https://www.steimatzky.co.il/
לתשומת ליבכן:מזמור לאל ידי
https://www.steimatzky.co.il/
ליבכן?ימ''ל
לא נפתח ליחיים של
^^הפואנטה
ספריהחיים של
וסיפור חוזר פתוח בשעות שאני בעבודה...
יש אתרים שאפשר לקנות מהם ספרים יד 2 או כמעט חדשיםהפואנטה
איזה אתרים?חיים של
לסיפור חוזר יש משלוחמשה
יש מצב להמלצה על ספרחיים של
קשורה בנפשוואילו פינו
^^ ספר מיוחדסמטאות
יש ליחיים של
אבל קודם לקרוא את שקופיםמזמור לאל ידי
שקופים מדהיםהעוגב
אחד הספרים המפעימים והעמוקים שקראתיי בחיי...מזמור לאל ידיאחרונה
ממש ממש ממש לא!!! טריק מלוכלך. רק כמות מצומצמת מאוד זמינהקרן-הפוך
המבחר דל ביותר.
עוד חברה שמשניאה את עצמה על הציבור.
חושבים שהציבור מטומטם. מ
יש הרבה שהוסרוחיים של
לכן הם עשו את כל האתר... ולא כל החנות למשל
ספרי אפיה ובישול - הוסרוקרן-הפוך
ספרי ילדים טובים - אין
סתם סיפורת לא מעניין... זה יש בספריה.
ובינתיים האתר קרס...
חחחחיים של
על סטימצקי 😡קרן-הפוך
וגם זה עד 4 ספרים...אניוהוא
וכשאתה מנסה לסגור הזמנה ולשלם - האתר נתקע....אניוהוא
כנראה חיסול מלאימשה
לאאאאאחיתופל
מי ער?יהיה בסדר....
יש לי 7 שעות לישון
איזה כיף!!!
אניפה לקצת
בלי סוף טוב
אוף.
כואב לי הראש נורא, בטח בהשפעת הסרט
למה אני עדיין ערה?
אני צריכה לקום בארבע וחצי רבע לחמש
אוישחופשיה לנפשי
יש מצב לדמיין המשך?
כל המשך יהיה גרועפה לקצת
לסיפורים כאלה אין סוף טוב
בעסהחופשיה לנפשי
ערהחופשיה לנפשי
אנינפש חיה.
ערהמחפשת^
מחר יום חמישי
חמישי!
![]()
עראוי טאטע!אחרונה
וחוץ מזה שאחרי יום חמישי יש שישבת
יש!
לילה קסום ומרגיע!
לילה טוב שיהיה לכם.הנורמלית האחרונה
היי אני צריך שירון לערב שבת.. למישהו יש קובץ לשלוח לי?...אריאל050
ממש אשמח!
גם שירון בוקר שבת תופס
בוקר טוב!פה לקצת
רעיון לשיר נוראי שיגרום לי לרצות לקום רק כדי לא לשמוע אותו? ;)
אבל גם שיר נחמד להתעורר איתו זה טוב
ישנתי 10 שעות ועדיין לא הצלחתי לקום
בוקר טוב ומבורך עמי
בתוך בני ישראל
זאת פריבילגיה לאנשים שלא יודעים עייפות מהי ;)פה לקצת
אם הוא לא יצלצל אני אתעורר רק למחרת באותה שעה, וחבל.
לכאורה כן, רק שזה יקרה גם אחרי חצי שעת שינהבתוך בני ישראל
^^^סביון
וזה לגמרי לא שהעייפות נעלמה. פשוט ככה זה.
משהו מקולקל אצלכם.אניוהואאחרונה
בעיה שירים עכשיואחיתופל
אופס נכון. שכחתי. תודה על התזכורת!פה לקצת
בוקר אורגלויה
ה'.
אמן.פה לקצת
בוקר טובחיים של
אני לא שמה שיר בשעון מעורר אלא סתם צלצול של הפלאפון. משו עדין יחסית כדי לא להגיע למצב שיש שירים שאני לא מסגלת לשמוע...
בוקר טובמחפשת^
תכל'ס, אני מתעוררת מהרטט
אני תפוח
אתה תפוח
כולנו תפוחים
ארצ'יבלד
אני מעולם לא יושנתפה לקצת
ולא, אני כבר בעבודה
אם כבר *לעולם
ארצ'יבלד
האלו שדוחפים אשרייך בלי קשר.
יום מוצלחיזם!
צודקפה לקצת

תודה צאדיק
אוי נשמע כיףףארצ'יבלד
רוצה לבוא להחליף אותי?פה לקצת
היום עברתי ליד מעון ושמעתי שם גנן, תהיתי מי זה שהחליט לתת לגבר לטפל לו בתינוק
הלוואי, ממש הייתי רוצה.ארצ'יבלד
כי התעייפתיפה לקצת
זה היה זמני עד ש.
עכשיו לומדת ואולי אחכ אעבוד בזה, נראה
או שזה פשוט יתווסף לתואר השימושי שכבר עשיתי ואלך ללמוד עוד משהו

את רוצה 3 תארים?חדשכאן
אפילו 2 לאפה לקצת
עכשיו 2 ת.מקצוע
נראה מה אחכ

מה שבטוח, לא עוד תואר. הספיק לי
אההה בקטנה..חדשכאן

אהה יפהארצ'יבלד
בהצלחה רבות!
עכשיו אני מבין למה את רוצה מישהו עם תואר.
(מבטל את התיקון רושם)
בוקר טוב!פצל"פ
התורה לא חולה היא לא צריכה דוקטור
בק"ט!
החתם סופר היה מוכן לוותר על שליש לימודיו, רק כדיחסדי הים
מעניין! תוכל להביא את המקור?חיפושית~
מישהו הביא את זה בבית מדרש שיש לנו בפייסבוק. אני לאחסדי הים
בוקר טוב !!!!!!!!!!!!!!שקד מהצפון
בוקר אור!
לב טהור:)
קמתי לא מזמן..
גם אני ישנתי 10 ומשהו שעות...😶
גם אנננייישקד מהצפון
הצלצולים הבסיסיים של הפלאפון שהם לא שירים הכי מעצבניםשוקולד לבן
אפשר לשים שיר ואז לקום מיד כי אסור לשמועאחיתופל
אבל מותר לשמוע🤗🤗שמואל5
נראה למעשה לפי הדעה המקילה, שיש לחלק את השירים לשלושה חלקים. האחד הוא שירי שמחה, כדוגמת שירי חתונה. השני, שירים שאין בהם לא שמחה מיוחדת ולא עצב מיוחד, ובכללם רוב השירים כיום, וכן רוב היצירות הקלאסיות. השלישי, שירים עצובים כדוגמת שירי אבל על אדם שמת או על החורבן.
מתחילת שלושת השבועות, יש להימנע משמיעת החלק הראשון, והוא שירי שמחה. ומראש חודש אב, יש להימנע גם משמיעת החלק השני האמצעי, ורק את החלק השלישי הכולל שירים עצובים מותר לשמוע. עוד נראה, שכאשר שומעים מוזיקה בקול רם, גם כאשר היא סתמית, העצמה נותנת לשיר חגיגיות, והרי הוא נעשה כשיר של שמחה. לכן גם שירים שמותר לשמוע בשלושת השבועות, אסור לשמוע בקול רם."
(פנינה הלכה זמנים, ח. ה;)
כמובן שיש מי שמחמיר!!
וזה בלי קשר לזה ששעון מעורר זה *ממש* לא משהו שמשמח לשמוע😁
בוקר טוב !משה
לי היה במשך שנים שיר נוראי. זה הופסק בגלל שאני לא חי לבד.
אני קמתי היום מרוצה אחרי שאתמול בערב עשיתי משהו משמעותי שעשה אותי שמח. התגברתי על חתיכת אתגר בחיים שלי וכנראה שעשיתי את זה טוב.
(וגם נסעתי חצי מדינה הלוך ושוב, אבל מותר לי).
המנגינת פתיחה של קופיקווווושבותי
הר הביתמיכל318
איפה זה ביכלל הר הבית? איפה שכל הבית מיקדש היה פעם או איפה שהדבר הזהב הזה:
ואם זה זה, אז גם ככה אסור ליהודים להיכנס לשם, כי זה המיסגד ההוא של הערבים...
אז השאלה שלי היא אם מותר להיכנס לאיפה שהיה הבית מיקדש, איפה שיש מה שניקרא "סיבוב שערים", או שגם לשם אסור להיכנס(בקטע הדתי, למי שלא עולה להר הבית).
תודה למי שתענה/יענה.
(אתה מבין בזה ניראלי @ברגוע🤔)
תודה רבה על התשובה!מיכל318
אבל תודה רבה על התשובה

לפעמים בצהריים באלי לכתוב כאן משהופה לקצת
אז מחכה למי ער ואז זה כבר עובר לי
צריך לעשות שרשור דומה גם בצהריים

פה לקצת
מסכימים לך לכתוב בבוקר טובברגוע
לעעיהיה בסדר....
בבוקר את עם אנרגיות כותב בוקר טוב עם סמיילי צוחק
בצהריים צריך לכתוב רק מצב קיים
לא יודעת, קשה לי להתנסח פתאום
עייפות
'מי צהיר?'בתוך בני ישראל
מצב קייםמחפשת^אחרונה
אם למישהו היה נשמע שאני ח"ו מזלזל ברב אריאל שליט"א בדיוןאוא"ר
אבל עדיין צריך לדעת שיש מדרגות...
שמירת עינייםנמאס מהכל
היי,
אז אחרי שהצלחתי לגדור את עצמי במשך חצי שנה בעזרת שבועה
נתקלתי במראה מאוד לא צנוע (אינטרנט..) הכל התחיל מתגובה שראיתי באיזה וידאו (שבו לא ציפיתי אני פשוט נכנס רק לתגובות)
ומפה לשם נכנסתי לעמוד של מישהי (אין תמונות ידעתי שזו מישהי רק בגלל מה שכתבה) ולחצתי על אחד הסרטונים שלה (אפילו לא חשבתי לרגע מה אני יראה שם ) קיצור היה מראה שנחשב ל"תועבה" ישר קלטתי עצמתי עיניים ויצאתי מהדף...
גדרתי את עצמי שחוץ מאנימציה או שיעורי תורה אני לא אצפה בכלום כי בכל וידאו היום אתה יכול להכשל במראות אסורים..
בקיצור ממש דיכאון, אחרי חצי שנה שאני שמח בשמירת העיניים שלי ...
הכל בפח...ועוד בלילה של י"ז בתמוז...
מה הסיכוי שאני יכנס דווקא לכרטיס של מישי ומשם לסרטון שלה שדווקא בו על ההתחלה יש מראה תועבה?
זה כאילו עושים לי בכוונה משמיים זה לא נורמלי ....אפילו לא חשבתי תוך כדי שעשיתי את כל הלחיצות האלה עד לוידאו..
אני אפילו לא ממש יודע מה היתה הכוונה שלי בזה...זה כאילו עשו לי בכוונה זה הרגשה שרצו בכוונה שזה יקרה לי..
בקיצור ממש בדיכאון עכשיו
..oris
רבים וטובים מתנסים בדברים חמורים יותר, תשמח שהמדרגה שאתה נמצא בה גבוהה.
תזכור שהעובדה שאתה מרגיש בדיכאון מעידה על הטוהר של הנפש שלך שמראה אחד יכול לזעזע אותה.
"הַיֵּאוּשׁ שֶׁבָּא בְּתוֹךְ הַלֵּב הוּא בְּעַצְמוֹ מוֹרֶה עַל מַרְדּוּת פְּנִימִית עֲדִינָה הַנּוֹבַעַת מִתּוֹךְ הַכָּרָה עֶלְיוֹנָה שֶׁל מוּסָר וְשֶׁל קְדֻשָּׁה.
עַל כֵּן רָאוּי הוּא שֶׁהַיֵּאוּשׁ בְּעַצְמוֹ יְחַזֵּק לִבּוֹ שֶׁל אָדָם שֶׁלֹּא יִפְחַד וְיָשׁוּב מִכָּל חֵטְא בִּתְשׁוּבָה מְלֵאָה שַׁלְוָה וְאֹמֶץ רוּחַ"(אורות התשובה, ח', ט"ו)
^^^^^והוא ישמיענו
----חידוש
כל מה שקורה בחיים מגיע מה' באהבה. גם זה לא קרה "בדווקא" כדי להכשיל אותך, אלא כדי להעמיד אותך בניסיון של ה'אחרי' - להתחזק ולעמוד על שלך, ולא ליפול לתסכול ולייאוש שהיצר הרע מצמיח במקרים כאלה במסווה של צדקנות. הערך של כל מה ששמרת לא פחת, וכמו שכתבו לך תשמח במקום שהגעת אליו, יש כאלו שמתמודדים ברמות אחרות
ולמעשה, בשביל מקרים כאלו נועדה החסימה, בתור קבלה לעתיד זה יכול להיות כדאי
אני בת ואני לא מבינה בזהה' אלוקינו
אבל זה נראלי כמו ניסיון של היצר להכשיל אותך בעצבות , ולגרום לך לוותר על הניסיון לשמור על העיניים ..
לפעמים כשאנחנו חוזרים בתשובה נגיד ב....לשון הרע , ואז יום אחד ,מתוך עצבים , דיברנו לשון הרע גמור על מישהו , אחרי זה כבר אני אגיד לעצמי " יאללה נפלתי כבר , אז אפשר שוב" זה מטרתו של היצר הרע . אבל ההיפך , צריך לקום , להגיד "בסדר ,זה היה לא באשמתי , ממשיכים ... " וזה נראלי הדבר הנכון . אולי אפילו כמו בדיאטה , אם נפלת ואכלת קרואסון אתה צריך להמשיך לאכול בריא ....
אה ו... סינון לפלאפון !!ה' אלוקינו
כמו נט ספארק לדוג' , ואז לא יקפוץ לך שום דבר שאתה לא רוצה.
פתרתי את הכל בפלאפוןנמאס מהכל
רק יש דבר אחד שלא הצלחתי עדין להתגבר עליו
וזה שכשאני כותב משהו בחיפוש בגוגל לפעמיים זה מציג לי תמונות
למרות שהצלחתי להוסיף בפלאפון 2 חוסמי פרסומות ותמונות
אפילו שכשאני מקליד בחיפוש למעלה אז הצלחתי בדרך מאוד מסובכת לעשות שלא יהיו "צלמיות" זה תמונות קטנות
שכשאתה מחפש משהו זה מופיע בקטן בתוך שורת החיפוש ...
אבל הבעיה היחידה שגוגל כאילו עושה בכוונה ועוד לא הצלחתי להתגבר על זה
ברוב הפעמים זה לא מציג תמונות ואני גם ככה מחפש רק דברים צנועים אז גם אם זה מציג זה מציג תמונות תקינות..
אם מישהו יודע על תוסף חסימה לפלאפון שיעצור מגוגל להציג את התמונות בחיפוש אני אשמח ..
חוץ מהבעיה הזו , הפלאפון שלי חסום לגמרי
אני אפילו לא מוריד אפליקציות שמאוד יכולות לעזור לי בגלל הפרסומות שבהם..
נטספארק אצלי לא מציג תמונותמחפשת^
חיפשתי, מצרפת את ההגדרה המתאימה

וכשאני מחפשת תמונה מופיע לי הדבר הבא;

בכרום, לחיצה על תמונות בעמוד תוצאות החיפוש.
במחשבה שנייה, אולי לא לזה הייתה הכוונהמחפשת^
לא ממש הבנתי את כוונתךנמאס מהכל
לי אישית אין נטספארק אני פשוט מפעיל חוסמים חיצוניים כמו ad-block וכל אלו...
הדבר היחידי שלא נחסם אצלי זה שלמשל אני מריץ חיפוש בגוגל אז יש כזה תמונות לפעמיים של וידאו מהיוטיוב או סתם תמונות קטנות שמקושרות ללינקים של כתבות וכאלה..
במחשב יש לי את אותם תוספות לדפדפן
ושם בגוגל לא רואים כלום ,רק בפלא זה עושה לי בגוגל את מה שציינתי למעלה
אז תעשה נט ספארקה' אלוקינו
אבל למה לי לעשות את זה ?נמאס מהכל
תראי למשל חצי שנה נהנתי מיוטיוב נכנסתי רק או לשיעורים או סתם סדרות אנימציה ...
היה לי ביש מזל שהעכבר הוביל אותי דווקא לאותו וידאו ... אז נכון,עדיף מראש לחסום...
אבל אז זה יסבך אותי זה יתחיל לחסום לי מה שאני לא רוצה וכל זה...
אההמחפשת^
חשבתי שאתה מדבר על אחרי חסימה של נטספארק.
שיהיה בהצלחה
נט ספארק!! ברמה גבוההה' אלוקינו
אין לי פרסומותנמאס מהכל
יש לי אד-בלוק
אבל רק בגוגל זה מראה לי לפעמיים תמונות בקטן או תמונות של וידאו שקשור ליוטיוב...
וזה רק כשאני מחפש דברים כללים בדכ אני מריץ חיפוש לדברים שבכל מקרה יתנו לי תוצאות צנועות מן הסתם...אבל אני רוצה הרמטי כי לפעמיים אני מחפש למשל פיצה אז זה מביא לי עוד תכנים שלא התכוונתי אליהם + תמונות
בגלל זה אני אומרת,ה' אלוקינו
אתה אנוס. הנסיון שלך הוא לא להיות עצוב ורק לשמוח.חסדי הים
אמנם בת, אבל -איכה
אל תתייאש, כבר הצלחת חצי שנה!
זה סתם תכסיס של היצר להפיל אותך, תראה לעצמך שאתה מסוגל למרות מה שקרה.
בטח ובטח אם זה היה משוגג גמור!
אל תתן לייאוש להפיל אותך.
מחזקים אותך מרחוק.
תודה רבה לכולכםנמאס מהכל
חיזקתם אותי ..
האמת שתכננתי כבר לא לצום היום לפני שזה קרה
ואז שזה קרה זה נתן לי בום אדיר שהפיל אותי לקרקע ,ואמרתי טוב עכשיו בטוח אין סיכוי שאני צם..
אבל פתאום הרגשתי כל כך צער שלא היה בא לי לאכול ואמרתי טוב מגיע לי לצום ולסבול
אז על הדרך גם אני יצום את הצום שהוא חובה
"וסמן יז בתמוז יאמרו שאינך מתענה"
חסדי הים
לא הבנתי ..נמאס מהכל
חזק ואמץ בעבודתך
פעם הייתי ניקית
די זה לא אמיתי! גם היום נפלתי בשמירת עינים אחרי חצי שנה..!!!שששלום
דווקא ביז תמוז... זה לא יאומן כנראה יש מבצע מתנקשים של כוחות האופל.
מצום י' טבת הייתי כזה נקי... והיום הסתכלתי במשך כמה שניות על איזה 10 תמונות לא צנועות... התחושה הייתה הזויה. אבל מיד יצאתי... ותכל'ס אני מרגיש מנותק מהטומאה הזו... נפלתי וזה מטמא. אבל אני מרגיש שזה לא אני בכלל. אין כזה פחד וואי עוד שניה זה יכול לקרוא שוב. אבל זה עורר אותי להזהר עוד יותר מסקרנות יתר.
ברגע שזה קרה התחזקתי מזה שכשאדם חוזר בתשובה אמיתית הוא צדיק בזה הרגע.! ככה ה' אמר ואסור להתווכח. לא אנחנו קובעים כמה טוב ה'.
אני עוד מתכנן להוריד טיפה על זה, אולי יכפר...
כנראה כולם כאן קשורים בנפש לר' ישראל אודסר.חסדי הים
עכשיו קראתי ואתה במצב הרבה יותר טוב ממנישששלום
עצמת עינים ומיד יצאת, לי לקח איזה 20 שניות במצטבר... נראה שאדרבה הוספת קדושה, כי כתוב במדרש "הרואה דבר ערוה ואינו זן עיניו ממנה, זוכה ורואה פני שכינה". שים לב כתוב שהוא כבר ראה דבר ערוה! אבל הוא התגבר ולא כיוון להנות... והגר''א כותב שהוא זוכה ממש באותה שניה לאור עצום. אשריך זכית לזה!
2. יש לך טעות, נפילה בשמירת עינים זה 1 קילו טומאה, אבל עמידה אחת בנסיון שמירת עינים שווה 500 קילו קדושה! טובה מידת טובה ממידת פורענות פי 500 (מדרש על הפס' 'נוצר חסד לאלפים').
תודה רבה שימחת אותי מאודנמאס מהכל
הדברים שכתבת היו בדיוק מה שהייתי צריך
אני אפילו מוצא את הנפילה הזו מחזקת כי החלטתי גם להתחזק בשמירת המחשבה
שבזה לא הייתי כל כך חזק עד עכשיו..
הכי טוב כשאתה נופל זה לגרום לצד השני לשלם על זה
רק ככה הוא ירד ממך ...(לא באמת אבל לפחות אולי זה סוג של ירתיע ..)
שמח לשמוע!שששלום
הבהרה קטנהנמאס מהכל
כשכתבתי "כרטיס של מישי" לא התכוונתי לפורום
אלא ליוטיוב
עכשיו אתה מוזמן לשנות את השם "נמאס מהכל"...ארי מש.
לשם יותר אופטימי ומלא תקווה, "נמאס מהכל" נשמה הולך להתאבד, ואתה בעקבות הנפילה התחלת להתגבר יותר אז יאלה מסיבה...
ואללה אחי אתה במקום טוב... חצי שנה... אצלי אין חצי שעהרק להיום
ולמה שלא תתקין חסימה..?חידוש
גילוי נאות. יש לי. הרמטית. על כל המכשירים.רק להיום
אז איך,?ה' אלוקינו
לגלות לך את השיטות?רק להיוםאחרונה
חבל לי לשמוע שזה המצב אצלך..נמאס מהכל
זה הכל פיתוי לראות כל מיני סרטונים
היה לי תקופה של שנתיים שהייתי רואה כל מיני סרטונים של מתיחות ודברים כאלה
כל הזמן הסתרתי עם היד או הוזזתי מבט כשהיה משהו לא צנוע , עד שאמרתי די
הבנתי שאני נמצא בבוץ מאוד מאוד טובעני.. זה לא שלמחרת כבר התחלתי לסנן הכל,זה היה מהלך שנמשך תקופה
עד שמשהו לא זיעזע אותי מספיק לא התעוררתי ,בע"ה מתחילים שוב מהתחלה ..
ככה זה נופלים קמים נופלים קמים עד שנשארים לעמוד
מישהו היה בתערוכת הארי פוטר?מזמור לאל ידי
שם יעזרו לך יותר...מיכל318
וואלה...מזמור לאל ידיאחרונה
שונא להזמין מחו"לרק שמחה#
והאמת, שגם אם הפער היה קטן לרעה, הייתי מעדיף לקנות בארץ.
אבל, שההפרשים הם של עשרות אחוזים, ולעיתים אף מאות אחוזים, זה פשוט לא מתקבל על הדעת.
באסה. חבל
יש לי רעיון!שמואל5
🤣אומנם יש דברים שמיוצרים בארץ, אבל הרוב הגדול לא... אז אם אפשר לחסוך במקום שעוד כמה אנשים יגזרו עליך קופון(יבואן, ספק, חנות וכו') אני לא רואה סיבה שלא...
בדיוק^^אוריה,אחרונה
במקום לקנות ב150 ש"ח בארץ שגם הגיעה מאותו מקום בחו"ל..
ובהחלט פרנסתי יהודי. את עצמי..
אתה יכול להיות רגוע. הכסף שלך מפרנס יהודים בסוףמשה
זה לא אינטואיטיבי, אבל המערכת הכלכלית עובדת ככה.
אני עכשיו קונה מוצר מסיני. הסיני הזה מקבל ממני (לא בדיוק) שקלים.
לסיני אין מה לעשות עם שקלים.
את השקלים האלא הוא מוכר בשביל לקבל יואן.
בשביל שכל הדבר הזה יעבוד, מישהו אחר צריך לרצות שקלים תמורת יואן (או דולר). המישהו הזה חייב לקנות מוצר אחר בישראל, ולפרנס יהודי אחר. אם לא - שער החליפין שקל/מט"ח יעלה (כלומר יהיה צריך יותר שקלים כדי לקנות מט"ח) והמוצר שלך יתייקר (בשקלים) עד שהמחיר יהיה מאוזן.
2 דקות הסבר של עומר מואב:
הרצאה ממש:
הסיני לא מקבל ממני שקלים...סביון
זה לא משנה את העיקרוןמשה
אתה נתת שקלים, ומישהו לקח אותם ומכר אותם למישהו אחר שצריך שקלים בשביל לקנות משהו בישראל.
חברת האשראי לא עושה המרה?רק שמחה#
אני גם חשבתיהעוגב
זה לא משנה מי עושה את ההמרה מבחינה טכניתמשה
הוא רק מתווך.
חברת האשראי צריכה לקנות דולרים ממישהו שמסכים לקבל שקלים תמורתם.
המישהו הזה בסוף צריך לקנות מוצרים בישראל ולמכור אותם בחו"ל תמורת דולרים (או יואן, או לא משנה מה).
אני אציג את זה אחרת:
אני עובד (לדוגמא, אבל זה היה באמת פעם) בחברת ביטוח אמריקאית.
אני מקבל מהם דולרים.
אני לא יכול להשתמש בדולרים האלה במכולת של בית-אל. במקום זה אני מוכר אותם לבנק שמוכר אותם לחברת האשראי שמוכרת אותם ל @רק שמחה# שקונה בהם שטויות באיביי.
בסופו של דבר, @רק שמחה# נתן לי עבודה. אחרת לא הייתי מוכן לקבל דולרים אם לא הייתי יודע שיהיה לי מה לעשות איתם אחר כך.
אתרים לחיפוש עבודהיהיה בסדר....
אשמח להמלצות
מה שכבר אני מכירה זה:
אולג'ובס
פורטל דרושים
ג'וב מאסטר
תודה לכולם.
עוקבתמחפשת^
🙏🙏
בין הזמנים נגמר בא' אלול..חדשכאן
אז החלטת שאני לומדת בישיבהמחפשת^
אישה במטבח
ארצ'יבלד
אוקי, אני אקרא להן לבית המדרש ולחדר האוכלמחפשת^
גם מדרשות מתחילות בא' אלולברגוע
וגם מכון לב
ואולי גם טל
עוקבת.נפש חיה.
ג'וב קרובחיים שלאחרונה
יש דוברי צרפתית שוטפת בקהל?מזמור לאל ידי
איך בא לי פעם להיות כזהבא לי בירה
כן.קדושה-אני מבקש!
בן/בת?מזמור לאל ידי
תסתכל בפרופיל?קדושה-אני מבקש!
חחח צודק...מזמור לאל ידי
ברוך הבא (:קדושה-אני מבקש!
ווייהיה בסדר....אחרונה
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע
הביאור של הרמב"ם אודות טעמי המצוות, שבאה להחליף עבודות הע"ז לעבודת הבורא, עיקר כוונתו שבכל עניין תשוקה שהננו נמצאים בעולם אנו מרגישים שכך צריך להיות, אלא שחליפות הס"א מחלפת עבודה זו ליחס שלילי של ע"ז וכפירה, ועל כן באה התורה לגלות את התוכן הפנימי האמיתי המכוון בחפץ זה.
והתשוקה הזאת, אם נבוא להתבונן על מה הונחה בעיקרה תשוקה זו ולמה צריכה כך להיות, על זה אנו משיבים: "במופלא ממך אל תדרוש" (חגיגה יג), אנו רוצים רק להבין שמושגי התורה אינם שוללים את החפצים הטבעיים, אלא שהיא מבררת את העומק שבטבע, ודיה לנו להסביר את טעמי התורה שהיא מגלית ומטעמת לנו את החפצים הישרים שבהויה, זהו תוכן כוונת הרמב"ם ז"ל בסדר מהלך הטעמים שלו בשלישי במורה נבוכים.
(רזי לי ריא)
@ארץ השוקולד @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר @נעה ונדה
תודה!חיפושית~
סיטרא אחראנעה ונדה
👍🏻 תודהחיפושית~
וואו מדהיםנעה ונדה
תודה רבה! 
יפה! אשמח לתיוג לפעם הבאה.נפש חיה.
נחת, ממש יפהתופסת אומץ
הרב יעקב משה חרל"פ, תלמידו המובהק של הרב קוק זצ"ל.אוא"ר
הכל אצלך קשור לאוכל
ברגוע
גם לרב של אוסם קוראים הרב יעקב משה חרל"פ,
אבל מדובר על רב אחר שנפטר לפני 60 שנה בערך.
רציני..ברגועאחרונה
אם אתה רוצה לקרוא עליו קצת- שירת חייו של איש ירושלים - הרב יעקב משה חרל"פ
יתכן שאפשר ללמוד אנגלית בכוחות עצמי?המצפה למלחמה
מישהו יכול להמליץ לי על איזה אתר טוב או משהו
כמובן, בפורום המוצלחסתם 1...
הפואנטה
אם יש בסיס, לדעתי הכי טוב ללמוד מקריאהים...
תיקח ספרים שמעניינים אותך ותקרא באנגלית
פשוט להשתמש בשפהקוד אבל פתוח
אפשר לגמרי.משה
יש לזה אבל גם השלכות צד: אם תדע (כמוני) לקרוא מכתיבה, יהיה לך קצת קשה לדבר בשפה של יום יום.
נכון. לכן צריך גם לתרגל דיבור ממשהפואנטה
נכוןמשה
אני גיליתי שאני מסתדר מצויין עם אנגלית מקצועית במשך חצי שעה, אבל מתחיל לגמגם שאני צריך להגדיר מספרים באנגלית.
בטח אם זה הטלפון שלי, ובטח אם זה בקידומת בין לאומית.
להגדיר מספרים?הפואנטה

כן. להקריא מספרי טלפון / סריאלים של מוצריםמשה
עם האורח דובר האנגלית שהבאת?
כי אני לא מדבר אנגלית יום-יומית שוטף. יותר אנגלית מקצועית.
__
האמת שהיום זה השתנה. נהייתי חייב לדבר אנגלית כשרוצים לדבר על איתן בנוכחותו ושלא יבין.

לגבי מה שאחרי ה____אדם כל שהוא
זו אגב, גם שיטה ללמד את הילד אנגלית..
נכון. שזה רווח נקימשה
אצלינו זה הפוך
יעל מהדרום
עמיחי יכול לדבר עם אבא שלו באנגלית עלי, שאני לא אבין....
(הגזמתי. כן? אבל הרעיון מובן....)
לא הגזמת, עוד 2-3 מילים וזה יהיה המצב.חופשיה לנפשי
פה נעלבתי
יעל מהדרוםאחרונה
סתם...נו.
אני יכול רק לחלום על להתחיל לדברהמצפה למלחמה
אני מדבר יותר על להבין מכתיבה ,או לכתוב
אני כל כך רוצה להגיב לפעמיים לכל מיני דברים שאני קורא או רואה ביוטיוב למשל ואני פשוט לא יכול
אני מבין קצת כי איכשהו אני יודע הרבה מילים (למדתי בעצמי מכל מיני דברים כמו סדרות משחקים וכל מיני כאלה...)
אני גם הייתי כךהפואנטה
כן נכוןהמצפה למלחמה
בא לי יותר לדעת לכתוב מאשר להבין...
אם נגיד אני עובר לארהב לאיזה שנתיים שלוש בטח אני חוזר עם אנגלית טובה
ממליצה להתחיל פשוט להתכתב עם אנשים בעלי אנגלית טובההפואנטה
חשבתי אולי בתוך כדי שאני מתרגם בגוגלהמצפה למלחמה
את אומרת להתכתב עם מישהו שיודע אנגלית טוב..השאלה איך אני אעשה את זה בלי לדעת איך לכתוב לו חחח
(כן אני לא הייתי העיפרון המחודד ביותר )
יש אפליקציות מעולות אם אתה בענייןהפואנטה
יש לך המלצות למה לראות ביוטיוב?מחפשת^
אממ פעם רשמתי כאןהפואנטה
טד
קטעים מתכניות וכאלה
טנקסמחפשת^

וודאיהפואנטה
הייתי מצרפת כאן שוב רק שכרגע עייפה
אני הפוךה-מיוחד
מבחינת דיבור אני זורם בכיף
תן לי לקרוא משהו ואני חוטף מין בלאקאאוט.
לא.me.
תוכל ללמוד מילים, תוכל להעשיר את הידע הדיקדוקי.me.
לא תוכל ללמוד לדבר.
בשביל ללמוד לדבר - צריך לדבר.
ואני לא מכיר שום ממשק כזה באינטרנט או בספרים.
לקרוא ספרים והרבה..תתחיל מה stage ים הנמוכים. יש בספריותארלט
מעט מאד אנגליתמעדיף לא לספר.
למדתי בבית הספר, ברוך השם.
כנראה 90%+ מהאנגלית שלי מגיעה ממשחקים, ברוך השם.
אני למדתי אנגליתבלדרית
גם קריאה של ספרים, למשל הארי פוטר, עזרה לי מאוד.
תתמקד בדברים שאתה אוהב, זה יעזור לך להתמיד.
אפשר ללמוד דרך שירים, התכתבות עם אנשים מחו''ל, ועוד דרכים שונות.
רעיונות:מסונוורת
לדבר עם מישהו בטלפון- מחזק מאוד את האנגלית, ובעיקר את הביטחון העצמי. ככה אתה מביא את היכולות שלך לידי ביטוי בצורה ישירה...
אפשר דרך 'לייטוק' של ג'רוסלם פוסט, חברים, קרובי משפחה, ועוד. חשוב להתמיד.
לכתוב באנגלית, כמו יומן וכדו', ולמצוא מישהו שייתן לך פידבק על הדקדוק וכו'.
לקרוא ספרים שאתה אוהב (אני אוהבת שקראתי בעברית כבר)
אפשר לקנות. כמעט כל ספר בסטימצקי/להזמין מארץ או מחו"ל
עוקבת ואשמח גם לקבל טיפים..נסיכה 100
הרב קוק והרגשת החורבןמזמור לאל ידי

ישראל במעמדםחסדי היםאחרונה
יחסי אשכנזים ספרדיםנעה ונדה
קראתי באיזשהו מקום משהו שמאוד קומם אותי. נמאס כבר מהגזענות. נמאס לי עוד יותר מהצדקות חלולות לגזענות במסווה של "מאמר אקדמי":
הרב פרקש:
להלן אטען את הטענות הבאות:
הפער המנטלי בין אשכנזים לספרדים הוא גדול מאוד; מובן מאליו שהוא מעורר רגשות ותחושות, ואין לתמוה על כך – היה הדבר תמוה יותר אילו הפערים לא היו מעלים את התחושות הרווחות.
אין הדבר אומר שהגזענות אינה בעיה; היא בהחלט בעיה, ודרושה מחשבה מעמיקה כיצד למגר אותה ולקדם יחס ומדיניות שוויוניים יותר.
אין מן הראוי לכנות כל מדיניות המפלה בין אשכנזים לספרדים בתואר "גזענות". גזענות הראויה לשמה מפנה אצבע מאשימה ליחס שאינו ענייני לקבוצה זו או אחרת, תוך ייחוס תכונות אופי שאינן משקפות את פרטי החברה הרלוונטית. יש בהחלט שוני ענייני בין הציבור הספרדי לבין הציבור האשכנזי, והפערים הרלוונטיים עשויים להצדיק נקיטת מדיניות מסוימת, למשל בעניין קבלה למוסדות או לנישואין בין-מגזריים.
עם זאת, אין הדבר גוזר את הלגיטימיות של שנאה, חלילה, כלפי הציבור הספרדי, או של "אפליה עיוורת" שאינה נסמכת על טיעון ענייני כלשהו.
להלן אזכיר כמה נקודות המשקפות פערי מנטליות בין הציבור האשכנזי למזרחי. אדגיש שאין מדובר במחקר אמפירי, ואין כאן טענה לנתונים אובייקטיביים כלשהם. הנקודות משקפות את האופן שבו נתפסים הספרדים בעיני האשכנזים, או ליתר דיוק בעיני אשכנזים רבים. כן, מובן שמדובר בהכללות גסות. אך כאמור לעיל, בכך אין דופי: כולנו חיים עם הכללות, ומי שמתכחש לכך אינו רואה (או אינו מוכן לראות) את המציאות. הנקודות אינן בעלות עוצמה שווה, יש בעלות עוצמה גבוהה יותר, ויש שפחות – אך כולן מתקיימות בדימוי של האשכנזי ביחס לאחיו בני עדות המזרח. עוד אדגיש שהנקודות מתייחסות בעיקר לציבור המזרחי המשתייך לחברה החרדית, המשמרת – לטוב ולמוטב – את ההבדלים התרבותיים שבין הציבורים השונים. לא כולן תתקיימנה מחוץ לחברה החרדית.
ואלו הן:
- פערים אינטלקטואליים. יש פער אינטלקטואלי ניכר בין ספרדים לאשכנזים. 22.5% ממקבלי פרס נובל לדורותיהם הם יהודים. כמה מתוכם הם בני עדות המזרח? כמה מבין שופטי בית המשפט העליון הם ספרדים? המנטליות האשכנזית שואפת לאינטלקטואליות ומעריכה אותה – לטוב, ולעתים למוטב. לתכונה זו יש השלכות. תכניות הלימוד האקסקלוסיביות עבור חרדים, אם אלו של "קרן תקוה" ואם של גופים אחרים, משוועים ללא הצלחה לשלב כמה שיותר משתתפים ספרדיים בין שורותיהן. הסיבה לתת-הייצוג הרווח ברורה: אצל אשכנזים השאיפה האינטלקטואלית מרכזית ונוכחת יותר, ולכן האשכנזים מראש נרשמים יותר לתכניות אלו (מבדיקה, בכמה מאות אחוזים יותר), וכן מתאימים להן יותר. מובן שלא חידשתי בעניין זה דבר; התופעה ידועה ומוכרת לכל.
- צניעות. מושגי הצניעות של האשכנזים שונים מאוד ממושגי הצניעות של הספרדים (איני קובע כאן הלכות אלא מדבר על מנטליות). אזכיר שני הרגלים מהעבר. הבן איש חי פוסק שמקום ההנקה אינו מקומות מכוסים כי כל הנשים מיניקות בגלוי. כמו כן בקרב הציבור הספרדי בחו"ל היו שהיה מקובל עליהם שהחתן לאחר החתונה "פורש את השמלה" כפשוטו, לעיני ההורים והעדים. אין כל כוונה לקבוע מהי ההתנהגות הנכונה והראויה, ואין גם אפשרות לקבוע זאת. הנקודה היא, שבעיניים אשכנזיות הדבר נחשב ברבריות. יש למנטליות הזו השלכות רבות גם היום, אלא שנמנעתי מלפרט.
- עממיות. מרוב פשטותה אין צורך להאריך בנקודה זו. הציבור המזרחי מאופיין בעממיות. הן הרבנים הספרדים, מש"ס ועד "מרביצי", והן הציבור המזרחי הרחב, מדברים בשפה שלאוזני האשכנזים מוגדרת שפה נמוכה ומביכה. יש לכך דוגמאות רבות מספור, שאין מן העניין להעלות עלי כתב.
- גבולות. בהמשך לנקודה הנ"ל, הציבור הספרדי מאופיין בחוסר גבולות, דבר הבא לידי ביטוי בתחומים רבים: יחסים בין שכנים, קשרי משפחה (למשל יחסים עם קרובי משפחה חילוניים), יחס לרבנים (טפיחה על שכמו של הרב), וכן הלאה. התנהגות זו נראית זרה לעיניים אשכנזיות, ובמקרים מסוימים אף חמורה.
- מוחצנות. ידועה הבדיחה שהאשכנזי חוסך לקנות בית והספרדי חוסך לקנות ג'יפ. לא נמצא חתונה אשכנזית שבה מכריזים מתחת לחופה על סכומי עתק הרשומים בכתובה. נושא זה בא לידי ביטוי אף באופי השונה של החתונה עצמה בין אשכנזים לספרדים (כאשר מדובר במעמד כלכלי דומה). תופעות מעין אלו נתפסות אצל האשכנזים ראוותנות.
- יוזמה והתבכיינות. כבר שבעים שנה מאז שהספרדים עלו לארץ, והם ממשיכים להתבכיין על קיפוח. במקום לעשות וליצור לעצמם, הם מחכים לממשלה שתגאל אותם ממצבם השפל (בעזרת ח"כים ממפלגת ש"ס). מהצד השני של אותו המטבע, רוב מוחלט של הארגונים והמוסדות האשכנזיים והספרדיים (גם אלו למשל במרוקו בשנות הששים) נוסדו על ידי אשכנזים: ישיבות, בתי ספר, ארגוני קירוב רחוקים, וכן מוסדות לא תורניים בתחומי החסד והרפואה. אם יש ארגונים שהוקמו על-ידי ספרדים, כמעט כולם משרתים רק את הציבור המזרחי, שלא כמו מוסדות שהוקמו על-ידי אשכנזים. אלו משרתים את כלל הציבור, חלקם משרתים דווקא את הציבור הספרדי.
- פשע ונשירה. כשהקים את תנועת ש"ס, קבל הרב יצחק פרץ על כך שתשעים וחמשה אחוזים מהאסירים בבתי הכלא הם ספרדים. הוא הגזים, כמובן, אבל האמירה לא צמחה בחלל ריק. בקרב דיווחים, לדאבון לב, על אירועים פליליים קשים של ארגוני פשע בישראל, ייצוגם של שמות משפחה אשכנזיים קטן מאד. במקביל לכך, שיעורי נשירה במשפחות ספרדיות חרדיות (בכל פרמטר של נשירה) הם פי כמה מהמקביל במשפחות אשכנזיות.
- קבלת ביקורת. כל מורה חרדית בישראל מכירה את ההבדל ביכולת קבלת ביקורת בין הורים אשכנזיים לבין הורים ספרדיים. והאם אפשר לדמיין את הספרדים מבקרים את עצמם על כך שהם גזעניים, כפי שנעשה על-ידי כותבים אשכנזיים על גבי במה זו? או בכלל מבקרים את עצמם ברבים בצורה רצינית?
הבדלי מנטליות אלו, כפי שהם נתפסים על-ידי אשכנזים רבים, יוצרים יחס של "אחרוּת" כלפי הציבור המזרחי. יחס זה בהחלט טבעי. טבעי שהציבור האשכנזי, המעריך תכונות כמו אינטלקטואליות, יוזמה וכו', ירגיש אחרות במידה מסוימת כלפי הציבור הספרדי שאינו מייצג את אותם הערכים.
מענה לטיעוניך החלולים:
- פערים אינטלקטואליים:
מקבלי פרס נובל: אתה טוען לפערים אינטלקטואליים. לדידך, בטח קל לדמיין את יהודי מזרח אירופה, שבין סחיבת דלי מים אחד לצליפת שוט בסוס הסורר, הוגים ועוסקים במכניקה קוונטית, או בתורות פילוסופיות אחרות. לולא הבעל שם שבבשורתו הגדולה אסף אותם מהשדות, היהדות הזו הייתה נטמעת בגויים הכפריים.
לגבי הטיעון על בית המשפט העליון: זה כמו לקחת אדם, לקטוע את רגליו, ולשאול איך הוא לא מצליח ללכת. הפערים שיצרו כאן במדינה בין ספרדים לאשכנזים, עדיין מקשים על ספרדים להגיע לעמדות מפתח. כל הסיבה היא אפליה, לא חוסר שאיפה לאינטלקטואליות. שכן, אם לספרדים יש פחות שאיפה לאינטלקטואליות, מדוע בצרפת נפוצים שמות של פרופסורים ומומחים בעלי-שם ממוצא צפון אפריקאי? כי שם לא הייתה האפליה שקיימת כאן.
כשהאשכנזים עסקו בחטיבת עצים בימי הביניים, יהדות ספרד הוציאה מקרבה אינספור רבנים שהיו אינטלקטואלים, הוגים פילוסופיים ואנשי מדע. גם אחרי גירוש ספרד, רבי יוסף קארו היה זה שכתב את השולחן ערוך, וכך גם רוב הספרות הרבנית והיהודית נוצרה בידי רבנים, מפרשים והוגים ספרדים. גם במאה ה -19, כשיהודי אירופה בחרו להיות עם ככל העמים, הקדימו את הרצל יהודים ספרדים כדוגמת הרב יהודה אלקלעי בהגיית רעיונות ופתרונות למדינת יהודים.
- צניעות:
אכן, צודק אתה שמושגי הצניעות של האשכנזים שונים מאוד ממושגי הצניעות של הספרדים. כי אם לא הליטאים, אז מי הם אלו שדגלו בחבישת פאה ככיסוי ראש? ועוד, תוכל לראות כי נשות הספרדים הגיעו ארצה עם בגדים מכף-רגל ועד ראש, עם שאלים וכיסויים רבים, בשונה מאוד מנשות אשכנז.
- עממיות:
פירושה פשטות. אין מעמדות, אין הבדל בין אדם שלמד דף גמרא לש״ס שלם. כולם יהודים בפני בורא עולם ובפני הרב. זו הגישה היהודית האמיתית. הדקדוק וידיעת השפה הם חלקים חשובים אצל הספרדים. אצל האשכנזים, ״שפתם הגבוהה״ מתבטאת בחוסר דקדוק, ובהגייה לא נכונה של מילים. ואין צורך בדוגמאות, כי כל בר-דעת רואה זאת.
- גבולות:
אם למדת ליבה (אשכנזי=אינטלקטואל, לא?), אתה בטח מכיר מעט היסטוריה. הציבור הספרדי לא הצמיח מקרבו רפורמים, קונסרבטיבים, נאולוגים או כל זרם אחר. הסיבה לכך פשוטה: הספרדים דוגלים ב״ימין מקרבת״, ולא ב״שמאל דוחה״, כמו שדגלו רבני אירופה. ה״שמאל הדוחה״ של רבני אירופה הצמיח את דור המשכילים הנ"ל, את זרמי היהדות האלטרנטיביים, בעוד שה״ימין+ המקרבת״ אצל הספרדים, בגישה יהודית אמיתית, מאפשרת להם להישאר בקשר עם בני משפחתם, ולקרבם ככל האפשר. צא ולמד איך הריחוק של קהילות בין יהודים באירופה גרם לדור ההשכלה וההתבוללות.
תלמיד חכם מבוגר, שכל חשקו ורצונו הוא לעסוק בתורה, ולהצמיד לו נכד שיכתיב לו מה לומר ומה לדבר, וגם לחתום בשמו אינספור פעמים על מכתבים והמלצות שמשרתות את האינטרסים שלו ומנפחות את חשבון הבנק שלו. זה בוודאי גרוע יותר מאשר לנשק את ידו של הרב, או לטפוח לו על השכם כאות הערצה לגדול בישראל.
- מוחצנות:
הראוותנות האמיתית היא של בחורי הישיבה הליטאיים, שברוב חוצפתם דורשים דירה עוד לפני שסגרו תנאים אחרים בדרכם לחופה. המוחצנות האשכנזית מעודדת אדם להתגאות בעצמו ולהרים את אפו יתר על המידה, אם הוא תלמיד ישיבה שלמד דף גמרא כלשהו. לא נמצאה חתונה ספרדית שבה החתן לובש חליפה ארוכה (ששמורה לתלמידי חכמים אמיתיים), ומודעות-ענק שממלאות את דפי העיתונות החרדית, ומפארות את החתן כאחרון גדולי הדור.
כל תורת הליטאיות היא החיצוניות והמוחצנות. זו האשכנזית סוברת שאם אתה לבוש כחרדי, אז אתה יכול לעשות ככל העולה על רוחך. העיקר שתלבש מגבעת וחליפה. אצל ספרדי שפרק עול, מיד תראה שהוא לא ימשיך ללבוש לבוש חרדי, בשונה מאשכנזים, שיכולים לכפור בכל התורה, העיקר שהם ילבשו מגבעת, ויניעו את האגודל בתנועות סיבוביות.
- יוזמה והתבכיינות:
כבר שבעים שנה מאז שהסתיימה השואה ואתם עדיין ממשיכים להתבכיין על מה שנעשה לכם. אולי כבר מספיק? בכל פעם שנעשה לעצמנו, יקום גזען תורן כמוך ויאמר שאין טעם למקומות כאלו, כי יש שוני מנטלי ועוד הבלים. ספרדים הגו, בנו והקימו מוסדות טובים משלהם לשמחתנו.
הטיעון על מרוקו הוא שגוי. יש מחקרים וספרים בעניין, מוזמן לקרוא: יהדות אירופה עלתה כולה באש, והרבנים הניצולים חיפשו תלמידים שישקמו את עולם הישיבות. כך מרוקו היוותה עבורם טרף קל.
לגבי ארגונים שמסייעים רק למזרחים – בתחילת המאמר טענת שיש אפליה, אז איך הארגונים האשכנזים יעזרו לספרדים? לא מסתדר. ואם כבר דיברת על המושג הזה של אשכנזים שייסדו מוסדות לספרדים, יש לו שם: פטרונות.
אה, ואיך שכחתי. האשכנזים, היו ראשוני מייסדי הארגונים בעד היציאה בשאלה, בעד ההתנגדות לדת, ועוד. תתגאה בזה גם.
- פשע ונשירה:
כשהקים את תנועת הנאציזם בגרמניה, טען היטלר כי היהודים הם מקור כל הרוע, ושהם אחראים לכל השחיתות, ואיך לא – הם אוהבים כסף. הוא הגזים, כמובן, אבל האמירה לא צמחה בחלל ריק. הפשע בישראל נוצר בשל הפערים שיצרה המדינה בין האוכלוסיות. כשיזרקו את הוריך בחור נידח, ללא עבודה, ללא פרנסה, והם יצטרכו להילחם על קיומם, ולא יהיה להם זמן לחנך אותך, ולא תהיה לך תקווה, כנראה שתפנה לפשע. אפליה=פשע. זה מוכח מחקרית. תבדוק.
בנוגע לשיעורי הנשירה, אנו שוב חוזרים לעניין החיצוניות. ראשית, חוזר בשאלה אשכנזי, לרוב הוא קודם כל כופר מוצהר, והוא גם יצהיר על כך מעל גבי האתר. עד שהוא יעשה את זה, הוא ישתדל להתכסות במגבעת ובחליפה עד כמה שאפשר, כי הוא לא רואה בזה ניגוד – כל עוד הלבוש נכון, הכל נכון. כך מוצאים עצמם הרבה חוזרים בשאלה אשכנזים אנוסים בתוך לבוש חרדי, ולכן הדבר לא ניכר. לעומת זאת, אצל ספרדי שחוזר בשאלה, הוא לרוב מומר לתיאבון. הוא ימשיך להאמין ולשמור חלק מהמצוות. לפני כן, הדבר הראשון שהוא יעשה, זה לשנות את לבושו, בגלל הבנתו את הסתירה שבין הלבוש למגזר שאליו הוא משתייך.
- קבלת ביקורת:
אלו אולי השורות הראשונות שהיו צריכות להיכתב במאמר שלך: קשה לכם, כאשכנזים, להפנים שאתם גזענים ואכולי שנאת חינם ליהודים. אתם, אלו שחוויתם השמדה כמעט טוטאלית בגלל גזענות, ממשיכים להיצמד לתורות הגזע הללו ולהשתמש בהן לטובת תירוצים כמו חוסר התאמה ושינויי מנטליות.
אם נרצה להפיק תועלת אמיתית עם תקווה לשינוי צריכים אנו לברר את הנקודה שבה תלוי הדבר באמת ללא סיבות ותירוצים שהם אולי נכונים אך לא יסוד ההגדרה שממנה נובעת הבעיה.
הסיבה היא: שאין יראת שמים!! אין יראת שמים אמיתית!!! הכל צביעות! מרוב הצביעות בציבור החרדי אנשים הצליחו לבלבל את עצמם! (כפשוטו) עד כדי כך.
אם אתה לא צבוע תשאל את עצמך איך אתה כאדם ״בן תורה״ בז לפסקים ולפוסקים ספרדים?! בעיקר אחרונים. רק התורה שבאה מליטא היא תורת משה?! הרי זה לא היה בשום דור ככה וגם בדורנו אנו גדולי ופוסקי הדור האמיתיים מחשיבים ומצטטים ומתנהגים לרבנים הספרדים ולפוסקי עדות המזרח כשווים בין שווים.
למה לא מתחתנים אחד עם השנייה? התירוץ של הבדלי מנטאליות בין המשפחות הוא נכון אבל עדיין הוא רק תירוץ. בני זוג בלבד אמורים להתאים ביניהם רק הם הולכים להיות 24/7 ביחד, לא ההורים. מתי כבר מחותנים נפגשים פעם בשנתיים באיזה חתונה במקרה הטוב?! אם הזוג מתאימים וטוב להם, אין שום דבר בעולם שיכול להפריע להם במנטאליות השונה בין המשפחות.
אלא מאי?! מה יגידו השכנים? זה לא מקובל…אז תמשיך להיות צבוע תמשיך לגדל זקן מכאן ועד הטבור אבל בפנים הכל רקוב והקב״ה כפי שכולנו יודעים מסתכל פנימה על הריקבון וכמו שאמרו רז״ל ״הכובע לא כובע והמעיל לא מועיל וגם לתיש יש זקן״.
למה הציבור הדתי לאומי הצליח להקים דור בלי גזענות? כי אין שם צביעות אין שם חיצוניות כל החינוך שם הוא שורשי יותר, עמוק יותר, לא מושתת על מה יגידו ומה יאמרו אלא על ״מה ה׳ דורש מעמך״.
מה? לזוג דתי (שגדלו במוסדות מקבילים מבחינת רמה תורנית ושאיפותיהם דומות) שהבחור תימני והבחורה פולניה אין הבדלי מנטאליות בין המשפחות?! בטח שיש! רק שזה לא מעניין אף אחד אז אין להורים מה לדבר שעות ארוכות ברביצה על הכורסאות בשבת שבע ברכות נו? ואז?! כאילו שלכל המחותנים הליטאים החרדים יש שפה משותפת להפליא…
אנשים הולכים ברחוב וכל ישותם מכף רגל ועד ראש מרגע שנולדו עד הרגע שימותו זה מה יאמרו ואיך הם נראים בעיני אחרים. זה מזעזע לחשוב על זה, בן אדם שלא חי את עצמו בכלל הוא בתחפושת שלא יכול להשתחרר ממנה מקובע במין פחדים ומוסכמות שככה צריך כי ככה צריך בלי טיפת חשיבה עצמית! איפה האני שלך? איפה אתה עצמך כאן בתמונה?
הגר"מ שפירא זצוק"ל אמר פעם בשיעור שעשיו קיבל את החיצוניות. מדהים לראות שמי שבא דווקא מגלות עשו אוחז אומנות זו בידו כלפי בני עמו.
אנ"ש… מי המציא את זה? אבל כשזה מגיע לקבל תרומות מספרדים פתאום אנחנו "אחים יקרים". לשיטת כותב המאמר ודומיו אין בעיה לפסוע "עושה שלום במרומיו" כאשר עומד אחריו ספרדי מהסיבה הפשוטה שלא יתכן שהשכינה תהיה כנגד ברברי ונחות שכזה… לאכול מהכשר בד"ץ ספרדי זה כמו לאכול משחיטה של מישהו שצריך גיור לחומרה ושומר נפשו ירחק.
היריעה קצרה מלהכיל את העוול, הצער והכאב שגרמו, גורמים וכנראה גם ימשיכו לגרום "אחינו הנאורים" לציבור הספרדי. את תחושת העליונות המתנשאת הם מקבלים דרך חבל הטבור עוד בהיותם במעי אימם. זה "בילד אין" אצלם. אוי לו לדור שכך עלתה בימיו.
אז מה אתם אומרים? אשמח לשמוע תגובות
עובדה במזגר הכללי והדת"לנעה ונדה
אין את זה, וכולם מסתדרים מושלם! תאמין לי אני ועוד הרבה, הרבה יותר נהנים במגזר הדת"ל מאשר בחרדי
בוקר טובגלויה
פוצונת בת 3 חודשים. פלא עצום.
בוקר טוב!משה
רשימת מטלות להיום. אפילו הרבה מהן.
בוקרטוב
סמטאות

תודה
גלויה
בוקר!הפואנטה

בוקר טובחיים של
בק"ט!
אתמול נחשפתי לצד של אמא שלי שלא הכרתי. באתיחסדי הים
בוקר טוב!!נעה ונדה
ת'אמת עכשיו כבר לא בוקר אז לא משנה..
ועוד ת'אמת אחד - אין לי את זה עם תינוקות. הם פשוט לא חמודים. יפים כן, חמודים לא
תתחדשי?אחיתופל
על מה?גלויה
זה באמת פלא עצום.
על האורגניזם בן ה3 חודשאחיתופל
זו בת!גלויה
(ציטוט אמיתי של רופא בהריון )
רופא בהריון?🤨נעה ונדה
*במהלך ההריוןגלויה
אה.. חחנעה ונדה
היום זה הגיוניאחיתופל
הגיוני, אבל לא נורמלינעה ונדהאחרונה
אופס, *על האורגניזמיתאחיתופל
חחחנפש חיה.
בוקר טובחופשיה לנפשי
לילה טוב.
הפסקה היומית
ברגוע
בשעה שרואים בני אדם נהנים ומתענגים, אפילו אם כל תענוגם מדברים גשמיים ומותרות, בכל זאת צריכים להנות מאוד ולהסתכל על זה בעין טובה וברכה, ולהתענג ממה שבני אדם נהנים ממעשי ידיו של הקב"ה, מפני שכל תנועה של חיים באיזה צורה שהיא ביסוד יסודה היא גילוי אורו ית"ש, וגם זה אחד מדרכי ההעלאה המעלים את עולם הגשמי הזה לכל הנצחיות.
נמוכה היא המחשבה להסתכל על הכל בעין רעה ובפנים זועפות של חימה וכעס, כי אם צריכים לחוס על הכל ולהעלות הכל אל תוכנו האמיתי, להרימו מנפילתו ולהגביהו לשרשו. אלא שדרוש לזה יראת שמים גדולה ואומץ בטוח שלא להתפעל מכל מידות הרע והרשעה, עם כל הפרזתם המבהילים את האדם בדמיוני שוא ותוהו ובוהו ארוך, ולדגול בשם האמת ונצחון הקדושה.
(רזי לי רעב)
@ארץ השוקולד @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר
עבודת ההעלאה בתל אביב
חסדי הים
אהבתי.לעבדך באמת!
יפה מאוד! אבל כדאי להדגיש:אוא"ר
מדהים ומחזקנעה ונדה
רק אם יהיו עוד כאלה אני אשמח לקבל תיוג
יפה מאד!נפש חיה.
יפה, תודהחיפושית~אחרונה
על מה בכית היום?גלויה
ומרגיש כל כך רלוונטי...
על מה אתם חושבים בצום?
והכוונה ממש לא לאוכל...
זה לא נכון שבכי לא נותן שום דברשוקולד לבן
מסכימה איתך שאין שום עניין להגיד אם אני בוכה או לא ברבים, אבל שימי לב שלא זה מה שהפריע לי, הפריע לי שכתבת שאין על מה.
יש על מה, הרבה על מה, להצטער ולהתאבל (ואצל רוב האנשים אבלות וצער נוראי מתבטאים בבכי)
וזה ממש הכאיב לי, מבינה עכשיו שלא התכוונת לזה.
וברור שכואבים כל השנה, מה השאלה? פשוט כל השנה העבודה העיקרית היא להיות בשמחה. פה זה הזמן להתאבל על זה (ולמה את חושבת שמדובר בצביעות וחוסר אמינות? אולי הפותחת כתבה כדי לפרוק או לעורר אחרים? או לוודא שהיא לא היחידה כי ככל שיש יותר אנשים שזוכרים ורוצים בזה ככה יש יותר סיכוי להביא את הגאולה?)




