שרשור חדש
מי ער? (אזהרת טריגר בתגובה)תורם דם
הרגע גיליתי שבסמנריון בנות של מחוז שומרון-שרון
של בני עקיבא בישיבה שלה- התרחשה הטרדה מינית
של עשרות בנות על ידי אחד מעובדי המטבח...

ולמה אתם/ן לא ישנים?😏
זה נוראבנש"ק

הדברים של שניכם. עקבתא דמשיחא.

טוב נובנות ‍ לא ‍לריבאחרונה
אם כבר הזכרת את זה.. שמעתי איזה רמז יפה.
אמנם זה מצב לא נעים ועצוב לרמזים אבל, השם של הילד טוב רואי זה הפעם היחידה בתנ״ך שמופיע במשיחת דוד למלך. מעניין.
---רב שמואל
התורה היא לא נגד השגיות. התורה - כמו כל גישה אחרת - מציגה גם דרך מסויימת של "השגיות" בפועל. וגם דרך מסויימת של "השגיות אנושית". להיות כוהן, למשל, זו השגיות בפועל. זה לא מורה על מה האדם מבין, מחכים, או רוצה. כך, למשל, כתר כהונה ניתן לאהרון וזרעו, ולא לאדם אחר. כוהן גדול - נבחר לא דווקא על פי ייחוסו, אלא על פי מעלותיו הכלליות, האישיות. גם במלכות, אנחנו רואים, שכתר מלכות - ניתן דווקא לדויד. וכאן דווקא ה"כהונה הגדולה" איננה זזה - היא קבועה מאב לבן. אבל כתוב "ובני דויד כוהנים היו". כלומר הייתה להם משרה עם משמעות רוחנית, כמו שכוהן גדול נבחר למשרה שלו, בלי קשר לתפקיד שהוא ממלא מבחינת ייחוסו.

כתוב שכתר תורה מונח ועומד. וחז"ל אומרים - ש"פילפולה של תורה", כלומר עיקר כוח התורה - ניתן דווקא למשה וזרעו. אבל כתוב "משה נהג בה טובת עין ונתנה לישראל". כלומר, ברור שהמהות של תורה, זה השגיות אישית - זה לא נמדד "דווקא" לפי ההשגיות בפועל. מצד שני, אדם צריך לדעת, שההשגיות בפועל היא דבר עקרוני וחשוב גם בזה, ולכן פילפולה של תורה, עיקר הכוח התורני, הוא דווקא של בני משה.

כך גם כתוב, "וכתר שם טוב עולה על גביהן". לא כתוב "כתר מעשים טובים". כתוב "כתר שם טוב". כלומר, מי שההשגיות האישית שלו היא מעלה. הרי את רואה, שיהושע נבחר לא על פי השגיות בפועל. אלדד ומידד כן משו מתוך האוהל, וזה לא נחשב לחיסרון. אלא, כמו שהכוהן, אינו מלמד דעת את העם בלי "מלך במשפט יעמיד ארץ". כך משה, אינו מוכיח את העם, בלא "וילך משה ויהושע". וכך רואים בספר דברים פרק ל"א, ט'-י"ג, ופרק ל"א פס' י"ד, השווה במדבר י"ב פס' ד', ודברי הימים כ"ו פס' כ'. כלומר, שהמלך ויתר חוכמתה של תורה. והכוהן ויתר ענוותה של תורה.
לא מתחברת אליו אז לא קוראת.ראשיתך
סבבה בחירה שלך מאמיהרמוניה
😘 מהממת את♥️♥️♥️♥️ראשיתך
😅לא יודעת מה עשיתי אבל את בעצמךך🥰הרמוניה
את פשוט כזו, תמיד. עכשיו זו הזדמנות לומר לך🌺😍ראשיתך
דייי אני נמסה פההה חיימשליי אין כמוך!♥️♥️♥️הרמוניה
הופה הופהekselion

הרב לונדין אה?

 

שלא תצאי קוקניקית בסוף..

חחחחחחהרמוניהאחרונה
טוב להודות לה'יעל מהדרום
לק"י

1. מפגש חנוכה משפחתי כיפי.
2 מסיבת חנוכה עם חברים.
3. עוד מפגש משפחתי.
4. שבת כיפית אצל דודים.
5. חופש!!

שבוע טוב, חודש מבורך וחנוכה שמח!!
''ויהי מקץ, שנתיים ימים.''חצילים
מסופר על רבי ברוך ממיז׳יבוז׳ (אני כמעט בטוח תיכף אבדוק) שסיפר סיפור שקרה לאבא שלו.
אבא שלו היה פעם באמצע עליית נשמה והגיע למקומות הכי גבוהים למעלה איפה שהנשמות.
כשהסתובב שם שם לב לדבר מאד מוזר, היה שם זקן אחד ממש ממש מבוגר אבל כולם שם קוראים לו ילד ומתייחסים אליו כמו אל ילד.
ממשיך להסתובב ופתאום רואה איזה ילד קטן ממש וכולם שם קוראים לו - זקן. ומכבדים אותו מאד ומעריכים אותו ומקשיבים לחכמתו.
הצדיק היה בשוק ושאל אותם ''פה זה עולם האמת, איך אתם אומרים דברים שהם לא אמת?''
אמרו לו ''פה אדם נמדד בצורה אחרת, פה אדם נמדד לפי מה שהוא הספיק בחיים ולפי הטוב שנוא פעל בעולם. ואותו זקן, אפילו שחי עד גיל מופלג, לא הספיק כלום. והילד הזה, כל כך צעיר, אבל עסק כל חייו רק בטוב ובאמונה ובמצוות, ועל כן אנחנו מכנים אותו - זקן''.

אז אמר רבי ברוך שזה הפירוש של הפסוק שבתחילת הפרשה ''ויהי מיקץ שנתיים ימים''
שאדם יכול להגיע לקץ ולגלות שחייו היו רק שנתיים ימים.

שנזכה כל החיים רק לעבוד בלי לדחות כלום שלא נתבאס אחר כך
יפה מאוד!! שבת שלום🥰הרמוניה
⁩⁦⁩⁦חצילים
וזה גם הפשט האמיתי של ברכת "אריכות ימים"רץ-הולך
יפייפה!לב אוהבאחרונה


תסתכלו על שעת הפרסום של זה:עברי אנכי

פיגוע דקירה בירושלים: צעיר כבן 20 נפצע בינוני בשער שכם | ערוץ 7

 

אני לא מבין, מה? זה ערוץ דתי?!

מפרסמים דקה אחרי יציאת שבת כתבה מלאה במלל ותוכן?

פשוט בושה וחרפה.

 

 

איפה אפשר להתלונן על זה?

אני שואל בשיא הרצינות.

צריך וחשוב להתלונן על זה.

ועכשיו מצאתי עוד כתבהעברי אנכי

שפורסמה ב17:21

 

אני באמת לא מבין את זה.

דקה אחרי הזמן שכתוב בלוחותברגוע
שבת יוצאת בצאת הכוכבים, אין חובה להוסיף 20 דקות
ידוע,עברי אנכי

אבל בתור אתר דתי ציפיתי גם לנראות חיצונית.

אולי זה שערך את הכתבה גר בחו"ל?ekselion


אהבתי את הלימוד זכות. כל הכבוד! באמתפה לקצת
------רב שמואל
יש לכם טעות. "חדשות" זה לא דבר שנועד ללשון הרע. "חדשות" זה דבר מאוד חשוב מהרבה בחינות - בדיוק כמו כל כלי התקשורת. הצורך להשתמש בהם הוא מאוד חשוב ותמידי. צריך לדאוג שזה יפגע בכמה שפחות אנשים, אבל הדבר עצמו של חדשות וכלי תקשורת, זה דבר שהוא אנשים צריכים אותו. לא רק זה, אלא שבלי זה קשה מאוד להביא מידע חיובי לא פחות מהשלילי. ההחלטה מתי להשתמש בכתיבה או במקור מידע, או במקור מידע שנכתב על ידי אדם אחר במהלך שבת, זה החלטה שתלויה בשאלה הלכתית - לא פעם, שאלות הלכתיות מורכבות. זה כמובן מוצדק לשאול - אבל ראוי לדעת שמוצדק גם להצדיק את כלי התקשורת, אם מאיזו סיבה החליטו על החלטה מסויימת, גם אם אתה לא יודע בוודאות את הסיבה, אם מדובר בדבר סביר, בודאי אין בעיה, אם מדובר בדבר יוצא מגדר הרגיל, זה יותר מורכב, אבל גם את זה אפשר לברר, ולא רק להגיד "כן נכון" "לא נכון"
בפורום משוביו0י


הרבה פעמים מעתיקים כתבות מהודעות דוברות וכד'.מישהו איתיאחרונה
..מבשר שלום
רק אני או שהכמות של ההרוגים ופצועים ר"ל מתאונות דרכים גדלה?

מה הגורמים? תמיד היו נהגים צעירים ותמיד הייתה רשלנות, אלכוהול ומסיחי דעת.
לא יודעת אבל אולי פלאפון?הרמוניה
ערביםראשיתך
..מבשר שלום
כאילו עד עכשיו לא היו ערבים ועכשיו הגיעו מלא?

איפה הם היו כל השנים?
גילו שזה טרור בחינם. לא עושים להם כלום על זהראשיתך
זה בחינם כי הם גם לא עושים טסטעברי אנכי


..מבשר שלום
מאיפה לך שהערבים הם חלק ניכר מהנהגים בתאונות?
כבר 70 שנה הם חיים איתנו ורק עכשיו הם גילו?
מה הקשר בין טרור לבין נהיגה לא באחריות? הם בדווקא מכוונים לפגוע ביהודים?
פשוט מאודekselion

תשווה את סטיסטיקת תאונות הדרכים בישראל לבין כל מדינה אחרת באירופה 

ותראה פער גדול

 

ולמה זה? בגלל שאין מדינה באירופה שחצי מתושביה הם אויביה.

כמו שהזכירו מעליי, הרבה פעמים ערבים נוהגים בצורה רשלנית בישביל להפחיד יהודים.

אני רואה את זה לפחות פעם בשבוע ואני בטוח שגם אתה.

וגם יש פעמים שהם מבצעים פגע וברח זה גם משתלם להם

ינהגו לא באחריותראשיתך
ואולי על הדרך ימותו כמה יהודים. וזו עוד מחשבה תמימה שלי כיהודיה שלא יכולה לתפוס את רמת הרוע שלהם. על רמת התמימות שלך אני עוד לא מתחילה לדבר
הם נוהגים ככה בכל מקוםברגוע
לא רק ליד יהודים.
והם הנפגעים העיקריים מהנהיגה הזאת.
ערסים יהודים לא פחותדי שרוט
--- ---רב שמואל
באחד הכיבושים הגרמניים במלחמת העולם השנייה, היה קצין גרמני שתפס יהודים שהחזיקו נשק, הביא אותם אל מפקדו, ואמר לו: "הבנדיטים האלה התגוננו בנשק". "בנדיט" על פי לקסיקון לועזי עברי של הוצאת "פרולוג", פירוש "שודד", אבל גם "שובב". זו אולי הגירסה המערבית של "ערס".
בסטטיסטיקה פשוטה ככל שיש יותר מכוניות יש יותר סיכויחסדי הים
לתאונות.
אבל אני מסכים שיש ייתר גורמים לתאונות ואי אפשר להתעלם מהדרך שבה ערבים נוהגים, או יותר נכון מתפרעים, בכביש.
..מבשר שלום
באמת התאונות הם מתואמות סטטיסטית ביחס לכמות המכוניות שנתווספו?
ביחס לכמות אוכלוסיה שגדלה יש דווקא ירידהברגוע
כל מי שנוסע על כביש 60יו0י

מידי פעם, יודע את התשובה.

ובנוסף למלחמת הלאומיות הגואה, מתרבים האנשים ורמת החיים, ויחד עם זה מתרבים הרכבים שנוסעים על הכביש. ויחד עם זה לצערנו גם מתרבות עבירות התנועה והתאונות.

 

 

------רב שמואל
יחד עם זה, מתרבים העונשים השמיימיים על ציבור אוהבי מלחמות לאומיות, או פנימיות, וגם (לא רק או, אלא וגם) פנימיות
ובלי קשר, אני זוכר ששמעתי את הרב אליקים לבנוןיו0י

מגדיר את זה כרצח ממש. אולי לא על רקע לאומני, אבל זה נובע מזה שהם לא פוחדים מאכיפה ישראלית, ולוקחים בחשבון שיכולים להיהרג אנשים.

------רב שמואל
וגם, לוקחים בחשבון, שזה אומר שצריך להתחיל ללמוד חשבון, כדי לפתור את הבעיות
יפהראשיתךאחרונה
פעם ראיתי שהכמות גדלה באופן מוחלט אבל ירדה באופן יחסי.מישהו איתי
יש היום יותר הרוגים מלפני 40 שנה נניח, אבל האוכלוסיה גדלה פי כמה וכמה, וכמות הרכבים גדלה פי כמה וכמה..
אז המצב יותר טוב.
איזה מוזר זהekselion

עכשיו שאני חושב על זה אף פעם לא קראתי לאח שלי "אחי מה נשמע נשמע" או  "אח שלי מה שלומך" 

שבתכלס זה נכון הוא היחיד שבאמת מיישם את ההגדרה הזאת!

 

מצד שני כל בחור שאני מדבר איתו אני משתמש במונח הזה והוא לא אח שלי!!

 

סתם משתף תהיות חח

כן אח שליekselion אחרונה


האם הקשר שלכם עם האחים הוא משפחתי או משפחתי + חבריפריחתקיץ

האם הקשר שלכם עם האחים הוא משפחתי או משפחתי + חברי?

ואם יש כמה כאלו וכמה כאלו, מדוע זה כך? עם חלק אתם לא מתחברים בתור חברים?

משפחתי חבריראשיתך
נראה לי שהרעיון של משפחתי כולל בתוכו חברי.
משפחתי-חברי אבל יש לי קשר שונה ומיוחד עם כל אח ואחות.חסדי היםאחרונה
===רב שמואל
בזמן הזה התחיל התיקון למלחמת יום כיפור
מי ער?Cherry
תפוז או קלמנטינה ולמה..
תפוזמיונז
יותר טעים. פחות מסריח.
ערהאין לי הסבר
תפוז.
כי זה טעים.
זו הסיבה שיש מיץ תפוזים ואין מיץ קלמנטינות.
קלמנטינה זה פשוט לא טעים.
אה, וזה גם מסריח.
ערהברוקולי

תפוז
תפוז- "ויושע י-ה-ו-ה ביום ההוא". אני בטוח ב-ה' שמחלוקת עלחסדי הים
גדול הדור של "שורש פורה ראש ולענה" לא יצלח.
לפעמים אני תוהה איך "נטעתם גם שרשו ילכו גם עשו פרי" אבל הכל ביד ה' וסוף האמת לנצח.
עכשיו צריך ניקים עם התרגום לאנגליתברוקולי

מי יודע בלי לפתוח גוגל?
אוווהקלמנטי

עד אמצע החורף יש את התפוזים הכי טעימים, האלה עם הפופיק, מרווים את הנשמה.

מאמצע החורף עד האביב יש קלמנטינות גן עדן.. השמנות שמתקלפות מהר, מתוקות

 

הכל תלוי בזן.

תפוזמשיח נאו בפומ!
באמת יש מישהו ש*מעדיף* קלמנטינה?
אני חחחחצילים
יחיד בדורמשיח נאו בפומ!
חחח כע כמעטחציליםאחרונה
עראכמ"ל
תפוז

פשוט אחד הפירות היותר טעימים
קלמנטינה רק מהגינה, אלה מהסופר לא טעימות
וואי נכון!מיונז
לא נגעתי בקלמנטינות עד שטעמתי כאלה ישר מהעץ ולא מהסופר וקלטתי שזה יכול להיות גם טעים...
עררץ-הולך
תפוז כי הוא יותר טעים.
אבל נצא להגנת הקלמנטינה שלפעמים יותר כיף לאכול אותה.
ערהאיכה
בתחילת החורף קלמנטינה , כי היא בשלה יותר ובלי גרעינים
אחר כך תפוז.
תפוזחיים של
יותר טעים, פחות מסריח.
ומיונז...
סורי על ההעתקה.
זה מה שחשבתי בדיוק.
לפני שראיתי את התשובה שלך
ערמישהו איתי
תפוז.
אבל עדיף תפוח (ירוק)
ערהחופשיה לנפשי
לא יודעת
אוהבת את שניהם אבל מקלמנטינות יש לי יותר דרישות
תפוזאכמל
קלמנטינה זה מתוק מידי ומה שלא מתוק עוד וותר גרוע

חייב לישוןן
יש קלמנטינותחצילים
חמוצות-מתוקות
משו מטורף שמי שלא טעם לא יודע עונג מה הוא
(טוב סטייק תמיד עדיף ומענג הרבה יותר אבל לא להתקטנן)
(זה לא חינוך ממני 🤭)ברוקולי
ממש כךקלמנטי


עררואה אור
תפוז
כי אפשר גם לאכול וגם לשתות
קלמנטינהשפרינצא בוזגלו

כי קל יותר לקלף

ער. קלמנטינה!חצילים
אבל ממש תלוי איזה!
אני עבדתי המון במטעים של קלמנטינות שהטעם שלהן היה מיוחד ומטורף ממש! ואפילו היו זנים בלי ריח..
אבל מי שלא ניסה לא יבין מה נעשה

בכל מקרה סטייק תמיד יותר טעים
תפוז או קלמנטינה ישר מהעץ של ההורים/ סבא וסבתאבינה.
זה ממש חשוב: האם מישהו השבת מוזמן לסעודה של ברית מילה? עברי אנכי

כי אם כן,

אז זאת ברכת המזון הכי הכי הכי הכי ארוכה שיש!

 

זה בהמז עם:

על הניסים

רצה והחליצנו

יעלה ויבוא

ברכת האורח

והברכה הזאתי של הרחמן שאומרים בברית

 

 

לי יצא להיות מוזמן פעם אחת בשבת כזאת, אבל זה היה בלי הברית מילה אז..

אף אחד לא הזמין אותי, אבל יש לי סכין קצבים למקרה הצורךפשוט אני..אחרונה
השבת לא אספיק להגיע למנחה בזמןפשוט אני..
אהיה באמצע ברכת המזון
חחחחחחחekselion אחרונה


ג' טבת. כמה שזה חזק.יו0י

פתאום האיר לי שיש שנים שיש בו ממש קדושת חנוכה ויש בו הלל והודאה, ויש שנים שהוא סתם יום חול רגיל.

 

אם יש ל' כסלו אז ג' טבת הוא יום רגילפשוט אני..
אם אין ל' כסלו אז ג' בטבת הוא ''זאת חנוכה''.
לפני שהיה לוח שנה קבוע, גם חג השבועות נחגג בתאריכים שוניםפשוט אני..אחרונה
בהתאם לשאלה האם יש או אין ל' בחודשים ניסן ואייר (היום זה קבוע: בניסן יש ובאייר אין).

הרי שבועות ביום ה-50 ממחרת הפסח, אין לו תאריך עצמי. לכן מספר הימים שיש אחרי פסח משפיע על התאריך שבו חוגגים את שבועות.
😂😂😂תורם דם

באמת חמוד!😍תורם דםאחרונה
גם המנגו😋
שאלה לדוברי אנגלית - (transplant(ationבן מערבא

 

גם transplantation וגם transplant מתורגמים לעברית כהשתלה ואני מנסה להבין את ההבדל (הדק) ביניהם. 

 

שאלתי היום גם מורה לאנגלית וגם דובר אנגלית שפת אם, מה *בדיוק* ההבדל ולא ממש הבנתי. 

 

הבנתי ש- transplantation זה התהליך של ההשתלה. אז מה זה transplant ? התוצאה של תהליך ההשתלה ?

אחד שם עצם ואחד פועלברוקולי

Transplant- פועל
transplantation- שם עצם

עוזר?
תודה. אבל גם transplant זה שם עצםבן מערבא
במילון שאני פתחתי כתוב שזה משמש בפועלברוקולי

באמת Transplantation זה יותר כולל כזהקורא ממעמקים


---רב שמואל
כנראה יש לך קצת בעיה להשתיל את ההבנה במוח
ככה זה נראה
להעביר+להשתילחסדי הים
מה ? לא הבנתיבן מערבא


המילה מדגישה את שני הדברים: עצם ההעברה והפעולהחסדי הים
שבפועל משתילים.
אז transplantation כולל את שניהםבן מערבא

ואילו transplant רק את ההשתלה ?

אני לא חושב שאפשר להגיד שלמישהו יש transplantationקורא ממעמקים

אבל אפשר להגיד שלמישהו יש transplant בגוף

אולי אפשר להגיד שtransplant זה יותר נוטה לכיוון שתל

זה מעניין מה שאתה אומרבן מערבא

 

גם אני חשבתי שאולי זה הכיוון. זה גם די מסתדר עם הדוגמאות לשימוש שמביאים במורפיקס שם

 

The patient's body rejected the transplant - פה ברור שהכוונה אכן לשתל - האובייקט המושתל ולא לתהליך. 

 

The heart transplant was successful - פה לעומת זאת ברור שהכוונה להשתלה כתהליך. 

 

אז האם יהיה נכון לומר ש- transplant כולל גם משמעות של השתלה וגם משמעות של שתל ואילו transplantation מכיל רק את המשמעות של השתלה כתהליך ?

חשבתי שהתכוונת לנתח את המילה. לגבי מה שאתהחסדי הים
שואל זה פשוט מאוד:
transplant זה פשוט verb.
לגבי transplantation זה noun רק יש מילים שהיה מקובל להוסיף להם מה שנקרא suffix שהיו מוסיפים לnoun שיש בו פעולה, וזה הtion בסוף.

לא נראה לי שיש הבדל מהותי במשמעות. פשוט שתי דרכי ביטוי.
תוהה לעצמי מה גרם לך להבנה כזאתבן מערבא

אבל בכל אופן כמו שכבר נאמר transplant זה גם שם עצם. 

 

transplant in Hebrew | Morfix Dictionary מילון ותרגום מורפיקס | transplant תרגום

אני חושב שזה verb. צריך לבדוק במילונים יותר מוסמכיםחסדי הים
יש פה חילוקרץ-הולך
Transplant זה שתל ו to transplant זה להשתיל.
לעומת זאת המשמעות של transplantation זה השתלה.
בשתי המילים אפשר להשתמש כשאומרים להשתיל.
שוב transplant זה לא רק פועלבן מערבא
לפי מה שאני מבינהריבוזום

transplantation מדבר על התהליך, כאילו, הדגש הוא על ההתעסקות המפורטת בנושא, הפעולות שמבוצעות. למשל, בהרצאה לרפואה ידגימו - במקרה של מטופל בבי"ח זה וזה בתוך תהליך ה-transplantation בשלב כך וכך קרה הדבר הזה והזה. או רופא יגיד - היום אני חמש שעות עסוק ב-transplantation מסובך.

ו-transplant זה גם הפעולה של ההשתלה אבל בלי דגש על התהליך שבו זה מבוצע, אלא פשוט על כך שאיבר "הותקן" בגוף, ולא משנה אם היה צריך לצורך כך לחתוך פה, לקשור שם, להדביק, להזריק חומרים כאלה ואחרים, וכמה זמן זה לקח וכמה מעייף או קשה זה היה... על מישהו שזקוק להשתלה יגידו שהוא זקוק ל-transplant, לא ל-transplantation. כי לא רלוונטי כל התהליך שבו זה יקרה, אלא שזה יקרה.

מנסה להדגים עוד: רופא צעיר יגיד שהיתה לו transplatation ראשון אתמול במשך הרבה שעות. כשהוא יהיה בפנסיה הוא יהיה גאה לספר על transplants רבים שביצע במהלך הקריירה.

 

כל זה בהנחה שהבנתי נכונה ^^' (אבל אני די משוכנעת שכן)

 

transplant_2 noun - Definition, pictures, pronunciation and usage notes | Oxford Advanced Learner's Dictionary at OxfordLearnersDictionaries.com

transplantation noun - Definition, pictures, pronunciation and usage notes | Oxford Advanced Learner's Dictionary at OxfordLearnersDictionaries.com

תודה ריבוזום אבלבן מערבא

 

משום מה קשה לי להאמין שהדיוק הזה אכן עומד במבחן המציאות. מה ההבדל ביחס לדיוק שהצעת בתמונה הבאה שבמקרה הראשון משתמשים ב- transplantation ובמקרה השני ב- transplant ?

(מעבר לכך שבמקרה השני יש לנו צורת סמיכות…)

 

אני חושבתריבוזום
שאתה צודק - הלכתי כנראה רחוק עם ההבנה שלי של ההבדלים בהגדרות של אוקספורד, ואני לוקחת את דבריי חזרה. שאלה כזו היא באמת שאלה למישהו שחי ודובר את השפה. ואם אפשר להשוות בין הדובר הממוצע לדובר שהוא רופא זה בכלל יהיה מעניין. בכל מקרה נראה שההבדל הוא עדין.
--- ---רב שמואלאחרונה
את מתנהלת כאילו שהוא (העניק @בן מערבא), כאילו הוא עצמו "דובר שהוא רופא".

זו התייחסות מוגזמת לפי דעתי, ובודאי איננה מתאימה לשום הוכחה - שלא הוצגה בפנייך, באשר למהימנות מקורותיו.
היה פה כבר שרשור הלם על השיר החדש של משה חבושה?עברי אנכי

אני פשוט המום

מה מה מה

זה לא מתאים לו בכלל

 

אני מכיר אותו כהעיראקי הזקן שישיר רק שירים של בית אבא

(שאגב, אני מאוד אוהב)

ואז פתאום.. זה.

חח אני לא יודע איך לאכול את זה

 

עוד מישהו המום כמוני?

 

 

 

נ.ב - זה שרשור ראשון שאני פותח כאן, אחרי שאני חוקי כאן בפורום הזה, ואני באמת מעל עשרים. ייאי

מי זה?🙄תורם דם
החליק על הראש...שפרינצא בוזגלו

או שהוא פשוט הבין שהדור הצעיר לא מכיר אותו, אז הוא מכר את נשמתו בעבור צפיות....
עצוב



(סתם, פחות דרמתי, רגע, זה פשוט מעצבן באוזן. זהו.)

האמת שלא שמעתי על זה.. איזה שיר?מבקש אמונה


אה עכשיו ראיתי.. כן, קצת פחות מתאים לדמות שלו חחחמבקש אמונה

מרגיש מוזר משהו

האמת שאהבתיזה רק אני
לא הסגנון הרגיל שלו אבל דווקא בשינוי המפתיע היה משהו שאהבתי.
אגב ה"יה ריבון עלם" זה עיראקי .
כן מכיר את המנגינה של הפזמון, אבל הכל.. חח מוזר לי ממשעברי אנכי


מזל טוב!!!ארץ השוקולדאחרונה
מתייחס לדבר הכי חשוב בהודעה
נמאס לייו0י

תאונה חזיתית קשה. צפו:

בעל הבית מכה את הפורץ שחדר לביתו. צפו:

הפיגוע שהתרחש בצומת *&^%3. התיעוד המלא:

אסון מירון. העומס, הנפילה, והגעת כוחות ההצלה. תיעוד חדש:

הילדה חוצה את הכביש ונפגעת מרכב. תיעוד ממצלמת האבטחה:

 

נמאס מכל התוכן הזה שרק משחית לנו את הנפש. פשוט נמאס. התרגלנו לראות את כל הרוע הזה אצלנו על המסך.

ולצערי זה נמצא יותר באתרים דתיים😧 אוף.

 

 

 

זה ידועאפרת????
שאנשים נמשכים לחדשות רעות יותר מאשר לחדשות טובות... אז הכתבים חוגגים על זה
אסור בכלל לקרוא/לשמוע/לראות חדשותJewice
ויש סינונים שחוסמים את הקטגוריה: חדשות
שונא חדשותבנות ‍ לא ‍לריב
בדיוק מהסיבה הזו.
--- ---רב שמואל
"כנען בידו מאזני מרמה לעשוק אהב".

אתה לא יודע ולא רוצה לדבר על האמת - החשיבות בלדעת מה קורה בעולם. להבין דברים. וכולי. אתה מתעסק בטפל, כמו הטרול הערבי.
--- ---רב שמואל
מוקדש גם, וכעיקר, לחבריקו
וואי, מי כמוני מבינה את זה...שפרינצא בוזגלו

אני מאד רגישה.
ולוקח לי יום שלם להתאושש מכל החדשות האלו.
אני שוטפת מעלי את כל היום הנורא הזה, הולכת לישון, קמה בבוקר מאוששת, ואז עוד אונס.
זה בלתי נסבל!!!
אני כבר לא יודעת מה לעשות, כי אני בעצמי לא נכנסת לחדשות כבר מלא זמן, אבל תמיד אני אשמע על הסיפורים האלו, תמיד ינייסו עליהם...

מסכים.. כל ערוצי התקשורת ללא יוצא מן הכלל מנסים תמידekselion

להבליט בעיקר את הרע.. 

נדיר מאוד שיעשו מהדורת חדשות על פעילות חסד או משהו בסגנון..

 

כמו שאמרו מעליי, צריך כמה שיותר להתנזר מזה

ותמיד לזכור שהמצב שלנו טוב מאוד ביחס לרוב הדורות הקודמים

ובע"ה המצב ימשיך להשתלם

רייטינג=כסףתורם דם
ברוך הבא למציאות...🙄
^^כן זה העולם...הרמוניה
ביום שכסף לא יניע את המציאות יש לנו תקווה

(תסתכל בחתימה של @מבקש אמונה...)
*זה* לא יקרה אפעם🤷‍♂️תורם דם
כסף, כוח ומין.

זאת היא דרכו של עולם מאז ומתמיד.
כשיבוא משיחהרמוניה
ממש לאהרמוניהאחרונה
אני הבנתי שעולם כמנהגו נוהג מדובר על התקופה שלפני המשיח, ימות משיח זה אמור להיות לפני "העולם הבא" לא ככה?
משתף שיעור מרתק על חנוכה !!ekselion

ממליץ ממש, מרגיש כאילו זה באמת ממש עשה לי סדר בראש

מענייןultracrepidam
עבר עריכה על ידי ultracrepidam בתאריך כ"ז בכסלו תשפ"ב 11:10

שמתי לב לכמה אי-דיוקים היסטוריים (קטנים ולא קריטיים), ועוד פרטים שלא הכרתי ואני לא יודע אם זה בגלל שהם לא מדויקים או בגלל בורותי המחפירה

אבל בהחלט מעניין

 

פרט דווקא משמעותי שלא הצלחתי למצוא לו מקור - הוא טוען שזקני יהודה הסכימו לקבל את ההסכם עם נציגי אנטיוכוס, ויהודה החליט ללכת למלחמת עצמאות.

הוא כנראה מתכוון למה שכתוב בספר מקבים א פרק שביעי, אבל זה ממש לא נשמע כמו מה שהוא מתאר, אלא שהיתה אחדות דעים גם לגבי ההסכם (בסוף פרק שישי) וגם לגבי ההחלטה לחזור ולהלחם (בפרק השביעי). לא מצאתי מקור היסטורי שמתאר את זה אחרת.

זה פרט מאד משמעותי כי הוא מבסס עליו את ההשקפה שלו לגבי מהותו של חנוכה

אני בטוח שיש לו מקורekselion

הרב לונדין לא מסוג האנשים שיטו את האמת בישביל האג'נדות שלו..

 

עכ"פ צריך עיון

(אפשר לברר איתו לגבי המקור)

אין לי דרך לבדוק איתוultracrepidam

דבר נפוץ מאד הוא שאדם טועה בפרט, ולפעמים בונה דרשה על סמך מה שהוא זוכר.

 

אני לא חושד אותו בשקר אלא בטעות בפרטים, בדיוק כמו שיש פרטים שבהם ברור לי שהוא לא דייק.

...הרמוניה
אם אתה רוצה לברר איתו יש לי מספר
איזה קטע, בדיוק באתי לשתף את השיעור הזה.איכה
שווה לראות?הרמוניה
זה לא מהמעצבנים האלה שאומרים: "תשכח את כל מה שחשבת על חנוכה עד היום"?
זה לא מהמעצבנים.עברי אנכי

אני לא ראיתי את הסרטון אבל רפרתי וראיתי מה כתוב במצגת

קודם כל

זה היסטוריה

אף אחד לא יודע מה באמת קרה בחנוכה. יש המון היסטוריה שחשוב לדעת.

 

ואז הוא מדגיש כל מיני נקודות של דמיון בין זה ליום העצמאות שלנו (שאגב, ממש קשה לפספס את הדמיון מצד אחד, ומנגד את השוני)

כןultracrepidam

חלופה טובה תהיה לקרוא את ספר מקבים (לפחות ספר א. כדאי גם ב, אפשר גם את השאר)

לשמוע את השיעור קל יותר, לדעת

תודה אנשיםהרמוניהאחרונה
לכבוד החג של קדושת המקדש. שיבנה במהרה---יו0י

איך אתם נותנים מקום לזכר ירושלים או בית המקדש בחיים שלכם? [אייקון של בית המקדש]

 

כמובן חוץ ממה שמחוייב עפ"י ההלכה.

 

 

"שמעתי את תפלתך ואת תחנתך אשר התחננתה לפני הקדשתי את־הבית הזה אשר בנתה לשום שמי שם עד עולם והיו עיני ולבי שם כל־הימים"

 

 

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחekselion


(מה מצחיק ?)בן מערבא


אההה אתה נוקט בגישה של ריש לקיש כאילו?ekselion


ממש לא. סקרן אותי מה הצחיק אותך בהודעה הזאת.בן מערבא


--- ---רב שמואל
נראה שזה הצליח. אפילו הערבים לא מתעקשים על המקום הזה, עד שעם בני ישראל של שלמה המלך מגיע ומתחיל לנהל סביב זה שיח.
שכחתי להגיב..יו0י

משתדל לפקוד את המקום הכי קרוב להר הקודש לפחות פעם אחת ב30 יום.

להוריד את הסכינים מהשולחן לפני ברכת המזון, כדי לזכור שפעם היה יהודי שכ"כ כאב לו בברכת 'בונה ירושלים'.

...הרמוניה
מה הקשר בין הסכינים ליהודי שכאב לו בבונה ירושלים? (מי זה?)
מתוך משנה ברורה:יו0י

"וטעם שני בשם רבנו שמחה- לפי שפעם אחד הגיע אחד לברכת בונה ירושלים ונזכר חורבן הבית ותקע סכין בבטנו וע"כ נהגו לסלקו בשעת ברכה"

ר' דויד מתפוח אומר על זה שאצלנו, לצערנו, אין חשש כזה, אבל ראוי להזכיר לעצמנו שהיה פעם יהודי כזה שכאב לו כ"כ על בית מקדשנו..

 

וואו!!הרמוניה
זה כל חיי. לומד קדשים וטהרות, עולה להר בית ה' ומתפלל בכותלחסדי הים
הקטן.
כל העבודת ה' שלי מכוונת כלפי זה.
אשריך! שנזכה. אני כל הזמן מנסה להתחזק בזה.יו0י

אבל לא מצליח להתמיד בלימוד קדשים, ולא מצליח להתמיד בתיקון חצות.

וכמה מנחם לשמוע יהודי בדורנו שאומר שבית ה' זה כל חייו!!יו0י


חיים את זה...כתר הרימוןאחרונה
זה בשיח.

ברווקותי - סיבוב שערים. תמונות של בית המקדש (כולל אחת שציירתי). תפילה, דיבור.
מהחתונה - עלייה להר. תפילה, דיבור, חינוך. בסלון יש תמונות של בית המקדש. שמות ילדיי כולם עם כיוון לתפילה למקדש.
רק רוצה לשתף.. אז אשלח קצת קטעים. זה חוקי לפורום הזה, נכון?קולמוס הנפש.
בקשת נקמה לפני המוותקולמוס הנפש.אחרונה

--- ---רב שמואל
המודיעין מבקש לפרסם:

לפני 10 וחצי שנים, כשהייתי במקום, שבו אנשים חשבו שהחוקים לא מתבררים.

היה שם, בחור אחד, צעיר. בערך בן 18, שלפי הדיבורים שלו, היה נשמע שהוא מאוד מוטרד מהנושאים של שמירת הברית. כנראה מישהו הכניס אותו שם לא במקרה ביחד איתי, כי זה חלק מהשיטה המניפולטיבית של ה"דיבובים" (מאז ועד היום, הם לא הצליחו לגלות כלום, למרות כל המאמצים, וזה נורא מתסכל אותם. אז הם מתנהגים כמו תינוקות.) על כל פנים, הבחור ההוא, היה כזה שם יושב, והיה שם אישה ערבייה, עובדת בניקיון. האישה הערבייה הייתה לבושה ברעלה, ובכל הלבוש הדתי הזהיר מאוד. אבל, כל פעם שהיא הייתה נפגשת הבחור הזה, היא הייתה נוגעת בו, בצורה שלא יהיה לו נעים. באופן קבוע, תמיד. כך היא הייתה עושה. והיה לה חיוך כזה "ממזרי". היה אפשר לראות שהיא עושה את זה בכוונה.

עד כאן מסר המודיעין לכרגע.
--- ---רב שמואלאחרונה
דבר נוסף:
שנה ורבע לפני כן, באותו מקום בדיוק, הייתה אחת העובדות, של ענייני הרוח והנפש. העובדת הזו הייתה גם כן ערבייה, אבל הייתה לבושה כחילונית. ואפילו קטנים זוכר ספיציפית את הפעם הזו - היא באה מקושטת ומיופה מאוד. לא באופן של חוץ הרגיל, אבל באופן של מקושט מאוד ביחס ליום יום. באחד המקרים, באופן לכאורה רגיל לחלוטין - זה קרה פעם אחת בלבד, ולכן זה לא היה "רגיל". אבל פעם אחת היה מישהו - אולי יהודי, אולי ערבי. שרצה ללחוץ לה את היד. והיא אמרה לו, בצורה מכבדת ומכובדת: לי אסור, אצלינו נזהרים, אני לא יכולה לעשות את זה. לא במילים האלה, אבל הטקס של האמירה שלה היה יחסית משמעותי מבחינה הזו, כלומר שהיא הקפידה להראות שהיא נזהרת, והיה אכן נראה שהיא מאמינה מאוד במה שהיא אומרת. לפי רוב הגינונים, שהיו - גם מצד הנראות - גם מצד מה שהיא אמרה. היה נראה שגם אם היא באמת האמינה בדברים. היא לא עשתה אותם לשם עצמם, רק בגלל שהיא מאמינה, ואז היא גם מגיבה כיוון שיש שם מישהו שלא נוח לה ללחוץ לו את היד. זה סביר, שלמעשה הייתה כוונה "להציג" את הדברים, בצורה שתשאיר איזה רושם. (זה שרצה ללחוץ לה את היד, - הוא לא היה אחד העובדים. הוא היה אחד מהנתונים תחת ידי העובדים, ללא שום איזה דבר שנותן להם איזה ייתרון של זכות או סמכות יותר ממנה)