שרשור חדש
מר' אושר, לטיפוח העץסוג'וק

 

האדם צריך להיות עירני בכל עת לעצמו 

 

כמו האילנות 

שצריכים לטפח אותם תמיד. 

צריכים להשקותם

צריכים לזמר את הענפים והעלים המזיקים, 

צריכים לזבל את האדמה אשר העץ נטוע בה, 

 

ואם לא יטפלו בעץ, 

יגדל בתוך קוצים ודרדרים, 

 

כך צריך האדם 

להיות עירני 

 

אחרת 

אפילו שיש לו אמונה 

יגדל בתוך קוצים ודרדרים 

 

מוקד השומריםJewice
1-700-700-963

מי שנמצא בבני ברק, אשדוד, או ירושלים, זה הטלפון שלהם
סליחה על השאלה...חיים של
אבל מה התפקיד שלהם?
זה משטרה התנדבותיתJewice
כמו איחוד הצלה, רק משטרה.
ארגוני פשיעה לא אוהבים תחרותבן מערבא

וכידוע, משטרת ישראל היא ארגון הפשע הגדול בארץ. 

מחזיקים חזק ? תראו את זהבן מערבא
העיקר לגופשטיין לא נותנים לאבטח את ירושלים..נוגע, לא נוגע
חזק חזק!!!שושיאדיתאחרונה

ונכון כל כך!

 

יאו...

מדהים!!אהבה.
הקפצהJewice
הקפצהJewice
קפיץ קפוץJewice
הקפצהJewice
צריך ייעוץ לגבי משהו דיי דחוף אשמח לשוחח בפרטי מי שיכול תודהekselion


לא.. תודה רבה ekselion אחרונה


טוב, מישהו שמבין בסטטוסקופים שושיאדית

איך אני יכולה להבדיל בין הדופק שלי לבין ה"בומים" השגרתיים?

 

פשוט לא יכולתי להירדם... הלב שלי דפק חזק מדי

מוכראפרת????
יותר מידי
מניסיון אישי..ילדה של אבא

כשהלב שלך דופק חזק את תדעי שזהו

ותרגישי אותו חזק

בלי להתבלבל.

 

תנסי להרגיש במפרק של כף היד או בעורף בצד בין שתי העצמות

 

והגיוני שזה מנע ממך להירדם.. אפשר להירדם רק כשהגוף רגוע.

 

אירוני...שושיאדיתאחרונה
מי ער?חופשיה לנפשי
אז כמה התראות היו לכם היום? אצלנו(איפה שאני עכשיו) הייתה אחת
צופים בשידורי הטלוויזיה עכשיו. זוועה. זה לא נגמר.כינוי-לרגע
ערהחיים של
כבר לא סופרת😡😡😡
ערמישהו איתי
חצי מדינה בממד
עררוצה להשתחרר
לא היו לנו. זה לא איזור של טילים.

פשוט מדהים היחס בין כמות הטילים לכמות הנפגעים. מישהו שומר עלינו.
גם איפה שאני נמצאת זה לא איזור של טילים והייתה אזעקה בשבתחופשיה לנפשי
(ונפילה בכפר ערבי)
שומר ישראל. וזה מה שחשוב.בן מערבא


ערהאפרת????
לא היה אצלנו בכלל. בלי עין הרע. אבל שומעים את הבומים.... הבית מזדעזע.... מפחידדד
ערהוהעיקר-לשמוח:)
לפחות עכשיו נגמר קצת..
לבנתיים
אני ערה.באמונה תמיד

ב"ה 0 אזעקות!

אבל כן היה בקתביםבאמונה תמיד

(בקבוקי תבעירה)

ודליקות של צמיגים

ערמבקש אמונה

שתיים שלוש.. משהו כזה

ערהאיכה
סתם ככה, אבל הולכת לישון.
ערהשושיאדית

אחרי שבת בדקתי באפליקציה, 219 התראות.

 

 

אזעקה אחת בשבת.

 

אבל הפעם ה"בומים" היו הרבה יותר חזקים מתמיד...

ערהמדרשיסטית20

3 ✌ (ובאחת מהם הייתה נפילה לא רחוקה מאתנו..)

אבל וואלה לפחות זה עושה גיבוש עם השכנים. סיטואציה משעשעת להיות יחד בפיג'מות 😅

ערחצילים
אצלי היה רק את זאת שהייתה אצליך
ערהעוטף עזה
כמה אזעקות? 15 כזה

עכשיו למשל הבית רועד מהפצצות של צהל

מצחיק אותי לראות שמתלהבים ומתלהבות כאן מאזעקות בודדות.
בואו, אני יכולה לכתוב כאן ספר.
נעים מאוד, זה המצב הכמעט רגיל שלנו
יאללה כתבי ספר נשמע מרתקחצילים
רב מכרעוטף עזה
ערהמיונז
היה כמה, אבל לא נראה לי שהמון.. הלכתי למקלט אז לא שמעתי כלום ולא הצלחתי לספור...
ערחמדת66

עצבני על כל מיני דברים במדינה לאחרונה.

בגלל האזור - אפס.

לגמרינוגע, לא נוגע
המפכ"ל הפך לפוליטיקאי ומפקד מחוז ירושלים לנציג האו"ם לתיווך בין היהודים לערבים.
שיתחילו בלעשות את התפקיד המקורי שלהם
אתה מפרגן להםבן מערבא

במקומות מסוימים זה נראה שהם תפסו צד. בלוד למשל. מדברים על קשר בעייתי בין המשטרע שם לאחת המשפחות העברייניות. 

בהחלטחמדת66

זה יותר מרק מפכ"ל ושר.

צריכה לקום ועדה בסגנון ועדת אור  - רק עם מסקנות ריאליות. ובמשטרת לוד ספציפית צריך לעשות ניקיון רציני ולהעמיד לדין את הקצינים האחראים. (זה בלי קשר לאשמה של הפרקליטות וכמה שופטים)

לא יודע אם יעזור. יד שמאל שאחראית על ועדות החקירה הממלכתיותנוגע, לא נוגעאחרונה
כלומר נשיא ביהמ"ש העליון לא תכה את יד ימין
נו די עם ההמצאות הכל בגלל בן גבירנוגע, לא נוגע
השמאל והמשטרה מסכימים על זה ועל פי שניים עדים יקום דבר
חודש סיוון! הכנות אחרונות לחתונה חודש טוב חג שמחסוג'וק

היום ערב חודש סיוון - תפילת השל"ה:

תפילת השל"ה | סידור תפילה

 

שרשור הכנה לשבועות - צעירים מעל עשרים

 

"אמר להם רבי שמעון: בניי, אשרי חלקכם, כי למחר לא תבוא הכלה אל החופה, אלא עמכם..."

אני צאצא של השל"החסדי הים
אז תתפלל עלינוסוג'וק


אפשר לרמוז ב"ותן להם קומה" שיהיה "ואולך אתכם קוממיות"חסדי הים
וכדרשת התורת כוהנים "בקומה זקופה שלא תהיו יראים מכל בריה."
שנזכה.. כמה חשוב..הָיוֹ הָיָה


כמו רוב האשכנזיםפשוט אני..
מתמטיקה פשוטה תוכיח לך שמספר הצאצאים של אדם יהודי שחי לפני 500 שנה, לפי חישוב של נניח 4 ילדים לבנאדם כאשר כל 25 שנה הילדים כבר מביאים בעצמם ילדים, גבוה הרבה הרבה יותר ממספר היהודים שחיים בעולם (אפילו אם לא היתה שואה).

כמובן החישוב לא מדויק, כי לכל ילד יש שני הורים ולכד נכד יש 4 סבים וכו' (כלומר לא לכל אדם בנפרד יש x צאצאים, אלא הם אותם הצאצאים של מספר אנשים), אבל בכל מקרה המסקנה ברורה:

אין שום משמעות למשפט ''אני צאצא של דוד המלך/רש''י/השל''ה'', שהרי נדיר מאוד להיות יהודי בלי להיות צאצא שלהם, אלא אם כן יש לך ממש אילן יוחסין מפורט ואז זה באמת די מיוחד (בהנחה שהוא לא מזויף).
יש על זה מאמר מרתק של שנרבהָיוֹ הָיָה


קישור או שזה לא קרה 😛פשוט אני..
בספרו 🤷‍♂️הָיוֹ הָיָה


יש לי אילן יוחסין מדוייק. סבא רבא שלי היה נין ישירחסדי הים
ל-ר' שמואל שמעלקא מסולוש שהיה נין לר' צבי הירש הורווויץ שהיה נין לשל"ה.
וואו אנחנו קרוביםסוג'וק


מזל טוב!!חצילוש
או שהתכוונת למתן תורה ולא הבנתי?
אשרייך!!הודעה

שנזכה לקבל את החג הזה בקדושה ובשמחה גדולה מתוך גאולה שלמה ברחמים!

מקפיצה^^ מחר!!הודעה

למי שעוד נשארו דיבורים קדושים\הכנות\סגולות למחר נשמח שתוסיפו!!

@האטורי האנזו   @נפש חיה. @סוג'וק  @חצילים

לא עולה לי עוד..

תזכו אותנו (:

 

לא לשכוח-

-מגילת רות (בלילה)-לבנים זה כבר בתיקון

-ספר תהילים שלם (הילולת דוד המלך ע"ה)

-לחדש חידוש כלשהו בחג- החל מלימוד והבנה של סוגיא ואם לא יוצא אז להביא ספר הלכות ולחדש כמה הלכות שלא יצא ללמוד עדיין.

-קריאת עשרת הדברות

 

 

מעלת שבועותהאטורי האנזו

 

רבי לוי יצחק- כמו שמוחלים לחתן כל עוונותיו כך בשבועות.

 

לכן התפילות בלילה הזה פועלות מיד כי אין שום קטרוג

 

הרמב"ן- בשבועות- אין ביום הזה חלק ליצה"ר כלל

 

הזוהר- בשבועות, אדם שיישאר ער יהיה נרשם בספר הזכרונות של הקב"ה

 

האר"י- כל מי שיישאר ער ויעסוק בתורה ותפילה מובטח לו שישלים את שנתו

 

הפלא יועץ- אומר הזוהר אם אדם היה יודע מה נעשה בשמים בלילה הזה,

ואיזה שכר ושמחה תגיע אליו- בבני חיי ומזוני.

 

הזוהר- השכינה נכנסת בלילה לביהכנס ושורה על הראשים

של לומדי התורה ועומדת על ראשינו ושמחה בנו כל הלילה וביום

שאחרי היא לא עולה לבעלה אלא איתנו, לוקחת אותנו ביד ומעלה אותנו ביחד איתה.

ואנו נקראים בני החופה.

והקבה שואל-מי אלה? ועונה- אלה הם שתיקנו אותי, שעזרו לי ומונה את כל המצוות שעשינו מליל הסדר.

ואז הקבה מברך אותנו ומעטר אותנו ומקבלים מהארת המוחין שקיבלה השכינה בייחוד.

והיו שמחים מאד בלילה הזה.

אומרת השכינה- הוא עמד בשבילי אני אעמוד בשבילו והקב"ה מברך אותנו ב70 ברכות

 

טיעון לשבועות: רבשע, אם רבי לוי יצחק צודק, ואם הרמבן צודק, עליך לקבל תפילותי.

 

 

רבי חיים פלגי' אמר- מי שתורם 104 שח בערב שבועות סגולה לחשוכי בנים ולקרב הגאולה

 

 

מקובל שמחצות במשך 3 שעות יש שלוש דקות שבהם הישועה מובטחת. לנסות כמה שיותר לבקש.

 

 

הילולות:

להדליק נרות 

דוד המלך ו

רבי ישראל הבעל שם טוב ו

הושע בן בארי ז - ישנה סגולה לבקש בזכותו על תנאי שאם תקוים הבקשה, לעשות סעודה לזכותו של הושע ביום השלישי הראשון של החודש.

 

אברהם בן אברהם הגרף פוטוצקי ז

 

שנזכה.

אחרי לילה כזה הכל יתהפך לטובה שנראה בחוש, בע"ה

 

 

 

 

 

יפה!!הרמוניהאחרונה


אז זהו אחרי שכולנו חודשים בשדות ובקציר, זמן למנוחה לעצירהסוג'וק

להתחיל להנות ולשמוח בכל הטוב, פירות הקיץ והביכורים בדרך למקדש

שמחה גדולה ב"ה

ירושלמים...advfb

מכירים את קרית יובל?

 

(אשמח לפניה בפרטי)

איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. אנחנו בריאים ושלמים ב"ה.
2. יש לנו גם חדר מדרגות בלי חלונות וגם מקלט בבניין
3. הצלחתי לבשל לשבת כבר בחמישי.
4. העוגות יצאו טעימות😆

שבוע טוב ומבורך ורק בשורות טובות בעז"ה!!
חסדי השםהודעה

1. אין מילים חוץ מזה שאנחנו חיים פה בניסי ניסים.! ישתבח שמו לעד.

2. זכיתי להספיק לקרוא מה שרציתי

3.מפגש עם חברה להתרעננות ושינוי אוירה, היה טוב ב"ה (:

היתה אחלה שבת ישתבח שמו😊הרמוניה


חסדי ה!מישהו איתי
היתה שבת טובה שנותנת כח..
מתחילים להתכונן לחג הבא עלינו לטובה ולברכה!
היתה שבת טובה ב"הלב אוהב


איזה טוב ה'חופשיה לנפשי
1. גם אנחנו
2. הייתה רק אזעקה אחת
3. יש פה ממד
4. אנחנו רואים מיניונים
5. הוא לא חוזר לצבא עד אחרי שבועות
ב"ה הייתה אחלה שבתוהעיקר-לשמוח:)אחרונה
אמנם היה לנו בשבת משו כמו 17 מטחים אבל לקחנו את זה בשמחה ובקלילות ב"ה!
איך אפשר להתנתק מרשתות חברתיות לאורך זמן?!אהבה.
ולא להשבר
למצוא תחביבים ועיסוקים אחריםחיוך מביא חיוך

למלא את היום בדברים אחרים

יש לי מלא דברים אחריםאהבה.
זה לא העניין, הקטע זה שאני מתעדכנת יותר מדי,
זה פשוט קורה..
בלי להגיד שאת מכורה, כי כנראה את לארדיאק2עצשן
יש למכורים כלים נהדרים איך להפסיק הרגלים.
אבל זה לא בא ברגל.

השאלה היא האם את מדברת על הימים הטרופים האלה, או על בכללי?
בכללי תמיד רציתי אבל עכשיו זה ממש קריטיאהבה.
כי זה סתם מכניס מלא רעל ושנאה וכעס וזה מלחיץ גם..
איזה שיטות של מכורים?
הייתה לי בעיה דומהה' ישמור
תדעי לך שברוב המקרים אפשר למחוק את המשתמש. זה לוקח אומץ וכח. ידעתי כל הזמן שאני רוצה להתנתק מפייסבוק, אבל לא היה בי כח. אבל בזמן מסוים פתאום נחת עלי כח וגבורה והצלחתי. אם את בזמן כזה שברור לך מה את צריכה לעשות - תעשי את זה מהר, לפני שהרגשות יכהו.
גם ר׳ צדוק היה אומר - לפעמים עבודת ה׳ בחיפזון, חשוב לנצל את הרגע שהכל ברור לי.
הסרתי אפליקציה בינתייםאהבה.
נראה כמה זמן...
הנה עוד רעיוןה' ישמור
תעבירי את הסיסמא למישהי אחרת שאת סומכת עליה שתשנה את הסיסמא. בפעם הבאה שתרצי להכנס תצטרכי לבקש ממנה. זה לא 100% אבל זה קל יותר מלמחוק
זה תהליך...רדיאק2עצשן
אני לא אתמצט לך את הכל בהודעה אחת, כי זה ספרים.
אם תרצי, תעייני בתכנית 12 הצעדים - הומצאה על ידי אלכוהוליסטים ומיושמת עבור התמכרויות נוספות (גוגל).
יש גם את פורטיפיי - עבור מתבגרים מכורים לפורנו, שאולי זה יותר דומה להתמכרות לרשתות חברתיות, אבל זה באנגלית, ולדעתי גם בתשלום.
ויש עוד.
הייתי אומר לך שאם את רצינית, אז תכתבי לי באישי ואני אלמד אותך עוד, אבל נראה לי שזה לא שייך, אז לא יודע...
את יכולה להזכיר לי, אולי פעם אחרת יתחשק לי לכתוב באריכות.
אבל בסוף כל המידע שאני יכול לתת לך כבר קיים לפני. השאלה היא אם לא תלכי לאיבוד בים של מידע לא מספיק יעיל...
אשמח לעוד פרטיםאהבה.
מורכברדיאק2עצשן
קודם כל אני מעריך מאוד את החיפוש שלך. זה מיוחד שאת מתעקשת למצוא פתרון. זה מעולה.
אני חייב לציין שאני גם לגמרי מבין את הקושי. גם אני כל היום הייתי במדיה ובאנדרנלין, וכל החיים אני רוצה להפסיק עם זה אבל היום במיוחד, ואני לא משקיע בזה כרגע, רק בגלל שאני משקיע בהתמודדויות קשות יותר...

תתחילי בלשאול שאלות על מה שכתבתי
סתם כדי שיהיה לי קל להתכוונן.

אני ארצה יום אחד לעבוד בטיפול, והייתי לוקח אותך להיות הלקוחה הראשונה שלי בחינם,
אבל נראה לי שצריך פעם ראשונה לפחות לטפל בלקוח בן ולא בת.

אבל יודעת מה?
בואי נעשה את זה כאן. לא באישי.
רק כמובן אל תצפי ממני לכתוב לך מגילה בלי שתעבדי.
חיפשת באינטרנט 12 הצעדים לפני שאת מבקשת עוד פרטים?
היית מוכנה לשלם תשלום סמלי לפורטיפיי אם אני אשיג לך את התכנית בעברית?
היית מוכנה לקחת אתגר באמה האישית, למשל להתנתק ממדיה 5 שעות (אבל את תגדירי את האתגר, כי אנחנו לא מכירים), כדי שאני אספק לך עוד פרטים?

תרגישי בנוח. מקוה שיצאה לי כתיבה נעימה. אני שם לב שלאחרונה אני כותב לא מובן ולא נעים בלי כוונה, למרות שבעל פה אני משדר נעימות ולא שם לב שיוצא לי אחרת בכתיבה.
אני מכירה את 12 הצעדיםאהבה.
לא הייתי צריכה לחפש.
לא הייתי משלמת על זה אבל כן הייתי לוקחת אתגר אישי.
יצא לך תגובה מאד נעימה וכיף לקרוא שאכפת לך
ההצעה שלירדיאק2עצשןאחרונה

תודה על הפרגון.

 

לא שאלת אולי שאלות הכוונה כי אין לך? הרי כתבת לי שתשמחי לדעת עוד פרטים, אבל אני לא יודע איזה פרטים את רוצה.

מה את מחפשת מעבר ל-12 הצעדים, הרי זו תכנית שעובדת?

 

נקודה למחשבה: בלי להגיד עליך משהו אישי. בדרך כלל אנשים שאינם מוכנים לשלם, אינם משקיעים מספיק, ואז לא משתלם להשקיע בלעזור להם... כי זה שאת מוכנה לקחת אתגר זה ברור, הרי את רק מרוויחה, אבל להקריב, את לא מוכנה, אז אולי את לא מספיק סובלת.

גילוי נאות: גם אני לא שילמתי על פורטיפיי.

אבל כן שילמתי תשלום סמלי על סדנה טיפולית חיה.

 

שוב, אני לא מטפל, אז לא יכול להבטיח לך תוכן איכותי, אבל אני חי לפי פורטיפיי וטוב לי, ואני אשתדל לעשות מאמץ לשתף אותך במה שעוזר לי.

אבל כאמור, אני לא אספק לך מידע בחינם, אלא תמורת אתגר אישי.

אז אחרי שאת קוראת את ההודעה, תגיבי מה האתגר שאת לוקחת, ואחרי שתעמדי בו, אכתוב קצת על פורטיפיי. בסוף תגידי שגם את זה את מכירה...

אולי להכריח את עצמך קצתחיוך מביא חיוך

לכתוב לך סדר יום מלא יום לפני ולעשות דברים שרצית.
אם זה מחשב שנמצא בחדר אז להעיף מהחדר..

אם זה בסמארטפון תמיד כדאי לעבור לכשר, תאמיני לי פותר הרבה בעיות חושף שיניים
לקבוע אפילו דברים עם חברה או עוד מישהו כדי שיתן יותר תוקף..

להתפלל?

גם מה ש @ה' ישמור כתב זה יכול לעזור, חד משמעי והחלטי שכזה.

אני רוצה לחזור לכשראהבה.
ממש ממש
אבל ממש קשה לי..
בקשר ללוז מאורגן זה בחיים לא יעבוד לי אני בחורה מאד מבןלגנת...
עם מה שהולך שם עכשיוMonica Geller
קל מאאד לעזוב ולתמיד.
כמה פייק ניוז ושנאה על ישראל 🤬

האנשים עם הכי הרבה עוקבים בעולם במסע הכפשות נגדינו.
ישראלים מנסים להחזיר אבל זה טיפה בים..


אבל טכנית, תמחקי לגמרי את השם משתמש ולא רק את האפליקציה.
אוף אוף אוףףהו

מה עושים כשמפחדים???

אי אפשר ככה יותרר

אני כבר לא מסוגלת די!!!! ה' בבקשההה!!!!

מישו שיעזור לייי

שירגיעע

בוכה פה מרוב פחד

אחשלי בצבא בדרום, כולם פה כל היום מספרים כמה הם מפחדים ודיי!אתם (ההורים שלי) המבוגרים היחידים שעוד עוזרים לי לא לפחד כשאתם משרים אוירה של ביטחוןן - אם אתם מפחדים אני לא אעמוד בזה

וסבתא שלי כל היום יושבת מול החדשות ובטון הסטרי רק מספרת את כל החדשות הכי מזעזעותת - חלאסססס!!!!

שמישו יתןן לי כוחח

 

זו באמת תקופה לא פשוטהחיים של
וזה נורמלי מאד לפחד.
את באזור שאת יכולה לצאת קצת מהבית? ללכת לחברה להתאוורר או לעשות הליכה לשחרר את המתח?
אם את מרגישה שהחרדה מפרה לך את השיגרה את יכולה להתקשר לאחד ממרכזי החוסן.

כללית    03:7472010
מכבי 3555
לאומית  507
מאוחדת  3833


כוכבית לפני המספרים של קופות החולים.חיים של
נראלי את פושט צריכה להחליט שאת לא מפחדת בשום צורה!!!!הכול לטובה!

לא אומרת שזה פושט אבל אם אומרת לעצמך במוח כמה וכמה פעמים זה אפשרי וגם באמת תמיד לפועל תמיד לחפש תעסוקה לא לשבת ולא לעשות כולם!

קיצר בהצלחה!!

ועם ישראל חי!!!!!!!!!!

קחי הפסקה מזההרמוניה

זה באמת מזעזע כשכל הזמן עוסקים רק בזהה... פשוט אל תקשיבי

לא צריך את זה יותר מדי, מספיק להתעדכן פעם-פעמיים ביום אחרת זה כבר יוצא מפרופורציות ומכניס לסרטים... וגם צריך לזכור את המבט הרוחני על המציאות ולהאמין בה'

ולהגיד לעצמך את הדברים הטובים שגם יש פה, לדוגמא שעכשיו כולם רואים איך הנערי גבעות גברים והמשטרה אולי תשקול לשנות כמה חוקים (חלום קצת רחוק אבל לפחות מתקרב..), ושברוך ה' יש לנו הכל וזה האתגרים של התקופה פשוט, זה האתגרים שנועדנו להתמודד איתם אבל בסך הכל העולם מתקדם וכל רגע אנחנו יותר קרובים לגאולה... ולראות מסביב את כל העזרה של אח לאח בעם שלנו תראי לדוגמא-

נתבקשתי לשאול - צעירים מעל עשרים

 

וגם-

מבין לגמרי! - צעירים מעל עשרים

ה' אוהב אותנו!!

אאוףף אווףףף אבלל זהה לא אפשריייהו

זה ככ מפחידד

בכללי אני אדם שבשניה נכנס ללחץץ אז עכשיו עוד יותרר ועוד יותרר כשהמבוגריםם סביבי מראים שהם גם מפחדיםם

אנלא יכולההה יותרר

אני מאבדתת אתזההה

וגם בדיוק בגלל הקטע האמוני -  אם ה' רוצה להרוג בנו, זה יקרה ואין מה לעשות עם זה

ופשוטט כבר חלאסס אוךף אוףף

 

אוף אז מה תעשי?הרמוניהאחרונה

את חייבת להתגבר...

מצדי תגידי להם שישתקו ותגידי להם שזה מלחיץ אותך, תכבי תטלויזיה (אם יש) או את הרדיו או מה שזה ותשימי שירים!!!

צאי שניה לבד תנשמי אויר ותחשבי עם עצמך מה את עושה אי אפשר לחיות בפחד! וחוץ מזה אנחנו יהודים אנחנו צריכים להיות גאים וללחום את מלחמת ה'! וגם זה חלק מזה! להתגבר על הפחד זה לגמרי חלק מהניצחון ולכן את צריכה להתחבר לסיפורים מעודדים כמו על מופתים של צדיקים או ניסים והשגחה פרטית של ה' עלינו וגם זכויות של עם ישראל...

ולכל טיל יש כתובת אז אם ה' רוצה שמישהו יפגע רק זה מה שיקרה בדיוק איך שה' קבע לו! אין מה לפחד!

אל תתני לידיעות הרעות להשתלט עליך כי זה לא האמת ועברנו תקופות קשות מזו!

בעז"ה תהיי חזקה ותתפללי ה' שומר עליך ואוהב תתפילות שלך...

קיצור לסיכום תעשי דברים שמחזקים אותך ותדעי שאת לא היחידה שמתמודדת זה כולנו ביחד בזה. שולחת חיבוק חם🤗❤

מה ההבדל? שאלה שפה הם "אזרחים"?נוגע, לא נוגע
עם אזרחים כאלה מי צריך אויבים.

זה היחס הנכון ולא משנה איפה רשמית הם גרים:
6 הרוגים בהתפרעויות ביו"ש


ומאמר יפה ואמיתי שפורסם באתר (תראו גם את דברי הגר"א שהוא מביא בסוף):
https://www.inn.co.il/news/492635
ההבדל שאלו כנראה מילואימניקיםחמדת66אחרונה


כניסה רגלית ..דג כחול
משהו יודע להסביר מה הצורך בכניסה רגלית?
וליתר דיוק מתי זה יהיה צעד מיותר(מצד הסיכון..) ומתי לא?
הא כן?הרמוניה

ננה-בננה

נתבקשתי לשאולברוקולי

בייניש ללא רישיון נשק מחפש להיות בשבת בעיר מעורבת שצריכה עזרה

* לוד נבדקה

עוד רעיונות? מישהו יודע?
יש את רמלהחתול עם רישיון

למות שכבר הרבה באים אלינו ב"החצי חיוך

פרטים? איש קשר?ברוקולי
שניה מברר לך...חתול עם רישיון


שולח לך בפרטי..חתול עם רישיון


איזה יופינוגע, לא נוגעאחרונה
תציעו סרטים לראות ...וואלה גבר


יש לי הרבה סרטים בראשהרמוניה
איזה אתה בוחר? יש מלחמה, יש אקשן, יש קומדיה, דרמה... מה שתרצה 😜😏
טוב שלך ....וואלה גבר

אקשן...

 

יש משהווואלה גבר


טוב ברצינותהרמוניה
שעת שיא? איש מזל התאומים? שודדי הקריביים?
אבל אני מפחדת להמליץ על דברים בגלל צניעות
וואלה הרמוניה את מאכזבתנוגע, לא נוגע
חחח מאיזו סיבה? שאני מכירה או שאני ממליצה לו בכזאת שעה...?הרמוניה


שתיהן. אבל בעיקר הראשונהנוגע, לא נוגע
זו אותה "תרבות" חילונית ריקנית ונהנתנית ממנה יצא שיר מזעזע של איתי לוי וסטפן ששמעתי היום ברדיו (את בטח מכירה..)
איי כן, אני צריכה לחזור בתשובה...הרמוניה


רק לא הבנתי למה הופתעת שאני מכירה את הסרטיםהרמוניה

אבל מצד שני יצאת מנק' הנחה שאני מכירה את השירים וזה לא הפתיע אותך...

הופתעתי יותר מזה שאת ממליצהנוגע, לא נוגע
אם כבר (סוג של) לחטוא תעשה את זה בשקט
וכי שירים זה פחות חמור ויותר קשה להימנע


ואל תקחי קשה כמובן..
את בבחינת אחותי הקטנה חחחח

אהה צודק להמליץ זה באיזשהו מקום להשלים עם החטאהרמוניה

זה כבר רמה אחרת

קיצר תודה!👍

גם אני כמוךרדיאק2עצשן

לא רוצה לראות סרטים, אבל רואה המון.

המון ביחס למה שאני רוצה. לא יודע אם זה באמת נחשב המון.

 

בהתחלה, כמו שעזרו לי להשיג סרטים, רציתי לעזור גם לאחרים... והעליתי סרטים ושיתפתי פעולה...

אחרי זה ניסיתי לעשות כל מיני פעולות כדי להפסיק לראות סרטים.

אחת מהן, אני לא אכתוב בציבורי, אפילו היתה משמעותית (יכול בפרטי).

 

אחרי הפעולה המשמעותית, שלא הצליחה להוציא אותי מה'התמכרות', החלטתי שאני לפחות לא עוזר לאחרים בשום צורה, כי אני גם לא רוצה שיעזרו לי...

 

ואם מישהו קורא את ההודעה הזו ורוצה עזרה לא לראות סרטים או רוצה לעזור לי לא לראות סרטים, אז אני מזמין אותו לאישי.

מאמין שהתמודדויות עושים רק ביחד עם אנשים אחרים.

לא יודעת... פעם היה לי ממש אישיו עם סרטיםהרמוניה

כי מצד אחד ממש אהבתי את זה מצד שני זה ממש השפיע עליי

 

אבל היום כבר אין לי זמן לראות וגם אין לי חשק מיוחד לזה אז אני עדיין רואה לפעמים ומנסה שהסרט יהיה נקי כמה שיותר גם צניעותית וגם מבחינת תוכן

 

בזכות זה שפעם ניסיתי להימנע לגמרי היום די הגעתי לאיזון...

 

כל הכבוד שאתה לא לוקח בזה חלק ולא ממליץ לאנשים אחרים, אתה צודק. בהצלחה🤗

 

כשזו התמונת פרופיל זו אמורה להיות הברירת מחדלנחשון מהרחברון


חחח הוא רצה סרט לא סדרה...😁הרמוניה

אבל ברור שאין על אווטאר

וואי זכור לי משהו כזה שלא גמרתי אפילו עד הסוף כי היה ברורהרמוניה

שאין קשר וזה הולך רק להרוס

קיצור 

מעניין אם הוא ראה משהו בסוף

בסוף לא אבל בכל זאת תודה ....וואלה גבר


סרטוואלה גבר

בסוף מצאתי איזה סרט מסיום שחיפשתי אותו הרבה זמן...

סרט ממש יפה ....

וואי שמחה שמצאת! זה מההרמוניה

ששאלת בשרשור ההוא?

 

כן אחד הסרטים ...וואלה גבר


פוקהונטסדי שרוט
אבל רק הסרט הראשון השני זוועהekselion


למה ככה?לחם מלא
למרות שבשני יש הבדלים גדולים הרבה יותר בין הסרט למציאות
גוש קטיףשושיאדית
לא יודעת אם זו אירוניה או ציניות...🙄
ובכלל...שושיאדית
מי רואה סרטים?

כבר מזמן זה התחיל לשעמם אותי...
לגבי ההבדל המהותי בין אירוניה לציניותרב שמואלאחרונה
נתגלה עוונם נתגלה קיצם
לא נתגלה עוונם לא נתגלה קיצם
כתוב כל המידות בטלו
מידה כנגד מידה לא בטלה
בעקבות המצב משחק מזמור לאל ידי



Log in to Facebook

🤣🤣🤣
אנשים שצועקים בפלאהפי
אתם מלחיצים את המדינה..
לאיש שמתווכח בפלא' באוטובוס בקולsimple man
שים על רמקול
אני צריך לשמוע גם את הצד השני
חחחהפי
הייתי היום ליד מישהי שממש התעצבנה בפלאפון. איזה צעקות!חסדי הים
תצעק לידו בקול רם: הרצלחמדת66


חחחחחחחחחיונה ספיר


תזכיר לי את הבדיחהבין הטיפותאחרונה


תודות לאנשים שמוצאים לעצמם זמןשושיאדית
לנהל שיחות מעניינות בשלל הגוונים (עסקים, ביורוקרטיה, בית ומשפחה, ייעוץ פיננסי וזוגי, רומנטיקה, תמיכה הדדית ועוד...) וכל זה... מתחת לחלון שלי 😁

תודה לכם😁
הם משמשים לי קלטת נעימה לאוזן במיוחד בשעות הצהריים, אין כמו להאזין לשיח מרנין ומלבב שכזה, שלא לומר גם בשעות הלילה האפלות, על כל פעולותיהן הנועזות, האינטריגות והתככים שביניהם, גם לזה זכיתי לא פעם להיות עדה😁

ואתם המדברים בפון בקול!! שימו לב למאזינים! למה להעמיד אותם במצב של חוסר טקט והאזנה כפויה לשיחות?
מרגניתא דתעניתא (זכרונות)רב שמואל


רֵישׁ לָקִישׁ אָמַר: "בְּכָל צָרָתָם לוֹ צָר". נראה לי בס"ד מאי בנייהו, דרבי יהודה בן פזי דהביא הכתוב (תהלים צא, טו) 'עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה' סבירא ליה עושין כך דרך ודוי שהם אומרים ודוי על אשר גרמו צער כביכול לשכינה. וריש לקיש דהביא פסוק (ישעיה סג, ט) 'בְּכָל צָרָתָם לוֹ צָר' סבירא ליה עושין כן לנחם לבבם כי תיבת לוֹ היא קרי וכתיב ודרשינן לתרווייהו והכי קאמר כיון ד'לוֹ צָר' על כן 'לֹא צָר' אינה נחשבת זו צרה כי ודאי סופה להתרפאות דאם אין אנחנו ראויין יעשה השי"ת בשביל צער השכינה!ובזה פירשתי בס"ד רמז הכתוב (תהלים כז, יג) 'לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב הֳ'' פירוש משום לו ולא דקרי וכתיב האמור בפסוק 'בְּכָל צָרָתָם לוֹ צָר' אזי הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב הֳ', דאם אין אנחנו ראויין יעשה בעבור שכינתו יתברך ואף על גב דתהלים קדים לישעיה, רוח הקודש מרמזת מבראשית על מה שנאמר באחרית כי הכל מסודר למעלה.ונראה לפרש בס"ד הטעם דלא ניחא לריש לקיש בפסוק 'עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה', משום דזה יש לומר על דרך שנאמר (בראשית כח, טו) 'וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ' כלומר בעזרתך, וכן (רות ב, ד) הֳ' עִמָּכֶם, וכן (שופטים ו, יב) הֳ' עִמְּךָ גִּבּוֹר הֶחָיִל, רוצה לומר כשהוא בצרה אנכי אהיה בעזרתו.ועוד נראה לי בס"ד הטעם דלא ניחא לריש לקיש בפסוק זה משום דאיירי בצדיק דכתיב (תהלים צא, יד) 'כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי' שאפשר צדיק גמור כזה דוקא מגיע צערו לשכינה כביכול ולכך מביא פסוק 'בְּכָל צָרָתָם לוֹ צָר' דאיירי בסתם בני אדם.ועוד נראה לי האי קרא עדיף ליה, דקאמר להדיא 'בְּכָל צָרָתָם' דקאי על כל צרה הן גדולה הן קטנה אבל קרא ד'עִמּוֹ אָנֹכִי' יש לפרשו דוקא על צרה גדולה של נפשות וכיוצא דלא אמר בזה כָל.

Ben Yehoyada on Taanit 16a:4

וְלָמָּה נוֹתְנִין אֵפֶר מִקְלֶה עַל גַּבֵּי תֵּבָה? אָמַר רַבִּי יְהוּדָה בֶּן פָּזִי: כְּלוֹמַר: (תהלים צא, טו) "עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה". נראה לי בס"ד מלבד טעם הגמרא עושים בזה סימן טוב כי דיו לעולם שישתמש בחצי השם (עירובין יח, וכתיב (תהלים קיח, ה) 'מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָּהּ עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָ־הּ' נמצא הרפואה של הצרה תהיה משם יָ־הּ ואם תניח אותיות תֵּיבָה על אותיות אֵפֶר לעשות מהם צירוף אחד יהיה הצרוף כך תְּרַפֵּא יָ־הּ כלומר בשם יָ־הּ תרפא לישראל.

Ben Yehoyada on Taanit 16a:3

זָעַקְנוּ בְּצִנְעָא וְלֹא נַעֲנֵינוּ, נְבַזֶּה עַצְמֵנוּ בְּפַרְהֶסְיָא. קשה מאי בזיון איכא בזה שהם מבקשים רחמים בפרהסיא, ואם בעבור הנחת האפר דמניחין שם, הנה כשהיו בצנעא בבית הכנסת לא נתבזו שלא הניחו אפר? ועוד בפרושא אתמר על הזמנה ולא על האפר!ונראה לי בס"ד כי בעת שישראל עושים סליחות ותחנונים על גשמים או על איזה צרה שלא תבא ואין נענים, הם מתבזים הרבה בעיני האומות כי אומרים איה המה דבריכם שאתם אומרים (דברים ד, ז) 'כִּי מִי גוֹי גָּדוֹל אֲשֶׁר לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו כַּהֳ' אֱלֹקֵינוּ בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו'. ולכן אומרים בזינו עצמינו כצנועה בבית הכנסת שצעקנו ולא נענינו ובזה נתבזינו אצל בני האומות ששמעו בדבר הזה ועתה נבזה עצמינו בפרהסיא ברחוב העיר שהכל רואין אותנו בעיניהם ובודאי אחר כך ילעגו לנו כאשר רואין שלא נענינו.

Ben Yehoyada on Taanit 16a:1

מַאי (יונה ג, ח) "וּמִן הֶחָמָס אֲשֶׁר בְּכַפֵּיהֶם"? אָמַר שְׁמוּאֵל: אֲפִלּוּ גָּזַל מָרִישׁ וּבְנָאוֹ בַּבִּירָה, מְקַעְקֵעַאֶת הַבִּירָה כֻּלָּהּ, וּמַחֲזִיר מָרִישׁ לִבְעָלָיו.. נראה לי בס"ד דאם גזל מריש ובנאו והוא נותן דמיו עדיין זה נקרא חמס יען דאמרו רבותינו ז"ל (בבא קמא סב.) גזל לא יהיב דמי, חמס יהיב דמי, ואם כן נמצא העון יצא מסוג גזל ונרשם בכפם בסוג חמס וכיון דאמר 'מִן הֶחָמָס אֲשֶׁר בְּכַפֵּיהֶם' שמע מינה דאפילו חמס לא נשאר אצלם והיינו כי היה מקעקע כל הבירה ומחזיר המריש עצמו.ועוד נראה לי דריש 'כַּפֵּיהֶם' לשון כיפה, שאם הקורה בכיפה מקעקע הכיפה ומוציא את הקורה מתוכה ומחזירה.

Ben Yehoyada on Taanit 16a:9

אֵין שָׁם לֹא זָקֵן וְלֹא חָכָם, אוֹמֵר אָדָם שֶׁל צוּרָה. פירוש בעל דרך ארץ ומצויין במלבושיו ומהלכו ודיבורו. ולפי דברי מהרש"א שפירש חכם במילי דעלמא, נראה לי להכי קרי ליה 'בַּעַל צוּרָה' כי מילי דעלמא הם צורה ודמיון למילי דשמיא.ובני ידידי כבוד הרב יעקב הי"ו פירש רוצה לומר צדיק שיש לו צלם אלקים על פניו. אי נמי שיוכל להלביש דברים בתוך דברים, עד כאן דבריו נר"ו.

Ben Yehoyada on Taanit 16a:10

וּשְׁפַל בֶּרֶךְ. פירש רש"י עניו. ונראה לי לכך קראו וּשְׁפַל בֶּרֶךְ, כי ברך רוצה לומר עניו שרואה עצמו רך הן בעניינים הנפשיים הן בעניינים הגופניים וזהו בֶּרֶךְ 'ב' רַךְ' שהוא רך בשתים. אך יש שהוא עניו מבחוץ ובלבו מתגאה בענוה שלו כאותו הכומר שהיה בזמן הרמב"ן ז"ל, לכך קראו 'שְׁפַל בֶּרֶךְ' שהוא שפל בחוץ ובפנים וזהו ב' רך.ומה שאמר בֵּיתוֹ רֵיקָם מִן הָעֲבֵרָה, כי ידוע על בעל עבירות כתיב (חבקוק ב, יא) 'אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעָק' וכן אמרו רבותינו ז"ל (תענית יא.) אַבְנֵי בֵּיתוֹ שֶׁל אָדָם וְקוֹרוֹת בֵּיתוֹ שֶׁל אָדָם מְעִידִין בּוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר 'אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעָק' ולכן על זה שהוא צדיק שאין לו עבירות אמר 'בֵּיתוֹ רֵיקָם מִן הָעֲבֵרָה' רוצה לומר ריקם מן צעקות ועדיות של עבירה שאין אבני ביתו וקירותיו זועקין ומעידין עליו בעבירות ואין נשמע קולם מאחר שהוא נקי. גם אמר רֵיקָם, בהיפוך אתוון מִקִּיר.ועוד נראה לי בֵּיתוֹ רוצה לומר גופו רֵיקָם מִן הָעֲבֵרָה כי העבירות רשומין על עצמות גופו של אדם כדכתיב (יחזקאל לב, כז) 'וַתְּהִי עֲו‍ֹנֹתָם עַל עַצְמוֹתָם'.

Ben Yehoyada on Taanit 16a:11

מַאי (ירמיהו יב, ח) "נָתְנָה עָלַי בְקוֹלָהּ"? וְכוּ' זֶה שְׁלִיחַ צִבּוּר הַיּוֹרֵד לִפְנֵי הַתֵּבָה שֶׁאֵינוֹ הָגוּן. נראה לי בס"ד על פי מה שאמרו בחגיגה (חגיגה יג מלאך סנדלפו"ן גבוה מחבירו מהלך חמש מאות שנה עומד אחורי המרכבה וקושר כתרים לקונו, וכתבו התוספות מתפילות של צדיקים הוא עושה עטרות עיין שם. ולזה אמר 'נָתְנָה עָלַי בְקוֹלָהּ' על שְׁלִיחַ צִבּוּר שֶׁאֵינוֹ הָגוּן, שאין לו רק קול ואינו שלם בכונה ומחשבה וחושב שהוא נותן עטרות עלי בקולו! על כן שנאתיה, דקול לבדו אינו כדאי לעשות ממנו עטרות!או יובן בס"ד מן המעלות שצריך להיות השליח צבור שלם בהם אשר נאמרו לעיל יש שלשה שהם לעיכובא והם: ענוה לימוד יראה, ראשי תיבות 'עָלַי' והיא חשבה דאלו השלש שהם ראשי תיבות 'עָלַי' נָתְנָה אותם בְקוֹלָהּ הערב דהיינו שיהיה קולה הערב הוא תמורת שלשה אלה שיספיק לבדו בעד השלשה למלאת חסרונם.

Ben Yehoyada on Taanit 16b:1


ובזה פרשתי (ישעיהו מט, טז) הֵן עַל כַּפַּיִם חַקֹּתִיךְ, רמז בזה על כ"ף של כְּאַלְמָנָה וכ"ף של כְּאוֹיֵב שאמרתי תיבות אלו בתוספת כפי"ן וזה הוכחה שלא אטוש אותך לעולם, אלא חוֹמֹתַיִךְ הם נֶגְדִּי תָּמִיד להחזירם ליושנם, וארמון על משפטו ישב כבראשונה.ובזה יובן בס"ד מה שאמר דוד המלך ע"ה, (תהלים מז, ב) 'כָּל הָעַמִּים תִּקְעוּ כָף' שלא תבלעו אותו בקריאה בשתי תיבות הנזכרים. ומה שאומרים בקינה (איכה א, א) 'הָיְתָה כְּאַלְמָנָה' אף על פי שהוא דבר טוב כאשה שהלך בעלה למדינות הים ולא נתאלמנה היינו מפני שיוצא מדבר זה חיוב עליהם כשהם מתערבים עם העכו"ם דנמצא בזה דינם כאשה שמזנה תחת בעלה.

Ben Yehoyada on Taanit 20a:3


(מלכים א' יד, טו) "וְהִכָּה ה' אֶת יִשְׂרָאֵל כַּאֲשֶׁר יָנוּד הַקָּנֶה [בַּמַּיִם]", מַה קָּנֶה זֶה עוֹמֵד בִּמְקוֹם מַיִם. נראה לי בס"ד ישראל הם מקום מים שהם זרע אברהם שהוא בחסד בסוד מים וגזעו מחליף שהם זרע יצחק שהוא בגבורה שתתחלף על ידי המיתוק ושרשיו מרובין שהם זרע יעקב אשר שרשיו מרובין למעלה שאחוז בשלשה פרצופין ושמותיו מרובין כמו שאומרים בכל יום בתפלה 'עֲדַת יַעֲקֹב בִּנְךָ בְכוֹרֶךָ שֶׁמֵּאַהֲבָתְךָ שֶׁאָהַבְתָּ אוֹתוֹ וּמִשִּׂמְחָתְךָ שֶׁשָּׂמַחְתָּ־בּוֹ קָרָאתָ אוֹתוֹ יִשְׂרָאֵל וִישֻׁרוּן' ונמצא שרשיו מרובין. וידוע כי אותיות השם של האדם הם צנורות השפע שלו.

Ben Yehoyada on Taanit 20a:4


וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁזָּכָה קָנֶה לִטֹּל הֵימֶנּוּ קוּלְמוֹס, לִכְתֹּב בּוֹ סֵפֶר תּוֹרָה נְבִיאִים וּכְתוּבִים. נראה לכן כתיב (משלי ד, ז) 'קְנֵה חָכְמָה קְנֵה בִינָה' והיינו קנה חכמה הוא קנה שכותבים בו תורה וקנה בינה הוא קנה שכותבים בו נביאים וכתובים נמצא זכה קנה לשלש שהם תנ"ך לכן נמשלו בו ישראל שהם עם תליתאי.

Ben Yehoyada on Taanit 20a:5


אָמַר לוֹ: רֵיקָה, כַּמָּה מְכֹעָר אוֹתוֹ הָאִישׁ, שֶׁמָּא כָּל בְּנֵי עִירְךָ מְכֹעָרִין כְּמוֹתְךָ?. נראה ודאי דאין כונת רבי אלעזר על צורתו אלא על הנהגתו ודרך ארץ שלו מפני שנראה לו שהוא אדם פחות ובאותו מקום נוהגין שלא יתן הקטן שלום לגדול ואם יתן הרי זה מבזה את הגדול ולכך כיון שראה שהקדים ליתן לו שלום הקפיד ודן אותו לגאה שיצא משורת דרך ארץ לכך הקדים לומר לו רֵיקָה כדי שיובן מה שיאמר לו מְכֹעָר אינו אומר על הצורה אלא על ההשכלה והנהגה שלו שֶׁמָּא כָּל בְּנֵי עִירוֹ מְכֹעָרִין בדעת כמוהו שנותנים הקטנים שלום לגדולים.אך עם כל זה שגה רבי אלעזר בדבר זה יען מפני שאותו אדם היה מכוער ביותר ולכן דבריו מובנים דקאי על צורתו ובזה נעשה לו ביוש גדול וגם נראה מזלזל ביצירה חס ושלום ולכך כאשר השיב לו אמור לאומן, הרגיש רבי אלעזר בשגגתו ותכף בקש מחילה ולא עוד אלא זלזל בכבודו ביותר שטייל אחריו לבקש ממנו עד שהגיע לעירו ולא חש לכבוד עצמו בפני אנשי עירו וגם תכף נשתטח לפניו שהוא דבר יותר קשה מהנופל לרגליו ראה כמה חסיד היה אף על פי שבשגגה דבר. ונראה לי נִשְׁתַּטַּח לְפָנָיו להראות הכנעה כנגד כל האיברים שביזה.ומה שאמרו שָׁלוֹם עָלֶיךָ רַבִּי רַבִּי, מוֹרִי מוֹרִי, פירוש רבי בחלק הנגלה רבי בחלק הנסתר מורי במידות מורי בדרך ארץ.

Ben Yehoyada on Taanit 20b:1

אָמַר לָהֶם: כָּךְ וְכָךְ עָשָׂה לִי. קשא הוה ליה למימר 'כך וכך אמר לי' דלא עשה מעשה אלא דברים דבר!ונראה לי כונתו בדברים אלו עשה מעשה של שפיכות דמים דאזיל סומקא ואתי חוורא (בבא מציעא נח, ואמר לו אף על פי כן מחול לו כי כונתו לא היתה לבייש אלא כונתו כאשר פרשנו לעיל שהלעיג על מיעוט דרך ארץ שראה בו יען שאדם גדול בתורה הוא ובודאי אין כונתו להלעיג על הצורה והיצירה ולא חשיד בהכי.

Ben Yehoyada on Taanit 20b:4

דִּנְפִישָׁא זְכוּתֵיהּ וְלָא מִסְתְּפִינָא. יש להקשות ומה בכך אם יקיף ולא יסמוך על הנס? ונראה לי רצה לפרסם שבחו של רב אדא בר אהבה וגם להודיע לעולם תוקף המעשים טובים להגין בעולם הזה גם במקום סכנה ובודאי רב ושמואל נפיש זכותייהו אך מענוה אין רוצים לסמוך על זכות עצמן.והא דלא אקפד רב אדא בר אהבה בהאי עובדא כמו שהקפיד בעובדא דרב הונא, התם שאני שהנס ניכר להדיא דתכף ומיד בעת שיצאו מהמפתן נפל הבית מה שאין כן בכותל דנשאר קיים אחר שהלכו מאצלו וגם כל העולם הולכים ואין מקפידים (תהלים קטז, ו) שֶׁשֹׁמֵר פְּתָאיִם הֳ'.

Ben Yehoyada on Taanit 20b:5

שֶׁמֻּבְטָח לָכֶם כָּל זְמַן שֶׁאֲנִי בַּבַּיִת, אֵין הַבַּיִת נוֹפֵל. אף על פי שהיה עניו מאד אין כונתו בזה להגדיל עצמו אלא כונתו לומר כי השטן שמח ביסורים שלו שהם קשים ממיתה ואינו חפץ במיתתו אלא רוצה שישאר חי ביסורים אלו לכך ישתדל שלא יפול הבית עליו.

Ben Yehoyada on Taanit 21a:6

אָמַר לֵיהּ: מַה שְּׁמָהּ? 'חַנָּה', 'תִּתְיַפֶּה חַנָּה'!. קשא למה בעתירי דבי חמיו לא שאל שמותם הן בקללה הן בברכה, ועל אשתו שאל שמה?ויש לומר בפשיטות דאותם היו אנשים ואפשר דידע להו מעיקרא וידע שמותם אבל אשתו לא ידע שמה וגם צורתה לא ידע ואיך יכוין עליה אם לא יזכיר שמה.ועוד נראה לי בס"ד דעושר ועוני הוא חיצוני לגוף ואפילו אם לא יזכיר שמם בפירוש יכוין עליהם בסתם לומר על בית חמיו של רבי מני אבל בשינוי הגוף שיתייפה צריך להזכיר שם בעל הגוף כי זו שאלה חזקה יותר וצריך לברר דבריו בתפילתו.אי נמי קרוב לזה עניות ועשירות אינו דבר חדש בעולם בכל שעה אלקים שופט זה ישפיל וזה ירים וגלגל הוא שחוזר בעולם, ולכן גם אם יכוין בסתם על בית חמיו של רבי מני יחול עליהם מה שאין כן שינוי הגוף הוא דבר חדש ואינו נמצא כזאת בעולם ולכך צריך שיזכיר שם הגוף בתפילתו כדי שתחול עליו גזרתו.

Ben Yehoyada on Taanit 23b:10

דְּמִטּוּבֵיהּ אוֹטִיב לְעַמֵּיהּ. נראה לי בס"ד על פי מה שאמר בזוהר הקדוש בהך עובדא דבאו החכמים אצל רשב"י בשביל עצירת גשמים דאין הגשמים יורדין אלא אם כן נעשה זווג עליון במידות למעלה עיין שם, ולזה אמר דְּמִטּוּבֵיהּ אוֹטִיב לְעַמֵּיהּ.

Ben Yehoyada on Taanit 24b:3

מִי אִיכָּא דְּמַטְרַח קַמֵּי שְׁמַיָּא כּוּלֵּי הַאי?. קשה וכי רבא עשה לכבוד עצמו דבר זה? והלא אם המלך דברה טוב בעבור כל היהודים שאמרה למלך לא להוי לך עסק בהדי יהודאי דכל מאן דבעיין ממרייהו עביד להו! והמלך הכחיש בזה והסכים לעשות נסיון בירידת המטר שלא בזמנו וזה הנסיון יהיה בנין אב ויסוד מיוסד שלא להרע ליהודים כלל ועיקר מכאן ולהבא ואינו בשביל רבא לבדו, ואם לא יעלה הנסיון ודאי יצמח רעה חס ושלום לישראל מכאן ולהבא שלא יהיה חושש מגזירות רעות אשר יגזור עליהם, ולמה הוה רתחא על רבא?ונראה לי בס"ד דרבא בקש גשמים מרובין כאשר ירדו בימי שמואל כדי לפרסם הנס ביותר ובשביל קיום הנסיון היה די לירד מטר מעט ולכן הוכיחו אביו מִי אִיכָּא דְּמַטְרַח קַמֵּי שְׁמַיָּא כּוּלֵּי הַאי? רוצה לומר לבקש גשמים מרובים מאד שלא לצורך כי אם רק ליפות הנס לעשותו כאשר היה בזמן שמואל הנביא ע"ה באומרו (תהלים מד, ב) בְּאָזְנֵינוּ שָׁמַעְנוּ וּבְעֵינֵינוּ לֹא רָאִינוּ, דלכך אָתָא מִטְרָא עַד דְּשָׁפוּךְ מַרְזְבֵי דִּמְחוֹזָא לְדִגְלָת.

Ben Yehoyada on Taanit 24b:4

קוּם וְאַשְׁנִי מִדּוּכְתִּיךְ, דְּרַתְחֵי עֲלָךְ מִן שְׁמַיָּא. נראה לי בס"ד דהמזיקין לא היו שלוחים אליו מן השמים ולא גזרו מן השמים בכך אלא שר השדים כיון דידע דרתחי עליה משמיא אז מאיליו ומעצמו נתגרה בו ושלח חילו להזיק לרבא כי מצד טבען הם רוצים להזיק לצדיקים ורק הם מתייראים מסטרא דקדושה, וכיון דידעו דאיכא רתחא אין להם מורא ופחד אם יזיקו!ומאחר שהם באים מצד בחירתם אין באים להזיק בעוד שבני הבית ניעורים אלא ממתינין עד שישנו בני הבית, ולכך כיון ששכב רבא על מטתו בתחלת הלילה תכף ומיד בא אליו אביו בחלום והגיד לו הדבר הזה יען דהמזיקים לא באו עדיין למטתו מפני שעדיין בני ביתו ניעורים בחדר שישן בו רבא ואמר לו שיקום ממטתו וישנה מקומו ולא חש פן יבואו אחריו המזיקין למקום השני מפני שהשר שלהם לא שלחם אלא לאותו החדר שמטתו של רבא שם והם לא ישנו תפקידם ושליחותם ולא ילכו לחדר אחר, וכן עשה רבא קם במהרה ושינה מקומו והמזיקין ניגשו להזיק אחר שישנו בני הבית ואף על פי שראו המטה רקנית עשו חבלות במטה ושפכו חמתם בה ולא הלכו לחפש אחר רבא כי הם היו שלוחים רק לאותו החדר בלבד.

Ben Yehoyada on Taanit 24b:5

אָמַר לָהּ: בִּתִּי! מַאי אִכְפַּת לַךְ? מִי שֶׁאָמַר לַשֶּׁמֶן וְיַדְלִיק יֹאמַר לַחֹמֶץ וְיַדְלִיק. קשא איך אומר לה 'מאי אכפת לך' והלא אין נהנין ממעשה נסים! דאפילו על נר חנוכה אמרו אסור להנות ממנו וכל שכן זה. ודוחק לומר משום דהנאת הנר בליל שבת מצוה ולהכי שרי.ונראה לי בס"ד כי הם לא היו צריכין לאותו הנר בשבת כי זה הדליקה בתו ובודאי אשתו דרבי חנינא בן דוסא גם היא הדליקה נר והיו אוכלים לנר אשתו דרבי חנינא בן דוסא.ובזה ניחא לן לתרץ דקדוק אחר דקאמר הָיָה דּוֹלֵק עַד שֶׁנָּטְלוּ מִמֶּנּוּ אוּר לְהַבְדָּלָה דמשמע שהדליקו נר אחר ממנו כדי להבדיל לאורו וקשא אמאי לא הבדילו על נר זה עצמו? אך כפי האמור ניחא דזה היה מעשה נס וקיימא לן (משנה ברכות ח, ו) אין מברכין על הנר במוצאי שבת עד שיאותו לאורו, ואין נהנין ממעשה נסים לכך הדליקו נר אחר ממנו וברכו על נר השני דכהאי גוונא אין לחוש להנאת מעשה נסים.ברם יש להקשות במאמר זה כמה דקדוקים, אמאי ראה אותה עציבה? דהא ודאי עד שהרגיש בפניה שהיתה עצבת ועד ששאל והחזירה לו תשובה שנתחלף לה השמן בחומץ ועד שאמר לה מי שאמר לשמן וכו' עברו כמה רגעים שכבר הדליק החומץ! ואם כן התחיל הנס דהחומץ לא ידליק אפילו חצי רגע ומה גם דודאי שפכה החומץ על גוף הפתילה וכיון שהיתה שרויה בחומץ לא תדליק כלל וכיון דנדלקה אם כן ראתה הנס ואמאי נעצבה?ועוד יש להקשות למה האריך להזכיר חלוקת השמן? די לומר 'מאי אכפת ליך הקב"ה יאמר לחומץ וידליק'! ועוד למה הוצרך הנס להיות גדול כל כך שישאר דולק עד מה שאמר? ועוד הלא הם היו מלומדים בניסים וכמו שאמרו על אשתו שאף היא להביא מרדה נכנסה ואמאי עציבת?ונראה לי בס"ד דאמרו רבותינו ז"ל (שבת לב.) אם עושין לאדם נס מנכין לו מזכיותיו, ובודאי לפי גודל הנס כן יהיה ניכוי הזכיות יותר גם ידוע ששם הוי־ה ב"ה פועל למעלה מן הטבע ומצידו אין הפרש בין דבר טבעי לדבר שאינו טבעי וכמו שכתב הרב בינה לעיתים על פסוק 'מֵאֵת הֳ' הָיְתָה זֹּאת' (תהלים קיח, כג), כלומר דבר הוה ורגיל אף על פי שהוא הפך הטבע ורק 'הִיא נִפְלָאת בְּעֵינֵינוּ' אנחנו התחתונים אבל שם אלקים הוא פועל בטבע דוקא לכן אלקים עולה מספר הטבע [85] וכנזכר בספרי המפרשים ז"ל.ובזה תבין הטעם שיש כמה צדיקים שנעשה להם נסים תמיד שהם הפך הטבע ולפי הכלל הנזכר דבנס מנכין מזכיותיו אם כן אפסדו טובא! ואיך יתכן? ברם הענין הוא דאותם צדיקים הקב"ה יתנהג עמהם בשם הוי־ה ששם אין הפרש בין טבע ללא טבע והכל חשיב כדבר ההווה ורגיל וכמו שכתב הרב בינה לעיתים ז"ל על פסוק 'מֵאֵת הֳ' הָיְתָה זֹּאת' ולכן אין מנכין מזכיותם כלום דאין זה חשוב לגבי דידם נס אלא כדבר טבעי ורגיל, אבל מה שאמרו מנכין מזכיותיו הוא לאדם שהשפעתו והנהגתו על ידי אותיות שם אלקים דאז כל דבר שהוא הפך הטבע חשוב נס.ולכן בתו של רבי חנינא בן דוסא היתה עצבה כי היא ראתה שכבר נעשה הנס שהדליק החומץ ונעצבה כי אמרה מי יודע כמה זכיות ינכו לי בעבור נס פלאי כזה! ואמר לו אביה מאי אכפת ליך? דאצלינו לא יש ניכוי זכות! כי הנהגתינו היא על ידי שם הוי־ה ב"ה ששם אין הפרש בין טבע ללא טבע כי לגבי דידן מי שאמר לשמן וידליק יאמר לחומץ וידליק, שהדלקת החומץ לגבי דידן חשיבה כמו הדלקת השמן מאחר דהשפעתינו והנהגתינו היא באותיות שם הוי־ה דוקא ולא בשם אלקים, ואם כן מאי אכפת ליך ממעשה נסים? הכל שוה!ובזה ניחא שהיה מדליק עד מוצאי שבת, והיינו להורות לה מן השמים דבעבור זה הנס לא יחסר לה כלום מן זכיותיה, דאם נחסר למה הדליק ביום ללא צורך, והלא כפי רבוי הנס ירבה הניכוי מזכיות? אלא ודאי לא יש ניכוי זכיות כלל! ולכן מה אכפת לה ברבוי הנס דאם לא כן היה לה תרעומת בזה.ובזה יובן עוד דקדוק אחר דבתו קראתו חָלָא שהוא לשון תרגום ורבי חנינא בן דוסא קראו חוֹמֶץ בלשון המקרא שאמר יאמר לחומץ וידלוק. ונראה לי בס"ד דמספר שֶּׁמֶן [390] יתר על מספר חוֹמֶץ [144] מספר מוֹר [246] שהוא שם החסד הנקרא מור בסוד מוֹר וּקְצִיעָה וכו', והיינו לומר שנוסף על מספר חומץ מספר מור שהוא חסד ונעשה החומץ מספר שמן, ונרמז בזה כי הנס הזה נעשה להם בתורת חסד שאין מנכין מזכיות בעבורו.

Ben Yehoyada on Taanit 25a:2
האדמה רועדת לי תחת הרגלייםMonica Geller
ממש פיזית, כל כמה דקות נפילה מהסיוטים😔
אוף, לא פשוט בכללמישהו איתי
סיוטחיים של
נקווה שייגמר מהר
בשורות טובות בעז"ה. תהיו חזקיםנוגע, לא נוגע
אפשר להתנחם בזה שנראה כרגע שהפעם באמת אנחנו נכנסים בהם ונותנים מכה שיהיה להם קשה מאוד להשתקם ממנה.
שלא ישתקמו בכלל בעז''ה!חצילים
אמן. בעז"הנוגע, לא נוגע
איך להאמין לזה?^^נפש חיה.
כי ממה שנראה ישראל הפעם מסרבת להפסקות אשנוגע, לא נוגע
ותוקפת חזק (וממוקד. נאהב או לא נאהב).
עוד מעט יתחיל לחץ בינלאומי מסיבי, אז נתפלל בעז"ה שעד אז נכתוש אותם הטב הידק הידק הטב.

וגם נראה ששיקול פוליטי של רה"מ ושל גנץ מעורב פה..
נו נו... הלוואינפש חיה.
כשכתשתי שום לאוכל של שבת
חשבתי על זה.


מקווה שהם יקבלו שכל שם.
את אומרת לעשות כוונותנוגע, לא נוגע
עוד מעט מרסק עגבניה אז גם אכוון
אני צריכה מטבוחה לשבת .....נפש חיה.
לא מהעדה..נוגע, לא נוגע
הכנתי לפני כמה זמן קוגל וגחנון ואני מאמצת מה שטעים חחחחחחנפש חיה.
אנחנו עירבוב של עדות ומאכלים....


כל ישראל ערבים
מעורבבים
גם באוכל
חח יפה לכםנוגע, לא נוגעאחרונה
תודה🙏🏼 מקווה מאד 💪🏻Monica Geller
עם ישראלטלי..

אנחנו רוצים לסיים השבת כמה שיותר ספרי תהילים. כל מי שיכול\ה לחלק ספר תהילים בסביבה שלה\בסניף \במשפחה שתעשה את זה! מי שרוצה להצטרף לקריאת ספר שישלח לי בפרטי.

יאלה זה בקטנה וזה עוזר כל כך. לכי תדעי איזה טיל לא פגע בזכותך...

יאלה תתעוררו!!!!

ועדין לא סיימנו אז השתבצו יאלה עם ישראל - נוער וגיל ההתבגרות

זמן של עת רצוןלב אוהב

"זה השולחן אשר לפני ה' "

"בזמן שאין מזבח, שולחנו של אדם מכפר עליו"

 

זה כבר כמה זמן שראיתי שתפילה בזמן ארוחה/סעודה לפני הברכה אחרונה פועלת.

וכן גם הרגשה שהלב מתעורר.

 

אז חשבתי להציע כאן את העניין הזה-

 

כשאתם אוכלים על שולחן, בין המוציא, מזונות, בשר/עוף וכו'.

כשאתם מסיימים, 

תבקשו מהקב"ה את העניין שצריך לאותו רגע

בפרט בימים אלו וכו'

 

וכמובן לאחריו ברכה אחרונה.

 

 

אולי יש לזה מקור @חסדי הים

 

אשרייך לב!הודעה

בכללי זה טוב נראה לי, לומר ד"ת על השולחן ואז לבקש בזכות...

 

שמעתי על סעודה שלישית ספציפית שזה זמן של "רַעֲוָא דְּרַעֲוִין" ("רצון הרצונות") שזאת עת רצון גדולה לקיבול התפילות...
 

לזה התכוונת?

 

סעודה שלישית בכללללב אוהב

אבל התכוונתי כאילו לכל סעודה שאוכלים על שולחן

נדמה לי שזה משמע ב-ר' צדוק בפרי צדיק פרשת שלח.חסדי הים
מגניב, מעניין לראות, אין לי את הספר כרגע בבית לצערילב אוהב


ואו נראלי מצאתי בפרשת שלח, י"אלב אוהב

 

שלשה שאכלו ואמרו עליו דברי תורה כאילו אכלו משלחנו של מקום שנאמר זה השלחן אשר לפני ה' והפסוק הזה נאמר במזבח ונדרש (ברכות נ"ה.) על שלחנו של אדם. ואי את עביד כן יתן לך כלבבך וגו'. והיינו שבאותו מזמור מסיים ימלא ה' כל משאלותיך ואיתא במדרש תהלים על פסוק זה זו תפלה שאין מתפללין על כל אדם לפי שלפעמים יש בלבו של אדם לגנוב וכו' אלא על ידי שלבו שלם לפינ בוראו נתפלל עליו כך וכמו שמצינו בתנחומא (תרומה ט') אבל ישראל וכו' אם תובע בנים ואתה יודע שהן מכעיסין לפניך אל תתן לו וכו' וכש"כ שלא להתפלל עליו ימלא ה' כל משאלותך אם אינו ראוי. אך על ידי שלבו שלם ויודע שלא יחפוץ רק בטוב נתפלל עליו כך. והעיקר שלימות הלב הוא על ידי האכילה כמו"ש במדרש הובא בתוס' (כתובות ק"ד.)

.... וכשהאכילה בקדושה אז לבו שלם לפני בוראו ויש לו רק לב אחד לאביו שבשמים.

וכעין שדרשו (ב"ר פ' מ"ח) וסעדו לבבכם אין כתיב כאןם וכו' וכל עצתך ימלא הוא ע"פ שאמרו (סנהדרין כ"ו:) מחשבה מועלת וכו' עצת ה' היא תקום עצה שיש בו דבר ה' היא תקום. וכשהאכילה בקדושה אז בכל מעשיו ומחשבותיו הוא לשמה ואז הוא עצה שיש בה דבר ה' והיא תקום. ולכן כתיב אחר כך ימלא ה' כל משאלותיך מאחר שלבו שלם לפני בוראו.

יפה מאוד!נוגע, לא נוגע
יישר כח
תודה על הקישור לספר!...לב אוהב


בכיף. יש גם אפליקציה של זה. מלא ספריםנוגע, לא נוגעאחרונה
אשרייך. מעניין. ננסה..נוגע, לא נוגע
מצד סברא פשוטה, יש בזה מעלה כי בזמן העיסוק בגשמיות אנחנו פורשים ומתפללים (על אותו עקרון של תענית הראב"ד). וגם לא שוכחים את ה בזמן הגשמיות. אלו טעמים לגבי אמצע הסעודה.

טעם נוסף ששייך גם כשעושים את זה בסוף הסעודה- זה כמו עם יצחק אבינו שביקש מעשיו אוכל לפני שיברכהו.. ההנאה מהאכילה משרה שמחה והתפעלות בלב, וממילא התפילה נעשית יותר בכוונה ועם יותר חיבור אליה, ולכן היא פועלת יותר.
ואי אהבתי! תודה... ובאמת שווה לנסותלב אוהב


זום שידור חיי הרב לונדין פרשת במדברekselion
מישהו יודע מה לעשות אם מחקתיhartkebhdxcrd
בטעות גוגל פליי בפלאפון, ועכשיו אני לא מוצא אותו?
א"א למצוא את זה בחנות האפליקציות.

תודה!
ככל הנראה לא מחקת אותוsomeone
אלא השבתת.
כנס ל>הגדרות>יישומים>מנהל היישומים> מצא את האפליקציה הנ''ל, תלחץ עליה ו>תלחץ על הכפתור הפעל
תודה רבה!!hartkebhdxcrdאחרונה
עבד🙂