אם אי אפשר לשנות את העבר~בממוצע~
צריך להרוג את מי שחווה אותו.

ובמקרה הזה, אותי.
מה שהיה היהפריסבי

העיקר להתחיל מההתחלה. אם התחלת מההתחלה, הרגת את מה שהיה לפני. מ.ש.ל

 

 

יש לי גם דברים שהייתי מת למחוק מהזיכרון, אבל אין מה לעשות. ממשיכים קדימה.

אי אפשר להתחיל מהתחלה~בממוצע~
להיוולד מחדש זה מושג ציורי שלא יקרה לי במציאות.
לכן אצטרך לחיות יום יום עם מה שקרה..
לכולנו יש התמודדויותאריק מהדרום
מי יותר ומי פחות ולכולם יש את התיקון שמתאים להם.
אחרי שתתגברי על ההתמודדויות שלך את רק תצאי מחוזקת, ויותר מזה- גם תוכלי לעזור יותר טוב לאנשים שמתמודדים עם בעיות דומות לשלך.
אל תדאגי, ה' לא נותן נסיונות לאנשים שלא יכולים להתמודד איתם.
אריק, די כבר..~בממוצע~
לא שמת לב שבמאה פעם הקודמות שכתבת את אותם מילים בדיוק זה לא עזר לי??? למה שהפעם זה יעזור?
א. לא מאמינה במשפט האחרון שאמרת.
ב.לא נולדתי אתמול. ואם עם כל הכבוד, לא ביקשתי להיות מחוזקת. רק לשרוד. מה שלא הורג מחשל, זה נכון. אבל אל תשכחו שיש דברים שכן הורגים..
זה דווקא כן עזר לךאריק מהדרום
היתה תקופה שהפנמת את המשפט הזה והוא חולל בך פלאים.
נכון שלא נולדת אתמול אבל להזכירך, גם אני לא.
גם אני רציתי פעם רק לשרוד, מה לעשות שיצאתי מחוזק?
(אני מציע שנמשיך את השיחה הזאת בשיחה אישית ברשותך).
אם אי אפשר לשנות את העבראריק מהדרום

שני את העתיד.

בהצלחה לך.

(את תמיד מומנת לפנות גם אלי)

למה ככה?!יעל מהדרום

לק"י

 

כולנו בני אדם שטועים לפעמים, ולמרות שלפעמים בא לנו לקבור את עצמינו בגלל הטעויות האלו- זה בסדר לטעות.

הכי חשוב- לנסות להמשיך קדימה בצורה הטובה ביותר.

חס וחלילהיטבתה

את יודעת עד כמה את חשובה בעולם הזה?

לכל אחד יש מטרה בעולם, לכל אחד יש שאיפות.

יש כאלה שזה בא להם בקלות,

יש כאלו שחווים ניסיונות וקשיים.

 

אם יש משהו בעבר שמציק לך ומפריע לך להתקדם- תטפלי בו- תלכי לים בלילה עם חברה ותצרחי בכל הכוח- תוציאי את כל העבר-

גם אם זה לא באמת להוציא, זה משחרר בצורה מדהימה.

את צריכה להעביר את זה ממך,

וגם- מכל טעות לומדים- גם מהקטנות וגם מהגדולות.

אם נשכח מהם לגמרי- לא נוכל לעצור את עצמנו להבא כשניתקל בהן.

 

אז, אל תשני את העבר, תוציאי את רובו ממך בדרך זו או אחרת,

ממה שקצת נשאר, תשמרי ללמידה להבא.

 

אין עלייך בעולם, רק שתביני,

את מלכה, בת של מלך, הוא אוהב אותך יותר מהכל!!אוהב

 

 

מצטערת נשמהלינוי
נעלמה לי הש"א...
אם את רוצה אז בכיף נדבר במייל
את יכולה לקחת אותו מיוטבי
אחותישוברת גלים

יש לנו בחירה כל יום מחדש מה לשנן לעצמנו

או את המשפטים המנצחים בתזמורת שלנו, שאנחנו לא צריכים להתקדם ולהיות חזקים, רק לשרוד.
שהפצעים שלנו שורפים מידי. 
שהעבר שלנו חונק אותנו, ואין לנו סיכוי להתנקות.
שהחיים שלנו במיץ של הזבל

וכמה רע רע רע לנו.

ובאמת רע לנו. באמת קשה לנו.

ואנחנו יכולים להאמין בזה ולחיות את זה ולנשום את זה ולשרוד את זה. יום יום..

 

ויש לנו יכולת בחירה פיצית, מוחבאת, בין כל הג'יפה שבנינו לעצמנו (או שהחיים בנו לנו..)
לנתב הכל הכל לטוב,

לקחת נשימה ענקית. לפתוח חלון ולהסתכל בקצת טוב שנשאר בעולם הזה.
באמת להבין, שאנחנו עוברים דברים לא סתם.

קודם כל זה כדי להיות משובחים יותר (כן כן גם אני אמרתי עזבו אותי, אני לא רוצה להיות משובחת רק לחיות בטוב) , אמיתיים יותר, מלאי עוצמה הרבה יותר. וזה אמיתי אחותי, אוהו כמה אמיתי!

ודבר שני, שאני מאוד מאוד מאוד מאמינה בו, זה כדי שביום מן הימים (כמו שמארו כאן כבר קודם) את תצילי, ממש ממש כך, נערות \ בנות שעברו דברים דומים, או שפגשו מקומות כואבים כמו שאת כואבת.

את את הכאבים שלך, אני את הכאבים שלי.

 

תחלמי נשמה, תחלמי שיום יבוא ורק תהי שמחה ושלמה עם מה שאת ומי שאת ומה שעברת

ותתני כל כך הרבה טוב לאחרים

כי יש בך נשמה, יש בך!! אני לא מכירה אותך אבל נשבעת לך שיש בך כל כך הרבה הרבה טוב.

רואים את זה ממי שאת כאן. זו השתקפות.

ואת מדהימה מדהימה מדהימה.

 

 

ריגשת אותי מאוד. אבל..~בממוצע~
אני כנראה בוחרת לא לראות את הטוב. אז..?? זה רק מוכיח כמה לעולם לא יגיע לי לקבל טוב. כי אני אפילו לא רואה אותו.
זה לא נכון אחותי, אנחנו לפעמים עיוורותשוברת גלים

שקועות עמוק בתוך הג'יפה, עמוק עמוק עמוק

ולא יודעות אפילו שאפשר אחרת ואפשר משם להציץ אל הטוב. אנחנו גם לא רגילות לזה, לא מכירות את זה.

 

אבל אני באה ואני אומרת לך, לא כי עברתי וסיימתי לעבור והיום אני במקום אחר, אני עדיין נלחמת אבל אני יודעת שיש יש יש יש טוב!!!

וזו עבודה קשה, להפסיק לשנן לעצמנו את כל המשפטים האלו שגורמים לנו ליפול וליפול, זה עוצמות שחייב לשאוב אותם מאיפושהו, ומוכרחים להתחזק, מוכרחים לחיות יום אחד בטוב אחותי, אין מצב לחיות כל הזמן בסבל, אין מצב..

זו עבודה קשה, זה לקחת את עצמנו בידיים,

זה קודם כל להשמיד את הרע ובו במקביל להוסיף טוב, וקודם כל לחלום, לחלום, לחלום.

אח"כ להציב ייעדים.

ואז לכבוש אותם.

 

ואת תראי כמה יהיה לך טוב, ואת תהי אדם מאושר ששלם מאוד עם עצמו.

(כמה שזה נשמע לא הגיוני)

ואדם אוהב, ואהוב,

ומקבל מהקב"ה המון שפע וטוב,

ונותן למי שצריך לתת.

 

את תראי. אני מאמינה בך באלף אחוז!!!

 

ולהשמיד את הרע זה לאשוברת גלים

להשמיד את המציאות

או אותנו חלילה..

 

זה להשמיד את המחשבות הקשות האלו, את התירוצים הבלתי פוסקים כמה אני גרועה וכמה אני צרכיה לשרוד ואולי בעצם לא כדאי

וההוכחות, ההוכחות שאנחנו מוצאים לעצמנו כל הזמן..

 

אני בד"כ רק קוראת אבל..חמדה 7

אני חושבת שיש זמנים שצריך/אפשר לבחור לא לראות את הטוב, אבל לדעת שהם מוגבלים.

לתת מקום לצער/ לבאסה אבל לדעת גם לקום, להקציב לך זמן שאת לא רואה כלום.

אבל אל תאמיני שזה כולך! כן יש משברים, יש קושי אבל י-ש גם טוב וזה שאת אומרת שאת בוחרת לא לראות אותו זה אומר שאת מודע לקיומו, אז כחי את הזמן אבל בסוף תשתמשי גם בכוח שלך! שאני בטוחה שיש כח!!!

עצם הכתיבה, השיתוף.

כתבת שאת לא רוצה להיות מחוזקת רק לשרוד. אבל עצב הכתיבה, זה שאת מגיעה למקום הזה מול עצמך זה כבר הרצון להתחזק ולעבור את זה( אם אלמד מחיי וחיי הסובבים אותי.)

 

שיהיה לך המון המון ב"הצלחה ושתתחזקי גם מהעצירה הזאת של לראות מעט חושך.

אני חושבת שזה שכולם פה בטוחים שתעברי את זה, זה אומר משהוא ואת מסוגלת!!!!

לפעמים אנחנו צריכים להוריד את הראש מתחת לגל כדי לעלות עם הגל הבא(הגבוה יותר..)

שהקב"ה ייתן לך את הכוח לראות את כל הטוב שבך ואיתו תצליחי לצמוח ולגדול למעלה למעלה

שנה טובה, מאמינה בך מאוד!!!

תודה.~בממוצע~
כתבת בכנות וזה נתן קצת נחמה.
בשמחה!חמדה 7

אומנם הניק שלך הוא "בממוצע" אבל את נשמעת הרבה מעליו!!!!

ומגיע לך רק טוב!!

לא נכון!!!!!!! |צועק|פורק

אויש כמה שזה מוכר

 

הצעקה היא על מה שכתבת עכשיו אבל הטעות שלך היא במה שכתבת בהתחלה

לא צריך להרוג את העבר צריך לחבק אותו! לא את החיצוניות שלו. את הטוב שמסתתר בתוכו ואח"כ גם את הטוב שיכול לצאת ממנו.

העבר זה לא זבל. זה נשמה אלוקית מסכנה שהתלכלכה ונפצעה. צריך לחבק אותה ולחזק אותה ולתת לה אמונה שמחה ובטחון בטוב שבה ולעזור לה לקום.

 

הטוב לא "מגיע" לנו. ואני ממש שונא את הדיבור הזה. הטוב הוא עצמי לנו. והוא עצמי לה'. ככה! בלי סיבה בלי תנאי ובלי מדד בלי גבול ובלי סוף. צריך לנבור ולחפור בתוך האשפה בעקשנות ולחפש את היהלום שבה. ואם לא מצליחים אז אחרי שאוספים כוחות- עוד פעם ועוד פעם. בלי להתייאש. הוא קיים שם. בטוח תמיד רצית טוב. ובטוח שגם בזמנים ההם עשית הרבה דברים טובים אחרים גם אם לא קשורים של חסד וכדו'. אין אדם שלא רוצה טוב תמיד. היצה"ר עמל קשות לבלבל אותנו שנחשוב על רע שהוא טוב. גם הרוצח הכי שפל טועה לחשוב שזה יועיל לו במשהו. לכן בפנים אנחנו תמיד טובים. והקב"ה יודע את זה ולכן הוא אמר לנו "ומום אין בך". תקראי קצת בר' נחמן סיפורי מעשיות על מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות. עיקר הנסיון היום הוא לא עצם שבירת הרע אלא שבירת המסך שהיצר עושה לנו אח"כ כאילו שאנחנו לא טובים וכאילו שה' לא אוהב אותנו וכאילו שלא מגיע לנו משהו. וזה ניסיון יותר קשה כי הוא במקיף. וגם בזה הקב"ה יודע שנעמוד. וכשאנחנו שמחים אנחנו מעוררים שמחה למעלה ושוברים את כל המחיצות והמסכים שמפרידות בינינו לה'. בהצלחה אחותי. שתזכי להוריד הרבה שפע לעולם.

 

קחי גם בחשבון שאני לדוג' לא הייתי יכול לכתוב לך את זה ובעוצמה הזו בלי מה שאני עובר 

איזה אנשים מדהימים אתם, כולכם!!שוברת גלים

 

 

 

^^^^^+1~בממוצע~
|בוכה|
לא חשבתי בכלל שלמישהו יהיה אכפת..
אני לא מסכימהדינה ל.
עם ענין ״חיבוק העבר״.

יש דברים שמוטב להשמיד,
לא לזכור,
לחיות כאילו לא היה.

אחרת אי אפשר לתפקד.

עדיף לחיות כאילו אין לך עבר (וזה מאוד עצוב)
מאשר לרצות למות בגלל העבר שאתה סוחב.

לגבי יוקרת הנשמה-
באסה. המעמד שלה לא בדיוק מגן עליה, או מנחם אותה על ליכלוכיה.
וגם לא מגן עליה מפגיעות.

מחזקת את כולם
(כאילו יש לי איך)
לא מדוייקפורק

יש זמנים שבהם עדיף להשמיד ולשכוח (או ליתר דיוק להניח בצד בנתיים) כי אחרת א"א לתפקד.

אבל א"א לתפקד בכל החיים ככה. בוודאי לא בצורה מושלמת. זה חלק ממך. והתכחשות זה לא טוב.

לחיות כאילו אין לך עבר זה במילים אחרות לסחוב את העבר. להוציא ממנו את הטוב זה להשתמש בו כקרש קפיצה. שבשביל זה הוא נועד. בשביל זה הקב"ה ברא אותו- ניסיון מלשון להעלות על נס. רע כסא לטוב.

רק צריך להתעקש על הטוב. וככל שיותר מאמנים בו ככה פחות צריך לחפור. ואם הידיים עדינות ואוהבות ממש הם לא צריכים לחפור בכלל. הטוב קופץ ישר אליהם. כמו העין הטובה של צדיקים ושל ה' שמייד רואים את הטוב שבנו. 

 

אם תעשי ככה לזמנים הרעים שלך יהיה לך בע"ה איך לחזק אחרים.

 

אה, וברור שלא התכוונתי לחבק את הזבל של העבר אלא את מי שעבר אותו גם באותם זמנים שהוא היה בו.

מסכימה ממש!!!דניאל55

תודה 

לא דובר כאן על הטוב,דינה ל.
הטוב מעצם טבעו נספג באדם והוא חלק ממנו.
אין סיבה להתכחש בו.

הרע שבעבר- עליו מדברים. ואותו מנסים לשכוח כדי לתפקד.
לא מסכימהדניאל55

הרע הוא חלק מאיתנו...

 

צריך להבין למה הוא נעשה ולחבק אותו כמו שפורק אמר!! ולהשתמש בטוב שהוא מחביא לחיים.

זאת אמירה מאוד יפהדינה ל.
אבל תלושה.

״לחבק עבר רע״?!

עם איזה הגיון או סיבולת זה מתחבר לך??
ושוב אני אומרת- שזה לא מתנגש עם הטוב.

בעבר יש רע ויש טוב.
הטוב- מבורך,
הרע- רוצים לשכוח. מוטב לשכוח...
לא כל רע אפשר להשמיד.שוברת גלים

יש רע שהולך אתנו

יש רע שיש לו השלכות.

 

החיים לא שחור לבן..

 

מספרת לי?דינה ל.
אני יודעת.


חלקתי על משהו, וכעת פורק הבהיר יותר.
אוקי סליחהשוברת גלים

|מבוהל משהו|

 

 

 

קורץ

זה מתחבר עם הראייהפורק

שהעבר הרע הוא לא שחור לבן

הוא אדם טוב שעושה רע בגלל כל מיני סיבות שחיצוניות לו

וכבר דייקתי ואמרתי לחבק את האדם המסכן הפצוע והכואב שנמצא בתוך אותו עבר רע.

וצריך מאוד מאוד לחבק אנשים כאלה. ורק ככה אפשר להוציא אותם מזה באמת בריאים ושמחים. ולא סתם לשלוט עליהם ולטאטא אותם מתחת השטיח.

 

זה נראה לי הגיון מאוד פשוט ובריא

 

אני לא אוהב את המילה "להשמיד" לא צריך להשמיד שום דבר אם תוציאי את הטוב שבו הרע יישאר מאחורה מעצמו בלי שום שימוש בכח. אם את משתמשת בכח ומשמידה את משמידה גם טוב. שתדעי את זה. 

 

דייקת כעתדינה ל.
ברור שאת האדם צריך לחבק.

אני דיברתי על התחושה של האדם עצמו,
שקשה לו ״לחבק״ עבר קשה.
הוא צריך לחבק את עצמו שםפורק

ולא להתכחש ולברוח "להרוג" או "להשמיד"

דרך אגב גם בממוצע עצמה כתבה כבר בהתחלה שא"א להרוג את העבר אז צריך להרוג את מי שחווה אותו..

 

תחפשו ותמצאו את הטוב שבכם שבכל הזמנים. ואת הטוב שאפשר להוציא מכל הזמנים. בלי שום צורך בלהרוג ולברוח משום דבר. זה קשה בהתחלה. אבל הקב"ה נותן לנו כח לעשות את זה. הקב"ה לא מעמיד בניסיון שאין כח לעמוד בו

זה בא ביחדפורק

אם אדם משמיד את העבר הוא משמיד גם את הטוב שבו. ויש לו שם ניצוצות של טוב אבודים. לכן גם את כתבת שעצוב לחיות בלי עבר- כי חלק ממך שם ואתה מתכחש לו.

אי אפשר להפריד ביניהם. התמונה היא תמיד טוב על רקע רע. לפעמים טוב שלנו על רקע של הרע שסביבנו בעולם. לפעמים על הסביבה הקרובה יותר לדוג' במקרה של וויתור. לפעמים על רקע שלנו עצמנו מקופה קודמת בחיים. ולפעמים על רקע שלנו עצמנו באותו זמן- שאנחנו עושים משהו שאנחנו לא באמת לגמרי רוצים. וזה כשאנחנו חוטאים. אם את מתכחשת את בעצם מוחקת גם את הרצון הטוב החבוי שלך שטעה ואת בעצם מקבלת את הנחת היסוד שאת בפנימיותך רעה. וזה מלווה כספקות פנימיות אח"כ בכל הבטחון האישי והאמונה וכו'. וזה אסור לעשות.

תקראי ספרים על תשובה. אורות התשובה וספרים לדוג' של הרב יהושע שפירא. צריך להשיב את הטוב למקומו הראוי. אדם שבעצם כל הזמן במחיקה של משהו הוא תמיד משתמש בתוכו בסוג של כח ודין של "זה לא". וזה תמיד מלווה אותו ומפריע מלהיות שמח ומלא בשלמות. יש דברים שהוא לא יכול להכיל. בתוכו עצמו. ואח"כ גם בסביבה..

מה שכתבתי לגבי החסד ודברים טובים אחרים שלא קשורים זה בשביל לחזק את הראייה שגם באותם זמנים אני הייתי טוב. ומתוך זה לראות שגם במעשים הרעים הייתי טוב אלא שטעיתי. והטעות חיצונית לי ולא חלק ממני.

זו ההפרדה האמיתית בין הטוב לרע שאת בעצם מנסה להשיג ע"י המחיקה הכוללת של אותם זמנים. רק שהמחיקה הכוללת לא חדה מספיק וממילא משאירה אותך עם עצבות. מציאת הטוב עושה את ההפרדה האמיתית תוך שהיא משאירה את הרע מאחור באמת כשלב שעברתי לקראת האני החדש המשודרג

למה להתעקש שברע יש טוב?!דינה ל.
כל כך לא.

יש רע, ויש טוב.

הטוב ישנו, והוא נשאר.
ויש רע.
ואין צורך להמציא לרע נופך של טוב, כי יש דברים שהם רעים וזהו.
ניתן לטפל במעשה, באדם, בחוויה, באמצעים שונים, אך אל תעטיר עליו כתר טוב.
זה צורם בחוסר אמיתותו...

וכשמוחקים משהו רע, כי הוא רע ובלתי נסבל-
שום טוב לא אובד (עיין תחילת דבריי)
אולי זכרון ותקופה וחלק מהאדם.
וזה אכן עצוב.
אולי לא הבנתי אותךפורק

"ניתן לטפל במעשה, באדם, בחוויה, באמצעים שונים," אני מדבר על זה. אבל כשעושים את זה אז לא צריך להגיע ל"אולי זיכרון ותקופה וחלק מהאדם" שנמחקים.

 

אם אני זה שצריך להבהיר אז אני חוזר ואומר שלא אמרתי שהרע הוא טוב ח"ו ח"ו. אמרתי שבתמונה הכוללת של "זמנים קשים" וכו' שיש בה הרבה יותר מסתם מעשה רע. יש בהגדרה הזאת גם את האדם שנמצא שם שאת אח"כ אומרת שהחלק הזה נמחק וזה עצוב. שאותו אני אומר שאסור בשום אופן למחוק. כי הוא טוב. וצריך לחבק ולהוציא אותו משם ואז נשארים בלי עצבות בכלל.

 

 

בכ"מ סליחה אם נפגעת או משהו ממניפורק
ממש לא נפגעתידינה ל.
פשוט הנאיביות הורודה הזאת משגעת אותי...
(ואתה לא אשם בכלום. שא ברכה בדרכך...)
לא הייתי קורא לזה נאיביותאלנטריס
ובטח שלא ורודה

נסי לראות את זה כהסתכלות עמוקה וכללית על החיים.
אין רע בלי טוב. בגלל שהקב"ה רוצה שיהיה לנו טוב.

גם אם אנחנו רואים רק את הרע (לא משנה אם זה החטא או העונש) זה לא אומר שלא יצא ממנו טוב, וזו הנקודה שהכי עוזר ( לפחות לי) להתמקד בה ולהתעלות בעזרתה.

זה לא אומר שאני לא "מוחק" לפעמים את הרע, או פשוט מתעלם ממנו, אבל כשאני מצליח להשתמש ברע כמנוף אל הטוב, ההרגשה טובה פי כמה.
אני מתבוננת על כך המון בחיי.דינה ל.

ומה שהסקתי הינו:

ישנן רמות שונות של "רע", זאת מן סקלה כזאת, ובכל דבר יש אחוזי רע אל מול טוב.

יש מצבים של "רע מתון" בהם קל לראות את הטוב שעשוי לצמוח או שישנו במצב,

ויש דברים רעים שהם מוחלטים, והם ללא טוב.

מציאויות שצריך להודות שהן רע בהתגלמותו וזהו. ולא יצא מזה טוב. שום מנוף לשום מקום.

 

במקרים כאלו ה"התעלות" מן המצב זה לא לחשוב יותר מדי על הדבר הרע, ולמחוק אותו.

 

ולדבוק בסיסמאות סביב טוב במצבים כאלו-

זאת "נאיביות ורודה" (והיו לי ניסוחים אחרים פחות נאים מזה)

בתור מה אני אמורה לענות לך?דינה ל.
בוחנת כליות ולב? יודעת-כל?

כל אדם מורכב שונה מהאחר בכל מובן,
וכך הוא מתמודד עם חייו ועם מה שהם מזמנים.
תאכל זיתים בלי שמן זית ודברים כאלהפורק

צוחק 

 

ועכשיו ברצינות, אני באמת עשיתי את זה בתקופות שרציתי לשכוח מכל מיני דברים

אם זה עבד- ה' יודע

אבל עכשיו אני יודע שצריך להתמקד בטוב שבהכל ולא להשאיר קטעים אפורים בחיים

 

בגדול אני חושב (או לפחות מקווה) שדינה ל. מסכימה רק שהיא מדגישה את הצד השני של לא להיות נאיבי ואת החשיבות של להצביע על הרע כרע ועל הטוב כטוב. שזה כמובן צעד ראשון בשביל להוציא את הטוב מהרע. ומה שהיא כותבת למחוק זה מה שהיא כתבה עכשיו- לא להתעסק עם הרע יותר מדאי אלא להמשיך הלאה עם הטוב- עד כמה שישנו- בתוך הרע. ואני כמובן ג"כ מסכים שיש רע גמור וכו' וכל מה שדיברתי היה להוציא את נקודת האדם שזה כמובן טוב מתוך כל התמונה הזו ולזה גם דינה מסכימה. 

 

יש אישור דינה? 

משעשעדינה ל.

איך הוצאת את דבריי באור נורא חיובי. כשרון מיוחד יש לך, מה אני אגיד...

 

מה חבל שלא כיוונת לדעתי:

 

שוב אתה אומר (שורה 3) "להתמקד בטוב שבהכל". ואני שבה וטוענת- שיש דברים ללא טוב ואותם מוטב לשכוח.

ולעתים אפילו עדיף "קטע אפור" בציר הזמן של האדם...

 

אז צר לי שאינני מסכימה איתך.

 

כי אתה מציג כאילו אמרתי שהבדלת הטוב מן הרע היא כדי להוציא את הטוב מן הרע.

ואני הלוא בודדתי את השניים לחלוטין...

 

 

= = =

 

 

אני מרגישה שאנחנו מדברים על תדרים שונים,

בעקבות חוויות שונות.

 

אתה נורא אופטימי וקל לך לבודד טוב בעיסה של רע,

לא בא לי לשבש לך את המיומנות הזאת עם הגישה שלי.

 

מוטב שתמשיך בכוחך זה ותיטיב בעולם

טוב נו. התייאשתי.פורק

|מרים ידיים|

 

סתם.. לא באמת.. אין יאוש בעולם כלל..

יש לי מה לענות וזה גם לא כ"כ מסובך אבל נראה לי שמספיק פיצצנו את השרשור הזה וגם הפותחת שלו בממוצע לא הראתה נוכחות מזמן ולא ברור אם היא מגלה עניין בדיונים שלנו.. אז אם בא לך- אפשר באישי. אני אפי' אשמח. בכ"מ גם אם לא, שיהיה לך רק טוב בדרכך.

(זה טבעו וייעודו של פורום דינה ל.

לפתח שירשורים לדיונים.)

אמן!אלנטריס
ועכשיו לעניין - באמת יש דברים ללא טוב?
קשה לי עם זה.
זה סותר יותר מדי דברים שאני מאמין בהם... 
הרי יש בורא לעולם! והוא טוב. ורוצה להיטיב לנו.
אז איך יכול להיות רע מוחלט?!

אני לא מבקש דוגמא. אבל אשמח להסבר:
איך זה ייתכן?

(ואם נחזור לשניה לססמאות: לא הכל טוב, אבל הכל לטובה - עם זה את מסכימה?)
בטוח שאתה רוצה להכנס לזה? דינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה ל. בתאריך ה' בתשרי תשע"ד 22:50
אני "מתריאה" כי לא בא לי לפגוע באמונתך.
 
לשאלתך:
 
בהחלט.
יש דברים ללא טוב.
שהם רוע טהור.
סלח לי שאני מביאה דוגמא על אף שביקשת לא- פשוט אני תמהה על שאלתך:
שתי הדוגמאות הקלאסיות והמובהקות, גם אם נדושות:
רצח- יחידי או המוני (שואה), ואונס לענפיו (גילוי עריות, ניצול מיני וכודומה)
ומי שמנסה למצוא בזה טוב- זה לשחק אותה אלוהים יודע-כל. (ערכתי. לפני כן התבטאתי ביתר חריפות בענין. )
ויש עוד דברים. רגע מחשבה בענין והם בטוח יצוצו.
 
כמו שהזכרתי למעלה איפשהו, ה"רע" מבחינתי הוא סקאלה, מינונים של טוב ורע. בכל דבר.
ויש מינונים של "רע" שבהחלט אפשר לראות שהם לטובה. אפילו דברים נורא רעים, וכואבים.
אבל יש "רע מוחלט" ללא טוב, וללא פוטנציאל לפתח טוב.
 
"הרי יש בורא לעולם! והוא טוב. ורוצה להיטיב לנו."
על שני המשפטים הראשונים, ובעצם גם על השלישי אפשר לומר, אז מה? אז הוא ברא גם רוע. עובדה, בשטח. בפשטות.
להיטיב לנו? באידיליה, בסוף. ככה אומרים.
נשגב מבינתי.
בינתיים ברור לי שהוא ברא גם לא מעט סבל (=רוע) בעולם.
 
[ובורא עולם שרוצה להיטיב אפשר שואה לעם היהודי. בלי לפתח את זה- רק תחשוב על זה.]
 
 
אאוץ'....אלנטריס
אכן, הדוגמאות שהעלת הן בדיוק הדוגמאות שמהן חששתי. בעיקר מפני שאין ביכולתי לענות עליהן בצורה אמיתית מעל גבי הפורום.

—---------------/

אני חושש שנכנסתי בטעות למקום יותר מדי מסוכן... וכואב.

ברשותך, אפסיק את הדיון. לפחות בפומבי.

ניסיתי לאחל משהו לסיום, ככה לקראת יום הכיפורים, אבל הכל יצא ריק וחלש.
אז פשוט אאחל שבע"ה יהיה לנו טוב.
הממ... סליחה אם הייתי חריפה מדי.דינה ל.
זה בדמי, ולכן זה באמת ״שטח אש״ מבחינתי.
אולי מוטב היה לא להכנס לזה בכלל.
סליחה אם נפגעת.


אמן.
לא נפגעתיאלנטריס
אל חשש.

לילה טוב.
ישלי משו לומר.חרותיק

ספציפית לכאן.

 

נכון שיש דברים שאנחנו טוענים שהם רוע גמור.

ואכן, בהם עצמם אין טוב.

אבל הסיבה שהם באו לעולם-היא לטובה.

ואל תשאלי אותי איך, כי אין לי מושג.

אבל ה' מביא לעולם הזה דברים שהם לטובתנו.

אולי יבוא יום ונבין איך.

ואולי לא.

ובכ"ז אנחנו מאמינים בזה.

דינה - לא הצלחתי להבין את נקודת המחלוקת עם פורקעוד מישהי

בס"ד

 

גם הוא כמוך אומר שיש חוויות ומציאויות שהן רע גמור,

(אגב בחסידות קוראים לזה ג' קליפות הטמאות שאין בהם טוב כלל)

וגם את כמוהו הסכמת עם זה שאת האדם- ז"א האני צריך לאהוב גם בזיכרונות הכי קשים,

אז מה המחלוקת?

 

המציאות של הרע היא שקר, היא גורמת לנו לאמונה שקרית על עצמינו.

כמו "זה מה שמגיע לי", או "אני אשמה שזה קרה", וכ'.

 

העבודה הקשה מאד שלנו היא לא לתת למסרם השקריים האלו לחדור אליינו.

כן זה קרה, ולא זה לא מגיע לי, כמו שזה לא מגיע לאף אחת אחרת.

ובע"ה תבוא הגאולה ואז ורק אז נאמר "אודך ה' כי אנפת בי".

וכרגע הדבר היחיד שאנו מסוגלים לומר זה שכואב לנו, וזה לא היה צריך להיות.

ולהשתמש בטכניקות הקיימות בטיפול וכ' כדי להתשחרר מזה,

לסלוח לעצמינו - כי לרוב היכן שהוא בפנים הכעס הוא על עצמינו...

ולהמשיך את החיים מתוך מקום של קבלה עצמית כולל כל החיים, וכל רגע בחיים.

התכחשות היא בריחה.

וטבע הדברים שאו בורחים מהם היא לרדוף אחרינו.

כאשר מצליחים להגיע לקבלה עצמית עם כל החוויות שעברנו,

אין לעבר יותר אפשרות לרדוף אותנו ולהכאיב.

הכאב של החוויה עצמה קשה,

אך  האשמה, הכעס, השנאה העצמית, הייאוש, האכזבה וכ' וכ' אלו דברים שאפשר להיפטר מהם.

הם אלו שהופכים את זה בלתי נסבל לגמרי, ועליהם כולם כאן מזדעקים.

ואם תרצי- מספיק מה שהחיים הכאיבו לנו, אין צורך להעצים את הכאב,

ולהוסיף כהנה וכהנה...

 

בהצלחה רבה לכולנו,

שנזכה לסלוח לעצמינו באמת בכל המקומות בהם זה דרוש,

והעיקר שנגיע לרגע האמיתי של "אודך ה' כי אנפת בי" בגאולה האמיתית והשלמה.

 

 

מה כוונה "זה לא מגיע לי"?דינה ל.

נצא מנקודת הנחה שאם ה' הוא המכוון, אז הוא כיוון את הרוע הזה אלי. לא?

 

ולמה מציאות הרע היא שקר?

היא אמת כמו מציאות הטוב.

 

[ברשותך אני לא נכנסת לדיון של כעס עצמי וכו', כי זה דיון רחוק כבר מהנושא המרכזי  כאן]

 

התכחשות אולי שווה בריחה,

אבל בריחה שווה התמודדות, כדי לחיות.

הקונוטציות של המילים האלו שליליות, אבל צריך לזכור שזאת דרך התמודדות של אנשים כדי לא לרדת מהפסים וזהו.

 

 

 

 

בעקבות שאלותייך- לענ"ד.עוד מישהי

בס"ד

 

לפני הכל חשוב לי להבהיר שלמעלה מכל הדיונים הפילוסופיים -

מלומדים ומבוססים ככל שיהיו,

בתוך כל אדם הקב"ה שתל את כל החוכמה והכלים להתמודד הכי נכון עם חייו.

(צריך לעמול ולחשוף אותם, אבל החוכמה היא שלו)

לכן גם אם הייתי כותבת מגילות לגבי כמה זה נכון להתמודד בדרך מסוימת,

אבל בעל הניסיון מרגיש שזה לא מדבר אליו אז זה בסדר.

כנראה לא זאת הדרך שמתאימה לו, לנפש שלו. 70 פנים לתורה.

 

1. לגבי המגיע לי, לא התכוונתי למה שכבר קרה, אלא לכך שלעיתים זה מסר שמלווה אותנו לעתיד.

כך קרה, וכך יקרה גם בעתיד כי זה מה שמגיע לי.

וגם בסיטואציה עצמה ה' כיוון אותה אליי בשביל משהו טוב שייצא מזה,

ואין כאן רוע בשביל רוע. הרוע הוא עטיפה למשהו טוב פנימי שכרגע אין לנו אפשרות לחוות.

 

 

2 המציאות של הרע המוחלט היא שקר, כיוון שג' קליפות הטמאות אין להן אחיזה במציאות.

על זה נאמר שבגלות "היינו כחולמים". כמו סיוט שאנו חווים ולגמריי נמצאים בו,

ולעיתים זה משפיע  גם על התפקוד בעירות כי החוויה חזקה, סוף כל סוף זה סיוט, לא מציאות.

כמובן שנבין את זה באמת רק בגאולה כשנתעורר סוף כך סוף מהסיוט הזה.

יש הרבה מה להרחיב בזה, אבל נסתפק בזה.

 

3 בריחה היא אחד הכלים להישרדות.

אבל אי אפשר לברוח לנצח, זה נועד לזמן מוגבל ולמציאות מסוימת.

לאחר הבריחה מהרע מגיעים השלבים האחרים.

 

והכי חשוב לי להדגיש- אני אמנם מאד מאמינה במה שכתבתי,

והדברים מבוססים ולא מומצאים, אך יחד עם זה כאשר אדם מתמודד בדרך אחרת,

בריחה, ניסיון להשמיד וכ' וכ',

כל עוד הוא יכול להסתכל פנימה ולומר לעצמו בכנות-טוב לי.

ככה נכון לי, וככה אני שלם עם עצמי, מקבל ואוהב את עצמי,

אז הוא מצא את הדרך הנכונה לחיות, ולהתמודד עם העבר וההווה שלו.

וכל הדיונים לא משנים כהוא זה.

אך אם בהתבוננות פנימה התחושות אחרות,

אז באמת יש עניין לנסות דרך אחרת להתמודדות.

 

בהצלחה רבה לכולנו, כל אחד בדרכו, ובניסיונותיו.

והעיקר שנזכה כבר לגאולה , והטוב יהיה טוב גלוי, והרשעה כעשן תכלה,

ונזכה לומר באמת "אודך ה' כי אנפת בי".

 

 

 

 

 

 

חיים כמעט ללא עבר.דינה ל.

(אני מכירה מישהי שאין לה אף זכרון עד גיל 12.)

כעת אתה אומר משהו אחר.דינה ל.
ש*האדם טוב*.

אני דיברתי על עבר, על חוויה.
ועל טוב ורע בכללי.

(יש לי מה לומר לגבי פסקתך הראשונה-
אבל לא כאן הבמה לדיון על פעילות הנפש אל מול חוויות שונות, או על טרפיות לרפואתה. אז אבליג. )
דווקא מסכימה מאד. חיבוק העבר במובן הנכון משחררעוד מישהי

בס"ד

 

לחבק זה לא אומר להתמכר לשחזור חוויות מזוכיסטי.

זה אומר לקבל באהבה את מי שהייתי באותו רגע.

רק לאחר שמקבלים את המציאות ואומרים נכון, זה קרה.

עשיתי את זה והייתי ממש לא בסדר באותו רגע.

אבל אני לא אתן לטעות הזאת לנהל לי את החיים.

אני יודע שמעבר לאותו מקום בנפש שאיפשר את הטעות -

יש בי חלק אלוקא ממעל ממש- וכן אני יכול להתרומם.

 

וטעות שוב זה לא רק משהו לא בסדר שעשיתי. לעיתים זה גם מסר לא נכון שאנו מבנים מהמציאות.

  אם נראה לנו שמשהו בא להרוס אותנו זה אומר שאנו טועים בהבנת הנקרא של ספר חיינו.

(על פי הסוד של סופר ספר סיפור- ספר זה החיים, סיפור זה מה שאני חווה ומבין מהחיים וסופר זה הקב"ה ואני ביחד)

 

והמטרה היא ללמוד לקרוא נכון,-מה הקב"ה אומר לי?

ולא צריך להיות נביא בשביל זה, רק להתחבר למקום האמיתי בנפש.

לא שזה קל, אבל יש דרכים לכך.

זה כרוך באומץ וכנות אמתית, אבל התוצאה בסוף שווה את הכל.

 

הלוואי והקושי יעבור, ותמצאי את האור בפשטות, אבל את חייבת לבחור להאמין בקיומו,

לא להאמין להעלם, להתעקש וסוף כל סוף העבודה הזאת לא שבה ריקם.

 

 

 

 

עם חלק מדבריך הזדהיתידינה ל.

תחילתם יפים.

עצוב כמה שזה קשה, או ש- קל לומר.

 

פסקה שניה: את באמת חושבת שאין משהו שעשוי להרוס אותנו? זה "טעות בהבנת הנקרא"?!

טוב, אז שוב המחלוקת בענין הטוב והרע. כי יש סיטואציות הורסות. נקודה (כמו ההן שמניתי מעלה מעלה בדברי לאלנטריס)

 

ובכאלו דברים גם בלתי אפשרי להגג לעצמנו "מה הוא  (^) רוצה ממני בעצם...?"

לבן אדם לא מובן מה הכוח העליון רוצה ממנו עם משהו הרסני שנחת עליו.

אולי נביא יכול למצוא תשובה.

 

 

 

אמן ואמן.

 

 

 

בעניין הלהגג לעצמינועוד מישהי

בס"ד

 

ממש לא התכוונתי לדברים קונקרטיים.

קרה לי אסון מסויים סימן שאני צריכה להתחזק במצווה פלונית או משהו בסגנון.

התכוונתי לאמונה.

אין לי מושג למה קרה מה שקרה.

כמו שהדגשתי התשובות האמיתיות יבואו רק בגאולה. לא לפני.

כך הרבי אומר גם על השואה, הוא לא מוכן לקבל שום תירוצים ותשובות אנושיות שפעם ניסו לומר כל מני גורמים.

והתייחס לזה מאד בחומרה. כרגע אין  שום תשובה לזה.

העניין שדיברתי עליו זה להאמין ולשנן לעצמנו שלא משנה מה קרה לא ייתכן ולא יכול להיות שהמטרה של הקב"ה היא להרוס אותי.

אפשר לשאול הרבה שאלות.

הרבה אנשים נהרסו מחוויות חיים שונות, ובמצב הנוכחי אין תשובות לסבל.

 

אבל אפשר גם לבחור להאמין במה שהתורה אומרת :"אין רע יורד מלמעלה".

ומה שכרגע אנו מסוגלים רק להאמין, נראה ונחווה בגאולה.

ולכן התשובה הנצחית לשאלה :"למה ה' עשה לי ככה" זה כי ה' אוהב אותי. ולכן גם אני חייב לאהוב את עצמי.

ולעשות הכל כדי להגיע לכך שיהיה לי טוב. טוב אמיתי, שהתורה קוראת לו טוב.

 זה מה שה' רוצה תמיד.

 

והאמת שכן , היאחזות עיקשת באמונה הזאת מושכת את הגאולה פנימה לחיים, ומשנה את המציאות.

 

 

ודרך אגב כשאנשים כותבים על האמונה באופן הזה ,לאו דווקא שחייהם דבש.

לעיתים קרובות האמונה הזאת זה מה שמחזיק בחיים.

 

משפט המפתח הוא "אני כנראה בוחרת לא לראות את הטוב"ender13

איך הרב קוק כתב:"עיקר הנפילות באות מפני שאינו מאמין בקלותה של תשובה"

יש לו הרבה ביטויים כאלה.

הנקודה היא שיש לנו בחירה אם לראות טוב או לא.

אוקי, לא רואים את זה בקלות, נכון.

בן אדם ששנים עישן הרבה מחשבות התעצבו אצלו בהשפעת העישון

(מתחיל בתירוצים "למה להמשיך לעשן" שהפכו לאידיאולוגיות עם הזמן וממשיך משם) 

לא יכול בשניה לבטל את כל זה.

גם אם גילית שהסיבה שאת שונאת אדם מסויים מגיעה מטעות, יקח לך זמן לשנות את ההרגשה שלך.

אבל זה עדיין תלוי בבחירה שלך.

זה קשה להתחיל להיות אופטימי, אבל אפשרי.

ככה ה' אמר זה כנראה נכון..

חסר לךהרועה
אני אבוא אישית לתת לך על הראש.
אז מזל שאפשרעוד מישהי

בס"ד

תשובה מתקנת את העבר,

ותשובה זה לא רק על עברות או חטאים, גם חוויות לא טובות ניתן לתקן.

ולא רק לתקן אלא להגיע לגבהים ועומקים שלא שיערת שקיימים.

אם תרצי אפשר לפנות באישי.

על הרב ארוש שמעת?הדסדס

ממליצה בחום!!! על הספר שלו "בגן האמונה" ו"שעריו בתודה"-הצלת חיים ממש.

 

ברגע שאדם יודע שכל מה שקורה- כולל הכל זה רצון השם וזה הדבר הכי מדויק עבורו, גם אם הוא ממש ממש ממש לא מבין איך ולמה- יש בידיעה הזאת להמתיק לו את כל המר.

הבעיה שלנו מחמירה כאשר מדובר בדברים ש"אנחנו" החלטנו/עשינו/ שגרמו לקלקול/תוצאה קשה, כי אז בנוסף לכל אנחנו גם מאשימים את עצמנו.

אז צריך לדעת שלמרות שיש לאדם בחירה- מדובר על "לפני מעשה". "לאחר מעשה"- אחרי שהדבר כבר קרה- מוכרחים להאמין באמונה שלמה שגם זה בהשגחה מדויקת, וגם זה מאת השם יתברך ושזה לטובה.

כל אמונה אחרת היא בעצם קצת/הרבה כפירה בהשגחת השם על עולמו.

אנחנו עוברים בדורות שלנו עליות וירידות, ולעניות דעתי ,אי אפשר לעבור את התקופה הזאת בלי ללמוד חסידות -זה כל כך מחזק. זה נותן "הסתכלות שורש" על כל העולם הזה ..

השם יעזור, תהיי חזקה.

בהצלחה.

מצטרפת להדסדס. כל מילה!מירימי
ויש בזה תשובה גם לדינה ל על התהיות בענין השואה ואונס.
למרות שמאד מאד מאד מאד קשה לקבל.
אי אפשר לשנות את העבר,גפן36

אבל אפשר לשנות את אופן השפעתו על ההווה.

לא מספיק..~בממוצע~
ההווה אולי לא מושפע ישיררות מהעבר, אבל הוא יונק ממנו הכל.
כל דבר שעובר עלינו "מתעכל" להנו בפנים על פי דפוסים מסויימים.
למשל, אנחנו יודעים שכאשר מישהו מחייך, זה משחרר אצלינו חומר מרגיע (לא מבינה את כל ההססברים והמושגים הביולוגים).
למה? כי מנסיון העבר למדנו שחיוך= משהו טוב/שמח/נעים.
מה אם מישהו חווה חיוך בצורה אחרת??
כשאת תחייכי אליו, גם אם התכוונת להרגיע, הוא יילחץ.

או, דוגמא אישית יותר..
אני נבהלת מאוד מאוד מרעש של בלון מתפוצץ. זה יכול לגרום לי לבכות. למה? בלון מתפוצץ מעולם לא פגע בי וסביר להניח שלא יפגע.
אלא שהמח רגיל להתייחס אל רעש ה"בום!" כאל דבר רע, סכנה. ואני מגיבה בהתאם. כך שאכן, יש דברים שלעזזאל פסיכולוגיה, אי אפשר לשנות!!!
נכוןחליל הרועים
אבל יש מה שנקרא חוויה מתקנת

לחוות את אותו דבר שמעורר בי את החרדה ומציף רגשות שליליים, אבל בדרך חיובית

לדוגמא, כשהייתי ילד בכיתה ג' טבעתי לרגע בבריכה ומאד מאד נבהלתי. יצאתי מהמים והמורה לשחייה קראה לי אחרי חמש דקות לחזור למים, למקום שבו טבעתי ולשחות שם, להכניס את הראש למים ולעשות בועות...
אני זוכר שזה הפחיד אותי בהתחלה ואחר כך באה תחושת השליטה והבטחון

כנ"ל בהרבה תחומים אחרים בחיים, גם משמעותיים יותר, נראלי...
ואו, מורה חכם!! שאפו עליו.~בממוצע~
חכמה.. זאת היתה אישהחליל הרועים
אפשר הכל!!!פורק

והמפתחות זה אמונה (בה', בטוב, בעצמי) ושמחה.

נכון שלפעמים זה מאוד מאוד מאוד קשה ושלפעמים יש דברים יותר קריטיים להתעסק איתם בנפש מאשר בלונים מתפוצצים ולכן הם יכולים להישאר בלי טיפול אבל באמת באמת באמת שאין יאוש בעולם כלל.

ואני אומר את זה גם לגבי דינה ל. שקובלת על הקלות של לומר את זה. ובכן, בלי להכיר כמובן, אבל לא הייתי מציע לכן לנסות להתחרות עם עומקי החושך והרע שאני עברתי ועובר. ואף אחד לא צריך להסביר לי כמה זה קשה. אבל צדיקות, תאמינו!! לא בגלל שזה קשה אז עוזבים ומניחים ולא משתקמים- או במילים אחרות- מתייאשים. יש יאוש וזה טוב מאוד להתייאש- מעצמינו. מהגאווה שלנו שאנחנו יודעים ומתכננים ועושים ואז אנחנו מסתכלים על הכוחות שיש לנו עכשיו ובוחנים לפי זה אם אפשר או אי אפשר. אבל "אצלו יתברך הכל אפשר" (סיפורי מעשיות חכם ותם) וגם אם עכשיו אין לנו כוחות לרוץ 40 ק"מ לא צריך להתייאש מהמטרה. כמה יש לנו? צעד אחד? אותו נלך. ואח"כ נתפלל לה' והוא ישלח לנו כוחות לצעד הבא עד שנגמור את כל ה40 ק"מ. יש מציאויות שהורסות ויש רע. אבל אין שום צורך להנציח את הפגיעות אצלנו. אפשר לקום מהם ולהשתקם ולהפוך אותם ליהלומים נוצצים. (בלי קשר בכלל כמובן ליחס אל מי שגרם אותם.) וכיוון שיש אפשרות כזו- צריך גם לעשות אותה! אנחנו חייבים את זה לעצמינו. לנפש שלנו שתהיה בריאה ושמחה. אנחנו בנים של ה'. לא סמרטוטים.

טיל פגע בבניין והרס אותו. אני יכול לשבת שם כל היום עם שלט "הבניין הזה נהרס מפגיעת טיל" ולתת הסבר מפורט לכל המתעניין על כמה זה רע ובאיזה דרגה של רוע זה נמצא וכו'. ואני יכוול לבנות את הבניין מחדש אפילו יותר יפה ממה שהוא היה. וגם להוציא מההריסות כל מיני רהיטים וכדו' שנשארו שלימים. ולהשתמש במה שאני יודע על כמה זה רע בשביל לדאוג שזה לא יקרה שוב לי ולאף אחד אחר. ולעזור לאחרים שגם נפגעו כמוני ג"כ לשקם את הבניינים שלהם. אה, וליד הבניין החדש שלי אני אכתוב שלט שהבניין הזה יפה יותר מכל חבריו בשכונה כי פגע בו טיל והוא נבנה מחדש.

בבקשה מכם חברים יקרים. אל תשקעו בייאוש!

מי אמר שאי אפשר לשנות את העבר?אבא שמואל

אצל הקב"ה אין זמן, וממילא כאשר נצליח להתאחד בו, גם אנו נהיה מעל הזמן..

 

אם אני לא יכול להתמודד עם זכרון של חוויה מהעבר אולי כדאי שאתעלם ממנה לעת עתה, כאילו לא היתה, עד שארגיש שאני מסוגל להתמודד.

 

גמר חתימה טובה!

יש לך מכונת זמן?~בממוצע~
אם התשובה היא שלילית, אז הנה ההוכחה שאי אפשר לשנות את העבר.

ולזכרונות שלי יש נטיה מעצבנת לבוא לא קרואים ובלי הזמנה..
נראה לי שהוא התכווןדינה ל.
שה׳ יכול.
נו יופי. הוא גם ממית ומחיה ומצמיח ישועה (וגו׳)
ועוד כמה דברים מיחסים לו- שאנחנו לא יכולים.

כן. תשובה מוזרה מעו בעיני. לא רלוונטית. דובר על אנשים פשוטים כמוני וכמוך. לא על ה׳.
לשמאלנים יש!פורק

תשאלי אותם. הם משכתבים את ההיסטוריה כל שני וחמישי. חושף שיניים

ועכשיו ברצינות, ולהבדיל מהם שהם סתם משקרים מרמים ומאמינים לשקרים של עצמם,

א"א לשנות אותו עצמו אבל אפשר בהחלט לשנות כל ההסתכלות שלנו עליו וממילא כל הצורה שבה הוא יופיע וישפיע אצלינו בחיים תשתנה. ככל שנבין יותר טוב ויותר לעומק איפה אנחנו היינו שם ונראה שאנחנו בכלל לא היינו קשורים לזה- יהיה לנו יותר טוב. ה'אני' עכשיו שלא רוצה את זה זה אותו 'אני' שהיה שם שלא רצה את זה אבל אז טעיתי והיום הבנתי ב"ה. זיכרון שצף לדוג' יכול רק למלא אותי סיפוק על איפה הייתי אז ואיפה אני היום או לחזק לי את ההבנה על כמה זה רע ולדרבן אותי עוד יותר לעזור לדוג' לאחרים שהיו בזה. או להגביר את ההודיה לה' על זה שאני לא שם. הכל עניין של הסתכלות ושל לאיפה לוקחים את מה שהיה. ואחרי שמשנים את זה כבר לא צריך לשנות את העבר עצמו.

ואו, חיזקת!~בממוצע~
אתה כותב טענה נכונה וטובה.

אני מודה שאני כרגע במקום שאני מסוגלת גם להקשיב לטענה שכזו. ועדיין, זה בהחלט חיזק.
אשרייך בממוצע!פורק

שום דבר בעולם לא יכול על הכח רצון שלך!

איזה כיף לךדינה ל.
חזקי ואמצי,
ורק טוב לך ~
לרע אין עצמיותתמרונתאחרונה

הרע הוא העדר טוב, כשם שחושך הוא העדר אור.  

כמו שאפשר להדליק אור וכך לסלק את החושך, כך אפשר לעסוק בטוב, וממילא יסתלק הרע ולא יהיה לו קיום!

המיטיב הוא ה׳ יתברך, והוא הנחיל לנו תורת-חיים תורת-אמת. 

כאשר אנו נקלעים למציאות רעה, בה קשה לאתר את האור, עלינו לתור אחריו בכל כוחנו!

אם אנו מתייאשים ונופלים לעצבות, אנו רק שוקעים יותר ויותר ברע,  וזוהי מטרת היצר-הרע.

אפשר לנסות למחות את עמלק ולהילחם בו, ואפילו צריך,  אך אפשר גם להימנע מלכתחילה מלהיפגש עימו,  כאשר לא נותנים לו סיבה לבוא.

בכל אופן יש להידבק בטוב, ב-ה׳ ובתורה.  לא תמיד כדאי לשכוח תקופות רעות,  הרי פעמים רבות אפשר ללמוד מהן, להתחזק ולחזק.  וגם צריך האדם לדעת מאיפה בא ואיזו דרך עשה עד הלום.  

בעצם- החזרה בתשובה, היא השיבה אל הטוב!

והרי כולנו מסוגלים לשוב אל עצמיותינו ואל אבינו שבשמים-כל שעלינו לעשות הוא להאמין בטוב, ולהשתדל לראות הכל בעין טובה.

שנה טובה ומבורכת!

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותooאחרונה

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך