שרשור חדש
המלצות מהמנוסים: לייזר טאג או פיינטבול?שמן פשתן

ואם זה פחות טוב בלילה עם תאורה מאשר באור יום.

תודה!

לייזר טאג מעולה בשעות היום, פיינטבול לא מכירהנפש חיה.
עדיף לייזר טאג במקום מוצל
זה כיף!
לייזר טאג לא כואב בוז
קיבלתי פיינטבול לראש וזה כאב.

בקיצור, פיינטבול יותר אקשן ולכלוך. לייזר טאג זה מה שנקרא, חיסול נקי...
לא ניסיתי לייזר טאגחיים של
אבל פיינטבול זה ממש כואב
לא ממש כואבנפשי תערוג
כואב קצת
סליחהיהיה בסדר....
מה זה?
גוגל איט!שמן פשתן
איפה @ימ''ל שיעשה לט מי גוגל איט פור יו?
הייתי עם חבר'ה בחט"ב שנהנו מאד מהמשחקנפש חיה.
זה עובד על תכנון, תשומת לב ליריב, תכנון מהלכים , גיבוש , וסתם הנאה וכיף
חסום לייהיה בסדר....
אפשר הסבר?
מעתיקהנפש חיה.
לייזר טאג הוא משחק לחימה ברובי לייזר (אינפרא אדום) וחיישנים מיוחדים הקולטים את אותות הלייזר. כל משתתף עוטה על גופו אפוד עם חיישנים כך שאם מזוהה פגיעה בין רובה לגוף, נספרת לנפגע פסילה והוא לא יוכל לירות למשך מספר שניות.

לרוב מורכב משחק הלייזר טאג ממספר מערכות, לכל מערכה משימה שונה. לפני תחילת המשחק מתחלקים המשתתפים לקבוצות ומקבלים הדרכה על החוקים והמטרות. בסיום הלחימה מפיק המחשב דו"ח נתונים מדויק על מספר הפגיעות ומי הקבוצה המנצחת.


לייזר טאג מתאים למבוגרים וילדים כאחד ויכול להתבצע במספר רמות קושי. רוב המשחקים בארץ מיועדים לגילאי 7 ומעלה, או לגובה מינימלי של 1.20 מ'.

המשחק מזכיר אמנם את הפיינטבול המפורסם בו יורים כדורי צבע, אלא שכאן אין יורים דברים מוחשיים, הוא אינו מכאיב ואין צורך במיגון מסורבל. טכנולוגיית הלייזר מזכירה את השלט רחוק של הטלוויזיה, ומבוססת על אינפרא אדום.
למרות החשש מהשם "לייזר", מדובר על טכנולוגיה בטוחה לחלוטין שאינה מסוכנת לעיניים, ומאושרת ע"י מכון התקנים הישראלי. המשחק מבוסס על מיומנות, אסטרטגיה וזריזות, והוא מהנה ובטיחותי. בשל העובדה שמדובר לרוב במתחם סגור וממוזג, המשחק מתאים גם לכל מזג אוויר, קיץ וחורף.
וואי מגניביהיה בסדר....
בא לי

מי בא?
לייזר טאג יותר נקי פחות כיףאחיתופל
פיינטבול!ארצ'יבלד
מה את בחורה???
פיינטבול הרבה יותר אקשן וכיףנפשי תערוגאחרונה
כרגע בחיפהזיויק
מי מכיר את העיר טוב. אבל טוב באמת?
...מיכל318אחרונה
האם ראש מפלגה ושר חשוב צריך לנהוג על פי קולות בהלכה?סתם 1...
למשל ללחוץ יד לגויה שהקדימה והושיטה לו את ידה?

האם ישנו חילול השם במניעת לחיצת היד או להפך ישנו חילול השם בלחיצה ובקולא?
גויים יעריכו יותר עמידה על עקרונות הדתאחיתופל
צריך לפרק לשתי שאלותימ''ל

א. אם מותר להקל בהלכה מטעמים דיפלומטיים.

ב. אם זה כדאי ונכון.

 

א. הגמרא כותבת שלמקורב למלכות מותר לעבור על דברים שאסורים משום חוקות הגויים וכך נפסק ברמב''ם ובשו''ע (הרמב''ם מזכיר זאת בסמיכות לקביעה שמדובר באיסור דאורייתא!). לכן נראה שזה כן דבר שאמור לבוא בשיקול ולא "ייקוב הדין את ההר".

[אם כי יש מקום לומר שמדובר בזמן שאין שלטון עצמאי ולכן אין היתר לצורך יחסים דיפלומטיים, כמו כן שמה שהותר הוא רק חוקות הגויים ולא בשאר האיסורים]

ב. ויתור על עקרונות הוא לאו דווקא מועיל, אבל מצד שני צריך להיזהר מדברים שעלולים להתפרש כגסות וחוסר כבוד או סתם עקשנות - גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים.

 

 

נ"ב

ספציפית לגבי לחיצת יד - יש כאן שתי שאלות.

לגבי לחיצת הידסתם 1...
ישנן דעות לא מועטות לגבי היתר במקום צורך או בכדי לא לגרום להלבנת פנים ולכן דייקתי ואמרתי במקרה שהיא הקדימה להושיט.
ישנם מקורות גם לגבי זה שמגע כזה לא נחשב מגע של חיבה ואם אין חשש הרהור יהיה מותר.
ההיתרים הללו ציינו שמדובר במניעת חילול השם שלא יאמרו שיראי ד' משוגעים וכדו'.

תוכל לציין לי את המקור המדוייק בשולחן ערוך שציינת (אם זה לפניך, כמובן).

עקרונית אני נוטה לדעה הזו של מניעת חילול השם אך אני מעוניין לשמוע עוד קולות.
תוכל להרחיב על ב'? לגבי החילוק בין פנים וחוץ.
כעיקרון אני נגד הלך מחשבה של ויתור על עקרונות אלא שגם לחיצת היד תנבע דווקא מעיקרון בהיתר מוסמך ולא מתוך הרגשת ויתור.
ברגע שישנו ויתור, במחשבה, בדרך כלל זה מזמין נפילות וויתורים נוספים.
יו''ד קע"ח סע"בימ''ל

ההיתרים שנאמרו נאמרו לגבי גויים, אבל גם בפוליטיקה פנימית יש שיקולים - אם התנהגות או הבעת עמדה מסוימת, צודקת ככל שתהיה, תגרום לנזק פוליטי שיגרום לאבדן יכולת השפעה אז בשורה התחתונה זה יגרום לאותו אפקט כמו כלפי גויים.

 

זה לא שצריך להתנחמד, לוותר על עקרונות ולהסתיר את העמדות שלנו - אבל כן צריך טאקט ודיפלומטיות (למשל סמוטריץ' לא פחות נחרץ בדעות שלו מהרב פרץ, אבל הוא לא נפל לבור שהרב פרץ נפל לגבי טיפולי המרה).

כן, האמת שהשאלה עלתה בגלל הבור הבא בתורסתם 1...
של היד שלא נלחצה על ידי הרב רפי...
תודה על המ"מ
ההיתר של הרב ברלין נאמר בין לנכריה בין לאשה ישראלית כמדומני.
ע.י.צ'יאל

יש עניין של הלבנת פנים בגוי?

אולי לא עד כדי השלכה לכבשן האש אךסתם 1...
כן, כמו איסור ביוש עבד כנעני אף שלא טבל ליהדות וגם תמר לא הייתה יהודיה באותם ימים לפחות כפשוטו.
ע.י.צ'יאל

עבד כנעני הוא לא גוי, הוא במעמד ביניים.

וההתייחסות ההלכתית לתמר הייתה כאל יהודיה.

אם חלק מהראשונים משווים את זה לרצח, אז זה אסור גם בגויחסדי הים
לא מקבלצ'יאל

זה שעבירת אונאת דברים היא בחומרה של רצח, לא אומר שהיא קיימת גם בגוי.

מה זה ללחוץ יד לאשה לעומת להתקפל בעקרונות יסודיים כמוחסדי הים
טיפולי המרה שזה הדרך היחידה להרחיק יהודי מעבירה חמורה ולקרבו אל חיי משפחה מאושרים.
מה זה ללחוץ יד לאשה לעומת להגיד בשאננות שכל מנהל בית ספר יכול להחליט על מכנסיים קצרות לבחורות.

מה שווה דקדוקי הלכה כשאתה לא עומד על עקרונות התורה.
זו אמנם הייתה רק דוגמה.סתם 1...
אני מבין שאתה נגד הדעות המתירות (אינני רואה דעה מתירה כקולא ולכן לא נוקט בלשון דעות מקילות) מביאים בשם הרב אונתרמן שאמר על מקרה כזה של לחיצת יד "איני מקל בנגיעה, אני מחמיר בכבוד הבריות". כך גם היתר הרב חיים ברלין שאינו מבחין בין גוי ויהודי.

לגבי טיפולי המרה לא אתיימר לומר שאני מבין בזה. לי אישית נראה שהרב רפי לא התכוון במילותיו "טיפולי המרה" לטיפול הספציפי הנקרא כזה אלא למהלך עדין, רגשי ותומך שאמנם מנסה למגר את הנטיה בסופו של דבר.

ההתקפלות הייתה כלפי חוסר ההבנה והטרמינולוגיה הספציפית, לא עקרונית.
תראה, הוא פוליטיקאי, שר חינוך של ציבור. יש צורך להתנהל בצורה מסוימת, גם הלכתית במצבים כאלו.

מכנסיים קצרות לתלמידות זה דבר שיקרה בכל מקרה. מה לי התבטאות כזו או אחרת, בשאננות או ללא שאננות? בכוונה הזכרתי את דוגמת לחיצת היד כי היא דוגמה מעשית.
אני אדם שבקושי יוצר מגע עם אנשים בין גברים בין נשים, אבלחסדי הים
במקרים שהייתי צריך ללחוץ ידיים (כמו למשל קבלת התואר), אז אני לוחץ ידיים בין לגברים בין לנשים, כי לא רואה בזה חיבה, והיה לנו דיון על זה בלנ"ו.

אני חושב שכשר חינוך, שהוא רב, הוא חייב להביע את עמדת התורה ברמה, ולא להתחמק.
כשלי זה קרהנקדימון
כשהיד התחילה את תנועת ההשטה אני מיד קדתי וחייכתי.. "סליחה, אני לא יכול.."


אמנם זה קרה עם רחוקת משפחה מצביעת מרצ, אבל זה עבר. כמובן שייתכן שהמשפחתיות הגנה עלי במקרה הזה
קידוש השם.אניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ט"ז בתמוז תשע"ט 02:05
כשזו היתה אשה שסרבה - ראש הסגל של הנשיא רבלין
כולם שיבחו אותה ואמרו כמה זה יפה (גם גויים!!)
למה לגבר אסור לסרב?
יש הבדלנקדימון
כשאשה נמנעת רואים בזה צניעות ואומץ,
כשגבר נמנע רואים בזה בוטות.
למה? ככה זה בעולם היום, אלה העובדות
זה הבדל חסר הגיוןאניוהוא
נכוןנקדימוןאחרונה
אבל זו המציאות, והשאלה היא ביחס למציאות הקיימ וביחס למה אחרים יחשבו או לא.
ראש מפלגה צריך להיות נאמן לדרכואוריה,
יציב בדיעותיו.
אמין ועומד בהסכמים.
מכבד את זולתו.
ויודע את מקומו.

זאת מעבר לשאפתן ואיש עשיה כמובן.
וכל אלו אין ברב פרץ.
הוא ציני בצורה מגעילה וזאת ניתן לראות מאיך שבחר לענות לבן גביר.
חסר עמוד שדרה. חוזר בו מדבריו בהתאם לרוח הנושבת.
וחסר ניסיון פוליטי ויושר אישי עד לרמה של ליקוק לנתניהו במחיר של לרדת על שותפו לאיחוד, סמוטריץ.

ואינו יודע את מקומו. לבינתים נראה שכך.. נראה אם יפנה אותו לטובת האדם שבאמת הציבור רוצה במקום הראשון.
לגמרי. שיתכבד וישב בביתו.בן מערבא


אני רק מזכיר שיש איסור של לשון הרע, וכן של הוצאת שם רע.אוא"ר
עמידה על עקרונות תוך כבוד לעומד מולך זה קידוש ה'או"ר הגנוז
בכל הסיטואציות שהייתי בהן.כיבדו והעריכו מאוד את שמירת הנגיעה .במקוםלחיצת יד הבעתי הערכה במילים ובתנועת גוף. וכן בהקשבה לשני.מעולם לא הרגשתי אי נוחות או בעייתיות מאמינה שיש הערכה כלפי מי שעומד מאחורי הערכים והאמונות שלו.וזה קידוש ה' אמיתי .כמובן כל עןד זה נעשה תוך כבוד לעומד מולך ולא מתוך זילזול ועליונות.
רק מה היא עשתה בחנות 3 שעות?חיים של
סתם לא יפה
די די די די!!!מקום בעולם
מספיק קשה עכשיו. מה שבטוח שהם לא צריכים את האמירה הטיפשית הזאת עכשיו.
צודקת לגמריחיים של
הציניות התגברה עלי...
זה לא עוזר אחרי שההודעה כבר נכתבה ונקראה 😑מקום בעולםאחרונה
אלה דברים שחושבים עליהם לפני.
אוי אוינעה ונדה

ה'!! די! כמה?? זה לא נגמר!

מפחיד. פשוט מפחיד כמה שזה יכול לקרות לכל אחד.נקודה טובה
רק צריך רגע קטן של חוסר תשומת לב.

צמרמורת.

מסכנה. כמה סבל
מי ער?חופשיה לנפשי
אני פותחת מועדון מעריצים לעמית סגל.

שמעתי היום את הרב יחיאל קסל (כפר זוהרים) מדבר על התעללות שעבר כנער במסגרת סדרת כתבות (קצרות ממש 4-5 דקות) שעושים בכיכר השבת על נוער נושר ואיך להתמודד עם זה.
אני.נפש חיה.
למה ?
למה מעריצים ולמה אני ערהנפש חיה.
כי זה עמית סגל הנערץ עלייחופשיה לנפשי
ולמה ערה אין לי מושג
אני. ישנתי יותר מידיי במשך היום...נערת טבע

ככה זה ביום צום :/

ערהמחודשת.
גם ראיתי (אבל זה רבע שעה)
ומכירה אותו... הוא אדם מדהים.
כן, השאר קצרצריםחופשיה לנפשי
וכן, הכי הייתי בשוק מהרגע שהוא החליט שזהו והוא מפסיק עם זה.
החחטה אמיצהמחודשת.
אותי מפליא שלמרות מה שהוא עבר הוא נשאר חרדי.. ושפוי..
כן, בעיקר שפויחופשיה לנפשי
אני. מצטרף למועדוןזיויק
ערהיהיה בסדר....
ברוך השם בסבב הזה של הבחירות אני פחות מעורב בפוליטיקה

די הגזימו.
נראלי אחוז ההצבעה יצנחזיויק
הי, הוא העביר שיחה בפנימיה שעשיתי בה שירות!בינה.
אדם מעורר השראה.
מצטרפתנעה ונדהאחרונה


אולי פה יהיה יותר ידע. מישהי מכירה כפרי סטודנטיות באזור ירושאימון
או בכלל מגורים עם שכד נמוך באזור ירושלים בשביל סטודנטית עניה
יש ברימונים, עשרים דקות מירושליםהסטורי
יש עוד ביש"ע ובבקעה, אבל יותר רחוק
אוליהפואנטה
@המטיילת בארץ ?? מה ששלחת פעם זה ליד ג'רוז?
מה שלחתי פעם?? כבר לא זוכרתהמטיילת בארץ
כפר סטודנטיותהפואנטה
דניאלי משהו
דניאלי זה בכפר תפוחהשתדלות !
פחות נוח להגיע משם לירושלים נראה לי....
יש את תוכנית השילוב של מדרשת בינת בשבות רחל, יש משם המון טרמפים לירושלים ואוטובוסים ישירים... אמנם אין מילגה לסטודנטיות כי זה לא כפר סטודנטיות אבל השכר דירה אחלה
וגם מרוויחים שיעורי תורה!
@אימון
הא כן!הפואנטה
אהמבינה.אחרונה
יש כפרים דתיים אבל מעורבים בנים-בנות בגילה בירושלים ובארמון הנציב, זה של בני עקיבא ושל עוד משהו ששכחתי את שמו
יש כפר דתי ונפרד רק בנות במגדל עוז, גם של בני עקיבא
ועוד כפר דתי ונפרד בבת עין, נראה לי שייך למדרשה שם
זכור לי שיש עוד אחד בגוש, אולי בפני קדם. אבל אני לא יודעת עליו כלום
תגידו מותר לאכול בסוף הצום בלי ערבית? (לבנים)הנרשם החדש


הצילוווהנרשם החדש


לאימ''ל

כל יום, בלי קשר לצום.

אה...ואם קשה לי בגלל הצום?הנרשם החדש


טוב לא משנה אני אעשה תודההנרשם החדש


מי שרעב, זה דין חולה.סתם 1...
"הצמא והרעב, הרי הן בכלל חולים-אם יש בו יכולת לכוון את דעתו, יתפלל, ואם לאו, אל יתפלל עד שיאכל וישתה"
במידה ולא יכול לכוון בתפילה, וזה נכון לגבי כל יום.ימ''ל


כמובן, זה נכון כל יום ק"ו ביום תענית.סתם 1...
עשיתי והצלחתי לכוון ב"ה,תודה על המידע למדתי משהו חדשהנרשם החדש


וכל יום נהגו להקל אם מתפלל בשעה קבועהסביון
וגם בצום כנ"ל
נכון, או אם יש מישהו שמזכיר. גם זה לא קשור לצוםימ''ל

יש כל מיני היתרים במקרים שונים (מבוססים יותר או פחות), אין היתר שקשור לזה שמדובר ביום צום.

אבל אין גם איסור שקשור לצוםסביון
זה בעיקר מה שהוא שאל
נכוןימ''ל

לכן כתבתי "כל יום, בלי קשר לצום".

כל יום אסור לאכול לפני תפילת ערבית?!יעל מהדרום
מעיקר הדין כןימ''ל
גמרא: "חכמים עשו סייג לדבריהם כדי שלא יהא אדם בא מן השדה בערב ואומר אלך לביתי ואוכל קימעא ואשתה קימעא ואישן קימעא ואח"כ אקרא ק"ש ואתפלל וחוטפתו שינה ונמצא ישן כל הלילה. אבל אדם בא מן השדה בערב נכנס לבית הכנסת. אם רגיל לקרות- קורא ואם רגיל לשנות- שונה וקורא ק"ש ומתפלל ואוכל פתו ומברך וכל העובר על דברי חכמים חייב מיתה''.

רמב''ם: ''אַף עַל פִּי שֶׁתְּפִלַּת הָעֶרֶב רְשׁוּת, לֹא יָבוֹא אָדָם מִמְּלַאכְתּוֹ וְיֹאמַר: אֹכַל מְעַט וְאֶשְׁתֶּה מְעַט וְאִישַׁן קִמְעָה וְאַחַר כָּךְ אֶתְפַּלֵּל, שֶׁמָּא תֶּאֱנֹס אוֹתוֹ שֵׁנָה וְנִמְצָא יָשֵׁן כָּל הַלַּיְלָה; אֶלָּא מִתְפַּלֵּל עַרְבִית וְאַחַר כָּךְ אוֹכֵל וְשׁוֹתֶה אוֹ יִישַׁן''.

שולחן ערוך: ''אסור להתחיל לאכול חצי שעה סמוך לזמן קריאת שמע של ערבית''.
בפשטות לדינא זה דווקא אכילת קבעהסטוריאחרונה
כמו שמבואר במשנ"ב סימן רל"ה ס"ק ט"ז. אבל פירות, או פת עד כביצה מותר וכ"ש לשתות מים וכד'.
מים כנראה שמותר כמו שהתירו הראשונים לגבי שחרית.חסדי הים
הלב כואב עכשיו.לעבדך באמת!
הנשמה בוכיה.
אנחנו בלי מקדש. ויותר מזה, לא יודעים בכלל מה זה מקדש.

איך נדבר על לב ירושלים?
איך נעלה לרגלינו?
מתי שוב נשמע את שירת הלווים? ונראה כהנים בעבודתם.
מתי יעמוד משיח ויתקע בשופר גדול ובקול שהולך וחזק?
מתי נדע לבכות על עמישראל?
מתי נבין שכולנו באמת באמת אחים. מתי?
מתי נסלח אחד לשני?
מתי נאהב?
מתי יבנה בשלישית ולתמיד?
האם אבנה אותו גם?
האם ה' אוסף את הדמעות שלנו ישר אליו?
האם אבא לא מתגעגע כבר הביתה? ועודמעט כבר אב...
שוב כבר אבא.
שוב אלינו.
כי כבר הפחד רב.
כבר כאב לנו אבא, כבר כאב.
בוא הביתה אבא. מבטיחה להשתדל להיות ילדה טובה.
בוא הביתה. בוא תסלח לנו.
אבא בוא.
אבא, תן לנו שוב להיות לך כבן אהוב, בן שובב.
אבא גאל אותנו.
אבא אני מתגעגעת אליך.
וגם אליי.
במציאות של עולם מושלם.
במציאות של גאולה.

בוא הביתה אבא, גם כנסת ישראל, גם אמא, מחכה.
וואו הכיסופים...השתדלות !

את כותבת מדהים!

הכתיבה שלך מציפה בכל פעם מחדש את הרגשות, את הגעגועים, מצליחה בכוח על להעביר את הרגשות למילים... מדהים

תודה

בעזרת ד'! אשרינו שאנו זוכים לתקן את העולם בדור הגאולה!

אחות קדושה את.לעבדך באמת!
מדהימה את!חיות צבעונית
אשרייך שהלב שלך בוער ככה בחוזקה אל ריבונו של עולם..
תודה💜
אשרייךבן_אהוב

הכאב שלך עובר בצורה מדהימה, מעורר לתשובה ולמחשבה... תודה!

 

יפה! "עוד אבנך ונבנית בתולת ישראל עוד תעדי תפיך ויצאת במחולחסדי הים
משחקים".
אמןלעבדך באמת!אחרונה
השיר הזה עוזר לי קצת להבין את גודל ועוצמת החורבן.מזמור לאל ידי


שיר עוצמתי מאוד שממחיש
את חורבן בית המקדש.
שיר. שלושת השבועות. נשמע חיבור מפתיע...רובין הודאחרונה
מישהו יודע איך משתמשים בתוכנת "מובי מייקר" ליצירת סרטונים?שנזכה לשמוח
הייתי חייבת 🙊איכה
בטח כבר כולם קראו את זה.. אבל למי שלא
בהמשך לדיונים מעניינים שהיו כאן השבוע.
ושכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה..

יפההפואנטה
לא היה לי בשבע השבת.. אז תודה
הוא כותב הומוריסטי עם מסרים חזקים
הייי תודה!!!!קוד אבל פתוח
לא היה לי לקרוא השבת (עדיין לא קראתי, יכול להיות בשבדיעבד אגלה, שראיתי כבר בפייסבוק).
אז כן קראתיקוד אבל פתוח
בניגוד לכל הפעמים, הפעם דווקא לא הבנתי מה המסר...
..ימ''ל

איילת שקד.

בדיוק..חיים של
האאהפואנטה
סתם חשבתי בכללי🙊


ככ לא בעינייני פוליטיקה
דווקא השבוע הוא היה לי כל כך שקוף..איכה
אז אני מוסיפה על @ימ''ל -
והמפלגות שחושבות שרק הזווית שהם מניחים בה את הכיפה תציל את העולם.
אז לא, כי גם בתיה בת פרעה יכלה להיות שליחה לדברים טובים.
...
נוברגוע

העובדה היא שבבחירות הקודמות "משה" עבר את האחוז חסימה לבד, ודווקא "בת פרעה" לא..

ועכשיו "משה" גילגל את שאר המשפחה ליאור.מי האיש? הח"ח!

אם כבר אנלוגיה.
אבל אין ספק שעדיפה ריצה בשתי סיעות נפרדות, ושהדברים ייבחנו באמת, כעת שסוף סוף אנשי "עוצמה יהודית" חוו על בשרם ומתוך הקרביים את הממסד - המקרב והמושך בוחרים כמובן - של "הבית" המתאחד עם "האיחוד" לטובת הפילוג והמפלגה והפלגים.

ואם רוצים עוד דברים של חברי אנדרדוס כנגד נועם, אז:11111
איכה
גדול ימ''ל

המערכון היותר מצחיק

חמשאחדים!סביון
התגעגענו.
והחתימה שלך. וואו.
מערכון מאד מוצלח, אין ספק.כל היום
אבל זה שארבעה חבר'ה צעירים מתנגדים למשו או תומכים במשו, לא אמורה לשנות לאף אחד באמת..
מחפשת^אחרונה


מי ער?חופשיה לנפשי
למה ער?
והאם יש למישהו הסבר הגיוני לזה שלא יורדים לי קבצים בטלגרם המעצבן הזה?
ערהחן,
לא ברור למה..

יש לך מספיק מקום פנוי?
כןחופשיה לנפשי
אני מקפידה על מקום פנוי
ער !משה

אחרי שנחשפתי לעולם חדש, הצלחתי לחבר בינו לבין העולם הישן. זה חתיכת חוויה.

אני. כי אינלי כח להרדםסמטאות
ערחדשכאן
יש לו הרשאות?
כן, יום שישי הצלחתי להוריד סרטון קצר יחסיתחופשיה לנפשי
עכשיו האיקס של ההורדה מסתובב סביב עצמו.
מספיק עם הטלפון! (ציטוט )חן,
עם הגמרא התכוונת?עדיאל
אנינפש חיה.
מרגישה לא טוב מהחזרה הבייתה
מה זה ?
היית שבת מחוץ לבית?משה


ומה רע לך בבית?משה


לא קשור ....נפש חיה.
אז לא הרגשת טוב בנסיעה?משהאחרונה


אפליקציה מעצבנת שכולם מתלהבים ממנה.חופשיה לנפשי
ערהפה לקצת
מאוכזבת מעצמי

ומחר צום ולא באלי
ער וערניקוד אבל פתוח
כי לילה לבן כדי לישון בצום (גאון שכמותי, בלי לבטל את החברותת בוקר, זה אומר שאני קם, לומד וחוזר לישון).
שאלה טובה, בוויפיי זה עובד?
מסתבר שעובד, פשוט מוריד לאט ובלי לגלות לי מה הקצב.חופשיה לנפשי
הוא אף פעם לא מגלה מה הקצב(רק במחשב)קוד אבל פתוח
עבר עריכה על ידי קוד אבל פתוח בתאריך י"ח בתמוז תשע"ט 03:24
ומהירות זה לא הצד החזק שלו..
יוו גם אני עשיתי את זהמיכל318
אבל לא באמת יושנים כל הצום, כי צריך להיתפלל מינחה.

צום קל. ולילה אור.
אני איכה
למדתי למבחן.. ועכשיו הולכת לישון.
(מקווה לפחות, אני עם חברה.. אז כל דבר לוקח יותר זמן )
אמן, תודה איכה
בוקר טוב! איך מורידים את אפליקציית טלגרם למחשב?שלגונית

אני רוצה להוריד סרטים. אשמח לדעת איך עושים זאת..

תודה

מקפיצה לי שלגונית


יש לך על הפלאפון ורוצה לפתוח אונליין?שבותיאחרונה

תכתבי טלגרם אונליין ותתחברי מהחשבון שלך

סקר: 10-1 כמה אתם משקרים ביומיום? אני מתכוון לשקרים הקטניםחסדי הים
האלו, שמתרצים אחרי זה שזה לצורך או דרכי שלום.

הייתי מדרג את עצמי ב:2
תלוימחפשת^
שקרים ברמת ה'אין מה לאכול בבית *הזה*, לא למדתי כלום, אין לי סיכוי לעבור, כבר לילה, קמתי בצהריים. מה שבישלתי יצא נורא, החדר שלי הפוך.
די הרבה (^ רק מדגם)
שקרים אמיתיים, לא.
הרבה בוז
כמו אין לי כוח, אין לי כוח, אין לי כוח, אין לי כוח.
לשקר? חדשכאן
אם זה מפני השלום אז זה לא שקר.אניוהוא
שקר הוא לא לדבר אמת. (יש עוד משמעויות במקרא, אבל אניחסדי הים
מדבר על השקר בשרשור)
יש גם מעלה גדולה אפילו אם אפשר לא לשנות כשיש היתר, כמבואר בסנהדרין צז. לגבי העיר קושטא.
השאלה מה היא אמת.אניוהוא
יש על זה במכתב מאליהו.
אם זה מפני השלום השקר לגיטימיפסידונית

אבל עדיין קיים.

 

הרב דסלר לא מסכים איתך...אניוהוא
הבנתי את זה מתגובה אחרת שלך פהפסידונית

אשמח לקבל הפנייה למקור.

בכל מקרה, בלי לקרוא את דבריו אגיד שכאשר משנים מן האמת מפני דרכי שלום, אנחנו *משנים* ממנה. כלומר סוטים ממנה. כלומר מה שנגיד יהיה בהכרח לא אמת. 

כמדומני זה בכרך א - והוא בישיבהאניוהוא
אז תזכירי לי מחר...
מכתב מאליהו א עמ' 94אניוהוא



וואו. לא יודעת מה לומר. קשה לי עם זה מאוד.פסידונית


2.נעה ונדה

ז"א שקר אחד לשבוע שבועיים בערך

בערך 2 לשבוע. יש לי במיוחד קשר עם מישהי שהיא מכריחה אותיחסדי הים
לעשות דברים שבשיפוט שלי הם רמאות או מניעת חסד לאחרים, לכן אני משקר לה כאילו עשיתי, ואני לא עושה.
כה"כ על השקרים האלה!נעה ונדה


לא הרבהחיים של
ביום יום לא יוצא לי לשקר הרבה ברוך ה'
אבל אני גם דוגלת בשיטה שהאמת היא לא אבסולוטית...
איך מדרגים?כוחות שמימיים
ברמת ההשתדלות שלי אני לא מסוגלת לשקר,
לכן מעדיפה לא לענות לטלפונים/להתחמק מאשר לתת תירוציםמ או להגיד משהו לא אמיתי..
זה ברמה שאני לא מצליחה לפעמים לעשות יומולדת הפתעה,אבל מראש אומרת אם זה הולך להתגלות שאם רוצים שזה יהיה הפתעה שלא ישאלו אותי שאלות כי אני לא יודעת לשקר..(ומעדיפה את הקיצוניות הזאת על פני הקיצוניות השניה)
אשרייךחסדי הים
נכנסתי לגוש קטיף עם תעודת זהות של מישהו אחרהסטורי
לשמחתי, בניגוד לאחרים שהיו איתי ברכב, לא נאלצתי להגיד בפה שזה שלי.

(כן, לפני ארבע עשרה שנה, פחות שבועיים)
ימ''ל

אני נכנסתי בזינזנה

(אבל בהחלט שיקרתי, לא רואה בזה בעיה במקרה כזה)

בד"כ ברכב הזה עשו את הדרך החוצה...הסטורי
נכוןימ''ל

אני מן הסתם השב''ח היחיד שעשה בו את הכיוון ההפוך.

 

כתבתי פה פעם את הסיפור.

כאן בסוף - הסיפור שלי [אזהרה: הסיפור ארוך ומייגע ולא באמת שווה קריאה] - צעירים מעל עשרים.

מסוג השאלותימ''ל

אני לא יודע לשקר וזה בעוכריי ממשמשה


אני מהאנשים שלא יודעים לשקרהשקט הזה
פשוט לא מסוגלים.
הייתי מדרגת את עצמי באחד כי אולי לפעמים אני מעגלת פרטים בסיפורים וכו' אבל משקרת אולי רק לעצמי
ברור, הרי 'אמת' זה חלק מהניק שלך חסדי הים
"שארית ישראל לא יעשו עולה ולא ידברו כזב ולא ימצא בפיהם לשון תרמית"
4.זית שמן ודבש

הרבה פעמים זה נובע מלחץ או חוסר נעימות.

לאחרונה גיליתי ששיקרתי גם בלי ששמתי לב. נפלטו לי מילים מהפה בלי להתבונן. כנראה מתוך הרגל.

כשצריךהשאלה.
1.מיכאלצאחרונה

מדבר שקר תרחק.

לכבוד היובל:האם אתם סבורים שבן-אדם נחת על הירח או קונספירציהחסדי הים
?
חד משמעית קונספירציה (ציני)אריך וייסאחרונה
מה אתם עושים בצום? (לא איך מעבירים את הזמן כשרעבים.. ) אלאאנונימית 14
איזה מעשה צריך ואפשר לעשות בצום?) משהו שהוא חלק מהתשובה על מה שקרה... כמו שאומרים שאמנם חייב לצום. אבל שמי שהתענה ולא שב בתשובה הפסיד את העיקר.
לישוןאריק מהדרום
שינה לרשעים, הנאה להם והנאה לעולם (משנה סנהדרין ח, ה).
עובדים..השקט הזה
אבל לא בגלל הצום אלא כי צריך כסף..
אולי אלך אח"כ להתפלל בכותל. נראה מה יהיה המצב צבירה שלי
...הפואנטהאחרונה
צופה בשיעורים ביוטיוב
או קוראת על היום

ואולי לקבל איזו החלטה טובה בנושא
אז איך אפשר להיפגש עם עצמנו באמת באמת?שנזכה לשמוח
בלי חשש,
להעז ולקפוץ למים.

ברור לי שזה טוב,
רק שיש את כל החשש לפני
אבל איך פשוט קופצים למים
והכי חשוב- איך עושים את זה נכון?

מאמינה שברגע שעושים את זה, זה יכול לעזור לכל תחום בחיים..

אשמח לשמוע בין היתר את דעתכם

@בלא כחל

@נפש חיה.

@והוא ישמיענו

@ד.

@הנחש המקסים

@לעבדך באמת!

@חיות צבעונית

@תתן אחרית לעמך

@מול שקיעה
לעיונךאוי טאטע!
הרב זצ"ל
את האופי העצמי אי אפשר לשום אדם לדעת, אפילו של עצמו, וקל וחומר של זולתו... אנו הולכים סביב להמרכז של הידיעה, עסוקים אנו בהשערות ובאומדנות, לכוין על פי המעשים הגלוים, שגם נסתרים ברובם ממנו, וביחוד סיבותיהם המסובכות
בוקר טובמיכל318
עבר עריכה על ידי מיכל318 בתאריך י"ח בתמוז תשע"ט 05:14

צום קל ומועילמיכל318
בוקר.פה לקצת
צום קל.
בוקר טוב{ר}צינית
אני לא אוהבת את השגרה החדשה. אין לי כוח לקום כל בוקר בחמש. אני גמורה מעייפות...
ב"ה שזה מהסיבות טובות
בוקר טובפרח-אש
אני ממש רוצה שהיום יגיע משיח

כל החדשות התעסקו בזה במקום בשנאת חינם ופוליטיקות איזה שמח יהיה בשניה שהוא יבוא ועד תשעה באב בעזרת ה' גאולה שלימה
בק"ט!"ויפרץ האיש מאוד מאוד"חסדי הים
בוקר טובחיים של
צום קל לכל הצמים
בוקר צוםמשהאחרונה
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

באמת כשאדם קם בבוקר ולובש טלית, כיצד לובש אח"כ גם תפילין והתפעלות ממצות טלית לא מפריעה אותו ממנוחתו, והלא טלית לבש! ומי יכול לומר די משביעות עונג הנפלא והארוך שטועמים לחיך בשעת מצוה זו, וביחוד בשעה שמרגישים שבעת שהוא לובש את הטלית כביכול גם הקב"ה מתעטף בטלית ומתקפל בקדושתו להבריח כל החיצונים ולעשות מסך בין הטומאה לקדושה, ואיך אינו פועל עליו קיום מצוה זו להיות מדלג על ההרים ומקפץ על הגבעות מרוב עונג אלוקי המתגלה עליו במצוה זו?

אלא שהקב"ה מצמצם עצמו בלבושיו ומתעלם קצת מהאדם למען לא ירגיש הערבות כ"כ ויוכל ללבוש תפילין גם כן ולהתפלל, וזהו החסד שמתגלה בגבורה, "מה יקר חסדך אלוהים" (תהילים לו ח)

(רזי לי רו)

 

@ארץ השוקולד @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר

ווואאווווווו!אוי טאטע!
פיסקה מדהימה! ממש מתיקות
אשריך ברגוע!

נראה לי הייתי מעדיף איזה יוםיומיים בשבוע ש-ד' לא יעשה איתי את החסד הזה... אוי הצמצומים...
הכל מדויקברגוע

ה' אוהב אותנו ורוצה להשפיע עלינו בלי סוף,

אבל בגלל שיותר מידי אור יזיק לנו הוא מצמצם את עצמו.

 

יש איזה סיפור שאני זוכר בערך

על חסיד אחד שבשעת רצון ביקש מהרבי שלו שהוא יזכה להרגיש בשבת קודש את אותם הרגשות שיש לרבי.

ביום רביעי כבר ראו עליו שהוא מתחיל להתרגש, וככל שהזמן עבר זה עלה עוד ועוד עד שביום שישי, עוד לפני שבת, הוא היה ברגשות כ"כ חזקים שכבר היו צריכים לקשור אותו..

כמו שכתוב בפסקה כאן, שלא היינו מסוגלים להניח תפילין ולהתפלל אם היינו מרגישים באמת את האור של הטלית

 

ה' גם היה מאוד שמח לתת לכולנו רוח הקודש ונבואה,

אבל בגלל שהוא יודע שבמצב שלנו עכשיו זה רק יזיק לנו (יביא אותנו לגאוה או שנשתמש בזה לרעה) הוא מצמצם את עצמו, ומתגלה לכל אחד לפי הדרגה הפרטית שלו.

אני לא אוהבאוי טאטע!
שמנסים לתרץ את השגחת ד'
הוא היה יכול לברוא אותנו עם כלים יותר גדולים
ושהאורות הגדולים לא יזיקו לנו
אלא מה, יתרצו לי נהמא דכיסופא
אבל גם את זה, ד' יכל לעשות שלא נתבייש וכו'
כל בעיה שבגללה צריך שאנחנו נעבוד האין סוף ב"ה היה יכול לפתור כי הוא כל יכול
בסוף צריך לדעת שאנחנו לא באמת יכולים להבין את סיבותיו של ד'
מה רע בתירוץחיות צבעונית
שיש עניין של תזמון? כמו שילד לא נולד כבר מבוגר, אלא לאט לאט בונה את הדרך שלו וקונה אותה ביגיעה. זה בדיוק העניין של נהמא דכיסופא, שאי אפשר לכפות על מישהו להרגיש. זה לא אמיתי.
האורות נמצאים כבר, אנחנו צריכים להכין להם כלים.
כמו שכתבתיאוי טאטע!
ד' היה יכול לעשות שניברא מראש עם כלים
שלא ניצטרך תהליכים ויגיעה
ואנחנו פשוט נרגיש הכל בשיא העוצמה בטבעי
וזה לא יהיה לנו בושה...
ד' תמיד יכל לעשות את העולם יותר קל ובלי הבעיה/סיבה שתתרצו
ואז לא היינו צריכים לסבול תהליכים..
יכול להיותחיות צבעונית
שהיה יכול לעשות שלא נרגיש, אבל מצד האמת, זה לא היה מבטל את זה.. זה כמו לסמם מישהו.
שמעתי שאפילו צדיקים שהגיעו לדרגות חיה ויחידה, אם חזרו לפה שוב, התחילו מדרגת נפש. לא סתם הדרך היא התכלית
מה הבעיה בסמים?!אוי טאטע!
סתם, לא הבנתי מה הקשר? את כותבת את זה כי זו המציאות שאת מכירה
אם המציאות מההתחלה היתה בלי תהליכים זה היה הטבעי וזה היה מבטל את הסבל
(וחוץ מזה "דראגס" של ר' שלמה... לא פשוט... אם הבנת הבנת)
התכוונתיחיות צבעונית
שזה כמו לגרום למישהו לשכוח מהמציאות שלו או לא להיות מודע אליה. והרבה מזה זה סבל, נכון. אבל כנראה שרק ככה נוצרת הערכה אל הדבר באמת
תקלה בשידוראוי טאטע!
נראה לי שאנחנו לא על אותו תדר
אני שואל על ד' למה קבע ככה
בלי נפק"מ אליי לשכוח או לברוח מהמציאות
אם את לא מבינה מה הוספתי אז לא משנה, מיותר...
נראה ליחיות צבעונית
אתה לא הבנת למה התכוונתי
ודווקא בגלל שזאת המציאות יש בי מקום שמעריך את הבחירה שה' נתן לנו.
יכל לעשות את כולם עשירים, בריאים, נשואים בגיל 18 וחצי יפים ומוכשרים. זה לא העניין..
קח לדוגמה את עניין הזוגיות, לא היה הרבה יותר קל אם הבחור/ה היו דופקים בדלת עם שלט עליהם-'אני הזיווג שלל משורש נשמתך''?
ברור שיותר קל. האם היינו מעריכים את זה? האם היינו נשארים כשהיה קצת קשה? האם היינו באמת מרגישים שזה שלנו? וכמובן שיש המון השלכות בכל התחומים.
תאר לך איך זה מול ה'. שאחרי כל הניסים שעושה לנו אנחנו בוכים על הדגה במצרים ועל הקישואים..
יש פה מהלך שנבנה..
אופפפפף אוי טאטע!
הבנתי אותך ולא...
אנחנו לא על אותו תדר...
רק ניסיון נואש אחרון
ואם שוב אחד לא מבין גמרנו
את כל התהליך וזה שנדע להעריך ושיהיה קשר אמיתי ד' יכל לעשות גם בדרך קלה וקצרה יותר בלי תהליך כי הוא כל יכול
אוישחיות צבעונית
חח טוב, ניסיתי🤷‍♀️
זה מחשבה שלפעמים צצה לי בראשלב אוהב

שכאילו ה' שם לנו את התהליך כמשהו שאנו רגילים אליו

אבל בתכלס הוא כל יכול, ויכל לשים אותנו במציאות אחרת שהיינו חושבים שהיא האידיאלית

בקיצור

@אוי טאטע!

בדיוקאוי טאטע!
ו@ח@חיות צבעונית לא חושב שזה קשור אבל לא משנה ההבדל הוא שלברוא אבן זה לא נפק"מ אלי וזה כן

וזה רמאות רק כי את רגילה לזה.זה היה יכול לצאת מנקודת מבט שונה
אבל מה אתה טוען בעצם?חיות צבעונית
שהוא ברא משהו שאולי לא אמיתי? שיכל לברוא אותו אחרת, בצורה טובה יותר?
כן!אוי טאטע!
ונכון שזה מוכר, אבל זה לא עונה...
אוקייחיות צבעונית
אבל אז מה זה אומר? שהאמת של ה' חלקית? שהתורה לא אמת כולה?
תכלס מה הכוונה..
ח"ו!אוי טאטע!
סתם מעצבן...
ושלא יחשבו שאפשר להסביר את ד'... לא הכל מבינים...
אולי ידבר אלייךחיות צבעוניתאחרונה

זה מוכר..חיות צבעונית
כאילו מה, לא יכולת למצוא לה זיווג? לא יכולת לרפא אותו מהמחלה הארורה הזאת?
לעשות שלא נרגיש את הייסורים, או לא נרצה כל כך חזק? וכו וכו
בטוחה שלכל אחד יהיה מה להוסיף(:
אממחיות צבעונית
לא יודעת למה אבל זה קצת מזכיר לי את השאלה האם הקב''ה יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים.
ולגבי מה שכתבת, אני חושבת על הדברים שיש לי בחיים, על אלו שקיבלתי בלי להתאמץ ועל אף שחונכתי להכיר טובה, להעריך ולא לקחת כמובן מאליו, היחס שלי אליהם לא קרוב לאותם דברים שעמלתי עליהם. זה משהו בטבע
שה' יברא לנו טבע אחר?
ה' ברא אותנו כרצון לקבל, אז כן, אולי היה יכול 'לכסות' את תחושת הבושה מהקבלה, אבל זה היה סוג של רמאות..
נכוןברגוע

מסכים שבסוף אנחנו לא יודעים את סיבותיו של ה'

התירוצים האלה הם רק חלקיים (ונאמרו ע"י גדולי עולם, לא המצאה שלי)

אתה לא חייב לקבל אותם

רק רציתי לומר שעם כל זה שאנחנו לא מבינים את ה' אנחנו כן יודעים שהוא רוצה רק את טובתנו,

ואם הוא מצמצם את אורו אז בטוח שזה לטובתנו, לא בגלל שהוא מתקמצן עלינו.. 

 

התגובה הראשונה שלך לא בהכרח סתרה את מה שכתבתי עכשיו

רק רציתי להדגיש את הנקודה הזאתחיוך

מסכיםאוי טאטע!
סבבה
והסברא שלי זה שתירוצים האלו נאמרו לא כתירוץ אלא בשביל ההשלכות שלהם
כלומר התשובה לשאלה למה ד' ברא את העולם עונה גם לשאלה מה המטרה שלנו בעולם
וכל התירוצים האלה הם בשביל הנפק"מ אלינו מה מטרתנו בעולם
יפייפהלב אוהב


בחלומי ראיתי תפילין בצבע לבן, ולא הבנתי כי הרי הלכה למשהחסדי הים
מסיני שזה פסול, ואולי לרמוז על תיקון טלית ותפילין יחדיו.
כיף לך שאלו החלומות שלך!לב אוהב


זה לא נכוןefraim37
הלכה למשה מסיני שהחלק העליון של הרצועות צריך להיות שחור. כל השאר זה מנהג בלבד. כך לפחות לפי הרמב"ם.
אולי זה רמז שמצות תפילין שלך שלמה, או שמא זה מלמד שהיית לאחרונה במפעל תפילין וראיתי תפילין לפני הצביעה.
אני גר"אניק לא שמת לב כבר. הוא מחמיר כמרדכי בשם ר"יחסדי הים
ועיין במ"ב.
ראיתי אותם צבועים בצבע לבן.
גם טלית לא חייבת להיות לבן מלכתחילה לפי ההלכה, ויש להאריך.
אשריך!זית שמן ודבש

כל הכבוד לך על ההתמדה.

אני יודע שזה לא פשוט.

תודה רבהברגוע

גם לאחרים שמגיבים

משמח לשמוע שאנשים קוראים את הפסקאות ומתחזקים מהם

תאמין לי שיש הרבה קוראים סמויים שלא מגיביםזית שמן ודבש

ושוב תודה!

שאלה, באמונה.. כואבת אבל אני חייבת לשאולעצובהה

היי לכולם, 

 

שאלה שצצה לי לאחרונה יותר מידי פעמים בעקבות תקופה קשה מאוד, בכל תחומי החיים, גם בשידוכים, גם בלימודים, גם בקשרים חברתיים ובכל מקום. 

 

מרגישה שה' פשוט צוחק עליי מלמעלה. 

אומרים לכולנו להאמין, תאמינו תאמינו.. ואנחנו מאמינים. הכל טוב. גם בירידות וגם בעליות.. מאמינים.

בעליות שמחים ומאמינים, ובירידות מנסים להיאחז במשהו, מאמינים שתכף יגיע האור, שהנה אחרי כל ירידה באה עליה.. והנה תכף, והנה והנה.. ואז.. מה קורה כשהאור הזה לא מגיע? מה קורה כשאני מרגישה שה' צוחק עליי, שפשוט הוא אומר " חח תמשיכי להאמין ואני אמשיך לשלוח ייסורים, מרגישה כאילו אני מאמינה, והוא מנצל את האמונה ו.. (תסלחו לי שאני כותבת את זה, קשה לי לומר או לכתוב את זה אבל בשביל להמחיש את התחושה שלי- ) פשוט מרגישה שהוא דופק אותי. (סליחה בעיקר מה'.. ) 

אני בחיים לא העזתי להתבטא ככה, לא משנה כמה היה לי קשה. אבל לאחרונה פתאום נופלים לי אסימונים לגבי השנתיים- שלוש אחרונות ואני מבינה שעם כל התפילות, האמונה, התקווה.. פשוט כלום לא קרה, כלום לא השתנה. ואם השתנה אז לרעה. אני יכולה לומר את זה בפה מלא. נתקעתי שנתיים בלימודים, לא שנה, שנתיים! וכל פעם מחדש ניחמתי את עצמי ואמרתי, טוב, בטוח שזה קרה בשביל משהו טוב שיקרה- בטח ה' רצה שאתחתן בזמן הזה, כדי שלא יהיה עומס של גם לימודים וגם נישואין וכו' וכו'. 

וזה פשוט לא קרה. עכשיו אני נכנסת לשנת לימודים קשה מאוד, שכולם אומרים- או שמתחתנים לפניה, או שאחריה. בזמן השנה הזאת בכלל אין מקום לשידוכים. אז מה עכשיו? עוד שנה של רווקות ח"ו?? 

יש לי חברות טובות, שאי אפשר לומר שאני לא מכירה את כל מה שקורה ואי אפשר לדעת ב 100%, אני כן! מכירה ב 100% את החיים שלהן, את המשפחות, המצב הלימודי או הכלכלי. בסדר? ו.. וואלה, אני פשוט מרגישה שיש אנשים שהוא ברא  שהוא מאוד אוהב אותם, מאוד. גם אם לא הולך, רואים בחוש למה זה טוב שלא הולך. ואם יש דברים שלא מסתדרים אז רואים מיד שאוקיי, בכלל לא אכפת שלא הולך. כלומר, הוא אוהב אותם. באמת. ואני, איפשהו זרוקה. כמה תפילות, כמה בכיות, כמה צעקות וכמה פעמים לב נשבר.. וכאילו אין אף אחד ששומע. לא כאילו, באמת. שום דבר לא מתקדם. הכל הולך אחורה!!!!!! 

אין לי כוח. נשבעת. אין לי כוח. 

 

אני רוצה תשובה לשאלה הזו. אני רוצה לדעת איך אפשר בכלל להאמין אחרת. אני לא רואה ולא מרגישה את האהבה שלו. לא! פשוט לא! רע, רע לי. לא רואה שום אור. למה הוא עושה לי את זה???? אני לא אומרת שאני צדיקה, אבל יש כ"כ הרבה אנשים שמקפידים הרבה פחות ממני- ומצליחים ומשגשגים! אז די. אין לי כוח אפילו לברך ברכות פשוטות כמו אשר יצר, אין לי כוח. ברכות השחר (שאני מתפללת הרבה הרבה יותר מזה, כן?! ) ברכות השחר אומרת בכוח. בלי שום כוונה, גם ככה אין תועלת. 

קמה בבוקר ואין לי תועלת בחיים האלה. פשוט אין. הכל מת מבחינתי. 

 

ערבבת שני נושאים.ד.

אבל לפני הכל - אמפתיה ועידוד להרגשתך הקשה העצמית (ללא קשר ל"אמונה"). מצער שאת חווה כך - גם ביחס ללימודים, גם ביחס לשידוכים. גם עצם תחושת ה"נסיון" לגבי תפיסת העולם הבסיסית, שבאה מתוך הקושי.

 

מצד האמת - אלו שני עניינים שונים: הרגשת הקושי שלך, והמשמעות מבחינת האמונה. אם כי אכן, זה נסיון. ואל תביאנו לידי נסיון...

 

הדבר הראשון הוא, שה' אינו בן אדם. לפעמים אנשים מעצבים לעצמם בראש איזה "פסל" כזה.. לפי מה שנוח להם לדמיין - ואז אומרים לו, הרי אתה אמור להיות כך, אז למה אתה לא כך...

 

כך גם לגבי האמונה. מחליטים שאמונה משמעותה כך וכך, וכך וכך אמורים להיות תוצאותיה - ואח"כ אומרים, אה... לא קרה כמו שהחלטתי..

 

א. הקב"ה זה בכלל לא במושגים הללו, של "צוחק עלייך", "מנצל", "דופק אותי".. מה הקשר. אפילו בן אדם הגון אינו כך. קל וחומר שה' אינו אדם, לא שייכים המושגים הללו בכלל. זו הגשמה גמורה.

אלא מה? גם את יודעת את זה. רק הבעת את כאבך.

 

ב. המחשבה שאמונה פירושה שיצא בסוף כמו שאני מבין שטוב, מאיפה זה? 

אמונה, זה שה' יודע מה הוא עושה - והוא מסבב הכלל לטובה. מה הטובה? לא תמיד יודעים באותו זמן. לפעמים גם לא מעבר לכך. מי שמאמין שהכל לטובה, יכול להתחזק מהידיעה הזו עצמה, כי היא עצמה קשר עם ה'.

הרי זה לא שה' כתב איתך חוזה, שאת תצליחי תוך כך וכך זמן בדברים הללו, וכעת "לא עמד בהתחייבות"...

 

ג. "איוולת אדם תסלף דרכו - ועל ה' יזעף ליבו". "נתקעתי שנתיים בלימודים".. הרי זה לא שבאופן שרירותי מישהו החליט להשאיר אותך כיתה.. לא הצלחת לעבור מבחנים, היית צריכה עוד שנה. לא נעים - אבל קורה. לא כולם מוכשרים בכל התחומים (גם לא החברות שלך). למה לחשוב ש"ה' תקע אותך".. הרי אם כך הדברים היו מתנהלים - היה אפשר שה' יתן את הידיעות בראש, בכלל בלי ללמוד.

אז נכון שבסופו של דבר, הכל בהשגחה אלוקית. גם זה. אבל באופן הנגלה הפשוט, קורה שאדם מצליח יותר בדבר אחד, ופחות במקצוע אחר.

 

ד. "להרגיש את האהבה של ה'", זה תלוי הרבה לאיזה כיוון מסתכלים. אפשר להסתכל על אי ההצלחה בלימודים במשך שנה, ועל זה שלא מצאת שידוך - ולהגיד "לא מרגישה". אפשר להסתכל על זה שיש אור של שמש בחוץ, יש פרחים, יש לך בית, יש לך אוכל, את בריאה וכו' - ו"להרגיש". זה ענין של בחירה.

 

ה. להחליט שכאלה ש"הולך להם", או שישר רואים למה טוב שלא הלך - אז סימן שמראש ה' ברא אותם שהוא מאד אוהב אותם.. זה כמובן בלי קשר.  רחמיו על כל מעשיו. ואין "פרוטקציות" בין הבנים בעם ישראל. למה יש כאלה שיותר הולך להם וכאלה שֶפָּחות כביכול, שאלה. אבל הסיבה אינה כאילו זה בן אדם ש"בא לו יותר" על מישהו מהילדים...

 

 

אלא מה?...

 

ברור שהקב"ה טוב לכל. ורחמיו על כל מעשיו. ובוודאי רצון ה' שיהיה לך טוב, גם בפעל.

 

אבל ההסתכלות צריכה להיות יותר רחבה. 

 

מי שנכנס לחדר ניתוח, בלי לדעת במה מדובר - יכול לחשוב שיש שם חבורת רוצחים... אם יודע את המכלול - מבין שכאן מרפאים מישהו. אתה נכנסת ב"קטע" מסוים. אין לך תמונה שלימה.

 

אדם, זה דבר רחב. יש נשמה, שאיננו יודעים מה בדיוק כבר עברה. מה היא באה לתקן כאן בעולם. לפעמים משהו מסוים, מוציא לפעל כחות שנצרכים דווקא לנשמה הזאת.

 

על כן, אכן צריך להאמין, שה' משגיח על הכל, בכללות ובפרטות. אבל לא לנסות לסדר איך היה אמור להיות, לפי מה שאנחנו רואים בלבד. והאמונה עצמה, הידעה שהכל בהשגחה - היא עצמה משמחת ומחיה.

 

על גבי זה, יש מקום להתפלל, מעומק  הלב, שיהיה גם בטוב הנגלה. בפעל ממש. ולהאמין שיכול להיות כך ממש - וישועת ה' כהרף עין. ולהודות על כל טוב, אפילו "קטן".

אבל לא "להתנות", כאילו זה מה שאמור להיות ולא אחרת.

 

ולגבי התפילות, והבכיות, והצעקות, והלב הנשבר... בוודאי שזו סתירה מיניה וביה, לומר: ושום דבר לא מתקדם, הכל הולך אחורה...

 

הרי ההיפך: כתבת בעצמך מה התקדם. שהתפללת. שפנית לה' בלב נשבר. שצעקת. 

 

טעות לחשוב שאם זה לא התמלא בפעל - סימן ש"לא היה שווה" (עייני מה כותב הרמח"ל במס"י פרק י"ט, על החובה להתפלל על הגאולה, ושגם אם עדיין לא הגיע הזמן, האדם עשה את חובתו והקב"ה שמח בזה).

מי אומר לך? אולי בזכות שבירת הלב שלך, והענוה כלפי ה', והבכיות - חסכת מעם ישראל צרות גדולות? הוספת זכויות? ברור שזה כך. גם אם לא יודעים עד היכן זה מגיע.

 

אולי בכלל זה התפקיד שלך כרגע - לפני ענין השידוך והלימודים.

אולי, סתם למשל, הלימודים שנתיים לא היו כפי ש"החלטת" - ממרוכזותך בענייני שידוכים - כדי לחסוך שידוך ולימוד ביחד... אולי זה היה כי את צדיקה והקב"ה רצה  את תפילתך?...

הערך של תפילה, מה שזה בונה באדם, בנפשו ובנשמתו - זה לפעמים הרבה יותר ממילוי המבוקש שבתפילה.

ה"תועלת" בכל ברכה מברכות השחר, היא הרבה יותר מאשר באיזו "תוצאה"..  היא בעצם ראיית כל הטוב שבעולם כחלק מטובו של ה'. הקישור שלו למקורו ע"י הברכה.

 

 

נו... התקנא בך היצר הרע. אמר, זו צדיקה מידי, מתפללת, עושה כל מיני דברים טובים, מאמינה... נקלקל לה קצת. איך? שנעלִים ממנה את הערך בעצם המהלך הנפשי שלה - ונגיד לה שתמדוד לפי ה"תוצאות", שהם הרבה פחות ממה שבנתה אצלה.

ונגיד לה ש"תשווה" לחברות, שיש להן הצלחה כלכלית ולימודים ומשפחה - ולא מגיעות לקרסוליה מבחינה פנימית....

נגרום שתפסיק להתפלל. שתרגיש שאין טעם...

 

אל תתפתי לזה.

 

תבונני בטוב שיש לך, שיש בך. תשמחי בו. תחזרי להתפלל במרץ ובשמחה, ובלב נשבר.. תצפי לישועה, אל תכתיבי מהלכים לה' - אבל תראי למפרע כל שמץ של טוב שהרווחת - ואז גם ה"מקום" שלך ישתנה, ושמחת החיים, וההודאה, והביטחון - ויש לקוות, גם ישועתך בפעל ממש בקרוב, בכל מה שאת צריכה.

 

חיזוק יומי מר' אשר פריינד זצלסוג'וק

'כשאנו פועלים דבר מה אנו נהנים מהפעולה ואיננו נהנים מן המזכה אותנו לעשות את הפעולה שהוא הקב"ה הטוב והמטיב משום כך אנו תקועים במחשבותינו המתרוצצות בנו ששתי פנים להם האחד יסוד הגאוה השני יסוד היאוש המביא לידי עצבות'

 

 

לעילוי נשמת אסתר אילונה בת רחל לאה

אשריךזית שמן ודבשאחרונה