שרשור חדש
איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. הגיעו לי הספרים שהזמנתי.

2. יש פה בערבים אוויר כל כך נעים בחוץ, והיום יצאנו לנשום אותו. וגם פגשנו שכנה, והיה ממש נחמד לשוחח עם מבוגר נוסף!!


שבוע טוב ומבורך
שבוע טוב!!נועה גבריאל
כיף לשמוע!
בשורות טובות לכולם בעז"ה🙏
לרגע קראתי שפגשתם את השכינה ;)לב אוהבאחרונה

חח בכל אופן

הייתה שבת שהתחילה קצת לא משהו

אבל המשיכה מהמם וכיף

הרבה שמחה

ילדים זה הדבר הכי מתוק בעולם ♥♥

 

שבוע טוב !משה
 
(ווקאלי, כמובן)
שאלה- דיוןקראנץ שוקולד
עד כמה רלוונטי לדעתכם המנהג שאוסר בשר בתשעץ הימים כיום? אם נחזור אחורב בזמן בשר היה נחשב למשהו מאד מאד חגיגי ויוקרתי, גם כיום אבל פעם מניח שהרבה יותר בעידן שלא היה קולינריה איכותית, היה מגוון מאד קטן של מאכלים ושל מוצרי מזון בכללי לכן בשר היה נחשב שואו גדול.
כיום בעידן שבו יש מסעדות יוקרה מכל הסוגים והמינים וניתן למצוא אוכל איכותי וטוב ומשמח בהגדרה ההלכתית, אפ זה מסעדות דגים שונות, סושי, חלבי ומטבחים מולקולרים שונים, אמנם גם בשר נחשב לוואו אבל בהחלט ניתן למצוא מאכלים ומטבחים לא פחות משמחים מהמטבח הבשרי, דונו.
סליחה נשלח פעמייםארלט


בוקר טוב !משה

יום שישי מבורך לכולנו

קח במתנה (ווקאלי, קול אישה)משה
 
עיבוד ווקאלי של "הקיץ הזה תלבשי לבן"משה


איך אני שונא את תחום האפולוגטיקה!!!חסדי הים
אנשים שמגינים על המערכות האמוניות והדתיות שלהם עד הפיפס האחרון עם הרבה פעמים טענות מגוחכות ובלי יכולת להודות על טעות.
תן דוגמאצהרים
הידברותאריך וייס
לדוגמא: יש איזה אחת שלוחמת בחירוף נפש ברשתות החברתיותחסדי הים
נגד הביקורת הערבית סביב מדינת ישראל, אבל היא חושבת שיש לה את כל התשובות והיא אומרת דברים דחוקים במקום להגיד שזאת שאילה טובה ואין לה תשובה.
גם היא חושבת שכל דבר חייבים להגן עליו, למשל: אמרו לה בצדק שסמל המגן דוד אף פעם לא היה סמל מרכזי ליהדות והיה רווח בדתות אחרות, ובעיקר בהקמת מדינת ישראל זה נהיה מרכזי. (@ימ''ל חושב שאפילו אין בזה חשיבות רוחנית ביהדות אני חושב שכן, אבל בוודאי זה לא היה מרכזי.),
והיא טוענת בוודאות שדוד המלך היה הראשון שחידש את זה.

סתם הבאתי את זה כדוגמא, אבל אני מתכוון בכלל לאפולוגטיקה.
ככל שמשהו קרוב יותר אלינו, ככה הוא מעצבן יותרrivki
סמל המגן דוד היה מרכזי לפחות בתקופת פרנץ רוזנצוויגאריק מהדרום
כשהוא ניסה בכל תוקף להצהיר שאין קשר בין ספרו "כוכב הגאולה" לסמל היהודי של מגן דוד, אף אחד לא האמין לו אז ואתה רואה שכבר אז היה סמל מרכזי ביהדות.
ואאל"ט הסמל מופיע בספר רזיאל המלאך ואפשר גם למצוא אותו בבתי כנסת עתיקים ברחבי העולם וגם במקומות שמאוד הקפידו שלא להכניס לבתי הכנסת צלבים וצלמיות נשאלו בספרי שו"ת איך זה יתכן שהסמל הזה הותר להכניס.
אם הסמל הזה היה בפועל על המגנים של תבא דוד? קודם שימצאו ראיה ארכיאולוגית חד משמעית שהיה כזה צבא וידברו על עובדות.
דוגמא לא מוצלחת. הסמל נפוץ כחמש מאות שנה בעם ישראלק"ש
נכון שאין ראיות שהוא היה אצל דוד המלך, ומתקופות שיש ראיות - הסמלים המקובלים בעם ישראל היו מנורה (הכי נפוץ) וציורים של מצוות - שופר, לולב וכד'. אבל השימוש במגן דוד נמצא כבר מאות שנים. הציונות (עוד הרבה לפני המדינה), שמה אותו על הדגל, כי היה מקובל בעם ישראל.
גם בדתות המזרח זה נפוץ וגם באסלאם נפוץ כ'חותם שלמה".חסדי הים
החוקר גרשום שלום אומר שזה התחיל להיות נפוץ אצל היהודים (היה כבר לפני כן כסמל רוחני לא מרכזי, אבל הכוונה התחיל להיות ממש נפוץ) בהשפעת ה'חותם שלמה' של המוסלמים.
נכון, הגבתי לטענתך שזה תפס בעיקר עם המדינהק"ש
על זה הגבתי, שהסמל (וגם יחוסו לדוד המלך), תפס בעם ישראל כבר כחמש מאות שנה ואולי קצת יותר. (המקור הראשון שאני מכיר זה 'צרור המר', לחמיו זקנו של הב"י)

לא חולק על טענתך שזה הגיע מהמזרח הרחוק, דרך האסלאם.

כשאתה בא בטענות לכאלו שחיים ממיתוסים, אתה צריך לדייק בעצמך.
זה כבר נמצא בבתי כנסת מבית שני, אבל זה לצד סמליםחסדי היםאחרונה
רוחניים אחרים.
כמו שכתבתי בהתחלה, זה היה סמל רוחני אבל לא מרכזי ביהדות.
משחק לסופש - נסו לזהות את העץ פרי \ ירק .. בלי לברר ברשתסוג'וק
מה גדל כאן?
מעלה דברים שאנחנו אוכלים ביום יום
שאפו לעצמינחשון מהרחברון


במקום הזבל שיש ברשת! - קבוצה סודית ונקיה לריכוז תוכן ראוידבדב

 

במקום הזבל שיש ברשת! - קבוצה סודית ונקיה עם ריכוז של תוכן ראוי

 

הרשת מלאה בזבל, לצערנו.
לכן, יש קבוצה סודית חדשה ומקצועית המנוהלת על ידי אנשי תוכן (נדב גדליה, עולם קטן)
ובה ריכוז של תכנים נקיים לדתיים, קלילים, איכותיים, חיוביים.

"דברים טובים לדתיים" - הקבוצה הסודית בפייסבוק.
אנא הזמינו חברים איכותיים, דתיים, מהפייסבוק כדי שנוכל לצמוח.

הכניסה כוללת שאלון הרשמה קצרצר.
Log in to Facebook | Facebook

אז אתה מפרסם אותה לציבור הרחב?בסדר גמור

זאת הזמנה לכל הטרולים ללכת להטריל במקום אחר ולעזוב את הפורום?

אין ברירה. איך אנשים טובים ימצאו אותה?צריך להעיף טרול שמתגלהארלט

ומלכלך

חבל מאוד, משתמע שמי שלא דתי או לא 'איכותי' מספיקrivki
לדעת הפותחים, לא יוכל להיכנס. בדיוק כמו יישוב סגור או כל מוסד לימודים סגור או כל דבר אחר סגור.
....הָיוֹ הָיָה

אין בעיה בעצם הסינון.

אלא בקריטריונים שלו, שלעיתים מעוותים.

איך את יכולה לשפוט לרעה לפני שאת יודעת מה הקריטריונים שלהם?

אני מבינה שהכוונות שלהם טובותrivkiאחרונה
אבל אומרת את דעתי על סמך הניסיון שלי והיכרות עם אנשים. שיש בעיה בעצם הסינון.

שים לב, מה כתבו בשירשור עצמו. רוב האנשים לא יבואו ללכלך בכוונה, ואם מתגלה טרול- תמיד אפשר להעיף אותו.

לעומת זאת, יש לי חשדות כבדים בנוגע למי הם החברים ה'איכותיים' שיזכו להיכנס לקבוצת ה'עילית'.

ואתה באמת חושב שמילוי 'שאלון הרשמה קצרצר' יעזור לעמוד על ' איכותם '?
שלושת השבועות כמנהג אשכנז הקדמוןאריק מהדרום

מאוד מאוד קשה בישראל לשמור על מנהג אבות של שלושת השבועות, לא להתרחץ במשך שלושה שבועות, מנסים להיות במזגן, לא לזוז יותר מידי, הקורונה קצת עוזרת השנה אבל עדיין כשצריך להפגש עם חבר לעבוד על פרויקט גמר, אין ברירה אם רוצים לסיים בזמן, זה לא נעים, כולם אינסטניסטים בימינו, החצי הראשון מאחורינו אבל עכשיו גם בגדים (עליונים) אסור להחליף.

 

גם זה יעבור...

...פלונפון מירוסלב

נראה לי שהרב התכוון שם לספרדים שמתנהגים כמו אשכנזים, לא לאשכנזים ממש.

הוא אומר עליהם שלא יתקוטט איתם, מה שהוא אומר גם על הוראת מרן וכו'.

לא. דיבר בפירוש על האשכנזים,נחשון מהרחברון

תחפש את הסרטון המלא

...פלונפון מירוסלב

אז מה המשמעות של רוצה להחמיר בזה? ושלא יתקוטט עם האשכנזים?

אני לא בקיא בדעת הרב עובדיה יוסף, אז לא יודע איך למצוא את המלא

הנה תמלולנחשון מהרחברון

https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/768/559.html

 

מה המשמעות? למה האשכנזם מחמירים

אין מנהג כזהק"ש
המנהג הוא לא להתרחץ בתשעת הימים.

אבל ברור שגם בתשעת הימים מותר לשטוף זיעה - שהרי מותר גם בתשעה באב. מה שאסור זו רחיצה של תענוג. נכנסים שוטפים בפושר, סבון, שטיפה ויוצאים.
זה מנהג אשכנז הקדמוןאריק מהדרום
כי אז המציאות הייתה שונה!!הָיוֹ הָיָה

בזמן הרמ"א התקלחו פעם בשבוע לפני שבת.

כל השאר היה לתענוג.

אנחנו היום מתקלחים לניקיון, ולכן זה לא רלוונטי!

הם גם כן גרו במקומות קרים לא בארץ ישראל שיש 34 מעלות בחוץבחור אחד


נכון, זה חלק ממכלול הסיבות שתכל'ס הם לא התקלחו לניקיון.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ד' באב תש"פ 23:30

הם לא לבשו בגדים צמודים כמונו. הם היו במקומות קרים, ועוד.

מי אמר שאסור להתקלח?advfb

מופיע במקורות קדומים שלא יתקלחו בכלל כל שלושת השבועות?? אשמח למקור אם יש.

אוי ואבוי אם אנשים נוהגים ככה..רות א
מחילה אבל נשמע לי הזיה לא להתקלח 3 שבועות או בתשעת הימים. מה שאסור זה לעשות רחיצה לתענוג למשל אמבטיה עם שמנים וכ'ו, אבל ברור שמותר להתקלח בשביל נקיון!! אנחנו בשיא הקיץ, מזיעים כל היום..צריך הגיינה בסיסית.
יש מזגן ולא זזים כל כך אז לא מזיעים.אריק מהדרום
כולם אינסטניסטים היום.
לא יודע מה איתך אני גם במזגן מסריח אחרי יומייםנחשון מהרחברון

המנהג הזה נגד הש"ס, נגד הרבה ראשונים.

גם אם יש לו מקור זה לא אומר שצריך לעשות את זה.

מלבד זאת זה בערך כמו שתגיד א"א להרגיש ככה את החורבן של בית המקדש אחרי שאכלת ארוחה משביעה  כמה ימים לפני.

חכמינו אסרו רחיצה בט' באב עצמו. וגם אז אסרו רק רחיצה של תענוג ולא להסיר הלכלוך.

הם אסרו את זה בתקופה שבה המרחץ היה טקס שלם וחגיגי ולא פעולה יומיומית כמו צחצוח שיניים. אין מקום לאסור אפילו בחמים בתשעת הימים ואתה בא לאסור אפילו צוננים בג' השבועות? מה המקור לזה? (ידוע לכל לא מספיק)

בוודאי זה מנהג אשכנז הקדמון, ידוע לכלאריק מהדרום
אבא שלי החליט להקל על עצמו וקיבל אישור להתקלח לכבוד שבת ולכבוד ראש חודש אבל להתקלח לכבוד שבת?? זה כמעט כמו להתקלח בשבוע שחל בו, אפשר להרגיש ככה את החורבן של בית המקדש כשאתה מגיע מבוסם ורענן ממקלחת שהתקלחת רק כמה ימים לפני? זה צחוק ממנהגי ישראל!
מקור כתוב?advfb


...חופשיה לנפשי
ההטרלה השנתית?
אני גם מקווה שזה בצחוק...רות א
קודם כל ממה שבדקתי באמת מדובר רק על תשעת הימים- איסור הרחיצה לשם תענוג.
חוץ מזה- נו באמת, מזגן זה לא פיתרון ללא להזיע ולהיות עם ריח נעים...
חוץ מזה שבננו אני לא יודעת עד כמה היום מנהגי האבלות גורמים לנו להרגיש כ'כ צער על החורבן. נכון שהאיסורים הופכים את הימים לפחות רגילים אבל עדיין...(ככה לפחות אני מרגישה)
מה?!אריק מהדרום
חמש שנים שלא עשיתי את זה! מה הטרלה שנתית?!
אז יופי זה בצחוק?רות א
כבר ריחמתי על אשתך..🙄
מה???חופשיה לנפשי
אז למה זה מוכר לי?
כנראה הכנסתי אותך לטראומה בפעם האחרונה.אריק מהדרום
לא חושבת שהשטויות שלך יכולות לעשות לי טראומה קשהחופשיה לנפשי
מספיק כדי שתזכרי את זה שנים...אריק מהדרום
אז אולי זה לא טראומה אלא חוויה משעשעתחופשיה לנפשי
ועליהם נאמר "אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן"מישהו כל שהוא
שוב זה?ימ''ל

השרשור השנתי.

זה מה שאני אמרתי!חופשיה לנפשי
מה שבטוח לאשכנזים יש הרבה פחות לשון הרע בשלושת השבועותבחור אחד


המנהג לא רלוונטי לכלל הקיים.מי האיש? הח"ח!

ברור לגמרי שאבלות שלושת השבועות המנהגית ככתבה וכלשונה היא לצורך חיזוק והנחלת דרך החסידים באשכנז, כמו כמעט כל חומרות אשכנז הממשיות (בניגוד לחומרות אשכנז הבלתי-קיימות וה"כלל-ציבוריות" כגון איסור קטניות בפסח שלא היה ולא נברא, ובוא לא ניכנס שוב לדיון הזה ולרבינו ישראל תא שמע וכל הסיפור).
ולענייננו היות שחסידים של אשכנז זה משהו שמגוחך לחשוב שקיים בימינו בכלל, אולי יש כמה שמתיימרים להיות החל ב"הונגרים" של העדה החרדית ועד ל"אור ישראל" בפתח תקווה, אבל כל זה הוא יומרה, באמת הדבר זה כיום לבני עלייה מעטים שגם בכלל אי אפשר לשמוע עליהם כי הם מצטנעים מעצם היותם, ואם כן בטל הדבר מעיקרו.
קהילה אשכנזית ממש הרי היא נכחדת בימינו ברמה של איזה דו-חי עתיק מאגם שהולך ומתייבש ושנושם את נשימותיו האחרונות, בין אם אלו כיפות שחורות אבל שלתוכם נכנסים אברכים מזרם "ליטאי" מתפלג ומתחדש שבטח לא סופר מסורות קדומות, ובין אם אלו החסידויות המתחדשות חדשות לבקרים ושאין שום קשר בינן אפילו לבין מייסדי החסידות (שמעת על צאנז ז'מיגראד? שמעת על באבוב ארבעים וחמש? שמעת על דושינסקיא?), שלא לומר אשכנז הראשונה. שלא לדבר בכלל על אשכנז כיפה סרוגה ישראלי, שכבר מזמן שכחו את הלחן - שמחייב ליטורגיית מוביל וקהל בפסוקים - ל"מזמור לדוד" בהכנסת ספר תורה בשבת (האמריקאים עדיין כן שומרים עליו, אבל מרגע העלייה אפשר לספור לאחור עד שזה כן יינטש ובטח אצל הילדים בבני עקיבא, והקהילות האורתודוכסיות הלא-חרדיות שנותרו שם ממילא מצטמצמות ומתקפדות לתוך מינימום של מינימום סביב הטריי-סטייט), ושצועדים לאיטם בהתרחקות אל השמש השוקעת.
מכל מקום שנזכה להצטער ולו צער פנימי מעקם-פרצוף על החורבן ועל סיבותיו.

מעבר לכך שלא להתקלח בכלל בשלשת השבועותמזמור לאל ידי
זאת איוולת וטמטום שפס זמנה מזמן,
בעת הנוכחית עקב הקורונה- זה אפילו בגדר סכנת נפשות.
אני מניח שהתכוונת-הָיוֹ הָיָהאחרונה

שזה מנהג שפס זמנו.

ולכן איוולת וטמטום להמשיך בו.

ולא ח"ו כפי שיכול להשתמע מלשונך.

 

ולגוף טענתך -  אינני מוצא כ"כ חשש פיקו"נ בלא להתקלח בעת קורונה.

שלום, רציתי לשאול משהו...אנוכי =)


מצטערת אי אפשר עכשייו.אנונימי (2)
תבואי מחר מותק ❤
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחבחור אחדאחרונה


מי ער?חיים של
ולמה לא פתחו כאן עד עכשיו?
פעם גם הייתי פותחת כאן בוקר טוב...
ערהאטורי האנזו

זה שלך. וזה ממכר עד כדי כך שלא משנה אם אתה בחתונה או ארוחה

משפחתית, אם יצאת עם חברים, או שאתה עומד להירדם, 

משהו בך אומר- אתה לא זז מכאן עד 'אני ער' היומי. סמן והמשך.

ערהאנונימי (2)
ולא מאושרת מזה 😑
לא נורא תעצמי עיניים והופה את ישנהבחור אחדאחרונה

וכן גם אני ער

הייהפי
יש למישהו המלצה לפלא טוב?
עד אלף
אבל באמת שהפלא יהיה טוב
התכוונת טלפון נכון?אמממ
רדמי נוט 9_8_7 שיואמי
אומרים פלאפוןהפי
לא?
כן עליהם שמעתי מעניין אם יש עוד דברים
ממליצה ממשנועה גבריאל
גלאקסי A10!
מכירה כמה אנשים שיש להם חוץ ממני וכולם מרוצים.
לי הוא עלה בסביבות ה600,לא יקר בכלל(ועוד יבואן רשמי).
כמה זמן יש לך אותו?הפי
יש אותו לאחד מבני המשפחה שלי והוא לא מבסוט משום מה למרות שגם לי נראה שהוא סבבי
שנהנועה גבריאל
אבל הוא ב"ה סבבה,לא חיפשתי איזה משו מפציץ-רק רציתי שיעבוד טוב, שתהיה מצלמה נחמדה,לא יותר מזה,אז לי הוא אחלה.
במחיר הזה קונים שיאומי הרבה יותר טובפלונפון מירוסלב

הA10 די מעפן

תלוי למי,לי ולעוד כמה הוא ממש אחלהנועה גבריאל
תלוי גם למה אתה מצפה,לא ציפיתי לאיפון שמונה פלוס.
יש לו מפרט חלש מאוד, ולשיאומי יש מפרט של טלפון דגלפלונפון מירוסלב

והם עולים אותו המחיר.

לא טלפון דגל, אבל בהחלט מפרט יותר מרשיםאריך וייס
התכוונתי יותר לגרסאות הpro, שבהחלט מקבילותפלונפון מירוסלב

וגם אלה שלא Pro, מקבילים בכוח שלהם לטלפוני דגל מהדור הקודם. זה די והותר, והרבה יותר מA10 עם מפרט של טלפון מלפני 6-7 שנים. באותו מחיר.

לא מבינה בזהנועה גבריאל
נחמד לי איתו וזהו חח,לא ציפיתי ליותר מדי
מצטרף להמלצהפשוט אני..אחרונה
Xiomiמישהו כל שהוא
יש לי את note 8 בערך 8 חודשים ומאוד מרוצה
לפני היה לי את 4 שנתיים והייתי מרוצה עד שנגנב...


אני צריכה מישהו עם פלאפון שלוש שנים ויותרהפי
כי בנתיים כל שניה אני מחליפה פלא ומבאס
אז תקני נוקיה קומנריות,יחזיק בדוק 3 שניםאריך וייס
אין מי שהחזיק שלוש שנים טלפון שיצא לפני חודשיים.

ואם תקני טלפון שבוודאי מחזיק 3 אז הוא שייך לטכולנגיה של מלפני 3 שנים.
כן זה בקשה מוגזמתהפי
שיחזיק 3 שנים?
אז כמה הכי הרבה?
בקשה מוגזמת לא,ממש לאאריך וייס
רוב הטלפונים היום יחזיקו 3 שנים.
אה נו אזהפי
איזה פלאפונים יש? חוץ מנוקיה של קומנריות
ואו תודה !!הפי
אילו סימנים נלמדים בעיון ואילו בבקיאות במבחני הרבנותצע
בהלכות שבת?

חיפשתי ומשום מה לא מצאתי .

גם ראיתי שיש עצומה נגד לימוד כל הסימנים בעיון.. יכול להיות שאכן כיום כל הסימנים מרמב - שדמ
נלמדים בעיון??
היום בשש התוועדות אנ"שות

איך אפשר להאמין שהכל לטובה כשהמציאות נראית אחרת לגמרי?💭❓

*היום!!!💡*
*בשעה 18:00🕕*
כל התשובות בשיעור *התניא* השבועי!📖

פני באישי לקבלת הקישור (הקבוע) לזום🔍


*מחכה לך❤️*‏

בוקר ט!נפש חיה.
בוקר אחיים של
שיהיה סופש מושלם
בוקר מקסים!!!בחור אחד


בוקר טוב ! (ולווקאלי היומי)משהאחרונה

 

איזה דיסק מופלא. מציל אותי בתשעת הימים כבר עשור ורבע.

מי ער?חיים של
ואני חייבת לו תודה!!
ואני שונאת בנות שמדברות בצורה לא עדינה!!
הדיבור זה מה שמשקף את התוכן של הבפנים..
כמה שראיתי את זה בחיים!!
אניחיות צבעונית
חייבת לצאת מהבית.

לצאת לצאתחיים של
או לצאת לצאת?
לצאת פנימהבסדר גמור


לצאת לצאתחיות צבעונית
עוד יומיים נגמר בידוד🙏
פיווחיים של
והחוק החדש לא משחרר אותך קודם?
אם הבנתי נכוןחיות צבעונית
הוא מתייחס לחולים עצמם לא? לא לאלו שבאו איתם במגע.

חוץ מזה שלא עשיתי בדיקה אז לא היה לי איך לדעת אם אני נשאית
לא התעמקתי בוחיים של
יאללה מחכים לך בחוץ
הבנת נכוןעוד סתם אחד
אין לאן, יצאתי היום, הכל סגורשמואל_(הי)


אני אנוכי ועצמיבסדר גמור


ער. הייתי בתחנה מרכזית וראיתי נער חרדי בן בערך 15 בוההחסדי הים
במכונות להוצאת צעצועים.

להיות פייר פעם הייתי שם ונער אתיופי ביקש ממני שקל כדי לנסות את מזלו להוציא צעצוע במכונות האלו.
אני. לצערימקום בעולם
@איכה תושיעי אותי
גם אניאיכה

יש לי את כל החומר כמעט בדרייב, רוצה?

מסוכם כמובן.

 

למה אני מבזבזת את הזמן? |ידפרצוף|

אני הולכת לבכות על זה..

מזל שהמועד ב' לא כזה רחוק חחחמקום בעולם
כל פעם שאני קוראתחיות צבעונית
התכתבויות אתכן אני מודה לה' שסיימתי עם הלימודים😅
היה לי מדהים אבל העבודות והמבחנים היו סיוט.

סליחה שאני זורה מלח🙈
חחחחחח הכל טובמקום בעולם
אנחנו סתם אוהבות להתבכיין אחת לשניה 🤣
אנויכי.הָיוֹ הָיָה

מתי כבר יתוקן עולם במלכות שד-י.

ערהחופשיה לנפשי
מה הכוונה בצורה לא עדינה? אני בטח נכנסת לקטגוריה הזאת.
בכל אופן-אמורה לישון ולא עושה את זה כרגיל
אניאוי טאטע!
תכננתי ללכת להתבודד
ומפה לשם אני עדיין בפורום
מסקנה: לא לפתוח שרשורים לפני התבודדות
לך מהר...הָיוֹ הָיָה

ושיהיה בהצלחה גדולה!

מתלבט...אוי טאטע!
סדר בוקר מה יהיה עליו...?
כבר הברזתי לחברותא השבוע פעמים...
ואם אפשר תמסור לוהאטורי האנזו

שהאטורי האנזו מוסר שאם לא תהיה התקדמות במו"מ לגבי ההצעה שהצעתי

המצב עלול להתקע ואפילו תהיה נסיגה של כוחותינו. מה ששני הצדדים לא רוצים שיקרה.

 

תודה.

נכוןהפיאחרונה
אמר ריב"ל לעולם ישכים אדם לבית הכנסת כדי שיזכה וימנה עם עשרהניקכמעטבליראש

ראשונים..

 

נו ברור מה.. אחרת יצטרך להתפלל בחוץ בשמש. צוחק

ברגוע
מזל שאני בישיבה
ככ לא באלי להתפלל בחוץ
חזקקקק חחחבחור אחד


לא בהכרח. לפעמים יש קפסולותבינייש פתוחאחרונה
למה אתם מתכווניםאוי טאטע!
שאתם מדברים על העבודת ד' שלכם? מה ההגדרה של המושג הזה בשבילכם? (לא מתכוון מה הוא כולל, אלא מה הוא)
נראה לי שלמרות שהמון מדברים על זה כל אחד מגדיר את זה שונה
המון פעמים יוצא לי לשמוע אנשים שמדברים על העבודת ד' שלהם, ואני חושב לעצמי מה הקשר לעבודת ד' בכלל?
יש כאלה שאצלם הכוונה זה ה"עבודה" כלומר החובות והמה אני צריך לעשות בקטע של שמירת תורה ומצוות וההקפדה שלהם בהלכה ויש כאלה שאצלם עבוידה זה בעיקר הקשר הרגשי עם ד' תפילות התוועדויות
אז, מה אתם מתכוונים שאתם משתמשים במושג הזה?
עבודה כפשוטוחופשיה לנפשי
לקיים מצוות זאת עבודה
מי ער? א באב. היארצייט של אהרון הכהן שהרבה שלום שאנחנו כל כךחסדי הים
זקוקים לו ב-9 הימים.
מבין אותך אחישום וחניכה
גם אני התעייפתי מעצמי.
הגדרה אישית/חברתיתadvfb

אחרי קצת דיבורים על זה בשרשורים אחרים -

כמה חשוב לכם 'להגדיר את עצמכם'?

מה החשיבות של הגדרה מגזרית בעיניכם?

יש עוד הגדרות שאתם רואים בהם חשיבות?

איך אתם רואים את ההשפעה של ההגדרה האישית שבחרת בחיים עצמם?

תכל'ס במה זה עוזר לכם?

 

שוטו..

המימוש יותר קל בעזרת מסגרתמתהווה
ולכן כשנכנסים לשיוך הרבה דילמות לא מופיעות כי כבר בחרו בשבילך(ויש לזה יתרונות וחסרונות כמו לכל דבר).

לדו' חרדיות יודעות לאיזה מוסדות לימודים בדיוק ללכת כי שם הערכים שהן מאמינות בהם מופיעים ביומיום(בתקווה).
כמו כן, הציבור דתי לאומי(יותר חרדלי) ילך לקמפוס טל וכדומה..
ואנשים כמוני צריכים לחשוב יותר מעבר לפן הלימודי והטכני איפה יותר מתאים לאורך חיי, איפה אני לא אקלע למצבים שאני לא רוצה להיות בהם מתוקף האמונה בה' וקיום מצוות. איפה יבוא לי בזרימה הקיום מצוות(יכול להיות שדווקא במקום חילוני יותר..).


לסיכום, זה מקל בבחירה בכך שעוד אנשים עוברים איתך את המסלול(הקבוע בכל מגזר) ושהבחירה הכללית די נעשתה.
כך שלא צריך להיות על הדופק 24/7 אלא יותר בנחת..
ואצל מי שלא נעשתה לו הבחירה(שזה גם יתרון) מתחבט יותר לאן ללכת..
בשתי המקרים אדם צריך להחליט במה להאמין, אין אפס.
טוב שלא כתבתי מגילת אסתר בתגובה0.0
אז אני עוזבת.. 400 הודעות מספיק לישוביה!
תודה לכולם, היה נחמד פה!שוביה!


כל הכבוד לך!!!בחור אחד

המקום פה ממכר אשרייך שיהיה בהצלחה

להתראות לך. בהצלחהנוגע, לא נוגע
אהבתי את המשפטים בכרטיס
עלית ל402. מזל טוב!בינייש פתוח
בהצלחה! לי יש כמעט 20,000חסדי הים
חחנוגע, לא נוגע
אבל עדיין אין לה ביטול ב60..
ביטול ב50חסדי היםאחרונה
יש כאן חבר'ה מרימון (בי"ס למוזיקה)?אריק צדק

חבר'ה שלמדו או לומדים ברימון, או מכירים מישהו שלמד/ לומד שם?

צריכה עזרה בחיפוש בנאדם