קצת שמעתי, קצת הרהרתי.
אם כתוב
וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה, וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם, נְשִׂיאֵי עֵדָה קְרִאֵי מוֹעֵד, אַנְשֵׁי-שֵׁם.
אז משמע שהם היו אנשים גדולים, חשובים, צדיקים.
במה היה החטא שלהם?
רַב-לָכֶם--כִּי כָל-הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים, וּבְתוֹכָם ה; וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ, עַל-קְהַל ה'
הם התלוננו על משה המנהיג, שהוא "מגזים", שהשררה לא אמורה להיות שלו ורצו שררה.
הם חטאו בחטא הזה, הם עוררו מחלוקת גדולה בשביל שררה. בשביל כבוד
וזה למרות היותם אנשים גדולים
אז כן, אדם שחטא ובחר בכבוד במקום בתורה זה לא דבר חדש
בין אם זה כבוד של מנהיג בנ"י במדבר, או כאן בארץ
שהוא יוותר על ערכים בשביל "שיירה משוריינת בכביש 1"
לא בא להצדיק כלום, באמת. קרח חטא. אין חולק.
אבל הוא רפורמי?
לא הוא פשוט נפל וחטא. אולי מאוד אבל זה לא חדש לנו.
(סתם הערה ששמעתי ברדיו שהיה ברכב כשחזרתי הבייתה,
זה קצת לא אירוני שיהודי דתי קורא לאדם ששומר קצת מצוות להוריד את הכיפה? "גדול קידוש ה' מחילול ה'
ואכמ"ל)
ומה אנחנו צריכים לעשות?
תמיד קרח מגיע באזכור של מחלוקות שלא לשם שמיים. והצורך לברוח ממחלוקות.
אז אולי נברח ממחלוקות, לא נשפוט את החולקים עלינו, לא נפיץ לשון הרע
ואולי אנחנו נזכה כן ללמוד משהו מהפרשה.
-הערה: אין בזה הצדקת המהלך, או הבעת דעה פוליטית בכלל. אלא רק קריאה למעט מחלוקות ולשון הרע-

