שרשור חדש
יש מהנדס בקהל?דינה ל.

אני זקוקה בדחיפות לשירותי הינדוס יעילים למקרר שלנו בבית!

 

די! נמאס לי- הדלת לא נסגרת, לא משנה באיזו וריאציה אני מסדרת את העסק שם בפנים... מת

 

דרישות התפקיד: סבלנות ועמידה בפני פיתויים יאמי

רק פניות מתאימות תענינה.

 

 

את לא זקוקה למהנדס אלא לטכנאיאריק מהדרום
וזה למה?דינה ל.
כי מהנדס מטפל בדרך כלל בחישובים גרפיים וטכנים יותראריק מהדרום

וטכנאי בפרקטיקה.

יש לי משניהם בבית כרגע- ושניהם לא יעילים במצב שינהדינה ל.אחרונה

מה עושים?טופי תות

כמו שכולם יודעים, עוד רגע מגיע ר"ה.

ואני- אנה אני באה.

אין לי כח לחשוב על היום הזה.

אין לי מושג איך אני אעבור את היומיים האלה.

 

אני באה הכי לא מוכנה. (ביחס לשנים קודמות זה ממש עד כדי גיחוך)

אין לי טיפת חשק לפתוח ספרים, לשמוע הרצאות.

אין לי כח ללכת לסליחות. קשה לי.

אני רק חושבת על התפילות הארוכות נהיה לי רע. (ועוד קפוא שם, וכל הנשים לבושות כל כך יפה שבכללך אי אפשר להתרכז)

לשמחתי ר"ה זה בלי וידוי, אני רק חושבת על יום כיפור

 

זהו יום לכאורה, שאנחנו צריכים לשמוח שיש אותו. אבל אצלי? נאדה.

 

וכן, אני מתוסכלת מזה, מתוסכלת מעצמי.

מה עושים?

איך בכ"ז מתקרבים קצת לאבא שלנו? איך ממליכים אותו?

 

אוףףף!

מזדהה לינוי
אני מרגישה כל כך לא מוכנה...
זה כבר סימן טובטבעות בצל

לדעתי, זה שכל כך אכפת לך שאת לא מוכנה, מעיד שאת במצב טוב,

אבא שלנו אוהב אותך, רק תראי לו שאכפת לך מזה שאת לא מוכנה...

תודה.טופי תות

כן, זה באמת אכפת לי

 

ומנגד, לא קל לי להתפלל, לא קל לחזור בתשובה. (למי זה קל...)

....guest

השאלה מה זה תשובה בעינייך.

 

ועדיף להתמקד בעתיד לפעמים ופחות בעבר

http://www.maagalhashana.com/hagim/elul-1 )

עושיםguest

סתאאם.

 

עצם זה שמרגישים לא טוב, 

עצם זה שלא מרגישים מחוברים ועדיין עושים משהו

זה כבר התחלת החיבור.

 

עשיה כי כך צריך לעשות, למרות שלא ממש מרגישים (ולא ב'אורות'), יש בזה בחינה של עשיה אמיתית

עשיה כמו מה?טופי תות

אני כל היום מכינה עוגות... זה נקרא עשיה??

עשיה כמוguest

כן!!!

 

היהדות (בניגוד לנצרות לדוגמא) היא דרך חיים

הקדושה ביהדות היא לא בהתנתקות מהחומר אלא יחד איתו.

 

את מכינה עוגות? יופי!

למה את עושה את זה? - לשמחת חג? כיבוד הורים?

טיפה כוונה וכל הקמח, מים, סוכר, ביצים וכל מה שיש בעוגות מכריע את המאזניים לזכות. 

(ואפילו בלי כוונה, אבל הכוונה מוסיפה)

תודה!טופי תות

ואהבתי ממש את מה שכתבת באתר שלך, צורת ההגשה שלך לדברים נפלאה!!

תודהguest
עבר עריכה על ידי guest בתאריך כ"ח באלול תשע"ג 16:42

כייף לשמוע

 

(האתר למעוניינים הוא: www.maagalhashana.com

וההמלצה של טופי היתה על: http://www.maagalhashana.com/hagim/elul-1  )

 

מוזמנת לבקר מדי פעם

(ולהפיץ בכייף)

אפשר להיות הכופרת?!יעל מהדרום

לק"י

 

אם לא בא לך ללכת להתפלל בבית כנסת- אל תלכי..

אין לך שום חובה כזאת.

 

אם מתאים לך יותר להתפלל בבית- לכי על זה (ואם ממש לא בא לך על התפילות הארוכות- תתפללי רק מה שאת חייבת).

מתוקה,טופי תות

אין לי בעיהב לא ללכת לבית הכנסת כשזה קשה לי,

אבל תמיד אני שואלת את עצמי אם באמת קשה לי או שזה סתם עצלות. ע"פ רוב זה באמת מעצלות

מבין את ההרגשה הזאתפריסבי
כל החודש הזה אמרתי את הסליחות כמעט לבד בגלל המכינה שלי (בנוסף שכל שיעורי הבית גרמו לי בקושי לפתוח חומש). אין לי עיצה מיוחדת לומר חוץ מלומר שתנסי להציל כמה שיותר מעכשיו ועד כניסת החג.
לא יפה להעתיק.. -משה ר-

כתבת בערך את מה שאני מרגיש מת

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t574771#6352339

 

סוריי...טופי תות

לא רציתי לנצל"ש לך

 

עושים, שואפיםguest

על מה הדין בראש השנה?

לפי מה נכתבים בספרים? (השלושה האלה ששמענו אליהם כבר מהגן)

 

ישנו הסבר שהאדם כותב את עצמו באיזה ספר רוצה להיות בשנה הקרובה.

לפי ההחלטות לעתיד, לפי השאיפות האדם כותב את עצמו.

החלטות טובות, שאיפות טובות - ספר של צדיקים 

(ע"פ הנתיבות שלום ועוד, בקצה המזלג)

 

 

[ופעם אחרונה בלי נדר את זה: http://www.maagalhashana.com/hagim/elul-1, לי זה עוזר]

 

ממליצה לך לקרוא את הספר..עוגת גבינה.
שיחות בהתחזקות של הרב צבי מאיר זילברברג
אם את רוצה ארשום לך שאגיע הביתה את העמודים המדוייקים שמתייחסים להרגשה שלך.

בדיוק היה לי בבוקר שיעור על זה.
איפה אני אשיג את הספר??טופי תות

ותודה לכל מי שהתייחס.

אמממ... שלחי לי במסר את המייל שלך אשלח לךעוגת גבינה.
את העמודים הספציפים.
חמודה את!!טופי תות

גמאני!!דניאל55
מי שרוצה שישלח מייל במסר. אשלח בלנ"ד עוגת גבינה.
וואי וואי...קודם כל הכנה...מייכ
הכנה פיזית והכנה רוחנית..
כי חייב לסגור מעגל של שנה.. יש את זה באויר..
בטוח גם את מרגישה צורך לסגור כל מיני מעגלים עכשיו.. לשלוח מייל שדחית מלא זמן.. לסדר את הארון בגדים.. כל מיני דברים של סגירת מעגלים.. כי עוד רגע נפתח מעגל חדש..
אז מה אולי תנסי לעשות?
קודם כל מזה כולן יפות בבית כנסת? גם את!

אם עוד לא פינקת את עצמך במשו חדש- אז מהר מהר...

זה גם מצווה.. את גברים משמחים בחג באוכל בשר ויין, ואת הגברות במלבושים יפים...

שאנחנו מרגשות טוב עם עצמנו פיזי ת זה גם משפיע רוחנית. גופנפש הולכים יחד.. (אה.. גם לישון נורמלי ולאכול טעים ובריא.. )

רוחנית- אין לך כוח להרצאות- סבבה.. שימי לך שירי קודש יפים.. .

תאחלי למישו שנה טובה מכל הלב.. זה יפתח גם בך

אפשר גם לפתוח את היומן של תשעג.. לעיין ולהיזכר.. לסגור מעגל..

לפנות לקבה לומר לו שאין לך כוח.. ולבקש שיתן לך כוח..

טופי..
שנה טובה ומתוקה!

מייכדניאל55

את מ ה מ מ ת

 

תה תגובה שלך ממש עזרה לי!

 

ואם כבר לסגור מעגל, אז נשיקה מכל הלב!

יה איזה כיף! עוד זכות לפני מחר.. מייכאחרונה
מצ'וגעת עלייך דני!!
מישו פה מבין קצת במה שקשור לביטוח הלאומי?יעלי_א

קיבלתי שני תלושי עבודה לחודש מסויים (שתי עבודות שונות),

כלומר, הורידו לי בביטוח הלאומי פעמיים..

 

יש מה לעשות עם זה? 

אני חושבת שצריך לעשות תאום מסיעל מהדרום
^^^ יש איזה טופס שצריך למלאוללכת אליהםחיהלב
או לשלוח ואז זה יקח יותר זמן...
תבדקי באתר.
הוצאתי טופס של אישור מס,יעלי_א

ושתי העבודות קיבלו עותק שלו. ובכ"ז..

 

יש כזה דבר שהביטוח הלאומי מזכה?

תאום מס עושים רק מסכום מסויים אם אני לא טועה.עוגת גבינה.
נכון, ובכ"ז שלחתי לשתי העבודות את הטופס..יעלי_א

את יודעת מה עושים במקרה כזה? אפשר לפנות לביטוח הלאומי או שיעיפו אותי מהמדרגות?

ביטוח לאומי? לא מס הכנסה?כתר הרימון


מס הכנסהמשה
אין הרבה משמעות בבט''ל...
מן הסתם.כתר הרימון

ויעלי - עושים תאום מס.

אני עשיתי, אם בא לך פרטים.

לפעמים זה עוד כמה שקלים נחמדיןמושיקו

בכלל אם זה לא קריטי כדאי לשמור בצד ולעשות בעוד שנה או שנתיים ולקבל עוד כמה שקלים עם הריבית

זה לא מס הכנסה, לצערי..יעלי_א

עוד לא הגעתי למשכורת הזו..

אם את עובדת ב-2 עבודות ולא מתאמתמשה

מורידים מהעבודה השניה 45-50% כאילו את מליונרית.

לא יורידו כי בשתי העבודות אני לא מגיעה ל4500..יעלי_א

סטודנטית או לא סטודנטית?

 

ומי קבע מהי העבודה השניה?

 

מעניין שרק באחת העבודות נדרשתי למלא טופס 101..

אוך, אז זה יותר מורכב..יעלי_א

כי בתחילת השנה עבדתי בעבודה אחת, ולכן בטופס 101 סימנתי שאין לי עוד עבודות.

וכשהתחלתי לעבוד בעבודה השניה, דאגתי לכך שיהיה לי טופס של תיאום מס ומסרתי לשתי העבודות.

 

מה שעוד הזוי, זה שאמרתי לעבודה השניה שאני לא צריכה תלוש עבודה..

מה פתאום נזכרו להביא עכשיו על מה שעבדתי לפני כמה חודשים?

תיאום דמי ביטוח נית לעשות דרך האינטרנטמושיקו

בדפדפן אקספלורר בלבד

בט"ל לקוחים באופן יחסי..הקולה טובה

מכל עבודה שאת עובדת בה.

לא משנה תיאום מס - זה מול מס הכנסה.

בט"ל לוקחים 3.5% מהשקל הראשון.

(או 200 ש"ח מה20 ש"ש אם את עצמאית, ועד 10%)

 

אז למה צריך לכתוב בטופס 101 אם יש לי עוד עבודה?יעלי_א

הם הרי יראו זאת בעצמם..

 

אני לא אמורה לקבל שני תלושי עבודה. בטוח יש משהו שאפשר לעשות.

אבל מה?? מבולבל

כי אם את לא כותבת, על העבודה השניה מורידים 50% מסמשה
קצת סדר בדבריםhaim770

ב"ה

מס הכנסה:

  1. מחושב לפי טבלה של גובה המשכורת, עד סכום מסויים משלמים כך וכך, עד סכום אחר יותר גבוה משלמים יותר עד תקרה של 50 %.
  2. מי שעובד בשני מקומות עבודה או יותר אינו יכול להנות מהטבות מס (נקודות) ביותר ממקום אחד, לכן הוא צריך לבחור את המקום העיקרי ואת המקומות המשניים.
  3. המקום העיקרי ישלם מס לפי הטבלה, והמשניים צריכים לדעת מה גובה המשכורת במקומות האחרים, כדי שיוכלו לקבוע כמה מס העובד צריך לשלם.
  4. לא כל אחד מעונין לספר למעסיק ב' כמה הוא מרוויח אצל מעסיק א' וג', לכן יש מה שנקרא תיאום מס. הולכים לפקיד השומה אם התלוש האחרון  של כל המעסיקים, פקיד השומה בהסכמת העובד בוחר את המקום הראשון והעיקרי וקובע עבורו להטיל מס לפי הטבלה וקובע מה האחוזים ששאר המעסיקים צריכים לשלם.
  5. רצוי ללכת פעמים, אחת בתחילת שנת המס ופעם נוספת לפני סוף שנת הבמס, ע"מ לשלם או לקבל אחזרים לפני תום השנה, גם לאחר תום השנה, ניתן לבקש אחזרי מס, אבל זה הרבה יותר מסובך, המון תפסים וריצות בין המעסיקים.

בטוח לאומי:

  1. כעיקרון בבטוח לאומי לא צריך תיאום, כי לקיחת הביטוח לאומי היא אחוזים קבועים מכל שקל משכורת ומכל מעסיק, כך שכל מעסיק אינו תלוי במשכורות המתקבלות במקומות האחרים.
  2. שונה הדבר לגבי מס בריאות שגם הוא משולם דרך הביטוח לאומי, לכן רצוי לעשות תיאום גם בביטוח לאומי עבור מס הבריאות.

אישית קיבלתי החזר של קרוב ל-2000 ש"ח ממעסיק. בקיצור כל מי שאינו עובד אצל מעסיק בצורה יום יומית, חייב לבצע את שני התיאומים, הן במס הכנסה והן בבטוח לאומי, הוא רק ירוייח. הרבה אנשים מפחדים לגשת למשרדים האלו (אף אחד לא יזרוק אותך מכל המדריגות, כהגדרתך)

תודה רבה! יעלי_א
לא צריך ממש לרוץ אחרי המעסיקים, מספיק 106ים...משה

ועוד דבר: מי שעבד בחלק קטן מהשנה וקיבל משכורת ממנה הורד מס הכנסה, יכול לבקש בסוף השנה החזר מס - אם היו חודשים שבהם לא עבד או שהמשכורת הייתה נמוכה יותר.

 

 

(עצמאים להתפקד)

ובסוף מגלים שאתה חייב להם כסף..מושיקו

ולא הם לך

|מתפקד|הקולה טובהאחרונה

ומשה- כבר אמרתי לך שאני בעד פורום עצמאיים שורק

"צמ"ע לך נפשי"כפיר גולן
אתה מודע לזה שהפורום מעל 20?-משה ר-
הוא לא כאןיטבתהאחרונה
ואם אתה מתחת ל20
אני לא בטוחה שתרצה שהוא יראה את זה...

כיבוד הורים מס' 35. אם ראה אביו חוטא.כיבוד הורים

            אם ראה לאביו שעובר על דברי תורה, או שמספר לשון הרע.

    

אם[1] ראה לאביו (או[2] לאמו) שעבר על דברי תורה[3] לא יאמר לו עברת על דברי תורה[4], אלא יאמר לו 'אבא כתוב בתורה כך וכך' כאילו הוא שואל ממנו ולא כמזהירו[5], והאב יבין מעצמו[6] ולא יתבייש. ואם[7] אביו עם הארץ וראהו עובר על דברי תורה, יאמר לפניו מעשה שהיה באדם אחד שכך וכך עשה ואמר לו החכם שדבר זה אסור. אולם[8] גם על ידי כך לא הבינו או לא קיבלו הוריו את הדברים, רשאי לומר להם בלשון ברורה שאסור לעשות דבר זה. ואם[9] שמע לאביו או לאמו שמדברים לשון הרע, אסור לו לקבל הלשון הרע, וגם צריך למונעם[10] מכך, אבל יזהר לעשות כן בדרך כבוד ובלשון רכה[11]. וכל[12] האמור לעיל הוא בעבירה בשוגג, או בעבירה במזיד ומשער שיוכל לגרום לאביו לחדול ממנה, אבל אם ראוהו לאביו שעובר על איסור במזיד ויודע שאין סיכוי שיוכל למונעו מכך בשום דרך, ימנע מלהוכיחו. 

 

 

הלכות קודמות: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t575006#6354261

 

 

 

 

 

מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:


[1] שו"ע סעי' יא'.

[2] שו"ת בצל החכמה ח"ג סי' כה'.

[3] ומבואר מהרמ"א יו"ד סי' רמב' סעי' כב' שבין מצוה מדאורייתא בין מדרבנן.

[4] ואם אמר אביו הלכה או שמועה באגדה בטעות או ציטט פסוק באופן מוטעה, לא יאמר לו 'טעות בידך'. שו"ע שם.

[5] ובשו"ת בצל החכמה ח"ג סי' כא' שכן יכול לעשות מעשה בפני אביו לפי תומו כדי לרמוז לאביו שלא נהג כשורה, ודוקא כשאינו ניכר ע"י זה שחולק עליו.

[6] ואב שחזר בתשובה ורוצה הבן ללמדו כיצד לנהוג, מותר לומר לו בצורה ישירה, כדי שהדברים יובנו היטב. ילק"י כבוד הורים עמ' תקכח'.

[7] בא"ח פר' שופטים אות טז'.

[8] ס' הליכות בין אדם לחבירו עמ' קח' בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

[9] ח"ח כלל ח' אות יד' ובבאר מים חיים שם. וכן מבואר מהתנד"א פכ"א ובישוע"י שם.

[10] אבל אם סבור שע"י שיקשיב לדבריהם ישקוט כעסם ובכך ימנע בכך את סיפור הדברים לאנשים רבים אחרים, יקשיב, ובכל אופן ישתדל שלא לקבל את הדברים ואף ינסה ללמד זכות על אותו אדם. ע' בח"ח כלל ו' סעי' ד'.

[11] וכן יאמר לימודי זכות על אותו אדם כדי שימנעו מלדבר עליו.

[12] כן מבואר מהערוה"ש סעי' לג'. וכ"כ הילק"י כבוד הורים עמ' תקלא'. 

תודה רבהריבוזום
תודה אהבת חינםאחרונה
כל סוף הוא התחלה חדשה:יעלי_א
בעעעע!טופי תות
ממש עושה חשק לאכול.אריק מהדרום
/מזועזע/בקטנה
בעעעעעעמשה
בעעעעע יטבתה
בעעעעעלינוי
‏‎‎‏ הלו, לא מגלים סודות מדינה.פריסבי
יאק..-משה ר-
רגע רגע, מה בעצם מגעיל פה?יעלי_א

פתאום עולה לי עוד אסוציאציה שלא חשבתי עליה.

אם כן, זה באמת מגעיל ומחילה מכל מי שנגעל.

 

אם זה סתם דג שהופך לגפילטע, אז זה חביב. נק'.

 

וגם אני לאא אוהבת גפילטע.

איך את יכולה לכתוב "זה חביב, נקודה", כאשרריבוזום

כל כך הרבה אנשים נגעלו כאן?

 

אני חשבתי "אוי" כשראיתי את זה, בגלל הדג שנהפך לגפילטע, ולא בגלל אסוציאציה אחרת. ואני מתארת לעצמי שגם מי שנגעל כאן בפומבי... אבל סיקרנת אותי עכשיו!

אנלא אחראית על תגובות רגשיות שגויות של אחרים.. יעלי_אאחרונה


יום הדין מתקרבאלעד

הריני להכריז בזאת שכל מי שנפגע ממני ו/או התאכזב ממני ו/או הושפל על ידי עשה זאת על דעת עצמו בלבד ואין לי שום חלק ושייכות וזיקה לדבר, בין מצד הכוונה ובין מצד המעשה.

 

והיה וימצא אדם כאן בפורום החפץ לדרוש את סליחתי, יגיש בקשה מנומקת בכתב בשלושה עותקים חתומים+תצהיר+חתימת נוטריון למשרדי, עד ערב יום הדין בחצות היום. לאחר מהמועד הנקוב לא יתקבלו עירעורים.

 

כל המוותר על זכות זו יראה עצמו כפוטרני מהחובה להתנצל ומעלה עליו הכתוב כאילו סלח ומחל בליבו, והנושא מנוי וגמור וחתום.

 

בברכה.

אפשר הארכת זמןכתר הרימון

עד יום כיפור?

לא ניסוח שמעורר חשק...מאמע צאדיקה
הבהרה: אין באמור לעיל בכדי לפטור מאן דהואעוגי פלצת

מהתחייבות ממונית ו/או הסכמית ו/או נזיקית ממשית, על פי כל דין,

בהתאם לחוקי מדינת ישראל.

אל תדאגאלעדאחרונה
אני עוד זוכר את ה39
מכירים מישהו שנמצא בעיר ורוצה לקנות יין לחג?יונתן 1
סולח.אריק מהדרום

מי שתהה לעצמו אחרת.

אז לא תרביץ לי בפעם הבאה שנתראה?עוגי פלצת

אתה עדיין זוכר את זה?!אריק מהדרום

חצי שנה יא אללה איתך!

אחח... הצילצולים באוזן ימין...עוגי פלצת

בלי עין הרע

איפה התמונה הזאת של איש השקים?אריק מהדרום
הראויות נוקו, אין מה לדאוג עוגי פלצת
אז אני שואל אם סלחת לי מאז, או שגם בפעם הבאהעוגי פלצת

תרביץ לי

נראה לי שאני לא ארגיש נח לעשות את זה ליד ארוסתךאריק מהדרוםאחרונה

בכל מקרה.

עצותדתיה גאה

 

שלום,

 

עצות מועילות לשכנע את עצמי באמת ללא להיכנס לפייסבוק !

(התחלתי ללמוד לפסיכומטרי לפני הקורס )

 

תודה רבה

תגידי לאדם שאת סומכת עליופריסבי
להחליף סיסמא
ללמוד במקום רחוק מהמחשב, ולא להדליק אותו בכלליעל מהדרום
לסגור אותו עוגת גבינה.אחרונה
זה מה שאני עשיתי.
וואי הלכו לי הלחייםלינוי
מהבוקר אני תקועה עם חיוך
כדי לאחל לכולם שנה טובה
הייתי בטוח שזו היתה טעות כתיבאריק מהדרום

והתכוונת לכתוב הלכו לי החיים (ברוח ההודעות המלבבות שעפות פה לאחרונה).

חס ושלוםלינוי
החיים בסדר.
בעקרון.
חחחחבת-שבע77

צוחקמכירה את זה שהלחיים\שפתיים מתמתחות מעבר לגבול היכולת

וזה בהחלט כואב

נו טוב,שאלה יהיו צרותינו

אגב,אני ישר קראתי:הלכו לי החיים

מעניין,זה בטח מראה עלי משהו..

 

^גם אני קראתי כך...כתר הרימון
רק אני חשבתי ישר על "לחיים"? במובן של כוס יין?מילקי ונילאחרונה

נראה שהייתי ביותר מדי הרמות כוסית היום צוחקצוחק

סליחה מכל מילינוי
שאני נעלמת לו באמצע הש"א(שיחה אישית...)
זה לא אישי אני פשוט לא מתקשרת
איתה טוב בפון.תודה.
חשבתי סליחה בגלל הימים הנוראיםכתר הרימון
אה...כן גם לינוי
זה לא סותר...זה נכלל..לב אדום.אחרונה
אם את עם חיבור בעייתי שנוטה להתנתקמשה

שווה לנסות את זה:

 

http://www.inn.co.il/wap/app/im.aspx?ajaxpoller

 

יחסית חסין ניתוקים (אבל גם בלי "נקרא" ו-,X כותב לך....).

בוקר טוב!‎כתר הרימון
כמה זמן לא פתחתי את השרשור הזה...
בוקר נפלאאריק מהדרום
בוקר אור!רחלקה
גם אני במשכימים..
איזה משכימה, זו הייתה שעת השינה‎‎‏ ‎כתר הרימון
האאא?! מושחתתתתתרחלקה
בוקר טוב!יטבתה

יומוצלח עם המון הספקים

(מקווה לעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי היום)

בוקר אור נקודה למחשבה
בוקר אור!משה
בוקר טובפריסבי
נצלו"ש לפניםשוברת גלים

מישהו מכיר מקום יפה באיזור המרכז עם חנויות?

משהו כמו הטיילת בהרצליה אבל לא בהרצליה וגם לא בתל אביב שנואת נפשי?

 

(ולא, זה לא קשור לפורום שאין להזכיר את שמו)

הקניון הגדול בפ"ת?טופי תות

הייתי ממליצה לך על הרצליה... אבל...

לא נראהלי שיש עוד משהו.

 

(אלא"כ את הולכת לבחור ריצוף, אז הייתי ממליצה לך על דיזיין סנטר)

יפו! אם בא לך טרמפ, אני נוסעת לשם בשלושדינה ל.
מה יש ביפו??טופי תות

שוק הפשפשים??מבולבל

איזור כיכר השעוןדינה ל.אחרונה
וגם שוק הפשפשים קרוב
בעע אני לא רואה איך אני נכנס לראש השנה וכיפור..-משה ר-
מרגיש כ״כ רע וכ״כ חסר משמעות שהימים האלה נראים לי לא רלוונטים בכלל!!
ולא נותר לי אלא לומר שה׳ ירחם על נשמתי האומללה!
אחי - קח ספר שאתה אוהב ופשוט צלול לתוכו!!!עוגי פלצת

(מזדהה כ"כ)

לא יודע אם זה מה שיעזור לי-משה ר-

אני מרגיש את חודש אלול על ניוטרל, פשוט כלום ושום דבר, גם בסליחות אני מרגיש שהכל זה מהפה ולחוץ, אין חיבור, ואני חושש שזה מה שיקרה לי בכיפור, זה אף פעם לא קרה לי, תמיד מאז שאני זוכר את עצמי היה מגיע חודש אלול הייתה מן התרגשות כזו באוויר, הסליחות היו מצמררות אותי, הייתי מרגיש ממש את הימים הנוראים, השנה- כלום..

יכול להיות שאתה נמצא במקום רוחני גבוה מלפני שנהיעלי_א

ומה שסיפק אותך עד השנה, עכשיו מרגיש כחסר?

 

זה כמו שתמלא כוס עד לשפתה. מלאה? מלאה.

נכון לתק' מסויימת תרגיש טוב.

אבל כאשר תשפוך את הכוס לקנקן (כלי קיבול גדול יותר- כשיש לך יכולת להתקדם, להכיל יותר..), יהיה חסר עוד הרבה.

כלי הקיבול כבר לא מלא..

אותה כוס נשארה, אבל החלל שנשאר נותן את תחושת הריקניות.

 

אם זו באמת הנק', אולי המשימה שלך עכשיו היא למלא את הקנקן, מתוך מודעות לכך שהתקדמת.

זה לא שפעם היית במקום טוב יותר, אלא שפעם המקום שהיית בו סיפק אותך. היום כבר לא. אתה מחפש משהו יותר גבוה..

 

אם זו לא הנק' בכלל, לא נורא.

 

הובנתי?

 

 

ו.. זה מצב מוכר גם אצלי.. מאוד!

ווא...איזו תשובהיטבתה

את נותנת לי להרגיש בסדר עם עצמי  צוחק

 

אני שמחה. זו המטרה.. יעלי_א
הלוואי, אבל ממש לא..-משה ר-
מי אמר שצריך להצטמרר ולראות מלאכים באויר?מירימירי

צריך לעשות תשובה וחשבון נפש
ולנסות להשתנות במה שצריך
ולא לצבור הרגלים מגונים

מצטערת אם אני מייבשת אבל ככה אני מרגישה..
כל אחד ומה שמעורר אותו-משה ר-
וזה חלק ממטרת הסליחות והפיוטים, לעורר את האדם לתשובה.
מעורר - זה ענין אחדguestאחרונה

אבל, (לדעתי לפחות)

 

עשיה כי כך צריך לעשות (ואמרת שאתה הולך לסליחות, לדוגמא) 

למרות שלא ממש מרגישים (ולא ב'אורות'), יש בזה בחינה של עשיה אמיתית.

 

היו כבר צדיקים שאמרו שחוששים שקיבלו את השכר על המצות בעולם הזה, בהנאה מהם.

לפי זה, כנראה כשעושים, ולא ממש עם שמחה וחיבור - נשאר שכר לעולם הבא 

(קצת <צ>, אבל הרעיון בכל הכנות)

נכון,חודש אלול עבר כ"כ מהר השנה..ספירלית~

בקושי מספיקים לקלוט שהוא נכנס וכבר הוא יוצא

מסכימה לגמרי,זה עצוב להרגיש את הריקנות הפנימית הזאתעצוב

בחודש כל כך גדול ומיוחד!

אצלי זה נובע מלימודים אינטנסיביים ושגרה עמוסה

כמעט ואין זמן לעצור,לחשוב,להתבונן פנימה

(כן,אני יודעת שזה תירוץ עלוב..)

ואצל כל אחד זה יכול לנבוע מסיבות אחרות..

 

נשארו עוד כמה ימים לראש השנהחיוך

זאת ההזדמנות של כולנו

לטפס,להתקדם,לעלות

שערי תשובה עדיין פתוחים!!

 

ספר לי עוד על זהפריסבי

זה כבר פעם שנייה שחודש אלול נמחק לי. השנה כל המכינה הזאת כיסחה אותי ויש מצב אפילו למועד ב׳. יום שלישי אני מתכוון ללכת לכותל לסליחות ולפחות להציל משהו מחודש אלול.

|מזדהה|שוברת גלים

ומרוב שאני מזדהה אין לי מה לומר.

 

 

ה' ישמור אותך ויעזור לכולנו..

ממש מזדההשלום ש
עבר עריכה על ידי שלום ש בתאריך כ"ו באלול תשע"ג 23:21

ולכן ממליץ על החוברת החדשה של הרב יהושע שפירא...

 

(ועל פחות שעות בפורום אקטואליה...)

תלמד אגרת התשובה בתניאמושיקו

מדהים כל פעם מחדש ללמוד את זה סמוך לימים הנוראים

סיפור מדהים על הרב עדס מתוך "עולם קטן" ראש השנה-משה ר-

המקובל הירושלמי רבי יעקב עדס, 
בנו של ראש ישיבת 'פורת יוסף' החרדית–
ספרדית, אינו עונה לשום הגדרה שגרתית. 
דמותו, שכמו נלקחה מדורות עברו, הפכה 
למוכרת יותר ויותר בשנים האחרונות גם 
בישיבות הציונות הדתית, שאליהן הגיע 
במהלך שנות 'גלות' שערך. בישיבות יודעים 
לספר שבכל מקום שאליו הוא מגיע, שואל 
הרב את התלמידים איזו סוגיה הם לומדים, 
ומעביר להם, על אתר, שיעור למדני בסוגיה 
הנלמדת יחד עם שיחת התעוררות.
הרב אברהם שפירא זצ"ל, ויבדל"א בנו 
הרב יעקב שפירא, היו מהראשונים שדחפו 
וסייעו לו בהפצת כתביו. עשרות ספרים 
חיבר הרב עדס, החל מחיבור עיוני על סוגיות 
בש"ס וכלה בספרי פירוש לקבלה ולחסידות. 
בצורה אופיינית נמנע הרב עדס לאורך השנים 
ממכירת ספריו, והפיץ אותם חינם אין כסף 
בישיבות ובבתי כנסת בכל רחבי הארץ. 
עם השנים תורגמו חלק מספריו לאנגלית, 
צרפתית, ספרדית, רוסית, איטלקית, הונגרית 
וסינית, ואפילו בכתב ברייל.
לאורך השנים פיתח הרב עדס קשרים 
יוצאי דופן עם כל החוגים והזרמים, כולל 
דמויות מוכרות מאוד בברנז'ה החילונית, 
ואלה באים ללמוד ולהתייעץ עמו. בימים 
אלו יוצא לאור מחדש בהוצאת פלדהיים 
הספר 'דברי יעקב - פרקי מחשבה', המלוקט 
משיחות התעוררות המשובצות בסדרת 'דברי 
יעקב' על הש"ס, המונה עשרה כרכים. הספר 
הודפס וחולק באלפי עותקים, ובימים אלו 
מודפס בהוצאה מחודשת. בשונה מספרי 
הקבלה הכתובים בשפה קשה שבה בקיאים 
העוסקים בפנימיות התורה, לשון הספר 
'דברי יעקב' מותאמת לכול.
בשיחה עם 'עולם קטן' מתאר הרב 
עדס שספר זה גרם ישירות לטלטלה בעלת 
משמעות היסטורית וגלובלית - התפטרותו 
התמוהה של האפיפיור הקודם, בנדיקטוס 
ה–16, שחיבר ספרים וחיבורים רבים על 
יסודות הנצרות. צעד זה נדיר ביותר - בפעם 
האחרונה התפטר אפיפיור ממשרתו לפני 
כ–600 שנה. הסיבה הרשמית להתפטרותו 
של האפיפיור לפני כחצי שנה, על פי 
הוותיקן, הייתה גילו המבוגר. לא קל לקבל 
כמובנת מאליה את גרסתו של הרב עדס 
לסיבת ההתפטרות, שכמו נלקחה היישר 
מהז'אנר הקונספירטיבי, אך הוא מצהיר שזו 
האמת לאמִתה.
"הרב יונתן בוחבוט מבני ברק, המסייע לי 
בהפצת הספרים, הדפיס לפני כמה שנים את 
הספר בתרגום לאיטלקית. יהודי מאיטליה 
שהגיע אליי סיפר שרבים מחבריו באיטליה 
שקיימו אורח חיים חילוני וקיבלו את הספר 
שינו את אורחות חייהם וחלקם אף נעשו 
שומרי מצוות. אותו יהודי איטלקי ביקש 
להדפיס את הספר מחדש, במימון אותם 
יהודים שחזרו בתשובה מכוח אותו ספר", 
מספר הרב עדס.
"הרב בוחבוט שלח לאפיפיור בדואר 
רשום את הספר, המכיל בתוכו כמה פרקים 
המחדדים את הבעיות התיאולוגיות של 
הנצרות ביחס ליהדות, וסתירת יסודות 
הדת שלהם", מספר הרב ומסביר: "הנקודה 
המרכזית שמפריעה לנצרות היא שהנזירים 
והכמרים מנסים לחיות חיי דבקות, אבל 
נתקעים כל הזמן ב'תקרת זכוכית' ואינם 
מצליחים להתעלות. זו בעיית הבעיות של 
התיאולוגים הנוצרים והם אינם יודעים איך 
להתמודד. בספר אני כותב שיש שני סוגים 
של דבקות: דבקות טבעית ודבקות על–
טבעית. דבקות טבעית יכולה להיות אפילו 
במי שמעריץ קבוצת כדורגל, אבל דבקות 
על–טבעית היא דבקות הנשמה באור קדושתו 
של ה' יתברך. המשבר בנצרות הוא שהם 
לא מצליחים להגיע לדבקות גדולה יותר. 
בעיה נוספת של הנצרות היא המעבר שהם 
מאמינים שנעשה בשלב מסוים מהיהדות 
לנצרות. אצל הנוצרים האמונה בהולדת אותו 
האיש אינה נתפסת בשכל. האמונה היא 
במקום השכל, אבל ביהדות האמונה היא על 
ידי השכל".
לאחר כמה שבועות קיבל הרב בוחבוט 
מכתב אישי מהאפיפיור, על נייר מכתבים 
רשמי, ובו הוא כתב: "אני לומד הרבה מאוד 
בספר הזה, והוא השפיע עליי השפעה רוחנית 
חזקה מאוד. הספר הזה עוד יעשה בקרוב 
השפעה רוחנית חזקה מאוד בכל העולם". 
את המכתב הורה הרב עדס לשרוף מידית, 
משום שהתנוסס עליו צלב. "לא העליתי 
בדעתי שהוא יתפטר בתוך שבועות ספורים", 
מסיים הרב עדס. "האפיפיור הפסיק להאמין 
בטעויות הנצרות, ונוכח שהדת היהודית 
היא האמת הבלעדית ורק מסיבות ברורות 
הוותיקן תלה את התפטרותו בסיבות גיל 
ובריאות. את המשבר הדתי שזה גרם ויגרום 
למיליוני מאמיניו עוד קשה לאמוד. בראש 
השנה נאמר 'ויאמר כל אשר נשמה באפו: ה' 
אלוקי ישראל מלך, ומלכותו בכל משלה'. זה 
בעצם שורש הסיפור", הוא אומר בהתרגשות.

סיפור (ארוך אבל מגניב..)~בממוצע~
הי ישבה בשקט וניסתה להעסיק את עצמה בלימוד, כשזה הגיע. הכאבים האיומים האלה! הדקירות של כאב שמוקרנות לכל מקום בגוף ולא נותנות לה מנוח. היא זזה על מקומה ונאנחה קלות, אולי זה יעבור.
זה לא עבר, זה התגבר, והיא הכניסה אגרוף קפוץ לפה בהבעה אומללה. הדמעות החלו זולגות והיא ניסתה כל מה שהיא יודעת כדי להקל על עצמה. אבל לא חשוב מה עשתה, הכאבים המשיכו, ואף החמירו. היא החלה גועה בבכי, מקווה שמישהו יתפנה אליה ויעזור לה. אבל כולם סביב מתרוצצים ולא עוצרים לדאוג לה, אחד אפילו נתן לה מכה בחולפו על פניה ולא עצר לבדוק כמה נפגעה.

עכשיו ננוספו לכאבים גם כאב העלבון, תחושת חוסר האונים שהיא כבר מכירה טוב מדי. היא נעמדדת ומועדת, ומנסה שוב.. היא חייבת להגיע למקום מבטחים! היא משננת לעצמה בראש שאם רק תגיע הביתה הכל יהיה בסדר. הכל יהיה בסדר..

מסביב נשמעים קולות מהסים "ששש...שש" והיא נפגעת עד עמקי נשמתה. למה משתיקים אותה? כואב לה! הבכי מתעצם ויד נוספת נשלחת לאחוז בראש בתסכול.

היא על ארבע, על הריצפה הקרה, והכאבים החזקים מטריפים אותה. גלים של מיחושים עושים את דרכם במקומות שונים בגופה.. בבטן, בגב, באוזניים, בפה, ברגליים..היא כולה חלשה. והנה מגיעה אשה ומרימה אותה, היא נאחזת בה בחוזקה ומגבירה את הבכי, ליתר ביטחו. האשה מערסלת אותה ומכוונת אותה אל כלוב גדול שנועד לשכמותה. היא לא רוצה לכלוב, היא רוצה הביתה! היא רוצה שהכאבים יפסיקו! היא נאחזת באשה הזרה, מבועתת מהמחשבה שתושאר לבד בכלוב הזה, המבודד כל כך.

האשה מקלפת אותה ממנה בנחישות ומניחה אותה, מובסת, בכלוב הלבן. היא יושבת בתוכו וממלמלת חרישית, גונחת ונאנחת, ידה עוד קמוצה בתוך הפה בנסיון נואש להקל, ולו במעט על הכאבים האיומים ההם.
במקום לגרום לכאבים להיעלם, האשה הזרה יחד עם עוד נשים גבוהות ונחושות, מדמיעות מוזיקה. מוזיקה! איך הם לא מתביישים?? האם הם לא רואים כמה היא סובלת. הנשים פוצחות בריקוד נלהב הכולל מחיאות כפיים והנפות הידיים לכיוונים שונים. היא פוחדת שזה מה שמחכה לה לשארית חייה ופורצת בבכי בלתי נלשט, מפוחד נעלב וסובל.
ביסקוויט נדחף אל מבין הסירגים, ובקבוק ממים מונח לידה. מה, הם מנסים להשתיקג אותה בעזרת ביסקוויט ומים? לא יקרה!
היא נעמדת בכוחות מחודשיםד נחושה להכריח אותם לעזור לה ולא להתעלם. היא לא בוכה עכשיו, היא צורחת וצווחת, יללותיה ממלאים את החלל כולו בהדים שמשיבים על יפחותיה. לבסוף אחת הנשים מתרצה ומשחררת אותה מהכלוב. אבל לא מעבר לכך. הכאבים עודם קיימים וגורמים לה סבל, והבית רחוק מתמיד.
היא רועדת מתסכול, זיעה קרה שוטפת אותה והיא מרימה קולה בבכי עוצמתי, מטלטל, שאי אפשר להתעלם ממנו.
רעש קלוש עולה מקצה החדש, רחש שהיא מכירה מהבית. היא מטה אוזן לשמוע. הלחש מתגבר ואדים ממלאים את האוויר המחניק סביבה. היא נרגעת מעט ומצמידה לחיקה את הבסקוויט המתוק שנשאר לה נאמן ולא נטש.
אצבעותיה בפה והוא כבר פוצעת אותן מרוב שאין היא משחררת אותן מבין הלסתות. לפיה מוגש משקה סמיך עם ריח משכר. היא כבר עייפה מכדי להתנגד. עייפה מכדי לבכות, שותה אותו עד תומו באין ברירה.
היא שוקעת לערפול חושים ורק בקושי מרגישה איך מחזירים אותה אל הכלוב הלבן. מנסה להבליג, אבל נכנעת מייד ועוצמת עיניים, תשושה.


"נו" שואלת הסייעת את המטפלת העייפה. "נרדמה, הקטנטנה?" המטפלת מסדרת את כיסוי הראש וניגשת לרחוץ את בקבוק המטרנה "כן" היא עונה בלאות "מסכנונת קטנה, יוצאות לה שיניים והיא סובלת. והיא גם לא רגילה להיות כל כך רחוקה מאמא שלה."
הסעיית מהנהנת בהשתתפות והן ניגשות יחד לטפל בשאר התינוקות הקטנים.
חמוד פורק
כואבהרועה
עושה חשק עמוק להישאר צמודים לילדים עד גיל שלוש

כתוב טוב, חד מאוד.

מתי התכוונת שהקורא יבין על מה מדובר?
רק בסוף, כמובן.~בממוצע~
ולגבי הכואב.. ממש לא תכננתי לגרום לפרנויה או משהו. רקהלעזור לעצמינו להיות רגישים יותר לקטנטנים ולנסות לקלוט עד כמה העולם הזה מפחיד ומבלבל בשבילם.
ככה נוכל יותר להזדהות ולעזור..
אה, וברור שהקצנתי כל סיטואציה. זה לא באמת כזה נורא (בדרך כלל)
יש ספר כזהמאמע צאדיקה

שמישהוא תיאר את החוויות של התינוק- כאילו זה מזג האוויר (סערות, רוחות, שמש... )

להמחיש לנו שלתינוק אין מילים להביע את מה שהוא מרגיש

 

 

 

ולדעתי כתבת מוקצן מידי

מטפלת של תינוק היא דמות "כמו אמא" -לא "אישה זרה" (אלא אם היא מטפלת גרועה במיוחד....)

ותינוק מזהה מהר שהפלסטיק הזה -זה הבקבוק שלו...

 

 

הרועה- חלק מפיתוח יכולת של ילד להתמודד עם כאב- זה לתת לו להיות קצת חסר אונים, טיפה מתוסכל (בצורה רגישה ומבוקרת מאוד- כמובן.. ) -לכן לא נכון לרפד להם את החיים -להיות צמוד להורה תמיד תמיד עד גיל גדול...

ואמ"ל

שנזכה

נכון. בכוונה כתבתי מוקצן מידי.~בממוצע~
כי זה כאילו על גבול הסאטירה. את ההשראה קיבלתי מסרטון של משפחת סימפסון האגדית שמתאר את היום הראשון של התינוקת במעון יום כמו איזה סיוט מעורפל.. וזה כל כך הזוי שאי אפשר להפסיק לצחוק.
מישהו רוצה למצוא ולהעלות?
אאייייי..ככ כואב!!!!מרים*
נוראייייי
הו, וואו!ריבוזום

כישרון

 

אין לי מושג אם בגיל קטן המחשבות יכולות להיות בהירות כל-כך (לגבי הרגשות החזקים אין לי ספק).

אוי בקטנה
כמה רעיונות באו והלכו עד שהגעתי לסוף
בתור אמאהריוןראשון
שהבת שלה אמורה להתחיל את המעון- זה כאב!! מאוד!! מאוד!! שאפילו קצת בא לי לבכות..
צריך המון רגישות!!
אוי ואבוי. סליחה!!!~בממוצע~
זאת ממש לא הייתה הכוונה!!!
זה מאוד מאוד מוקצן וברור שהבת שלך תקבל את היחס הכי אישי והכי מגונן שיש!
סליחה מעומק הלב.. יא, אני כזאת מטומטמת לפעמים..
מחולהריוןראשון
בס"ד
ועדיין מומלץ פעמים הבאות להתייחס לסך רגישות של מי שאולי יקרא את הסיפורים שלך..
כתיבה וחתימה טובה!
אמנם לא קראתי את הסיפורשוברת גליםאחרונה

אבל ברור שבאמנות, יצירה, דברים יפגישו אותנו עם כאב שלא תמיד נוכל לו. זו בחירה שלנו אם לקרוא או לא.

כמו הסיפורים הקודמים שלך שהפגישו אותי עם כאב עצום, וצימררו, וזו עדיין בחירה שלי.

לא חושבת שצריך לבקש סליחה על משהו, זו יצירה, והיא אמורה לפגוש כאב כנראה.

 

(ובלי קשר את לא מטומטמת, מה זו השטות הזאת)

מוזמנת לאישי אם את רוצה... (האמא)מאמע צאדיקה

היו לי התלבטויות ממש על מעון או בבית או מה

אז חברה שלי אמרה לי- עם אמא בבית משעמם! במעון יש חברים... אפשר לשחק...

 

תכלס יש משו שהיא צודקת (יש צדדים אחרים שלא... אבל זה לא הדיון עכשיו)

 

 

ותזכרי שהסיפור פה לא כלל בכלל את גורם ההכירות-

התינוק משייך כל דמות מטפלת כ"סוג של אמא" -לא אישה זרה

אז תקדישי בהתחלה כמה דק' לטקס העברת ידיים מאמא למטפלת- כדי שהתינוק יקלוט אותה- ויהיה לו טוב!

סיפור..אני כתבתי. מוזמנים להגיב.~בממוצע~
היא עוד הייתה מטושטשת, הראש הסתחרר לה. לאט לאט היא מיקדה את המבט והזמזום באוזניים התאפס לנהמה של מנוע.
היא ישבה באוטובוס, כך זה נראה. לאן? מהיכן? לא ידוע. האלכוהול עוד הלם בראשה.
האוטובוס עצר בתחנה. היא זיהתה את המקום וצלצלה בפעמון. יורדת מדדה במדרגות אל הכביש.
היא נכנסה אל תחנת הדלק הקרובה וניסתה להיזכר היכן הייתה ומה עשתה שם.. ללא הצלחה. בחילה קשה אחזה בה פתאום, והבטן התעוותה קלות. היא פלטה נזיפה מבין השפתיים, ומייד נשמה עמוק כדי להירגע. הדליקה סיגריה, שאפה פנימה..הנה היא נזכרת..

יער. יער מבודד. היא כבר שתתה לא מעט. היא עם שניים, שני בנים. הם מביטים בה.
היא מחטת בפיסת הזיכרון ומנסה לפענח אותו. ובפלאש פתאומי אחד נוסף נזרק לעברה.
נסיעה. אוטו קטן, מחניק וצפוף. על ידה גבר חרדי חייכן. והוא מביט בה כאילו היא אל מאגדה ילדותית. היא מסבה מבט ומצחקקת..
זיכרון משונה.
היא מתקשרת אל חברות שלה. טווו טווו..צליל חיוג. הם לא עונים. כולם לא עונים.
מתיישבת על מדרגה ומדליקה סיגריה נוספת. זכרונות נוספים שמציפים..
היא שותה מהבקבוק, ויש עוד ועוד.. היא סגורה בחדר איתו. המקום הזה נראה מזמין. אבל לא ככה, לא עכשיו, לא עם האדם הזר הזה שלוחש לה בסוד..מה הוא לוחש?
וכסף.. כסף שמתגלגל לו בין האצבעות. תחושה משכרת של אפשרויות אינסופיות..

היא מצלצלת שוב. חברה אקראית עונה לה.
"הלו?"
"היי, זו אני. אני שתויה באמצא תחנת דלק. איזה יום היום?"

שאלה פשוטה. וכשהתשובה מתקבלת היא ממהרת לסיים את השיחה.
היא נזכרת ביער שוב. צעקות, צרחות.. גברים משתוללים.. מה קרה שם, ביער?
והיא נזכרת, והזיכרון פוצע כל כך, דוקר וחודרני.
היא צורחת, חסרת אונים, וקורסת על המדרכה. ברכיה רועדות תחתיה. עיניה זולגות דמעות.
"אלוהים, לא!" היא לוחשת. מסרבת להאמין.
"לא הייתי עדה לדבר כזה! לא הייתי שותפה!" היא נקרעת מכאב ההכרה. מההבנה שחודרת אליה לגבי מה שעשתה וראתה..
"אני טובה! אני טובה!"
היא מנסה לזעוק אל השמיים. אבל אפילו היא לא שומעת, כבר לא מאמינה בעצמה שנשארה בה עוד פיסה של טוב.

בארנק היא מוצאת את הכסף שלקחה. כסף אסור, נגוע.
ובתיק ראיות נוספות מהיום הזה.. הנוראי כל כך. בלתי אפשרי אפילו. אבל זה קרה, זה קרה..

היא נמצאת עמוק בתהום..מי יציל אותה? מי יגן עליה? מי בכלל יחוש אמפתיה כלפיה? מלוכלכת בחטאים שמעולם לא חלמה שתעשה. נגועה בכסף שנלקח באין מבחין, באלכוהול שממלא את גופה.. ובאנשים איתם היא מתרועעת.

על פניה חולף טנדר לבן. על הגג שלו סטיקרים ורמקולים גדולים. הנהג קורא לעברה "אחותינו, הכל בסדר?" והיא מהנהנת בלי לחשוב. שיסתלק לו כבר!
"אלווול!" נשמעת זעקה מתוך הרכב בעודו מתרחק ממנה, משאר אותה מאחור..
והיא? משהו בה זז. כמו סופר שחודר את הקליפות. היא יודעת למי לפנות, מי תמיד יאהב אותה..
"ממעמקים קראתי י-ה..!!" היא לוחשת, ויודעת שהוא שם, שומע. אוהב.
הייכורש
סיפור עצוב. משום מה הקריאה 'אלול' בסיפורך לא החזירה אותי לשלוותי ולא נתנה לי עוגן. להפך, רק העצימה את תחושת החוסר, החטא והבדידות.
חודר ומכאיב. מאודאלעד

אני חושב שהתחושות הרעות וההרסניות מובלטות כאן יתר על המידה והמסר בסוף חלש וחיוור לעומתן.

הייתי ממשיך קצת את הסוף למצב יותר אופטימי ויותר יציב. כנראה מרגיש חסר

זה סיפור..~בממוצע~
ושיניתי אותו לסוף אופטימי מכדי שיהיה אמין. כי ככה אני רוצה שיהיה הסוף. מעורר, עדין ומאיר, כמו זריחה בהרים.

לא הגעתי לסוף הזה עדיין, ולכן אולי קשה לי לתאר אותו כמו שצריך..
כמה דברים:שלום ש

(אני לא סגור אם זה את או אתה, אז כתבתי בלשון זכר והדברים מיועדים לגברים ונשים כאחת...)

 

א. כשכותבים סיפור בזמן הווה, צריך כל הזמן לבדוק ששומרים על הזמן: "היא נכנסה אל תחנת הדלק" - בעבר, ובסוף הפיסקה "היא נזכרת" - בהווה.

 

ב. יותר מדי שלוש נקודות (...). זה מאבד את הרצף  של הקריאה.

 

ג. מבחינה תוכנית - חזק. אבל בגלל שזה נושא רגיש העדפת לא לפרט (וטוב שכך). הבעיה בכך היא שלא מספיק נכנסים לעומק הסיטואציה המזעזעת הזו. הזעזוע הזה הוא חשוב כדי להמחיש את חוסר האונים ואת תחושת הבדידות.

אז אני לא חושב שהיית צריך לפרט יותר, אבל רק לדעת שכאשר אתה בוחר לכתוב דווקא על חטא כזה, אתה מפספס חלק מתחושת ההזדהות עם המקום של החוטאת.

(סתם לדוגמה, אם היית כותב על רוצח, היית יכול לפרט הרבה יותר...)

 

אבל סה"כ, בהחלט חזק.

אחותי,שוברת גלים

צימררת אותי. וזה לא קורה הרבה בזמן האחרון..אני לא ממש נותנת לאנשים לרגש אותי.

נשמה יקרה שאת..

מהממת! כתוב מהמם!

|חיבוק|

מסכימה עם שוברת ומוסיפהדניאל55
עבר עריכה על ידי דניאל55 בתאריך ט"ו באלול תשע"ג 11:03

הסיפור לגמרי מכניס אותך לסרט!!

התיאור כאילו ממש מראה את הכל בזיכרון (במעומעם כמו שזיכרון אמור להיות!!!!)

 

האלול בסוף אמנם כמו שכתבו מעלי לא ״חזק״ כמו הסיפור הרע...

אבל זה היופי של הטוב.. שהוא לא רעשני, צועק וצווח. הוא לוחש, נמצא. כל הרוצה, יבוא ויטול.

ומה שחזק פה זה באמת הרצון! זה הגדולה וזה היופי!!

 

 

ה׳ יעזור לנו לממש את הרצון שלנו להתקרב אליו!

 

אה ועוד דבר ריגש אותי, שאת כותבת בכזה ביטחון שה׳ תמיד יאהב אותך, זה דרגה ענקית להרגיש בזה. 

 

תודה רבה רבה על השיתוף!

סיפור עצובחיים שלמה
קראתי ונדהמתי.
מי שלא הבין מה הולך פה,בסיפור החי הזה,כנראה לא צריך להבין את זה..
לפחות אנחנו יודעים שבסופו של דבר יש לנו על מי להישען!!!
אז בחודש אלול שהמלך בשדה,ננסה להשתפר ולהתחזק בעזרת השם!
כתובריבוזום

ומסוגנן לדעתי מאוד טוב. יש איזו שגיאת הקלדה אחת או שתיים -היה כדאי לעבור שוב ולתקן, אבל לא קריטי. אהבתי את: "כולם לא עונים" (כשבדרך כלל אנחנו רגילים לומר - "אף אחד לא עונה", אבל הצורה שכתבת בה מעצימה את הבדידות).

החלק שהכי ריגש אותי היה צעקת ה-"אני טובה! אני טובה!"...  ואם היא צועקת כך, זה מראה שכן אכפת לה, ושכן "נשארה בה עוד פיסה של טוב", למרות שהיא לא מאמינה בזה, לפחות ברובד השטחי יותר.

" מי בכלל יחוש אמפתיה כלפיה?" - נראה לי שכל מי שקורא את זה מרגיש סתירה מסויימת (וזה יפה), כי הקורא מובל בבירור לחוש אמפתיה כלפי הגיבורה.

 

לגבי הסוף הוא אכן מרגיש קצת מלאכותי ומהיר מדיי.

 

בסה"כ סיפור מרגש וכואב... וגם אם הוא כתוב באופן קיצוני ועל נושא אחד, נראה לי שהרבה יכולים להזדהות איתו בעצמות שונות ולגבי כל מיני נושאים.

תודה לכולכם.~בממוצע~
התגובות ריגשו אותי מאוד.
ההערות שלכם נכונות ואני אכניס שינויים ופירוט איפה שאני יצליח. לעלות מתוקן?
שוב תודה לכם. ורק בטוב תמד..
אמן!! המון המון טוב בעז"ה (לכולנו..)יעל מהדרום
כן... להעלות מתוקןדניאל55
כותבת יקרהמאמע צאדיקה

אפשר להכיר לך אוצר?

פורום כתיבה  http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f436

 

 

ולגבי הסיפור -

לא אמין לדעתי שטראומות ונפילה מכל מסגרת כה- ייפתרו בקריאה "אלול" קצרה

יש המון מה לחפור על זה....

סורי שאני כמו חניך בפעולה אבל: אמור להיות מסר?יונתן רחמיםם
אשאל זאת בעדינות: באת לרמוז פה משהו באשר לחרדים?יונתן רחמיםם
או שזו רק הבנה שלי?
נראה לי שזה יותר הבנה שלךריבוזום

א. גם לי צרם האזכור של אדם שהוא דווקא חרדי בסיפור.

ב. אבל זה ממש לא נראה לי עניין מרכזי.

ג. ואם יש כאן משהו מן המשהו שמבוסס על חוויות אמיתיות, ייתכן שזה נשאר פשוט כדי להיות נאמן למציאות. לכן לא הערתי על זה למרות מה שכתבתי ב-א'.

לי זה דוקא נראה מאוד מרכזי.יונתן רחמיםם
זה מזכיר לי את סיפורה של אחת המגורשות מגוש קטיף, שתיארה את הסבל שעבר עליה,
ובתוך כך הזכירה את ׳האינסטלטור החרדי
שתמיד איחר/שעשה עבודה גרועה׳ - משהו בסגנון הזה.
עכשיו, למה זה בדיוק רלונטי שהוא חרדי?
נתאר לעצמנו איך זה ישמע אם נחליף את
המילה חרדי ב׳דתי לאומי׳ ונבין שזה הזוי.
פשוט כל כל התרגלנו שאנחנו אפילו לא שמים לב.
ואם היה כתוב חילוני?ריבוזום

לדעתי "דתי לאומי" היה נשמע מוזר כאן, כי בהנחה שלמספרת יש השתייכות חברתית כזו, זה לא משהו שזר לעולמה. מתואר זיכרון, ומה שעולה בזכרון הוא תחושת הצפיפות, אוטו קטן, ומי שנמצא שם גם - עם מאפיינים שהיא זוכרת. ואם יש מאפיין שבולט ומיוחד מבחינתה, זה אחד הדברים שיצופו בזכרון.

ז"א שהיה הגיוני שייכתב "חילוני", או"ערבי" באותה מידה כמו "חרדי". כל האפשרויותלדעתי מאוד לא ראויות בסיפור קצר, שבו זה נשמע סטריאוטיפי, וכמו שציינתי - צרם גם לי. אבל אני לא חושבת שזה דבר מרכזי בסיפור. (וכתבתי מתוך הנחה שיש התבססות על משהו אמיתי. אם לא - זה בעייתי הרבה יותר)

חילוני לא היה ולא יהיה כתוב.יונתן רחמיםם
קראת את תוכן התגובה? ניסיתי להסביר מדוע לדעתי זהריבוזום

לא כל-כך מוזר ולא-קשור (גם אם לא ראוי) בהקשר של הסיפור הספציפי. חילוני היתה רק דוגמא לעוד תיאור שיכול להתקבל על הדעת בהקשר המדובר (לפי ההסבר שנתתי, בהנחה שמתבסס על משהו אמיתי). בעוד "דתי לאומי" באמת לא הגיוני בתוך הסיפור.

בסדר, בש״א הכותבת הבהירה לי את כוונתה.יונתן רחמיםם
והיא ממש לא התכוונה לשום דבר לא טוב.
מצטער.
תודה שהבהרת.~בממוצע~
בקרוב אעלה את הגרסה החדשה והשונה. אני ממש מבקשת שתגיבו עליה. אפילו יותר משהגבתם כאן. השינויים עקרוניים..
יפההה! ממליצה להרחיב את הסוףמירימירי
את התיאור של אלול
הוא קצרצר יחסית לתיאורים המפורטים של ככל הסיפור

כל הכבוד ממש אומנותי!
וואו!מייכ
טלטלת אותי..פורק
במובן הטוב של המילה..? (תוהה)~בממוצע~
2 המובניםפורק

תהומות שלא הכרתי ובעקבותיהם אור שלא הכרתי

אממ.. אוקיי.~בממוצע~
ואת התהומות אין צורך להכיר, אל תחוש מקופח או משהו..
אם יש שאלה, אני פה
הרגיש לי שכתבת מנקודת מבט מאוד אישית...כפיר גולןאחרונה

נ.ב הניק הקודם שלי היה אמיר ורשואר...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרגן,מה אכפת לך?

מעניין הויכוחים בשטיבל האם להתחילשמואלג
מניין שחרית או מניין סליחות....
עד שהם מתווכחים היה אפשר גם לסיים קורבנותאריק מהדרוםאחרונה

פעמיים.

טוב אני הולך להיות יצוראיש השקים

יש הבדל בעיניים בין דוסים צדיקים לבין לא דוסים או לא צדיקים?

נכון, אין פה הלכהאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק חרבי בתאריך כ"ח באלול תשע"ג 03:48

הסיבה שכתבתי את ההודעה דלעייל היא שעלתה בדעתי לנצח את הויכוח הזה בכל מחיר, מאחר ולא מצאתי טיעון חזק יותר כנגד מה שכתבת אז כתבתי את הטיעון העלוב הזה (בתקווה שאיש לא ישים לב כמה הוא עלוב), לא נורא, אשתדל לחשוב על משהו אחר עד הפעם הבאה שהנושא יעלה.

מישו מכיר תופרת באיזור ירושליםפייגליניזית

שתוכל לבצע תיקון עד מחר בערב?

 

(מהירה ואיכותית, יש לציין, לא אחותכם הקטנה שיודעת לחבר כפתור בדבק חם)

מקפיצה, דחוף.פייגליניזית
תשאלי בפורום תפירה.כתר הרימון
יש בתחנה המרכזית בקומה התחתונהנפשי תערוג

מעולם לא נכנסתי לשם

אני רק זוכר שיש שם למטה

לא מכירהטופי תות

וגם אם כן, קשה לי מאוווד להאמין שמישהי תסכים לקחת משהו עוד לפני ר"ה.

 

בהצלחה!!!

כן.בין השורותאחרונה

ברחוב החבצלת - זה יוצא עליה מול כיכר ציון, ליד גלידה אלדו, עולה עד השווארמה/ פלאפל או מה שיש שם ועוד קצת למעלה,

יש כוך של תופרת- גליה.

היא פתוחה בין 11-16 ועובדת ממש מהר.

 

מי ער? אני לצערי..תכננתי ללכת לישון ב11יעל מהדרום
אניטופי תות

מצוברחת-משהו בגלל דבר מעצבן-כלשהו.

 

ובכלזאת, ילדה מתוקה הצליחה לשעשע אותי:

אני, היום, נוסעת באוטובוס.

לצידי, ילדה כבת 4. חיננית כזאת. אוחזת בהתרגשות שקית גופיה שחורה. שמה על היד "כמו תיק". מורידה. פותחת.

מוציאה. מריחה. מחזירה לשקית. שמה על היד "כמו תיק".

נעליים חדשות.

עיניים נוצצות.

 

"אמא, בבית אני אביא לך הפתעה. אני ממש אוהבת אותך"

 

והפקקים נמשכים, עשר בלילה, ילדה עייפה.

"אמא, נכון שספרד זו עיר ממש רחוקה? בטח צריך לסוע המון המון שעות באוטובוס!! שעות!!

בעצם אפשר גם לסוע באוטו, במשאית (?!) במונית, אפילו באוירון!!

בעצם במשאית זה בטח המון כסף.

 

 

אז לילדה המתוקה הזו, שעשתה לי חיוך גדול בלב, אפילו בלי שהיא ידעה על כך, לילה טוב, וחלומות נעימים. בטח תחלמי על נעליים ורודות עם נקודות לבנות. (כן, ההן שהרחת היום באוטובוס)

"ילדים זה שמחה"יעל מהדרום
איזה מותק יטבתה
ערה ושאלה לערים..חנהלה

אם יש לי מסמך וורד שאני רוצה שיכנס בדף אחד האם לדעתכם עדיף לעשות גודל פונט 14 עם רווח מינימלי בין השורות או 12 עם רווח גדול יותר בין השורות... 

לדעתכם אודה..

14 עם רווח מינימלי, שלא יראה ריק מדידתיה גאה
12!כתר הרימון

ורווח שורה וחצי או כפול.

כך מקובל.

אני - חיה ופועלת.כתר הרימון

אחרי שהשלמתי בצהריים את השעות החסרות לי.

 

ואחרי שאכלתי בתשע בבוקר לחמניה+כמה ופלים בודדים במשך היום - אני אוכלת עכשיו!

בתיאבון! ריבוזום
ערהריבוזוםאחרונה

אבל הולכת לישון בזמן קריב ונאמר אמן!