לא יבין זאת. צריך להשתכר, להיות אחרי חצי זמן חורף של לימוד,
וביניי"ש בשביל להבין...) שהוא "הדור קיבלוה", בחינת קבלה בשמחה.
הוא מתאר משהו שאני עוד יכול להבין.
פורים נחשב לסוף המשבר,מוטיבציה
שהתקופה שלו (לפי הקלישאות
) היא שיא זמן חורף של שיעור א´.
הקטע עם הרב שרגא בסוף יכול להתפרש כמיסטי ושחרור פתאומי (למרות שהרב מצטייר כדמות מסוגרת ולא משתתף במה שעובר על התלמידים, כמו מעגל הריקוד מסביבו, שלא נתן לבחור להיכנס),
או שבפורים "התגלה הרצון האמיתי שלו" אחרי עמל של חודשים שבהם הוא רצה ולא היה יכול.
אישית, עלתה לי מחשבה שאולי הסוף ציני.
הוא מראה את המגוחכות של "לך לדבר עם הרב שרגא" בלי מענה אמיתי וזו גם התחושה שעוברת. נראה שהסוף עשוי בצורה לא אמינה במיוחד.
*אם כי החיוך הזהיר על פניו בסוף הסרט עשוי להטעות*
לא קלישאות. מבחינתי.matan
אין לי ספק שפורים היה זמן השיא שלי. בטח בשיעור א'. זה לא משהו שאפשר להסביר.
אני לא חושב שזה שיחרור מיסטי פתאומי. אני חושב שזה מבטא את העובדה שבפורים הוא הצליח להגיע לרב(ששולח אליו
יד, בסצינה). בהשוואה לתקופה הקודמת שבה בשביל לדבר עם הרב הוא מחכה בתור ארוך מאוד שעוסק בשאלות "לא רלוונטיות" אליו.
אם נקביל את הרב למטרה שלו - תורה משמחת, במהלך התקופה הרגילה התורה שלו מוקפת בהרבה
פרטים, משמעויות, אפילו סוגיות, אבל הוא לא מצליח לגשת אליה בגללם. בפורים הוא כן מצליח, בקושי, אבל מצליח.
וזה השחרור שלו, לא מיסטי, אלא מאבק עיקש, שבסוף מצליח לחדור..
ונכון- חסר משהו, כי גם אח"כ יש עוד הרבה עבודה, וזה לא פשוט.
אבל אני לא חושב שהוא ציני. אני רואה איך עצם המפגש עם דמויות קודש כאלו מעוררות ומחזקות, אותי ואחרים.
רק לשבת ליד, רק לפגוש יכול לגרום לחיוך גדול לעלות על הפנים. רק לשמוע אמירונת כזו. הייתי אתמול אצל חבר
שסיפר לי שמישהו מהישיבה התחתן ונשיא הישיבה שלנו חיתן אותם. רק לדמיין את הרב הדרי שליט"א עומד ומחתן
זוג היה מספיקה בשביל לגעת בי. לפעמים רק התחושה שיש לך מקום אצל רה"י משאירה אנשים. זה לא מיסטי.
סרט מקסים, בנוי היטבmatan
משקף? כל אחד והסיפור שלו. לכל בייני"ש יש משברים. הצורה שבה הוא יוצא מהם שונה לחלוטין בין אדם לאדם.
ובין משבר למשבר. שיעור א' הוא שיעור לא פשוט לרוב החבר'ה. המסגרת פתוחה- אף אחד לא מכריח אותך. הלימוד
צריך לנבוע ממך, אבל הלימוד לא פשוט, הדרישה שלך מעצמך לא פשוטה. יש משברים קבועים כמעט "משבר חנוכה" לדוגמא.
יש הרבה דרכים לצאת ממשבר, אני לא חסיד של הדרך שהסרט מציג.
"זר לא יבין זאת" אני חושב שזה מסכם במילה אחת את ההתמודדות הזו, שמישהו מבחוץ באמת לא יכול לגעת בה.
ואני לא יודע מה הגירסא הנשית. אבל אצל בינייש"ים זה מאוד ברור- אם אתה לא לומד, מה אתה עושה? למה אתה לא בצבא?
וזו שאלה מאוד לא פשוטה שנותנת קול משמעותי, כי חבר'ה מרגישים רע, שהם מנצלים את המסגרת כביכול.
לא אוהב אף סרט של מעלה.שוקו בשקית
אני חושבת שבגירסה הנשיתבבושקה
אז מעניין.. בתור בוגרת מדרשה איפה התחברת לזה?
אני אתחיל..
ראיתי את זה ממזמן אבל אני זוכרת שהתחברתי לסצנה שהוא חוזר בסופ'ש הבייתה - אחר כזה.. שונה.. אפוף מחשבות.. כאילו כל מה שהם מדברים זה הבל מול העולם שהוא פיתח שם בישיבה..
אישית לקח לי שנתיים למצוא את האיזון ולחזור לחבר'ה של ערב שבת כל כולי..
אני יכולה לומר דבר כזה..יעלת חן
מעניין לשמוע. תודה על התגובות והשיתוף.
למוטיבציה- אני חושבת שהסיבה שהם בחרו דווקא את המסיבה של פורים כאירוע שבעצם בו קורה "השינוי" היא מכיוון שבפורים, אחרי ששותים מתגלה הרצון האמיתי של האדם. ואני חושבת שהוא הצליח להתחבר לאותה נקודה פנימית שהוא ניסה לאורך כל הזמן הזה בשיעור א'.
לבבושקה- אני יכולה לומר שאני מתחברת לחלק מהדברים שאת אומרת.
אני יכולה לומר שהרגשתי בהתחלה שעם החברות במדרשה השיח שלי שונה מאשר עם החברות שלא הכרתי דרך המדרשה אלא דרך מסגרות אחרות. אבל אני חושבת שזה הפריע לי רק בזמן שעדיין הדברים לא היו שייכים לי.
ברגע שהדברים (דברים שלמדתי במדרשה) התיישבו לי על הלב ולא היו זרים לי, הרגשתי שהשיח שלי עם אנשים הופך להיות איכותי יותר, וגם עם המשפחה אותו דין..
הסרט הזכיר לי את 'איש האמונה הבודד'!
קשקוש פוסטמודרניסטי
מוטיבציה
ומה זה בכלל "נקודה פנימית"?
אני לא קונה את זה.
לא ניסיתי לשווק...יעלת חן
אבל לענייננו. בשביל להראות איך הוא יוצא מה'משבר' קצת קשה לעשות את זה בסרט של כמה דק'. במיוחד שזה גם משתנה מבחור לבחור..
ואת צודקת שאולי לא הייתי ברורה ב'נקודה הפנימית'. כוונתי הייתה, שהוא רוצה להרגיש שייכות לדברים שהוא לומד. ע"כ.
בבושקהיעלת חן
איך את מרגישה שמצאת את האיזון?
שאלה טובהבבושקה
נתתי פתח למורכבות של החיים..
אפשר לקרוא לזה שהתבגרתי..
אם אני מנסה לשקף את התהליך שלך ברגע שהרגשת שזה נקנה אצלך ולא פחדת שזה יעבד או לא הרגשת צורך להגן ולשמור על זה נפתחת לשיחות רציניות עם אחרים. הבאת את אץ הצד הזה?
אגב כמה שנים את אחרי מדרשה? כי זה נשמה די טרי אצלך..
אז ככה...יעלת חן
אני שנתיים אחרי שנת מדרשה, ובנוסף, משלבת עם הלימודים האקדמיים שלי מדרשה..
לא הבנתי את שאלתך אם הבאתי את הצד הזה, איזה צד?
כשאתה כותב יש הרבה דרכים לצאת ממשבריעלת חן
מעניין לשמוע, איזה דרכים בנים יוצאים ממשבר?
אני מניחה שזה תהליכי ולכן לא מצפה לתשובה מפוצצת, אבל מסקרן לשמוע מהצד הגברי.
קודם כל אתה מזהה שאתה במשברmatan
זה שלב מאוד לא פשוט. שלב הזיהוי.
איך יוצאים, זה ממש תלוי.
זה כבר מאוד תלוי איפה הנקודה, מה השורש.
יש פעמים שלימוד משותף של נקודה אמונית מוציאה ממשבר.
יש פעמים שזה באמת נגמר ב"בום" שאף אחד לא מבין.
יש פעמים שמשהו שלא קשור לישיבה עוזר - טיול לאיזה מעיין, או שיחה עם מישהו ברחוב... מכיר גם כאלה.
אני מכיר אפילו סיפור של מישהו ש"גלות" הוציאה אותו.(גלות זה ללכת ללמוד בישיבה אחרת לכמה זמן מבחירה)
אני חושב שהעיקר הוא שאדם יודע שהוא במשבר. אח"כ הכול כבר בתהליך של עלייה.
ככה ראיתי אצלי ואצל חברים.
חמוד..אושר תמידי
ביום שבו ישיבות יהיו מסודרות זה יפתרהרועה
מזאת אומרת מסודרות?בבושקה
גרף מאמצים, מודעות למצב כל תלמידהרועה
אין לי בעיה עם פגמים בתהליכים, טעויות קורות, אבל יש לנו נטייה לקחת פגמים ולבנות עליהם ארמונות ולהסביר למה בלי הטעות אי אפשר.
יש המון ישיבות כאלהמופים
אמנם זה לא מהוקצע כמו שאתה מצייר את זה, עם גרפים ומדדי הצלחה
אבל יש קו של ישיבות ש"חונקים" את הבחורים, ומי שלא עומד באתגרים מוצא את עצמו במצב לא נעים
זה ויכוח גדול מאד בשיטות חינוך, שאני אישית לא מבין בו, האם יותר חשוב שהתלמיד יתפתח עם עצמו מבחירה, או שהכי חשוב שילמד בפועל
צריך לזכור שבעבודת ה' הרי אין מי שצועק עליך, ואתה חייב להיות אחראי על עצמך, וכשתצא מהישיבה - מי יהיה השוטר?
אני קצת מתפלא שאתה כל כך בטוח בעצמך, בדרך כלל זה נפוץ אצל בחורים צעירים הביטחון הזה במשהו שאתה לא מומחה בו. אתה עוסק בחינוך במקצועך?
אני יכול להגיד ששיטת הישיבה שלי לא כזוmatan
מאידיאל...
ואם אתה רוצה לשמוע אז אני בטוח שאם תקפוץ לישיבה רה"י או הרב המשגיח יסכימו להסביר לך את העניין.
באופן טבעי, אני מסכים עם שיטת הישיבה שלי.
אני מניח שאתה למדת במסגרת אחרת ואתה מסכים עם שיטתה.
דוקא למדתי במסגרת כמוךמופים
למדתי בישיבה "פתוחה", ואח"כ עברתי לישיבה "הפקר"
(בראשונה יש משגיח והוא מעלים עין, בשניה אין בכלל משגיח ועושים מה שרוצים)
אני לא הבעתי עמדה, אני פשוט טוען שזה ויכוח גדול בין מחנכים מהשורה הראשונה
אני אישית הייתי סובל מאד בישיבה שחונקים אותך
אבל זה סתם ענין של חוסר קבלת מרות - דפקט שלי!
אז אצלנו יש איזון, אני מניח ש"פתוחה"matan
ממש לא הפקר...
אני מביע עמדה, בריש גלי. מכל צורה שאני מסתכל ותופס את משמעות לימוד התורה אני מבין יותר כמה לא ניתן
להגיע לעומק התורה ללא בחירה אמיתית ומתמשכת. אני לא שולל את העמדה השנייה, אני מכיר בה, אע"פ שהיא
עומדת כנגד כל תפיסת התורה שלי.
מבחינתי - אדם יכול ללמוד את כל הש"ס עשר פעמים, אם הוא לא עשה את זה מבחירה, בגלל שהייתה לו אפשרות
לצאת, הדלת הייתה פתוחה, והוא ידע שזה בסדר, ובכל זאת הוא בחר בתורה, אז העיקר חסר מן הספר. ככה אותי
חינכו, "חמור נושא ספרים" הראשונים מכנים את מי שיודע הרבה אבל קשור מעט. קשר מחייב בחירה אמיתית,
כמו חתונה, לא חובה וכפייה. אנשים יכולים לחיות זה לצד זה ובפרקטיקה לחיות כזוג ולעולם לא להפוך לזוג עד שיבחרו
בכך. אצלנו ביקשו ש"נתחתן" עם התורה. שיהיה אכפת לנו מהתורה. ברור שזה לוקח זמן ומאמץ ובדרך יש נפילות
והתרחקות. אבל יש גם קשר. יש השתוקקות שמובילה למשבר כשהיא לא מתמלאת.
אז אני מצהיר בריש גלי - זו שיטתי. ואם יש לך שיטה אחרת, שיבושם לך, אשמח לשמוע ולהחכים, אולי אפילו
אמליץ עליה לאדם מסויים במקרה מסויים - כי לו מתאימה שיטתך.
אבל מביע עמדה.
נשמע מדבריך שזה ענין עקרונימופים
ועם העיקרון אני לא כל כך מסכים
בחיים יהודיים מתוקנים - עבודת ה' צריכה להיות ע"י כפיה ציבורית
יש על מצוה מפורשת בתורה - שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך
התפקיד של ה"שוטרים" הוא להכריח את העם לא לעשות עבירות, ועי' בחינוך שם שצריך שהשוטרים לא ישאירו "חופש בחירה" לאנשים!
אז ברור הנסתרות לה' אלוקינו, ורק הנגלות לנו ולבנינו עד עולם, ואנחנו ערבים רק על מה שגלוי, ועדיין יש לכל אדם בחירה מה לעשות בסתר
אבל אנחנו לא אומרים - תעשו מתוך בחירה ואנחנ לא כופים
נכון שעשייה מתוך בחירה היא יותר מעולה, אתה יותר מקושר עם התורה, וגם על זה יש מצוה בתורה - ושמתם את דברי אלה על לבבכם ועל נפשכם - לפי הספורנו שם כוונת הפסוק שם שנעשה את הרצון בנפש חפיצה, ולא מתוך כפיה (אפי' לא כפיה פנימית! פשוט לעשות מרצון)
אבל זה נאמר על האדם עצמו, שהוא צריך לעבוד לעשות בלי הכפיה, אבל הציבור בכללותו מצווה לעשות כפיה, כדי שעכ"פ יעשו - בין בכפיה ובין שלא
ואני חושב שהסטורית אם תבדוק איך היה בישיבות בוולוזין היה משטר, והבחורים לא עשו מה שהם רצו
מה שהשתנה בימינו זה שמצות כפיה כמעט בטלה מן העולם, כי היום אי אפשר לכפות על שום דבר "דור החופש והדרור" כלשון הרב עובדיה, ואם אתה כופה אתה מביא להתמרמרות שתגרום לאדם להתמרד, וכיון שהכח שלך מאד מוגבל - יצא שכרך בהפסדך
אז יש ישיבות כדור האחרון שהחליטו שבדור שלנו שהדורות חלשים - לא יועיל כפיה, ומנסים לכוין את הבחור שישאף בעצמו, ומלמדים אותו את מה שאתה אומר עכשיו - שהעבודה מתוך בחירה היא המעלה שצריך לשאוף אליה, וזה הכי טוב
אבל אף אחד לא אמר שזה מצב לכתחילה בעם ישראל!
יש הבדל בין מקום שמבקש לגדל ת"ל לבין מרחב ציבוריmatan
ויש הבדך נוסף בין לימוד תורה בישיבה לבין קיום מצוות מעשיות.
אע"פ שלימד תורה הוא מצווה, יש הבדל בין מי שמבקש לקנות תורה, למי שלא...
אין ספק שבמצב חיים מתוקן יש שוטרים ושופטים שאחראים על העם. מצד הערבות ההדדית אנחנו מחוייבים,
לעזור ולתמוך ואף להוכיח(כשיש לזה מקום וזה לא בחינת "ישא עליו חטא").
חיים מתוקנים הם חיים ללא כפייה. אלא שבמצב מקולקל צריך גם כפייה, צריך שוטרים- אבל לא צריך שהם יעבדו.
זה מצב מתוקן.
מה לעשות שאנחנו לא במצב מתוקן? אז צריך גם להקשיב לדור, כי מה שהדור דורש הוא להצליח להגיע למקום
הגבוהה יותר - תורה מתוך בחירה ולא כפייה. חוק ידוע בפנימיות הוא "אין כפייה ברוחניות" וכפייה אולי תצליח לבנות
מסגרת אבל לא לב. וגם אם נגיד "אחר המעשים נמשכים הלבבות" זה לא כשיש התנגדות נחרצת.
ויש לזכור שיש הבדל בין מקום שאמור לגדל ת"ח, מי שהמהר"ל כותב עליו שהוא "כולו שכלי", מי שעליו חז"ל קוראים
את הפסוק "כי מלאך ה' אלוקים צבקות הוא". מי ששונה מאה ואחת פעם ולא מאה, כי הוא עובד אלוקים, והוא לא
במסגרת, הוא מבקש יותר ממנה. שבו כל כפייה היא הרחקה מהמקום הזה. אלא אם כן הכפייה מגיעה מבחירה,
גם התלמידים עצמם כופים את יצרם ללמוד, אחת מהשיחות היותר חזקות שזכורות לי היא שיחה מאמצע זמן חורף
של שיעור א', כביכול שיחה שגרתית לפני סדר בוקר. הרב דיבר על המדרש שאומר שיצחק אמר לאברהם לעקוד אותו. וביקש מאיתנו שמי שמרגיש שהוא צריך עזרה- אין בושה לבקש ממישהו חיצוני "עקוד אותי" מפני שהנפש
חוצפנית היא. יש הבדל בין אדם שאומר - תעקוב אחרי כאן, תן לי גיבוי להגיע לאן שאני רוצה באמת, למרות שקשה
לי. לבין אדם שנכנס למסגרת שדוחפת אותו להישגים, בלי לתת לו את הבחירה, או כמעט שלא לתת לו.
אז יש הבדל, בין כפייה לכפייה, ובין מסגרת למסגרת.
לשיטתי - כדי שיהיה קשר אמיתי עם התורה חייבים לעשות את זה מבחירה.
בלי בחירה לא יהיה קשר.
בעניינים החיצוניים, של "סור מרע" חייבים לעזור אחד לשני, במיוחד במרחב הציבורי, ולהציב שוטרים,
אבל זו לא הדרך לבנות ת"ח. לפחות בדורנו.
למעשה באופן הכי בסיסי - אני לא מחשיב אדם שמקיים, גם את כל ההלכה מתוך כפייה(חברתית, ציבורית) לאדם
דתי, הוא אדם מסורתי שמקיים מצוות שיש להן ערך והן מאוד מועילות, אבל הוא לא אדם דתי.
אדם דתי הוא אדם שיש בו רצון ותשוקה לעשות הכול, לא מהכרח, אלא מבחירה. מי שמבקש לעשות רצון ה',
כי הוא מבקש להפוך את רצונו העצמי לרצון ה'. כמובן שההלכה היא רצון ה'. ולכן מי שמבקש לעשות את רצון
ה' צריך ללמוד ולקיים הלכה. בטח ובטח שכדי להיות תלמיד חכם צריך להיות בוער בתשוקה לה' יתבר.
זה בדיוק מה שאני לא מדבר עליוהרועה
זריקה של כל הבחורים לשטאנץ אחיד וחניקה שלהם במטרה למלא את המיטת סדום שיצרנו זאת לא הדרך שאני מאמין בה.
במקצוע שאני מקבל עליו כסף? לא.. אני עוסק בתחום אחד בשביל לפרנס את ביתי ובזמני החופשי אני ממלא תפקיד בתחום של חינוך לא פורמלי (בצורה רשמית).
לדעתי אתה מפספס את העומקmatan
אינטנסיביות איננה מדד. לדעתי היא בדיוק ההיפך ממדד. היא לוקחת אותך מכוח האינרציה - וזה נוגד את כל תפיסת
הלימוד שלנו, שצריך לבוא מבחירה. דווקא בגלל שישיבות הן מקום פתוח, שלא דוחף אותך בכוח(בדרכים שונות, כנ"ל אינרציה)
אלא מאפשר לך להתמודד עם עצמך - אתה רוצה תלמד, אבל זו בחירה שלך, אתה קם בבוקר לתפילה כי זה חשוב לך, לא
בגלל שיעירו לך ולא בגלל שאתה תפסיד, אלא בגלל שזה חשוב לך מצד התפילה. אתה לומד סדר בוקר כי זה חשוב לך,
לא בגלל שכל השאר. אתה נשאר ער בלילה למשמר בגלל הצ'ולנט והדברי תורה, לא כי המשגיח יתן לך מבט.
אם לא התמודדת עם החופש לבחור בתורה, לא משנה מאיזו סיבה, והחופש לבחור הוא לא במצב ש"הדבר היחיד שיכולתי
לעשות זה להמשיך ללמוד" אלא כשהאופציה של להפסיק ללמוד קיימת ורלוונטית - רק אז אתה קונה את המקום הזה שמחבר
אותך מעבר.
לכן זה שהיית במקום אינטנסיבי יותר מישיבה ממוצעת, זה לא מדד.
זה שלא חווית משברים - לא מדד.
משבר מבחינתי הוא עליית מדרגה. הוא הזדמנות מחדש להבחין ב"למה" שלי, או ב"איך", כי הם כבר לא באים על מגש של כסף.
זה קשה, זה מפרק, זה גומר כוחות ופרקטית לפעמים במשבר יוצא שלומדים הרבה פחות. אבל הלימוד שלאחריו הופך להיות
זך יותר, נקי יותר.
זה העומק. עד כמה שעניות דעתי מגעת.
נראה ששוב אין לנו בסיס משותף לדיוןהרועה
סרט נפלא. בכל המובניםבקטנה
מהמם. החזיר אותי למשבר של שנה א' באקדמיה.לבי ובשרי
אבל כיף לראות בדיעבד שיצאתי מזה ב"ה!

וואופוגי
קצת מוקצן הייתי אומר,
אבל די משקף בצורה זו אחרת
אהבתי מאודמוגלי.אחרונה
אני חושב שזה משקף ברמה שאפשר להתחבר ולהבין מה עובר על הגיבור , ובאמת יש בעיה של אמינות כמו איך הוא יצא מזה?
מה הוא עבר? אבל אין מה לעשות , קשה לתאר באמת תהליכים כאלו בצורה מושלמת.
ואני דווקא מאוד אהבתי את הסוף המפתיע , כי באמת ציפיתי שהוא יעזוב את הישיבה (כי כך היה נראה המצב)
ולי לעומת זאת יש עדיין דברים לא פשוטים , אני לא סיימתי את המשבר שלי , ואני באמת עזבתי את הישיבה
אז אף על פי שיש כאן חוסר בתיאור , אני שמח לראות סוף כזה , סוף שבו הוא יוצא מהמקום שהיה בו ומצליח להגיע לאן שרצה.





