שרשור חדש
למה מותר להפגין בזמן הקורונה?אושפיזין מהירח
ושאר הדברים אסור?
כי אנחנו מדינה דמוקרטיתברוקולי
אי אפשר להיות דמוקרטים בבית?אושפיזין מהירח
אנחנו גם מדינה יהודית ומתפללים בבית
נפלו בקידושכי בשמחה תצאו.
נו נו...בן מערבא

הנדסת התודעה עבדה היטב. 

לא הצדקתי. רק הסברתי למהברוקולי
לא הסברתאושפיזין מהירח
כי שאלתי למה זה כן וזה לא
כי אם לא את האופציה להפגין, אנשים יבינו שאין פהאריך וייס
דמוקרטיה. ואז יהיה כיף גדול .
ברור לכולם שביבי עשה זאת מפחד השמאלנים.בן מערבא

שמא יפתחו בזעקות שבר ומחאה שהדמוקרטיה חטפה קורונה. 

ביבי מנצל את המצב לטובתו בלחץ שהוא יוצראריך וייס
וזה ברור. האם זה טוב או רע זה נתון לפרשנות אישית של כל אחד.

אני חושב שזה רע מאוד.
אני אישית לא חושד בו ככהבן מערבא

אני כן מאמין שהוא מנסה לנצל את הסיטואציה גם לטובתו בכל מיני היבטים, אבל אני לא מאמין ולא חושד בו שזה מה שמכוון אותו בהחלטות שלו. 

 

אני יותר מאמין שמר ״ארוע שואתי״ וחבר מרעיו השפיעו על ביבי מאשר להיפך. 

שבוע הבא כנראה שיהיה מותר להתפלל במקום פחות עד עשרה אישברגוע


כי כאשר התחילו ההגבלות,והוא ישמיענו

מר בנימין נתניהו לא רצה שיגידו עליו שהוא דיקטטור / אנטי דמוקרט,

ולכן הוא החליט שההגבלות יחולו 'למעט הפגנות'.

כל כך פשוט

 

(עם כל הכבוד שאני רוחש אליו כאדם וכראש ממשלה מוצלח.. בסוף הרוב פה פוליטיקה)

נראלי לא מכובד..והוא ישמיענו
בכל זאת הוא מייצג את מדינת ישראל.
ולפי הרב שמואל אליהו אפילו אסור להשתמש בכינוי 'ביבי'. אסור לכנות את חברך בכינוי שאינו של גנאי, אז בכינוי של גנאי לא כש''כ?!
נעים מאד אני בדמוקרטיה וראש הממשלה ה'ימני' מפחד מהשמאל הקיצואושפיזין מהירח
אז אתה מוזמן להיות מנומס ובגלות של השמאל
לענ''ד אין קשר בין כבוד בסיסי לבין הסכמהוהוא ישמיענואחרונה
שירשור נוסטלגיהנחשון מהרחברון
מי שיודע לענות בתוכן התגובה. לא בכותרת.

מי שעונה על שאלה שיכתוב שאלה נוספת בכותרת...

'מקדבים' ובפירוט מלחמת המקדבים.
? לא הבנתי...קוד אבל פתוחאחרונה

בטח זוכר!

|חושב על שאלה|

|מוצא אחת|

|כותב|

|חושב על שאלה אחרת|
|מוחק|
|כותב את השאלה האחרת פה|

|מחליט להוסיף תיאור של זה במקדבים|

 

 


מלחמת כריות

התייעצות - חוסר רצוןפלוני 777

שלום לכולם

אני פצ"לש. פתחתי אותו לצורך השרשור הזה.

אחותי הגדולה והיקרה כבר תקופה ארוכה מסתגרת בבית, יוצאת מדי פעם, פעם בשבוע בקושי...

נמנעת ממפגש עם אנשים, נלחצת מלשבת מול אנשים . 

היום הופך לילה והלילה הפוך ליום, ככה יום רודף יום. שומר דבר לא מעניין אותה מחוץ לבית. מלבד אולי המחשב הפרטי שלה.

ככה כבר 5 שנים בערך...

מה אפשר לייעץ לאדם כזה? 

שלעבוד ולהתנדב זה טוב? איך לצאת מהעצלנות??

שיש הרבה טוב בעולם! 

מה אני יכול לעשות בתוך אח שלה? (אני אח קטן בכמה שנים)

 

חשוב להדגיש שהיא מעל גיל 28, בחורה איכותית עם הרבה טוב וכישרונות שפשוט ישנים...

רגישות נפלאה!ברוקולי

 

שלחתי לך מסר. 

והמצב הנפשי שלה תקין?הנחש המקסים
עבר עריכה על ידי הנחש המקסים בתאריך כ"ה בניסן תש"פ 00:46
היא לא בדיכאון או משהו?
או שזה דפוס התנהגות שתמיד היה לה?.

עושה רושם שקרה משהו..כדאי לברר איתה מה קרה..
זה נשמע דיכאוןאיש השקיםאחרונה
אם זה באמת אז תנסה להמליץ ללכת לרופא/פסיכולוג
החלטתי לעזוב כרגע את הפורומיםבת של השם

למרות שהיה נחמד פה

הרגשתי שזה קצת גוזל לי מהזמן.

מקווה להחזיק מעמד בזה..

 

הרבה הצלחה לכולם!פרח

בהצלחהאושפיזין מהירחאחרונה
הלוואי שתצליחי
אנשימים שאלה לי.חפצה לרצות
איך אתם מצליחים להתחדש כשהמציאות כל כך לא מאפשרת אתזה? אני מתחילה להבין למה בקרב המבוגרים יש יותר אחוזי דיכאון, הם כל היום בבית, איך אפשר להכניס שמחה והתחדשות מהבית? (ולא, אני בעצמי רוצה להתחדש, לא שהמסך יתחדש)
זה תנועה נפשיתחפצה לרצות
בדרך כלל החיים מאד דינמים ומשתנים, יוצאים/נוסעים/ פוגשים אנשים/עוברים דברים חוץ מלאכול, לשתות, לישון. המקומות שאנחנו נמצאים בהם, האנשים שאנחנו רואים, הטבע(יום לילה חורף אביב קיץ). וזה גורם לנו גם להתחדש, מחשבות שונות, רגשות שונות.

פתאום עכשיו הכלל כמעט אותו הדבר 24/7 אותם אנשים אותו מקום, קשה.
מן תחושת יציבות כזאתחפצה לרצות
שמשאירה אותי באותו מקום, בלי לזוז, מבגרת ומדאכה
מה שאני עשיתימבקש אמונה

לקחתי בדיוק קורס אינטרנטי שכנראה מאד מאד יעזור לי בחיים...

מרגיש ממש כאילו נפתחו אפשרויות שלא היו קודם

וגם,

משרד הבריאות הוציא אפליקציה של מידע וכו' שנקראת coronApp, ועשו שם צ'ט 

אז הכרתי שם אנשים חדשים

 

חוץ מזה לא עולה לי איזה רעיון מה לעשות...

 

 

רעיון, תודה!חפצה לרצות
תנועה בסופו של דבר היא בתוך הראשאיש השקים
אולי אפשר לקרוא דברים שגורמים למחשבה לבנות לו"ז ליום שאחרי..
תודה לךחפצה לרצות
להגדיר לך יעד ולכבוש אותוחיים של
נגיד-
ללמוד כמה ספרים בתנך שביום יום הרגיל אין לך זמן לעשות את זה..
יצירה לימוד וספורטפרח-אשאחרונה

ציור תפירה נגרות וכדו(גם אם לא ממש ברמה ליצור משהו כל יום יומיים 

 

וללמוד לומדת מלא דברים חדשים 

 

ועבודה בפנים על הרבה דברים שרציתי אבל כל הזמן נדחו יותר התבודדויות ותפילות ולימוד תורני 

לא לשכוח ברכת האילנות!!בסדר גמור
עכשיו זה הגיוני שנוכל לעשות את זהחיים שלאחרונה
שבוע טובמשה

שבת בלגן.

 

נפסלתי בספירת העומר. מוקדם מששיערתי שזה יקרה.

אף שנה לא סגרתי עד הסוף. כנראה שזה גם ימשךמשה

כל התזכורות האוטומטיות והלא אוטומטיות (תודה @ט' ו @צחקן) תמיד בסוף מגיע איזה סיטואציה ששוכחים - ליל שבת בלי מניין,  ערב עמוס מחוץ לבית, ארוע משברי (סבתא שנפטרה) או משהו אחר - ונגמר.

נכון. הSQL זכר....משהאחרונה


איזה שירים שאתם נזכרים שהיו מאוד פופולרים פעם והיום כבר לא?חסדי הים
מתי זה פעם?ט'
לפני כמה שניםחסדי הים
כמה? ט'
כי אני לא שומעת רדיו כבר הרבה שנים, בטח לא רדיו שמשמיע מוזיקה חסידית (אם לסוג הזה התכוונת), ובבית יש כל הזמן מוזיקה, בעיקר ישנה של פריד, MBD, מיאמי וגם עתיקה יותר כמו פרחי טורנטו, פרחי לונדון וכל מה שאני שמעתי בילדותי.

את החדשים אני מכירה קצת מיוטיוב, פחות מתחברת.
לכה דודי במנייןבוז
שיר של אברהם פריד. לא זוכרת את השםיעל מהדרום
לק"י

"קרוב לשנת 2000 נבקעו שמים
עם הנבחר קיבל תורה.
הביא לנו כנדוניה הארץ הקדושה...."

וגם "ירושלים אורו של עולם".

"כאן נולדתי"
הראשון שכתבת הוא של מרדכי בן דודט'
השני של פריד
אופס. מרוב שהוא כבר לא פופולרי- התבלבלתייעל מהדרום
יואו היה לנו ביסודי ריקוד על זה, זוכרת עד היום את התנועותבוז
צעירה אחת יעל מהדרום
לק"י

הוא היה פופולרי כשהייתי גם ביסודי.
הגיוני שגם אנחנו שרנו או רקדנו אותו פעם. אבל לא זוכרת...
להיות צעיר זה מחמאה בוז
שירו למלךכי בשמחה תצאו.
יהא שלמא רבה - החבר'ה.
יממיי - חיים דוד.

שירים שמימי תמהתי מה העניין בהם..
חברון שלימושיקו
אני חושב שרוב השירים הפופולריים מאבדים גובה מתישהומשהאחרונה

מיעוט שלהם הופכים לקלאסיקה. השאר פשוט מסיים.

(חוץ מאצלי שמתעקש לא להתקדם).

איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. חג פסח היה חביב סך הכל.
2. יום שישי עבר בנחת פחות או יותר. אפילו הספקנו הכל לא שניה לפני שבת.
3. שבת היה נחמדה.

בשורות טובות, ישועות ונחמות
איזה טוב הסמטאות
& פסח היה טוב מהצפוי.

& אחותי הגיעה לעשות קניות וזה היה מצחיק ממש.

& יש תכלית ברורה ומוגדרת למחר.

&ירדה הצעה שלא רציתי ולא יכולתי לנמק
איזה טוב ה'.בת.
יש רצון עז להשתנות לטובה, ויש גם דרך לעשות את זה, ברוך ה' הטוב.

האווירה בבית הולכת ונהית רגועה וטובה יותר, לא ברור למה, אבל זה משמח.

געגועים עזים לחברות, וזה סימן שהיה לי טוב שם, הלוואי וכבר נחזור ללימודים.

חברות חדשות שהכרתי, אהובות וטובות כ"כ.
איזה טוב השםשירה.אחרונה
למרות התקופה והמרחק מהמשפחה ההכנות לחתונה ממשיכות

החג היה הרבה יותר טוב ממה שחשבתי

הצלחתי להכין מופלטות שוות ממש
עוד חדשות מהטובות ביותר בינייש פתוח

1) רק שני חולים נוספו. ובקצב הזה מספר המחלימים יעלה על מספר הנדבקים

2) כל מי שצפה במי מהסרטונים ששיתפתי יודע שוירוס הוא טפיל שעובר מאדם לאדם או שמת וככל שאדם חולה יותר כך הוא יותר יבודד את עצמו וכך הוירוס פחות ידביק. כלומר כך הוא נשמר ולמעשה הבידוד מונע מהקורונה להתפתח וכך ולהיעלם כמו שנעלמו כל וירוסי המגפות (שפעת ספרדית, דבר שחור, סארס וכו').
ועל מה שחבתי היום? ככה מתפתח כל וירוס, ובידוד פוגע בכל ויורוס. יכול להיות  שוירוסים רבים הולכים להיעלם? נקום לעולם בלי דלקות, או הרבה מאלה שאנחנו מכירים?
לגבי סעיף 2משה

גם התמותה משפעת ועוד מחלות ירדה דרמטית.

כי פתאום יש הקפדה על הגיינהבסדר גמור
וגם בידוד מונע את הפצת המחלות האלה גםמשה


עדכון חיוביבינייש פתוח

מספר המחלימים עקף בהרבה את הנדבקים

המחלימים שיש עליהם מעקב. יש הרבה כאלה שלא.משה


ויש גם חולים ללא מעקב...הנורמלית האחרונה
על רוב החולים (או ליתר דיוק הנשאים) אין מעקב....משהאחרונה


איך אפשר לדעת שאתה "דוחק את השעה" בדבר מסוים?חסדי הים
אתה מרגישאיש השקים
מרגיש מה?חסדי הים
שדוחק את השעהאיש השקים
קישור בפנים מעניין לא לדחוק את השעהרוצהלהיותבשמחה

חיי מוהר"ן תלא – ויקיטקסט

 

בס"ד

 

וַאֲפִילּוּ בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם צְרִיכִין לִפְעָמִים זאת לִבְלִי לְהַכְרִיחַ עַצְמוֹ יוֹתֵר מִדַּי אַף עַל פִּי שֶׁבֶּאֱמֶת צְרִיכִין לִהְיוֹת זָרִיז גָּדוֹל מְאד לְקַדֵּשׁ עַצְמוֹ כָּרָאוּי וְלִזְכּוֹת לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם בִּשְׁלֵמוּת בִּמְהִירוּת גָּדוֹל וְאָסוּר לְהַנִּיחַ מִיּוֹם לַחֲבֵרוֹ כְּלָל, כִּי אֵין הָעוֹלָם עוֹמֵד כְּלָל אֲפִילּוּ כְּהֶרֶף עַיִן וְעַל כֵּן כָּל מַה שֶּׁיְּכוֹלִין לְהִתְגַּבֵּר לַעֲשׂוֹת אֵיזֶה דָּבָר בַּעֲבוֹדַת ה' צְרִיכִין לַעֲשׂוֹתוֹ מִיָּד דַּיְקָא בְּלִי אִחוּר וְעִכּוּב כְּלָל, אֲפִילּוּ רֶגַע אַחַת כִּי מִי יוֹדֵעַ כַּמָּה מְנִיעוֹת וְעִכּוּבִים וְהִרְהוּרִים יִהְיֶה לוֹ בַּשָּׁעָה הָאַחֶרֶת כִּי אֵין לְהָאָדָם בְּעוֹלָמוֹ כִּי אִם אוֹתָהּ הַשָּׁעָה וְאוֹתָהּ הָרֶגַע בִּלְבַד. אַף עַל פִּי כֵן לִפְעָמִים כְּשֶׁרוֹאִין שֶׁמִּתְגַּבְּרִין וּמַכְרִיחִין עַצְמוֹ לְאֵיזֶה דָּבָר וְאֵינוֹ עוֹלֶה בְּיָדוֹ. צְרִיכִין לִפְעָמִים לְהַמְתִּין וְלִבְלִי לִפּל בְּדַעְתּוֹ מִזֶּה וְלִבְלִי לְבַלְבֵּל דַּעְתּוֹ כְּלָל בַּמֶּה שֶׁאֵינוֹ זוֹכֶה לְאוֹתוֹ הַדָּבָר. וְיַמְתִּין קְצָת עַד שֶׁתָּבוֹא עִתּוֹ. וְאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר דָּבָר זֶה בִּכְתָב כְּלָל. וְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הָיָה בְּדָבָר זֶה חִדּוּשׁ נִפְלָא מְאד כִּי הָיָה זָרִיז בְּתַכְלִית הַזְּרִיזוּת שֶׁלּא הָיָה דֻּגְמָתוֹ בָּעוֹלָם וְכָל דָּבָר שֶׁהָיָה צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת אֲפִילּוּ בְּעִנְיְנֵי עֲבוֹדוֹת גַּשְׁמִיּוֹת שֶׁהֵם צָרְכֵי הָאָדָם הָיָה עוֹשֵׂהוּ בִּזְרִיזוּת נִפְלָא מִיָּד דַּיְקָא מִכָּל שֶׁכֵּן בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם. וְאַף עַל פִּי כֵן הָיָה מָתוּן גָּדוֹל כְּשֶׁרָאָה שֶׁאֵינוֹ עוֹלֶה בְּיָדוֹ הָיָה מָתוּן מָתוּן. רַק שֶׁצְּרִיכִין לְהִתְגַּעְגֵּעַ וְלִכְסֹף לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ תָּמִיד גַּם בָּעֵת שֶׁאֵין עוֹלֶה בְּיָדוֹ עֲבוֹדַת הַשֵּׁם כָּרָאוּי. וְלִבְלִי לְיַאֵשׁ עַצְמוֹ כְּלָל מִשּׁוּם דָּבָר. וְתֵכֶף כְּשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עוֹזֵר וְהוּא יָכוֹל לַחְטף אֵיזֶה דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה יַעֲשֵׂהוּ מִיָּד בִּזְרִיזוּת גָּדוֹל. וְאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר דָּבָר זֶה בִּכְתָב. וְהַמַּשְׂכִּיל הֶחָפֵץ בֶּאֱמֶת יָבִין מִזֶּה קְצָת עֵצוֹת לַעֲבוֹדַת ה'.(חיי מוהרן תלא)

 

הועתק מויקיטקסט

אם השעה דוחקת אותך בחזרה..והוא ישמיענו
"כל הדוחק את השעה שעה דוחקתו"
הדוג' של הגמ' זה אבשלום....אני77

אז כנראה שהכונה למישהו שמנסה לקחת בכח שלטון שלא מגיעה לו, כי הוא חושב שיש לו מה לתת או משהו כזה.

לעומת רב יוסף, שהוא זה שנדחה מפני השעה, ושעה נדחתה מפניו- שלמרות שהיה ראוי לעמוד בראש, נתן לרבה להקדים אותו, ובסופו של דבר מלך שנתיים וחצי, שזה יותר ממה שיעדו לו החוזים שיעמוד בראש שנתיים בלבד.

 

הוא גם זכה לחיות יותר כי המפרשים אומרים שאם הואחסדי היםאחרונה
היה ראש ישיבה קודם הוא היה נפטר.

נדמה לי שזה לא רק בשלטון אלא בעוד רבדים בחיים.
תוכניות מומלצות לדוסים בטלוויזיה?גפן????
כמה שיותר צנוע יותר טוב😅
לדוסים לא מומלץ טלוויזיה.. ובמקרה הכי גרוע לקנות צופיהבסדר גמור

של הידברות

אוקיי.. אז:כשרה
קללל סברי מרנן.
סרוגים.
שטיסל
סברי מרנן לא ממש צנועיעל מהדרוםאחרונה
שאלת סקר - מוסיקה קלאסיתבן מערבא

 

אוהבים או לא סובלים ?

זאת לא המוזיקה הראשונה שאשמעחיות צבעונית
אבל אוהבת
אוהבת ממש.בוז
היא כל כך מדוייקת! תענוג לשמוע
מעדיפה את זה על פני שירים רגילים
לא יצא לי להקשיב ממשחופשיה לנפשי
אז אני לא יודעת מה דעתי
לפעמים מתאימה למצב רוח ממש.משה


ועכשיו שמתי לב שהתנגן אצלי קלאסימשה

 

זה לא קטע מיוחד בשום צורה, אבל אהבתי אותו בילדותי אז הוא נמצא פה.

 

פחות מתחברתגפן????
תלוי מה, אני חושבתריבוזום
"מוזיקה קלאסית" זו הגדרה רחבה, לא?
בבית של ההורים שלי היה דיסק בשם "הקלאסיקות הגדולות", שמאוד אהבתי. אני מניחה שיש דברים יותר "כבדים" שפחות הייתי נהנית מהם.
זה גם עניין של להכיר מהביתגפן????
מוזיקות ובמיוחד כאלה "קיצוניות" אני חושבת שצכים להתרגל ואולי מי שמכיר לפני או אפילו גדל עליהם יש לו הסתכלות שונה ואולי גם טעם שונה במוזיקה ;)
כןןןשלגיהה
אוקיי. אז אותי אישית המוסיקה הזאת מחרפנתבן מערבא

 

וחשבתי על השאלה הזאת, כי אחרי הפסקה ארוכה התחלתי לעבור מחדש על הספר ״גדל אשר באך״, וביאס אותי שאחד משלוש הצירים המרכזיים של הספר פשוט זר לי. וחשבתי על זה שבתיאוריה המוסיקה הזאת היתה אמורה למצוא חן בעיניי, כי היא מתמטית משהו ומתוחכמת, אבל בפועל זה לא ככה. זה עינוי מבחינתי לשמוע את זה (בגדול). 

משער שזה גם עניין של טעם נרכש, וגם כי זה מתקשר אצלי בתודעה לאליטיזם ולהתנשאות, וגם כי אני מצפה שהמוסיקה שאני שומע תדבר לרגש שלי ולא לשכל. 

 

נראה לי שאולי שאלתי אותך פעם. קראת את הספר ?

טוב, בשביל להרגיש שם בביתריבוזום
צריך לא רק להנות ממוסיקה קלאסית אלא להבין אותה - דבר שאני לצערי רחוקה ממנו. אני זוכרת שאלו היו החלקים הכי קשים בשבילי. קראתי את רוב הספר לדעתי (לפני שנים רבות) אבל לא את הכל רצוף. בנקודה מסוימת פקעה סבלנותי והתחלתי לדלג ולחזור, ולקרוא קודם את החלקים הכיפיים יותר (הדיאלוגים, כמובן). באמת צריך זמן וסבלנות בשבילו. וגם יש שם רעיונות קשים לעיכול לא רק מבחינה שכלית, אלא מבחינה אמונית.
בהצלחה ובהנאה עם המעבר החוזר!
יש בה המון תחכום ומחשבהחיות צבעוניתאחרונה
פעם גם עשו מחקר על התפתחות של ילדים ששמעו מוזיקה קלאסית וראו קשר הדוק לקשרים במוח שזה עושה.
אבל המוזיקה הזאת מלאה ברגש. דווקא בגלל שהיא כל כך עשירה יש שם מנעד ממש רחב של רגשות
אולי באמת בגלל שזה מתקשר לך למשהו כביכול שלילי, אז יש לך אנטי אליה
אוהבת מאד מאדנפש חיה.
אוהבת ממשמקום בעולם
עד שקולטת שזה מתנגן כבר במשך 02:40, ומשתגעת 🤣
לפעמים, זו שאלה של עיתויוהוא ישמיענו
כשאני רוצה לשמוע משהו מרגיע אני בד''כ שומע סגנון חסידי ישן- משהו בסגנון הלב והמעיין, ניגונים מחצרות חסידים של פעם.. או ניגונים עם קלרינט- מוסא ברלין, חיליק פרנק וכדומה
או שיבי קלר, ביני לנדאו, עזרא גטנו, יוסף קרדונר, המדרגות. קיצר יש מלא...
ערה.נערת טבע
לא פתחו?
ערהחופשיה לנפשי
זה נושא כאוב ומזולזל לאחרונה
זה כי את מועלת בתפקידךנערת טבע
נכוןחופשיה לנפשי
פשוט אין לי תובנות לאחרונה
פעם זה היה הדבר הכי חשובה-מיוחד

אנשים היו נשארים ערים עד השעה 00:01 כדי לפתוח

ירידת הדורות...

 

צריך לדחות את השרשור בשעתייםיעל מהדרום
לק"י

השעות שלנו התבלגנו...
לא יודעת איך נוכל לחזור לשגרה (כשנחזור....)




אני שוכבת במיטה ליד הילדונת שבמקום לישון הפכה את הכרית שלה למחשב, ובקשה ממני להדליק אותו כדי לראות סרטונים💁‍♀️
נכון פשוט הזוימחודשת.
איך אנשים לא מתביישים להתקשר אלי ב11 לפנות בוקר??
ואיייי חזקקקקקקקקקקק 8 לפנות בוקריונתן המקוריאחרונה


גם בוקר טוב מזמן לא היה כאן...חיים של
אין לילה ואין בוקר.
העולם מתרכז סביב השאלה מה נאכל בארוחה הבאה🙈🙈
בוקר טוב ומבורךנפש חיה.
יום מוצלח!


תרגישו טוב!
אמןןןןןןגלויה
הי אנחנו פה
אגב
ואני שם....נפש חיה.
ופסח נתן אותותיו
ה יעזור ששבת תהיה בסדר
שולחת כוחותגלויה
אני אוהבת אותך!
בוקר טוב !משהאחרונה

חג-שבת-חג-שבת

 

נגמר !!

מחר.

 

אז אסור לשמוע מהיום שירים בכלל?גפן????
או שיש מקלים
לכל ה"מותר שירים עצובים/ שקטים/אקפלה"
איך זה הולך? אשמח שתעשו לי סדר בבלאגן🤗
יישר כח!והוא ישמיענו
אתה רואה? לפעמים מפרגנים לך..
אף אחד לא נגדך. פשוט, אתה יודע, לא חייבים להתחבר לכל דבר שאתה כותב
מדהים כמה אמונה תמימה וחזקה יש לבחורות צעירות נוצריות בטיקחסדי הים
טוק.
אנחנו כיהודים צריכים ללמוד מהם איך לסמוך ולבטוח באלוהי אמת!
מסתייגאלון מצוי

אל תלמדו בחיים אמונה מנוצרים. זו אמונה עיוורת ומטופשת, כמו שאמרת "אמונה תמימה", בלי שאלות, בלי תשובות.

זה מופיע באריכות בכוזרי. מומלץ וכדאי. (עם הפירושים של הרב אבינר והרב שרקי - זה מעיף).

 

אבל הרעיון שלך הובן. לא חלקתי, רק משום מה חשבתי לכתוב את זה.

הדרך של אמונה תמימהצ'יאל

קיימת גם ביהדות.

nsvho fnv nxhru, bpa ha kgucsh vnukl anerhcho t, hkshvo/אריק מהדרום


מה שאני מבינה מזה,בוז
שמרוב שעמום אתה מבלה בטיק טוק.
נו? מכיר כמה ריקודים כבר?
פה ושם בזמן הפנוי. הטיק טוק עצמו כבר נהיה משעמם.חסדי הים
אני אוהב את סרטוני העובדות המפחידות ועוד כל מיני סרטוני עובדות מצחיקות.

מה שכנראה העלה לאולגריתום שלי את הסרטונים האלו כי אני מתעניין בדתות ואמונות אבל זה כבר נהיה שטף ונקוה שאוכל לשנות את האולגריתום.
אתה יכולבוז
תסתכל על ההשטאגים. כשאתה רואה האשטאג שמעניין אותך במיוחד תעקוב אחריו, ותצפה בסרטון בלופ כמה פעמים.

ראיתי הסבר מעניין על האלגוריתם הזה ואיך שהוא עובד, אתה יכול להשפיע עליו.
יש להם מחוייבות ללכת לכנסייה, לקרוא את הBible ולהפיץחסדי הים
את האמונה שלהם.
הם פשוט לא מתביישים לספר לך על חווית האמונה שלהםחסדי הים
וחווית הקריאה בדבר האל בBible. אתה רואה שזה בוער בהם.
תזכור שהם יחסית בגיל צעיר.

אצל היהודים, אפילו הדתיים, אז זה לא ככה.
נגיד, מראים איך מתלבשים לליל הסדר או מתכונים של פסח, או אפילו ראיתי סיפור קצת על חוויות של מצוות, אבל לא מדברים על האל ועל המצוות עצמם בלהט.
מאוד קל להאמין ולהתלהב - כשמעבר לזה זה לא מחייב כמעט כלום...הסטוריאחרונה
צריך ללמוד ההיפך מהםadvfb

ולהשתמש בשכל, מה שהם לא עושים.

אמונה שנעזרת בשכל ובחוש ביקורת ולא אמונה בשטויות והבלים. זה דבר שהוא מאוד נחוץ לנו.

לא. מה לי ולהם?advfb


לא בגלל שאני אנטי, בגלל שזאת האמתadvfb


לא אמרתי שאין שם אמת כללadvfb

אמרתי שיש שם הרבה שקר.

דיברתי רק בייחס לנקודה שפותח השרשור העלה.advfb

לא חושב שזה מודל ראוי לאמונה. להיפך.

לא בגלל התוצאה של האמונה אלא בגלל הדרך שבעזרתהadvfb

הם הגיעו אל האמונה.

אמונה זאת תנועת נפש שבה אני נקשר לערך/אדם/קבוצה מסויים.

לא לכל אחד אני אתן את האמון שלי!

לפעמים לתת את האמון זה מפתה. זה כיף להקשר לדברים ולחיות בתחושה שמצאת את האור ושם פסגת חייך.

אבל צריך להיות שקולים, מדודים ביחס לכל נושא של אמונה. זה לא 'אללה בבאללה'..

מודל לאמונה ראוי הוא לא מודל של כת של פנאטים שחושבים שרק שהם קיימים בעולם.

להגיד מה המודל הראוי? זה קשה. אבל זה לא זה, אלא להיפך מזה.

זה הדימוי שפותח השרשור נתן להםadvfb

ואני מתבסס על הדימוי הזה, לא בגלל שאני יודע שהוא אמיתי (אם כי לא יפתיע אותי וככה פותח השרשור הציג).

אתה גולש לדיון אחר ממה שנכתב פה. לא מעניין אותי בכלל מי הם (מסיבותי שלי, בכל אופן זה גם דיון כשלעצמו) מעניין אותי הדימוי שפותח השרשור נתן להם ביחס לדבריו. המודל לחיקוי הוא המעניין פה.

אין לי עניין להביע חצי עמדה על מה אני חושב עליהם.

לא קובע עליהם קובע על הדימוי שנתן להם פותח השרשורadvfb


אני לא חושב שזה ההפך אלא עוד שלב. יש להם חוש אמונהחסדי הים
אמתית לוהטת שזה דבר מבורך, רק הם לא עושים את שלב הבירור וההעמקה השכלי להגיע לאמת.

נכון כשאנחנו עושים את זה, אנחנו מגיעים לאמת. אבל יכול להיות שיש לזה מחיר, כי השכל יכול לצנן את חוש האמונה.
עדיף שהיו מאמינים באל רוחני אחד.חסדי הים
השכל לא מצנן את האמונה, השכל מצנן את הרגשadvfb

המבט השיכלי הוא אובייקטיבי לעומת הרגשי שהוא סובייקטיבי.

לכן השכל מצנן את הרגש כי האובייקטיבי הוא על חשבון הסובייקטיבי.

 

אמונה, למיטב ידעתי, היא קשורה גם לצד הסובייקטיבי של האדם וגם על הצד האובייקטיבי, שזה ממש פלא.

יגול להיות ששכל יחליט את הרגש שקשור לאמונה אבל לא יכול להיות שהוא יחליש את האמונה עצמה. כי האמונה לא מסתכמת ברגש הדתי.

זה כמו להגיד שאפשר ללמוד מדעאשadvfb

איך הם עורפים ראשים בכזאת דבייקות ופנאטיות.

צריך להיות בנאדם שלא שמאבד תראש (שלו ושל אחרים)

בנאדם שיודע להקשיב ולזכור שיש עוד עולם חוץ ממנו.

אמונה לא מתוך פנאטיות ואטימות. אמונה מתוך הקשבה.

אכלתי חמץאיש השקים
זה מרגש
אם היית כהן בבית המקדש היית אוכל שם תמיד מצות.חסדי הים
לחם פנים מה איתו?איש השקים
מצה. רק שתי הלחם ולחמי תודה חמץ.אדם כל שהוא


שוכב שבוע אחרי האפייה, לא לפניה...עוד סתם אחד
סתם חמץ?או פיצה וכד?מושיקו
באגט מעורבאיש השקים
יש משלוחים?מושיקו

מצד שני לא אומרים  שהחיינו בספירת העומר

רק עכשיו?חופשיה לנפשי
כןאיש השקים
אפחד לא פינק במופלטה
חופשיה לנפשי
לא נורא
באגט מעורב יותר שווה
אני עדיין מחכה שיקרה משהואיש השקים
מה כבר יכול לקרות?חופשיה לנפשי
שאיזה מרוקאית חמודהאיש השקים
תשלח לי מופלטה ותציע לי נישואין
אנהחופשיה לנפשי
מה יותר חשוב לך?
מופלטה או חתונה?איש השקים
לא משנה לי הסדר
אממממחופשיה לנפשי
אני לא עונה על שתי הדרישות
בסדר נתחיל בטחתאיש השקים
אני תוהה מה פחות הזוי מבחינתיחופשיה לנפשי
חחחאיש השקיםאחרונה
ד"ת לימי הקורונה #7 - הווה אמינאחידוש

שלום רב לכולם

 

כולם מסתמא מכירים את הביטוי ולאו דווקא בהקשר התלמודי שלו, שהוא המקור.

התרגום המילולי של הביטוי הוא: "הייתי אומר".

 

בדר"כ הגמרא משתמשת בביטוי כשהיא רוצה להסביר מה החידוש שטמון בדברי המשנה (או האמורא), ואומרת שלולא דברי המשנה הייתי אומר כך וכך, והמשנה חידשה שאין זה נכון.

 

אולם, מקובל בקרב הלומדים להשתמש בביטוי זה דווקא לגבי השלב שבו הגמרא עצמה באמת מבינה באופן מסויים, ולאחר מכן דוחה את אותה הבנה או הנחה. (למרות שבמקרים כאלו הגמרא לא משתמשת במילים אלו).

א"כ, "הווה אמינא" (או הו"א בר"ת) משמש כביטוי להבנה שנדחתה.

 

לשם מה נכתבה בתלמוד ההוה אמינא?

מלבד שכך הוא סגנון הכתיבה תלמודי, המתאר את השתלשלות הדיון כולו, גם יש הרבה מה ללמוד מההוה אמינות למרות שהן נדחות. משום שעצם זה שהיה לגמרא מקום לחשוב כך, מלמד שהבנה זו אינה מופרכת לחלוטין, ויותר מכך, זוהי בעצם ההבנה הבסיסית, שלולא היתה סיבה שמורה שאינה נכונה, כך היה ראוי להבין.

מלבד זאת, הרבה פעמים ההו"א נדחית מסיבה צדדית או נקודתית, אבל ההגיון שעומד בבסיס ההו"א הוא נכון, אלא שבמקרה המסוים ההוא אין נכון ליישם את אותו עיקרון. לכן חלק מניתוח הסוגיה הוא הבחינה מהי הטעות בהו"א? מה נכון ומה לא נכון בה?

 

דוגמה:

 

גמרא בפרק אלו מציאות (בבא מציעא כט ע"ב) מביאה ברייתא האומרת:

"השואל ספר תורה מחבירו, הרי זה לא ישאילנו לאחר".

ושואלת הגמרא, מדוע דין זה נאמר רק לגבי ס"ת, הרי הוא הדין לכל דבר, שכן אמר ריש לקיש:

"אין השואל רשאי להשאיל, ואין השוכר רשאי להשכיר"? 

 

עונה הגמרא, שבס"ת יש חידוש מיוחד בזה שאסור לשואל להשאילו לאדם אחר, שמא תאמר "נוח לו לאדם שתיעשה מצווה בממונו", וכיוון שהלימוד בס"ת הוא מצווה, הבעלים מסתמא מסכים שהשואל ישאילנו לאחר שילמד בו -

"קא משמע לן" -בא [התנא] והשמיע לנו (תרגום), שאין לומר כן, אלא אע"פ שמדובר במצווה, אסור להשאיל.

 

וכאן הלומד שואל את עצמו: מה חידש התנא ב"קא משמע לן"? מה בדיוק הוא השמיע לנו?

 

האם שלא נוח לאדם שתיעשה מצווה בממונו (יותר מכל שימוש אחר)?

או שדווקא נוח לו, אבל בכל זאת אי אפשר לסמוך על זה כי עדיין לא היה רוצה שתשאיל הס"ת לאדם שאולי אינו סומך עליו?

ואולי דווקא אפשר לסמוך על הסברה הזו, ורק לגבי ס"ת לא סומכים עליה, בגלל שהוא יקר מאוד?

ואולי דווקא בס"ת לא, בגלל שהוא עשוי להיקרע, ולא בגלל שהוא יקר?

 

וכמובן להבנת מסקנת הגמרא יש השפעה עצומה על פסיקת ההלכה:

האם מותר להשתמש בחפץ של חבר ללא ידיעתו, בהנחה שמסכים? ומה הדין בספר קודש, שמשמש למצווה? ומה הדין בשימוש למצווה שאינו ספר קודש - תפילין, טלית, אתרוג? האם זה משנה אם החפץ יקר או לא? רגיש או לא?

 

כל זה תלוי איך נבין את ההווה אמינא והדחייה שלה, מהו הפרט הלא נכון בהוה אמינא, ומהם שאר הפרטים הנכונים.

 

אחרונים כמו ר' חיים ור' שמעון הרבה פעמים משתמשים בהוה אמינות כדי לבסס סברות שהם מחדשים, ומסבירים שאע"פ שההו"א נדחתה, אין זה מפני שהיא משוללת יסוד, אלא שאע"פ שהיא נכונה ביסודה מכל מקום באותו מקרה שעליו דובר, יש סיבה נקודתית שאי אפשר להשתמש בסברה זו.

 

וידועים דברי בעל השל"ה שגם על דרך הנסתר אין בתלמוד דבר שנכתב ללא צורך, ובכל משפט שבו ישנה משמעות רוחנית, גם אם על דרך הפשט הוא נראה כמיותר.

 

ובשולי הדברים, אפשר גם לקחת מזה מסר לחיים. יש לכל אחד הרבה נסיונות ומעשים שלמפרע נראה לנו שהיו מיותרים או מוטעים וכד', וצריך לזכור שכל "הווה אמינא" שהקב"ה שתל לנו בחיים, יש לה תפקיד ומטרה, ויש לה מקום משלה בהשתלשלות מקרי החיים, ובסופו של דבר הכל מקדם אותנו. הדברים ידועים, ופשוטים 'על הנייר', החכמה היא לזכור אותם ולהשתמש בהם בזמן אמת.

 

קיץ בריא!

 

@איכה@אילת השחר@חיות צבעונית@בת של השם@הודעה@(אהבת עולם)@ברוקולי@בסדר גמור@יהיה בסדר....@דאגני

יפה מאוד ישר כוח ! בבקשה תכתוב עוד !בסדר גמור

שלא תהיה לנו הווא אמינא שאתה מסתמך בעיקר על שנה שעברה

בסדר גמור, העניין לכתוב חדש הוא בהתאם למספר הקוראיםחידושאחרונה


יש מידע מהימן-לגבי הסיכויים שבקיץ הקורונה תנוח לכל הפחות?...יהיהטוב


כן, אבל אולי עד הקיץ תספיק לחזור לגל שניבסדר גמור


כבר התחיל הקיץ-תראה איזה חום היה היום...יהיהטובאחרונה